misschien moet je even je geheugen checken (memtest86 oid?)
Verwijderd
Ik heb al een tijdje (sinds ik de laptop heb) last van mijn scherm die heel snel flikkert (beeld lijkt te vervormen, wordt zwart en komt weer terug maar dit gebeurd héél snel). Dit is vast niet normaal en heb het met beide videokaarten. Dit heb ik minstens 1x als de laptop langer dan 1 uur aanstaat. Bijna dagelijks dus. Denk niet dat het met warmte te maken heeft gebeurd gewoon tijdens het surfen.
Heb ook weleens gehad dat opeens mijn beeld blauw/grijs wordt terwijl windows nog gewoon draait. Ik kan met windows logo+pijltje omhoog de computer wel afsuiten maar heb dan geen beeld. Dit heb ik 2 x meegemaakt tijdens het surfen en 1x tijdens het alt tabben van een spel naar windows.
Heb hem al ongeveer 6 maanden.
Iemand anders hier last van?
Heb ook weleens gehad dat opeens mijn beeld blauw/grijs wordt terwijl windows nog gewoon draait. Ik kan met windows logo+pijltje omhoog de computer wel afsuiten maar heb dan geen beeld. Dit heb ik 2 x meegemaakt tijdens het surfen en 1x tijdens het alt tabben van een spel naar windows.
Heb hem al ongeveer 6 maanden.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 15:19 ]
Ja!Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:17:
Heb het nog niet uitgetest als er een extern beeldscherm aangesloten is. Weet niet of het mischien komt door het gebruik van NHC?
Heb nog niet gezocht naar een andere videokaart driver... mischien is dat de oplossing.
Sowieso moet ik nog een keer mijn garantie verlengen tot 3 jaar.. dat is wel nodig denk ik
Ik ben een beetje bang dat dat niet meer gaat lukken..willy1986 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:35:
[...]
Sowieso moet ik nog een keer mijn garantie verlengen tot 3 jaar.. dat is wel nodig denk ik
Ik heb er met mijn 2600 trouwens nooit iets van gemerkt gelukkig.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Jawel! Want toen ik hem kocht werden de garantie voorwaarden aangepast...(Jewel repair centre opgeheven en spare parts naar computerland) Heb nu 1 jaar garantie.. maar heb op de bon laten schrijven dat ik deze kon verlengen + stempel vestiging + handtekenin verkoper.Haan schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:54:
[...]
Ik ben een beetje bang dat dat niet meer gaat lukken..
Weet dat het allemaal wel ingewikkeld is geworden door die sluiting van dat bedrijf... maar het is iig niet "niet mogelijk".
Ok netjes
Maar ik zou er niet te lang mee wachten dan, want het lijkt me niet dat je daar maanden later nog eens mee aan kan komen.. (kon bij Jewel zelf ook maar binnen een bepaald periode)
Verwijderd
je moest volgens mij binnen 1 maand melden dat je gebruik wilde maken van die 3 jaar extra. deze formulier had ik ook ingeleverd maar vanwege blablabla was het niet meer mogelijk.
ik heb trouwens ook NHC erop geinstalleerd
@Haan heb jij NHC (NotebookHardwareControl) erop staan?
misschien ligt het wel daaraan zal binnenkort eens uninstallen die NHC.
ik heb trouwens ook NHC erop geinstalleerd
@Haan heb jij NHC (NotebookHardwareControl) erop staan?
misschien ligt het wel daaraan zal binnenkort eens uninstallen die NHC.
Ja zoiets dacht ik ook, maar ik zie geen problemen ermee, zal nog is langer laten draaien. Volgens mij heb ik ook meer kans op m'n fout wanneer ik window resume uit hibernate en niet vanuit een nieuwe opstart. Laat ik maar voorlopig gewoon weer afsluiten ipv hibernatenVerwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:56:
misschien moet je even je geheugen checken (memtest86 oid?)
Ik draai al bijna anderhalf jaar NHC, dus dat zal het probleem niet zijn denk ik
[ Voor 3% gewijzigd door Haan op 02-02-2007 12:36 ]
Verwijderd
ok dan is NHC niet de oorzaak waarschijnlijk.
Dus willy1986 en ik zijn de enige die dit probleem hebben...
Willy heb jij het ook al sinds dat je de laptop hebt of na een tijdje pas?
Vandaag naar de Computerland in Utrecht geweest. G. kon mij helaas geen 2 jaar verlenging van de garantie verkopen. Balen!Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:01:
ok dan is NHC niet de oorzaak waarschijnlijk.
Ze hebben wel de spare parts van Jewel overgekocht, wat ik erg netjes vind. Daarmee denken ze aan hun klanten.. Want zouden ze dat niet hebben gedaan dan was het bieden van een eventuele garantie geen doen... Wel balen. Mocht mijn laptop na 1 jaar kapot gaan dan gaat het mij geld kostten. Zie het allemaal wel hoe het loopt. Gewoon voorzichtig behandelen en elke dag eventjes aaien!
Zag dat er 2 Jewel 2600 op Marktplaats te koop staan... welke tweaker zit daar achter?
Wel gek dat degene van die jewel 2600 (100Gb/256 mb/2.0 Ghz/2Gb) hem verkoopt voor 1250 euro.
Mijn Jewel heeft dezelfde specs maar kocht hem bij computerland voor een veeel lagere prijs?!
Verder ben ik nog steeds erg tevreden met mijn aankoop!

[ Voor 6% gewijzigd door willy1986 op 28-08-2011 13:52 ]
Weet iemand al of windows vista een beetje lekker loopt op de 2600?
Lijkr me opzich wel mooi om vista te installeren op mijn laptop, vraag me alleen af of dat dan niet heel traag gaat lopen?
Lijkr me opzich wel mooi om vista te installeren op mijn laptop, vraag me alleen af of dat dan niet heel traag gaat lopen?
Verwijderd
ik heb het met vmware geinstalleerd heb alleen de audio en videokaart drivers niet kunnen laten werken. Dit was Vista Ultimate muis haperde een beetje maar ja dat is standaard met vmware
denk dat een normale install het wel goed draait.
je kan ook de vista check uitvoeren
denk dat een normale install het wel goed draait.
je kan ook de vista check uitvoeren
Onder VMware heb je toch alle hardware toch virtueel? Dus dan heb je nog steeds geen idee of de hardware van je notebook onder Vista allemaal werkt (lees: of overal drivers voor zijn).
Qua specs gaat Vista sowieso wel lukken.
Qua specs gaat Vista sowieso wel lukken.
Verwijderd
Ik heb vista erop staan; werkt opzich goed, en heb nog niet zonder netstroom geprobeerd, maar ik ben bang dat hij hem dan wel snel leegtrekt. Ook programma's als notebookhardware control die de tijd iets langer maken lijken nog niet met Vista te werken, dus echt als onderweg lijkt het me niet handig (ik heb het dus nog niet geprobeerd, maar merk het als ik soms het stekkerblok niet aan heb, dus dan wel even op batterij zit, hij erg snel leeg gaat).
Verwijderd
[quote]willy1986 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:38:
[...]
,
Vandaag naar de Computerland in Utrecht geweest. G. kon mij helaas geen 2 jaar verlenging van de garantie verkopen. Balen!
Ze hebben wel de spare parts van Jewel overgekocht, wat ik erg netjes vind. Daarmee denken ze aan hun klanten.. Want zouden ze dat niet hebben gedaan dan was het bieden van een eventuele garantie geen doen... Wel balen. Mocht mijn laptop na 1 jaar kapot gaan dan gaat het mij geld kostten. Zie het allemaal wel hoe het loopt. Gewoon voorzichtig behandelen en elke dag eventjes aaien!
Dat is lekker makkelijk van Computerland ...zeggen ze dat ze spareparts hebben overgenomen van Jewel Notebooks...Computerland en Jewel notebooks zijn door Paradigit overgenomen dus de spare parts waren er al...Nu kan iedereen die een Jewel niet bij Computerland heeft gekocht lekker dokken voor reparaties bij Computerland binnen de garantie termijn. Complimenten!!! voor de goede service
www.bto.eu Daar werken ze nog elke dag met UNIWILL voor reparaties kan je daar ook heen...Als je toch moet betalen is het goed dat er ook concurrentie is.
[...]
,
Vandaag naar de Computerland in Utrecht geweest. G. kon mij helaas geen 2 jaar verlenging van de garantie verkopen. Balen!
Dat is lekker makkelijk van Computerland ...zeggen ze dat ze spareparts hebben overgenomen van Jewel Notebooks...Computerland en Jewel notebooks zijn door Paradigit overgenomen dus de spare parts waren er al...Nu kan iedereen die een Jewel niet bij Computerland heeft gekocht lekker dokken voor reparaties bij Computerland binnen de garantie termijn. Complimenten!!! voor de goede service
www.bto.eu Daar werken ze nog elke dag met UNIWILL voor reparaties kan je daar ook heen...Als je toch moet betalen is het goed dat er ook concurrentie is.
Onzin, want als je een jewel bij iemand anders hebt gekocht, dan heb je garantie bij die verkopende partij en als die hem moet laten repareren bij computerland, dan moet de verkopende partij betalen... niet jou probleem... je hebt geen overeenkomst met Computerland/jewel maar met je verkopende partij...Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:47:
[quote]willy1986 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:38:
[...]
...Nu kan iedereen die een Jewel niet bij Computerland heeft gekocht lekker dokken voor reparaties bij Computerland binnen de garantie termijn. Complimenten!!! voor de goede service
Tevens is het zo dat als je bv maar 1 jaar garantie hebt, dat niet wilt zeggen dat bij reparatie na 15 maanden je de volledige kosten moet betalen. Je mag er vanuit gaan dat een laptop een langere levensduur heeft dan 12 maanden, dus als er dan gebreken ontstaan, dat je slechts deels de reparatie hoeft te betalen. Ik heb dit ook met een laptop, gekocht bij mediamarkt, gehad. Ze wilden me een nieuw moederbord laten betalen, wat ik geweigerd heb. Na 1 brief met een paar quotes uit het wetboek kreeg ik de reparatie gratis.
Kijk ook eens hier, wel aardig artikel t.a.v. (Europese) garantie:
http://www.hardware.info/...perikelen_ken_je_rechten/
http://www.hardware.info/...perikelen_ken_je_rechten/
Verwijderd
Dus de reseller van het merk Jewel moet maar zorgen dat je laptopje gerepareerd wordt? Notabene bij zijn concurrent Computerland. Nee mensen dit is ongelooflijk Jewel Notebooks moet zorgen voor garantie zolang ze niet failliet zijn. Zou lekker makkelijk zijn ...eerst heeft Jewel zijn dealers hard nodig en dan koopt Paradigit de toko en bepaald gewoon niets meer te kunnen doen voor de dealers als er een garantie claim komt....Ja ze laten betalen bij Computerland ook eigendom van Paradigit.reddevil schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 08:51:
[...]
Onzin, want als je een jewel bij iemand anders hebt gekocht, dan heb je garantie bij die verkopende partij en als die hem moet laten repareren bij computerland, dan moet de verkopende partij betalen... niet jou probleem... je hebt geen overeenkomst met Computerland/jewel maar met je verkopende partij...
Tevens is het zo dat als je bv maar 1 jaar garantie hebt, dat niet wilt zeggen dat bij reparatie na 15 maanden je de volledige kosten moet betalen. Je mag er vanuit gaan dat een laptop een langere levensduur heeft dan 12 maanden, dus als er dan gebreken ontstaan, dat je slechts deels de reparatie hoeft te betalen. Ik heb dit ook met een laptop, gekocht bij mediamarkt, gehad. Ze wilden me een nieuw moederbord laten betalen, wat ik geweigerd heb. Na 1 brief met een paar quotes uit het wetboek kreeg ik de reparatie gratis.
Dan kun je denken als enduser Toch mijn probleem niet!! De oorzaak ligt wel bij Paradigit die de dealers mooi laat stikken tijdens de garantie periode van de Jewel notebooks.
Dit is nou een mooi voorbeeld van overname van enkel de lusten en niet de lasten.
Ik zeg dus dat je een contract met de verkoper hebt en niet met Jewel Notebooks... eigenlijk kan je zelfs geen garantie bij de fabrikant halen, want daarmee heb je geen overeenkomst. Heb je een laptop bij computer-land gehaald, dan heb je daar garantie. Als computer-land overgenomen wordt, dan heb je garantie bij de partij die computer-land overgenomen heeft (mits computer-land niet failliet is verklaard natuurlijk).Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:33:
[...]
Dus de reseller van het merk Jewel moet maar zorgen dat je laptopje gerepareerd wordt? Notabene bij zijn concurrent Computerland. Nee mensen dit is ongelooflijk Jewel Notebooks moet zorgen voor garantie zolang ze niet failliet zijn. Zou lekker makkelijk zijn ...eerst heeft Jewel zijn dealers hard nodig en dan koopt Paradigit de toko en bepaald gewoon niets meer te kunnen doen voor de dealers als er een garantie claim komt....Ja ze laten betalen bij Computerland ook eigendom van Paradigit.
Dan kun je denken als enduser Toch mijn probleem niet!! De oorzaak ligt wel bij Paradigit die de dealers mooi laat stikken tijdens de garantie periode van de Jewel notebooks.
Dit is nou een mooi voorbeeld van overname van enkel de lusten en niet de lasten.
Maar goed om even terug te komen op de jewel, af en toe loopt ie nog steeds vast, misschien binnenkort maar even opnieuw installeren, geen idee waar het aan ligt. Heeft iemand vista al geprobeerd erop en wat zijn je bevindingen? 'k wil het eigenlijk wel testen, maar dan moe'k ook vista kopen en daar heb ik geen zin in als mensen hier zeggen dat je beter voorlopig xp kan houden.
[ Voor 12% gewijzigd door reddevil op 15-02-2007 10:45 ]
Verdorie, ik lees net op de site van de verkoper het volgende (het was een kleine particulier die de zaak vanuit zijn tuinhuis regelde, één van de weinige jewel-verdelers in mijn buurt):
Iemand die in dat geval weet hoe het zit met kosteloze garantie (want ik heb nog een half jaar carry-in garantie)? Hopelijk heb ik ze niet nodig natuurlijk.Helaas... Aan alle goeie dingen komt een einde. Ik stop met Primepc... Een steeds uitgebreidere kroost neemt zéér veel tijd in beslag, waardoor ik helaas niet meer voldoende tijd in Primepc kan steken, en me dus verplicht voel er de brui aan te geven. Wat garantie betreft: voor problemen met een door mij gemonteerde PC kunt u steeds bellen of, en dat zal het snelst gaan, een mailtje sturen. Voor een laptop of aparte onderdelen of randapparatuur: gelieve de fabrikant te raadplegen, die u steeds zal verder helpen. Het was fijn, maar nu is 't gedaan!
Hij is niet failliet verklaard lijkt me dus je kan nog steeds garantie bij hem claimen als het moet. Je kan'm gewoon ook even mailen en uitleggen dat je geen garantie bij jewel zelf kan krijgen, dus je verwacht dat mocht er iets fout gaan hij het voor je oplost.
Verwijderd
weet iemand toevallig of er ook een Core (2) Duo processor in deze laptop geplaatst kan worden?
Volgens Wikipedia niet helaas:
Yonah wordt ondersteund door de systeem-chipsets 945GM, 945PM en 945GT. Core Duo en Core Solo gebruiken de FCPGA6 (478-pin) pinverdeling, maar ten gevolge van herschikking van de pinnen en nieuwe chipset-functies zijn zij niet uitwisselbaar met een voorafgaande Pentium M moederborden.
KICK!
Zijn er mensen die Windows Vista hebben geprobeerd? Ik ben afgehaakt nadat ik het niet voor elkaar kreeg om fatsoenlijk Aero aan de praat te krijgen, de onboard Intel graphics wil niet, en voor de Go6600 kon ik geen werkende driver vinden
Verder werkt Notebook Hardware Control niet goed (multiplier veranderen doet het niet en het programma wordt steeds geblokkeerd bij opstarten), dus toen was ik er eigenlijk wel helemaal klaar mee 
Maar als iemand alles wel aan de praat heeft gekregen wil ik nog wel een poging wagen ook.
Zijn er mensen die Windows Vista hebben geprobeerd? Ik ben afgehaakt nadat ik het niet voor elkaar kreeg om fatsoenlijk Aero aan de praat te krijgen, de onboard Intel graphics wil niet, en voor de Go6600 kon ik geen werkende driver vinden

Maar als iemand alles wel aan de praat heeft gekregen wil ik nog wel een poging wagen ook.
Je kan voor de gein es computerland mailen.... maar ze zullen het wel afschuiven?
Het moederbord heeft een 479 socket dacht ik te zien, en de mobile versies van Core (T2300 weetikveel) hebben ook S479. So I wonder...
Stop wondering..... aint gona work 
915GM chipset support Intel Pentium M niet Core Duo's etc
915GM chipset support Intel Pentium M niet Core Duo's etc
Verwijderd
heeft iemand ondertussen al een SATA schijf erin gezet?
Ik begin mijn 100GB een beetje te weinig te vinden...wie weet tijd voor een grotere
Ik begin mijn 100GB een beetje te weinig te vinden...wie weet tijd voor een grotere
Dr passen alleen PATA schijfjes in ben in bang. Misschien zit daar weer een SATA controller achter (PATA naar SATA, zie je wel vaker) maar de aansluiting moet wel PATA zijn!Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 08:47:
heeft iemand ondertussen al een SATA schijf erin gezet?
Externe HDD is goedkoper overigensch

Dit is niet toegestaan
Tip: gebruik je ondertitel, niet dat het bij mij helpt
[ Voor 21% gewijzigd door Vandread op 26-06-2007 13:52 ]
Ik heb de laatste tijd dat als ik de 'interne' videokaart gebruik, soms ineens de laptop hangt en gaat piepen. Volgens mij komt het omdat het geheugengebruik misgaat met de interne videokaart, want als ik de externe gebruik, is er geen probleem.
Nu zou misschien de oplossing zijn om windows opnieuw te installeren, maar liever doe ik dat niet. Iemand ervaringen met dit probleem?
Nu zou misschien de oplossing zijn om windows opnieuw te installeren, maar liever doe ik dat niet. Iemand ervaringen met dit probleem?
[ Voor 4% gewijzigd door reddevil op 26-06-2007 15:39 ]
Ik zit er aan te denken om de Go6600 256MB in mijn 2600 te verkopen, omdat ik deze werkelijk nooit meer gebruik, altijd alleen de Intel GMA. Iemand een idee of je dat ding er makkelijk uit kan halen en hoeveel zo'n kaartje los op kan brengen?
Makkelijk is anders, maar het is zeer zeker te doen. Het wil best wel iets opbrengen (100+) omdat ze los echt niet te krijgen zijn
haha
Nu even iets serieus:
HOEVEEL GEHEUGEN PAST ER IN DEZE LAPTOP?!
Ik heb me echt helemaal rot gezocht, de offi sites zeggen maximaal 512MB per slot terwijl er bij mij 1GB inzit in 1 slot. Andere sites zeggen maximaal 1GB maar ze zeggen weer niet of dat totaal is of per slot. In een review heb ik gelezen dat iemand 2x1GB had, maar dat zou heel goed een aangepast model kunnen zijn. Onder de naam Battalion 101...
Ik moet perse meer geheugen, 2x1GB maar kan er gewoon niet achter komen of dit gaat werken en ik kan het ook niet testen. Wie heeft ervaring en helpt me uit de brand?.
Edit:
Volgens de info over de chipset is er support voor 2GB in Dual Channel. Dat eerste wordt ontkent door Uniwill en dat tweede ook
Wat moet ik hier nou van denken.
NEE:
http://www.crucial.com/st...?mtbpoid=726EF2A7A5CA7304
JA:
http://www.memoryxxl.net/...59en3--(ddr2-533mhz).html
Nu even iets serieus:
HOEVEEL GEHEUGEN PAST ER IN DEZE LAPTOP?!
Ik heb me echt helemaal rot gezocht, de offi sites zeggen maximaal 512MB per slot terwijl er bij mij 1GB inzit in 1 slot. Andere sites zeggen maximaal 1GB maar ze zeggen weer niet of dat totaal is of per slot. In een review heb ik gelezen dat iemand 2x1GB had, maar dat zou heel goed een aangepast model kunnen zijn. Onder de naam Battalion 101...
Ik moet perse meer geheugen, 2x1GB maar kan er gewoon niet achter komen of dit gaat werken en ik kan het ook niet testen. Wie heeft ervaring en helpt me uit de brand?.
Edit:
Volgens de info over de chipset is er support voor 2GB in Dual Channel. Dat eerste wordt ontkent door Uniwill en dat tweede ook
NEE:
http://www.crucial.com/st...?mtbpoid=726EF2A7A5CA7304
JA:
http://www.memoryxxl.net/...59en3--(ddr2-533mhz).html
[ Voor 22% gewijzigd door Gamo op 01-07-2007 19:55 ]
Je kan vast wel langs een pc-winkel lopen om te testen of er een tweede module van 1GB in past (bij mij in de winkel is dat nooit een probleem iig)
Ik bedenk me trouwens dat deze laptop ook gewoon is geleverd met 2GB geheugen, dus het zal heus wel kunnen
Ik bedenk me trouwens dat deze laptop ook gewoon is geleverd met 2GB geheugen, dus het zal heus wel kunnen
[ Voor 27% gewijzigd door Haan op 01-07-2007 20:24 ]
Haha hoe droog! Die opmerking xD Ja nou je wordt bedankt!Ik bedenk me trouwens dat deze laptop ook gewoon is geleverd met 2GB geheugen, dus het zal heus wel kunnen
2 Gb werkt gewoon hoor
Heb ik ook...
Go6600 256MB kan je uit je laptop halen. Alleen vraag ik mij dan weer af of de koper er wat mee kan? (bios etc? ) Waarom wil je hem eruit hebben? Voldoet ie niet meer?
Go6600 256MB kan je uit je laptop halen. Alleen vraag ik mij dan weer af of de koper er wat mee kan? (bios etc? ) Waarom wil je hem eruit hebben? Voldoet ie niet meer?
Verwijderd
Die 6600 kan je er gewoon uithalen. Benodigdheden: kleine schroevendraaier. Of je 'm verkocht krijgt hangt er gewoon vanaf of je iemand kan vinden die net een kapot plankje heeft en niet te veel wil betalen. Anders koopt die gewoon een 7600
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 07:59 ]
Zoals ik al zei gebruik ik dat ding helemaal nooit, en als ik er dan nog geld voor kan krijgen door hem te verkopen lijkt me dat een stuk handiger. Laptop zelf voldoet nog prima, maar ik game er nooit meer mee, of zo simpel dat de onboard VGA ook voldoetwilly1986 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:47:
Verwijderd
Toch ff waarschuwen... Die 6600 is een " specialeke", heeft wss een bios die aangepast is aan de dual graphs setup. Als ik het me wel herriner doet ie wat ie moet doen in een Amilo M maar ik heb hem nooit aan de praat gekregen in een Amilo Pi/Xi
Dus als je hem verkoopt best alleen aan ander Uniwill 259 eigenaars.
Dus als je hem verkoopt best alleen aan ander Uniwill 259 eigenaars.
Verwijderd
ik heb sinds een paar dagen last dat mijn laptop (iig op Linux, Windows Vista volgens mij ook) er af en toe uit het niets mee kapt. Blijkt dat er (waarschijnlijk) vanuit het BIOS een temp-signal komt, want bij het afsluiten komt er een melding over critical temperature, van 105C, maar dat is de laptop zeker niet (hoogstens 60-70C), en de fan doet het ook gewoon. Als ik dan opnieuw opstart op netstroom, gaat er halverwege weer iets mis (in linux wil gdm niet opstarten), maar als ik op batterypower start gaat het wel goed.
Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? En hoe kan ik dit verhelpen? Is er een manier om die temp-signaal te laten negeren?
Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? En hoe kan ik dit verhelpen? Is er een manier om die temp-signaal te laten negeren?
BIOS updateVerwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:38:
ik heb sinds een paar dagen last dat mijn laptop (iig op Linux, Windows Vista volgens mij ook) er af en toe uit het niets mee kapt. Blijkt dat er (waarschijnlijk) vanuit het BIOS een temp-signal komt, want bij het afsluiten komt er een melding over critical temperature, van 105C, maar dat is de laptop zeker niet (hoogstens 60-70C), en de fan doet het ook gewoon. Als ik dan opnieuw opstart op netstroom, gaat er halverwege weer iets mis (in linux wil gdm niet opstarten), maar als ik op batterypower start gaat het wel goed.
Ik heb net zelf Vista draaien, en wilde even melden dat het gelukt is de GF6600go aan de gang te krijgen. Eigenlijk zonder veel problemen.Haan schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:13:
KICK!
Zijn er mensen die Windows Vista hebben geprobeerd? Ik ben afgehaakt nadat ik het niet voor elkaar kreeg om fatsoenlijk Aero aan de praat te krijgen, de onboard Intel graphics wil niet, en voor de Go6600 kon ik geen werkende driver vindenVerder werkt Notebook Hardware Control niet goed (multiplier veranderen doet het niet en het programma wordt steeds geblokkeerd bij opstarten), dus toen was ik er eigenlijk wel helemaal klaar mee
Heb de volgende driver gebruikt: http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=13648 , en gewoon de modded INF file die daar gelinkt staat gebruikt.
Lijkt voorlopig prima te draaien!
Succes ermee!
unwill website is plat sinds ze overgenomen zijn door ECS
Heeft iemand nog de 6600 serie drivers?
Heeft iemand nog de 6600 serie drivers?
Website is weer bereikbaar:Vandread schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:27:
unwill website is plat sinds ze overgenomen zijn door ECS
http://www.uniwill.com/UserDownload/259EN/259EN3.php
Ik heb mijn laptop op nieuw geinstalleerd met XP. Maar ben mijn drivers kwijt.
Omdat www.laptopvideo2go.com niet meer bestaat kan ik mijn 6600 Go kaartje niet aan gang krijgen.
Wie helpt mij aan drivers voor die Nvidia Geforce 6600 Go?
Ik heb op een externe hd toch die 6600 Go drivers gevonden...
Heb nu versie 7.3.0.0 (datum: 15-4-2005)
Is dit de meest recente versie? Of heeft iemand nieuwere/betere?
Hmm... beeld op TV is ook geen probleem met deze driver
Ik heb in het verleden problemen mee gehad... Heb nu een directe kabel van s video uitgang naar de s video ingang rechts van mijn tv (dus geen gebruik gemaakt van een scart blokje)
Ben blij dat het allemaal werkt.
Omdat www.laptopvideo2go.com niet meer bestaat kan ik mijn 6600 Go kaartje niet aan gang krijgen.
Wie helpt mij aan drivers voor die Nvidia Geforce 6600 Go?
Ik heb op een externe hd toch die 6600 Go drivers gevonden...
Heb nu versie 7.3.0.0 (datum: 15-4-2005)
Is dit de meest recente versie? Of heeft iemand nieuwere/betere?
Hmm... beeld op TV is ook geen probleem met deze driver

Ik heb in het verleden problemen mee gehad... Heb nu een directe kabel van s video uitgang naar de s video ingang rechts van mijn tv (dus geen gebruik gemaakt van een scart blokje)
Ben blij dat het allemaal werkt.
[ Voor 53% gewijzigd door willy1986 op 28-11-2007 18:37 ]
Wat bedoel je precies?Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:09:
dit ding is geen 3,5 cm hoog hoor, maar 4,5 cm (de achterkant dan)
Verwijderd
Ik heb zonet mijn jewel 2600 geformateerd, en ik dacht er bij het formateren helaas pas aan dat ik drivers nodig zou hebben.
Ik kon mijn drivers CD helaas ook niet vinden en de links voor de drivers zijn inmiddels (of momenteel) down.
Ik heb de laptop zeer snel weer nodig, dus als iemand me aan drivers zou kunnen helpen ben ik zeer dankbaar.
Ik kon mijn drivers CD helaas ook niet vinden en de links voor de drivers zijn inmiddels (of momenteel) down.
Ik heb de laptop zeer snel weer nodig, dus als iemand me aan drivers zou kunnen helpen ben ik zeer dankbaar.
Welke heb je nodig dan? Kan je die niet gewoon van het internet (zie startpost) afhalen?
Bingo 
Staan ze allemaal... 5 posts boven jeb-gone schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:32:
[...]
Website is weer bereikbaar:
http://www.uniwill.com/UserDownload/259EN/259EN3.php
[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 05-12-2007 10:53 ]
Wat zou nu nog een eerlijke prijs zijn voor een 2600 met 1,87 Pentium M, 1GB geheugen en Go6600 256MB? (aanschaf oktober 2005)
Er zit een gloednieuwe 160GB harddisk in en ik doe er een Jewel rugzak en logitech V200 draadloze muis bij.
Zou €500 teveel zijn?
Er zit een gloednieuwe 160GB harddisk in en ik doe er een Jewel rugzak en logitech V200 draadloze muis bij.
Zou €500 teveel zijn?
In mijn optiek wel..
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Sja altijd lastig ik zou richting op 375/425.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
400 euro moet lukken. Is vooral afhankelijk van het uiterlijk van de laptop behuizing
Zorg dat je een verse Win XP op hebt geinstalleerd dan is hij al een stuk aantrekkelijker.
Daarnaast; wacht rustig af. Dit is niet de ideale maand om een laptop te verkopen
De laptop is iig nog wel vergelijkbaar met de tegenwoordige laptops. Call of Duty 4 heb ik uitgespeeld op deze laptop
Zorg dat je een verse Win XP op hebt geinstalleerd dan is hij al een stuk aantrekkelijker.
Daarnaast; wacht rustig af. Dit is niet de ideale maand om een laptop te verkopen
De laptop is iig nog wel vergelijkbaar met de tegenwoordige laptops. Call of Duty 4 heb ik uitgespeeld op deze laptop
[ Voor 33% gewijzigd door willy1986 op 14-12-2007 23:02 ]
Laptop ziet er iig nog goed uit, alleen de bovenkant van de behuizing heeft lichte krasjes (haast niet te voorkomen als je hem regelmatig meesleept).
Laptop gaat sowieso pas volgende maand in de verkoop, moet eerst wachten op de laptop die ik van m'n werk krijg.
Ik las trouwens ergens een post hier van iemand die opeens last had dat de USB poorten geen 2.0 meer zijn en ik blijkt dat probleem ook te hebben, ook na verse installatie. Ik heb ook maar eens de bios geupdate
maar dat hielp ook niet. (wat nu wel werkt is performance mode, draait de FSB op 140 MHz ipv 133 ^_^ ) Zijn er nog mensen die hier last van hebben of hier een oplossing voor hebben gevonden? Drivers van uniwill/ecs en Intel site zelf willen ook niet helpen.
Laptop gaat sowieso pas volgende maand in de verkoop, moet eerst wachten op de laptop die ik van m'n werk krijg.
Ik las trouwens ergens een post hier van iemand die opeens last had dat de USB poorten geen 2.0 meer zijn en ik blijkt dat probleem ook te hebben, ook na verse installatie. Ik heb ook maar eens de bios geupdate
Deze laptop heb ik inmiddels bijna twee jaar en hij bevalt nog steeds goed. Nu wil ik 'm alleen upgraden naar 2Gb en 256Mb grafische kaart. Ik las dat Gamo ook meer geheugen in z'n laptop wilde zetten. Heb je dit inmiddels gedaan (zonder problemen? Volgens de producspecificatie moet er DDR2 400/533 SO DIMM in, maar ik heb geen idee welk merk er momenteel in zit/ik het beste kan kopen.
@Haan: is je grafische kaart nog steeds te koop? Of weet iemand waar ik deze nieuw kan kopen. Of heb ik nog andere opties (betere kaarten met meer geheugen)?
@Haan: is je grafische kaart nog steeds te koop? Of weet iemand waar ik deze nieuw kan kopen. Of heb ik nog andere opties (betere kaarten met meer geheugen)?
Heb alle merken laptops wel eens geupdate, met Kingston nog nooit non-compatibility gehad. In de 2600 zit ook twee keer Kingston 1GB 533Mhz. Gambarehwahey schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:43:
Deze laptop heb ik inmiddels bijna twee jaar en hij bevalt nog steeds goed. Nu wil ik 'm alleen upgraden naar 2Gb en 256Mb grafische kaart. Ik las dat Gamo ook meer geheugen in z'n laptop wilde zetten. Heb je dit inmiddels gedaan (zonder problemen? Volgens de producspecificatie moet er DDR2 400/533 SO DIMM in, maar ik heb geen idee welk merk er momenteel in zit/ik het beste kan kopen.
Als ik de perfomance mode aanzet (enable), is de laptop continue 800Mhz ook tijdens load, en aan de stekker. Gheh xD Als het uitstaat draait ie weer op 1930Mhz lol...Haan schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:06:
Laptop ziet er iig nog goed uit, alleen de bovenkant van de behuizing heeft lichte krasjes (haast niet te voorkomen als je hem regelmatig meesleept).
Ik las trouwens ergens een post hier van iemand die opeens last had dat de USB poorten geen 2.0 meer zijn en ik blijkt dat probleem ook te hebben, ook na verse installatie. Ik heb ook maar eens de bios geupdatemaar dat hielp ook niet. (wat nu wel werkt is performance mode, draait de FSB op 140 MHz ipv 133 ^_^ ) Zijn er nog mensen die hier last van hebben of hier een oplossing voor hebben gevonden? Drivers van uniwill/ecs en Intel site zelf willen ook niet helpen.
Ik zat net wat te googelen over het USB2 probleem, omdat 1.1 echt te traag is om een beetje data van een externe HDD te krijgen en ik heb zowaar de oplossing gevonden
Je moet in het bios 'load optimized defaults' kiezen en dan wordt de usb controller weer als 2.0 herkend
@wahey stuur me even een DM als je nog geïnteresseerd bent in m'n graka.
Je moet in het bios 'load optimized defaults' kiezen en dan wordt de usb controller weer als 2.0 herkend
@wahey stuur me even een DM als je nog geïnteresseerd bent in m'n graka.
[ Voor 11% gewijzigd door Haan op 06-01-2008 15:12 ]
Ik heb (volgens mij) mijn externe videokaart stuk.
Beeld wordt helemaal warrig als ik een venster verplaats.
Ik had Vista draaien (op zich perfect) en dacht dat het probleem daar aan lag.
Heb nu weer XP geinstalleerd, maar het probleem doet zich nog steeds voor.
Als ik switch naar de interne videokaart is er geen probleem.
Uiteraard heb ik geen garantie meer en heb ik de laptop ooit eens via een internetshop gekocht.
Iemand die suggesties heeft voor me wat te doen.
Laten nakijken of via Computerland informeren naar nieuwe videokaart en kan er dan eventueel ook een opvolger in. (nu is het een Geforce Go 6600)
Kan ik via andere shops nog aan zo'n kaart komen dat ik hem zelf vervang?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Beeld wordt helemaal warrig als ik een venster verplaats.
Ik had Vista draaien (op zich perfect) en dacht dat het probleem daar aan lag.
Heb nu weer XP geinstalleerd, maar het probleem doet zich nog steeds voor.
Als ik switch naar de interne videokaart is er geen probleem.
Uiteraard heb ik geen garantie meer en heb ik de laptop ooit eens via een internetshop gekocht.
Iemand die suggesties heeft voor me wat te doen.
Laten nakijken of via Computerland informeren naar nieuwe videokaart en kan er dan eventueel ook een opvolger in. (nu is het een Geforce Go 6600)
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Als ik mij niet vergis wordt er ergens in dit topic een linkje gegeven waar je losse kaarten kan bestellen. Let wel; goedkoop zijn ze niet!Rodink schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:20:
Mail / DM mij anders, ik wil mijn Go6600 256MB wel verkopen
Ik had je inmiddels al mail verzondenHaan schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:31:
Mail / DM mij anders, ik wil mijn Go6600 256MB wel verkopen
Wat zijn eventuele mogelijke opvolgers van de Geforce Go 6600 die in de Jewel Diamond passen en werken?
[ Voor 19% gewijzigd door Rodink op 11-01-2008 08:59 ]
M'n go6600 is intussen op weg naar de nieuwe gelukkige eigenaar 
Wat wel grappig is, is dat de vga-switch aan de voorkant nu weer functioneert als wifi-switch, net als bij de Jewel/Alpha 2500 modellen het geval is.
Maar de wifi-knop boven het toetsenbord is nu heel vreemd geworden.. Met de knop schakel je nu een of andere onderklok in die ik nog nooit eerder heb gezien, ingeschakeld gaat het lampje met het 'maantje' linksvoor branden en zakt de fsb in stapjes van 3,3 MHz van 133 naar 113, en hou in idle modus 680 MHz over ipv 800 MHz. Ik zag het toevallig omdat ik NHC gebruik en de processorsnelheid in de system tray heb staan. Je ziet ook echt de snelheid in stapjes van 20 MHz (6x3,3) dalen en stijgen als je op de knop drukt.
Zijn er mensen die dit bij hun laptop ook hebben?
Wat wel grappig is, is dat de vga-switch aan de voorkant nu weer functioneert als wifi-switch, net als bij de Jewel/Alpha 2500 modellen het geval is.
Maar de wifi-knop boven het toetsenbord is nu heel vreemd geworden.. Met de knop schakel je nu een of andere onderklok in die ik nog nooit eerder heb gezien, ingeschakeld gaat het lampje met het 'maantje' linksvoor branden en zakt de fsb in stapjes van 3,3 MHz van 133 naar 113, en hou in idle modus 680 MHz over ipv 800 MHz. Ik zag het toevallig omdat ik NHC gebruik en de processorsnelheid in de system tray heb staan. Je ziet ook echt de snelheid in stapjes van 20 MHz (6x3,3) dalen en stijgen als je op de knop drukt.
Zijn er mensen die dit bij hun laptop ook hebben?
Ik heb de 2600 'standaard' (dus 1 GB geheugen). Weet iemand waar (en wat voor) ik geheugen kan kopen voor uitbreiding? Ik wil graag 2 GB erin hebben.
Je moet op zoek naar so-dimms ddr2 pc4200 (533 MHZ) geheugen. Maar hogere snelheden zullen ook wel gewoon werken.
Ik gebruik inmiddels al lange tijd de videokaart van Haan. Werkt nog steeds perfect.
Al heb ik als ik games speel wel een cooler onder de laptop nodig om hem niet al te heet te maken.
Maar dat gaat verder goed.
Echter ben ik nog steeds nieuwsgierig na eventuele opvolgers van videokaarten.
Iemand ervaringen met andere (zwaardere) videokaarten in deze laptop?
Al heb ik als ik games speel wel een cooler onder de laptop nodig om hem niet al te heet te maken.
Betere videokaarten zijn leuk... alleen zit je nog steeds met een solo core cpu + "traag" werkgeheugen.Rodink schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:56:
Ik gebruik inmiddels al lange tijd de videokaart van Haan. Werkt nog steeds perfect.![]()
http://www.mxm-upgrade.com/UW259.html
Maar een nieuwe laptop kopen is gemakkelijker
Goed nieuws voor de gebruikers van deze laptop.
Sinds de 1.31 patch is Guitar Hero III speelbaar geworden op 800x600
Sinds de 1.31 patch is Guitar Hero III speelbaar geworden op 800x600
Kun je me iets meer vertellen over die patch?
Wat is het voor patch en waar kan ik die downloaden?
Wat is het voor patch en waar kan ik die downloaden?
Heeft iemand toevallig nog een kapotte Jewel notebook liggen? Ik zoek een bios chip voor mijn Jewel 2600. MIjn laptop doet helemaal niets meer na een bios flash poging
Bioschip is weer goed! Hij is opnieuw geflashed door Flashbios Developments met versie 2.02!
Laptop doet het weer!
Bioschip is weer goed! Hij is opnieuw geflashed door Flashbios Developments met versie 2.02!
[ Voor 49% gewijzigd door willy1986 op 05-03-2009 20:04 ]
Verwijderd
Het is weer een tijdje geleden dat er gepost is in dit topic maar waag het toch even. Zijn er mensen die deze laptop nog gebruiken zo ja, iemand al windows 7 hierop draaiend gekregen met werkende drivers?
Ik gebruik de laptop nog steeds dagelijks.Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:50:
Het is weer een tijdje geleden dat er gepost is in dit topic maar waag het toch even. Zijn er mensen die deze laptop nog gebruiken zo ja, iemand al windows 7 hierop draaiend gekregen met werkende drivers?
Ik heb de laptop nog niet getest met Win 7. Ik draai zelf Win XP en Wubi
Schijnt dat het qua driverondersteuning van Win 7 wel goed zit. Opstarttijden vergelijkbaar met Win XP.
Ik gebruik de laptop ook nog steeds. Doet het ook nog goed.
Alleen gamen blijft die nu helaas wat achter.
Speel nog zo nu en dan COD4 op deze laptop, maar heb er inmiddels wel een cooler onderstaan om het nog enigzins mogelijk te maken. Laptop wordt dan ook erg heet.
Vind het jammer dat er nooit echt vervangbare videokaarten op de markt zijn gekomen voor de laptop, Aangezien ik deze laptop toendertijd met het idee kocht om ooit een zwaardere videokaart te kunnen aanschaffen als deze verouderd zou zijn.
Heb ooit in het verleden wel Vista geinstalleerd, dat draaide prima, vond echter zelf het besturingssysteem niet geweldig, dus draai eigenlijk nog steeds met XP.
Alleen gamen blijft die nu helaas wat achter.
Speel nog zo nu en dan COD4 op deze laptop, maar heb er inmiddels wel een cooler onderstaan om het nog enigzins mogelijk te maken. Laptop wordt dan ook erg heet.
Vind het jammer dat er nooit echt vervangbare videokaarten op de markt zijn gekomen voor de laptop, Aangezien ik deze laptop toendertijd met het idee kocht om ooit een zwaardere videokaart te kunnen aanschaffen als deze verouderd zou zijn.
Heb ooit in het verleden wel Vista geinstalleerd, dat draaide prima, vond echter zelf het besturingssysteem niet geweldig, dus draai eigenlijk nog steeds met XP.
Mijn 2600 is langzaam de geest aan het geven, regelmatig BSOD's, maar moet ooit nog eens de tijd nemen om uit te zoeken waar die vandaan komen. Ook vallen de speakers regelmatig uit, dat is wel irritant, want ik gebruik de laptop bijna alleen nog om met m'n vriendin in bed naar uitzendinggemist e.d. te kijken. Vaak helpt beetje heen en weer gaan met het scherm wel, maar soms ook niet en moet je met oordopjes werken
Laptop is in het begin al een keer gerepareerd voor het zelfde euvel overigens.
Zonder die pijnpunten is het verder nog steeds een prima dingetje, toch al bijna 4 jaar oud ook alweer.
Ik heb er wel ooit Vista opgezet, maar dat werkte toen slecht met Notebook Hardware Control, dus werkte het ondervolten niet, daardoor werd de laptop snel warm en dus veel geblaas van de cooler. Misschien dat ik nog eens Windows 7 ga proberen als de RTM uit is
Zonder die pijnpunten is het verder nog steeds een prima dingetje, toch al bijna 4 jaar oud ook alweer.
Ik heb er wel ooit Vista opgezet, maar dat werkte toen slecht met Notebook Hardware Control, dus werkte het ondervolten niet, daardoor werd de laptop snel warm en dus veel geblaas van de cooler. Misschien dat ik nog eens Windows 7 ga proberen als de RTM uit is
[ Voor 17% gewijzigd door Haan op 09-07-2009 10:03 ]
Het MXM concept is leuk bedacht maar zal niet gaan werken. (zie ook de site ) Wanneer ze videochips voor notebooks op de markt gaan brengen zal de verkoop van nieuwe notebooks teruglopen en dat is iets wat geen enkele notebook fabrikant wilRodink schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:06:
Hoe dan ook; dan nog blijft het nutteloos; de technische vooruitgang gaat zo snel dat het nutteloos is om je notebook te upgraden met een nieuwe videochips. De Jewel Diamond ondersteund bijvoorbeeld geen C2D, ook de hd caches worden groter, FSB kan elke keer weer hoger, aansluitingen verdwijnen/verschijnen (zoals HDMI en E-sata) etc. Conclusie: gewoon elke 2/3 jaar een nieuwe notebook kopen
Mijn Jewel bevalt iig nog prima. Heb er nog geen problemen mee gehad. Wel heb ik een tijdje geleden een probleem gehad tijdens het flashen van een nieuwe bios. De laptop ging tijdens het flashen opeens uit en kon er daarna niets meer mee. (reageerde niet meer op de powerknop etc) Uiteindelijk de bioschip opgestuurd naar www.flashbios.org en deze heeft de chip weer geprogrameerd. Nadat ik die weer had ontvangen en geplaatst in mijn laptop startte hij weer op.
Mijn batterij wear level is inmiddels wel gestegen naar 28% maar houd het nog minstens 2 en een half uur uit op een volle accu. Toch wel netjes als ik kijk naar mijn post willy1986 in "[Ervaringen] Jewel Diamond 2600 deel 1" (21% in 2006) Laptop werk dan ook maar 2/3 keer in de week op accu. Wat is jullie wear-level? (Zie NHC tab Battery)
[ Voor 27% gewijzigd door willy1986 op 09-07-2009 12:01 ]
Nog even terugkomende op mijn verhaal:
qoute: Ik gebruik de laptop ook nog steeds. Doet het ook nog goed.
Is niet helemaal waar. Al geruime tijd werkt mijn dvd brander die er in zit niet meer.
Wil geen cd of dvd meer lezen of branden. De brander is overigens wel zichtbaar in de verkenner.
Heeft iemand enig idee of ik hier nog wat kan doen met firmware of zal het apparaatje echt kadoek zijn?
Mocht het nog lonen deze te vervangen, kan ik dan simpelweg een andere aanschaffen of moet ik nog wel rekening houden met types en merken qua maten e.d.?
En vraag me af wat zo'n apparaat nog zal kosten.
Wil vermoedelijk volgend jaar toch een nieuwe laptop aan gaan schaffen, dus als zoiets zeer prijzig is vraag ik me af of ik het nog de moeite waard is.
qoute: Ik gebruik de laptop ook nog steeds. Doet het ook nog goed.
Is niet helemaal waar. Al geruime tijd werkt mijn dvd brander die er in zit niet meer.
Wil geen cd of dvd meer lezen of branden. De brander is overigens wel zichtbaar in de verkenner.
Heeft iemand enig idee of ik hier nog wat kan doen met firmware of zal het apparaatje echt kadoek zijn?
Mocht het nog lonen deze te vervangen, kan ik dan simpelweg een andere aanschaffen of moet ik nog wel rekening houden met types en merken qua maten e.d.?
En vraag me af wat zo'n apparaat nog zal kosten.
Wil vermoedelijk volgend jaar toch een nieuwe laptop aan gaan schaffen, dus als zoiets zeer prijzig is vraag ik me af of ik het nog de moeite waard is.
Ik heb geen idee of dit aan de lens of aan de firmware ligt.
In Nero zit een tooltje om je brander te testen misschien merkt dit programma wat op?
Als dat geen resultaat geeft zou ik de firmware nogmaals erop zetten. (je hebt immers toch niets te verliezen)
Firmware voor de Nec 6650 vind je hier: http://support.necam.com/Optical/nd6650A.asp en hier http://liggydee.cdfreaks.com/page/en/NEC-ND-6650A/
Anders een nieuwe brander: pricewatch: NEC AD-7593A
In Nero zit een tooltje om je brander te testen misschien merkt dit programma wat op?
Als dat geen resultaat geeft zou ik de firmware nogmaals erop zetten. (je hebt immers toch niets te verliezen)
Firmware voor de Nec 6650 vind je hier: http://support.necam.com/Optical/nd6650A.asp en hier http://liggydee.cdfreaks.com/page/en/NEC-ND-6650A/
Anders een nieuwe brander: pricewatch: NEC AD-7593A
Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal hem eens testen, en anders een nieuwe brander.
Prijs is te doen vind ik. Ik neem aan dat dit merk zonder problemen op deze Jewel zal werken?
Prijs is te doen vind ik. Ik neem aan dat dit merk zonder problemen op deze Jewel zal werken?
Ik heb een wear-level van 70%.Mijn batterij wear level is inmiddels wel gestegen naar 28% maar houd het nog minstens 2 en een half uur uit op een volle accu. Toch wel netjes als ik kijk naar mijn post willy1986 in "[Ervaringen] Jewel Diamond 2600 deel 1" (21% in 2006) Laptop werk dan ook maar 2/3 keer in de week op accu. Wat is jullie wear-level? (Zie NHC tab Battery)
Ik neem aan dat dat slechter is? (behoorlijk slechter!!) Ik kan mijn laptop nog geen uurtje aan hebben met batterij, want dan is die al leeg namelijk.
dat ouwe beestje van mij doet het nog perfect, met Windows 7 erop!!
Alleen games, nee die doen et er niet meer fatsoenlijk op!1 Die 6600 die erin zit ken het gewooweg niet aan of de warmte speelt hem te parte.
Voor windows 7 heb ik in sommige gevallen gewoon vista driver erop gepleurt, werkt goed.
Alleen games, nee die doen et er niet meer fatsoenlijk op!1 Die 6600 die erin zit ken het gewooweg niet aan of de warmte speelt hem te parte.
Voor windows 7 heb ik in sommige gevallen gewoon vista driver erop gepleurt, werkt goed.
Die van mij ongeveer 10-15 minuten en dan is de accu al leeg. Ik zag pas iemand op marktplaats die ze voor 60 euro aanboodt, maar die advertentie kan ik niet meer vinden. Iemand nog een adresje voor een accu voor deze laptop die rond dat bedrag zit? De meeste zitten rond de 100+ euro.
Hoe zijn je ervaringen met Windows 7 op de laptop tot nu toe? Wat ik met Vista had, was dat de laptop veel heter werd, zodat de fan veel vaker en harder moest blazen, toen maar weer naar XP gegaan. Heb je zoiets ook gemerkt met Win 7?edumertz schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:53:
Nogmaals dezelfde quoteedumertz schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:53:
Ik heb Win7 er nu ook op staan. Jammer genoeg lijkt Aero niet te gaan werken op de GMA 900, ik kan daar op de Intel site ook alleen een driver voor XP voor vinden.. En ik krijg het geluid niet aan de praat, er staat in apparaatbeheer wel dat er een High Definition audioapparaat correct is geïnstalleerd, heb jij wel werkend geluid?
edit:
update: met de laatste realtek drivers werkt het geluid wel gewoon
NHC werkt niet meer goed, CPU blijft dan altijd op hoogste multiplier, nu RMClock in gebruik, dat werkt wel prima, alleen nog even uitvogelen hoe je kan instellen dat je niet steeds bij het opstarten toestemming aan het programma moet geven
update: met de laatste realtek drivers werkt het geluid wel gewoon
[ Voor 17% gewijzigd door Haan op 31-08-2009 17:50 ]