[Ervaringen] Jewel Diamond 2600 deel 1

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 12.315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024
[Ervaringen] Jewel Diamond 2600 deel 1
Afbeeldingslocatie: http://www.berns.demon.nl/joost/jewel2600.gif
Inhoud
Vorige delen

Nog niet van toepassing ;)

Inleiding
De 259EN3 bezit de nieuwst innovatieve Hybrid VGA Technology. Deze nieuwe technologie stelt je in staat om te wisselen tussen 2 krachtige grafische kaarten, de Intel Media Accelerator 900 of de Nvidia Geforce Go 6600. Gebruikers kunnen hierdoor de batterijduur aanzienlijk vergroten, of met een druk op de knop de meest recente en krachtige games van tegenwoordig spelen.

De 259EN3 gebruikt ook de nieuwe 915M Express Chipset, waardoor de grafische flexibiliteit en de verwerkings snelheid aanzienlijk verbeterd worden. DDR2 geheugen zorgt voor hogere overdracht snelheden, waardoor het werkt efficiënter en productiefer gedaan kan worden. High Definition Audio zorgt er voor dat al je multimedia tot leven komt.

Een groot, kleurrijk 15,4” WXGA (1280 x 800) LCD, geeft een je perfect scherm voor grafisch rijke toepassingen en spelen op grote schaal. De 259EN3 ondersteund serial ATA (SATA) harde schijven. Hierdoor wordt het dubbele van de bandbreedte gebruikt bij hoge overdracht aan data en zorgt voor een verbeterde schaalbaarheid.

Een nieuwe makkelijk te installeren Windows versie van Instant On, stelt de gebruiker in staat om meteen DVD’s te kijken, te luisteren naar muziek of het bekijken van foto’s. Met al deze toepassingen en veel meer, is de 259EN3 de perfecte notebook voor al je behoeftes.
Algemene specificaties
  • Display 15.4" WXGA LCD Display 1280 X 800[br][br] CPU Intel® Pentium® M Processor up to 2.6 GHz[br][br] Graphics Intel® Graphics Media Accelerator (GMA) 900 256MB V-RAM/[br] Nvidia GeForce Go 6600[br][br] Chipset Intel 915GM & ICH6-M[br][br] Memory (2) DDR2 400/533 SO DIMM up to 1GB total[br][br] Hard Drive 40GB/60GB/80GB 2.5" 9.5mm HDD[br][br] Optical Drive CD-RW/DVD Combo (Optional)[br][br] DVD+-/+-RW (Optional)[br] DVD Dual (Optional)[br][br] Audio System Azalia Audio in High Definition[br] Support Digital S/PDIF Output[br] Direct Sound 3D Compatible[br] Two Stereo Speakers[br][br] Connectivity 10/100 and 1000 MB/Sec GIGA LAN[br] 56K V.92 Modem[br] 802.11B/G Minipci[br] 4-in-1 Media Card Reader: SD, MMC, MS, MSPro[br] Bluetooth Module (optional)[br][br] Dimensions Width: 14.9" (358mm)[br] Depth: 10.7" (272mm)[br] Height: 0.9" ~ 1.4" (25.3 ~ 35.7mm sloped)[br] Weight: 6.43lbs, (3043 kg)[br][br] Ports • 3 External USB 2.0[br] • 1 IEEE 1394 port[br] • 1 Mic-in jack[br] • 1 Audio-out/SPDIF jack[br] • 1 RJ-45 Ethernet plug[br] • 1 RJ-11 Modem plug[br] • 1 External VGA[br] • 1 S-Video output port[br] • 1 PCMCIA Card Type II[br] • 1 DC-in jack[br] • 4 in 1 Card Reader[br] • 1 15 Pin CRT port[br] • 1 VGA Switch[br][br]
Afbeeldingen en foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.uniwill.com/products/hybrid/259en3/tour/front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uniwill.com/products/hybrid/259en3/tour/frontleft.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uniwill.com/products/hybrid/259en3/tour/leftrear.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uniwill.com/products/hybrid/259en3/tour/back.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uniwill.com/products/hybrid/259en3/2.jpg

Mini-FAQ
  • Welke BIOS-versie is geschikt voor mijn laptop :?

Op de site van Uniwill kun je BIOS-updates voor de Uniwill 259EN3 vinden, deze zijn in principe ook geschikt voor de Jewel Diamond 2600 (en consorten).

• Hoe kom ik in het BIOS van mijn laptop terecht :?

Dit doe je door DEL ingedrukt te houden en dan je laptop aan te zetten. Zo voorkom je dat je per ongeluk de POST overslaat en Windows al wordt opgestart.

• Hoe kan ik het beste de bijgeleverde Intervideo InstantON installeren :?

Het beste is om eerst Windows te installeren. Zorg dat je (bijvoorbeeld tijdens Windows Setup) de benodigde partitie(s) aanmaakt die je onder Windows wilt gebruiken en laat aan het einde van de schijf nog minstens 300MB lege ongepartitioneerde ruimte vrijstaan.
    Als Windows geinstalleerd is kun je dan op opstarten van je Intervideo InstantON CD, en de rest wijst zich dan vanzelf. :)
    Mocht je Windows ooit eens opnieuw willen installeren en werkt je InstantON dan niet meer? Geen probleem, gewoon weer even opstarten van de CD en InstantON wordt gewoon weer over je oude installatie heengezet.

• Kan ik zelf de hardware van mijn laptop bijwerken :?

Ja, dat kan! Aan de onderkant van je laptop zitten 3 kleppen. Met de batterij naar achteren gezien zitten rechtsonder 2 klepjes. onder de bovenste zit een interne USB-poort voor bijvoorbeeld een bluetooth stick en onder de onderste zit je hardeschijf. Aan de linkerkant zit ook nog een grote klep die ongeveer de helft van je laptop bestrijkt, hieronder zitten je processor, geheugenmodules en mini-PCI kaartjes. Deze zijn allemaal eenvoudig zelf te vervangen. Het is bij deze laptop ook mogelijk om je grafische kaart te vervangen. Dankzij de standaard die MXM heet, waardoor fabriekanten de zelfde afmetingen kunnen gebruiken. Nifty feature 8) Zorg echt dat je anti-statische kleding draagt! Statische elektriciteit kan je hardware voorgoed vernielen!

• Hoe lang gaat de accu ongeveer mee :?

Afhankelijk van het gebruik en bijvoorbeeld je processorsnelheid varieert dit tussen de 2 en de 4 uur. Mocht je merken dat jouw accu echt te kort meegaat, controleer dan in Windows op eventuele lopende processen die de processor continu blijven belasten, want dit verkort de batterijduur aanzienlijk! (Denk hierbij ook aan Spyware en virussen.)
    Daarnaast zou je het BIOS eens kunnen updaten, want hiermee worden ook telkens verbeteringen in aangebracht waardoor de accu langer kan meegaan.

Handige linkjes
About
Deze startpost is gemaakt door MandaloR. Als je graag dingen toegevoegd zou zien neem dan contact met me op, zodat het toegevoegd kan worden.
Deze startpost is mede verwezelijkt door 't het nodige knip-en-plak werkt uit andere topics! O-)

jB

Verwijderd

Niet veel animo voor dit topic. Ik zie het eerlijk gezegd ook pas voor het eerst.
Mooie topicstart voor de opvolger van de 2500.. Heb lang getwijfeld over die laptop zeg :)

• MandaloR
Kheb de mijne (Jewel 2600 à €1299,-) vandaag besteld bij Computerland. Deze zou over 1-1,5 week geleverd moeten worden. Ze hadden wel al 1 variant met 256mb graka geheugen, dus als iemand intresse heeft (kost €1384,-) ;) Het betreft hier de winkel in Eindhoven...Kkan iig niet wachten tot ik de mijne kan ophalen en wat meer info + plaatjes kan posten :)

jB

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je deze hebt gekozen en niet bijv de Acer Aspire 1692 of de 5024?

• MandaloR
Ten 1e de prijzen, ten 2e de extra zooi aan software en OS die erbij geleverd worden en ten 3e wil ik een Nvidia ivm Linux gebruik ;) De Acer's zien er verder wel leuk uit moet ik zeggen :)

jB

Verwijderd

Ziet er netjes uit die functie om te switchen tussen videokaart is vooral prima, bespaart daar een hoop stroom mee = langer mee werken = minder warmte :*) .

Dit vind ik wel minder : 15,4” WXGA (1280 x 800) Ga morgen wel eens kijken

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 20:58 ]

• MandaloR
Voor 95,- extra kon je geloof ik kiezen uit de WSXGA+ (1680 x 1050) versie :)

jB

Verwijderd

Zit je toch weer tegen de 1400 euro aan 8)7 Waarschijnlijk gaat het de custom laptop van Informatique worden.

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hoe toevallig! :) Van het weekend internet af zitten speuren naar een mooie laptop. Kom je dit tegen. Specs vallen mij zeker niet tegen! Nu vraag ik mij wel af: is de hdd 5400 rpm? of toch 4200? :'(

Ja! :) schijfje is 5400 toeren! check die intressante specs

[ Voor 21% gewijzigd door willy1986 op 21-09-2005 23:50 . Reden: antwoord gevonden! ]

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

wat zijn btw de prestaties van deze laptop op grafisch gebied?
bv de acer aspire 1692 heeft een x700 erin, deze een go 6600. welke is sneller/beter?

ik zoek namelijk een laptop voor school maar ook waar ik spellen op kan spelen :)

[This space is for rent]

Verwijderd

X700 of Gefore6600 maakt volgens mij bijna niks uit. Was vandaag bij Computerland in Eindhoven geen 2600 te bekennen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb er net 1 gekocht.. bij computerland Eindhoven. Die met 256mb erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Wimo. schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:13:
Ik heb er net 1 gekocht.. bij computerland Eindhoven. Die met 256mb erin.
En first impressions??? Kun je miss enkele foto's ervan nemen??? Ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van het scherm.

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik zal vanavond wat foto's schieten. Scherm is identiek aan mn jewel 2500. Die knop die voorheen de wifi aan/uit zette doet nu hetzelfde met de videokaart :)

Ik ben wel benieuwd wat de batterijduur is met de intel videokaart.

• MandaloR
Yay de mijne heb ik net ook kunnen ophalen....wat een pracht van een beest zeg O+ :9~
Ben nu bezig met de nodige installaties en foto's maken, deze zal ik later op de dag eens uploaden :D

edit: Hier alvast wat plaatjes

edit2: First impressions so far:

- Groot mooi, helder en kleurrijk scherm :D Als ik trug kijk naar mijn normale 15" TFT van mijn desktop pc, dan zie je gewoon een korrelig scherm, niet met laptop scherm.
- Prestaties liggen boven die van mijn desktop pc, dus ik kan eindelijk Battlefield 2 spelen, detail op high en res van 1024 8)
- Erg stil, vergeleken met mijn oude laptop. Het is bijna gewoon akeling, alsof de fans kapot zijn ofzo. Mja zodra je dan begint te gamen dan beginnen ze het toch te doen :)

- klein minpuntje tot nu toe...wifi wil nog wel een moeite hebben met een sterk signaal krijgen, oft I-net wil nog wel eens wegvallen :( Mja daar kan nog naar gekeken worden.

Al met al ben ik zeer tevreden met dit beest van een laptop. Zeker een goede aankoop geweest _/-\o_

[ Voor 81% gewijzigd door MandaloR op 25-09-2005 08:02 ]

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
ff een klein schopje en een vraag.

Is het verstandiger om de accu in de laptop te laten, als je hem merendeel toch aan netspanning hebt hangen?? De verkoper bij Computerland vertelde mij dat daardoor de accu snelle slijt. Of kan ik hem beter eruit halen en ergens opbergen??

Ik wil namelijk niet weer een rotte accu net als bij mijn oude notebook, de Brilliant 2780. Waarvan de accu op gegeven mom ni langer dan 15min mee ging :?

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:13

Haan

dotnetter

Het antwoord op je vraag weet ik niet, wel dat ik heel sterk aan het overwegen ben om ook deze notebook te kopen :9~ .
Ik heb hem vanmiddag al even in m'n handen gehad, en het ding ziet er heel mooi uit, en de specs zijn natuurlijk ook hardstikke prima. Ik ga dan wel voor de versie met 128 MB videogeheugen.
Enige wat me nog tegenhoudt is de prijs, ik weet dat het niet veel geld is voor de specs, maar voor mijzelf is het wel een hoop :p
Als ik m heb, horen jullie het natuurlijk meteen ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook even nagevraagd in de winkel in Eindhoven.
lijkt me zeker wat... dan neem ik wel wsxga+ en bluetooth er bij.
Denken jullie dat de 256 mb versie van de 6600 kaart veel verschil zal maken?

maakt hij veel geluid? (ventilator)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 01:13:

Ik kan je alvast vertellen dat deze laptop ERG stil is!!! 8) k laat hem voortaan 's nachts aanstaan om de nodige downloads binnen te trekken en hij houdt mij zeker niet wakker in tegen stelling tot mijn oude Brilliant 2780 laptop _/-\o_

Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat je erg veel verschil zult merken van die 256mb tegenover 128mb, mits je natuurlijk AA en AF intensief wilt gebruiken, denk ik. Dan kun je, jezelf beter die 85,- extra besparen, aangezien je de gpu kunt vervangen. Wie weet komt er dan nog ooit een 7800go in en heb je daar mooi de centjes voor :D

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dat dacht ik al wel.
maar wat is AA en AF?

ik zit toch sterk te denken om hem te nemen.
Het enige jammere is dat alle 3 de (geen 4) USB poorten rechts zitten he?
Maargoed, dat heb je met laptops . . . 100% perfect maken ze niet voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:38:
oke dat dacht ik al wel.
maar wat is AA en AF?

ik zit toch sterk te denken om hem te nemen.
Het enige jammere is dat alle 3 de (geen 4) USB poorten rechts zitten he?
Maargoed, dat heb je met laptops . . . 100% perfect maken ze niet voor je ;)
AA =
Anti-aliasing
See Aliasing. Anti-aliasing is a single or multiple method of removing the noticeable effects of aliasing. These days it often just is called FSAA (Full Scene Anti-Aliasing) and various manufacturers have their own way of performing anti-aliasing. Texture aliasing is reduced by the process of texture filtering but for edges and lines, the two most popular methods are:

* Supersampling: there are various implementations of this method. One is where the graphics adapter renders the entire scene at an increased resolution into a non-visible buffer in the local memory. The adapter then samples this frame into the back buffer, and once complete it is flipped to the front buffer. Another method is to render several copies of the same frame over several passes, adjusting the geometry of each successive copy, and then sampling each stored frame into the back buffer. Both methods require lots of fill rate and memory bandwidth to be effective.
* Multisampling: the DirectX version of this anti-aliasing method is similar to the OpenGL multi-sampling anti-aliasing, but the term is used in various ways by different companies. Although it is described as being an example of FSAA, multisampling only affects the edges of the polygons within a frame; no texture detail is affected (unlike supersampling). This is done by testing the frame before it is textured; each pixel is checked and those at a visible polygon edge are then sampled into a new buffer. Once complete, the frame is updated within the pass by blended all of the samples from the various buffers into the back buffer. Multisampling requires lots of memory bandwidth to be effective but since pixel colours and operations are only performed once, this method is not as dependent on fill rate.

There are several other methods too, which each one having its good and bad points. However, for the time being, any form of anti-aliasing has some impact on the rendering performance of the graphics adapter.
AF =
Anisotropic Texture Filtering
See Texture Filtering. This method of texture filtering is better than linear filtering and can be used with or without mipmaps, as it takes into account of the angle at which the texture map is being viewed. The anisotropy of a texture map is a measure of how "angled" it appears to the viewer - higher values of anisotropy require either more texture samples to be taken, a different sampling pattern to be used or possibly both.
En het klopt inderdaad dat de 3 USB poorten aan de rechterkant zitten, zoals boven op de foto's te zien is.

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Ik heb deze laptop vandaag gehaald, maar hij boot niet van de cd!

(En ja, de cd rom staat op boot NR 1)
(Heb verschillende cd's geprobeert van 98, 2000, Xp home en Xp pro)

Iemand misschien tips? of een is er bios update ofzo?

Of moet ik maandag terug naar de winkel?

[ Voor 25% gewijzigd door Nila op 01-10-2005 17:49 ]

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet je zeker dat de CD-rom bootable is? (al eens vaker gebruikt om zo te installeren?)
ps: ik heb hem ook besteld net!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:22:
weet je zeker dat de CD-rom bootable is? (al eens vaker gebruikt om zo te installeren?)
ps: ik heb hem ook besteld net!
Ja cd's waren bootable, maar wel gekopieerd. want heb ze voor dit systeem ook gebruikt

Nu heb ik een orginele geleend, en die pakt ie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 01:13:

Grappig, ik heb gister ook een mailtje naar de winkel in utrecht gestuurd met de vraag of ze ook wsxga+ en bluetooth konden inbouwen, en ook voor welke prijs, maar ik heb daar (natuurlijk, 'tis weekend) nog geen antwoord op gekregen, maar misschien weet jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:33:
[...]

Grappig, ik heb gister ook een mailtje naar de winkel in utrecht gestuurd met de vraag of ze ook wsxga+ en bluetooth konden inbouwen, en ook voor welke prijs, maar ik heb daar (natuurlijk, 'tis weekend) nog geen antwoord op gekregen, maar misschien weet jij dat?
Als ik naar www.jewelnotebooks.nl ga, zie ik nergens de optie voor een WSXGA scherm voor de 2600. Ik zie wel bluetooth optie ergens beneden voor 35 euro, maar voor zover ik weet is dat gewoon een bluetooth dongle, die je in de onderkant in een verborgen usb-poort prikt. Dus dan kan je beter zelf eentje kopen voor 20 euro en die gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij www.computerland.nl moet je het gewoon erbij vragen, en ze doen het erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:28:
Bij www.computerland.nl moet je het gewoon erbij vragen, en ze doen het erin.
Computerland zelf doet er in ieder geval helemaal niks in, die krijgen de notebooks van Jewel compleet aangeleverd. :)
Maar misschien is wsxga wel mogelijk (de 2600 barebone is tenslotte vrijwel identiek aan de 2500), het staat in ieder geval niet op de site van Jewel zelf.
Dus dat wordt even afwachten wat Arn en Roemer te horen krijgen van Computerland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:33:
[...]

jazeker.
wsxga+ kost 99 extra. wel de moeite vind ik.
Bluetooth volgens mij 30, ( maar ik heb zelf een bluetooth-dingetje, dus die kan je zelf er wel in zetten) handig systeempje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... valt opzich wel mee, 99 euro. Maar de vraag is, of het dat wel waard is...

Ik zou hem eigenlijk het liefst even in een winkel willen bekijken, maar ik denk dat ze hem nergens zullen hebben... is het misschien bekend welke andere laptops vergelijkbare schermen hebben, die misschien wel als show-model te bezichtigen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt wel echt veel meer ruimte op je scherm. meer zelfs dan een gewone 17 inch.
ik vraag me alleen af of het echt wel lukt met wsxga+, want op de jewel site staat dat niet als optie. ik heb ze maar gemaild er over...

(oh was even in verwarring met wat er gepost is :))

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Roemer,

Wij kunnen de notebook leveren met een bluetooth adapter, de meerprijs
hierop bedraagt Eur. 35,--.
Tevens is het mogelijk om de notebook te leveren met een WSXGA+ scherm,
de meerprijs hierop bedraagt Eur. 99,-- helaas wordt dit onderdeel vanaf
volgende maand leverbaar.

Met vriendelijke groet,

Computerland Utrecht
edit:

@Wimo, MandaloR321 & Nila:
Ik heb een paar reviews gelezen, en hetgene wat het meeste stoort zijn de temperaturen en de layout. Ze zeggen dat de rechter kant erg heet wordt (bij een was het waarschijnlijk RMA, maar ook aan de binnenkant), en dan port-indeling vervelend is. Dit omdat alle uit- en ingangen daar zitten, en het in de weg zit voor de muis(hand). Ook dat de warme lucht er rechts uit wordt geblazen vinden sommigen niet prettig.

Hoe is dat bij jullie? Kunnen jullie een paar temp. metingen doen? Kunnen jullie zowiezo al een uitgebreide(re) review over deze laptop geven? Would be great!

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Mijn temps van mijn laptop:

Temperaturen
CPU 56 °C (133 °F)
GPU 56 °C (133 °F)
GPU omgeving 53 °C (127 °F)
TOSHIBA MK8026GAX 35 °C (95 °F)

En dan ben ik nu wel met bestanden van zon 8 to 9 Gigibyte aan het werken en om de 5 minuten aan het opslaan, dus je kan zeggen dat hij nu stressed is.

En wat betreft de warmte, de rechterkant is wel wat warmer als de rest, maar dat zit ik niet zo heel erg mee. De lucht die tegen me hand blaast vind ik wel lekker.

Ik ben er tevreden over, tuurlijk zijn er dingen zoals sommige poorten dat die van mij wel ergens anders mogen zitten. Maar dan zou je toch echt helemaal een custom laptop bouwen.

Al heb je meer vragen wil ik de antwoorden graag met je delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Ik zie het feit dat de rechterkant warm wordt juist als een plus punt...aangezien mijn linker pols merendeel steun vindt aan de linker kant bij gebruik van wasd, heb ik nu geen last van de warmte, zoals 't geval was bij mijn oude laptop. Voor de rest zijn mijn temparturen vrijwel gelijk (bij gebruik via RDP):

Temperaturen
CPU 34 °C (93 °F)
GPU 53 °C (127 °F)
GPU omgeving 51 °C (124 °F)
TOSHIBA MK8026GAX 34 °C (93 °F)

Ik heb de laptop nu al ruim een week en ben er erg tevreden mee O-) .

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 07:35

Bjk

Beste laptoppers ik ben geinteresseerd in deze laptop alleen weet ik het verschil niet tussen de schermen. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil tussen een 15.4" WXGA scherm en een 15.4" WSXGA+ is dat een scherm met zon soort glaslaag ervoor of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik vind hem helemaal niet warm worden. Mijn oude 2500 maakt meer herrie EN wordt een stuk warmer op dat punt. In dat opzicht is ie een stuk beter dan de vorige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjk schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:32:
Beste laptoppers ik ben geinteresseerd in deze laptop alleen weet ik het verschil niet tussen de schermen. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil tussen een 15.4" WXGA scherm en een 15.4" WSXGA+ is dat een scherm met zon soort glaslaag ervoor of?
WXGA is 1280*800 pixels, WSXGA+ is 1680*1050. Komt er dus op neer dat je bij dezelfde oppervlakte (15,4" dia), je meer kwijt kan.

@Nila & MandaloR321:
Bedankt! Ik ben nu al wat verschillende winkels in mijn omgeving (zeist/utrecht) aan het mailen, maar heb nog geen bericht of ik hem ergens kan bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 07:35

Bjk

Bedankt roemer. Nu rest mij 1 vraag, hoe weet je of een laptop zo'n soort glasplaat voor het scherm heeft? Word dit ook aangegeven met een term of is dat bij elke laptop verschillend. En heeft deze ook zo'n plaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Deze heeft geen glasplaat...ook niet nodig imho (ook geen flauw idee wat het effect er van is). Beeld is gewoon mooi, helder, scherp en kleurrijk :D
Zou ook ni weten hoe ze het aanduiden en of ze het wel aanduiden.

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik wou eigenlijk morgen deze laptop gaan halen in Amsterdam, maar ik hoor net dat ze alleen maar de 256 MB videogeheugen versie hebben. De 128 MB versie blijkt een stuk schaarser te zijn, dus die zou dan weer besteld moeten worden :( Dus dat wordt dan maar weer wat meer geld uitgeven, want ik heb eigenlijk geen zin om nog langer te wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoelen jullie met zo'n glasplaat? Bedoel je dan het scherm wat (als het uit staat) zowat een spiegel is? Heeft deze dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Je hebt bij sommige tft schermen (en blijkbaar bij sommige notebooks ook) dat er een glasplaat voor zit. Dit zou moeten zorgen voor een wat duidelijker scherm en het is natuurlijk veiliger omdat je het scherm niet kan beschadigen door er in te prikken.
Nadeel is dat het licht goed moet vallen, omdat het anders in je scherm weerspiegelt, waardoor je juist weer minder kan zien. Extra nadeel bij een notebook is natuurlijk het extra gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

MandaloR321 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:14:
Ik zie het feit dat de rechterkant warm wordt juist als een plus punt...aangezien mijn linker pols merendeel steun vindt aan de linker kant bij gebruik van wasd, heb ik nu geen last van de warmte, zoals 't geval was bij mijn oude laptop. Voor de rest zijn mijn temparturen vrijwel gelijk (bij gebruik via RDP):

Temperaturen
CPU 34 °C (93 °F)
GPU 53 °C (127 °F)
GPU omgeving 51 °C (124 °F)
TOSHIBA MK8026GAX 34 °C (93 °F)

Ik heb de laptop nu al ruim een week en ben er erg tevreden mee O-) .
Dat de rechterkant warm wordt is dan inderdaad fijn, omdat die hand bij mij vaak op de muis ligt.
De Temps liggen vrijwel gelijk aan die van mij.

Verder ben ik er ook tevreden over. Zit nu lekker draadloos.

Maar heb jij er instant on al opstaan, zoja is dat iets?
Haan schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:23:
Ik wou eigenlijk morgen deze laptop gaan halen in Amsterdam, maar ik hoor net dat ze alleen maar de 256 MB videogeheugen versie hebben. De 128 MB versie blijkt een stuk schaarser te zijn, dus die zou dan weer besteld moeten worden :( Dus dat wordt dan maar weer wat meer geld uitgeven, want ik heb eigenlijk geen zin om nog langer te wachten :P
Ik heb de 128 MB versie, omdat die andere 128 de videokaart niet gebruikt met games, alleen bij highend kaarten heb je dat en daarbij het is ook nog een laptop!

En deze videokaart kun je vervangen als je wilt.

Heeft er iemand misschien een linkje van de onboard videokaart?

[ Voor 31% gewijzigd door Nila op 04-10-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Uhm nee geen instant-on geinstalleerd. Zal ook denk ik niet gebeuren. Als ik een film wil kijken staat mijn laptop toch al aan, dus dan heeft het weinig nut. Heb alleen wel een raar smal zwart lijntje aan de rechterkant van mijn scherm, tijdens het afspelen van DVD met de nieuwste PowerDVD, maar dat is meer software related denk ik.

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm, dit is jammer:

Beste Arne,

Binnenkort (binnen 4 weken) is de diamond 2600 leverbaar met een WSXGA+ scherm. De interne bluetooth werkt met een usb dongle. Echter is deze dongle dusdanig klein dat alleen een door ons geplaatste past.

--
Met vriendelijke groet,
Jewel International

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Nila schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:15:
[...]
Heeft er iemand misschien een linkje van de onboard videokaart?
aub

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Hartelijk bedankt. Wis niet dat het een Intel was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand misschien een linkje naar de drivers voor de 6600go? Heb me rot gezocht en kan niets vinden :'(
Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Hoe lang gaat de accu van deze laptop eigenlijk mee met full load en op de zuinigste stand?
Hoe kan je eigenlijk aan een andere MXM videokaart komen want volgens mij zijn ze niet te vinden.
Hoe is de laptop kwalitatief? Is die beter dan acer?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:40:
Heeft er iemand misschien een linkje naar de drivers voor de 6600go? Heb me rot gezocht en kan niets vinden :'(
Alvast bedankt _/-\o_
Nvidia site gekeken?

Nouja, hier een linkje voor jeKlik Hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Download de drivers van de Nvidia site en download op deze site een aangepaste .inf file zodat de drivers je 6600go kaart ook herkennen. Of probeer gewoon de omega drivers van Nvidia, die moeten ook werken, maar ik gebruik zelf de officiele met aangepaste .inf file.

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

MandaloR321 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 00:19:
Download de drivers van de Nvidia site en download op deze site een aangepaste .inf file zodat de drivers je 6600go kaart ook herkennen. Of probeer gewoon de omega drivers van Nvidia, die moeten ook werken, maar ik gebruik zelf de officiele met aangepaste .inf file.
Kan ik meteen even de nieuwste drivers instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Coolmaster schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:00:
Hoe lang gaat de accu van deze laptop eigenlijk mee met full load en op de zuinigste stand?
Hoe kan je eigenlijk aan een andere MXM videokaart komen want volgens mij zijn ze niet te vinden.
Hoe is de laptop kwalitatief? Is die beter dan acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
1. Denk tussen 2-2,5uur ofzo. Normaal gebruik 2-4uur ofzo.
2. Deze zullen denk ik wel in de loop van tijd leverbaar worden.
3. Ik zelf ben niet bekend met Acer, dus kan ni zeggen of deze laptop beter is dan. Maar ik kan je wel zeggen dat deze laptop een prima beest is }) . En daar zullen meer mensen het wel met mij eens zijn ;)

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

1. Ong veer 2/3 uur (licht eraan wat je en doet en welke videokaartje kiest de onboard of de 6600 go).
2. Even googlen en je vind er wel wat informatie over, en ze zullen wel leverbaar worden.
3. Acer vs Jewel dan wint Jewel, Ik heb gewoon een nare ervaring met Acer, misschien denken andere mensen er anders over dan mij... En het is inderdaad en beest. Daar stem ik mee in! })

[ Voor 15% gewijzigd door Nila op 05-10-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik heb mijne nu ook \o/. Ben nu bezig met installeren :)

De notebook reageert in ieder geval supersnel, beter zelfs dan m'n gewone pc met P4 3,0 GHz!

Ik krijg alleen de 6600 go niet aan de praat, ik kan hem nergens vinden in apparaatbeheer, en als ik drivers wil installeren, krijg ik ook een foutmelding (geen juiste driverversie). Ik heb het knopje vooraan wel op 'on' staan en ik heb die vga.zip geprobeerd die hierboven ergens werd gepost.
Iemand die me kan helpen hiermee?

[ Voor 80% gewijzigd door Haan op 05-10-2005 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Drivers van de cd al geprobeerd? Als je de officiele drivers op nvidia.com hebt proberen te installeren dan komen deze iig niet verder omdat hij de gpu ni wordt herkend.

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Deze drivers werkte bij mij wel, ik heb de 128 mb versie en daarna heb ik deze driver gedownload, toen uitgepakt en deze INF bestand naar die map gekopieerd en toen de setup uitgevoerd.

Wel op DOORGAAN drukken, dat moet je negeren.

En heb het draaien, ik ga vanavond even wat gamen en kijken hoe het gaat.

Succes

[ Voor 6% gewijzigd door Nila op 05-10-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Zijn jullie ook van plan om erop te gamen, en is die 6600 Go wel voldoende? Want een x700 is toch wel een stukje sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

De drivers waren het probleem niet, maar het feit dat de chip gewoon niet werd ingeschakeld. Nou heb ik me intussen laten vertellen dat het een zogenaamde 'cold-switch' is, die alleen werkt als de laptop echt helemaal uit is geschakeld, maar bij mij heeft ie nog wat kuren geloof ik..
Het lukte me net om de drivers te installeren, maar na een reboot stond ie weer op de intel gma videochip :( . Maar nu werkt het wel weer, meteen maar ff 3dMark05 gedraaid: 2663 punten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Coolmaster schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:57:
Zijn jullie ook van plan om erop te gamen, en is die 6600 Go wel voldoende? Want een x700 is toch wel een stukje sneller.
Ik speel Counterstrike Source, En me desktop zit een Ati 9600 XT en daarmee draai ik het op High.

En op me laptop heb ik het nog niet geprobeerd, maar verwacht geen moeilijkheden met het gamen.
Want deze laptop is sneller als me desktopje.

Kwa Proc en Graka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Coolmaster schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:57:
Ik kan je 1 ding zeggen, ik speel atm met plezier spellen zoals Battlefield 2, Fable, Half-Life 2, Doom 3, Ultimate Spider-Man en Flight Simulator 2004. Alles op high en bijna allemaal op 1280x800 (op Doom 3 en bf2 na, doom 3 omdat ik nog geen manier hebt gezocht om widescreen te kunnen) en het draait allemaal vlekkeloos :D Dus ik maak mij niet zo druk om die x700 :Y) . Heb sowieso voor deze gekozen aangezien ik er ooit nog een Linux op wil zetten en dan wil ik daar natuurlijk ook het uiterste van het beestje uit halen ;)

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik wou juist gaan vragen over Linux :P Ik heb namelijk Fedocora Core 4 en die heeft het niet zo makkelijk met Intels i915 chipset.. (heb het met moeite op m'n eigen desktop gekregen).
Nou wilde ik dus net ook Linux op deze laptop installeren, maar dat werkt dus ook niet :P. Dus ik wens je veel succes alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Ik zei ook "ooit" ;) Ben atm al tevreden met mijn windows install en ben nu toch meer games aan 't spelen weer. Dus linux kan nog wel ff wachten :)

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Ik heb er nu Windows XP Pro 2 opdraaien... draait lekker hoorw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
MandaloR321 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 08:14:
[...]

Is het verstandiger om de accu in de laptop te laten, als je hem merendeel toch aan netspanning hebt hangen?? De verkoper bij Computerland vertelde mij dat daardoor de accu sneller slijt. Of kan ik hem er beter uit halen en ergens opbergen??

Ik wil namelijk niet weer een rotte accu net als bij mijn oude notebook, de Brilliant 2780. Waarvan de accu op gegeven mom ni langer dan 15min mee ging :?
Weet iemand hier al een antwoord op...????

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ja de accu kan je er volgens mij er wel beter eruit halen. Want als je hem erin laat en dan met netstroom dan zou hij steeds je accu weer opladen. Naar een tijdje zal daardoor de accu minder langer meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

MandaloR321 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:17:
[...]

Ik ben ook benieuwd!

Ik ging trouwens proberen om mijn X-Micro bluetooth2 dongle in dat klepje te stoppen, maar het is echt heel klein... Maar je bent tweaker of niet, dus ik heb gewoon de behuizing van die dongle getrokken en de kale chip past prima >:)
Dus ik kan ook mooi altijd m'n telefoon connecten _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

MandaloR321 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:17:
[...]

Ja je kunt beter je accu eruit halen."

Is algemeen bekend bij elke laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Fijn weten we dat ook weer :Y) Had hem er gister avond maar eens eindelijk eruit gehaald. Verbaaste me wel hoe klein en licht da ding wel ni is :D

Overigens nog even UT2004 geprobeerd en deze draait ook als een tierelier op 1280x800 en " O-) shit *echo* shit...hit...it..t..ttt" settings })

[ Voor 3% gewijzigd door MandaloR op 06-10-2005 19:04 ]

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MandaloR321 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:02:
Fijn weten we dat ook weer :Y) Had hem er gister avond maar eens eindelijk eruit gehaald. Verbaaste me wel hoe klein en licht da ding wel ni is :D

Overigens nog even UT2004 geprobeerd en deze draaid ook als een tierelier op 1280x800 en " O-) shit *echo* shit...hit...it..t..ttt" settings })
ehhhh wat is dat geshit? ;) snap hem niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om via computerpirates.nl deze laptop met,

Pentium M760 (2.0 GHz)
100 GB, 5400 rpm
1 GB DDR2
256 MB Geforce 6600
Bluetooth

te nemen. Kost wel 1556 inc (1308 ex) btw... wel veel geldje... Ik ga niet voor het WSXGA+ scherm, omdat deze weer 99 euro kost, en ik hem eigenlijk als desktop vervanger wil gebruiken, en ik dan lekker achterover wil kunnen zitten, en alsnog alles kan lezen.

Nu alleen nog even het financiele plaatje nogmaals doorkijken... 'khoop hem volgende week te bestellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:56:
Ik sta op het punt om via computerpirates.nl deze laptop met,

Pentium M760 (2.0 GHz)
100 GB, 5400 rpm
1 GB DDR2
256 MB Geforce 6600
Bluetooth

te nemen. Kost wel 1556 inc (1308 ex) btw... wel veel geldje... Ik ga niet voor het WSXGA+ scherm, omdat deze weer 99 euro kost, en ik hem eigenlijk als desktop vervanger wil gebruiken, en ik dan lekker achterover wil kunnen zitten, en alsnog alles kan lezen.

Nu alleen nog even het financiele plaatje nogmaals doorkijken... 'khoop hem volgende week te bestellen :9
Ja, kan je doen. heb ik ook over gedacht. ... 85 euro voor de 256 ipv 128 MB, van 1.86 naar 2.0 en 80 naar 100 GB. kost je wel 260 euro. Ik ben er niet zeker van of het zo veel uit maakt . .. moeiljk in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Ik ben er nog niet over eens of die 20 extra GB zoveel uitmaakt, en als je hem als desktop vervanger gebruikt zo ik dan een externe hardeschijf kopen voor dat geld.

Voor 260 heb je een hele mooie externe harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
250gb voor 150,- om precies te zijn :) (zal vast nog wel ergens goedkoper zijn, mja zag 't toevallig laatst bij Mycom)

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

MandaloR321 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:07:
250gb voor 150,- om precies te zijn :) (zal vast nog wel ergens goedkoper zijn, mja zag 't toevallig laatst bij Mycom)
Kijk eens aan, dat is een hele goede oplossing voor een desktop vervanger.

even mijn temps na een uurtje gamen:

CPU 58 °C (136 °F)
GPU 61 °C (142 °F)
GPU omgeving 60 °C (140 °F)
TOSHIBA MK8026GAX 36 °C (97 °F)

netjes toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Weet iemand eigenlijk of deze laptop ook 5.1 kan?? Kheb gisteren een beetje liggen kloten met tulip plugjes in line-in, line-out en mic (zou theoretisch moeten werken), maar kreeg geen 5.1. Iemand al met spdif geprobeerd???

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
Nila schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:33:
[...]

Kijk eens aan, dat is een hele goede oplossing voor een desktop vervanger.

even mijn temps na een uurtje gamen:

CPU 58 °C (136 °F)
GPU 61 °C (142 °F)
GPU omgeving 60 °C (140 °F)
TOSHIBA MK8026GAX 36 °C (97 °F)

netjes toch!
niet slecht, vooral hdd is lekker koel

Tip: verlaag voltage van je cpu, scheelt zo 10 graden. Daardoor zal koeler ook minder hard gaan draaien. En minder warmte = beter voor levensduur (ook al zul je daar niet veel van gaan merken)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

PASware schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:37:
[...]

niet slecht, vooral hdd is lekker koel

Tip: verlaag voltage van je cpu, scheelt zo 10 graden. Daardoor zal koeler ook minder hard gaan draaien. En minder warmte = beter voor levensduur (ook al zul je daar niet veel van gaan merken)
Koeler gaat pas harder draaien als het moet ;), als ik zo aan het computeren ben loopt de processer maar op 800 mhz, ga je echter photoshoppen of gamen dan loopt ie op naar de 1800 mhz en gaat de koeler ook sneller draaien.

Je kunt het wel in de bios instellen dat ie op 1800 mhz loopt. Maar zo is de batterij niet zo snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Aan de andere 2600 bezitters:
Zijn jullie tevreden met de accu? Als ik met 100% accu begin, kan ik daar minder dan 2,5 uur mee werken, en dat is dan alleen maar internetten en beetje office-werk.

Ook vind ik het erg lang duren voordat de accu weer is bijgeladen, duurt bij mij volgens mij nog langer dan dat ie leegloopt als ie van de adapter is. (zou ik eens moeten bijhouden misschien.).

Dit is mijn eerste laptop, dus ik weet niet of dit normaal is of niet, en of het net als bij de accu van een nieuwe telefoon ook zo is dat de accu eerst 'ingewerkt' moet worden..

Ik kan trouwens iedereen aanraden om dit topic te lezen! Centrino ondervolt topic!
Het verlagen van de voltages zorgt er bij mij voor dat op 800 MHz de fan nooit meer aangaat, en op volle kracht kan ie soms ook uit _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm... 2,5 uur is idd niet al te lang... maar hoelang doe je dan nu met je batterij na het onderclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:09
Ik zit nog te twijfelen over de videokaart.
Nergens een mooie review te vinden waarin een GeForce Go 6600 met een Mobile X700 wordt vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:34:
hm... 2,5 uur is idd niet al te lang... maar hoelang doe je dan nu met je batterij na het onderclocken?
Dat is na het ondervolten al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oei... dan ben ik ook wel benieuwd wat de andere 2600-users ervaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Ik heb de mijne ondertussen ook ondervolt, maar merk iig nog weinig verschil in temps. Batterij duur zou ik ook ni weten aangezien ik eik merendeel op netspanning zit (kan ik nog wel keer testen voor de liefhebbers). Maar draai ze iig zoals ze in het TS Centrino ondervolt topic ook staan. Tot nu toe nog stabiel. Vanaaf even aan dergelijke games onderwerpen })

edit:
Haan schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:14:

Het verlagen van de voltages zorgt er bij mij voor dat op 800 MHz de fan nooit meer aangaat, en op volle kracht kan ie soms ook uit _o_
Bij mij gaat ie draaien bij 56C, koelt tot 51C en dan stopt de fan...gaat zo dus iedere keer up en down. Echt een groot temperatuurs verschil merk ik dus niet, want deze temps had ik ook voordat ik aan onderklokken deed :?

[ Voor 37% gewijzigd door MandaloR op 11-10-2005 23:17 ]

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Mijn batterij gaat tot 3 uur me en tot 3,5 uur op de intel grafische kaart.

Ik ga mijn laptop ook even ondervolten en kijken wat de resultaten ervan zijn. Op 800 mhz wil de fan nog wel is aanspringen. en dat is als je bijna ligt te slapen iritant.

Weet iemand hier of dat programma moet blijven draaien? als je de laptop opstart?

[ Voor 15% gewijzigd door Nila op 11-10-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:05
Als ik in de BIOS de battery safe life mode gebruik, en opstart op de intel kaart kanik een kleine 4 uur met de 2600 werken. Als ik in de bios de battery safe life mode uitzet en de always use full power gebruik dan doet het misschien anderhalf uur als ik niet te zwaar aaan het gamen ben. voor de rest is het een flexx laptoppie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit te denken om een 2.0Ghz te nemen (ipv 1.86) en de 256MB videokaart.
Kan er iemand inschatten wat dat met de warmteontwikeling doet? (en dus het blazen van de laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:28:
ik zit te denken om een 2.0Ghz te nemen (ipv 1.86) en de 256MB videokaart.
Kan er iemand inschatten wat dat met de warmteontwikeling doet? (en dus het blazen van de laptop)
Als het in je budget past zou ik het doen.

Maar denkt niet dat het met de warmteontwikkeling er toe doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron21
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 02:08
ik ben ook van plan de diamond 2600 te kopen :P maar nog ff een vraagje
ik lees op dit topic dat mensen max 3 tot 3,5 uur zonder stroom kunnen.

is dat met de standard accu van 6 cell of is dat met de extra grote accu van 9 cell ?
en is er misschien iemand die de grote accu heeft en zijn tijd even wil posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron21 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 19:02:
ik ben ook van plan de diamond 2600 te kopen :P maar nog ff een vraagje
ik lees op dit topic dat mensen max 3 tot 3,5 uur zonder stroom kunnen.

is dat met de standard accu van 6 cell of is dat met de extra grote accu van 9 cell ?
en is er misschien iemand die de grote accu heeft en zijn tijd even wil posten.
Volgens jewel kan de 9-cell theoretisch 50% langer mee. Hij steekt dan wel 1.5cm uit de behuizing. Ik weet niet hoe lastig dat zal zijn met het in-een-tas-stoppen, maar lijkt me ook wel handig evt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag even een laptop-hunt gedaan door utrecht, en mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de Jewel Diamond 2600. Ik heb vandaag een WSGA+ scherm gezien, en dat vind ik veeeels te klein, dus het word zowiezo een WXGA scherm.

Het enige waar ik nog over twijfel, is de service/kwaliteit van Jewel. Ik heb ondertussen in meerdere topics gelezen dat Jewel het niet zo nauw neemt met de service/klantvriendelijkheid, en dat de kwaliteit ook vaak te wensen over laat.

Met de service hebben jullie (hopelijk) nog geen ervaring, maar hoe vinden jullie de kwaliteit van de laptop? Als je hem aan 1 kant op tilt, kraakt er dan van alles? Als je hem open hebt, en je drukt dan van achter midden op het scherm, zie je dan (snel) vlekken? (Ik zit nu achter een asus M6, en daar zie je het helemaal niet).

Hebben jullie nog geen enkele problemen gehad?

Als jullie nergens problemen hebben, ga ik hem waarschijnlijk morgen bestellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
De voormalige eigenaar van Computerland zit tegenwoordig aan het hoofd van de Jewel bestuurstafel, en is druk bezig zijn merk wat kwaliteit en goede naam betreft op te waarderen.
Service zou dus alleen maar beter moeten worden (kan af en toe ook bijna niet slechter als je sommige mensen moet geloven). Zelf weinig problemen met ze ondervonden eigenlijk.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon niet wachten, dus heb hem zojuist bij computerpirates besteld, in de hoop het morgen al verwerkt kan worden :9

Ziet er naar uit dat ik eindelijk van deze 233 Mhz MMX bak verlost ben! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

BredeP schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:58:
De voormalige eigenaar van Computerland zit tegenwoordig aan het hoofd van de Jewel bestuurstafel, en is druk bezig zijn merk wat kwaliteit en goede naam betreft op te waarderen.
Service zou dus alleen maar beter moeten worden (kan af en toe ook bijna niet slechter als je sommige mensen moet geloven). Zelf weinig problemen met ze ondervonden eigenlijk.
Ik heb de mijne bij Computerland gehaald, Haal daar de meeste hardware. En heb nog nooit problemen gehad mee het onwisselen van hardware als het niet de goede was. Dus denk wel dat de service er dan nu beter op is geworden.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:51:
Ik kon niet wachten, dus heb hem zojuist bij computerpirates besteld, in de hoop het morgen al verwerkt kan worden :9

Ziet er naar uit dat ik eindelijk van deze 233 Mhz MMX bak verlost ben! })
Heb nog steeds geen klachten. Binnenkort hebben we weekendje LAN en gaan we is kijken of bestand is tegen hardcore gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Als je hardcore gaat gamen kan ik je aanraden om de laptop op twee voetjes te zetten. Bij mij ging de processor temp richting de 70 graden toen ie gewoon op tafel stond, maar nadat ik er 2 hagelslag pakken onder had gezet :P bleef de temperatuur netjes op ~56 graden :) (wel opletten dat de fan aan de onderkant niet geblokkeerd wordt! )
Het is dan wel handig om ook een extern toetsenbord te hebben trouwens, anders werkt het niet zo lekker denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Haan op 20-10-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Haan schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:46:
Als je hardcore gaat gamen kan ik je aanraden om de laptop op twee voetjes te zetten. Bij mij ging de processor temp richting de 70 graden toen ie gewoon op tafel stond, maar nadat ik er 2 hagelslag pakken onder had gezet :P bleef de temperatuur netjes op ~56 graden :) (wel opletten dat de fan aan de onderkant niet geblokkeerd wordt! )
Het is dan wel handig om ook een extern toetsenbord te hebben trouwens, anders werkt het niet zo lekker denk ik.
Hmmm geen last van, ik heb gisteren nog is 3 uur achter elkaar zitten gamen. Maar mijn temp bleef steken op 56 graden.

En ik vind het toetsenbordje van me lappie wel fijn om te gamen. Toetsen zitten dichter bijelkaar, dus kan er mee bedienen met 1 hand!

[ Voor 10% gewijzigd door Nila op 24-10-2005 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-08 09:13

simen

nemi.artstation.com

hoe zit het nu met het switchen tussen videochips?

ik draai standaard in windows op de intel chipset, en kan nieteens vernieuwde nvidia drivers installeren omdat de 6600 niet gezien word.

moet ik handmatig "switchen" naar de 6600? of moet de kaart gewoon in de lijst van hardware te vinden zijn?

ik heb geprobeerd quake4 te spelen op laagste settings zonder bumpmap, schaduwen of specular lighting, en het draait gaar... lijkt me niet het werk van de 6600 :+

alvast bedankt.
simen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Drivers van Nvidia downloaden en een aangepaste inf-file in de uitgepakte dir gooien en je Nvidia kaartje wordt ook herkend :D

Switchen van graka kan alleen als de laptop uit staat. On = Nvidia, OFF = Intel. Ik zelf draai Quake 4 op 1280x800 (aspect ratio 16:10) en alles op high (alle eye-candy ook aan) en spel draait tot mijn verbazi erg goed :*)

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Ik heb problemen met het branden van Dvd. Al wil ik een backup op dvd branden zegt hij dat het een iligal disk is, ook als ik andere dingen probeer te branden. Is ook met cd's (ander merk als de dvd)

Heb al zitten zoeken naar een firmware upgrade, maar dat durf ik niet zo goed aan omdat in de instructies staat dat je heel erg moet letten op je Buyer Code.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste