[Ervaringen] Jewel Diamond 2600 deel 1

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 12.311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 16:24

Haan

dotnetter

@hplos.nl: wat ik heb gedaan, is de plastic behuizing van m'n bluetooth dongle slopen, en alleen de chip in die usb-poort geplugd, past perfect >:)

@scouprie: 1349 euro ex(!) btw voor het verouderde model vind ik een hoop geld.. en zo te zien is alleen de processor iets sneller, de rest van de specs is zelfs minder..

En wsxga is beetje persoonlijk, dat moet je eigenlijk zelf zien. De een vindt het fijn om extra ruimte op de desktop te hebben, de ander vindt alles dan te klein worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Haan op 01-12-2005 23:48 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59

Wimo.

Shake and Bake!

Byte_Me schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:52:
[...]

je die heb ik ook gezien, maar als ik dan kijk naar de specs en de prijs dan heb ik toch het idee dat ik wordt afgezet. en ik vind ze er lelijk uitzien (maar dat is minder belangrijk). misschien een jewel met een extra accu, ik kijk nog even verder.
Je wordt niet afgezet... het is gewoon kwaliteit waarvoor je (veel) betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:09
Welke MXM versie zit er eigenlijk in de Jewel 2600?
Kan ik er over een paar jaar een snellere videokaart inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KlaasHof schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 12:57:
Welke MXM versie zit er eigenlijk in de Jewel 2600?
Kan ik er over een paar jaar een snellere videokaart inzetten?
mxm-2 zeiden ze bij computerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Sure? Want het kan volgens mij ook MXM 1 zijn. Ik quote de jewel helpdesk:
(quote)
het is helaas nog niet zo dat u zomaar een videokaart kunt kopen en die in
uw notebook zetten. We hebben nu twee notebooks (Jade 8110 en Diamond 2600)
die beide een PCI Express videokaart hebben, deze kunnen niet met elkaar
uit gewisseld worden omdat er andere bevestigingpunten zijn.
Of het een MXM kaart durf ik u niet te zeggen.
(unquote)

De 8110 heeft zeker een MXM kaart, maar welk type?: http://www.hardware.info/reviews.php?id=557
En zie bijvoorbeeld deze Fujitsu welke een X700 op MXM1 heeft:
http://www.fujitsu-siemens.com/Resources/19/321597266.pdf

Ik wil zeker zijn dat het MXM 2 is om in de toekomst de betere videokaarten erin te kunnen zetten.

[ Voor 51% gewijzigd door german8 op 07-12-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron21
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 02:08
waarom laat je daar de aankoop vanaf hangen.
over een paar jaar hebben ze mischien wel weer heel wat anders.
mischien is de laptop zelf dan alweer te oud, dan heb ik het over 2 a 3 jaar he en alleen voor game dan.

zelf denk ik ook dat er mxm 1 in zit, want de x700 kaart is een optie en 6600 en anders hadden ze ook wel de 6800 erbij gedaan als keuze .. neem ik aan. je zit namelijk ook nog met warmte productie enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Als je nu een Jewel 2600 haalt met 1.86 GHz + 1GB kan je daar wel even mee vooruit.
De processor presteert in games beter als een Athlon64 3400+ (zie: http://www.gamepc.com/lab...nt.asp?id=turion64&page=1 ) en meer dan 1 GB heb je voorlopig ook niet nodig. De videokaart heeft echter wel invloed, dus als je die over 1 a 2 jaar kan vernieuwen zou je daarmee de levensduur in games nog een aardig stukje kunnen verlengen.
(zie hierover: nieuws: Invloed processor op gameprestaties gemeten )

Een 6800 gaat nu niet passen want die is MXM 3.
Maar de nieuwe generaties (7600/7800) die netzo snel of sneller zijn als de 6800 en komen wel weer op MXM uit: nieuws: Mobiele chips in de GeForce 7-familie op komst

De helpdesk van Uniwill zegt:
"The 259EN3 (is Jewel 2600) has a MXM Type II standard VGA module."

Dus ik weet genoeg!

[ Voor 9% gewijzigd door german8 op 09-12-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* leest dat bij iemand het power knopje licht geeft

HUH?! Is het bij meer mensen, net zoals bij mij, dat die knop geen licht geeft?

Verder nog steeds toppie laptop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:05
eindelijk mijn jewel 2600 terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
En geen lampies....bijj powerknop dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024
KlaasHof schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:13:
Als je nu een Jewel 2600 haalt met 1.86 GHz + 1GB kan je daar wel even mee vooruit.
De processor presteert in games beter als een Athlon64 3400+ (zie: http://www.gamepc.com/lab...nt.asp?id=turion64&page=1 ) en meer dan 1 GB heb je voorlopig ook niet nodig. De videokaart heeft echter wel invloed, dus als je die over 1 a 2 jaar kan vernieuwen zou je daarmee de levensduur in games nog een aardig stukje kunnen verlengen.
(zie hierover: nieuws: Invloed processor op gameprestaties gemeten )

Een 6800 gaat nu niet passen want die is MXM 3.
Maar de nieuwe generaties (7600/7800) die netzo snel of sneller zijn als de 6800 en komen wel weer op MXM uit: nieuws: Mobiele chips in de GeForce 7-familie op komst

De helpdesk van Uniwill zegt:
"The 259EN3 (is Jewel 2600) has a MXM Type II standard VGA module."

Dus ik weet genoeg!
Interresant om te lezen dat de P-M750 schaalbaar is met de 3400+ O-) En dat van die MXM Type II die in de Jewel 2600 zit is ook erg goed nieuws :D Ben benieuwd wat voor leuke variant van de 7x00 (of hoger }) ) serie er evt leverbaar gaat worden en dus gebruikt kan gaan worden ipv de 6600go.

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hplos.nl schreef op donderdag 01 december 2005 @ 20:29:
:crosspost in het topic van de 2500:

ik zal het ook hier even vragen... weet iemand welke bluetooth dongel er passen in de ruimte van die 'verborgen' usb aansluiting boven je hdd (ik heb weleenswaar een 2500, maar volgens mij is er aan de indeling van 't apparaat niets veranderd)

ik zit namelijk al 2.5 maand te wachten op m'n bluetooth dongel bij computerland.... de 'orginele' van jewel komt blijkbaar bij msi vandaan ;)
Ik denk dat er iets niet goed gaat met je BlueToooth dongle bestelling bij Eindhoven, want die dingen liggen gewoon op voorraad in Zwanenburg. Als ik kan bemiddellen mail mij dan even op remy@jewelnotebooks.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Na bijna een maand kreeg ik mijn jewel terug....wat bleek nou hebben die gasten van computerland dat kreng gewoon te laat opgestuurd 8)7 Ja wat een pipos zeg....Maar nieuwe go kaart erin zeggen ze en nieuwe pasta op koeler waarom ik zou het niet wteen maar vast slaan doet die gelukkig niet meer. Nee het is nu een goede nootbook alhoewel ik me rot zoek naar mxm kaartjes..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
O jee volgens mij te vroeg gejuigd.........Heeft iemand anders ook wel een dat naar een uurtje of 3 lekker te gamen\(zware games zoals bw2 en bf2) het kreng vastslaaat en dan ook echt vast geen ctrl alt del meer tegen werkt.....iemand anders het zelfde......ik vind dit echt fuck want ze zeggen dat ze er een neiuwe go kaart hebben ingedaan en ook een nieuwe processor of pasta....op de koeller in iedervgevalm mijnn game monster doet het niet zoals die hoort, ik zal bij volgende keer van vast slaan wel een klein mpg filmpje maken zodat mijn mede tweakers/gamers hun oordeel kunnen geven en eventueel mij goede raad geven. Heb al een metest gedaan en de hd gechecked met een tooltje hiervoor..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt niet lekker.
Ik heb nooit 3 uur achtermekaar spel gespeeld, maar kan me voorstellen dat hij dan wel warm wordt, kan je kijken of hij dan de 80 haalt? bij mij is 76 graden het hoogst volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Heb deze laptop een weekendje onderworpen aan Netgamez 2005b en nooit geen problemen gehad...heeft eigenlijk non-stop aangestaan van VR tot ZO. Ondertussen veel BF2 gespeeld en andere zware spellen.

Zijn er overigens al mensen geweest die 5.1 surround met deze laptop hebben gedaan (en zo ja, hoe?)?? Ben benieuwd eik, want heb hier nogsteeds mijn 5.1 set in mijn kamer hangen van mijn oude pc die stof staat te vangen. Ben anders toch wel van plan om deze te halen (als ik ooit een keer geld heb).

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze notebook nou ook al een tijdje, in het begin deed me notebook vet raar maar na 2xkeer terug gestuurd te hebben kreeg ik een nieuwe en die doet het gewoon prima, ik heb (bijna) nooit vast lopers met spellen, en ik game makkelijk meer dan 3 uur achter elkaar. maar zoals Arn al zijn het kan best aan de hitte liggen als bijvoorbeeld de warmte niet goed wordt afgevoerd dan kan het zijn dat hij zichzelf uitschakeld om beschadiging te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Mijn behuizing is nu al zwaar beschadigt :'( (lak beschadiging). (ja ik sleur mijn laptop door het hele land).

Nu heb ik een mooi laptoptas gekregen van me baas. En wil ik de buizing gaan spuiten, iemand een idee hoe ik de behuizing los moet halen?

En mijn laptop heeft gelukkig geen vastlapers. Alleen mijn brander doet het niet. Bij het branden van dvd's mislukken ze de hele tijd. (op zich geen probleem maar het zou allemaal wel moeten werken)

Verder nog steeds tevreden over dit beestje... :)

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
nee word max 66 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm dan is die 75 graden van mij wel eens het nakijken waard lijkt me . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij liggen de temps tijdens het gamen (fear, quake4) ook rond de 75 graden.. De fan gaat met de nvidia ook veel sneller aan, al bij 52 graden ofzo...

Verder hier nog steeds super laptopje! Alleen vind de accutijd wel tegenvallen... wifi uit, brightness laag(st), beetje browser en muziek luisteren, hoogstens 3 uur.. misschien toch maar's een 9-cell accu kopen...

'kzag trouwens dat er een nieuwe VGA driver uit is bij uniwill (1.1) Vanavond maar's proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Dat is nog heel wat hoor, 3 uur :)

Iemand die 3d mark scores heeft? van 2k1, 2,3 en 2k5?

Ben benieuwd naar de prestaties van de 6600go ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron21
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 02:08
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:07:
Dat is nog heel wat hoor, 3 uur :)

Iemand die 3d mark scores heeft? van 2k1, 2,3 en 2k5?

Ben benieuwd naar de prestaties van de 6600go ;)
lees ff het topic goed door voordat je vragen steld.. het staat er duidelijk in
(ik heb de 2003 score er zelf opgezet 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhwa.. een jongen uit mijn klas doet met een 2 jaar oude HP zo'n 5 uur. Een ander met een 3 jaar oude Acer +- 4 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
Over die powerlampjes:

Bij mij brandt het lichtje op de aan/uit knop wel degelijk (zeker dat mensen die zeggen dat het niet brandt niet naar het verkeerde zitten te staren? :p).

Wat mij wel al is opgevallen is dat het lichtje van de accu, dat normaal gezien groen is als de batterij vol is, niet brandt als ik op de GeForce werk, wel als ik op de Intel werk, is dat ook zo bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt balen.. Laptop deels gekregen voor kerst..

leuk leuk leuk!

Pak hem uit... Installeer hem.. Allemaal goed..

Installeer F.E.A.R.. helemaal geweldig..

Maar dan...

Hij slaat vast.. Soms heel snel soms wat sneller...

Dus ik dacht.. Kut video kaart kapot.. Vervolgens heb ik de vga switch omgezet. Toen had ik zoiets van als hij nu blijft hangen.. is het in ieder geval niet mijn nVidia geforce 6600 go kaartje..

Iemand een suggestie..

Al geprobeerd:
- nieuwe drivers..
- oude drivers opnieuw..

suggesties???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zet " Max Performance" eens uit in de Bios? bij mij liep hij daar door snel vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Jazeker ik ervaring zat ga maar snel terug naar wunkel ff terug laten sturen anders word je maf. zie vorige post 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:44:
zet " Max Performance" eens uit in de Bios? bij mij liep hij daar door snel vast
Same here (alhoewel enkel nog maar in linux voor gehad), ik ben dus niet de enige, goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Nila schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:22:
Mijn behuizing is nu al zwaar beschadigt :'( (lak beschadiging). (ja ik sleur mijn laptop door het hele land).

Nu heb ik een mooi laptoptas gekregen van me baas. En wil ik de buizing gaan spuiten, iemand een idee hoe ik de behuizing los moet halen?

En mijn laptop heeft gelukkig geen vastlapers. Alleen mijn brander doet het niet. Bij het branden van dvd's mislukken ze de hele tijd. (op zich geen probleem maar het zou allemaal wel moeten werken)

Verder nog steeds tevreden over dit beestje... :)
Misschien weet iemand mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:44:
Oh ok.. Maar dat hoort toch gewoon te werken?
Of is dat te naief?

Heb het nog niet kunnen proberen.. heb hem terug gebracht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nila schreef op maandag 02 januari 2006 @ 22:58:
[...]

Misschien weet iemand mijn vraag?
don't go there.. vriend van me heeft het gedaan.. werd geen succes.. (hij was/is profi spuiter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:13:
[...]

don't go there.. vriend van me heeft het gedaan.. werd geen succes.. (hij was/is profi spuiter)
Dan wil ik nog weten of ik me laptop simpel kan demonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag dat er een 2.02 BIOS op de uniwill site staat . . ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:18:
ik zag dat er een 2.02 BIOS op de uniwill site staat . . ..
Flashen en vertel ons het verschil >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Haan schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:06:
[...]

Flashen en vertel ons het verschil >:)
Ik heb 'm net met succes ge-flashed, merk alleen nog geen verschillen en zie ook geen extra of veranderde opties in de bios...seems save to me O-)

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werkt het ook gewoon, ook niet wat gemerkt . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Dan neem ik de moeite niet om me bios te gaan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds november heb ik een Diamond 2600, 2.0Ghz, 2 gb intern
Prima machientje alleen al na twee weken is de fan behoorlijk actief geworden. Zo te voelen wordt er ook heel wat warmte afgevoerd, ook al is geen enkel programma actief. Alleen al als ik Outlook opstart of explorer begint de fan al toeren te maken om vervolgens soms de hele dag aan te blijven.

Het valt vooral op omdat ik twee weken eerder voor mijn collega exact dezelfde configuratie hebt besteld, en daar zijn totaal geen enkele problemen mee.
Dit weerhoudt mij op het moment om andere laptops ook te gaan vervangen door deze diamonds.

Vandaag langs geweest bij Jewel voor onderzoek maar zij konden niet echt iets vinden.
Wel geheugen vervangen omdat daar iets mee aan de hand was, de fan is vervangen en er is wat nieuwe koelpasta gebruikt. Er is nu geen enkele verbetering merkbaar.
Alternatief is mijn laptop daar een paar dagen laten voor testen. Omdat ik deze laptop voor mijn werk gebruikt, is dat geen optie.
Ik lees in dit forum dat anderen ook al hier tegen aan gelopen zijn.
Welke tools hebben jullie gebruikt voor het meten van de temp..?
Hebben jullie enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn. De processor doet niets (task manager), er zijn geen programma's actief en hij staat maar te blazen....
Het is ook geen software probleem want zelfs na een cleane install van Windows begint de ellende al.

Iedere hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Ik gebruik zelf het programma Notebook Hardware Controle. Met dit programma kun je niet alleen je temps van je cpu en hdd uitlezen, het is ook mogelijk om je cpu te downscalen qua stroom gebruik. In dit topic kun je evt meer info vinden over undervolten van je cpu. Ik zelf heb verder geen last van de fan die constant blijft blazen. Deze gaat bij mij alleen aan bij een temp van 56+C en stopt weer wanneer deze op 51C is.

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Met ^^ :)

Bij mij gaat de fan maar heel weinig aan eigenlijk, behalve bij het spelen van games, maar dat lijkt me niet zo raar :P Heb je de 6600go soms altijd aanstaan? Want die produceert opzich wel wat hitte, en je 2,0 GHz processor zal ook wel wat warmer worden dan de 1,87 GHz.

Maar probeer eerst eens te kijken of het ondervolten helpt zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BELANGRIJKE UPDATE!!!!!!!!!!!!!

Ik heb 2,5 weken geleden mijn jewel ingeleverd bijn computerland. Hij bleef nl steeds hangen.

Gister heb ik computerland gebeld waarom het zo lang duurder.

conclusie:

er zit een chipset op de 2600 die niet goed om kan gaan met het geheugen. Deze wordt vervangen door een nieuwere chipset.

Blijft jouw 2600 op regelmatige basis hangen? Ga dan terug!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21
ik heb de 2600 ook een tijdje geleden besteld en nu zo heel soms, 2 keer gebeurd in de laatste 3 weken ofzo, dat de notebook vasthangt en zo'n 'vasthang-geluid' maakt... iemand dit probleem ook of ligt dit aan het hierboven vermelde probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt nu nog garantie.. dus zou maar even terug brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
probleem alleen is dat dat nogal random is en dan geven ze hem zo terug omdat ze niks kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij heb je mijn stukje niet goed gelezen..

zoek maar op chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolmaster schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:00:
Ja de accu kan je er volgens mij er wel beter eruit halen. Want als je hem erin laat en dan met netstroom dan zou hij steeds je accu weer opladen. Naar een tijdje zal daardoor de accu minder langer meegaan.
Dit maakt echter niets uit... Het is een smart Lion accu. Dit houdt in dat de accu niet oplaadt op het moment dat hij vol is. Kijk maar naar het lampje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
Hmm vastlopers zijn bij mij nu toch al een tijd geleden en lagen voornamelijk aan
a) Performance mode die aanstond <> Linux (dan had ik bijna direct vastlopers), onder Win niet getest.
b) DVD-drivers onder Linux (maar dat is gefixt door ander programma te gebruiken).

Ik heb wel nog altijd problemen met stotterende dvd-playback onder Linux, hopelijk kan ik dat ooit eens fixen :/

over die fan: die gaat bij mij ook veel aan, maar ik heb altijd de GFFX6600 aanstaan en met die intel grafische kaart slaat de fan dus inderdaad veel minder aan.

Kleine, rare vraag: maakt jullie laptop ook piepgeluidjes bij het minimaliseren/maximaliseren van het scherm? Het ligt niet aan instellingen van een OS/Windowmanager, komt zowel in win als in linux voor (en zelfde geluidjes) en met gemute geluid ook (maar wel enkel bij minimaliseren/maximaliseren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de wopengl8 driver en de geforce 6600go kaart? Telkens wanneer ik een applicatie gebruik die deze driver aanspreekt, lijkt het alsof er een conflict is met de videokaart. Bv Autocad, die knalt er bij bepaalde bewerkingen dan uit, en de beeldopbouw is erg traag met veel fouten. Terwijl wanneer deze applicatie 'software matig' wordt aangestuurd er niets aan de hand is.....maar zou via opengl toch zeker ook moeten werken!?

Iemand een idee/tip/suggestie?

ps. Ik heb de (bijgeleverde) 73.00 nvidia drivers geinstalleerd. Tevens drivers van de www.laptopvideo2go.com site, de laatste dus, maar dat maakt geen verschil met mijn probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:18:
bij mij werkt het ook gewoon, ook niet wat gemerkt . . .
Best handig dat ze ook een "Bios Release Notes" bij gezet hebben, dan kan je van te voren lezen wat er verholpen is. In dit geval stond er het volgende:

BIOS:
* UNIWILL\EC\ECHOTK.ASM
Fixed ATI DOS Suspend will not turn off TV and CRT output.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 13:32
Deze vraag was al eens gesteld, maar nog niet echt een duidelijk antwoord op gegeven zover mij bekend.

Hoe presteerd de 6600 go 256mb tov de x700 256mb
Of eigenlijk de 2500 vs 2600.

Game welk ik t meest zal spelen op de laptop is WoW.

Er zijn een aantal gasten op dit forum die zowel ervaring met 2500 als 2600 hebben toch ? :)

Als ik nu kijk bij computer-land zit er nagenoeg geen verschil in prijs tussen deze 2.

Na het lezen van alle pros en cons in dit topic twijfel ik nog steeds ..

Wat heeft voor jullie nou de doorslag gegeven tov andere merken/configs . ?

Tis nu 14:07, hoop voor 16:00 een laptop in me handen te hebben :)

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

In de 2500 zit een Radeon 9700, dus dat is wel wat anders dan een x700. Zijn er geen reviews te vinden voor beide andere videochips?
Dat de 2500 en 2600 nagenoeg gelijk zijn in prijs, komt volgens mij doordat er een 2,0 GHz in de 2500 zit.
Hopelijk was dit nog op tijd en heb je er nog wat aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Haan schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:38:
In de 2500 zit een Radeon 9700, dus dat is wel wat anders dan een x700. Zijn er geen reviews te vinden voor beide andere videochips?
Dat de 2500 en 2600 nagenoeg gelijk zijn in prijs, komt volgens mij doordat er een 2,0 GHz in de 2500 zit.
Hopelijk was dit nog op tijd en heb je er nog wat aan :P
Haha, ietwat te laat, maar np!
Ik kwam er idd achter dat het de 9700 was ipv de x700.

Gezien ik het (uit)zoeken / prijs-prestatie vergelijken etc helemaal zat ben, naar compu-land gereden en de Jewel 2600 genomen. Kan hem donderdag ophalen, zal daarna mijn bevindingen posten.

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk de 2600 nemen, de 2500 is echt een stuk minder kwa specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:01:
tuurlijk de 2600 nemen, de 2500 is echt een stuk minder kwa specificaties.
Uh yah ... Maar kwam er gewoon wat laat achter dat in de 2500 geen x700 maar 9700 zat ...
vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

QplQyer schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:51:

Kleine, rare vraag: maakt jullie laptop ook piepgeluidjes bij het minimaliseren/maximaliseren van het scherm? Het ligt niet aan instellingen van een OS/Windowmanager, komt zowel in win als in linux voor (en zelfde geluidjes) en met gemute geluid ook (maar wel enkel bij minimaliseren/maximaliseren).
Had nog niemand op gereageerd geloof ik ;) Maar ik heb hier nooit wat van gemerkt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook niet, wel dat ik een aantal dingen "mute" anders is er behoorlijk wat ruis met oordopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:06:
ik ook niet, wel dat ik een aantal dingen "mute" anders is er behoorlijk wat ruis met oordopjes
Hier alles muted, behalve hoofdvolume en wave. Ik heb daar ook last van :?. Maar goed 1 dezer dagen moet mijn Audigy 2 ZS notebook arriveren 8)

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een klere winkel is die Computerland zeg!

Ze hebben leuke spullen! Ik had dus een 2600 gekocht, maar die had geheugenproblemen.

Terug gestuurd. Nu ben ik hem inmiddels al weer 5 weken kwijt. Continu beloven ze dat ie komt. Maar iedere keer weer een teleurstelling.

Bij deze de juridische stappen.

Voor de rest is de jewel een leuke machine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Voordat je begint aan te klagen ;) Zij kunnen er niet veel aan doen, de reparatie gebeurt immers bij Jewel.. Heb je al contact gehad met Jewel zelf waarom het zo lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Ik effe blij dat ik die paar euries extra voor een 17' lappie heb uitgegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klagen.. daar zijn we nederlanders voor hae :D

Ik snap dat computerland er "vrij weinig" aan kan doen.

Maar juridisch zijn ZIJ verantwoordelijk. Dan geven ze maar een nieuwe. Zal mij een zorg zijn.

Ik ben gewoon een "domme" klant.. die zijn laptop terug wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Uhm, kunnen er nu wat positieve dingen gezegd worden over de 2600 ? ;)

Mijn 2600 zou dinsdag geleverd worden, maar was blijkbaar toch niet geleverd, dus nu morgen afwachten. Verwachting is is dat ie dan wel geleverd wordt.

En sja, paar eurie meer uitgegeven voor een 17" .. Niet iedereen wil zo'n 'bakbeest' :)
Tenminste, ik heb vrij bewust gekozen voor deze 15.4" omdat voor mij 17" gewoon te groot is..

Voor degene die de 2600 al wat langer hebben .. bevalt nog steeds goed ?
Voor de WoW spelers onder ons.. dit is prima/perfect/subliem te spelen op deze laptop ??

Zou voor mij echt perfect zijn, scheelt enorm veel sleepwerk als'k es bij vrienden ga WoW'en ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
ik heb er wow op gespeeld en dat gaat best goed. Alleen losse muis en keyboard, want ik gebruik teveel toetsen die niet op een laptop keyboard zitten :)
Geen gestotter o.i.d. zelfs niet in BWL met 40 man. Hij blaast wel behoorlijk maar ja, daar is die fan voor he >:)

Voor de rest geen problemen meer (ik had soms een vastloper, maar geen problemen de laatste tijd). Ik heb nu wel altijd de 'externe' videokaart aanstaan: de nvidia kaart.

Films kijken gaat goed, geluid is niet geweldig natuurlijk, maar met een kabeltje op m'n stereo aansluiten werkt goed genoeg. Ook de TV-OUT werkt perfect, dus wat mij betreft nog steeds een aanrader.

En voor degene die lang moeten wachten, bel jewel.. ik moest ook lang wachten op mijn laptop, ik belde jewel en 3 dagen later lag ie in de winkel. Ik kreeg meteen iemand aan de lijn en tis geen 0900 nummer, dus ff een telefoontje en je hebt snel resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Kijk, dat zijn goede berichten ! thx Reddevil :) Dat wordt dus 'nog' meer WoW alstie eenmaal binnen is :P

Ik heb ook last van lang wachten, zaterdag werd dinsdag, dinsdag werd donderdag, en donderdag (vandaag) de melding dat er vanuit Jewel, ivm een technische storing, geen laptops zijn verzonden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk.. ik heb hem weer terug..

Tis zeker wel een goede laptop.. alleen jewel is een beetje slordig...

maar goed!!

GAMEN!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
niet vergeten dattie wel op een vlakke ondergrond moet,want de fan aan de onderkant haalt 'koude' lucht naar binnen en aan de zijkant gaat warme lucht naar buiten.

Als je dus in bed wilt gamen, pak een plankje eronder ofzo, want een dekbed zorgt ervoor dat je laptop niet zoveel lucht krijgt als je (denk ik) wel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn vorige laptop heeft daar idd wel eens kuren van gehad..

maar goed.. wordt hij te warm.. stopt hij.. tis niet zo heel erg schadelijk..

maar goed is anders.. :+

je kunt instellen wanneer je laptop afsluit.. standaard voor nvidia is dat 105.. >:)

hoe game jij in bed?? wat doe je met je muis??? of heb je zo'n ziekenhuis bed.. :P

met zo'n voorschuif plank :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Zo, voor mijn verjaardag had mijn meisje voor mij een vrije vrijdag geregeld en gister zat dus vol met verassingen.
Deze verassing was toevallig in de buurt van Haarerlem en laat het nou zo zijn dat computer-land haarlem de laptop nog op voorraad had.

Dus FlitzZ met ze meisje naar computerland. Eerste 'tegenslag' is dat ik in Utrecht verkeerd was geinformeerd over de prijs van deze laptop.. maargoed, uiteindelijk kwamen we eruit.

Thuis uitgepakt alles zag er netjes uit.
Toen ik m aanzette viel mijn oog meteen op 2 roze puntjes in het scherm ... :( :( ook wel dode pixels genoemd (?) .. vet balen dus.

Ik heb m genomen met de extra garantie, dus op zich geen probleem, kan m terug brengen en hij wordt vervangen.
Alleen ben ik weer terug in utrecht en ze hebben hem hier niet op voorraad.

Gezien de verzekering heb ik nog 2 weken om m terug brengen en ze doen niet moeilijk om deze hdd over te zetten in de nieuwe barebone, dus meteen aan het installeren gegaan.

Moet zeggen dat hij tot nu toe erg goed bevalt (voor een 1e laptop) Installatie verliep goed alleen bij installeren van audiodrivers hier en daar een kopieer foutmelding.
Maar goed, alles staat erop en typ dit ook op de laptop.

WoW is nu aan het installeren, ben benieuwd hoe het draait. Ik heb de melding maar even genegeerd dat de CPU niet de minimum requirements heeft....
Moet nog even kijken met welk tooltje ik die specs kan zien.

==== Update ====

Het gaat trouwens om de:

M760 2.0 Ghz
1024 Mb mem.
80 GB hdd 7200 rpm
6600 Go 256mb

Draait helemaal goed! WoW draait keurig op 1280x800, tot nu toe (op dode,rood/roze pixels na) Enorm tevreden over de laptop !

Snel / stil en tot nu toe stabiel!

Alleen, de videokaart (6600 256mb) wordt 80 graden ?! dat is normaal ? voor deze/in een laptop ?

Heb nog niet lang gespeeld, net 10 min. gewoon ff om te kijken .. maar toen ik alt tab ging viel dat me meteen op.

Nu weer ff verder film kijken, later op de avond nog wat spelen met laptop :)

[ Voor 18% gewijzigd door FlitzZ op 11-02-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

In NVidia settings staat critical temp van de videokaart op 105 graden, dus 80 lijkt me niet zo'n probleem opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
wel vreemd dat er ruim 20C verschil tussen zit...mijn wordt rond de 60C :?
(1,86GHz & 6600go 128mb)

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Is dat je processor of je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
MandaloR321 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:21:
wel vreemd dat er ruim 20C verschil tussen zit...mijn wordt rond de 60C :?
(1,86GHz & 6600go 128mb)
Via welke tool bekijk je dat alles ?
Ik heb er nog ff geen kunnnen vinden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Temp van videokaart kan je zien via de NVidia settings (maar dat weet je neem ik aan, omdat je het over 80 graden hebt :P ) En voor de processor zijn er zat tools om te gebruiken.
Maar het allerbeste voor ons is Notebook Hardware Control, kan je ook je processor mee ondervolten, zodat de zaak een stuk koeler blijft :)
Zie hier: Centrino ondervolt topic!

Bij mij wordt de gpu trouwens ook niet warmer dan 61 graden heb ik net even gecheckt. Het schommelt mee met de processor temp en blijft er ongeveer 5 graden boven steeds (processor temp schommelt tussen 56 en 50 graden vanwege de fan die dan aanstaat).

Heb je wel voldoende ruimte onder de laptop? Ik heb altijd een boek er onder liggen als ik ga gamen (waarbij je natuurlijk wel op moet letten dat je de ingang van de fan niet blokkeert ;) )

[ Voor 37% gewijzigd door Haan op 12-02-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Haan schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:13:
Temp van videokaart kan je zien via de NVidia settings (maar dat weet je neem ik aan, omdat je het over 80 graden hebt :P ) En voor de processor zijn er zat tools om te gebruiken.
Maar het allerbeste voor ons is Notebook Hardware Control, kan je ook je processor mee ondervolten, zodat de zaak een stuk koeler blijft :)
Zie hier: Centrino ondervolt topic!

Bij mij wordt de gpu trouwens ook niet warmer dan 61 graden heb ik net even gecheckt. Het schommelt mee met de processor temp en blijft er ongeveer 5 graden boven steeds (processor temp schommelt tussen 56 en 50 graden vanwege de fan die dan aanstaat).

Heb je wel voldoende ruimte onder de laptop? Ik heb altijd een boek er onder liggen als ik ga gamen (waarbij je natuurlijk wel op moet letten dat je de ingang van de fan niet blokkeert ;) )
Hm, jij hebt dezelfde als ik ? de 6600 256MB ?

Hij wordt hier al 60 graden als ik gewoon hier zit te typen.. en ja :) ik gebruik een plank onder de laptop. Toen ik bovenstaand bericht gister typte stond hij op tafel .. dus neem aan dat de ondergrond goed was :)

Ik zal eerst een kijken hoe heet de cpu wordt.

Ok NHC installt.

CPU @ 800 mhz, 52 graden
GPU 62 graden
HDD temp 33 graden

Dit alles met enkel dit explorer scherm open & MSN

[ Voor 6% gewijzigd door FlitzZ op 12-02-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

Ik zit erover te denken om de Jewel Diamond 2600 aan te schaffen, maar zit nog met wat onzekerheid. Als ik het goed begrijp is deze laptop gebaseerd op de 259EN3 van uniwill. Volgens de beschrijving heeft deze een SATA-harde schijf. Nu ben ik dit topic aan het doorlezen, maar lees tegenstrijdige berichten. De ene weet niet zeker wat voor schijf erin zit, de andere is ervan overtuigd dat er geen Sata in zit en een derde weet juist zeker dat er wel Sata in zit.

Ik heb inmiddels contact gehad met twee winkels, Computerland in Groningen en De Greef in Den Bosch. Het kereltje bij Computerland dacht zeker te weten dat er geen Sata in zit. Op zijn prijslijst waren ook alleen Pata harde schijven vermeld. Toen ik hem vertelde dat deze Jewels op de 259EN3 van Uniwill gebaseerd zijn en dat die wel Sata heeft, gingen zijn wenkbrauwen omhoog en stond hij met z'n mond vol tanden.
De Greef heeft mij hier tot op heden ook nog geen antwoord op kunnen geven.

Kan iemand mij met zekerheid zeggen wat voor type harde schijf erin zit?

Daarnaast ben ik van plan om er Linux op te gaan draaien. Zijn er hier mensen die dat nu al doen en die me kunnen vertellen hoe soepel het gaat? Het schakelen tussen de videokaarten, gaat dat hardware-matig of is er een driver oid voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Er kan een sata schijf in de notebook, maar dat betekent niet dat dat ook persé moet ;)

Dus die jongen in Groningen heeft wat dat betreft gewoon gelijk. Ik weet ook vrij zeker dat ik een ide-schijf in mijn 2600 heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
ik heb ook een ide-schijf erin zitten...

ik heb geen linux draaien (win xp), maar het schakelen van de videokaart gaat hardwarematig. Na schakelen moet je rebooten om te zorgen dat die videokaart 'geactiveerd' wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had eerst de tv-out werkend via de Nvidia kaart op mijn TV in kleur (composite-tv-out geselecteerd)
Maar nu heb ik alles opnieuw geinstalleerd en ik krijg het niet meer voor mekaar. (alleen zwart-wit beeld)
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie trouwens de 259EN3?
bij mij staat op de achterkant: "model 259EN1"

op www.uniwill.com lijkt het toch echt de 259N3 te zijn, ik zal uniwill mailen wat de verschillen evt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Bij mij staat er ook 259EN1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er meer mensen die problemen hebben met ruis.. als ik oordopjes in doe is niet om aan te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dan moet je dus het een en ander muten . . . merk je meteen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Ik heb de laptop nu zo'n 2 maanden en moet zeggen dat ik zwaar tevreden ben!

Alleen de mic in het scherm werkt denk niet geheel naar behoren.
Weet niet of er meerdere last van hebben, maar wat ik ook hoe instel (uhu) .. hij record echt zacht!

volume max / mic boost het maakt allemaal niet uit :) Ik moet mijn stem enigzins verheffen voor ik goed verstaanbaar ben zeg maar..

Via master volume - properties - recording de settings nagekeken en eigenlijk maakt het niet uit of ik nou mic boost on/off zet het blijft zacht doorkomen.

Iemand enig idee wat dat kan zijn / hoe op te lossen ?

Dank in advance !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
hek ook last van, mic niet ok. kan iemand in bios lappie draaien op high performance mode bij slaat ie dan vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, volgens computerland kan het niet, omdat hij er eigenlijk niet voor gemaakt is (high performance zuo het een en ander overclocken). Het zou alleen kunnen werken met heel duur kingston geheugen . . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik heb mic nog nooit gebruikt eigenlijk, dus weet niet of die het goed doet of niet..
Wat ik wel een beetje storend vind, is dat het geluid via koptelefoon onwijs hard is. Ik heb ook geen manier gevonden om die uitgang afzonderlijk te kunnen regelen, dus moet ik steeds het systeem voluma aanpassen als ik koptelefoon gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:48:
hebben jullie trouwens de 259EN3?
bij mij staat op de achterkant: "model 259EN1"

op www.uniwill.com lijkt het toch echt de 259N3 te zijn, ik zal uniwill mailen wat de verschillen evt zijn...
Als je een reactie van Uniwill terug hebt zou ik die graag even willen lezen aangezien ik toch ook wel beniewd ben naar de verschillen.

PS: Waarom heeft iedereen een Jewel Diamond 2500/2600? Niemand gehoord van www.ahtec.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt niets uit blijkbaar:

Hi,

They are the same model.

Regards,

Uniwill Technical Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Robbertz schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:57:
[...]

Als je een reactie van Uniwill terug hebt zou ik die graag even willen lezen aangezien ik toch ook wel beniewd ben naar de verschillen.

PS: Waarom heeft iedereen een Jewel Diamond 2500/2600? Niemand gehoord van www.ahtec.nl?
Net even door zitten bladeren, maar voor een webshop prijstechnisch nou niet echt interessant, en als je het bij de Computerland winkels een beetje treft, kom je een handige jongen tegen die je even helpt bij eventuele problemen etc. Defect HDD'tje is ook zo vervangen dan.

Het is op dit moment trouwens zo dat ALLE Jewelnotebooks van dit moment nog worden geleverd met IDE schijven, er is nog geen enkel Jewel notebook dat SATA heeft.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
BredeP schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:48:
[...]
Het is op dit moment trouwens zo dat ALLE Jewelnotebooks van dit moment nog worden geleverd met IDE schijven, er is nog geen enkel Jewel notebook dat SATA heeft.
Bij Ahtec hebben ze wel SATA schijven ;)

EDIT: Iemand dit al gezien?

Afbeeldingslocatie: http://notebook.cz/clanky/technologie/2006/ATI-Mobility-Radeon-X1400/ATIx1400tab.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Robbertz236 op 14-04-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjan

Gertjan

mmmm, beer...

BredeP schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:48:
Not true. Ik heb sinds drie weken een Jewel Diamond 2600, en heb hierbij gekozen voor een 60 GB, 7200rpm harde schijf. Dit blijkt een SATA-schijf te zijn.

/edit
Na mijn laptop opengemaakt te hebben, blijkt dat bovenstaande niet waar is. Er zit toch een gewone IDE-schijf in. Ik was op het verkeerde been gezet doordat de schijf onder linux als /dev/sda aangeduidt wordt. Kennelijk betekent dit niet direct dat het een SCSI of Sata schijf is...

[ Voor 26% gewijzigd door Gertjan op 23-04-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjan

Gertjan

mmmm, beer...

Maar eens een kick van dit topic.
Ik heb zoals eerder gezegd de Jewel Diamond 2600. Deze is uitgerust met een Intel Pentium M 740 processor, op 1,73GHz max. dus. Verder zit er een 7200rpm harde schijf in en een Geforce Go6600 videokaart.

Ik heb twee problemen.
1. De processor wordt enorm warm. Bij normaal desktop-werk waarbij de processor standaard door ACPI op 800 MHz wordt geclocked schommelt de temperatuur zo rond de 50. Als ik echter wat ga gamen of compilen gaat de processor op volle kracht draaien, en loopt de temperatuur op tot zo'n 80 graden. Zijn er meer mensen met deze laptop en waarbij de processor ook zo heet wordt? (Ik gebruik Linux btw, en de temperatuur wordt door ACPI uitgelezen. Voor zover ik weet en kan nagaan is dit betrouwbaar).

2. Het batterijverbruik valt me erg tegen. Uiteraard verbruikt hij meer stroom als ik de NVidia-kaart gebruik dan met de onboard intel-chip, maar ook met de laatste doet hij maar zo'n anderhalf uur (beetje doorgerekend, nog nooit zolang getest) met een volle accu. De processor wordt wel netjes teruggeklokt tot 800 MHz als hij niet zwaar belast wordt.
Hoe is het batterijverbruik bij anderen? Zijn er meer mensen die Linux op deze laptop draaien waarbij het verbruik ook tegenvalt? Hoeveel extra stroom verbruikt een 7200rpm harde schijf ten opzichte van een 5400? Lijkt me niet dat dat zo'n groot verschil kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ten eerste, gebruik je wel Notebook Hardware Control om het voltage van je cpu te verlagen? Dat scheelt in ieder geval al een hoop.
Ik heb indertijd geprobeerd om Fedora Core 4 te installeren, maar dat wou niet, vanwege problemen met PCIe (op m'n desktop ook al gezeik daarmee), verder nooit meer een poging gedaan om Linux te installeren..

1. Als ik normaal werk met Intel graphics aan, hoeft de fan eigenlijk nooit aan (temp <56 graden). Op dit moment komt de temperatuur net boven de 40 graden en stijgt al een kwartier niet.
Met de 6600 ingeschakeld gaat de fan wel af en toe even blazen. (van 56 graden naar 51 enz. enz.) Bij games heb ik de temperatuur nog nooit boven de 61 graden zien komen. Zorg je er wel voor dat je fan voldoende lucht kan aanzuigen aan de onderkant? Leg bijvoorbeeld je laptop op een dik boek (en laat de fan ingang wel vrij natuurlijk ;) )

2. Batterijverbruik vind ik bij mij ook niet heel geweldig, met scherm helderheid bijna op laagst, en onboard graphics, en met lager voltage voor cpu, doe ik zo'n 2,5 uur met de accu.

[ Voor 7% gewijzigd door Haan op 14-05-2006 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik zat juist vorige week ofzo ook weer eens te kijken of er alweer eens een nieuwe versie zou zijn :)
Jammer dat de driver changelog nog op versie 1.0 staat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Jewel 2600 1.239 euro 15" WXGA Intel P-M750 / 1,86GHz 2MB 80GB 5400r 1024MB PC4300 DVD+/- DL 8x Wifi 54 256MB Nvidia-6600
Goede deal of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Er zijn nu natuurlijk al weer nieuwere processors en videokaarten, maar een half jaar geleden betaalde je voor deze configuratie bijna 1400 eurodacht ik.
Lijkt me wel een mooie prijs nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Ik zit echt vet te twijfelen...
Het enigste wat mij tegenhoud is de missende DVI poort. Met het oog op de toekomst (flat panels en beamers met DVI) wil ik graag een laptop met DVI.. maar die zijn nogal schaars.
Wie kan mij enkele sterke pluspunten noemen van zijn Jewel 2600? Mischien foto's?
Maakt 128 of 256 mb videogeheugen veel uit?

Centrino DuoCore is in opkomst... zal een game daar beter op draaien?

[ Voor 35% gewijzigd door willy1986 op 21-05-2006 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Deze week heeft de Computerland de 2600 in de aanbieding voor 999,- euro
Vandaag ben ik hem dus wezen bekijken en het viel mij op dat ze een fout hadden gemaakt in de aanbieding. Ze verkopen hem namelijk met een 1,86 Ghz (ipv een 2,0 Ghz. zoals in het krantje staat) en 1Gb werkheugen en 6600Go heeft 128 video geheugen.

Toch blijft dit een erg scherpe aanbieding vergeleken met de aanbieding van de magazijnopruiming

Wie kan mij het beste advies geven? Is deze notebook aan te raden?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste