[Ervaringen] Jewel Diamond 2600 deel 1

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 12.311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 16:24

Haan

dotnetter

Processor type klopt wel (750) maar die draait idd op 1,86 GHz. Ik vind het wel een mooie aanbieding ja, er is natuurlijk altijd beter te krijgen, maar dat kost je weer een euro of 200 extra.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik heb deze laptop nu al sinds hij leverbaar was en ik ben er nog steeds zeer tevreden mee! Spelen lopen nog steeds goed op medium (soms high) settings. Voor die prijs is het zeker een leuke aanbieding (ik betaalde E1389,-).

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

computerland is overgenomen door paradigit, en aan de magazijnopruiming te zien gaat de hele jewel reeks eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Ik heb de aanbieding van 999 euro in bezit, en ben momenteel Windows aan het installeren.

Ik heb gezien dat er 1x 1024MB aan geheugen in zit, maar doet dit niet teniet aan het hele DDR (DUAL Data Rate) principe? Je moet toch 2 indentieke geheugenkaartjes gebruiken, of is dit bij SO-DIMM anders? Lijkt me niet eigenlijk.

Ik denk dat ik ga proberen op marktplaats oid mijn kaartje te ruilen tegen 2x512 MB, aangezien de laptop tot 1024 ondersteund.

Verder vind ik de koeling echt TOP, ik zal de standaard koelpasta-tape verwijderen en het vervangen met Artic Silver, scheelt weer 5 graden op elk onderdeel. Fannetje is best wel stil (tov andere laptop mini-fans).

Dit was de laatste 999 laptop in Nederland, ik ben er wel blij mee ^^ (nu al, lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

Gamo schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:06:
Ik heb gezien dat er 1x 1024MB aan geheugen in zit, maar doet dit niet teniet aan het hele DDR (DUAL Data Rate) principe? Je moet toch 2 indentieke geheugenkaartjes gebruiken, of is dit bij SO-DIMM anders? Lijkt me niet eigenlijk.
Nee, je haalt een aantal termen door elkaar. SO-DIMM is ook gewoon SDRAM, maar heeft een ander formaat. Binnen SDRAM heb je twee vormen: DDR SDRAM en SDR SDRAM. (Belangrijkste) verschil hiertussen is dat bij DDR geheugen zowel op de opgaande als op de neergaande klokflank data verzonden kan worden, terwijl dat bij SDR SDRAM alleen op de opgaande kan; vandaar de naam Dual Data Rate.
Wat jij bedoelt is Dual Channel. Dit staat weer helemaal los van SDR of DDR, al zijn er voor zover ik weet geen chipsets die zowel SDR SDRAM als Dual Channel ondersteunen, maar dat terwijde. Bij Dual Channel heeft de chipset de beschikking over twee memory controllers, en kan dus in theorie het geheugen twee keer zo vaak benaderen.
De chipset in deze laptop heeft echter geen Dual Channel mogelijkheden, dus het inwisselen van je geheugen is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Gertjan, ontzettend bedankt voor het delen van je kenneis :D Hah, denk je alles te weten, is er nóg iets wat je niet weet! w00t ;)

Ik ben ontzettend blij met deze aankoop, aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
Gertjan schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:35:
Maar eens een kick van dit topic.
Ik heb zoals eerder gezegd de Jewel Diamond 2600. Deze is uitgerust met een Intel Pentium M 740 processor, op 1,73GHz max. dus. Verder zit er een 7200rpm harde schijf in en een Geforce Go6600 videokaart.

Ik heb twee problemen.
1. De processor wordt enorm warm. Bij normaal desktop-werk waarbij de processor standaard door ACPI op 800 MHz wordt geclocked schommelt de temperatuur zo rond de 50. Als ik echter wat ga gamen of compilen gaat de processor op volle kracht draaien, en loopt de temperatuur op tot zo'n 80 graden. Zijn er meer mensen met deze laptop en waarbij de processor ook zo heet wordt? (Ik gebruik Linux btw, en de temperatuur wordt door ACPI uitgelezen. Voor zover ik weet en kan nagaan is dit betrouwbaar).

2. Het batterijverbruik valt me erg tegen. Uiteraard verbruikt hij meer stroom als ik de NVidia-kaart gebruik dan met de onboard intel-chip, maar ook met de laatste doet hij maar zo'n anderhalf uur (beetje doorgerekend, nog nooit zolang getest) met een volle accu. De processor wordt wel netjes teruggeklokt tot 800 MHz als hij niet zwaar belast wordt.
Hoe is het batterijverbruik bij anderen? Zijn er meer mensen die Linux op deze laptop draaien waarbij het verbruik ook tegenvalt? Hoeveel extra stroom verbruikt een 7200rpm harde schijf ten opzichte van een 5400? Lijkt me niet dat dat zo'n groot verschil kan zijn?
Net hetzelfde onder Linux hier (beide punten, batterij die niet lang meegaat (ik heb de intel nog niet aan de praat gekregen onder Gentoo echter) en het warm worden. Ik krijg ook voortdurend kernel errors van ACPI.

Hopelijk misschien verholpen met recente kernelupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie mij deze laptop aanraden voor dit geld?Afbeeldingslocatie: http://www.computer-land.nl/voorpagina/2006-07-07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze laatste post was van mij... Internetten op het werk 8)7 ... Maar lijkt het jullie wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21
ex btw zeker?? maar die heb ik dus ook en werkt perfect, zelfs met wow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Inc btw dus :)
Bij computerland, maat van me belt me net dat ie em gekocht heeft, mooi ding volgens mij voor die specs.
*zwaait naar bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
yups zeker mooi ding, alleen betaalde ik een half jaar geleden er 1200+ voor :(

als je nu een laptop zou willen waarmee je nog kan gamen ook, voor die 849 euro heb je echt een top laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

w00t dat ding heb ik echt nét gekocht voor die 999 euro! shit zeg :P

Een feitje:
263 3D Marks Intel Accelerator Express 900
2148 3D Marks nVidia 6600Go! miniPCI

voor de liefhebber ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Hmm..mooi dingetje :). Ik heb nog wel een laptop voor m'n studie nodig, heb alleen het geld nog niet :(. Anders had ik deze zeker niet laten liggen..

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Ik heb een achtergrond gemaakt voor Jewel laptops met hun native-res van 1280x800, had ik zin in ^^
Als je hem leuk vindt kun je hem gebruiken :)

http://img440.imageshack.us/img440/6831/jewelvj7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen misschien maar eens Computerland bellen of ze hem nog hebben liggen...
Heb vrij veel interesse hierin, vraag me alleen af wat deze videokaart ten opzichte van de X700 van ATi doet op het moment, iemand die daarin een vergelijking kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 20:24:
Morgen misschien maar eens Computerland bellen of ze hem nog hebben liggen...
Heb vrij veel interesse hierin, vraag me alleen af wat deze videokaart ten opzichte van de X700 van ATi doet op het moment, iemand die daarin een vergelijking kan geven?
kijk eens of je de 3D Mark score kan vinden van een laptop met een x700, dan kun je het vergelijken met de 6600Go. Die doet 2150 in '05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de jewel diamond 2100 gehad deze in het begin alleen maar blauwe schermen maar later bijna nooit en cpu is constant 75 graden hdd ongeveer 60 graden stressed! videokaart is 1x doorgebrand. maar voor de rest was het een prima ding gebruik het nu nog alleen af en toe kuren met videokaart (zit een Ati 9700 in).

Nu kies ik ervoor om toch de diamond 2600 te halen omdat deze toch niet zo warm wordt als de 2100. de batterij van mijn 2100 is na ruim anderhalf jaar al dood, maar dit komt mede omdat de laptop meestal op netstroom zat.

is er iemand die de 2100 heeft gehad en nu de 2600 heeft die er een vooruitgang ziet of toch liever een andere laptop had???

zoals ik gelezen heb in dit forum zijn er veel dingen verbeterd tegenover de 2100

zit nu zelf nog te twijfelen tussen de volgende laptops:
Jewel Diamond 2600
geen link naar specs nodig :)

Acer Aspire 5601AWLMi:
link: http://www.sallandautomat...catId=24&newcat=0&wizard=
klein beetje naar beneden scrollen.

ASUS Z92Vm-Q052H
link: http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=119378&productType=1

[Edit]
bij mijn 2100 is het zo in IE6 dat als ik naar beneden scroll ik een rare geluid/piepje hoor, heeft de 2600 hier last van?

[Edit2]
Heb hem paar uur geleden laten reserveren en ga hem morgen ophalen :9~

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Is computerland van slag af of is dit gewoon een koopje?

http://www.computer-land....&prodid=2043&back=listall

Tis dat deze laptop geen DVI aansluiting heeft anders ga ik hem wel kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja is echt een koopje
ik ga vandaag deze ophalen alleen dan i.p.v 100GB 7200rpm een 80GB 5400 rpm 1GB geheugen 128 mb videokaart versie en een m760 processor 2.0 Ghz. voor maar 899,-
de 1.8Ghz versie kost 849,-

voor jou 180 euro extra heb je 20GB 7200 RPM meer en iets snellere schijfruimte, 1gig geheugen extra plus 128mb meer videokaart geheugen zover ik kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:14:
Ik heb de jewel diamond 2100 gehad deze in het begin alleen maar blauwe schermen maar later bijna nooit en cpu is constant 75 graden hdd ongeveer 60 graden stressed! videokaart is 1x doorgebrand. maar voor de rest was het een prima ding gebruik het nu nog alleen af en toe kuren met videokaart (zit een Ati 9700 in).

Nu kies ik ervoor om toch de diamond 2600 te halen omdat deze toch niet zo warm wordt als de 2100. de batterij van mijn 2100 is na ruim anderhalf jaar al dood, maar dit komt mede omdat de laptop meestal op netstroom zat.

is er iemand die de 2100 heeft gehad en nu de 2600 heeft die er een vooruitgang ziet of toch liever een andere laptop had???

zoals ik gelezen heb in dit forum zijn er veel dingen verbeterd tegenover de 2100

zit nu zelf nog te twijfelen tussen de volgende laptops:
Jewel Diamond 2600
geen link naar specs nodig :)

Acer Aspire 5601AWLMi:
link: http://www.sallandautomat...catId=24&newcat=0&wizard=
klein beetje naar beneden scrollen.

ASUS Z92Vm-Q052H
link: http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=119378&productType=1

[Edit]
bij mijn 2100 is het zo in IE6 dat als ik naar beneden scroll ik een rare geluid/piepje hoor, heeft de 2600 hier last van?

[Edit2]
Heb hem paar uur geleden laten reserveren en ga hem morgen ophalen :9~
Ik heb hem nu iets van een maand, en de 2600 doet niks onder voor een desktop PC. Er zit geen merkbare verschillen in, alleen de accu is een groot verschi ;) Geen onbekende piepjes of dergelijke, en hij is (na wat modden zo te zeggen) echt heel erg goed koel te houden. Stressed is de HDD nooit warmer dan 40 en de CPU zit altijd rond de 50. De GPU wordt wel heel warm tegenwoordig, omdat het zo fucking heet is in mijn kamertje :D Hij stoort niet en zeurt ook niet, maar gewoonuit 'gevoel' laat ik hem afkoelen door hem een tijdje op de Intel kaart te laten draaien.

Top laptop all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je hem met dit weer zonder problemen 3 of meer uren stressed aanlaten? want met mijn 2100 doe ik dat liever niet (bijna nooit langer dan 2 uur, zelfs met gewoon surfen op het web) 8)7

wat is het verschil tussen gl en plus is dat van de videokaart 6600 gl/plus of van de notebook dat je een 7200 rpm krijgt in plaats van 5400 plus zulke kleine dingen?

[Edit]
Voor de geïnteresseerden in MXM hier kan je ze kopen http://mxm-upgrade.com/types.html
er zijn 6800 arima special versie's die in sommige notebook waar een MXM-III niet in past maar deze net wel (HIJ PAST DUS NIET IN ALLE NOTEBOOKS niet later bij mij komen klagen als je hem gekocht hebt en hij niet past)

de MXM-II Geforce 6600 256 MB - 41mm kost hier €250 dus ze zijn niet goedkoop!
en de Arima special Geforce 6800 256 MB - 41mm kost hier €300

Ik herhaal hij past niet in alle notebooks!

[Edit2]
Heb de laptop geïnstalleerd en hij doet het goed. Net 3dmark03 gedraaid en 5438 punten gehaald
CPU is tot nu toe niet warmer dan 74 graden geweest dit koelde heel snel van 74 naar 65 na het sluiten van een spel en HDD niet warmer dan 41 graden

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Vandaag heb ik de Jewel 2600 (voor 1079 euro) gekocht met de volgende specs:
  • Centrino 2.0 Ghz
  • 2Gb werkgeheugen
  • 6600 Go 256mb-ram
  • 100 Gb 7200rpm
Op het moment Win XP pro Home aan het installeren... 8)

Erg snelle notebook! Bevalt mij tot nu toe erg goed!
lapTOPPIE! :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door willy1986 op 22-07-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willy1986 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:00:
Vandaag heb ik de Jewel 2600 (voor 1079 euro) gekocht met de volgende specs:
  • Centrino 2.0 Ghz
  • 2Gb werkgeheugen
  • 6600 Go 256mb-ram
  • 100 Gb 7200rpm
Op het moment Win XP pro aan het installeren... 8)
Enig idee of deze ook in Belgie te verkrijgen is? Ziet er mij een super configuratie uit!!!
Of in Nederland, maar met Azerty Belgische keyboard, te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 07:53:
[...]

Enig idee of deze ook in Belgie te verkrijgen is? Ziet er mij een super configuratie uit!!!
Of in Nederland, maar met Azerty Belgische keyboard, te verkrijgen?
Jewel zelf leverde volgens mij wel in de Benelux, maar ik denk dat je dat dan via henzelf moet regelen. Zelfde geldt voor het toetsenbord denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de laptop nu ruim een week en af en toe vind ik hem wel een beetje langzaam. Waneer ik in de verkenner tussen mappen blader reageert hij soms na 2 sec. Ligt dit aan de hardeschijf? Het is een 5400RPM 80GB schijf. iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:43:
ik heb de laptop nu ruim een week en af en toe vind ik hem wel een beetje langzaam. Waneer ik in de verkenner tussen mappen blader reageert hij soms na 2 sec. Ligt dit aan de hardeschijf? Het is een 5400RPM 80GB schijf. iemand anders hier last van?
Nooit last van, het zal aan de verkenner liggen?

En met welke setup haalde je 5000+ 3D marks?
edit:
oh het is '03 :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Gamo op 26-07-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien komt het omdat ik op accu zat ofzo :? ff testen of dat het ook echt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
Gamo schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:50:
[...]
........Geen onbekende piepjes of dergelijke, en hij is (na wat modden zo te zeggen) echt heel erg goed koel te houden.
.......
Ik ben altijd geinteresseerd te horen wat er te modden valt aan deze laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Ik heb deze laptop nu meer dan een week en ik merk op dat je voor de 6600 Go videokaart je adapter moet aansluiten om op volle snelheid te draaien.
Wanneer ik mobiel (zonder adapter) wil gamen gaat dat wel, maar het gaat danr niet zo soepel. Wie herkent dit? Heeft dit te maken met de drivers/software voor de 6600 Go?

Verder ben ik nog steeds super blij met mijn monster! :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

willy1986 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:57:
Ik heb deze laptop nu meer dan een week en ik merk op dat je voor de 6600 Go videokaart je adapter moet aansluiten om op volle snelheid te draaien.
Wanneer ik mobiel (zonder adapter) wil gamen gaat dat wel, maar het gaat danr niet zo soepel. Wie herkent dit? Heeft dit te maken met de drivers/software voor de 6600 Go?

Ik ken niet alle technieken uit mijn hoofd, maar ongetwijfeld draait de complete laptop niet op volle toeren wanneer je op de accu draait. Bv het scherm wordt minder bright, maar dat heb je waarschijnlijk wel door gehad :) Ik denk dat je er met een extern power management programma wellicht iets kan veranderen.

Over het modden:

Ik heb het gaas dat voor de fan zit met een stanley mesje verwijderd. Scheelt een hoop in de geluidproductie. Verder heb ik alle onderdelen los gehaald, en alle koelstrippen eraf gehaald. Op de CPU en GPU heb ik Arctic Silver 5 aangebracht, en op het video geheugen, Northbridge en southbridge heb ik de de koeltape op maat geknipt, buitenkanten ingesmeerd met Arctic en toen zo strak mogelijk weer geplaatst.
Verder is het aan te raden de heatsink vaak schoon te blazen (dus kap eraf, en met een borsteltje of compressor even flink uitblazen. De heatsink is zo klein en uuhm... priegelig :P dat stof al heel snel voor opstopping van de airflow zorgt. Ik heb het over de koperen heatsink waar de heatpipes naar toe lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
Klinkt wel ok! Ik zal eerdaags de mijne intern eens ontdoen en voorzien van het een en ander :)

Over klinken gesproken: mijn 2600 maakt regelmatig wel erg veel herrie! Niet zozeer de fan die lucht afvoert maar de koeling van de processor. Althans, ik denk dat het dat is. Het hoge, fluitend geluid komt van bovenaf gezien rechtsonder (zeg maar ter hoogte van de vga-switch). Iemand anders die dat "probleem" ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willy1986 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:57:

Dit klopt. Rechts onderin zie je zon batterij icon naast de tijd als je er 1x met linkermuisknop op klikt en selecteerd accu vol dan bespaart hij geen energie en draait alles vollop.

hoop dat dit je verder helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik denk dat dit ATi's Powerplay (tm) is.

Met Notebook Hardware Control is dit bijvoorbeeld te regelen,
zie:
http://www.pbus-167.com/nhc/nhc.htm
(bij crash bij opstarten, alle bestanden uit de ACPI-directory van NHC verwijderen. Is nogal buggy testrelease)

En voor meer info en functionaliteit van het programma
Centrino ondervolt topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 20:10
Damn die Jewel Diamond 2600 kost nu nog maar € 829,00 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:33:
Damn die Jewel Diamond 2600 kost nu nog maar € 829,00 :9
Wel lachen; toen ik de 2600 onlangs ophaalde bleek er een Pentium M760 in te zitten i.p.v. de geadverteerde M740. maar betaalde gewoon 829,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:09
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:19:
[...]

Dit klopt. Rechts onderin zie je zon batterij icon naast de tijd als je er 1x met linkermuisknop op klikt en selecteerd accu vol dan bespaart hij geen energie en draait alles vollop.

hoop dat dit je verder helpt
Ook al selecteer je 'max performance' de FSB wordt altijd gehalveerd (133 MHz > 66 MHz) als je op de accu werkt. Het heeft niks met je videokaart te maken.
Ik heb hezelfde met mijn Promedion maar weet niet hoe ik eraf moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Sorry hoor, maar dat is echt onzin. Ten eerste wordt al de fsb niet veranderd, dat kan niet. Wat er verandert is de multiplier van de processor (bij mijn processor tussen de 6x en 14x, dus minimaal 6x133=800 MHz en maximaal 14x133=1,87 GHz).
En als ik max performance kies (wel met Notebook Hardware Control, maar dat heeft iedere tweaker natuurlijk draaien ;) ) draait mijn processor ook gewoon continu op volle snelheid op de accu hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie het wat kan schelen: dit is eigenlijk gewoon dezelfde notebook als de Alienware m5500, Rock 650 enz... Wel een leuke prijs, tegenwoordig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_ko
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-08 14:17
Er zit bij deze laptop dus geen standaard windows xp meegeleverd?
Drivers krijg je er wel allemaal bij enzo neem ik aan?

[ Voor 30% gewijzigd door Tim_ko op 05-09-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Tim_ko schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:33:
Er zit bij deze laptop dus geen standaard windows xp meegeleverd?
Drivers krijg je er wel allemaal bij enzo neem ik aan?
Als ik naar de actuele folder kijk op www.computerland.nl niet nee. "EXCL. besturingssys"
Ja, je krijgt wel alle drivers erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_ko
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-08 14:17
Ik heb net mijn laptop binnen, en ben er erg blij mee.
Maar ik vraag me af hoe het switchen tussen de videokaarten werkt?

gewoon het schuifje veranderen en dan opnieuw opstarten?
En het schuifje aan de rechterkant is de 6600?

• Haan

Haan

dotnetter

Dat heb je helemaal goed ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe jewel 2600 gekocht (had een prima alpha 2500 maar er is ingebroken...)
Altijd gebruik gemaakt van mijn ati 9700 video kaart waarmee ik 123 mijn beeld ook op de tv kon kijken..
nu heb ik dus deze met de nvidia go 6600 128mb
maar het lukt me niet om dit via dat menu voorelkaar te krijgen, pc op tv..
domme vraag misschien maar ik kom er niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello... bleep! calling to earth beep..out

Hoe moet ik instellen dat mijn videokaart de tv vindt...
Ik heb een nvidia geforce go 6600
alles is goed aangesloten (met mijn ati 9700 werkte alles perfect)
alvast dank voor je hulp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
KlaasHof schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:21:
[...]

Ook al selecteer je 'max performance' de FSB wordt altijd gehalveerd (133 MHz > 66 MHz) als je op de accu werkt. Het heeft niks met je videokaart te maken.
Ik heb hezelfde met mijn Promedion maar weet niet hoe ik eraf moet komen.
Is met de laatste BIOS opgelost b.t.w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:05
Modbreak:Als je niet zeker weet of het niet mag post het dan niet.
Zie FAQ - Als het niet mag, haal dan achteraf maar weg ;)

Soory wist niet dat dit niet mocht weet het nu ook niet meer zeker

[ Voor 89% gewijzigd door Thandor op 11-10-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Ik ben gister bij de Computerland geweest om te klagen over de tv-out van mijn Jewel 2600
Deze werkt wel met een standaard S-video kabeltje direct aangesloten op een LCD scherm in de winkel...
Toch weigert hij een kleurenbeeld te geven dmv s-video > scart blokje > scart in... op mijn oude tv.
Echt heel vreemd. Een oude pc van mij kan ik gemakkelijk aansluiten op die zelfde tv om zo films af te spelen etc.
Hier gebruik ik dezelfde kabel combinatie voor... de s video uitgang van mijn laptop werkt hier niet mee. Combinatie van "vreemde"kabel + PAL B/G gezeik + drivers Nvidia + gebruikte techniek. 8)7

Moet ik toch maar eens gaan kijken voor een cool LCD scherm met VGA-aansluiting :D

Daarnaast ben ik opzoek geweest voor een mooie laptop rugzak. Deze laptop rugzak; (Samsonite MO II Rugtas M art nr: U04 74 145 ) word het waarschijnelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door willy1986 op 13-10-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn TV-out geeft Zwart-Wit beeld als ik een S-video naar scart aansluiting gebruik.
Als ik svideo naar een svideo-ingang van een scart-blok (zo een waar ook 3 tulp aansluitingen op zitten) dan werkt hij wel.
Ook best onhandig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps: Ik heb even aan mijn scart gesoldeerd en nu heb ik ineens heel mooi kleur beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:47:
ps: Ik heb even aan mijn scart gesoldeerd en nu heb ik ineens heel mooi kleur beeld!
Hoe,wat waar heb je gesoldeerd? Ik zou dat graag willen weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan de nummers van de aansluitpunten van de scart opzoeken (staat trouwens ook in de scart zelf).

Svideo heeft 4 draden, waarvan 1 voor Intensiteit en 1 voor Kleur, en beiden hebben een 'ground'.
Ik heb een heel klein draadje gesoldeerd tussen de connectoren van de Kleur en Intensiteit op de scart (nummer 15 en 17). Heel erg simpel dus eigenlijk, was 30 seconden pielen slechts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
b-gone schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:10:
[...]

Is met de laatste BIOS opgelost b.t.w.
Heb je het over de Jewel 2600 of over een Promedion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:53:
je kan de nummers van de aansluitpunten van de scart opzoeken (staat trouwens ook in de scart zelf).

Svideo heeft 4 draden, waarvan 1 voor Intensiteit en 1 voor Kleur, en beiden hebben een 'ground'.
Ik heb een heel klein draadje gesoldeerd tussen de connectoren van de Kleur en Intensiteit op de scart (nummer 15 en 17). Heel erg simpel dus eigenlijk, was 30 seconden pielen slechts...
Ik heb nummers 15 en 17 met elkaar verbonden... maar nog steeds zwart wit beeld met mijn Svideo -> Scart kabel... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willy1986 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:27:
[...]

Ik heb nummers 15 en 17 met elkaar verbonden... maar nog steeds zwart wit beeld met mijn Svideo -> Scart kabel... :|
ohh sorry!
ik zie dat het 15 en 20 was wat ik bedoelde....mijn oprechte excuses.
http://www.proav.de/index.../cables/scart-pinout.html (bij het 2e scart-schema zie je dat het dan de Intensiteit en Kleur is)

En dan op Pal B/G zetten...Werkt het nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie me asjeblieft helpen?
ik heb dus alle kabels voor het aansluiten van je pc naar de tv
met mijn oude alpha(jewel) 2500 met ati 9700 ging het bij beeldschermopties zonder problemen(altijd gewerkt)
nu echter met mijn nvidia go 6600 lukt het me uberhaupt niet om mijn computer de tv te laten herkennen.. Hoe gaat dit bij jullie welke stappen moet ik nemen??
alvast bedankt! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
KlaasHof schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:54:
[...]

Heb je het over de Jewel 2600 of over een Promedion?
Jewel 2600, voor nieuwe BIOS check de Uniwill link in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet meer of ik het hier al had vermeld, maar mijn laptop had erg last van krakende scharnieren. Heb mijn moeder langs Jewel gestuurd, en na een uurtje kon ze de laptop weer meenemen, met nieuwe bovenkant, en volgens mij inclusief een nieuw scherm! Als iemand er dus ook last van heeft, gewoon langsgaan, doen ze niet moeilijk over! (wel van te voren even over mailen voor de zekerheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:04:
[...]

ohh sorry!
ik zie dat het 15 en 20 was wat ik bedoelde....mijn oprechte excuses.
http://www.proav.de/index.../cables/scart-pinout.html (bij het 2e scart-schema zie je dat het dan de Intensiteit en Kleur is)

En dan op Pal B/G zetten...Werkt het nu wel?
Heb draadje veranderd... geen beeld. Ik heb wel beeld met mijn oude pc. (in kleur! )

Ik snap er helemaal niets van. Heb nu ook moeite om een het beeld naar "Televisie" te sturen (zowel met Intel als Nvidia kaart) De optie staat er nu niet meer tussen..:S
Mag ik vragen welke kabels je gebruikt om je notebook aan je tv aan te sluiten? Graag foto's..
Ik gebruik deze:
Afbeeldingslocatie: http://194.132.118.17/item_img/de/large/l101480.jpg
Ook heb ik onderstaand koppelstukje geprobeerd, maar ook dat werkt niet 8)7
Afbeeldingslocatie: http://tekgems.com/images/tn/CBL-S-VIDEO-unit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
ik gebruik een simpele svhs kabel en die doe ik in een scart, welke op m'n tv gaat. Probleem alleen bij de intel videokaart is dat ik ineens van de een op andere dag alleen zwart / wit beeld krijg, maar nvidia werkt nog perfect in kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Mijn audio video debiele fiele vriend heeft een broer met de 2600 (heb hem zelf ook) en hij vertelde mij dat de Go Drivers (voor de 6600 Go dus) geen S-VHS to Composiet functie hebben, waar de standaard drivers voor GeForce kaarten dit wel hebben. Samengevat komt het erop neer dat je met een oudere televisie geen SVHS --> Composiet combinatie kunt gebruiken. Nieuwere TVs hebben een functie die bepaalde pinnen verbind (oid) zodat SVHS wél goed wordt herkend dwars door een Scart blokje heen.

Verder is Artic Silver op je NorthBridge, IntelGPU, NvidiaGPU en Processor een heel erg grootte aanrader, de thermal tape wat er nu tussenzit in crap te noemen, echt keihard crap. Alleen het geheugen van de videokaart heeft wel tape nodig, anders maakt het geen verbinding met het koelblok. Ik ben nu dus gaan zoeken naar een rolletje thermal tape van het liefst Artic ;)

Oeh btw, omdat mijn GF niet gamed heb ik de 6600 eruit geknutseld, wat ervoor zorgt dat de hele laptop niet boven de 57 graden uit komt tijdens een burn in van alle onderdelen _/-\o_ (30 graden terwijl ik dit tik)

Ok een summary van mijn mods dan maar, voor vragen en opmerkingen kun je posten en voor persoonlijk contact kun je bellen naar 06 25 153 202 (geen extra cent per minuut)

1. Het 'stoffilter' grill weggesneden achter de fanintake. Je hebt dus een handguard met daarachter een soort gaas, dat gaas verzameld stof en maakt de fan lawaaeriger doordat het lucht door de gaatjes wordt gezogen en dat maakt geluid. Kun je met een stanley mesje simpel wegsnijden, garantie is immers voor mietjes. (nofi natuurlijk)

2. Dmv 7 schroevjes zit het koelblok in je laptop. Schroef het zaakje los en haal dit prachtige stuk tecniek eruit. Verwijder al het (inmiddels kapotte) thermal tape van de heatsink en de cores en smeer een gezond laagje Artic Silver 5 over de componenten (nee niet alles maar de warm wordende cores dus) vergeet ook de IntelGPU niet. Doe hierna een 4tal vierkantjes thermal tape op je videokaart geheugen en plaats het koelblok terug. Ziedaar, een koelere oplossing met betere warmte verbindingen. Garantie is voor mietjes.

3. Wánneer je een lappietop hebt die je bv op vakantie neemt, of die je om een andere goede reden niet misbruikt voor gamen kan prima zonder warme tweede videokaart. Schroef de boel open, volg stap 2 en verwijder de kaart. Resultaat is een laptop die onder de 57 graden blijft tijdens zware burn-in testen :D

4. Wanneer je je lappie toppie een tijdje hebt zul je wat beschadigingen merken rondom het touchpad. Dit komt door het scherm dat op dit gedeelte rust. Zoek de probleem gebieden en plak een piepklein stukje doorzichtig plakband op deze area's. Zo blijft je laptop langer mooi :)

5. Doe de laptop nooit helemaal dicht, dit om twee redenen. Eerste is dat er lucht bij de bovenkant van de hardware kan komen wat aanzienlijk scheelt in temperaturen en dus gebruiksgemak en de tweede reden is Mod 4 :) Geen beschadegingen ftw

6. Ik zal vandaag het Centrino Ondervolt topique (Centrino ondervolt topic!) doorlopen en kijken wat er valt te ondervolten ;) Ill keep posted

Dus al met al is dit een tweaker laptop bij uitstek :>

[ Voor 59% gewijzigd door Gamo op 24-10-2006 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Heel leuk, maar je had ook een 2600 zónder 6600go kunnen kopen hè :P
En ik zou stap 6 als eerste doen, voltage naar beneden scheelt echt een hoop in temperatuur én je verkloot er je garantie niet mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Haan schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:48:
Heel leuk, maar je had ook een 2600 zónder 6600go kunnen kopen hè :P
En ik zou stap 6 als eerste doen, voltage naar beneden scheelt echt een hoop in temperatuur én je verkloot er je garantie niet mee ;)
Ja maar zonder 6600 is gamen uitgesloten, en aangezien ik niet mijn GF ben moeten de opties open blijven ;) ROSE moet natuurlijk soms wel gespeeld worden

[ Voor 5% gewijzigd door Gamo op 24-10-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik hoop dat je wel weet dat er speciaal een schakelaar is waarmee je de 6600go gewoon uit kan zetten? :X
Of was je echt van plan om dat ding er weer in te knutselen als je wil gaan gamen?
Gamo schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:45:
[...]

De kaart staat ook aan als je hem uitzet (hij krijgt wel sap)
Dat lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk. En in ieder geval heeft het totaal geen invloed op de temps als ie uitgeschakeld staat.

[ Voor 45% gewijzigd door Haan op 24-10-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Haan schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:57:
Ik hoop dat je wel weet dat er speciaal een schakelaar is waarmee je de 6600go gewoon uit kan zetten? :X
Of was je echt van plan om dat ding er weer in te knutselen als je wil gaan gamen?
De kaart staat ook aan als je hem uitzet (hij krijgt wel sap)
Edit: Ik heb gemerkt dat kaart wel echt 'uit' staat, maar de power connector is nog gewoon aangesloten, en die wordt niet fysiek afgekoppeld waardoor er een soort standby ontstaat. Tenminste, hij wordt wel warm.

En nee ik haal hem er niet steeds uit :) Ik wacht op de Thermal Tape, dan pas kan ik het geheugen weer koelen.

[ Voor 31% gewijzigd door Gamo op 24-10-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar een 2600 gekocht uit de magazijnuitverkoop, wxga+, M740 en 128MiB GeForce 6600 Go. Een lekker laptopje, al zijn er wel wat punten die beter kunnen en/of ik op m'n oude laptop (Medion MD6200) beter vond:
Het touchpad is zo groot dat je er altijd met je rechterhand op licht. Zal ik wel aan wennen.
Geen middelste muisknop onder het touchpad.
Geen IR, PS/2 en seriele poort. IR en PS/2 gebruikte ik nog wel, maar ja, het kan zonder.
Alle usb-poorten zitten aan de rechterkant naast elkaar, de MD6200 heeft ze mooi verdeeld.
De ingebouwde speakers klinken minder goed dan die van de MD6200.

Een paar andere dingen waar ik tegen aan liep:
De meegeleverde InstantON werkt niet met breedbeeld, dus alles is uitgerekt. Beetje waardeloos dus.
Er zit geen SVideo -> Composite kabeltje bij geleverd, en met de kabeltjes die ik had liggen werkt het niet, werkt composite video bij anderen wel, en zo ja hoe?

De temperaturen van mijn systeem als hij op de 6600 draait na een uurtje aanstaan zonder activiteit, met het cpu voltage op 0,7V:
CPU: 52°C
HD: 29°C
GPU: 92°C (!)
GPU omgeving: 66°C (!)

Na het opstarten van een spel of andere zware 3D taak is na een paar minuten de CPU zo'n 63°C en de GPU te heet om z'n werk goed te kunnen doen, ik heb het metertje nooit boven de 97°C gezien, maar dan zijn de prestaties wel tot het nulpunt teruggebracht. Zijn er anderen die dit soort temperaturen kennen? Ik las hier GPU temperaturen na een uurtje gamen van 61°C. Hier ga ik in elk geval even mee terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
ik kan hier gewoon een dag wow zitten spelen met m'n laptop zonder problemen, dus ik denk dat er idd iets mis is met je gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Ik heb de Win AMIFlash utility nodig voor dit BIOS. Ik heb wel een auto flasher, maar deze zegt dat het BIOS not supported is. Kan wel kloppen omdat het een nieuw BIOS is wellicht. Op de Uniwill website kan ik geen Flitser vinden, hebben jullie er nog eentje liggen? Mijn mail staat in mijn profiel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben terug geweest en het bleek dat er geen koelpasta op m'n gpu zat...
Nu zit het er wel op, en is m'n gpu zonder belasting zo'n 65°C en met belasting een dikke 80°C. Dat zijn al veel acceptabelere temperaturen, maar het kan veel beter lijkt me... iemand nog tips?
In spellen gaat het eens in de paar minuten hakkelen, dat ligt misschien ook aan de temperatuur, of hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:35:
Ik ben terug geweest en het bleek dat er geen koelpasta op m'n gpu zat...
Nu zit het er wel op, en is m'n gpu zonder belasting zo'n 65°C en met belasting een dikke 80°C. Dat zijn al veel acceptabelere temperaturen, maar het kan veel beter lijkt me... iemand nog tips?
In spellen gaat het eens in de paar minuten hakkelen, dat ligt misschien ook aan de temperatuur, of hebben meer mensen daar last van?
Lees mijn tips een paar posts hierboven maar even dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willy1986 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 00:52:
[...]

Heb draadje veranderd... geen beeld. Ik heb wel beeld met mijn oude pc. (in kleur! )

Ik snap er helemaal niets van. Heb nu ook moeite om een het beeld naar "Televisie" te sturen (zowel met Intel als Nvidia kaart) De optie staat er nu niet meer tussen..:S
Mag ik vragen welke kabels je gebruikt om je notebook aan je tv aan te sluiten? Graag foto's..
Ik gebruik deze:
[afbeelding]
Ook heb ik onderstaand koppelstukje geprobeerd, maar ook dat werkt niet 8)7
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.preisvergleich.org/pimages/DVD-Kabel-Klinke-35-S-Video-Scart-3-m_164__hm-00041982_20.jpg
deze gebruik ik, niets bijzonders.

Als je je tv niet kan aansluiten kan betekenen dat het contact niet goed is, zodat hij de tv niet als beeldscherm herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de hele onderkant van m'n laptop er maar eens helemaal af gehaald, wel grappig dat je duidelijk kan zien dat het moederbord ontworpen is voor niet breedbeeld, er loop een spleet door het midden waar alleen maar verlengblokjes zitten voor de harde schijf en cdromspeler. Als je een te grote bluetooth dongle hebt is er daar dus zat plek voor!

Verder heb ik de het koelblok van de gpu eens nader bekeken, en het blijkt dat er ruim een halve mm tussen het staal en de gpu zat... dus heb ik de pootjes van het koelblok wat korter geveild, nu blijft m'n gpu temperatuur vrijwel gelijk met m'n cpu temperatuur, goede geleiding dus lijkt me. Maximaal heb ik heb nu 69 graden kunnen bereiken, maar met anno 1701 komt het nauwelijks boven de 60.

Weet iemand hoe het nu zit met die sata controller? Sata harde schijven hebben toch een andere aansluiting dan pata? Is het dan wel mogelijk om een sata schijf in deze laptop te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
SATA-disks hebben idd een andere aansluiting dan PATA-schijven. Zit er een SATA-connector op dan? Zou wel een mooie bonus zijn (ik heb de mijne -nog- niet opengeschroefd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de specificaties (startpost) staat: De 259EN3 ondersteund serial ATA (SATA) harde schijven. En (in linux ieg) geeft hij aan dat er een SATA controller is, m'n harde schijf is ook /dev/sda (ipv /dev/hda). Maar ik kan geen andere aansluiting ontdekken dan de gewone laptop ATA aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Bij mij zit er iig een gewone ata schijf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
@PTT

Ik begreep je kennelijk verkeerd, dacht dat je een SATA connector gevonden had op het moederbord. SATA schijf aan een PATA controller kan voor zover ik weet niet eens (in laptops dan, desktop wel via convertor). En dan nog, dan heb je gewoon PATA-performance

//Edit
Hmm, volgens de TS zou er wel een SATA controller in moeten zitten "De 259EN3 ondersteunt serial ATA (SATA) harde schijven." Echter volgens de site van Uniwill kan er een SATA-controller in zitten.
Als deze aanwezig is maar ongebruikt dan nog moet je deze kunnen zien in je apparaatbeheer.....

[ Voor 38% gewijzigd door b-gone op 08-11-2006 09:47 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het apparaatbeheer windows heb ik geen SATA controller gezien, maar volgens linux (ubuntu) zit er een 82801FBM (ICH6M) SATA Controller in, waarmee de DVD brander en harde schijf aangesloten zitten.

Afbeeldingslocatie: http://zab.extrapuur.nl/~ptt/satacontroller.png

de uitvoer van lspci:
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Mobile 915GM/PM/GMS/910GML Express Processor to DRAM Controller (rev 04)
00:01.0 PCI bridge: Intel Corporation Mobile 915GM/PM Express PCI Express Root Port (rev 04)
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 915GM/GMS/910GML Express Graphics Controller (rev 04)
00:02.1 Display controller: Intel Corporation Mobile 915GM/GMS/910GML Express Graphics Controller (rev 04)
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) High Definition Audio Controller (rev 04)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) USB UHCI #1 (rev 04)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) USB UHCI #2 (rev 04)
00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) USB UHCI #3 (rev 04)
00:1d.3 USB Controller: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) USB UHCI #4 (rev 04)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) USB2 EHCI Controller (rev 04)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 Mobile PCI Bridge (rev d4)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801FBM (ICH6M) LPC Interface Bridge (rev 04)
00:1f.2 IDE interface: Intel Corporation 82801FBM (ICH6M) SATA Controller (rev 04)
00:1f.3 SMBus: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) SMBus Controller (rev 04)
01:03.0 CardBus bridge: Texas Instruments PCI1410 PC card Cardbus Controller (rev 02)
01:07.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 2915ABG Network Connection (rev 05)
01:0a.0 FireWire (IEEE 1394): Texas Instruments TSB43AB22/A IEEE-1394a-2000 Controller (PHY/Link)
01:0c.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8169 Gigabit Ethernet (rev 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Goed nieuws voor de laptop tweakers.

Ik heb de heatsink erafgeschroefd, de blauwe stukjes gapfiller verwijderd en het vervangen met Masterpad Pro van Cooler Master. De CPU heb ik ingesmeerd met Artic Silver 5.

De temperatuur van de processor onder een paar uur full load is 55 graden, en de GPU doet na enkele uren burn-in zijn werk op 65 graden. Vreugde alom.

Het blauwe gapfiller wat ertussen zat heeft een lage thermische conductiviteit:

G574 Thermal Tape
1,6W/mK

De CM Masterpad Pro heeft volgens de verpakking een conductiviteit van 14W/mK.

Artic Silver doet overigensch:

Arctic Silver 5
8,4W/mK
maar dit staat niet op de site of verpakking, ik heb het ergens gevonden.

Verder heb ik een keer wat mod-tips gepost en ik heb ze nu allemaal succesvol afgerond :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Weet je toevallig een winkel die die thermal tape verkoopt? Of heb je via internet besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Ik kon vanacht plotseling niet meer typen met het toetsenbord (de 3 sneltoetsten, Fn-x en Numlock/Insert/scroll lock aan/uit zetten werkten ook niet). Zeer vreemd.
Enkele keren opnieuw opstarten, chipset driver opnieuw installeren, toetsenbord driver opnieuw installeren... t hielp allemaal niets. :X
Vanochtend naar de computerland gefietst, klachten verteld (heb ook 8 kapotte pixels op beeldscherm) . Een medewerker omschrijft de klachten en maakt een bon op voor inname van mijn notebook.
Ik pak nog eens de notebook uit de doos. (serienummer hadden ze toch nodig) en ik startte hem even op om te laten zien wat ie mankeert... Opeens werkt het toetsenbord weer 8)7

Nu vroeg ik mij af waardoor kan dit kan komen? Hebben andere tweakers het zelfde probleem al eens eerder opgemerkt?
Ik heb de notebook niet ingeleverd want ik kan hem niet missen (en die dode pixels vallen niet zo op (wel wanneer je een zwarte achtergrond hebt + blacklight op hoogste stand + donkere kamer)

Aldi heeft vanaf 15 nov. een zootje aansluitkabels in de aanbieding

[ Voor 5% gewijzigd door willy1986 op 11-11-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Haan schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 16:40:
Weet je toevallig een winkel die die thermal tape verkoopt? Of heb je via internet besteld?
Bij 4Launch besteld en afgehaald wat niet aan te raden is zonder auto ^^ Je kunt het beste 2 pakjes bestellen want het pad dat je krijgt is super klein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0MCAT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-03-2019
Hoi, ik heb zo'n 2,5 jaar geleden een jewel notebook diamond 2000 (hoog res. scherm, 1 gig ram, atit 9600 pro, hitachi 60G 7200rpm) gekocht en sinds een week doet hij het niet meer. Hij komt niet meer in z'n opstart scherm en kan dus ook niet in de bios geraken. Na een tijdje sluit hij zichzelf gewoon af. Volgens een lokale pc boer zou het moederbord stuk zijn. Nu bestaat jewelnotebooks niet meer maar enkel een soort reparatie bedrijfje onder die naam. Maar zelfs daar kreeg ik geen antwoord meer enkel een standaard mail dat 'door omstandigheden' ze nu niet konden antwoorden???????
Kan ik mijn laptop nu in de vuilbak gooien of is er nog een andere mogelijkheid? Help!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Het klopt inderdaad dat Jewel als zodanig niet meer bestaat, maar je kan wel langs gaan bij een computerland filiaal om te kijken wat er nog mogelijk is, hun hoofdkantoor regelt nu de zaken voor Jewel notebooks.

• willy1986
  • Niet online
Ik heb gister de DVD kabelset gekocht bij de Aldi. (s video kabel aangesloten aan scart blokje; schakelaar op "input") Het werkt wel, met kleur! Maar de letters en andere witte/zilvere vlakken worden weergeven met streepjes/ruis. Het is niet prettig om daar naar te kijken. Wat voor instellingen gebruiken jullie? (Arn785 en reddevil?) Heb al zitten switchen tussen PAL-B en PAL-..etc resolutie verhogen of verkleinen helpt ook niet.

De temperaturen van mijn laptop als hij op de onboard intel staat:
(cpu ge-undervolt op 0,7 v @ 800Mhz)
CPU: 41°C
HD: 32°C

Keek daarnaast ook eens naar mijn accu. wear level: 21% :X En ik heb hem pas 4 maanden? Wat zijn jullie wear levels? Hoe kan ik die slijtage voorkomen?

[ Voor 6% gewijzigd door willy1986 op 16-11-2006 13:59 ]

• b-gone
willy1986 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:57:Keek daarnaast ook eens naar mijn accu. wear level: 21% :X En ik heb hem pas 4 maanden? Wat zijn jullie wear levels? Hoe kan ik die slijtage voorkomen?
Om te beginnen je accu eruit te laten als je op netstroom werkt.

Verwijderd

mmm, ik heb mijn laptop bijna een maand, ik heb niet gekeken naar de accucapaciteit toen ik hem heb gekocht, maar nu is het 87%.

Bij m'n vorige laptop werkte ik meestal zonder batterij, de batterij lag dan met zo'n 40% lading in een hoekje. Na ruim drie jaar heeft die een capaciteit van 48%. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar in theorie is koel en minder dan 40% lading het beste voor je batterij. Warm en vol opgeladen, dus zoals in je laptop meestal het geval is als je op netstroom werkt, zou je zo'n 20% per jaar verliezen.

Als je doorrekent zou ik zonder maatregelen na 3,5 jaar op 0,83,5 = 0,46 = 46% zitten, als het nu na dik drie jaar 48% is lijkt mijn zuinige gewoonte dus weinig uit gehaald te hebben. (op die paar harde resets na als mensen je stekker er even uit trekken omdat het toch een laptop is, en dat precies terwijl je een dvd aan het branden bent...)

Ik ga met deze batterij die praktijken maar laten denk ik. Het lijkt meer gedoe en frustratie op te leveren dan dat het nut heeft.

• german8
De accu van mijn Promedion is na 1 jaar nog steeds 100%.
Ik heb de accu er altijd inzitten en zit altijd op het net aangesloten,
heb tot nu toe 2 of 3 keer de accu helemaal leeg laten gaan.

Verwijderd

KlaasHof schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:40:
De accu van mijn Promedion is na 1 jaar nog steeds 100%.
Kijk je wel op de goede plek? Standaard wordt het percentage van de laatste keer volledig opladen weergegeven, wat altijd 100% als hij opgeladen is. Ik weet niet waar je het in windows kan zien, in linux geeft de gnome power information de capacity in procenten aan, en 'cat /proc/acpi/battery/BAT0/info' geeft een boel informatie:
present: yes
design capacity: 4400 mAh
last full capacity: 3844 mAh
battery technology: rechargeable
design voltage: 11920 mV
design capacity warning: 384 mAh
design capacity low: 192 mAh
capacity granularity 1: 120 mAh
capacity granularity 2: 8 mAh
model number: 255/259
serial number: 00001
battery type: LiON
OEM info: OEM

wat de capacity granularity's betekenen weet ik niet, de rest lijkt me duidelijk. (3844/4400 = 87%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand trouwens wel eens problemen gehad met de usb controller van een diamond 2600. Hij geeft aan dat mijn usb poorten op te lage snelheden werken (1.1) dus terwijl het 2.0 zijn. Er zijn wel meerdere mensen te vinden op google met dit probleem, maar nergens een goed concreet antwoord.

het is een intel(r) 82801fb/fbm

Mijn vraag is dus of er al meer mensen zijn geweest met een probleem zoals dit. Ik heb de chipset opnieuw geinstalleerd, sp2 erop staan, weet het ook niet meer, zelf computerland zij dat ze het niet wisten :'( beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Nee nooit problemen mee gehad hier eigenlijk. Is er niet een optie in het bios te vinden die het kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:05:
heeft iemand trouwens wel eens problemen gehad met de usb controller van een diamond 2600. Hij geeft aan dat mijn usb poorten op te lage snelheden werken (1.1) dus terwijl het 2.0 zijn. Er zijn wel meerdere mensen te vinden op google met dit probleem, maar nergens een goed concreet antwoord.

het is een intel(r) 82801fb/fbm

Mijn vraag is dus of er al meer mensen zijn geweest met een probleem zoals dit. Ik heb de chipset opnieuw geinstalleerd, sp2 erop staan, weet het ook niet meer, zelf computerland zij dat ze het niet wisten :'( beetje jammer
Ik heb dat een HDD USB 2.0 apparaat opeens op 1.1 werken, maar beide iPods werken wel op 2.0 dus ik hoop dat het aan de HDD ligt. Ga ermee naar Computerland, kijken wat zij ervan vinden.

Overigensch valt er in het BIOS (2.01) echt geen ene ruk te veranderen qua hardware. Alleen boot priority en wat power settings... hoe updaten jullie het BIOS overigensch, ik zoek het AMI Flash tooltje (AMI toch?) maar kan nergensch een geschikte vinden voor dit BIOS.

[ Voor 77% gewijzigd door Gamo op 18-11-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd de bios is echt waardeloos , ja kan er nix mee doen

En computerland had geen idee wat het kan zijn, ook lekker dus
Dus ik blijf effe verder zoeken

Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
heb ik ook USB2 werkt ineens niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
FF update :

Opnieuw hele pc geinstalleerd xp + sp2 USB2 nog steeds niet aanwezig. geen enhanched controller of iets wat er op lijkt. iemand al iets gevonden...? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Update : Na opnieuw xp + sp2 geinstalleerd. niks, toen via microsoft site sp2 opnieuw gedownload en gedraaid. pc opnieuw gestart. Toen alle usb devices weggegooid. Pc weer herstart en voilla enhanched usb2 265c. hoop dat j eer wat aan hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er ondertussen al iemand ervaring met Vista en deze notebook? Ik krijg mijn audio namelijk niet meer aan de praat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica