Er zijn inderdaad veel opties. Gelukkig is het ook mogelijk om met weinig opties de levels door te komen:
Sneaken en schieten is genoeg. En je hebt ook geen extra wapens nodig, alle wapens die je nodig hebt, pik je gewoon op op straat. Dus de Drebin winkel kan je links laten liggen. (Misschien af en toe wat munitie bijkopen).
Ik zou me ook niet al te druk maken over je mes, of cqc acties. CQC heb je zo goed als nooit nodig, en je mes eigenlijk ook niet.
Wat ik trouwens zelf wel fijn vond om te doen is veel kruipen en gebukt lopen. Je bent minder goed zichtbaar en maakt niet zo veel geluid, waardoor je minder opvalt en makkelijker langs tegenstanders komt.
Logischerwijs zou ik schieten met R2 en wapen wisselen met R1, net zoals richten. Vaag dus voor mij.
Dit snap ik niet zo goed. Of je nou schiet met R1 en wisselt met R2, of andersom maakt toch niet zoveel uit? Kwestie van wennen denk ik.
Daarnaast verwacht ik voor het vastpakken van vijanden een van de 4 actieknoppen en niet R1 vasthouden.
Dan heb ik de ene keer dat iemand op de grond ligt driehoekje voor persoon meeslepen en andere keer voor hem wakker maken, dus dat gaat nog wel es fout. En het door elkaar schudden zoals in het boekje staat is me nog niet 1 keer gelukt.
Ja kan lastig zijn. Gelukkig is het niet nodig om vijanden vast te pakken en ze door elkaar te schudden. Dus ik zou dit gewoon uit je hoofd zetten, of later pas weer gaan doen.
Heb ook niet het gevoel dat ik echt goed kan zien waar iemand staat, om het hoekje kijken is niet echt nuttig omdat het niet in firstperson kan, en ik dus nog steeds niet om het hoekje kan kijken, al steekt Snake zijn kop wel om de hoek dus ik wordt wel zelf gezien.
Ja, de camera is niet zo goed. Een overview van wat verder weg zou af en toe wel fijn zijn. Om het hoekje kijken kan niet echt goed, zoals je zelf al zegt. Het handigst is om gewoon dicht bij een hoek te gaan staan, en vervolgens probeer je de camera zo te richten dat je kan zien wat er om de hoek gebeurt.