[PS3] Metal Gear Solid 4 **spoilers**

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 51.673 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 07:55
Blaim schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:11:
[...]

Ook ff over Act 4:
spoiler:
wel jammer dat Snake z'n ass gekicked word door Liquid in CQC. Vond ik eigenlijk een beetje treurig. ;( De ouwe vent had 'm in zijn 'jongere' jaren makkelijk kunnen hebben.
En zijn de squadmates van Meryl nu dood? Ik zag die gast met die mohawk wel een paar kogels vangen maar die neger sloeg alleen maar overboord.
Owh en ik ben nét aanbeland in Shadow Moses dus graag daar niet oer vertellen in de spoiler waarmee je eventueel replied. :)
spoiler:
Ik bedoel dat je stukje in London en jij bent lekker niet racistisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik het met je een wat betreft het einde, idd wat vergezocht.

Ook ik heb meer cod style het spel doorgespeeld, dus ik ga ook zeker nog een keer doorspelen met meer sneaken. Als je alle filmpjes overslaat de 2e keer ben je er ook best snel doorheen denk ik.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Iemand deze video's al gezien? Dit zit dus wel in MGS4, maar je komt er alleen door:
spoiler:
de dames te tranquilizen ipv direct te doden. Althans dat stond in de comments eronder :P

http://www.gametrailers.com/player/35259.html
http://www.gametrailers.com/player/35257.html

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

EfBe schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:35:
Iemand deze video's al gezien? Dit zit dus wel in MGS4, maar je komt er alleen door:
spoiler:
de dames te tranquilizen ipv direct te doden. Althans dat stond in de comments eronder :P

http://www.gametrailers.com/player/35259.html
http://www.gametrailers.com/player/35257.html
Ik snap nog steeds niet precies hoe. Heb die uit het tweede filmpje met de pijltjes bewerkt en de camera erbij gepakt enzo, maar gebeurde niets.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:42:
[...]

Ik snap nog steeds niet precies hoe. Heb die uit het tweede filmpje met de pijltjes bewerkt en de camera erbij gepakt enzo, maar gebeurde niets.
spoiler:
Nee, je moet bij die boss battles (zo ver mogelijk) weglopen van de beauties, na een tijdje krijg je die grijze achtergrond en pas als je de camera op ze richt gaan ze voor je poseren enzo.

Edit: spoiler voor de zekerheid

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:40

nFo

Zijn die: Special Limited Uber Premium Edition's nog de moeitewaard ? :?
Of is het meer voor de freaks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
nFo schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:42:
Zijn die: Special Limited Uber Premium Edition's nog de moeitewaard ? :?
Of is het meer voor de freaks ?
Voor mij is het wel de moeite waard. Ik heb laatst de Japanse LE zonder figure voor er bij besteld zodat ik de extra Blu-ray ook heb :P Heb de Japanse besteld ipv de US of de EU, omdat ik toch al een Engelstalige versie van het spel heb, en de Japanse LE box veel mooiere box-art heeft, en de extra Blu-ray in een mooie steelbook zit :9~
Als je dus prijs stelt op extra's zoals making-of's en documentaires is het wel de moeite waard. (Maar niet voor de prijzen die je op eBay tegen komt :X ).

[ Voor 16% gewijzigd door Chester op 18-06-2008 21:55 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
net de game uitgespeeld!! wat een dijk van een game!!
ook leuk zijn de nieuwe emotie kogels die je in een 2e ronde kan gebruiken.

spoiler:
die johnny blijkt gewoon die gast uit deel 1 te zijn, die in zijn blote kont gehurkt zat tijdens de shootout met merrel. nooit verwacht dat die character ooit uitgediept zou worden

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt een Metal Gear Solid 4 Database gratis beschikbaar via Playstation Store
http://blog.us.playstatio...iots-database-on-the-way/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
zerokill schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:38:
[...]
rondlopen met linker pookje en rondkijken met rechter pookje.

Als je wilt bukken druk je 1 keer op kruisje. Als je wilt kruipen houdt je kruisje ingedrukt. Als je bukt of kruipt kan je nog steeds met linker pookje rondlopen.

Om te schieten moet je eerst mikken met L1 en dan schieten met R1. Heel makkelijk eigenlijk. Je moet alleen onthouden dat als je wilt schieten je L1 ingedrukt moet houden.

Voor uitgebreidere bewegingen zoals bijvoorbeeld de koprol dan moet je rennen (dus pookje naar voren bewegen) en dan op kruisje drukken.

Wapens en items wissellen is ook niet al te moeilijk. Gewoon L2 ingedrukt houden voor items en R2 ingedrukt houden voor wapens.
Kun je de L1,L2 R1,R2 ook omwisselen? Ik vind schieten namelijk fijner met de L2 en R2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:19
Mutatie schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:15:
Heeft MGS4 eigenlijk opties om de psp bij te gebruiken? Er is eens gezegd dat je bv je psp kan gebruiken met dat kleine robotje (markVI oid?) en dat wat ide ziet op je psp wordt weergegeven.

Heb namelijk het idee de psp te verkopen maar heb wel een ps3 in vooruitzicht, zou jammer zijn als die 2 apparaten samen mooie dingen doen en ik geen psp meer heb, anders heeft dat ding geen meerwaarde meer voor mij.
Zijn er nog mensen die hier iets van weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Mutatie schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:29:
[...]

Zijn er nog mensen die hier iets van weten?
Dat zit er niet in. Remoteplay is vooralsnog alleen PS3 of alleen PSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Nee hoor je kan ook de PSP gebruiken met LAIR.

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

P.E.No.1 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:53:
Nee hoor je kan ook de PSP gebruiken met LAIR.
Maar toch niet dat je op je tv én op je PSP beeld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Vanavond eindelijk weer door met ACT4. Eens even kijken hoe ver we kunnen komen met een uurtje of 5, 6 aan gametijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Shiver23 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:54:
[...]

Maar toch niet dat je op je tv én op je PSP beeld hebt?
dat is waar idd. Het zou trouwens wel vet zijn als het zou kunnen. Nu kan je Snake niet zien en weet je niet wat er bij hem gebeurd als je met MKII aan het verkennen bent.

Trouwens: Wat is het een vette game....damn. De game maakt mijn verwachtingen meer dan waar.

[ Voor 39% gewijzigd door P.E.No.1 op 19-06-2008 14:24 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:19
P.E.No.1 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:18:
[...]

dat is waar idd. Het zou trouwens wel vet zijn als het zou kunnen. Nu kan je Snake niet zien en weet je niet wat er bij hem gebeurd als je met MKII aan het verkennen bent.

Trouwens: Wat is het een vette game....damn. De game maakt mijn verwachtingen meer dan waar.
Zou erg jammer zijn, Sony heeft namelijk best nadruk gelegd op die combinatie, zo zou je je psp als achteruitkijkspiegel kunnen gebruiken bij GT5 en als monitor voor die MKII in MGS. Alleen hoor ik er al zo'n jaar niks meer over enkel bij Lair waar het geen succes was schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony is heel goed in het verkopen van mooie plannen.. De uitwerking laat nog wel eens wat langer op zich wachten.

Heb nu idd ook wel eens gehad dat ik met de MKII aan het rondrijden was, en er opeens een guard bij snake bleek te staan.. niet echt handig (niet dat ik een psp heb overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Chester schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:53:
[...]

Voor mij is het wel de moeite waard. Ik heb laatst de Japanse LE zonder figure voor er bij besteld zodat ik de extra Blu-ray ook heb :P Heb de Japanse besteld ipv de US of de EU, omdat ik toch al een Engelstalige versie van het spel heb, en de Japanse LE box veel mooiere box-art heeft, en de extra Blu-ray in een mooie steelbook zit :9~
Als je dus prijs stelt op extra's zoals making-of's en documentaires is het wel de moeite waard. (Maar niet voor de prijzen die je op eBay tegen komt :X ).
Ja deze, heb ik gevonden: http://www.play-asia.com/paOS-13-71-bp-49-en-70-2m8a.html

This item is not available for shipping to
# European Union
# Iceland
# Liechtenstein
# Norway

Zwitserland wel zeker ? :')
Waar halen jullie die weg ?
Ebay is lekker duur ja, oplichters.
Ik heb nog geen PS3, dus die bundel lijkt mij ook wel wat.
Is zeker de normale MGS4 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Dat is de versie die ik heb besteld ja, alleen heb ik de mijne bij yesasia besteld.

[ Voor 41% gewijzigd door Chester op 19-06-2008 17:28 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
@ PSP Questie

Kan er überhaupt wel een zo goeie verbinding komen tussen de PS3 en PSP zonder kabel voor het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Tankbuster schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:34:
@ PSP Questie

Kan er überhaupt wel een zo goeie verbinding komen tussen de PS3 en PSP zonder kabel voor het beeld?
Die is er wel. Je kan je PSP aan je PS3 koppelen en dan kan je de XMB overnemen, inclusief het luisteren van muziek, filmpjes kijken, browsen, in de store klooien en een aantal spellen (die remote play ondersteunen) spelen. Dit kan via wifi en zelfs via internet en gaat met een goede ontvangst behoorlijk goed. Maar goed, we dwalen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

max schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:04:
/zeurpiet-modus ;) ;(

Nou ik heb het nog een aantal keren geprobeerd maar ik kan maar niet wennen aan die ontzettend "vrije" camera.

Heeft er iemand nog tips waardoor ik de camerabesturing meer ga waarderen of onder de knie krijg? Ik baal er verdorie stevig van want ik heb stiekem toch wel uitgekeken naar deze game. :(

Vaag dat ze die "bird's eye-view" uit MGS1 en 2 er uit hebben gehaald. Of in ieder geval gedeeltelijk dan. Ik kan met de rechterstick wel een soort gelijke view creeren, maar zo gauw als ik ook maar 1 keer met mijn duim aan die rechterstick kom is mijn hele view weg en zie ik zogezegd niks meer. Sowieso is de camera niet fixed achter Snake wat er dus voor zorgt dat zo gauw ik een hoek om loop, ik niet zie wat er om de hoek is :?

Pffff klotezooi is dit zeg, ik wil verdomme fatsoenlijk spelen! ;(

@ zerokill Dat centeren met L3/R3 wist ik inderdaad al, heb het ook een aantal keren geprobeerd maar erg veel helpt het niet. Vind het sowieso vaag dat wanneer ik van 3rd person overschakel naar 1st person dat ik dan in 1st person totaal niet dat voor me zie wat ik voor me had in 3rd person.

Kan die camera niet gelocked worden zodat hij op zijn minst met Snake meedraait als ik rond loop? Al is het dan geen birdseye of wat dan ook, dan kan ik tenminste normaal rondlopen hetzij in 3rd person. Met die rechterstick om hoekjes kijken kan dan altijd nog, zolang dat ding maar weer achter me beland zodra ik die stick los laat.
Ok ok, ik ben een zeikstraal. Ik heb me een paar uurtjes uitgeleefd in de virtual training....en ben nu hardstikke hooked! :D

OMFG wat is deze game vet! _/-\o_

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Chester schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:28:
Dat is de versie die ik heb besteld ja, alleen heb ik de mijne bij yesasia besteld.
Okay bedankt, kijk nog even rond.
Geen verschillen in JAP & EUR versie ? (kwa inhoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Zojuist m'n PS3 geupdate, maar nergens de MGS database te zien om te downloaden. Heeft iemand anders 'm al wel?

Om ook nog maar is iets toe te voegen aan dit topic, wat een game zeg! :)

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
nFo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:01:
[...]

Okay bedankt, kijk nog even rond.
Geen verschillen in JAP & EUR versie ? (kwa inhoud)
Jawel, de JAP spel is niet in het Engels te spelen. Je zult er dus weinig van begrijpen ;) En bij de Europese versie zit een Snake figuur bij (imo een cheap-ass figuur :P Had liever een fatsoenlijk beeld van SideShow oid gezien ).
Je kunt ook de US LE halen. Videagamesplus heeft die nog op voorraad.

[ Voor 7% gewijzigd door Chester op 19-06-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
spoiler:
Pff net Vamp verslagen. God wat duurde het lang voordat ik het doorhad.... Ik heb hem misschien wel 20x de keel doorgesneden voordat ik het door had dat de syringe equipped moest zijn... Al met al zo'n 10 rations verbruikt en 2 porties noodles. Maargoed getrakteerd op een Metal vs Ray fight!!! :*) En nu ff een installatietje en dan door!!! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roland_EM25 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:12:
Zojuist m'n PS3 geupdate, maar nergens de MGS database te zien om te downloaden. Heeft iemand anders 'm al wel?

Die update is US only, de EUR versie heeft de patch nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zojuist uit de japanse store getrokken. De nl store lijkt idd al geupdate zonder de MGS database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Laatst online: 09-07 21:46
Roland_EM25 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:12:

ik heb hem uit Japanse store maar hij herkent niet dat ik mgs al heb uitgespeeld. Voor de rest wel erg leuk om allemaal te lezen. Portable Ops en Metal Gear 1 en 2 zijn toch redelijk aan me voorbij gegaan. Verhaal is nu dus compleet :)
max schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:57:
[...]

Ok ok, ik ben een zeikstraal. Ik heb me een paar uurtjes uitgeleefd in de virtual training....en ben nu hardstikke hooked! :D

OMFG wat is deze game vet! _/-\o_
goed om te lezen he :)

[ Voor 22% gewijzigd door zerokill op 19-06-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ukoziak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-08-2022
Over de Japanse LE gesproken, speelt die extra bluray disk af op alle PS3's? En bevat deze Engelse ondertiteling?

Op YesAsia is ook de Asian Special (geen limited?!) Version (zowel Engelse als Japanse taal) te koop incl. de Bluray disk. Misschien dat ik die ga halen, maar zou eigenlijk graag willen weten wat er zo bijzonder is aan die disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt die voice chat in Metal Gear Solid Online nou? Staat niet beschreven in het instructieboekje, daarnaast is de kwaliteit dermate slecht dat de stemmen helemaal niet overkomen. Zelf heb ik een headset van Plantronics, Voyager 520 die anders perfect werkt, e.g. Resistance.

Iemand met een vergelijkbare ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
ukoziak schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:51:
Over de Japanse LE gesproken, speelt die extra bluray disk af op alle PS3's? En bevat deze Engelse ondertiteling?

Op YesAsia is ook de Asian Special (geen limited?!) Version (zowel Engelse als Japanse taal) te koop incl. de Bluray disk. Misschien dat ik die ga halen, maar zou eigenlijk graag willen weten wat er zo bijzonder is aan die disk.
Jup, de Japanse Blu-ray versie is regio vrij, en heeft Engelse ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Dat was het dan! In iets minder dan 18 uur is MGS4 voor de eerste keer uitgespeeld op Naked Normal. Nu gaan we voor de 2de ronde! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MGS4 database zal (voor nu) alleen in de US en Japan store verschijnen. SCEE kennende zal ie wel over een maand in de EU store staan als ze überhaupt van hun luie reet kunnen afkomen.
De Japanse versie werkt idd niet met EU saves van MGS4. Of de US versie wel werkt weet ik niet want de database staat op dit moment nog niet in de US store...

Overigens heb ik in MGO niemand echt horen praten. Degene die dat wel deden hoorde ik echt heel zachtjes, te zacht om er iets verstaanbaars in te horen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 10:48

Steffie

Opaque

Misschien heeft het ook te maken met de bitrate van de internetverbinding in MGO. Deze stond bij mij op 256kbit/sec (is denk ik de standaard setting) in plaats van de maximale 512kbit/sec. Wellicht dat deze setting van invloed is op de kwaliteit en dus verstaanbaarheid van voice chat.

[ Voor 5% gewijzigd door Steffie op 20-06-2008 00:25 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGS4 database staat nu ook in de US store (hier trouwens de hele US update), werkt ook niet met EU save. Alle MGS4 gerelateerde spoilers blijven dus gecensureerd totdat we EU saves kunnen inladen...

Oja, die setting mbt. internetverbinding in MGO had ik al op het hoogst gezet, bij mij hielp het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
mag ik weer even zeiken O-) ?

Ok firstoff, ik vind de graphics (voor zover ik ze heb gezien) echt super. Sfeervol, subtiel, top.
Enige nadeel, en dat zal wel aan mijn tv liggen dan, is dat ik alles zo megadonker vind. Overdag moet ik al helemaal niet spelen want dan zie ik nauwelijks iets als je binnen in een gebouw bent.

Ook ligt de gevoeligheid van de NPC's wel erg hoog voor mijn gevoel. Bij TwinSnakes ging het in ieder geval makkelijker beter. Zal ook samenhangen met het feit dat ik de besturing gewoon niet onder de knie krijg. De helft van de tijd ben ik gewoon alle knopjes aan het indrukken om te zoeken hoe iets ook alweer werkt.

Na 10 pogingen ofzo ben ik dan eindelijk bij Mk II gekomen. Maar eigenlijk ook alleen door te cheaten, had een half leger achter me aanzetten maar als je gewoon naar het checkpoint rent zijn ze opeens weg...

Misschien dat het nog leuker word, of dat ik te oud ben, maar ik vondTwin Snakes echt wel beter. (ma da was vroegah)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 22:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zow, net in act 3... pff, wat een verhaal! \o/
spoiler:
Mooi weer hoe Kojima alles in elkaar weet te draaien en alle MG/MGS games met elkaar verbindt. Ik had echt kippevel hier tijdens de uitleg van Big Mama. Nog steeds wat gaten in het verhaal maar dat moet goed komen ;)

@Phusebox: onderbouwd zeiken mag altijd :P. Op welke moeilijkheidsgraad speel je nu overigens?

[ Voor 34% gewijzigd door Creepy op 20-06-2008 09:13 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Creepy schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:09:
Zow, net in act 3... pff, wat een verhaal! \o/
spoiler:
Mooi weer hoe Kojima alles in elkaar weet te draaien en alle MG/MGS games met elkaar verbindt. Ik had echt kippevel hier tijdens de uitleg van Big Mama. Nog steeds wat gaten in het verhaal maar dat moet goed komen ;)

@Phusebox: onderbouwd zeiken mag altijd :P. Op welke moeilijkheidsgraad speel je nu overigens?
ehm die 2e normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Solid Normal, die speel ik ook ja. En dat is in het begin wel ff wennen. Zeker moeilijker dan een MGS1/2 en Twin Snakes. Als je toch net bij de MKII zit kan je altijd nog opnieuw beginnen met een Liquid normal of zelfs easy. Genoeg mensen die dat spelen.

En te oud? Dat lijkt me sterk, een aantal MGS fans hier zijn ook de jongste niet meer :P

[ Voor 15% gewijzigd door Creepy op 20-06-2008 09:13 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Creepy schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:12:
Solid Normal, die speel ik ook ja. En dat is in het begin wel ff wennen. Zeker moeilijker dan een MGS1/2 en Twin Snakes. Als je toch net bij de MKII zit kan je altijd nog opnieuw beginnen met een Liquid normal of zelfs easy. Genoeg mensen die dat spelen.

En te oud? Dat lijkt me sterk, een aantal MGS fans hier zijn ook de jongste niet meer :P
Ik had echt hoge verwachtingen, extra geen filmpjes of reviews bekeken. Maar het kan me niet boeien, ik wordt er niet ingezogen zoals sommigen zeggen

Bij GTA IV bijvoorbeeld had ik het gevoel dat ik steeds ff verder wilde om meer te weten te komen.
Bij MGS4 heb ik dat totaal niet. Het spel laat me eerlijk gezegd volkomen koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Zonde, maar niks aan te doen dan. Ik werd er direct vanaf het begin ingezogen, nog meer dan in GTA IV. Ik zou je wel willen aanraden om tot het eerste deel van Act 3 te spelen. Als je het dan nog steeds koud laat dan wordt het waarschijnlijk niks nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Te oud? Onwaarschijnlijk.
Zeiken? Misschien ;)

Als je problemen hebt met de besturing kan je misschien toch beter een lagere moeilijkheidsgraad kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shiver23 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:56:
Te oud? Onwaarschijnlijk.
Zeiken? Misschien ;)

Als je problemen hebt met de besturing kan je misschien toch beter een lagere moeilijkheidsgraad kiezen.
Het probleem zit hem gewoon in het feit dat je 8000 opties hebt, en dat het niet echt eenvoudig te bedienen is. Logischerwijs zou ik schieten met R2 en wapen wisselen met R1, net zoals richten. Vaag dus voor mij.

Daarnaast verwacht ik voor het vastpakken van vijanden een van de 4 actieknoppen en niet R1 vasthouden.

Dan heb ik de ene keer dat iemand op de grond ligt driehoekje voor persoon meeslepen en andere keer voor hem wakker maken, dus dat gaat nog wel es fout. En het door elkaar schudden zoals in het boekje staat is me nog niet 1 keer gelukt.

Heb ook niet het gevoel dat ik echt goed kan zien waar iemand staat, om het hoekje kijken is niet echt nuttig omdat het niet in firstperson kan, en ik dus nog steeds niet om het hoekje kan kijken, al steekt Snake zijn kop wel om de hoek dus ik wordt wel zelf gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Twin Snakes is ook makkelijk.
Twin Snakes is makkelijker dan MGS op de PSX!

Overigens worden Metal Gear spellen steeds makkelijker als je speelt, want op een gegeven moment word je zo goed dat je op je dooie gemakje vijanden en camera's omzeilt. Dat heb ik teminste wel. Gelukkig hebben Metal Gear spellen de meest uiteenlopende moeilijkheidsgraden dat het voor elke speler een uitdaging kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Dat er 8000 opties zijn betekend niet dat je ze allemaal hoeft te gebruiken. De eerste keer dat ik heb uitgespeeld heb ik zelf geen CQC gebruikt, op 2 plekken na. Gewoon lekker sneaken, en af en toe een headshot :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 23:46

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik ben al tijden aan het twijfelen of ik hem zal kopen, is hier goed betaalbaar te krijgen (50 euro ongeveer, afhankelijk van wisselkoers). Problemen zijn alleen: Ik heb geen MGS geschiedenis, heb een broertje dood aan cutscenes en bombastisch gebabbel en speel meestal geen uren achter elkaar. Twijfel twijfel, want het spel zelf lijkt me erg tof om te spelen, dus misschien maar oppikken en anders weer dumpen.

Misschien komt het ook door de grote hype eromheen. Ik denk er ook over om CoD4 meteen maar mee te nemen, die is ook goed betaalbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Hillie op 20-06-2008 10:49 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

*gooit stinkbommetje in topic*

*gaat onder doos zitten*
*maakt klein openingetje en kijkt hoe posters zich een weg naar buiten banen*

:+

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

kaluro2 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:49:
*gooit stinkbommetje in topic*

*gaat onder doos zitten*
*maakt klein openingetje en kijkt hoe posters zich een weg naar buiten banen*

:+
Van der Fart? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:03:
Het probleem zit hem gewoon in het feit dat je 8000 opties hebt, en dat het niet echt eenvoudig te bedienen is.
Er zijn inderdaad veel opties. Gelukkig is het ook mogelijk om met weinig opties de levels door te komen:

Sneaken en schieten is genoeg. En je hebt ook geen extra wapens nodig, alle wapens die je nodig hebt, pik je gewoon op op straat. Dus de Drebin winkel kan je links laten liggen. (Misschien af en toe wat munitie bijkopen).
Ik zou me ook niet al te druk maken over je mes, of cqc acties. CQC heb je zo goed als nooit nodig, en je mes eigenlijk ook niet.
Wat ik trouwens zelf wel fijn vond om te doen is veel kruipen en gebukt lopen. Je bent minder goed zichtbaar en maakt niet zo veel geluid, waardoor je minder opvalt en makkelijker langs tegenstanders komt.
Logischerwijs zou ik schieten met R2 en wapen wisselen met R1, net zoals richten. Vaag dus voor mij.
Dit snap ik niet zo goed. Of je nou schiet met R1 en wisselt met R2, of andersom maakt toch niet zoveel uit? Kwestie van wennen denk ik.
Daarnaast verwacht ik voor het vastpakken van vijanden een van de 4 actieknoppen en niet R1 vasthouden.

Dan heb ik de ene keer dat iemand op de grond ligt driehoekje voor persoon meeslepen en andere keer voor hem wakker maken, dus dat gaat nog wel es fout. En het door elkaar schudden zoals in het boekje staat is me nog niet 1 keer gelukt.
Ja kan lastig zijn. Gelukkig is het niet nodig om vijanden vast te pakken en ze door elkaar te schudden. Dus ik zou dit gewoon uit je hoofd zetten, of later pas weer gaan doen.
Heb ook niet het gevoel dat ik echt goed kan zien waar iemand staat, om het hoekje kijken is niet echt nuttig omdat het niet in firstperson kan, en ik dus nog steeds niet om het hoekje kan kijken, al steekt Snake zijn kop wel om de hoek dus ik wordt wel zelf gezien.
Ja, de camera is niet zo goed. Een overview van wat verder weg zou af en toe wel fijn zijn. Om het hoekje kijken kan niet echt goed, zoals je zelf al zegt. Het handigst is om gewoon dicht bij een hoek te gaan staan, en vervolgens probeer je de camera zo te richten dat je kan zien wat er om de hoek gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Als je eenmaal de Mk.II hebt, hoef je niet eens meer zelf om de hoek te kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:48:
Ik ben al tijden aan het twijfelen of ik hem zal kopen, is hier goed betaalbaar te krijgen (50 euro ongeveer, afhankelijk van wisselkoers). Problemen zijn alleen:

Ik heb geen MGS geschiedenis - groot probleem
heb een broertje dood aan cutscenes en bombastisch gebabbel - groot probleem
speel meestal geen uren achter elkaar - maakt niet zoveel uit

Twijfel twijfel, want het spel zelf lijkt me erg tof om te spelen
Je gaat het spel hoogstwaarschijnlijk niet leuk vinden als je geen fan bent van MGS en het genre. Het is geen game waar je ingezogen wordt door het verhaal, als je nieuw bent. Het is juist de herkenning van de vorige delen en het gevoel dat alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen, wat ervoor zorgt dat mensen deze game willen spelen. Bij jou zal die trigger ontbreken.

Verder is het geen echte actie game. Ok, het begin speelt zich dan wel af in een oorlog, maar dat betekent niet dat jij veel moet schieten enzo. Integendeel juist. En je hoeft ook geen uitdagende puzzels op te lossen zoals in Lara Croft of Uncharted. De daadwerdelijke gameplay in het spel is redelijk beperkt in verhouding met andere (soortgelijke) games.

En dan zal je er ook nog tegenaan lopen dat je op een gegeven moment eindbazen tegenkomt waarvan de meeste mensen geen idee hebben hoe ze die moeten verslaan zonder een walk-through op internet te raadplegen.

In combinatie met de ellenlange cutscenes, waarvan je op een gegeven moment echt gaat denken dat er geen eind aan komt, is dit geen spel voor een casual gamer.

Ik zou het lekker bij CoD houden als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Dit was ook mijn eerste metal gear, ik heb me wel wat ingelezen en op gametrailers de retrospective gekeken en ik werd toch wel in het verhaal gezogen. Normaal vindt ik cut-scenes ook irritant, maar nu vond ik het geen enkel probleem om te af te kijken. Ook had ik niet zo last van dat ze te lang waren, de meeste zijn namelijk leuk om te kijken.

Eindbazen zijn opzich simpel, ik moest alleen even gamefaqs er bij pakken om Vamp te verslaan.

En wat mooi is je kan het spelen zoals je zelf wilt, dus je kunt gewoon iedereen neerknallen, maar je merkt vanzelf dat het soms effectiever is om ergens langs te sneaken.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Zo, net aanbeland in act 2, eindelijk (heb tentamens :X). Ik vraag me alleen af of je ook gekillde guards kunt fouilleren zonder ze eerst helemaal op te pakken.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je ook items van enemies stelen tijdens een holdup? Dus op het moment dat je ze onder schot houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:01:
kan je ook items van enemies stelen tijdens een holdup? Dus op het moment dat je ze onder schot houdt?
Ik heb MGS4 nog niet gespeeld, maar in MGS3 kon je door op het hoofd of kruis ( >:) ) te richten van enemies ze bang maken en dan gaven ze je gewoon items.

Met CQC kon je ze ondervragen door ze in een wurggreep te houden, dan kreeg je informatie over radiocodes die de reinforcements afblazen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

mace schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:14:
[...]

Ik heb MGS4 nog niet gespeeld, maar in MGS3 kon je door op het hoofd of kruis ( >:) ) te richten van enemies ze bang maken en dan gaven ze je gewoon items.

Met CQC kon je ze ondervragen door ze in een wurggreep te houden, dan kreeg je informatie over radiocodes die de reinforcements afblazen enzo.
What the hell, heb ik iets gemist? Enig idee op welke knopjes ik moet drukken om die acties uit te voeren? Enige actie die ik ken tijdens wurggreep is keel doorsnijden en je wapen trekken.

Dit klinkt wel heel cool :D Heb helaas Snake Eater nooit gespeeld en geloof niet dat het in MGS2 kon.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

max schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:32:
[...]

What the hell, heb ik iets gemist? Enig idee op welke knopjes ik moet drukken om die acties uit te voeren? Enige actie die ik ken tijdens wurggreep is keel doorsnijden en je wapen trekken.

Dit klinkt wel heel cool :D Heb helaas Snake Eater nooit gespeeld en geloof niet dat het in MGS2 kon.
Ondervragen kon met L3 (dat is dus het linker pookje indrukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:07

Aight!

'A toy robot...'

R3 was het bij MGS 3 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:01:
Gewoon een iemand onder schot houden, er dan voor gaan staan, op driehoekje duwen en dan op de juiste momenten nogmaals driehoekje :)

[ Voor 35% gewijzigd door ETzPliskin op 20-06-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo ik heb hem ook uit...ik heb bonkende koppijn van het dagen tot 4 uur 's nachts doorspelen maar goed. What had to be done is done :+

Ga ik nu even wat gedachtes opsommen, in spoilers :) Eerst over het verhaal, ander commentaar komt later nog wel (teveel typewerk voor 1 post).

spoiler:
Het verhaal, om daar maar eens mee te beginnen, is over het algemeen heel erg sterk, het sluit goed aan bij de manier van schrijven die sinds MGS bij de serie hoort: het is altijd anders dan je denkt, en je doet altijd precies wat anderen willen dat je doet. Sommige onthullingen waren behoorlijk schokkend, met name de identiteit van de Patriots wat ik niet aan had zien komen. Ook het feit dat Sigint de DARPA chief in MGS1 was zie je niet echt aankomen. Anderen dingen waren me echter allang duidelijk door eigen deductie...dat EVA de moeder zou zijn van Les Enfents Terribles lag er wel heel erg dik op. En dat ADAM / Ocelot met Big Boss zou gaan samenwerken na de gebeurtenissen in MGS3 ook wel. Met Johnny / Akiba heeft Kojima er ook een leuk nieuw karakter in gegooid, met een verrassende identiteit...echt heel komisch. Ook Drebin en zijn aapje vond ik leuke karakters. De "nieuwe" Meryl is ook heel erg euh...WAUW...op het moment dat je Rat Patrol voor het eerst ontmoet en de actie scene begint en Meryl en Snake weglopen was wel even een kippevel momentje :+

Niet alles hosanna toch: ik vond de B&B verhalen van Drebin ontzettend slaapverwekkend, en alle vier precies hetzelfde met een iets andere twist. En je hebt ze gered Snake..ze zijn nu vrij...who gives a fuck! Dat is 1 keer nog leuk, maar niet vier keer. Tevens, hoe stoer ik de toegift met Big Boss in de einddemo ook vond (blijft samen met Snake toch het meest indrukwekkende karakter van de serie), het blijft een volslagen onmogelijkheid dat pappie nog leeft. Ik heb hem hoogstpersoonlijk in 1987 onder tonnen beton en staal doen belanden, dat bleek ie overleeft te hebben dus heb ik hem ook hoogstpersoonlijk in 1990 in de fik gezet, en hem zien afbranden tot een hoopje as...daar kom je niet van terug, en daar wordt dan ook in MGS4 totaal niet aan gerefereerd...nogal zwakjes. Toen Big Momma met het praktisch verkoolde doch 'levende' lijk op de proppen kwam vond ik nog goed gevonden (en indrukwekkend). Maar een volledig gezonde Big Boss? Te ver gezocht.
(maar wel een stoere eindscene)

Als laatste vond ik het gevecht Liquid/Ocelot/Adam vs Snake ook zeeeer indrukwekkend, echt heel mooi gedaan, en weer kippevel bij het " Just like your father, you ain't half bad" met zijn kenmerkende handengebaar. Aan de andere kant voelt het niet echt lekker...we hebben net het zeer dramatische 'Microwave tunnel' achter de rug wat ik emotioneel ontzettend indrukwekkend vind gemaakt, en dan komt die scene er nog achteraan waar je opeens weer superfit bent. Dat ze de laatste Syringe niet bij zichzelf maar bij de ander zouden injecteren had ik trouwens ook al lang aan zien komen :)

Persoonlijk denk ik dat het emotioneel indrukwekkender en een passender einde was geweest als de Microwave Tunnel en het injecteren van het virus in GW de laatste actie van Snake was geweest. Heroischer ook...Snake is de ultieme soldaat, de plicht is gedaan...licht kan uit.

In de volgende post meer over gameplay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over Codecgesprekken in MGS4
spoiler:
In de voorgaande delen vond ik het ontzettend leuk om naar de codecgesprekken te luisteren; iedereen had iedere keer altijd wel iets nieuws te vertellen en een groot deel van de humor in de games kwamen uit deze gesprekken, zoals over wat Snake wel en niet mag eten in Snake Eater, wapeninfo van Olga/Sigint, gesprekken over klassieke films en Mei Ling over haar chinese spreekwoorden.
In MGS 4 mis ik dat wel een beetje.

Klopt het dat er slechts 2 contactpersonen zijn? Of heb ik wat frequenties gemist? Rose die hele tijd hetzelfde lult over je Psyche en Otacon die niet verder komt als: 'OMG Snake ga snel daarheen!!!' en af en toe Colonel ertussen.
Wel is de conversatie op Shadow Moses Otacon: 'Snake, you are the shit' echt helemaal geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Zo uitgespeeld, vet einde zeg :D

spoiler:
Vond vooral dat MGS1 stukje vet, en rex vs ray was ook weergaloos. Eind gevocht ook typisch mgs. Owja toen ik net raging wolf had afgemaakt over dat blu ray stukje, ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Ik heb de game ook uitgespeeld in 25 uur, 34 minuten en 26 seconden.
Ik had nooit eerder een MGS game gespeeld, maar het beviel erg goed waardoor ik nu ook de andere delen ga spelen. Ik heb nu een GameCube besteld met MGS Twin Snakes om mee te beginnen, daarna ga ik dan nog wel MGS 2+3 op de PS2 spelen.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb speciaal voor MGS4 een PS3 gekocht en wel de LI :)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3172/2587215367_bf1059ae21.jpg
Ik wist alleen niet dat de game niet in het ENG in te stellen is. Dan maar een ENG versie erbij kopen :)

[ Voor 16% gewijzigd door ken op 20-06-2008 21:23 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
max schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:32:
[...]

Jawel in MGS2 was dat ook al mogelijk. :)
Mijn versie uit Malaysia is aangekomen, helaas was ik niet thuis, dus moet tot maandag wachten. :S=/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
ken schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:03:
[afbeelding]
Ik wist alleen niet dat de game niet in het ENG in te stellen is. Dan maar een ENG versie erbij kopen :)
Dat kan toch via systeeminstellingen -> taal ? Die zet je op engels -> game in engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:43:
[...]

Dat kan toch via systeeminstellingen -> taal ? Die zet je op engels -> game in engels.
Dat kan niet als ik het goed heb. De japanse versie is alleen in japans, de resterende versies in het engels.

EDIT: kan geen bevestiging vinden over mijn argument, maar ik weet wel dat de japanse versie geen engelse language pack heeft en anders om ook niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Dat klopt, elk disc heeft maar 1 audio track. Dit is omdat de dual layer Blu-ray er geen genoeg plek meer voor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

De OS is uiteraard wel te veranderen. Alleen de game helaas niet.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Waar stond B&B ook alweer voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Blaim schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:02:
Beauty & Beast (toch? :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Blaim schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:02:
Beasty Beatys's.

Speelt iemand hij eigenlijk al op Hard of Extreme?Heb hem in 20 uurtjes uitgespeeld, en wil nu wel opnieuw beginnen, misschien nog 1x eerst op normal. En daarna op hard.
Maja heb ook nog GTA 4 liggen, die eerst maar even.

Vond die M60 ook wel fijn zeg, en die P90 heb ik het laatste deel het meeste gebruikt.

spoiler:
Ik vond ACT 2 het mooiste in die Jungle, Act 4 vond ik minder, alleen maar die stommen bollen met 3 poten en Gecko's. Als je eenmaal de railgun heb, zijn die gecko's easy, maar die domme bollen werd ik echt gek van, ze bleven ook maar spawnen in Shadow Mosses. Zeer irritant. Wel leuk van die Johnny, die flashbacks van deel 1, meesterlijk!

[ Voor 3% gewijzigd door Aight! op 21-06-2008 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Easter eggs:
spoiler:
* Stress goes down faster if you sit in a box.
* If you call Rose on the codec and shake your Sixaxis, her boobs will jiggle.
* During a cut-scene, you can shake your controller to return snake to his regular camo.
* In the Vista mansion there’s two posters of Akina Minami, when snake views these in first person he will call out the models name and his psyche gauge will go up.
* In Shadow Moses at Otacon’s office he asks you for a code… just input 14893 you’ll hear a familiar sound after hitting enter, and it gives you 100,000 DP points.
* When you are in the basement lab at Shadow Moses you can use MG Mk II to reactivate the electric floor and destroy the Gekko.
* If you move the MG Mk. II around during the briefings, you can usually find items, ammo, and iPod music on the Nomad. You can even find batteries so your Solid Eye or MG Mk II lasts longer. There’s also a PS3 on the table upstairs.
* When you are fighting the Beauties, if you wait around long enough, you’ll get whisked off to an area of pure white. Point the camera at the Beauty and she’ll pose for you.
* Playing “Oiishi Two-han Seikatsu” during these moments makes them dance.
* There are 30 ghosts in Shadow Moses, only way to see them is using the camera you find on board the Nomad and you must have the Sorrow doll equipped.
* In MGS2, if you codec Snake as Raiden with a ration equipped, he says that he admittedly finds it better than Roses cooking. So if you call Rosemary with a ration equipped in MGS4 see that the Colonel couldn’t agree more with Raiden.
* If you play the game on a Wednesday or Saturday Drebin’s prices will be cheaper.
* Whenever Snake is smoking there is always a no smoking sign behind him.
* At the start of the game when the adverts are on, you can press X to change through different channels like on TV. There’s a great one where David Hayter is being interviewed wearing a Solid Eye.
* When you’re looking for Naomi there is a boulder.
It is not as tall as snake, about 3-4 times his width and behind it is one that is taller than snake and about 10m wide. Using night vision it reads:SOUTHEND 29-W5574.
* You can raise the MKII’s little head with both the d-pad up and down, and the Sixaxis tilt forward and tilt back.
* If the fight against Laughing Octopus, once she is out of her armour, if you lie face up on the bed in the complex, she will climb on the bed and saddle you.
* In act 2, when you’re tracking Naomi, there’s a plate with the production team’s hand prints on the ground. Lay on this plate and the octocamo will blend to match, covering you in hand prints. This is the only place in the game to get this specific camo, so register it if you want to keep it.
* If you return to the crashed Hind chopper after the Crying Wolf fight, you’ll hear an audio flashback of Liquid Snake being shot down, and you’ll receive (I think) 1,200 DP.
* Otacon’s piss stain is still there in his lab. Look with your NV.
* When you first start the game the TV channels are 15, 16, 23, 42… the number from the show LOST.
* In one of the mission briefings, Sunny is playing on a PSP. She plays Penguin Adventures, the first game Kojima made.
* The three chickens in the nomad are called Solid, Liquid en Solidus.
* the item you collect near the peeing guard is a foregrip attachment (suitably named here).
* In the snowfield where you fight Crying Wolf, you can find the crashed Hind from MGS1.
* When going into the microwave hallway, the MG MK II inputs "573" as the password to the door. "5-7-3" is "Ko-Na-Mi" in Japanese.
_O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Leuke paaseitjes idd :D

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Ik ben het spel op Big Boss Hard aan het spelen. Het is best goed te doen, maar dan ineens bij de laatste confrontatie maak je echt geen schijn van kans.

spoiler:
Jouw energiebalk blijft continu hetzelfde en die van Solid gaat gewoon weer omhoog bij elke fase. Vervolgens heeft hij voorrang bij veel moves waardoor je er gewoon niet doorheen komt. Het heeft zo weinig meer met skill te maken. Meer met geluk. Beetje jammer. Ik moet er niet aan denken om dit op de hoogste difficulty te doen. Een stuk of 15 keer geprobeerd en ik kom meestal nier voorbij fase 2. Eén keer slechts nog.

Update: Na wat taktieken gelezen te hebben is het me toch nog gelukt. Het moest en zou vandaag gebeuren. :)

[ Voor 17% gewijzigd door harlekein op 21-06-2008 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:07

Maxow

Hidden Sound System

[afbeelding]
Tof kleurtje! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

[afbeelding]
Op die PS3 kan je geen europese DVD's en Blu-ray films afspelen of wel?
Anders wil ik er ook wel 1 maar ik wil wel gewoon films kunnen afspelen.

[ Voor 7% gewijzigd door mace op 21-06-2008 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Tijdens het spelen er al wat tegen gekomen ja. Al bijna krom gelegen van het lachen af en toe.
spoiler:
Toen ik de kippen zag met die naambordjes erboven.. geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Laatst online: 09-07 21:46
Zijn er hier al mensen die MGO spelen?

Mijn nick is ieg Maurice
Als mensen zin hebben om keer in de avond ergens GOT servertje te maken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:39

NoTimeRemains

I know

is die database nu al te downloaden ik hem nl niet vinden op de PS store

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:28:
is die database nu al te downloaden ik hem nl niet vinden op de PS store
staat in US store, maar herkent geen EU savegames.

[ Voor 7% gewijzigd door EfBe op 21-06-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
Ik sta hier al de hele middag de boel bij elkaar te vloeken. :(

Ik had bij Amazon.de limited edition van MGS4 besteld. Die was ook keurig op tijd op de dag van de releasedate verzonden. Ik dacht nog dat ik extra service kreeg omdat het via DHL Duitsland was verstuurd. Koerierszending dacht ik in mijn onschuld, extra snel. Ik had er alleen geen rekening mee gehouden dat DHL in Nederland de pakjes overdraagt aan die kloothommels van Selektvracht.

Het komt er nu op neer dat ik meer dan een week na dato nog geen pakje heb maar dat er volgens de site van DHL.de al drie mislukte bezorgpogingen zijn geweest. Bij nummer vier wordt het pakket teruggezonden naar de afzender.

Het kloterige van de situatie is dat ik gewoon overdag werk. Ik ben wel 's avonds en in het weekend thuis maar ook dan komt er niemand langs. De bezorger laat geen briefjes achter dat hij is geweest, de centrale in Diemen is altijd in gesprek, emails sturen naar de klantenservice heeft geen zin want die vertellen een standaardverhaal of laten niks van zich horen, SV bezorgt geen pakjes op een ander adres indien gewenst, je kunt het ook nergens ophalen. Als je niet overdag thuis bent, is het gewoon pech en sturen ze het pakket terug. In het geval van de MGS4 LE betekent dat: jammer maar helaas, want hij is nergens meer te koop.

:( :( :( Stelletje $*&$@*$& bij Selektvracht, wat een gruwelijk :r bedrijf is dat/ }:|

En omdat er TOCH MISSCHIEN een kleine kans is dat er MISSCHIEN TOCH NOG een bezorger langs kan komen, blijf ik ook nog 'ns de hele dag thuis.. Uiteindelijk de hele dag naar de knoppen en nog kwader |:(

--------------

Kwam er net om tien voor half zes toch iemand langs met het Amazon-pakketje hoewel de bezorgtijden van 9 tot 1 zijn.. Nou ja, toch nog prijs... Het kost me wel mijn hart, zo lang wachten op MGS4... ff bijkomen hoor... (Ik had ondertussen al de vinger op de bestelknop bij videogamesplus.ca gehad ... )

[ Voor 11% gewijzigd door ymmv op 21-06-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
spoiler:
Ik heb gisteren de graancirkel gevonden en ook nog een grijze plaat met handtekeningen en handafdrukken erop :)
Dit was beide in het stuk van Act2 waarbij je de voetsporen moet volgen.
Wel grappig dat zulke dingen erin zitten.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 23:46

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:43:
Je gaat het spel hoogstwaarschijnlijk niet leuk vinden als je geen fan bent van MGS en het genre. Het is geen game waar je ingezogen wordt door het verhaal, als je nieuw bent. Het is juist de herkenning van de vorige delen en het gevoel dat alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen, wat ervoor zorgt dat mensen deze game willen spelen. Bij jou zal die trigger ontbreken.

Verder is het geen echte actie game. Ok, het begin speelt zich dan wel af in een oorlog, maar dat betekent niet dat jij veel moet schieten enzo. Integendeel juist. En je hoeft ook geen uitdagende puzzels op te lossen zoals in Lara Croft of Uncharted. De daadwerdelijke gameplay in het spel is redelijk beperkt in verhouding met andere (soortgelijke) games.

En dan zal je er ook nog tegenaan lopen dat je op een gegeven moment eindbazen tegenkomt waarvan de meeste mensen geen idee hebben hoe ze die moeten verslaan zonder een walk-through op internet te raadplegen.

In combinatie met de ellenlange cutscenes, waarvan je op een gegeven moment echt gaat denken dat er geen eind aan komt, is dit geen spel voor een casual gamer.

Ik zou het lekker bij CoD houden als ik jou was.
Dank je wel voor je analyse. Ik had hetzelfde idee ook al zo'n beetje, maar het lijkt/leek me dus wel een tof spel gezien de graphics en het hele sneak-gebeuren enzo. Die aspecten lijken me wel tof, en gelukkig valt het puzzelen mee (ik speel spelletjes voor de lol eigenlijk, dus als ik m'n hoofd uren loop te breken is de lol er voor mij alweer vanaf ;)).

Waarschijnlijk zou ik maar een laptop naast me op de bank leggen met de walkthrough open, en dat vind ik toch minder. Nou ja, dit wordt het dus niet voor mij, helaas, want ik had graag even meegekeken, maar desondanks wens ik de fans er veel plezier mee!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Gisteren voor de tweede keer begonnen, ditmaal wou ik eens kijken wat het meest simpele niveau voorstelde. Nou, easy is ook echt easy. Iedereen, inclusief de Frogmen gaan met 1 schot neer. Verder viel mij op dat ik de 'goodies' die ik heb gekregen voor de eerste keer uitspelen niet kreeg in de nieuwe game. Moet je hiervoor een game op hetzelfde niveau of hoger starten?

De M14 heb ik de eerste ronde gemist en nu meteen gekocht bij Drebin. Errrrg fijn!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Je moet je End of Story save laden, en dan een niveau kiezen. Vervolgens krijg je na de cutscene waarbij je Mk. II krijgt al je oude items, wapens en camouflage weer terug. Ik ben hem nu ook voor de 2e keer aan het spelen, echter op Big Boss Hard :9.

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Bal0n schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:45:
Je moet je End of Story save laden, en dan een niveau kiezen. Vervolgens krijg je na de cutscene waarbij je Mk. II krijgt al je oude items, wapens en camouflage weer terug. Ik ben hem nu ook voor de 2e keer aan het spelen, echter op Big Boss Hard :9.
AL mijn items en wapens!! >:) Very very nice!!! Beginnen we morgen gewoon weer opnieuw, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein

harlekein

Creator Owner

ymmv schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:16:
:( :( :( Stelletje $*&$@*$& bij Selektvracht, wat een gruwelijk :r bedrijf is dat/ }:|
Ik heb ook niets dan slechte ervaringen met Selektvracht. Ze stoppen briefjes in de bus zonder aan te bellen, slaan de buren over, komen niet op beloofde tijden. Echt, ik heb het idee dat ze om kosten te besparen niet met een busje met pakketjes de ronde doen, maar iemand alleen maar briefjes in de bus laten stoppen.

Ik heb dit twee keer meegemaakt en ook van anderen deze ervaring gehoord. Ik zorg vanaf nu altijd dat als ik iets bestel het niet met dat bedrijf wordt verstuurd.

On topic: Na de sneue nederlaag van Nederland - Rusland ben ik bij thuiskomst maar weer MSG4 gaan spelen. Zojuist de game uitgespeeld zonder alerts te triggeren. Het schijnt dat je het 100% stealth item krijgt. Die vond ik in de vorige delen ook zo leuk.

Wel jammer dat je steeds bij het uitspelen een half uur verplicht moet uitzitten voor je weer wat kan doen.

[ Voor 20% gewijzigd door harlekein op 22-06-2008 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben mensen hier al de MGS4 Headset ergens gezien ? Ik woon in regio Rotterdam, maar ik kan hem nergens vinden. Al bij de MediaMarkt geweest en daar was hij uitverkocht, verkopen zij alleen de Headset of zijn er ook andere stores die het verkopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Selektvracht zijn idd een stelletje idioten. Mja wat wil je, het zijn de stadswachten onder de postbezorgers zeg maar. :+ Allemaal beunhazen die geen normale baan hebben. :P

Ik heb wel goede ervaringen met het depot hier overigens, aardige mensen en ik kan altijd pakketjes komen ophalen als ik maar vroeg genoeg kom. Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ik moest wel erg lachen toen
spoiler:
bij aanvang van de reis naar shadow moses ineens de game overging naar de PS1 MGS1 versie :D. Jammer alleen dat de gehele game er niet inzit,alleen het stukje level, maar toch erg goed gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Even een vraagje over MGO:

Er staat bij verbindingopties ofzo 256 kbits. Is dat niet een foutje,want moet daar niet 256 kb/s staan? Want 256kbits is toch maar 40kb/s ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Tankbuster schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:48:
Even een vraagje over MGO:

Er staat bij verbindingopties ofzo 256 kbits. Is dat niet een foutje,want moet daar niet 256 kb/s staan? Want 256kbits is toch maar 40kb/s ofzo?
Nee hoor, internetverbindingen worden altijd in kbits weergegeven.
(Daarom ook "20 mb" verbindingen enzo. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
mace schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:06:
[...]

Nee hoor, internetverbindingen worden altijd in kbits weergegeven.
(Daarom ook "20 mb" verbindingen enzo. :) )
Dus dan zou je eigelijk MGO met een 40 Kb/s verbinding kunnnen spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjvdberg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 09:46
Ik heb nu tot
spoiler:
Raging Beauty :9
gespeeld, maar ik merk dat ik eigenlijk meer rations en noodles verspil dan dat ik er bij krijg. Ik heb MGS "1", 2, 3 allemaal uitgespeeld en kan me niet herinneren dat ik zo ontzettend veel moeite had op "normal". Ik probeer te stealten, maar ik word te vaak ontdekt waardoor ik weer schade oploop, waardoor ik weer rations gebruik. Ook bij de eindbazen gebruik ik veel rations en word ik veel geraakt. Ik ben een behoorlijke shooter en een beetje MSG veteraan maar MSG4 wil niet helemaal lukken. Ik ben nu maar guards met mijn tranqulizorgun in slaap aan het brengen, en dat werkt al iets beter, maar ik verlies nog te veel levens. Iemand nog goede tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein

harlekein

Creator Owner

tjvdberg schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:39:
Ik heb nu tot
spoiler:
Raging Beauty :9
gespeeld, maar ik merk dat ik eigenlijk meer rations en noodles verspil dan dat ik er bij krijg. Ik heb MGS "1", 2, 3 allemaal uitgespeeld en kan me niet herinneren dat ik zo ontzettend veel moeite had op "normal". Ik probeer te stealten, maar ik word te vaak ontdekt waardoor ik weer schade oploop, waardoor ik weer rations gebruik. Ook bij de eindbazen gebruik ik veel rations en word ik veel geraakt. Ik ben een behoorlijke shooter en een beetje MSG veteraan maar MSG4 wil niet helemaal lukken. Ik ben nu maar guards met mijn tranqulizorgun in slaap aan het brengen, en dat werkt al iets beter, maar ik verlies nog te veel levens. Iemand nog goede tips voor mij?
Tja, ik heb het spel op Big Boss Hard uitgespeeld en eigenlijk ging dat me nog beter af al de ronde er voor op Normal. Je moet de game gewoon doorkrijgen en elke boss heeft een duidelijke taktiek die je moet toepassen. Als je dat eenmaal weet gaat het beter.

Ik speel ook zo veel mogelijk op stealth en lig daarom 90% van het spel op de grond te kruipen met facecamo op. Je moet er veel geduld voor hebben, maar dat vind ik geen probleem.

En als de hoeveelheid recovery items omlaag loopt: Zoek gewoon veel plaatsen door. Dat loont echt in MGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjvdberg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 09:46
harlekein schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:47:
[...]

Tja, ik heb het spel op Big Boss Hard uitgespeeld en eigenlijk ging dat me nog beter af al de ronde er voor op Normal. Je moet de game gewoon doorkrijgen en elke boss heeft een duidelijke taktiek die je moet toepassen. Als je dat eenmaal weet gaat het beter.

Ik speel ook zo veel mogelijk op stealth en lig daarom 90% van het spel op de grond te kruipen met facecamo op. Je moet er veel geduld voor hebben, maar dat vind ik geen probleem.

En als de hoeveelheid recovery items omlaag loopt: Zoek gewoon veel plaatsen door. Dat loont echt in MGS.
Ik denk dat ik mischien iets te ongeduldig ben ja, ik ga nog eens wat rustiger spelen, kijken of dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik op een gegeven moment wel leuk vond was:

spoiler:
Dat Octagon een call starte dat je de 2e cd erin moest doen en vervolgens te zeggen van ohja het is een blue-ray disk en niet nodig blablabla _/-\o_
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic bevat spoilers, zoals de titel zegt.
De [spoiler]-tag hoeft dan ook niet meer gebruikt te worden.