[PS3] Metal Gear Solid 4 **spoilers**

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 51.676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:18:
[...]

spoiler:
Poppetjes er af knallen, en daarna één van de poppetjes gebruiken om haar af te maken.
ik kan eens niet mikken op de poppetjes word genegeerd.. kan alleen op screamin mantis mikken..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
Mutatie schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:07:
[...]

Special missions lag hier een tijd terug in de gameshop, graphic novel is makkelijk te vinden maar dat weet je denk ik wel :)
En ze hebben een overvloed van duitse MGS1 exemplaren, ik zoek nog de normale PAL.

Ik heb al paar maand eigenlijk nieuw tel. abbo nodig, nu zag ik een met een PS3 erbij, lelijk telefoontje, mooie console.... dus ik geloof dat ik binnenkort kan meepraten over MGS4 :D
Voor een goede MGS: Special Mission wil ik mijn dubbele exemplaar van MGS wel ruilen ... Gewone Engelstalige versie natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door ymmv op 15-06-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
dawn af en toe schrik ik me de apengapen.
vette surround wat een epische game zeg

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:44
ymmv schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:28:
[...]

Voor een goede MGS: Special Mission wil ik mijn dubbele exemplaar van MGS wel ruilen ... Gewone Engelstalige versie natuurlijk.
Bedoel je niet VR Missions? Ken geen Special missions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 06:22
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:20:
[...]

ik kan eens niet mikken op de poppetjes word genegeerd.. kan alleen op screamin mantis mikken..
Gebruik eerst een suppressor op jezelf. Dan kan ze namelijk niks met je nanomachines doen.. TADA! }:O

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Wat een fantastisch spel! En zo meeslepend, je blijft gewoon kijken en spelen.

Je moet het niet vergelijken met GTA IV. Dat zijn appels en peren. Allebei juweeltjes in hun eigen recht.

Het enige wat ik eigenlijk nog mis (Ik zit nu in act 5) zijn de echte infiltratiemissies waarbij je guards tegenkomt ipv robots of gecko's. Nou ja, daar kan ik natuurlijk ook de vorige delen voor spelen. Overigens geweldige humor dat er een stukje MGS1 in zit. In mijn herrineringen was dat spel veel mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:20:
[...]

spoiler:
Eerst de 'Syringe' op jezelf gebruiken zodat de Mantis je aim niet meer verkloot. Daarna op driehoekje drukken om beter te kunnen richten, en dan de poppetjes eraf knallen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Mutatie schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:28:
[...]

Bedoel je niet VR Missions? Ken geen Special missions.
VR Missions is de Amerikaanse titel, in Europa was het Special Missions.

Afbeeldingslocatie: http://images.snesorama.us/Metal_Gear_Solid_Vr_Missions_ntsc-front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://electronictheatre.co.uk/shop/images/MetalGearSolidSpecialMissions(BoxArt).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Hmz, die Special Missions wil ook nog een keer halen. Zit nog te twijfelen over Substance en Subsistence, weet niet of die een hele grote toegevoegde waarde hebben op MGS2 en 3.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu net aangekomen bij Act 4 en tot nu toe vind ik de game niet supergoed.

o Het verhaal is gewoon slecht. Veel te veel zijpaden, veel te veel namen, veel te veel technische details die je binnen no-time vergeten bent.

o Het wordt slecht verteld. Het dieptepunt is een monoloog van vijftien (15!!) minuten, zonder dat deze wordt ondersteund door video of plaatjes. Je ziet niks anders dan een persoon die vijftien minuten lang praat, en Solid Snake die vijftien minuten lang luisterd. Leuk om in slaap te komen.

o Ik heb het gevoel dat ik een marionet ben. Hiermee bedoel ik dat Solid Snake keer op keer op een bepaald startpunt wordt gedropt, en vervolgens naar punt B toe moet. Op dat punt ontmoet ik vervolgens iemand die volledig weet hoe het verhaal in elkaar steekt, die mij verteld wat er aan de hand is, die mij verteld wie wat aan het uitspoken is, die mij verteld hoe het zover heeft kunnen komen, en ga zo maar door.
Met andere woorden, de mensen waar ik naar op zoek ga, weten alles al. Geen moment moet ik als Solid Snake informatie uitzoeken, losse eindjes met elkaar verbinden om een oplossing te vinden, een item vinden en ergens heen brengen, etc. Nee, het enige wat ik hoef te doen is zorgen dat ik van punt A naar B kom, waarna de persoon die ik daar ontmoet vervolgens haarfijn uitlegd wat er allemaal aan de hand is. Tja, waar is Solid Snake dan eigenlijk voor?!

o De mogelijkheden die het spel biedt worden niet benut:
- Je kan je op meerdere manieren vermommen, maar de vermomming die je aan het begin van het spel hebt, voldoet tot en met het eind van Act 3.
- Je kan enorm veel wapens bemachtigen, maar de wapens die je vanaf het begin hebt, voldoen tot en met het eind van Act 3.
- Als je een voetstapspoor zou moeten volgen, dan blijkt dat helemaal niet nodig, want met een beetje rondwandelen vind je de weg ook wel.

o De vele laadtijden halen de vaart uit het spel. Soms heb je een cutscene van 15 minuten zitten kijken, mag je 30 seconden wat schieten, en dan moet het spel alweer laden. Vervolgens mag je weer een minuut schieten, en dan heb je je doel bereikt. De balans tussen cutscenes bekijken, zelf spelen, en laadtijd is soms helemaal zoek.

Maar ik moet zeggen dat de gevechten in de cutscenes het beste en mooiste is wat ik ooit in een game aan animaties heb gezien. Zonder te overdrijven kan ik zeggen dat bepaalde scenes zo in de bioscoop kunnen, bijvoorbeeld deze scene:
spoiler:
De vechtscene van Raiden in Act 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Heb je al wel eens eerder een metal gear game gespeeld introv?

Dit is namelijk kenmerkend voor de serie, en ik denk dat het ook wel nodig is om de vorige games gespeeld te hebben om deze game te snappen qua verhaal.

Zie het meer als een interactieve film dan als een pure aktiegame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:18

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 02:04:
Ik ben nu net aangekomen bij Act 4 en tot nu toe vind ik de game niet supergoed.

o Het verhaal is gewoon slecht. Veel te veel zijpaden, veel te veel namen, veel te veel technische details die je binnen no-time vergeten bent.

o Het wordt slecht verteld. Het dieptepunt is een monoloog van vijftien (15!!) minuten, zonder dat deze wordt ondersteund door video of plaatjes. Je ziet niks anders dan een persoon die vijftien minuten lang praat, en Solid Snake die vijftien minuten lang luisterd. Leuk om in slaap te komen.

o Ik heb het gevoel dat ik een marionet ben. Hiermee bedoel ik dat Solid Snake keer op keer op een bepaald startpunt wordt gedropt, en vervolgens naar punt B toe moet. Op dat punt ontmoet ik vervolgens iemand die volledig weet hoe het verhaal in elkaar steekt, die mij verteld wat er aan de hand is, die mij verteld wie wat aan het uitspoken is, die mij verteld hoe het zover heeft kunnen komen, en ga zo maar door.
Met andere woorden, de mensen waar ik naar op zoek ga, weten alles al. Geen moment moet ik als Solid Snake informatie uitzoeken, losse eindjes met elkaar verbinden om een oplossing te vinden, een item vinden en ergens heen brengen, etc. Nee, het enige wat ik hoef te doen is zorgen dat ik van punt A naar B kom, waarna de persoon die ik daar ontmoet vervolgens haarfijn uitlegd wat er allemaal aan de hand is. Tja, waar is Solid Snake dan eigenlijk voor?!

- Je kan je op meerdere manieren vermommen, maar de vermomming die je aan het begin van het spel hebt, voldoet tot en met het eind van Act 3.
- Je kan enorm veel wapens bemachtigen, maar de wapens die je vanaf het begin hebt, voldoen tot en met het eind van Act 3.
- Als je een voetstapspoor zou moeten volgen, dan blijkt dat helemaal niet nodig, want met een beetje rondwandelen vind je de weg ook wel.

o De vele laadtijden halen de vaart uit het spel. Soms heb je een cutscene van 15 minuten zitten kijken, mag je 30 seconden wat schieten, en dan moet het spel alweer laden. Vervolgens mag je weer een minuut schieten, en dan heb je je doel bereikt. De balans tussen cutscenes bekijken, zelf spelen, en laadtijd is soms helemaal zoek.

Maar ik moet zeggen dat de gevechten in de cutscenes het beste en mooiste is wat ik ooit in een game aan animaties heb gezien. Zonder te overdrijven kan ik zeggen dat bepaalde scenes zo in de bioscoop kunnen, bijvoorbeeld deze scene:
spoiler:
- Het gevoel alsof je marionet bent is juist goed in dit spel, je hebt het idee heel wat te betekenen, en uiteindelijk ben je precies iemand ander zijn plan aan het uitvoeren; naar mijn mening, heel goed

- vind eigenlijk zelf dat er niet al te veel laadtijden in zitten (maar das maar in hoeverre je verwent bent)

- De vele cutscenes vind ik meer een pre dan een con; er zijn nog zo'n 100 dingen die ik niet snapte na deel 3, die worden 1 voor 1 verklaart. En ja....dat gaat inderdaad gepaard met veel namen. Gelukkig is mgs 1 t/m 3 in me hersens gebrand en ken ik de meeste nog :P

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:33

Grannd

da Granndest

Misschien moet je je moeilijkheidsgraad wat opschroeven IntroV, zodat je wat meer gedwongen wordt van alle mogelijkheden van de game gebruik te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Feutis991 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:31:
[...]
spoiler:
Gebruik eerst een suppressor op jezelf. Dan kan ze namelijk niks met je nanomachines doen.. TADA! }:O
Hey, zet ff dit soort tips in spoilers wil je? Dit soort zaken zoek ik liever zelf uit.....

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 16-06-2008 10:23 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

harlekein schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:48:
Wat een fantastisch spel! En zo meeslepend, je blijft gewoon kijken en spelen.

Je moet het niet vergelijken met GTA IV. Dat zijn appels en peren. Allebei juweeltjes in hun eigen recht.

Het enige wat ik eigenlijk nog mis (Ik zit nu in act 5) zijn de echte infiltratiemissies waarbij je guards tegenkomt ipv robots of gecko's. Nou ja, daar kan ik natuurlijk ook de vorige delen voor spelen.
spoiler:
Overigens geweldige humor dat er een stukje MGS1 in zit. In mijn herrineringen was dat spel veel mooier :)
Zou je even kunnen spoileren voor de mensen die daar nog niet zijn?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grannd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:52:
Misschien moet je je moeilijkheidsgraad wat opschroeven IntroV, zodat je wat meer gedwongen wordt van alle mogelijkheden van de game gebruik te maken.
Ik speel 'm op Solid Normal, dat is de derde moeilijkheidsgraad van de 4. Als ik 'm over een paar dagen heb uitgespeeld zal ik eens kijken wat het verschil is met Big Boss Hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Chester schreef op maandag 16 juni 2008 @ 01:42:
Hmz, die Special Missions wil ook nog een keer halen. Zit nog te twijfelen over Substance en Subsistence, weet niet of die een hele grote toegevoegde waarde hebben op MGS2 en 3.
Substance bevat als extra's honderden extra missies en een "Making Of' DVD, Subsistence heeft in de main een extra 3rd-person perspectief, een online mode en remakes van de originele Metal Gear-spellen van de MSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
ymmv schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:58:
[...]

Substance bevat als extra's honderden extra missies en een "Making Of' DVD, Subsistence heeft in de main een extra 3rd-person perspectief, een online mode en remakes van de originele Metal Gear-spellen van de MSX.
Die 'Making Of' DVD zit ook bij de gewone MGS2. Maar de rest klinkt wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Laatst online: 11-09 20:18
spoiler:
er wordt wel gehint naar een remake van de eerste 3 delen zag ik.
of in idergeval een optie om ze op de hardschijf ofzo te zetten.
er was iets met de eerste 3 delen

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak screenshots in MGS4
Door:Shoudra367 - Geplaatst:15-6-2008 21:13 - Bekeken:322 - Reacties:5

Het is mogelijk om met Metal Gear Solid 4 screen captures te maken. Deze screens worden opgeslagen op je HDD, en zijn ook vanaf het hoofdmenu van MGS4 te bekijken.
Je kunt screens maken door op prt scr te drukken van je toetsenbord te drukken. Als je geen toetsenbord heb kun je screens maken door op een tweede controller op R1 drukken

VET OF VET? :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 02:04:

Heb je de eerdere Metal Gears gespeeld? Ik vind het knap hoe Kojima MG1+2 en MGS 1 t/m 3 naadloos met MGS4 verbind. Hij heeft ook geen enkel belangrijk character toegevoegd om het verhaal kloppend te maken.
Het gaat ook om de tekst bij dit soort verhalen. Als het goed is heb je als fan iedere MGS gespeeld en zodra je bepaalde namen voorbij hoort komen moet er een belletje gaan rinkelen. De game beantwoord alle vragen van de eerdere MGS delen.
Juist en dat is het hele principe van de game. Het onderwerp, al met het video interview van David Hayter in de intro van de game waarbij zijn woorden constant verdraait worden. Daarnaast is het je doel om uit de greep van de bestaande orde te komen.
Solid Snake is oud en heeft hulp nodig om zijn missie te laten slagen. Ze laten goed zien hoe hij van een fitte Foxhound agent is verandert in een zieke oude man die geen kans meer maakt tegen zijn vijanden. Snake is de enige die zichzelf accepteerd zoals hij is "Im no hero, just an old killer hired to do some wet work". De andere characters hebben allemaal het idee dat ze met een hoger doel bezig zijn of willen hun zonden niet onder ogen zien.
De kracht van de game is dat je je eigen weg en manier kunt bepalen om het te spelen. Je kunt sluipen door een level en zonder kills het einde bereiken of een machine gun aanschaffen en iedereen neerschieten zonder dat je missie faalt(zoals bij bijvoorbeeld Splinter Cell).
De game moet soms installeren vanwege de geweldige cutscenes. Als het einde van Act 3 geen indruk maakt dan zul je eerst de andere MGS games moeten gaan spelen om er wijs uit te worden.
spoiler:
En dat is dan ook de kracht van Metal Gear, het is heel cinematisch.

ACT 3 SPOILERS - ACT 3 SPOILERS - ACT 3 SPOILERS
spoiler:
De game heeft een diepe indruk op mij achtergelaten. Aan einde van Act 3 bijvoorbeeld gooit Liquid het lichaam van Big Boss in het vuur. Dezelfde Big Boss waarmee ik 20 uur lang in de Russische Jungle gestreden heb in MGS3 wordt als oud vuil behandeld.

ENDGAME SPOILERS - ENDGAME SPOILERS
spoiler:
Het gevecht tegen Liquid op het schip was echt heel spectaculair gedaan. Een knokpartij tussen Solid en Liquid en vervolgens tussen Solid en Ocelot aangezien Ocelot zich alleen gedroeg als Liquid zowel mentaal als fysiek om van de Patriots af te komen. Dat was ook wel een grote plottwist je vecht tegen elkaar maar uiteindelijk hebben zowel de goede als de slechte hetzelfde doel voor ogen. Een einde maken aan de Patriots alleen heeft Snake het zelf niet door, zijn missie is slechts het afmaken van Liquid totdat het ook hem duidelijk wordt dat er meer aan de hand is.

Het was echt een verrassing om Big Boss terug te zien op het kerkhof samen met Major Zero. Ik had nooit gedacht dat Sigint, Major Zero en Para Medic de Patriots waren. Een bejaarde in een rolstoel heeft voor al die ellende gezorgd. Big Boss vermoord hem uiteindelijk en zegt dat hij ook snel doodgaat aan de FoxDie die Snake bij zich draagt. Het lichaam dat Liquid in het vuur gooide was dus niet van Big Boss maar van een andere kloon(waarschijnlijk Solidus) die dan toch de perfecte kopie was van Big Boss zoals hij beweerde.

Daarnaast was de laatste conversatie met Otacon en Snake wellicht een teken van een nieuw begin. Net zoals Major Zero geobsedeert was door Big Boss is Otacon geobsedeert door Snake. Hij wil getuige zijn van de laatste weken/maanden van zijn leven. Hij kan Snake duidelijk moeilijk loslaten net als Major Zero het niet kon verdragen dat Big Boss zich tegen hem keerde en hem uiteindelijk opsloot in het Patriot Systeem wat Big Boss wilde vernietigen. Zo kon Big Boss altijd blijven bestaan als idool en "vriend" van Zero. Ik denk niet dat Otacon direct de wereld over zou willen nemen maar aan de andere kant was het plan van Zero ook uit de hand gelopen. Ik ben overigens benieuwd of hij nog wel de touwtjes in handen had in Metal Gear Solid of dat hij voor die tijd al niets meer kon doen. "Go get your backpack Snake!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens is Raiden of die ninja.. is dat de hoofd karakter bij msg2 ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:00:
Trouwens is Raiden of die ninja.. de hoofd karakter bij msg2 ?
Raiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend alleen even tijd gehad voor Act 1, nou ja even, daar was ik ook al even zoet mee, vooral omdart ik redelijk wat rond heb gelopen, ziet er allemaal zo goed uit.
Vindt het arsenaal wel wat uitgebreider als vorige delen en ook een beetje het gevoel dat iig de setting van Act1 zich ook wat meer leent voor shooters, speel het spel in eerste instantie ook niet om alles te sneaken, schiet ook niet iedereen die ik tegenkom af maar heb wel al veel dingen uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Ik heb mijn M4 nu geheel compleet customized. Alle opties zijn aanwezig! De underbarrel shotgun en grenade launcher heb ik gratis en voor niets van 2 slapende soldaten :z. Nu heb ik alle opties te pakken. Het is een heerlijk wapen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gaan die dempers kapot na een tijdje? Ik zit af en toe te schieten met een geweer dat ineens geen demper meer heeft.

Wat ik wel mis van MGS3 is de healing handel, dus pleisters plakken en injecties geven op bepaalde plekken. Maar ach, die wapenhandel is ook wel leuk :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EfBe schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:49:
Gaan die dempers kapot na een tijdje? Ik zit af en toe te schieten met een geweer dat ineens geen demper meer heeft.

Wat ik wel mis van MGS3 is de healing handel, dus pleisters plakken en injecties geven op bepaalde plekken. Maar ach, die wapenhandel is ook wel leuk :)
Ja dempers slijten door gebruik, dat is ook vrij logisch :) in eerdere delen was dat ook al zo trouwens.

Ik heb zelf nog vrij weinig kunnen spelen helaas, zit nu richting het einde van Act 2, ik heb net de eerste boss gehad zeg maar. Ik vind het bij dit deel wel heel verleidelijk om *niet* te sneaken trouwens, je arsenaal is ronduit indrukwekkend (ik heb iets van 30 verschillende guns) en te customizen...Sniper rifles met silencers heerschen :+ De M4 is inderdaad ook een heel fijn wapen met de uitbreidingsopties...

Maar goed, ik ga hem toch meerdere malen uitspelen, dus nu maar gewoon verhaal volgen...daarna nog een keer met max aantal kills, en nog een keertje 'zoals het hoort'...dus geen kills, geen alerts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
ymmv schreef op maandag 16 juni 2008 @ 01:36:
[...]

VR Missions is de Amerikaanse titel, in Europa was het Special Missions.

plaatjes
Thanks, begon al te twijfelen aangezien ik maar 1 "uitbreiding" kende en zoeken leverde enkel vr missions op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:05:
[...]
Maar goed, ik ga hem toch meerdere malen uitspelen, dus nu maar gewoon verhaal volgen...daarna nog een keer met max aantal kills, en nog een keertje 'zoals het hoort'...dus geen kills, geen alerts...
Dat staat bij mij ook op de planning en dat houdt MGS altijd leuk. MGS2 heb ik ook een keer of 10 uitgespeeld. Gewoon fratsen uithalen en je arsenaal loslaten om vervolgens de keer daarop te gaan sneaken.

Nu is het vaak 60% sneaken 40% neerleggen of omleggen. Om soms net even iets makkelijker langs een guard te komen is het gewoon fijn om hem een slaappijltje te geven. Daarnaast is de verleiding om een silenced M4 te gebruiken af en toe ook erg groot.

Weet iemand uit ervaring al of het mogelijk is om een Gecko uit te schakelen met 1 gericht schot op de kop (de plek die het solid eye laat zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
m4yall schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:46:
[...]

Dat staat bij mij ook op de planning en dat houdt MGS altijd leuk. MGS2 heb ik ook een keer of 10 uitgespeeld. Gewoon fratsen uithalen en je arsenaal loslaten om vervolgens de keer daarop te gaan sneaken.

Nu is het vaak 60% sneaken 40% neerleggen of omleggen. Om soms net even iets makkelijker langs een guard te komen is het gewoon fijn om hem een slaappijltje te geven. Daarnaast is de verleiding om een silenced M4 te gebruiken af en toe ook erg groot.

Weet iemand uit ervaring al of het mogelijk is om een Gecko uit te schakelen met 1 gericht schot op de kop (de plek die het solid eye laat zien).
Gekko one-shot spoiler:
spoiler:
Ja, met een volledig opgeladen rail gun op zijn hoofd schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Chester schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:58:
[...]

Gekko one-shot spoiler:
spoiler:
Ja, met een volledig opgeladen rail gun op zijn hoofd schieten :)
spoiler:
Ok, ik hoef dus niets te proberen met mijn sniperrifles e.d.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Heeft metal gear al achievements?

Nog 45 flying rats, 10 most wanted, nog een paar keer darten en dan mag ik hem eindelijk kopen van mezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m4yall schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:46:
[...]

10 keer heb ik MGS2 niet uitgespeeld, maar wel op European Extreme :+
(dat doe ik dus NOOIT meer...das gewoon ongezond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:17:
[...]

10 keer heb ik MGS2 niet uitgespeeld, maar wel op European Extreme :+
(dat doe ik dus NOOIT meer...das gewoon ongezond)
European Extreme is inderdaad ongezond ja :+ Het normale deel vond ik met sneaken nog wel te doen, maar die bazen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Laatst online: 09-07 21:46
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:26:
[...]

European Extreme is inderdaad ongezond ja :+ Het normale deel vond ik met sneaken nog wel te doen, maar die bazen :X
pff ik was tot en met Olga gekomen maar verder dan dat kwam ik ook gewoon niet.

Het leuke van mgs4 is dat je hem idd gelijk weer overnieuw kan spelen. Ik ben op dit momen voor de tweede keer aan het spelen alleen nu zonder kills en zonder alerts. Maakt het allemaal stuk pittiger :P

Het is ieg erg leuk om in de eerste levels beetje verschillende strategieen te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 07:55
Endgame Spoiler

spoiler:
Aan het einde, zegt Snake dat ie nog een ding moet doen,zou dan toch nog een MGS5 uitkomen ? :+ . Hoop het tenminste :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tankbuster schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:37:
Endgame Spoiler

spoiler:
Aan het einde, zegt Snake dat ie nog een ding moet doen,zou dan toch nog een MGS5 uitkomen ? :+ . Hoop het tenminste :9 .
spoiler:
Het laatste wat hij moet doen is doodgaan zodat er geen "snakes en foxes" meer zijn. Snake moet dus met zijn "natuurlijke" dood een einde maken aan de era van Big Boss/Zero/Patriots etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Hoe kan je eigenlijk, als je in zo'n vuilcontainer zit, heel langzaam en voorzichtig naar buiten kijken? Het lukt mij niet iig terwijl ik toch echt meende gezien te hebben dat dat kan....Ook het boekje laat dat op een gegeven moment zien in het comic gedeelte maar er staat niet bij hoe het moet....

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
zerokill schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:36:
[...]

pff ik was tot en met Olga gekomen maar verder dan dat kwam ik ook gewoon niet.

Het leuke van mgs4 is dat je hem idd gelijk weer overnieuw kan spelen. Ik ben op dit momen voor de tweede keer aan het spelen alleen nu zonder kills en zonder alerts. Maakt het allemaal stuk pittiger :P

Het is ieg erg leuk om in de eerste levels beetje verschillende strategieen te proberen.
Ben ik dus ook mee bezig! Ben al even bezig in ACT 1 nu. Ik wil niet weten hoe de bosses worden! En ik vraag me echt af (met alles dat ik al gezien heb) hoe je sommige dingen kunt sneaken!
Ik bedoel.. echt MGS1 of 2 is dit niet meer. Allemaal zo open en chaotisch soms..

Damn wat is dit spel vet zeg........
btw NinteX, echt goed samengevat! Ik snapte haast alles van het verhaal. Maar zo'n extra verheldering helpt wel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Even spoilertje over Screamin' Mantis trouwens die je in ACT 1 tegenkomt.
Je krijgt namelijk de mogelijkheid om op L1 te drukken wanneer zij met de militia's vecht.
Als je dit doet zie je haar in beeld. Kijk dan eens echt heeeel goed...!!

spoiler:
..als je naar links beweegd met de camera zie je Psycho Mantis !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Taco
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024
Weet iemand hoe ik mijn game kan loaden onder het spelen? Soms gaat bijvoorbeeld een alarm af en dan zou ik het graag opnieuw willen proberen. Nu laat ik me elke keer afschieten maar dat is erg vervelend. In 3 had je een suicide pil maar zoiets heb ik nog niet kunnen ontdekken.

You'd never imagine us, Bringing a loaded gun to the ballroom, This party's about to kick off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:07

Maxow

Hidden Sound System

P.E.No.1 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:42:
Hoe kan je eigenlijk, als je in zo'n vuilcontainer, zit heel langzaam en voorzichtig naar buiten kijken? Het lukt mij niet iig terwijl ik toch echt meende dat gezien te hebben dat dat kan....Ook het boekje laat dat op een gegeven moment zien in het comic gedeelte maar er staat niet bij hoe het moet....
Dat kan met je 'd-pad', maar ook met de six-axis. Door te draaien aan je controller ga je naar boven of naar beneden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Maxow schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:29:
[...]

Dat kan met je 'd-pad', maar ook met de six-axis. Door te draaien aan je controller ga je naar boven of naar beneden :)
Ok dan, daar had ik nog niet aan gedacht. Thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
El_Taco schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:17:
Weet iemand hoe ik mijn game kan loaden onder het spelen? Soms gaat bijvoorbeeld een alarm af en dan zou ik het graag opnieuw willen proberen. Nu laat ik me elke keer afschieten maar dat is erg vervelend. In 3 had je een suicide pil maar zoiets heb ik nog niet kunnen ontdekken.
ik ga meestal naar save menu en dan return to main screen. Duurt ook best lang maargoed. Afschieten is de enige andere mogelijkheid maar volgensmij wordt het dan wel onthouden dat je gezien bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met betrekking tot Metal Gear Solid Online, schijnbaar ben je beperkt tot maar één karakter (zonder gebruik te maken van de MGS shop). Kan je de kledingkeuze en verschijning van je karakter naderhand nog aanpassen of blijft dit vergrendeld zoals bij MGS:O beta? (Wat aardig irritant was trouwens...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Chester schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:42:
[...]

Die 'Making Of' DVD zit ook bij de gewone MGS2. Maar de rest klinkt wel leuk :)
Nope, die discs zijn absoluut niet hetzelfde. Bij de gewone MGS2 zit een TV-documentaire terwijl bij MGS2: Substance een interactieve 'Making Of' zit met 3D-modellen en schetsen van karakters, items, maps, plus info over de techniek achter het spel, de makers, designdocumenten, interne demo-fimpjes en trailers, etc. Als extraatje krijg je er ook nog een zeer uitgebreide set VR-missies bij. Compleet anders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
ymmv schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:51:
[...]

Nope, die discs zijn absoluut niet hetzelfde. Bij de gewone MGS2 zit een TV-documentaire terwijl bij MGS2: Substance een interactieve 'Making Of' zit met 3D-modellen en schetsen van karakters, items, maps, plus info over de techniek achter het spel, de makers, designdocumenten, interne demo-fimpjes en trailers, etc. Als extraatje krijg je er ook nog een zeer uitgebreide set VR-missies bij. Compleet anders dus.
Oe, vet :) Binnenkort maar eens naar op zoek gaan dan. Nu nog hopen dat de 40GB PS3 ooit BC krijgt, want ik heb geen zin om de PS2 uit de kast te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Sneaken zou soms beter zijn, maar.... met een sniperrifle + demper die loonies afknallen in de verte... het is zo verleidelijk.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:10:
Met betrekking tot Metal Gear Solid Online, schijnbaar ben je beperkt tot maar één karakter (zonder gebruik te maken van de MGS shop). Kan je de kledingkeuze en verschijning van je karakter naderhand nog aanpassen of blijft dit vergrendeld zoals bij MGS:O beta? (Wat aardig irritant was trouwens...)
beetje vreemd want ze zeggen dat het mogelijk is maar in de praktijk is het niet mogelijk :S
je kan alleen nog kleding "unequipen" maar je kan niet meer wissellen. Hopelijk is dit een bug die snel verholpen zal worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Help (act 4):
spoiler:
Ik moet Vamp nu verslaan... Ik weet dat ik hem het Syringe moet injecteren maar het lukt me niet... Ik krijg hem niet te pakken met CQC, hij is te snel.

Iemand tips?

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
hesr schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:04:
Help (act 4):
spoiler:
Ik moet Vamp nu verslaan... Ik weet dat ik hem het Syringe moet injecteren maar het lukt me niet... Ik krijg hem niet te pakken met CQC, hij is te snel.

Iemand tips?
spoiler:
Telkens als je hem een keer 'dood maakt' (dus dat zijn health op is), valt hij neer. Ga dan meteen achter hem staan, en pak hem vast zodra hij aan het opstaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:07

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb een zo een rifle en die meesterlijk, geloof de M14 met silencer en scope :D
Fijn o fijn, Act 2 veel gebruikt en zit nu in 3 en one shot one kill ook steeds.

Wel leuk trouwens, als je langer dan 3 uur achter elkaar speelt en hij installed weer iets, dat je dan een waarschuwing krijgt :D. Owja die M60 is ook fijn trouwens, vooral einde bij Act 2 :D.

spoiler:
Bij act 2 trouwens door het gras,achter de voestsporen aan, vond ik een mega vet stukje, eerst een b-h, dan de rest :P.Leuk met die radio, maar ik had het allang door, als je het slim speelt zie je sowieso iedereen achter de bomen staan, headshot en door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Chester schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:12:
[...]

spoiler:
Telkens als je hem een keer 'dood maakt' (dus dat zijn health op is), valt hij neer. Ga dan meteen achter hem staan, en pak hem vast zodra hij aan het opstaan is.
spoiler:
Dat lukt me dus niet... Ik heb nog niet eerder CQC gebruikt maar volgens de handleiding (toch maar erbij gepakt :P ) moet je R1 ingedrukt houden en dan driehoekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
hesr schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:24:
[...]

spoiler:
Dat lukt me dus niet... Ik heb nog niet eerder CQC gebruikt maar volgens de handleiding (toch maar erbij gepakt :P ) moet je R1 ingedrukt houden en dan driehoekje?
spoiler:
Wanneer hij aan het opstaan is achter hem staan, en dan gewoon R1 ingedrukt houden wanneer je een CQC wapen in je hand hebt. Als je hem eenmaal vast hebt krijg je onder in beeld een icoontje te zien die laat zien wat driehoekje op dat moment gaat doen. Dus zorg ervoor dat je de syringe ook al geselecteerd hebt voordat je hem vast gaat pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

De laatste scenes zijn zich nu aan het voltrekken. Ik zit eigenlijk te wachten tot ik naar bed kan. Man, man, man wat ongelooflijk traag en slecht.

Verder wel een supergame hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb wat geruchten gelezen dat mgs4 achievements/accomplishments zou hebben maar dat zou niet waar zijn.

Kan iemand hier antwoord op geven? Uncharted had ze bijvoorbeeld ook.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
kbloem schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 07:28:
Ik heb wat geruchten gelezen dat mgs4 achievements/accomplishments zou hebben maar dat zou niet waar zijn.

Kan iemand hier antwoord op geven? Uncharted had ze bijvoorbeeld ook.....
Als je ingame achievements bedoeld dan klopt dit ja. Zoals bij elke MGS. Maar achievements voor je eigen PSN account krijg je (voor zover ik gemerkt heb) niet.
Misschien evt. later wanneer Home (eindelijk) live gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Feutis991 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 08:29:
[...]

Als je ingame achievements bedoeld dan klopt dit ja. Zoals bij elke MGS. Maar achievements voor je eigen PSN account krijg je (voor zover ik gemerkt heb) niet.
Misschien evt. later wanneer Home (eindelijk) live gaat?
Ok thanks.

Volgens de geruchten zou de volgende firmware een vorm van 2D achievements bevatten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kbloem schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 08:54:
[...]

Ok thanks.

Volgens de geruchten zou de volgende firmware een vorm van 2D achievements bevatten....
die firmware is alleen nog niet uit. Dus dat zijn vooralsnog geruchten. Of het hele gerucht was onzin, of konami heeft de firmware niet voor de launch van mgs4 weten te lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:49:
Dat vond ik juist zoveel uit de spanning halen. Elke keer met een endboss, moest je weer die stomme bandages, splint, needles, en weetikveelwat uitzoeken. Dat heeft voor mij echt MGS3 een beetje verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik weet deze opmerkingen niet geapprecieerd worden, maar ik wil het toch maar even weten.

Hebben hier nog mensen MGS4 bij 3busymen besteld op ebay en zijn nog altijd aan het wachten op hun exemplaar. Ik heb begin juni MGS4 besteld en bijna onmiddellijk een verzendingsbevestiging gekregen (wat vreemd was aangezien MGS4 pas op 12 juni mocht verkocht worden), maar ik heb nog altijd niets ontvangen. Als ie effectief op 3 juni verstuurd is, is dat wat vreemd. Als ie pas op 12 juni verstuurd is, is dit vrij normaal.

Dus ja, zijn er nog mensen in deze situatie?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
MGS4 kan niet op 3 juni al verstuurd zijn. De game was simpelweg nog niet uit. Maximaal twee dagen van te voren denk ik dat retailers de beschikking over de game hebben. Dus in jouw geval zal de game ronde de release verstuurd zijn en dat duurt het meestal bij 3 busymen een week. Ik denk dat je de game eind deze week in huis hebt.
En daarom heb ik hem dus niet besteld via internet :P

[ Voor 7% gewijzigd door P.E.No.1 op 17-06-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met msg4 online ? heb je beperkt wapens.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Maakt het nog uit of je bijv. deze versie koopt:
http://global.yesasia.com...mes/did-5/pid-1011041768/

Of een versie die je hier in NL in de winkel koopt?

Games zijn regio vrij, maar er zit toch verschil in het online gebeuren?
Iemand hier ervaringen mee?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Je hebt niet alle wapens,maar een beperkt arsenaal. Hopelijk gaat Konami niet alle extra content voor MGS 4 €€€ laten kosten en waarom doen ze het gewoon niet in de PSN? Ik vind die store van hun maar dom hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wii4all schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:09:
Maakt het nog uit of je bijv. deze versie koopt:
http://global.yesasia.com...mes/did-5/pid-1011041768/

Of een versie die je hier in NL in de winkel koopt?

Games zijn regio vrij, maar er zit toch verschil in het online gebeuren?
Iemand hier ervaringen mee?
MGS heeft een regiogebonden online gebeuren. Je speelt dus met een VS-versie op VS-servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Weet iemand de verkoopprijs van MGS4 bij de MediaMarkt Arena?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Aight! schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:16:
Ik heb een zo een rifle en die meesterlijk, geloof de M14 met silencer en scope :D
Dan heb jij met dezelfde gun als mij gespeeld :D
Echt super goede gun, lekker snipen maar ook goed voor close combat. Lekker wat kogeltjes inslaan bij drebin.

Heb hem net uitgespeeld in 16.28 uur. Echt een vette game, het was mijn eerste metal gear maar verhaal enzo was prima te volgen. Eigenlijk vind ik het ook een leukere game dan gta, vooral omdat deze game een totaal nieuwe ervaring voor mij was.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoEinstein
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-08 16:31
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:06:
hoe zit het met msg4 online ? heb je beperkt wapens.. ?
Ja er is een beperking, je mag een geweer (ook bijvoorbeeld shotgun, RPG) (eerste slot) en een pistool (tweede slot) uitkiezen bij het begin van een gevecht. Je hebt 4 slots, de derde was een granaat achtig iets dacht ik en de vierde weet ik zo niet meer, waarschijnlijk kartonnen doos ofzo.

In de tutorial kwam ik nog wel tegen dat je als je teruggaat naar je beginpunt je mag wisselen en dat het wapen dat je eerst had dan tijdelijk niet meer beschikbaar is. Ik heb dit echter niet geprobeerd en kan dus niet met zekerheid zeggen of dit beperkt is tot de tutorial of ook in de deathmatches en dergelijke mag.

Je kunt het zelf vrij snel achterhalen door de tutorial te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Online verdien je bij bepaalde gametypes ook punten waarmee je weer andere wapens kan kopen voor de volgende respawn/ronde. Wat er precies allemaal inzit heb ik echter niet op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
spoiler: Act 4 spoiler
Gisteren een gevecht geleverd met Crying Wolf. Ze had me een paar keer te pakken met die rail-gun, maar ik vond haar veruit de makkelijkste bossfight tot nu toe. Met (ik dacht) de DSR, de zware sniper rifle, doe je er niet lang over en ze is icm night vision goed zichtbaar. Die Frogmen die af en toe langskwamen konden de M4 krijgen!

Nu ik de railgun heb is het wel erg verleidelijk om alle Gecko's een headshot te geven. Die zwart rollende balletjes vind ik maar irritant.. Gisteren nog even iets verder gegaan. De hal met de 3 Gecko's doorgelopen en dan kom je in de volgende ruimte. Ik dacht, ik maak even één zo'n irritant ding af. Wrong Guess.. voordat ik het wist waren er een stuk of 20 / 30 en viel ik door een gat wat ik niet had gezien naar beneden. Later deze week nog maar een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Chester schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:27:
[...]

spoiler:
Wanneer hij aan het opstaan is achter hem staan, en dan gewoon R1 ingedrukt houden wanneer je een CQC wapen in je hand hebt. Als je hem eenmaal vast hebt krijg je onder in beeld een icoontje te zien die laat zien wat driehoekje op dat moment gaat doen. Dus zorg ervoor dat je de syringe ook al geselecteerd hebt voordat je hem vast gaat pakken.
Whaha het is me gelukt >:)
Kon het zelf eerst bijna niet geloven :P
Dank voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Heeft MGS4 eigenlijk opties om de psp bij te gebruiken? Er is eens gezegd dat je bv je psp kan gebruiken met dat kleine robotje (markVI oid?) en dat wat ide ziet op je psp wordt weergegeven.

Heb namelijk het idee de psp te verkopen maar heb wel een ps3 in vooruitzicht, zou jammer zijn als die 2 apparaten samen mooie dingen doen en ik geen psp meer heb, anders heeft dat ding geen meerwaarde meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

m4yall schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:51:
spoiler: Act 4 spoiler
Gisteren een gevecht geleverd met Crying Wolf. Ze had me een paar keer te pakken met die rail-gun, maar ik vond haar veruit de makkelijkste bossfight tot nu toe. Met (ik dacht) de DSR, de zware sniper rifle, doe je er niet lang over en ze is icm night vision goed zichtbaar. Die Frogmen die af en toe langskwamen konden de M4 krijgen!

Nu ik de railgun heb is het wel erg verleidelijk om alle Gecko's een headshot te geven. Die zwart rollende balletjes vind ik maar irritant.. Gisteren nog even iets verder gegaan. De hal met de 3 Gecko's doorgelopen en dan kom je in de volgende ruimte. Ik dacht, ik maak even één zo'n irritant ding af. Wrong Guess.. voordat ik het wist waren er een stuk of 20 / 30 en viel ik door een gat wat ik niet had gezien naar beneden. Later deze week nog maar een keer proberen.
spoiler:
Ik heb die kikkers veelal verdoofd. En heb haar met oa de rocket launcher van die helicopter bewerkt. Vrij eenvoudig en zeker met nightvision goed te doen. Overigens vind ik dit stuk het minste om te spelen. Misschien omdat ik MGS 1 nooit gespeeld heb, slechts stukjes van gezien. Voor anderen is dit waarschijnlijk een grote trip terug naar het verleden. Die Gecko's verdoven is trouwens erg effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Shiver23 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:18:
[...]

spoiler:
Ik heb die kikkers veelal verdoofd. En heb haar met oa de rocket launcher van die helicopter bewerkt. Vrij eenvoudig en zeker met nightvision goed te doen. Overigens vind ik dit stuk het minste om te spelen. Misschien omdat ik MGS 1 nooit gespeeld heb, slechts stukjes van gezien. Voor anderen is dit waarschijnlijk een grote trip terug naar het verleden. Die Gecko's verdoven is trouwens erg effectief.
spoiler:
Volgens mij heb ik nog aardig wat wapens niet. Rocket Launcher van een Helicopter.. die hebben we nog niet >:) . Ik heb MGS1 alleen bij vlagen gespeeld omdat ik geen PS1 in mijn bezit heb gehad. Ik vind het wel een leuk stuk, maar ACT1 en ACT2 vond ik leuker. ACT3 vind ik iets minder dan ACT4 tot nu toe. Ik ben benieuwd wat mij allemaal nog te wachten staat in ACT4. Vanavond in ieder geval NL - Roe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Help wat moet ik doen?
spoiler:
Ik moet dus nu Screaming Mantis verslaan, ik moet Meryl steeds pakken met CQC maar ik loop steeds door haar heen waardoor ze gewoon met die gun door haar hoofd kan schieten...
Hoe zorg ik dat ik niet door haar heen kan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
hesr schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:00:
Help wat moet ik doen?
spoiler:
Ik moet dus nu Screaming Mantis verslaan, ik moet Meryl steeds pakken met CQC maar ik loop steeds door haar heen waardoor ze gewoon met die gun door haar hoofd kan schieten...
Hoe zorg ik dat ik niet door haar heen kan lopen?
spoiler:
Gewoon in een boogje om haar heen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Chester schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:01:
[...]

spoiler:
Gewoon in een boogje om haar heen lopen.
Het is me nu gelukt :)
spoiler:
Maar ik moet nu door de microwaves, dat is echt niet te doen zeg... straks nog even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Dat is makkelijk stukje joh, eerst met je greande launcher op die lopende bolletje schieten, en in de micro wave hele tijd driehoekje indrukken.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:07:
Dat is makkelijk stukje joh, eerst met je greande launcher op die lopende bolletje schieten, en in de micro wave hele tijd driehoekje indrukken.
Ik druk continu driehoekje, maar hij beweegt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
hesr schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:50:
[...]

Ik druk continu driehoekje, maar hij beweegt niet...
spoiler:
Dat is de bedoeling. Op een gegeven moment gaat hij gewoon heel erg langzaam vooruit, terwijl jij juist sneller op driehoekje aan het drukken bent. Zo voel je een beetje hoe zwaar het allemaal voor Snake is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
OMG ik ben wel een ontzettende loser/noob....

MGS Twin Snakes is de enige MGS die ik ooit gespeeld heb, daar fietste ik op de 'normal' settings zo doorheen... na mijn eerste debacle met het feit dat ik de controls niet wist en er geen echte tutorial inzit heb ik vandaag het boekje maar eens doorgenomen.

Waar ik alvoor vreesde bleek te knoppen, gewoon TE veel opties waarvan ik waarschijnlijk alleen onthoudt dat de linkerstick bewegen is.

Dus met die minimale kennis het spel weer opgestart maar ik snap er gewoon echt, of lees: kan er gewoon echt niks van... ik heb welgeteld denk ik 300 meter in het spel afgelegd... verder kom ik niet

denk dat ie maar op marktplaats gaat

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Chester schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:51:
[...]

spoiler:
Dat is de bedoeling. Op een gegeven moment gaat hij gewoon heel erg langzaam vooruit, terwijl jij juist sneller op driehoekje aan het drukken bent. Zo voel je een beetje hoe zwaar het allemaal voor Snake is ;)
spoiler:
Als je het tweede microwave gedeelte inkomt wordt ik steeds geraakt door zo'n stroomstoot waardoor ik op driehoekje moet drukken, dan gaat hij nog wat vooruit tot hij bijna bij het derde en laatste gedeelte is, dan krijgt hij weer een stroomstoot en moet je zo snel op driehoekje drukken dat dat niet meer mogelijk is, zijn leven is dan nog het minimale, en zijn psyche wordt steeds lager totdat die leeg is en dan ben je dood.
Heb het nu al 5 keer geprobeerd maar ik snap echt niet wat ik fout doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ukoziak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-08-2022
ymmv schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:25:
[...]

Ik heb vanwege MGS4 mijn MGS-verzameling gecompleteerd. Ik heb ook op marktplaats gezocht naar de originele MGS maar ben daar afgehaakt.
Hey gast, ik ben met precies hetzelfde bezig en ook vanwege MGS4. Ben alles aan 't kopen wat ik nog mis van MGS. Het enige wat ik op dit moment zoek is misschien Substance (PAL) en Subsistence (PAL), vanwege de bonus discs die erbij zitten. Voor de rest heb ik alles NTSC-U/C.

Wat je trouwens nog mist is MGS Integral (NTSC-J); deze heb ik van eBay weten te plukken voor 26,- incl. (alleen wel PSone Books versie, soort van platinum). Eigenlijk de Substance/Subsistence versie van MGS voor de PSX met keuze tussen Engelse en Japanse tekst, 3rd person view camera en een bonus disc met daarop VR Missions. En dat laatste miste ik trouwens ook nog ^_^

Wat ik hierna nog koop is MGS4 (met PS3 >.<) + MG Portable Ops [plus] (Ik ga geen Acid halen denk ik, non-canonical!). En waarschijnlijk ook nog de strategy guides van MGS 2, 3 en 4 (en 1 als die nog ergens te vinden is). Dan heb ik zo'n beetje alles behalve 2 bonus schijfjes van Substance en Subsistence (die stiekem ook wel te downloaden zijn :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Phusebox schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:11:
OMG ik ben wel een ontzettende loser/noob....

MGS Twin Snakes is de enige MGS die ik ooit gespeeld heb, daar fietste ik op de 'normal' settings zo doorheen... na mijn eerste debacle met het feit dat ik de controls niet wist en er geen echte tutorial inzit heb ik vandaag het boekje maar eens doorgenomen.

Waar ik alvoor vreesde bleek te knoppen, gewoon TE veel opties waarvan ik waarschijnlijk alleen onthoudt dat de linkerstick bewegen is.

Dus met die minimale kennis het spel weer opgestart maar ik snap er gewoon echt, of lees: kan er gewoon echt niks van... ik heb welgeteld denk ik 300 meter in het spel afgelegd... verder kom ik niet

denk dat ie maar op marktplaats gaat
300 meter is wel heel erg overdreven. Volgensmij heb je dan nog niet eens alle knoppen van je ps3 controller weten te vinden. Even snelle uitleg ieg

rondlopen met linker pookje en rondkijken met rechter pookje.

Als je wilt bukken druk je 1 keer op kruisje. Als je wilt kruipen houdt je kruisje ingedrukt. Als je bukt of kruipt kan je nog steeds met linker pookje rondlopen.

Om te schieten moet je eerst mikken met L1 en dan schieten met R1. Heel makkelijk eigenlijk. Je moet alleen onthouden dat als je wilt schieten je L1 ingedrukt moet houden.

Voor uitgebreidere bewegingen zoals bijvoorbeeld de koprol dan moet je rennen (dus pookje naar voren bewegen) en dan op kruisje drukken.

Wapens en items wissellen is ook niet al te moeilijk. Gewoon L2 ingedrukt houden voor items en R2 ingedrukt houden voor wapens.

Met deze instructies moet je ieg wel de eerste 300 meter af kunnen leggen. Sterker nog: ik denk dat je gewoon ff je verstand op nul moet zetten, ophouden met zeuren en gewoon spelen. Volgensmij was het dat vanaf het moment dat jij je PIN door de sleuf haalde om te betalen je al een hekel had aan het spel en iets zocht om het op af te branden. Ik zou je adviezeren om gewoon even opnieuw te beginnen, rustig rond te kijken, luisteren naar wat er gezegd wordt en gewoon mee te gaan met de flow.

Als dat allemaal nog steeds te moeilijk is kan je altijd oefenen in de virtual range.

Als het dan nog steeds te moeilijk zet dan aub je ps3 op marktplaats en ga lekker om de twee weken naar formule 1 kijken. Dat is dacht ik het enige spel dat tot nu toe wel in de smaak is gevallen.

Excusus als hele verhaal beetje zeikerig overkomt maar je bent dan ook wel de grootste zuurpruim in dit topic. Ik heb me eerlijk gezegd moeten inhouden om niet even een fototje van de ps3 controller erbij te plakken om te laten zien waar alle knoppen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Alleen voor diegene die in Act 4 zijn denk ik :+

spoiler:
Een van de mooiste stukken(vind ik) is, waar Liqiud op zen boot omsingeld word en dan z'n super krachten gebruikt :P aka GOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zerokill schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:38:
[...]

300 meter is wel heel erg overdreven. Volgensmij heb je dan nog niet eens alle knoppen van je ps3 controller weten te vinden. Even snelle uitleg ieg

rondlopen met linker pookje en rondkijken met rechter pookje.

Als je wilt bukken druk je 1 keer op kruisje. Als je wilt kruipen houdt je kruisje ingedrukt. Als je bukt of kruipt kan je nog steeds met linker pookje rondlopen.

Om te schieten moet je eerst mikken met L1 en dan schieten met R1. Heel makkelijk eigenlijk. Je moet alleen onthouden dat als je wilt schieten je L1 ingedrukt moet houden.

Voor uitgebreidere bewegingen zoals bijvoorbeeld de koprol dan moet je rennen (dus pookje naar voren bewegen) en dan op kruisje drukken.

Wapens en items wissellen is ook niet al te moeilijk. Gewoon L2 ingedrukt houden voor items en R2 ingedrukt houden voor wapens.

Met deze instructies moet je ieg wel de eerste 300 meter af kunnen leggen. Sterker nog: ik denk dat je gewoon ff je verstand op nul moet zetten, ophouden met zeuren en gewoon spelen. Volgensmij was het dat vanaf het moment dat jij je PIN door de sleuf haalde om te betalen je al een hekel had aan het spel en iets zocht om het op af te branden. Ik zou je adviezeren om gewoon even opnieuw te beginnen, rustig rond te kijken, luisteren naar wat er gezegd wordt en gewoon mee te gaan met de flow.

Als dat allemaal nog steeds te moeilijk is kan je altijd oefenen in de virtual range.

Als het dan nog steeds te moeilijk zet dan aub je ps3 op marktplaats en ga lekker om de twee weken naar formule 1 kijken. Dat is dacht ik het enige spel dat tot nu toe wel in de smaak is gevallen.

Excusus als hele verhaal beetje zeikerig overkomt maar je bent dan ook wel de grootste zuurpruim in dit topic. Ik heb me eerlijk gezegd moeten inhouden om niet even een fototje van de ps3 controller erbij te plakken om te laten zien waar alle knoppen zitten.
hmm wil het spel niet afkraken hoor, verder dan dat ik een tutorial miste. Vind de sfeer en alles super. Maar ik kom dus werkelijk niet tot bij de MkII, eerste opdracht dus geloof ik?

Wordt altijd gespot, of ontdekt of wat dan ook.
Ben er gewoon slecht in, klaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Het maakt ook niet uit of je gespot of ontdekt wordt. Het is een oorlogsgebied, gewoon iedereen neerknallen als je er niet langs kunt sneaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Phusebox schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:44:
[...]

hmm wil het spel niet afkraken hoor, verder dan dat ik een tutorial miste. Vind de sfeer en alles super. Maar ik kom dus werkelijk niet tot bij de MkII, eerste opdracht dus geloof ik?

Wordt altijd gespot, of ontdekt of wat dan ook.
Ben er gewoon slecht in, klaar uit.
maakt niks uit als je gespot wordt. Gewoon wegrennen en achter een muurtje wachten. Geloof me, de eerste keer dat ik metal gear solid 2 speelde was ik er ook geen held in maar het is een soort flow waar je in moet komen. Eerst om het hoekje kijken of er iemand loopt. Als er iemand loopt even wachten totdat die weg is. Als je een echte held bent dan probeer je hem natuurlijk te doden maar dit hoeft niet. Sterker nog het is beter om dit niet te doen want ze horen je wapens.

Kortom: achter muurtjes wachten en kijken of er iemand aankomt. als je iemand ziet dan hoef je ze niet perse met CQC neer te halen of dood te schieten. Wacht geowon even een minuutje, zorg dat je octocamo bijgewerkt is, veel kruipen en vooral RUSTIG doen.

MGS heeft altijd echt een flow waar je in moet komen. Zit je daar eenmaal in dan lukt alles.

laatste tip: eerste stuk voordat je mk2 krijgt is mss lastiger omdat je geen stille wapens hebt. misschien is het een idee om even de gameplay vids te kijken van mensen die de eerste 10 min spelen? En anders ergens even walkthrough downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Start de virtual range, druk op start en kies vervolgens briefing en er verschijnt een lijst van alle moves die je kan uitvoeren. Vervolgens 1 voor 1 proberen op de virtuele figuren en klaar ben je ;) Daarnaast valt het in het begin nog wel mee als je ontdekt wordt. Maar als je hulp nodig hebt (in act1 dus):
spoiler:
Als je wat van die PMC figuren afknalt dan krijg je vanzelf hulp van de rebels. In het begin kan het zijn dat de rebels je ook voor de vijand aanzien maar dat is na het afknallen van een PMC dude meteen weer voorbij.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ik knal altijd iedereen in mn blikveld naar de eeuwige jachtvelden, TIJDENS het sneaken :) Dus sneaken, driehoekje zodat je beter beschut bent: knallen, verder. Die eerste stint is idd wat lastig, je wordt echt wel ontdekt, maar zo boeiend is dat niet, gewoon rustig doen idd.

Als je teveel afknalt trouwens dan krijgt Snake een stem te horen dattie niet zoveel moet killen en gaat ie over zn nek, had ik net. Toen maar ff wat getijgerd, de schuldbewuste stem ook weer tevreden :)

Ook in act 1:
spoiler:
Zorg dat je die rebel disguise suit vindt in een van die gebouwen. Dan val je minder op

[ Voor 11% gewijzigd door EfBe op 17-06-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

spoiler:
Als je die suite hebt dan denken de rebels direct dat je bij ze hoort, scheelt weer PMC's afknallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@phusebox
Ik wil hem wel overnemen voor 30 euro incl verzenden ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zerokill schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:57:
[...]

maakt niks uit als je gespot wordt. Gewoon wegrennen en achter een muurtje wachten. Geloof me, de eerste keer dat ik metal gear solid 2 speelde was ik er ook geen held in maar het is een soort flow waar je in moet komen. Eerst om het hoekje kijken of er iemand loopt. Als er iemand loopt even wachten totdat die weg is. Als je een echte held bent dan probeer je hem natuurlijk te doden maar dit hoeft niet. Sterker nog het is beter om dit niet te doen want ze horen je wapens.
ehm ja ik werd net gespot ik ren het halve level door en ga achter een muurtje liggen komen ze nog met 6 man ineens het hoekje omgelopen... :S als ik eenmaal gespot ben is er geen ontkomen meer aan
EfBe schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:44:
Ik knal altijd iedereen in mn blikveld naar de eeuwige jachtvelden, TIJDENS het sneaken :) Dus sneaken, driehoekje zodat je beter beschut bent: knallen, verder. Die eerste stint is idd wat lastig, je wordt echt wel ontdekt, maar zo boeiend is dat niet, gewoon rustig doen idd.
mwah als ik een shooter wilde had ik me wel bij CoD4 gehouden... dat is voor mij niet de manier waarop ik het wil spelen...
Wii4all schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:54:
@phusebox
Ik wil hem wel overnemen voor 30 euro incl verzenden ;)
als ie weggaat laat ik je wel wat weten, maar 35 kan ik er ook best voor krijgen hier in de buurt zonder verzenden

[ Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 17-06-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje:
Zijn er hier al mensen met de MGS4 Bluetooth headset?
Bij de mediamarkt is in (nationaal) in de aanbieding voor 45€!
Dat is niet gekke prijs voor een headsetje die je zowel voor telefoon als PS3 kunt gebruiken, maar daarbij is ie gemaakt door Pelican, een merk waar ik helemaal niks over kan vinden.
Ja ik weet dat er genoeg Jabra's e.a. zijn die minder kosten en net zo goed of beter zijn maar voor de looks moet je deze hebben! 8) 'Otacon, come in'

Edit: Aj dat valt tegen! Videoreview, het geluid is getest via een telefoon en daar hoor je niks van. Via PS3 werd hij weer niet getest, 8)7
Toch maar een Jabra/Bluetrek voor die 45€...of minder.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Tankbuster schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:41:
Alleen voor diegene die in Act 4 zijn denk ik :+

spoiler:
Een van de mooiste stukken(vind ik) is, waar Liqiud op zen boot omsingeld word en dan z'n super krachten gebruikt :P aka GOP.
Ook ff over Act 4:
spoiler:
wel jammer dat Snake z'n ass gekicked word door Liquid in CQC. Vond ik eigenlijk een beetje treurig. ;( De ouwe vent had 'm in zijn 'jongere' jaren makkelijk kunnen hebben.
En zijn de squadmates van Meryl nu dood? Ik zag die gast met die mohawk wel een paar kogels vangen maar die neger sloeg alleen maar overboord.
Owh en ik ben nét aanbeland in Shadow Moses dus graag daar niet oer vertellen in de spoiler waarmee je eventueel replied. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Blaim op 18-06-2008 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:07

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Dat snake gaat kotsen is omdat hij dan gestressed is, als die 80% is, dan werkt hij niet meer optimaal.
Gewoon ff sigaartje roken of van de cure dingen gebruiken of natuurlijk relax ergens gaan liggen :)
Zo doodstil liggen, trouwens hoe vet is het dat je liggend ook iedereen kan afknallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb hem net besteld. Ben benieuwd. Is die bonus dvd nog de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Aight! schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 01:05:
Dat snake gaat kotsen is omdat hij dan gestressed is, als die 80% is, dan werkt hij niet meer optimaal.
Gewoon ff sigaartje roken of van de cure dingen gebruiken of natuurlijk relax ergens gaan liggen :)
Zo doodstil liggen, trouwens hoe vet is het dat je liggend ook iedereen kan afknallen :D
Op de buik, of op de rug als ze hoog boven je zijn! :*). Dat is ook echt relaxed. Lekker sneaken, op de rug en iemand hoog boven je naar het hiernamaals of in slaap brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het einde:
spoiler:
Ik vind het een goed spel, alleen het einde is een beetje te langdradig. Het spel kan imo beter eindigen nadat Snake zelfmoord heeft gepleegd. Nu komt Big Boss opeens uit het niets met wat onthullingen, zoals Ocelot die zelf heeft gekozen om Liquid te zijn, Zero die nog leeft etc. Deze onthullingen zijn imo beetje vergezocht. Het hele spel is sowieso een beetje vergezocht, er is teveel geprobeerd om alle personages van het MGS universum in 1 game te proppen.

Het spel is erg leuk om te spelen, ik heb het grootste deel CoD-style als Rambo gespeeld, wat mij geen goede rating heeft geleverd. Ik ga het spel zeker nog een keer spelen maar dan sneaky. Verhouding spelen/kijken is soms wat scheef, maar dat is inherent aan de MGS serie denk ik.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic bevat spoilers, zoals de titel zegt.
De [spoiler]-tag hoeft dan ook niet meer gebruikt te worden.