Phusebox schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 09:37:
En ik heb dus een hekel aan boekjes lezen of op setup screens te kijken om tig knoppen uit mijn hoofd te leren, wil gewoon een tutorial.
Eens kijken of ik mezelf ertoe kan brengen om het boekje door te nemen en het spel
nog een kans te geven.
Daar gaan we weer...

Als jij ook eens niets te zeiken zou hebben... Het lijkt wel alsof je per se elke steen wil omdraaien om toch maar iets negatief te vinden, omdat je per definitie altijd iets aan te merken moet hebben op een ps3 game. Het kan en het mag gewoon eens niet goed zijn...
Ik weet nog dat jij min of meer ondoordacht een ps3 hebt gekocht en toen vond dat er 'geen games voor waren' waardoor je nogal geïrriteerd was. Speelt dat nog steeds door je hoofd of zo? Kan je eigenlijk wel met plezier op je ps spelen zonder daar steeds aan te denken?
Ik heb je alleszins nog niet zo bezig gezien over xbox games. Je hebt op voorhand al beslist dat elke ps3 game wel iets fout moet doen zodat je de game continu 'kansen moet geven'. In dat geval...
Kijk, als je potentieel een pareltje in handen hebt, stop dan met azijnpissen en
LEES GEWOON HET BOEKJE . En als het dan nog niet bevalt, verkoop de game dan gewoon.
Controls zijn vaak één pagina'tje, en dat was al bij talloze games zo. Of wil je beweren dat elke game een tutorial heeft. Hoe vaak moest je vroeger wel niet het boekje uit het doosje halen om te weten waar iets voor diende of hoe je iets moest doen. Ik zie de 'ramp' niet hoor
Het spel moet blijkbaar enkele installs doen? Tijd genoeg om het boekje door te nemen dus. En bij sommige games vind ik een tutorial gewoon niet passen. Het haalt je uit de game en 'demistifieert' het hele gebeuren. Vergelijk het met alsof iemand in een film in de camera zou kijken.
Bij veel games vind ik een tutorial dan ook gewoon overbodig en is het vaak zo een cheasy stukje level die niets bijdraagt wat ik liefst meteen wil skippen. Je hebt toch wel wat game-ervaring om er zo uit te geraken, toch?
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 14-06-2008 16:38
]