[PS3] Metal Gear Solid 4 **spoilers**

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 51.674 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:20

S2S

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:18:
[...]

Uiteraard valt er altijd wel wat te zeiken maar jij kan er wat van zeg! 8)7
Mensen mogen toch best kritisch zijn of niet? Doen ze heus niet alleen bij PS3 games of specifiek alleen met MGS4.
Feit is dat het zo ophemelt is dat het alleen maar kan tegenvallen op sommige vlakken.

Ikzelf vind deze game echt een topper qua verhaal en gameplay. Een MUST HAVE voor PS3 eigenaren

Maar ik heb ook wel wat gezien qua graphics die beter hadden gekunt.
Zo zijn imo toch aardig wat textures lowres (ik praat nu wel over act 1) shadows erg kartelig, zag ik wat framedrops. En was het gedeelte in een gebouw erg plat qua lighting. De textures waren ook niet denderend.

Ik praat alleen over ACT1, mss moet ik op eerder genoemde punten terig komen naarmate ik verder ben (maarja mot werken overdag, dus weinig tijd)

[ Voor 11% gewijzigd door S2S op 13-06-2008 14:54 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:07:
Ik ben juist blij dat er geen motion blending (indien je motion blur bedoelt) is. Ik haat het als ik het niet uit kan zetten in een spel. Zie jij alles geblurred als jij je hoofd van links naar rechts beweegt? Of als je auto aan het rijden bent? :P
Ugh .... |:(

Xplains all wbt Motion Blending : http://gamedev.sessions.e...imating-character-system/

Ook @ Vinneh :

Een quote van Kojima zelf (en noemt zelf het gemis aan motion blending in MGS4) :
"Game-wise, it's pretty close to the original vision: you sneak into the battlefield and can choose whether to do a stealth game or interfere with the battle more directly. But the graphic, side things like motion-blending and the size of the map, totally was not accomplished to my original vision - to my satisfaction.

Indd... Zeiken lucht op, maar een kritische fan zijn = beter O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
En een elitaire eikel zijn lucht ook op? Sjeez, ik wist niet wat motion blending was, hoef je niet meteen met zo een smilie te reageren :/

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:49
Heeft iemand eigenlijk al de Official Strategy Guide ergens gespot op een website of een winkel in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2S schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:48:
[...]
Mensen mogen toch best kritisch zijn of niet? Doen ze heus niet alleen bij PS3 games of specifiek alleen met MGS4.
Dat ligt eraan waar je het mee vergelijkt. Games kunnen altijd mooier maar er is ook nog zoiets als de limiet van je hardware.
Is er op de PS3 een spel die wel aan jouw gfx eisen voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:57:
En een elitaire eikel zijn lucht ook op? Sjeez, ik wist niet wat motion blending was, hoef je niet meteen met zo een smilie te reageren :/
Sjonge, ga ik eens naar een discussie forum, post wat feitelijke info & een kritische noot @ het spel - niet eens offensive bedoelt tegen andere posters.

..heeft er ene, zeer lange tenen. Dankje dat je met je belediging naar mij toe, je in de kaart laat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:11:
[...]

Sjonge, ga ik eens naar een discussie forum, post wat feitelijke info & een kritische noot @ het spel - niet eens offensive bedoelt tegen andere posters.

..heeft er ene zeer lange tenen. Dankje dat je met je belediging naar mij toe, je in de kaart laat kijken.
Ik heb niks tegen de informatie die je presenteerde. Het was een nuttige link voor mij, aangezien ik niet wist wat het was. Maar als je eerst begint met 'Ugghh |:( ' komt het bij mij over als 'Argh, weer zo een n00b die niks weet'. Je kon ook gewoon normaal het volgende oid zeggen: 'Nee, dat is niet wat ik met motion blending bedoelde, hieronder een linkje met wat meer informatie erover'.

[ Voor 11% gewijzigd door Chester op 13-06-2008 15:15 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Laatst online: 22:21
Tankbuster schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:42:
Heb gisteren ook het spel, had tijdens de SP ff de [spoiler]Ipod[/spoiler van snake aangedaan. En tip: Als je weining health hebt:
spoiler:
rook ff een van zn sigaartjes

Sorry voor m'n nederlands: Woon 4 jaar in duitsland al :P
Sigaret roken om health te krijgen? Als je rookt gaat dit juist van je health af. Je krijgt er wel stamina (of iets ander mentaals voor terug).

Ik blijf me nog steeds verbazen hoeveel wapens er in het spel zitten. Iedere keer pak ik weer nieuwe wapens op... Mijn M4 is alleen de enige bijna volledig gemodificeerde. Alles erop en eraan, behalve de flashlight, die komt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Chester

Zo had ik dat nou ook weer niet bedoelt. Als het zo over was gekomen : sorry :)

ik ga gelukkig niet zonder goeie redenen met beledigingen gooien.

Iig, carry on ontopic. We zijn hier voor het delen van spelplezier uiteindelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 18:20

S2S

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:06:
[...]

Dat ligt eraan waar je het mee vergelijkt. Games kunnen altijd mooier maar er is ook nog zoiets als de limiet van je hardware.
Is er op de PS3 een spel die wel aan jouw gfx eisen voldoet?
Uncharted komt aardig in de buurt imo.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

l00pz schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:00:
Heeft iemand eigenlijk al de Official Strategy Guide ergens gespot op een website of een winkel in NL?
In de MM en bij E-Plaza heb ik die guide zien liggen. Lijkt me dat hij dus goed verkrijgbaar is.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
voor diegene die lekker relaxed achtergrond info willen over de eerdere delen (toch wel extra dimensie met het oog op deel 4)

http://www.gametrailers.com/player/35094.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Ik heb de game nu ook! Ben nog niet zo ver maar tot nu toe bevalt het erg goed, en er is ook niet veel dat ik niet snap, hoewel ik nog nooit een MGS game had gespeeld.

Wat ik niet snap, tijdens de cutscenes versijnt er soms een X rechtsbovenin het beeld. Als ik dan op de X druk, lijkt het alsof je zo'n soort flashback te zien krijgt, maar ik krijg steeds alleen maar een soort sneeuwbeeld en verder niks... In de gebruiksaanwijzing kan ik er niets over vinden. Iemand een idee wat ik fout doe?

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
hesr schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:50:
Ik heb de game nu ook! Ben nog niet zo ver maar tot nu toe bevalt het erg goed, en er is ook niet veel dat ik niet snap, hoewel ik nog nooit een MGS game had gespeeld.

Wat ik niet snap, tijdens de cutscenes versijnt er soms een X rechtsbovenin het beeld. Als ik dan op de X druk, lijkt het alsof je zo'n soort flashback te zien krijgt, maar ik krijg steeds alleen maar een soort sneeuwbeeld en verder niks... In de gebruiksaanwijzing kan ik er niets over vinden. Iemand een idee wat ik fout doe?
Als je goed oplet zie je niet alleen sneeuw; onder de sneeuw zie je plaatjes uit de vorige MGS spellen. Makkelijker te herkennen als je de vorige spellen hebt gespeeld/gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Chester schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:55:
[...]

Als je goed oplet zie je niet alleen sneeuw; onder de sneeuw zie je plaatjes uit de vorige MGS spellen. Makkelijker te herkennen als je de vorige spellen hebt gespeeld/gezien.
Het probleem is dat het plaatje na minder dan een seconde alweer weg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
hesr schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:02:
[...]

Het probleem is dat het plaatje na minder dan een seconde alweer weg is...
Klopt. Gewoon button bashen, dan krijg je ook steeds andere plaatjes te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Vandaag ook de game gehaald, met korting (inlevering oude ps2 spellen).
Heb nie veel kunnen spelen,maar ik merk wel dat de cutscenes mooier zijn dan de trailers die je kon downloaden. Bv het bloed wat op snake's schouder valt, in de cutscene zag het als bloed uit,terwijl in de trailers je dat niet zag als bloed, meer als zwarte vogelpoep.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullus schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:27:
Vandaag ook de game gehaald, met korting (inlevering oude ps2 spellen).
Heb nie veel kunnen spelen,maar ik merk wel dat de cutscenes mooier zijn dan de trailers die je kon downloaden. Bv het bloed wat op snake's schouder valt, in de cutscene zag het als bloed uit,terwijl in de trailers je dat niet zag als bloed, meer als zwarte vogelpoep.
Waarschijnlijk omdat de trailers niet 18+ rated zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 20:19
Damn wat wik ik deze game graag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar helaas heb ik besloten de boel pas aante schaffen wannner de prijs van de PS3 1/3e tot de helft goedkoper is (ik gok rond kerst mischien)
Al is het enkel omdat Sony qua prijs ongelooflijk veel boven de concurrentie uitsteekt en de games (op mgs na) compleet niet interesant zijn op het moment.

Het engste is dat ik de laatste3 maande voor het eerst het idee krijg dat Sony weleens deze generatie kan gaan verliezen..... :X En dat zie ik absloluut niet graag gebeuren.

Maar ik moet die game spelen, den vanaf deeltje 1 ongelooflijk fan van de serie. En als ik de reacties hoor en de reviews lees mag ik deze noit gaan missen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Mutatie op 13-06-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Ik snap niet (nu 2x opnieuw begonnen) waarom je aan het begin die tv te zien krijgt? en dan kun je ook andere zenders opzetten... leuk gedaan enzo, maar what's the use?

Heb 3 minuten naar een of ander vaag kookprogramma zitten kijken

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Phusebox schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:21:
Ik snap niet (nu 2x opnieuw begonnen) waarom je aan het begin die tv te zien krijgt? en dan kun je ook andere zenders opzetten... leuk gedaan enzo, maar what's the use?

Heb 3 minuten naar een of ander vaag kookprogramma zitten kijken
Waar heb je het over? Ik heb niks gezien waarbij ik kon zappen en over koken, alleen een interview met david, en een intro filmpje met sunny die een ei kookt. Dat komt later in het spel nog terug ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Collaborator op 13-06-2008 20:36 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Mutatie schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:34:
Damn wat wik ik deze game graag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar helaas heb ik besloten de boel pas aante schaffen wannner de prijs van de PS3 1/3e tot de helft goedkoper is (ik gok rond kerst mischien)
Al is het enkel omdat Sony qua prijs ongelooflijk veel boven de concurrentie uitsteekt en de games (op mgs na) compleet niet interesant zijn op het moment.

Het engste is dat ik de laatste3 maande voor het eerst het idee krijg dat Sony weleens deze generatie kan gaan verliezen..... :X En dat zie ik absloluut niet graag gebeuren.

Maar ik moet die game spelen, den vanaf deeltje 1 ongelooflijk fan van de serie. En als ik de reacties hoor en de reviews lees mag ik deze noit gaan missen :)
Waarschijnlijk zitten er dit jaar geen prijsverlagingen voor de PS3 in. En als er al een prijsverlaging misschien volgend jaar komt, dan zal dat waarschijnlijk niet meteen een halvering van de prijs zijn.
Maar waarom denk je dat Sony dese generatie gaat verliezen? De PS3 verkoopt in Europa al enkele maanden meer dan de Xbox360. Volgens verschillende analisten zal de PS3 het uiteindelijk toch winnen. Maar dat soort dingen kun je beter in het PS3 topic bespreken.

@Phusebox: Ik weet ook niet waar je het over hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
echte een vette game _/-\o_

Eigenlijk mijn eerste Metal Gear, ik heb wel twin snakes op de cube gespeeld (maar niet uitgespeeld), omdat ik de steath niet zo trok (splintercell is bijv. ook niks voor mij). Gelukkig kan ik deze metal gear wel lekker als een (halve) shooter spelen, ook wel sneaken natuurlijk, want dat heeft ook zo zijn voordelen. Graphics zijn mooi, beter dan cod enzo, maar minder dan uncharted.
Cut scenes zijn leuk om te kijken, omdat ik de vorige delen niet had gespeeld heb ik de retrospective op gametrailers gekeken, en nog wat over het verhaal ingelezen, natuurlijk snap ik niet alles, maar het verhaal is voor een metal gear newbie als mij toch redelijk goed te volgen tot nu toe.

Nu ff Nederland- Frankrijk kijken :P

Morgen weer verder :)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 07:55
Aan het begin,had ik zo een gekke kookscene gevolgd door een reclame van Praying Mantis. Wat ik ook mooi vond in een cutscene:

(Deze keer lukt de spoiler)

spoiler:
Waar Snake zn sigaartje naar beneden gooit en onder het jasje van die ene Noami kijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de nieuwe PS3 + Metal Gear Solid 4 Bundel nou wel of niet de DUALSHOCK controller bevat :?
Ik lees nogal tegenstrijdige teksten op de verschillende gamesites. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Wat ik ervan hoorde was dat in europa deze bundel de sixaxis bevat en in de USA de DS3.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
hesr schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:35:
[...]

Waarschijnlijk zitten er dit jaar geen prijsverlagingen voor de PS3 in. En als er al een prijsverlaging misschien volgend jaar komt, dan zal dat waarschijnlijk niet meteen een halvering van de prijs zijn.
Maar waarom denk je dat Sony dese generatie gaat verliezen? De PS3 verkoopt in Europa al enkele maanden meer dan de Xbox360. Volgens verschillende analisten zal de PS3 het uiteindelijk toch winnen. Maar dat soort dingen kun je beter in het PS3 topic bespreken.
Is waarschijnlijk ook beter passend in het PS3 topic. Het was dat ik vooral deze PS titel erg waardeer en ik de genoemde dingen erbij betrek.
Ik gok dat Sony mischien geen keuze geeft qua prijs rond de feestdagen, wat willen ze dan wanneer de concurrentie amper de helft gaat kosten.
Waarschijnlijk blijven Nintendo en Miscrosoft niet stilstaan qua prijs.
Een van de dingen waardoor ik denk dat ze het mischien te moeilijk gaan krijgen is dus de prijs, ik had eigenlijk verwacht dat deze sneller zou dalen en een groter marktaandeel dan nu zou hebben.

De titels komen nog steeds niet op gang, de prijs is veeeel hoger dan de concurrentie, de meeste games zien er slechter uit op de PS3 wat sterk het gevoel geeft dat de PS3 OF niet zo krachtig is als beweerd OF te moeilijk is (of beiden natuurlijk).
En qua prijs duurt het nu schijnbaar langer qua verlaging dan de PS1 en 2. Terwijl de concurentie wel doorknalt.

Nu ben ik absoluut niet bevooroordeelt en vind een console zelfs de aanschaf waard voor bv enkel 2 favoriete games games (mischien zelfs 1) en zal zeker een PS3 aanschaffen, maar niet voor deze prijs, heb ook een 360 en een PS3 erbij voor 500 geeft me niet genoeg meerwaarde nog.

Maargoed, het hoort ergens anders :P excuus

Gaan de special edities echt special blijven of zal deze nog terugkeren of verkrijgbaar blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
Shiver23 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:28:
[...]

In de MM en bij E-Plaza heb ik die guide zien liggen. Lijkt me dat hij dus goed verkrijgbaar is.
Thnx, ga ik morgen even ervoor kijken.. Altijd handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:31
l00pz schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 23:05:
[...]

Thnx, ga ik morgen even ervoor kijken.. Altijd handig :)
Het is natuurlijk helemaal jouw keus maar ik zou wachten en het eerst een keer zonder uit spelen. Die strategy guides " verpesten " het een beetje.

Wat een geweldige game is dit zeg, zodra je die disc erin duwt is het een achtbaan ritje.

Intro

spoiler:
Bij de start zie je opeens allemaal dansende lui met een pepmiddel? Had zoiets van is dit wel mgs.

Wanneer snake met z'n mes dat machinegeweer van de grond probeert tekrijgen en dan "Hideo Kojima " echt rillingen :) . En dan natuurlijk die scene met no place for hideo en de watermeloenen.

Gameplay

spoiler:
Het vertrouwde oude mgs gevoel is terug met formidabele controlls, en nog belangrijker dezelfde stemmen als in mgs (op psx bedoel ik daarvoor niet gespeeld). Moet wel wenne aan de x button met opstaan, kruipen e.d.

Bij een sneak mission moet je onder ineengestorte betonblokken kruipen zodra je dat doet volgt er een soort cutscene?,waar je ziet dat iemand neergeschoten word.Daarna gaat de dader voor je staan en zie je zijn benen totaan de knieeen. Uiteraard me ak47 legen en volgens de 99 sec timer, dus rustig blijven liggen en afwachten.
Zo heb ik dus 6 lui afgeknald en alle items gehogd zonder gepakt te worden, kort daarna werd ik getrakteerd op gebakken eieren :)

Vraagje over figuur

spoiler:
Drebin, was die ook al in eerdere delen?Kan hem niet herinneren

Speel hem op liquid normal , maar vind het tot nu toe niet echt moeilijk, hoop dat het idd wat moeilijker gaat worden.

Deze game was het wachten meer dan waard. De retrospectives op ign waren ook geweldig heb genoten van deel 1 en 2 .

4-1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Drebin is nieuw :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier vaak iets over een DVD met de voorgeschiedenis die je bij een bepaalde winkel er bij krijgt (dim plus), maar kan je die dvd ook apart krijgen? Is het een officieel product van de metal gear studios? Het lijkt me sterk dat een winkelketen dat dvd'tje zelf in elkaar heeft gedraaid als extraatje bij de game.

Ik heb ook de retrospectives afgehaald uit dit topic, dan ben ik alvast voorbereid als ik de game ooit zou kopen. (ik wil sowieso wel eens weten waarom iedereen zo lyrisch is over het verhaal, maar tijd om al die games te spelen heb ik toch niet. Een wikipedia pagina leest vrij saai, dus ik hoop dat de restrospectives een beetje goed zijn B) )

Toch raar dat ze bij MGS 4 blijkbaar weinig moeite doen om het verhaal te situeren. Wat had een extra schijfje met een samenvatting nu gekost? Of desnoods een extra schijfje met MGS1/2/3 op, opnieuw gecompileerd om rechtstreeks in een niet backwardscompatibele ps3 te kunnen spelen.

Zou mooi geweest zijn zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 01:05:
Ik lees hier vaak iets over een DVD met de voorgeschiedenis die je bij een bepaalde winkel er bij krijgt (dim plus), maar kan je die dvd ook apart krijgen? Is het een officieel product van de metal gear studios? Het lijkt me sterk dat een winkelketen dat dvd'tje zelf in elkaar heeft gedraaid als extraatje bij de game.

Ik heb ook de retrospectives afgehaald uit dit topic, dan ben ik alvast voorbereid als ik de game ooit zou kopen. (ik wil sowieso wel eens weten waarom iedereen zo lyrisch is over het verhaal, maar tijd om al die games te spelen heb ik toch niet. Een wikipedia pagina leest vrij saai, dus ik hoop dat de restrospectives een beetje goed zijn B) )

Toch raar dat ze bij MGS 4 blijkbaar weinig moeite doen om het verhaal te situeren. Wat had een extra schijfje met een samenvatting nu gekost? Of desnoods een extra schijfje met MGS1/2/3 op, opnieuw gecompileerd om rechtstreeks in een niet backwardscompatibele ps3 te kunnen spelen.

Zou mooi geweest zijn zo
Metal Gear Saga's Volume 1 en Volume 2 zijn uitgebracht. Trouwens heeft http://www.gametrailers.com een hele uitgebreide Retrospective het zesde deel is een samenvatting van alle Metal Gear games inclusief deel 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 01:22:
[...]

Metal Gear Saga's Volume 1 en Volume 2 zijn uitgebracht. Trouwens heeft http://www.gametrailers.com een hele uitgebreide Retrospective het zesde deel is een samenvatting van alle Metal Gear games inclusief deel 4.
Zoals je kon lezen heb ik die retrospectives al afgehaald, ben ze nu aan het kijken... ;)

Ik vroeg me alleen af of de dvd bvb meerwaarde had, of het verhaal misschien consistenter probeert te vertellen.

Want, om eerlijk te zijn, het is erg moeilijk volgen hoor, bij die gametrailer retrospectives. Het gaat nog net, maar dat is meer een recap voor mensen die het al gespeeld hebben, zo op het eerste zicht.

Maar goed, in combinatie met wikipedia geraak ik er wel uit. Maar je zegt dat het zesde deel het plot van de 4de uit de doeken doet? Dan zal ik die nog maar niet bekijken uiteraard :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

S2S schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:48:
[...]

Maar ik heb ook wel wat gezien qua graphics die beter hadden gekunt.
Zo zijn imo toch aardig wat textures lowres (ik praat nu wel over act 1) shadows erg kartelig, zag ik wat framedrops. En was het gedeelte in een gebouw erg plat qua lighting. De textures waren ook niet denderend.
Een klein iets over de graphics van de game('s) van de PS3. Ik krijg bij de meeste PS3 games een beetje de indruk dat de kaart de Cell niet kan bijhouden ofzo. Ligt dit aan mij of is dit gewoon 'slecht' programmeerwerk? Als de Cell bijvoorbeeld een hele grote ontploffing op het scherm 'wenst' of heel veel aparte NPC's. Kan de kaart dit in de praktijk wel bijhouden?

Overigens ziet het er allemaal prima uit hoor en erg leuke game, de 10-en vliegen je weer om de oren wat ik eigenlijk weer een beetje te gek vindt. Ik heb dit ook al eens eerder in topics aangegeven waarin bijvoorbeeld GTA4 allemaal 10-en kreeg. Een game kan altijd beter, het is beter de pluspunten en minpunten te vermelden dan een cijfer. Wel vraag ik me altijd de replaywaarde van de singelplayer af van dergelijke games waarin een 'verhaal' zit. De lange tussenscene's zijn leuk, maar als je de 3-de keer speelt zal dit minder belangrijk zijn. Spellen gaan er wel steeds meer als een film uitzien waarbij hele grote tussenscene's zijn zonder dat je ook maar aan gameplay toekomt :)

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gisteren eindelijk even tijd gehad om ervoor te gaan zitten. Toch vind ik het jammer dat je voor het spel begint niet een optie krijgt om de controls te leren. Ik ging nu al meteen af bij de eerste vent die ik wil omleggen (in dat gebouw uit de bekende trailer, helemaal in het begin).
Ik druk maar wat maar lijkt niet echt veel te doen allemaal. De controls zijn dus alles behalve intuitief, want de knoppen die ik zou verwachten doen niks.

En ik heb dus een hekel aan boekjes lezen of op setup screens te kijken om tig knoppen uit mijn hoofd te leren, wil gewoon een tutorial.
Eens kijken of ik mezelf ertoe kan brengen om het boekje door te nemen en het spel nog een kans te geven.
Collaborator schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:35:
[...]

Waar heb je het over? Ik heb niks gezien waarbij ik kon zappen en over koken, alleen een interview met david, en een intro filmpje met sunny die een ei kookt. Dat komt later in het spel nog terug ;)
start het spel nog maar eens opnieuw en druk dan bij dat interview op X of een andere toets, daarmee kan je zenders wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Phusebox schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 09:37:
Gisteren eindelijk even tijd gehad om ervoor te gaan zitten. Toch vind ik het jammer dat je voor het spel begint niet een optie krijgt om de controls te leren. Ik ging nu al meteen af bij de eerste vent die ik wil omleggen (in dat gebouw uit de bekende trailer, helemaal in het begin).
Ik druk maar wat maar lijkt niet echt veel te doen allemaal. De controls zijn dus alles behalve intuitief, want de knoppen die ik zou verwachten doen niks.

En ik heb dus een hekel aan boekjes lezen of op setup screens te kijken om tig knoppen uit mijn hoofd te leren, wil gewoon een tutorial.
Eens kijken of ik mezelf ertoe kan brengen om het boekje door te nemen en het spel nog een kans te geven.
De knoppen vind ik juist erg intuitief, zeker itt eerdere metal gear solid titels. de shooter controlls zijn zoals je van een shooter op een console verwacht, L1 voor richten, R1 voor schieten. L2 en R2 zijn item en weapon change. rondje is reloaden (zoals vaak in shooters) en R2 als je geen gun hebt is CQC
Het is in tegenstelling tot MGS2 een hele verademing :P Maar ik snap dat het misschien wat moeilijk is als je het vergelijkt met Cod4 of Halo

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Laatst online: 09-09 13:57

pjvandesande

GC.Collect(head);

Oke, gisteren een PS3 bundel gehaalt en Metal Gear er extra bij gedaan. Damn, alleen Metal Gear Solid was het geld al waard. Graphics zijn geweldig en de flashbacks doen het oude gevoel weer herleven. Ben heel erg benieuwd naar het verhaal verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
pjvandesande schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:45:
Oke, gisteren een PS3 bundel gehaalt en Metal Gear er extra bij gedaan. Damn, alleen Metal Gear Solid was het geld al waard. Graphics zijn geweldig en de flashbacks doen het oude gevoel weer herleven. Ben heel erg benieuwd naar het verhaal verder :)
Heee PJ :) Wat is je PSN id?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Laatst online: 09-09 13:57

pjvandesande

GC.Collect(head);

EfBe schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:28:
[...]

Heee PJ :) Wat is je PSN id?
Zelfde als me Xbox live ID: born2code. Maar je hebt al een invite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Gerwin schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 05:56:
[...]
Overigens ziet het er allemaal prima uit hoor en erg leuke game, de 10-en vliegen je weer om de oren wat ik eigenlijk weer een beetje te gek vindt. Ik heb dit ook al eens eerder in topics aangegeven waarin bijvoorbeeld GTA4 allemaal 10-en kreeg. Een game kan altijd beter, het is beter de pluspunten en minpunten te vermelden dan een cijfer.
GTAIV kreeg inderdaad ook in de eerste weken bergen 10'en, iedereen volgde de hype en niemand wilde of durfde kritisch te zijn, bang om voor gek uit gemaakt te worden.

Nu na een aantal weken komen de kritische geluiden, en vraagt iedereen zich af van waar die 10 voor GTAIV kwam.

Zo ook met MGS4, er zijn weinig mensen die nu kritiek durven te leveren, en iedereen is nog een beetje verblind door de hype. Wacht het een week of 4 af, en mensen zullen opeens een veel eerlijker beeld van MGS4 geven.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
yzf1kr schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:35:
[...]
GTAIV kreeg inderdaad ook in de eerste weken bergen 10'en, iedereen volgde de hype en niemand wilde of durfde kritisch te zijn, bang om voor gek uit gemaakt te worden.

Nu na een aantal weken komen de kritische geluiden, en vraagt iedereen zich af van waar die 10 voor GTAIV kwam.

Zo ook met MGS4, er zijn weinig mensen die nu kritiek durven te leveren, en iedereen is nog een beetje verblind door de hype. Wacht het een week of 4 af, en mensen zullen opeens een veel eerlijker beeld van MGS4 geven.
Je hebt MGS4 al gespeeld, neem ik aan? Immers, het begin en de act1 alleen al ademt zoveel meer kwaliteit uit dan GTA4 in zn geheel dat ik sterk betwijfel of men uberhaupt zich gaat afvragen waarom deze game zoveel hoge cijfers gekregen heeft. Alleen de cutscenes al zijn zo goed gedaan, en grafisch is het zoveel beter dan GTA4 dat je je gewoon afvraagt of GTA4 niet een ps2 game is.

Ze zijn niet echt te vergelijken natuurlijk, maar ik vind de 10-en voor GTA4 sterk overdreven, maar niet voor MGS4, wat een meesterlijke game. Tuurlijk heeft het flaws, net als iedere game, maar de rest is zo overweldigend goed dat die kleine dingetjes ze vergeven zijn.

En laten we Halo3 niet vergeten: qua verhaal, graphics en gameplay op alle fronten de zwakkere, maar het oogste louter 10-en.

@PJ: ik zal zo ff de PS3 een slinger geven, eerst even in de zon zitten (snake wacht maar even ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door EfBe op 14-06-2008 13:45 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
EfBe schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:44:
[...]

Je hebt MGS4 al gespeeld, neem ik aan? Immers, het begin en de act1 alleen al ademt zoveel meer kwaliteit uit dan GTA4 in zn geheel dat ik sterk betwijfel of men uberhaupt zich gaat afvragen waarom deze game zoveel hoge cijfers gekregen heeft. Alleen de cutscenes al zijn zo goed gedaan, en grafisch is het zoveel beter dan GTA4 dat je je gewoon afvraagt of GTA4 niet een ps2 game is.
Haha. Ga er maar niet vanuit dat Yzf1kr MGS4 gespeeld heeft. Hij is een Xbox 360-bezitter die PS3-topics bezoekt en dan anderen beticht van fanboy-gedrag.

[ Voor 4% gewijzigd door ymmv op 14-06-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 22:22

Maximus

There is no substitute

Heb de game gister gekocht, in het begin is het toch veel dat de game de game speelt en jij zelf minder betrokken bent bij het spelen. Kan ook aan mij liggen hoor.

Vind de game tot dusver (act1) erg erg leuk

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
MGS4 net uitgespeeld. ik heb er ongeveer 18 uur over gedaan en ik moet zeggen dat het een geweldige ervaring was.

Eerste gedeelte is leuker om te spelen dan tweede gedeelte. Tweede gedeelte is spectaculairder qua locaties, filmpjes en verhaal.

Ik ga het nu ieg gelijk overnieuw spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 09:37:

Daar gaan we weer... :S Als jij ook eens niets te zeiken zou hebben... Het lijkt wel alsof je per se elke steen wil omdraaien om toch maar iets negatief te vinden, omdat je per definitie altijd iets aan te merken moet hebben op een ps3 game. Het kan en het mag gewoon eens niet goed zijn...

Ik weet nog dat jij min of meer ondoordacht een ps3 hebt gekocht en toen vond dat er 'geen games voor waren' waardoor je nogal geïrriteerd was. Speelt dat nog steeds door je hoofd of zo? Kan je eigenlijk wel met plezier op je ps spelen zonder daar steeds aan te denken?

Ik heb je alleszins nog niet zo bezig gezien over xbox games. Je hebt op voorhand al beslist dat elke ps3 game wel iets fout moet doen zodat je de game continu 'kansen moet geven'. In dat geval...

Kijk, als je potentieel een pareltje in handen hebt, stop dan met azijnpissen en LEES GEWOON HET BOEKJE . En als het dan nog niet bevalt, verkoop de game dan gewoon.

Controls zijn vaak één pagina'tje, en dat was al bij talloze games zo. Of wil je beweren dat elke game een tutorial heeft. Hoe vaak moest je vroeger wel niet het boekje uit het doosje halen om te weten waar iets voor diende of hoe je iets moest doen. Ik zie de 'ramp' niet hoor :S

Het spel moet blijkbaar enkele installs doen? Tijd genoeg om het boekje door te nemen dus. En bij sommige games vind ik een tutorial gewoon niet passen. Het haalt je uit de game en 'demistifieert' het hele gebeuren. Vergelijk het met alsof iemand in een film in de camera zou kijken.

Bij veel games vind ik een tutorial dan ook gewoon overbodig en is het vaak zo een cheasy stukje level die niets bijdraagt wat ik liefst meteen wil skippen. Je hebt toch wel wat game-ervaring om er zo uit te geraken, toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zerokill schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:28:
MGS4 net uitgespeeld. ik heb er ongeveer 18 uur over gedaan en ik moet zeggen dat het een geweldige ervaring was.

Eerste gedeelte is leuker om te spelen dan tweede gedeelte. Tweede gedeelte is spectaculairder qua locaties, filmpjes en verhaal.

Ik ga het nu ieg gelijk overnieuw spelen :)
huh? 18 uur gespeelt en dan al uit 8)7 in 2 dagen , hulde hoor, ik doe er meestal een week of 7a8 over , heb gta iv sinds de release en heb um nog steeds niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Laatst online: 27-06-2023
k ga hem nu ook ff ophaalen.
wou em gisteren al haalen maar heb alleen mgs 1 uitgespeeld. voor de rest niet echt
maarjah het is wel een topgame en heb goede ervaringen met mgs1 :).

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:44:
[...]

huh? 18 uur gespeelt en dan al uit 8)7 in 2 dagen , hulde hoor, ik doe er meestal een week of 7a8 over , heb gta iv sinds de release en heb um nog steeds niet uit :P
tsja ik had hem woensdag al dus dagje extra :P

maar als ik zo'n spel als dit speel dan blijf ik ook doorspelen op de een of andere manier. MGS weet me altijd goed vast te houden.

overigens GTA4 had ik dacht ik ook vorige week uitgespeeld met +- 30 uur ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

EfBe schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:44:
[...]

Ze zijn niet echt te vergelijken natuurlijk, maar ik vind de 10-en voor GTA4 sterk overdreven, maar niet voor MGS4, wat een meesterlijke game. Tuurlijk heeft het flaws, net als iedere game, maar de rest is zo overweldigend goed dat die kleine dingetjes ze vergeven zijn.

En laten we Halo3 niet vergeten: qua verhaal, graphics en gameplay op alle fronten de zwakkere, maar het oogste louter 10-en.

@PJ: ik zal zo ff de PS3 een slinger geven, eerst even in de zon zitten (snake wacht maar even ;) )
Ach, niets kan toch beter zijn dan GTA4? Die heeft een 10 gekregen!

MGS4 kan dus nooit beter zijn en alleen even goed als het tevens een 10 krijgt. O-)

Geeft meteen duidelijk aan waarom cijfers niet dè manier zijn om een game te waarderen...

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel gb neemt het spel in beslag in totaal?

ben nu bij act 2 en moest weer installeren

en hoeveel acts zijn er?

bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik ben nu volgens mij redelijk op het einde van act 2 en het spel wordt alsmaar beter. Echt niet normaal wat ontzettend mooi gemaakt en gaaf gedaan. Als GTA4 een 10 is dan is MGS4 een 12. GTA4 heb ik op karakter uitgespeeld en na het uitspelen van de campaign geen minuut meer aangeraakt. DIt is zoveel intenser en overweldigender.

Tuurlijk zijn er puntjes van kritiek. Zo kreeg ik op het einde van act 2 een berg laadschermen voor mijn kiezen wat de snelheid er nogal uithaalde. Maar wat een mooi stuk was dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:37
GTAIV heeft ook een goed werkende multiplayer he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gerwin schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:12:
[...]

Ach, niets kan toch beter zijn dan GTA4? Die heeft een 10 gekregen!

MGS4 kan dus nooit beter zijn en alleen even goed als het tevens een 10 krijgt. O-)

Geeft meteen duidelijk aan waarom cijfers niet dè manier zijn om een game te waarderen...
Cijfers is wel een goede manier om games te waarderen. Je moet alleen niet de cijfers van 2 totaal verschillende games vergelijken. GTA4 en MGS4 is gewoon totaal anders. Je moet zelf kijken welke game je meer aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:30:
hoeveel gb neemt het spel in beslag in totaal?

ben nu bij act 2 en moest weer installeren

en hoeveel acts zijn er?

bij voorbaat dank :)
vraag me ook al af ben bezig met act 3 :)

trouwens... welke spel heeft zulke mooie wapens :) super gaaf is het !!!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Pfffffft begrijp er echt niks van..... kom nu bij een punt waarbij een militia kerel in een can een dump aan het leggen is, maar ik kom er maar niet verder, en als ik 1 zo'n kereltje vermoord komen er oneindig nieuwe bij en maken ze me af... Ik moet zeggen dat het me af en toe echt niet duidelijk is wat er nu van me verwacht wordt..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
scorpie schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:09:
Pfffffft begrijp er echt niks van..... kom nu bij een punt waarbij een militia kerel in een can een dump aan het leggen is, maar ik kom er maar niet verder, en als ik 1 zo'n kereltje vermoord komen er oneindig nieuwe bij en maken ze me af... Ik moet zeggen dat het me af en toe echt niet duidelijk is wat er nu van me verwacht wordt..
Als je niet weet wat je moet doen, druk je op start en dan ga je naar codec, dan krijg je kort te horen van Otacon wat je moet doen. Het komt er op neer dat je gewoon het rode lijntje volgt.
Je moet kruipen en wachten tot ze weglopen en doorkruipen, en ze niet aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nadat ik dood ben gegaan heb ik hem maar meteen uitgezet, dus ik mag vast wel weer veel te ver terug opnieuw beginnen ;p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

/zeurpiet-modus ;) ;(

Nou ik heb het nog een aantal keren geprobeerd maar ik kan maar niet wennen aan die ontzettend "vrije" camera.

Heeft er iemand nog tips waardoor ik de camerabesturing meer ga waarderen of onder de knie krijg? Ik baal er verdorie stevig van want ik heb stiekem toch wel uitgekeken naar deze game. :(

Vaag dat ze die "bird's eye-view" uit MGS1 en 2 er uit hebben gehaald. Of in ieder geval gedeeltelijk dan. Ik kan met de rechterstick wel een soort gelijke view creeren, maar zo gauw als ik ook maar 1 keer met mijn duim aan die rechterstick kom is mijn hele view weg en zie ik zogezegd niks meer. Sowieso is de camera niet fixed achter Snake wat er dus voor zorgt dat zo gauw ik een hoek om loop, ik niet zie wat er om de hoek is :?

Pffff klotezooi is dit zeg, ik wil verdomme fatsoenlijk spelen! ;(

@ zerokill Dat centeren met L3/R3 wist ik inderdaad al, heb het ook een aantal keren geprobeerd maar erg veel helpt het niet. Vind het sowieso vaag dat wanneer ik van 3rd person overschakel naar 1st person dat ik dan in 1st person totaal niet dat voor me zie wat ik voor me had in 3rd person.

Kan die camera niet gelocked worden zodat hij op zijn minst met Snake meedraait als ik rond loop? Al is het dan geen birdseye of wat dan ook, dan kan ik tenminste normaal rondlopen hetzij in 3rd person. Met die rechterstick om hoekjes kijken kan dan altijd nog, zolang dat ding maar weer achter me beland zodra ik die stick los laat.

[ Voor 36% gewijzigd door max op 14-06-2008 21:43 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Als je op L3 of R3 drukt dan centered de camera weer achter je. Maar ik vind persoonlijk dat de camera echt ontzettend verbeterd is in vergelijking met vorige delen. In snake eater was er met de birds eye camera nauwelijks te werken omdat de enemy's altijd net buiten je beeld zaten, of links/rechts van je zaten waar je ze niet kon zien.

Nu kan je gewoon zelf de camera richten wat ik erg prettig vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
luxzenburcht schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 00:04:
[...]

Het is natuurlijk helemaal jouw keus maar ik zou wachten en het eerst een keer zonder uit spelen. Die strategy guides " verpesten " het een beetje.

Wat een geweldige game is dit zeg, zodra je die disc erin duwt is het een achtbaan ritje.

Intro

spoiler:
Bij de start zie je opeens allemaal dansende lui met een pepmiddel? Had zoiets van is dit wel mgs.

Wanneer snake met z'n mes dat machinegeweer van de grond probeert tekrijgen en dan "Hideo Kojima " echt rillingen :) . En dan natuurlijk die scene met no place for hideo en de watermeloenen.

Gameplay

spoiler:
Het vertrouwde oude mgs gevoel is terug met formidabele controlls, en nog belangrijker dezelfde stemmen als in mgs (op psx bedoel ik daarvoor niet gespeeld). Moet wel wenne aan de x button met opstaan, kruipen e.d.

Bij een sneak mission moet je onder ineengestorte betonblokken kruipen zodra je dat doet volgt er een soort cutscene?,waar je ziet dat iemand neergeschoten word.Daarna gaat de dader voor je staan en zie je zijn benen totaan de knieeen. Uiteraard me ak47 legen en volgens de 99 sec timer, dus rustig blijven liggen en afwachten.
Zo heb ik dus 6 lui afgeknald en alle items gehogd zonder gepakt te worden, kort daarna werd ik getrakteerd op gebakken eieren :)

Vraagje over figuur

spoiler:
Drebin, was die ook al in eerdere delen?Kan hem niet herinneren

Speel hem op liquid normal , maar vind het tot nu toe niet echt moeilijk, hoop dat het idd wat moeilijker gaat worden.

Deze game was het wachten meer dan waard. De retrospectives op ign waren ook geweldig heb genoten van deel 1 en 2 .

4-1 _/-\o_
Vandaag toch maar de guide gehaald. Toch wel interessant, staat achtergrond informatie in van alle personages enzo. En natuurlijk alle easter-eggs en ranks wat je kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Je bent neutraal in het conflict. Sowieso moet je bij MGS zorgen dat je zo min mogelijk gezien wordt. Op het moment dat er een teller in beeld komt moet je zorgen dat je ergens kan schuilen, of snel de man met het uitroepteken uitschakelen voordat hij alarm slaat en anderen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Net ook uitgespeeld, en ik moet zeggen dat er geen genoeg woorden zijn om te beschrijven hoe vet MGS4 is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:07

Aight!

'A toy robot...'

Wat een mega top game, ben nu al zeker 5 uur zoet ermee.
Wel veel actie voor een MGS titel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Wat een spel, wat een spel...

Zijn er trouwens nog mensen die af en toe een krop in de keel hadden? ;(
Dit is de enige spelreeks die mij zo hard kunnen raken heeft. Vooral deze laatste dan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:36:
[...]

Ik heb je alleszins nog niet zo bezig gezien over xbox games. Je hebt op voorhand al beslist dat elke ps3 game wel iets fout moet doen zodat je de game continu 'kansen moet geven'. In dat geval...

Hoe vaak moest je vroeger wel niet het boekje uit het doosje halen om te weten waar iets voor diende of hoe je iets moest doen. Ik zie de 'ramp' niet hoor :S
niet? hmm heb net nog GRiD de grond in geboord, Halo3 vond ik ook niks (leuke singleplayer campaign maar een hoop tekortkomingen), Call of Duty 3 suckte, TD:U suckt, should i continue?

En om heel eerlijk te zijn heb ik nog nooit een boekje gelezen van een game. Althans de afgelopen 10 jaar niet iig.

En een tutorial missie kan irritant zijn daarom moet het ook optioneel zijn, voor mensen die er geen behoefte aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 20:43

m0nk

16-09-2003 15.15

gisteravond een groot deel van act1 gespeeld en ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben. Wat een spel! Al moet ik nog wel soms wennen aan de controls. Als ik in een vuurgevecht zit of gespot wordt sta ik soms de andere kant op te kijken.

De filmpjes tussendoor zijn overigens echt subliem, zo ongelovelijk mooi! Ga weer gauw verder zo :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 22:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Phusebox schreef op zondag 15 juni 2008 @ 09:40:
[...]
En een tutorial missie kan irritant zijn daarom moet het ook optioneel zijn, voor mensen die er geen behoefte aan hebben.
In MGS 4 issie ook optioneel: de virtual training mode. Als je daar op start drukt en kiest voor briefing dan krijg je een totaaloverzicht van alle moves en hoe je deze moet uitvoeren. Binnen twee minuten weet je alles. Scheelt je weer een boekje doorbladeren ;)

Ik moest ook even wennen aan de controls maar ik was nog meer gewend aan de MGS 1/2/3 controls. De controls van MGS 4 zijn wat mij betreft wel beter. Zodra ik weer wat tijd heb moet ik echt verder gaan spelen.. zit nog steeds in ACT 1 maar het spel laat me nu al niet meer los. Voordat ik ben gaan spelen heb ik eerst de Metal Gear Saga's Volume 2 gekeken om het geheugen even op te frissen. Daar kreeg ik op sommige stukken al kippenvel en bij het spelen van MGS 4 heb ik dat nu af en toe ook al.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 06:22
ETzPliskin schreef op zondag 15 juni 2008 @ 04:19:
Wat een spel, wat een spel...

Zijn er trouwens nog mensen die af en toe een krop in de keel hadden? ;(
Dit is de enige spelreeks die mij zo hard kunnen raken heeft. Vooral deze laatste dan :o
Zeker wel! Alleen had ik die brok in me keel wat meer zitten in MGS3 dan in deze. Maar MAN.. wat een game! Heb jij hem ook al uitgespeeld ETzPliskin? De gehele een na laatste en laatste act zijn ZO ongelovelijk mooi. Zowel voor Diehard fans als voor nieuw komers.
Mijn god.. ik ga even over naar spoiler mode
(NIET LEZEN DUS ALS JE M NOG NIET UIT HEBT GESPEELD!)

spoiler:
Eerst Twin Suns Act (4), dat je er achter komt dat je naar Shadow Moses gaat. Wat een gevoel me dat gaf zeg! Ongelofelijk!
Daarna het gevecht in de laatste act (5) met Liquid. Aan het einde op Outer Haven. Ook zo nostalgisch gevoel! En wat een bruut gevecht zeg! Nog nooit heb ik zo veel kracht en emotie gevoeld in een spel!

Vind het verder wel een beetje cliche steven spielberg achtig einde. Raiden gaf alles.. en die snijd zichzelf aan alle kanten open, en toch zit hij daar dan, met twee armen en zijn zoontje. Dat was het enige wat van mij niet had gehoeven.

Ik vind verder dat ze (met name HIDEO) echt vet goed na gedacht hebben over de gameplay in deze laatste MGS. Ze hebben gewoon ALLE MGS gameplay/settings terug laten komen! Hoe gaaf is dat!!

Ben na het uitspelen (19 uur over gedaan) meteen overnieuw begonnen maar dan op very hard (niet extreem want dat gaf me te veel frustratie) :)
Ik kwam er achter dat bij het video kijken op het begin, je kunt zappen. Het idee is namelijk dat je gewoon TV aan het kijken bent. Gebruik dus L1 en R1 (of alle andere knoppen) om te zappen!

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Heb het ook sinds gisteren uit:

spoiler:
Tijdens de 90 min cutscene aan het einde is mn stroom uitgevallen :(.
De Psycho Mantis vond ik wel grappig, "Ik ga nu van je memory card aflezen! Huh,geen memory Card!" Of ik belde Rosemarie" Laatste keer hebben we hem verslaan met de controller in de andere port te doen". Aan het einde waar je nog kan spelen,is meer humor. Echter aan het in de laatste cutscene is meer drama, vind ik. Maar echt wat een mooie game. Dit vergeet je echt niet zo snel,deze game. Oh en die droom niet tevergeten van Snake, in MGS 1 :P. En dan bij je Octoface je MGS1 gezicht uitkiezen :P. Maar echt, aan het einde van Snake, is best wel een drama zeg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Shiver23 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:51:
[...]

Je bent neutraal in het conflict. Sowieso moet je bij MGS zorgen dat je zo min mogelijk gezien wordt. Op het moment dat er een teller in beeld komt moet je zorgen dat je ergens kan schuilen, of snel de man met het uitroepteken uitschakelen voordat hij alarm slaat en anderen komen.
Jaja, dat weet ik, ik heb MGS op de PSX grijs gespeeld. Maar ik moet zeggen dat ik MGS4 tot nu toe (heb nog niet zo lang kunnen spelen) niet zo heel sluiperig vind, maar dat zal ongetwijfeld nog wel komen. Hoop niet dat ik nog veel moet overdoen voor ik weer bij dat stuk ben aangekomen. BTW de details zijn echt te fantastisch! Je hebt een eigen iPod enzo, echt geniaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
scorpie schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:22:
[...]

Jaja, dat weet ik, ik heb MGS op de PSX grijs gespeeld. Maar ik moet zeggen dat ik MGS4 tot nu toe (heb nog niet zo lang kunnen spelen) niet zo heel sluiperig vind, maar dat zal ongetwijfeld nog wel komen. Hoop niet dat ik nog veel moet overdoen voor ik weer bij dat stuk ben aangekomen. BTW de details zijn echt te fantastisch! Je hebt een eigen iPod enzo, echt geniaal :)
Geniet maar van die iPod zolang het nog kan! De nummers die je vind ben je na het uitspelen gewoon weer kwijt! Vond ik een beeeetje jammer! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:07

Aight!

'A toy robot...'

Act 2 net doorheen geworsteld, die omgeving fantastisch, vooral leuk gedaan met die voetsporen :D.

Die mission briefings vind ik ook vet, nu net act 3, ook gaaf gedaan :D. Begin het nu allemaal een beetje te snappen van het verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Een tip om het wat gemakkelijker voor je te maken, maar misschien dat je daar al nietmeer voorbij komt:
spoiler:
Ik heb in dat stuk dat je in dat instortende gebouw zit ergens een camouflage gevonden. Dan kun je hetzelfde kleed aandoen dan wat je in het begin aanhad en dan zullen die mannen al nietmeer op je schieten :) Je moet anders eens in het menu kijken of je daar camouflage bij ziet staan, want misschien dat je m al opgepakt hebt.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Feutis991 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:05:
[...]

Zeker wel! Alleen had ik die brok in me keel wat meer zitten in MGS3 dan in deze. Maar MAN.. wat een game! Heb jij hem ook al uitgespeeld ETzPliskin? De gehele een na laatste en laatste act zijn ZO ongelovelijk mooi. Zowel voor Diehard fans als voor nieuw komers.
alleen lezen voor mensen die het hebben uitgespeeld

spoiler:
had jij dat ook dat je het laatste gevecht "smerig" vond. Het gaf mij echt zo'n gevoel van "wtf waarom vechten jullie nog", twee oude opatjes die met elkaar aan de stok hebben.

Het gevecht van raiden en vamp was bijvoorbeeld erg mooi, maar ik heb echt het idee da Kojima dit laatste gevecht heel smerig wou laten lijken om ook te laten zien dat het allemaal geen spelletje is.

Wat ik af en toe vaag vond aan het spel was de humor. Aan de ene kant is het spel doodserieus maar dan opeens zitten er van die grappen in, zoals het hele laatste gevecht met liquid eigenlijk, die voor mij een beetje de passing eruit haalden.

Ik ga maandag ook nog ff de guide kopen want ik heb het gevoel dat er nog HEEL veel meer te beleven valt. Nu heb ik ieg even de tijd om MGO goed te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Feutis991 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:05:
[...]

(NIET LEZEN DUS ALS JE M NOG NIET UIT HEBT GESPEELD!)

spoiler:
Eerst Twin Suns Act (4), dat je er achter komt dat je naar Shadow Moses gaat. Wat een gevoel me dat gaf zeg! Ongelofelijk!
Daarna het gevecht in de laatste act (5) met Liquid. Aan het einde op Outer Haven. Ook zo nostalgisch gevoel! En wat een bruut gevecht zeg! Nog nooit heb ik zo veel kracht en emotie gevoeld in een spel!

Vind het verder wel een beetje cliche steven spielberg achtig einde. Raiden gaf alles.. en die snijd zichzelf aan alle kanten open, en toch zit hij daar dan, met twee armen en zijn zoontje. Dat was het enige wat van mij niet had gehoeven.

Ik vind verder dat ze (met name HIDEO) echt vet goed na gedacht hebben over de gameplay in deze laatste MGS. Ze hebben gewoon ALLE MGS gameplay/settings terug laten komen! Hoe gaaf is dat!!
Heb em inderdaad ook uit :)

Ook niet lezen als je hem nog niet hebt uitgespeeld

spoiler:
Wat ik een erg kippevel moment vond was toen Big Boss achter Snake stond plots. Wat een indruk maakt die toch :o Ik heb die gehele laatste scene met kippevel gezeten. Snake is stoer, maar als zijn vader er staat had ik echt wel iets van 'Wow!' En wat een emoties dat er loskomen ;(

Voor mij zo goed als het beste spel ooit van de beste spelreeks ooit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Aan het einde van een act krijg je een overzichtje met wat statistieken. Nu staat daar ook: Special items used. Wat voor items zijn dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook problemen met MGO online? Heb een account die ik in de beta geactiveerd heb, kan inloggen op de Konami website met mijn ID maar ingame geeft het een error aan dat mijn wachtwoord of ID niet klopt terwijl het wel werkt op de website van Konami.

Wat moet ik doen om online te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Konami ID werkt voor de website en Game ID is voor MSG4 check je mail waar je geregistreerd hebt..

Trouwens hoe zit het met de MSG4 online heb je daar ook zoveel wapens als single speler ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 15:10:
Konami ID werkt voor de website en Game ID is voor MSG4 check je mail waar je geregistreerd hebt..

Trouwens hoe zit het met de MSG4 online heb je daar ook zoveel wapens als single speler ?
Game ID is juist het ID waar je op de website mee kunt inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feutis991 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:33:
[...]

Geniet maar van die iPod zolang het nog kan! De nummers die je vind ben je na het uitspelen gewoon weer kwijt! Vond ik een beeeetje jammer! ;(
-O- Jammer, zou helemaal geweldig zijn als je de in het spel gevonden nummers in mp3 op een memory stickje zou kunnen downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

uitgespielt! Eindgevecht is geweldig! vooral grafisch ongeevenaard. Echt niet te geloven. En de cutscenes erna.. ik weet niet of 90 minuten was, (voor mn gevoel misschien een half uurtje) maar dat zal meer rond een uur uitkomen. maarja dan nog aftiteling, en daar houd het nooit op bij metal gear ;)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hoe is de online beleving tot nu toe?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 20:18

Denko

|{ing Øf ßlitz

Wii4all schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:21:
denk dat de meeste mensen nog de SP aan het spelen zijn (zoals ik)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn wat een spel.. sinds ik het gekocht heb speel ik 2 uurtjes daarna uurtje iets anders doen en dan weer doorgaan met spel :) en de klote is dat er geen metal gear solid uit zal komen.. maken zoiets moois en dan gaan ze niet verder.. beetje lame maar tja hopen dat ze andere games uitbrengen en nog eens hopen dat het exclusief blijft voor ps3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:42:
en nog eens hopen dat het exclusief blijft voor ps3 :)
Waarom zou je hopen dat hij exclusief voor de PS3 blijft? Zolang jij er maar van kunt genieten, toch? Of bedoel je omdat dit dé reden was dat je een PS3 kocht ipv een X360... :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Wii4all schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:21:
Online is erg leuk als de connectie het houdt. Ik heb nu al iets tevaak gehad dat ik de connectie met de server ben kwijt geraakt. Hopelijk vinden ze hier iets op en kunnen ze het patchen.

Qua gameplay is online erg leuk. Vooral sneaking mission waarbij 1 iemand als snake speelt is altijd lache. Verder lijkt alles tot nu toe goed gebalanceert alleen is er 1 wapen (de m14) die te goed is. Hij kost 750dp en je schiet er alleen maar headshots mee.

in single player is dit ook mijn fav wapen ieg :)

[ Voor 4% gewijzigd door zerokill op 15-06-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
zerokill schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:56:
[...]

alleen lezen voor mensen die het hebben uitgespeeld

spoiler:
had jij dat ook dat je het laatste gevecht "smerig" vond. Het gaf mij echt zo'n gevoel van "wtf waarom vechten jullie nog", twee oude opatjes die met elkaar aan de stok hebben.

Het gevecht van raiden en vamp was bijvoorbeeld erg mooi, maar ik heb echt het idee da Kojima dit laatste gevecht heel smerig wou laten lijken om ook te laten zien dat het allemaal geen spelletje is.

Wat ik af en toe vaag vond aan het spel was de humor. Aan de ene kant is het spel doodserieus maar dan opeens zitten er van die grappen in, zoals het hele laatste gevecht met liquid eigenlijk, die voor mij een beetje de passing eruit haalden.

Ik ga maandag ook nog ff de guide kopen want ik heb het gevoel dat er nog HEEL veel meer te beleven valt. Nu heb ik ieg even de tijd om MGO goed te spelen.
En een spoiler reactie!! >:)
spoiler:
Dat eind gevecht vond ik zelf zooo mooi en zooo nostalgisch dat ik er echt enorm kippenvel van kreeg. Het laatste moment dat beide broers elkaar face to face meeten en als een soort van ongeschreven regel hand-2-hand combat elkaar finaal in elkaar slaan.
Ik denk dat ik dit zo geweldig vond omdat voor mij MGS1 altijd dé MGS is geweest uit de serie en je daar uiteindelijk ook boven op REX je broer knock-out moet slaan.
De manier waarop deze twee aan het vechten waren in MGS4 PLUS die muziek én de vechtstijlen uit alle MGS games... man man.. hoe mooi! Daarbij ook nog eens dat de graphics in die scene [b]zo]/b] mooi waren en die raken klappen ook echt zo voelde.. krijg mij kwijlend op mijn bank hoor! haha

Dat gevecht van Raiden en Vamp was ook super vet! Heb het zitten kijken toen een maat van mij aan het spelen was. Ongelofelijk stoer wat die twee uithalen!

En btw. Het moment dat Snake zijn laatste leven geeft om door die microwaves te gaan.. WAUW ZEG!!! Hoe mooi was dat!... ik blijf er over bezig he... haha ik stop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
ETzPliskin schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:15:
[...]

Heb em inderdaad ook uit :)

Ook niet lezen als je hem nog niet hebt uitgespeeld

spoiler:
Wat ik een erg kippevel moment vond was toen Big Boss achter Snake stond plots. Wat een indruk maakt die toch :o Ik heb die gehele laatste scene met kippevel gezeten. Snake is stoer, maar als zijn vader er staat had ik echt wel iets van 'Wow!' En wat een emoties dat er loskomen ;(

Voor mij zo goed als het beste spel ooit van de beste spelreeks ooit _/-\o_
Voor mij ook! Alleen dit moet nog episch voor me gaan worden door het net zoals MGS1 16x uit te spelen! heh-heh! >:)

Even nog een vraagje in spoiler-mode:
spoiler:
Over jou gevoel bij BIG-BOSS.. had je het door.. toen de aftiteling kwam? Voice casting voor BIG-BOSS... dan denk je.. WTF? Die hebben we toch niet gezien of gehoord... stopt de aftiteling daar... en krijg je het te zien hoor.. Jaja.. ik WIST wel dat Snake niet zou schieten!!
Ik zei het nog tegen een maat van me. "Alles is ZO prachtig gedaan! Maar dat van Snake vind ik te slecht afgebouwd!" En ik kreeg nog gelijk ook!!

...en dan staat daar ineens je vader voor je neus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Feutis991 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:10:
[...]

En een spoiler reactie!! >:)
spoiler:
Dat eind gevecht vond ik zelf zooo mooi en zooo nostalgisch dat ik er echt enorm kippenvel van kreeg. Het laatste moment dat beide broers elkaar face to face meeten en als een soort van ongeschreven regel hand-2-hand combat elkaar finaal in elkaar slaan.
Ik denk dat ik dit zo geweldig vond omdat voor mij MGS1 altijd dé MGS is geweest uit de serie en je daar uiteindelijk ook boven op REX je broer knock-out moet slaan.
De manier waarop deze twee aan het vechten waren in MGS4 PLUS die muziek én de vechtstijlen uit alle MGS games... man man.. hoe mooi! Daarbij ook nog eens dat de graphics in die scene [b]zo]/b] mooi waren en die raken klappen ook echt zo voelde.. krijg mij kwijlend op mijn bank hoor! haha

Dat gevecht van Raiden en Vamp was ook super vet! Heb het zitten kijken toen een maat van mij aan het spelen was. Ongelofelijk stoer wat die twee uithalen!

En btw. Het moment dat Snake zijn laatste leven geeft om door die microwaves te gaan.. WAUW ZEG!!! Hoe mooi was dat!... ik blijf er over bezig he... haha ik stop!
spoiler:
Inderdaad, het was erg vet en kippenvel wekkend. Erg vet gedaan hoe stukken van je gevecht over gaan in cut scenes, en dan weer terug naar ingame. Dit is tot op heden de beste en mooiste game die ik gespeeld heb, imo zelfs beter dan FF7.
In inderdaad, dat stuk in de microwaves _O_ Één van de betere stukken in MGS4. Je voelde gewoon hoe moeilijk Snake het had, en dat hij gewoon 'op' was. Menig filmmaker moet MGS4 als voorbeeld nemen imo. Dit was tot nu toe de beste spelervaring ooit! Ik hoop dat veel spel ontwikkelaars zich gaan schamen, en een voorbeeld gaan nemen aan MGS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Chester schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:29:
[...]

spoiler:
Inderdaad, het was erg vet en kippenvel wekkend. Erg vet gedaan hoe stukken van je gevecht over gaan in cut scenes, en dan weer terug naar ingame. Dit is tot op heden de beste en mooiste game die ik gespeeld heb, imo zelfs beter dan FF7.
In inderdaad, dat stuk in de microwaves _O_ Één van de betere stukken in MGS4. Je voelde gewoon hoe moeilijk Snake het had, en dat hij gewoon 'op' was. Menig filmmaker moet MGS4 als voorbeeld nemen imo. Dit was tot nu toe de beste spelervaring ooit! Ik hoop dat veel spel ontwikkelaars zich gaan schamen, en een voorbeeld gaan nemen aan MGS4.
Oh echt he! Man man wat heeft HIDEO een knap staaltje werk neer gezet met MGS4! Hoop idd dat game- en film producers/developers hier véél inspiratie aan opdoen!
Ik zie die HIDEO KOJIMA nog wel film director worden! Zelf heeft hij veel inspiratie gehaald uit films bij al zijn MGS spellen. Hij kan die westerse films wel waarderen.

Nog even klein spoiler alertje
spoiler:
Vond het zo vette terug pakker van Hideo dat hij Raiden echt super lijp heeft gemaakt! Wat een badass was dat! Ik kreeg zelfs het gevoel van gvd! Waarom mag ik nu niet met hem spelen als character!! Is toch weer die knipoog erachter he.

En ik blijf er wel bij.. zo (ergens) boring dat er niemand echt dood gaat. Sowieso had ik dat van Snake verwacht, echt voor de volle 100%! En Raiden uiteindelijk ook. Maar helemaal niemand gaat dood. Er wordt zelfs niet verteld hoe het nu zit met Liquid/Otacon.
Misschien laten dit allemaal zo eindigen zodat ze de franchise kunnen gaan uitmelken nu Hideo Kojima het naast zich laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Reactie @ hierboven:

spoiler:
Liquid sterft op die onderzeer, wat ik ook wel grappig vond: waar stond wie wie spreekte: Voice of God Hidea Kojima (ofzo).

Maar eerlijk gezegd vind ik MGO maar een 8tje, gameplay 10 maar ik bedoel,je kan maar een gassie maken, 2de =betalen. Ze hebben zo een extra shop waar geen gratis content is. Alles kost wat. En natuurlijk alleen credit card :(. Hoeveel kost eigelijk zo een credit card? Heb er nog geen.

Conclusie: Metal Gear Solid 4 is de beste game/film tot nu toe voor de PS3.(Mijn mening).

Ik hoop dat er nog een film van komt. Wat een ervaring echt.
spoiler:
Was tijdens de laatste cutscene soms best wel emotioneel als Mei Ling vraagt waar Snake is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Ik heb 'm net uitgespeeld.... WOW, gewoon WOW. Ik vraag me af wat Kojima nu gaat doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Hey Tankbuster, ik doelde meer op waar het naar toe is gebracht. Laten ze toch niet zo maar liggen daarboven? Mocht best meer duidelijkheid van mij. Aangezien dit in vorige delen heel vaak een sterk plot met zich mee bracht.

Damn wat baal ik dat ik eigenlijk geen tijd heb om nog een keer 19 uur te spenderen om deze pracht game uit te spelen. Misschien dan nog maar 3 weken wachten zodat ik klaar ben met school. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een paar maanden aan het uitkijken naar een orginele Metal Gear Solid voor PSX, zodat ik het verhaal nog eens kan beleven. (Laatste keer was 9 jaar terug) Maar wat me opviel; de prijzen zijn door het dak gegaan! Er word nu soms 35/40€ betaald voor een versie in redelijke tot goede staat!! :|

Mensen zijn helemaal gek geworden op marktplaats, op ebay valt het allemaal wel mee daar pik je een hele mooie complete game op voor 20 GBP(25€) incl verzenden. Wat is er toch hier in Nederland aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:43:
Ik ben al een paar maanden aan het uitkijken naar een orginele Metal Gear Solid voor PSX, zodat ik het verhaal nog eens kan beleven. (Laatste keer was 9 jaar terug) Maar wat me opviel; de prijzen zijn door het dak gegaan! Er word nu soms 35/40€ betaald voor een versie in redelijke tot goede staat!! :|

Mensen zijn helemaal gek geworden op marktplaats, op ebay valt het allemaal wel mee daar pik je een hele mooie complete game op voor 20 GBP(25€) incl verzenden. Wat is er toch hier in Nederland aan de hand?
Voor het verhaal kun je ook de Digital Graphic Novel bekijken op de PSP, heb ik ook gedaan, is best aardig. (mits je een PSP hebt natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26

Nederlandse tweedehands prijzen zijn idd te hoog. Ik heb vanwege MGS4 mijn MGS-verzameling gecompleteerd. Ik heb ook op marktplaats gezocht naar de originele MGS maar ben daar afgehaakt. Wel leuk als je hem wilt verkopen, want ik zag de prijs oplopen tot 50 euro! Ik heb hem uiteindelijk via de Amazon.co.uk-marketplace gevonden. Via Play,com, Amazon.co.uk en Ebay.co.uk/de heb ik de verzameling uiteindelijk aardig compleet gekregen:

MGS 1
MGS 1: Twin Snakes
MGS 2 + guide
MGS 2: Substance
MGS 3 + guide
MGS 3: Subsistence
MGS 4 LE + guide
MGS Acid 1
MGS Acid 2
MGS Portable Ops

Nog geen MGS 1: Special Missions (verkoper stuurde de gewone MGS1 op :/ ) en MGS: Digital Graphic Novel, maar die komen er nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ

Tja, maar dit is ook juist het moment dat zulke games een meer waarde krijgen en iedereen niet gek is, en er dus het maximalen uithaalt. Als je dit een paar maanden geleden had gezocht op ebay etc was het echt niet zo duur geweest.
Ik heb hem overigens wel liggen, lenen? :+

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/roel.heesterbeek/SFV6Pkb7ExI/AAAAAAAAB0I/8QKiJZej5kc/s400/120620081033.jpg
:9~

ps. JeepXJ89, ik raad je aan om te gaan zoeken naar de NGC versie van MGS1. Genaamd: Metal Gear Solid: The Twin Snakes. Een perfecte remake van het origineel! Graphics van MGS2 en 3.

Pfff.. ymmv _/-\o_ RESTECP. Super leuk voor later!!

[ Voor 10% gewijzigd door RoelZ op 15-06-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe versla je de ene beest op het eind met die poppetjes???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
ymmv schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:25:
[...]

Nog geen MGS 1: Special Missions (verkoper stuurde de gewone MGS1 op :/ ) en MGS: Digital Graphic Novel, maar die komen er nog wel.
Special missions lag hier een tijd terug in de gameshop, graphic novel is makkelijk te vinden maar dat weet je denk ik wel :)
En ze hebben een overvloed van duitse MGS1 exemplaren, ik zoek nog de normale PAL.

Ik heb al paar maand eigenlijk nieuw tel. abbo nodig, nu zag ik een met een PS3 erbij, lelijk telefoontje, mooie console.... dus ik geloof dat ik binnenkort kan meepraten over MGS4 :D

[ Voor 16% gewijzigd door Mutatie op 15-06-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:56:
hoe versla je de ene beest op het eind met die poppetjes???
spoiler:
Poppetjes er af knallen, en daarna één van de poppetjes gebruiken om haar af te maken.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic bevat spoilers, zoals de titel zegt.
De [spoiler]-tag hoeft dan ook niet meer gebruikt te worden.