Vandaag aan één stuk door doorgespeeld tot Act 3, hieronder kort mijn bevindingen:
Spoiler vrij:
Eerst wil ik wat kwijt over de graphics, MGS4 heeft de beste graphics die ik bij een PS3 spel gezien heb, het ziet er echt heel erg goed uit (beter dan Uncharted, GT5-P etc.). Maar daar zit ook meteen een minpunt, op sommige momenten is het net iets te veel voor de PS3, en heb je dus last van framedrops.
De gameplay is ook goed uitgewerkt. Nog steeds de good-old MGS gevoel, maar toch nog vernieuwend. Ik ergerde me in de trailers aan de 'threat ring', omdat het zo opvallend in beeld was, maar gelukkig valt ie tijdens het spelen niet zo op en is het ook nog eens een handige toevoeging. Wat erg leuk is, is dat je op je eigen manier kunt spelen; lekker sneaken of Rambo stijl

En ja, er zijn weer veel cut scenes die lang kunnen duren. Maar dat vind ik zelf niet zo hinderlijk, ik vind de cut scenes juist het leukste aan MGS. Maar voor de gene die dit niet zo leuk vinden: het kan een reden zijn om MGS4 niet te kopen, want soms kunnen ze echt lang duren

Bijv. op het einde van een Act. Je krijgt dan een 'End of Act' cut scene, daarna een Mission Briefing van de volgende Act, en dan nog een begin cut scene van de volgende Act.
Spoilers Act 1:
spoiler:Act 1 was erg vet gedaan. Het is echt alsof je in een oorlog gebied zit. De kogels vliegen constant om je oren heen. Vooral in deze level vond ik het opvallen hoe goed het geluid is in MGS4. Vooral als je in gebouwen loopt, en er knalt in de buurt iets, hoor je gewoon alle stenen en stof delen vallen, echt prachtig om te horen

Verder heb ik me vanaf het begin maar meteen aangesloten bij de rebellen, dus ik knal alleen maar PMC soldaten neer. Is het überhaupt mogelijk om je aan te sluiten bij de PMC soldaten?
Ondanks dat het een vette level was, vond ik het niet echt bij MGS passen, het was een beetje te druk en onoverzichtelijk allemaal.
Spoilers Act 2:
spoiler:Hier had ik dus een dikke MGS3 flashback. Het was echt alsof ik weer MGS3 aan het spelen was, maar dan wat makkelijker omdat je dit keer niet zelf je camouflage hoeft te regelen

En het ziet er echt prachtig uit. Ik hoop dat ze ooit een keer een MGS3 remake maken voor de PS3 met de MGS4 engine
En eindelijk de eerste boss fight, die ik eigenlijk wel miste in Act 1. Onder haar pak zag ze er toch nog best goed uit

Minpuntje hier is dat ze een beetje te makkelijk af te maken was, vooral omdat je heel veel sterke wapens hebt. Ik had een wat groter tentakel spektakel verwacht. Haar masker helpt in ieder geval wel erg veel, eindelijk 99%

Al lijkt het af en toe nu wel alsof Snake een 'gimp suit' aan heeft

Het was ook erg vet om de Gekko af te knallen, eindelijk niet meer weg hoeven rennen van die dingen. Wel jammer dat het draaien zo langzaam ging, maarja, het is denk ik een best zwaar geweer.
Wel jammer dat ze niet wat origineler waren om de onsterfelijkheid van Vamp uit te leggen, dit was een beetje voor de hand liggend. Ook begon ik richting het einde van Act 2 meer pro Liquid te worden. Liquid wilt gewoon de Patriots uitroeien, ik snap niet dat Snake niet gewoon aan zijn kant staat
Oh, en: WTF, Rose met Campbell

Spoilers Act 3, alleen over de cutscenes in het begin:
spoiler:Wel leuk dat ze toch nog de gewone Snake look in het spel hebben verwerkt, ook als is het maar een camo pak. En WTF is er aan de hand met Meryl, de ene keer is ze de grootste fan van Snake, en nu heeft ze schijt aan wat hij te zeggen heeft? En, ja hoor, Big Boss is ook weer van de partij

edit:
Net vergeten te melden: het spel is veel leuker als je de vorige delen gespeeld hebt, en een beetje bekend bent met het verhaal. Er komt echt heel veel terug uit de vorige delen, en er wordt bijna niks uitgelegd over de vorige spellen. Als je geen tijd/zin hebt om de vorige spellen te spelen (vooral MGS, MGS2 en MGS3), neem dan op z'n minst de links door die Sqall heeft gepost.
[
Voor 4% gewijzigd door
Chester op 13-06-2008 00:45
]