[PS3] Metal Gear Solid 4 **spoilers**

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 51.671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 23:07
Ja ik heb ook alles rond gebeld.
Alleen bart smit zei dat ze misschien maandag de Limited Edition krijgen.
Rest van de winkels hadden alleen de normale.

Ik wil echt die LE maar als het niet anders kan dan maar die normale ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2023
op www.bartsmit.com is de limited edition te bestellen.
bezorging is meestal erg snel!!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij sommige winkels waar ik om de CE vroeg dachten ze dat ik de PS3 MGS4 bundel bedoelde.
Probeer E-plaza ook even te bellen. Waar ik woon had Bart Smit de CE niet, E-plaza wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 23:07
RoUgHrOcK schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:55:
op www.bartsmit.com is de limited edition te bestellen.
bezorging is meestal erg snel!!
13 Juni dus een dagje later
Misschien is de shipment verkeerd gegaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:59:
Bij sommige winkels waar ik om de CE vroeg dachten ze dat ik de PS3 MGS4 bundel bedoelde.
Probeer E-plaza ook even te bellen. Waar ik woon had Bart Smit de CE niet, E-plaza wel.
Volgens mij krijgt E-plaza alle CE's van Bart-Smit. In de stad een van de weinigen die hem uberhaupt had en ook nog eens een redelijk aantal.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

EfBe schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:25:
[...]

Dat is lulkoek verspreid door de verkopers zelf. Ga maar wat winkels af: de ene zegt bedrag X, de ander Y. Als ze geen contract tekenen met de distributeur waarin expliciet boeteclausules staan (en die verkopers krijgen dat soort contracten echt niet onder ogen), kan niemand boetes krijgen. Los daarvan: een boeteclausule is alleen door een rechter op te leggen, in een civiele procedure, en ik moet nog zien hoe een distributeur gaat aantonen dat hij inkomsten derft wanneer een tokootje waaraan hij de spullen allang had geleverd de games gaat verkopen.
Okey dan, hij zal het inderdaad wel verpreiden omdat het "lulkoek" is. Hij had waarschijnlijk dan geen betere smoes kunnen verzinnen om een van zijn games eerder te verkopen en daardoor een hogere klanttevredenheidsgraad kunnen verwerven (ik spreek nu over GTA4, die hij niet wilde verkopen, en als "lulkoek" met het boeteverhaal kwam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Iemand van de gelukkige eigenaren die al een avondje met Old Snake hebben doorgebracht die een uitgebreide impressie wil posten? :) ….. Voor iedereen die nog tot het eind van de dag stuck@work zitten (like me)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:10
iemand die weet of mediamarkt heerlen/maastricht of roermond ook voor 44 euro verkopen?

grr nee dus, 57 euro hier... dan maar geen MGS4, voor 44 euro was het een leuke titel geweest.

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 12-06-2008 09:13 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:03

CSB

:D

Ik zal een kleine impressie geven.

Ik heb alle Metal Gears gespeeld, vanaf de NES tot nu. En dit is BY FAR de best bestuurbare van allemaal. Alles klopt. Zelfs de camera die je geheel de vrijheid geeft alles te bekijken.

De AI van de soldaten ff gechecked. Op easy, (2 varianten van easy heb je trouwens: Liquid Easy en Naked Easy) zijn ze gemakkelijk te overmeesteren en een kogeltje meer of minder kan je nog wel hebben. Bij hard (BigBoss) wordt het voor mij toch echt ietsje té ingewikkeld. Het lijkt wel of die gasten opeens door muren kunnen kijken en bionische oren hebben...

Ik ben nog niet zo heel ver +/- 2 uurtjes gespeeld, maar ben nu al helemaal verkocht. Dit wordt een klassieker!

spoiler:
whahahaha hebben jullie dat beeld al geprobeerd? Je kan zijn Penis vasthouden net als in die trailers. Doe je dat 3x dan breekt ie af! :D

[ Voor 69% gewijzigd door CSB op 12-06-2008 09:19 ]

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:57:
iemand die weet of mediamarkt heerlen/maastricht of roermond ook voor 44 euro verkopen?

grr nee dus, 57 euro hier... dan maar geen MGS4, voor 44 euro was het een leuke titel geweest.
Een van beste games ooit.. leuke titel zegt ie 8)7 Je blijft me toch altijd weer verbazen phuse :D

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:57:

idd voor die 13 euro zou ik hem ook laten liggen ... afzetters :/

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Collaborator schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:25:
[...]

Een van beste games ooit.. leuke titel zegt ie 8)7 Je blijft me toch altijd weer verbazen phuse :D
enige MGS game die ik ooit heb gespeeld was Twin Snakes op de gamecube. Die vond ik erg goed, was meteen hooked.

Maar ben nu nog wat sceptisch, van alle spellen die ik op de PS3 heb gespeeld/gekocht is er maar 1 niet tegengevallen. Dus ik koop sowieso alle multiplatform voor de xbox360 en de ps3 games ben ik wat huiverig voor. Gevoelskwestie.

Daarnaast ben ik bang voor de megalange en in grote getalen aanwezige cut-scenes. Ik ben een casual gamer (zei die met alle consoles en ca 100 originele spellen :+) dus ik heb nooit meer dan 30min tot max 1 uur om te gamen. Als ik dan de helft van de tijd een filmpje moet kijken is de lol er snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Net naar de MediaMarkt in Eindhoven geweest voor een CE, maar die hadden ze niet ;( Ze zouden het ook niet binnen krijgen, volgens de verkoper kreeg heel Nederland maar 50 stuks of zo. En aangezien het regende had ik geen zin om naar andere winkels te lopen, dus heb ik de gewone voor €44,- meegenomen :Y)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

MM Roermond heeft als enige mm de CE met beeldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Het ging mij niet om het beeldje, het ging mij om de extra Blu-ray disc die er bij zit. Dus als iemand weet of die ergens ook los te krijgen is, hoor ik het graag :)

Net klaar met installeren, het neemt 4GB in beslag.

[ Voor 14% gewijzigd door Chester op 12-06-2008 10:17 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Gister MGS2 weer eens uitgespeeld :) Er waren toch weer een boel dingen wat weggezakt (al blijft het basisplot altijd nog wel hangen) Alle feiten en verbindingen tussen de karakters zijn nu dus weer heel fris, klaar voor MGS4 (komt vandaag met de post _O_ )

Ik weet nog goed toen ik hem voor het eerst uitspeelde, en dacht "OMG daar moet ik nu een vervolg op hebben" (2001 was het ffs!!)
Het einde was zo open, Ocelot die hem peerde met een ray, de lijst met de patriots die fake was, Olga's kind, de AI.. zo veel open eindes..

En toen kwamen ze meet een #*)(%# prequel! alsof een paar jaar wachten op een vervolg al niet erg genoeg was :p !! Nou vandaag wil ik dus weten hoe het zit met iedereen, op naar MGS4.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Chester schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:00:
Net naar de MediaMarkt in Eindhoven geweest voor een CE, maar die hadden ze niet ;( Ze zouden het ook niet binnen krijgen, volgens de verkoper kreeg heel Nederland maar 50 stuks of zo. En aangezien het regende had ik geen zin om naar andere winkels te lopen, dus heb ik de gewone voor €44,- meegenomen :Y)
Dikke onzin die 50 stuks. Bij de E-Plaza in Enschede heb ik zojuist de LE gehaald. Ze hadden er in totaal 6 binnen gekregen en nu nog 2 over volgens mij.

Net heel eventjes geprobeerd. Erg gaaf! Nu de soundtrack maar aan tijdens het werken aan mijn scriptie om een beetje in de stemming te blijven. :X

[ Voor 11% gewijzigd door Shiver23 op 12-06-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Ah shiiiiit, ik _wist_ gewoon dat het een slecht plan was om de Gametrailers review te kijken, nu wil ik em meteen hebben :P
Ik heb MGS echt grijs gespeeld, wat een geniale game was dat zeg... Maarja ik wil nu niet naar de winkels rennen want ik heb (weer eens) tentamens volgende week :X

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Als het goed is krijg ik de LE vandaag van consoleshop ik ben benieuwd, alleen stom ik had eerst al de gewone versie bij de frs gereserveerd |:( dus ik heb die saga dvd voor 10 euro, maar die zit ook bij de LE of niet?

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ach ik ga vanavond eens naar de winkel, zal vast wel ergens uit te halen zijn zonder reservering? voor minder dan 60 euro...

(ben ook op zoek naar een telefoon en als die tegenvalt haal ik gewoon MGS4 als troostprijs :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
"Als protest gaan vrachtwagenchauffeurs donderdag 50 km/u rijden."

Ben benieuwd hoe laat ik hem binnen krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Kreeg ik gister een mailtje dat mijn exemplaar (+ gratis dvd) verzonden was.
Kom ik net thuis, briefje van de postbode in de brievenbus: we komen morgen weer langs.
Dat snap ik niet, het past toch gewoon in de brievenbus (zo'n standaard groene)?
Ik heb niet de LE, maar de gewone. Formaat is toch gewoon standaard?

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Nohead schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:55:
[...]

Waarom haal je em niet gewoon in MM eindhoven voor 44euro morgen :S
21euro prijs verschil voor 1 dag wachten is toch behoorlijk
Godver, ik had 'm daar dus kunnen halen voor 44,- ;( Ik ben zo dom geweest om 't te pre-orderen bij Dimension Plus voor 59,95. Nja krijg wel om het goed te maken een dvd'tje erbij met het eerdere verhaal van MGS. Toch een dure dvd voor 16,-. :>

Edit: en nu zit ik vast op m'n werk, heb al wel doorgekregen dat ie gister als briefpost is verzonden door DimPlus. En ik heb na m'n werk afgesproken met m'n vriendin (dom, dom) dus kan die game pas op z'n vroegst morgenavond checken. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Blaim op 12-06-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:06
Blaim schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:06:
[...]

Godver, ik had 'm daar dus kunnen halen voor 44,- ;( Ik ben zo dom geweest om 't te pre-orderen bij Dimension Plus voor 59,95. Nja krijg wel om het goed te maken een dvd'tje erbij met het eerdere verhaal van MGS. Toch een dure dvd voor 16,-. :>

Edit: en nu zit ik vast op m'n werk, heb al wel doorgekregen dat ie gister als briefpost is verzonden door DimPlus. En ik heb na m'n werk afgesproken met m'n vriendin (dom, dom) dus kan die game pas op z'n vroegst morgenavond checken. 8)7
zeg tegen ej vriendin dat je ziek bent :p

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:28:
[...]

idd voor die 13 euro zou ik hem ook laten liggen ... afzetters :/
heb je een console en randapperatuur van xxx euro is 57euro voor bijzonder spel teveel :P

maar het spel heeft dus cutscenes van in totaal 90 minuten?

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het spel begon met een cutscene van 90 minuten

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn exemplaar ligt ook klaar, dus die ga ik zo ophalen :) en ik ben uitgeloot bij de pre-order dus ik krijg het beeldje er nog voor nop bij ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Het spel eindigt met een cut-scène van 90 minuten, niet begint.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel discussie over die cutscenes. Een reviewer had inderdaad gemeld dat ze 'rond de 90 minuten' zijn en uiteraard neemt iedereen dat dan zonder te controleren over. Later kwamen er meer reviews die melden dat ze lang zijn zoals altijd, maar no way 90 minuten.

Twijfel of ik hem zal halen, heb nog 5 games liggen die ik ook nog uit moet spelen, het gaat weer de PS2 kant op met me, daar heb ik er nog 10+ van in plastic liggen :'( ... (Ja maar het was zo'n goede aanbieding!)
Meestal duurt het verlagen van de prijs zo lang dat ik hem na x maanden alsnog voor de volle mep koop, kan ik hem net zo goed nu halen. Goed excuus? Of euh... Zondag vaderdag en kind is op komst? Moet toch wat te vinden zijn haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:29
Nou mijn versie ligt ook klaar (normale editie) en mogelijk krijg ik ook de LE nog, bestelling ligt klaar blijkbaar en moet alleen nog verzonden worden.

Dus dat wordt MGS4 pas na het weekend, aan de ene kant kunnen die extra dagen er toch nog bij na zoveel jaar maar aan de andere kant wil ik hem vanavond al doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
CSB schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:12:
Ik zal een kleine impressie geven.

Ik heb alle Metal Gears gespeeld, vanaf de NES tot nu. En dit is BY FAR de best bestuurbare van allemaal. Alles klopt. Zelfs de camera die je geheel de vrijheid geeft alles te bekijken.
Besturing is goed ja, al kan me goed voorstellen dat iemand die veel actiespellen speelt toch even aan de besturing moet wennen.
Ik ben nog niet zo heel ver +/- 2 uurtjes gespeeld, maar ben nu al helemaal verkocht. Dit wordt een klassieker!
Ik heb al iets meer dan 3 uur gespeeld en het spel wordt echt alsmaar beter :)
spoiler:
whahahaha hebben jullie dat beeld al geprobeerd? Je kan zijn Penis vasthouden net als in die trailers. Doe je dat 3x dan breekt ie af! :D
spoiler:
Ik moest ook hard lachen toen dat gebeurde ja :D Echt zoiets wat je niet verwacht.

[ Voor 16% gewijzigd door SToRM666 op 12-06-2008 13:02 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Dit spel vereist overigens wel een DS3. Er zit zoveel rumble in het spel, en erg goede ook.
De controls had ik al redelijk door vanwege de MG:O beta. Voor de mensen die dat niet hebben gedaan kan het wel even wennen zijn.

Spelen jullie overigens met auto-aim?

@spoiler. Jammer daar ben ik al voorbij.
En die iPod in het spel is echt goed gedaan. Komt qua bediening volledig overeen met de echte ipod.

[ Voor 14% gewijzigd door Shiver23 op 12-06-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:31:
Veel discussie over die cutscenes. Een reviewer had inderdaad gemeld dat ze 'rond de 90 minuten' zijn en uiteraard neemt iedereen dat dan zonder te controleren over. Later kwamen er meer reviews die melden dat ze lang zijn zoals altijd, maar no way 90 minuten.

Twijfel of ik hem zal halen, heb nog 5 games liggen die ik ook nog uit moet spelen, het gaat weer de PS2 kant op met me, daar heb ik er nog 10+ van in plastic liggen :'( ... (Ja maar het was zo'n goede aanbieding!)
Meestal duurt het verlagen van de prijs zo lang dat ik hem na x maanden alsnog voor de volle mep koop, kan ik hem net zo goed nu halen. Goed excuus? Of euh... Zondag vaderdag en kind is op komst? Moet toch wat te vinden zijn haha...
Tsjah, mij maakt het mij niet uit of de tussenscenes nu 5 minuten of 500 minuten duren. Liever 500 boeiende minuten, dan 5 saaie minuten. Nu zijn sommige tussenscenes uit vorige MGS wel vrij langdradig, ik heb er mij nooit aan gestoord en het maakt inherent deel uit van de reeks. En aangezien MGS4 de laatste MGS is, mag hij wel eindigen met een knaller van een cutscene en als deze dan de lengte heeft van een korte speelfilm, welja, waarom niet? Past volledig in de stijl van de serie.

Over de games: ik heb net hetzelfde probleem. Ik heb ook MGS4 gekocht, terwijl ik er eigenlijk helemaal geen tijd voor heb. Deze maand ook al Age of Conan en Mass Effect gekocht. Daarnaast liggen er op mijn PS3 ook nog spellen te wachten die moeten uitgespeeld worden, GTAIV bijvoorbeeld. En dan spreek ik nog niet over het afhaken halverwege bij Folklore (terwijl ik dat een steengoede game vind), GT5P (lol, misschien dan maar best de volledige versie niet gaan halen :p), Burnout Paradise, The Simpsons Game en Heavenly Sword. Ik hoop maar dat ik in MGS4 tot het einde geraak, maar dat betekent dat ik Mass Effect dan halverwege moet laten liggen. Er zal dan wel eind deze maand of begin volgende maand ook wel weer eens game komen die me MGS4 zal doen laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:20

S2S

Ook net MGS4 gekocht. Als het echt zo'n goede game is dan speel ik hem uit. Ik speel normaal zeer weinig games uit, vorig jaar waren dat Bioshock, Mass Effect, Uncharted. Dus ik ben benieuwd.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Omg, het heeft midgame installs :X Na de eerste akte gaat ie weer installeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Chester schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:20:
Omg, het heeft midgame installs :X Na de eerste akte gaat ie weer installeren :X
Dus, is toch niet zo erg, volgens mij krijg je ondertussen nog een leuk filmpje te zien ook...

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
hesr schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:27:
[...]

Dus, is toch niet zo erg, volgens mij krijg je ondertussen nog een leuk filmpje te zien ook...
Nee, het ziet er gewoon uit als de installatie die je te zien krijgt wanneer je voor het eerst gaat spelen. Zo heel erg is het ook niet, maar wel slordig imo. Ze hadden beter gewoon een langere initiele installatie kunnen nemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Chester op 12-06-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Laatst online: 12-09 22:57
krijg je nou bij de normale versie óók een "making of" blu-ray bij??
of is dat alleen met de limited edition?

s2s als je m niet uitspeelt, wil ik m wel van je kopen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BrbZrk op 12-06-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ook nog een kans dat deze metal gear op de pc komt? heb samen met me broer een xbox 360 gekocht, aangezien hij geen ps3 wou kopen, en alleen ,tja arme student he, en om alleen een ps3 te halen voor een spel, is ook weer wat te :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nou, dat begint lekker zeg, meteen 2x dood omdat ik niet begrijp wat het spel wilt. Het is allemaal vrij lineair, maar als ik dan met m'n camo doorkruip in de enige vrije richting, word ik meteen gezien.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:43:
is er ook nog een kans dat deze metal gear op de pc komt? heb samen met me broer een xbox 360 gekocht, aangezien hij geen ps3 wou kopen, en alleen ,tja arme student he, en om alleen een ps3 te halen voor een spel, is ook weer wat te :P
Ik heb anders een PS3 gekocht met als voornaamste reden dat MGS 4 erop zou komen...dat er intussen ook nog genoeg andere games die ik leuk vind op uitgekomen zijn en nog komen vind ik mooi meegenomen :P

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
BrbZrk schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:34:
krijg je nou bij de normale versie óók een "making of" blu-ray bij??
of is dat alleen met de limited edition?

s2s als je m niet uitspeelt, wil ik m wel van je kopen ;)
Nope, geen extra Blu-ray bij de gewone versie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Dat je boos bent is te begrijpen, maar je hoeft dat echt niet hier te posten. Zeker niet in combinatie met zulk triest taalgebruik.

[ Voor 82% gewijzigd door TheZeroorez op 12-06-2008 23:31 ]

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Chester schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:31:
[...]

Nee, het ziet er gewoon uit als de installatie die je te zien krijgt wanneer je voor het eerst gaat spelen. Zo heel erg is het ook niet, maar wel slordig imo. Ze hadden beter gewoon een langere initiele installatie kunnen nemen.
Dit was ook al bekend. En nee, ze konden geen langere initiële installatie nemen, want dan moest het spel 20GB gaan installeren op de HD en dat kan je met 40GB PS3's moeilijk gaan maken, dus is er voor dit systeem gekozen. Ik vind het ook niks, maar jah... zo een ramp is het nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dutchzilla schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:20:
mijn special edition is door mijn neus geboord.
relax, er zijn vast meer winkels waar ie gewoon te koop is, als ik em ergens tegen kom wil ik t wel posten, weet niet waar je woont?

[ Voor 37% gewijzigd door TheZeroorez op 12-06-2008 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:43:
Zeer weinig kans. Het spel is een PS3-exclusive en zal hoogstwaarschijnlijk niet voor PC en Xbox 360 verschijnen, al was het alleen maar omdat het zo groot is dat het al een dual-layer Blu-Ray-disk nodig heeft.

Het wordt toch een PS3 kopen ben ik bang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik ben erg benieuwd hoe het met de "Codec" is! Is deze in dit deel weer zo nadrukkelijk aanwezig? Hoe zijn de ervaringen?

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:47:
[...]

Zeer weinig kans. Het spel is een PS3-exclusive en zal hoogstwaarschijnlijk niet voor PC en Xbox 360 verschijnen, al was het alleen maar omdat het zo groot is dat het al een dual-layer Blu-Ray-disk nodig heeft.

Het wordt toch een PS3 kopen ben ik bang. ;)
achja dan maar flink sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:19:
[...]
heb je een console en randapperatuur van xxx euro is 57euro voor bijzonder spel teveel :P
sar·cas·me (het; sarcastisch, sarcast)
1 bittere, bijtende spot

;)

Ik heb hem al weer 2 dagen, alleen nog niet echt kunnen spelen en ga vanavond ook nog eens op vakantie :/

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 24-08 22:29
Dutchzilla schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:20:
mijn special edition is door mijn neus geboord.
Ey man, dat is vet balen. Probeer het spel eens te bestellen via bartsmit.com. Ik heb dit vannochtend gedaan en hij is echt een paar minuten geleden al verzonden en ik kan hem morgen thuis verwachten. Jawel de Limited Edition dus! Wees er snel bij.

[ Voor 29% gewijzigd door TheZeroorez op 12-06-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

GG---77 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:14:
Ik ben erg benieuwd hoe het met de "Codec" is! Is deze in dit deel weer zo nadrukkelijk aanwezig? Hoe zijn de ervaringen?
De codec is gepimpt! Full motion video baby, YEAH! /austin powers mode off.
Meer zeg ik niet. Anders spoil ik het teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
Koffiezuiper schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:47:
[...]

Ey man, dat is vet balen. Probeer het spel eens te bestellen via bartsmit.com. Ik heb dit vannochtend gedaan en hij is echt een paar minuten geleden al verzonden en ik kan hem morgen thuis verwachten. Jawel de Limited Edition dus! Wees er snel bij.
Idd, bij bartsmit.com zijn ze nog te bestellen. Ik heb daar de s.e eergister besteld en vandaag al netjes thuisbezorgd!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
Slash500 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:03:
[...]

13 Juni dus een dagje later
Misschien is de shipment verkeerd gegaan ?
die datum klopt niet. de s.e hebben ze ook al binnen!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Ik ga zo even bij de MM in Utrecht HC kijken of het spel er nog ligt. Zo niet... *shrug* Dan speel ik GTA IV nog even.

[ Voor 69% gewijzigd door TheZeroorez op 12-06-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Zo bezig met installeren. Merkt toch weer dat het een spel met humor: usage warning: this game is intended to be played on a Playstation 3 console. Lol :).

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:35
poeh, net gekocht en een uurtje gespeeld. Eerste indruk: verdomde moeilijk. Kan ook komen doordat ik de eerste delen nooit heb gespeeld.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nee, dat komt omdat je goed moet rondkijken hoe je het beste door de levels sluipt. Het is geen shooting game als CoD ofzo, je moet sluipen, en vaak vind je altijd wel een alternatief weggetje zodanig dat je niemand hoeft te killen. Wel weer helemaal het MGS gevoel te pakken hoor, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Laatst online: 14-09 11:10
Eerste indruk (sinds 11 uur vanochtend :P), echt TOP!
Het ziet er goed uit, speelt heerlijk, enorm goede sound en je zit vanaf moment 1 in het verhaal. Ik heb nu al 2 uur lang tegen mijn vriendin gezegd dat ik zo stop :9.. and so on, and so on...

Het spel maakt echt een goede indruk en ik moet zeggen dat ik tot nu toe de hoge scores terecht vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collectors Edition gekocht, wel een beetje prijzig voor wat je ervoor krijgt, maarja, het is Metal Gear :P

Gameplay, cutscenes, verhaal, acteerkwaliteit, geluid, graphics, allemaal geweldig! Ik ga er geen verhaal van maken, het enige wat ik zal zeggen is dat ik helemaal tevreden ben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

wat een super game en zo lekker met DS3 _/-\o_

heb ook MGS4 L.E zonder Pre order gister land winkel vraag of ze nog een hadden liggen ze hadden er 5 ze zij kom morgen maar even langs ik om 11uur langs en hij met een :) hier is je MGS4 L.E en ik een dikke :*) wand paar wilde geen MGS4 L.E hebben maar gewoon versie dus ik weer geluk

Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/2716/img1098nu3.jpg

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

O nee. Iets stoms gedaan... Lekker 4 uurtjes ge-MGS ben ik vergeten het te saven... :X Heeft iemand voor mij een save game? Van ongeveer na de FROGS? Anders moet ALLES overview doen. DM mij even. Thanks! :P

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen auto save?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nee, erg vervelend want er zitten wel checkpoints in. Daar ging ik de eerste keer ook de fout in.
Arx: ik zal even kijken welke savegames ik nog heb straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

What the hell hebben ze met die camera uitgespookt? :S

Ik wil niet de zijkant van Snake zien als ik om een hoek loop, ik wil zien wat er voor me is....mis ik ergens iets of hebben ze die camera nu echt ontzettend verneukt?

Moet verdorie een beetje liggen pielen met de rechterstick om een beetje fatsoenlijk rond te lopen...

:/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

max schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:27:
What the hell hebben ze met die camera uitgespookt? :S

Ik wil niet de zijkant van Snake zien als ik om een hoek loop, ik wil zien wat er voor me is....mis ik ergens iets of hebben ze die camera nu echt ontzettend verneukt?

Moet verdorie een beetje liggen pielen met de rechterstick om een beetje fatsoenlijk rond te lopen...

:/
Er staat ergens een camera-optie in het menu. Ik weet niet wat dit veranderd, misschien kun je er iets mee.

@Arx: Savegame
Volgens mij is dit bij je in de buurt. Ik weet niet in hoeverre settings worden meegenomen of dat de save accountspecifiek is. Maar veel succes ermee :)

[ Voor 16% gewijzigd door Shiver23 op 12-06-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:Als die van jou binnen is, besteld is, nog komt, geweldig is, cool is, de collector's edition is of door je neus geboord is hoef je dat hier echt niet mede te delen. Praat liever over het spel in z'n geheel dan over jouw kopietje ervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Shiver23 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:29:
[...]

Er staat ergens een camera-optie in het menu. Ik weet niet wat dit veranderd, misschien kun je er iets mee.
Ik heb zo ongeveer heel dat menu al door gespit...kan alleen niet iets vinden waardoor ik niet constant mijn camera aan het bijstellen ben ipv aan het opletten of er mercenaries rond lopen.

Zal morgen nog eens kijken als ik wat wakkerder ben. Hoop toch echt dat de cameraview uit MGS1/2 er in zit. Vind deze camera echt nergens naar spelen....hell ik heb echt compleet geen zin om het zo te spelen, dan maar geen MGS4. :(

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het laatste (en misschien wel belangrijkste deel) uit de Metal Gear Retrospecive serie is verschenen:

Metal Gear Retrospective Part 6
A chronological briefing of Snake tales from 1964 to 2014.

Hieronder nog eens allemaal op een rijtje:

Metal Gear Retrospective

Metal Gear Retrospective Part 1
Metal Gear, Snake's Revenge, and MG2: Solid Snake.
Metal Gear Retrospective Part 2
Metal Gear Solid, VR Missions, and The Twin Snakes.
Metal Gear Retrospective Part 3
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty and MGS2: Substance.
Metal Gear Retrospective Part 4
Metal Gear Solid 3: Snake Eater, MGS3: Subsistence, and the story of Portable Ops.
Metal Gear Retrospective Part 5
The handheld missions of Ghost Babel, AC!D and Portable Ops.
Metal Gear Retrospective Part 6
A chronological briefing of Snake tales from 1964 to 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Vandaag aan één stuk door doorgespeeld tot Act 3, hieronder kort mijn bevindingen:

Spoiler vrij:
Eerst wil ik wat kwijt over de graphics, MGS4 heeft de beste graphics die ik bij een PS3 spel gezien heb, het ziet er echt heel erg goed uit (beter dan Uncharted, GT5-P etc.). Maar daar zit ook meteen een minpunt, op sommige momenten is het net iets te veel voor de PS3, en heb je dus last van framedrops.
De gameplay is ook goed uitgewerkt. Nog steeds de good-old MGS gevoel, maar toch nog vernieuwend. Ik ergerde me in de trailers aan de 'threat ring', omdat het zo opvallend in beeld was, maar gelukkig valt ie tijdens het spelen niet zo op en is het ook nog eens een handige toevoeging. Wat erg leuk is, is dat je op je eigen manier kunt spelen; lekker sneaken of Rambo stijl :Y)
En ja, er zijn weer veel cut scenes die lang kunnen duren. Maar dat vind ik zelf niet zo hinderlijk, ik vind de cut scenes juist het leukste aan MGS. Maar voor de gene die dit niet zo leuk vinden: het kan een reden zijn om MGS4 niet te kopen, want soms kunnen ze echt lang duren :P Bijv. op het einde van een Act. Je krijgt dan een 'End of Act' cut scene, daarna een Mission Briefing van de volgende Act, en dan nog een begin cut scene van de volgende Act.

Spoilers Act 1:
spoiler:
Act 1 was erg vet gedaan. Het is echt alsof je in een oorlog gebied zit. De kogels vliegen constant om je oren heen. Vooral in deze level vond ik het opvallen hoe goed het geluid is in MGS4. Vooral als je in gebouwen loopt, en er knalt in de buurt iets, hoor je gewoon alle stenen en stof delen vallen, echt prachtig om te horen :D
Verder heb ik me vanaf het begin maar meteen aangesloten bij de rebellen, dus ik knal alleen maar PMC soldaten neer. Is het überhaupt mogelijk om je aan te sluiten bij de PMC soldaten?
Ondanks dat het een vette level was, vond ik het niet echt bij MGS passen, het was een beetje te druk en onoverzichtelijk allemaal.

Spoilers Act 2:
spoiler:
Hier had ik dus een dikke MGS3 flashback. Het was echt alsof ik weer MGS3 aan het spelen was, maar dan wat makkelijker omdat je dit keer niet zelf je camouflage hoeft te regelen :D En het ziet er echt prachtig uit. Ik hoop dat ze ooit een keer een MGS3 remake maken voor de PS3 met de MGS4 engine :D
En eindelijk de eerste boss fight, die ik eigenlijk wel miste in Act 1. Onder haar pak zag ze er toch nog best goed uit :9 Minpuntje hier is dat ze een beetje te makkelijk af te maken was, vooral omdat je heel veel sterke wapens hebt. Ik had een wat groter tentakel spektakel verwacht. Haar masker helpt in ieder geval wel erg veel, eindelijk 99% *O* Al lijkt het af en toe nu wel alsof Snake een 'gimp suit' aan heeft :D
Het was ook erg vet om de Gekko af te knallen, eindelijk niet meer weg hoeven rennen van die dingen. Wel jammer dat het draaien zo langzaam ging, maarja, het is denk ik een best zwaar geweer.
Wel jammer dat ze niet wat origineler waren om de onsterfelijkheid van Vamp uit te leggen, dit was een beetje voor de hand liggend. Ook begon ik richting het einde van Act 2 meer pro Liquid te worden. Liquid wilt gewoon de Patriots uitroeien, ik snap niet dat Snake niet gewoon aan zijn kant staat :P
Oh, en: WTF, Rose met Campbell :X

Spoilers Act 3, alleen over de cutscenes in het begin:
spoiler:
Wel leuk dat ze toch nog de gewone Snake look in het spel hebben verwerkt, ook als is het maar een camo pak. En WTF is er aan de hand met Meryl, de ene keer is ze de grootste fan van Snake, en nu heeft ze schijt aan wat hij te zeggen heeft? En, ja hoor, Big Boss is ook weer van de partij :P

edit:

Net vergeten te melden: het spel is veel leuker als je de vorige delen gespeeld hebt, en een beetje bekend bent met het verhaal. Er komt echt heel veel terug uit de vorige delen, en er wordt bijna niks uitgelegd over de vorige spellen. Als je geen tijd/zin hebt om de vorige spellen te spelen (vooral MGS, MGS2 en MGS3), neem dan op z'n minst de links door die Sqall heeft gepost.

[ Voor 4% gewijzigd door Chester op 13-06-2008 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 14-09 19:00
@Chester

spoiler:
ik denk dat Merryl zo doet vanwege die nanites. Ik denk dat ze behalve de zintuigen ook andere dingen deelt met haar team zoals trekjes etc.
denk verder niet dat je je kunt aansluiten bij de PMCs aangezien deze toch bij Liquid horen op de een of andere manier, maar de rebellen helpen maakt het soms ook makkelijker om door de linies te sluipen en het geeft een goed gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Einde van Act 3 spoiler:

spoiler:
Wat een fenomenaal filmpje! Lekker lang en héél veel uitleg :) Ik had niet verwacht dat Zero en de rest de patriots zijn :o Ook Eva als Snake zijn moeder is een verassing voor mij.

Maar wat een vet filmpje toch. Ocelot komt echt machtig over met zijn controle en die muziek :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Even een vraagje aan de mensen die nu MGS4 spelen en de voorgaande delen ook, net als ik, nooit aangeraakt hebben.

Is er wat van het verhaal te volgen? Ik vind namelijk een verhaal een belangrijke toevoeging in de game. Alleen voor de gameplay koop ik zo'n spel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoEinstein
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-08 16:31
Gister ook MGS4 gehaald. Ik heb weinig MGS ervaring (MSX tijdperk beide spellen gezien en MGS op de PSX tot sniper wolf gespeeld al kan het iets verder geweest zijn. MGS heb ik in ieder geval niet uitgespeeld. Toch heb ik tot nu toe niet het gevoel dat ik veel van de verhaallijn mis.

Ik ben blij dat er een auto-aim in zit en ja ik speel ook op het laagste/eenvoudigste niveau. Het spel is in ieder geval erg toegankelijk op deze manier (het is onspanning geen werk :P). De sfeer is uitstekend. Het was zomaar opeens 23:30 en ik moest nog eten. Lang geleden dat me dat gebeurt is.

Omdat ik voor MGS:O mijn karakter niet helemaal goed kon zien tijdens het creatie proces op mijn SD CRT, heb ik de PS3 even aan mijn 24" HD monitor geknoopt. Ja dan ziet het er een stuk beter uit, maar de SD graphics zijn niet veel minder (Old snake stress is wel slecht te zien), petje af. De Condemned 2 demo was bijvoorbeeld rampzalig op SD.

Twee kleine minpuntjes (spoiler free):
- Het konami ID idee zuigt (persoonlijke mening). Alle gegevens zijn bekend bij Sony en nu moet ik ze dus dupliceren. Bijkomend feit is dat mijn PSN naam niet mocht van Konami waardoor je weer tags moet delen met vrienden. Niet onoverkomelijk wel vervelend.
- Tussen act 1 en 2 moet je opnieuw een deel van het spel installeren. Had dat nou niet bij de initiele installatie kunnen gebeuren? Ook niet onoverkomelijk maar dan doet Uncharted het toch wel beter (geen installatie en geen laadtijden).

Ik hoop dat Sony de DS3 snel uitbrengt, mis het PSX gevoel op dat vlak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kbloem schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 07:56:
Even een vraagje aan de mensen die nu MGS4 spelen en de voorgaande delen ook, net als ik, nooit aangeraakt hebben.

Is er wat van het verhaal te volgen? Ik vind namelijk een verhaal een belangrijke toevoeging in de game. Alleen voor de gameplay koop ik zo'n spel niet.
ik heb alleen Twin Snakes gespeeld, lang geleden ;), maar ik snapte de intro niet echt... verder zal het wel duidelijk worden hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Shiver23 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:29:
[...]

@Arx: Savegame
Volgens mij is dit bij je in de buurt. Ik weet niet in hoeverre settings worden meegenomen of dat de save accountspecifiek is. Maar veel succes ermee :)
Top! Ik zal vanavond weer verder! Thanks mate! :) Volgende keer zal ik niet meer vergeten de game te saven. :X Autosave is zoooo 2007. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kbloem schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 07:56:

Heel simpel je moet de grote baas te pakken die ze bij deel 1 2 en 3 niet konden.. dit is de hele verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 18:13

Maximus

There is no substitute

Ik zit te twijfelen of ik MGS4 moet halen of niet. Na verschillende reviews te hebben gekeken en gelezen ben ik er nog niet uit. Zelf heb ik MGS1 en 2 gespeeld. MGS1 wist mij erg te pakken en te boeien tot het einde. MGS2 vond ik erg saai en vervelend door het Strutt systeem.

Tactical Espionage vind ik zelf wel een leuk genre om te spelen. Iemand tips? :>

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:55

Nohead

PSN ID: Nohead

Maximus schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:32:
Ik zit te twijfelen of ik MGS4 moet halen of niet. Na verschillende reviews te hebben gekeken en gelezen ben ik er nog niet uit. Zelf heb ik MGS1 en 2 gespeeld. MGS1 wist mij erg te pakken en te boeien tot het einde. MGS2 vond ik erg saai en vervelend door het Strutt systeem.

Tactical Espionage vind ik zelf wel een leuk genre om te spelen. Iemand tips? :>
Gewoon kopen! Ik heb zelf MGS1 6x uitgespeeld was er echt hooked aan.
MGS2 heb ik helaas niet gespeeld, maar paar dagen geleden toch opgepicked 2e hands bij de videotheek voor 10 euro. Ben gisteren toch aan MGS4 begonnen 1,5 uur kunnen spelen.
Besturing is erg fijn, cam problemen zie ik niet echt. En wat een graphics worden er weer uit de PS3 gepoept, een ware genot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Laatst online: 02-02 17:53
(jarig!)
[url=http://http://ps3.ign.com/articles/881/881472p5.html]IGN MGS4 Review - 10/10[/url]
Is it possible to give a game an 11? If so, this would be the game that would merit that score. Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots is a title that exceeds all of the hype that was attached to the title. Regardless of whether you've seen every trailer and screenshot, read every preview and heard every interview, you won't get a full sense of how phenomenal this title is unless you sit down and experience it for yourself.

Legends die hard and deserve a heroic story that lives on when they are gone. Metal Gear Solid 4 is such an ending for the legendary warrior Solid Snake. Not only does it sum up the full franchise of Metal Gear, its depth and its complexity, coupled with its technical prowess, make it one of the best games of the year and, indeed, one of the best games ever made. Get some well earned rest, Snake. You've earned it. We salute you.
Zie-ke-lijk. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nohead schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:58:
[...]

Gewoon kopen! Ik heb zelf MGS1 6x uitgespeeld was er echt hooked aan.
MGS2 heb ik helaas niet gespeeld, maar paar dagen geleden toch opgepicked 2e hands bij de videotheek voor 10 euro. Ben gisteren toch aan MGS4 begonnen 1,5 uur kunnen spelen.
Besturing is erg fijn, cam problemen zie ik niet echt. En wat een graphics worden er weer uit de PS3 gepoept, een ware genot ;)
Nou ik ben gisterenavond ook begonnen, ik heb helaas niet superveel tijd om te spelen...vanavond een uurtje of 2, morgenmiddag even, zondag niet :( maar goed...nog maar een klein stukje gespeeld dus maar MAN wat ziet het er goed uit. Cam problemen snap ik wel, ik zat de eerste minuten ook te klungelen totdat ik alles op invert zette ;) toen ging het wel hahaha. Maar hij is wel pittig...of had ik niet op "Solid" moeten beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik hoorde op verschillende forums iets over 44 euro bij de media markt. Wat is daar van waar? In Arnhem gaat ie niet voor minder dan 57 weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kbloem schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:41:
Ik hoorde op verschillende forums iets over 44 euro bij de media markt. Wat is daar van waar? In Arnhem gaat ie niet voor minder dan 57 weg....
Mediamarkt is een Franchise, verschillende filialen hebben verschillende aanbeidingen, ik heb hem zelf in Utrecht HC opgepikt voor 55€, bij MM Eindhoven en Maastricht stond die in de folder voor 44€.
Nu geen spoilers meer lezen, wil het zelf allemaal meemaken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:48:
[...]

Mediamarkt is een Franchise, verschillende filialen hebben verschillende aanbeidingen, ik heb hem zelf in Utrecht HC opgepikt voor 55€, bij MM Eindhoven en Maastricht stond die in de folder voor 44€.
Nu geen spoilers meer lezen, wil het zelf allemaal meemaken :9~
grr ik belde gisteren mm maastricht en die zeiden 57? dus heb ik hem maar bij FRS gehaald...

ach ja, ik ben waarschijnlijk de eerste die het spel na 10 minuten heeft uitgezet... eerst maar eens ergens de controls bestuderen. Vond het vaag dat er niks werd uitgelegd in het begin ff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Phusebox schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:27:
[...]

grr ik belde gisteren mm maastricht en die zeiden 57? dus heb ik hem maar bij FRS gehaald...

ach ja, ik ben waarschijnlijk de eerste die het spel na 10 minuten heeft uitgezet... eerst maar eens ergens de controls bestuderen. Vond het vaag dat er niks werd uitgelegd in het begin ff...
Met 'select' krijg je de lay-out te zien.
In MG:O zitten trainingsmissies om de controls onder de knie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een paar uur zitten spelen.
Oh mijn god! Wat een graphics. Serieus die overgang van cutscene naar spelen. Ik schrok gewoon van "ow ik moet aan de slag".

En wat een sfeer en detail. Echt een topper.
Ben nu al een paar uur bezig met act 1. Alleen zitten klooien. Besturing masteren. Die auto aim is nog een beetje wennen, soms draait old snake opeens de andere kant op dan waar zo'n dude staat. Maar voor de rest. Damn wat een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shiver23 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:35:
[...]

Met 'select' krijg je de lay-out te zien.
In MG:O zitten trainingsmissies om de controls onder de knie te krijgen.
zoals je al weet vond ik het online gedeelte echt zuigen, dus dat ga ik ook niet meer doen, als ik me daar namelijk te veel aan irriteer gaat de disc voorgoed uit de ps3 :D

had wel dat virtual ding opgestart maar daar zag ik alleen 'figuren' die niks deden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:37:
Gisteren een paar uur zitten spelen.
Oh mijn god! Wat een graphics. Serieus die overgang van cutscene naar spelen. Ik schrok gewoon van "ow ik moet aan de slag".

En wat een sfeer en detail. Echt een topper.
Ben nu al een paar uur bezig met act 1. Alleen zitten klooien. Besturing masteren. Die auto aim is nog een beetje wennen, soms draait old snake opeens de andere kant op dan waar zo'n dude staat. Maar voor de rest. Damn wat een spel.
Dat auto-aim kun je toch hopelijk wel uitzetten? Auto-aim is voor mietjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kbloem schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:45:
[...]

Dat auto-aim kun je toch hopelijk wel uitzetten? Auto-aim is voor mietjes :P
Hij staat default uit zelfs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet eens dat er auto-aim was? Ik richt altijd zelf

Gisteren opgepikt, mijn impressies:
Snake is back! Wel moet ik nog wel wennen aan Snake met een snor.
Supermooie graphics en cutscenes, alleen zijn soms de schaduwen niet helemaal lekker (schaduw van palen of electriciteitskabels zijn vol met jaggies)
De flashbackstukjes zijn ook tof gedaan (waarin je tijdens een cutscene paar keer op X kan drukken)

Voice acting is nog steeds super, maar soms klinkt Hayter (Snake) wel erg als een grumpy old bastard, waarschijnlijk expres zo gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke moeilijkheidsgraad spelen jullie?
Ik speel nu naked normal, heb het idee dat ik beter solid normal had kunnen beginnen, dit is redelijk makkelijk. Ben nog in Act1, word het later wat moeilijker of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

NoTimeRemains

I know

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:59:
Voice acting is nog steeds super, maar soms klinkt Hayter (Snake) wel erg als een grumpy old bastard, waarschijnlijk expres zo gedaan
ja Snake is verouderd en dus zijn stem ook. logisch of niet?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja bedankt... denkt dat ik hem ga halen hoor... 2e ps3 spel, waar is ie het goedkoopst en hoeveel? Twente...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

NoTimeRemains

I know

even...topic...doorlezen...en...google...is...je...vriend.... ;)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Laatst online: 14-09 11:10
Phusebox schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:27:
[...]

Ik bne vaak geen controlwonder die alles meteen onder de knie heeft, maar MGS is echt niet moeilijk om mee uit de voeten te kunnen. Alleen het CQC (iets waar ik mijn handen bij de eerste keer uitspelen niet te vaak vuil aan maak) kan lastig zijn door sommige combinaties. Voor de rest is het eigenlijk erg makkelijk.

Ik ben nu bij de tweede bossbattle, ben benieuwd wat die gaat brengen. Dat merken we waarschijnlijk pas na het weekend, druk programma voor de boeg... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Holy crap, een MGS novel!

!!SPOILER ALERT!!!
Ik zet hier een linkje neer: http://www.amazon.com/Met...oks&qid=1213338219&sr=8-5
!!!SPOILER ALERT!!!
Ga ALLEEN naar die pagina als je MGS4 al bijna uitgespeeld hebt. Bevat MAJOR spoilers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CSB schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:30:
Holy crap, een MGS novel!

!!SPOILER ALERT!!!
Ik zet hier een linkje neer: http://www.amazon.com/Met...oks&qid=1213338219&sr=8-5
!!!SPOILER ALERT!!!
Ga ALLEEN naar die pagina als je MGS4 al bijna uitgespeeld hebt. Bevat MAJOR spoilers!
Het is wel heel verleidelijk om er op te klikken als je het spel voor zeker nog een jaar niet kan spelen :P Tijd om te sparen voor een PS3 en wachten tot die in prijs is verlaagd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve het scherm & de externe soundblaster heb ik dit : http://i217.photobucket.c...c167/knotje/PS3_setup.jpg gisteren aangeschaft.

Ik heb nog niet echt veel tijd gehad om aan de besturing te wennen, komt nog wel.

Grafisch/technisch vind ik de game vaak top, maar in sommige gevallen loopt MGS4 ook achter :

- geen motion blended animaties
- nog steeds geen 'jump' functie om naar hoger gelegen richels/over hoge obstakels te springen (
de engine kan nog steeds geen echte jump trajectory berekenen blijkbaar, of alleen in pre scripted vorm ? )
- niet eens self-shadowing op Snake's model in meerdere binnen locaties

Laatsgenoemde geval wijst op een limiet aan realtime lichtbronnen ; waardoor de normal mappings
dus niet tot hun recht komen in die gevallen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ik ben juist blij dat er geen motion blending (indien je motion blur bedoelt) is. Ik haat het als ik het niet uit kan zetten in een spel. Zie jij alles geblurred als jij je hoofd van links naar rechts beweegt? Of als je auto aan het rijden bent? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Chester op 13-06-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mamoritai
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-03-2021
Gisteren MGS 4 gehaald voor een maat van mij, natuurlijk even gespeeld, tot einde van act 1.
Wat een heerlijk spel, de details, de knipogen naar de vorige delen.

Ook even MGO opgestart, en geupdate, poppetje gecreate, en ik wou natuurlijk de MGO shop nog even bekijken.
Het enige wat ik kreeg was een blanco scherm, is dit al verandert?
En als je meer character-slots wilt halen, is dit dan via je PSN-credits, CC of nog weer anders?
(en is het in Euro, dollar, of nog wat anders?)

Helaas heeft mijn maat het spel meegenomen , anders had ik het zelf na kunnen kijken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:02:
Behalve het scherm & de externe soundblaster heb ik dit : http://i217.photobucket.c...c167/knotje/PS3_setup.jpg gisteren aangeschaft.

Ik heb nog niet echt veel tijd gehad om aan de besturing te wennen, komt nog wel.

Grafisch/technisch vind ik de game vaak top, maar in sommige gevallen loopt MGS4 ook achter :

- geen motion blended animaties
- nog steeds geen 'jump' functie om naar hoger gelegen richels/over hoge obstakels te springen (
de engine kan nog steeds geen echte jump trajectory berekenen blijkbaar, of alleen in pre scripted vorm ? )
- niet eens self-shadowing op Snake's model in meerdere binnen locaties

Laatsgenoemde geval wijst op een limiet aan realtime lichtbronnen ; waardoor de normal mappings
dus niet tot hun recht komen in die gevallen.
Uiteraard valt er altijd wel wat te zeiken maar jij kan er wat van zeg! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:55
Heb gisteren ook het spel, had tijdens de SP ff de [spoiler]Ipod[/spoiler van snake aangedaan. En tip: Als je weining health hebt:
spoiler:
rook ff een van zn sigaartjes

Sorry voor m'n nederlands: Woon 4 jaar in duitsland al :P
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic bevat spoilers, zoals de titel zegt.
De [spoiler]-tag hoeft dan ook niet meer gebruikt te worden.