Dat klopt, technisch gezien doet de Intel Pentium D ook onder.
( af en toe vraag ik me af of iedereen wel even objectief is qua mening over Intel/AMD,maar dat terzijde)
Naast de mensen die de X2 aanprijzen zijn er ook mensen die de Pentium D aanprijzen. Fanboys zullen altijd naar 'hun' merk neigen. Een aantal kijkt naar prijs/kwaliteit verhoudingen.
Dat laatste is relevant, persoonlijke meningen zijn irrelevant bij de keus van een processor.
maar als je gaat kijken naar de testen (op tomshardware), dan kan `n D930/D940 goed meekomen met `n X2-3800.
De AMD Athlon 64 X2 3800+ heeft over het algemeen een kleine voorsprong op de Intel Pentium D930 qua prestaties.
Hij is enkel minder zuinig dan de X2 3800. Daarom zou ik graag weten waarin de X2 dan de betere processor is?
Zoals je al zei, de betere prestaties en het lagere energieverbruik.
Ik wil namelijk binnenkort mijn systeempje gaan upgraden en ik heb niet het geduld om op de Conroe te wachten. Daarnaast betwijfel ik of deze echt zoveel sneller is, er zijn voor zover ik weet nog geen officiële benchmarks.Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar de Pentium D-serie, zeker als ik ga kijken naar de pricewatch waar de Pentium D 940 erg in prijs is gezakt ( de prijswijziging waar die Taiwanese chipbakkers o.i.d. `t over hadden?).
Graag zou ik dus willen weten waarin de X2 de betere processor is. Alvast bedankt.
Toen de topicstart geschreven werd en de X2 3800+ en de D830 beoordeelt werden waren de prijzen anders dan nu. De 'toen' is dan ook nog niet zo gek lang geleden

Zoals de
topicstart laat zien was de D830 €26,- lager geprijsd dan de X2 3800+. Dat kleine prijsverschil is een tijd zo gebleven. (Beide processoren zijn gedaald in prijs)
Tot zover had de X2 3800+ altijd de voorkeur.
Tegenwoordig (vanaf de laatste paar dagen) zijn de prijzen blijkbaar gedaald. De prijzen van de Intel Pentium D processoren wel te verstaan. Gezien de prijzen van processoren snel fluctueren is het ook altijd verstandig om
zelf prestaties te vergelijken tussen de processoren. Er werd vroeger gezegd dat de X2 3800+ beter was dan de D830/D930. Dat is nu nog zo. Echter hoeft beter niet zozeer aantrekkelijker te zijn.
Als ik kijk in de pricewatch dan zie ik een D930 voor € 205,- en een D940 voor €244,-. De D8xx serie kun je beter achterwege laten, die zijn duurder en slechter.
Gezien de volgende processoren DDR2-SDRAM gaan gebruiken is het handig om bij de aanschaf van een nieuw systeem ook DDR2-SDRAM te kopen. De Intel Pentium D 9xx heeft zo voorkeur t.o.v. de AMD Athlon 64 X2 3800+.
Heb je reeds een S939 platform dan is het uiteraard een ander verhaal
Al met al, vergelijk de prestaties. Bekijk jouw upgrade schema en bekijk de prijzen en maak daaruit een conclusie. Mijn ervaring is dat je daarbij niet moet luisteren naar mensen die zeggen 'koop product y

' zonder een goede onderbouwing
Ga in ieder geval niet op oude ervaringen af. Als je 2 jaar geleden een goede ervaring had met product y wil dat niet zeggen dat product y nu nog steeds een aantrekkelijk product is. Misschien is product x dat 2 jaar geleden enorm slecht was wel veruit de beste geworden
Vergelijk dus de producten, prestaties, kwaliteit en prijzen die op dit moment worden aangeboden.