KPN Snelheidsverhogingen

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.635 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

rdfeij schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:57:
[...]

Ik heb speedxs 24mbit (adsl2+), zit 2km van centrale en heb max 19mbit gehaald (tot nu toe) 1 maand heb ik hem nu.

Speedxs is goed, heeft veel actieve helpdeskmogelijkheden (telefoon, irc, forum etc.) en alles wordt snel beantwoord.
Als ik op de Speedxs site kijk, dan is het hoogste abbo een 10mbit? :S

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

seamus21 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:42:
[...]

Is dit zo? Volgens mij werkt ISDN bv niet met ADSL2+ en dan zouden wij door die omzetting dus een niet werkend iets krijgen? Lijkt me stug dat ze dat zo omzetten dan...
isdn werkt prima met adsl2+, kpn levert ook gewoon de ST716i en 546i die geschikt zijn voor adsl2+ en gaat ook adsl2+ via isdn leveren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 21:52
Ik heb een Speed Touch 570 van VOOR januari 2004 en ik heb sind de snelheidverhoging last van een modem dat om de +- 20 seconden de verbinding verliest. Bij mij is donderdag de snelheid verhoogd naar 6000/768 maar op de een of andere manier kan de Speed Touch de verbinding niet langer dan 20 seconden vast houden :? Ik heb al gezocht naar nieuwere firmware, maar die is niet te vinden voor een Speed Touch 570 van voor Januari 2004. Is er iemand die dit zelfde probleem heeft?

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb rondgevraagd bij mensen hier uit de beurt, er is inderdaad een upgrade geweest hier, toch geeft mijn modem niet hoger aan als 8000/1024. Heb inmiddels de stabiele 4.2.7.30 versie geinstalleerd. Afwachten maar, volgens mij heeft er nog niemand de 12mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dannyreuser schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:30:
Ik heb rondgevraagd bij mensen hier uit de beurt, er is inderdaad een upgrade geweest hier, toch geeft mijn modem niet hoger aan als 8000/1024. Heb inmiddels de stabiele 4.2.7.30 versie geinstalleerd. Afwachten maar, volgens mij heeft er nog niemand de 12mbit?
Welk modem gebruik je dan? Alleen de ST546 en de ST716 kunnen op 12mbit synchroniseren he? :)
Who Am I? schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:28:
Ik heb een Speed Touch 570 van VOOR januari 2004 en ik heb sind de snelheidverhoging last van een modem dat om de +- 20 seconden de verbinding verliest. Bij mij is donderdag de snelheid verhoogd naar 6000/768 maar op de een of andere manier kan de Speed Touch de verbinding niet langer dan 20 seconden vast houden :? Ik heb al gezocht naar nieuwere firmware, maar die is niet te vinden voor een Speed Touch 570 van voor Januari 2004. Is er iemand die dit zelfde probleem heeft?
Als je de nieuwste firmware hebt, moet je de modem even direct op de ISRA testen en als de verbinding dan nog steeds labiel is, moet je contact met je ISP opnemen, die kunnen het dan aan kpn doorgeven en wordt je storing verder behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Ik heb de speedtouch 580i, deze zou ook adsl2+ ready zijn volgens de specificaties. http://www.speedtouch.com/prod580.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 21:52
ISRA
:? :X Wat betekend dat?

Ik heb NIET de nieuwste firmware, omdat ik die niet kan vinden...

[ Voor 71% gewijzigd door Who Am I? op 05-11-2005 13:40 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
dannyreuser schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:37:
Ik heb de speedtouch 580i, deze zou ook adsl2+ ready zijn volgens de specificaties. http://www.speedtouch.com/prod580.htm
Ja, ADSL2 en niet ADSL2+

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Het punt waar je tel-lijn je huis binnenkomt. Waar de hoofdaansluiting is dus,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Ok, maar dan zou hij als nog 11mbit aan moeten kunnen? http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/adsl2/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, als je de allernieuwste firmware erop hebt, maar adsl2 modems willen soms niet op 12mbit synchroniseren met adsl2+ centrales (het schijnt echt iets anders te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
hmmm, moet ik weer een nieuw modem kopen, word al nummer 4 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze heb ik idd erin gepropt ;)...

Voor meer firmwares:
fXp://ftp.biuro.fen.pl/sterowniki/Linksys/Linksys%20WAG54G%20v.2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:23:
Iemand die z'n fast/extra/advanced abo al op 12mbit ZIET staan? :)
volgens he schema(tje) op asdslcentrale.nl is mijn server 2 december aan de beurt, ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Kijk net toevallig in mn router naar de statistieken, woei: 6144/768 :) dacht dat het nog wel even zou duren, maar ik heb de ontwikkelingen niet echt gevolgd. ADSLcentrale.nl voorspelde dat ie gisteren geupgrade zou worden, dus blijkbaar is dat ook toen gebeurd. Maar even gauw ingevuld daar dat Bussum-Centrum op de nieuwe snelheid zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
Tsunami schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:33:
Kijk net toevallig in mn router naar de statistieken, woei: 6144/768 :) dacht dat het nog wel even zou duren, maar ik heb de ontwikkelingen niet echt gevolgd. ADSLcentrale.nl voorspelde dat ie gisteren geupgrade zou worden, dus blijkbaar is dat ook toen gebeurd. Maar even gauw ingevuld daar dat Bussum-Centrum op de nieuwe snelheid zit :)
Voor de goede orde, jij kan nu daadwerkelijk gebruik maken van de nieuwe snelheden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 09:22

GVR

Dat moet je alleen invullen als je die snelheden ook daadwerkelijk haalt, en dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals de twee aardige users hebben aangegeven, je haalt de nieuwe snelheden hoogstwaarschijnlijk niet ;)

routerupgrades moeten nu nog volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Nou,volgens mij is de site adslcentrale ook niet echt betrouwbaar.Mijn centrale staat er tussen als geupgrade,maar geupgrade,nee dus.
Is het een bekend iets dat dit er tussen kan zijn geslopen?Kan ik ze mailen bv,dat ze die centrale er tussenuit moeten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Corona schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:08:
Nou,volgens mij is de site adslcentrale ook niet echt betrouwbaar.Mijn centrale staat er tussen als geupgrade,maar geupgrade,nee dus.
Is het een bekend iets dat dit er tussen kan zijn geslopen?Kan ik ze mailen bv,dat ze die centrale er tussenuit moeten halen?
De site is afhankelijk van gebruikers. Als die het verkeerd opgeven staat het er verkeerd op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Corona schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:08:
Je kan toch zelf op de startpagina van adscentrale.nl aangeven dat jouw centrale oude snelheid heeft. Als ik het goed heb draait nog geen enkele centrale op de nieuwe snelheid, dus zou het overzichtskaartje helemaal rood moeten zijn. Ik vind het trouwens ook niet duidelijk aangegeven wanneer je nu moet aangeven dat je op nieuwe snelheid zit, zou handig zijn als dat er even met grote rode letters bovenstond ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

quote van adslcentrale.nl:
LAATSTE NIEUWS:

3 nov 2005 Het lijkt er op dat KPN bij veel mensen de lijnsnelheid verhoogt maar nog niet de echte snelheid verhoogt. Let dus op bij het invullen op de site dat u de speedtest resultaten gebruikt en niet de gegevens uit de configuratie van uw adsl modem.
Staat er toch vrij duidelijk op vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
Het staat er wel, en ik zie het ook wel... Maar aan de groene stippies op de kaart te zien zijn er toch nog genoeg mensen die dat niet hebben gelezen. Vandaar mijn voorstel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

De site is inderdaad onduidelijk en dat is altijd al zo geweest. Het is niet duidelijk of hij nou in proef draait of niet en wat nou wel en niet als geupgrade telt. Hiervan moet duidelijk bevestiging worden gevraagd als je opgeeft dat de centrale geupgrade is. En het moet bovenaan de pagina komen in grote rode koeieletters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Laatst online: 26-03-2023
Wanneer wordt die SNELHEID van KPN verdubbeld??

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006
Staat zelfs in de waarschuwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 09:57
Kan iemand mij vertellen of de e-tech adwg02 nu wel of niet geschikt is voor mijn toekomstige 12mbit lijn.

Heb het topic een beetje doorgelopen maar kan het niet echt vinden.

Of moet er eerst een firmware update komen , waar op de e-tech website nu nog niets over staat.

[ Voor 22% gewijzigd door michelc85 op 07-11-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag zou mijn snelheid omhoog gegaan zijn en mijn modems (ja ik heb er twee geprobeerd) geven allebei onderstaande snelheid aan met een Lite abo van Xs4all.

Downstream Rate: 3072 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps

Vreemd genoeg haal ik geen hoger resultaat dan 165Kbit... Ik heb o.a. speedtest geprobeerd, maar ook mijn newsservers (3 Threads Xs4ll + 10 Threads Astraweb) geven geen hoger resulaat...
Ben ik maar voor de helft geupgrade ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Lees het topic eens door, blader 1-5 pagina's terug en je vind je antwoord herhaaldelijk. Jij bent inmiddels de 1000e die dit vraagt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

En je bedoelt Kbyte ipv Kbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Even aanvullendop alle berichten hier over de nieuwe "intrainwaarden", maar nog steeds lage snelheden.Dit vond ik zonet in de FAQ van XS4All:
Als ik inlog op mijn modem, zie ik de nieuwe snelheden staan. In de praktijk haal ik die echter niet. Hoe kan dat?
De snelheidsverhoging is nog niet doorgevoerd. KPN treft hier op dit moment voorbereidingen voor. Deze voorbereidingen zorgen ervoor dat de nieuwe snelheid al wordt weergegeven in uw modem. Voordat de snelheden daadwerkelijk worden verhoogd, moet KPN nog enkele handelingen uitvoeren. Alle werkzaamheden worden voor het einde van 2005 afgerond. Nog voor het einde van dit jaar kunt u dus van de nieuwe snelheden profiteren.

Zie ook het nieuwsbericht hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
off topic
Infra Structuur Rand Apparatuur

Het kastje wat jou binnenlijn scheidt van de grond(buiten)kabel van kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
Het punt van discussie is : je ziet de nieuwe snelheid al in je router-waarden terug maar zijn nog niet doorgevoerd. Helaas dus geen WYSIWYG.... >:)

Is dit bij voorgaande verhogingen ook op deze manier uitgevoerd? Ik kan me dat namelijk niet herinneren. Correct if I´m wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
Vorige verhoging ging direct in (voor zover ik weet) met het veranderen van de snelheid in het modem. Ik kan me trouwens ook niet herinneren dat de vorige keer mijn modem werd ge-reboot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
SierdW schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:10:
Vorige verhoging ging direct in (voor zover ik weet) met het veranderen van de snelheid in het modem. Ik kan me trouwens ook niet herinneren dat de vorige keer mijn modem werd ge-reboot...
Dat dacht ik dus ook, dat had dit topic wel een heel stuk korter gemaakt. Je ziet nl. je nieuwe snelheid wel, maar de uitvoering daarvan laat op zich wachten. Geen WYSIWYG dus, maar WYSIWYMWF 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de echte snelheidsverhoging komt pas in december hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:50:
de echte snelheidsverhoging komt pas in december hoor.
Dat bedoelde ik ook te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

JeroenM_tbs schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:33:
Even aanvullendop alle berichten hier over de nieuwe "intrainwaarden", maar nog steeds lage snelheden.Dit vond ik zonet in de FAQ van XS4All:

[...]
Ja, dat stond vanaf vandaag ook ineens als melding op intranet Planet/Het Net en daar ben je hier dan al zo'n beetje een week achter. Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:43

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Aarsbuds0r schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:31:
[...]

Ja, dat stond vanaf vandaag ook ineens als melding op intranet Planet/Het Net en daar ben je hier dan al zo'n beetje een week achter. Zucht...
Mjah, dat stond er toch zeker al wel een week collega :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Adslcentrale.nl is totaal nutteloos voor deze upgrade.
Volgens hun policy zou nu alles nog rood moeten zijn, en dan straks in 1 keer groen worden.

Ze kunnen beter het verhogen van de syncsnelheden volgen, wat dat is het geen dat gefasseerd zal verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 13-09 13:27

Shunt

Boe

_Mystikal_ schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 01:49:
[...]

als het goed is langer :D

maar even tussen door NIEMAND kan de snelheden nog halen omdat het simpel hardware en software matig nog niet mogelijk is dus iedereen die claimt het wel te kunnen heeft of de meest geweldige haxor skilz of de meest geweldige fanta ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
offtopic:
Wat bedoel je met WYSIWYMWF, what you see is what you ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Jullie hebben gelijk, ik haal de snelheden inderdaad nog niet :P Beetje jammer, dit was inderdaad met vorige upgrades niet zo. Ik zal de volgende keer het topic wat beter lezen ;)
_assembler_ schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:20:
[...]

offtopic:
offtopic:
ik denk dat het iets als Must Wait For moet betekenen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
zojuist ging mijn modem offline, na het opstarten gaf ie Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
768 / 6144
aan :) ik download echter nog op de oude snelheid..

edit: ah ik zie dat ik niet de enige ben :)

[ Voor 13% gewijzigd door unfor op 08-11-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
offtopic:
offtopic:
What You See Is What You Must Waiting For dacht ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

_Mystikal_ schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 01:49:
[...]

Nou, volgens mij staat dat specifieke bericht er pas net op hoor. Er stond al wel eerder een bericht dat ze bezig gingen met het voorbereiden van de upgrade enzo, maar niet dat klanten al de nieuwe snelheid enzo zouden zien, terwijl het nog niet zo was. Of ik moet heel blind zijn ;) (wat ik niet uitsluit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Hmmm, ben nu ingelogd op 3072.
De fysieke kraan gaat voor alle gebruikers tegelijk open of gebeurdt dat ook gefasseerd in de december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 12:51
Momenteel heeft KPN er een CAP op de oude snelheid zitten terwel de modem de niewue snelheid al aangeeft.
deze CAP gaat eind van dit jaar er af als alle centrales Gereed zijn voor de nieuwe snelheid.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, voor dit bericht kan het verwijderd worden? ik poste iets wat out of date was.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
daanski82 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:39:
Momenteel heeft KPN er een CAP op de oude snelheid zitten terwel de modem de niewue snelheid al aangeeft.
deze CAP gaat eind van dit jaar er af als alle centrales Gereed zijn voor de nieuwe snelheid.
Ja, ik weet dat er een CAP op zit.
maar met alle centrales gereed zijn, bedoel je daar mee dat alle modems ingetraind zijn op de nieuwe snelheid m.u.v. centrale's die nog niet ADSL2+ gereed zijn of dat ze allemaal ADSL2+ gereed zijn.
Want alle centrale's instellen op de nieuwe snelheid lijkt mij dat deze maand wel kan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 12:51
dat klopt maar er zijn nog wat centrales die niet gereeed zijn.
dus nog even wachten.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiftdel
  • Laatst online: 26-02 11:37
Heb een andere variant, heb een fast abbo en mijn mijn modem (linkys wag54gv2) geeft 6372/768 aan. i.p.v 8000/1024 of andere waarde voor na de upgrade...
Heb Xs4all en KPN benaderd, eens kijken wat hun er van vinden.

Grtz Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 11:16
Shiftdel schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:31:
Heb een andere variant, heb een fast abbo en mijn mijn modem (linkys wag54gv2) geeft 6372/768 aan. i.p.v 8000/1024 of andere waarde voor na de upgrade...
Heb Xs4all en KPN benaderd, eens kijken wat hun er van vinden.
Hier ook zo'n zeflde verhaal, modem geeft 2578 aan ipv 3072.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

waarschijnlijk is je verbinding dan bagger en kan je niet meer krijgen als die speed.
probeer het modem eens direct op de IS/RA te aan te sluiten als je het dan nog hebt moet je uit eindelijk even met kpn bellen dan kunen wij een paar meetingen doen om er achter te komen wat er mis is.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
[...]

offtopic:
Must Wait For....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiftdel
  • Laatst online: 26-02 11:37
Shunt schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:51:
waarschijnlijk is je verbinding dan bagger en kan je niet meer krijgen als die speed.
probeer het modem eens direct op de IS/RA te aan te sluiten als je het dan nog hebt moet je uit eindelijk even met kpn bellen dan kunen wij een paar meetingen doen om er achter te komen wat er mis is.
Mag denk ik niet klagen voer mijn verbinding, want ik haal bij test altijd die snleheid die in me modem staan (mijn geval dus 6000/768 terwijl ik fast abbo heb) en zit maar op +/- 1200 meter van de centrale. Maar goed ik ga morgen ff testen met me modem direct op de IS/RA. eens kijken of dat nog wat uitmaakt.
Maar zou die getrained waarde evengoed dan niet 8000/1024 moeten geven. En dat je dan eventueel maar 6000/768 haalt met down/upload door kwaliteir lijn en/of afstand.

Grtz Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn modem heeft ook al 512/3051 staan van 512/1600 maar snelheid is nog niet hoger :( wanneer komt dat ?

sorry zie het al nog niet geupgrade

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Shiftdel schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:55:
[...]

Mag denk ik niet klagen voer mijn verbinding, want ik haal bij test altijd die snleheid die in me modem staan (mijn geval dus 6000/768 terwijl ik fast abbo heb) en zit maar op +/- 1200 meter van de centrale. Maar goed ik ga morgen ff testen met me modem direct op de IS/RA. eens kijken of dat nog wat uitmaakt.
Maar zou die getrained waarde evengoed dan niet 8000/1024 moeten geven. En dat je dan eventueel maar 6000/768 haalt met down/upload door kwaliteir lijn en/of afstand.
op het moment dat de max download van je verbinding volgens de meeting die ons systeem doet 6.2 mbit is zal het profiel in je modem ook naar 6.2 gezet worden. ik weet niet hoe dit werkt maar het werkt zo :D ik heb mensen gezien waar de verbinding iedere keer van 8 mbit naar 6 ging iedere keer als een lamp met dimmer aan ging en het modem stoorde :/

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
Zal vast weleens voorbij zijn gekomen, maar ik vroeg
me af of de snelheden per connectie op nieuwsgroepen
ook omhoog gaan? Die worden nu geknepen tot +/- 100kb/s toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Dat ligt aan je provider
XS4all knijpt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
Was t er ff vergeten bij te zetten; ik heb t over Planet.
Knijpt die nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
superpolm schreef op woensdag 09 november 2005 @ 08:17:
Was t er ff vergeten bij te zetten; ik heb t over Planet.
Knijpt die nog?
Ja, die knijpt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, met 3 connecties haal ik strak 325kb/s, met zowel Nova als Eweka. Dat is vrij netjes voor ADSL Comfort, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Erg raar, ik haal nog steeds niet hoger als 100KBps.
/offtopic.

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 09-11-2005 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 08:44:
Nee hoor, met 3 connecties haal ik strak 325kb/s, met zowel Nova als Eweka. Dat is vrij netjes voor ADSL Comfort, nietwaar?
Jep same here. Planet knijpt niks af, dus dat wordt helemaal full speed downen straks (via eweka dan :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 14:50

bruto

Druktemaker.

mirelia schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:05:
Dat ligt aan je provider
XS4all knijpt niet meer
Hier anders wel:

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 768 / 6144
Transferred: 10mb.bin 10,00 MB in 33,45 seconds (306,1 KB/s)

Hebben nog een radiostream aanstaan, hence iets lager dan de normaal gehaalde 335KB/sec

The more you know, the more you know you don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:16:
Erg raar, ik haal nog steeds niet hoger als 100KBps.
/offtopic.
Toevallig wireless?

Met een Speedtouch Home ISDN & 3com Officeconnect wireless gateway (802.11b) combinatie haal ik ook maar 250kb/s max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

bruto schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:41:
[...]

Hier anders wel:

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 768 / 6144
Transferred: 10mb.bin 10,00 MB in 33,45 seconds (306,1 KB/s)

Hebben nog een radiostream aanstaan, hence iets lager dan de normaal gehaalde 335KB/sec
De discussie hierboven ging imo over downloaden van nieuwsgroepen en ik neem aan dat die 10mb.bin niet op een nieuwsgroep staat.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
mirelia schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:05:
Dat ligt aan je provider
XS4all knijpt niet meer
Volgens mij is XS4All niet degene die dat beslist, maar KPN.

Ik heb hier in Delft in ieder geval nog mijn oude snelheid al beweerd mijn modem het anders.
Het lijkt er in ieder geval op dat ik de maximale snelheid weer ga halen, dus ik ben allang blij.
Ik woon toch redelijk ver van de centrale (1,5 km).

Nieuwsgroepen haal ik ook nog altijd zelfde snelheid als vroeger.
Ik test mijn snelheid altijd via nieuwsgroepen omdat van speedtest niks klopt.
Mijn upload is daar ongeveer een factor 3 lager en mijn download is continu in hun meting 33x kb/s alleen aan het eind een dipje waardoor die zegt dat je download snelheid 27x is.

[ Voor 26% gewijzigd door adewidt op 09-11-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Xs4all = KPN maar dat terzijde
Maar blijkbaar knijpen ander providers op het KPN-netwerk wel dus ik betwijfel of KPN dat beslist

Ik zit ook in Delft en heb dezelfde cijfers als jou en zit idd op dezelfde afstand van centrale (voorhof)
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1620 meter.

[ Voor 20% gewijzigd door mirelia op 09-11-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het gaat hier nu helemaal door elkaar lopen: dit topic gaat niet over de snelheid waarmee je terecht kan op je newsserver, maar over je algmene down/up load snelheid. Als je gewoon ADSL via KPN hebt, bepalen zij watvoor snelheid je krijgt. Je ISP bepaald met wat voor snelheid je de newsserver mag gebruiken, maar dat is hier nu niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
k las net op adslcentrale.nl dat soms je modem wel de geupgrade snelheid aan kan geven, maar dat je hem nog niet daadwerkelijk hebt?
Mijn modem zegt nu (in de webinterface) 37xx kbit/s, terwijl m'n windows nu 6mbit aangeeft, en ik krijg gewoon nog 3mbit download snelheid, beetje verwarrend allemaal, word maar gewoon afwachten i guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hoe kan Windows nou iets aangeven over je snelheid als je een ethernetmodem hebt? Alleen als je draadloos hebt geeft ie de draadloze snelheid aan. Of als je een USB-modem hebt, maar die heeft dus geen webinterface.

[ Voor 19% gewijzigd door woekele op 09-11-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30

Wmm

Wussie schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:27:
k las net op adslcentrale.nl dat soms je modem wel de geupgrade snelheid aan kan geven, maar dat je hem nog niet daadwerkelijk hebt?
Mijn modem zegt nu (in de webinterface) 37xx kbit/s, terwijl m'n windows nu 6mbit aangeeft, en ik krijg gewoon nog 3mbit download snelheid, beetje verwarrend allemaal, word maar gewoon afwachten i guess.
Dat klopt idd:
Als ik inlog op mijn modem, zie ik de nieuwe snelheden staan. In de praktijk haal ik die echter niet. Hoe kan dat?
De snelheidsverhoging is nog niet doorgevoerd. KPN treft hier op dit moment voorbereidingen voor. Deze voorbereidingen zorgen ervoor dat de nieuwe snelheid al wordt weergegeven in uw modem. Voordat de snelheden daadwerkelijk worden verhoogd, moet KPN nog enkele handelingen uitvoeren. Alle werkzaamheden worden voor het einde van 2005 afgerond. Nog voor het einde van dit jaar kunt u dus van de nieuwe snelheden profiteren.
Bron: http://www.xs4all.nl/alle...4519588734458bd79c9991c#7 .

Bij mij, en anderen, staat er idd al ~ 6 mbit down, maar ik heb nog m'n oude 3 mbit, ~ 6 mbit komt vanzelf. Die 6 mbit die jouw Windows aangeeft zal wel de verbindingssnelheid tussen computer en router zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric1988
  • Laatst online: 06-09 15:42
Euhm als je even de moeite zou nemen om het topic te lezen zou je zo kunenn zien dat iedereen dat probleem heeft ;) Het is niets bijzonders dus, waarschiijnlijk begint de echt update pas in december..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
ja dat snap ik ;P maar mijn probleem was dat mijn modem zelf 3 mbit aangeeft.
Ik zit met wireless op mijn modem aangesloten (op deze laptop) en daar staat netjes 54mbit, maar soms om wazige redenen staat er ook zo'n verbindingsicoontje voor 'Internet verbinding op <modem naam>', en daar stond dus 6Mbit vanmiddag :| alhoewel dat icoontje nu weg is :+

MAAR goed, 't komt allemaal vanzelf wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dat is gewoon als je modem verderweg staat, haal je niet de volle 54Mbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
:\ k zei nog, ik heb 54 mbps verbinding met de modem, windows vind 't soms fijn om zeg maar soort van de internet verbinding die in m'n modem/router zit als een 'gedeelde internet verbinding' te benaderen, (zoals tie dat ook doet bij computers in het netwerk), en daar gaf hij aan dat de verbindingssnelheid 6mbps was :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Aarsbuds0r schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:27:
Dat is gewoon als je modem verderweg staat, haal je niet de volle 54Mbits.
hij bedoelt dat er bij bij Netwerkverbindingen een 'InternetGateway' staat vermeld met de snelheid van de verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op adslcentrale.nl staat dat mijn centrale (middelburg centrum) al geupgrade is. In de info van mijn router staat echter nog steeds 509/ 1597. Is het nu de bedoeling dat hier een dl van 3000 zou moeten staan, of hoeft dat nog niet persé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
adslcentrale.nl is niet volledig betrouwbaar, mijn centrale stond ook als 'geupgrade' aangeprezen , terwijl er nog niets veranderd was, kans dat mensen de verhoging in hun modem zien staan en spontaan: UPGRADE gillen, zonder eerst te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ewald ! schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:13:
[...]

hij bedoelt dat er bij bij Netwerkverbindingen een 'InternetGateway' staat vermeld met de snelheid van de verbinding..
Kan met niet voorstellen dat daar dan de waarden komen te staan van de daadwerkelijke maximale snelheid of de modemtrainwaarden. Moet wel iets te maken hebben met sterkte van het draadloze signaal dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
Ik kan me dat heeeeel goed voorstellen, dan heb je een internet-gateway bij je netwerkverbindingen staan, zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.weidema/tv/internetverbinding.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
daar ja :) daar stond 6mbps ;o thanks voor de screenshot, aangezien dk niet meer bij dat schermpje kon komen kon ik jullie daar zelf niet van voorzien :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik begrijp best dat daar een snelheid staat. Maar die snelheid, is toch niet werkelijk de snelheid waarmee je modem met internet verbonden is? Of de snelheid die dankzij de cap gehaald kan worden? Dat kan Windows toch niet uitlezen? Het geeft toch puur je snelheid tussen de PC en de gayeway aan en zegt dus eigenlijk niks over je daadwerkelijke internetsnelheid (behalve als het de beperkende factor is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Laatst online: 23:41

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Aarsbuds0r schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:21:
Ik begrijp best dat daar een snelheid staat. Maar die snelheid, is toch niet werkelijk de snelheid waarmee je modem met internet verbonden is? Of de snelheid die dankzij de cap gehaald kan worden? Dat kan Windows toch niet uitlezen? Het geeft toch puur je snelheid tussen de PC en de gayeway aan en zegt dus eigenlijk niks over je daadwerkelijke internetsnelheid (behalve als het de beperkende factor is)?
En als windows dat dan niet kan uitlezen hoe verklaar je dan dat de online tijd als je je pc uitzet er wel weer instaat.
Plus de tijd dat je pc uit heeft gestaan.

Om een lang verhaal kort te maken:
Windows kan dat dus wel uitlezen en dus ook die snelheid.

Snelheid tussen PC en gateway is je LAN snelheid, kan dus 100Mbit zijn of 54 in geval van draadloos.

[ Voor 7% gewijzigd door darkrain op 09-11-2005 19:32 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
Dat wordt (gok ik) via UPnP uitgelezen. Windows leest in het geval van ADSL met SpeedTouch modem gewoon de intrainwaarde van de modem uit.
Ik heb dit ook wel eens gezien op de Hanzehogeschool in Groningen. Thuis zie ik deoptie ook vaak genoeg overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Aarsbuds0r schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:21:
Windows kan via Upnp wel de snelheid weergeven, ook of de modem verbonden is of niet en je kan zelfs daar de modem de verbinding laten verbreken door die gateway te verbreken.

Overigens KPN bepaalt de daadwerkelijke snelheid van de DSL lijn , niet je ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ok, van dat hele Upnp was ik niet op de hoogte, mijn excuses ;) Dacht dat alleen ging voor poortjes tijdelijk openen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
JvS schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:13:
[...]

Overigens KPN bepaalt de daadwerkelijke snelheid van de DSL lijn , niet je ISP.
Ik heb nooit beweerd van niet
Het ging hier om de nieuwsgroepen

Maar dat was offtopic

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
KPN knijpt adsl-abonnees met hogere bandbreedte even af

Donderdag 10 november 2005, 08:37 - KPN is momenteel druk bezig de adsl-modems in zijn centrales te upgraden. Klanten hebben hierdoor al de hogere bandbreedte, maar worden nog afgeknepen.
Volledig bericht: http://www.webwereld.nl/articles/38272 ;)

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:54
"De centrales zelf zijn nagenoeg allemaal opgeschroefd. De achterliggende grote routers volgen hierna. De verhoging wordt vervolgens gefaseerd doorgevoerd. We hebben geen Batman-knop om heel Nederland tegelijk te versnellen."
Dan zie je dus straks op adslcentrale.nl ineens hele gebieden groen worden :)

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is een copperjet 816-2p geschikt te maken vaan kpn adsl2+?

Verwijderd

Yohost! schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:49:
[...]

Dan zie je dus straks op adslcentrale.nl ineens hele gebieden groen worden :)
Hmm, vrijwel alle centrales zijn opgevoerd..... Joehoe, vergeet het noorden niet. :+

Verwijderd

Ik heb hier helemaal iets raars, ik weet dat het topic niet bedoeld is voor snelheidsresultaten behalve als het extreem hoog/laag is en dit vind ik wel heel vreemd. Zit hier op raalte-centrum adsl centrale. Had een 1,6 mbit abbo.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/andorklink/ADSLverhoging.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 13:40 ]

• SierdW
Kijk dat mogen ze bij mij ook wel ff doen :D

(hier heb ik iig geen 750kb/s down met mijn lite abo) :(

Verwijderd

Goed bezig KPN! :9~ :9~

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 13:48 ]

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:38:
Ik heb hier helemaal iets raars, ik weet dat het topic niet bedoeld is voor snelheidsresultaten behalve als het extreem hoog/laag is en dit vind ik wel heel vreemd. Zit hier op raalte-centrum adsl centrale. Had een 1,6 mbit abbo.

[afbeelding]
Mhh... 700kb/s down is de snelheid van een 6 mbit abo.
Je modem geeft 3 aan en je hebt een 1.6 mbit abo.

Mazzeltje misschien?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Het is wel vaker dat een download heel erg hoog begint bij ADSL en na een paar seconden afzakt. Vaak als ik aan een download begin staat er in windows >1MB/sec en dat vlakt zich na een seconden of 10 a 20 uit naar de werkelijke snelheid van het abbo.

Ik heb nog ergens een screenshot waarbij ik 12000kB/sec haalde met speedtest. Overigens (als ik je modem zie) heb je een 1.6 abbo gehad en is deze dus nu geupgrade naar 3.0 (wat ik nog moet gaan krijgen :)) Nu die verdomde upload es omhoog!! ;(

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
XS4ALL basic, Centrale Witmarsum (friesland)
nieuwe snelheid op modem, speedtest = oude snelheid :)
6114/768 op 510i (isdn) wel goed denk ik zo

[ Voor 19% gewijzigd door caspergt op 10-11-2005 15:12 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!

Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.

Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.