KPN Snelheidsverhogingen

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.634 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:05

Shunt

Boe

ok even voor de duidelijkhijd op het moment worden de centrales ge update nog niet de verbindingen.
dit is al meerdere malen gemeld ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02
heb ff wat informatie van het bedrijfs intranet geript mischien hebben jullie hier wat aan..(werk als helpdesk medewerker bij kpn en het net.)

Omschrijving: In de nacht van 3-11-2005 zal er onderhoud aan de onderstaande ADSL-centrales plaatsvinden:

Dslam Locatie voluit
Hazerswoude Haz-Dsla8-1
Laag Keppel Lkp-Dsla8-1
Lobith Lbi-Dsla8-1
Nes Ameland-Hollum Nes-Hom-Dsla8-1
Nieuwveen Nveen-Dsla8-1
Noorden Nod-Dsla8-1
Poeldijk Pd-Dsla8-2
Rotterdam Rt2-Dsla8-1
Rotterdam-Noord Rt-N-Dsla8-4
Saasveld Sad-Dsla8-1
Tilligte-Lattrop Tlt-Ltp-Dsla8-1
Vasse Vse-Dsla8-1

Starttijd: 0:00 3-11-2005

Eindtijd: 12:00 3-11-2005

Communicatie naar de klant: Wegens onderhoud kan u op 3-11-2005 tussen 0:00 en 12:00 uur in de regio's Hazerswoude, Laag Keppel, Lobith, Nes Ameland-Hollum, Nieuwveen, Noorden, Poeldijk, Rotterdam, Saasveld, Tilligte-Lattrop en Vasse een korte onderbreking ervaren in uw ADSL verbinding. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk het onderhoud zo spoedig mogelijk af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
GrooV schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:45:
Nee, kpn laat je nu intrainen op de nieuwe snelheid en gooit je straks een voor een open!
Weet je dat zeker?
En wanneer denkt KPN alle modems hebben ingetraind op de nieuwe snelheid? :)
Hier HGV-C nog het oude.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Henkie-Jan schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:25:
[...]

Weet je dat zeker?
En wanneer denkt KPN alle modems hebben ingetraind op de nieuwe snelheid? :)
Hier HGV-C nog het oude.
ja dat is zeker ;)

btw groof is ook een kpn collega ? ?

[ Voor 8% gewijzigd door Shunt op 02-11-2005 21:04 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
nog meer kpn collega tweakers? vertel... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Tsss KPN-ers hier zo :P
Ze reageren soms zo raar als je zegt dat je een Versatel Lite verbinding hebt via hun netwerk :P
Maar das off-topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
mag ik ff eerlijk zijn?? het kan me geen reet schelen wat iemand voor inet verbinding heb :9 8)7 werk dan wel bij kpn maar daar heb je ook alles mee gezegd :Y) :X maar dit is natuurlijk ook weer een beetje off-topic..huppakee en nu weer snel on topic mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik werk ook (nog) bij kpn op de helpdesk, maar ik zou een beetje oppassen met info van intranet op het forum zetten. Dat is interne info en ik zou altijd even navragen of je dat soort dingen wel mag melden. Je zou niet de eerste zijn die ogenschijnlijk onschuldige info neerzet en dan ontslagen wordt (Buzzfuzz uit het casema topic bijvoorbeeld die een alom bekende admin password van een modem postte).

Maar dat de dslams allemaal geupdate worden op dit moment klopt inderdaad, ik heb geen idee hoe ze het doen, maar de snelheid van de dslam bepaalt niet meer de adsl snelheid. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze het doen en of je nu ook echt een gecapte verbinding hebt (die met horten en stoten rond de oude snelheid geknepen wordt ofzo?). Ik heb zelf helaas geen kpn adsl meer, dus kan het nie testen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
ok thnx dus dan maar met ze alle :X

btw ff off-topic waar zit jou jouw call-center?

on-topic, op me modem staat nog de ouwe snelheid betekent toch niet dat ik niet omhoog ga ofzo he? want ik lees dat bijna iedereen al de nieuwe snelheid op zijn modem heb staan. :/

[ Voor 96% gewijzigd door wishmaster1986 op 03-11-2005 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

betekent gewoon dat je centrale nog niet naar ADSL2+ gezet is of dat je profiel nog niet in geladen is ;).
offtopic:
zit hier op de 3e lijns helpdeks in s hertogenbosch

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

wishmaster1986 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 08:50:

on-topic, op me modem staat nog de ouwe snelheid betekent toch niet dat ik niet omhoog ga ofzo he? want ik lees dat bijna iedereen al de nieuwe snelheid op zijn modem heb staan. :/
Ik hoop van niet, want bij mij staat ook nog de oude snelheid in m'n thompson :O

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Ik heb ook gewoon nog mn oude snelheid staan hoor.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
En ik ook nog steeds op de oude snelheid, en zit wel op een ADSL2+ DSLAM geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 03 november 2005 @ 00:10:
Ik werk ook (nog) bij kpn op de helpdesk, maar ik zou een beetje oppassen met info van intranet op het forum zetten. Dat is interne info en ik zou altijd even navragen of je dat soort dingen wel mag melden. Je zou niet de eerste zijn die ogenschijnlijk onschuldige info neerzet en dan ontslagen wordt (Buzzfuzz uit het casema topic bijvoorbeeld die een alom bekende admin password van een modem postte).

Maar dat de dslams allemaal geupdate worden op dit moment klopt inderdaad, ik heb geen idee hoe ze het doen, maar de snelheid van de dslam bepaalt niet meer de adsl snelheid. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze het doen en of je nu ook echt een gecapte verbinding hebt (die met horten en stoten rond de oude snelheid geknepen wordt ofzo?). Ik heb zelf helaas geen kpn adsl meer, dus kan het nie testen...
Ze kunnen de lijn natuurlijk wel hoger laten trainen, maar ze kunnen de VC (virtual connection) nog
gewoon op de lagere snelheid laten staan. Dat is stap 2 dan, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Hier in Leiden WDZ nu ook net gedaan,zelfde verhaal,modem geeft 768 / 6144 aan maar de snelheid is niet echt verhoogd.
Het zou niet de bedoeling zijn om dat te melden,maar het maffe is wel dat windows aangaf dat een van de netwerk kabels niet was aangesloten.
Toen ik naar het modem keek was die spontaan aan het rebooten.
Blijkbaar kan KPN dus op afstand ook de modems gewoon rebooten ?
Vraag me dan wel af wat ze er op afstand nog meer mee kunnen doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ik denk dat het rebooten een reactie van je modem was, dat er iets gewijzigd was of zow aan de DSLAM kant.
En dat ie dat alleen kan verwerken met een reboot.
Welk modem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:50

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

KPN kan jouw modem niet rebooten oid. Hoogstens iets in de wijkcentrale ofzo... :)
Misschien toevallig een stroomdipje ofzo, waardoor je modem spontaan reboot toevallig? Mijn router is daar ook gevoel voor (Draytec ;) )

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Henkie-Jan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:22:
Ik denk dat het rebooten een reactie van je modem was, dat er iets gewijzigd was of zow aan de DSLAM kant.
En dat ie dat alleen kan verwerken met een reboot.
Welk modem heb je?
Speedtouch 510i,het was echt een reboot, ook de uptime in het modem is veranderd naar 29 minuten.
Ikoontje kwam op de taakbalk met de melding dat een van de netwerk kabels niet verbonden was, daarna een zoek ikoontje.
Alle lampjes waren uit,ik zit namelijk naast het modem,daarna gingen ze op de vertrouwde manier naar oranje,knipperdeknipper en weer groen.
Ikoontje van het zoeken naar een kabelverbinding verdween weer.
Hierna was de snelheid aangepast. (in het modem info scherm)

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 03-11-2005 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 22:15
Hier is de snelheid omhoog gegaan:

Stream Type Actual Data Rate
Up Stream Duplex 512 (Kbps.)
Down Stream Duplex 3072 (Kbps.)

Voorheen was dat 1600 Kbps.

centrale Leerdam is al wel geupgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is onderstaande Operation Mode voor ADSL/ADSL2 of ADSL2+ ? :
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rstel/miauw.JPG
Het is de default opermode waarmee mijn ST 516 tegenwoordig verbindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:50

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Nick39 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:32:
[...]

Speedtouch 510i,het was echt een reboot, ook de uptime in het modem is veranderd naar 29 minuten.
Ikoontje kwam op de taakbalk met de melding dat een van de netwerk kabels niet verbonden was, daarna een zoek ikoontje.
Alle lampjes waren uit,ik zit namelijk naast het modem,daarna gingen ze op de vertrouwde manier naar oranje,knipperdeknipper en weer groen.
Ikoontje van het zoeken naar een kabelverbinding verdween weer.
Hierna was de snelheid aangepast. (in het modem info scherm)
Waarschijnlijk pakte de modem de netwerk-verschillen in de wijkcentrale op, en resette hij zich automatisch ;).
Maar de nieuwe snelheid is alleen visueel zichtbaar. De echte upgrade moet nog gebeuren.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
AW_Bos schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:18:
[...]

Waarschijnlijk pakte de modem de netwerk-verschillen in de wijkcentrale op, en resette hij zich automatisch ;).
Maar de nieuwe snelheid is alleen visueel zichtbaar. De echte upgrade moet nog gebeuren.
Dan kan KPN dat dus triggeren,en op die manier toch op afstand een modem resetten.. nee da's flauw,dat van de nieuwe snelheden had ik al gelezen,ben benieuwd hoe ze dat doen,in elk geval ga ik dan downgraden,iedereen moet op de kleintjes letten.. toch ben ik benieuwd wat nou echt de reden zou zijn om dit zo te doen want voorheen kon je wel gelijk genieten van nieuwe snelheden.
Het komt wel wat onverwacht,xs4all kondigt steeds netwerk aanpassingen van KPN aan,maar die van vandaag dus niet... nou ja maar eens vaker een speedtest doen en dan de downgrade aanvragen,als ik tenminste dan niet tot een nieuw jaarkontrakt wordt verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:13:
Is onderstaande Operation Mode voor ADSL/ADSL2 of ADSL2+ ? :
[afbeelding]
Het is de default opermode waarmee mijn ST 516 tegenwoordig verbindt.
992.3 = ADSL2
992.5 = ADSL2+

Maar je modem staan automatisch op de opermode=multi_adsl2plus in je ini. En bij mij staat hij ook al sinds jaar en dag op 992.3, dat is waarschijnlijk de gekozen operation mode zolang er nog geen ADSL2+ is, ook voor gewoon ADSL. Dus als na de verhoging hij op 992.3 blijft staan is het een verhoging naar ADSL2, als hij naar 992.5 schiet, is het een verhoging naar ADSL2+. En waarschijnlijk alleen de FAST/ADVANCED abbo's gaan dan over naar ADSL2(+) ivm de 12mbit. Je kunt het nu alleen inderdaad zien aan de intrain waarden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Teak schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:05:
Hier is de snelheid omhoog gegaan:

Stream Type Actual Data Rate
Up Stream Duplex 512 (Kbps.)
Down Stream Duplex 3072 (Kbps.)

Voorheen was dat 1600 Kbps.

centrale Leerdam is al wel geupgrade
En bij speedtest heb je ook een hogere snelheid? Bij heel veel mensen is namelijk de snelheid die weergegeven wordt op de status pagina van het modem omhoog gegaan.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 22:15
Brakkie schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:53:
[...]

En bij speedtest heb je ook een hogere snelheid? Bij heel veel mensen is namelijk de snelheid die weergegeven wordt op de status pagina van het modem omhoog gegaan.
Yup, bij speedtest heb ik een hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teak schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:07:
[...]

Kan je even copy-paste? Welk abbo heb je?

Ik zit namelijk op centrale beesd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Teak schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:07:
[...]

Dan heeft kpn bij jou een foutje gemaakt. In de maand november worden de snelheden in de centrales verhoogd en pas in december worden alle aansluitingen in enkele weken daadwerkelijk verhoogd. Eerlijk gezegd geloof ik het niet, maar zullen we het daar niet in dit topic over gaan hebben? Er staat in de topicwaarschuwing dat deze berichten niet gewenst zijn.
toch ben ik benieuwd wat nou echt de reden zou zijn om dit zo te doen want voorheen kon je wel gelijk genieten van nieuwe snelheden.
Dat heb ik in dit topic al geschreven:
JvS schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:37:
[...]

Het zou ook best kunnen zijn dat kpn nu alle lijnen even test op hogere snelheid en dan kijkt naar welke klanten ze info moeten sturen over de snelheidsverhoging, als je het bij lange na niet haalt mag je vaak gratis overstappen naar een goedkoper abonnement als je dat wil :).

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 03-11-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:29

MnM

Weet iemand misschien wat providers gaan doen bij de Fast abonnementen welke geen modem hebben dat op 12000/1024 kunnen werken, maar op 8000/1024 blijven hangen.

Je hebt namelijk een abonnement wat sneller is dan wat je modem aankan.
Je hebt op dat moment niets aan je extra snelheid, waar je wel voor betaald.
Zijn er mensen die iets weten van eventuele ADSL2+ modem aanbiedingen voor de mensen die een FAST-ADSL abonnement hebben? Of dat providers hier op een andere manier op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
MnM schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:40:
Weet iemand misschien wat providers gaan doen bij de Fast abonnementen welke geen modem hebben dat op 12000/1024 kunnen werken, maar op 8000/1024 blijven hangen.

Je hebt namelijk een abonnement wat sneller is dan wat je modem aankan.
Je hebt op dat moment niets aan je extra snelheid, waar je wel voor betaald.
Zijn er mensen die iets weten van eventuele ADSL2+ modem aanbiedingen voor de mensen die een FAST-ADSL abonnement hebben? Of dat providers hier op een andere manier op reageren.
Je krijgt iets erbij. En dat jouw modem dat niet ondersteunt/aankan is iets anders toch? Je zal opzoek moeten naar een geschikt modem als je gebruik wilt maken van het krijgertje of een mooie aanbieding van je ISP afwachten inderdaad om een modem aan te schaffen.

Anders niet getreurt en verandert er niets. Je blijft gewoon 8000/1000 houden immers.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Planet zal gratis modems aanbieden tegen verlenging met een jaarcontract, of 50% korting geven als je niet vast wilt zitten aan verlenging. Of dit gebasseerd is op draadloze of gewone modems weet ik niet. Lijkt me de 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wishmaster en misschien off-topic, maar kun je niet op dat intranet van jullie gooien dat sommige servicemeldingen best wel wat minder geheimzinnig mogen zijn. Wat je bedoeld is dat op die centrales begonnen wordt met het weggeven van meer snelheid. Daar zal de gemiddelde gebruiker weinig moeite mee hebben. Dus waarom niet: "In de nacht van .. . zal in .. . de centrales worden upgegrade naar hogere snelheid. Dit is wellicht op dat moment vervelend, maar daarna veel plezieriger. Desalniettemin doen we ons best de negatieve kant van deze ervaring zo kort mogelijk te laten duren.:"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geknepen wordt (wat bij mij zo lijkt te zijn) lijkt het er tot nog toe niet op dat dit met horten en stoten gaat.

Begrijp ik het goed dat de cyclus is: upgrade, ADSL-modems in de wijk laten wennen, (trainen op de nieuwe snelheid), en dan de remmen los?

Staat er ergens op dat intranet niet wanneer de remmen ongeveer los gaan. (of een mededeling als, in de nacht van .. zal er een landelijk onderhoud gepleegd worden. bladiebladiebla)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat staat er allemaal wel, maar als kpn dat niet naar buiten wil brengen, lijkt het me niet verstandig dat hier wel te doen.

Overigens zal het de gemiddelde gebruiker geen zak interesseren wat zijn modemsnelheid zegt, alleen ee n minimaal percentage ongeduldige tweakers heeft hier problemen mee.
Planet zal gratis modems aanbieden tegen verlenging met een jaarcontract, of 50% korting geven als je niet vast wilt zitten aan verlenging. Of dit gebasseerd is op draadloze of gewone modems weet ik niet. Lijkt me de 2e.
Nou weet ik niet waar je deze info vandaan hebt, maar dat is niet wat ik gelezen heb (wel dat er acties komen, maar wel iets subtieler dan jij nu meldt).
servicemeldingen best wel wat minder geheimzinnig mogen zijn.
Als je een schema gaat plaatsen en er blijkt dat je dat niet haalt, dan gaan mensen heeeeeel erg klagen en worden ze ontevreden omdat "de beloftes niet worden nagekomen". Dan krijg je hier allemaal posts met "nou ze zeggen wel dit en dat, maar doen het dus niet :( :r).

Nu test kpn gewoon rustig wat lukt en wat niet en zorgt ervoor dat iedereen voor 2006 overgezet is. Wees maar gerust, voor 2006 heb je je verhoging gewoon gehad.

[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 03-11-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met minder cryptisch bedoelde ik niet: Zet maar een schema op I-net. Maar er zou wel gezegd kunenn worden (in ieder geval na afloop) dat er een upgrading heeft plaatsgevonden in de wijkcentrale. of iets inhoudelijker dan dat.

Nu staat er alleen iets van dat de verbinding er eventje uitgaat. Ja, dat had ik zelf toch ook al gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

JvS schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:44:Overigens zal het de gemiddelde gebruiker geen zak interesseren wat zijn modemsnelheid zegt, alleen ee n minimaal percentage ongeduldige tweakers heeft hier problemen mee.
Valt wel mee. Vooral mensen met USB modems valt het op, omdat Windows bij elke verbinding de snelheid laat zien. Mensen zien hun nieuwe snelheid, halen vervolgens bij het downloaden geen hogere snelheid, denken "WTF??" en bellen op. Vandaag in 5,5 uur werken 3 van gehad. Ook 1 die sinds zijn 'snelheidsverhoging' ineens vaak wegvallende linesync had (beetje apart, aangezien de snelheid nog niet echt verhoogd is?). Deze aangeraden eerst maar eens nieuwste software voor het USB modem te installeren. Deze schijnt beter compatible te zijn met de nieuwe DSLAMs en Windows XP?

En het is best lastig uit te leggen waarom het downloaden nog niet sneller gaat, terwijl de PC al wel een hogere snelheid aangeeft. En natuurlijk is het ook nog eens zo dat USB-modems echt niet sneller kunnen dan een bepaalde snelheid. Weet iemand deze waarde toevallig precies?

Edit: Anders zegt henk-jan even hetzelfde als ik ;)

[ Voor 43% gewijzigd door woekele op 03-11-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
JvS schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:44:
Overigens zal het de gemiddelde gebruiker geen zak interesseren wat zijn modemsnelheid zegt, alleen ee n minimaal percentage ongeduldige tweakers heeft hier problemen mee.
Nou dat weet ik net nog niet.
Als die USB-modem gebruikertjes, zien elke keer bij het verbinding maken hun snelheid, als die in 1 keer op3mb/sec staat, zullen ze dat heus wel chekken denk ik.

Persoonlijk zou het mij slim lijken om iets op het mededelingenbord te zetten bij de ISP's van:
"In de trant van de aankomende snelheidsverhoging kan het wezen dat u met een hogere snelheid inlogt dan u werkelijk haalt.
U kan in iedergeval voor 31 december 2005 gebruik maken van de nieuwe snelheid"
Of zow iets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

In het kader van de discussie of het pas op 1 december begint of niet: ik kan zeggen dat dat NIET zo is, want de centrale in Oudewater is zojuist omhoog gegaan... :) Het wordt bij mij nog wel geknepen, want speedtest geeft nog de oude snelheid weer, en als ik iets download kom ik ook op de oude snelheid uit. Waarschijnlijk wil KPN op 1 december in 1 keer alles op de nieuwe snelheden laten draaien....

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verklaard waarom om 00:15 mijn verbinding eruit knalde. Totaal geen internet, signaal op mijn modem (@) helemaal dood. Vanochtend weer internet en modem traint op hogere upload. Voorheen stond singaal altijd op 992/8000 nu 1024/8000.

Helaas heb ik geen ADSL2 geschiktmodem (aleen ST 510 en 510i) waardoor de modem dus niet boven de 8000 traint.
Vreemd is wel dat mijn modems boven de 832kb traint wat het limiet zou moeten zijn volgens de doos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Aarsbuds0r schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:55:
[...]

Valt wel mee. Vooral mensen met USB modems valt het op, omdat Windows bij elke verbinding de snelheid laat zien.
Het viel mij ook alleen maar op omdat de pc zo gek deed op het moment van,anders had ik het nooit gemerkt... ik heb al zeker 2 weken niets gedownload of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:59:
Verklaard waarom om 00:15 mijn verbinding eruit knalde. Totaal geen internet, signaal op mijn modem (@) helemaal dood. Vanochtend weer internet en modem traint op hogere upload. Voorheen stond singaal altijd op 992/8000 nu 1024/8000.

Helaas heb ik geen ADSL2 geschiktmodem (aleen ST 510 en 510i) waardoor de modem dus niet boven de 8000 traint.
Vreemd is wel dat mijn modems boven de 832kb traint wat het limiet zou moeten zijn volgens de doos..
Zou dat niet gewoon onderhoud zijn geweest, ken je iemand die ook op die centrale zit met een langzamer abbo, die misschien ook opd e nieuwe snelheid zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dat niet gewoon onderhoud zijn geweest
Ik heb zeer recentelijk al onderhoud gehad

Mail van 27/07/05

-------

Geachte abonnee,

In de periode van 22 juli t/m 31 oktober 2005 werkt Planet Internet, in samenwerking met KPN, aan een verbetering van het breedbandnetwerk. De reden hiervoor is dat wij u graag in de nabije toekomst nieuwe diensten en een betere kwaliteit aan willen bieden.

De werkzaamheden hiervoor kunnen echter tot gevolg hebben dat uw ADSL-verbinding kort wordt onderbroken. In de meeste gevallen wordt uw verbinding automatisch hersteld, eventueel nadat u uw modem 30 seconden uit hebt geschakeld.

----

Begin oktoberknalde mijn verbinding eruit, na modem reset was ik weer online. Lijkt me stug dat ze toen wel een mail stuurde en nu niet. Toen had ik een knip @ signaal, vanacht helemaal dood.

[edit]

Mijn signaal onderbreking komt overeen met de melding van wishmaster1986, klikker de klik. Alleen weet ik niet op welke DSLAM zit, zit op de centrale Rotterdam-Wah

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Ik heb sinds 5 minuten ook de nieuwe snelheden in mn router staan, maar nog wel oude snelheid.
Centrale Maarssen.

Sorry als ik dit niet had mogen zeggen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Rickstah op 03-11-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
ok het is dus zo dat de nieuwe snelheden al in de dslams staan maar dat de snelheid nog word in gehouden op de routers. geloof me, heb betrouwbare bronnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
wishmaster1986 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:54:
ok het is dus zo dat de nieuwe snelheden al in de dslams staan maar dat de snelheid nog word in gehouden op de routers. geloof me, heb betrouwbare bronnen ;)
Dat hadden we met z'n allen hier al ontdekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: NOT TRAINED
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 7997 Kbps
Upstream Rate: 1023 Kbps
Downstream Margin: 9 db
Upstream Margin: 9 db
Downstream Line Attenuation: 27
Upstream Line Attenuation: 12
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

Dit staat er in mijn modem(Linksys WAG54G V.2). En ik zie dat er bij mensen wat anders staat, bij Modulation mode, en Path Mode. Heb ik nu iets fouts geconfigureert in mijn modem, dat hij ADSL2 niet pakt of dergelijken?(Ik heb HCCnet, die overgenomen is door XS4ALL). Mijn internet flipt aardig laatste week, hierbij worden de snelheiden soms omlaag geschroeft, en dan opeens weer hoog etc. Dit gaat gepaart dat het signaal paar seconden weg is(wat hier word omschreve met als gevolg een update). Dus daarom mijn vraag, hoord dit of heb ik iets fouts gedaan ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

en is al ongeveer 20x door meerdere kpn medewerkers gemeld :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:22:

Dit staat er in mijn modem(Linksys WAG54G V.2). En ik zie dat er bij mensen wat anders staat, bij Modulation mode, en Path Mode. Heb ik nu iets fouts geconfigureert in mijn modem, dat hij ADSL2 niet pakt of dergelijken?(Ik heb HCCnet, die overgenomen is door XS4ALL). Mijn internet flipt aardig laatste week, hierbij worden de snelheiden soms omlaag geschroeft, en dan opeens weer hoog etc. Dit gaat gepaart dat het signaal paar seconden weg is(wat hier word omschreve met als gevolg een update). Dus daarom mijn vraag, hoord dit of heb ik iets fouts gedaan ?:)
Heb je wel een connected by KPN abbo?
aangezien KPN als DSL Path mode Fast Path gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkie-Jan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:26:
[...]

Heb je wel een connected by KPN abbo?
aangezien KPN als DSL Path mode Fast Path gebruikt :)
Yup, heb het sinds ''mxstream''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Erg vaag dan. :)
Heb verder geen idee dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
ok chill gasten :9 probeerde alleen maar duidelijkheid te maken B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkie-Jan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:31:
Erg vaag dan. :)
Heb verder geen idee dan.
Bedankt iniedergeval, ja ik vind het ook vaag dus daarom vraag ik het maar hier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:06
Vind het wel eerlijk dat de snelheid (waarschijnlijk) ineenkeer omhoog gezet gaat worden. Dit mede omdat ik pas op 2 december aan de beurt ben volgens ADSL centrale.

Wel grappig als inderdaad alles omhooggekrikt gaat worden tegelijk. Kunnen we op Tweakers.net het volgende nieuws verwachten? Om 14:03 was er in het KPN netwerk gebied tijdelijk geen internet wegens verhoging. Nog nooit was er zo'n grote upgrade geweest van zoveel modems tegelijk.

Ik zou best wel die knop willen bedienen. Het geeft je denk ik best wel een tof gevoel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:22:
Ik heb sinds kort ook een Linksys, een WAG354G modem. En precies hetzelfde staat er bij mij ook. Het zou wel een ADSL2/2+ modem moeten zijn.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op welke mode hebben jullie hem ingesteld. Multimode/node?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:36:
Dit heb ik ook ergens gelezen, maar die optie heb ik nog niet gezien. Waar kan ik deze optie vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op de centrale (zoals hierboven vermeld stond) in Poeldijk en kreeg vandaag na reset idd al een hogere waardes te zien op m'n modem. (zit met m'n lite nu op 3mbit.)
Echter zoals (hierboven ook vermeld stond) haal ik de snelheid niet.

Nu vroeg ik me dus ook af.. kan het ook andersom zijn als het strax niet goed gaan met de upgrades?
dwz dat ik harder ga als dat m'n modem aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 00:05:

Nu vroeg ik me dus ook af.. kan het ook andersom zijn als het strax niet goed gaan met de upgrades?
dwz dat ik harder ga als dat m'n modem aangeeft?
Dat kan niet, dat is de fysieke snelheid van je DSL verbinding. Blijkbaar heeft KPN achterliggende route nog niet van meer bandbreedte voor de lijnen voorzien en zetten ze dat straks pas open ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:36:
Heb de firmware geupdate, en nu kan ik het wel vinden in het menu.
Hij staat nu op multimode. Maar nogsteeds DSL Path Mode: INTERLEAVED .
Als ik hem nu op g.dmt zet, dan word het wel ''FAST''. En schiet die 7997/1023 naar 8000/1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 02:32:
[...]

Als ik hem nu op g.dmt zet, dan word het wel ''FAST''. En schiet die 7997/1023 naar 8000/1024.
Laat hem voorlopig ff op g.dmt staan en om de zoveel dagen switch je even naar multimode om te checken als er al veranderingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 06:06:
[...]

Laat hem voorlopig ff op g.dmt staan en om de zoveel dagen switch je even naar multimode om te checken als er al veranderingen zijn.
Oke, bedankt. Wat is het verschil tussen die 2 als ik vrage mag ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

bjck schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:46:
[...]

Je krijgt iets erbij. En dat jouw modem dat niet ondersteunt/aankan is iets anders toch? Je zal opzoek moeten naar een geschikt modem als je gebruik wilt maken van het krijgertje of een mooie aanbieding van je ISP afwachten inderdaad om een modem aan te schaffen.

Anders niet getreurt en verandert er niets. Je blijft gewoon 8000/1000 houden immers.
Het is niet dat je er iets bij "krijgt", je betaald er wel voor. Ik vermoed ook dat als providers FAST abonnee's niet een aanbod doen voor een ander modem, dat er veel FAST abonnee's gaan switchen van provider om weer een gratis modem te krijgen bij het afsluiten van een nieuw abonnement. Als providers hun "beste" klanten dus tevreden willen stellen, dan doen ze er goed aan iets te verzinnen van een gratis modem of een actie-prijs-modem ofzoiets. Anders gaan er klanten, waar ze het meeste aan verdienen, weg.

En geef toe, de FAST abonnees betalen wel het meeste per maand, dus zou er redelijkerwijs wel wat mee gedaan moeten worden.

[ Voor 4% gewijzigd door HellBeast op 04-11-2005 08:45 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog 2 speedtouches 608i liggen. Weet iemand of die geschikt zijn voor snelheden boven de 8M? Ik denk overigens dat het ISDN dingen zijn en dan heb ik er zelf nog niets aan maar dan weet ik tenminste of het zin heeft om ze in vraag & aanbod te gooien.

Info voor http://www.adslcentrale.nl kun je overigens bij mij kwijt (e-mail). Ik ben bezig om daar ook de ADSL2+ geschikte centrales bij in de database te zetten (nog even geduld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:37
Mijn ADSL upload is ineens nog maar 192kbit/s in plaats van 768kbit/s. Is KPN misschien aan het klooien ofzo :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Utrecht NoordOost (ut-no) updated :)
Kzit op mn nieuwe snelheid volgens de router, en ik haal mn snelheden ook.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blup schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:31:
Utrecht NoordOost (ut-no) updated :)
Kzit op mn nieuwe snelheid volgens de router, en ik haal mn snelheden ook.. :D
Dat is niet de bedoeling van dit topic! Zie bij voorgaande verhogingen de mod breaks die uiteindelijk het topic hierom sloten! We zijn daarom de website http://www.adslcentrale.nl begonnen waarop je die gegevens kwijt kunt! Verzoek dus om daaraan mee te heplen (tweakers voor tweakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:32
Mag ik vragen of er hier iemand is geweest die de Centrale Berkel als "upgraded" heeft gezet?
Mijn router trained nl nog steeds op de "oude" snelheid...
Kan er ook aan liggen misschien dat ik de firmware weer eens een keer moet updaten, maar dat lijkt me sterk.
(Net ook nog een extra reboot van de router gegeven)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 07:29:
[...]

Oke, bedankt. Wat is het verschil tussen die 2 als ik vrage mag ?:)
Wat ik op linksysinfo heb begrepen is dat multimode schikt is voor ADSl2/2+ in andere woorden snelheden van 8Mbit en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Tiel-Centrum staat ook aangegeven als geupdate, nu verloor ik gister avond mijn internet verbinding en binnen 1 minuut was ik weer online, helaas nog met de oude snelheden. Ik zit dus nog steeds op 8000/1024 (XS4ALL FAST) ik heb overigens een speedtouch 580i die zou doormiddel van een firmware upgrade adsl2+ ready zijn. Maar er is echter geen nieuwere versie te vinden dan 4.2.7.30.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:00
Gisteravond rond 18:00 viel heel snel mijn verbinding weg en connecte die direct weer alsof deze gereset was maar ik heb nog niet gekeken of dat het was. Ik zal bij thuiskomst eens kijken of er iets veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:36:
[...]

Dat is niet de bedoeling van dit topic! Zie bij voorgaande verhogingen de mod breaks die uiteindelijk het topic hierom sloten! We zijn daarom de website http://www.adslcentrale.nl begonnen waarop je die gegevens kwijt kunt! Verzoek dus om daaraan mee te heplen (tweakers voor tweakers)
Lijkt me dat de post net wel zinvol is, aangezien het modem van de poster hoger traint (zoals bij alle geupgraden) maar hij ook daadwerkelijk deze snelheid haalt, daar waar de rest nogsteeds de oude snelheid haalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Laatst online: 31-08 23:46
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:12:
Ik heb hier nog 2 speedtouches 608i liggen. Weet iemand of die geschikt zijn voor snelheden boven de 8M? Ik denk overigens dat het ISDN dingen zijn en dan heb ik er zelf nog niets aan maar dan weet ik tenminste of het zin heeft om ze in vraag & aanbod te gooien.

Info voor http://www.adslcentrale.nl kun je overigens bij mij kwijt (e-mail). Ik ben bezig om daar ook de ADSL2+ geschikte centrales bij in de database te zetten (nog even geduld).
Hier vind je de specs: http://www.speedtouch.com/prod608.htm. 608i staat voor ISDN idd ;)

Heb er zelf ook 1 van te liggen. Ze kunnen wel hoger dan 8Mbit maar niet via ADSL2+ (wellicht wel met firmware upgrade maar dat weet ik niet). Dit modem kan VDSL aan en daarmee kan je hoger dan 8Mbit halen (zelfs tot 52 Mbit download en 13 Mit upload, of in synchrone mode 26 Mbps)

EDIT: Zie nu in de datasheet: DSL line RJ11 for ADSL-ADSL2-ADSL2+/POTS or ADSL-ADSL2-ADSL2+/ISDN. Ik ga de doos bekijken :?

EDIT 2: Op de doos staat ADSL / SHDSL / VDSL. In het boekje dat erbij zit staat Release 4.2. In die online data-sheet staat R53 dus dan heb ik hier een verouderde Speedtouch 608i te liggen? Of is het alleen de versie van het boekje? Of firmware? Wie weet meer?
(Wellicht is hij dan met firmware update ADSL2+ ready te maken :) )

[ Voor 27% gewijzigd door Westereen op 04-11-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereen schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:28:
[...]

Hier vind je de specs: http://www.speedtouch.com/prod608.htm

Heb er zelf ook 1 van te liggen. Ze kunnen wel hoger dan 8Mbit maar niet via ADSL2+ (wellicht wel met firmware upgrade maar dat weet ik niet). Dit modem kan VDSL aan en daarmee kan je hoger dan 8Mbit halen (zelfs tot 52 Mbit download en 13 Mit upload, of in synchrone mode 26 Mbps)

EDIT: Zie nu in de datasheet: DSL line RJ11 for ADSL-ADSL2-ADSL2+/POTS or ADSL-ADSL2-ADSL2+/ISDN. Ik ga de doos bekijken :?
Eh, kan die dan POTS en ISDN tegelijk? En ook ADSL2+? Nou dan is dat een heel mooi dingetje dat ik hier zo maar in de kast heb liggen. Hou me even op de hoogte als je wat wijzer geworden bent. Ik ga nu ook even wat tijd stoppen in dit ding om te zien wat ik er mee kan (heb POTS) en post ook mijn bevindingen wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Laatst online: 31-08 23:46
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:40:
[...]
Eh, kan die dan POTS en ISDN tegelijk? En ook ADSL2+? Nou dan is dat een heel mooi dingetje dat ik hier zo maar in de kast heb liggen. Hou me even op de hoogte als je wat wijzer geworden bent. Ik ga nu ook even wat tijd stoppen in dit ding om te zien wat ik er mee kan (heb POTS) en post ook mijn bevindingen wel even.
Nee dat kan niet volgens mij. Als er een i achter het typenummer staat dan is hij voor ISDN.
Verder is het wel een mooi routertje hoor. Kan alles wat een Speedtouch510 ook kan en veel meer, VPN IP-Sec is wat de 608/610 zo "speciaal" maakt.

Zie mijn 2e edit veel wijzer word je er niet van 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Westereen op 04-11-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereen schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:43:
[...]
Nee dat kan niet volgens mij. Als er een i achter het typenummer staat dan is hij voor ISDN. Zie mijn 2e edit veel wijzer word je der niet van 8)7
Dan heb ik er niet veel aan maar als hij wel adsl2+ ondersteunt kan ik er vermoedelijk wel anderen blij mee maken (ik heb er zelfs 2 van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
ok heb nu iets heel vaags mee gemaakt: had vanmorgen toen ik naar me werk ging ff een torrent aan gezet (nice porn trouwens :9 ) maar goed, toen kwam ik thuis en toen was ie mooi klaar. Maar toen ik ff keek naar hoeveel ie nou geupload had zag ik een upload snelheid van 70 Kilobyte staan...maar dat kan helemaal niet want heb maar een upload van normaal max 25 kilobyte.

maar goed ik blij want een hoge upload kan nooit kwaad :) dus ik ff naar speedtest, en ja hoor 25 kilobyte :/

hoe kan dit nou? gebruikte trouwens bittornado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel een bugje zijn in het programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 21:17
bitwarrior schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:16:
In de volgende thread wordt er ook al over gepraat en is er een bevestiging van Thomson en een link waar de firmware reeds te downloaden is.

http://forum.speedxs.nl/showthread.php?t=477

Het is dus wachten totdat iemand een geflashte 580 aan een ADSL2+ lijn hangt om te zien welke snelheden haalbaar zijn.
Ik heb speedxs 24mbit (adsl2+), zit 2km van centrale en heb max 19mbit gehaald (tot nu toe) 1 maand heb ik hem nu.

Speedxs is goed, heeft veel actieve helpdeskmogelijkheden (telefoon, irc, forum etc.) en alles wordt snel beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

HellBeast schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:43:Ik vermoed ook dat als providers FAST abonnee's niet een aanbod doen voor een ander modem, dat er veel FAST abonnee's gaan switchen van provider om weer een gratis modem te krijgen bij het afsluiten van een nieuw abonnement.
Meestal gelden aanboden gratis modems alleen voor nieuwe ADSL klanten, niet voor overstappers geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Speedxs' adsl2+ heeft een overboeking van 1:40 terwijl een normale adsl lijn 1:25 heeft. Dus het is goed mogelijk dat je verbinding weggetrokken word door andere mensen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
dannyreuser schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:02:Ik zit dus nog steeds op 8000/1024 (XS4ALL FAST) ik heb overigens een speedtouch 580i die zou doormiddel van een firmware upgrade adsl2+ ready zijn. Maar er is echter geen nieuwere versie te vinden dan 4.2.7.30.0
http://www.speedtouch.net.nz

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelvd
  • Niet online
Ik heb twee XS4all lijnen, beide snelheid verhoogd qua modem maar geen hogere doorvoer. Echter op werk hebben we Tiscali, daar was ook de snelheid verhoogd en OOK hogere datadoorvoer ? Zou dit per provider kunnen schelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

blijkbaar wel dus ;) Of misschien verschilt het per wijkcentrale/postcode/telefoonnummer of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 02:32:
[...]

Ik kan de optie multimode en g.dmt niet vinden in mijn wag54g V2 , naar welke firmware heb je hem geupdate ?? Ik kan nergens een firmwareupdate vinden voor de wag54g V2 . Ik heb 1.000.19 en op www.linksys.nl kan ik geen nieuwere vinden...Ik heb nl exact dezelfde waardes in mijn router staan (interleaved en 7997/1023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Hoe kan je die status info zien bij een Speedtouch Home (uit de oude mxstream tijd)? Ik heb hier volgens mij wel eens alcatool voor gebruikt, maar aangezien de development hiervan gestopt is is deze in geen velden of wegen meer te bekennen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Wat een gezeik op de overboekingsratio weer. Als consument merk je hier gewoonweg niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:03
Aarsbuds0r schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:49:
[...]

Meestal gelden aanboden gratis modems alleen voor nieuwe ADSL klanten, niet voor overstappers geloof ik.
Als jij overstapt van bedrijf X naar bedrijf Y, dan ben jij voor bedrijf Y een nieuwe klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb de firmware 4.3.2.6 geprobeerd, enigste wat je dan krijg na 3 x proberen, is een enorm trage interface en een dsl connectie van 8000/800. Hij traint dus lager in als met de 4.2.7.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
dannyreuser schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 08:44:
[...]

Ik heb de firmware 4.3.2.6 geprobeerd, enigste wat je dan krijg na 3 x proberen, is een enorm trage interface en een dsl connectie van 8000/800. Hij traint dus lager in als met de 4.2.7.3
Ik heb dit ook geprobeerd met mijn 580 die ik nog heb. Alleen hij is nu een stuk trager idd. Upload is al helemaal tergend traag. Modem uit gezet, maar hij doet helemaal nks meer nu... :( Vandaag eens kijken of ik hem weer levend kan krijgen..

Vanmorgen weer aangezet, en hij werkt weer. Maar ik ga snel terug naar een lagere firmware. Want de download is 100KB/sec lager en de upload zelfs van 104 naar 25KB/sec gezakt.
Ook vreemd is het modem zit op 10.0.0.138 en ik krijg een IP nummer als 192.168.1.64 :?
Yapser schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 09:04:
De firmware van die .net.nz is -geen- officiële firmware uitgegeven door Alcatel.. houd daar dus rekening mee.
Dit is dan ook eerste en gelijk de laatste keer dat ik een niet officiele firmware gebruik. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Br@m op 05-11-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

De firmware van die .net.nz is -geen- officiële firmware uitgegeven door Alcatel.. houd daar dus rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
dannyreuser schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 08:44:
[...]

Zie hier [rml][ Speedtouch510i] Werkt niet meer na downgrade poging[/rml] mijn ervaring met het up- en downgraden van een Speedtouch. Ik ben helemaal van 4.3 afgestapt, met 4.2 ben ik nog steeds blij.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
michelvd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:02:
Ik heb twee XS4all lijnen, beide snelheid verhoogd qua modem maar geen hogere doorvoer. Echter op werk hebben we Tiscali, daar was ook de snelheid verhoogd en OOK hogere datadoorvoer ? Zou dit per provider kunnen schelen ?
Ook ik zit bij XS4All en heb sinds vandaag, volgens mijn modem, ook een snelheidsverhoging gehad. Echter alleen de lijnsnelheid is gewijzigd, de downloadsneldheid (nog) niet. Ik kwam het volgende wel tegen bij www.adslcentrale.nl wat het 1 en ander zou verklaren;

3 nov 2005 Het lijkt er op dat KPN bij veel mensen de lijnsnelheid verhoogt maar nog niet de echte snelheid verhoogt. Let dus op bij het invullen op de site dat u de speedtest resultaten gebruikt en niet de gegevens uit de configuratie van uw adsl modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Line Status

Enabled
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)

256 / 4096
\o/

Nu maar wachten op KPN dat de snelheid werkelijk gebruikt kan worden >:)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

sverzijl schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 08:32:
[...]

Als jij overstapt van bedrijf X naar bedrijf Y, dan ben jij voor bedrijf Y een nieuwe klant.
Bij Planet en Het Net niet. Tenminste, niet als je binnen KPN netwerk overstapt. Als je van ander netwerk komt, moet je eerst abonnement beeindigen, zodat lijn helemaal vrij is en dan als nieuwe klant ADSL aanvragen. Dan krijg je wel de acties. (volgens help paginas Planet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 08:06
Weet iemand of er nog leuke aantrekkelijke acties komen?

Ik zit nu (nog) bij HCCnet en heb 3200/768 (nog niet verhoogd) maar zoals velen zullen weten is dit nu aan het overgaan naar XS4ALL. Echter XS4ALL is behoorlijk wat duurder in de prijs dan dat HCCnet was. Ik verwacht ook dat men een keuze krijgt van of dalen in snelheid of stijgen in snelheid maar dan ook stijgen in kosten per maand.

Welke provider is aantrekkelijk om naar te kijken?

Ik hoor vanalles over Tiscalli maar die trekt me niet echt aan netzoals Hetnet.
Ik zit te denken aan KPN direct. Dit zou dan voor mijn snelheid uitkomen op 49,95 euro per maand. Hierbij is echter wle een bel abbo nodig. Dit is al aanwezig dus dat is makkelijk. En hier mailen er 2 nog via het provider adres naja dat is jammer dat word dan een g-mail adres (providers blijven daarintegen wel flink achter zeker met bestanden bijvoegen. Natuurlijk nan een FTP server maar een groot deel van de internetters weet niet hoe je dat moet doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:21:
[...]

Ik kan de optie multimode en g.dmt niet vinden in mijn wag54g V2 , naar welke firmware heb je hem geupdate ?? Ik kan nergens een firmwareupdate vinden voor de wag54g V2 . Ik heb 1.000.19 en op www.linksys.nl kan ik geen nieuwere vinden...Ik heb nl exact dezelfde waardes in mijn router staan (interleaved en 7997/1023)
A.U.B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nevermind. GrabIt zorgt weer eens voor een overbodige post.

[ Voor 109% gewijzigd door dr snuggles op 05-11-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die z'n fast/extra/advanced abo al op 12mbit ZIET staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:23:
Iemand die z'n fast/extra/advanced abo al op 12mbit ZIET staan? :)
Helaas hier nog niet, maar dat zal wel even duren ook denk ik. Woon in een klein dorpje, Dus eer dat wij ADSL 2+ hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

alle centrales worden omgezet naar adsl2+ hoor, dat kan inderdaad nog wel tot februari duren, maar ze worden volgens mij wel omgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
JvS schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:38:
alle centrales worden omgezet naar adsl2+ hoor, dat kan inderdaad nog wel tot februari duren, maar ze worden volgens mij wel omgezet
Is dit zo? Volgens mij werkt ISDN bv niet met ADSL2+ en dan zouden wij door die omzetting dus een niet werkend iets krijgen? Lijkt me stug dat ze dat zo omzetten dan...

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!

Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.

Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.