Oh dat is één van de redenen waarom ik dat aannam. Ik woon trouwens in Hoek van Holland.JvS schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:33:
[...]
Hoe weet je dan dat er nog geen adsl2+ beschikbaar is? Als je dat concludeert uit het feit dat versatel niet levert ofzo, dan zegt dat niets over de beschikbaarheid van kpn-adsl2+. En volgens mij is er geen informatie waar dit wel beschikbaar komt.
Aannames op basis van totaal verkeerde info en eigen ideeen en conclusies dus. Ik snap eigenlijk niet wat je nu wil dat wij op deze post antwoorden:
. Of je gaat natuurlijk klagen bij je provider en eisen dat ze het per direct ook beschikbaar stellen...
No offense verder, maar ik vind het ten eerste maar een loze conclusie dat kpn geen adsl2+ levert en al helemaal wat je dan moet doen
. Een vraag uit de catagorie, ik heb dorst maar in de buurt kan ik geen melk kopen, wat moet ik nu doen?
Nee, je moet niet wachten, je moet nu je hoge hoed pakken, daar een kaars onder aansteken en voor de tijd dat de kaars een gat in de hoed brandt, vier rondjes tegen de draairichting van de aarde lopen dan drie maal door je hurken zakken en dan een schiedgebedje opdragen aan ad scheepsbouwerPacinoAllstars schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:17:
Ik heb nu een 8mbit van xs4all, maar ik kan in mijn woonplaats geen adsl2 krijgen. Wat moet ik nu doen? Wachten?
No offense verder, maar ik vind het ten eerste maar een loze conclusie dat kpn geen adsl2+ levert en al helemaal wat je dan moet doen
[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 01-11-2005 00:39 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Misschien leuk om de volgende link in de startpost te zetten. Kan iedereen mooi monitoren hoe ver KPN is met upgraden.
http://www.adslcentrale.nl/
Ja, maar die is nog niet gereset.
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
JvS schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 00:38:
Aannames op basis van totaal verkeerde info en eigen ideeen en conclusies dus. Ik snap eigenlijk niet wat je nu wil dat wij op deze post antwoorden:
[...]
Nee, je moet niet wachten, je moet nu je hoge hoed pakken, daar een kaars onder aansteken en voor de tijd dat de kaars een gat in de hoed brandt, vier rondjes tegen de draairichting van de aarde lopen dan drie maal door je hurken zakken en dan een schiedtgebedje opdragen aan ad scheepsbouwer. Of je gaat natuurlijk klagen bij je provider en eisen dat ze het per direct ook beschikbaar stellen...
No offense verder, maar ik vind het ten eerste maar een loze conclusie dat kpn geen adsl2+ levert en al helemaal wat je dan moet doen. Een vraag uit de catagorie, ik heb dorst maar in de buurt kan ik geen melk kopen, wat moet ik nu doen?
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Dat mag dan weleens gebeuren. Eerste upgrades zijn namelijk bezig...
Voeren ze de upgrades soms in delen uit?
Ik zie namelijk dat ik vanaf vanmorgen 09:10 verbonden ben met 6,1 Mbps (nieuwe snelheid voor ADSL comfort van Planet) maar snelheidstests vanaf 2 sites en downloaden vanaf een Nederlandse universiteits ftp geven me precies dezelfde snelheid als ik voorheen had (rond 330 KB).
Of zou dit aan het feit kunnen liggen dat ik nog gebruik maak van een alcatel "platvis" usb-modem?
Ik zie namelijk dat ik vanaf vanmorgen 09:10 verbonden ben met 6,1 Mbps (nieuwe snelheid voor ADSL comfort van Planet) maar snelheidstests vanaf 2 sites en downloaden vanaf een Nederlandse universiteits ftp geven me precies dezelfde snelheid als ik voorheen had (rond 330 KB).
Of zou dit aan het feit kunnen liggen dat ik nog gebruik maak van een alcatel "platvis" usb-modem?
[ Voor 4% gewijzigd door pietervl op 01-11-2005 11:46 ]
Verwijderd
Yep. Is bekend probleem met die USB krengen. Voor hogere snelheden ben je aangewezen op een ethernet modem.pietervl schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:45:
Welke centrale zit je op?
Mooie site, mijn gemeente staat er niet eens opBrakkie schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 00:49:
Misschien leuk om de volgende link in de startpost te zetten. Kan iedereen mooi monitoren hoe ver KPN is met upgraden.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik heb er ook last van hoor, en heb geen USB modem.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:03:
[...]
Yep. Is bekend probleem met die USB krengen. Voor hogere snelheden ben je aangewezen op een ethernet modem.
Verwijderd
Oh, dat had iig de oorzaak kunnen zijn. Wat het dan is weet ik niet, misschien dat een insider je meer kan vertellenDutchCommando schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:16:
[...]
Ik heb er ook last van hoor, en heb geen USB modem.
Even je modem uit zetten en weer aanzetten wil ook wel eens helpen. Het proberen waard.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:21:
[...]
Oh, dat had iig de oorzaak kunnen zijn. Wat het dan is weet ik niet, misschien dat een insider je meer kan vertellen
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Kan je "er ook" iets specifieker uitleggen? Heb je ook een verhoogde snelheid (en waar zie je dat?) en haal je ook maar 330kbyte/sec?DutchCommando schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:16:
[...]
Ik heb er ook last van hoor, en heb geen USB modem.
[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 01-11-2005 12:45 ]
Dus vanaf vanavond denk ik.1 nov 2005 Er komen berichten binnen dat de upgrade begonnen is, als dit inderdaad bevestigd is, dan zullen we vanavond de database resetten en vanaf dan de echte status bij houden (einde test periode).
Mijn dorp staat er nu ook nog niet op maar de vorige keer kwam dat uiteindelijk ook goed.
Tot die tijd hier maar posten welke gemeentes geupgrade zijn?
(Omdat in de warning staat, dat het hier niet de bedoeling is).
Het zou wel makkelijk zijn als ze het zelfde schema aan houden als vorige keer.
(Omdat in de warning staat, dat het hier niet de bedoeling is).
Het zou wel makkelijk zijn als ze het zelfde schema aan houden als vorige keer.
[ Voor 56% gewijzigd door MeNTaL_TO op 01-11-2005 13:11 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Als ik me niet vergis is dat pas een probleem bij snelheden hoger dan 8 mbitVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:03:
[...]
Yep. Is bekend probleem met die USB krengen. Voor hogere snelheden ben je aangewezen op een ethernet modem.
Verwijderd
Hmm ik snap het ook niet hoor, ik verbind net met 6 mbps maar ik heb nog steeds oude snelheid met downloaden ?? Overigens ook zo'n groene usb modem..
Ja dat heb ik ook. Ik heb alleen een speedtouch. ApartVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:13:
Hmm ik snap het ook niet hoor, ik verbind net met 6 mbps maar ik heb nog steeds oude snelheid met downloaden ?? Overigens ook zo'n groene usb modem..

Ja, als je de quotes terugleest kan je gewoon teruglezen waar ik last van hebJvS schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:45:
[...]
Kan je "er ook" iets specifieker uitleggen? Heb je ook een verhoogde snelheid (en waar zie je dat?) en haal je ook maar 330kbyte/sec?

Geupgrade maar nog op 335kB/s.
[ Voor 6% gewijzigd door DutchCommando op 01-11-2005 13:28 ]
Probeer de modem even aan/uit te zetten. Dat wil misschien nog wel helpen
hehe grapjas. De meeste mensen denken dat ze "ook" iets hebben, maar hebben totaal iets andersDutchCommando schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:27:
[...]
Ja, als je de quotes terugleest kan je gewoon teruglezen waar ik last van heb
[afbeelding]
Geupgrade maar nog op 335kB/s.
Het is overigens handig om bij dit soort zaken heel specifiek je modemtype neer te zetten. Van de ST330 en Speedtouch USB modems is bekend dat ze effectief niet ver boven de 330kbyte/sec uitkomen.
"een speedtouch" is geen omschrijving van je modem, alle door kpn geleverde modems zijn speedtouches, de ST-USB. ST330, SThome, ST-multi-pc, ST510 V4, ST510 V4.2, ST546, ST570, ST580, ST716

Ik zou sowieso bij de fabrikant (of kpn als het een kpn modem is) op zoek gaan naar de nieuwste software om te kijken of dat het probleem verhelpt. Zeker bij een SThome kan dat gaan werken!
[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 01-11-2005 13:38 ]
Eerste wat ik gedaan hebGrooV schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:32:
Probeer de modem even aan/uit te zetten. Dat wil misschien nog wel helpen
Sitecom ADSL Home Station DC-214 met de laatste firmware installed. Denk ook niet dat het probleem bij mij ligt hoor. En ik denk dat ik niet de enige ben met dit probleem!!!JvS schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:36:
[...]
hehe grapjas. De meeste mensen denken dat ze "ook" iets hebben, maar hebben totaal iets anders. Dit is wel vaag
Het is overigens handig om bij dit soort zaken heel specifiek je modemtype neer te zetten. Van de ST330 en Speedtouch USB modems is bekend dat ze effectief niet ver boven de 330kbyte/sec uitkomen.
"een speedtouch" is geen omschrijving van je modem, alle door kpn geleverde modems zijn speedtouches, de ST-USB. ST330, SThome, ST-multi-pc, ST510 V4, ST510 V4.2, ST546, ST570, ST580, ST716.
Ik zou sowieso bij de fabrikant (of kpn als het een kpn modem is) op zoek gaan naar de nieuwste software om te kijken of dat het probleem verhelpt. Zeker bij een SThome kan dat gaan werken!
Zou het kunnen dat KPN nog throttled om hun backbones te ontzien? En dan vervolgens de throttle 'rustigjes' te verlichten? Zodat ze tijd hebben om backbone-bandbreedte bij te schakelen indien nodig?
T'is maar een idee
T'is maar een idee
Verwijderd
Nee, van verschillende fora lees ik dat eigenlijk iedereen die geupgrade is het probleem heeft.
Ondertussen toch met een wazige firmware zitten kloten en modem verneukt. Ach we hebben lol
Noem eens wat meer dingen?
Bij welke providers zitten jullie?
Welke plaats?
ben nieuwschierig
Zit nog op de oude lite snelheid, en ben benieuwd of lite mensen er ook last van hebben.
en wordt de overhead gecompenseerd?
Overal staat 6000 maar je krijgt 6144?
Welke plaats?
ben nieuwschierig
Zit nog op de oude lite snelheid, en ben benieuwd of lite mensen er ook last van hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door Henkie-Jan op 01-11-2005 14:32 ]
Ik heb overigens begrepen dat de upgrades pas in december plaatsvinden, vaag dat veel mensen dus een verhoogde snelheid hebben in de modemstatuspagina.
Overal staat 6 mbit wat dus 6 * 1024 is dus 6144.Henkie-Jan schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:31:
Noem eens wat meer dingen?
Welke plaats?
ben nieuwschierig![]()
Natuurlijk, stom.
6144 dan
Welke provider zit je?
@JVS
Ik las overal het gerucht dat het in november zou beginnen.
Op een ander forum las ik dat de KPN medewerkers op 1 november een briefing kregen.
Welke provider zit je?
@JVS
Ik las overal het gerucht dat het in november zou beginnen.
Op een ander forum las ik dat de KPN medewerkers op 1 november een briefing kregen.
KPN ADSL = KPN ADSL, maargoed: XS4ALL.Henkie-Jan schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:15:
Welke provider zit je?
Verwijderd
Heb ook KPN (Planet) maar ik zal wel weer laat geupgrade worden net als begin dit jaar
. En ik zit nog 3 km van de centrale ook (zit @ Zoetermeer-Palenstein).
Line Status
Enabled
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
672 / 6144
Uptime
00:43:59
kBytes Tx/Rx
164710 / 986012
Net 3 kwartier geleden hier in zwammerdam (tussen bodegraven en alphen aan den rijn) gebeurd.
Enabled
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
672 / 6144
Uptime
00:43:59
kBytes Tx/Rx
164710 / 986012
Net 3 kwartier geleden hier in zwammerdam (tussen bodegraven en alphen aan den rijn) gebeurd.
[ Voor 26% gewijzigd door lampie1979 op 01-11-2005 15:37 ]
They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!
En jij haalt wel de maximale snelheid met bijv. www2.versatel.nl/100mb.bin ?
[ Voor 10% gewijzigd door Henkie-Jan op 01-11-2005 15:41 ]
Weet iemand hoe ik deze informatie uit een 580 kan halen? Het sachem commando word namelijk niet herkent.[b][code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 =====================DISCLAIMER====================== Access to expert commands is intended for qualified personnel only. ==================END=OF=DISCLAIMER================== cmd = sachem get_data near_line :td call cmd="sachem get_data near_line" Near End line operational data : RelCapacity downstream = 100 pct NoiseMargin downstream = 6.5 dB OutputPower upstream = 12.0 dBm Attenuation downsteam = 28.0 dB Operational Mode = 2 =====================DISCLAIMER====================== Access to expert commands is intended for qualified personnel only. ==================END=OF=DISCLAIMER================== cmd = sachem get_data far_line :td call cmd="sachem get_data far_line" Far end line operational data relCapacity upstream = 99 pct noiseMargin upstream = 7.0 dB outputPower downstream = 19.5 dBm Attenuation upstream = 14.5 dB
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Stelletje fakers daar. Zit nog steeds op de 320 KbpsHenkie-Jan schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:40:
En jij haalt wel de maximale snelheid met bijv. www2.versatel.nl/100mb.bin ?
They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!
Hmmm, lees nu net op www.planet.nl over het nieuwe ADSL easy het volgende:
http://pmg.custhelp.com/c...2luZw**&p_li=&p_topview=1
http://pmg.custhelp.com/c...2luZw**&p_li=&p_topview=1
Geldt de snelheidsverhoging ook voor dit nieuwe abonnement?
De snelheidsverhoging van 1 december 2005 geldt niet voor dit nieuwe abonnement. De snelheid Van ADSL Easy blijft zoals hierboven gespecificeerd vanaf 25 oktober 2005.
Bij mij staat er ook: Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
512 / 3072
Maar ik zit nog gewoon op mn oude download snelheid, beetje vreemd dus. En heb mn router ook al gereset.
512 / 3072
Maar ik zit nog gewoon op mn oude download snelheid, beetje vreemd dus. En heb mn router ook al gereset.
Het is inderdaad apart met die snelheden. Ik merkte vandaag dat alles bijzonder snel ging (downloaden met newservers etc) maar in het modem staat nog steeds 1024/8000 (Xs4all Fast). Toen ging ik eens dat xs4all testfiletje op halen, en dat ging echt veel sneller dan voorheen. Hij begon op 1.57 Mb/s en 'zakte' op het eind af naar 913 kb/s. Voorheen lag de snelheid altijd rond de 650-750.

Dus die modem snelheden kunnen me rug op: als het maar lekker vlot loopt ben ik al blij.

Dus die modem snelheden kunnen me rug op: als het maar lekker vlot loopt ben ik al blij.
iemand een idee hoe het zit met de ping tijden van adsl2+ via kpn?
Ja en? Niet iedereen word op dag 1 verhoogd. Je word voor 1 januari 2006 verhoogd dus heb gedulderic1988 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:55:
Bij mij staat er ook: Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
512 / 3072
Volgens mij bedoelt ie dat ie een Lite abbo heeft wat nu dus 3072/512 wordt en nog steeds met +/- 170kB/sec download.Westereen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:06:
[...]
Ja en? Niet iedereen word op dag 1 verhoogd. Je word voor 1 januari 2006 verhoogd dus heb geduld
Hij doelt denk ik op het feit dat de snelheden op de status pagina van z'n modem al wel de nieuwe snelheden zijn maar dat z'n downloadsnelheid nog niet gewijzigd is. Erg raar, aangezien de de vorige keer niet zo was.Westereen schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:06:
[...]
Ja en? Niet iedereen word op dag 1 verhoogd. Je word voor 1 januari 2006 verhoogd dus heb geduld
Nee klopt want normaal is ons dorp wel binenn ene paar dagen aan de beurt maar niet na 1 dag en nog meer mensen in mijn dopr hebben dit probleem..
Beetje vreemd dat mensen dit een 'probleem' noemen. Zolang het nog geen 2006 is, is er nog geen probleem. Hoogstens een verschijnsel
Hahaha jah maar toch raar dat je modem een snelheid aangeeft die je helemaal niet hebt of kunt halen op dit moment.
Opletten jij!FnF schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:10:
[...]
Mooie site, mijn gemeente staat er niet eens op
Het is per telefooncentrale, NIET per gemeente!
Als ik in me modem kijk zie ik dit staan, maar ik ga nog steeds met 330 kb/s.
Me oude snelheid.
Ik woon in alphen a/d rijn.
Ik heb net me modem gereset en me router, maar toch ga ik nog traag. Hoe kan dat ?
Me oude snelheid.
Ik heb net me modem gereset en me router, maar toch ga ik nog traag. Hoe kan dat ?

[ Voor 21% gewijzigd door ID-College op 01-11-2005 20:24 ]
Lees eerst één pagina van dit topic door. Je vraag kan niemand beantwoordenID-College schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:14:
Als ik in me modem kijk zie ik dit staan, maar ik ga nog steeds met 330 kb/s.
Me oude snelheid.
[afbeelding]
Enig idee waar ik kan checken op welke centrale ik zit?

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfmBobR13 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:41:
Enig idee waar ik kan checken op welke centrale ik zit?
hallo iedereen
hoe zit het nog ik zei dat sommige zegge heb de nieuwe lijn snelheid maar download niet sneller
en er gaan ook berichten rond dat ze pas ergen in dec beginnen
graag meer info
hoe zit het nog ik zei dat sommige zegge heb de nieuwe lijn snelheid maar download niet sneller
graag meer info
Ik snap eigenlijk niet veel van wat je nou wilt zeggen, probeer ns wat duidelijkere zinnen te maken. Ik ga er maar vanuit dat je vraagt waarom je snelheid nog niet geupgrade is? Dat is gewoon een kwestie van afwachten, je merkt het vanzelf.jopoh schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:59:
hallo iedereen
graag meer info
nou kijk er zeggen mensen hier op het forum dat ze al de nieuwe lijn snelheid hebben. maar nog niet sneller downloaden.RoD schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:02:
[...]
Ik snap eigenlijk niet veel van wat je nou wilt zeggen, probeer ns wat duidelijkere zinnen te maken. Ik ga er maar vanuit dat je vraagt waarom je snelheid nog niet geupgrade is? Dat is gewoon een kwestie van afwachten, je merkt het vanzelf.
ze zouden vanaf 1nov beginnen maar nu gaan er berichten rond dat ze pas 1dec beginnen
ergens klopt er iets niet lijkt mij
Dit wil ik ook weleens weten. Iemand een idee?johoo schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:53:
[...]
Weet iemand hoe ik deze informatie uit een 580 kan halen? Het sachem commando word namelijk niet herkent.
Hmm, KPN is naar eigen zeggen begonnen met de 'technische voorbereidingen' van de snelheidsupgrade. Tot 28 november zullen er elke dag een aantal centrales korte onderbrekingen kennen.
Wat dit precies betekent kan ik helaas niet vertellen. Ik heb 2 theorieen:
1. KPN is begonnen met de upgrades. Het modem synct hoger. Wegens slechte (binnen) bekabeling zitten er zoveel errors op de lijn dat een aantal aansluitingen de snelheid niet kan benutten.
2. KPN laat de modems wel al hoger syncen. Maar capt de aansluitingen op een andere manier (?). De daadwerkelijke snelheidsupgrade vindt op een later tijdstip plaats.
Het uitlezen van de snelheid op een 580:
Browser > 10.0.0.138 > Basic > System Information > Service Info > 2de regel van boven
Wat dit precies betekent kan ik helaas niet vertellen. Ik heb 2 theorieen:
1. KPN is begonnen met de upgrades. Het modem synct hoger. Wegens slechte (binnen) bekabeling zitten er zoveel errors op de lijn dat een aantal aansluitingen de snelheid niet kan benutten.
2. KPN laat de modems wel al hoger syncen. Maar capt de aansluitingen op een andere manier (?). De daadwerkelijke snelheidsupgrade vindt op een later tijdstip plaats.
Het uitlezen van de snelheid op een 580:
Browser > 10.0.0.138 > Basic > System Information > Service Info > 2de regel van boven
de wijkcentrales worden aangepast, vandaar de hogere sync snelheden, maar de routers zijn nog niet op de snelheden aangepast, vandaar nog de oude snelheid
En de routers checken per klant wat voor cap die moet hebben? Is dat niet nogal omslachtig? Maarja, het zal haast wel moeten inderdaad. Het moet ergens gecapt worden. Er komen nu zoveel berichten binnen van ditzelfde verschijnsel, dat ik betwijfel of het aan de bekabeling ligt.
Verwijderd
Is het niet zo dat als de KPN de snelheid heeft verhoogd je provider dit ook nog moet doen ?
Dus je modem kan wel meer aangeven maar als je provider de snelheid nog niet heeft verhoogd heb je er niets aan.
Dus je modem kan wel meer aangeven maar als je provider de snelheid nog niet heeft verhoogd heb je er niets aan.
Verwijderd
Ze zijn nog niet klaar. Er word nog druk aan gewerkt. Zo lang kun je ook nog niet over een snelheidsverhoging spreken, eerder een netwerkaanpassing die op de een of andere wijze ergens nog door tegen word gehouden.
Ik weet wel meer maar dat kan ik niet vertellen das hier intern nog maar net rond gemailed maar ik weet niet of dat extern al verspreid mag worden dus doe ik dat nog maar niet.
Ik weet wel meer maar dat kan ik niet vertellen das hier intern nog maar net rond gemailed maar ik weet niet of dat extern al verspreid mag worden dus doe ik dat nog maar niet.
[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 08:14 ]
Verwijderd
Nee.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:03:
Is het niet zo dat als de KPN de snelheid heeft verhoogd je provider dit ook nog moet doen ?
Als je modem een snelheid aangeeft, heb je daadwerkelijk die snelheid.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:03:
Verwijderd
Kloksnelheid .. nog niet de bandbreedte die per (VPI/VCI) ook nog moet worden aangepast.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:24:
[...]
Nee.
[...]
Als je modem een snelheid aangeeft, heb je daadwerkelijk die snelheid.
Het gaat niet over het uitlezen van de snelheid, dan kun je inderdaad in de normale browser zoals je zelf al zegt. Dit is waar je modem op gesynced staat.Het uitlezen van de snelheid op een 580:
Het ging er mij om dat ik via telnet op oudere 510's kon zien wat de lijnbelasting was. Dat commando krijg ik niet meer aan de gang. Ik neem aan dat er een andere manier is om dat inzichtelijk te maken.
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Weet iemand ook ofdat er al een firmware is die de ST580(i) geschikt maakt voor adsl2 ?
Ik heb nu XS4ALL Fast ADSL met een ST580i. En ben wel benieuwd of ik de extra snelheid kan gebruiken met dit modem. Hij staat nu nog op 1024/8000.
Weet iemand hoe het zit met de eventuele mogelijkheid om een ST585 firmware in de ST580 te flashen? Er zijn qua uiterlijk niet zo heel veel verschillen.
En terugkijkend op de ST home -> ST pro -> ST 510 generatie zou het niet heel vreemd zijn als het zou kunnen.
Ik heb nu XS4ALL Fast ADSL met een ST580i. En ben wel benieuwd of ik de extra snelheid kan gebruiken met dit modem. Hij staat nu nog op 1024/8000.
Weet iemand hoe het zit met de eventuele mogelijkheid om een ST585 firmware in de ST580 te flashen? Er zijn qua uiterlijk niet zo heel veel verschillen.
En terugkijkend op de ST home -> ST pro -> ST 510 generatie zou het niet heel vreemd zijn als het zou kunnen.
[ Voor 37% gewijzigd door MnM op 02-11-2005 10:10 ]
de ST580I is helemaal ok met ADSL2 hoor. en zelfs met ADSL2+ (adsl 2 is al lang uit gerold btw
)
ik heb hier gister een emailtje over gekregen volgens mij ik zal deze op het werk eens goed door nemen.
ik heb hier gister een emailtje over gekregen volgens mij ik zal deze op het werk eens goed door nemen.
[ Voor 19% gewijzigd door Shunt op 02-11-2005 10:33 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Dat zou dus betekenen dat deze vanzelf 1024/12000 aan zou moeten geven als de centrale geupgrade is en de snelheid afstandtechnisch haalbaar is. Ik ben benieuwd en wacht geduldig af
http://www.adslcentrale.nl is trouwens gereset.
De voorspelling staat er ook al op en vorig jaar klopte die aardig (2dagen te laat
)
De voorspelling staat er ook al op en vorig jaar klopte die aardig (2dagen te laat
ja zeker eerst gaan de centrales naar adsl2+ dan gaan alle speed profiles aan gepast worden en dan gaat het modem profiel aan gepast worden. allemaal vol automagish.MnM schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:33:
Dat zou dus betekenen dat deze vanzelf 1024/12000 aan zou moeten geven als de centrale geupgrade is en de snelheid afstandtechnisch haalbaar is. Ik ben benieuwd en wacht geduldig af
Game PC
ze gaan er nu opeens van uit dat de verhogingen pas op 1 december gaan plaatsvindenGrooV schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:47:
http://www.adslcentrale.nl is trouwens gereset.
De voorspelling staat er ook al op en vorig jaar klopte die aardig (2dagen te laat)
Dat zou ook best kunnen, kpn is erg summier met info erover, maar alles lijkt erop te wijzen dat na sinterklaas pas de upgrades uitgevoerd gaan worden.The_Scarabial schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:41:
[...]
ze gaan er nu opeens van uit dat de verhogingen pas op 1 december gaan plaatsvinden
Ik heb XS4ALL net gebeld, deze zeggen ook dat KPN nu de eerste stap (in de DSLAM dus) hebben doorgevoerd, vandaar de aangepaste training. Ze hebben alleen de lijn nog niet open gezet voor klanten. Ze gaan eerst de bugs eruit halen (nieuwe dslams natuurlijk) aangezien vriesdude (hier actief op GOT) z'n modem nu op 1024/512 traint, met een KPN standaard lijn kun je wel zien dat het nog niet lekker zit (gelukkig zit ik op een bugfree centraleJvS schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:47:
[...]
Dat zou ook best kunnen, kpn is erg summier met info erover, maar alles lijkt erop te wijzen dat na sinterklaas pas de upgrades uitgevoerd gaan worden.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Volgens mij is het wel de eerste keer dat KPN het op deze manier doet.
Voorheen kreeg ik namelijk direct de snelheid waarop het modem traint.
Voorheen kreeg ik namelijk direct de snelheid waarop het modem traint.
Dus eerst gaan ze alle DSLAM's in Nederland aanpassen zodat de modems intrainen op de nieuwe snelheid, en daarna wordt de boel pas echt opgegooid?
En dat echt opengooien zal zeker wel in 1x gebeuren?
Lijkt me niet, dan roep je de problemen over jezelf af.Henkie-Jan schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:28:
Ik denk het wel verre vriend uit de provincie GroningenHenkie-Jan schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:28:
Dus eerst gaan ze alle DSLAM's in Nederland aanpassen zodat de modems intrainen op de nieuwe snelheid, en daarna wordt de boel pas echt opgegooid?
Zou wel tof zijn, iedereen direct sneller
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
mjah, dat valt wel mee. Maar met verhoging van de snelheid heb je altijd een hoop mensen die dan juist problemen met de snelheid hebben of zelfs wegvallend signaal krijgen, die belasten de helpdesk en dat spreiden wordt denk ik gedaan om de piek op de helpdesk breder en lager te maken.DutchCommando schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:31:
[...]
Lijkt me niet, dan roep je de problemen over jezelf af.
Het zou ook best kunnen zijn dat kpn nu alle lijnen even test op hogere snelheid en dan kijkt naar welke klanten ze info moeten sturen over de snelheidsverhoging, als je het bij lange na niet haalt mag je vaak gratis overstappen naar een goedkoper abonnement als je dat wil
Verwijderd
Ik had nog mijn vraagtekens bij dat www.adslcentrale.nl: hoe betrouwbaar is deze data? Bij hoeveel " stemmen " wordt een centrale op groen gezet?
Weet niet precies wanneer iets op groen of rood wordt gezet, maar de voorspelling die gedaan waren met de vorige snelheid verhoging, kwam aardig dicht in de buurt bij de voorspelde datum.
Bij osn totaal niet.
Stond toen de derde dag of zow, en werd de 14e
Stond toen de derde dag of zow, en werd de 14e
ik moet me zelf even corigeren.
alle modems werken op adsl2+
alleen de 546(i) en de 716(i) werken op adsl2+ snelheden
de rest van de modems kan dus NIET boven de 8 mbit komen
Game PC
Maar een aantal kunnen dat wel na een eventuele Flash update. Ik heb alleen hier niet op een rijtje welke dat zijn.Shunt schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:45:
ik moet me zelf even corigeren.
Ben in ieder geval blij net een 546i gekocht te hebben om mijn oude speedtouch home te wisselen.
Vandaag zijn er geen centrale's geupgrade?
Verwijderd
Nog redelijk wat hoor?Henkie-Jan schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:51:
Vandaag zijn er geen centrale's geupgrade?
* vriesdude heeft idd problemen met de training van me modem...netblade schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:18:
[...]
Ik heb XS4ALL net gebeld, deze zeggen ook dat KPN nu de eerste stap (in de DSLAM dus) hebben doorgevoerd, vandaar de aangepaste training. Ze hebben alleen de lijn nog niet open gezet voor klanten. Ze gaan eerst de bugs eruit halen (nieuwe dslams natuurlijk) aangezien vriesdude (hier actief op GOT) z'n modem nu op 1024/512 traint, met een KPN standaard lijn kun je wel zien dat het nog niet lekker zit (gelukkig zit ik op een bugfree centrale)
Sinds de update aan de centrale krijg ik de volgende gegevens uit me router / speedtest. Bedroevend laag
toevoeging: Ik heb een Planet Internet ADSL Comfort Abbo (6 mbit up na upgrade)

Ik wacht het nog wel even af, wie weet komt het vanzelf goed.
[ Voor 10% gewijzigd door vriesdude op 02-11-2005 16:42 . Reden: Img fixed ]
/dev/null
Volgens mij bij 1Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:41:
Ik had nog mijn vraagtekens bij dat www.adslcentrale.nl: hoe betrouwbaar is deze data? Bij hoeveel " stemmen " wordt een centrale op groen gezet?
welk abonnementstype heb je dan?vriesdude schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:15:
[...]
* vriesdude heeft idd problemen met de training van me modem...
Sinds de update aan de centrale krijg ik de volgende gegevens uit me router / speedtest. Bedroevend laag![]()
[afbeelding]
Ik wacht het nog wel even af, wie weet komt het vanzelf goed.
Vergeten te vermelden
Planet Internet ADSL Comfort
/dev/null
aargh, heb net ff gekeken op die centrale pagina waarneer dus hij word veranderd met de verhoogde snelheid. wat blijkt? staat er bij mij centrale dat het pas gebeurt op dag 34! poeh das nog lang wachten

ik heb nu ook opeens een verbinding van 3.0mbps (ik had 1.6) maar de snelheid is nu nog 't zelfde als de 1.6 beetje vreemd
Zoals je kan lezen hier in dit topic heeft iedereen dat...luminous schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:38:
ik heb nu ook opeens een verbinding van 3.0mbps (ik had 1.6) maar de snelheid is nu nog 't zelfde als de 1.6 beetje vreemd
Verwijderd
Ik heb net even gescheckt op adslcentrale.nl, daar staat dat mijn centrale (Amersfoort-Leusden) al wel geupdate is. Vreemd genoeg ben ik nog niet geupdate 
Wel al in de modem de nieuwe snelheid staan, maar dat heeft iedereen hier al geloof ik...
Wel al in de modem de nieuwe snelheid staan, maar dat heeft iedereen hier al geloof ik...
Op adslcentrale.nl
... bij misbruik brengen wij je provider (groov) op de hoogte
... bij misbruik brengen wij je provider (groov) op de hoogte
Ik heb hier in noord-limburg (central maasbree-mbe) nog niet eens in m'n router wat staan van nieuwe snelheid...
MMM, hierzo beetje vage dingen aan de gang. Op adslcentrale.nl staat dat ik geupdate ben. Maar Speedtest.nl zegt van niet ( nog steeds onder de 1600 kbit/s) Maar wannneer ik in mijn modem kijk staat er dat ik verbonden ben met ruim 2500 kbit/s. Ik wacht het nog even af maar vind het toch wel wat vreemd.
Same here.keesheid schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:37:
MMM, hierzo beetje vage dingen aan de gang. Op adslcentrale.nl staat dat ik geupdate ben. Maar Speedtest.nl zegt van niet ( nog steeds onder de 1600 kbit/s) Maar wannneer ik in mijn modem kijk staat er dat ik verbonden ben met ruim 2500 kbit/s. Ik wacht het nog even af maar vind het toch wel wat vreemd.
Volgens mij upgrade kpn alle abbootjes al, maar 'knijpt' ze nog ff op de oude snelheid, en dan gooien ze straks in een keer open.
Nee, kpn laat je nu intrainen op de nieuwe snelheid en gooit je straks een voor een open!
Jaja, mijn internet vloog er net ook 10x uit, kzit nog steeds volgens mn router op 3.1mbit..
kon een tijdje niet verbinden, auth failure.. maargoed...
Centrale Utrecht NoordOost btw..
kon een tijdje niet verbinden, auth failure.. maargoed...
Centrale Utrecht NoordOost btw..
Verwijderd
Wel mmaf, als ik met mn USB modem inbel staat er in het ballonnetje dat ik verbonden ben met 1.5mbps(de snelheid waarnaar ik verhoogd word), maar mn down en up snelheden zijn nog als van ouds.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!
Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.
Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!
Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.
Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.