Wat voor schema is dat dan? Aangezien KPN de snelheidsverhogingen nog voor 2006 wil hebben doorgevoerd.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:11:
[...]
Voorlopig zal dit volgens KPN schema pas 10-02-2006 zijn...
Verwijderd
Er lopen 2 acties, de snelheidsverhogingen van KPN die voor eind dit jaar klaar moeten zijn maar ook nog de upgrades van centrales van adsl naar adsl2+ ... die zal wel langer duren, pas als de centrale klaar is kan meer dan de 8Mb worden bereiktRoeltjuh schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:07:
[...]
Wat voor schema is dat dan? Aangezien KPN de snelheidsverhogingen nog voor 2006 wil hebben doorgevoerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 22:38 ]
eh de de meeste centrales zijn al ADSL2 en jah ze zullen waarschijnlijk van af die datum beginnen met upgraden. of dan willen ze zo veel % hebben om gegooid.Aarsbuds0r schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 09:27:
Maar hoe kan de verhoging dan klaar zijn voor 2006? Het hoogste KPN abo zou 12Mbps worden.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Maar het klopt wel, vroeger was er ook nokia apparatuur dit is allemaal vervangen door alcatel.slaay schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:38:
Vreemd, aangezien verschillende KPN monteurs zeggen dat het Alcatel spul blijft.
Kan me niet voorstellen dat Alcatel de chips van Broadcom gebruikt in haar apparatuur.
en voor de snelheids verhoging is het een kwestie van kaarten swappen.
Verwijderd
De info was via mijn provider "xs4all" te zien bij werkzaamheden.
Dus nu maar afwachten wanneer KPN mijn wijkcentrale upgrade.
Mijn nieuwe modem staat al op scherp.
Dus nu maar afwachten wanneer KPN mijn wijkcentrale upgrade.

Mijn nieuwe modem staat al op scherp.
Verwijderd
Heb je een link ?Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:12:
De info was via mijn provider "xs4all" te zien bij werkzaamheden.
Welk multi-pc modem wordt nu geleverd bij Direct-ADSL?
Heb voor een kennis een Go abbo aangevraagd
Heb voor een kennis een Go abbo aangevraagd
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Dat staat gewoon bij de aanvraag en op de site van kpn
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Staat bij de aanvraag alleen maar:
Multi-pc ethernetmodem
Van €79 voor €0,-.
Edit:
Oeps sorry!
Als ik op http://www.kpnadsl.com/support/index_multi.html kijk zie daar staan dat het de Speedtouche 546 is.
Multi-pc ethernetmodem
Van €79 voor €0,-.
Edit:
Oeps sorry!
Als ik op http://www.kpnadsl.com/support/index_multi.html kijk zie daar staan dat het de Speedtouche 546 is.
[ Voor 42% gewijzigd door Henkie-Jan op 23-10-2005 15:39 ]
RAJH schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:37:
[...]Het is (gelukkig) de SpeedTouch 716v5(WL) geworden [...]
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:27:
[...]Ik kan konfirmeren dat KPN dus ook de 716 aflevert, net binnen
Heeft iemand de VOIP handleiding van de Speedtouch 716v5(WL)?Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:11:
[...]nu heb ik een SPTH 516 waar ik zo'n 840 kB/s mee haal.[...]
Deze schijnt alleen op de CD te staan
Ik wou me alvast gaan inlezen
edit:
Zie ik net dat ik in het verkeerde topic post. Maar misschien heeft iemand hier ook wel de handleiding?
[ Voor 11% gewijzigd door Gaitman op 24-10-2005 00:51 ]
Verwijderd
Speedtouch Support -> alle documentatie, in alle talen, voor alle modellenGJAman schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 00:46:
[...]
[...]
[...]
Heeft iemand de VOIP handleiding van de Speedtouch 716v5(WL)?
Deze schijnt alleen op de CD te staan![]()
Ik wou me alvast gaan inlezen
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 00:55 ]
Ja, maar niet de VOIP handleiding van de SpeedTouch 716v5(WL)Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 00:50:
Speedtouch Support -> alle documentatie, in alle talen, voor alle modellen
En die handleiding kan ik niet vinden op de Speedtouch site.VoIP-verbindingen
Met de SpeedTouch™ kunt u via het Internet telefoneren, met gebruik van een
traditionele telefoon. Om de VoIP-service te kunnen gebruiken, zal uw provider u een
telefoonnummer zoals Uniform Resource Identifier (URI), een gebruikersnaam en een
wachtwoord verstrekken. Om een persoon te bellen die niet op het Internet en de
VoIP-service is aangesloten, kunt u overschakelen op de gewone telefoonlijn (PSTN).
Voor verdere informatie verwijzen wij u naar de Gebruikershandleiding op de
installatie-cd van de SpeedTouch™.
[ Voor 7% gewijzigd door Gaitman op 24-10-2005 01:02 ]
Verwijderd
Op de gequote link (http://www.speedtouch.com/support.htm) staat (naar beneden scrollen voor de 716WL de Install, Userguide en CLI guide voor dit type modem. In de userguide staat gewoon hoe je de VoIP kan configureren.
Daar kan ik niet vinden watvoor planning KPN heeft mbt de upgrades hoor.. Of ben ik kippig? Het lijkt me ook sterk dat KPN (als die planning al bestaat) die aan xs4all geeft zonder dat het groot in het algemene nieuws komt.
Ik ben benieuwd als ik 6 mbit volledig kan benutten, woon 1200m van de centrale af...
Iemand verstand van die waardes?
SNR Margin 27.6 19.0 dB
Line Attenuation 25.1 14.0 dB
En wat houd dit nu in?
Iemand verstand van die waardes?
SNR Margin 27.6 19.0 dB
Line Attenuation 25.1 14.0 dB
En wat houd dit nu in?
XXXVI
Verwijderd
Ik zit zo'n 2 km van de centrale en ik haal makkelijk 8mbit.
Dus lijkt me geen probleem om 6mbit te halen als je 1200m van de centrale af zit
Dus lijkt me geen probleem om 6mbit te halen als je 1200m van de centrale af zit
Ik zie nu net in de folder van de Dixons dat Het Net 4mb adsl gaat aanbieden?
Klik hier voor het stukje uit de folder.
Zie er op de website van Het Net niks over staan, zou dit 1 van die nieuwe abbonementen zijn?
Wel raar dan dat het maar 1mbit sneller is dat Lite.
Zie net dat het ook al verborgen op de Het Net site staat!
http://www.hetnet.nl/producten/adslsnelsurfen.htm
p.s. weet niet of het toegestaan is om die link hierboven zo te plaatsen...
Zie er op de website van Het Net niks over staan, zou dit 1 van die nieuwe abbonementen zijn?
[ Voor 24% gewijzigd door Henkie-Jan op 24-10-2005 14:36 ]
Wellicht 1 van de nieuwe abbonementen... (waar hier over werd gesproken)Henkie-Jan schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:24:
Ik zie nu net in de folder van de Dixons dat Het Net 4mb adsl gaat aanbieden?
Op dat plaatje zie ik €24,95 dat zal wel het actie bedrag zijn. Kan NOG niet op de site vinden wat het daarna gaat kosten...
Misschien wel interessant omdat wij ADSL surfen (3000/512) abbo hebben bij HetNet voor €32,95
[ Voor 8% gewijzigd door Westereen op 24-10-2005 14:59 ]
Verwijderd
In het lijstje bij die link van snel surfen staat het normale adsl surfen abbo niet meer dus misschien wordt adsl surfen, adsl snel surfen met een snelheid van 4000/512... en misschien gaat de prijs dalen naar 24 euro per maand? geen idee wat dit allemaal te betekenen heeft eigenlijk.Westereen schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:54:
[...]
Wellicht 1 van de nieuwe abbonementen... (waar hier over werd gesproken)
Op dat plaatje zie ik €24,95 dat zal wel het actie bedrag zijn. Kan NOG niet op de site vinden wat het daarna gaat kosten...
Misschien wel interessant omdat wij ADSL surfen (3000/512) abbo hebben bij HetNet voor €32,95
Dat zijn gewoon nieuwe abonnementsvormen, een antwoord op de 4mbit voor 22 euro van wanadoo en tiscali enzo, maar dan iets duurder maar wel via het dsl netwerk van kpn via providers die zaken behoorlijk goed op orde hebben
.
Nee dat word het niet. Van-middag de reclame-krantjes hier door de deur ook even gezocht naar een folder van de Dixons maar die zat er niet tussen. Wel 1 folder van de Tell Me en waarempel:Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:35:
[...]
In het lijstje bij die link van snel surfen staat het normale adsl surfen abbo niet meer dus misschien wordt adsl surfen, adsl snel surfen met een snelheid van 4000/512... en misschien gaat de prijs dalen naar 24 euro per maand? geen idee wat dit allemaal te betekenen heeft eigenlijk.

Dus het word gewoon een nieuw abonnement dat goedkoper & sneller is dat het ADSL Surfen abonnement

Naast de tabel van HetNet vond ik nog een tabel van Planet:

Bij Planet komt er dus ADSL Easy bij, die de snelheiden heeft van de huidige/oude ADSL Economy. En tot slot nog een tabel van KPN met geen nieuwe abbo's:

Iemand enig idee hoe dat zit met dat nieuwe 4mbit abbo bij HetNet? Als het werkelijk zo blijkt te zijn kan ik beter maar meteen overstappen

Licht offtopic: dit modem word erbij geleverd

[ Voor 7% gewijzigd door Westereen op 24-10-2005 17:26 ]
Verwijderd
^^
Prijs is volgens mij tijdelijk, na een paar maanden ga je meer betalen. Als dat niet zo is, stap ik zeker over (nu 1600/512, wordt 3000/512) voor 32.95. Dat andere is dan 4000/512 voor 24,95 blijvend
/me schopt vader eens aan
Terwijl ADSL Surfen het wel gewoon doet
Prijs is volgens mij tijdelijk, na een paar maanden ga je meer betalen. Als dat niet zo is, stap ik zeker over (nu 1600/512, wordt 3000/512) voor 32.95. Dat andere is dan 4000/512 voor 24,95 blijvend
Tjah, je weet maar nooit. Als het wel zo wordt, stap ik zeker over. Scheelt 8 euro in de maand, en de hogere snelheid is ook mooi meegenomen.Geachte heer/mevrouw,
in veel actiekranten van verschillende winkels ben ik tegen gekomen dat u een nieuw abbonnement heeft, 4000/512 voor 24.95 per maand. Momenteel heb ik een 1600/512 (wordt verhoogd naar 3000/512) van 32.95 bij u. Is er iets van bekend dat het abbonnement van 4000/512 (Snel Surfen) definitief gebruikt wordt? Ik kan namelijk niks op uw site zien over dit nieuw abbonnement. Is het tevens ook mogelijk om over te stappen van mijn huidige Surfen (3000/512) naar het Snel Surfen (4000/512) abbonnement?
Met vriendelijke groet,
/me
Najah, leuk danADSL is helaas nog niet op uw adres beschikbaar.
Klik hieronder voor onze inbelabonnementen:

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 17:45 ]
Verwijderd
Zeer vreemd! Vooral het verschil tussen Instap en Voordeel surfenWestereen schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:17:
[...]
Nee dat word het niet. Van-middag de reclame-krantjes hier door de deur ook even gezocht naar een folder van de Dixons maar die zat er niet tussen. Wel 1 folder van de Tell Me en waarempel:
[afbeelding]
Dus het word gewoon een nieuw abonnement dat goedkoper & sneller is dat het ADSL Surfen abonnementNet zo scheef als klik-klik en dan met name het verschil tussen ADSL Instap & ADSL Voordeel Surfen
![]()
Naast de tabel van HetNet vond ik nog een tabel van Planet:
[afbeelding]
Bij Planet komt er dus ADSL Easy bij, die de snelheiden heeft van de huidige/oude ADSL Economy. En tot slot nog een tabel van KPN met geen nieuwe abbo's:
[afbeelding]
Iemand enig idee hoe dat zit met dat nieuwe 4mbit abbo bij HetNet? Als het werkelijk zo blijkt te zijn kan ik beter maar meteen overstappen
Licht offtopic: dit modem word erbij geleverd
[afbeelding]

Verwijderd
Die postcode check werkt gewoon nog niet voor dat abbonement. Je word namelijk doorverwezen naar hun inbelverbindingen wat zou betekenen dat geen 1 adsl abbo werkt op je adres. Volgens mij komt dat gewoon omdat de Snel Surfen pagina helemaal niet online hoort te staan. De hoofdpagina van dat abbo mist ook nog een vergelijkingstabel-plaatjeVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:33:
^^
[...]
Tjah, je weet maar nooit. Als het wel zo wordt, stap ik zeker over. Scheelt 8 euro in de maand, en de hogere snelheid is ook mooi meegenomen.
[...]
Najah, leuk danTerwijl ADSL Surfen het wel gewoon doet
Verwijderd
Denk het ook. Ik wacht af, overstappen is zo gedaan.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:49:
[...]
Die postcode check werkt gewoon nog niet voor dat abbonement. Je word namelijk doorverwezen naar hun inbelverbindingen wat zou betekenen dat geen 1 adsl abbo werkt op je adres. Volgens mij komt dat gewoon omdat de Snel Surfen pagina helemaal niet online hoort te staan. De hoofdpagina van dat abbo mist ook nog een vergelijkingstabel-plaatje
Als je http://img411.imageshack.us/my.php?image=adslhetnet5tf.jpg bekijkt zie je bij Normale prijs ook €24,95 staan...
Het Net is altijd al vaag geweest, ze begonnen al met Internet alleen binnen Nederland.
Nu weer deze fratsen
Zit zelf bij Versatel Lite dus heb er niet veel mee te schaften, maar vaag vind ik het wel.
Het Net is altijd al vaag geweest, ze begonnen al met Internet alleen binnen Nederland.
Nu weer deze fratsen
Zit zelf bij Versatel Lite dus heb er niet veel mee te schaften, maar vaag vind ik het wel.
Ik ben benieuwd naar hun actie. Ik zal het folder'tje vanavond ook even onder de neus van mijn Pa drukkenVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:33:
Mail:
Geachte heer/mevrouw,
in veel actiekranten van verschillende winkels ben ik tegen gekomen dat u een nieuw abbonnement heeft, 4000/512 voor 24.95 per maand. Momenteel heb ik een 1600/512 (wordt verhoogd naar 3000/512) van 32.95 bij u. Is er iets van bekend dat het abbonnement van 4000/512 (Snel Surfen) definitief gebruikt wordt? Ik kan namelijk niks op uw site zien over dit nieuw abbonnement. Is het tevens ook mogelijk om over te stappen van mijn huidige Surfen (3000/512) naar het Snel Surfen (4000/512) abbonnement?
Met vriendelijke groet,
* Lamber
Site is idd nog niet helemaal bijgewerkt. Het zou ook zo kunnen zijn dat dit nieuwe 4Mbit abonnement via ADSL2 gaat wat misschien goedkoper is in onderhoud/kosten ofzoVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:49:
[...]
Die postcode check werkt gewoon nog niet voor dat abbonement. Je word namelijk doorverwezen naar hun inbelverbindingen wat zou betekenen dat geen 1 adsl abbo werkt op je adres. Volgens mij komt dat gewoon omdat de Snel Surfen pagina helemaal niet online hoort te staan. De hoofdpagina van dat abbo mist ook nog een vergelijkingstabel-plaatje
Verwijderd
^^ Zou best kunnen, maar dan moet je, als je overstapt, toch ook een nieuwe modem hebben?
Uiterlijk 31 december 2005, dan zullen de verhogingen klaar zijn.batman73 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:21:
ff snel een vraagje;
ik heb planet comfort;
wanneer kan ik de verhoging verw8ten?
mvg
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 18:22 ]
ff snel een vraagje;
ik heb planet comfort;
mvg
ik heb planet comfort;
mvg
Nog weer even over dat 4Mbit abonnement bij HetNet:
Nu hebben ze het ADSL surfen abonnement van hun site af. Ook bij de vergelijk pagina mist ADSL Surfen (http://www.hetnet.nl/producten/adslvergelijken.htm). Zou het ADSL surfen abonnement dan toch verdwijnenen?
Ik heb inmiddels HetNet ook al gemailed
EDIT:
Nu hebben ze het ADSL surfen abonnement van hun site af. Ook bij de vergelijk pagina mist ADSL Surfen (http://www.hetnet.nl/producten/adslvergelijken.htm). Zou het ADSL surfen abonnement dan toch verdwijnenen?
EDIT:
Inmiddels beschikbaar bij Abonnement wijzigen in het Service PanelADSL Snel surfen:
EUR 24,95 per maand: geen datalimiet, snelheid 4 Mb/s-256 kb/s. Internettoegang + 5 e-mailboxen met 5 e-mailadressen per mailbox + 5 homepages. Max. 10% korting op de SMS diensten van Het Net. Helpdesk via 0900-1407 (EUR 0,45 per minuut).
Dit abonnement gaat in na wijziging bij KPN.
[ Voor 40% gewijzigd door Westereen op 25-10-2005 11:23 ]
Die abonnementen lopen simpelweg over een ander netwerk volgens mij. (heb 't eerder van ze gehoord. Andere snelheden, andere prijzen, maar ook een ander dekkingsgebied... Vandaar dat de P.C. check mogelijk niet de ADSL mogelijkheid aangeeft... (en je verwijst naar inbellen)Westereen schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:16:
Site is idd nog niet helemaal bijgewerkt. Het zou ook zo kunnen zijn dat dit nieuwe 4Mbit abonnement via ADSL2 gaat wat misschien goedkoper is in onderhoud/kosten ofzo
Gravity sucks...
Verwijderd
256 kb/sec upload, die is dus verminderdWestereen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:08:
Nog weer even over dat 4Mbit abonnement bij HetNet:
EDIT:
[...]
Inmiddels beschikbaar bij Abonnement wijzigen in het Service Panel

Even goed lezen, niet dat het abbonnement na 6 maanden het dubbele gaat kosten
Dacht ik alBij aanmelding voor 1 januari 2006 profiteert u van de blijvend lage prijs van € 24,95 ipv € 34,95!

Maar dit staat bij het product zelf:
/me confusedADSL Snel Surfen kost € 24,95 per maand. Dit is inclusief € 21,95 voor aansluiting op het KPN-netwerk (Connected by KPN). ADSL Snel Surfen kent geen datalimiet.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 11:34 ]
HetNet ADSL snelsurfen lijkt wel een minder snelle upload te hebben.
Dat geloof ik niet. HetNet is van KPN dus dan laten ze het vast niet over BBNed, Tiscali of Wanadoo lopen1-0-Ed schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:14:
[...]
Die abonnementen lopen simpelweg over een ander netwerk volgens mij. (heb 't eerder van ze gehoord. Andere snelheden, andere prijzen, maar ook een ander dekkingsgebied... Vandaar dat de P.C. check mogelijk niet de ADSL mogelijkheid aangeeft... (en je verwijst naar inbellen)
Ja idd, terwijl ze in die folder het toch echt over 512kbit hebben...darkrain schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:30:
HetNet ADSL snelsurfen lijkt wel een minder snelle upload te hebben.
[ Voor 51% gewijzigd door Westereen op 25-10-2005 11:36 ]
Verwijderd
Staat bij "abbonnement wijzigen":Westereen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:34:
[...]
Ja idd, terwijl ze in die folder het toch echt over 512kbit hebben...
ADSL Snel surfen:
EUR 24,95 per maand: geen datalimiet, snelheid 4 Mb/s-256 kb/s. Internettoegang + 5 e-mailboxen met 5 e-mailadressen per mailbox + 5 homepages. Max. 10% korting op de SMS diensten van Het Net. Helpdesk via 0900-1407 (EUR 0,45 per minuut).
Dit abonnement gaat in na wijziging bij KPN.
Hmmm vrij vaag nog allemaal. In die folder (zie vorige pagina hier) stond toch echt ook €24,95 na 6maanden.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:29:
[...]
256 kb/sec upload, die is dus verminderd
Even goed lezen, niet dat het abbonnement na 6 maanden het dubbele gaat kosten
[...]
Dacht ik al
Maar dit staat bij het product zelf:
[...]
* Westereen confused
Ja vrij vreemd. Ik heb gister een mail verstuurd dus ik wacht nog even af. Desnoods bel ik in de loop van de week wel even. Ben toch benieuwd aangezien €25 voor 4Mbit/512Kbit toch wel een stukje goedkoper is dan €32,95 voor 3Mbit/256Kbit. Als het toch 4Mbit/256Kbit blijkt te zijn vind ik het niet echt interessant, ik heb liever meer uploadVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:35:
[...]
Staat bij "abbonnement wijzigen":
[...]

[ Voor 33% gewijzigd door Westereen op 25-10-2005 11:40 ]
Verwijderd
^^
Nee:
Maar omdat het Surfen abbonnement niet meer bij HetNet onder producten staat, kan het zijn dat iedereen die nu een Surfen abbonnement heeft, automatisch wordt overgezet naar een Snel Surfen abbonnement, desnoods tegen dezelfde 32.95 of de 24.95 wat in de folders staan...
@darkrain:
Ja, dat staat er inderdaad, maar Hier (klik) staat dat weer niet.
Nee:
Oftewel, klanten van HetNet betalen dus 34.95De actie geldt alleen voor nieuwe ADSL-klanten van Het Net, indien u reeds ADSL abonnee bent bij Het Net of wisselt u binnen het netwerk van KPN van ISP dan heeft u geen recht op het actieaanbod.

Maar omdat het Surfen abbonnement niet meer bij HetNet onder producten staat, kan het zijn dat iedereen die nu een Surfen abbonnement heeft, automatisch wordt overgezet naar een Snel Surfen abbonnement, desnoods tegen dezelfde 32.95 of de 24.95 wat in de folders staan...
@darkrain:
Ja, dat staat er inderdaad, maar Hier (klik) staat dat weer niet.
Huidige acties :
Bij aanmelding voor 1 januari 2006 profiteert u van de blijvend lage prijs van € 24,95 ipv € 34,95!
4. De actie geldt alleen voor nieuwe ADSL-klanten van Het Net, indien u reeds ADSL abonnee bent bij Het Net of wisselt u binnen het netwerk van KPN van ISP dan heeft u geen recht op het actieaanbod.
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 11:50 ]
Waarom staat er bij abbonement wijzigen dan 24.95?Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:39:
^^
Nee:
[...]
Oftewel, klanten van HetNet betalen dus 34.95
kpn gebruikt voor kpn-adsl aansluitingen maar 1 netwerk en dat netwerk is grotendeels allang geschikt voor adsl2+, verschil kpn <> versatel / etc.: kpn test het eerst met een paar klanten en brengt het dan rustig in de markt.1-0-Ed schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:14:
[...]
Die abonnementen lopen simpelweg over een ander netwerk volgens mij. (heb 't eerder van ze gehoord. Andere snelheden, andere prijzen, maar ook een ander dekkingsgebied... Vandaar dat de P.C. check mogelijk niet de ADSL mogelijkheid aangeeft... (en je verwijst naar inbellen)
Ah dit is wel sneaky. In principe niet illegaal, hetnet mag zelf weten wat ze aan wie aanbieden, maar echt vrienden hiermee maken doen ze niet. Hiermee willen ze alleen voorkomen dat mensen die alleen maar naar prijs kijken naar andere aanbieders gaan denk ik...4. De actie geldt alleen voor nieuwe ADSL-klanten van Het Net, indien u reeds ADSL abonnee bent bij Het Net of wisselt u binnen het netwerk van KPN van ISP dan heeft u geen recht op het actieaanbod.
Bestaande klanten krijgen ook voor dezelfde prijs een hogere snelheid, dus echt klagen mag je uiteraard niet. Je krijgt meer dan waarvoor je getekend hebt, het kan alleen klagen dat andere mensen nog meer krijgen (maar dat is bij andere ISPs ook zo).
[ Voor 84% gewijzigd door JvS op 25-10-2005 11:56 ]
Verwijderd
Bericht van hetnet:
Ik wacht de verlossende email af
Toch blijf ik het onduidelijk vinden, bij actievoorwaarden staat de prijs van 34.95, bij het product en de optie "abbonnement wijzigen" staat 24.95.Geachte heer,
Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.
Wat zijn de productspecificaties van ADSL Snel Surfen?
Het Net ADSL Snel Surfen abonnement
Het Net ADSL
Naam abonnement Het Net ADSL Snel Surfen
Abonnementstarief € 24,95 per maand
Downstreamsnelheid 4 Mbit/s
upstreamsnelheid 256 Kbit/s
Verbindingstype ADSL, 1 vast IP-adres
Mailbox(en) standaard 1, uitbreidbaar tot maximaal 5
Alias(sen) standaard 1, uitbreidbaar tot maximaal 5 per mailbox
Inlognaam gebruikersnaam@adsl-surfen
De verbinding gaat via het ADSL-netwerk van KPN.
Ik wacht de verlossende email af
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 21:05 ]
Zie trouwens bij inlognaam adsl-surfen staan?
Hmm, dit abbonement wordt blijkbaar direct met de snelheid van 4mbit geleverd.
Zou dit betekenen dat alle andere abbo's op het KPN netwerk, bijv Go, ook al met 1,5mbit worden geleverd?
Zou dit betekenen dat alle andere abbo's op het KPN netwerk, bijv Go, ook al met 1,5mbit worden geleverd?
[ Voor 14% gewijzigd door Henkie-Jan op 25-10-2005 22:41 ]
Alle suffixen van de inlognamen bij HetNet zijn adsl-surfen, ook bij Tijd Surfen bijvoorbeeld.Henkie-Jan schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:40:
Zie trouwens bij inlognaam adsl-surfen staan?
Nieuwe abbonnees worden, voor zover ik weet, op de oude snelheid aangesloten en krijgen met de upgrade mee de nieuwe snelheid.
Maar zodra je upgrade of nieuwe abo neemt, en zijn al bezig met upgraden (in andere gemeentes) heb je wel meteen de nieuwe snelheid. Terwijl de rest van de gemeente nog de oude snelheid heeft.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Dinsdag is het 1 november, ben benieuwd of het gerucht waar is dat men dan begint met upgraden.
Ze zijn trouwens ook wel eens een paar dagjes eerder begonnen...
Ze zijn trouwens ook wel eens een paar dagjes eerder begonnen...
weet iemand van jullie wanneer de verhogingen door gevoerd worden,
dit jaar nog of in januari 2006? in omgeving sittard roermond?
dit jaar nog of in januari 2006? in omgeving sittard roermond?
[ Voor 14% gewijzigd door scubafreak op 26-10-2005 11:44 ]
De centrales in vrijwel alle kleinere steden en groter zijn al heel alang omgezet naar ADSL2. Volgens mij is het daadwerkelijk omzetten van je snelheid een kwestie van software aanpassen, wat dus massaal gescript kan zijn.
eh alle centrales moeten van ADSL2 naar ADSL2+Kaap schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:04:
De centrales in vrijwel alle kleinere steden en groter zijn al heel alang omgezet naar ADSL2. Volgens mij is het daadwerkelijk omzetten van je snelheid een kwestie van software aanpassen, wat dus massaal gescript kan zijn.
en nee dat kan niet met een script
Game PC
Verwijderd
Naja, leuk dan:
Nu zit ik dus vast aan een abbo dat 2 euro duurder is. Vind het maar misleidend, overal zie ik 24.95 staan
Achjah, 24 euro op jaarbasis, vind het wel jammer, mijn vertrouwen in HetNet als een goede internetaanbieder is nu stukken lager.
Oftwel niet naar Snel Surfen gaan als je niet meer wilt gaan betalenWij vinden het heel vervelend maar wij kunnen u niet meer terugzetten naar ADSL Surfen en aangezien u een bestaande klant bent komt u ook niet in aanmerking voor de tijdelijke actie van Snel Surfen voor € 24,95.
Nu zit ik dus vast aan een abbo dat 2 euro duurder is. Vind het maar misleidend, overal zie ik 24.95 staan
Achjah, 24 euro op jaarbasis, vind het wel jammer, mijn vertrouwen in HetNet als een goede internetaanbieder is nu stukken lager.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 13:07 ]
Dat is een proces dat al maaaaanden bezig is, de meeste adsl aansluitingen zijn al via een adsl2+ centrale overigens.Shunt schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:09:
[...]
eh alle centrales moeten van ADSL2 naar ADSL2+![]()
en nee dat kan niet met een script.
Je zit toch gewoon vast aan het abonnement waarvoor je gekozen heb. Sterker nog, je krijgt zelfs een hogere snelheid! Alleen is er nu een aantrekkelijker aanbod dat alleen voor nieuwe klanten geldt, dat heb jij niet. Ga je ook altijd naar de winkel als een maand later iets een stuk goedkoper is geworden? Je kan toch gewoon opzeggen en iets anders kiezen na het jaar.Nu zit ik dus vast aan een abbo dat 2 euro duurder is. Vind het maar misleidend, overal zie ik 24.95 staan
Als je altijd het goedkoopste wil, zeg je elk jaar aan het eind van het jaar op en kies je dan dan beste geldende aanbieding en switch je elk jaar van kabel naar dsl of naar een ander dsl netwerk ofzo.
mijn vertrouwen in HetNet als een goede internetaanbieder is nu stukken lager.
Wat een mega onzin om vanwege een nieuwe goedkopere aanbieding waar jij geen gebruik van hebt kunnen maken ineens je vertrouwen te verliezen.
Ik heb jaren 100 gulden betaald voor een 512/64 verbinding, heb 400 gulden modem en aansluitkosten moeten betalen voor een lousy speedtouch home en nu krijg je een 3mbit verbinding voor +/- 65 gulden en daarbij voor niets een wireless modem en geen aansluitkosten. Ik ben nu al mijn vertrouwen in planet internet kwijt hoor!
[ Voor 44% gewijzigd door JvS op 26-10-2005 14:42 ]
Verwijderd
Het gaat mij om het feit dat overal staat dat je 24.95 betaald, ook op het menu waar je kunt kiezen om je abbo te upgraden (daar kunnen alleen HetHet-klanten komen). Daardoor ben ik er vanuit gegaan dat het 24.95 kost. Na een aantal mails, en het lezen van de actievoorwaarden, kost het 34.95.
Nu snap ik niet van HetNet dat zij bij het menu waar je je abbo kunt upgraden (weer alleen HetNet klanten), de actieprijs neerzetten.
Vertrouwen is niet kwijt, HetNet heeft nooit downtime, altijd stabiel qua snelheid. Vind het alleen minder van deze actie.
Nu snap ik niet van HetNet dat zij bij het menu waar je je abbo kunt upgraden (weer alleen HetNet klanten), de actieprijs neerzetten.
Vertrouwen is niet kwijt, HetNet heeft nooit downtime, altijd stabiel qua snelheid. Vind het alleen minder van deze actie.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 14:47 ]
zoveel zijn er volgens mij nog niet gedaan hoor.JvS schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:38:
[...]
Dat is een proces dat al maaaaanden bezig is, de meeste adsl aansluitingen zijn al via een adsl2+ centrale overigens.
ik ga hier geen exacte nummer roepen maar ik geloof dat er nog geen 30% om is naar adsl2+ en dat heb je minimaal nodig voor die 12mbit
[ Voor 59% gewijzigd door Shunt op 26-10-2005 14:45 ]
Game PC
als het al alleen maar 30% van de centrales is, dan zijn dat rustig 70% van de aansluitingen (ze doen de grotere eerst), daarna de centrales met <2000 aansluitingen.
Volgens mij lopen ze al wat verder, maar ik heb geen officiele info.
. Ik zou nooit meer een ISP kiezen als ik jou was dan ;)>
Ja, dat is dan gewoon een stom foutje van iemand geweest. Als dat voor jou reden is om je vertrouwen in een provider op te zeggen, zou ik eens het internetforum van trosradar gaan lezenVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:44:
Het gaat mij om het feit dat overal staat dat je 24.95 betaald, ook op het menu waar je kunt kiezen om je abbo te upgraden (daar kunnen alleen HetHet-klanten komen). Daardoor ben ik er vanuit gegaan dat het 24.95 kost. Na een aantal mails, en het lezen van de actievoorwaarden, kost het 34.95.
[ Voor 73% gewijzigd door JvS op 26-10-2005 14:48 ]
Mail die ik van Hetnet kreeg:
De uploadsnelheid van het abonnement ADSL Snelsurfen is 256 Kbit/s en niet 512 Kbit/s. Het abonnementstarief van € 24,95 per maand is geen actietarief maar een vast maandbedrag.
Verwijderd
JvS schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:46:
als het al alleen maar 30% van de centrales is, dan zijn dat rustig 70% van de aansluitingen (ze doen de grotere eerst), daarna de centrales met <2000 aansluitingen.
[...]
Ja, dat is dan gewoon een stom foutje van iemand geweest. Als dat voor jou reden is om je vertrouwen in een provider op te zeggen, zou ik eens het internetforum van trosradar gaan lezen. Ik zou nooit meer een ISP kiezen als ik jou was dan ;)>
1-0
grappig, nu ben ik echt confused. Bij mij werd gezegd dat het wel een actie was, en abbonnees er buiten vielen.
Ik wacht wel af, eerst hoor ik 24.95, dan weer dat abbonnees erbuiten vallen, dan weer niet.
Ik ook, binnenkort weet ik meer.darkrain schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:56:
Ik heb het besteld.
Dus ik weet het over een aantal dagen/weken.
Toch wel raar, dat verschillende mensen binnen hetzelfde bedrijf zich tegenspreken.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 14:57 ]
Ik heb het besteld.
Nav de mededelingen over het nieuwe snelle abonnement van Het Net heb ik ook maar een mailtje gestuurd, met het volgende resultaatVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:53:
[...]
grappig, nu ben ik echt confused. Bij mij werd gezegd dat het wel een actie was, en abbonnees er buiten vielen.
Ik wacht wel af, eerst hoor ik 24.95, dan weer dat abbonnees erbuiten vallen, dan weer niet.
[...]
Ik ook, binnenkort weet ik meer.
Toch wel raar, dat verschillende mensen binnen hetzelfde bedrijf zich tegenspreken.
Oftewel; er is geen duidelijkheid omtrent wat nu het tarief wordt van Snel Surfen voor bestaande abonneesGeachte heer,
De huidige actieaanbieding is alleen geldig voor nieuwe abonnees op het ADSL-netwerk van KPN. Abonnees die binnen het netwerk van KPN van internetprovider migreren of bij Het Net van abonnement veranderen kunnen niet van deze actie gebruik maken omdat zij al van eerdere actieaanbiedingen gebruik hebben kunnen maken.
Uw vraag: 25/10/2005 15:38
[...]
Nu heb ik gezien onder mijn gegevens dat ik kan upgraden naar ADSL Snel Surfen voor € 24,95 per maand (incl. KPN deel). Bij actievoorwaarden onder de abonnementsvormen staat echter dat dit bedrag alleen geldt als men een nieuwe gebruiker is van Het Net. Dit zou dus inhouden dat het abonnement € 34,95 per maand is.
Kunt u mij hierin meer duidelijkheid verschaffen? Ik ben namelijk wel geïnteresseerd in de hogere download snelheid tegen een lagere prijs...

Dit zie ik in de actievoorwaarden staan
http://www.hetnet.nl/prod...oorwaarden_snelsurfen.htm
na 1 januari 34,95
Beetje vreemd van hetnet. Ik heb op dit moment adsl surfen. (1600/512) 4 mbit vind ik opzich niet erg maar als me upload gehalveerd wordt ben ik niet blij. Dus ik vraag me af of iemand een idee heeft hoe het gaat worden. Krijg ik 3 mbit of toch de 4. (bijbetalen ?)
jij blijft gewoon op adsl surfen.keesheid schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:54:
Beetje vreemd van hetnet. Ik heb op dit moment adsl surfen. (1600/512) 4 mbit vind ik opzich niet erg maar als me upload gehalveerd wordt ben ik niet blij. Dus ik vraag me af of iemand een idee heeft hoe het gaat worden. Krijg ik 3 mbit of toch de 4. (bijbetalen ?)
het abbonement vedwijnt maar huidige gebruikers blijven op hetzelfde abbo.
voor nieuwe abbo`s is adsl surfen alleen niet meer aan te vragen
heb al antwoord van kpn gekregen mbt snelheidsverhoging en mijn modem
st580 want dit modem kan adsl2+ niet aan dit kreeg ik terug
Het Wireless Speedtouch 580 modem is (standaard) inderdaad niet geschikt voor ADSL2+. Abonnees met Direct ADSL Extra worden vóór de snelheidsverhoging geïnformeerd over het installeren van een software-upgrade of ontvangen een aantrekkelijk aanbod om een modem aan te schaffen dat geschikt is voor ADSL2+.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
KPN
st580 want dit modem kan adsl2+ niet aan dit kreeg ik terug
Het Wireless Speedtouch 580 modem is (standaard) inderdaad niet geschikt voor ADSL2+. Abonnees met Direct ADSL Extra worden vóór de snelheidsverhoging geïnformeerd over het installeren van een software-upgrade of ontvangen een aantrekkelijk aanbod om een modem aan te schaffen dat geschikt is voor ADSL2+.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
KPN
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
@amdboy1983:
Dat wekt de suggestie dat de Speedtouch 580 in ieder geval dus wel geschikt is voor ADSL2+ alsje de firmware maar bijwerkt.
Dat wekt de suggestie dat de Speedtouch 580 in ieder geval dus wel geschikt is voor ADSL2+ alsje de firmware maar bijwerkt.
In de volgende thread wordt er ook al over gepraat en is er een bevestiging van Thomson en een link waar de firmware reeds te downloaden is.
http://forum.speedxs.nl/showthread.php?t=477
Het is dus wachten totdat iemand een geflashte 580 aan een ADSL2+ lijn hangt om te zien welke snelheden haalbaar zijn.
http://forum.speedxs.nl/showthread.php?t=477
Het is dus wachten totdat iemand een geflashte 580 aan een ADSL2+ lijn hangt om te zien welke snelheden haalbaar zijn.
Misschien is er wel een provider die 1024/1024 kbit aanbiedtVerwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:01:
heel leuk maar ik wil eens een 1:1 verbinding.
Vanaf € 189 is hij de jouwe bij XS4ALLVerwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:01:
heel leuk maar ik wil eens een 1:1 verbinding.
Exclusief BTW en voor een verbinding van 256/256 kbit/s
Even tussendoor: Als ik het goed begrijp is de snelheidverhoging nog niet doorgevoerd en de verwachting is begin 2006. Klopt dit 
Ik lees hier namelijk erg veel over adsl2+, wat je toch niet zou verwachten bij een topic wat over snelheidsverhogingen gaat
.
Ik lees hier namelijk erg veel over adsl2+, wat je toch niet zou verwachten bij een topic wat over snelheidsverhogingen gaat
Ik ga ook niet met cijfers gooien maar ik weet wel dat er al een heeleboel om is (heb de dslams zelf weggehaald en geplaatst)Shunt schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:44:
[...]
zoveel zijn er volgens mij nog niet gedaan hoor.
ik ga hier geen exacte nummer roepen maar ik geloof dat er nog geen 30% om is naar adsl2+ en dat heb je minimaal nodig voor die 12mbit
madmoon schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:22:
[...]
Ik ga ook niet met cijfers gooien maar ik weet wel dat er al een heeleboel om is (heb de dslams zelf weggehaald en geplaatst)
offtopic:
Heb je goeree overflakkee al gehad?
Heb je goeree overflakkee al gehad?
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Als je het topic goed doorleest lees je dat de snelheidsverhoging omzetting vermoedelijk op 1 november dit jaar begint en tenminste voor 1 januari 2006 klaar is.wwillem schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:18:
Even tussendoor: Als ik het goed begrijp is de snelheidverhoging nog niet doorgevoerd en de verwachting is begin 2006. Klopt dit
Ik lees hier namelijk erg veel over adsl2+, wat je toch niet zou verwachten bij een topic wat over snelheidsverhogingen gaat.
Het snelste abonnement van KPN gaat van plm. 8Mbit naar plm. 12Mbit wat ADSL1 niet aankan. Hier voor zijn technische aanpassingen in de centrales nodig, wat inhoud dat men de ADSL1 DSLAM's gaatvervangen door ADSL2+ DSLAM's.
Vandaar dat er hier min of meer ook veel over ADSL2+ op zich zelf wordt gesproken.
KPN gaat iig geen gratis modems wegeven voor die IP6
en ik vermoed nou alweer dat de bezetting strax bij adsl weer een stuk hoger ligt omdat klanten met een nu werkende adsllijn dan weer gaan bellen dat het niet werkt omdat er gewoon kiloters kabel door sommige huizen liggen...
staat echt in de quick quide
is\ra --> split 1m
split --> modem 1m
modem --> pc's 100m max utp
en na februari mag je gaan bellen dat je niet verhoogt bent dus we zien het vanzelf wel he er heeft nog nooit een verhoging plaats gevonden met datum locatie en tijd
en ik vermoed nou alweer dat de bezetting strax bij adsl weer een stuk hoger ligt omdat klanten met een nu werkende adsllijn dan weer gaan bellen dat het niet werkt omdat er gewoon kiloters kabel door sommige huizen liggen...
is\ra --> split 1m
split --> modem 1m
en na februari mag je gaan bellen dat je niet verhoogt bent dus we zien het vanzelf wel he er heeft nog nooit een verhoging plaats gevonden met datum locatie en tijd
Dat is onzin, dit heb ik net letterlijk uit de quickinstall guide gekopieerd:juaNto schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:34:
is\ra --> split 1m
split --> modem 1m
Er zullen vast mensen gaan bellen dat ze de snelheden niet halen, maar zo hoog zijn al die snelheden ook niet, het gros van de klanten zit onder de 3mbit en dat is vrij makkelijk te halen.sHet kan voorkomen dat het bijgeleverde kabeltje tussen de splitter en het modem te kort is.
U kunt deze kabel vervangen door een langere kabel. Wij adviseren u ronde kabels van het type CAT5 TP (UTP of STP) te gebruiken. Nadat u de kabel aangelegd heeft, monteert u aan beide kanten van de kabel een ministekker (RJ-11 plug). Zie voor meer informatie ‘Uitleg ministekkertang’ op blz. 10.
De Speedtouch 580 is geschikt voor ADSL2/2+ staat ook op de website van Speedtouch en op diverse andere websites. Netgear bracht zo ook een tijd terug ADSL2/2+ modems uit echter ze konden de snelheid nog niet geheel aan. Dit werd snel opgelost door de firmware die snel en makkelijk erop te zetten was.
Ik heb nu al jaren een ADSL abbo en ik zie ook de prijzen flink dalen en dat de snelheid ook flink omhoog gaat. Ik zie inplaats van al die aanbiedingen voor nieuwe klanten liever ook eens een tegemoetkoming naar de bestaande klanten. Dit hoeft geneens in geld te zijn (doen ze namelijk toch niet snel) maar dit kan ook gewoon een bepaalde kortingskaart ofzo iets zijn (misschien ook leuk idee als je een jaar lang lid bent dan krijg je xxx aantal airmiles erbij en bij 2 jaar xxx aantal
) Je kan beter elk jaar gaan wisselen dan jaaren bij dezelfde zitten. (dan kijk ik eventjes neit na alle ellende van overstappen enzo aangezien dit bij sommige providers een ramp kan zijn;( )
Zijn er hier eigenlijk al geruchten over nieuwe diensten van KPN?
VOiP? Hoe zit het daarmee? Bij alle abbo's is de upload voldoende (al is dit bij de onder sector misschien aan de krappe kant).
TV? Daar al meer over bekend?
Ik heb nu al jaren een ADSL abbo en ik zie ook de prijzen flink dalen en dat de snelheid ook flink omhoog gaat. Ik zie inplaats van al die aanbiedingen voor nieuwe klanten liever ook eens een tegemoetkoming naar de bestaande klanten. Dit hoeft geneens in geld te zijn (doen ze namelijk toch niet snel) maar dit kan ook gewoon een bepaalde kortingskaart ofzo iets zijn (misschien ook leuk idee als je een jaar lang lid bent dan krijg je xxx aantal airmiles erbij en bij 2 jaar xxx aantal
Zijn er hier eigenlijk al geruchten over nieuwe diensten van KPN?
VOiP? Hoe zit het daarmee? Bij alle abbo's is de upload voldoende (al is dit bij de onder sector misschien aan de krappe kant).
En tegemoetkoming betekent direct minder omzet voor het bedrijf, dat is niet echt gezond. Liever komen ze tegemoet door meer snelheid te bieden voor dezelfde prijs.Cave_Boy schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:51:
Ik heb nu al jaren een ADSL abbo en ik zie ook de prijzen flink dalen en dat de snelheid ook flink omhoog gaat. Ik zie inplaats van al die aanbiedingen voor nieuwe klanten liever ook eens een tegemoetkoming naar de bestaande klanten.
Voip wordt al een half jaar mee getest en TV komt er ook aan:Zijn er hier eigenlijk al geruchten over nieuwe diensten van KPN?
[rml][ KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 2[/rml]
KPN IP-TV, digitale televisie via adsl
Het VOIP verhaal is KPN idd mee bezig, zie een ander draadje hier op GOT. Het draait nu nog in een soort testmode, mensen worden mondjesmaat aangesloten, dit doordat er nog wat problemen mee zijn.
Het TV verhaal is idd ook wel interessant, zie http://www.kpn.tv . Vermoedelijke launch is begin volgned jaar, maar met een beetje pech wordt het uitgesteld door het VOIP verhaal (ik neem immers aan dat KPN direct groots in gaat zetten op triple play)
Het TV verhaal is idd ook wel interessant, zie http://www.kpn.tv . Vermoedelijke launch is begin volgned jaar, maar met een beetje pech wordt het uitgesteld door het VOIP verhaal (ik neem immers aan dat KPN direct groots in gaat zetten op triple play)
Kijk, dit wordt leuk dan. Ik zit al een paar dagen te denken om Chello Extreme te nemen. 20Mb down 2Mb (december) up. Maar als KPN straks ook komt met TV via ADSL, dan blijf ik toch maar bij KPN (XS4ALL-Fast) denk ik.IJsbeer79 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:55:
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
DuidelijkJeroenM_tbs schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:38:
Als je het topic goed doorleest lees je dat de snelheidsverhoging omzetting vermoedelijk op 1 november dit jaar begint en tenminste voor 1 januari 2006 klaar is.
Het snelste abonnement van KPN gaat van plm. 8Mbit naar plm. 12Mbit wat ADSL1 niet aankan. Hier voor zijn technische aanpassingen in de centrales nodig, wat inhoud dat men de ADSL1 DSLAM's gaatvervangen door ADSL2+ DSLAM's. Vandaar dat er hier min of meer ook veel over ADSL2+ op zich zelf wordt gesproken.
TV kijken via ADSL lijkt mij zeer interessant. Volgens sommige bronnen begint het zo rond eind oktober = nu. Ik denk ook dat het uitgesteld gaat worden, maar zou jij je bron kunnen geven waar je begin 2006 vandaan hebt?IJsbeer79 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:55:
Het VOIP verhaal is KPN idd mee bezig, zie een ander draadje hier op GOT. Het draait nu nog in een soort testmode, mensen worden mondjesmaat aangesloten, dit doordat er nog wat problemen mee zijn.
wwillem: digitale TV van kpn via de ether is er al een tijdje. Die opname box van www.kpn.tv is ook net uit (oktober). Waar het hier over gaat, is IP-TV en dat gaat pas in 2006 komen. Kijk anders even in dit topic voor meer info: KPN IP-TV, digitale televisie via adsl
Digitale TV via de ether ken ik al. Ik heb het inderdaad ook over TV via je ADSL line, of IP-TV zoals je het ook kan noemen. Ik zie dat ook jij 2006 noemt, maar ik zie geen bron hiervan, zou je die willen geven? De door mij gegeven bron noemde eind oktober (maar dat is waarschijnlijk een verouderde bron).JvS schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:41:
wwillem: digitale TV van kpn via de ether is er al een tijdje. Die opname box van www.kpn.tv is ook net uit (oktober). Waar het hier over gaat, is IP-TV en dat gaat pas in 2006 komen. Kijk anders even in dit topic voor meer info: KPN IP-TV, digitale televisie via adsl
Edit1: Ik begin je steeds beter te begrijpen
Edit2: Reactie op JvS hieronder: In het andere topic staat ook nergens een bron dat IP-TV begin 2006 wordt geintroduceerd (alleen onderaan waarin je zelf zegt dat het zo is).
Edit3: JvS: Zou jij misschien in de startpost de conclusie van dit topic willen zetten? Bijvoorbeeld vanaf wanneer er verhoogd gaat worden. Dat scheelt andere tweakers in de toekomst weer een hoop gezoek
[ Voor 52% gewijzigd door dr snuggles op 30-10-2005 14:45 ]
Zoals ik al zei: Zie dat andere topic
. Die opnamebox is nu al beschikbaar voor digitale televisie via de ether (in oktober dus).
[ Voor 56% gewijzigd door JvS op 30-10-2005 14:28 ]
Verwijderd
wie heeft nu echt een antwoord op de vraag wat snelsurfen nu voor bestaande abonnees kost ?
24,95 of 34,95 ???
24,95 of 34,95 ???
Verwijderd
^^ Ik ben bang 34.95, aangezien dat ook bij de actievoorwaarden staat. Nieuwe abbonnees betalen 24.95.
Verwijderd
Dat staat er inderdaad, maar als ik wijzigen kies in het servicemenu dan staat daar toch echt 24,95 !Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:20:
^^ Ik ben bang 34.95, aangezien dat ook bij de actievoorwaarden staat. Nieuwe abbonnees betalen 24.95.
Ook de helpdesk bevestigde eerder dat het bedrag gelijk bleef.
Heb nu wel een vraag die kant op gestuurd wat het nu echt gaat kosten.
Verwijderd
Ik baal er nu al van dat mijn wireless router de ADSL verbinding deelt met een snelheid van 250kb/sVerwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:23:
Morgen gaat het beginnen.... wie o wie zal de eerste zijn?
Toch maar even een 802.11g router aanschaffen.
Verwijderd
inderdaad, dat staat er ja. Ik heb daarom ook mails naar HetNet gestuurd. In de eerste mail zeggen zij een prijs van 24.95, in de tweede een prijs van 34.95. Ik wacht het gewoon af. Maar toch denk ik dat het de 34.95 gaat worden voor bestaande abbonnees.Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:05:
[...]
Dat staat er inderdaad, maar als ik wijzigen kies in het servicemenu dan staat daar toch echt 24,95 !
Ook de helpdesk bevestigde eerder dat het bedrag gelijk bleef.
Heb nu wel een vraag die kant op gestuurd wat het nu echt gaat kosten.
Verwijderd
Heet dat geen misleiding ?Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:21:
[...]
inderdaad, dat staat er ja. Ik heb daarom ook mails naar HetNet gestuurd. In de eerste mail zeggen zij een prijs van 24.95, in de tweede een prijs van 34.95. Ik wacht het gewoon af. Maar toch denk ik dat het de 34.95 gaat worden voor bestaande abbonnees.
Gaat wel een probleempje opleveren voor hen als het aan mij ligt !
Snelsurfen is voor nieuwe en bestaande abonnees 24,95, het heeft even foutief op de site gestaan
Verwijderd
Maar bij de actievoorwaarden staat het nogsteeds anders.sarinsarin schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:03:
Snelsurfen is voor nieuwe en bestaande abonnees 24,95, het heeft even foutief op de site gestaan
http://www.hetnet.nl/prod...oorwaarden_snelsurfen.htm
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 15:05 ]
Misschien is het een idee om dat hele gediscussieer over dat adsl snelsurfen en danmet name of het wel of geen aanbieding is in een apart topic te doen?
daar is het inderdaad nog niet aangepast nee, zou nu wel eens tijd worden
Kun je eens aangeven waar het staat dat de 580i ADSL2+ geschikt is? Ik kan namelijk wel de ADSL2 vinden maar niet de PLUS uitvoering.Cave_Boy schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:51:
De Speedtouch 580 is geschikt voor ADSL2/2+ staat ook op de website van Speedtouch en op diverse andere websites. Netgear bracht zo ook een tijd terug ADSL2/2+ modems uit echter ze konden de snelheid nog niet geheel aan. Dit werd snel opgelost door de firmware die snel en makkelijk erop te zetten was.
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Ik heb nu een 8mbit van xs4all, maar ik kan in mijn woonplaats geen adsl2 krijgen. Wat moet ik nu doen? Wachten?
Volgens mij is het ook op de helpdesk nog niet bekend hoe het precies zit
Was ook al zo met het vervallen van de datalimiet van Instap Surfen e.d. Ze krijgen daar gewoon gebrekkige informatie van bovenaf. Kunnen ze niks aan doen.
Normaal gesproken zou op termijn ook de centrale in jouw woonplaats ADSL2+ geschikt moeten worden. Voor zover ik weet zou KPN namelijk alle centrales aanpassen, dus ook de jouwe.PacinoAllstars schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:17:
Ik heb nu een 8mbit van xs4all, maar ik kan in mijn woonplaats geen adsl2 krijgen. Wat moet ik nu doen? Wachten?
nou ik ben benieuwd hoelang dat zal duren...Roeltjuh schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:27:
[...]
Normaal gesproken zou op termijn ook de centrale in jouw woonplaats ADSL2+ geschikt moeten worden. Voor zover ik weet zou KPN namelijk alle centrales aanpassen, dus ook de jouwe.
Hoe weet je dan dat er nog geen adsl2+ beschikbaar is? Als je dat concludeert uit het feit dat versatel niet levert ofzo, dan zegt dat niets over de beschikbaarheid van kpn-adsl2+. En volgens mij is er geen informatie waar dit wel beschikbaar komt.PacinoAllstars schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:33:
[...]
nou ik ben benieuwd hoelang dat zal duren...
ADSL in heel Nederland!
Om meer klanten te kunnen bereiken voor ADSL/DDSL van KPN, wil KPN Internet in gebieden buiten de huidige leveringsgrenzen drie lichtste abonnementen aanbieden (ADSL Slim, ADSL Start en ADSL Go), door de grenzen van de dekkingsgebieden te verruimen. Vanaf 26 oktober 2005 zijn alle adressen die volgens de huidige postcodecheck niet beschikbaar zijn, opengesteld voor levering ‘onder voorbehoud’ (behalve glas postcodes). Een aantal postcode/huisnr combinaties die op ‘rood’ staan, worden nu op ‘geel’ gezet.
Helaas is het niet mogelijk om vooraf al te meten of op een adres echt geleverd kan worden. KPN kan pas met zekerheid vaststellen of ADSL/DDSL werkt, nadat werkelijk geleverd is op het betreffende adres. Omdat KPN de ADSL uitrol wil maximaliseren, zal er dus ook op deze adressen geleverd worden en de klant vooraf informeren over de risico’s.
En ADSL Snel Surfen is voor alle nieuwe en oude abonnees gewoon 24,95. Een eerste klas blunder dus om de verkeerde prijs te communiceren!
Om meer klanten te kunnen bereiken voor ADSL/DDSL van KPN, wil KPN Internet in gebieden buiten de huidige leveringsgrenzen drie lichtste abonnementen aanbieden (ADSL Slim, ADSL Start en ADSL Go), door de grenzen van de dekkingsgebieden te verruimen. Vanaf 26 oktober 2005 zijn alle adressen die volgens de huidige postcodecheck niet beschikbaar zijn, opengesteld voor levering ‘onder voorbehoud’ (behalve glas postcodes). Een aantal postcode/huisnr combinaties die op ‘rood’ staan, worden nu op ‘geel’ gezet.
Helaas is het niet mogelijk om vooraf al te meten of op een adres echt geleverd kan worden. KPN kan pas met zekerheid vaststellen of ADSL/DDSL werkt, nadat werkelijk geleverd is op het betreffende adres. Omdat KPN de ADSL uitrol wil maximaliseren, zal er dus ook op deze adressen geleverd worden en de klant vooraf informeren over de risico’s.
En ADSL Snel Surfen is voor alle nieuwe en oude abonnees gewoon 24,95. Een eerste klas blunder dus om de verkeerde prijs te communiceren!
[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Vulcano op 31-10-2005 21:15 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!
Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.
Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!
Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.
Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.