Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Garantie is 1 jaar, soms met coulance tot 1,5 jaar. Klachten worden redelijk serieus in behandeling genomen en daarop komt soms een tegoedkoming in de kosten voor een nieuw modem. Maar ik denk dat je met een modem van drie jaar oud geen enkele coulance of tegoedkoming hoeft te verwachten.sander815 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:30:
[...]
niemand ervaring of KPN een coulance regeling heeft oid?
Het is jammer dat er geen losse antenne op kan, maar uit redenen die je zelf noemt wel handig voor de leverancier. Maar het is niet in overleg met KPN hoor, Thomson levert die modems overal zo.dinkelover schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:27:
Die 716 is behoorlijk compleet, alleen waarom Alcatel nog steeds die antenne er vast opzet... Antenne kapot betekend geen wireless meerMisschien zelfs met opzet (in overleg met KPN?), anders krijg je klanten die er een eigen brakke opzetten en vervolgens beginnen te klagen dat het modem geen draadloos netwerkje opzet en om die reden een nieuwe willen.
3 Mbit op ADSL2+ kan wel, maar zal niet worden geleverd in Nederland. De Nederlandse telco's hebben dit zo afgesproken wegens, ik meen, te verwachten overspraak problemen.Ik hoorde iemand opperen dat de maximale upload van ADSL2+ 3 MBit is? Is dat 100% zeker? Heb nu 1MBit (ADSL2+) en haal strak (gecapped) 111kb/s, wat via ADSL1 toch bijna nooit gehaald werd... Verklaart een hoop als dat zo is.
Verwijderd
Ik zou graag 2 mbit inleveren van de down om die bij de up erbij te krijgen, al is het maar voor mijn webservertje
Knap dat je het nog draaiende houd, bij 1,5 Mbit begon die van mij al moeilijk te doen.OMD schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:11:
[...]
Hoe heette dat ook alweer:
aanname? = een niet gestelde vraag...
Ik heb ADSL-Comfot 3,2 Mbit....
dus dat " dan zal je wel een laag abbo'tje hebbe" gaat niet helemaal op...
Neemt niet weg dat het zoiezo niet de beste manier is van verbinden met een DSL lijn en over de beveiliging zullen we het maar niet hebben

Heb je het tegen mij of tegen amdboy1983? (neem aan tegen mij daarom reageer ik maarJeroenM_tbs schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:02:
Ik vind het behoorlijk netjes dat je die snelheden met ADSL over ISDN haalt. Dat is een gote tegenstelling tot wat ik veel lees zowel hier op GoT als in vele handleidingen van modems.
De 546i is het nieuwe type modems dat KPN nu levert? En is die ook geschikt voor ADSL2+ (gewoon een vraagje, ik heb daar zelf geen baat bij met mijn ADSL Basic)?
Heb je ook enig idee of je nog steeds op een Alcatel DSLAM bent aangesloten of al op een nieuwe DSLAM in de wijkcentrale? Dit kun je allicht achterhalen met behulp van een telnet sessie naar je eigen modem mits je hier kennis van hebt.
Edit:
Overigens: is jouw ADSL net opgelevert of was dit echt een snelheidsverhoging voor je?
Indien dat laatste: dan zijn ze behoorlijk stilzwijgend begonnen. De verwachting zou toch wel zo'n beetje november / december zijn...
De 546i heb ik via http://www.speedtouchdslshop.nl/ besteld, deze als opvolger van mijn sweex CD300010 annex B.
Na installatie van de 546i heb ik speedtest gedraaid. Ik ging gelijk van ~540 KByte/sec naar ~650 KByte/sec qua Upload. Dat komt volgens mij alleen door het modem.
Wat betreft de upload zag ik dus gister voor het eerst die toename. Kan dus zijn dat ze al met die centrale bezig zijn geweest. Normaal haalde ik altijd rond de ~70 KByte/sec en gisteren in een aantal tests op speedtest ~104 KByte/sec.
Hij is volgens de handleiding geschikt voor ADSL2(+). Daarom heb ik hem ook aangeschaft.
Ik weet niet of ik nog steeds op een Alcatel DSLAM ben aangesloten of al op een nieuwe DSLAM in de wijkcentrale. In Winschoten is maar 1 centrale namelijk Winschoten centrum (oid) en ik zit daar toch zeker wel een 2,5 a 3 km vandaan. Woon tegen Heiligerlee aan.
Zo'n telnet sessie naar de modem heb ik ook niet gedaan. Geen idee hoe ik dat zou moeten doen....sorry.
[ Voor 2% gewijzigd door GRUMBLER op 28-09-2005 10:42 . Reden: foute link naar de shop + typo's ]
Waarschijnlijk zijn ze dan nu toch al bezig met de snelheidsverhoging. Allicht tegelijk met opwaarderen naar ADSL2+?
In dittopic valt te lezen dan een aantal modellen van de SpeedTouch ADSL2 compatible zijn ja, maar of ze ook compatible met ADSL2+ zijn? Nu is het geloof ik wel zo dat ADSL2+ backwards compatible met ADSL 1 en ADSL2 is.
Over een telnet sessie:
Zie http://www.dslportaal.nl/snelheid. De teksten en werking is allicht iets anders bij jouw modem, maarje kunt eens proberen of je informatie er uit kunt vergaren.
Dit kan ik uit mijn modem halen als ik in de commandoprompt "menu" typ, op enter druk en vervolgens naar "adsl" > "info" ga:
1
2
3
4
5
| Vendor (ITU) Local Remote Country : 0f 0f Vendor : ALCB ALCB VendorSpecific : 0000 0000 StandardRevisionNr : 01 01 |
ALCB staat in dit geval voor Alcatel. De nieuwe ADSL2+ DSLAM's hebben iets met een B aan het begin.
Edit:
Wacht eens even.... Jij hebt natuurlijk ADSL Fast. Ik was even in de war en dacht ene hele tijd dat jij al de nieuwe snelheden had.

Desalniettemin ben ik nog steeds wel benieuwd naar bovenstaande gegevens als je ze kunt achterhalen.
Heiligerlee... heb ik nog kort gewoond toen ik een jaar of 1 of 2 was.
Ik heb ook in Winschoten (en dus ook door Heiligerlee heen) rijlessen gehad plm. 3 jaar geleden.
[ Voor 24% gewijzigd door Joen op 28-09-2005 10:54 ]
De gemiddelde klant download minimaal 8x zoveel als dat hij upload. De gemiddelde klant wil geen meer dan 1mbit upload, de gemiddelde klant denkt zelfs dat hij nooit upload (p2p, mail, http requests, uiteraard wel dus) en het gros van de klanten (95% ofzo) is zo'n gemiddelde klant.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:59:
Ik zou toch graag zien dat kpn en adsl providers met een soort abbonnement zouden komen waarbij je wat minder downstream heb, maar wel meer upstream en een extra ip adres zou ook niet verkeerd zijn.
Ik zou graag 2 mbit inleveren van de down om die bij de up erbij te krijgen, al is het maar voor mijn webservertje
Een dienst met hoge upload is lastig te onderhouden en daarnaast kan adsl2+ zoals het in nederland gespecifiiceerd is niet eens hoger dan 1 of 1,3mbit zonder problemen op te leveren.
Dus het is en duur en er is weinig vraag naar, dus levert geen enkele ISP het, omdat het niet rendabel is. Dat gezeur over die upload heb je tegenwoordig bij elk verhaal over introductie van dsl abonnementen. Hou er maar over op, consumenten hebben geen hoge upload nodig en consumentenproducten zullen nooit een symetrie krijgen zolang er geen applicaties zijn waarbij dat nodig is (high-def webcam streamen?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik zit nu op mijn werk, maar ik zal thuis eens testen.
De 546i is geschikt voor ADSL 2(+)
Omschrijving van de 546i:
"Een Internet verbinding delen met meerdere PC’s of Laptops wordt zeer eenvoudig gemaakt met de SpeedTouch™ 546i door de installatie Wizard en ondersteuning van UPnP en Quality of Service (noodzakelijk voor VoIP). Dit modem is nu al geschikt voor de nieuwste –en veel snellere- generatie ADSL-lijnen (ADSL2 en ADSL 2+). Een fantastisch product met een ongeëvenaarde simpele installatie zonder in te boeten op de kwaliteit en robuustheid van de firewall. Alleen geschikt voor een ISDN lijn.
Specificaties:
• Geschikt voor ADSL 2 en 2+ • UPnP • IP Quality of Service (DIFFSERV) • VPN passthrough • Geïntegreerde Firewall •Breedband Internet voor meerdere PC’s • Probleemloos installeren: • Wordt aangesloten op PC of Hub/Switch • Plug and Play • Installatie Wizard • Software upgradable • Ondersteund PPPoA, PPPoE and LAN functionaliteiten • Werkt onafhankelijk van het besturingsysteem • Annex A • Functioneerd op ANSI, G.dmt, G.lite en G.hs • Ondersteuning VPN passthrough • Bridging, IP routing, NAPT, DHCP, DNS, Embedded Firewall • 4 poorts switch • Alleen geschikt voor een ISDN lijn."
[ Voor 6% gewijzigd door GRUMBLER op 28-09-2005 10:56 . Reden: extra toelichting ]
Ik heb geen enkel probleem in Delft, kan fullspeed downloaden, browsen en e-mailen. Werk nu thuis over VPN, ook zonder probleem. Wellicht dat het van de wijkcentrale afhangt.mirelia schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:04:
nou voorlopig is het in Delft al weken klote
Ik kan niet eens fatsoenlijk mailen of internetten
Terwijl de Speedtest (als ik er al op kom) normale waarden aangeeft
Negen van de tien keer krijg ik een time-out
Wat je tegenwoordig veel ziet bij DSL ISP's is dat ze bij hun abonnementen een DSL modem/router met ingebouwde accesspoint leveren, iets wat ik totaal niet nodig heb. Ik heb al een losse accesspoint namelijk en wil dat graag los houden.
Verder lijkt mij het formaat van de 546i het zelfde als die van de 510i zodat die mooi in mijn speciale hangrekje aan de muur past (lees: zo'n ijzeren schacht waar je een oude autoradio in kunt doen).
Jup.The_Scarabial schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:02:
op deze site kan je vanaf november trouwens weer kijken of je geupgrade bent. http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=welkom
En we hopen dat we een nog iets exactere begindatum kunnen achterhalen zodat we iets betere schattingen kunnen geven welke centrale wanneer wordt geüpgrade. Die schattingen zijn natuurlijk sowieso nooit 100%, maar geven wel een handige indicatie.
[ Voor 23% gewijzigd door Joen op 28-09-2005 11:12 ]
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Ik zit op Voorhof, en het vreemde is dat ik op mijn werk geen problemen heb..zelfde centrale.sparidem schreef op woensdag 28 september 2005 @ 10:55:
[...]
Ik heb geen enkel probleem in Delft, kan fullspeed downloaden, browsen en e-mailen. Werk nu thuis over VPN, ook zonder probleem. Wellicht dat het van de wijkcentrale afhangt.
En andere mensen in ander gemeenten (collega's) ook dit probleem hebben.
Zelf heb ik thuis al van alles geprobeerd en opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.
Verwijderd
ik heb een apache server draaien... met m'n nieuwe modem (WAG354G) kon ik pas echt gebruik maken van mn 1 up- en dat ging ook prima. Vanaf een externe locatie kon ik rond de 110 van mezelf downloaden... alleen sinds 3 dagen zit ik weer op mn oude snelheid. Als ik een tweede download open vanaf mijn server dus, zijn de twee downloadsnelheden bij elkaar opgeteld wel keurig die ene mbit up... het is haast alsof het ergens per verbinding gecapped word oid =/ iemand een idee?
Uppen is hetzelfde verhaal, ik kom niet boven de 80 uit.. =/ maar met 2 FTP clients uppen gaat per client keurig @ totaal van ~110
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 11:33 ]
Verwijderd
Van de nieuwe 546 weet ik het niet maar de 516 (uit dezelfde lijn) is zeker een kwart kleiner als de 510 !JeroenM_tbs schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:10:
Verder lijkt mij het formaat van de 546i het zelfde als die van de 510i zodat die mooi in mijn speciale hangrekje aan de muur past (lees: zo'n ijzeren schacht waar je een oude autoradio in kunt doen).
Als ik de foto's op www.speedtouch.com vergelijk lijkt de 546 toch groter dan de 516.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:34:
[...]
Van de nieuwe 546 weet ik het niet maar de 516 (uit dezelfde lijn) is zeker een kwart kleiner als de 510 !
Kleiner, maakt niet uit, maar grotere modems dan de 510 worden voor mij dan toch wel een soort "probleem". Dan moet ik namelijk een andere constructie bedenken dat die modems het lekker koel kunnen houden.
Pas gisteravond stond er een volledig storingsbericht op xs4all.nl. Ikzelf heb Wanadoo.
Verwijderd
Van alcb naar bdcm ?Arnout schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:33:
Modem had disconnect gehad en de remote vendor ID is gewijzigd, dus ik denk dat het te maken heeft gehad met de ADSL2 upgrade.
VendorSpecific is veranderd.
Dit was m'n eerdere situatie: Arnout in "De speedtouch 510 upload probleem <<Defe..."
nu:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
| [adsl]=>info Modemstate : up Operation Mode : G.DMT Annex A [POTS Overlay Mode] Channel Mode : fast Number of resets : 2 Vendor Local Remote Country : 0f b5 Vendor : ALCB BDCM VendorSpecific : 0000 618a StandardRevisionNr : 01 01 Downstream Upstream Margin [dB] : 31.0 23.0 Attenuation [dB] : 18.0 9.0 OutputPower [dBm] : 18.5 11.5 Available Bandwidth Cells/s Kbit/s Downstream : 3773 1600 Upstream : 1207 512 Transfer statistics Total since power On Cells Kbit Downstream : 457732906 194078368 Upstream : 161275661 68380600 Current Connection Downstream : 34256823 14524544 Upstream : 28353611 12021672 Errors Received FEC : 0 Received CRC : 0 Received HEC : 0 Transmitted FEC : 0 Transmitted CRC : 0 Transmitted HEC : 0 Far End Failure No Failure Near end failure No failure Far end failures since reset Loss of frame: 0 failures Loss of signal: 0 failures Loss of power: 0 failures Loss of link: 1 failures Errored seconds: 4 seconds Far end failures last 15 minutes Loss of frame: 0 seconds Loss of signal: 0 seconds Loss of power: 0 seconds Loss of link: 0 seconds Errored seconds: 0 seconds Far end failures current day Errored seconds: 0 seconds Far end failures previous day Errored seconds: 4 seconds Near end failures since reset Loss of frame: 0 failures Loss of signal: 1 failures Loss of power: 0 failures Errored seconds: 4 seconds Near end failures last 15 minutes Loss of frame: 0 seconds Loss of signal: 0 seconds Loss of power: 0 seconds Errored seconds: 0 seconds Near end failures current day Errored seconds: 0 seconds Near end failures previous day Errored seconds: 4 seconds |
Verwijderd
heb nu de alcatel speedtouch 546 multipc modem bijgekregen PRIMA ding! en stabiel!
aleen zit een beetje te e*kelen met poorten open zetten voor emule.
in Napt entries krijg ik aleen tcp poort voormekaar zogauw ik udp er bij wil zetten verandert hij de eerste instelling weer iemand hier mee bekend?
bedankt alvast!!!
dit is het topic over KPN Snelheidsverhogingen en niet over de speedtouch instellingen... ajb niet dit soort offtopic vragen hier.
[ Voor 19% gewijzigd door Korakal op 05-10-2005 14:30 ]
Verwijderd
Nee, het state zegt none in het napt entries adres is er wel maar hij activeert hem niet scheinbaar want kad bij emule geeft nog steeds een low idsverzijl schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 08:47:
en je weet zeker dat je na iedere entry weer op 'New' drukt ? (en niet 'per ongeluk' de vorige entry aan het editten bent)

Iets doet mij vermoeden dat dit niet regulier onderhoud was, op deze grote schaal. Hoewel het wel door heel Nederland verspreid is.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Denk dat aardig wat centrales al klaar zijn. Volgens de info pagina van mijn modem is de operation mode ITU G.992.3. Dat is geloof ik een ADSL2 standaard. ITU G.992.1 G.DMT werkt ook nog.Nakebod schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:48:
Ik zag gister op http://www.xs4all.nl/nieu...l=nl&msect=Aankondigingen dat KPN aan een vrij ruim aantal centrales "netwerkonderhoud" heeft gedaan.
Iets doet mij vermoeden dat dit niet regulier onderhoud was, op deze grote schaal. Hoewel het wel door heel Nederland verspreid is.
Een tijdje terug was de adsl lijn hier even down, en sindsdien is de Remote Vendor "BDCM". Dit zou dus volgens mij betekenen dat onze centrale ADSL2 ready is!
Als ik de stappen van http://www.dslportaal.nl/snelheid/ volg kom ik hier op uit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| =====================DISCLAIMER====================== Access to expert commands is intended for qualified personnel only. ==================END=OF=DISCLAIMER================== cmd = sachem get_data near_line :td call cmd="sachem get_data near_line" Near End line operational data : RelCapacity downstream = 100 pct NoiseMargin downstream = 6.5 dB OutputPower upstream = 12.0 dBm Attenuation downsteam = 28.0 dB Operational Mode = 2 =====================DISCLAIMER====================== Access to expert commands is intended for qualified personnel only. ==================END=OF=DISCLAIMER================== cmd = sachem get_data far_line :td call cmd="sachem get_data far_line" Far end line operational data relCapacity upstream = 99 pct noiseMargin upstream = 7.0 dB outputPower downstream = 19.5 dBm Attenuation upstream = 14.5 dB |
Oftewel: 100% voor downstram en 99% voor upstream.
Mijn modem (Speedtouch 510) trained nu op 6848 down / 992 up met een XS4all ADSL Fast abo.
Met ADSL1 zal ik dus qua snelheid iig niet sneller komen (duh, zit ook zo'n beetje op de max
En idd jammer van de upstream. Maargoed.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Je gaat wel wat hoger uitkomen alleen hoevel tja dat is gewoon afwachten... ADSL 2 werkt op langere afstanden, zie bijv maar eens naar 1 van deze plaatje's:XanderH schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:27:
Met ADSL1 zal ik dus qua snelheid iig niet sneller komen (duh, zit ook zo'n beetje op de max), maar zegt dit ook iets over de snelheden die ik met ADSL2 zou gaan halen? Of kan het zijn dat ik met ADSL2 toch weer op 12Mb/s uitkom?
http://www.digi.no/bilde_bransje/1/45181.jpg
http://www.isdn.cz/picture/477.gif
http://blog.lucas3d.com/images/dsl_graph.jpg
(Moet je natuurlijk wel een ADSL2(+) modem hebben anders heb je er nog niks aan)
[ Voor 7% gewijzigd door Westereen op 05-10-2005 13:43 ]
Ja, uiteraard.Westereen schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:42:
(Moet je natuurlijk wel een ADSL2(+) modem hebben anders heb je er nog niks aan)
Verwijderd
Ter info: Je stats zijn redelijk identiek aan mijn situatie voordat ik van modem wisselde. Heb ook xs4all Fast en de 510 die ik had haalde, na de upgrade in de centrale, ook nog maar 6.8 mbit. De 516 die ik onlangs heb gekocht haalt echter 7.8 mbit. Sommige combinaties werken gewoon minder, blijkt.XanderH schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:27:
Hm... Even het topic bijgelezen, ben ik ook weer op de hoogte.Nouja, niet helemaal...
Een tijdje terug was de adsl lijn hier even down, en sindsdien is de Remote Vendor "BDCM". Dit zou dus volgens mij betekenen dat onze centrale ADSL2 ready is!
Als ik de stappen van http://www.dslportaal.nl/snelheid/ volg kom ik hier op uit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 =====================DISCLAIMER====================== Access to expert commands is intended for qualified personnel only. ==================END=OF=DISCLAIMER================== cmd = sachem get_data near_line :td call cmd="sachem get_data near_line" Near End line operational data : RelCapacity downstream = 100 pct NoiseMargin downstream = 6.5 dB OutputPower upstream = 12.0 dBm Attenuation downsteam = 28.0 dB Operational Mode = 2 =====================DISCLAIMER====================== Access to expert commands is intended for qualified personnel only. ==================END=OF=DISCLAIMER================== cmd = sachem get_data far_line :td call cmd="sachem get_data far_line" Far end line operational data relCapacity upstream = 99 pct noiseMargin upstream = 7.0 dB outputPower downstream = 19.5 dBm Attenuation upstream = 14.5 dB
Oftewel: 100% voor downstram en 99% voor upstream.
Mijn modem (Speedtouch 510) trained nu op 6848 down / 992 up met een XS4all ADSL Fast abo.
Met ADSL1 zal ik dus qua snelheid iig niet sneller komen (duh, zit ook zo'n beetje op de max), maar zegt dit ook iets over de snelheden die ik met ADSL2 zou gaan halen? Of kan het zijn dat ik met ADSL2 toch weer op 12Mb/s uitkom?
Staat in het begin dat voor het eind van het jaar nog wordt verhoogd.
Daarna staat er in dat op www.kpn.com kan zien wanneer de snelheid wordt verhoogd, en dan weer dat het binnenkort gebeurd.
Ben erg benieuwd
[ Voor 56% gewijzigd door Henkie-Jan op 08-10-2005 11:39 ]
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
"If it were using the Broadcom chip, it'd be unable to report that information. However even if it could, it'd report as being a BDCM chip."
Vreemd, aangezien verschillende KPN monteurs zeggen dat het Alcatel spul blijft.
Kan me niet voorstellen dat Alcatel de chips van Broadcom gebruikt in haar apparatuur.
Maar zo zie je maar weer dat de configuratie modem-DSLAM van dezelfde chipset belangrijk is voor een hoge trainingswaarde.
Ondanks dat het standaarden moeten zijn waar mee gewerkt wordt.
Betekend dit ook, dat het voor ADSL2+ negatief gaat uitpakken de combinatie Speedtouch(modem)-Broadcom(DSLAM), dus een lagere trainingswaarde, dan wanneer je een Broadcom modem zou hebben?
[ Voor 15% gewijzigd door slaay op 08-10-2005 11:59 . Reden: Bericht @Gringo. ]
Dich bis echt unne foëzen haas
Heb nu een Conexant chipset, dus zal geen verschil merken, ook niet aangezien ik Lite heb
Verwijderd
Ey Bomber-22....heb ff wat vraagjes over dat planet...Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 00:10:
HOI even een vraagje ben onlangs overgestapt van wanadoo naar planet!
...
dit is het topic over KPN Snelheidsverhogingen en niet over de speedtouch instellingen... ajb niet dit soort offtopic vragen hier.
Kun je ff een msn (desnoods mail) in je profiel zetten...dan kenne we ff lulle...
thx.
't is nogsteeds Alcatel apparatuur in de centrale (de DSLAM). Alleen op de nieuwe lijnkaarten gebruikt alcatel wel degelijk Broadcom DSL-chipsets en geen eigen fabrikaat meer.slaay schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:38:
@Gringo: Die 6.8 mbit is een getal wat me erg bekend voorkomt, nu weet ik niet als meer mensen hier last van hebben, maar met een AVM DSL modem, haal je ook nooit meer dan 6.8 mbit/seconden op een Fast lijntje.
"If it were using the Broadcom chip, it'd be unable to report that information. However even if it could, it'd report as being a BDCM chip."
Vreemd, aangezien verschillende KPN monteurs zeggen dat het Alcatel spul blijft.
Kan me niet voorstellen dat Alcatel de chips van Broadcom gebruikt in haar apparatuur.
Maar zo zie je maar weer dat de configuratie modem-DSLAM van dezelfde chipset belangrijk is voor een hoge trainingswaarde.
Ondanks dat het standaarden moeten zijn waar mee gewerkt wordt.
Betekend dit ook, dat het voor ADSL2+ negatief gaat uitpakken de combinatie Speedtouch(modem)-Broadcom(DSLAM), dus een lagere trainingswaarde, dan wanneer je een Broadcom modem zou hebben?
Dus een modem aansluiten met een Broadcomchipset zoals de ST 516, 546, 716v5 kan je (veel) voordeel geven en is alvast ADSL2+ geschikt.
deze brief heb ik vrijdag ook ontvangen, ben direct gaan kijken op www.kpn.com, maar ik heb het niet kunnen vinden, of is het inderdaad zo dat de gegevens niet worden vrij gegeven, dan zouden ze het ook niet in een brief moeten zetten vind ik.Henkie-Jan schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:20:
We hebben net een brief gehad van de KPN dat de snelheid binnenkort wordt verhoogd.
Daarna staat er in dat op www.kpn.com kan zien wanneer de snelheid wordt verhoogd, en dan weer dat het binnenkort gebeurd.
Ben erg benieuwd
uhuuummm
Hier ook die brief gehad. Dus ik kijken. Niets! Nouja, zal ook niet meer komen denk ikBargemanos schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:01:
[...]
deze brief heb ik vrijdag ook ontvangen, ben direct gaan kijken op www.kpn.com, maar ik heb het niet kunnen vinden, of is het inderdaad zo dat de gegevens niet worden vrij gegeven, dan zouden ze het ook niet in een brief moeten zetten vind ik.
Dich bis echt unne foëzen haas
Wat voor een email actie was er toen? Ik heb het namelijk niet meegekregen toen.slaay schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:08:
Zeker weer zo'n email actie als de laatste upgrade
Euhm... Overstappen van abonnementsvorm is niet echt hetzelfde als een snelheidsverhoging.

[ Voor 22% gewijzigd door Xander op 12-10-2005 16:49 ]
Ik weet dus niet of ik nu al een andere modem kan gaan halen....

Verwijderd
Euhm het gaat gefasseerd en op de site van KPN staat niet terug te lezen welke regios wanneer geuprade worden helaas.Henkie-Jan schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:20:
We hebben net een brief gehad van de KPN dat de snelheid binnenkort wordt verhoogd.
Ben erg benieuwd
dat zocht ik nu ook preciesfragcompany schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:55:
Waar kan ik eigenlijk checken of ik nu wel of nog niet geupgrade ben,heb nl planet abo 8000/1024 en zit dus al aan mijn max van mijn modem (speedtouch 510)
Ik weet dus niet of ik nu al een andere modem kan gaan halen....
maar kwa belasting heb ik geen probleem mijn Draytek heeft nog niet zijn max bereikt
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 16:58 ]
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 12-10-2005 18:25 ]
Blijkbaar is mijn centrale ook ADSL2 ? En wat is mijn afstand ? Dat kon je toch aflezen aan de Noise Margin ?
Volgens de TUDELFT-ADSL lijst zou het 900 meter zijn.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| Alcatel 20150 chipset information ATU-R (DS) ATU-C (US) Modem Status: Showtime (DMTDSL_SHOWTIME) DSL Mode: ITU G.992.1 (G.DMT) ITU STD NUM: 0x01 0x1 Vendor ID: 'ALCB' 'BDCM' Vendor Specific: 0x0000 0x618A Vendor Country: 0x00 0xB5 Capacity Used: 18% 55% Noise Margin: 35.0 dB 21.0 dB Output Power: 20.0 dBm 12.0 dBm Attenuation: 18.0 dB 8.5 dB Defect Status: None None Last Fail Code: Error in early non-CRC message or in first CRC-covered message Selftest Result: 0x00 Subfunction: 0x15 Interrupts: 1416 (0 spurious) PHY Access Err: 0 Activations: 3 Init FW: embedded Operation FW: embedded SW Version: 3.8131 FW Version: 0x1A04 Interleave Fast Interleave Fast Speed (kbps): 0 1600 0 512 Reed-Solomon EC: 0 0 0 0 CRC Errors: 0 0 0 0 Header Errors: 0 0 0 0 Bit Errors: 0 0 BER Valid sec: 0 0 BER Invalid sec: 0 0 |
[ Voor 10% gewijzigd door kevertje1977 op 12-10-2005 18:30 ]
Nee dat kun je zien aan de attenuation. Die is bij jou 8.5 db wat te vergelijken is met 850 meterkevertje1977 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 18:25:
Dit zegt mijn Cisco router....
Blijkbaar is mijn centrale ook ADSL2 ? En wat is mijn afstand ? Dat kon je toch aflezen aan de Noise Margin ?
Volgens de TUDELFT-ADSL lijst zou het 900 meter zijn.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 Alcatel 20150 chipset information ATU-R (DS) ATU-C (US) Modem Status: Showtime (DMTDSL_SHOWTIME) DSL Mode: ITU G.992.1 (G.DMT) ITU STD NUM: 0x01 0x1 Vendor ID: 'ALCB' 'BDCM' Vendor Specific: 0x0000 0x618A Vendor Country: 0x00 0xB5 Capacity Used: 18% 55% Noise Margin: 35.0 dB 21.0 dB Output Power: 20.0 dBm 12.0 dBm Attenuation: 18.0 dB 8.5 dB Defect Status: None None Last Fail Code: Error in early non-CRC message or in first CRC-covered message Selftest Result: 0x00 Subfunction: 0x15 Interrupts: 1416 (0 spurious) PHY Access Err: 0 Activations: 3 Init FW: embedded Operation FW: embedded SW Version: 3.8131 FW Version: 0x1A04 Interleave Fast Interleave Fast Speed (kbps): 0 1600 0 512 Reed-Solomon EC: 0 0 0 0 CRC Errors: 0 0 0 0 Header Errors: 0 0 0 0 Bit Errors: 0 0 BER Valid sec: 0 0 BER Invalid sec: 0 0
Het enig wat ik nu niet kan vinden zijn dit soort statistieken:
Near End line operational data :
RelCapacity downstream = 100 pct
Ik kan wel de dB waarden uitlezen etc maar dec 'bezettingsgraad' kan ik nergens vinden. Ik zou het graag willen weten om te zien hoeveel rek er nog in de verbinding zit ivm de komende upgrade...
Verwijderd
Aan die waarden heb je verder niks. Ze geven alleen aan hoevel rek er nog zit in je huidige ADSL verbinding. Het zegt niets over de snelheden van je toekomstige ADSL2/2+ lijn. Ik denk trouwens dat als je nu 8/1 al makkelijk haalt, je daar met adsl2+ RUIM boven uitkomt.superduper schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 08:59:
Ik heb al tijden ADSL Fast van XS4all met een speedtouch home modem (de allereerste nog) en ISDN. Ik haalde nooit het max van 8000 maar ongeveer 6300. Ik zit vrij ver van de centrale (1.5km) en vond het dus niet echt vreemd. Gisteren toch maar een speedtouch 546 gehaald en aangesloten en meteen op volle snelheid 8/1 internet! Het downloaden van een 10 Mb test bestand was merkbaar sneller binnen.
Het enig wat ik nu niet kan vinden zijn dit soort statistieken:
Near End line operational data :
RelCapacity downstream = 100 pct
Ik kan wel de dB waarden uitlezen etc maar dec 'bezettingsgraad' kan ik nergens vinden. Ik zou het graag willen weten om te zien hoeveel rek er nog in de verbinding zit ivm de komende upgrade...
Zie http://www.dslportaal.nl/snelheid/ voor hoe je dit kunt zien/berekenen.superduper schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 08:59:
Die vraagt nu juist om je %capaciteitArnout schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:57:
[...]
Zie http://www.dslportaal.nl/snelheid/ voor hoe je dit kunt zien/berekenen.
Nee, leek me al raar.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:56:
Euhm het gaat gefasseerd en op de site van KPN staat niet terug te lezen welke regios wanneer geuprade worden helaas.
Maar waarom vermelden ze het dan min of meer zo in hun brief
De speedtouch 580?is toch ook adsl 2 geschikt?na firmware upgrade zie op sommige site's
dat het wel zo is sommige niet.
Heb ddsl extra(8000/1000)
Alvast bedankt!
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Nu pak je alleen precies de verkeerdezandpaddo schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:27:
[...]
Nee dat kun je zien aan de attenuation. Die is bij jou 8.5 db wat te vergelijken is met 850 meter
Gaat om de downstream attenunation. Die is 18dB en komt dus ongeveer op 1200 a 1500 meter koperlijn.
4.3.2.6 Upgrade Instructions
http://www.speedtouch.co....326World/ST580UPG4326.pdf

Het is gewoon zo erg hier, dat het dsl lampje nog niet eens knippert

BlaBlaBla
Volgens mij is daar inderdaad nog onduidelijkheid over. De ene zegt dat het wel kan, de ander van niet. Er staat op de speedtouch site namelijk dat hij kan werken met ADSL2, niet met ADSL2+.amdboy1983 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:29:
eyz mensen eve snel vraagie.
De speedtouch 580?is toch ook adsl 2 geschikt?na firmware upgrade zie op sommige site's
dat het wel zo is sommige niet.
Heb ddsl extra(8000/1000)
Alvast bedankt!
Maar er wordt bij introductie aan de helpdeks met name verteld dat hij geintroduceerd wordt omdat hij adsl2+ aankan en de st580 niet (de 546 wordt ook niet vervangen, omdat die al adsl2+ aankan).
[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 17-10-2005 13:47 ]
Verwijderd
Zou dan de 585 niet een logischer keuze zijn omdat deze gelijk is aan de 580 maar dan ook ADSL2+ aankan?JvS schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:45:
... Maar er wordt bij introductie aan de helpdeks met name verteld dat hij geintroduceerd wordt omdat hij adsl2+ aankan en de st580 niet (de 546 wordt ook niet vervangen, omdat die al adsl2+ aankan).
Een antwoord, kpn levert vanaf half/eind oktober een ander draadloos modem, met name zo snel geintroduceerd omdat die wel die hogere snelheden aankan (daarmee indirect implicerend dat de ST580 dat niet kan). Wellicht uiteraard ook omdat er voip mogelijkheden mee zijn, maar dat is in dit topic niet aan de orde.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Operational data report ----------------------- Downstream Attainable line rate : 2236 kbit/sec Attainable Atm rate : 1920 kbit/sec Used line rate : 2212 kbit/sec Fast used Atm rate : 1920 kbit/sec Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec Rel. capacity occupation : 99 Noise Margin : 5 dB Line attenuation : 53 dB Output Power : 18 dBm |
de Attainable line rate : 2236 kbit/sec kijkt mij wat laag enzo. Met ping testen vallen er ook veel pakketjes weg (ping xs4all.nl). De ping tijd is ook niet stabiel. Config problemen zijn uitgesloten dus het ligt aan de lijn of het modem ofzo. Kan dit ook wat te maken hebben met de upgrade van de snelheden? *n balend tweakertje
Dan hoop ik die volgende week ook binnen te krijgen.RAJH schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:37:
Vandaag mijn modem binnen gekregen voor adsl basic van XS4ALL. Het is (gelukkig) de SpeedTouch 716v5(WL) geworden in plaats van de SpeedTouch 580 die nog op de XS4ALL website staat.
Zijn er meer mensen die bij XS4all of een andere provider een SpeedTouch 716 hebben gekregen?
[ Voor 3% gewijzigd door Gaitman op 19-10-2005 08:47 ]
Ik had dit zo ongeveer ook, en heb zelf een ander modem gekocht. Toen was het stukker beter, en werd mijn bestaande verbinding sneller dan ooit te voren. Zo te zien zit je een heel eind van de centrale, dus ik weet niet of het bij jou ook zoveel zal schelen, maar zo'n ding is niet vreselijk duur (heb de ST 546).savale schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:49:
Van de één op andere dag is mijn adsl basic xs4all verbinding dik slecht geworden. Eerst haalde ik altijd lekker 340 KB down maar nu nog geen 200 en heel vaak is gewoon de verbinding weg. Ik heb nog een speedtouch home isdn modem (zo een oude) hier een report van het modem:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Operational data report ----------------------- Downstream Attainable line rate : 2236 kbit/sec Attainable Atm rate : 1920 kbit/sec Used line rate : 2212 kbit/sec Fast used Atm rate : 1920 kbit/sec Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec Rel. capacity occupation : 99 Noise Margin : 5 dB Line attenuation : 53 dB Output Power : 18 dBm
de Attainable line rate : 2236 kbit/sec kijkt mij wat laag enzo. Met ping testen vallen er ook veel pakketjes weg (ping xs4all.nl). De ping tijd is ook niet stabiel. Config problemen zijn uitgesloten dus het ligt aan de lijn of het modem ofzo. Kan dit ook wat te maken hebben met de upgrade van de snelheden? *n balend tweakertje*
Verwijderd
Ik zit sinds gisteren weer op KPN netwerk (direct adsl) maar wacht nog op mijn draadloos modem, dus ik weet het nog niet. Ik laat het wel weten.GJAman schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 08:45:
[...]
Dan hoop ik die volgende week ook binnen te krijgen.
Zijn er meer mensen die bij XS4all of een andere provider een SpeedTouch 716 hebben gekregen?
EDIT: Ik kan konfirmeren dat KPN dus ook de 716 aflevert, net binnen
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 11:18 ]
maar het zou toch wel fijn zijn als we weten dat KPN daarwerkelijk is begonnen met verhogen?
Oftewel dat de 1e persoon meld dat hij verhoogd is?
Heb daar gekeken en twijfel aan de betrouwbaarheid van de website. Iemand nog een andere bron waar je kunt zien wanneer ze de aanpassing gaan doen?JvS schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:07:
Dat kan je op www.adslcentrale.nl wel zien, moet je daar kijken ofzo.
Anders in de statuspagina van je modem kijken, er is GEEN plek waar je officieel kan zien wanneer je geupgrade wordt.
Dus ben benieuwd wat tie doet van de week met de download als mijn nieuwe adsl2 modem binnen is.
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
1280Kbps maximaal.marko77 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:06:
Hoe zit het nu met de upload snelheid en adsl2, kan die dan wél hoger dan 1mbit?
ADSL2+ mag wel in Nederland. Maximaal kom je dus uit op 24000/1280.Aarsbuds0r schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:14:
Bij ADSL2+ kan het hoger, maar in Nederland wordt die technologie niet gebruikt/toegestaan, waardoor 1,2Mbits de max is.
Of KPN nu de poorten op ADSL2 of ADSL2+ gaat provisionen is de vraag, vermoed gewoon ADSL2+ en snelheid instellen op maximaal 12000/1000.
Deze site draait nu in testfase....Radical1980 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:25:
[...]
Heb daar gekeken en twijfel aan de betrouwbaarheid van de website. Iemand nog een andere bron waar je kunt zien wanneer ze de aanpassing gaan doen?
EN hij kan vrij betrouwbaar zijn, want vorige keer zag ik een steeds uitspreidende olievlek die in Groningen begon en eindige met de klok mee in de randstad.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Verwijderd
Dan ga ik er, wat betreft de upload, 24 kbit op achteruitbjck schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:27:
ADSL2+ mag wel in Nederland. Maximaal kom je dus uit op 24000/1280.
Of KPN nu de poorten op ADSL2 of ADSL2+ gaat provisionen is de vraag, vermoed gewoon ADSL2+ en snelheid instellen op maximaal 12000/1000.
ADSL2+ mag ook wel, maar die techniek om veel hogere upload toe te staan niet. Dat bedoelde ik. Vandaar dat ik ook zei 1,2Mbits... wat dus ongeveer die 1280 is, op 40kbits na dan.bjck schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:27:
[...]
1280Kbps maximaal.
[...]
ADSL2+ mag wel in Nederland. Maximaal kom je dus uit op 24000/1280.
Nee, boven de 1280 wordt er een techniek gebruikt die voor overspraak op de lijnen zorgt.MensionXL schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:22:
Hoezo zou die upload officieel niet boven de 1mbit mogen komen dan? Wordt er dan te veel geprofiteerd van de snelheden?
In het laatste geval is het natuurlijk mogelijk om als je van VoIP gebruik maakt de upload WEL te verhogen
ADSL2+ inderdaad. Naast de snelheidsverhogingen voor huidige abbonementen, zullen er ook een aantal nieuwe abbonementen worden geintroduceerd. Voor één van die abbonementen is ADSL2+ techniek nodig.bjck schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:27:
Is dat meer aan de +12mbit kant of juist aan de lagere kant?
Gaan de prijzen t.z.t. omlaag omdat bijv. 20mb adsl bij XS4ALL €100,- per maand kost?
Neen, maar reken maar voor het einde van het jaar.Henkie-Jan schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:04:
Is bekend wanneer er nieuwe abbonementen worden geintroduceerd?
Beide.Is dat meer aan de +12mbit kant of juist aan de lagere kant?
Geen idee. Maar ik zou er niet vanuit gaan.Gaan de prijzen t.z.t. omlaag omdat bijv. 20mb adsl bij XS4ALL €100,- per maand kost?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
http://www.xs4all.nl/adsl/faqultra.php
ADSL Ultra is bij XS4ALL een ADSL2+ variant die ze aan het testen zijn.Is ADSL Ultra ook te bestellen op een ISDN lijn?
Ja, ADSL Ultra is ook te bestellen op een ISDN lijn.
Staat alleen niet het met ADSL2+ snelheden gaat.Henkie-Jan schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:56:
Als ik bij de XS4ALL fax kijk moet dat mogelijk zijn:
http://www.xs4all.nl/adsl/faqultra.php
[...]
ADSL Ultra is bij XS4ALL een ADSL2+ variant die ze aan het testen zijn.
Ik heb nu ook ADSL Advanced (planet) en krijg ook 12 Mb, op papier.
Kan ik wel een ADSL2+ modem kopen, maar als de centrale vervolgens niet aangepast word, want naar gerucht vind KPN dat te duur en blijft ISDN op ADSL1.Roeltjuh schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:12:
[...]
Er staat wel "om gebruik te maken van de volledige snelheid van ADSL Ultra moet u gebruik maken van een voor ADSL 2+ geschikt modem."
edit:
Ook staat er "ADSL Ultra is gebaseerd op ADSL2+ technologie en biedt naast een verbeterde stabilitieit ook hogere up- en downloadsnelheden."
[ Voor 41% gewijzigd door MeNTaL_TO op 20-10-2005 18:14 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Er staat wel "om gebruik te maken van de volledige snelheid van ADSL Ultra moet u gebruik maken van een voor ADSL 2+ geschikt modem."MeNTaL_TO schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:09:
[...]
Staat alleen niet het met ADSL2+ snelheden gaat.
edit:
Ook staat er "ADSL Ultra is gebaseerd op ADSL2+ technologie en biedt naast een verbeterde stabilitieit ook hogere up- en downloadsnelheden."
[ Voor 24% gewijzigd door Roeltjuh op 20-10-2005 17:14 ]
Dezelfde upgrade geldt voor ISDN ADSL lijnen, KPN maakt hier dus ook ADSL2+ van.MeNTaL_TO schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:09:Kan ik wel een ADSL2+ modem kopen, maar als de centrale vervolgens niet aangepast word, want naar gerucht vind KPN dat te duur en blijft ISDN op ADSL1.
[Edit - typo]
[ Voor 10% gewijzigd door Rarz op 21-10-2005 11:51 ]
When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.
Verwijderd
Begin volgend jaar? Voor het einde van het jaar toch?rarzie schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:50:
Heb onlangs XS4All gemailed om te vragen hoe het zit met die snelheidsverhoging van 8mbit naar 12mbit - kan het begin volgend jaar verwachten, maar ze wisten nog niet of er ook een nieuw modem bijgeleverd gaat worden. (Zit nog op een hele ouwe SpeedTouch 510 (of zo), dat ding dat je kreeg in 2000.) Die kan vast geen ADSL2+ aan. (Hij komt nu al niet boven de 500kb/sec uit.)
[Edit - typo]
Ik denk dat dat een Speedtouch Home is (of zelfs nog ouder), de Home hebben wij namelijk in 2002 ook gekregen. Overigens haal ik hier rond de 850 kB/s met dat modem (wel een firmware update van Home naar Pro of 510 o.i.d.).rarzie schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:50:(Zit nog op een hele ouwe SpeedTouch 510 (of zo), dat ding dat je kreeg in 2000.) Die kan vast geen ADSL2+ aan. (Hij komt nu al niet boven de 500kb/sec uit.)
Verwijderd
Ik had op mijn SPTH 510 ook zo'n 825 kB/s en nu heb ik een SPTH 516 waar ik zo'n 840 kB/s mee haal.Roeltjuh schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:46:
[...]
Ik denk dat dat een Speedtouch Home is (of zelfs nog ouder), de Home hebben wij namelijk in 2002 ook gekregen. Overigens haal ik hier rond de 850 kB/s met dat modem (wel een firmware update van Home naar Pro of 510 o.i.d.).
Nu wachten totdat KPN de buurtcentrale upgrade zodat ik hopenlijk naar 1200 kB/s knal.
Voorlopig zal dit volgens KPN schema pas 10-02-2006 zijn...

Dit topic is gesloten.
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!
Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.
Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.