Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 10.062 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dat van wannadoo is pas later (nou ja later tot uiterlijk november) je krijgt eerst een 4mbit verbinding en daarna verhogen ze het naar de 20mbit. Maar goed moet eerlijk zeggen dat ik 40 euro voor zo verbinding prima vind hoor. Ik had hier voor TwealDSL ultra en dat is 70 euro. Daar voor had ik planet advanced en dat was 90 euro ofzo voor 1mbit :D. Dus in verhouding vind ik het allemaal prima.

En het voetbal is natuurlijk mooi mee genomen geeft het toch dat kleine xtra zeg maar. Maar dat is natuurlijk mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:46
.KeN. schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:25:
Damn ?! Da’s lekker zeg.. :(
Dezelfde verbinding voor de helft van de prijs....
(Ik doel op Wanadoo Family)
Mja, maar da's wel tijdelijk hè. Die lijn wordt wel weer duurder. En daar krijg je geen digitale televisie bij hè ... Versatel biedt nu alleen nog maar Voetbal en BigBrother, maar dat zal vast nog wel meer worden :). Tegen die tijd kan ook Essent de deur uit >:). Maar da's allemaal nog toekomstmuziek, eerst maar eens afwachten. Dat voetbal vonden we hier thuis wel belangrijk genoeg om voor Versatel te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
De monteur zei gisteren tegen mij dat de planning was om aan het einde van het jaar een volledig pakket zenders te hebben op de decoder zoals dat nu ook op de kabel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
RoyPh schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 14:10:
De monteur zei gisteren tegen mij dat de planning was om aan het einde van het jaar een volledig pakket zenders te hebben op de decoder zoals dat nu ook op de kabel zit.
En is misschien ook bekend of dat gewoon in het "Voetbal"-pakket komt. Dus zonder bij te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Zoals hij het zei wel. Hij liet gisteren even zien welke zenders er op de decoder zaten en toen zei hij dat dit uitgebreid zou worden.

Maar met 100% zekerheid durf ik dit niet te zeggen. Ik heb er niet specefiek heen gevraagd en de info komt van een monteur van Imtech (dus eigenlijk niet van Versatel zelf). Zelf ga ik de kabel toch niet opzeggen, want dan zou ik teveel decoders (5 tv's en 3 video's) nodig hebben en dat gaat volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.KeN. schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:25:
Damn ?! Da’s lekker zeg.. :(
Dezelfde verbinding voor de helft van de prijs....
(Ik doel op Wanadoo Family)
Staar je niet blind op Wanadoo... ;)
Je huurt de 'livebox' en die kan je behoorlijk karig configureren.
Nieuwsgroepen zijn erg slecht. Helpdesk zuigt.
En het gaat zeker weten duurder worden...

Plus ze hebben de ervaring niet op ADSL 2+ gebied, zoals Versatel nu heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat nu wel erg snel vandaag :) Hoelang duurt het gemiddeld dan voordat IMTECH contact opneemt nadat het hokje is aangevinkt?? _/-\o_

1. De bestelling is ontvangen door Versatel. v
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. v
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. v
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding. v
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 10 oktober 2005 v
6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak. -
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel.
8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.

1. 30 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
2. 30 september 2005 De Versatel provisioning systemen zijn gereed voor gebruik.
3. 30 september 2005 Een opdracht wordt verstuurd naar modem/installatiepartner IMTECH
4. 30 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
5. 30 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
6. 06 september 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
7. 01 september 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
Geen idee, maar je kan ook zelf contact opnemen met het installatiebureau mocht je dat te lang vinden duren. Nummer staat in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TV pakket is volgens Versatel site alleen gratis tijdens huidige testfase, daarna kun je het tegen bijbetaling afnemen. Prijs is nog niet bekend.

Ik verwacht dat ze net als kabelmaatschappijen gaan werken met verschillende pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Als die pakketen beetje intressant zijn dan gooi ik Casema de deur uit. Dat beeld is hier in amersfoort echt om te huilen soms. En moet zeggen dat ik het beeld van versatel tot nu toe gewoon goed vind dus mij zal je daar over niet horen klagen. Al zullen er ongetwijfeld dingen zijn die beter zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Zeg, even vraagje over de betalingen... (dus even nu alleen gericht aan mensen die daadwerkelijk nu bij Versatel aangesloten zijn):

Heeft iemand al eens die 39,95 euro moeten betalen? Ik zit er nu al sinds 2 augustus op ofzo en heb nog geen euro hoeven te betalen (ook geen installatiekosten).. Alleen mijn tel. kosten moet ik maandelijks betalen..
Ben wel heel erg benieuwd naar jullie rekeningen eigenlijk... O-)
Kreeg na de 1e maand de 'beroemde' brief dat je geen abo geld hoefde te betalen door de te slechte verbinding en dat bij Versatel kwaliteit hoog in het vaandel staat blablablabla. Maar daarna geen officieel bericht meer.

iig, laat even weten of jullie al die 39,95 een keer hebben betaald..

Enne... kben één v/d eersten geweest die Versatel 20mbit had (werd me verteld), maar ik vroeg me af hoe dat dan zit als je nu wilt gaan bellen over voip.. hoe moet je dat regelen (want zat toen nog niet in het pakket)? Kan dat via de site of moet dat weer via de gezellige KS? En is het uberhaupt in één woord af te raden of aan te raden op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik mag dit soort factuurtjes wel :Y)

Dit bedrag wordt omstreeks 29-09-2005 afgeschreven van uw rekening

Uw Versatel abonnement

Kosten Mediadiensten 31-08-2005 / 29-09-2005
0.00

Voetbalpakket 05-09-2005 / 04-10-2005
0.00

Totaal Versatel abonnement 0.00

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upper schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:21:
[...]

Versatel heeft alles nu goed onder controle. Nieuwe aanvragen welke gedaan worden ZONDER telefonie, worden binnen een week of 2 aangesloten, zoals al eerder naar voren kwam. Aanvragen welke gedaan worden MET telefonie, worden helaas pas in oktober aangesloten, aangezien ze anders 2x een monteur langs zouden moeten sturen.

Ik begrijp best je frustratie, maar ik ben bang dat dit komt omdat je het complete pakket hebt genomen.
Had je eerst internet en voetbal genomen, en daarna nog telefonie erbij aangevraagd nadat je aangesloten was, dan had je waarschijnlijk ook binnen 2 weken je aansluiting gehad. Enige rare is is dat de order nog niet verder is gegaan na status verder verwerkt. Normaal gesproken zou men bezig moeten zijn met het klaarmaken van de provisioning systemen en het klaarzetten van de verbinding.
Het kan echter zo zijn dat je een telco-telco migratie aangevraagd hebt, waardoor ze niet riskeren om je verbinding eerder aan te sluiten zonder dat zij daadwerkelijk een monteur langs kunnen sturen. Denk als ze dat zouden doen de rapen helemaal gaar zouden zijn voor je.
VersaTEL heeft absoluut niet alles onder controle.
Na de 2e aangetekende brief aan de directie waar m'n decoder blijft waar ik sinds 16 augustus op wacht, heb ik een brief gekregen dat de decoder binnenkort zal worden afgeleverd.
Dat is inmiddels ook alweer 3 weken geleden. Een e-mailtje naar de HELPdesk levert ook weer een standaard NIETSzeggend antwoord op.
Men doet daar gewoon niet wat men belooft. Waarschijnlijk zijn het de zenuwen van de medewerkers over de overname van VersaTEL. Een goede tip voor de nieuwe eigenaar:
Gooi de niets presterende luie ******** eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Je moet alleen niet vergeten dat de problemen die jij heb niet voor iedereen gelden. Dus in verhouding heeft versatel de meeste dingen goed onder controle met een uitzonderingen op een paar problemen maar die houd je helaas altijd, en het is vervelend als je er de dupe van bent. Maar om nou te zeggen dat ze het helemaal niet onder controlle hebben. Bij mij ging alles prima het was alleen kpn die een storing moest fixen op me telefoon lijn en de rest lag aan mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
Robinter79 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:09:
Zeg, even vraagje over de betalingen... (dus even nu alleen gericht aan mensen die daadwerkelijk nu bij Versatel aangesloten zijn):

Heeft iemand al eens die 39,95 euro moeten betalen? Ik zit er nu al sinds 2 augustus op ofzo en heb nog geen euro hoeven te betalen (ook geen installatiekosten).. Alleen mijn tel. kosten moet ik maandelijks betalen..
Kreeg na de 1e maand de 'beroemde' brief dat je geen abo geld hoefde te betalen door de te slechte verbinding en dat bij Versatel kwaliteit hoog in het vaandel staat blablablabla. Maar daarna geen officieel bericht meer.

iig, laat even weten of jullie al die 39,95 een keer hebben betaald..

Enne... kben één v/d eersten geweest die Versatel 20mbit had (werd me verteld), maar ik vroeg me af hoe dat dan zit als je nu wilt gaan bellen over voip.. hoe moet je dat regelen (want zat toen nog niet in het pakket)? Kan dat via de site of moet dat weer via de gezellige KS? En is het uberhaupt in één woord af te raden of aan te raden op dit moment?
Ik heb gister mijn eerste rekening via de mail ontvangen, en vandaag is het geld van de rekening afgeschreven. In totaal €89,90: aansluitkosten en de normale tarieven.

Ook heb ik telefonie erbij besteld, in eerste instantie via de bestellijn, maar nadat ik 2 weken later een mail stuurde omdat ik nog geen orderstatus kon zien, bleek ik niet in het systeem te staan. Uiteindelijk via een upgrademogelijkheid via internet besteld, en ik word als het goed is maandag a.s. aangesloten met mijn telefonie.
WeAreLegion schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:07:
Je moet alleen niet vergeten dat de problemen die jij heb niet voor iedereen gelden. Dus in verhouding heeft versatel de meeste dingen goed onder controle met een uitzonderingen op een paar problemen maar die houd je helaas altijd, en het is vervelend als je er de dupe van bent. Maar om nou te zeggen dat ze het helemaal niet onder controlle hebben. Bij mij ging alles prima het was alleen kpn die een storing moest fixen op me telefoon lijn en de rest lag aan mezelf
Hier ben ik het absoluut mee eens, en dat probeerde ik ook duidelijk te maken. Voor 99% van de klanten gaat nu alles goed en werkt ook alles daadwerkelijk zoals men dat wil. Er zal echter altijd 1% zijn waarbij het niet goed gaat. Het is vervelend als jij juist net bij die ene procent hoort, maar ik vind het dan ook niet terecht om gelijk te doen alsof Versatel helemaal niets onder controle heeft.

Ook ikzelf heb mijn probleempjes met Versatel gehad, waardoor ik uiteindelijk ruim 2 weken te laat ben aangesloten. Monteur was wel langsgekomen met de spullen, had ook alles aangesloten maar toen bleek er geen signaal op de lijn te staan. Na meerdere telefoontjes, die niet altijd even vriendelijk verliepen, is alles uiteindelijk toch nog goed gekomen, en ben ik nu een tevreden gebruiker.

[ Voor 39% gewijzigd door Upper op 30-09-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben wel steeds leuk de poorten aan het forwarden voor dc++ en limewire, maar ik kan nergens vinden hoe ik mn ip-adres vast kan zetten.
op de router-install pagina heb ik geen DHCP-opties ontdekt, jullie wel?
mn huisgenoten zijn wat minder handig dus voor hen is dhcp wel nodig, maar ik wil niet dat ik elke week een ander LAN-ip adres krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:04:
ik ben wel steeds leuk de poorten aan het forwarden voor dc++ en limewire, maar ik kan nergens vinden hoe ik mn ip-adres vast kan zetten.
mn huisgenoten zijn wat minder handig dus voor hen is dhcp wel nodig, maar ik wil niet dat ik elke week een ander LAN-ip adres krijg!
Ik heb bij de LAN instellingen de Leased Time op 99999 uur gezet. Tot nu toe heb ik dan iedere keer hetzelfde ip adres gekregen in mijn netwerk. 99999 uur is dik 11 jaar, dus dan heb ik toch wel weer een nieuw modem. Hoe het gaat bij firmwareupgrades weet ik niet (of dan de huidige instellingen bewaard blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:04:
Dit zal je niet in je router moeten instellen, maar in windows zelf. Ga naar configuratiescherm->netwerkverbindingen.
Dan eigenschappen van je netwerkverbinding, en eigenschappen van tcp/ip. Vul dan een ip-adres in wat buiten de range valt van je dhcp met als subnetmask 255.255.255.0 en als gateway 192.168.1.1
Dan zou alles moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Goed om te lezen dat Wanadoo waarschijnlijk duurder zal gaan worden.
Begon al dik spijt te krijgen.

Ik schijn, quote helpdeskmedewerker: 'ergens in oktober' gebeld te worden over de oplevering van mijn verbinding.. Ik had even gebeld voor de exacte datum aangezien op de site de datum op 11 juli 2005 staat, Lekker duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.KeN. schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:19:
Goed om te lezen dat Wanadoo waarschijnlijk duurder zal gaan worden.
Eerst zien, dan geloven :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:54:
Het gaat nu wel erg snel vandaag :) Hoelang duurt het gemiddeld dan voordat IMTECH contact opneemt nadat het hokje is aangevinkt?? _/-\o_

1. De bestelling is ontvangen door Versatel. v
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. v
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. v
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding. v
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 10 oktober 2005 v
6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak. -
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel.
8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.

1. 30 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
2. 30 september 2005 De Versatel provisioning systemen zijn gereed voor gebruik.
3. 30 september 2005 Een opdracht wordt verstuurd naar modem/installatiepartner IMTECH
4. 30 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
5. 30 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
6. 06 september 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
7. 01 september 2005 Versatel heeft order geregistreerd.
ik heb ze zelf gebeld, ging lekker sneller, kan je voor vanaf 11 oktober een afspraak met ze maken

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinter79 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:09:
Die brief kreeg ik voor de 2e keer _/-\o_ Ofwel: al 2 maanden free internet en voetbal hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:17:
[...]

Die brief kreeg ik voor de 2e keer _/-\o_ Ofwel: al 2 maanden free internet en voetbal hier :P
Ik heb er ook 2 gehad, ik heb alleen aansluitkosten betaald en verder nog nix B)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Sinds vandaag line-sync. Jammer genoeg kan ik en heb ik niet genoeg gegevens (oa. login+wachtwoord) om de speedtouch 510 te configureren voor versatel. Maar deze sync wel op 8192/922 ofzo dus volledige bandbreedte.

ATT Noise waarde op 11 db, 2 db hoger dan met kpn maarja de 510 is ook geen adsl2+ apparatuur. Nog paar nachtjes slapen en dan komt de monteur (woensdagmiddag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Family-abonnement van Wanadoo gaat na het eerste abonnementsjaar €23,95 p.m. kosten, maar er vind naar aanleiding van de upgrade naar ADSL2+ geen tariefsverhoging plaats, ik heb dit duidelijk nagevraagd bij het nemen van een abonnement bij hun, en daarbij zou dat een reden zijn voor beeindiging van het abonnement wat toegestaan is na een prijsverhoging immers. Sorry Versatellers :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Wouter! schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 14:04:
[...]

Mja, maar da's wel tijdelijk hè. Die lijn wordt wel weer duurder. En daar krijg je geen digitale televisie bij hè ... Versatel biedt nu alleen nog maar Voetbal en BigBrother, maar dat zal vast nog wel meer worden :). Tegen die tijd kan ook Essent de deur uit >:). Maar da's allemaal nog toekomstmuziek, eerst maar eens afwachten. Dat voetbal vonden we hier thuis wel belangrijk genoeg om voor Versatel te kiezen.
jammer voor je maar dat word niet duurder en je krijgt wel digitale televisie maar dat komt nog. plus veel andere diensten. kijk op www.wanadoo.fr , dat kan je verwachten in nederland over een tijdje!! _/-\o_
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:43:
[...]

Staar je niet blind op Wanadoo... ;)
Je huurt de 'livebox' en die kan je behoorlijk karig configureren.
Nieuwsgroepen zijn erg slecht. Helpdesk zuigt.
En het gaat zeker weten duurder worden...

Plus ze hebben de ervaring niet op ADSL 2+ gebied, zoals Versatel nu heeft...
livebox bevat idd nog kinderziektes maar daar merk je niet zoveel van. bij mij draait ie gewoon zonder problemen. er zijn gewoon mensen die bij de geringste iets al ophouden met zoeken naar een oplossing !!! :X

nieuwsgroepen zijn bar slecht mee eens maar je abbo kost maar 22.50 dus eweka erbij voor 9 euro ofzo en alsnog kom je goedkoper uit dan versatel.
nee het word niet duurder. (bron wanadoo helpdesk)
ze hebben wel ervaring want in frankrijk hebben ze allang adsl2+ en de problemen die zij daar ondervinden die hebben wij niet. versatel is nog maar net begonnen met adsl 2+ dus het is niet zo dat ze al 5 jaar voorlopen op wanadoo in nederland.

plus dat je bij versatel niet een apparaat krijgt wat een router, wifi, bluetooth, splitter is en digitale tv interfave bevat. 8)

decoder van versatel zuigt aan alle kanten, firmware is verreweg van volwassen.

PS. dit is niet een aanval op versatel of wat dan ook. ik geef gewoon mijn mening. ja ik zit bij wanadoo. bijna 3 jaar en zonder problemen tot nu toe en ik kan niet wachten tot mijn 20 mbit gearriveerd is :D

[ Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 01-10-2005 00:48 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Laatst online: 08-09 21:27
goedzo! succes Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bye.gif

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nu nog een paar feiten over Versatel en we zijn weer on topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

en nog altijd geen versatel..

onderhand wel al 89 + 39 euro gekost (beide gestorneert) tis btw echt verbazend hoeveel aandacht je in ene krijgt van een kut bedrijf als versatel op het moment ze je automatische incasso niet meer hebben..

DIRECT een e-mail
volgende dag een brief

echt heel cool

voordat de rest laten ze niks horen.. maar ze beloven wel heel veel! das ook iig iets.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assass schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 01:34:
en nog altijd geen versatel..

onderhand wel al 89 + 39 euro gekost (beide gestorneert) tis btw echt verbazend hoeveel aandacht je in ene krijgt van een kut bedrijf als versatel op het moment ze je automatische incasso niet meer hebben..

DIRECT een e-mail
volgende dag een brief

echt heel cool

voordat de rest laten ze niks horen.. maar ze beloven wel heel veel! das ook iig iets.. |:(
Pas op hoor met schelden opVersaTEL, dat mag niet van de medegebruikers en de moderators.
Jij en ik schijnen tot de 1% van de versaTEL klanten te behoren die niet tevreden zijn.
Inmiddels heb ik ook de 39,95 laten storneren (lekker makkelijk bij de Postbank) en eens even kijken of er dan wel een decoder wordt afgeleverd.
Jammer dat het zo moet, maar ja, wie niet horen wil, moet maar voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik krijg idd toch het gevoel dat Wanadoo toch niet in prijs zal stijgen omdat het idd een upgrade van een bestaand abonnement betreft. Oh well :)

Maandag maar eens contact opnemen met de IMTECH voor een afspraak.
Of kan ik daar beter mee wachten tot Versatel contact opneemt met mij ?
Mijn opleverdatum staat namelijk op 11 juli en ik wil niets in de war schoppen door te vroeg te bellen ivm problemen. Aan de andere kant wil ik natuurlijk zo snel mogelijk mijn verbinding en liever zelf het initiatief nemen itt wachten op een telefoontje dat misschien wel helemaal niet komt ?

Lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, mijn order is gister opnieuw ingepland..de derde keer alweer! nu zou het 7 oktober moeten gaan werken. Ik ben benieuwd. Laatste kans iig omdat ik vorige week ze een brief gestuurd heb dat als het voor 7 oktober niet werkt, dat ik van mijn contract af zie. toeval of...... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upper schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:15:
[...]

Dit zal je niet in je router moeten instellen, maar in windows zelf. Ga naar configuratiescherm->netwerkverbindingen.
Dan eigenschappen van je netwerkverbinding, en eigenschappen van tcp/ip. Vul dan een ip-adres in wat buiten de range valt van je dhcp met als subnetmask 255.255.255.0 en als gateway 192.168.1.1
Dan zou alles moeten werken.
helaas, dat werkt dus niet :(
of moet ik dan rebooten? lijkt me niet toch. hij kan dan helemaal geen sites vinden en ook de router install-page is onvindbaar .

kijk, als mn buren nou niet van die enorme dorks zouden zijn :) dan zou ik DHCP uit kunnen zetten, maar hij moet aan blijven EN ik wil zelf mn IP kiezen.

ik had trouwens voor mezelf ip 192.168.2.1 gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

.KeN. schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 05:09:
Ik krijg idd toch het gevoel dat Wanadoo toch niet in prijs zal stijgen omdat het idd een upgrade van een bestaand abonnement betreft. Oh well :)

Maandag maar eens contact opnemen met de IMTECH voor een afspraak.
Of kan ik daar beter mee wachten tot Versatel contact opneemt met mij ?
Mijn opleverdatum staat namelijk op 11 juli en ik wil niets in de war schoppen door te vroeg te bellen ivm problemen. Aan de andere kant wil ik natuurlijk zo snel mogelijk mijn verbinding en liever zelf het initiatief nemen itt wachten op een telefoontje dat misschien wel helemaal niet komt ?

Lastig :P
Gelijk de imtech bellen. Volgens mij zijn ze ook bereikbaar op zaterdag. Want als het wat drukker is in jouw regio dan moet je weer 2 dagen extra w88.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ik heb sinds kort ook 20mb Versatel, bij speedtest.nl en coax.nl haal ik ongeveer 4mbit. Das veels te weinig! Ik heb ook portforwarding ingesteld op mijn router, maar het gaat echt superlangzaam als ik aan het downloaden ben met bijv bittorrent.

Hoe kan ik dit allemaal verhelpen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:33:
[...]

helaas, dat werkt dus niet :(
of moet ik dan rebooten? lijkt me niet toch. hij kan dan helemaal geen sites vinden en ook de router install-page is onvindbaar .

kijk, als mn buren nou niet van die enorme dorks zouden zijn :) dan zou ik DHCP uit kunnen zetten, maar hij moet aan blijven EN ik wil zelf mn IP kiezen.

ik had trouwens voor mezelf ip 192.168.2.1 gekozen
lamaar, nadat ik de dhcp range op de router had aangepast (zodat de ingelogde pc's via dhcp er niet ineens buiten vielen, heb dus range 192.168.1.2 - 253 gekozen en dan zelf 192.168.1.254) en in mn netwerkeigenschappen de DNS-servers had ingevuld deed ie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Rainesh schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:55:
Ik heb sinds kort ook 20mb Versatel, bij speedtest.nl en coax.nl haal ik ongeveer 4mbit. Das veels te weinig! Ik heb ook portforwarding ingesteld op mijn router, maar het gaat echt superlangzaam als ik aan het downloaden ben met bijv bittorrent.

Post eens je attenuation waarden. Opwelke afstand zit je van de centrale ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:15
Rainesh schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:55:

Die browser testjes zijn btw helemaal niet betrouwbaar:

ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/100M

Haal die eens binnen met een goede ftp client, en post idd je attenuation waarden eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
hoe kom ik aan die attenuation waarden?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uw Versatel ADSL abonnement

20 MB ADSL + Voetbalpakket 12-09-2005 / 11-10-2005
39.95

20 MB ADSL + Voetbalpakket + VoIP 21-09-2005 / 20-10-2005

49.95

Totaal abonnement 89.90

Credits

Credit i.v.m. overlap periode abonnementen
-26.63

Totaal credits -26.63

Eenmalige aansluit -en/of modemkosten

Verhuizing Versatel ADSL
49.95

Totaal aansluit -en/of modemkosten 49.95

--------------------------------------------------------------------------------

Totaal van deze factuur exclusief BTW 95.14

19% BTW 18.08

Totaal van deze factuur inclusief BTW 113.22

ik snap niks van mensen....dat klopt niet denk ik of wel..?
wie kan mij helpen?
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je van u twente downloaden dan via ftp heb je dan geen login naam en password nodig ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:24:

39.95

49.95

Totaal abonnement 89.90

Credits

-26.63

Totaal credits -26.63

Verhuizing Versatel ADSL
49.95

--------------------------------------------------------------------------------

19% BTW 18.08

wie kan mij helpen?
mvg
Jawel dit klopt wel.

39.95 20 MB ADSL + Voetbalpakket 12-09-2005 / 11-10-2005
49.95 20 MB ADSL + Voetbalpakket + VoIP 21-09-2005 / 20-10-2005
-----------
89.90

Als je daar de overlaping van afhaalt dan houd je 63,27 over, daar tel je de 49.95 op bij van de aansluitkosten dat is 113.22

Bij die 113.22 zit de 19% al in en zonder die 19% kom je uit op 95.14

Dus je factuur klopt wel ze zetten het alleen een beetje slordig neer.

@skuncky: Ja je kan daar gewoon downloaden staan distro's op van linux en dergelijken maar ook test files van 100mb :)

[ Voor 11% gewijzigd door WeAreLegion op 01-10-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:24:

39.95

49.95

Totaal abonnement 89.90

Credits

-26.63

Totaal credits -26.63

Verhuizing Versatel ADSL
49.95

19% BTW 18.08

wie kan mij helpen?
mvg
Die aansluitkosten lijkt me inderdaad een beetje vreemd als je deze al hebt betaald tijdens de oplevering van het voetbalpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik kreeg die aansluitkosten ook pas later denk dat dat bij hem ook het geval is. Zo niet dan moe thij gewoon klantenservice mailen met ze vraag. Maar als het niet het geval is dan klopt ze factuur gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:15
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:26:
hoe kan je van u twente downloaden dan via ftp heb je dan geen login naam en password nodig ?????
Nope niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Bij mij staat de opleverdatum nu ineens op 15 augustus 2005 :?. Eergisteren stond 'r nog 28 oktober ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Vraagje: Als je Versatel compleet family neemt krijg je 4Mbit, maar die decoder gebruikt ook 4MBit als die gaat streamen.
Dan hou je toch niks over voor je internet als je een live wedstrijd voetbal aan het kijken bent?!
Dus als je Versatel compleet family hebt en je vriendin zit de hele avond BB te kijken dan kan je internetten verder wel vergeten?! Laat staan Gamen.

Stel je gaat ergens wonen, nieuw huis etc. waar nog niks is geen KPN aansluiting geen kabel etc.
Kan je dan gelijk een versatel abbo nemen?
Of moet je eerst (voor een jaar) een KPN abbo hebben en dan pas kan je versatel nemen/krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Coenen schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:38:
Vraagje: Als je Versatel compleet family neemt krijg je 4Mbit, maar die decoder gebruikt ook 4MBit als die gaat streamen.
Dan hou je toch niks over voor je internet als je een live wedstrijd voetbal aan het kijken bent?!
Dus als je Versatel compleet family hebt en je vriendin zit de hele avond BB te kijken dan kan je internetten verder wel vergeten?! Laat staan Gamen.
Nee, je hebt gewoon een speedcap op 4Mbit, je lijn zelf is een adsl2+ en heeft voldoende ruimte voor het tv gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik heb trouwens nog een vraag over de monteur. Hij/zij komt bij mij woensdagmiddag tussen 12.00 en 18.00.

Nu heb ik eerst een tentamen sochtends en ben heel misschien net niet om twaalf uur thuis (maar op zn laatst om half 1). Kan dit grote problemen geven? Of belt de monteur altijd even van te voren als hij/zij komt? Anders moet ik even een noodoplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De monteur belt je niet op, die komt wanneer het hem uit komt.
De kans is niet zo groot dat hij 12:00 haalt, tenzij 's ochtends een andere klant niet thuis was.
Deel het morgen ff mee aan het installatie bedrijf en geef je nummer door, wachten vinden ze niet leuk iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Hebben meer mensen die versatel in combinatie met eweka hebben ineens last van een lagere download?

Ik zat een paar dagen geleden rond de 1800kb/sec, en nu plots haal ik nog maar rond de 1000kb/sec.

Heeft eweka een cap op hun newsservers gezet?

[ Voor 4% gewijzigd door gromit77 op 02-10-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
gromit77 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:27:
Hebben meer mensen die versatel in combinatie met eweka hebben ineens last van een lagere download?

Ik zat een paar dagen geleden rond de 1800kb/sec, en nu plots haal ik nog maar rond de 1000kb/sec.

Nee, dat hebben ze niet, ik merk dat het meestal in het weekend en vooral op zondag een stuk langzamer gaat met downloaden en volgens mij is dat nu ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

WeAreLegion schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:17:
[...]

Nee, dat hebben ze niet, ik merk dat het meestal in het weekend en vooral op zondag een stuk langzamer gaat met downloaden en volgens mij is dat nu ook het geval.
Is dat bij versatel in het algemeen of alleen bij eweka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Volgens mij geld het voor beide, als ik gewoon download 100mb file van news.versatel.nl (website) dan gaat hij ook minder dan dat hij hoort te gaan met 1300kb/s. Bij eweka schiet hij zelfs onder de 1000kb/s.

Maar goed moet ik er wel even bij zeggen dat dat mijn ervaringen zijn :) door de weeks en savonds laat (snachts) heb ik nergens last van, Ben erg tevreden.

[ Voor 28% gewijzigd door WeAreLegion op 02-10-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
gromit77 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:27:

ik heb het al een paar dagen sávonds en vandaag lijkt het wel de gehele dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
zandpaddo schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:20:
[...]

Is dat bij versatel in het algemeen of alleen bij eweka?
Sinds een week of 2 heb ik dat in het algemeen. Van 1500kb/sec (zonder cap overigens) ben ik naar ongeveer 1000kb/sec gegaan. En dat terwijl er niks verandert is. Kzal de aansluiting maar weer eens direct zonder splitter gaan proberen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb zelfde probleem bij usenet, maar kdenk dat het aan usenet ligt, en niet aan versatel.
zo ff ftp twente testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:43
Dyna20 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:44:
Vandaag is mijn neef aangesloten, alles werkt perfect. echter is er 1 probleem downloaden gaat niet hoger dan 460KB/s :( .

Weet iemand wat dit kan zijn? volgens de postcode check zit hij 1500 meter van de centrale. Maar deze snelheid is niet te accepteren als je er vanuit gaat dat je 1500 KB/s kan halen.

Ik hoop dat iemand suggesties heeft wat ik hieraan kan doen, ik word zelf over 2 weken aangesloten en ik woon om de hoek dus ik baar mezelf op dit moment zorgen want deze snelheid kan ik niet accepteren.
Dit bericht posste ik van de week. Toen gaf gebruiker henisa een tip om het rechtstreeks op de isra aansluiting aan tesluiten dus zonder splitter, heb ik gedaan zelfde snelheid, maar het rare is als ik de Decoder aan doe haal ik nog steeds dezelfde snelheid, maar eigenlijk zou het dan toch langzamer moeten gaan.

Heeft iemand suggesties wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upper schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:43:
[...]

Ik heb gister mijn eerste rekening via de mail ontvangen, en vandaag is het geld van de rekening afgeschreven. In totaal €89,90: aansluitkosten en de normale tarieven.

Ook heb ik telefonie erbij besteld, in eerste instantie via de bestellijn, maar nadat ik 2 weken later een mail stuurde omdat ik nog geen orderstatus kon zien, bleek ik niet in het systeem te staan. Uiteindelijk via een upgrademogelijkheid via internet besteld, en ik word als het goed is maandag a.s. aangesloten met mijn telefonie.

[...]

Hier ben ik het absoluut mee eens, en dat probeerde ik ook duidelijk te maken. Voor 99% van de klanten gaat nu alles goed en werkt ook alles daadwerkelijk zoals men dat wil. Er zal echter altijd 1% zijn waarbij het niet goed gaat. Het is vervelend als jij juist net bij die ene procent hoort, maar ik vind het dan ook niet terecht om gelijk te doen alsof Versatel helemaal niets onder controle heeft.

Ook ikzelf heb mijn probleempjes met Versatel gehad, waardoor ik uiteindelijk ruim 2 weken te laat ben aangesloten. Monteur was wel langsgekomen met de spullen, had ook alles aangesloten maar toen bleek er geen signaal op de lijn te staan. Na meerdere telefoontjes, die niet altijd even vriendelijk verliepen, is alles uiteindelijk toch nog goed gekomen, en ben ik nu een tevreden gebruiker.
Hmm herkenbaar hier alles 3(!) weken aangesloten door monteur en nog geen signaal. Duurt nu wel erg lang... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dyna20 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:37:
[...]

Dit bericht posste ik van de week. Toen gaf gebruiker henisa een tip om het rechtstreeks op de isra aansluiting aan tesluiten dus zonder splitter, heb ik gedaan zelfde snelheid, maar het rare is als ik de Decoder aan doe haal ik nog steeds dezelfde snelheid, maar eigenlijk zou het dan toch langzamer moeten gaan.

Heeft iemand suggesties wat het zou kunnen zijn?
Decoder aan/uit maakt niet uit qua snelheid...softwarematig wordt er in de router 4 mbps gereserveerd, helaas.
Heb je je pc/laptop op virussen/adware gecheckt? Probeer dat eerst eens...succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dat checken op virussen en adware raad ik je ook aan. Ik had namelijk ook dat mijn snelheid niet boven bepaalde waarde uitkwam, Maar alsi k me decoder aanzetten was het beeld wel gewoon goed en zag je dat de modem op volle snelheid aan downloaden was. Ik zou als ik jou was daar even naar kijken dus gewoon tv aanzetten via decoder, en even naar modem kijken als je ziet dat lampjes echt te keer gaan en je beeld is gewoon goed en het happert niet. Dan je pc checken op adware en virussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:05:
[...]

Hmm herkenbaar hier alles 3(!) weken aangesloten door monteur en nog geen signaal. Duurt nu wel erg lang... :(
Even bellen kan geen kwaad. Moest er zelf ook achteraan gaan, waardoor uiteindelijk de order opnieuw geregistreerd werd. (duurt dan wel weer 2 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

Coenen schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:38:
Stel je gaat ergens wonen, nieuw huis etc. waar nog niks is geen KPN aansluiting geen kabel etc.
Kan je dan gelijk een versatel abbo nemen?
Of moet je eerst (voor een jaar) een KPN abbo hebben en dan pas kan je versatel nemen/krijgen?
Nee je kan wel meteen het versatel abo nemen als je je kpn lijn hebt aangevraagd en deze is gelegd, maar je moet wel gewoon een jaar lang aan kpn betalen, terwijl je van kpn niets gebruikt omdat het eerste jaar gewoon niet op te zeggen is.
Dus je hoeft niet een jaar te wachten, maar wel een jaar te betalen zeg maar (18 euro p/m extra geloof ik)

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 15:05

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Alles loopt toch best vlotjes met het aanvragen. (20Mb+Voetbal)
Donderdagavond via internet aangevraagt en vanmorgen al gebeld door IMTECH voor een afspraak wanneer ze het komen installeren.

Abonnementhistorie
1. Maa 03 oktober 2005 De modem/installatiepartner IMTECH heeft een afspraak gemaakt met de klant.
2. Zon 02 oktober 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
3. Zon 02 oktober 2005 Een opdracht is verstuurd naar modem/installatiepartner IMTECH
4. Zon 02 oktober 2005 De Versatel provisioning systemen zijn gereed voor gebruik.
5. Zat 01 oktober 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
6. Zat 01 oktober 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
7. Vrij 30 september 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
8. Don 29 september 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztupid371
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-01-2016
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:28:
[...]
Decoder aan/uit maakt niet uit qua snelheid...softwarematig wordt er in de router 4 mbps gereserveerd, helaas.
Ik merk bij mij toch écht wel verschil met de decoder aan/uit. Als de decoder uit staat, dan komt mijn max. snelheid (via giganews) op ong. 1600 kb/s, met de decoder ongeveer 300/400 kb/s minder. Zet ik de decoder weer aan dan wordt de dl snelheid weer verhoogd naar 1600kb/s.

Hoe zit dat dan ? Staat er soms een instelling in de router verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
niQ2001 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:27:
Donderdagavond via internet aangevraagt en vanmorgen al gebeld door IMTECH voor een afspraak wanneer ze het komen installeren.

Abonnementhistorie
1. Maa 03 oktober 2005 De modem/installatiepartner IMTECH heeft een afspraak gemaakt met de klant.
3. Zon 02 oktober 2005 Een opdracht is verstuurd naar modem/installatiepartner IMTECH
4. Zon 02 oktober 2005 De Versatel provisioning systemen zijn gereed voor gebruik.
Hmm, ik heb 't op 30 september via Internet aangevraagd ... hopelijk bellen ze mij morgenvroeg dan >:). En wanneer wordt 't nu aangesloten bij jou dan?

De verwachte opleverdatum staat hier namelijk nog steeds op 13 augustus 2005, dat slaat natuurlijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Wouter! schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:04:
[...]

Hmm, ik heb 't op 30 september via Internet aangevraagd ... hopelijk bellen ze mij morgenvroeg dan >:). En wanneer wordt 't nu aangesloten bij jou dan?

De verwachte opleverdatum staat hier namelijk nog steeds op 13 augustus 2005, dat slaat natuurlijk nergens op.
Ze komen hier nu de 20e, dat is de eerste datum dat ons het beste uitkomt (is een nieuw huis waar in nog niet in woon)... Maar het kon al veel eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

psychonikeo schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:23:
[...]

Nee je kan wel meteen het versatel abo nemen als je je kpn lijn hebt aangevraagd en deze is gelegd, maar je moet wel gewoon een jaar lang aan kpn betalen, terwijl je van kpn niets gebruikt omdat het eerste jaar gewoon niet op te zeggen is.
Dus je hoeft niet een jaar te wachten, maar wel een jaar te betalen zeg maar (18 euro p/m extra geloof ik)
Waarom niet het Belbudget?
Kost maar 9,67 euro, toch bijna de helft.
Of kan dat niet vanwege: "BelBudget is niet beschikbaar In combinatie met andere telecomaanbieders (CPS-aanbieders)"?

@niQ, is dat huis nu nog niet klaar? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
Bij mij is vanmiddag telefonie aangelegd. Werkt op zich goed, maar heb een paar kleine puntjes van kritiek, misschien dat anderen hier ook wat aan hebben.
  • Men sluit de telefoon direct op de modem aan. Op zich niet zo een probleem, maar als je 2 telefoons hebt die aangesloten zijn op een intern verbonden lijn, had het beter op deze lijn aangesloten kunnen worden, zodat de 2e telefoon ook gewoon werkt. Ik zal dit zelf moeten omgooien om het in orde te krijgen. :(
  • Nummerherkenning werkt niet (gelijk). Dit zou je moeten kunnen aanpassen volgens de helpdesk in "mijn versatel", maar deze optie ben ik nog niet tegengekomen. Wellicht komt dit op het moment dat de order afgemeld wordt als zijnde geleverd.
  • Het afbreken van de verbinding werkt volgens mij niet helemaal lekker. Wilde de storing aanmelden bij het installatiebureau, en kreeg te horen dat ik de helpdesk moest bellen voor dit soort dingen per bandje. Ik probeerde de lijn te verbreken dmv de ophangtoets op de telefoon. Dit werkte helaas niet. Op het moment dat ik de telefoon weer opnam, kreeg ik wel normaal de kiestoon te horen, maar op het moment dat ik dan het nieuwe nummer wilde intoetsen, kreeg ik de "oude" verbinding weer terug, welke niet verbroken was.
  • Het tweede telefoonnummer is niet op tijd aangeleverd, noch ergens te achterhalen zonder te bellen.
Voor de rest werkt het goed, verbindingskwaliteit is gewoon goed, zoals je mag verwachten van een telefoonaansluiting, maar vond vooral het eerste puntje erg jammer. (Was zelf niet bij de installatie, anders had ik dit wel gelijk bij de monteur aangekaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik vroeg me af: ik heb bij stap 8 van mijn installatie van 20mbit (ik heb het al 2 maanden werkend hier) nog geen groen vinkje staan (stap 8: Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.). Er staat nog steeds een liggend streepje. Zou het daardoor zijn dat ik nog steeds geen installatiekostenfactuur heb gehad? (het installeren ging nl. allemaal heel raar, eerst hadden ze de spullen neergezet maar was de lijn nog niet opgeleverd, later moesten ze nog een keer terugkomen als de lijn wel zou werken, maar ik heb het uiteindelijk zélf aangesloten allemaal, aangezien mijn versatel Plus opeens afgesloten was.. dus misschien dat het aansluiten nooit verder is gekomen op deze manier.. :P)

Nah ja, ik wacht rustig af.

Tevens ben ik nog in twijfel of ik dat telefonie erbij wil nemen. Als ik de website goed begrijp, betaal je als bestaande 20mbit-klant 10 euro extra voor telefonie en voor nog eens 5 euro daarbij kun je onbeperkt de hele week gratis bellen (behalve service nummers). Alleen als internet uitvalt (en dat is af en toe gebeurd) en als electriciteit uitvalt kun je nie belle/gebeld worden... (aan de andere kant heeft elke levende ziel tegenwoordig een mobiel erbij).
Voordeel is wel dat je van dat enorm dure KPN sowieso afbent. En ook 's avonds en int weekend urenlang kan beppen met heel Nederland.. :)

Kben er nog niet uit.. iemand die mij over de streep kan trekken. Moet er dan weer zo'n installatie-mannetje trouwens langs komen om telefonie aan te sluiten o.i.d. of kan ik dat (weer) zélf doen? :P Geen zin meer in onwetende mannetjes over de vloer :)

Gegroet,
Robin.

[ Voor 4% gewijzigd door Robinter79 op 03-10-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
@upper: bedankt voor je verslag. Zo op het eerste oog kleine probleempjes, stemt me positief over mijn adsl+telefonie aanvraag :-)

En je ontkomt er bijna niet aan om zelf nog draadjes te trekken e.d. als die monteur weg is. Al is het alleen maar omdat je er een tweede lijn bij hebt die je natuurlijk op een andere plek wilt hebben als je "oude" nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb telefonie aangevraagd maar ben vergeten de 5 euro extra optie door te geven, hoe kan ik dit het beste regelen ? Aan de monteur doorgeven / Versatel bellen of kan ik het na oplevering op de website aangeven ?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 17:25

-d-

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:04:
Ik heb telefonie aangevraagd maar ben vergeten de 5 euro extra optie door te geven, hoe kan ik dit het beste regelen ? Aan de monteur doorgeven / Versatel bellen of kan ik het na oplevering op de website aangeven ?

Bvd.
Zal Versatel even bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
We hebben hier trouwens nog een oude (HomeVox van 15 jaar oud ofzo ...) telefooncentrale thuis. Iemand enig idee of dat zal gaan werken? Op de website geven ze geen garanties.

Eerlijk gezegd vermoed ik dat 't niet zal gaan werken omdat deze centrale ook al niet altijd helemaal goed kan omgaan met keuzemenu's van helpdesks e.d.

Volgens mij moet ik voor die installateur komt sowieso de installatie in de meterkast een beetje opruimen want 't is hier en daar nogal 'n beetje aan mekaar geknoopt (en ook niet altijd met de juiste bedrading volgens mij) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Coenen schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:17:
[...]

Waarom niet het Belbudget?
Kost maar 9,67 euro, toch bijna de helft.
Of kan dat niet vanwege: "BelBudget is niet beschikbaar In combinatie met andere telecomaanbieders (CPS-aanbieders)"?
Zo heb ik het ook genomen. Je kan geen ADSL nemen zonder eerst een KPN lijn te hebben. Erg jammer, want het liefst neem je dat natuurlijk niet, zeker nu je ook kan bellen met Versatel.

Zou hier nog ooit eens verandering in komen?
Coenen [/message]:[/b]
@niQ, is dat huis nu nog niet klaar? 8)
@IJs, bijna... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinter79 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:56:
Tevens ben ik nog in twijfel of ik dat telefonie erbij wil nemen. Als ik de website goed begrijp, betaal je als bestaande 20mbit-klant 10 euro extra voor telefonie en voor nog eens 5 euro daarbij kun je onbeperkt de hele week gratis bellen (behalve service nummers). Alleen als internet uitvalt (en dat is af en toe gebeurd) en als electriciteit uitvalt kun je nie belle/gebeld worden... (aan de andere kant heeft elke levende ziel tegenwoordig een mobiel erbij).
Voordeel is wel dat je van dat enorm dure KPN sowieso afbent. En ook 's avonds en int weekend urenlang kan beppen met heel Nederland.. :)

Kben er nog niet uit.. iemand die mij over de streep kan trekken. Moet er dan weer zo'n installatie-mannetje trouwens langs komen om telefonie aan te sluiten o.i.d. of kan ik dat (weer) zélf doen? :P Geen zin meer in onwetende mannetjes over de vloer :)

Gegroet,
Robin.
Ik heb ook maar het bellen erij genomen...tuurlijk reken ik op een paar kleine kinderziektes.
Maar dat deed ik met het internet/voetbal ook en ik heb nagenoeg geen klagen tot nu toe! ;)
Da's mazzel hebben, maar dat geld voor zoveel dingen.

18,50 eu p/maand belbasiskosten ben ik van af...2 maanden vooruit betalen ben ik vanaf.
KPN wordt opgezegd door Versatel...die 10 eu zijn eigenlijk alleen al de 'local loop"-kosten aan KPN voor de lijnhuur van de centrale naar je woning.
Vaste nummers in het weekend en daluren door de weeks onbeperkt. Bellen van/naar Versatel-abo's met telefonie is altijd gratis...
-> vind ik gewoon een goede aanbieding.

Ik heb gebeld, er komt een mannetje de stekkertjes aansluiten en checken, kost je als bestaande 20 Mb-abo geen aansluitkosten.

Mocht je wegwillen bij Versatel, kost het je wel iets van 30 eu om je lijn weer aan te vragen bij KPN.
-> maar dat voordeel heb je er dik uit in (minimaal) 1 jaar. Dat dan weer wel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ztupid schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:59:
[...]

Ik merk bij mij toch écht wel verschil met de decoder aan/uit. Als de decoder uit staat, dan komt mijn max. snelheid (via giganews) op ong. 1600 kb/s, met de decoder ongeveer 300/400 kb/s minder. Zet ik de decoder weer aan dan wordt de dl snelheid weer verhoogd naar 1600kb/s.

Hoe zit dat dan ? Staat er soms een instelling in de router verkeerd ?
Ik heb laatst met een monteur gesproken, die mij met klem wist te vertellen dat er softwarematig 4 Mbps wordt gereserveerd. Bij mij klopt het wel, want ik heb nog steeds de speedcap van 15 Mbps. Hou ik er 13 van over bij mij thuis en ik kan met 9 Mbps max. downloaden met mijn payserver.
Theoretisch klopt het bij mij dan, maar wellicht gaat die vlieger niet altijd op...

Wie heeft er meer info over dit onderwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 19:34

SambalBij

We're all MAD here

Er wordt 4Mbps gereserveerd, maar alleen als de settop box aan staat. Als die box uit staat is je volledige bandbreedte beschikbaar voor internet gebruik.
(Zou je een tweede STB aansluiten dan wordt er 8Mbps gereserveerd)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Hoeveel decoders kun je maximaal aansluiten dan? Kun je 'r zoveel aansluiten als de bandbreedte die je thuis haalt :? Stel dat dat 13Mbps is, kun je er dan 3 aansluiten ... en wanneer je ze alledrie aan hebt dan nog 1Mbps voor het internet overhoudt? Of hoe werkt dat ... :?

Ik zit 'r aan te denken om een modulator tussen de CAI-hoofdaansluiting te zetten en de decoder in de meterkast te leggen zodat we op alle TV's thuis kunnen kijken. Dan wel tegelijkertijd naar het zelfde weliswaar en het zappen is wat lastig, maar het lijkt me wel handig. Anders moet je altijd op één TV kijken. Voor dat zappen zijn wel oplossingen trouwens.

[ Voor 44% gewijzigd door Wouter! op 04-10-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wouter! schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:40:
Hoeveel decoders kun je maximaal aansluiten dan? Kun je 'r zoveel aansluiten als de bandbreedte die je thuis haalt :? Stel dat dat 13Mbps is, kun je er dan 3 aansluiten ... en wanneer je ze alledrie aan hebt dan nog 1Mbps voor het internet overhoudt? Of hoe werkt dat ... :?

Ik zit 'r aan te denken om een modulator tussen de CAI-hoofdaansluiting te zetten en de decoder in de meterkast te leggen zodat we op alle TV's thuis kunnen kijken. Dan wel tegelijkertijd naar het zelfde weliswaar en het zappen is wat lastig, maar het lijkt me wel handig. Anders moet je altijd op één TV kijken. Voor dat zappen zijn wel oplossingen trouwens.
2, want je hebt maar 2 poorten op je modem die geconfigureerd zijn voor decoders. Dus 8-10 mbit word er gereserveerd op je modem indien ze beide aan staan.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
ze hebben bij mij de telefonie aangesloten vanmorgen. De kwaliteit is toch niet zoals die van kpn. veel geruis en moeilijk elkaar te verstaan(buitenland). zet ik de kabel weer terug in de splitter(dan maakt ie gebruik van de kpn lijn) heb ik veel betere geluid. ik hoop dat het veranderd, anders heb ik een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
niQ2001 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:27:

Abonnementhistorie
Amazing!!!
Als ik vragen mag wat heb je exact aangevraagd??
Alleen ADSL 20MB + voetbal of heb je ook telefonie erbij aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztupid371
  • Laatst online: 09-01-2016
Operations schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:34:
Er wordt 4Mbps gereserveerd, maar alleen als de settop box aan staat. Als die box uit staat is je volledige bandbreedte beschikbaar voor internet gebruik.
(Zou je een tweede STB aansluiten dan wordt er 8Mbps gereserveerd)
OK duidelijk en overeenkomstig mijn ervaring.

Waar ik echter nog niet bij stil had gestaan is dat er nog 's 4 MB wordt gereserveerd bij een 2e STB..... Zo wordt TV via versatel misschien toch minder aantrekkelijk dan gedacht (of het prijsaanbod moet wel érg goed zijn, bv 5 EUR voor alle reguliere zenders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al of ze ook IP-telefonie gaan aanbieden i.c.m KPN belbudget klanten. De kosten voor gebruik van het koperdraadje zijn er dan niet dus ze moeten hier toch wel een aantrekkelijk aanbod voor kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend is bij mij Telefonie aangelegd.
De monteur heeft het allemaal aangesloten, en hij heeft alles mooi weggewerkt.

Telefonie werkt nu, goed geluid etc.

Maar een aantal zaken is voor mij nog steeds niet duidelijk:
2 lijnen: De monteur gaf aan dat dit niet het geval zou zijn. Je hebt volgens hem 1 lijn waar 2 nummers op staan. Volgens de website heb je er wel degelijk 2.

Nummerweergave: Nadat hij contact had gehad met Versatel vertelde hij mij dat nummer-weergave gewoon werkte, en als ik geen nummers zag dat het aan het telefoontoestel lag. Dit is onzin want met de KPN lijn werkt het wel prima.

Nadat de monteur weg is gegaan (op het aftekenformulier bovenstaande opmerkingen laten opschrijven zodat ik daar later geen gezeur over krijg), nog even de Versatel klanten service gebeld.

Zij geven echter aan dat pas na 11 oktober dit soort vragen beantwoord kunnen worden.

Nog een weekje wachten.

Tot nu toe nog steeds tevreden. Ik verwacht dat deze 2 issues snel tot het verleden zullen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het trouwens ook mogelijk om de decoder aan te sluiten op mijn media center? Ik heb thuis namelijk een media center en het zou toch fijn zijn als ik deze erop aan kan sluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

is al iemand weer eens gelukt de router te benaderen als admin ?
kan namelijk mijn statadsl niet uitlezen

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:08:
Vanochtend is bij mij Telefonie aangelegd.
De monteur heeft het allemaal aangesloten, en hij heeft alles mooi weggewerkt.

Telefonie werkt nu, goed geluid etc.

Maar een aantal zaken is voor mij nog steeds niet duidelijk:
2 lijnen: De monteur gaf aan dat dit niet het geval zou zijn. Je hebt volgens hem 1 lijn waar 2 nummers op staan. Volgens de website heb je er wel degelijk 2.

Nummerweergave: Nadat hij contact had gehad met Versatel vertelde hij mij dat nummer-weergave gewoon werkte, en als ik geen nummers zag dat het aan het telefoontoestel lag. Dit is onzin want met de KPN lijn werkt het wel prima.

Nadat de monteur weg is gegaan (op het aftekenformulier bovenstaande opmerkingen laten opschrijven zodat ik daar later geen gezeur over krijg), nog even de Versatel klanten service gebeld.

Zij geven echter aan dat pas na 11 oktober dit soort vragen beantwoord kunnen worden.

Nog een weekje wachten.

Tot nu toe nog steeds tevreden. Ik verwacht dat deze 2 issues snel tot het verleden zullen horen.
Ze gebruiken voor nummerweergave het algemeen geaccepteerde FSK-protocol. Je nummer-melder of toestel met nummerweergave moet dit dan wel ondersteunen. Tegenwoordig hebben vrijwel alle Gigasets van Siemens die ondersteuning in iedergeval wel. Met oudere toestellen/nummermelders kan 't zijn dat het niet gaat werken. Ik weet echter niet zeker of ze het FSK-protocol gebruiken, maar ik weet wel dat bijvoorbeeld Twinner en @HomeTelefonie van Essent dat wel doen. KPN gebruikt het (afwijkende) DTMF protocol voor nummerweergave en daar zijn de toestellen en nummermelders op de Nederlandse markt dus ook altijd op aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter! op 04-10-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:44:
is het trouwens ook mogelijk om de decoder aan te sluiten op mijn media center? Ik heb thuis namelijk een media center en het zou toch fijn zijn als ik deze erop aan kan sluiten!
Dat ligt aan de aansluitingen die je mediacenter heeft. Je kan via scart en s-vhs meestal wel doorkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

hermanh schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:17:
[...]

Amazing!!!
Als ik vragen mag wat heb je exact aangevraagd??
Alleen ADSL 20MB + voetbal of heb je ook telefonie erbij aangevraagd?
Dit is zonder telefonie.

(Heb pas een KPN abo die eerst een jaar geldig moet zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

niQ2001 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:54:
[...]

Dit is zonder telefonie.

(Heb pas een KPN abo die eerst een jaar geldig moet zijn.)
Dacht al dat het zonder telefonie moest zijn. Ik moet namelijk tot 21 oktober wachten ondanks dat de rest al 2 maanden klaar is.
Vanaf 11 oktober gaan ze pas nieuwe abonnees met telefonie aansluiten maar nu zijn ze alvast begonnen voor de oudere abonnees eerst aansluiten volgens mij.

Ach ja nog iets minder dan 3 weken wachten voor mij! :Y)

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Ik heb sinds het begin van onze aansluiting regelmatig last van een rood INET lampje. De afgelopen weken leek dit steeds vaker voor te komen terwijl er hier op het forum steeds minder over te vinden is.

Symptomen: wegvallend internet, korte tijd later het INET lampje rood, blokjesvorming op decoder.
De aansluiting is als volgt gedaan door de installateur:

De kabel vanaf het israpunt is eenvoudigweg doorgeknipt, deze kabel liep eerst naar een normaal KPN-varkensneusje. Deze kabel (4 aderig) is direct in de splitter vastgezet, dus zonder RJ-11 maar met een soort schroefconnector als ik het goed heb gezien. Het zit mooi in de hoek weggewerkt.

De eerste keer (rond 20 september) kreeg ik direct iemand aan de telefoon. Er werd mij gevraagd het modem te resetten door de stekker er kort uit te halen. Na deze reset werkte het weer, vriendelijke meneer aan de andere kant dacht dat ik hiermee tevreden was, maar dit was juist de reden om te gaan bellen. Er was verder niets bekend en een harde reset *) zou het probleem oplossen.

De tweede keer bellen (26 september) kreeg ik wederom direct iemand aan de telefoon, in tegenstelling tot wat het bandje mij meldde ;) Deze ook vriendelijke medewerker van versatel hoorde mijn verhaal aan en vroeg mij dezelfde handelingen uit te voeren. Op het moment dat ik belde brandde het lichtje rood en ik vroeg of hij mijn modem kon benaderen. Dit was niet het geval, ondanks dat het ADSL-lampje netjes groen was. Er zou een troubleticket worden aangemaakt en hiermee was het verhaal rond. Ik denk: dit gaat goed en ik wacht rustig af.

Bij de derde keer bellen (2 oktober), wederom een rood lichtje en direct iemand aan de telefoon, meldde ik dat ik de status van een troubleticket graag wilde opvragen. Er bleek geen troubleticket aangemaakt te zijn en na 20 minuten babbelen de conclusie getrokken dat er toch maar iemand langs moest komen. Er werd mij opnieuw verteld dat er een TT aangemaakt werd. Hiervan heb ik het nummer gevraagd zodat ik hierop later evt. kon terugkomen.

Vandaag werd ik dan wakker gebeld door een aardige mevrouw van Imtech die mij vroeg of het klopte of ik een klacht bij versatel had ingediend, waarna ik dit natuurlijk bevestigde, en of er donderdagmiddag iemand thuis kon zijn zodat er dan iemand langs kon komen. Ik wacht vol spanning af wat deze beste man/vrouw donderdag allemaal komt doen.

Deze eerder genoemde 20 minuten gingen ongeveer als volgt:

Deze beste man wilde graag dat ik weer een hard reset ging uitvoeren, bij het ontbreken van een computer in de buurt met een kabeltje heb ik besloten dat niet te doen, werk nl. draadloos, na tcp-optimizer tot mijn tevredenheid. Na een hard reset moet ik alles weer opnieuw instellen qua keys ed.
Dan een softreset **) uitvoeren. Hierna wel het modem weer groen, maar hiermee wordt natuurlijk niet de bron van de problemen opgelost. Hij kwam tot de conclusie dat mijn verbinding op zich wel goed moest zijn, aangezien ik op dat moment een downstream van 19mbit had. Dit komt overeen met wat ik voorheen ook terugzag in mijn statsadsl.html. toen ik hem vroeg naar de SNR waarden was hij even stil en moest dit opnieuw ophalen vanaf de DSLAM. Dit bleek met >6 dB in orde te zijn. Aansluiten direct op de ISRA was niet mogelijk. Hij wilde de splitter er tijdelijk tussenuit halen zodat hiermee na te kijken was of deze misschien van negatieve invloed was op mijn verbinding.

*) Harde reset = 15 sec op init drukken, power lampje wordt rood, vervolgens de stekker eruit en er weer in.

**) Soft reset = 2x achter elkaar het initknopje kort indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
psychonikeo schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:13:
[...]

Dacht al dat het zonder telefonie moest zijn. Ik moet namelijk tot 21 oktober wachten ondanks dat de rest al 2 maanden klaar is.
Vanaf 11 oktober gaan ze pas nieuwe abonnees met telefonie aansluiten maar nu zijn ze alvast begonnen voor de oudere abonnees eerst aansluiten volgens mij.

Ach ja nog iets minder dan 3 weken wachten voor mij! :Y)
Ah das gezellig...
Toen ik me registreerde (eerste week september) werd er nog een opleverdatum gecommuniceerd van 2 oktober. Ik heb natuurlijk een beetje slack tijd genomen voor die oplevering.
Ik dacht dat 20 oktober genoeg zou zijn, dus houdt chello op die datum op.
Ben bang dat ik het nu een aantal weken zonder internet moet doen. :-(

H.

Zag net op de order status dat de prognose 1 november is. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door hermanh op 04-10-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik kom net thuis, ligt er een brief van Versatel. Ik heb een aantal weken een storing gehad, die erg lang duurde, en heb daar dus een klacht over ingediend. Dus ik dacht, antwoord op mijn klacht. Helaas. De brief meldt dat de storing verholpen is, dat ze mij diverse malen telefonisch hebben proberen te bereiken (is toen vier keer gebeurd, dat klopt), maar dat ze me niet te pakken hebben gekregen. Dat klopt dus niet, dat hebben ze wel. Maar ze wilden even laten weten dat het opgelost was. Keurig ondertekent door een senior van de 3e lijn. Maar die storing is dus drie weken geleden ofzo al opgelost...

Maar ja, beter te laat dan nooit...Heeft iemand hier ervaringen met de looptijd van klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet ook binnenkort eens langs bij een collega van mijn vader met versatel. Schijnt vaak niet te kunnen downloaden, verbinding weg te vallen etc. :/ Volgens versatel ligt het niet aan hun en ze willen wel een monteur voor 90euro langs sturen B)

Jullie een paar goede punten, wat fout kan zijn? Naast een resetje van de modem/nieuwe IP adressen uit te laten delen etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hermanh schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:01:
[...]

Ah das gezellig...
Toen ik me registreerde (eerste week september) werd er nog een opleverdatum gecommuniceerd van 2 oktober. Ik heb natuurlijk een beetje slack tijd genomen voor die oplevering.
Ik dacht dat 20 oktober genoeg zou zijn, dus houdt chello op die datum op.
Ben bang dat ik het nu een aantal weken zonder internet moet doen. :-(

H.

Zag net op de order status dat de prognose 1 november is. 8)7
Ik had ongeveer hetzelfde als jou gehad.
Op de dag voordat Chello zou worden afgesloten en ik dus voor waarschijnlijk 2 weken zonder internet zou zitten heb ik Chello gebeld.

En ik kreeg zonder probleem een extra maand.
Dus nu heb ik al 10 dagen Versatel (werkt trouwens als een zonnetje)
En vrijdag wordt Chello officieel afgesloten.

Trouwens wel goede service van Chello (Ach ze konden natuurlijk wel een maand langer aan me verdienen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Ik wil ook het 20Mb abbo gaan nemen maar ik twijfel of de snelheid hier bereikt kan worden (of een goed gedeelte ervan).

KPN kan hier namelijk geen ADSL leveren omdat ze "de kwaliteit niet kunnen garanderen". Ik zit namelijk 3,2km van de centrale vandaan.

Versatel gebeld: zij zeggen dat ik probleemloos het 20Mb abbo kan krijgen, ze garanderen zelfs een snelheidsondergrens van 8Mb. Ondanks dat ik dus op 3,2km afstand zit, ondanks het verhaal van KPN.

Hier heb ik veel gelezen over de afstand -- snelheid maar echt eenduidig iets over deze afstand heb ik niet gevonden. Kan iemand me hier meer over vertellen? Zit iemand op ongeveer dezelfde afstand?

Ik heb ook gelezen over de (on)mogelijkheden van het modem. Is het mogelijk om het draadloze gedeelte helemaal uit te zetten? Dus iets van "Radio Off"?

Bedankt!

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb wel iemand hier gezien die ook op 3km afstand zat en die ging nog met 1mb/s dus dat is zekers wel netjes. Dus jah ik denk wel dat je dat gewoon kan nemen.

Wat betreft wireless dat kan je gewoon uit zetten in je modem. Enable Wireless kan je aanvinken of uitvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:45:
[...]

Ze gebruiken voor nummerweergave het algemeen geaccepteerde FSK-protocol. Je nummer-melder of toestel met nummerweergave moet dit dan wel ondersteunen. Tegenwoordig hebben vrijwel alle Gigasets van Siemens die ondersteuning in iedergeval wel. Met oudere toestellen/nummermelders kan 't zijn dat het niet gaat werken. Ik weet echter niet zeker of ze het FSK-protocol gebruiken, maar ik weet wel dat bijvoorbeeld Twinner en @HomeTelefonie van Essent dat wel doen. KPN gebruikt het (afwijkende) DTMF protocol voor nummerweergave en daar zijn de toestellen en nummermelders op de Nederlandse markt dus ook altijd op aangepast.
Dat was dus inderdaad het probleem. Omgezet in de telefoon naar FSK en de nummerweergave werkt weer als vanouds.

Al meer mensen bij wie telefonie is aangesloten? En wat voor verhaal kregen zij over de 2 lijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

WeAreLegion schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:01:
Ik heb wel iemand hier gezien die ook op 3km afstand zat en die ging nog met 1mb/s dus dat is zekers wel netjes. Dus jah ik denk wel dat je dat gewoon kan nemen.

Wat betreft wireless dat kan je gewoon uit zetten in je modem. Enable Wireless kan je aanvinken of uitvinken
Misschien was ik het :9
Ik zit zelfs op ruim 4km (41dB demping) en ik haal nog 11Mb/s met een upload van 1Mb/s 8)
Als je ergens (met een modem) de dempingwaarde kunt opvissen, dan heb je wat meer zekerheid over de te behalen snelheid en de draadlengte ;)
De wijk waar ik woon is zo'n 12 jaar oud, de Kpn bedrading is hier iig wel goed :)

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.