crisis wat een slecht geschreven stukjeTDB schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:40:
Nieuwe iPod kan tegen stootje
door onze redactie
AMSTERDAM - Dat de nieuwe iPod van Apple klein is, valt meteen te zien. Hij blijkt echter ook erg stevig te zijn.
De technologiesite Ars Technica heeft het nieuwe hebbedingetje uitvoerig getest, zowel op het gebied van functionaliteit als op het gebied van schadebestendigheid. Op beide vlakken scoorde het apparaat zeer goed, zeker op het het laatste vlak. Een keur aan marteltechnieken werd op de Nano losgelaten. Zo werd hij al joggend en al rijdend laten vallen en werd hij van diverse hoogtes gedropt.
De iPod laten vallen tijdens het joggen deed het apparaat weinig. Ook uit een rijdende auto vallen was geen probleem. Het eerste echte probleem ontstond pas nadat de Nano van ongeveer 3 meter hoogte op de grond viel. Het scherm was zeer beschadigd, maar de muziek speelde vrolijk door en ook de knoppen werkten nog naar behoren.
Toen werd het grove geschut van stal gehaald. Er werd met een auto over de Nano gereden. Het scherm was daarna total loss, maar de muziek speelde wederom gewoon door en de knoppen werkten ook nog perfect. De genadeklap kwam pas toen de iPod zo'n 12 meter de lucht in werd geslingerd en met een harde klap op de grond belandde. Toen was ook de muziek niet meer te horen.
Bron: www.telegraaf.nl
Verwijderd
Hij voelt stevig aan. Het is een prima ding, maar er komen wel snel hele kleine krasjes op, alleen van erg dichtbij te zien. Ben er blij mee. Het scherm is super. Ik vind hem iets te lang maar als die kleiner zou zijn dan zou dat ten koste van de batterijduur gaan (kleinere batterij) en gebruik (lastiger).ReCreator schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:14:
Hey dat ziet er goed uit! Hij is echt dun hoor! Hoe is de kwaliteit? Stevig?
De mijne is nog steeds in hong kong volgens tntagja ik zie em wel verschijnen.. ze zeggen altijd dat het bestellen en wachten leuker is dan dat je hem al hebt... het is zo leuk om zo een doos open te maken.. goed gevoel
Ik heb de mijne trouwens laten graveren... heb je dat ook gedaan? Misschien scheelt dat in leveringstijd?
Als je hem in je broekzak heb voel je hem dus gewoon niet, 40 gram is niks.
Ik heb hem de dag na de presentatie besteld (donderdagmiddag) , vrijdagochtend was ie shipped from the uk, vrijdagmiddag om 18.00 was die in Arnhem of Eindhoven. Maadagmorgen 12.00 bezorgd in Amsterdam. Niets laten graveren.
Kan iemand misschien een pic plaatsen van een zwarte Ipod Nano met hoofdtelefoon eraan vast, ik heb alleen nog maar pics gezien van de ipod nano zonder hoofdtelefoon (
niet dat die er niet vet uitzien hoor
)
Kan iemand mij vertellen of de iPod nano na het uit en weer aanzetten het nummer resumed waar je gebleven was of dat hij dan het nummer opnieuw start? Ik luister nogal vaak mixsets en mijn huidige mp3 speler begint telkens opnieuw met de set na het opnieuw aanzetten
- NAC Breda -
Verwijderd
Met de normale ipod mini is dit wel het geval, een erg handige optie inderdaad (ik luister ook veel mixen). Gaat de nano ook automatisch uit als hij een minuut of langer op pauze staat? Dat doet mijn ipod mini namelijk wel en dat is ook erg handig.Ritchie schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:16:
Kan iemand mij vertellen of de iPod nano na het uit en weer aanzetten het nummer resumed waar je gebleven was of dat hij dan het nummer opnieuw start? Ik luister nogal vaak mixsets en mijn huidige mp3 speler begint telkens opnieuw met de set na het opnieuw aanzetten
Hoe kon je trouwens selecteren waar hij geshipped wordt? Ik lees hier zowel Hong Kong als de UK? Kon je dat selecteren ofzo?
Ik ga even naar de Dixons, hij moet op voorraad zijn. Ben zo terug en post hier de resultaten.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 13:06 ]
Verwijderd
nee op de release hadden ze een aantal duizenden in the UK al klaar liggen, maar nu ze daar "op" zijn komen ze uit hongkong,
Ik heb hem ook een donderdag besteld, heb hem wel laten graferen, hij is nu shipped. dus binnen 4 dagen is hij hier ( vanuit china ga ik er dan vanuit )
Ik heb hem ook een donderdag besteld, heb hem wel laten graferen, hij is nu shipped. dus binnen 4 dagen is hij hier ( vanuit china ga ik er dan vanuit )
Dank voor de tip.. Ik heb hem!Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:55:
Dixons heeft hem zo te zien al op voorraad. Staat op hun website.
Clickwheel werkt erg prettig moet ik zeggen, het scherm heeft heldere en mooie kleuren
Ik zal proberen vanmiddag een paar pics plaatsenShadowWings schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:12:
Kan iemand misschien een pic plaatsen van een zwarte Ipod Nano met hoofdtelefoon eraan vast, ik heb alleen nog maar pics gezien van de ipod nano zonder hoofdtelefoon (niet dat die er niet vet uitzien hoor
)
Die van mij die slaapt zo te zien vannacht weer in hongkong
Snap er geen bal van moet dat ding daar nog inmekaar gedraaid worden ofzo
Gaat de nano op pauze als je de oordoppen eruit trekt?
Scheelt dat de mijne naast die van jouw slaaptokio schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:12:
Die van mij die slaapt zo te zien vannacht weer in hongkong
Ik vind het ook een beetje vreemd... maar jah ik heb geen logistiek gestudeerd. Ik hoop dat ik hem deze week heb.. Volgens de laatste mail (zondag) zou de iPod binnen 3 a 4 geschatte dagen er moeten zijn...
Is die van jouw ook gegraveerd??
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
yup ook gegrafeerd en op exact hetzelfde moment besteld en de mail gehad haha
toch wel geinig
Volgens apple inderdaad uiterlijk morgen, maar dat geloof ik toch niet meer
toch wel geinig
Volgens apple inderdaad uiterlijk morgen, maar dat geloof ik toch niet meer
Ik denk dat graveerde iPods uit Hong Kong moeten komen dan? Zou dat kunnen?
Hij zal vast wel ooit komen...
Dit is mijn Log
13 sep 2005 15:51 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
12 sep 2005 00:49 Shenzhen Shipped From Originating Depot
11 sep 2005 11:02 Shenzhen Consignment Received At Transit Point
Hij zal vast wel ooit komen...
Dit is mijn Log
13 sep 2005 15:51 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
12 sep 2005 00:49 Shenzhen Shipped From Originating Depot
11 sep 2005 11:02 Shenzhen Consignment Received At Transit Point
Ja.lowfi schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:17:
Gaat de nano op pauze als je de oordoppen eruit trekt?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
zouden ze de prijzen van de mini nog omlaag gaan brengen bij dixons nu ze de nano ook hebbenVerwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:55:
Dixons heeft hem zo te zien al op voorraad. Staat op hun website.
Waarom zouden ze? 4gb voor 199 euro of 2gb voor 199 euro... Kies zelf maar
Verwijderd
Dixons Leeuwarden heeft momenteel maar 2 medewerkers en ze hebben geen tijd nu om de pallet uit te pakken, maar ik mag om 17:00 terugkomen! Ik kan niet wachten. Ik ga trouwens voor de witte 2 gig versie.
Bij de mediamarkt was nog niks en de prijzen van de mini's zijn nog erg hoog (199 euro).
Bij de mediamarkt was nog niks en de prijzen van de mini's zijn nog erg hoog (199 euro).
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 14:02 ]
Wat zei jij, "ik pak die pallets wel uit"Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:00:
Dixons Leeuwarden heeft momenteel maar 2 medewerkers en ze hebben geen tijd nu om de pallet uit te pakken, maar ik mag om 17:00 terugkomen! Ik kan niet wachten..
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
Maverick schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:02:
[...]
Wat zei jij, "ik pak die pallets wel uit"
Na mij waren trouwens ook 3 jongens die ook om de nano vroegen, maar die kregen hem ook nog niet. De verkoper begon wel wat te twijfelen, maar ging pas het magazijn in toen ze weg waren. Ik ben er gewoon om 16:00 ipv 17:00, straks zijn ze nog uitverkocht ook.
ik wacht met veel spanning af. (alvast bedankt)_Ernst_ schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:12:
[...]
Dank voor de tip.. Ik heb hem!De zwarte 2GB versie
![]()
[...]
Ik zal proberen vanmiddag een paar pics plaatsen
Ik heb maandag de 4gb witte variant besteld, en vandaag om 12:30 was hij al hier 
Ik heb er alleen nog niks mee kunnen doen, aangezien ik meteen moest gaan werken
Ik heb er alleen nog niks mee kunnen doen, aangezien ik meteen moest gaan werken
Verwijderd
net dixons hier in heerlen gebeld. Op voorraad, gelijk maar effe laten weg leggen want er is dikke run op die dingen!
Woei ik ga hem zo ophalen, misschien post ik wel pics aangezien die van mij zwart is
Woei ik ga hem zo ophalen, misschien post ik wel pics aangezien die van mij zwart is
Mijne is ook net binnengekomen, en hoewel ik me al een voorstelling van de grootte had gemaakt is dit toch echt wel heeeel klein. WOW, ik moet oppassen dat ik niet vergeet waar ik em laat, dit vind je niet weer
. Nu wat muziek overpompen en opladen.
Verwijderd
Jongens, zit er nu een zwarte koptelefoon bij de zwarte nano? Dan weet ik of ik hem wil of niet...
Als je beetje de recente pagina's had doorgelezen was er vaak langs gekomen dat de oordopjes gewoon wit zijn... net als dat er geen zwarte dock verkrijgbaar is...Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:06:
Jongens, zit er nu een zwarte koptelefoon bij de zwarte nano? Dan weet ik of ik hem wil of niet...
PS.
Nog geen statusupdate hier... hij slaapt in china...
EDIT: Nevermind, heb het antwoord al gevonden...
[ Voor 93% gewijzigd door ukoziak op 14-09-2005 20:37 ]
totdat je weer een tijdje wacht
leoaq.fm // Jeune Loop
Hmm dixons heeft hem dus al, dan hoop ik toch vandaag of morgen van BCC ook een belletje te krijgen

Een hele rij microsoft certificeringen.
Verwijderd
Mijn iPod is net in Arnhem aangekomen, zal die het vandaag nog redden of wordt het toch morgen?
14 sep 2005 16:03 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
YAY!!!!
Dat schiet op is er dus morgen toch wel, even gepost voor de mensen die met mij besteld hadden.
Dagje vliegen zon beetje geweest van hong kong naar arnhem
YAY!!!!
Dat schiet op is er dus morgen toch wel, even gepost voor de mensen die met mij besteld hadden.
Verwijderd
Maar ehmmm... Hoe klinkt ie eigenlijk ?
Net zo goed als de standaard IPOD of is het formaat ten koste gegaan van het geluid ?
Ik ben erg benieuwd
Net zo goed als de standaard IPOD of is het formaat ten koste gegaan van het geluid ?
Ik ben erg benieuwd
Net vandaag binnen.......
kijk dan hoe super klein heerlijk gewoon!
maandagmiddag besteld en nu al in huis super service

[ Voor 15% gewijzigd door stribold op 14-09-2005 17:56 ]
Waar kan ik zien waar hij nu is nadat op de Apple pagina staat dat ie is geshipped? Op TNT lukte het me niet.
Verwijderd
Ik heb er 1 bij Dixons kunnen kopen! Ze hadden een voorraad, niet normaal. Maar liefst 2 hadden ze ontvangen! 1 2Gig versie en 1 4Gig versie.
Ik heb de 2 gig versie afgenomen en ben volgens de verkoper een van de eerste in Friesland
Helaas wel in het zwart, had liever de witte gehad, maarja... er komt toch een hoesje omheen en dan maakt het ook niet uit.
Ik heb even snel gespeeld ermee, er zit een mooie optie in om slide shows van je foto's te maken. Nu itunes aan de praat krijgen, hij blijft maar mekkeren over het feit dat ik geen rechten heb op mijn pc? Zal wel komen omdat ik de wizard heb afgebroken vorige week...
ik post straks nog wat foto's van de dingen die nog niet voorbij gekomen zijn.
Ik heb de 2 gig versie afgenomen en ben volgens de verkoper een van de eerste in Friesland
Ik heb even snel gespeeld ermee, er zit een mooie optie in om slide shows van je foto's te maken. Nu itunes aan de praat krijgen, hij blijft maar mekkeren over het feit dat ik geen rechten heb op mijn pc? Zal wel komen omdat ik de wizard heb afgebroken vorige week...
ik post straks nog wat foto's van de dingen die nog niet voorbij gekomen zijn.
ZElfde probleem hier. Zie geen tracking code maar alleen een invoice nr.Rem_co schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:29:
Waar kan ik zien waar hij nu is nadat op de Apple pagina staat dat ie is geshipped? Op TNT lukte het me niet.
als je de foto's ook iets kleiner maakt... zou het helemaal geweldig zijn...stribold schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:28:
Net vandaag binnen.......
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Ga naar Aplle.com !! NIET .NL vul je gegevens in, je krijgt dat een soort gelijk menu, klik op order status, dan view order dan onder in staat een link klik daar op en een popup zal ten tonele komen, daar staat het dan
Ik heb ook eindelijk mijn gegraveerde iPod binnen. Hij was 2 dagen telaat omdat Fedex stom zat te doen. Maar nu staat mijn hele muziek collectie erop en ben ik al een tijdje aan het genieten van mijn muziek 
Ik moet wel wennen aan dat dial pad.
Ik moet wel wennen aan dat dial pad.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
In het mailtje wordt een verzendnummer genoemd. Wanneer je dat invoert op de tnt site als referentienummer kun je zien hoe het staat met je order. Wanneer dat niet werkt, gewoon een dag later weer proberen
Ben niet zo heel geinstresseert in al die shipping statussen van jullie eigenlijk. JE ziet hem vanzelf wel verschijnen toch?
Gek dat je dan toch een zwarte hebt genomen... echt niet meer kunnen wachten? Hij is dan ookVerwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:34:
...
Ik heb de 2 gig versie afgenomen en ben volgens de verkoper een van de eerste in FrieslandHelaas wel in het zwart, had liever de witte gehad, maarja... er komt toch een hoesje omheen en dan maakt het ook niet uit.
....
Ik wacht alvast vol spanning op je unieke foto's
Omdat ik tijdelijk in de US of A woonVerwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:43:
FEDEX ?? Waarom niet TNT ?
Solitaire is wel lastig spelen, en de jogdial is net iets te klein. Ook is het vervelend dat ik apart nog een 'ketting' koptelefoon erbij moet kopen.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
iddlowfi schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:16:
Ben niet zo heel geinstresseert in al die shipping statussen van jullie eigenlijk. JE ziet hem vanzelf wel verschijnen toch?
een miljoen mensen die dat ding gaan kopen, en vervolgens allemaal hun verzending hier komen melden
beuh....
binnenkort ook maar ff un nano halen 
vraagje: wat gebruiken jullie als beschermhoes
ik gebruikte voor mn gewone iPod zo'n plastic laagje, maar wil liever iets van hard plastic ofso erom heen. Iemand enig idee 
Ik heb al wel de iPod Tubes gezien (zie apple-site). Willen jullie deze gebruiken of un andere??
Ik weet uit eigen ervaring dat un iPod snel krast, dus wil der gelijk un goed hoesje bij
vraagje: wat gebruiken jullie als beschermhoes
Ik heb al wel de iPod Tubes gezien (zie apple-site). Willen jullie deze gebruiken of un andere??
Ik weet uit eigen ervaring dat un iPod snel krast, dus wil der gelijk un goed hoesje bij
En alle mensen die daar weer hier over zeuren zijn net zo erg....litemotiv schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:58:
[...]
idd
een miljoen mensen die dat ding gaan kopen, en vervolgens allemaal hun verzending hier komen melden
beuh....
En zij, die wenen om hen die zeuren over degenen die in vreugde op hun Nano zitten te wachten en dit graag met anderen mededelen, zijn de ergste zeker...
ontopic:
Heb al redelijk wat 'reviews' afgestruind, maar heeft iemand iets kunnen vinden over de geluidskwaliteit? in vergelijking met andere mp3-spelers bv.
Ben ook benieuwd hoe de Nano presteert met de Shure E2C en of er veel verschil te horen is met de standaard dopjes.
ontopic:
Heb al redelijk wat 'reviews' afgestruind, maar heeft iemand iets kunnen vinden over de geluidskwaliteit? in vergelijking met andere mp3-spelers bv.
Ben ook benieuwd hoe de Nano presteert met de Shure E2C en of er veel verschil te horen is met de standaard dopjes.
[ Voor 3% gewijzigd door NewbieNeo op 14-09-2005 19:23 ]
idd wat een gezeur zeg...
Gewoon iets wat op het moment leeft en bij meerdere mensen speelt en dus in dit topic naar voren komt (zeker in het begin)
Gewoon iets wat op het moment leeft en bij meerdere mensen speelt en dus in dit topic naar voren komt (zeker in het begin)
Natuurlijk is daar verschil tussen te horen. iPod dopjes hebben het frequentie bereik van een stoeptegel dit itt shure doppen.NewbieNeo schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:22:
En zij, die wenen om hen die zeuren over degenen die in vreugde op hun Nano zitten te wachten en dit graag met anderen mededelen, zijn de ergste zeker...![]()
ontopic:
klopt het dat de zwarte nano ook zwarte oortjes heeft, en zoja hoe zien die eruit?
Mensen die de 'audiofiel' uit willen hangen gaan muziek sowieso niet beoordelen op lullige mp3tjes op een stelletje oordopjes.lowfi schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:00:
Natuurlijk is daar verschil tussen te horen. iPod dopjes hebben het frequentie bereik van een stoeptegel dit itt shure doppen.
Als je goed geluid wilt, koop dan gewone schelpen. Ben je ook heel wat goedkoper uit als met die shures.
Verwijderd
nope witte oortjesbartosiej schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:06:
klopt het dat de zwarte nano ook zwarte oortjes heeft, en zoja hoe zien die eruit?
Ik vind het wel leuk om de statussen van anderen te zien. Dan voelt het net of je zelf een nano hebt besteld

Verwijderd
Mijn zwarte ipod heb ik na wat problemen aan de praat gekregen. Eerst riep windows na het aankoppelen dat de hardware verkeerd was geinstalleerd, maar ik kreeg wel een ipod schrijf.
Dat zal wel komen door mijn ipod mini die ik ook heb.
Na 3 keer itunes installeren en de installatie weer te repareren (via software verwijderen)
werkt het nu prima, foto's erop zetten en muziek, super!
De ipod 2 gig heeft 1,85 gig aan beschikbare ruimte, niet slecht dus.
Het erop zetten van foto's gaat met itunes heel handig. Al moet je itunes eerst afsluiten
en weer aandoen vooradat hij gaat synchroniseren. Maar 129 foto's had ik in 1 minuutje
erop. 129 foto's kost 7,2 mb aan ruimte (itunes maakt ze automatisch kleiner gelukkig). De
foto's zijn namelijk in origineel formaat meer dan 1 mb per stuk.
Het bekijken van de foto's is erg erg mooi. Al moet je wel langzaam met je vinger over het
scrollwieltje gaan omdat er anders 10 foto's in een flits voorbijvliegen zo snel werkt dat
ding. Met de forward knop kan je ook naar de volgende foto toe. Ik vind ze erg goed
overkomen, heel mooi gedaan. Wat ook leuk is dat je een slide show kan maken met allerlei
overgangen, muziek erbij, je kan zelfs aangeven om de hoeveel seconden een foto moet komen
en hoe hij in beeld komt (bijv. van onderen of van boven). Vreemd genoeg is dit stukje niet
vertaald in het Nederlands in de ipod en heb je voor de overgangseffecten de Engelse
termen.
Het was even zoeken hoe je de slideshow start, maar je drukt op play als je op photo library staat (lekker handig zo'n handleiding...not!)
Ik heb er een filmpje van gemaakt. Het is alleen eigenlijk te donker. Ondanks dat ik een erg goede camera heb is het opnemen van videomateriaal ermee in een kamer met alleen lampverlichting niet perfect. Ik kan het ook alleen in een lage resolutie doen omdat er anders een bestand van 40 mb uitkomt... maar hier is het probeersel en ik maak wat beters binnenkort overdag (maarja, werken enzo...). De foto's zijn van een van mijn katten en lijken ook nog op elkaar, maarja, ik probeer maar wat. Hier is het resultaat: http://members.home.nl/rolandsnoek/P9144700.MOV
Tot slot nog een vraag over itunes: als ik naar bewerken ga en dan naar voorkeuren, dan zie
ik de opties staan: bron en nummers. Allebei staat dit op klein. Waar is dit voor?
Dat zal wel komen door mijn ipod mini die ik ook heb.
Na 3 keer itunes installeren en de installatie weer te repareren (via software verwijderen)
werkt het nu prima, foto's erop zetten en muziek, super!
De ipod 2 gig heeft 1,85 gig aan beschikbare ruimte, niet slecht dus.
Het erop zetten van foto's gaat met itunes heel handig. Al moet je itunes eerst afsluiten
en weer aandoen vooradat hij gaat synchroniseren. Maar 129 foto's had ik in 1 minuutje
erop. 129 foto's kost 7,2 mb aan ruimte (itunes maakt ze automatisch kleiner gelukkig). De
foto's zijn namelijk in origineel formaat meer dan 1 mb per stuk.
Het bekijken van de foto's is erg erg mooi. Al moet je wel langzaam met je vinger over het
scrollwieltje gaan omdat er anders 10 foto's in een flits voorbijvliegen zo snel werkt dat
ding. Met de forward knop kan je ook naar de volgende foto toe. Ik vind ze erg goed
overkomen, heel mooi gedaan. Wat ook leuk is dat je een slide show kan maken met allerlei
overgangen, muziek erbij, je kan zelfs aangeven om de hoeveel seconden een foto moet komen
en hoe hij in beeld komt (bijv. van onderen of van boven). Vreemd genoeg is dit stukje niet
vertaald in het Nederlands in de ipod en heb je voor de overgangseffecten de Engelse
termen.
Het was even zoeken hoe je de slideshow start, maar je drukt op play als je op photo library staat (lekker handig zo'n handleiding...not!)
Ik heb er een filmpje van gemaakt. Het is alleen eigenlijk te donker. Ondanks dat ik een erg goede camera heb is het opnemen van videomateriaal ermee in een kamer met alleen lampverlichting niet perfect. Ik kan het ook alleen in een lage resolutie doen omdat er anders een bestand van 40 mb uitkomt... maar hier is het probeersel en ik maak wat beters binnenkort overdag (maarja, werken enzo...). De foto's zijn van een van mijn katten en lijken ook nog op elkaar, maarja, ik probeer maar wat. Hier is het resultaat: http://members.home.nl/rolandsnoek/P9144700.MOV
Tot slot nog een vraag over itunes: als ik naar bewerken ga en dan naar voorkeuren, dan zie
ik de opties staan: bron en nummers. Allebei staat dit op klein. Waar is dit voor?
Verwijderd
Al een paar keer gezegd, dit is niet het geval. Gewoon de witte. Ik hoop toch wel dat je de standaard oordopjes niet gaat gebruiken, maar een goede koopt. Zoals al gezegd hebben de standaard oordopjes het frequentiebereik van eens stoeptegelbartosiej schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:06:
Verwijderd
Ja, ik had het topic goed gelezen, maar dat over het hoofd gezien (zal deze user ook wel hebben). Ik heb zelf de Sennheiser px10 koptelefoontje eraan gehangen en die is zwart en een stuk relaxter op mijn hoofd. Erg duur was hij niet (18 euro ofzo), maar ik vind hem prima voor op de fiets en in de trein.Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:24:
Al een paar keer gezegd, dit is niet het geval. Gewoon de witte. Ik hoop toch wel dat je de standaard oordopjes niet gaat gebruiken, maar een goede koopt. Zoals al gezegd hebben de standaard oordopjes het frequentiebereik van eens stoeptegel
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 20:32 ]
onzin, een paar degelijke schelpen kosten ook 200-300 euroNietzman schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:18:
Mensen die de 'audiofiel' uit willen hangen gaan muziek sowieso niet beoordelen op lullige mp3tjes op een stelletje oordopjes.
Als je goed geluid wilt, koop dan gewone schelpen. Ben je ook heel wat goedkoper uit als met die shures.
Verwijderd
Shures mot ik niet, schelpen mot ik niet. Maar een in-ear koptelefoontje van ~40 euro die erg lekker geluid geeft, en ook heel goed zit, vind ik toch wel heel erg prettig. Audiofiel ben ik niet, en ik denk dat niet veel mensen die dit topic regelmatig bezoeken ook niet.litemotiv schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:01:
[...]
onzin, een paar degelijke schelpen kosten ook 200-300 euro
Hahah.. ik denk dat onze vriendjes geworden zijn...okio schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:44:
14 sep 2005 16:03 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
YAY!!!!
14 sep 2005 17:36 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
14 sep 2005 17:43 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
Leuk joh... de mijne is zwart...
Voor de Belgen er zijn als sites waar ze meer dan 50 van deze toestellen weggeven.
Heb alvast deelgenomen. Wat een goede bank heb ik toch weet meteen wat klanten nodig hebben. Dank je KBC.
Heb alvast deelgenomen. Wat een goede bank heb ik toch weet meteen wat klanten nodig hebben. Dank je KBC.
de mijne is besteld. de witte 4gb
Verwijderd
Hey,
Mensen met de zwarte nano... Kunnen jullie misschien even zeggen of je je vingerafdrukken er goed op kunt zien? Dit is op de PSP wel zo.. maar misschien heeft Apple het beter geregeld dan Sony
dat hoop ik eigenlijk wel. Mijn keuze in kleur hangt daarvan af 
Groeten,
Erik
Mensen met de zwarte nano... Kunnen jullie misschien even zeggen of je je vingerafdrukken er goed op kunt zien? Dit is op de PSP wel zo.. maar misschien heeft Apple het beter geregeld dan Sony
Groeten,
Erik
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Ik zou toch wel heel graag antwoord op de vraag willen hebben of vingerafdrukken heel erg zichbaar zijn op de zwarte nano.
Mooie skins voor de Nano.
Zullen voorlopig (nooit?) wel niet in Nederland te krijgen zijn, maar de pics zijn leuk
Zullen voorlopig (nooit?) wel niet in Nederland te krijgen zijn, maar de pics zijn leuk
wat ik me afvraag is, kan je ook de track gegevens op de ipod bewerken of aanvullen ...
ik heb best wel veel mp3`s en bij de meeste heeft hij de gegevens via het internet aangevult,
maar er zijn er nog diverse waarvan de tags leeg zijn, lijkt me ideaal als dat via de ipod aan te vullen is, is het schermpje dan leeg, luister je naar het nummer en vul je het in
ik heb best wel veel mp3`s en bij de meeste heeft hij de gegevens via het internet aangevult,
maar er zijn er nog diverse waarvan de tags leeg zijn, lijkt me ideaal als dat via de ipod aan te vullen is, is het schermpje dan leeg, luister je naar het nummer en vul je het in
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
Ik heb sinds gister ook een Nano!!
Alleen installeren op mijn pc is een ramp. Windows herkent hem wel maar Updater, ephpod, iTunes herkennen hem allemaal niet. Mijn laptop is het wel gelukt.
Helaas crasht hij heel erg vaak. Soms elk liedje, soms om de 4 liedjes. Ook crasht hij soms met het overzetten van de muziek. Echt heel vervelend. Kinderziektes? Moet ik naar het servicecentre gaan of gaat het over met een firmware update?
Alleen installeren op mijn pc is een ramp. Windows herkent hem wel maar Updater, ephpod, iTunes herkennen hem allemaal niet. Mijn laptop is het wel gelukt.
Helaas crasht hij heel erg vaak. Soms elk liedje, soms om de 4 liedjes. Ook crasht hij soms met het overzetten van de muziek. Echt heel vervelend. Kinderziektes? Moet ik naar het servicecentre gaan of gaat het over met een firmware update?
Nee dat kan niet.pvdlaan schreef op donderdag 15 september 2005 @ 07:18:
wat ik me afvraag is, kan je ook de track gegevens op de ipod bewerken of aanvullen ...
Het valt mee maar het is niet storend. Het is in ieder geval veel duidelijker dan bij de witte aanwezig.ECiftci schreef op donderdag 15 september 2005 @ 00:18:
Ik zou toch wel heel graag antwoord op de vraag willen hebben of vingerafdrukken heel erg zichbaar zijn op de zwarte nano.
[ Voor 53% gewijzigd door Josh op 15-09-2005 07:35 ]
Verwijderd
Wellicht off-topic, maar ik kan op de Applestore geen iPod mini meer vinden, uiteraard door deze Nano. Hoe zit dat dan met de studentenkorting: koop een iBook/PB met iPod (mini) en krijg 150 euro terug? Ben niet echt van plan een 20 Gb iPod te kopen en volgens mij geldt deze actie niet voor de Nano...
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Gister de mijne gehaald bij de Dixons zwolle. Had 's ochtends gebeld of ze hem al hadden, in de middag zou de levering binnenkomen. Dus een zwarte 4Gb laten reserveren. Om half 2 werd ik gebeld dat hij er was, ze zouden hem tot 3 uur vasthouden voor me. Was er dus om kwart over 2.
Was de eerste die hem kocht, kreeg er geen mooi tasje bij enzo, maar wel voor €60,00 2 jaar extra (Dixons) garantie erop.
Hij werkt echt super, ben nu alleen iTunes een beetje aan het uitvogelen.
Foto ter vergelijking.

Links de nano, rechts een random reader van de rabo en in het midden mijn stamkaart van school.
Was de eerste die hem kocht, kreeg er geen mooi tasje bij enzo, maar wel voor €60,00 2 jaar extra (Dixons) garantie erop.
Foto ter vergelijking.
Links de nano, rechts een random reader van de rabo en in het midden mijn stamkaart van school.
Zeg, over die extra garantie bij dixons... Ik heb die ook genomen op mijn ipod mini, maar krijg je dan extra apple garantie, of moet je dan alsnog bij dixons zijn?
dan moet je bij de dixons zijn volgens mij, heeft niets van doen met Apple. Alleen Dixons heeft een deal met Apple dat ze drie jaar garantie kunnen kopen ofzo.
Verwijderd
Ja daar zat ik dus ook mee. Ik heb net een iBook voor mijn vriendin besteld en het leek me interessant om gelijk gebruik te maken van die kortingsactie om er een nano bij te kopen maar volgens de kortings voorwaarden slaat deze actie niet op de nano maar wel op de -onverkrijgbare- mini. Beetje vreemdVerwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 08:11:
Wellicht off-topic, maar ik kan op de Applestore geen iPod mini meer vinden, uiteraard door deze Nano. Hoe zit dat dan met de studentenkorting: koop een iBook/PB met iPod (mini) en krijg 150 euro terug? Ben niet echt van plan een 20 Gb iPod te kopen en volgens mij geldt deze actie niet voor de Nano...
Iemand een idee?
In de voorwaarden staat letterlijk:
Deze aanbieding is alleen geldig bij aanschaf van een van de volgende Apple producten:-een Apple iMac,PowerBook,Power Mac of iBook (met uitzondering van de 12-inch iBook met cd-rom speler, de eMac en de Mac mini);- een Apple iPod of iPod mini (met uizondering van de iPod shuffle) met de volgende productnummers: M9800, M9802, M9804, M9806, P9800, P9804, P9806, M9803, M9805, M9807, P9801, P9803, P9805, P9807, MA079, PA079, MA127, M9830, P9830.
Daarnaast krijg je, zo te lezen, geen 150 euro teruggestort maar je ontvangt -ca 8 weken na het insturen van het formulier- een cheque ter waarde van 150 euro uit Engeland en het verzilveren van een Cheque kost EUR 12,30 binnen de EU...
Links:
studentenactie: 150 euro retour bij aanschaf iPod + Mac
'Back To School' Kortings Coupon
tarieven voor het verzilveren van een Cheque
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 10:03 ]
JezusDoRRoN schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:13:
Gister de mijne gehaald bij de Dixons zwolle. Had 's ochtends gebeld of ze hem al hadden, in de middag zou de levering binnenkomen. Dus een zwarte 4Gb laten reserveren. Om half 2 werd ik gebeld dat hij er was, ze zouden hem tot 3 uur vasthouden voor me. Was er dus om kwart over 2.
Foto ter vergelijking.
[afbeelding]

Default blanke hetero
jemig, dat is de eerste foto waarop echt goed te zien is hoe klein dat ding eigenlijk isDoRRoN schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:13:
Foto ter vergelijking.
[afbeelding]
Yep, dat miste ik nl. ook. Het vergelijken met iets herkenbaars was mijn bedoeling van die foto. Dus een pas-formaat en een ander apparaatje.....litemotiv schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:08:
[...]
jemig, dat is de eerste foto waarop echt goed te zien is hoe klein dat ding eigenlijk is
Had met de komst van de Nano wel verwacht dat de iPod mini nu flink in prijs zou dalen, maar ook dat valt nog vies tegen..

Gelukkig maar, zeker als je net een week een mini hebt 

Dat is inderdaad lullig,fetcher schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:22:
Gelukkig maar, zeker als je net een week een mini hebt
Ik denk dat ik persoonlijk beter voor de iPod mini kan gaan, puur omdat de nano in mijn ogen nu nog een gadget is en voor mij veel te ver gaat in de prijs.. Ik reken er op dat de mini nog goedkoper gaat worden door de 'inval' van de Nano. Dat de Nano kleiner is in formaat is voor mij niet echt van belang.. Kan me niet veel redenen meer bedenken om de Nano te kiezen ipv de Mini..
Verwijderd
Vraagjes.....
Hoe ziet de klok eruit....de screensaver als het ware...is dat nu een analoge klok geworden of nog steeds het digitale gevalletje? piccie misschien
Wat zit er allemaal bij? Er staat op de site een dock adapter...is dat die cradle die je ook voor de mini hebt???? Lijkt me sterk eerlijkgezegd, maar laat anders ff een pic zien met alles wat er in het pakketje zit...
thnx
Hoe ziet de klok eruit....de screensaver als het ware...is dat nu een analoge klok geworden of nog steeds het digitale gevalletje? piccie misschien
Wat zit er allemaal bij? Er staat op de site een dock adapter...is dat die cradle die je ook voor de mini hebt???? Lijkt me sterk eerlijkgezegd, maar laat anders ff een pic zien met alles wat er in het pakketje zit...
thnx
Ik heb hem ook binnengekregen vanmorgen... ik heb de zwarte...
Wat valt me als eerste op:
- Hij is echt super klein... kleiner dan verwacht...
- Hij wordt snel vies.. jammer
- Er komen heel snel dunne krasjes op... (ik poets em ook meteen teveel...)
- Geluid is niks mis mee
- Een 10 voor de verpakking (zoals altijd)
- Hij is klein...
- Hij is echt klein..
Wat valt me als eerste op:
- Hij is echt super klein... kleiner dan verwacht...
- Hij wordt snel vies.. jammer
- Er komen heel snel dunne krasjes op... (ik poets em ook meteen teveel...)
- Geluid is niks mis mee
- Een 10 voor de verpakking (zoals altijd)
- Hij is klein...
- Hij is echt klein..
Dit staat in de telegraaf:
Nieuwe IPod zo goed als uitverkocht
AMSTERDAM - De nieuwe iPod van computerfabrikant Apple, de iPod Nano, is zo goed als uitverkocht. Vooral de 4 gigbayte versie vond gretig aftrek. Dat meldt Forbes.
Hoewel de mp3-speler nog maar zes dagen te koop is, is hij in geen Applestore in Amerika meer te krijgen. "Elke winkel die we gebeld hebben, had geen 4 gigabyte versie meer in voorraad," aldus Piper Jaffray van Apple.
Liefhebbers hoeven echter nog niet te wanhopen, Apple heeft geleerd van de fouten tijdens de introductie van de iPod Mini. Het bedrijf heeft een hele fabriek gewijdt aan het produceren van de Nano.
Ook de website van Apple mocht zich verheugen op grote belangstelling. Nog nooit werd deze zo goed bezocht als in de dagen na de onthulling van de nieuwe gadget.
AMSTERDAM - De nieuwe iPod van computerfabrikant Apple, de iPod Nano, is zo goed als uitverkocht. Vooral de 4 gigbayte versie vond gretig aftrek. Dat meldt Forbes.
Hoewel de mp3-speler nog maar zes dagen te koop is, is hij in geen Applestore in Amerika meer te krijgen. "Elke winkel die we gebeld hebben, had geen 4 gigabyte versie meer in voorraad," aldus Piper Jaffray van Apple.
Liefhebbers hoeven echter nog niet te wanhopen, Apple heeft geleerd van de fouten tijdens de introductie van de iPod Mini. Het bedrijf heeft een hele fabriek gewijdt aan het produceren van de Nano.
Ook de website van Apple mocht zich verheugen op grote belangstelling. Nog nooit werd deze zo goed bezocht als in de dagen na de onthulling van de nieuwe gadget.
Kan iemand die er 1 heeft hier een antwoord op geven?Ritchie schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:16:
- NAC Breda -
Hij resumed hem op de plaats waar je was bebleven. Vind ik zelf ook wel handig, aangezien ik ook vaak naar lange nummers luister (cd's, liveset's etc)Ritchie schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:35:
[...]
Kan iemand die er 1 heeft hier een antwoord op geven?
Hmm, denk dat ik toch voor een witte ga. Ten eerste, omdat het toch officieel iPod kleur is en ten tweede omdat een witte minder snel vies wordt (vingerafdrukken).
Btw, er is vertraging als je nu een 4 gb Ipod Nano wil bestellen. De verzendtijd is nu 7 dagen i.p.v. 5 dagen.
Btw, er is vertraging als je nu een 4 gb Ipod Nano wil bestellen. De verzendtijd is nu 7 dagen i.p.v. 5 dagen.
Hmm, minder. Ik was van plan er een bij de Apple Store in San Francisco te halen als ik daar volgende week bentomsouren schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:52:
Dit staat in de telegraaf:
[...]

Nederlands is makkelijker als je denkt.
Verwijderd
Heb hem net binnen, eerste wat me opviel: WAUW dat is serieus klein, toen ik hem uit de doos haalde en de achterkant bekeek zag ik gelijk mijn vingerafdrukken, dat is wel jammer. Ik ben nu muziek aan het overzetten dus ben benieuwd naar de kwaliteit <--- eerste iPod... 
En zeker mijn complimenten voor de verpakking, echt geweldig mooi!
En zeker mijn complimenten voor de verpakking, echt geweldig mooi!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 15:13 ]
[ Voor 17% gewijzigd door j-w op 15-09-2005 15:17 ]
Verwijderd
hoe moet ik dat doen?Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:29:
ook mooi dat je foto's bij albums kunt zetten is wel leuk.
en hijs echt klein
Verwijderd
Als iemand ipv te zeggen hoe mooi de verpakking is (boeya!!!) nu even een klein beetje antwoord geeft op evt. vragen....zou op zich fijn zijnVerwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:33:
Vraagjes.....
En dan van al die plaatjes geen met wat er in de verpakking zit...
Dit zit er in:
- iPod
- CDtje boekje etc.
- Dock adapter (een plasticje voor op de orginele adapter zodat de nano ook past op de dock)
- 2 stickers van apple
- Oordopjes en 2 setjes rubbertjes
- USB kabel
En geen screensaver gespot hier... dus dat kan ik niet zeggen
Dit zit er in:
- iPod
- CDtje boekje etc.
- Dock adapter (een plasticje voor op de orginele adapter zodat de nano ook past op de dock)
- 2 stickers van apple
- Oordopjes en 2 setjes rubbertjes
- USB kabel
En geen screensaver gespot hier... dus dat kan ik niet zeggen
Ik heb nu al enkele jaren een Creative Zen NX maar deze is nu echt op z'n eind en moet dus binnenkort vervangen worden. En vandaag zag ik dan de Nano "in real life" bij de dixons staan, en ik ben er nu dan ook van overtuigt dat ik de nano binnenkort wil gaan aanschaffen. Dit gaat dan mijn eerste ipod worden.
Maar nu vraag ik me een ding af. Ik wil er ook o.a een dock bij bestellen, nu is daar momenteel een levertijd van enkele weken op. Als ik dit dus bestel krijg ik eerste met een of twee weken de nano en enkele weken later het dock.
Maar kan ik nu al "aan de slag" met de nano? Het is me namelijk niet helemaal duidelijk wat je er nou allemaal wel en niet bij krijgt. Want ik dacht gelezen te hebben dat je het dock nodig hebt voor het opladen van de batterij en om je muziek over te zetten. Dit zou dus betekenen dat ik niks met de nano kan todat ik het doch heb ontvangen.
Klopt dat?
Maar nu vraag ik me een ding af. Ik wil er ook o.a een dock bij bestellen, nu is daar momenteel een levertijd van enkele weken op. Als ik dit dus bestel krijg ik eerste met een of twee weken de nano en enkele weken later het dock.
Maar kan ik nu al "aan de slag" met de nano? Het is me namelijk niet helemaal duidelijk wat je er nou allemaal wel en niet bij krijgt. Want ik dacht gelezen te hebben dat je het dock nodig hebt voor het opladen van de batterij en om je muziek over te zetten. Dit zou dus betekenen dat ik niks met de nano kan todat ik het doch heb ontvangen.
Klopt dat?
Verwijderd
Kunnen mischien al die blije iPod nano gebruikers eens de moeite nemen om wat eigen geschoten foto's te plaatsen van hun pas gekochte iPod Nano ipv alleen maar al die droge teksten die mij weinig voorstelling van zaken geven.
Daarbij,als ik me goed heb geinformeerd,is hij nog helemaal niet overal te krijgen in Nederland en zet ik mijn vraagtekens bij al die lui die even melden dat zij die iPod Nano gewoon binnen hebben.
Dat wat mensen hem hebben geloof ik wel, maar zoveel vind ik gezien alle beschikbare info gewoon ongeloofwaardig!
Ik ben benieuwd hoeveel dus gehoor geven even hun eigen waar te showen ipv alleen maar te *melden*
Daarbij,als ik me goed heb geinformeerd,is hij nog helemaal niet overal te krijgen in Nederland en zet ik mijn vraagtekens bij al die lui die even melden dat zij die iPod Nano gewoon binnen hebben.
Dat wat mensen hem hebben geloof ik wel, maar zoveel vind ik gezien alle beschikbare info gewoon ongeloofwaardig!
Ik ben benieuwd hoeveel dus gehoor geven even hun eigen waar te showen ipv alleen maar te *melden*
Bij mijn mini is het dock gewoon een voetje met aansluiting.
De kabel die je normaal in je iPod drukt, die druk je dan in je dock, en daar zet je je iPod in. Hij is denk ik gewoon te gebruiken, lijkt me een beetje vreemd anders.
De kabel die je normaal in je iPod drukt, die druk je dan in je dock, en daar zet je je iPod in. Hij is denk ik gewoon te gebruiken, lijkt me een beetje vreemd anders.
De wijzen komen uit het Oosten!
Dat klopt niet hoor. Gewoon de usb kabel in je pc en aan je iPod en je kan de muziek en batterij opladen. Geen dock nodig.
idd. NoepZor was me net voor
idd. NoepZor was me net voor
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 15:56 ]
Hem hem vanmiddag binnengekregen, wat een heerlijk mooi klein ding zeg.
Even een foto gemaakt met mn k700i, kwaliteit foto komt misschien nog

Links in een iPod mini dock een brand new iPod Nano 4GB en rechts een iPod Mini 1G 4GB

Links in een iPod mini dock een brand new iPod Nano 4GB en rechts een iPod Mini 1G 4GB
Zo te zien heb je de dockadapter niet gebruikt klopt dat?SvenZ schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:00:
Hem hem vanmiddag binnengekregen, wat een heerlijk mooi klein ding zeg.
[afbeelding]
Deze moet namelijk in de huidige dock die je hebt.. Het is ook niet een adapter van het type opladen.. maar van "met-deze-apapter-past-het-wel"... zo een dus...
Opladen is gewoon USB...
Ik kan hier geen foto's schieten.... dus helaas. misschien later...
Verwijderd
Een paar postst boven de jouwe staat wat er meegeleverd wordt met de nano, daarbij is ook een USB kablel. Deze kabel gaat aan de ene kant in de 'dock connector' van de nano, en aan de andere kant in de USB poort van je Mac of pc. Via deze kabel wordt de batterij opgeladen en kun je liedjes op de iPod zetten. Als je een nano koopt kan je er dus meteen volledig mee aan de slag. Als je dit topic goed had gelezen en/of even de moeite had genomen om de Apple site te bezoeken dan was deze vraag overbodig geweest.Kawaii schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:44:
Ik heb nu al enkele jaren een Creative Zen NX maar deze is nu echt op z'n eind en moet dus binnenkort vervangen worden. En vandaag zag ik dan de Nano "in real life" bij de dixons staan, en ik ben er nu dan ook van overtuigt dat ik de nano binnenkort wil gaan aanschaffen. Dit gaat dan mijn eerste ipod worden.
Klopt dat?
in itunes heb je een albumart vakje. linksonderaan. daar een plaatje inslepen en je ziet hem voortaan ook op je ipod
Die adapter pas niet in een dock voor de iPod Mini.....ik heb hem nu gewoon in de dock gezet en werkt perfect...ReCreator schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:05:
[...]
Zo te zien heb je de dockadapter niet gebruikt klopt dat?
Deze moet namelijk in de huidige dock die je hebt.. Het is ook niet een adapter van het type opladen.. maar van "met-deze-apapter-past-het-wel"... zo een dus...
Opladen is gewoon USB...
Ik kan hier geen foto's schieten.... dus helaas. misschien later...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar het is bijzonder oninteressant om telkens te lezen wie nu weer een iPod nano besteld heeft, welke kleur die heeft, en in welke stad 'ie is.
Bij deze 't verzoek dit soort opmerkingen achterwege te laten.
Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar het is bijzonder oninteressant om telkens te lezen wie nu weer een iPod nano besteld heeft, welke kleur die heeft, en in welke stad 'ie is.
Bij deze 't verzoek dit soort opmerkingen achterwege te laten.