"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Verwijderd
Bedankt! Ik had de email niet helemaal doorgelezen en daar staat duidelijk het verzendnummer....ReCreator schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:32:
[...]
Het is geen invoice nummer maar een referentienummer..
Dat helpt
Status is nu: In Transit, zal hem morgen binnen krijgen denk ik.
Mijn 1e mp3player
Een hele rij microsoft certificeringen.
Verwijderd
Je hebt een goede keus als eerste mp3-spelerErikH schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:06:
Zo, zojuist even de BCC binnengelopen en de zwarte 4 gb versie gereserveerd. Hij moet als het goed is woensdag of donderdag binnenkomen![]()
Mijn 1e mp3player
Bevalt ie bij de meeste, is het het geld waard?
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 17:22 ]
Elke iPod werkt gewoon als mass storage device. Oftewel als draagbare harde schijf, je kunt hem aansluiten en er gewoon bestanden opzetten.Hertog schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:38:
[...]
Heb je dat zelf getest of ergens gelezen? Bij andere iPods kon dit namelijk niet..
Edit: oh wacht nu snap ik hem. Je kunt iig geen muziek erop zetten zonder iTunes (als je ze wil afspelen met de iPod), ik denk dat het met foto's ook zo zit. iPod op TV aansluiten kan alleen met de gewone iPod en dus niet met de Nano
[ Voor 26% gewijzigd door Hoedje op 12-09-2005 17:27 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Met studenten korting is ie 190 euro, scheelt alweerthe-edge schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:21:
Ik overweeg ook om er 1 aan te schaffen maar vindt het nog redelijk veel geld .. (geloof dat 2GB nog 200 euro is?) Het lijkt ook net of je hem door kan breken maar dat zal wel niet zo zijn
Bevalt ie bij de meeste, is het het geld waard?
En dan te bedenken dat ik heel lang een iriver H10 wou gaan kopen, had er het geld niet voor, nu wel en Apple komt precies op het goede momentVerwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:20:
[...]
Je hebt een goede keus als eerste mp3-speler
Een hele rij microsoft certificeringen.
Heb 3 maanden geleden een iPod Photo gekocht, maar ik ga toch voor de nano voor het standaard meezeul werk. Die andere iPod hang ik wel bij mijn pa in de auto, die zou als het goed is een ipod aansluiting moeten hebben.
Heb btw gewoon een witte genomen, ik vond hem toch wat mooier dan de zwarte, weet niet waarom.
[ Voor 17% gewijzigd door scim op 12-09-2005 18:20 ]
Valt wel mee: http://arstechnica.com/reviews/hardware/nano.arsthe-edge schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:21:
Het lijkt ook net of je hem door kan breken maar dat zal wel niet zo zijn
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Een vergelijking tussen m'n oude eerste generatie 5GB grote iPod, die nu dus met pensioen gaat na ruim 3 jaar trouwe dienst:

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 12-09-2005 19:13 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Begin nu overal te lezen dat mensen hem al hebben. Hoop dat de mijne er ook snel is.
Lees wel berichten van mensen dat de eerste zending uit engeland is gekomen en dat ze
nu uit china komen. Tenminste de mijne wel.
Ook heb ik hem laten graveren.
Hij ziet er echt toppi uit
Verwijderd
Mijne is gister verstuurd, hoop hem woensdag binnen te hebben, als ik het oed heb komt de mijne uit Engeland
Woei pics!!!Daedalus schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:13:
Woei! Ik heb vandaag een witte 4GB iPod nano binnen gekregenDonderdagavond besteld en vandaag dus in huis. Hier wat foto's om aan je te vergapen
(foto's zijn klikbaar)
[afbeelding]
[afbeelding]
Een vergelijking tussen m'n oude eerste generatie 5GB grote iPod, die nu dus met pensioen gaat na ruim 3 jaar trouwe dienst:
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi schermpje ook, bij de linker kun je nog pixels tellen, rechts niet meer
Mijn bestelling is bevestigd door BCC, ik krijg een telefoontje als ie er is, hopelijk woensdag en anders donderdag
Verwijderd
Ik wordt er een beetje gek van, ik wil hem nu ook al een aantal dagen bestellen, maar ik kan gewoon niet kiezen tussen zwart of wit... ik dacht nu helemaal voor zwart te hebben gekozen, zie ik nu deze foto's en vind ik wit toch ook ineens wel errug cool....
Moeilijk, moeilijk!
Voorderest is 't natuurlijk gewoon een top ding.
[ Voor 13% gewijzigd door Kiev op 12-09-2005 19:37 ]

Heb donderdagmiddag een iPod Nano gekocht in de Apple store in Miami Beach, ze waren gewoon volop verkrijgbaar.
UmArea schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:37:
Ben ik nou de enige die de afstand tot 't scroll wiel en 't scherm een beetje te groot vind? Imo is hij een beetje te lang, dat vind ik wel jammer. (Van mij mag hij dus wat vierkanter)
Voorderest is 't natuurlijk gewoon een top ding.
je zult toch ook ergens je accu en flashgeheugen kwijt moeten
Lijkt me dat als apple dat ding nog kleiner kon maken dat ze dat ook wel gedaan hadden.
Of je moet hem breder maken, dan kun je de bedienings circle wel groter maken, maar wie daar op zit te wachten,,,,,,,,,,,
Overigens baal ik stevig van die nano
Was van plan een 6gb ipod mini te kopen voor iets van 220 euro
Voornamelijk voor in de auto. en een beetje als normale mp3 speler
maar nu vind ik die nano veels te duur in 4gb
En de normale ipod te lomp voor als mp3 speler te gebruiken
Dan toch maar een creative zen
[ Voor 23% gewijzigd door heuveltje op 12-09-2005 19:45 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Een nadeel van de iPod nano is wel dat het door mensen met dikke worsten vingers niet te besturen is.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
mijn 20gb ipod is in de verkoop!
Verwijderd
waarom koop je dan geen 6GB Mini? zijn nog volop leverbaar, loop maar een willekeurige dixons/v&d/bijenkorf/apple store binnen.heuveltje schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:41:
[...]
Overigens baal ik stevig van die nano
Was van plan een 6gb ipod mini te kopen voor iets van 220 euro
Voornamelijk voor in de auto. en een beetje als normale mp3 speler
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een hoesje wat er omheen kan en waaraan ik een koortje kan maken om hem om mijn nek te hangen (als alternatief voor die erg dure headset die je kan kopen).
Ik houd al een tijdje www.belkin.com in de gaten, maar tot op heden niks...
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
aangezien hij net uit is lijkt mij dat er nog geen onafhankelijke accesoires uitzijn want die moeten eerst ontworpen + gefabriceert worden etc.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:54:
Hebben jullie al alternatieve sites (dus niet die van apple) gevonden met accessoires?
Ik ben op zoek naar een hoesje wat er omheen kan en waaraan ik een koortje kan maken om hem om mijn nek te hangen (als alternatief voor die erg dure headset die je kan kopen).
Ik houd al een tijdje www.belkin.com in de gaten, maar tot op heden niks...
misschien kan je dit als tijdelijk oplossing nemen

dus aan zo'n tube een koortje maken ofzo...
(let niet op mijn paint-skilz)
Verwijderd
verder vind ik het wel een gaaf ding om te zien
maybe koop ik er wel eens eentje
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
Loopt af en toe vast en het lukt niet meer om mp3 erop te zetten...
Hij is een kleine 2,5 jaar oud..
Kan er denken jullie nog iets met Apple geregeld worden, qua garantie of eventueel inruil tegen een nieuwere?
Zit te twijfelen of ik nu een 20Gb 4gen met kleurenscherm ga kopen, of nog heel even wachten of er iets nieuws aan zit te komen.. wat verwachten jullie?
Zo'n 4gb nano is ook erg leuk, maar voor mij zou ie 'voor erbij' zijn
Te weinig geheugen...kan nooit kiezen tussen albums
De 20 gig met kleurenscherm is pas sinds deze zomer, dus de opvolger komt hooguit van de winter... of nog later. Ik denk overigens dat er nix geregeld kan worden met Apple.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:15:
Mijn 2gen apple 10gb begint langzaam kuren te vertonen
Loopt af en toe vast en het lukt niet meer om mp3 erop te zetten...
Hij is een kleine 2,5 jaar oud..
Kan er denken jullie nog iets met Apple geregeld worden, qua garantie of eventueel inruil tegen een nieuwere?
Zit te twijfelen of ik nu een 20Gb 4gen met kleurenscherm ga kopen, of nog heel even wachten of er iets nieuws aan zit te komen.. wat verwachten jullie?
Zo'n 4gb nano is ook erg leuk, maar voor mij zou ie 'voor erbij' zijn![]()
Te weinig geheugen...kan nooit kiezen tussen albums
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Verwijderd
Dan komt er zeer binnenkort waarschijnlijk een 20gb versie in kleur
Heb de 20gb in z/w al een keer gezien... vind de 2e gen mooier
Alleen het scherm is wel veel beter op de 4gen
Zit ook nog even stiekem te kijken naar de nieuwe Sony walkmans...

nog een laatste vraagje over de nano:
zit er een equalizer op die je zelf in kan stellen? en is het zo dat wanneer je muziek wil overzetten dat de itunes bij houdt hoeveel keer een bepaalde nummer is geimporteerd / exporteerd? en dat na zoveel keer importeren / exporteren dat je diezelfde nummer niet meer kan overzetten naar de ipod? met openmg (voor netmd) is dit wel het geval en erg irritant.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
OMG...Daedalus schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:04:
Als er nog mensen zijn die twijfelen aan de stevigheid van de iPod nano: ars technica heeft in een review de nano aan een stress test onderworpen. Naar de garantie kunnen ze nu wel fluiten vanwege 'user abuse'.
* Chevy454 wacht nog even betreffende aankoop van een Nano
Maar hij is zo mooi
Mijn Ipod Mini 2de gen is pas 6 maand ofzo en ik ga de kat uit de boom kijken betreffende kinderziektes enzo. Heb veel plezier van mijn mini en denk dat zo'n Nano daar weinig kan aan toevoegen maar wie weet
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
Mini was niet echt brushed metal. Het was geanodizeerd aluminium.DarkX schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 00:32:
Hmm, deze is weer in dat vieze glanswitte plasticBrushed aluminium van de mini ziet er toch wel 1000x beter uit, jammer dat er in die lijn niets meer gefabriceerd wordt. Mini en de G5 zijn tot nu toe enige apple designs die me wel aanspreken
Ben nu iTunes aan het installeren, maar dat gaat ook niet van harte
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
Zal wel een databse probleem zijn ofzo, gister kreeg ik de melding dat hij in Arnhem ligt.
[ Voor 16% gewijzigd door litemotiv op 13-09-2005 10:06 ]
Dat hoop ik ook!X-GeaR schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 10:26:
Vandaag wordt een mooie dag. Hopelijk dat veel mensen hem binnenkrijgen en dat we dus foto's krijgen en reviews
Ik kan echt niet wachten totdat hij hier is... ik hoop inderdaad dat mensen hem hier ook een stress test geven.. en niet zoals die van ars
Kan hem nergens meer vinden. weet iemand waar die staat?
Zet dan even de link hier.
Mijn Nano is er nog niet. en van TNT wordt je ook niet echt wijzer.
Want het is mij nog niet gelukt om hem te tracken
Ah ik heb het:
13 sep 2005 15:50 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
Schiet niet erg op moet ik zeggen, had hem vandaag toch wel verwacht is de 11e al verzonden. En had de 9e besteld.
[ Voor 52% gewijzigd door okio op 13-09-2005 12:15 ]
TNT site invullen Je moet wel referentie nummer gebruiken en niet vrachtbriefnr.
dit werkt overigens maar zelden.
Hey grappig bij mij hetzelfe... ik den kdat we in hetzelfde schuitje zitten... letterlijkokio schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:11:
Welk nummer moet je eigenlijk bij tnt dan ingeven?
Want het is mij nog niet gelukt om hem te tracken
Ah ik heb het:
13 sep 2005 15:50 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
Schiet niet erg op moet ik zeggen, had hem vandaag toch wel verwacht is de 11e al verzonden. En had de 9e besteld.
Mijn status is precies hetzelfde.. maar dan 1 minuut later...
Ik denk dat Sony bv daar niet zo groen van zal worden want die hebben ook wel iets gaafs op de markt gezet hoor.gladiool schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:27:
Koel man dat ding! Ik zie alle andere fabrikanten groen worden van jaloezie
Ik wacht toch maar tot de 2nd gen van de Nano, en ik weet dan kun je lang wachten maar men MD speler is dan wel bijna 7 jaar oud maar hij doet het nog prima zo niet perfect. Ik ben toch wel een beetje bang dat ik er op geluids kwaliteit op achter uit ga (heb nog geen ervaring met wat voor een mp3 speler dan ook) en ik vind het toch nog wat duur met een aantal vervelende
Een MP3 speler is zo-wie-zo jandiger want het overzetten van muziek gaat velen malen sneller dan op mijn MD speler.
gruwelijk irritant vind ik dat namelijk
MD wordt ook gecomprimeerd... dus of je er nou echt op achter uitgaan
[ Voor 23% gewijzigd door lowfi op 13-09-2005 13:13 ]
De Atrac compressie is eigenlijk vrij slecht. Maar omdat Sony zulke goede spelers heeft, is de combinatie compressie/speler toch nog goed. Het punt alleen is dat je bijv. MP3's download en die dan omzet in Atrac. Bij dit dubbele omzetten raak je veel info kwijt, en gaat dus ook de geluidskwaliteit (exponentieel) achteruit.Dagg schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:44:
[...]
Ik denk dat Sony bv daar niet zo groen van zal worden want die hebben ook wel iets gaafs op de markt gezet hoor.
Ik wacht toch maar tot de 2nd gen van de Nano, en ik weet dan kun je lang wachten maar men MD speler is dan wel bijna 7 jaar oud maar hij doet het nog prima zo niet perfect. Ik ben toch wel een beetje bang dat ik er op geluids kwaliteit op achter uit ga (heb nog geen ervaring met wat voor een mp3 speler dan ook) en ik vind het toch nog wat duur met een aantal vervelendedingen inhet vooruitschiet
![]()
Een MP3 speler is zo-wie-zo jandiger want het overzetten van muziek gaat velen malen sneller dan op mijn MD speler.
Maar om een lang verhaal kort te maken, je MD speler heeft zeer waarschijnlijk ongeveer gelijke of slechtere geluidskwaliteit.
Voor mensen die zijn apple producten wil tracken. Werkt vele malen beter dan de Apple/TNT site
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Verwijderd
iemand nog een degelijk hoesje gevonden? chrome moet wel scratch-free blijven uiteraard
Verwijderd
Hoe ga je dit bevestigen? Want ik zie op de foto 1 pagina terug nergens iets om jou systeem te bevestigen, ik was zoiets ook al van plan ( zolans mijn lanyard niet binnen is) maar toen ik de fotos zag dacht ik " dat gaat niet lukken" dus weet nu nog steeds niet hoe jij dit gaat bevestigen?powerguy schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:12:
[...]
aangezien hij net uit is lijkt mij dat er nog geen onafhankelijke accesoires uitzijn want die moeten eerst ontworpen + gefabriceert worden etc.
misschien kan je dit als tijdelijk oplossing nemen
[afbeelding]
dus aan zo'n tube een koortje maken ofzo...
(let niet op mijn paint-skilz)
Dat kan wel zo zijn maar lang niet zo veel als MP3:lowfi schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:12:
{...}
MD wordt ook gecomprimeerd... dus of je er nou echt op achter uitgaan
ATRAC is een inpakmethode die digitaal geluid geeft als CD. MPEG layer 1 geeft bijna CD kwaliteit en MP2 en MP3 geven ongeveer CD kwaliteit.
Testen bewijzen dat ATRAC betrouwbaarder en stabieler is dan PASC en MP3.
Maar dat even daar gelaten eerst horen dan oordelen zeg ik maar, vandaar dat ik bang ben dat ik er op achteruit ga. Wat eigenlijk ook weer niet ondergrond is want er zit inmiddels een kleine 7 jaar tussen mijn MD speler en de Nano dus wie weet. Ik loop wel een keer langs als hij in de winkels ligt.
flipcase:Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:04:
zwarte besteld, shipped![]()
iemand nog een degelijk hoesje gevonden? chrome moet wel scratch-free blijven uiteraard
http://www.tunewear.com/e...unewallet_nano/index.html
(plak) *iets:
http://www.tunewear.com/e...t/poptune_nano/index.html
siliconespul:
http://www.tunewear.com/e...t/icewear_nano/index.html
http://www.ezgear4u.com/ezSkinNanoPR.htm
vin de eerste wel wreed (flipcase ding moet er cool uitzien met zwarte nano)..helaas pas shipped vanaf october
http://revision3.com/systm/subsystm/ipodnano/
Veel kijk en
Verwijderd
De eerste keer dat de batterij oplaadt he, hoe weet je wanneer hij vol is? Hij geeft nu een volle groene streep aan met een stekker icoontje erin, is hij in de fabriek al opgeladen? Zit er pas een paar minuten in nl.
Verder is het wel een heel mooi apparaatje hoor
Edit: krijg nu vol op het scherm charged, hij zit dus vol
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 15:55 ]
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
geen echte foto's
http://www.proporta.com/F....php?t_id=1337&t_mode=des
Verwijderd
Ging iets fout icm mijn externe USB2.0 HD, die sloeg zowat op hol, en na het een en ander los gekoppeld te hebben kreeg hij I: als drive letter meer, dit was F: en dat heb ik ook weer zo veranderd in Administartive Tools, kan het daar aan liggen?
Hij is wel lekker klein n licht zeg, voel hem nauwelijks in mijn broekzak
atrac heeft een zuiniger psychoacoustisch model waardoor het (overigens vooral op lage bitrates) een stuk efficienter toegepast kan worden in portable players (dat is ook waar het formaat oorspronkelijk voor bedoeld is). een hogere efficientie gaat echter nagenoeg altijd ten koste van de geluidskwaliteit, wat ook ondersteund wordt in de meeste subjectieve luistertests:Dagg schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:35:
Testen bewijzen dat ATRAC betrouwbaarder en stabieler is dan PASC en MP3.
(voorbeeld van 128k dubbel-blinde luistertest met o.a. lame mp3 & atrac3, uitgebreide resultaten vind je hier).

er zijn genoeg abx tests te vinden die dit onderschrijven. op hogere bitrates presteert atrac relatief iets beter, maar nog altijd niet even goed als ogg, mpc en mp3, en verliest voor een groot deel ook zijn efficientie. dus kortom, zeker als je je muziek ook nog eens ergens anders wilt beluisteren dan op je portable player, dan ga je niet voor atrac.
(en je gaat zeker niet re-encoden, dat is gewoon zonde van je tijd en je muziek).
edit: ik kan me overigens niet precies voorstellen wat je bedoelt met een 'betrouwbaar' of 'stabiel' bestandsformaat
[ Voor 12% gewijzigd door litemotiv op 13-09-2005 17:08 ]
Je vergelijkt hier mp3 met Atrac3. Maar Dagg heeft het over het originele Atrac formaat zoals gebruikt in minidisc (en dus niet de HiMD of NetMD). De oorspronkelijke Atrac encoding heeft een veel hogere bitrate (logisch, want op een schijfje past dan ook 1 cd) wat het verlies tov mp3 compenseert.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Juist, maar laten we er maar over ophouden ik ga gewoon een keer wat luister testjes doen, dat is her en der wel mogelijk en dan ziet ik wel waarmee ik thuis komCanaria schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:09:
[...]
Je vergelijkt hier mp3 met Atrac3. Maar Dagg heeft het over het originele Atrac formaat zoals gebruikt in minidisc (en dus niet de HiMD of NetMD). De oorspronkelijke Atrac encoding heeft een veel hogere bitrate (logisch, want op een schijfje past dan ook 1 cd) wat het verlies tov mp3 compenseert.
Tomahto Tomayto...Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 08:45:
[...]
Mini was niet echt brushed metal. Het was geanodizeerd aluminium.
Je snapt toch wat ik bedoel

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Maar nog een vraagje. Ik zie net op de apple site dat USB 2.0 vereist is en ik heb dus alleen USB 1.1. Is dit echt een proleem of gaat alleen het uploaden van de mp3tjes gewoon een stuk langzamer ?
Edit: Heb toch maar een usb 2.0 pci kaartje besteld...
[ Voor 8% gewijzigd door [FrEEzEr] op 13-09-2005 19:26 ]
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Ik kan me niet voorstellen dat het vereist is, dat is tot nu toe bij geen enkele mp3speler zo, en ik zie ook geen reden om het niet backwards compatible te maken.[FrEEzEr] schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:47:
Staat nu in mijn orderstatus dat mijn ipod nano + ipod nano dock 18 oktober verzonden wordHoop toch echt dat ze hem eerder verzenden...
Maar nog een vraagje. Ik zie net op de apple site dat USB 2.0 vereist is en ik heb dus alleen USB 1.1. Is dit echt een proleem of gaat alleen het uploaden van de mp3tjes gewoon een stuk langzamer ?
Denk dus inderdaad dat het alleen wat langzamer gaat.
hmm ja klopt, dan is het uberhaupt geen nuttige discussieCanaria schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:09:
[...]
(los van het feit dat ook atrac-1 natuurlijk geen cd-kwaliteit biedt).
litemotiv schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:10:
[...]
hmm ja klopt, dan is het uberhaupt geen nuttige discussie![]()
(los van het feit dat ook atrac-1 natuurlijk geen cd-kwaliteit biedt).
Een "origineel" MD schijfje is 160 mb, een CD is 650 mb, dus ga maar rekenen.
Hoedje schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:47:
[...]
offtopic:
Een "origineel" MD schijfje is 160 mb, een CD is 650 mb, dus ga maar rekenen.
juistem, en je kan lossless encoden tot zo'n 300mb
Verwijderd
ze sturen eerst je ipod waarschijnlijk, dan als die dock weer in voorraad is wordt die verstuurd[FrEEzEr] schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:47:
Staat nu in mijn orderstatus dat mijn ipod nano + ipod nano dock 18 oktober verzonden wordHoop toch echt dat ze hem eerder verzenden...

Ik heb hetzelfde probleem. Van mijn zus d'r ipod weet ik dat via usb 1.1 het updaten van je ipod ongeveer 1,5uur duurt. En aangezien ik ook geen usb 2.0 heb en wel m'n nano snel wil kunnen updaten, ga ik een usb 2.0 pcmcia kaartje halen.[FrEEzEr] schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:47:
[ Voor 2% gewijzigd door Maxster4th op 13-09-2005 20:46 . Reden: ticvout ]
Succes is een keuze
Ik denk niet dat je dat wil gaan proberen... garantie kwijt, en een hoop gepruts. bovendien zijn 4GB flash kaartjes ontzettend duur, dus je haalt er ook geen winst uit.TiBoD schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:03:
Is het trouwens mogelijk om als je een 2gb versie koopt, deze te modden naar een 4gb versie d.m.v geheugenchipje erbij plaatsen?
"erbij plaatsen" gaat dus niet lukken.
[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 13-09-2005 21:06 ]
Interessante gedachteTiBoD schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:03:
Is het trouwens mogelijk om als je een 2gb versie koopt, deze te modden naar een 4gb versie d.m.v geheugenchipje erbij plaatsen?
Vroeg of laat zal er vast een gekke Japanner zijn die het gaat proberen
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Je bent een tweaker of niet heRoD schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:05:
[...]
Ik denk niet dat je dat wil gaan proberen... garantie kwijt, en een hoop gepruts. bovendien zijn 4GB flash kaartjes ontzettend duur, dus je haalt er ook geen winst uit.
"erbij plaatsen" gaat dus niet lukken.
Dat heeft mijn Beatman bijvoorbeeld wel, daar kan nog een extra geheugen module bijgesoldeerd worden. Maar of dat dat bij de iPod ook zo is weet ik niet..
Of het winstgevend is is een tweede, maar dat boeit niet
Verwijderd
Ik heb geen mini maar ik weet wel dat je de baterij kunt LATEN vervangen door Apple tegen bealing vn dacht ik 50 EURO. Wat de dur betreft lijkt me het sterk dat dat zo is maar je weet niet...Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:43:
ik heb een vraagje aan mensen met een ipod mini, ik lees op sommige sites dat na een jaar de batterij van de ipod mini na opladen maar een kwartier meegaat, is dat bij jullie ook zo, en is er een mogelijkheid om de accu dan te verwisselen, zonder daarmee een mogelijk de ipod te beschadigen?
De eenjarige garantie dekt de vervanging van een kapotte batterij. Je kunt deze garantie tot twee jaar uitbreiden via AppleCare. Gedurende het tweede jaar vervangt Apple de batterij zodra de capaciteit minder is dan 50% van de oorspronkelijke capaciteit. Als de garantie is verlopen, vervangt Apple de batterij voor € 130.90. Apple verwerkt de batterij vervolgens op een milieuvriendelijk manier.
Levi (Utrecht)
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Is dat mogelijk dan?Breepee schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:14:
Iemand al onder Linux muziek op z'n nano gezet?
Kan dat niet met amarok ? Die heeft Ipod support.Breepee schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:14:
Iemand al onder Linux muziek op z'n nano gezet?
Pff, dus je kunt beter een nieuwe mp3-speler kopen dan de batterij vervangenLevi schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:14:
Als de garantie is verlopen, vervangt Apple de batterij voor € 130.90. Apple verwerkt de batterij vervolgens op een milieuvriendelijk manier.
De mijne is nog steeds in hong kong volgens tnt
Ik heb de mijne trouwens laten graveren... heb je dat ook gedaan? Misschien scheelt dat in leveringstijd?
en met heel veel geluk 1 dag
Hmm ok.. ik heb em afgelopen donderdag besteld... ik kreeg zondag een e-mail dat hij geshipped is...peddro schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:21:
Voor graveren moet je er 2 a 3 dagen bij op tellen![]()
en met heel veel geluk 1 dag
moet goed zijn toch?
Ach ik wacht het wel gewoon af.. hij wordt op me werk bezorgd... dus als er een tnt bus langs komt ga ik zweten
kun je hem niet gewoon bij een apple store, (bv in Utrecht in mijn geval), gaan ophalen ?
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
Clickwheel werkt erg prettig moet ik zeggen, het scherm heeft heldere en mooie kleuren
door onze redactie
AMSTERDAM - Dat de nieuwe iPod van Apple klein is, valt meteen te zien. Hij blijkt echter ook erg stevig te zijn.
De technologiesite Ars Technica heeft het nieuwe hebbedingetje uitvoerig getest, zowel op het gebied van functionaliteit als op het gebied van schadebestendigheid. Op beide vlakken scoorde het apparaat zeer goed, zeker op het het laatste vlak. Een keur aan marteltechnieken werd op de Nano losgelaten. Zo werd hij al joggend en al rijdend laten vallen en werd hij van diverse hoogtes gedropt.
De iPod laten vallen tijdens het joggen deed het apparaat weinig. Ook uit een rijdende auto vallen was geen probleem. Het eerste echte probleem ontstond pas nadat de Nano van ongeveer 3 meter hoogte op de grond viel. Het scherm was zeer beschadigd, maar de muziek speelde vrolijk door en ook de knoppen werkten nog naar behoren.
Toen werd het grove geschut van stal gehaald. Er werd met een auto over de Nano gereden. Het scherm was daarna total loss, maar de muziek speelde wederom gewoon door en de knoppen werkten ook nog perfect. De genadeklap kwam pas toen de iPod zo'n 12 meter de lucht in werd geslingerd en met een harde klap op de grond belandde. Toen was ook de muziek niet meer te horen.
Bron: www.telegraaf.nl
PSN: TDBtje
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar het is bijzonder oninteressant om telkens te lezen wie nu weer een iPod nano besteld heeft, welke kleur die heeft, en in welke stad 'ie is.
Bij deze 't verzoek dit soort opmerkingen achterwege te laten.