iPod nano

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.584 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

ForrestX schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:23:
[...]

Heb hem gisteren aan de lader gehad...luister nu een uurtje of 2, heel even een spelletje gespeeld, volume op kwart tot half...accu is op de helft, nog wel groen...niet echt overtuigend dus...

Een meevaller is het geluidvolume via de stereotoren. Ik heb gewoon een jack>tulp kabeltje tussen Nano en stereo. Nano op kwart volume, stereo zoals normaal..klinkt prima. Iets teveel bas maar dat zal aan de stereotoren liggen...niks moeilijk doen met tussen versterkers etc...
Die extra bas komt dus doordat het signaal dubbel versterkt wordt.

Wat ook kan is dat je de tulp-uiteinden in de "phono" aansluiting hebt gedaan. Zoja: eruit halen. Ik weet ook niet precies, maar het is heel erg slecht. Je moet ze gewoon in de Aux doen :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

ForrestX schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:23:
[...]

Een meevaller is het geluidvolume via de stereotoren. Ik heb gewoon een jack>tulp kabeltje tussen Nano en stereo. Nano op kwart volume, stereo zoals normaal..klinkt prima. Iets teveel bas maar dat zal aan de stereotoren liggen...niks moeilijk doen met tussen versterkers etc...
je signaal wordt nu dus wel twee keer versterkt. Een keer i/d Ipod en een keer in de versterker. Apple is zo slim geweest om je alleen een echte line-out te geven als je ook een dock koopt. Dan krijg je beschikking over het pure (onversterkte) signaal v/d Ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116474

_Ernst_ schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:21:
[...]

Moeilijk te fotograferen vind ik zelf, zeker als je goed wil laten zien hoe het er in het echt uitziet.

Zo ziet ie er uit als je er gewoon naar kijkt, dan heb je dus ook totaal geen last van de krassen:

[afbeelding]

Maar als je hem tegen het licht houd dan zie je het wel duidelijk, en op de foto zelfs nog duidelijker :X
Voor de duidelijkheid, in het echt ziet het er dus lang niet zo erg uit!

[afbeelding]
WOW, dat valt zwaar tegen zeg, ik zat net ook op de site te kijken van het apple forum, maar dat slaat alles, ik weet niet hoe mensen met hun dingen omgaan maar dat kan niet als je hem gewoon normaal gebruikt ( er komen hus wel krasjes op ) maar op het apple forum is gewoon slordig met je dingen omgaaan, verder doet een doekje met wat commandant wonderen, Gebruik ik ook wel is bij mijn phoon enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

ik zou niet met commandant aan de slag gaan! de krasjes die je ziet zijn hele fijne krasjes. hetzelfde als een zwarte auto (geen metallic) die door de wasstraat is geweest. commandant zal de grove krassen weghalen, maar je wel een berg kleine krassen teruggeven en dat is nu juist wat de mensen irriteert aan vooral de zwarte ipod (ik dus). dus als je er een koopt, koop dan een witte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerguy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 14:01
bij mij zitten er oppervlakkige krasjes op het scherm heel irritant kijk maar

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.ebbers/krasjes1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.ebbers/krasjes%202.jpg

hmm misschien ga ik maar die verzekering bij dixons claimen (of ik doe het over een maandje of 2 als ik een hoesje heb ;) )

voorderest krasjes op de ipod zelf tja, oppervlakkige gebruiks krasjes als het scherm maar heel blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155359

Ik ben een behoorlijke Ipod noob en heb het hele forum gelezen. Ik heb toch een vraag:

Als je de dock niet hebt, kan je de Nano dan alleen opladen aan de PC?
Als je de dock wel hebt, kan je 'm bij wijze van spreken bij elk stopcontact opladen, en dus niet alleen via de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155279

HJR schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:24:
Mijn iPod gaat deze week terug naar Apple. Ik ben niet tevreden. Ik heb een zwarte en die krast dus VEEEEEL te snel. Kijk maar eens op het forum van Apple zelf. Gewoon vingerafdrukken met een tshirt weghalen geeft al minuskule krasjes. Leuk op een zwarte hoogglans iPod! Ik denk dus dat de iPod er over een paar maanden niet meer uitziet. Dus vandaar dat ik gebruik maak van de return policy van Apple internet aankoop...
Ook ik heb overwogen om mijn witte ipod nano te retourneren naar apple nadat ik al na 2 oplaadbeurten het scherm niet meer ongestoord kon gebruiken (ik ga letten op de krassen en dat stoort echt, 3 diepe krassen). Het is gewoon te gek voor woorden. Voorheen had ik een iPod mini en deze was na 1 jaar gebuik in topstaat (gebruik geen beschermende toebehoren) en mijn nano is nu al bekrast aan alle kanten. De krassen zijn minder merkbaar dan bij een zwarte nano (vergeleken met een nano van een vriend, deze gaat hem ook terugsturen :Z ))

Begrijp me niet verkeerd. Het is gewoon een topspeler op 1 grote non-conformiteit na en dat is het snel krassen en daarom gaat die terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155279

[...]

Maar als je hem tegen het licht houd dan zie je het wel duidelijk, en op de foto zelfs nog duidelijker :X

[afbeelding]
Dat ziet er aardig bekrast uit. Realiseer je je wel dat je dit product nog maar (hooguit) een weekje in je bezit hebt ?
Afbeeldingslocatie: http://img398.imageshack.us/img398/3103/img31332oa.th.jpg

Krasvorming is onvermijdelijk op een gebruiksobject, maar ik had het al na 10 minuten gebuik en ik ben heel zuinig op mijn spullen.
Hoe ben ik aan die krassen gekomen? Ik stopte mijn nano in mijn fifth pocket van mijn jeans, net als Steve Jobs (8> . Na een tijdje haalde ik de ipod uit mijn zak en wat zag ik tot mijn verbazing... 2 dikke krassen op het display :Y). Ik keek nog of ik metalen delen had geraakt maar dat is dus niet ter sprake.

Het woord spijkerbroek kreeg opeens een andere betekenis voor mij. 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 155279 op 19-09-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HJR schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:03:
ik zou niet met commandant aan de slag gaan! de krasjes die je ziet zijn hele fijne krasjes. hetzelfde als een zwarte auto (geen metallic) die door de wasstraat is geweest. commandant zal de grove krassen weghalen, maar je wel een berg kleine krassen teruggeven en dat is nu juist wat de mensen irriteert aan vooral de zwarte ipod (ik dus). dus als je er een koopt, koop dan een witte....
Als je de allerfijnste commandant gebruikt, daar heb ik nog nooit krasjes mee gehad, het wordt er altijd beter op. alleen je moet het wel goed gebruiken ja,

Maar wel balen man van die krasjes, maarja doe hem wel in een fluweel zakje,

Morgen komt hij :| iemand enig idee hoe laat TNT zoiets bezorgd als je in Brabant woont ? Bergen op Zoom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
[...]

Moeilijk te fotograferen vind ik zelf, zeker als je goed wil laten zien hoe het er in het echt uitziet.

Zo ziet ie er uit als je er gewoon naar kijkt, dan heb je dus ook totaal geen last van de krassen:

[afbeelding]

[afbeelding]
WOW, dat is echt iets om hem niet aan te schaffen! Echt erg lelijk en niet over nagedacht! Er bestaan tig coatings om zo iets te gaan beschermen maar helaas heeft Apple hier niet aan gedacht. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Laatst online: 29-05 23:05
Ik ga hem niet kopen. Ik wilde heel graag een Ipod nano, maar ik haat krasjes.

Misschien dat ik nu voor een Ipod mini ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Ik stond ook bijna op het punt om een NANO te kopen. Hij is nu een week uit en nu beginnen veel gebruikers met het feit dat er al krasjes op zitten. Ja kijk het is natuurlijk een gebruiksvoorwerp en die brengen nou vaak gebruikerskrasjes met zich mee. Maar niet na een week. Ik ga maar over tot de Shuffle want ook ik haat krasjes in het begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119702

Aardig klote die krasjes, maar goed het is een gebruiksvoorwerp. Ik heb hem een week in huis en die van mij is compleet krasvrij. Draag hem dan wel in een Oakley zakje totdat de tubes beschikbaar komen. Echter bij de tubes is het scherm nog steeds onbeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 155279 schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:14:Hoe ben ik aan die krassen gekomen? Ik stopte mijn nano in mijn fifth pocket van mijn jeans, net als Steve Jobs (8> Na een tijdje haalde ik de ipod uit mijn zak en wat zag ik tot mijn verbazing... 2 dikke krassen op het display . Ik keek nog of ik metalen delen had geraakt maar dat is dus niet ter sprake.

Het woord spijkerbroek kreeg opeens een andere betekenis voor mij.
Klote voor je, maar hoe je het opschrijft is _/-\o_ :D :'( rofl

//offtopic

Ik denk dat ik zelf dan maar voor een soort hoesje ga omkijken.... ;(
Erg slordig dit. En ook al kun je er met een auto overheen rijden, maar als hij na een paar weken er niet meer uitziet is dat ook niet echt een fijn iets. :/

[ Voor 9% gewijzigd door -Skyhawk- op 19-09-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

awwexl schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:00:
Ik stond ook bijna op het punt om een NANO te kopen. Hij is nu een week uit en nu beginnen veel gebruikers met het feit dat er al krasjes op zitten. Ja kijk het is natuurlijk een gebruiksvoorwerp en die brengen nou vaak gebruikerskrasjes met zich mee. Maar niet na een week. Ik ga maar over tot de Shuffle want ook ik haat krasjes in het begin!
kom op je kan de shuffle toch niet vergelijken met de nano..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81498

ik wacht totdat deze uitkomt http://www.tunewear.com/e...t/icewear_nano/index.html - ziet er mooi uit en nooit meer krassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
M55 schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:06:
[...]

kom op je kan de shuffle toch niet vergelijken met de nano..
Ik vergelijk ook niet. Ik zeg alleen dat je het niet zo gauw met de Shuffle zou hebben die krasjes! Voor mij persoonlijk kies ik nu voor de Shuffle. Aangezien ik nu een mp3-speler moet hebben en ik afwegingen maak. En voor mij valt nu de NANO af. Let op: persoonlijke overwegingen en geen gebagataliseerde vergelijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

awwexl schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:15:
[...]

Ik vergelijk ook niet. Ik zeg alleen dat je het niet zo gauw met de Shuffle zou hebben die krasjes! Voor mij persoonlijk kies ik nu voor de Shuffle. Aangezien ik nu een mp3-speler moet hebben en ik afwegingen maak. En voor mij valt nu de NANO af. Let op: persoonlijke overwegingen en geen gebagataliseerde vergelijkingen.
offtopic:
ok :), maar ik snap eigenlijk niet dat mensen een shuffle nemen, voordat geld
kan je wel iets beters kopen.. maar ieder zijn keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Maverick schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:21:

[...]

Bij de Dixons in Bergen op Zoom, maar doe geen moeite, het was de laatste :+ (een 4g witte idd). Was ook nog bij het mac centre in Rotterdam (bij CS) maar die hadden alleen een zwarte 2G.
Hey een mede Bergen op Zoomer :D
Weet jij toevallig wanneer ze hier bij de dixons weer binnen krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 08:48
Ik vind die stickers wel heel mooi. En heb ongeveer over 2 weken een Nano dus ik zou het fijn vinden als er een IA komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:02
GSL schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:52:
[...]

Hey een mede Bergen op Zoomer :D
Weet jij toevallig wanneer ze hier bij de dixons weer binnen krijgen ?
offtopic:
hehe, nee, ze hadden er 1 voor mij, dus ik heb er niet echt naar gevraagd ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zoals ik al eerder heb vermeld een stukje boekfolie over de gehele voorkant (met uitzondering van het clickwheel dan) doet wonderen. iPod mooi beschermt zodat er geen krasjes op komen :)
Gewoon even langs de bruna of de v&d o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128805

Als ik heel eerlijk moet zijn dan ben ook ik wel een beetje aan het twijfelen gebracht door alles wat er op dit moment in dit topic te lezen valt met betrekking tot de krasgevoeligheid van de iPod nano.
Ik volg de reacties / gebruikerservaringen nog een paar dagen en dan trek ik mijn conclusies. Er staat namelijk nog een MP3-speler te wachten en dat is de Sony NW-HD5. Ik zal tussen deze twee gaan kiezen met als eventuele "outsider" nog de iPod Mini. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerguy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 14:01
Anoniem: 128805 schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:00:
Als ik heel eerlijk moet zijn dan ben ook ik wel een beetje aan het twijfelen gebracht door alles wat er op dit moment in dit topic te lezen valt met betrekking tot de grasgevoeligheid van de iPod nano.
Ik volg de reacties / gebruikerservaringen nog een paar dagen en dan trek ik mijn conclusies. Er staat namelijk nog een MP3-speler te wachten en dat is de Sony NW-HD5. Ik zal tussen deze twee gaan kiezen met als eventuele "outsider" nog de iPod Mini. :*)
ja ze houden niet van gras dat kietelt zo :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Laatst online: 03-04 20:39
Net zo krasgevoelig als een psp denk ik zo. Ik heb zelf nog geen Ipod Nano, wou er wel eentje maar ik zit me hier ook wezenloos te ergeren aan mijn psp die ook onder de krassen zit terwijl ik hem tot nu toe alleen nog maar thuis heb gebruikt...

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155359

Anoniem: 155359 schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:09:
Ik ben een behoorlijke Ipod noob en heb het hele forum gelezen. Ik heb toch een vraag:

Als je de dock niet hebt, kan je de Nano dan alleen opladen aan de PC?
Als je de dock wel hebt, kan je 'm bij wijze van spreken bij elk stopcontact opladen, en dus niet alleen via de PC?
Kan iemand mij hier nog even mee helpen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

die dock moet je toch OOK aan je PC (of mac :P) hangen?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149626

Zelfs als je een dock hebt kun je em niet opladen via stopcontact. Maar als je een USB-power adapter voor 15 euro bij de dixons koopt kan je hem overal met een stopcontact opladen zonder dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

heeft iemand al boeklon geprobeerd om z'n nano te beschermen tegen krassen? helpt het en kan je het gewoon over het clickweel plakken (dat hij ook nog werkt ;) en is het er nog knap van af te halen?) anders ga ik er maar een crystal shield bij kopen als ik hem over een aantal weken ga aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Clickwheel zou wel moeten werken denk ik, die werkte (dacht ik iig) met de temperatuur van je hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:23
GoldenSample schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:25:
heeft iemand al boeklon geprobeerd om z'n nano te beschermen tegen krassen? helpt het en kan je het gewoon over het clickweel plakken (dat hij ook nog werkt ;) en is het er nog knap van af te halen?) anders ga ik er maar een crystal shield bij kopen als ik hem over een aantal weken ga aanschaffen...
dat is nou precies waar ik ook aandacht ! :> alleen dan met vershoudfolie :P
als dit idd zou werken voor een weekje ofso, dan heb ik hier geen problemen mee :) zolang er maar geen (nee ook geen kleine :P) krassen op komen... want daar heb ik een hekel aan.. kwam bij mn vorige iPod ook al :(
helaas kan ik dus niet testen of het werkt als je het touch wheel ook bedekt, want mijn iPod is al verkocht...
iemand die dit voor me wil testen :?
zijn er trouwens ook mensen die zijn nano altijd in een zakje (zelf gemaakt hoesje van brillendoekjes :9) hebben bewaard en toch krassen hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:50
Ik heb ook problemen ook met die krasjes
maar met dit zijn ze zo weer weg.
http://www.ipodcleaner.com/
Het echte probleem is nog steeds niet opgelost, marja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:23

_Ernst_

Mark It Zero!

Het touchwheel werkt iig gewoon als er een laagje plastic overheen zit. Ik heb hem sinds gisteren in het plastic hoesje zitten waarin hij verkocht word, hopende dat dit het krassen enigsinds tegen zou houden. Het touchwheel doet het uitstekend door het plastic heen, nadeel is alleen dat er ook stof achterkomt wat er blijft zitten en dus ook kan gaan krassen... (stel je voor dat er een zandkorrel tussen iPod en beschermlaag komt :X)

Ik ga dalijk eens proberen of huishoudfolie ook werkt, en een beetje strak eromheen te doen is :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

In afwachting van mijn nano ben ik nu bezig itunes te installeren en het een beetje onder de knie te krijgen. Het programma bevalt me eigenlijk best. en dankzij de tip eerder in dit topic heb ik bij bijna alle bekende cd's een plaatje van het hoesje ingevoegd.
Maar nu is mijn vraag:
Is het verstandig om met iTunes mijn collectie mp3's over te zetten naar AAC?
AAC is natuurlijk het formaat van apple, is het dan ook zo dat de nano dat beter afspeeld als mp3's?
Of is het dan verstandig om mijn cd's opnieuw te rippen maar dan direct in AAC?

want eerst rippen van cd naar mp3 en dan weer naar aac lijkt mij niet zo handig. maar dat is gewoon puur speculatief.

Adrian- werkt en leert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Adrian-: het is niet aan te raden om je mp3 collectie om te zetten naar aac. Uit tests blijkt dat aac met dezelfde bitrate wel iets beter klinkt, maar het is de vraag of je dat verschil op een iPod met oordopjes hoort met het omgevingsgeluid dat kenmerkend is voor de plaatsen waar iPods over het algemeen veel worden gebruikt.
Verder verlies je met de mp3-aac conversie van bestaande mp3's kwaliteit, die zal nooit beter worden dan je oorspronkelijke mp3's.
Opnieuw rippen van je cd's is imo zonde van de tijd. Ik rip al mijn cd's standaard naar mp3 (op 160kbps) en dat is voor mij voldoende. Het voordeel is de uitwisselbaarheid, niet alle apparaten waarop ik muziek beluister (telefoon met mp3speler) kunnen aac afspelen.
Alleen als je zoveel mogelijk muziek op je iPod kwijt wilt, is aac aan te raden, omdat je met lagere bitrates kleinere bestanden hebt, en heeft aac minder storend kwaliteitsverlies dan mp3, wat betekent dat je met aac met lagere bitrates toekunt om aanvaardbare kwaliteit te houden.

[ Voor 17% gewijzigd door Canaria op 19-09-2005 22:14 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

canaria, bedankt voor het snelle antwoord.
Ik denk dat ik idd mijn muziek in mp3 laat staan. En dan eventueel wat veel beluisterde cd's opnieuw rip. met 4gb aan muziek heb je al aardig wat afwisseling, en of er dan 1000 of 900 nummers op passen maakt ook niet zo veel uit.

Adrian- werkt en leert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 21:25

DancePlaza

ninja

uit voorzorg van de krasjes heb ik mooi het plastic nog op laten zitten

toch ben ik even aan de slag gegaan met een zakje voor me nano om het krassen te voorkomen

men neme een zonnebril zakje (bij elke opticien verkrijgbaar)
je vraag je mams of ze hem ff wil bewerken tot nano formaat

en tadaa dit is het resultaat

Afbeeldingslocatie: http://img396.imageshack.us/img396/9650/afbeelding0283hj.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img396.imageshack.us/img396/8414/afbeelding0299sp.th.jpg

10 minuten werk ongeveer

heir nog wat vergelijkings foto's, en mijn sony mz-r900 gaat met pension na 5 jaar trouwe dienst :)

Afbeeldingslocatie: http://img396.imageshack.us/img396/9711/afbeelding0349bw.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img396.imageshack.us/img396/6117/afbeelding0331ua.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img396.imageshack.us/img396/9581/afbeelding0329qu.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img396.imageshack.us/img396/411/afbeelding0313rl.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img396.imageshack.us/img396/742/afbeelding0304sg.th.jpg

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 16:29
DancePlaza schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:12:
uit voorzorg van de krasjes heb ik mooi het plastic nog op laten zitten

toch ben ik even aan de slag gegaan met een zakje voor me nano om het krassen te voorkomen

men neme een zonnebril zakje (bij elke opticien verkrijgbaar)
je vraag je mams of ze hem ff wil bewerken tot nano formaat

en tadaa dit is het resultaat

[afbeelding]
[afbeelding]

10 minuten werk ongeveer

heir nog wat vergelijkings foto's, en mijn sony mz-r900 gaat met pension na 5 jaar trouwe dienst :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geef toe, wat moeten we zonder onze moeders? ;) :+
Best netjes gemaakt moet ik zeggen.. En wat een verschil met de MiniDisc speler zeg... pff :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 14:31

JaWa

zie hier een icon

kan een behulpzame tweaker aangeven waar ze nog zwarte 4gb nanos op voorraad hebben? Ik heb overmorgen een verjaardag en we willen haar verassen met een zwarte nano. Ik ga sowieso morgenochtend alle dixons in Amsterdam afbellen. Maar heeft iemand nog tips hoe ik voor woensdag aan een zwarte 4gb nano kom?

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 10:12
JaWa schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:47:
kan een behulpzame tweaker aangeven waar ze nog zwarte 4gb nanos op voorraad hebben? Ik heb overmorgen een verjaardag en we willen haar verassen met een zwarte nano. Ik ga sowieso morgenochtend alle dixons in Amsterdam afbellen. Maar heeft iemand nog tips hoe ik voor woensdag aan een zwarte 4gb nano kom?
ik was gisteren in naarden vesting bij de applestore (in het arsenaal van jan des bouvrie) en daar stonden volgens mij nog iets van 4 of 5 verpakkingen Nano in het zwart.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar als je het over amsterdam heb lijkt dit me prima te doen.

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL

GSL

Ik heb over mijn iPod 20 GB ook boeklon gedaan. Allemaal leuk en wel maar jekrijgt het spul er zonder plakresten er niet meer vanaf...(Pas na een halve fles terpentine lukste me het om mijn iPod weer niet-plakkend te krijgen |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GSL schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 07:41:
Ik heb over mijn iPod 20 GB ook boeklon gedaan. Allemaal leuk en wel maar jekrijgt het spul er zonder plakresten er niet meer vanaf...(Pas na een halve fles terpentine lukste me het om mijn iPod weer niet-plakkend te krijgen |:( )
Misschien had je ook stickerverwijderaar kunnen proberen, maar dat tast misschien weer het plastic aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Anoniem: 149626 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 08:51:
[...]

Misschien had je ook stickerverwijderaar kunnen proberen, maar dat tast misschien weer het plastic aan..
Zou ik niet proberen. De stickerverwijderaar die wij hier hebben is nogal agressief, heb een keer een poetsdoek met dat spul erin op een stuk 2 mm plastic laten liggen, de volgende dag zat er een gat in :X Denk niet dat je iPod dat zo leuk vind ;)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Nou, mijn ipod nano wil niet meer aan... waarschijnlijk is de batterij leeg, maar ik vind het wel vreemd. Ik had hem 3 uur opgeladen na aanschaf en in totaal maar 4 uur geluisterd. Kan hij dan al leeg zijn?

Straks is hij al kapot en mag ik een nieuwe zonder krasjes in ontvangst nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afewyards
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-05 08:14
dat komt waarschijnlijk omdat je de 1ste laad cyclus een volledige cyclus moet uitvoeren en geen snelle laad cyclus....
Maximum Battery Life
iPod can play up to 15 hours and iPod nano can play up to 14 hours on a full charge at original capacity. Apple runs a number of tests for battery life using songs encoded in various formats, including MP3, AAC and songs purchased from the iTunes Music Store. The songs are played continuously through a playlist without interruption, with backlight and equalizer off, using factory default settings.

Caselabs S5; EVGA Z370-Micro; 8700k @ 5.2; 1080ti @ 2100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

alcohol icm met een zakdoekje is het beste om stickerresten te verwijderen

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145139

Als rookie op IPod gebied, zit ik nu al een tijd te twijfelen wat ik zal aanschaffen aangezien die discman nu echt wel z'n beste tijd heeft gehad.

De IPod Nano ziet er goed uit en ik was dan ook vastbesloten daar voor te gaan, maar na alle negatieve verhalen over krasjes ben ik toch een beetje aan het terugkrabbelen.

Opzich maakt het mij niet zoveel uit of ik nou met een grote of een kleine IPod loop.
De enige eisen die ik heb zijn eigenlijk dat ie vlekkeloos MP3, WAV en WMA moet kunnen afspelen.
In vergelijking met de IPod Mini vind ik de Nano er toch wat bekakt vanaf komen, vooral door de 60 Euro duurdere prijs.
Maar om nou met een verouderd model te lopen, dat niet eens meer op de Apple site staat..

Ik ben nu echt de weg kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afewyards
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-05 08:14
jah kijk ok hij krast mss een beetje....het is en blijft een gebruiksvoorwerp....
als je gewoon zo'n iPod sok er bij koopt ofzow of binnen kort zo'n iPod tube dan krast ie ook niet meer... Ik heb er 1 besteld en krijg hem vandaag binnen

Caselabs S5; EVGA Z370-Micro; 8700k @ 5.2; 1080ti @ 2100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Heb net Apple store NL gebeld en Apple is niet van plan om zwarte accesoires uit te brengen voor de zwarte iPod uitvoering, we hebben het dan over de dockingstation en earphone. Vind dit persoonlijk toch wel een minpuntje. De reden hiervoor is dat men de kosten wil drukken :?

Op mijn vraag of Apple niet op de cunsumenten vraag wil inspelen kreeg ik te horen dat er weinig vraag naar is hiervoor. Als ik diverse fora's lees echter blijkt dit anders te liggen. Natuurlijk, het valt te overkomen, maar zo limiteren ze wel het keuze aanbod, terwijl er wel degelijk vraag naar is.

Overigens direkt de vraag gesteld of ie op voorraad is op het moment, dit was dus het geval. Maar wilde de Nano dus ook ff real live bekijken en er zijn nagenoeg geen winkels die hem op voorraad hebben liggen, ook geen demo/show model, omdat men die verkocht heeft. Een Dixons filiaal kreeg er maar 4 uitgereikt en heeft sindsdien niets meer toegeleverd gekregen en verwachten dit ook niet snel. Misschien dat Apple dus toch alleen verkoop via eigen kanalen forceert op deze manier. Wel jammer, want ff loeren is dus vrijwel niet mogelijk, wat de keuze dus ook weer moeilijker maakt.

Anyway, het blijft een mooi apparaatje, maarjah, kras kits leveren voor een hoge prijs zegt mij weer ook iets over de lage kwaliteit van het schermpje. En met al deze +'s en -'s vind ik de keuze moeilijk. Alleen naam zegt mij niet veel, en een foto ook niet. Meer mensen met die keuze moeite of doe ik nu te moeilijk ? :) Overigens kijkt Apple hier niet naar reactie's in het GoT forum |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Laatst online: 18-02 22:09

ForrestX

a click away from satisfaction

zimbab schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:44:
Ik heb even gezocht in dit topic, maar heb deze skins nog niet voorbij zien komen:

http://www.decalgirl.com/browse.cfm/4,3376.htm
http://www.decalgirl.com/browse.cfm/4,3374.htm
http://www.decalgirl.com/browse.cfm/2,201.htm

Best wel cheap en schijnbaar goed (als je de site mag geloven natuurlijk). Misschien wel iets voor een IA.
gisteren mijn bestelling geplaatst voor 1 transparant hoesje, scherm hoesjes en 2 hoesjes met plaatje...keep you informed over ervaringen!

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

afewyards schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:20:
jah kijk ok hij krast mss een beetje....het is en blijft een gebruiksvoorwerp....
als je gewoon zo'n iPod sok er bij koopt ofzow of binnen kort zo'n iPod tube dan krast ie ook niet meer... Ik heb er 1 besteld en krijg hem vandaag binnen
Kan je hier een foto van de achterkant neerzetten van die tube? ik kan dat nergens op internet vinden namelijk.
ForrestX schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:08:
gisteren mijn bestelling geplaatst voor 1 transparant hoesje, scherm hoesjes en 2 hoesjes met plaatje...keep you informed over ervaringen!
Waar heb je dat besteld? Op die site? ik zag ze namelijk ook op ebay staan, maar de verkoper had nog maar 2 punten en woonde in Taiwan, dus dan vertrouw ik het niet zo. Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Misschien kan je ook wat foto's plaatsen als je een cameraatje hebt?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 20-09-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:10:
[...]

Kan je hier een foto van de achterkant neerzetten van die tube? ik kan dat nergens op internet vinden namelijk.

[...]

Waar heb je dat besteld? Op die site? ik zag ze namelijk ook op ebay staan, maar de verkoper had nog maar 2 punten en woonde in Taiwan, dus dan vertrouw ik het niet zo. Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Misschien kan je ook wat foto's plaatsen als je een cameraatje hebt?
Ik heb bij decallgirl besteld inderdaad...gewoon rechtstreeks...met creditcard...was +/- $ 10,00 kwijt aan verzend kosten :(

Ben benieuwd naar de levertijd!

Ik zag overigens laatst bij de T for telecom shop een flesje (?) staan met spul waarmee je krasjes van je telefoondisplay kon weghalen...iemand daar ervaringen mee? Wellicht ook toepasbaar op de Nano...

[ Voor 17% gewijzigd door ForrestX op 20-09-2005 13:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100293

Vorige week gekocht en hij bevalt super. Het enige nadeel is die krasgevoelige behuizing. Extreem voorzichtig ermee gedaan, maar toch zitten er al een paar krassen op. Daarom net maar even een flesje ipod cleaner voor zwarte metalic besteld. Belachelijk dat Apple zo laat met die hoesjes komt. :r Kan er geen marketing-technische reden bij bedenken want je houdt eerder de verkoop van de Nano's tegen. Of zou dat juist weer de reden zijn? Want die dingen zijn nu al niet aan te leveren, bij de Dixons waren ze na 1 dag alweer uitverkocht, ik had de laatste :D
Maar ook nog een heel klein minpuntje : de album-titel beweegt niet tijdens het afspelen. Dus bij een langere album-titel zie je die soms niet volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100293 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:23:
Maar ook nog een heel klein minpuntje : de album-titel beweegt niet tijdens het afspelen. Dus bij een langere album-titel zie je die soms niet volledig.
Dat vind ik persoonlijk niet erg, wat wet mooi is dat de titels van de afspeellijsten nu wel scrollen. Dat miste ik echt op de ipod mini. Gelukkig kijk ik nooit naar titels van nummers en het was me ook niet opgevallen dat ze niet meer bewogen. Wel vreemd eigenlijk, op de mini doen ze dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 07:31

@r!k

It is I, Leclerq

Heb hem nu zelf een aantal dagen maar de oordopjes vond ik toch echt te slecht klinken.

Heb bij BCC de Sennheiser pmx60 gehaald en klinkt echt stukken beter, goede volle bass en mooie zuivere tonen itt de standaard oordopjes die nog wel eens wat krakerig wouden klinken.

Aanradertje dus :)

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100293

Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:08:
[...]

Dat vind ik persoonlijk niet erg, wat wet mooi is dat de titels van de afspeellijsten nu wel scrollen. Dat miste ik echt op de ipod mini. Gelukkig kijk ik nooit naar titels van nummers en het was me ook niet opgevallen dat ze niet meer bewogen. Wel vreemd eigenlijk, op de mini doen ze dat wel.
Die titel van het nummer zelf beweegt wel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100293 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:27:
[...]

Die titel van het nummer zelf beweegt wel hoor :)
Vreemd dat die andere user dat niet heeft. Ik had het nog niet geconstateerd omdat de fontsize een stuk kleiner is dan bij de ipod mini en alles bij mij er tot nu toe in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122087

Damn, ik ben blij dat ik niet aan mn impuls heb toegegeven meteen zo'n nano te kopen ;)
Krasjes, crashen, batterij..
Ik wacht nog wel even, misschien is de lanyard dan ook leverbaar :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wordt het niet eens tijd voor deel 2 ? Ik kwas 15 min te laat voor de TNT postbode :| SHIT ZEg, nu komt hij morgen , dan is er wel iemand de hele dag thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Anoniem: 116474 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:58:
wordt het niet eens tijd voor deel 2 ? Ik kwas 15 min te laat voor de TNT postbode :| SHIT ZEg, nu komt hij morgen , dan is er wel iemand de hele dag thuis
Waarschuwing:
Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar het is bijzonder oninteressant om telkens te lezen wie nu weer een iPod nano besteld heeft, welke kleur die heeft, en in welke stad 'ie is.

Bij deze 't verzoek dit soort opmerkingen achterwege te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
  • Laatst online: 26-05 17:56
JR1966 schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:16:
Nu heb ik ook zo'n mooie IPOD Nano 4GB aangeschaft maar ben niet erg enthousiast over de accu. Gisteren avond de proef op de som genomen en 'm na volledig opladen aangezet (medium geluidsniveau). Na 8,5 uur onafgebroken spelen raakte de accu al in het rode gebied. Daarbij dus geen gebruik gemaakt van het scherm ed.) Ik moet nog even kijken hoe lang het rode gebied duurt maar dit schiet toch niet echt op... Heel wat anders dan de geclaimde 14 uur...

Wie heeft soortgelijke of betere ervaringen ?
In het rode gebied gaat ie echter gewoon nog 6 uur door voordat ie echt dood gaat. In totaal dus 14,5 uur. Reänimeren koste me nog moeite. Ik had 'm gewoon aan mijn PC gehangen. Daar kwam alleen een teken in beeld dat de accu helemaal leeg was. Pas nadat ik (de volgende ochtend) ingelogd was kwam er na verloop van tijd weer een teken van leven. De logica tussen inloggen en opladen ontgaat me daarbij even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou dat vroeg ik mij dus nog wel af,
Als ik mijn pc uitzet, dan brand altijd nog mijn netwerk kabeltje vanuit mijn moederbord, net als mijn toetsenbord ( ps2 ) Dus er staat nog steeds spanning op, is dit ook zo als ik mijn pc uitzet apple erop dat hij door blijft laden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 23:10
Nou ik heb m`n Nano ook.. alleen zit ik ook wat over de battery in :S
Want toen ik em voor het eerst deed was de batterij vol.. altans dat gaf hij aan.. En na hem te hebben aangesloten op de pc ging ie opladen.. alleen na een half uur ofzo gaf ie al aan dat ie vol was }:O Dus dat vind ik een beetje vaag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Thesilence07 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:11:
Nou ik heb m`n Nano ook.. alleen zit ik ook wat over de battery in :S
Want toen ik em voor het eerst deed was de batterij vol.. altans dat gaf hij aan.. En na hem te hebben aangesloten op de pc ging ie opladen.. alleen na een half uur ofzo gaf ie al aan dat ie vol was }:O Dus dat vind ik een beetje vaag :?
Vind ik niet echt vaag, vind dit wel normaal. De reden hiervan is dat een batterij meestal wel 100% opgeladen is maar tegen dat die bij de consument geraakt die toch al wat van zijn opslag verloren heeft. Dit kan een uitleg zijn van wat jij mogen ondervinden hebt!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
nvidia schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:20:
[...]

Vind ik niet echt vaag, vind dit wel normaal. De reden hiervan is dat een batterij meestal wel 100% opgeladen is maar tegen dat die bij de consument geraakt die toch al wat van zijn opslag verloren heeft. Dit kan een uitleg zijn van wat jij mogen ondervinden hebt!
Mijn ervaring is juist dat accu's, al dan niet bij een product, áltijd leeg worden verkocht, ivm. veiligheids- en prestatieredenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JR1966 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:00:
Reänimeren koste me nog moeite. Ik had 'm gewoon aan mijn PC gehangen. Daar kwam alleen een teken in beeld dat de accu helemaal leeg was. Pas nadat ik (de volgende ochtend) ingelogd was kwam er na verloop van tijd weer een teken van leven. De logica tussen inloggen en opladen ontgaat me daarbij even.
Als je hem aan de pc hangt als hij helemaal leeg is, dan moet hij eerst een minuut of 30 opladen en daarna gaat hij automatisch aan, althans dat deed die van mij net wel. Na 4 uur was hij helemaal opgeladen (maar kan ook minder zijn, ik zat er niet met mijn neus op). Ik begrijp niet helemaal hoe je moest inloggen? Bedoel je dat screen lock ding?
HyperioN. schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:25:
[...]

Mijn ervaring is juist dat accu's, al dan niet bij een product, áltijd leeg worden verkocht, ivm. veiligheids- en prestatieredenen.
Vroeger wel, maar sinds kort niet meer. De telefoon van mijn vrouw was ook gelijk opgeladen (2 maand geleden gekocht), dit was een nieuw beleid van de fabrieken zei de verkoper. Dat begreep ik niet echt, maar tegenwoordig zijn accu's dus voor 50% of meer opgeladen als je ze koopt. Is ook zo bij de nintendo ds bijvoorbeeld. Ik vind het wel makkelijk, kan je gelijk genieten (nouja, er moet nog muziek op...)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 20-09-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 23:10
Trouwens.. nog een vraagje.. Als ie zegt dat ie "opgeladen" is.. houd hij er dan ook echt mee op.. of is ie dan toch nog wel aan het laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Thesilence07 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:02:
Trouwens.. nog een vraagje.. Als ie zegt dat ie "opgeladen" is.. houd hij er dan ook echt mee op.. of is ie dan toch nog wel aan het laden?
Ik neem aan dat er een li-po of li-ion accu inzit, in dat geval stopt hij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 12:15
* Liegebeest agrees with Snoeki...

Nieuwe Nokia? -> 70% vol
Nieuwe Nintendo DS -> 70% vol
Nieuwe iBook? -> 80% vol

Maak niet anders mee met nieuwe hardware de laatste jaren.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107924

Mijn vraag is een beetje offtopic omdat het over de iPod mini gaat, maar ik vroeg me af of iemand weet waarom ze uit de apple store zijn gehaald. Ik wilde namelijk een roze iPod mini met lazer engraving bestellen voor de verjaardag van m'n vriendin, maar sinds de iPod nano in de store staat kan de iPod mini niet meer besteld worden :(

Ik hoopte eerst dat Apple de prijzen van de mini zou verlagen na de introductie van de nano, maar zelfs in de winkels worden ze nog tegen normale prijzen verkocht.. Heeft iemand een idee of ze nog goedkoper gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

silentloop: vragen over iPod mini zijn inderdaad offtopic hier, maar een tip: bij Dixons kan je nu een mini kopen voor de normale prijs, maar krijg je er de dock gratis bij :)

Over de nano: ik las ergens dat de aanhechtingspunten van de kabel van de oordopjes is verbeterd. Dat zou goed uitkomen, want alle oordopjes die ik tot nu toe heb gehad (3x) hadden te maken met draadbreuk. Bij de splitsing naar links en rechts en bij de plug. Echt waardeloos :/

Verder vind ik het zelf heel jammer dat er geen aansluiting voor de afstandsbediening aanwezig is. Ik bediende mijn iPod onderweg altijd via de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Anoniem: 107924 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:53:
<KNIP>.. Heeft iemand een idee of ze nog goedkoper gaan worden?
offtopic:
Bij de dixons geven ze nu een dock erbij weg. Dat hebben ze wel eerder gedaan, maar is nu dus weer terug.

edit:
too slow, damn you canaria ;)

Ik heb vandaag mijn nano binnen gekregen. Allereerst verrast door de mooie zwarte kleine verpakking. En als je dan je pakketje opent, en twee ongelijke delen openslaat verwacht je je nano in de dikke kant, maar juist in de smalle kant zit de nano. Dat is de tweede schok.

De behuizing komt op mijn absoluut niet fragiel over, maar de mini lijkt sterker. De datatransfer met usb2.0 duurt mij te lang: ik zet 3,7Gb in ruim 40 minuten over. Dit kan aan mijn pc liggen, maar is wel ff lastig.

Om de kransgevoeligheid even te ontlopen doe ik ultra voorzichtig: ik laat het plastic nog even zitten dat om de nano zit en ga hem vervoeren (broekzak) in het zakje wat ik normaal voor mijn bril gebruik (het eerder genoemde oakley zakje). ASAP maar een bescherming kopen. Ik ga morgen even goed de functionaliteiten testen en batterij eens aan een endurance test onderwerpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Maxster4th op 20-09-2005 22:08 ]

Succes is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL

GSL

Maxster4th schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:07:
[...]

(lang verhaal...)

De behuizing komt op mijn absoluut niet fragiel over, maar de mini lijkt sterker. De datatransfer met usb2.0 duurt mij te lang: ik zet 3,7Gb in ruim 40 minuten over. Dit kan aan mijn pc liggen, maar is wel ff lastig.

(lang verhaal...)
In 40 min heb ik via usb 2.0 bijna mijn hele iPod 20 GB volgegooid...Dus ik denk dat er iets mis is ;)
Hoewel de overdrachtsnelheid naar mijn shuffle is ook übersloom >.<

[ Voor 53% gewijzigd door GSL op 20-09-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Laatst online: 12-05 20:33
GSL schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:14:
[...]

In 40 min heb ik via usb 2.0 bijna mijn hele iPod 20 GB volgegooid...Dus ik denk dat er iets mis is ;)
Hoewel de overdrachtsnelheid naar mijn shuffle is ook übersloom >.<
t verschil lijkt mij, jouw 20 gb is een harddisk en je shuffle en de nano is flash geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
Flashgeheugen hoeft zeker niet trager te zijn dan een HDD :) Zo'n 10MB/sec zou zeker wel mogelijk moeten zijn, en daarmee uitkomen op 6 minuten voor 4GB :)

40 minuten voor 4GB is 1.6MB/sec, dat lijkt sterk op USB 1.1 mode :)

[ Voor 19% gewijzigd door Xandrios op 20-09-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 01:45

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wat me wel tegenvalt is dat de Mini niet goedkoper is geworden. Had wel verwacht dat die wat goedkoper zou worden.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
FrankGuthrie schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:36:
Wat me wel tegenvalt is dat de Mini niet goedkoper is geworden. Had wel verwacht dat die wat goedkoper zou worden.
De Mini's die momenteel nog verkocht worden, zijn alleen nog uitlopende voorraden van dealers. Zij hebben dus de volle mep betaald voor de apparaatjes (qua inkoop), en omdat de marge op MP3-spelers al niet zo heel groot is, kunnen ze de prijs amper later zakken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

HyperioN. schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:51:
[...]

De Mini's die momenteel nog verkocht worden, zijn alleen nog uitlopende voorraden van dealers. Zij hebben dus de volle mep betaald voor de apparaatjes (qua inkoop), en omdat de marge op MP3-spelers al niet zo heel groot is, kunnen ze de prijs amper later zakken lijkt me.
Mwaaaah, die raken ze aan de straatstenen neit kwijt hoor. het prijs vershcil met de nano is miniem. Voor bijna dezelfde rpijs van een 4 GB heb je een 2 GB nano. Ik wacht het even af. Heb die spelers van Apple altijd duur gevonde, maar als die mini's gaan zakken dan heb ik er wel intresse naar.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Jeetje...zojuist mijn bestelde Nano aan mijn ex-vriendin kado gegeven. Wat is dat ding ongelofelijk klein zeg :/ Maar wel erg mooi en ook dat display valt me niks tegen!
Denk dat ik er ook maar één voor mezelf ga bestellen binnenkort...

Kewl spelletje trouwens dat je die nummers moet raden :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ebayzo op 20-09-2005 22:59 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81498

heb hem binnen, mooi ding :)

maar krast echt te erg. ik wou em ff schoonmaken met een handdoek met wat water en meteen weer krassen erbij, had hem ff in me broekzak en daardoor een redelijk dikke kras al in display en geen zand in broekzak :/ wil niet weten hoe hij er over een maand uit ziet als ik niet snel me iceware hoesje heb

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 81498 op 20-09-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Ebayzo schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:58:
Jeetje...zojuist mijn bestelde Nano aan mijn ex-vriendin kado gegeven.
ex vriendin een nano van 260 euro geven?
moet je je schuld afkopen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 05-03 14:58
Ik heb er ook een, maar...

Heeft iemand die sticker op de achterkant eraf gehaald zonder het ding te beschadigen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Xeanor schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:32:
Ik heb er ook een, maar...

Heeft iemand die sticker op de achterkant eraf gehaald zonder het ding te beschadigen? :P
Ja, gaat er na een tijdje pulleken gemakkelijk af, zonder resten achter te laten. Dacht ook even dat dat moeilijk zou worden, maar toen ik 1 puntje los had kon ik hem er zo aftrekken zonder dat er iets achterbleef :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
HyperioN. schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:25:
[...]

Dat is normaal wel inderdaad, waarom ze dat eigenlijk doen is mij ook een vraag :/ ;)
offtopic:
Grappig dat je uit Sambeek komt ;) woon paar km van je af :D

• Xeanor
  • Laatst online: 05-03 14:58
_Ernst_ schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:34:
[...]

Ja, gaat er na een tijdje pulleken gemakkelijk af, zonder resten achter te laten. Dacht ook even dat dat moeilijk zou worden, maar toen ik 1 puntje los had kon ik hem er zo aftrekken zonder dat er iets achterbleef :)
Klopt, heb em eraf :)

Ik was dus bang dat er allemaal plaksel bleef zitten, maar dus toch niet dankzij je post :)

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik ben nog steeds aan het twijfelen (en sparen) om een Nano te kopen.
Vooral ivm alle berichten over snel krassen. Ik heb een 2G 10Gb iPod gehad en deze had ook veel krassen na een jaar (zonder hoesje) maar deze zaten vooral op de metalen achterkant, de voorkant was nog vrij goed. Dat vond ik niet erg, maar krassen (zonder mishandeling) op het scherm/ voorkant binnen een paar dagen is natuurlijk wel erg klote.

Nu zag ik vanmiddag ook nog deze site:
http://www.ipodnanoflaw.com/

Als dit meer mensen gaat gebeuren lijkt het me toch verstandig te wachten op een rev. 2 of iets dergelijks.

[ Voor 13% gewijzigd door ZiegoM op 21-09-2005 01:43 ]

\_Specs_/

Anoniem: 64476

Na het zien van de link in de post hierboven, begin ik nu toch ook erg te twijfelen.
Volgende mij is de ipod nano ook zooo fragiel! iemand nog ervaringen gehad met zoiets?

• ForrestX

ForrestX

Anoniem: 64476 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:30:
Na het zien van de link in de post hierboven, begin ik nu toch ook erg te twijfelen.
Volgende mij is de ipod nano ook zooo fragiel! iemand nog ervaringen gehad met zoiets?
lees het topic door ..er staat ergens een linkje naar tweajers waar ze een Nano echt mishandelen en tot het moment dat ze hem 12 meter de lucht in gooien doet ie het prima..muv het beeldscherm dan...

Ik heb overigens de Nano bij Dixons met extra verzekering gehaald...mocht er iets zijn hoop ik dat ik wel goed zit...

[ Voor 12% gewijzigd door ForrestX op 21-09-2005 09:45 ]

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Anoniem: 87302 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:21:
[...]

ex vriendin een nano van 260 euro geven?
moet je je schuld afkopen ? ;)
Het was de 2GB versie :> Nee ik had haar eerst al een laptop belooft toen we nog verkering hadden. Maar toen zijn we uit elkaar gegaan, maar zien elkaar nog wel gewoon heel veel. Dus het is gewoon een hele goede vriendin. :Y)

Default blanke hetero

ZiegoM schreef op woensdag 21 september 2005 @ 01:42:
\Als dit meer mensen gaat gebeuren lijkt het me toch verstandig te wachten op een rev. 2 of iets dergelijks.
Mijn ipod mini (meest recente model) van een paar maanden oud had ook opeens zo'n kapot schermpje (wachten op rev. 2 heeft dus geen zin). De nieuwe Dixons verzekering dekt deze schade, kost tussen de 45 en 65 euro voor 3 jaar en dan heb je gelijk een nieuwe :)

Ik baal nog steeds van de mini van mij die ook zomaar kapot ging, maar heb toch de stap genomen om de nano te kopen door de dixons verzekering. Momenteel gebruik ik de nano trouwens nog niet , ik heb nog geen hoesje.

Waar kan je straks die ice hoesjes kopen? Ik hoor iedereen daarover, maar ken ze helemaal niet. Bij welke winkels liggen die straks?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 21-09-2005 10:00 ]

• nvidia
Hier zijn paar hoesjes voor de nano:

Afbeeldingslocatie: http://www.tunewear.com/img/collection/tunetag/tunetag_main.jpgTunewear Tunetag

Afbeeldingslocatie: http://www.tunewear.com/img/collection/tunepocket_nano/TUNEWALLET_nano3.jpgTunewear Tunepocket

Deze zijn welismaar te verkrijgen vanaf oktober. Tevens zijn er ook heel wat andere al ter beschikking. Apple heeft wat hoesjes (al dan niet mooi). Maar deze tunewear's stuff zullen wel heel wat kosten want dit is gemaakt van 100% hoogwaardig leder ... Al denk ik toch dat 1 van de 2 eentje van mij wordt!!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Is er iemand die weet of de prijzen van de Mini gaan dalen met de introductie van de Nano?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• nvidia
is nog niet onmiddelijk bekend. Ik denk persoonlijk dat ze wel zullen dalen maar nu nog niet. De nano is immers nog niet echt goed te verkrijgen in de winkels zoals Dixons, ... Vanaf het moment dat ze daar echt goed te krijgen zullen zijn verwacht ik toch een lichte prijsdaling!!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:00
Ebayzo schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:46:
[...]
Het was de 2GB versie :> Nee ik had haar eerst al een laptop belooft toen we nog verkering hadden. Maar toen zijn we uit elkaar gegaan, maar zien elkaar nog wel gewoon heel veel. Dus het is gewoon een hele goede vriendin. :Y)
Offtopic, maar ik heb respect voor je :)

• HyperioN
FrankGuthrie schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:15:
Is er iemand die weet of de prijzen van de Mini gaan dalen met de introductie van de Nano?
Als je even iets verder kijkt dan je neus lang is, die vraag is een paar posts boven je ook al gesteld (en beantwoord)!
the-edge schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:52:
[...]

Dat is normaal wel inderdaad, waarom ze dat eigenlijk doen is mij ook een vraag :/ ;)
offtopic:
Grappig dat je uit Sambeek komt ;) woon paar km van je af :D
offtopic:
Lol waar zie je dat? Staat niet meer in me profiel al een tijdje :? Waar kom jij vandaan dan? Kzit trouwens momenteel wel op kamers in Enschede, maar kom 's weekends nog thuis enzo.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

HyperioN. schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:02:
[...]

Als je even iets verder kijkt dan je neus lang is, die vraag is een paar posts boven je ook al gesteld (en beantwoord)!

[...]

offtopic:
Lol waar zie je dat? Staat niet meer in me profiel al een tijdje :? Waar kom jij vandaan dan? Kzit trouwens momenteel wel op kamers in Enschede, maar kom 's weekends nog thuis enzo.
Yup, en toch vraag ik het weer. Als de dat tegen het borst stuit, reageer er dan niet op.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• HyperioN
FrankGuthrie schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:06:
[...]

Yup, en toch vraag ik het weer. Als de dat tegen het borst stuit, reageer er dan niet op.
offtopic:
Waarom stel je vragen die al gesteld zijn? Als iemand anders straks antwoord: "Ja die prijzen gaan zeker 30% omlaag", ben je dan wel tevreden?

nvidia schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:50:
Hier zijn paar hoesjes voor de nano:
Volgens mij kan je dat spul hier bestellen: http://catalog.drbott.info/catalog.php?group=StartE
Maar ik denk dat het niet voor consumenten is???

Als je wat doorklikt op die site kom je heel wat moois tegen, complete boomboxen voor meiden bijvoorbeeld voor de ipod mini, maarja, ik heb geen eigen winkel :'(

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 21-09-2005 13:25 ]

• ForrestX

ForrestX

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:22:
[...]

Volgens mij kan je dat spul hier bestellen: http://catalog.drbott.info/catalog.php?group=StartE
Maar ik denk dat het niet voor consumenten is???

Als je wat doorklikt op die site kom je heel wat moois tegen, complete boomboxen voor meiden bijvoorbeeld voor de ipod mini, maarja, ik heb geen eigen winkel :'(
op de site staat een lijst met Resellers! Van Amsterdam tot Ureterp verkrijgbaar :P

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De 1000e post is alweer gepasseerd, tijd voor een nieuw iPod nano topic.

Het nieuwe topic staat hier: i Pod Nano (deel 2)

[ Voor 34% gewijzigd door Canaria op 21-09-2005 17:41 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar het is bijzonder oninteressant om telkens te lezen wie nu weer een iPod nano besteld heeft, welke kleur die heeft, en in welke stad 'ie is.

Bij deze 't verzoek dit soort opmerkingen achterwege te laten.