De normale iPod TV-Out en USB-Host? Laat me niet lachen
heheheVerwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:53:
zo...ff een bestelling gedaan voor die zwarte nano [afbeelding]
[afbeelding]
in de tussentijd vermaken we ons maar met hetgeen hierboven.
tweakers.net: Nieuwe iPod mini met kleurenscherm en flashgeheugen (van zaterdag 3 september 2005)
en hoe zit t nu met de iPod mini 8 gig dan? komt die er niet meer? Die wou ik namelijk halen, ik vind 4 gig in de nano namelijk weinig.Apple zal de populaire iPod mini de komende week grotendeels vernieuwen. Ten eerste zal de harddisk die nu nog in de mini wordt gebruikt, vervangen worden door solid state flashgeheugen. Naast de huidige capaciteiten van 4 en 6GB zal er ook een uitvoering komen met 8GB geheugen.
Ik heb nét een iPod 20 gig gehaald, maar ik vind em gewoon iets te groot. Een 8gig mini was perfect geweest. Alleen die prijzen he

En er werd gezegd dat de nano alle functionaliteit van de normale iPod zou bezitten. betekent dat ook foto's op je tv laten zien??
[ Voor 6% gewijzigd door johnneman op 08-09-2005 13:04 ]
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
Toch is het zo, kijk maar op de site van Apple. Je kunt je camera eraan hangen om hem als storage tank te gebruiken. Daarnaast kun je hem aan je TV hangen om foto's weer te geven.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:01:
Disclaimer: voor beide functies moet je wel accessoires kopen
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Mja, het is wel zo? Je kan ermee slideshows afspelen op je TV en foto's mee importeren van je camera, als je het goeie verbindingsstukje koopt.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:01:
Dat waren speculaties van ThinkSecret, en die zijn dus niet uitgekomen, zoals ondertussen ook al op hun site staat.johnneman schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:03:
[...]
en hoe zit t nu met de iPod mini 8 gig dan? komt die er niet meer? Die wou ik namelijk halen, ik vind 4 gig in de nano namelijk weinig.
Nee, dat is dus niet zo, zoals ik net al zei. De gewone iPod heeft TV-out en USB-in, de nano heeft dat niet.En er werd gezegd dat de nano alle functionaliteit van de normale iPod zou bezitten. betekent dat ook foto's op je tv laten zien??
Verwijderd
Anyone?Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:58:
Ik ga de witte bestellen. Echter, mijn zusje is studente. Dus ik wil hem met die korting bestellen.
Maar, dan gebruik ik mijn eigen account bij hun, zouden ze daar moeilijk over doen? Tevens laat ik mijn naam op de achterkant graveren...
Als ze jou gaan controleren of je echt student bent, moet het wel op dezelfde naam staan. Anders kan iedereen wel naar de buurman/vrouw lopen om een collegekaart te kopieren.
Ze controleren echter niet altijd, en als het je niet lukt om bewijs voor te leggen wordt je order geannuleerd. Verder is het natuurlijk ook niet echt eerlijk om iets te kopen met korting die je niet verdient. Je moet je even afvragen of het de moeite waard is om dat te doen, de 2GB versie is even duur en op de 4GB versie krijg je maar 15 euro korting, da's niet heel veel op 260 euro..
Verwijderd
Sja, met een verbindings-stukje, daar heb je het al 
Ik zal het even dubbelchecken, maar ik gok dat je zo 100 euro verder bent voor je een tv-out adapter en een usb-host adapter hebt
Ik zal het even dubbelchecken, maar ik gok dat je zo 100 euro verder bent voor je een tv-out adapter en een usb-host adapter hebt
Het gaat helemaal niet om de prijs, dat heb ik ook nooit als argument genoemd. Mijn argument was dat het met de gewone iPod mogelijk is, en met de nano niet, net als dat het niet met de shuffle kan. Vandaar dat mijn standpunt was dat de nano meer op de shuffle lijkt dan op de gewone iPod.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:15:
Verwijderd
Duurt het laden van dit topic bij jullie ook 5 minuten en 32 seconde?
En hij heeft overigens nog steeds geen USB OTG, maar een eigen vorm van USB OTG, voor puur en alleen foto's. Er kan bv. geen usb-stick met data in.
En hij heeft overigens nog steeds geen USB OTG, maar een eigen vorm van USB OTG, voor puur en alleen foto's. Er kan bv. geen usb-stick met data in.
Juist... Maar een ipod mini kon het ook niet... Dus is het alsnog een prima opvolger van de minifrim schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:18:
[...]
Het gaat helemaal niet om de prijs, dat heb ik ook nooit als argument genoemd. Mijn argument was dat het met de gewone iPod mogelijk is, en met de nano niet, net als dat het niet met de shuffle kan. Vandaar dat mijn standpunt was dat de nano meer op de shuffle lijkt dan op de gewone iPod.
Verwijderd
Wel erg jammer dat ik net heb geinvesteerd in de Mini iPod 4gb.
Ik had toch wel liever een kleinere gehad.
Jammer, ik dacht te lezen dat pas volgend jaar de opvolger van de Mini zou komen
Jammer, ik dacht te lezen dat pas volgend jaar de opvolger van de Mini zou komen
slechte redeneringfrim schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:18:
[...]
Het gaat helemaal niet om de prijs, dat heb ik ook nooit als argument genoemd. Mijn argument was dat het met de gewone iPod mogelijk is, en met de nano niet, net als dat het niet met de shuffle kan. Vandaar dat mijn standpunt was dat de nano meer op de shuffle lijkt dan op de gewone iPod.
Vervelend is dat ja! Ik herken het probleem..Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:27:
Wel erg jammer dat ik net heb geinvesteerd in de Mini iPod 4gb.
Ps. leuk je hier ook te zien
de accessoires zijn duur van AppleVerwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:15:

trouwens, ik kan iTunes 5 niet downloaden, jullie wel? http://www.apple.com/nl/itunes/download/ ik heb 2 browsers geprobeerd
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
Ik ook niet, waarschijnlijk een beetje overbelast. Vanmorgen rond 1 uur heb ik nog wel de Mac versie binnen getrokken. Even afwachten waarschijnlijkjohnneman schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:32:
[...]
de accessoires zijn duur van Applehoesje, 30 euro. photo kabeltje voor naar je tv, ook zoiets. dockingstation, 40 euro, etc, wel jammer. Maar, je krijgt wel altijd waar voor je geld bij Apple vind ik. Ik heb ook de In-Ear dopjes van Apple, steengoed spul hoor
trouwens, ik kan iTunes 5 niet downloaden, jullie wel? http://www.apple.com/nl/itunes/download/ ik heb 2 browsers geprobeerd
Hier ook niet, maar je kunt het ook gewoon bij Cnet downloaden.
http://www.download.com/i...10434447.html?tag=lst-0-1
http://www.download.com/i...10434447.html?tag=lst-0-1
Ik heb gisteren een mirrortje gemaakt voor iTunes5: http://kiwi.hlm.cyberhq.nl/~marco/iTunes5.dmg
(Kan op willekeurige momenten ook down zijn vanwege een docent die MSN tegen wil gaan door het verkeerde plugje er uit te trekken, die doos hangt in een lokaal in de hogeschool haarlem
)
(Kan op willekeurige momenten ook down zijn vanwege een docent die MSN tegen wil gaan door het verkeerde plugje er uit te trekken, die doos hangt in een lokaal in de hogeschool haarlem
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Volgens de presentatie heeft de nano dezelfde aansluitingen als de gewone iPod. Dan zou je dat verbindingsstukje dus ook aan je nano kunnen hangen, lijkt me zo.frim schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:07:
[...]
Mja, het is wel zo? Je kan ermee slideshows afspelen op je TV en foto's mee importeren van je camera, als je het goeie verbindingsstukje koopt.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Wat voor accesoires zitten er bij de nano?
Ik heb hier nog een ipod mini dock (niks aan waarschijnlijk?)
En een firewire kabel met aansluiting voor het stopcontact.
Wat kan ik verkopen samen met mijn mini en wat kan ik gewoon op de nano gebruiken?
Wat kan ik verkopen samen met mijn mini en wat kan ik gewoon op de nano gebruiken?
Yes, je kan hem eraan hangen, maar hij doet het dan niet. Dat is dan ook al getest.Hertog schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:40:
[...]
Volgens de presentatie heeft de nano dezelfde aansluitingen als de gewone iPod. Dan zou je dat verbindingsstukje dus ook aan je nano kunnen hangen, lijkt me zo.
Met de firewirekabel+adapter kun je hem opladen, maar er valt niet mee te synchroniseren en zo.StephaN schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:41:
Wat voor accesoires zitten er bij de nano?
[ Voor 35% gewijzigd door frim op 08-09-2005 13:44 ]
ja een OS X bestandje jaCyBeR schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:39:
Ik heb gisteren een mirrortje gemaakt voor iTunes5: http://kiwi.hlm.cyberhq.nl/~marco/iTunes5.dmg)

edit, verdammt

[ Voor 15% gewijzigd door johnneman op 08-09-2005 13:53 ]
K thx, dus ik kan mijn oplader gewoon houden.
Itunes 5.0 krijg ik trouwens heel langzaam binnen op mijn windows pc (6 kb/s), terwijl mijn apple hem waarschijnlijk van een andere server haalt want dat ging gewoon met 500kb/s
Itunes 5.0 krijg ik trouwens heel langzaam binnen op mijn windows pc (6 kb/s), terwijl mijn apple hem waarschijnlijk van een andere server haalt want dat ging gewoon met 500kb/s
Verwijderd
Bij De apple store in amsterdam CS krijg je als student niet alleen de studentenprijs op de powerbook (1399 euro) maar ook nog eens gratis een ipod shuffle van 99 euro. Is toch iets. Beter dan niets.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:35:
[...]
Bedankt voor je antwoord, maar dat is erg kl*te... Ik was namelijk van plan een iPod mini te kopen door deze actie, en die is nu niet meer te koop
Normaal was de actie geldig tot 8 oktober. Als er tegen die tijd geen update voor de PowerBook ging zijn, ging ik de huidige versie kopen, om toch van het aanbod te kunnen profiteren. Nu ga ik zeker wachten tot de update van de PB er is.
Verwijderd
voor 19 euro zag ik bij de dixons een USB - 220 volt oplader universeel.Liquid schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:14:
14 uur is veel, maar voor een flash player is het niet denderend lang. Stel je wilt een lange weekendje weg met muziek, dan moet je al snel een lichtnet adapter aanschaffen à 35 euro.
Dat ken toch ook op de ipod. Was wel een zwarte oplader dus voor de mensen met style
alleen geschikt voor de zwarte nano. De anderen (white) zijn gedwongen een witte van apple te kopen voor 35 duro.....
Verwijderd
Ha, my 2 cents :-) Ik heb net een optie genomen bij de apple store en er een online besteld. Ik wil er een hebben, dit ding is gewoon uber1337StephaN schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:18:
K deze ga ik dus kopen, zo even langs de apple shop, vragen wanneer ze hem verwachten
Verwijderd
waar zijn deze te koop?Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:42:
voor een euro had ik toen een auto oplader (firewire poort + sigarettenaanstekkerplug)
JEUK! Dit zou voor mij echt dé perfecte MP3-speler zijn, als hij ook een FM-tuner, voicerecorder (en evt line-in) zou hebben gehad! Waarom snapt Apple dit nog steeds niet?!
Wat ik dan nergens onmiddellijk lijkt te vinden is:
kan deze ipod Nano ook foto's via die speciale cable transporteren van de digicam nr de ipod zelf?
/edit/
Als ik de website quote:
kan deze ipod Nano ook foto's via die speciale cable transporteren van de digicam nr de ipod zelf?
/edit/
Als ik de website quote:
zal de photo cable ook wel werken veronderstel ikiPod nano works with all kinds of existing iPod accessories, so you can choose from hundreds already on the market today
[ Voor 43% gewijzigd door Dakoina op 08-09-2005 15:27 ]
OK. Dit is goede info. Is die 30-pins connector ook los te verkrijgen bij CONRAD oid?CyBeR schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:56:
[...]
Die dock adapter doet niets. Dat is puur een stuk plastic om het te grote gat van de normale dock wat kleiner te maken. Ik heb even een dock opengemaakt, aan de grootte van de printplaatjes te zien komt er idd een line signaal uit die 30-pins connector dat doorgelust wordt naar een 3.5mm minijack.
Verwijderd
Ik heb nog wel zo een 2dehands firewire naar die dock kabeltje...
mail maar als je interesse hebt.
Ik had er 1 nodig maar kreeg er plotseling 2.
Heb zelf ook gewoon dat stekkertje gebruikt en werkt perfect...
mail maar als je interesse hebt.
Ik had er 1 nodig maar kreeg er plotseling 2.
Heb zelf ook gewoon dat stekkertje gebruikt en werkt perfect...
Ik heb bij de mac shop in den haag een keer een kabeltje gezien met aan de ene kant een normale dock stekker en aan de andere kant 2 tulp uitgangen. Zodat je dus zonder dock ook lineout hebt.
Kan me niet voorstellen dat macshop in den haag de enige winkel is die dat ding verkoopt.
Gaat om deze winkel: http://www.ljs.nl/
Kan me niet voorstellen dat macshop in den haag de enige winkel is die dat ding verkoopt.
Gaat om deze winkel: http://www.ljs.nl/
[ Voor 8% gewijzigd door lowfi op 08-09-2005 15:32 ]
De product pagina van de Camera Connector is nog niet geupdate, dus het valt niet met zekerheid te zeggen.Dakoina schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:11:
/edit/
Als ik de website quote:
[...]
zal de photo cable ook wel werken veronderstel ik
Je zou denken van wel, aangezien hij een kleurenscherm heeft en de dock connector hetzelfde is.
Als je iets omhoog kijkt naar mijn vorige post dan zie je dat ik al heb vertelt dat dat al getest is, en dat het niet kan.Dakoina schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:11:
/edit/
Als ik de website quote:
[...]
zal de photo cable ook wel werken veronderstel ik
Toch is het vreemd, want dat klopt dan weer niet met de beschrijving van Apple zelf en de bewering van Steve op het podium, namelijk dat de nano met alle bestaande iPod accessoires overweg kan. Misschien hebben die testers iets verkeerd gedaan?frim schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:40:
[...]
Als je iets omhoog kijkt naar mijn vorige post dan zie je dat ik al heb vertelt dat dat al getest is, en dat het niet kan.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
misschien komt er nog een firmware update voor de nano? of zou dat een vreemde opzet zijn?Hertog schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:44:
[...]
Toch is het vreemd, want dat klopt dan weer niet met de beschrijving van Apple zelf en de bewering van Steve op het podium, namelijk dat de nano met alle bestaande iPod accessoires overweg kan. Misschien hebben die testers iets verkeerd gedaan?
Waar zie jij dan staan dat de nano met alle accessoires overweg kan ?Hertog schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:44:
Toch is het vreemd, want dat klopt dan weer niet met de beschrijving van Apple zelf en de bewering van Steve op het podium, namelijk dat de nano met alle bestaande iPod accessoires overweg kan. Misschien hebben die testers iets verkeerd gedaan?
Ik vind het trouwens een mooie vervanger voor mijn 1st Gen iPod.
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Wat een schitterend ding
. Ik denk dat ik mijn shuffle zeer binnenkort maar eens ga upgraden 
* vooghel zit over anderhalve week in San Francisco, en was al van plan om de Apple Store daar eens met een bezoekje te vereren
* vooghel zit over anderhalve week in San Francisco, en was al van plan om de Apple Store daar eens met een bezoekje te vereren
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Twee vraagjes:
1. Kun je spelletjes (zoals Solitaire) op de Ipod nano doen en tegelijkertijd je muziek luisteren?
2. Stel, je speelt spelletjes, hoe lang gaat de batterij dan mee?
1. Kun je spelletjes (zoals Solitaire) op de Ipod nano doen en tegelijkertijd je muziek luisteren?
2. Stel, je speelt spelletjes, hoe lang gaat de batterij dan mee?
Jawel. Telefonisch kan je nog steeds een iPod mini bestellen. Dus nog steeds gebruikmaken van die 150 euro kortingsactieVerwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:35:
[...]
Bedankt voor je antwoord, maar dat is erg kl*te... Ik was namelijk van plan een iPod mini te kopen door deze actie, en die is nu niet meer te koop
Normaal was de actie geldig tot 8 oktober. Als er tegen die tijd geen update voor de PowerBook ging zijn, ging ik de huidige versie kopen, om toch van het aanbod te kunnen profiteren. Nu ga ik zeker wachten tot de update van de PB er is.

joh! kan je er niet eentje extra meenemen?vooghel schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:59:
Ja. Behalve het 'raad het liedje' spel natuurlijk.X-GeaR schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:11:
Twee vraagjes:
Verwijderd
Pff heb spijt dat ik voor 360 euro een iPod photo (30gig) heb gekocht, deze nano is veel netter, dunner !
En zwart
!
Was die maar eerder uitgebracht..
En zwart
Was die maar eerder uitgebracht..
Voor het geval iTunes nog moeilijk/traag te krijgen is:
http://tamaela.nl/download.asp?f=iTunesSetup-5.0.0.35.exe
Online zo lang ik bandbreedte heb, wel graag op GoT houden.
http://tamaela.nl/download.asp?f=iTunesSetup-5.0.0.35.exe
Online zo lang ik bandbreedte heb, wel graag op GoT houden.
ik ga mijn mini dus proberen te verkopen en ga denk ik de Witte nano er voor terug halen
wat een ding UBER vet
wat een ding UBER vet
Verwijderd
edit:
hiervoor is http://www.tweakers.net/aanbod
hiervoor is http://www.tweakers.net/aanbod
[ Voor 86% gewijzigd door Canaria op 08-09-2005 19:19 ]
Verwijderd
Gnnjhmlmmw
Ga ik hem online bestellen of niet? Eigenlijk wil ik hem namelijk eerst eens in mijn handen hebben...Heeft iemand misschien al een demomodel in zijn/haar handen gehad?

Verwijderd
Daar zit ik ook mee. Ik wil abosoluut een nano hebben, maar een witte of een zwarte? Ik kan niet kiezen. Ik dacht eerst wit, maar zie foto's van de zwarte en ga twijfelen...Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:47:
GnnjhmlmmwGa ik hem online bestellen of niet? Eigenlijk wil ik hem namelijk eerst eens in mijn handen hebben...Heeft iemand misschien al een demomodel in zijn/haar handen gehad?
Rotzooi ook, heb ik net een nieuwe fiets gekocht omdat ik dacht dat de nieuwe ipods pas in november kwamen (ik had dat ergens gelezen), zijn ze nu al uit en is het ook nog eens een ding dat ik echt wil.
Hoe zit dat met het om je nek hangen? Dat is zo'n handige feature. Maar zo te zien moet je een koptelefoon van 40 euro!!! kopen om hem om je nek te hangen? Hopen dat er snel wat goedkopere alternatieve komen. Ik heb al een goede koptelefoon en hoef niet een apple ding van 40 euro, maar wil hem eigenlijk wel om mijn nek hangen... en een binnenzak heb ik niet in mijn jas (ja, lekker handig...)
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 19:08 ]
ALS mijn 3d gen stuk gaat oid, dan ga ik serieus overwegen dit juweel (want dat is het gewoon) aan te schaffen. Hopelijk is er tegen die tijd dan een 8GB versie met langere speeltijd
Zou bijna roepen GEEF me een reden om 'em te kopen
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
Heeft iemand een beetje ervaring met de vorige iPods of dat deze een beetje kras bestendig zijn ? Lijkt me dat dit toch wel en beetje een behoorlijke lak laag is ? Geen ervaring mee, maar wil misschien de Nano hado doen aan iemand, vandaar mijn vraag
Verwijderd
Wat dacht je hier van (ik kan die zwarte van jou dus niet vinden) klikVerwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:09:
voor 19 euro zag ik bij de dixons een USB - 220 volt oplader universeel.
Dat ken toch ook op de ipod. Was wel een zwarte oplader dus voor de mensen met style
alleen geschikt voor de zwarte nano. De anderen (white) zijn gedwongen een witte van apple te kopen voor 35 duro.....
Ik heb eigenlijk de zwarte op het oog, maar het lijkt er dus op dat je alle kabels en de hoofdtelefoon in het wit krijgt?
edit: waarschijnlijk doelde jij op deze? Deze is echter ook wit...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 19:42 ]
Ik heb een ipod mini, en moet zeggen dat het ding opzich aan de oppervlakte best vlot krast... Ook precies de reden dat ik er een condoompje voor gekocht heb...Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:38:
Heeft iemand een beetje ervaring met de vorige iPods of dat deze een beetje kras bestendig zijn ? Lijkt me dat dit toch wel en beetje een behoorlijke lak laag is ? Geen ervaring mee, maar wil misschien de Nano hado doen aan iemand, vandaar mijn vraag
Die laatste ziet er exact hetzelfde uit als het exemplaar dat ik op schiphol voor 15 euro had... Puik dingetje... Lijkt mij ook wat steviger dan die andere...Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:40:
[...]
Wat dacht je hier van (ik kan die zwarte van jou dus niet vinden) klik
Ik heb eigenlijk de zwarte op het oog, maar het lijkt er dus op dat je alle kabels en de hoofdtelefoon in het wit krijgt?
Glimmende dingen krassen altijd. Maar zolang 't gewoon de kleine gebruikskrasjes zijn vind ik dat persoonlijk niet lelijk. Grote diepe krassen wel natuurlijk maar zolang je een beetje normaal met 't beestje omgaat zul je dat niet voor zien komenVerwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:38:
ik wacht tot mijn verjaardag misschien is de prijs dan ook wat gedaald
een super mooi ding maar breekt dat niet gewoon als je niet oplet? en is de achterkant nou van spiffy metaal of plastic want ik vond het metaal achter op altijd zo mooi
toch had ik een prijs van 160 euro meer gewaardeert aangezien dat ongeveer de omgerkende prijs van dollars naar euro's was geweest achja nog even wachten
een super mooi ding maar breekt dat niet gewoon als je niet oplet? en is de achterkant nou van spiffy metaal of plastic want ik vond het metaal achter op altijd zo mooi
toch had ik een prijs van 160 euro meer gewaardeert aangezien dat ongeveer de omgerkende prijs van dollars naar euro's was geweest achja nog even wachten
i am the toast king whom rules over the moon!
Verwijderd
Ik wacht ook tot mijn verjaardag, maar dat is al over 3 wekenR!K? schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:10:
ik wacht tot mijn verjaardag misschien is de prijs dan ook wat gedaald
Weet iemand hoe het nu met die andere ipod mini's zit? Dat nieuwsbericht van een paar dagen geleden dat ze ook wat kleiner zouden worden en met flash geheugen? Of is dat nu van de baan?
Verwijderd
Weet 1 van jullie of je alleen de mp3tjes die je van iTunes hebt gedowload op je iPod Nano kunt krijgen? Of ook wel gewoon je andere mp3tjes?
Eerder hier op het forum werd dat geloof ik ook al gevraagd, maar er was geen antwoord op gegeven, dus ik probeer het nog maar eens
Als dat zo zou zijn, gaat het voor mij niet door. Ik ben wat dat betreft een echte nederlander: Gratis? Doe maar meer
Eerder hier op het forum werd dat geloof ik ook al gevraagd, maar er was geen antwoord op gegeven, dus ik probeer het nog maar eens
Als dat zo zou zijn, gaat het voor mij niet door. Ik ben wat dat betreft een echte nederlander: Gratis? Doe maar meer
Verwijderd
Met mijn ipod mini kan ik gewoon mijn gedownloade mp3tjes van nieuwsgroepen e.d. gewoon luisteren, zou niet weten waarom dat met de nano niet zou kunnen. En wie koopt hem anders?Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:38:
Weet 1 van jullie of je alleen de mp3tjes die je van iTunes hebt gedowload op je iPod Nano kunt krijgen? Of ook wel gewoon je andere mp3tjes?
Maarja, niemand heeft hem nog, dus als je 100% zekerheid wilt ipv 99,9%, dan moet je wachten totdat iemand hem heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 20:40 ]
Het staat gewoon in de specs welke bestanden de iPod nano kan afspelen:Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:38:
Dus neem maar van mij aan dat hij al je 'gevonden' mp3's ook gewoon kan afspelenAAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Music Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3 and 4), Apple Lossless, WAV, AIFF
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
die van 19 euro 99 hebben ze ook in het zwart, dixons amsterdamse poort. die bedoelde ik.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:40:
[...]
Wat dacht je hier van (ik kan die zwarte van jou dus niet vinden) klik
ehhh dat is toch gewoon de nano geworden? mini is eolVerwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:33:
[...]
Ik wacht ook tot mijn verjaardag, maar dat is al over 3 weken![]()
Weet iemand hoe het nu met die andere ipod mini's zit? Dat nieuwsbericht van een paar dagen geleden dat ze ook wat kleiner zouden worden en met flash geheugen? Of is dat nu van de baan?
Verwijderd
Persoonlijk vind ik het groote nadeel aan de iPod Nano dat er maar 2 of 4gb capaciteit is.. anders was ik ook een fiere bezitter geweest 
Waar ben jij er dan aangeraakt?
De iPod nano is maar 4gb, en voor mij extreem weinig, en de gewoone iPod van 20gb is ook tamelijk weinig vind ik. Heb al naar vele winkels gemailt naar de oude iPod Photo omdat die beschikbaar was in 30gb, en voor de rest hetzelfde is als de recente iPod. Maar de iPod Photo is niet maar verkrijgbaarVerwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:49:
Pff heb spijt dat ik voor 360 euro een iPod photo (30gig) heb gekocht...
iPod Photo (30GB) - Bestprices.nl. En nu terug ontopic zoals dawuss gevraagd heeft!
[ Voor 10% gewijzigd door nvidia op 08-09-2005 23:24 ]
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
En wat zou het verschil met de normale 21 iPod modellen moeten zijn?Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:40:
[...]
Met mijn ipod mini kan ik gewoon mijn gedownloade mp3tjes van nieuwsgroepen e.d. gewoon luisteren, zou niet weten waarom dat met de nano niet zou kunnen. En wie koopt hem anders?
Maarja, niemand heeft hem nog, dus als je 100% zekerheid wilt ipv 99,9%, dan moet je wachten totdat iemand hem heeft.
Tuurlijk kan je gewoon andere nummers afspelen.
Krasvast is een goede vraag, want dat was een van de "keynotes" van de iPod mini. Zo portable , dat deze wel krasvast moest zijn.
Maar de nokia 8800 - alleen maar rvs "metaal" - is ook krasvast, dus ik gok het wel bij de iPod nano.
ik denk eerlijk gezegd dat de nano niet echt krasbestendig zal zijn. maar dat geeft niet daar zijn hoesjes en sokjes voor verkrijgbaar.
Verwijderd
het is een hele mooi ipod versie, maar ben ik de enige die vind dat hij nou net iets te groot is om hem om je nek te hangen. Ik zou het echt een last vinden om zoiets "groots" te dragen om je nek.
Ik heb hem nog niet in het echt gezien uiteraard, maar hij lijkt me niet echt geschikt voor de nek, jammer anders had ik er ook een besteld.......
Ik heb hem nog niet in het echt gezien uiteraard, maar hij lijkt me niet echt geschikt voor de nek, jammer anders had ik er ook een besteld.......
Bij dit soort dingen is volgens mij niet zozeer de grootte bepalend voor of het prettig is of niet, maar het gewicht. En dit dingetje is vrij licht. Qua grootte kun je een originele iPod ook wel om je nek hangen, maar dan is 't gewicht toch echt wat 't onprettig maaktVerwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 02:38:
het is een hele mooi ipod versie, maar ben ik de enige die vind dat hij nou net iets te groot is om hem om je nek te hangen. Ik zou het echt een last vinden om zoiets "groots" te dragen om je nek.
Ik ga hem zeker kopen en ik denk niet dat ik em om mijn nek ga hangen. Dat moet toch niet
Verwijderd
Goeie vraag, ik zat het me al de hele dag af te vragen en heb nog nergens een antwoord gevonden.6killer schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:18:
Zou er ook een zwarte dock en lanyard-met-oordopjes komen? (voor een zwarte versie dus)
Ik vind zwarte echt Über gaaf
Maar zonder zwart docking station en zwart draad/dopjes wordt het toch écht een witte.

Iemand meer info?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 03:28 . Reden: typo ]
Verwijderd

Zal dat in mijn camera passen?

USB-Only? Geen fire-wire mogelijkheid?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 07:54 ]
Yop, USB only, fire-wire wordt minder bij Apple die stappen blijkbaar ook wat vaker over op USB, maar dat gaat nog niet vlot iig bij de Apple comp's.Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 07:52:
Ja, maar dat wisten we al, dat heb ik ook al in dit topic gezegd.Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 07:52:
[afbeelding]
Zal dat in mijn camera passen?
[afbeelding]
Waarschijnlijk beginnen ze nu toch echt wat ruimtegebrek te krijgen en hebben ze daarom besloten de FireWire controller weg te laten, dat scheelt weer wat ruimte op een printplaatje. De hele iPod-lijn gaat weg van de FireWire, de gewone iPods worden nu ook al geleverd met een USB-kabel (hoewel FireWire daar nog steeds wel mogelijk is).
Apple's FireWire implementatie is ook niet je-van-het, en met FireWire 800 zijn er nog steeds veel performanceproblemen die Apple nog steeds niet heeft opgelost.
[ Voor 10% gewijzigd door frim op 09-09-2005 09:11 ]
zie ik hier een analogie met Anakin Skywalker ?...lux schreef op donderdag 08 september 2005 @ 07:41:
Je ziet dat apple aan het veranderen is van design ... van wit naar zwart
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Heb dat univerzeel ding getest in de winkel en ging niet op voor mn ipod. er wordt ook een beetje voor gewaarschuwd tegen univerzeel spul beter koop je er 1 van aple zelf.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:09:
[...]
voor 19 euro zag ik bij de dixons een USB - 220 volt oplader universeel.
Het is wel meer van 't zelfde, die ipods. Eenmaal een leuk design, en huppatee: uitmelken maar! Kan iemand mij uitleggen wat je aan die stroomvretende kleurenpostzegel hebt? Ze gaan toch niet vertellen dat je daar foto's op kan bekijken?
Ja, dat ding bij dixons is 20 piek, die van apple is (uit mn hoofd) 25~30 piek, dus waarom dan niet gelijk die van Apple? Weet je zeker dat het goed werkt en er nice uitzietjordan2k schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 09:32:
[...]
Heb dat univerzeel ding getest in de winkel en ging niet op voor mn ipod. er wordt ook een beetje voor gewaarschuwd tegen univerzeel spul beter koop je er 1 van aple zelf.
Maarnee, ik vind de Nano niks (voor zover de foto's die ik gezien heb) kijk die clickwheel nou, die verhoudingen zijn toch weg? En het schermpje en de clickwheel worden kleiner, ik vind zelf die van mijn 20GB 4th Gen heerlijk, die van de mini vond ik al krap worden maar dan dit...

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Blijkbaar wel ja...pnieuwla schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 09:45:
[...]
Ze gaan toch niet vertellen dat je daar foto's op kan bekijken?
Weet iemand waneer hij bij de gemidelde Ipod Dealer licht ? kan het niet terug vinden op de aple site ?
Zou wel graag willen weten waneer ik hem bij een soort van D*****S kan kopen.
Zou wel graag willen weten waneer ik hem bij een soort van D*****S kan kopen.
Verwijderd
Even een grapje tussendoor:

Ik was van plan een 20 gig te halen, en ik denk toch dat ik daarbij blijf. Het prijs verschil is zo klein ten opzichte van het aantal GB. Maar ik moet zeggen dat ik de zwarte versie erg mooi vind.

Ik was van plan een 20 gig te halen, en ik denk toch dat ik daarbij blijf. Het prijs verschil is zo klein ten opzichte van het aantal GB. Maar ik moet zeggen dat ik de zwarte versie erg mooi vind.
Zou Apple ook gebruik gaan maken van OLED schermen in de toekomst? Dit zou naar mijn mening een nog mooiere uitstraling hebben op de iPods.
De ROKR komt deze maand in enkele Europese landen uit wanneer deze naar de Benelux komt is nog niet bekend net zoals de Nano.
De ROKR komt deze maand in enkele Europese landen uit wanneer deze naar de Benelux komt is nog niet bekend net zoals de Nano.
Hier in Rotterdam hebben ze me vertelde dat het ook ongeveer 2 weken ging duren
OLED's zijn toch altijd met veel minder kleuren?
"Luie mensen worden ook moe!"
uhm het zijn beide uitvindingen van apple zover ik weet?frim schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 09:09:
[...]
Ja, maar dat wisten we al, dat heb ik ook al in dit topic gezegd.
Waarschijnlijk beginnen ze nu toch echt wat ruimtegebrek te krijgen en hebben ze daarom besloten de FireWire controller weg te laten, dat scheelt weer wat ruimte op een printplaatje. De hele iPod-lijn gaat weg van de FireWire, de gewone iPods worden nu ook al geleverd met een USB-kabel (hoewel FireWire daar nog steeds wel mogelijk is).
Apple's FireWire implementatie is ook niet je-van-het, en met FireWire 800 zijn er nog steeds veel performanceproblemen die Apple nog steeds niet heeft opgelost.

Gisteren even een roze iPod Mini gekocht voor m'n vriendin
Ik vond het prijsverschil niet opwegen tegen de extra features. Ik heb nu 189 euro betaald voor de 4GB mini.. voor de nano met zelfde capaciteit had ik 20 euro meer moeten betalen en dan had ik nog maar de helft van de opslagcapaciteit en was ie wit
Met de 2de generatie hadden sommige mensen em binnen 2 of 3 dagen na de aankondiging.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:07:
net even met apple gebeld. als je hem besteld wordt ie over 5 dagen verstuurd ( 4gb versie)
hij is dan over 1,5 week bij je in huis.
Wat gaan jullie doen? Ligt ie niet eerder in de winkels dan? De ipod mini was ruim van tevoren aangekondigd, dus de winkels kregen (beperkte) voorraad.
Hoe ging dat met de geupdate ipod mini? Hoeveel dagen zat er tussen aankondiging en levering?
Firewire bedoel je? Nee hoor. Is gewoon een IEEE standaard die Apple voorzien heeft van een verkoopbare naam (http://standards.ieee.org/micro/).lowfi schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:57:
[...]
uhm het zijn beide uitvindingen van apple zover ik weet?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
nou, dat zou best wel eens kunnen.super-muffin schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:04:
[...]
Met de 2de generatie hadden sommige mensen em binnen 2 of 3 dagen na de aankondiging.
gisteren besteld, levertijd ca. 10 dagen zei apple. 5 werkdagen totdat ie verstuurd wordt en dan nog een paar dagen voor bezorging.
wat schept mijn verbazing?
mailtje van apple vanochtend 9.30 uur: your order has been shipped...
Hoe kan ik zien waar die is? In amsterdam of shanghai
Ik heb hem besteld bij mailamac.nl (daar kon het tenminste onder rembours), net een mailtje van terug gekregen dat de levertijd waarschijnlijk 1,5 week is. Kan ik mee leven, maar ik ga morgen nog even langs een zaak hier in eindhoven, misschien dat die het sneller kunnen.
Ik wil hem gewoon hebben
Ik wil hem gewoon hebben
Breepee schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:27:
[...]
Firewire bedoel je? Nee hoor. Is gewoon een IEEE standaard die Apple voorzien heeft van een verkoopbare naam (http://standards.ieee.org/micro/).
Dus... en nu weer nanoFireWire was developed primarily by Apple Computer in the 1990s, after work defining a slower version of the interface by the IEEE 1394 working committee in the 1980s. IEEE proposed the standard as a serial replacement for the SCSI bus. Apple's development was completed in 1995. It is defined in IEEE standard 1394 which is currently a composite of three documents: the original IEEE Std. 1394-1995, the IEEE Std. 1394a-2000 amendment, and the IEEE Std. 1394b-2002 amendment. Sony's implementation of the system is known as i.Link, and uses only the four signal pins, discarding the two pins that provide power to the device in favor of a separate power connector on Sony's i.Link products.
zou de fm transmitter voor de originele ipod ook op de nano passen? docks schijnen geen probleem te zijn, dus wellicht andere accessoires ook niet (zal wel een beetje uitsteken)?
Hmm, de vraag is, zit er nog een "afstandsbediening" ingang op en op de zelfde plek als bij de normale iPod's?litemotiv schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:42:
zou de fm transmitter voor de originele ipod ook op de nano passen? docks schijnen geen probleem te zijn, dus wellicht andere accessoires ook niet (zal wel een beetje uitsteken)?

Zo te zien niet dus..

[ Voor 14% gewijzigd door stevenP op 09-09-2005 14:11 ]
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Nee, als je de gallery op de Apple site bekijkt, zie je dat er alleen een hoofdtelefoonuitgang aanwezig is, en niet de afstandsbediening aansluiting.
Heel jammer vind ik.
Heel jammer vind ik.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Het valt me op dat de 4GB evenveel weegt als de 2GB versie. Dat terwijl flashgeheugen toch een x-aantal grammen weegt.
Hoe zou dit zitten? Zitten er in een 4GB 2 geheugenchips en is 1 ervan bij de 2GB vervangen door een gewicht (vulling). Of zitten er verschillende chips in waarbij bij de 4GB gebruik wordt gemaakt van een nieuwere techniek om meer MB'tjes in dezelfde ruimte te krijgen?
Hoe zou dit zitten? Zitten er in een 4GB 2 geheugenchips en is 1 ervan bij de 2GB vervangen door een gewicht (vulling). Of zitten er verschillende chips in waarbij bij de 4GB gebruik wordt gemaakt van een nieuwere techniek om meer MB'tjes in dezelfde ruimte te krijgen?
Flashgeheugen heeft wel een gewicht, maar niet een gewicht per MB ofzo.
Denk maar aan memorycards, of je nu een SD kaart hebt van 16 MB of van 2 GB, dat maakt in het gewicht niet uit.
Denk maar aan memorycards, of je nu een SD kaart hebt van 16 MB of van 2 GB, dat maakt in het gewicht niet uit.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dit topic is gesloten.
Let op:
Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar het is bijzonder oninteressant om telkens te lezen wie nu weer een iPod nano besteld heeft, welke kleur die heeft, en in welke stad 'ie is.
Bij deze 't verzoek dit soort opmerkingen achterwege te laten.
Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar het is bijzonder oninteressant om telkens te lezen wie nu weer een iPod nano besteld heeft, welke kleur die heeft, en in welke stad 'ie is.
Bij deze 't verzoek dit soort opmerkingen achterwege te laten.