Helaas zag ik onderstaand bericht pas net, hopelijk heb je nog iets aan het antwoord
Marc2984 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:25:
[...]
Ik heb toevallig net de bruine versie hiervan besteld voor €29, hij was in de aanbieding bij Informatique (nu helaas niet meer op voorraad). Bedankt voor je korte review, alleen heb ik nog een vraag: welke laptop doe jij erin?
Ik had eerst een Compaq Evo N800v (15.4") erin welke perfect paste (0.5cm over qua breedte en dikte), hier deed ik de laptop in de sleeve, en de sleeve in de tas.
Toen ik mijn nieuwe laptop binnenkreeg (Asus F3JC, 15.4" widescreen) bleek deze niet meer in de sleeve te passen, maar aangezien de sleeve vrij dik is heb ik de laptop maar gewoon los in de tas gedaan.
Naar mijn mening is de sleeve voor extreem zuinige gebruikers (NOFI), hij is gevoerd van binnen, biedt ongeveer 1cm dikke bescherming, en past prima in de tas.
Probleem is echter dat je eerst je laptop in de sleeve moet doen, daarna pas in de tas. Dit werkt niet fijn als je dit elk uur wil doen, geloof me.
Voor mensen die hun laptop meer 'gebruiken' en hem dus wel beschermd, maar niet hyper-beschermd willen is dumpen in de tas voldoende, de tas heeft namelijk zelf óók nog voering.
(Zie je waarom ik die sleeve dubbelop vond?)
Maargoed, de sleeve heeft nu een tweede functie, bewaren van de Compaq tot ik hem verkoop, zo ligt hij mooi beschermd
Samenvatting, wat past er nu precies in:
In de 15.4"-versie van de NE-MS tas kun je het volgende kwijt:
15.4" laptop max met sleeve erom
15.4" laptop
widescreen past
niet, alleen als je hem zonder sleeve inpast
Alles wat breder is dan een 15.4"-widescreen past
niet, bv een 17" normaal.
Qua hoogte zit de 15.4" wide ook vrij goed, ik zou niet hoger willen.
Bij je laptop kun je nog ongeveer 2 à 3 cm papier in a4-formaat kwijt (boeken in a5 passen niet altijd 2 naast elkaar), achterin nog ongeveer 1 a4-notebloc, voorin twee pennen, pakje kauwgom, muis, oplader, snoer, netwerkkabel, (begint krap te worden), broodje, flesje drinken, vol.
In de flap voorop kun je nog ongeveer 1 à 1.5cm aan a5 kwijt, denk aan agenda en losse papieren.
Hierna (zeker de eerste keer) moet je de tas een beetje aandrukken, als hij dichtzit en hij een tijdje staat pas het perfect, en het ziet er niet super-opgebold uit. De tas staat niet boller als een normale tas iig, maar ook weer niet zo plat als in de foto.
Heb je een laptop + 1 blocnote + pennen + muis + oplader, dan gaat dit iig zeker prima passen.
Boeken zijn dus een groter probleem zoals ik al zei, maar niet onoverkombaar.
[
Voor 29% gewijzigd door
DarthPlastic op 18-09-2006 22:09
]