Toon posts:

Ervaringen LCD Benq DV3750 HDTV 1080

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.214 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 09:07
Bij mij werkte 1360 x 768 x 60Hz zonder problemen (op de D-sub). Ik heb 1600x900x60Hz ook geprobeerd, maar dat nam hij niet aan.

Add: Hierjuist een film bekeken via D-Sub en het viel met toch wel wat tegen hoe het beeld pompte/schokte. Het is een soort van beeldlag. Hebben anderen die video bekijken met dit scherm via DVI of D-Sub hier ook last van?

[ Voor 47% gewijzigd door NuKeM op 05-01-2006 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hier iemand films die in 1080i zijn opgenomen dan? Die zou ik wel eens willen zien namelijk.
Ik zou DVD's namelijk het liefst in 576p willen afspelen aangezien dat de resolutie van een DVD is en ik graag het upscalen aan de DV3750 overlaat. Nu speel ik DVD's af op 720p, maar dat betekent dat de PC upscaled naar 720p en de TV verder upscaled naar 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:39:
Heeft hier iemand films die in 1080i zijn opgenomen dan? Die zou ik wel eens willen zien namelijk.
Ik zou DVD's namelijk het liefst in 576p willen afspelen aangezien dat de resolutie van een DVD is en ik graag het upscalen aan de DV3750 overlaat. Nu speel ik DVD's af op 720p, maar dat betekent dat de PC upscaled naar 720p en de TV verder upscaled naar 1080.
Vanavond zal ik ff 1080i / 1080p en 720p materiaal testen op dit scherm via DVI...
Ik heb al ff gekeken maar op mn ati kaart kan ik alleen 720p en 1080i als extra output opgeven.. enig idee hoe ik bijvoorbeeld 576p als output kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:44
Kan iemand die dit scherm in bezit heeft mij vertellen hoe snel het toestel is met het overschakelen naar een andere zender?

Graag wil ik ook weten hoe het zit met teletekst, is deze snel te benaderen en zet/houd het toestel redelijk wat pagina's in het geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NuKeM- schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:37:
Bij mij werkte 1360 x 768 x 60Hz zonder problemen (op de D-sub). Ik heb 1600x900x60Hz ook geprobeerd, maar dat nam hij niet aan.

Add: Hierjuist een film bekeken via D-Sub en het viel met toch wel wat tegen hoe het beeld pompte/schokte. Het is een soort van beeldlag. Hebben anderen die video bekijken met dit scherm via DVI of D-Sub hier ook last van?
Hij slikt blijkbaar 1360x768 wel via D-Sub maar niet via DVI. Jammer dan.

Dat beeldlag heeft te maken met de framerate van de film. Als je refresh 60 Hz is en de film zelf is 50 fps (PAL) of omgekeerd dan krijg je dat soort problemen. Maar een goede software player (PowerDVD?) moet dat effect compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:39:
Er zijn zat 1080i films/trailers/demos. Kijk anders hier http://www.apple.com/trailers
Modbreak:De edit-knop is er niet voor niets :o

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 05-01-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:18:
[...]
Ik heb al ff gekeken maar op mn ati kaart kan ik alleen 720p en 1080i als extra output opgeven.. enig idee hoe ik bijvoorbeeld 576p als output kan geven?
Dan zou je handmatig de resolutie 768x576x60 (4:3) of 1024x576x60 (16:9) moeten creeren. Dat kan met de Nvidia driver.

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 05-01-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChristiaanB schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:47:
Kan iemand die dit scherm in bezit heeft mij vertellen hoe snel het toestel is met het overschakelen naar een andere zender?

Graag wil ik ook weten hoe het zit met teletekst, is deze snel te benaderen en zet/houd het toestel redelijk wat pagina's in het geheugen?
Wat mij betreft snel zat. Niet irritant traag zoals bij sommige merken. Teletekst is ook snel genoeg. Geen problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 05-01-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:47

Niek

f.k.a. The_Surfer

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:01:
[...]

Hij slikt blijkbaar 1360x768 wel via D-Sub maar niet via DVI. Jammer dan.

Dat beeldlag heeft te maken met de framerate van de film. Als je refresh 60 Hz is en de film zelf is 50 fps (PAL) of omgekeerd dan krijg je dat soort problemen. Maar een goede software player (PowerDVD?) moet dat effect compenseren.
768p werkt hier anders perfect via DVI (op de DV3250, that is). Geen stottering of wat dan ook. Films kijken vanaf de PC gaat op deze manier ook perfect (het ziet er beter uit dan op een CRT en vele malen beter dan op een TFT, door ingebouwde deblocking filter).

[ Voor 17% gewijzigd door Niek op 05-01-2006 11:41 ]

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Surfer schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:40:
[...]

768p werkt hier anders perfect via DVI (op de DV3250, that is). Geen stottering of wat dan ook. Films kijken vanaf de PC gaat op deze manier ook perfect (het ziet er beter uit dan op een CRT en vele malen beter dan op een TFT, door ingebouwde deblocking filter).
Die filters kan je allemaal uitzetten via het service menu. Bij de 3750 dan. Ik heb ze ook uitgezet (alleen via DVI). Met de filters aan lijkt het "nep" scherp. Zonder filter is het wat natuurlijker.
Heeft iemand anders dat ook geprobeerd? Het gaat om "DATA In Filter".

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een super scherm zeg!!

Ik heb tot nu toe via DVI 1080i films (op 1080i output) en 1080p en 720p films (op 720p output) gekeken, en die zien er subliem uit!

Kleuren enzo allemaal perfect in te stellen, en recht van voren is zwart best goed zwart :D

had nog wel een vraagje, ik kijk nu dvd's via s-video want mn dvdspeler heeft geen component. Is het waard om een dvdspeler te kopen met component out?

DVD's via s-video zagen er trouwens ook zeer goed uit hoor, maar als het beter kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Heb je geen last gehad van het verticaal trillen bij 1080i?
Vandaag heb ik ook even het scherm aangestuurd op 1080i via DVI en het is natuurlijk erg mooi, maar die onrustige trilling houdt mij wat tegen om permanent of lang op 1080i film te kijken.
Xbox op 1080i ziet er dan weer heel rustig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt lijkt net of die lijnen op en neer gaan, maar dat kan je fixen door het volgende op "on" te zetten:
Menu > Feature > Advanced Feature > DVIFC (ON zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Hier werkt die DVIFC niet, het maakt het alleen maar erger ;(
Misschien kan je eens de gegevens doorgeven van je DVI output signaal (mogelijk heb je geluk en wil de elektronica wel zijn werk doen bij jouw waarden).

Mijn TV heeft overigens een productiedatum van december 2005 (zoals de meesten hier waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NuKeM- schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:20:
Misschien kan je eens de gegevens doorgeven van je DVI output signaal (mogelijk heb je geluk en wil de elektronica wel zijn werk doen bij jouw waarden).
Waarschijnlijk wel ja. Bij mij wordt het ook erger met DVIFC. Als je DVIFC aan zet dan zie je de lijnen extra trillen. Als je net een goeie timing had, dan zou het weleens kunnen helpen. Mischien de polariteit van het signaal omdraaien?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NuKeM- schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:20:

Mijn TV heeft overigens een productiedatum van december 2005 (zoals de meesten hier waarschijnlijk).
Welke gegevens wil je weten? en waar kan ik vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 10:49:
[...]

Welke gegevens wil je weten? en waar kan ik vinden?
Al die timing getallen van je videokaart driver settings voor 1080i, bijv. Sync polarity, timing etc. :)
Heb je een ATI of Nvidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:11:
[...]
Al die timing getallen van je videokaart driver settings voor 1080i, bijv. Sync polarity, timing etc. :)
Heb je een ATI of Nvidia?
ATi X800 XT (Vivo) pci-e met de laatste drivers.

Verder heb ik alleen 1080i gekozen, dus zou niet weten waar ik die gegevens kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:22:
[...]

ATi X800 XT (Vivo) pci-e met de laatste drivers.
Daar zou het verschil kunnen zitten. Ik heb een nvidia en Nukem ook.
DVIFC werkt echt bij jou? Beeld wordt echt helemaal stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:29:
[...]

Daar zou het verschil kunnen zitten. Ik heb een nvidia en Nukem ook.
DVIFC werkt echt bij jou? Beeld wordt echt helemaal stabiel?
Jazekers, ik had eerst ook lijntjes die op en neer gingen bij 1080i (ook bij 1080i films) en toen ik die optie aan had gezet was het weg.

Ik test het vanavond nog wel een keertje voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat mogelijk de oplossing: http://www.hifi-forum.de/viewthread-96-4186-22.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Mijn duits is slechter dan mijn chinees.. (en dat spreek ik niet....)
Ik ga hem maandag ophalen bij encyclue voor 1.527,59 is dat prijzig? of goede prijs?

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1527 is een mooie prijs voor dit moment. Ik heb 1460 ervoor betaald omdat ik het 3 maanden geleden heb besteld. Toen was de laagste prijs 1350, maar niemand kon het leveren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:54
Nou ik ben er bijna, ik heb nu native 1920*1080i d.m.v. in het service menu de overscan van 97 op 100 te zetten. Inderdaad zoals eerder gelezen krijg je dan 3 flinterdunne verticale gekleurde lijntjes aan de rechterkant (niet storend).
Helaas werkt hier die DVIFC ook niet... Dus nog steeds behoorlijke verticale geknipper (helaas WEL zichtbaar tijdens een HDTV fillempie) wanneer ik DVI gebruik. Zou dit misschien met de huidige, mijn SW versie te maken hebben? Waar zou je dat kunnen zien?

Heeft iemand al een Hyperterminal sessie naar de RS232 poort geprobeerd?
Heeft iemand al een HDMI-DVI(HDCP) kabel geprobeerd/ gebruikt?

Trouwens de prijs is bij komplett in 1 dag gigantisch omhoog geschoten (nu 1759,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Oplossing voor mij in combinatie met de 6600 nvidia kaart:
Gebruik powerstripe!
Vrijwel, nihiel trilling in 1920-1080i resolutie via DVI ingang

uit duits forum: 1080i:
PowerStrip timing parameters:
1920x1080=1920,88,44,148,1080,4,5,36,74250,776
Generic timing details for 1920x1080:
HFP=88 HSW=44 HBP=148 kHz=34 VFP=4 VSW=5 VBP=36 Hz=30

werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt. Ik zat te kijken naar Powerstrip want het lijkt dat de nvidia driver de instellingen niet wil veranderen. Bij advanced timing bedoel ik. De default instellingen komen steeds terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Powerstripe is idd een programma waar je heel veel mee kunt tweaken. Heb dr zelf ook goeie ervaring mee. (Niet met deze tv, maar een projector)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grotegok schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 10:40:
Oplossing voor mij in combinatie met de 6600 nvidia kaart:
Gebruik powerstripe!
Vrijwel, nihiel trilling in 1920-1080i resolutie via DVI ingang

uit duits forum: 1080i:
PowerStrip timing parameters:
1920x1080=1920,88,44,148,1080,4,5,36,74250,776
Generic timing details for 1920x1080:
HFP=88 HSW=44 HBP=148 kHz=34 VFP=4 VSW=5 VBP=36 Hz=30

werkt prima!
Ik krijg die waarden niet exact ingevoerd. Hij verandert steeds een ander parameter. Hoe is het jou gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Ik heb ze ook zitten proberen voor D-Sub (dus niet DVI).
Je kan die waarden best ingegeven in Advanced timings -> Custom resolutions
Ik vond overigens dat 1080i HDTV PAL-derived een redelijk rustig beeld gaf (toch al iets beter dan voordien), het trilt allemaal wel nog altijd, maar toch al wat minder (vooral dunne horizontale lijnen flikkeren nog altijd, vollere lijnen of gebieden vallen nu minder op).
Het moet trouwens perfect mogelijk zijn om je desktop redelijk netjes op 1080i weer te geven. Als ik naar mijn dashboard van xbox 360 op 1080i kijk, dan is alles daar ook haarscherp en trillingsvrij... het moet dus gewoonweg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NuKeM- schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:28:
Het moet trouwens perfect mogelijk zijn om je desktop redelijk netjes op 1080i weer te geven. Als ik naar mijn dashboard van xbox 360 op 1080i kijk, dan is alles daar ook haarscherp en trillingsvrij... het moet dus gewoonweg gaan.
Precies, als ik zit te surfen met 1080i dan wordt je er ook gek van, maar een 1080i film kijken gaat daar daarintegen wel weer uitstekend.

Ik heb net ff HL lost coast gedaan op 1920x1080 en daar heb je er ook last van (vsync aan/uit help niet).

Volgens mij moet er gewoon een instelling zijn die dit kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Beste mensen,

Ik ga hem maandagavond ophalen maar ik vroeg mij af welke beugels goed genoeg zijn om dit beest aan de muur op te hangen. m.a.w hebben jullie hem al aan de muur hangen en zoja met welke beugel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justin_Time schreef op Saturday 07 January 2006 @ 15:10:
Beste mensen,

Ik ga hem maandagavond ophalen maar ik vroeg mij af welke beugels goed genoeg zijn om dit beest aan de muur op te hangen. m.a.w hebben jullie hem al aan de muur hangen en zoja met welke beugel?
Ik heb de Vogel VFW 140 besteld, omdat ik hem ook nog wat schuin wil laten hangen. (ding nog niet ontvangen, tv al wel :) )

Op vogels.com staat een lijst met ondersteunende schermen, en de dv3750 stond daar ook bij (voor dit type)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Er is aan de achterkant volgens mij niets voorzien voor een eventuele ophanging. De voet zit wel vastgeschroefd, maar dat lijkt mij een eigen systeem van Benq. Het kan zijn dat ik mij vergis, maar kijk toch maar eens in de handleiding na of de ophangingsmogelijkheid voorzien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Heb even zitten googlen en bij vogels gekeken maar kan geen steun vinden die de 3750 ondersteunt en niet kanteld .... (ik ga niet vanuit mijn bed kijken :) )

zag die vfw 140 voor 133 euro dat is nog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Ik heb de orginele DV3750 ophangbeugels van Central point, www.central-point.nl
Artikelnummer: 59.M2702.003

Duidelijke beschrijving orgineel van BenQ en niet al te duur (68 euro incl.)
Stevige beugels en het scherm komt niet ver van de muur af, ik weet niet hoeveel dit bij Vogels zal zijn.
De 'voet' is simpel te verwijderen, de beugels worden aan bestaande schroefgaten vastgemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door grotegok op 07-01-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
grotegok schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 16:27:

Stevige beugels en het scherm komt niet ver van de muur af, ik weet niet hoeveel dit bij Vogels zal zijn.
De 'voet' is simpel te verwijderen, de beugels worden aan bestaande schroefgaten vastgemaakt.
Grotegok bedankt! Ik heb hem net besteld nu maar hopen dat hij snel binnen is :)

Ik zit me nu ook ineens af te vragen hoe jullie al die lelijke kabels hebben weggewerkt. Toen ik vorig jaar mijn huis had gekocht heb ik heel veel moeite gedaan om alle kabels in te fresen en langs goten weg te werken maar je krijgt toch altijd twee a drie kabels van de tv naar beneden... ik heb zo'n soort dikke ribbel kabel gezien zodat het lijkt dat er maar 1 kabel gaat maar dat vind ik toch niet zo fraai...

Hoe hebben jullie het weggewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Laatst online: 19-09 19:14
Scherm bestelt !!!, nu maar afwachten (toch maar voor de dv3750 gegaan).
Als het goed is Woensdag binnen...

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Nou gister opgehaald... en hij is fantastisch! Wat een scherm....

Tot drie uur in de nacht mee zitten spelen, instellen, dvd'tje kijken laptop aangesloten.

Ik had al eerder 37" gezien in de winkel maar daar verlies je toch het overzicht omdat er ook plasma's van >1 meter hangen maar als hij dan in je woonkamer staat dan is het toch wel ineens asociaal groot :)

Vanmiddag lekker verder stoeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grotegok schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 16:27:

Hoe ver komt het scherm precies van de muur af met de BenQ beugel?
Ik heb een universele beugel gebruikt die 3cm dik is, het liefst zou ik hem nog platter tegen de muur willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 08:26:
[...]

Hoe ver komt het scherm precies van de muur af met de BenQ beugel?
Ik heb een universele beugel gebruikt die 3cm dik is, het liefst zou ik hem nog platter tegen de muur willen hebben.
Met de orginele BenQ beugel is de afstand tussen achterkant scherm en muur exact 3 cm.
Veel minder is naar mijn idee niet echt mogelijk zonder de stevigheid te verliesen.
Misschien een optie op de muurstrippen 'in' de muur te verzinken? De 'haken' aan het scherm kunnen dan ín de muur (lees beugels) vallen. Scheelt weer 1 a 2 cm...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:07
[beetje offtopic]
Beste DV3750 bezetters, denken jullie eraan dat er ook nog sowiets is als een 'product survey' op tweakers?? Ik zou graag een paar goede reviews van de gebruikers zelf willen lezen. Dit topic is al gruwelijk lang en d'r komen de hele tijd door adhoc vragen. Als er dus een paar mensen de moeite willen nemen op een paar goede surveys neer te zetten _/-\o_ Er is op dit moment slechts 1 (vrij slechte) survey. Dat vind ik erg jammer!

Ik ben zeer geinteresseerd in dit scherm!! Eigenlijk had ik een beetje de scheit gekregen van BenQ met hun eeuwige uitstel, maar toch lijkt het de moeite waard :) Ik wacht nog even tot de prijzen weer iets naar beneden gaan (zeg maar tot het niveau van voor al deze heibel).

Alvast bedankt mensen!!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk, koop em nou maar gewoon. Je krijgt er echt geen spijt van. De belangrijkste minpunten van deze TV's zie je ook bij andere LCD TV's van dezelfde prijsklasse.
En om een goede indruk te krijgen hoef je echt niet alle pagina's te lezen van dit topic. Alleen de laatste 4 pagina's is genoeg.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:00:
[...]

Precies, als ik zit te surfen met 1080i dan wordt je er ook gek van, maar een 1080i film kijken gaat daar daarintegen wel weer uitstekend.

Ik heb net ff HL lost coast gedaan op 1920x1080 en daar heb je er ook last van (vsync aan/uit help niet).

Volgens mij moet er gewoon een instelling zijn die dit kan oplossen
Het is mij trouwens nog steeds niet gelukt met Powerstrip om het beeld 100% trillingsvrij te krijgen.
Ik begin nu te twijfelen of dat uberhaupt mogelijk is.
Bij wie is 1080i echt 100% trillingsvrij? Je moet wel naar een beeld kijken met dunne horizontale lijnen, zoals de randen van een window. Bij mij trilt dat lichtjes, maar is toch wel irritant voor de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
1080i heb ik op de VGA en DVI ingang ook nog niet stabiel gekregen.
Op component ziet het xbox360 dashboard er wel heel stabiel uit op 1080i (ik kan met mijn neus op het scherm zitten en nog zie ik geen enkele pixel op kleurranden verspringen).
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om 1080i deftig te krijgen. Die DVI ingang heeft HDCP en is dus volgens mij ook gemaakt geweest om videomatiaal op 1080i via weer te kunnen geven, het zou erg zijn als hij hierin niet zou slagen.
Is er eigenlijk nog niemand die via een HDMI -> DVI (met HDCP) het scherm al heeft kunnen testen op 1080i?
Ik weet het ondertussen ook niet meer goed hoe het zit met die 1080i. De oorzaak zou bij de grafische kaarten kunnen liggen, bij een fout in de tv, of bij een instelling in het service menu...
Ik kijk deze thread in ieder geval regelmatig na om te kijken of iemand er al iets op gevonden heeft (gezien de nu drukke periode voor mij, heb ik spijtig genoeg geen tijd om zelf verder te testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NuKeM- schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:56:
1080i heb ik op de VGA en DVI ingang ook nog niet stabiel gekregen.
Op component ziet het xbox360 dashboard er wel heel stabiel uit op 1080i (ik kan met mijn neus op het scherm zitten en nog zie ik geen enkele pixel op kleurranden verspringen).
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om 1080i deftig te krijgen. Die DVI ingang heeft HDCP en is dus volgens mij ook gemaakt geweest om videomatiaal op 1080i via weer te kunnen geven, het zou erg zijn als hij hierin niet zou slagen.
Is er eigenlijk nog niemand die via een HDMI -> DVI (met HDCP) het scherm al heeft kunnen testen op 1080i?
HDCP is alleen maar een copy protection feature. Dat zou geen invloed hebben op het beeld.

Heeft de Xbox mischien een eigen filter om 1080i beelden trillingsvrij te outputten? Dat is nl. heel goed mogelijk. Mischien een soort line doubler = nooit lijnen van 1 pixel breed of hoog bijvoorbeeld. En een zachte kleurovergang/anti-aliasing etc.

Er zijn nog maar weinig bronnen met HDMI uitgang dus dat is lastig te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Ja, klopt natuurlijk van die HDCP, ik bedoelde er alleen maar mee dat die ingang dus eigenlijk gemaakt is om videomateriaal op weer te geven (anders zet je daar geen HDCP op). En bijgevolg zou die ingang 1080i toch goed mogen weergeven.

Is er iemand wiens Duits niet al te roestig is?
http://www.hifi-forum.de/viewthread-133-1263-25.html
Hier zijn ze ook bezig over dat geflikker en hebben ze mogelijks al enkele interessante gegevens bekomen.

Hopelijk komt er ooit eens een Xbox360 HDMI kabel, dan kunnen we eens zien of die (met DVI adapter) het wel klaarspeelt om 1080i stabiel weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook dat de Xbox 360 iets heeft waardoor het bij 1080i nog scherp blijft.

In mijn windows desktop met 1080i trilt het ook, maar zodra ik een 1080i film met vlcplayer full screen doe en zet het beeld stop dan is het haarscherp zonder trillengen (ook bij het afspelen)

Volgens mij moet het mogelijk zijn om 1080i scherp af te beelden, misschien met een programmatje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Luuk1983 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:57:
[beetje offtopic]
Ik ben zeer geinteresseerd in dit scherm!! Eigenlijk had ik een beetje de scheit gekregen van BenQ met hun eeuwige uitstel, maar toch lijkt het de moeite waard :) Ik wacht nog even tot de prijzen weer iets naar beneden gaan (zeg maar tot het niveau van voor al deze heibel).

Alvast bedankt mensen!!
Misschien niet zo een goed idee om te gaan wachten:
Invoerrechten op grote flatpanels verhoogd

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Luuk1983 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:57:
[beetje offtopic]
Beste DV3750 bezetters, denken jullie eraan dat er ook nog sowiets is als een 'product survey' op tweakers?? Ik zou graag een paar goede reviews van de gebruikers zelf willen lezen. Dit topic is al gruwelijk lang en d'r komen de hele tijd door adhoc vragen. Als er dus een paar mensen de moeite willen nemen op een paar goede surveys neer te zetten _/-\o_ Er is op dit moment slechts 1 (vrij slechte) survey. Dat vind ik erg jammer!
Bij deze heb ik er ook eentje toegevoegd:
http://tweakers.net/productsurvey/survey/1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here!

Maar wat hoor ik nou? over component 1080i heb je geen last van trillingen op het scherm?
Is component niet van minder goede kwaliteit dan DVI? Of zal je het verschil niet merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Ja, over component geeft mijn xbox 360 een perfect 1080i signaal. Het is wel geweten dat component ingangen meestal het beste werken op HD-ready tv's. De oorzaak in dit specifiek geval kan van velerlei aard zijn (xbox 360 die gewoon een heel goed signaal uitzendt waarmee de tv goed kan werken, DVI/D-Sub die gewoon niet goed werken op de tv, etc..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Ik zal in de loop van de week ook een survey toevoegen (er van uit gaande dat me scherm morgen afgeleverd wordt zoals op de orderstatus site te zien is).

edit: me verzendbevestiging is binnen, vandaag waarschijnlijk in huis :)

[ Voor 20% gewijzigd door vriesdude op 11-01-2006 09:57 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Even nog een paar vragen voor de gelukkige bezitters:

- De voet oftewel standaard, hoort deze bij het scherm of moet je deze ook apart bestellen.
- Is het de moeite om de speakers erbij te bestellen? Of zal ik gewoon een paar simpele 50 watt computer boxjes erop aansluiten?
- (algemeen) Geeft Scart nou de beste of slechtste beeldkwaliteit? Ik wil mijn (progressive) DVD speler het liefste via scart aansluiten.
- Waar hebben jullie het scherm besteld
- Hebben jullie veel last van defecte pixels en heb je daarvoor garantie afgesloten.

Ik ben van plan het scherm binnenkort te bestellen, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of ik de speakers erbij bestel en of ik extra pixelgarantie neem.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Luuk1983 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:11:

- De voet oftewel standaard, hoort deze bij het scherm of moet je deze ook apart bestellen.
- Is het de moeite om de speakers erbij te bestellen? Of zal ik gewoon een paar simpele 50 watt computer boxjes erop aansluiten?
- (algemeen) Geeft Scart nou de beste of slechtste beeldkwaliteit? Ik wil mijn (progressive) DVD speler het liefste via scart aansluiten.
- Hebben jullie veel last van defecte pixels en heb je daarvoor garantie afgesloten.

Ik ben van plan het scherm binnenkort te bestellen, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of ik de speakers erbij bestel en of ik extra pixelgarantie neem.
Mijn antwoorden:
- Voet zit vast aan het scherm, maar kan wel verwijderd worden als je het scherm wilt ophangen).
- Persoonlijk heb ik de speakers er niet bij besteld, omdat ik het scherm aansluit op me MCE, het geluid loopt dus over mijn computer boxen (5.1). De speakers zijn vrij duur, voor het zelfde geld kun je een leuk 5.1 setje kopen.
- Hangt er vanaf wat je DVD speler over scart wegstuurt. Component (of DVI eventueel) geeft beter beeld dan composit/SVHS over scart.
- Central Point
- .. can't tell yet...

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Zoals hierboven vermeld kan je die eraf halen (ga ik dit weekend doen als ik em aan de muur hang)
2. Volgens mij zien die dingen er niet uit, voor 150 euro kan je denk ik beter andere speakers kopen
3. Scart is niet super, als je dvdspeler component uitgang heeft, gebruik dan die. of Scart beter is dan s-video dat zou ik niet weten.. composite is iig het baggerst.
4. komplett, voor 1560,- (voor de prijsverhoging met wat koring)
5. defecte pixels heb ik totaal geen last van. Ik heb er eentje met moeitje kunnen ontdekken maar die zie je bij meer dan n halve meter niet eens meer (oplichtende pixel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
net de bevestiging gehad dat hij is afgeleverd..
als ik uit me werk kom heb ik dus wat om mee te spelen. !!

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time

- Voet kan er makkelijk af. (Hij staat trouwens wel mooi op ze voet)
- Ik heb de speakers mogen horen en ik was er niet echt over te spreken, als je een scherm als deze besteld is het eigenlijk doodzonde om hier geen 5.1/dts setje bij te nemen, maar smaken verschillen natuurlijk.
- Volgens mij is de volgorde van best naar minst: component -> Scart -> S-video -> composite.
- Je moet even die kleurentest doen in mijn geval heb ik er geen 1 kunnen ontdekken, als je ze wel hebt ook geen probleem valt volgens mij helemaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justin_Time schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:56:
[...]

- Volgens mij is de volgorde van best naar minst: component -> Scart -> S-video -> composite.
Scart is alleen maar een connector met heel veel signalen. Je kan component video, S-video en composiet via Scart sturen. Dus alleen scart zegt niet zoveel. Als je component door scart stuurt dan is dat precies hetzelfde als component met 3 losse tulp stekkers. S-video via Scart is hetzelfde als S-video met losse connector. Composiet via Scart is dan ook hetzelfde als composiet met 1 tulp stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:19:
[...]

Scart is alleen maar een connector met heel veel signalen. Je kan component video, S-video en composiet via Scart sturen. Dus alleen scart zegt niet zoveel. Als je component door scart stuurt dan is dat precies hetzelfde als component met 3 losse tulp stekkers. S-video via Scart is hetzelfde als S-video met losse connector. Composiet via Scart is dan ook hetzelfde als composiet met 1 tulp stekker.
Kijk, dat is informatie waar we wat aan hebben :) Bedankt.
Mensen, nog iets wat voor mij en wellicht voor andere interessant is, is hoe DVD weergave is. Uiteraard is DVD in verhouding met de native resolutie van het scherm nogal inferieur, maar wordt deze netjes upgescaled? Iemand toevallig een progressive DVD speler? Ik ben daar benieuwd naar :) Want na een media center/game scherm is DVD kijken natuurlijk ook een van de dingen die ik nogal veel ga doen op dit scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Ik heb het scherm inmiddels binnen, en al lekker mee gespeeld..
de uitvoer na even puzzelen ook al op 1920*1080i kunnen krijgen,
maar het resultaat bevalt me nog niet echt. Het trilt enorm.

als ik het goed begrijp is het -tK-, dohcvtec en grotegok veel beter gelukt en hebben jullie het zo ingesteld gekregen dat jullie er bijna geen last meer van hebben. Het copy/pasten van de powerstrip instellingen levert bij mij geen rustiger beeld op. Tevens mis ik een klein stuk van het beeld aan alle kanten. Hebben jullie misschien tips die ik nog kan proberen. Ik accepteer lichte trillingen, maar zoals het er nu uit ziet is het geen doen..... (via GoT, MSN of Mail (zie profile voor adressen)...

* scherm was overigens wel pixel-dood vrij :)

[ Voor 15% gewijzigd door vriesdude op 11-01-2006 23:30 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vriesdude schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:29:
Ik heb het scherm inmiddels binnen, en al lekker mee gespeeld..
de uitvoer na even puzzelen ook al op 1920*1080i kunnen krijgen,
maar het resultaat bevalt me nog niet echt. Het trilt enorm.

als ik het goed begrijp is het -tK-, dohcvtec en grotegok veel beter gelukt en hebben jullie het zo ingesteld gekregen dat jullie er bijna geen last meer van hebben. Het copy/pasten van de powerstrip instellingen levert bij mij geen rustiger beeld op. Tevens mis ik een klein stuk van het beeld aan alle kanten. Hebben jullie misschien tips die ik nog kan proberen. Ik accepteer lichte trillingen, maar zoals het er nu uit ziet is het geen doen..... (via GoT, MSN of Mail (zie profile voor adressen)...

* scherm was overigens wel pixel-dood vrij :)
In het service menu (menu-3-7-5-0-menu) kan je instellen dat je scherm er niet meer buiten valt.
Ben ff vergeten hoe die functie heet..

Die trillingen heeft trouwens iedereen, de een want erger dan de ander, maar bij hele dunne lijnen en kleine letters is het bij mij ook onrustig/trillingen. 1080i gebruik ik trouwens ook alleen maar voor films, en dan merk je het toch totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:12

ini

Life is what you make of it

Ik heb dit scherm nu een week en ik moet zeggen dat ie boven verwachting presteerd.

1080i is echt supermooi op de 360, geen trillingen, of overgangen merkbaar. Ook heb ik geen last van ghosting, bij een flinke crash in pgr3 dat je gaat spinnen, dan pakt ie dat feilloos op

ook tv kijken is een genot(digitv) en DVD's kijken.....tja je wil niet meer naar de bios, je hebt thuis een betere :)

Ik heb me toch redelijk verdiept in het geheel en voor deze prijs(rond de 1550-1600 euro) heb je geen alternatieven met deze specs(94 cm, 1080i, 8ms) die in de buurt komen.

echt een topscherm!

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 08:38:
[...]

In het service menu (menu-3-7-5-0-menu) kan je instellen dat je scherm er niet meer buiten valt.
Ben ff vergeten hoe die functie heet..

Die trillingen heeft trouwens iedereen, de een want erger dan de ander, maar bij hele dunne lijnen en kleine letters is het bij mij ook onrustig/trillingen. 1080i gebruik ik trouwens ook alleen maar voor films, en dan merk je het toch totaal niet.
Ik vindt de trillingen nog redelijk irritant, maar bij gebruik van Media Center (DVD / TV / etc) is het alleen bij de menu's nog zichtbaar. Bij het kijken van een DVD of WMV (oid) is het inderdaad niet zo een ramp).

edit: Die functie die jij omschrijft is Overscan, die heb ik nu op +99 staan, bij de +100 heb ik 3 lijntjes recht in beeld waar ik me absoluut kapot aan ga ergeren...

Wat ik me afvraag is hoe de weergave zou zijn via component out (als het goed is beschikt mijn 6600GT daarover). Iemand ervaring ?

[ Voor 10% gewijzigd door vriesdude op 12-01-2006 09:38 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul4one
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 03:20
Hebben de mensen met een trillend beeld hun resoluties wel nagekeken?
Probeer allereerst te kijken of jullie resolutie van de pc wel 1920 x 1080 is en geen 1920 x 1200.
1920 x 1200 wordt namelijk door meeste 23" of 24" hdschermen ondersteund.
En probeer ook die 1 op 1 functie, waarbij er niet gescaled wordt.

Als het dan nog trilt, zou ik graag willen weten met welke videokaart.
Kan ook zijn dat die het niet zo prettig vindt.

Ik vind dit toch wel een heel aantrekkelijk scherm.
Maar mocht dit scherm bij optimaal beeld toch trillen of iets dergelijks, dan wacht ik nog wel ff.

[img]http://raoul.nu/images/foot4.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:19:
[...]

En als je nou scart <> scart hebt? Klopt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
raoul4one schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:34:
Hebben de mensen met een trillend beeld hun resoluties wel nagekeken?
Probeer allereerst te kijken of jullie resolutie van de pc wel 1920 x 1080 is en geen 1920 x 1200.
1920 x 1200 wordt namelijk door meeste 23" of 24" hdschermen ondersteund.
En probeer ook die 1 op 1 functie, waarbij er niet gescaled wordt.

Als het dan nog trilt, zou ik graag willen weten met welke videokaart.
Kan ook zijn dat die het niet zo prettig vindt.

Ik vind dit toch wel een heel aantrekkelijk scherm.
Maar mocht dit scherm bij optimaal beeld toch trillen of iets dergelijks, dan wacht ik nog wel ff.
1920*1080, diverse instellingen trilt, zoals al aangegeven is het voor film/video geen probleem, maar als desktop gebruiken raad ik af. Overigens kun je wel op 1280 * 720 werken, wordt heel goed opgeschaald.

Via component blijkt bijv de XBOX 360 onwijs scherm te zijn op 1920 * 1080i. Het probleem ligt ofwel bij de Farouja chip die via DVI/VGA geen 1080i aankan, of de manier waarop videokaarten hun singaal doorsturen. Als ik een nvidia component converter kan vinden dan ga ik testen hoe het over component heen loopt :9

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justin_Time schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:46:
[...]

En als je nou scart <> scart hebt? Klopt het dan wel?
Dat zegt nog steeds niet zoveel. Dan moet je kijken wat de bron uitstuurt via scart en wat je TV accepteert via scart. Er zijn dus 3 mogelijkheden: component, s-video, composiet. Allemaal mogelijk via scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vriesdude schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:46:
[...]

Via component blijkt bijv de XBOX 360 onwijs scherm te zijn op 1920 * 1080i. Het probleem ligt ofwel bij de Farouja chip die via DVI/VGA geen 1080i aankan, of de manier waarop videokaarten hun singaal doorsturen. Als ik een nvidia component converter kan vinden dan ga ik testen hoe het over component heen loopt :9
Ik denk dat je geen speciale Nvidia component converter nodig hebt. Een universele DVI-component converter moet gewoon werken. Bestaat zoiets? Waarschijnlijk heel prijzig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:04:
[...]

Ik denk dat je geen speciale Nvidia component converter nodig hebt. Een universele DVI-component converter moet gewoon werken. Bestaat zoiets? Waarschijnlijk heel prijzig...
Afbeeldingslocatie: http://www.wansinck.com/images/GoT/nvidia_component.jpg

Deze adapter (eigenlijk meer een aansluitblokje) bedoel ik, ooit heb ik heb ergens gezien bij het installeren van een nvidia kaart, maar hij zat niet bij mijne. Met zo een blokje moet het mogelijk zijn om het analoge component singaal uit je nvidia kaart naar de tv te sturen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vriesdude schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:27:
[...]

[afbeelding]

Deze adapter (eigenlijk meer een aansluitblokje) bedoel ik, ooit heb ik heb ergens gezien bij het installeren van een nvidia kaart, maar hij zat niet bij mijne. Met zo een blokje moet het mogelijk zijn om het analoge component singaal uit je nvidia kaart naar de tv te sturen.
Dit blokje past niet bij alle Nvidia kaarten. De 6800LE heeft helemaal geen aansluiting voor dat ronde stekker rechts. En volgens mij is dit geen DVI-component converter, maar alleen een breakout box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:45:
[...]

Dit blokje past niet bij alle Nvidia kaarten. De 6800LE heeft helemaal geen aansluiting voor dat ronde stekker rechts. En volgens mij is dit geen DVI-component converter, maar alleen een breakout box.
Ik heb ook nooit gezecht dat het een DVI-component converter was ;)
maar ik vraag me af hoe het resultaat is met component via het 'breakout' boxje..

iemand ervaring?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de Xbox 360 anders geen DVI of HDMI uitgang? Anders kan iemand dat proberen, kijken of het beeld trilt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:40:
Heeft de Xbox 360 anders geen DVI of HDMI uitgang? Anders kan iemand dat proberen, kijken of het beeld trilt of niet.
Idd, of zoals eerder besproken component via de videokaart..

Bij mijn videokaart (x800xt) zat wel een component snoer bij, maar kan op een of andere manier em nergens insteken :)

En al kon ik dat wel, ik heb geen verlengsnoer om hem in de tv te krijgen...(pc heeft female uitgang, en tv female ingang, dus moet er nog een male -> male tussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Er is sinds 10-01 een nieuwe nederlandstalige manual online gekomen:

http://www.benq.be/Servic...ds.cfm?product=811&type=M

Ik ga eens kijken of ze iets opmerkelijk hebben aangepast.¨

Add: Op het eerste zicht niets veranderd

[ Voor 12% gewijzigd door NuKeM op 12-01-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:46:
[...]

En al kon ik dat wel, ik heb geen verlengsnoer om hem in de tv te krijgen...(pc heeft female uitgang, en tv female ingang, dus moet er nog een male -> male tussen)
Dat zou met elk willekeurig tulp-tulp kabel kunnen. Die zie je overal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini

ini

tja, is lastig vergelijk als de plaatjes niet even groot zijn, zo lijkt het net of 720 p het mooist is en dat is in mijn opinie niet zo, 1080i ziet er het scherpst uit

[ Voor 40% gewijzigd door ini op 12-01-2006 16:16 ]

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wilde graag weten hoeveel en wat voor soort garantie er op deze DV3750 zit.

Verschilt de garantie per winkel of is het overal hetzelfde.

Ik heb gekeken op de website van Benq maar kon het nergens vinden.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik ben door jullie overtuigd O-) Ik heb 'm gister bij EncyShop besteld. Mocht hun vervoerder zaterdag leveren dan heb ik 'm zaterdag, anders maandag :) De shopsurvey voor encyshop gaat in ieder geval goed worden heb ik het idee :) Ik heb de speakers er maar niet bij gedaan, die vind ik nogal duur voor wat je krijgt. 2 15W speakers zijn niet echt 175 euro waard IMHO. Ik heb de gok maar genomen en geen pixelgarantie afgesloten. Dat is sowieso niet mogelijk bij EncyShop. Ik kon ook bij megawebshop bestellen, daar hebben ze wel een 0 dode pixel en subpixel garantie (van 8 dagen! :)), maar dat kost dan weer 100 euro. En gezien de reacties van de mensen hier is dat er wel WAT dode pixels zijn, maar dat jedie eigenlijk niet ziet omdat het kleine pixels zijn en ze met zoveel zijn ;)

Oh en anders is het natuurlijk altijd mogelijk (in een extreem geval) om gebruik te maken van de wet van koop op afstand en 'm terug te sturen.

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk1983 op 13-01-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 12:19

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:40:
Het trillen heeft niets te maken met de uitgang, maar met het aangeboden beeld: De XBOX 360 stuurt ook gewoon 1080i uit, maar heeft geen beeldelementen die slechts 1 pixel hoog zijn. Een windows desktop darentegen is bezaaid met 1 pixel hoge elemementen, waar elke deinterlacer gewoon op stukloopt. Als je je desktop via component in 1080i doorstuurt lost dat het probleem dus ook absoluut niet op.

Dit is ook precies de reden waarom video / film er wel goed uitziet op het scherm: Video en film hebben geen (of heel weinig) harde 1-pixel overgangen.

Tenzij je het beeldscherm op een of andere manieer kan forceren om weave mode te gebruiken zal het deinterlacen van een 1080i desktop gewoon nooit goed gaan: De verschillen tussen twee fields zijn daarvoor gewoon té verschillend.

Ik heb zelf nog geen ervaring met dit BenQ scherm, maar ben nu met de 37FP9830 van Philips bezig en die accepteert ook geen 1080p signalen. Precies hetzelfde probleem doet zich voor: Windows desktop ziet er slecht uit in 1080i, video loopt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zoiets dacht ik ook. De Xbox heeft mischien nog FSAA (8x) of zoiets dat alle lijnen en kleur overgangen gladstrijkt en uitsmeert.

Dus de Philips 37pf9830 accepteert ook geen 1080p. Dat dacht ik ook al. Volgens mij is het LCD scherm zelf (panel) van de BenQ ook van Philips. Ze hebben dezelfde specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Ik vraag me af of dit echt het geval is. De farouja chip kan technisch geen 1920*1080i aan via DVI, dat wordt o.a. bevestigd door de 3 gekleurde strepen in het beeld aan de rechterkant. De aanvoer via analoog kan het wel. BenQ geeft niet-voor-niets aan dat de input via DVI geen 1080i aankan. Lijntjes stuiteren veel meer dan 1 pixel op het scherm (1 pixel zou ik nog kunnen verklaren, zelfs media center ziet er stuiterend uit, terwijl de media center extender op de xbox 360 prima wordt weergegeven via compnent op 1080i (van andere, niet zelf getest).

Zeer binnenkort hoop ik een nvidia breakout box te bemachtigen (of terug te vinden) en zelft te kijken hoe het resultaat is op 1080i via compnent. Overigens heb ik gisteren een HDTV rip van een serie bekeken en het zag er echt geweldig uit. Gisteren was ik nog een beetje pesimitisch, maar ik ben nu al een tevreden gebruiker :P...

Zodra ik het scherm aangesloten heb via compnent laat ik me bevindingen nog weten. (mocht er iemand in regio alphen een component breakout box voor nvidia 6/8 series hebben liggen die hem niet gebruikt zou ik hem graag willen lenen bij gebrek aan eigen breakout box).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vriesgozer, ik ben benieuwd naar jouw testresultaten. Meten is weten.
Maar 1080i via DVI is eigenlijk een HDTV standaard. Als deze BenQ HDready is dan zou ie gewoon 1080i via DVI en via component moeten ondersteunen. 1080i via D-sub (analoog VGA) is geen HDTV standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vriesdude schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:20:
[...]

BenQ geeft niet-voor-niets aan dat de input via DVI geen 1080i aankan. Lijntjes stuiteren veel meer dan 1 pixel op het scherm (1 pixel zou ik nog kunnen verklaren, zelfs media center ziet er stuiterend uit, terwijl de media center extender op de xbox 360 prima wordt weergegeven via compnent op 1080i (van andere, niet zelf getest).
Dat snap ik niet helemaal.. als ik via DVI 1080i output kies op mijn pc, dat zie je op de tv toch echt dat er "1080i - 60" binnenkomt.

En het klopt wat je zegt, in deze modus stuiteren lijntjes veel meer dan 1 pixel.
Echter, als je de eerdergenoemde powerstrip waardes laad, dan geeft de tv "1080i RCA" weer als signaal, en dan stuiteren de 1 pixel lijntjes alleen maar, wat volgens mij betekend dat hij alle 1080 lijnen gebruikt.

Gamen wil trouwens ook zonder problemen met 1080i RCA als uitgang, net HL lost coast gedaan op 1920x1080 en daar had je ook nergens last van. Ik denk dat als de xbox 360 ook 1pixel lijnen toonde, dat die dan ook gingen stuiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Weet iemand of een GeForce FX5900XT HDTV resoluties kan uitpoepen? Of ben ik dan aangewezen op mijn andere computer met een 6800GT?

[ Voor 186% gewijzigd door Luuk1983 op 13-01-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:43:
[...]

Dat snap ik niet helemaal.. als ik via DVI 1080i output kies op mijn pc, dat zie je op de tv toch echt dat er "1080i - 60" binnenkomt.

En het klopt wat je zegt, in deze modus stuiteren lijntjes veel meer dan 1 pixel.
Echter, als je de eerdergenoemde powerstrip waardes laad, dan geeft de tv "1080i RCA" weer als signaal, en dan stuiteren de 1 pixel lijntjes alleen maar, wat volgens mij betekend dat hij alle 1080 lijnen gebruikt.

Gamen wil trouwens ook zonder problemen met 1080i RCA als uitgang, net HL lost coast gedaan op 1920x1080 en daar had je ook nergens last van. Ik denk dat als de xbox 360 ook 1pixel lijnen toonde, dat die dan ook gingen stuiteren.
Ok, het is mij dus nog nooit gelukt om de input 1080i RCA op de tv te krijgen via powerstrip. Gelukkig heb ik het hele weekend vrij en ga ik dus weer verder spelen 8)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vriesdude schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:15:
[...]

Ok, het is mij dus nog nooit gelukt om de input 1080i RCA op de tv te krijgen via powerstrip. Gelukkig heb ik het hele weekend vrij en ga ik dus weer verder spelen 8)
Het is mij 1 keer gelukt, maar daarna niet meer. Bij 1080i-RCA moest DVIFC aangezet worden om het beeld beter te krijgen, maar het resultaat was gelijk aan 1080i-50 zonder DVIFC.
Dus mijn bevindingen zijn:
- 1080i-RCA zonder DVIFC zag eruit als 1080i-50 met DVIFC
- 1080i-RCA met DVIFC zag eruit als 1080i-50 zonder DVIFC.
1080i-60 trilt teveel en is niet mee te werken. 1080i-60 met DVIFC werd nog erger...

Wat ik denk is dat DVIFC niks anders doet dan de even en oneven lijnen (fields) swappen. DVIFC = DVI Field Correction?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:51:
Weet iemand of een GeForce FX5900XT HDTV resoluties kan uitpoepen? Of ben ik dan aangewezen op mijn andere computer met een 6800GT?
Je moet gewoon de nieuwste driver downloaden en kijken of de optie "treat display as HDTV" erbij staat. ->advanced menu van display properties. Daar ergens......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:11:
[...]

Je moet gewoon de nieuwste driver downloaden en kijken of de optie "treat display as HDTV" erbij staat. ->advanced menu van display properties. Daar ergens......
Bedankt, dan vind ik het zeker wel :) Is dat soms nieuw bij de drivers in de 8x.xx serie?? Ik heb het nog nooit ergens zien staan. Gebruik nu nog 77.77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nou ik heb 'm binnen hoor, gewoon de dag erop geleverd!! Encyshop is een relaxte winkel, kan ik bij iedereen aanbevelen! Website is niet geweldig, maar de service is prima :)

Ik zal binnenkort een review schrijven met mijn bevinden. Het scherm is echt GROOT, veel groter dan verwacht! :P

De boxen zou ik er nooit bij bestellen, je betaald daar echt veel teveel voor. Ik heb gewoon 2 simpele 25watt computerboxjes op aangesloten, werkt echt PRIMA voor gewoon TV kijken. Uiteraard heb ik een receiver voor DVD's en dergelijke.

Ik heb slechts 1 defecte subpixel. Deze pixel geeft alleen rood correct weer, de andere kleuren niet. De pixels zijn echter zo klein dat je dat bij normaal gebruik TOTAAL niet merkt.

Computer heb ik nog niet aangesloten, dat ga ik binnenkort proberen, maar mijn DVD speler heb ik op de component aansluiting aangesloten. Aangezien deze progressive kan uitpoepen is het beeld echt heel erg relaxed. Laatst stukje jurassic park gekeken _/-\o_

Ik vind het beeld van de kabel nog best netjes voor een LCD scherm. Verwacht er geen wonderen van, maar ik zou het als 'acceptabel' bestempelen. Op zo'n groot scherm vallen alle foutjes en onvolkomenheden van de kabel natuurlijk 4 dubbel op.

Ik vind het scherm erg licht. In de praktijk zal de backlight altijd op de laagste stand staan. En dan nog is het beeld erg helder. Merkwaardigheid: (hebben meer mensen hier last van)??? Als ik naar de component aansluiting ga en ik stel daar de brightness lager in, ik kijk daarna weer TV en ga dan weer naar de component aansluiting, dan staan alle waardes weer op default en niet op mijn ingestelde waarde. Heel erg irritant. Het menu van mijn DVD speler doet gewoon pijn aan de ogen op de default settings.

Overigens heb ik tot nu toe nergens een 'treat display as HDTV' optie kunnen vinden in de NVIDIA drivers v81.96. Waar moet dit ergens staan dan?? En dit werkt zeker niet op de TV-out van de videokaart, maar alleen op de D-SUB en/of DVI??

Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden. De shopsurvey zoals gezegd gaat nog volgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 16-01-2006 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 09:15:

De boxen zou ik er nooit bij bestellen, je betaald daar echt veel teveel voor. Ik heb gewoon 2 simpele 25watt computerboxjes op aangesloten, werkt echt PRIMA voor gewoon TV kijken. Uiteraard heb ik een receiver voor DVD's en dergelijke.

Ik vind het scherm erg licht. In de praktijk zal de backlight altijd op de laagste stand staan. En dan nog is het beeld erg helder.

Overigens heb ik tot nu toe nergens een 'treat display as HDTV' optie kunnen vinden in de NVIDIA drivers v81.96. Waar moet dit ergens staan dan?? En dit werkt zeker niet op de TV-out van de videokaart, maar alleen op de D-SUB en/of DVI??
Je hoeft nieteens computerboxen te gebruiken. Die hebben een eigen versterker. Er zit al een versterker in de TV, dus je kan normale 8 Ohm speakers aansluiten (zijkant van de TV).

Backlight is idd erg fel. Goed voor overdag, maar ik wil liever nog een extra stand "extra dark" voor de backlight.

TV-Out kan geen HDTV resoluties uitpoepen. Dus je moet D-sub of DVI gebruiken. "treat display as HDTV staat bij het advanced menu, en verder G-Force menu kiezen ergens en dan weer advanced. Zoiets. Wel eerst de BenQ TV aansluiten op DVI of D-sub en dan computer rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:29:
Je hoeft nieteens computerboxen te gebruiken. Die hebben een eigen versterker. Er zit al een versterker in de TV, dus je kan normale 8 Ohm speakers aansluiten (zijkant van de TV).
Nee dat weet ik, maar die heb ik niet echt voor handen. Ik heb gewoon de boxjes met de stereoplug (voorlopig) op de koptelefoonaansluiting aangesloten. Werkt voorlopig prima in ieder geval :) Daarbij zijn de boxjes 2x25W geloof ik, de versterker van de DV3750 kan maar 2x15W aan.
Backlight is idd erg fel. Goed voor overdag, maar ik wil liever nog een extra stand "extra dark" voor de backlight.
Dat zou HEEL erg fijn zijn. Op zich is met instellingen de ergste felheid er wel af te halen (kon bijvoorbeeld een geschreven brief in een film niet lezen, het vel werd gewoon helemaal wit!!), maar ja als elke keer de instellingen weer gereset worden dan wordt ik daar niet vrolijk van.
TV-Out kan geen HDTV resoluties uitpoepen. Dus je moet D-sub of DVI gebruiken. "treat display as HDTV staat bij het advanced menu, en verder G-Force menu kiezen ergens en dan weer advanced. Zoiets. Wel eerst de BenQ TV aansluiten op DVI of D-sub en dan computer rebooten.
Hmm, dat dacht ik al. Dat wordt straks even een DVI kabeltje halen bij de computerwinkel. Ik heb de computer nu aan de S-Video van de TV-out hangen, hoewel dat natuurlijk niet geweldig scherp is kan je wel mooi het effect van progressive vs interlaced zien. De desktop image is helemaal flikkervrij en rustig, terwijl deze op mijn oude CRT tv uiteraard als de nete knipperde.

Overigens is mario op de NES spelen lache op zo'n scherm :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini

ini

ik merk ook dat de tv wisselend is met betrekking tot de instelling van de backlight verlichting. Deze is voor gewone tv en dvd op "donker" het beste, terwijl de xbox 360 met component juist te donker is dan en juist beter werkt op de normale instelling. Wellicht ligt dit aan de component kabel van de 360?

Ik heb de benq nu alle verbeterings technieken uitgeschakeld, en het profiel op default, alleen de scherpte iets opgehoogd en de backlight op donker(voor 360 dus op normaal, gelukkig zit er een knop op de AB om dit te regelen), dan heb ik het mooiste beeld.

Hoe hebben de andere eigenaren dit ingesteld?

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bepaalde instellingen definitief wil maken dan kan je dat in het service menu doen, en dan saven. Of je gebruikt "Personal1/2" profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:24:
Als je bepaalde instellingen definitief wil maken dan kan je dat in het service menu doen, en dan saven. Of je gebruikt "Personal1/2" profiel.
Hmm, ik vind het servicemenu toch altijd wel een beetje 'eng'. Lang niet altijd is duidelijk wat voor een effecten wijzigingen hebben en ik vraag me sowieso af dat ALS er iets fout gaat of je daar garantie over krijgt! Maar goed, ik ga d'r eens naar kijken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zit heeeeel erg te twijfelen om deze TV op zeer korte termijn aan te schaffen, maar wil hem toch nog een keer live zien voordat ik het koop.

Lees tot nu toe alleen maar goede verhalen over deze TV.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Ik heb vandaag wat zitten spelen met mijn 360 als media center extender en het HD materiaal ziet er subliem uit :)
Erg spijtig dat ik het beeld ook zo niet krijg via een directe link tussen pc en tv :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Het valt me op dat de TV nogal moeite heeft om instellingen te onthouden. Ik heb nu zeker twee keer de taal op nederlands gezet en deze is later weer op engels gegaan. Misschien heeft het ermee te maken dat ik 's nachts de stroom eraf gooi (irritante kutlampjes op alle apparaten tegenwoordig die je niet uit kan zetten!) en dattie daarom dingen niet onthoud. Net als wat ik vertelde over de beeldinstellingen. Als ik DVD kijk vind ik het beeld te fel en zet ik de brightness terug. Als ik weer terug ga naar de TV bron en daarna weer naar de DVD (component1), dan is het brightness gewoon weer lekker default. Ik vind dit nogal erg irritant. Gelukkig onthoud hij mijn zenderinstellingen wel gewoon ;)

Hebben meer mensen hier last van? Ik moet zeggen dat het me in eerste instantie niet eens opgevallen was dat het menu engels was, maar nu ik erover nadenk...

Tot nu toe is dit het enige rare wat ik ben tegengekomen bij deze TV, maar het is dan wel een vrij irritant iets.

Oh en ik heb 1080i (1920x1080 dus :)) via DVI wel werkend gekregen, maar het knippert inderdaad als de nete. Ik vind een gewone DivX qua scherpte er dan ook een stuk minder uitzien op die resolutie. Ik heb echter nog niet met timing gekloot, dus beter kan het vast nog wel worden. Ik zal binnenkort even kort uitleggen hoe ik dat gedaan heb (is even zoeken bij de NVIDIA drivers!)

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 17-01-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem met de instellingen heb ik ook, maar ik probeer dus zoveel mogelijk instellingen in het service menu te doen en dan te saven. Dit wordt dan definitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:04:
Dat probleem met de instellingen heb ik ook, maar ik probeer dus zoveel mogelijk instellingen in het service menu te doen en dan te saven. Dit wordt dan definitief.
Hmm, ik heb nog geen dingen zoals language en brightness in het service menu gevonden. Je kan wel vanalles met kleuren doen, maar ik snap bij heel veel dingen niet precies wat het inhoud. Je kan immers je TV toch best wel verkloten met verkeerde instellingen. Wel heb ik de pixeltest gedaan bijvoorbeeld. Is er nergens een handleiding en/of samenvatting wat de verschillende menuitems doen??

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.