Ervaringen LCD Benq DV3750 HDTV 1080

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.994 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19286

Topicstarter
Ik was een beetje rond aan het kijken naar LCD-tv's en toen stuitte ik op de Benq DV3750. Deze heeft erg goede specs en kost bovendien niet heel erg veel, 1371 euro (laagste in pricewatch)

Afbeeldingslocatie: http://www.benq-eu.com/images/topical/front_page_aug_2005/dv3750-newshowcase.jpg

DV3750
LCD Grootte 37 inch / 94 cm
Breedte/hoogteverhouding 16:9 (Breedbeeld)
Resolutie (max.) 1920 x 1080
Helderheid 550 cd/m2
Contrast 800 : 1
Kijkhoek (links/rechts, omhoog/omlaag) 170 / 170
Reactietijd (tr/tf) 8 ms (grijs naar grijs)
Video compatibel PAL / SECAM
Input connecties

In- en uitgangen
Composite AV (2)
2 S-Video + Audio
Component (Y Pb Pr / Y Cb Cr) + Audio (2)
D-Sub
PC Audio
DVI-HDCP + Audio
RS232 (1)
Luidspreker 15W x 2 (afneembaar)
Overige kenmerken

Senseye technologie
Bewegingsaanpassende deïnterlacing
10 bit kleurverwerking
RGBY onafhankelijke vierkleursaanpassing
3D Y/C Kamfilter
Beeld-in-Beeld (PIP)/ Beeld-voor-Beeld (PBP)
Stil beeld (Picture Freeze)
Backlight Spaarmodus
Kleure (warm/koel/standaard)
Sleep Timer
Afmetingen (hxbxd)

Met voet (BxHxD)
1024,51x659x220 mm
Met voet (BxHxD)
1024,1x591x122 mm
Gewicht

Met voet
24 Kg
Zonder voet
20,3 Kg
Stroomvoorziening 200W, AC 100~240V, 50/60 Hz

Datasheets
http://www.benq.us/Servic...atasheets.cfm?product=723

Heeft iemand ervaringen met deze LCD-tv, want deze is ruim 2300 euro goedkoper als het HDTV model van Philips die dezelfde resolutie heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 19286 op 06-09-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 08:24
Helaas heb ik ook nog geen ervaringen met dit model, maar ik ben deze TV ook al een maand op het spoor.. Ik wilde eigenlijk een startpost maken, maar toen ik even ging zoeken bleek dat je me net voor was :)

Ik heb met BenQ gemaild over de releasedatum in Nederland. Het blijkt dat deze TV in september 2005 uit komt. Helaas is dat redelijk rekbaar, maar toch kan het niet lang meer duren!

De specificaties van de TV zijn zeer goed en eigenlijk belachelijk dat het zo goedkoop is.
BenQ schijnt in Azie een van de grootste spelers te zijn op LCD gebied (samen met Samsung?) en probeert nu juist in Europa door te breken met lage prijzen.

Zeker gezien z’n grootte vs. resolutie is deze TV bijzonder interessant. Vandaar dat ik al een tijd aan het zoeken ben naar meer info. Dit is wat ik de afgelopen maand ongeveer gevonden heb:

In Hong Kong schijnt deze TV wel al te koop te zijn, en daar heb ik een mini-review van een user gevonden. Hij zegt ongeveer het volgende:

Just get the Benq 37" 1080p LCD TV.
Perfect screen with no dead or bright pixel.
The picture is great with good contrast.
Black is very black.
Very good TV picture.
1080i input via HDMI to DVI through my 9000s look great especially on computer graphic movie like Shrek, but can see little background noise in 5th Element SB edition. The 480p through my Q50 is also acceptable.
One major drawback, PC input according to the manual support up to 1024*768 only , although I can use higher resolution, it seems that the internal converter will bring it down to 768 only. With 1920x1080 native resolution input, the display flickers. So it is rather disappointed to those using HTPC to play WMV 1080 source.
Overall, it is a good value product, with some drawbacks such as PC connection and no HDMI input.

De beeldkwaliteit is dus prima, alleen heeft de TV een bijzonder groot nadeel: je kan je PC niet aansluiten op 1920x1080!!

Dit leek mij echt absurd en ik kon me haast niet voorstellen dat ze zo’n mooi scherm maken met veel inputs en dan zo’n beetje de belangrijkste troef niet ondersteunen! Ik heb dus met zowel BenQ Nederland als met BenQ Europe gemaild en deze gaven mij als antwoord dat het wel mogelijk was. Ondertussen bleken meer Hong Kong-ers (?) tegen dit probleem aan te lopen, dus ik weet niet meer wat ik moet geloven.

In mijn ogen kunnen er drie dingen aan de hand zijn
- BenQ heeft in Hong Kong andere schermen als voor Europa (logisch, ivm tuner) en wij krijgen hier geen last van.
- De TV ondersteunt wel 1920x1080, maar niet met een fatsoenlijke refreshrate (verklaart de “flikkering” in de mini-review). Toch heb ik hier zwart-op-wit een mailtje van BenQ Europe die expliciet aangeeft dat de DVI-poort 1920x1080x60Hz aankan.
- De firmware van de eerste serie in Hong Kong is niet 100%

Hopen dus maar dat het Europese scherm helemaal is zoals we verwachten.

Verder heb ik even uitgezocht welke video processor er gebruikt wordt, en deze is van Faroudja! Dit merk heeft een zeer goede reputatie op het gebied van video-processing en de aanwezigheid van deze chip in de DV3750 is dan ook erg prettig voor de beeldkwaliteit :)

Senseye is een techniek die realtime het beeld wat 'tweakt' om het er beter uit te laten zien. Het schijnt dat deze tegnologie behoorlijk netjes te werk gaat, maar voor de video-puristen onder ons kan het ook helemaal uitgezet worden 8)

Het kleine broertje van deze TV, de DV3250, blijkt het niet verkeerd te doen in de reviews. Beeldkwaliteit is meer dan goed te noemen, al zijn er altijd wel schermen te vinden die nog beter zijn. Daarentegen zijn deze schermen ook vaak minstens twee keer zo duur :)

Pixelpolicy van BenQ over de DV3750 (van BenQ Australie). Het scherm mag de volgende fouten bevatten:
- 7 black subpixels
- 0 bright subpixels! _/-\o_ Die zijn namelijk veel irritanter..

In mijn ogen de pluspunten van dit scherm
- 1920x1080 native resolutie!! Dus een zeer kleine dot-pitch (ongeveer 0.4mm, vergelijkbaar met 26" 1280x768 dot-pitch)
- Zeer goede prijs
- Veel aansluitmogelijkheden, waaronder 3 HD aansluitingen
- Faroudja beeld-processing
- Scaler kan uitgezet worden -> 1 op1 pixel mapping. Ook voor andere resoluties _/-\o_
- Strak en modern uiterlijk (ik weet het, erg subjectief :P)
- Losse speakers

Minpunten
- Nog geen duidelijkheid omtrent bekijken van een 1920x1080 signaal vanaf PC :?

Ik zal mijn best doen alles wat ik nog te weten kom hier neer te zetten...

[ Voor 7% gewijzigd door SnowDude op 06-09-2005 14:45 . Reden: toevoegingen ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Zij schijnen 'm te hebben... ?
http://www.bobshop.nl/cat...th=23_39&products_id=7873

Het lijkt me wel een mooie tv...
Denk dat deze een goede kans maakt om in m'n huiskamer te komen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38

DarkUnreal

Postmaster General

Misschien een foto in de TS?

Afbeeldingslocatie: http://www.benq-eu.com/images/topical/front_page_aug_2005/dv3750-newshowcase.jpg

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben benieuwd wat nu precies waar is van de dvi ingang. Als Benq dat schriftelijk bevestigs dan mag je aannemen dat het zo is. Dan zullen die HongKong modellen wel iets anders zijn. Als je op dvi niet op die resolutie zou kunnen draaien is inderdaad een groot deel van het nut van dit scherm weg. Mij leek het erg interessant om zo'n schermpje te hebben icm met een HTPC. Ik zit alleen nog een beetje te twijfelen of ik niet toch voor een beamer zou gaan.
Nadelen: niet zo'n hoge resolutie en maken geluid (de vraag is of dit hoorbaar is)
Voordelen: lekker groot scherm alhoewel die 94 cm ook al erg groot is.

Ben nu alleen nog effe op zoek naar high res foto's van dit scherm. Het mooiste zouden real-life foto's zijn. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 19286 op 06-09-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Zelf ga ik er ook vanuit dat het hele DVI verhaal niet van toepassing zal zijn. Maar toch heeft het me een tijdje laten twijfelen... Vooral omdat ik schriftelijk van BenQ Europe bevestigd heb gekregen dat het toestel het aankan, durf ik het inmiddels wel aan om hem te kopen.

Ik wil het scherm ook aan mn HTPC hangen, dus het is voor mij ook een belangrijke reden dat ie volledig gebruikt maakt van de hoeveelheid pixels :)

Ik heb ook nog geen echte high-res foto's kunnen vinden, als ik ze tegenkom zal ik ze direct plaatsen!

Zelf denk ik trouwens dat 94cm wel genoeg is. Nadeel met een beamer blijft dat je de pixels best wel 'oprekt'. Zelfs als je een 1920x1080 beamer kan vinden, dan nog zijn je pixels 2 tot 3 keer zo groot (afhankelijk van je muur). En aangezien pixels vierkant zijn, wordt de oppervlakte dus 4 tot 9 keer zo groot. Mij lijkt dat je dan toch veel sneller problemen in de beeldkwaliteit ziet. Niet eens zozeer omdat de beamer slecht zou zijn, maar elk foutje wordt gewoon heel erg uitvergroot.

Voor mij dus geen beamer, maar er zijn zat mensen die ze geweldig vinden! Met die keuze kan ik je dus verder niet helpen...

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik heb goed nieuws gekregen van de mensen bij Salland!

Als blijkt dat via DVI het toestel niet z'n volledige resolutie ondersteunt, dan mag ik binnen zeven dagen het scherm terugbrengen.
Dat vind ik een nette service!

* SnowDude gaat dus maar een bestelling plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84395

Erg benieuwd naar je ervaringen! Deze scherm klinkt qua specificaties / prijsverhouding echt too good to be true.

Wel apart dat ze helemaal geen scart aansluitingen erop hebben gezet of mis ik iets... Wordt het dan niet lastig eventuele digitale decoders erop aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 12:37
Klinkt inderdaad niet gek. Alleen zou ie in zwart mooier zijn IMO.

[ Voor 148% gewijzigd door DikkieDick op 07-09-2005 10:36 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62133

Als ik het goed lees onderstuend hij via de VGA aansluiting niet de maximnale resolutie maar wel via de DVI aansluiting.

Jullie halen twee dingen door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
@ Jinza:

De TV heeft als het goed is gewoon twee SCART aansluitingen, alleen in USA niet (Scart is dacht ik een europese standaard). SCART1 is RGB, SCART 2 gewoon SVHS als het goed is.

Verder heb je natuurlijk 2x component aansluitingen voor HD content, én DVI (met HDCP). Je kunt dus 3 HD sources aansluiten. Dat is evenveel of zelfs meer dan de meeste andere TV's. Verder heb je ook nog een VGA ingang, dus je kan eventueel zelfs je Xbox360 aansluiten zonder HD ingangen te hoeven gebruiken.

Zelf zou ik het scherm in het zwart ook mooier vinden, maar ik ben al lang blij dat het scherm er strak en degelijk uitziet en dat de speakers eraf kunnen :). Als je naar de gemiddelde Philips of Samsung kijkt, dan kan ik toch niet gelukkig worden van die ontwerpen (hoewel de nieuwe M-serie van Samsung errug netjes is IMO).

Maar goed, alles is gisteren besteld en ik hoop dat die aangegeven levertijd van 5 dagen een beetje klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Anoniem: 62133 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:52:
Als ik het goed lees onderstuend hij via de VGA aansluiting niet de maximnale resolutie maar wel via de DVI aansluiting.

Jullie halen twee dingen door elkaar.
Nee, via de DVI ondersteund hij niet de 1080 resolutie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
@ Cherryman
Uit het bovenstaande stukje kun je inderdaad opmaken dat het over de VGA-poort zou gaan. Ik heb echter ook ergens gelezen dat mensen (Hong Kong) geen van de poorten kon aansturen op 1920x1080. Helaas is dit bericht helemaal nergens meer te vinden, dus wie weet klopte dat inderdaad wel niet.

Ik hoop in ieder geval dat je gelijk hebt met die VGA poort, dat is namelijk niet zo'n ramp.

Maar goed, zodra het apparaat binnen is ga ik proberen alles te testen en dan zien jullie het hier wel verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62133

[quote]GasNaald schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:31:
.....
1080i input via HDMI to DVI through my 9000s look great especially on computer graphic movie like Shrek, but can see little background noise in 5th Element SB edition. The 480p through my Q50 is also acceptable.
[....quote]

1080i is anders wel degelijk 1900x1020

Maar goed, ook ik kan mij vergissen... ;-) (of de schrijver van mijn quote ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 62133 op 07-09-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
ShellGhost schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:54:
[...]

Nee, via de DVI ondersteund hij niet de 1080 resolutie...
Maak jij dit op uit de tekst of weet je dat hij het sowieso niet ondersteunt?
Je klinkt nogal overtuigd namelijk en ik hoop toch eigenlijk niet dat het onmogelijk is om er een 1080 signaal op te krijgen (via DVI)...

Edit: Damn zeg, ik ben gewoon elke keer te laat! |:(

[ Voor 17% gewijzigd door SnowDude op 07-09-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Als dit bedrag waar is, 1371 voor een 37 inch lcd voor deze resolutie, kunnen de andere merken hun biezen wel pakken als de kwaliteit een beetje goed is. Ikzelf denk dat het too good to be true is...een beetje een lokkertje, geloof er maar weinig van helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 23:30
wow, idd als dat waar is dan verkoop ik vandaag nog mijn 24"er (Dell 2405fpw)

en koop deze 37inch :) nog meer plezier :P (ben een echte film freak, maar ik heb alleen een dvd speler in mijn pc zitten :P vandaar dat goede dvi input wel nodig is, want ik ga echt niet op 1024x786 draaien 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
GasNaald schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:01:
[...]

Maak jij dit op uit de tekst of weet je dat hij het sowieso niet ondersteunt?
Je klinkt nogal overtuigd namelijk en ik hoop toch eigenlijk niet dat het onmogelijk is om er een 1080 signaal op te krijgen (via DVI)...

Edit: Damn zeg, ik ben gewoon elke keer te laat! |:(
Dit heb uit de tekst:

/qoute
ust get the Benq 37" 1080p LCD TV.
Perfect screen with no dead or bright pixel.
The picture is great with good contrast.
Black is very black.
Very good TV picture.
One major drawback, PC input according to the manual support up to 1024*768 only , although I can use higher resolution, it seems that the internal converter will bring it down to 768 only. With 1920x1080 native resolution input, the display flickers. So it is rather disappointed to those using HTPC to play WMV 1080 source.
Overall, it is a good value product, with some drawbacks such as PC connection and no HDMI input.
/qoute
GasNaald schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:23:
Ik heb goed nieuws gekregen van de mensen bij Salland!

Als blijkt dat via DVI het toestel niet z'n volledige resolutie ondersteunt, dan mag ik binnen zeven dagen het scherm terugbrengen.
Dat vind ik een nette service!

* ShellGhost gaat dus maar een bestelling plaatsen :)
Lijkt me toch dat het over de DVI ingang gaat... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb toevallig ergens gelzen dat die converter (volgens mij bedoel je de faroudja scaler). Als deze aanstaat wordt alles gescaled naar een lagere resolutie. Zodra je deze uitzet dan heb je gewoon een 1 op 1 pixel mapping en kan je dus wel 1920x1200. Dit stond ergens op een of ander forum, ben de link effe kwijt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 19286 op 07-09-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Anoniem: 19286 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:52:
Ik heb toevallig ergens gelzen dat die converter (volgens mij bedoel je de faroudja scaler). Als deze aanstaat wordt alles gescaled naar een lagere resolutie. Zodra je deze uitzet dan heb je gewoon een 1 op 1 pixel mapping en kan je dus wel 1920x1200. Dit stond ergens op een of ander forum, ben de link effe kwijt.
Oeh, dat zou relaxed zijn...
Maar wat zou dat betekenen voor de kwaliteit van het beeld?
Die scaler zit er niet voor niks lijkt mij... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 14:05
ShellGhost schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:50:
Zij schijnen 'm te hebben... ?
http://www.bobshop.nl/cat...th=23_39&products_id=7873

Het lijkt me wel een mooie tv...
Denk dat deze een goede kans maakt om in m'n huiskamer te komen... :)
Die topic titel mag ook aangepast worden want hier zie ik hem staan voor 1449 en niet
1371. Hoewel 1449 nog altijd een mooie prijs is voor dit schem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
jos707 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:32:
[...]

Die topic titel mag ook aangepast worden want hier zie ik hem staan voor 1449 en niet
1371. Hoewel 1449 nog altijd een mooie prijs is voor dit schem.
Sterker nog, hij is goedkoper geworden... :P
pricewatch: BenQ DV3750 (37")
Azerty Hardware € 1331,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:06
Op de website van BenQ staat zelfs een nog hogere contrast ratio:
DV3750: Een LCD TV boordevol kwaliteitstechnologie
Een belangrijke groeimarkt is die van de LCD TV. BenQ breidt haar assortiment daarom uit met de DV3750, een 37” LCD televisie met bijzondere kwaliteitskenmerken. Zo heeft de DV3750 een reactietijd van 8ms, een helderheidsniveau van 550 nits, een contrastratio van 880:1 en een native HDTV Resolution van 1920 x 1080. Bovendien maakt de DV3750 gebruik van BenQ’s Senseye technologie. Deze technologie verbetert automatisch en dynamisch de beeldkwaliteit, helderheidniveau’s, colour mapping procedures en reduceert kartelrandjes. Daarnaast regelt BenQ’s Senseye ook de contrast-, kleur- en scherpte-instellingen.

Om de beeldkwaliteit nog verder te verbeteren, gebruikt BenQ professionele DCDI video chipsets van Faroudja, een toonaangevend producent van innovatieve videoverwerkingstechnologie. De bundeling van bovenstaande kwaliteitstechnologieën maken van de DV3750 een LCD TV met een indrukwekkende beeldkwaliteit voor TV, digitale videobeelden, slideshows met digitale foto’s en professionele multimediapresentaties.

De beeldkwaliteit wordt ondersteund door het formidabele geluid van de twee afneembare speakers. De toepassing van SRS TruSurround XT technologie maakt het mogelijk om 5.1 multichannel geluid weer te geven door twee luidsprekers. De DV3750 is desgewenst ook zonder speakers te verkrijgen, dus de gebruiker hoeft zijn home theater systeem niet in te ruilen.
Hoe zit het nu met die contrast verhouding?
Een Philips plasma heeft bijvoorbeeld: 10000:1
Is een LCD beeld dan toch niet zo mooi?
Er zijn namelijk ook al plasma tv's verkrijgbaar in deze prijsklasse.

[ Voor 19% gewijzigd door rvrbtcpt op 07-09-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Bobshop heeft deze TV volgens eigen zeggen op voorraad en die is inderdaad 1449,-
Azerty is een stuk goedkoper, maar heeft hem helaas niet op voorraad.

Ik heb hem bij Salland besteld voor 1378,- maar dan heb ik wel de garantie dat wanneer het apparaat niet 100% doet wat ik wil, ik hem gewoon terug kan brengen. Daar heb ik wel een paar euro voor over.. :)

Het is op zich vrij logisch dat als de scaler aanstaat dat het beeld dan resized wordt. Wat betreft kwaliteitsverlies hoef je je geen zorgen te maken als je de scaler uitzet: je stuurt toch een volledig 1080p signaal dus er hoeft helemaal niets aan het signaal verbouwd te worden. En dat Senseye (wat zaken als brightness, contrast en aliasing regelt/verbouwt/tweakt), is los aan en uit te zetten aldus BenQ.

Het lijkt erop dat het scherm dus behoorlijk kan waarmaken wat BenQ zegt. Dat blijkt ook wel uit de mini-review die ik helemaal bovenaan dit topic heb geplaatst. Deze gebruiker was over de beeldkwaliteit goed te spreken, alleen niet over de PC-ingang.. Als dit probleem er niet is voor de Europese versie, dan denk ik dat dit scherm inderdaad zeer verrassend genoemd mag worden!

@ Wampie
Mocht je die link nog tegenkomen, wil je die dan nog even posten? Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 11:35
Kom alleen nergens 1080P tegen in de specs :

http://www.benq.com/produ...t=575&page=specifications

1080i wel als mode, maar geen 1080P. Niet dat het me echt zou boeien, 1080P maakt toch weinig kans om broadcast norm te worden. Ben benieuwd hoe dit scherm gaat presteren, met de huidige specs is er geen LCD-scherm dat in de buurt komt in die prijsklasse.

Topicstarter
Als je op de US site kijkt, staat het er wel bij 1080p.

http://www.benq.us/Produc...t=513&page=specifications

• ilrenato
  • Laatst online: 23-04 15:56

ilrenato

Pizzah!!!!

Wat belangrijk is om te testen is of ie gewoon 50Hz GOED kan weergeven.

De Dell 2405 schokt flink hoewel de scaler erg goed is zet hij het om van 50Hz naar 60Hz. Het scherm kan niet werken in native 50Hz.

Ik hoop maar voor je dat deze het wel beter doet (denk het niet want technologie in de 2405 kwam van benq)

• Dusun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik heb toevallig net op www.htforum.nl een topic lopen over een aan te schaffen HDTV voor mijn toekomstige Xbox 360. Ik hoop dat de tests die je gaat doen goed verlopen want dan kan dit een serieuze kandidaat worden.

Vraag me alleen of dat dit HDTV is omdat ik dit niet op de site kan vinden, normaal staat er altijd wel zoiets bij van HD Ready of HDTV. Of zegt de resolutie die dit apparaat aankan al genoeg?
Ga je ook testen hoe het beeld eruit ziet bij een "normaal analoog" tv signaal?

Groeten,

Bart.

[ Voor 99% gewijzigd door Dusun op 08-09-2005 13:58 ]

• SnowDude
Bart,

Ik ga zeker ook analoge uitzendingen testen, hoewel dat bij mij niet echt eerlijk is. Ik zit namelijk op een zoldertje en de kabel is bij ons 6x gesplitst. Ik hoop dat ik er iets zinnigs over kan zeggen, maar de kans dat het er bij mij beroerd uitziet is natuurlijk vrij groot :)

HD ready zie je vaak staan bij LCD-TV's, maar ik kan je verzekeren dat deze dat ook is. Een aantal dingen zijn daarvoor van belang:
- 720p ondersteunen (1280x720)
- 16:9 beeldverhouding
- 1080i ondersteunen (deze weet ik niet zeker)

De BenQ ondersteunt in ieder geval 480p, 720p en 1080i en heeft een beeldverhouding van 16:9. HD-ready is het scherm dus wel. Vraag is alleen: ondersteunt hij ook de ultieme resolutie 1080p? Het zou wel moeten gezien de specs, maar omdat er nog nauwelijks mensen zijn die dit scherm hebben, zijn er nog geen duidelijke antwoorden... Helaas wordt dat dus nog even wachten.. :(

• Dusun
GasNaald schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:16:
Bart,

Ik ga zeker ook analoge uitzendingen testen, hoewel dat bij mij niet echt eerlijk is. Ik zit namelijk op een zoldertje en de kabel is bij ons 6x gesplitst. Ik hoop dat ik er iets zinnigs over kan zeggen, maar de kans dat het er bij mij beroerd uitziet is natuurlijk vrij groot :)

HD ready zie je vaak staan bij LCD-TV's, maar ik kan je verzekeren dat deze dat ook is. Een aantal dingen zijn daarvoor van belang:

De BenQ ondersteunt in ieder geval 480p, 720p en 1080i en heeft een beeldverhouding van 16:9. HD-ready is het scherm dus wel. Vraag is alleen: ondersteunt hij ook de ultieme resolutie 1080p? Het zou wel moeten gezien de specs, maar omdat er nog nauwelijks mensen zijn die dit scherm hebben, zijn er nog geen duidelijke antwoorden... Helaas wordt dat dus nog even wachten.. :(
Ben zeer benieuwd naar de resultaten van je test, als deze positief zijn denk ik dat dit DE TV wordt die ik zoek, althans budgetair gezien wel ;)
Maar nu het belangrijkste nog... wachten tot dat jij hem binnen hebt :P Ben ook zeer benieuwd naar de kwaliteit van het beeld overdag met zonlicht etc.

Groeten,

Bart.

• ShellGhost
GasNaald schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:16:
Bart,

Wanneer heb je 'm denk je binnen???
Kan niet wachten namelijk op de review... :Y)

• SnowDude
Volgens Salland is de levertijd 1 tot 5 dagen. Dat zou betekenen dat ik heb rond maandag / dinsdag binnen zou moeten hebben...

Ik hoop zooooooo dat dat klopt :) 8)

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-04 19:16
Ik ben ook op zoek naar een LCDTV en vind het zoals ogenschijnlijk vele tweakers lastig om tot een keuze te komen. Ik ben nu ruim een maand alles in de gate aan het houden en weet niet wat ik eraan uit moet geven, maarja dat weten jullie ook niet ;) .

Deze LCDTV is zoals vele al opmerken een prachtige prijs/specificaties prestatie. Ik zit alleen met het volgende:
Ik wil de TV op mijn (studenten-)kamer gaan gebruiken. De TV zou dan aan het voeteinde van mijn bed komen te staan. Is een 37" TV dan niet te groot (2,5 meter kijkafstand)?

Verder zou ik graag jullie mening willen over het volgende (ook al is het lastig om te adviseren, aangezien het om mijn centen gaat):
- 26" (ideaal voor nu) of groter (ideaal voor over zeg 2jaar, zelfstandig wonen)?
- Elcheapo (MyCom) of betere kwaliteit (Samsung LE26[R/M]51 of deze BenQ)?
Kortom: nu investeren in een goede TV, of nu kiezen voor een goedkopere oplossing en over een paar jaar een beter scherm kopen?
Zoals gezegd weet ik dat het moeilijk is voor jullie om hier concreet op te antwoorden. Wellicht lopen (liepen) sommigen van jullie met hetzelfde rond.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
raps schreef op donderdag 08 september 2005 @ 23:24:
Ik ben ook op zoek naar een LCDTV en vind het zoals ogenschijnlijk vele tweakers lastig om tot een keuze te komen. Ik ben nu ruim een maand alles in de gate aan het houden en weet niet wat ik eraan uit moet geven, maarja dat weten jullie ook niet ;) .

Deze LCDTV is zoals vele al opmerken een prachtige prijs/specificaties prestatie. Ik zit alleen met het volgende:
Ik wil de TV op mijn (studenten-)kamer gaan gebruiken. De TV zou dan aan het voeteinde van mijn bed komen te staan. Is een 37" TV dan niet te groot (2,5 meter kijkafstand)?

Verder zou ik graag jullie mening willen over het volgende (ook al is het lastig om te adviseren, aangezien het om mijn centen gaat):
- 26" (ideaal voor nu) of groter (ideaal voor over zeg 2jaar, zelfstandig wonen)?
- Elcheapo (MyCom) of betere kwaliteit (Samsung LE26[R/M]51 of deze BenQ)?
Kortom: nu investeren in een goede TV, of nu kiezen voor een goedkopere oplossing en over een paar jaar een beter scherm kopen?
Zoals gezegd weet ik dat het moeilijk is voor jullie om hier concreet op te antwoorden. Wellicht lopen (liepen) sommigen van jullie met hetzelfde rond.

Alvast bedankt.
Je kan even wachten tot GasNaald zijn BenQ binnenheeft en hij hier rapporteerd hoe hij is...
Ik wacht daar wel op, ben zeer benieuwd wat het beeld is en hoe ver je er vanaf moet zitten voor goed beeld... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
@ raps
Bij het kopen van een LCD TV moet je rekening houden met het feit dat LCD een techniek is die absoluut nog niet volledig ontwikkeld is. Zeker niet voor televisies.
Zaken als brightness, responstime, contrastratio en ook pixelgrootte zijn nog steeds onderhevig aan grote veranderingen.

Je moet er dus vanuit gaan dat welk LCD scherm je ook koopt, dez binnen enkele jaren voorbij gestreefd is door veel betere/mooiere schermen.
Een ander punt wat je met zekerheid kan zeggen is dat de prijzen zullen blijven dalen.
Ik vind het dus zonde om 2000-3000 euro uit te geven voor een superdeluxe top-of-the-line TV, aangezien je toch wel weet dat ie binnen 2 jaar ingehaald is wat betreft kwaliteit.
Verder geldt voor de meeste mensen dat elk LCD scherm een verbetering is t.o.v. hun huidige TV, dus of ie nou 2x zo mooi is of 2,5x maakt dan ook weinig uit.
Zelf vind ik de Panasonic 32LX500 een schitterend apparaat, maar deze is 700 euro duurder! Voor dat geld heb ik over 3 jaar misschien wel een TV die nog veel mooier is!
Kortom, je moet niet op zoek willen zijn naar de beste TV. Die zul je namelijk toch niet vinden... zeker niet voor een fatsoenlijke prijs! Ik heb een maand lang ELK topic van AVforums gelezen en iedereen vind wel iets anders. Je moet maar zo denken, als er maar een goede TV zou zijn, dan zou de rest niet verkocht worden :)

Dit is waarom ik voor die Benq heb gekozen. Ik vind dat deze nu de beste prijs/kwaliteit levert en mn budget is ook niet groter dan 1500 euro.
Over een paar jaar zien we wel verder...

Wat betreft schermgrootte, ik zit met hetzelfde als jij: nu nog in een slaapkamer, over een jaartje ga ik naar een huiskamer (hoop ik :) ).
32 inch lijkt mij voor een slaapkamer de beste maat. Lekker groot, maar niet overdreven. Ik zit zelf straks ook zo'n 2,5 meter van het scherm.
Gewone TV is toch wel lelijk om te kijken op LCD, dus 26 inch of 32 maakt dan toch ook niet meer uit (zelfs mijn 19" LCD monitor krijgt een PAL-TV signaal niet mooi :( ). Maar goed, hier zal ieder z'n eigen mening over hebben.
Ik zal het scherm zelf vooral gebruiken met mn HTPC en voor de Xbox360. Mijn belangrijkste reden om niet voor 26" inch te gaan was omdat de beeldverhouding niet klopt: 1280x768 zijn de meeste schermen en dat is een beeldverhouding van 15:9. Meestal is echter de maat wel 16:9, dus dat houdt in dat je geen vierkante pixels hebt! Dat lijkt me erg irritant, zeker voor een HTPC!
32 inch is wel volledig 16:9 dus dat is al beter. Jammer is dan weer dat de pixels een stukje groter zijn. Nou ja, je kan niet alles hebben denk ik dan...

Totdat ik die BenQ tegenkwam :)
Deze heeft eigenlijk alle voordelen: (als je ervan uitgaat dat PAL-TV toch niet mooi is op LCD)
- volledig 16:9
- zeer kleine pixelgrootte -> zelfs nog kleiner dan die van een 26"!
- hoge resolutie die exact 1,5x zo groot is als 720p HD TV. Oftewel, de scaler heeft het simpel en dus nauwelijks vervorming
- zeer respectabele prijs

Nadeel is wel dat 37" echt groot is in een kleine kamer.

Zoals sommigen terecht opmerken, dit scherm is "too good to be true". Ik denk dat ze daar behoorlijk gelijk in hebben.
Dankzij de garantie die ik heb gekregen ben ik er toch voor gegaan :)

Ik hoop echt dat t wat is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-04 19:16
GasNaald, hartstikke bedankt voor je post. Ik zit inderdaad met dezelfde 'issues'. Precies de reply waarop ik gehoopt had.

Ik wil hem gaan gebruiken voor m.n. analoge TV & XBOX360, maar ook aansluiten op m'n laptop. Ik wacht je review af, en ben zeer benieuwd. Kun je aangeven (in navolging van mijn vorige post) hoe de TV-tuner is en de kijkafstand? Verder zou een foto natuurlijk niet misstaan. Zeker een met je bed erop zodat ik dat een beetje kan inschatten.
Een hoop verzoekjes, maar ik ben blij met alle informatie die je kunt verschaffen!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Zodra hij binnen is zal ik alle verzoekjes proberen in te lossen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-05 09:12
je krijgt t nog druk ;)

Maar ik ben ook zeer benieuwd naar je bevindingen, ik wacht zelf alleen met kopen tot eind october/begin november. Dit ivm met prijs en de 360

[ Voor 77% gewijzigd door jaguarxj16 op 09-09-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154473

YES!! precies waar ik op zat te wachten.
Ik ben ook al een paar weken op zoek naar meer info over deze tv, en wil hem ook bestellen.
Voor mij is ook het belangrijkst dat 1920x1080 kan worden weergegeven vanaf een HTPC via DVI. Ik wil (tijdelijk) tv gaan kijken via mijn HTPC en heb het daaruit voortkomende verbruik van 500W+ alleen over als 1920x1080 wordt gehaald.

@raps: er zit geen tv tuner in ! De enige die ik gevonden heb is een NTSC tunermodule. Het is in principe een monitor met tv techniek die gebouwd is voor de toekomstige manier van tv kijken: losse HDTV tuner, losse surroundset en een HTPC.

@gasnaald: ik duim voor je dat je hem de volgende week binnen hebt. Ik heb er echter mijn twijfels over. Je ziet de DV3750 overal in pre- of back-order staan en er is gewoon geen enkele review over te vinden die van een particulier lijkt te komen. Dat zou dus beteken dat jij een van de eerste in europa bent die die tv gaat ontvangen.

Ik wacht met spanning af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
Anoniem: 154473 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:37:
YES!! precies waar ik op zat te wachten.
Ik ben ook al een paar weken op zoek naar meer info over deze tv, en wil hem ook bestellen.
Voor mij is ook het belangrijkst dat 1920x1080 kan worden weergegeven vanaf een HTPC via DVI. Ik wil (tijdelijk) tv gaan kijken via mijn HTPC en heb het daaruit voortkomende verbruik van 500W+ alleen over als 1920x1080 wordt gehaald.

@raps: er zit geen tv tuner in ! De enige die ik gevonden heb is een NTSC tunermodule. Het is in principe een monitor met tv techniek die gebouwd is voor de toekomstige manier van tv kijken: losse HDTV tuner, losse surroundset en een HTPC.

@gasnaald: ik duim voor je dat je hem de volgende week binnen hebt. Ik heb er echter mijn twijfels over. Je ziet de DV3750 overal in pre- of back-order staan en er is gewoon geen enkele review over te vinden die van een particulier lijkt te komen. Dat zou dus beteken dat jij een van de eerste in europa bent die die tv gaat ontvangen.

Ik wacht met spanning af!
Er zit geen TVTuner in? Betekend dit dan dat je er geen analoge (kabel) TV mee kunt kijken? Of begin ik nu alles door elkaar te halen?

Wachten duurt zolang.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, misschien iets te voorbarig als het gaat om die tv-tuner.
Een week of zo geleden zag ik dat ergens zeer duidelijk vermeld staan.
Het valt me ook op dat de DV3750 meer aangeboden wordt door computerwinkels dan door audiowinkels.
Aan de ene kant kan ik het me eigenlijk ook niet voorstellen dat er geen tuner in zit.

Misschien gewoon foutje van mijn kant. Ik zou er in ieder geval geen last van hebben.

Afwachten !

• SnowDude
Wat ik van de BenQ site (NL en EU) kan vinden, is dat er gewoon een PAL/Secam TV tuner in zit.
Logisch ook wel, want de USA versie bevat ook een NTSC tuner.

Waar je mee in de war kunt zijn is dat de TV geen HD (meestal digital) tuner aan boord heeft voor weergave van HD uitzendingen via de kabel.

In de VS schijnt er een wet te bestaan die voor HD-schermen een HD-tuner eist. Daarom is de DV3750 daar zo erg vertraagd: BenQ had er geen goede tuner inzitten (volgens mij heet het daar ATSC). Daarom mocht het scherm daar niet verkocht worden voordat de tuner veranderd is.

Ik hoop dat iemand dit verhaal kan bevestigen, t is al laat en heb geen zin meer het uit te zoeken.. :Y)

• Frank.W
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06-2018
Ik vraag me ook af of er wel een tuner ingebouwd zit, er staat niets over beschreven in de specs. Een opmerking die ik laatst heb gehoord, maar helaas niet veel zegt: Het is toch een TV ! In geval van nood kan er natuurlijk ook nog altijd via de videorecorder gekeken worden of via de HTPC.

Ik maak me toch ook zorgen over de werkelijk gebruikte resolutie en heb ook info aangevraagd bij Benq. Aangezien hij op HTPC wordt aangesloten, zou ik het wel fijn vinden als ik op die manier ook de volledige resolutie zou kunnen gebruiken. Lijkt me wel leuk om de computer te kunnen gebruiken in die resolutie. En volgens mij is het op het moment hier in NL 1 van de weinige manieren om ook echt die resolutie te kunnen gebruiken. HDTV kennen we hier nog totaal niet en digitale TV wordt hier altijd omgezet naar analoog waardoor je ook geen HDTV kunt krijgen. Zelfs DVD kan maar zo'n 500 lijnen dus ook daarvoor is dit totale overkill.

Een paar dingen om naar uit te kijken zijn: gedownloade HDTV afspelen op HTPC, de 1080 films ( DVD ) op M$ Mediaplayer ( dus ook weer HTPC ) of de binnenkort te verwachten Sony PS3.

• Frank.W
Nog even over de opmerking van RamJam waarom het scherm vooral bij computer winkels te krijgen is:

Benq is een fabrikant van computer apparatuur, kijk maar eens op hun site. Daarom is Benq een goede bekende in die kanalen en wordt het daarin aangeboden. Ik kan me niet indenken dat veel audio winkels ooit van het merk hebben gehoord.

Vanwege die basis wordt de vraag steeds groter of het niet alleen een computerscherm is zonder tuner !

Nogmaals, ik hoop het ook dat er een tuner in zit en kan me eigenlijk niet voorstellen dat het niet zo is aangezien hij onder het kopje lcd-tv aangebodem wordt.

Op de nederlandse en amerikaanse site wordt er gesproken over Video Compatibility, en op de amerikaanse site wordt zelfs duidelijk vermeld dat de TV-tuner geen PAL/SECAM aankan. En dit is de enige tuner die te vinden is op internet.

Wat me ook opvalt is dat er met geen woord gerept wordt over aantal kanalen, teletext of een afstandsbediening.

Wat mij betreft heb je die dingen toch allemaal niet nodig. DVB-T zit er aan te komen in mijn regio en dan heb ik toch een aparte tuner unit nodig(met waarschijnlijk weer een afstandsbediening). De speakers heb ik ook niet nodig want ik heb een surround set staan (met helaas weer een afstandsbediening).

Gasnaald, heb jij trouwens met of zonder speakers besteld? Als het met speakers is, is de prijs echt heel mooi. De speakers kosten los ongeveer 150,- en azerty.nl biedt de DV3750 zonder speakers aan voor 1331,-

• Frank.W
Meteen nog maar wat ....

Op de site van Canada ( http://www.benq.ca/Produc...t=513&page=specifications ) staan de volgende regels:

TV Tuner

HDTV Compatible (480p, 720p, 1080i)

Dus inderdaad wel met tuner ( in die regio uiteraard zonder PAL/SECAM ), maar weer geen 1080p. De specs lopen nogal uiteen.

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09-2024

psychotic

Nixs

Net zoals velen hier ben ik ook op zoek naar de beste LCD voor een zo goed mogelijke prijs. Ik heb nu een 82cm Matchline en wil liefst over naar een 94cm LCD.

De Panasonic (hierboven genoemd type) en JVC (32") staan erg goed aangeschreven en hebben een reactiesnelheid van 14ms. Hier staat echter niet bij of dit 'white to black' of 'gray to gray' is. Ik heb ergens gelezen dat juist het overschakelen van pixsels naar kleuren vaak langer duurt dan de white to black of gray to gray. De Benq heeft een reactiesnelheid van 8ms (gray to gray). Is dit echt zo snel of is gray to gray de meest eenvoudige overschakeling en daarom het snelst. M.a.w. zou de omschakeling van een pixel naar kleur bv zo maar 28 ms kunnen zijn?

Verder zie ik de reacties over de kijkafstand, bij mijn weten zou je zo'n 5x de diameter aan kijkafstand moeten aanhouden. In dat geval zou je al gauw zo'n 5 meter van het scherm moeten zitten. Ben ik nou gek of is er in de tussentijd e.e.a. veranderd aan deze maatstaf ?

Hopelijk kan iemand hier iest zinnigs over zeggen, want ik heb het nog niet kunnen vinden.

Verder ben ook ik razend benieuwd naar de resultaten van Gasnaald.

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Frank.W
Ik vermoed dat die 8ms gray to gray is. Ik heb net gekeken bij de Samsung 930BF, die op het moment als snelste LCD monitor ter wereld wordt aangeprezen met een specificatie van 4 ms. In een artikel staat dat dit g-g is, ik neem aan dat dat gray to gray is.

En aangezien ze dat als snelste claimen, is de 8 ms van de Benq echt niet slecht !

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-02 15:38
Anoniem: 19286 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:52:
...Zodra je deze uitzet dan heb je gewoon een 1 op 1 pixel mapping en kan je dus wel 1920x1200.
uhm...1920*1080? :X

Waren er geen videokaarten met HDTV uitgang? Dan kan je de converter sowieso omzeilen...

[ Voor 18% gewijzigd door MeMoRy op 10-09-2005 14:02 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• Frank.W
Welke aansluiting is dat dan ?

DVI ondersteunt het blijkbaar niet en HDMI heeft het scherm ook niet. Dan zou Ypb of zoiets over blijven. Daar heb ik nog niet veel over gelezen. Is dat een HDTV standaard ?

• jos707
Als dit scherm geen HDMI aansluiting heeft, is dit volgens mij toch een groot gemis.
HDMI zou op termijn DVI gaan vervangen dus dat dit scherm geen DVI zou ondersteunen
vind ik toch een stuk minder erg.

Topicstarter
DVI-HDCP + audio is hetzelfde als HDMI, dus het zit er eigenlijk gewoon op. Als je HDMI apparatuur hebt, moet je alleen een HDMI naar DVI kabel hebben.

Correct me if i'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108939

GasNaald schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:29:
Volgens Salland is de levertijd 1 tot 5 dagen. Dat zou betekenen dat ik heb rond maandag / dinsdag binnen zou moeten hebben...

Kben heel erg benieuwd naar je ervaringen.
Kwilde eerst de R51B van samsunbg kopen, maar toen kwam ik dit pareltje tegen. Als de tv goed is koop ik hem in de herfstvakantie.
Ga je ook foto;s posten van de DV7350 in zijn habitant?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09-2024

psychotic

Nixs

Ik zou dit ding wel eens in het echt willen zien spelen. Weet iemand waar hij spelend te zien is?

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154672

GasNaald schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:29:

Nou, ik ben ook heel erg benieuwd, dus ik wacht nog even tot de aanschaf van
een lcd, ik zat te twijfelen over een philips en jvc

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Anoniem: 154672 schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:15:
[...]

Nou, ik ben ook heel erg benieuwd, dus ik wacht nog even tot de aanschaf van
een lcd, ik zat te twijfelen over een philips en jvc

groeten
Precies, ik ben ook heel benieuwd !. Ik w8t ook nog maar even :).
Wilde de LG LX2R 32'' halen voor 1350,- ....maar als deze goed blijkt te zijn ( resolutie ) dan gaat ik misschien deze wel halen.

Nog groter beeld _/-\o_
Jammer genoeg kom ik nergens tegen dat het schem ook 1080P ondersteunt. ( niet op de Benq sites, en op de site''s lopen de specs ook uiteen ! )

Wij willen een REVIEW ! GasNaald ! 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Fusion_XT op 12-09-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 21:20
zit er nou echt een groot verschil tussen 1080i en 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21
1080i is eigenlijk niet geschikt voor LCD's, meer voor CRT's waarbij interlaced beeld weergeven geen probleem is. Op een LCD's zou je iegenlijk gewoon altijd progresive beeld willen hebben, dus 720p of 1080p. Overigens heeft 1080p een tweemaal zo hoge resolutie als 1080i, dus in dat opzicht is er ook flink verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Daar ben ik weer :)

Zodra hij er is komen er uiteraard foto's
TV-tuner lijkt hij volgens de EU site gewoon te hebben (althans, er staat: Video compatibility: PAL/NTSC).

Over dat HDMI verhaal: HDMI is gewoon DVI plus audio en is verder helemaal hetzelfde. Via component kunnen ook HD signalen aangeboden worden en dat maakt het aantal HD aansluitingen dus op 3. Verder is de Xbox360 (720p via VGA) er dan ook nog op aan te sluiten.. Over de aansluitingen zelf zou ik me dan ook niet te druk maken...

T allerbelangrijkste punt is en blijft of hij 1920x1080 accepteert vanaf een PC. Dit is echt het allerbelangrijkste punt aangezien hij zich daarin onderscheidt van de rest... (en de prijs natuurlijk :) )

K heb trouwens nog geen nieuws van Salland, wel van een ander bedrijf van wie ik spontaan een mailtje kreeg met de mededeling dat als ik interesse had in de DV3750 dat ze die binnen enkele dagen binnen zouden hebben. (Ik had dat bedrijf ooit gemaild met de vraag of ze iets wisten van de 1080p ondersteuning). Het lijkt er dus op dat ik deze week toch wel blij gemaakt moet kunnen worden!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
En heeft de postbode moeite gehad om dat pakketje door de brievenbus geduwd te krijgen? :P

Groeten,

Bart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

netjes dat leveranciers dit topic ook lezen:P
Willen ze er misschien vanaf ofzo:D
Maar goed. Als ik het goed heb begrepen moet Gasnaald morgen de DV3750 krijgen. Kben echt heel erg benieuwd, want kwil er zelf ook heel erg graag een nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154750

Vandaag reactie gevraagd aan Benq inzake levertijden en verwarring van HDMI. Ik had namelijk een PDF-sheet in het Nederlands waar HDMI stond vermeld.

Knap van Gasnaald zijn TV al eerder krijgt aangeleverd dan de importeur!

Heb heb zelf besteld bij Azerty.

Zij onderstaand de reactie van BENQ.

Beste Martin,

De DV-3750 wordt beschikbaar vanaf eind September/begin oktober

TV is uitgerust met DVI en niet DVI

Met vriendelijke groet,

Mildo Meijer
Product Manager LCD TV/DSC
BenQ Benelux BV

Phone +31 (0)23 79 90 872 (Direct)
Phone +31 (0)23 79 90 800 (General)

Mobile +31 (0)6 41 71 1362
Fax +31 (0)23 79 90 899
E-mail: m.meijer@BenQ.com
Website: BenQ.nl
Saturnusstraat 25G
2132 HB Hoofddorp, The Netherlands

-----Original Message-----

From: m.groeneweg9@chello.nl [mailto:m.groeneweg9@chello.nl]

Sent: zaterdag 10 september 2005 16:54

To: BENQ Benelux Info

Subject: Info Feedback Form

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Dat maakt het allemaal wat duidelijkeR !.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Zal dan wel moeten zijn : 'DVI en niet HDMI'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154672

Dusun schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:32:
En heeft de postbode moeite gehad om dat pakketje door de brievenbus geduwd te krijgen? :P

Groeten,

Bart.
En,en,en,en GasNaald is ie er al , ben heel erg benieuwd ,,,,,die 1400 euro
branden in mijn zak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Anoniem: 154672 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 08:41:
[...]

En,en,en,en GasNaald is ie er al , ben heel erg benieuwd ,,,,,die 1400 euro
branden in mijn zak...
Wanneer die tv zo goed is als ze beweren zien we 'm de komende dagen niet meer op het forum verschijnen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
HAHA :)

Maar even voor de duidelijkheid: Salland geeft aan mij aan dat het door mij bestelde product een levertijd heeft van 1 tot 5 dagen. Ik ga altijd uit van het ergste en dus van minstens 5 dagen. Ik heb nooit gezegd dat ik hem al binnen heb!

Verder heb ik een maand geleden ook al gemaild met deze mijnheer van BenQ NL en toen kon hij me nog niets anders vertellen dan "ergens in september". Ben blij dat het nu gespecificeerd is tot "eind september - begin oktober" :? Maar goed, we wachten gewoon even af, al denk ik dat het dus nog wel een week of twee kan duren als ik dit zo hoor...

Anyway, ik hoor het wel van Salland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 16:25

JeanJeremy

broer van Ron

Ik heb het vermoeden dat je nog wel 2 weken kunt wachten voor Salland die tv binnen heeft. :'(
In elk geval zie ik erg graag je review want dit schermpje lijkt me ook wel wat.

Ik twijfel nu over de:
Sharp LC-32GA6E
JVC-LT32S60S

voordeel:
Beide hebben HDMI, JVC een mooier design (=mening, i know), zeer goede reviews

nadeel:
- kleiner (32")
- lagere resolutie

Met andere woorden, ik wacht met spanning de eerste reviews af :)

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

@Syntex01:

Ik lees hier op de reviews van kieskeurig: http://www.kieskeurig.nl/...381FBC1257073003327F0.htm

Dat jij het scherm reeds in je bezit hebt ?
Al mogelijkheid om een kleine review hier te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guztav
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
psychotic schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:22:
...
Verder zie ik de reacties over de kijkafstand, bij mijn weten zou je zo'n 5x de diameter aan kijkafstand moeten aanhouden. In dat geval zou je al gauw zo'n 5 meter van het scherm moeten zitten. Ben ik nou gek of is er in de tussentijd e.e.a. veranderd aan deze maatstaf ?
...
Je vergeet de resolutie mee te rekenen! In een imax bioscoop zaal ga je toch ook niet 100 meter afstand nemen?
De resolutie is twee keer zo hoog, zowel ruim in de breedte als in de hoogte van standaard definitie tv's (SD) -> 768x576px; deel je 5 meter door twee; het oppervlak is 4x zo groot vergeleken met je oude SD televisie..

Dit is net zo revolutionair als dat we van zwart wit beeld naar kleur zijn overgestapt; heeft best lang gedeurt eigenlijk voordat er weer eens verbetering in dit medium is gekomen als je het vergelijkt met andere technologiën.

Ik kan al HD-DVD's maken op mijn macje met DVD studio pro, en we hebben een Sony HDV consumenten cameraatje die gewoon 1080i schiet alsof het niets is.. iMovie HD zit gratis bij je mac en je hoeft nix te isntalleren of doen, gewoon camera aansluiten en iMovie start automatisch op en gaat inlezen op HD resolutie, autoscene detect en voila; maar goed nu wordt het off topic :)
Ow wat ik wou zeggen: jammer dat consumenten nog geen HD kunnen bekijken, alleen via een pc of mac met de dvi uitgang als bron en een superdeluxe videokaart; er zijn wel wat zenders op de sateliet die HD uitzenden trouwens, maar nog geen hd dvd spelers en al helemaal geen HD broadcast over de kabel zover ik weet in Nederland.
Wat ik wil zeggen is, we kunnen al eenvoudig HD produceren, en tot voor kort was het alleen nog niet in de huiskamers te krijgen omdat er geen medium voor bestaat (behalve internet, en die blueray schijven heb ik nog gezien in de winkel) en bijna niemand zulke schermen heeft; dankzij deze BenQ schermen komt in dat laatste wellicht verandering in! :)
(joepie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
JeanJeremy schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:11:
@Syntex01:

Ik lees hier op de reviews van kieskeurig: http://www.kieskeurig.nl/...381FBC1257073003327F0.htm

Dat jij het scherm reeds in je bezit hebt ?
Al mogelijkheid om een kleine review hier te doen ?
Quote van Kieskeurig:
"Zojuist besteld via Internet. De specificaties beloven veel maar zeggen niet
alles. Levertijd is echter ruim 3 weken Dus het vervolg duurt nog even.

Qua prijs is hij thans door geen enkele fabrikant te evenaren bij deze
afmetingen ( 94 cm) en ook nog eens een heus HD-scherm. ( DWZ 1920*1080!).

Let op dat de speakers seperaat besteld moeten worden! (een paar dagen in bezit)"

Datum: 05-09-2005

Hoe kan hij 'm al in z'n bezit hebben wanneer de levertijd ruim 3 weken is en de bestelling op 5 sep dit jaar gedaan is??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ShellGhost schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:47:
[...]

Hoe kan hij 'm al in z'n bezit hebben wanneer de levertijd ruim 3 weken is en de bestelling op 5 sep dit jaar gedaan is??? :)
Zal waarschijnlijk alleen op de speakers slaan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Hier nog even een Update over het 1080(i)(p) gebeuren, kheb naar BenQ gemaild, zie hier het resultaat:

Dear Sven,

The DV3750 does not support 1080p (max 1080i). The information on the US site is not correct.

With kind regards,

BenQ Support

-----Original Message-----
From: Sandra van Espen
Sent: Tuesday, September 13, 2005 8:26 AM
To: support@benq.nl
Subject: FW: Info Feedback Form

[ Voor 19% gewijzigd door Fusion_XT op 13-09-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:17
geen 1080P??? slecht nieuws want als ie de native resolutie via DVI zou ondersteunen zou dat natuurlijk altijd 1080P zijn.
blijf het overigens raar vinden. Kwa technologie is een LCD per definitie progressive dus ergens zal de electronica er 1080P van maken intern. Dat ie het dan niet aanbiedt via een interface????

Anoniem: 154874

Slecht nieuws voor de aankomende dv3750 liefhebbers:
Ik had het scherm voor een relatie besteld bij een distributeur maar deze belde zojuist dat er geen schermen geleverd kunnen worden.

// op verzoek ge-edit

Dus gezien de populariteit en beschikbaarheid moet je volgens mij blij zijn als je voor de kerst DV3750 kunt kijken. ;(

Iemand nog alternatieven in de aanbieding ?

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 154874 op 16-09-2005 16:22 ]

• ShellGhost
Vind het belachelijk dat de mediamarkt voorrang heeft...
Dus diegene die 'm al besteld heeft heeft pech omdat mediamarkt een voorrangspositie bekleed??

Het zou kunnen dat de mediamarkt ze al langer besteld had, dan vind ik het slecht van BenQ dat ze dat dan niet door geven aan de andere bedrijven die 'm besteld hebben...
Of aan de personen die BenQ mailen om te vragen hoe snel die hier te krijgen is...
Zo van, sorry, maar de levertijd is 3 maanden ofzo...
Niet dat dat lekker overkomt, maar dit is al helemaal krom...

• jos707
"Too good to be true", was het eerste gedacht dat ik had toen ik dit draadje las..nu ja
laten we dan maar volgend jaar afwachten :|

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 12:06
Zo'n haast heb ik niet :)

Als deze niet bij mij in de kast past, wordt het gewoon een Sharp 32 inch.

Eerst wil ik toch de reviews afwachten voor ik evt. besluit deze te nemen.
En eerst zelf zien of hij een beetje met grijswaardes om kan gaan.

Hop,hop,hop!

Anoniem: 154874

Ik zag dat er op kieskeurig.nl al een review stond.
Maar ja, dan van iemand die het scherm NOG NIET heeft (8>
Wat schieten we daar nu weer mee op......

Dan binnenkort maar eens bij Mediamarkt gaan kijken om het apparaat te zien. Zit niks anders op denk ik.

(trouwens prijs bij Mediamarkt wordt iets in de buurt van 1799)

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Vanaf November verwachten we betere beschikbaarheid
Mooi heb ik hem met de kerst in huis :7 ..... mits de reviews goed zijn off course

• Ericr
Ontwikkelingen op het gebied van LCD-schermengaan redelijk snel, in dit geval wacht ik dan gewoon als Benq het nodig vind om de prijs nu te verhogen. Die gaat vanzelf omlaag als de 32 inch schermen van bijvoorbeeld Samsung richting de 1.000 euro gaan. Ook al zijn er dan wel nieuwsberichten dat de LCD-schermen volgend jaar duurder worden, maar dat is meer speculatie dan feitelijke info. Technologie ontwikkelt en de oudere technologie zal dan altijd in prijs omlaag moeten gaan.

Een Samsung 32 inch voor rond de 1.000 euro is een mooie prijs, zie dat prijsniveau wel gehaald voor einde eerste kwartaal 2006. Heb de tijd, mijn oude Philips 9525 voldoet nog voor de meeste doeleinden.

Wat een nep aktie van benq :r
ze zouden zih moeten schamen voor deze aktieeen prijsverhoging van 500 euro!!
En dan zijn er ook nog eens veel te weinig in Nederland :(

• Ericr
Anoniem: 108939 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:17:
Wat een nep aktie van benq :r
ze zouden zih moeten schamen voor deze aktieeen prijsverhoging van 500 euro!!
En dan zijn er ook nog eens veel te weinig in Nederland :(
Mediamarkt prijzen liggen altijd hoger dan prijzen bij Internetshops. Adviesprijs is geloof ik 1.800 euro.

Dus je bedoelt dat ie op internet nog gwn 1331 blijft ( of hoe duur hij ook was bij Azerty ?)
Dan hoor je me niet klagen :P

Anoniem: 150689

Op www.hdready.nl komen staan een aantal toestellen die High Definition kunnen weergeven, echter het toestel wat ik zoek de Sharp 32" LCD stond er nog niet op, gezien meerdere mensen het over dit toestel hebben op dit forum. Ik heb gevraagd wanneer ze hem gaan testen en mij is gezegd dat hij binnenkort op hun testgedeelte zal staan.

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:17
ik vraag me af of de mm ze gaat verkopen of dat ze als showmodel gebruikt worden. Ik hoop (en denk) het laatste dan is tie niet weg voor ik de kans gehad heb ze te bekijken

• Ericr
Anoniem: 108939 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:11:
Dus je bedoelt dat ie op internet nog gwn 1331 blijft ( of hoe duur hij ook was bij Azerty ?)
Dan hoor je me niet klagen :P
Dat blijf afwachten tot er een exemplaar beschikbaar komt buiten de Media-Markt om, maar gelet op de prijzen van het kleinere broertje de DV3250 (1.154 euro) dan zal die DV3750 rond de 1.400 euro uitkomen. Ik ga in ieder geval geen 1.600 euro of meer betalen voor een Benq als er in de prijsklasse 1.400-1.600 genoeg moois is te koop van andere merken. Die 1920 x 1080 resolutie staar ik me niet blind op, er kan toch geen 1080P op worden weergegeven.

Anoniem: 150707

Hey Davybona,

Ze staan al wel in het produktoverzicht van www.hdready.nl maar nog niet in de test.

Groet,

Pieter Belletje

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 150707 op 14-09-2005 21:31 ]

• SnowDude
Zozo, ik ben een paar dagen offline en meteen een heel verhaal erbij!

Het zou erg klote zijn als 1080p niet wordt ondersteund, hoewel ik me afvraag wat er nu allemaal waar is. Ik heb erg veel speculaties gehoord de laatste tijd en ik heb geen idee meer wat waar is :?

Er zit niets anders op dan mn HTPC mee te nemen naar de MediaMarkt en te vragen of ik hem mag aansluiten... Mocht ie goed door de test komen, dan is dat in ieder geval duidelijk. Dan vind ik het ook geen ramp er nog 4 weken op te moeten wachten...

Is het ruk, dan ga ik op zoek naar een 32M model van Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank.W
Nog maar een opmerking over de resolutie:

Net van een aardig officiële bron gehoord dat via de PC alleen 1024 x 768 mogelijk is. Volledige specs worden op korte termijn verwacht. Hoe je dan wel 1080P er op moet krijgen in NL is me dus niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150689

Anoniem: 150707 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:30:
Hey Davybona,

Ze staan al wel in het produktoverzicht van www.hdready.nl maar nog niet in de test.

Groet,

Pieter Belletje
Klopt, en de BENQ DV3750 staat er nu ook op alleen kost hij geen waarschijnlijk geen € 1400,- maar volgens BENQ vanaf € 1899,- dat is wel een hele andere prijs als die ik hier eerder heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150707

1899,- pfffff dan ben ik blij gemaakt met een dooie mus, maar ja eerst maar eens kijken hoe goed die is? En dan met die resolutie is tie natuurlijk wel voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-04 20:02
Grote plaatje gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66595/full.jpg

Ik mis alleen 't Benq logo :?
Jammer dat ie niet in 't zwart is.
Verder wel een stoere tv als ie ook goed kan samenwerken met een HTPC.
Misschien toch maar eens gaan sparen voor een nieuwe tv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

kan iemand topic titel even aanpassen ?
dat "voor 1371" lijkt me niet meer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

JeanJeremy schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:23:
kan iemand topic titel even aanpassen ?
dat "voor 1371" lijkt me niet meer nodig
offtopic:
daar kan je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif voor gebruiken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55602

quote]polipapi schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:50:
Slecht nieuws voor de aankomende dv3750 liefhebbers:
Ik had het scherm voor een relatie besteld bij een distributeur maar deze belde zojuist dat er geen schermen geleverd kunnen worden.

Dus gezien de populariteit en beschikbaarheid moet je volgens mij blij zijn als je voor de kerst DV3750 kunt kijken. ;(

Iemand nog alternatieven in de aanbieding ?[/quote]

Alternatief:
Deze VIEWPIA heb ik sinds kort in huis. Nieuw merk, gemaakt in NL. Bevalt ons uitstekend, schitterend beeld door hoge contrast ratio van 1200:1. Is ook 8 ms snel en heeft HDMI. Kostte wel wat meer dan de Benq, maar biedt waar voor zijn geld. En maakt tot nu toe waar wat 'ie belooft. Aan de (voor het uitproberen geleende) breedbeeld laptop komt de 1366x768 volledig tot zijn recht, echt prachtig. Dat wordt sparen voor een mediacenter!
Afbeeldingslocatie: http://www.indtek.co.kr/eng/images/37img.gif
Indien gewenst kan ik wel wat foto's posten van het scherm in zijn "habitat".

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Indien gewenst kan ik wel wat foto's posten van het scherm in zijn "habitat".
Graag :9

Ziet er idd erg leuk uit
maar kost hij nu duurder dan de nieuwe prijs voor de DV3750?
Wel jammer van die resolutie ivm met de grootte van het scherm

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 00:58
Voor de mensen die graag de specificaties van de nederlandse folder willen bekijken: ftp://62.101.64.70/lcd_tv...heet_lcd_tv_dv3750_nl.pdf

Ik heb deze tv ook besteld en waarschijnlijk komt hij volgende week binnen bij de leverancier. Hij zou eigenlijk vorige week binnenkomen maar het blijkt dus dat bijna geen enkele leverancier hem kan leveren.

System Specs - Homepage

• SnowDude
OK, Salland stuurde mij een mail met de mededeling dat het door mij bestelde product voorlopig niet leverbaar was en dat de order geannulleerd werd (tenzij ik een alternatief product wilde). Ik ben dus weer teug bij AF (en ontving geen 20.000 :P)

Anyway, ik blijf erbij dat dit scherm voor elke prijs onder de 1600,- euro gewoon erg veel lijkt te bieden. Aagezien ik zelf niet meer een van de eerste zal zijn die dit scherm binnen krijgt, hoop ik dat anderen hun ervaringen hier willen delen. Ik heb besloten tot eind oktober mn geld in de zak te houden.

Er zijn maar 2 TV's die in aanmerking komen:
Benq DV3750
Samsung LE32M51B

Ik hoop dat die Benq kwalitatief net zo goed is als dat de specs ons doen geloven, en anders wordt het een Samsung voor mij :)

@ pietvs
Ik hoop voor je dat je hem snel binnenkrijgt! Weet dat er een hoop mensen met je meekijken wat dat apparaat gaat doen! Ben jij trouwens in staat om hem aan een PC te hangen? Zou gaaf zijn als je dat ook kon testen... :)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.