Toon posts:

Ervaringen LCD Benq DV3750 HDTV 1080

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.211 views sinds 30-01-2008

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 11:33
[b][message=24245106,noline]@ pietvs
Ik hoop voor je dat je hem snel binnenkrijgt! Weet dat er een hoop mensen met je meekijken wat dat apparaat gaat doen! Ben jij trouwens in staat om hem aan een PC te hangen? Zou gaaf zijn als je dat ook kon testen... :)
Ik heb een MCE machine in de woonkamer hangen met vga en DVI eraan. Dus dat ga ik zeker testen. De winkel waar ik hem besteld hebt heeft heel wat leveranciers moeten benaderen. Bij een heleboel leveranciers was hij wel leverbaar maar nu niet meer of prijsverhogingen. Ik moet het eerst nog zien dat ik hem ook echt volgende week binnenkrijg. Maar als dat zo is, dan zal ik jullie allemaal erover berichten hoe en wat.

System Specs - Homepage

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Jammer van de BenQ,

Mijn keuze is nu gevallen op de LG 32LX2R, deze had ik al eerder op het oog...

Specs:

81 cm beeldscherm
1366 x 768 pixels
Helderheid: 500 cd/m
Kijkhoek: omhoog/omlaag 178; links/rechts 178
Contrastverhouding van 600:1
16:9 Beeldformaat
Response time: 8ms
HDTV voorbereid
XD Engine
3D digitale kamfilter
Uitgangsvermogen : 2x 10 Watt
"Speaker'' -systeem: 2 Ch ( 2 eenheden)
''Surround''- systeem: SRS WOW
''Picture in Picture'' : 1 tuner/AV PIP
Swivel draaivoet
EZ Scan
Intelligent Eye
Digitale index
Teletekst: 1000 Pagina's
Component: 480i - 1080i ( 720p )
DVI-I / S-video
2 Scart-aansluitingen
HDMI / HDCP
RS-232C
Progressive Scan
Verbruik: 140W
Gewicht: 21,4 kg
Afmetingen: wxhxd 920x545x126
2 jaar garantie
HD Ready

FotoT:
Afbeeldingslocatie: http://www.comet.co.uk/comet/dyn_imgs/prods/prod_large/263710.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B000AQQIBY.02.LZZZZZZZ.jpg

Als het goed is heb ik deze over 2 weken in huis _/-\o_ :9 --------------------------------/\ Wat is dit ding ?
Is dit nou een Card-Reader ?...

Heeft dit toestel ook een RGB scart aansluiting ?...dit kan ik namelijk nergens vinden, of kan ik hier uit concluderen dat deze LG het niet heeft.

[ Voor 37% gewijzigd door Fusion_XT op 26-09-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had beloofd enige pic's te plaatsen van mijn Viewpia in zijn eigen Habitat. Het blijft moeilijk om met zo'n pocketcameratje een beetje foto's te maken, maar het gaat om het idee. Vooral bij de foto's van Mikey (close-up in supermacro stand) zie je interferentie van de beeldchip van de camera). Ik zal binnenkort wel wat betere foto's maken met een betere camera want zo komt 'ie niet tot zijn recht.

Bij deze de foto's:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ernst.wallinga/Viewpia002web.gif
het origineel

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ernst.wallinga/Viewpia001web.gif
het origineel

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ernst.wallinga/mikey2web.gif
het origineel

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ernst.wallinga/mikey3web.gif
het origineel

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ernst.wallinga/mikeyweb.gif
het origineel

Specificaties:

94 cm beeldscherm
1366 x 768 pixels
Helderheid: 600 cd/m2
Kijkhoek: omhoog/omlaag 176; links/rechts 176
Contrastverhouding van 1200:1
16:9 Beeldformaat
Response time: 8ms
HDTV voorbereid
Advanced Digital Motion Processor
3D digitale kamfilter
Uitgangsvermogen : 2x 15 Watt
"Speaker'' -systeem: 2 Ch ( 2 eenheden)
Super Woofer (optioneel, heb ik niet)
Tuner: 1 (PIP, POP, Dubbel scherm, scan16)
Voet
Automatische zenderzoeker
NL menu
Digitale index
Teletekst: 1000 Pagina's
Aansluitingen:
Optische uitgang geluid
Component
DVI
S-video
2 Scart-aansluitingen
HDMI (kabel HDMI naar DVI-ingang meegeleverd)
HDCP
RS-232C (alleen toegankelijk voor monteur)
Progressive Scan
Verbruik: 200W
Gewicht: 37 kg
Afmetingen: wxhxd
3 jaar garantie
HD Ready (480p, 576p, 720p, 1080i)
Made in EU (in Nederland)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat deLCD Benq DV3750 HDTV 1080 8ms responsetijd heeft.. kan je ook nog leuk op gamen ook :Y)

khoop dattie hier snel leverbaar gaat zijn.

trouwens bij helderheid hoe hoger de cd/m2 des te beter, zelfde geldt voor contrastverhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:17

thomaske

» » » » » »

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:05:
Ik had beloofd enige pic's te plaatsen van mijn Viewpia in zijn eigen Habitat.
[..]
En wat heeftie gekost als ik vragen mag?

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een melding gekregen van http://www.centralpoint.nl dat de benq 3750 niet meer geleverd kan worden. Verder zag ik dat komplett.nl in een dag de prijs verhoogd heeft van 1449 euro naar 1599 euro. Zij verwachten over 10 dagen 3 exemplaren te bemachtigen. WAT IS ER AAN DE HAND !!! Waarom duurt het zo lang ? Waarom gaat de prijs omhoog. Ze zijn nog steeds niet leverbaar !!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09-2024

psychotic

Nixs

Tijdje terug ben ik is langs Mediamarkt geweest of ze een Benq hadden om eens zelf te kijken. Ze hadden wel oudere/andere modellen. Gevraagd aan een verkoper en hij vroeg zich af of de Benq nog wel in het assortiment zou blijven...

Verder liet hij weten dat Benq geregeld terug kwam met problemen, iets wat bij andere modellen niet zo vaak voor kwam.Volgens hem waren de nieuwe Samsung M-types erg goeie bakken.

Naja, in hoeverre dit allemaal waar is, weet ik ook niet. Het is wat ik meekreeg aan info en dus ook hier maar ff laat weten.

Ik zelf wacht nog wel even met de aanschaf van een 32 of 37"

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:40:
Zojuist een melding gekregen van http://www.centralpoint.nl dat de benq 3750 niet meer geleverd kan worden. Verder zag ik dat komplett.nl in een dag de prijs verhoogd heeft van 1449 euro naar 1599 euro. Zij verwachten over 10 dagen 3 exemplaren te bemachtigen. WAT IS ER AAN DE HAND !!! Waarom duurt het zo lang ? Waarom gaat de prijs omhoog. Ze zijn nog steeds niet leverbaar !!!!!!
De prijzen zijn omhoog omdat het dus blijkt dat er een aantal bedrijven zijn die leverancier zijn van benq en deze gingen ze lekker zelf aan de klanten verkopen. Dat houd in dat ze die dingen van benq krijgen en deze aan de winkels verkopen die deze dan weer aan de klanten verkopen. Nu blijkt dus dat een aantal van deze leveranciers gewoon een webwinkel draaien onder andere namen en zo de benq verkochten voor minder dan de inkoopprijs voor de eindverkopende bedrijven. Hier is benq achtergekomen omdat een aantal mensen heeft zitten informeren bij benq waarom het dus mogelijk was dat er zo'n prijsverschil was. Benq heeft toen de bedrijven die deze dus zo goedkoop aanboden benaderd en daar zijn nu de schermen opeens verdwenen uit de prijslijsten en van de websites. Voor ons als klanten is dat natuurlijk minder want nu moeten we veel meer voor een scherm gaan betalen. Ik heb de DV3750 in bestelling staan en het is gewoon een drama met leveren, benq zegt ze komen echt morgen, dan is het weer een week later. Ik wacht al een maand en nu zijn ze weer uitgesteld. Dus het zou me niets verbazen als ze pas tegen de kerst goed te verkrijgen zijn of zelfs nog later.

Ook gaan er geruchten dat de schermen opgekocht zijn door een grote inkoopcentrale zodat de losse bestellingen allemaal niet meer geleverd worden voorlopig.

Het bedrijf waar ik hem heb besteld kreeg ook al van hun leverancier te horen dat het toestel zomaar bijna 100 euro duurder zou worden dan wat er in de inkooplijsten stond en dat hij pas eind oktober leverbaar zou zijn ipv eind september. Ik weet niet of iemand al bij benq geinformeert heeft hoe het nu eigenlijk zit met de levertijd van de DV3750. Ik heb wel gelezen in dit topic dat benq zei dat ze eind september, begin oktober leverbaar zouden zijn, maar dat is het al (geweest).

Als benq de tv nog langer gaat uitstellen, dan zullen ze volgensmij veel geintereseerde klanten verliezen die er niet meer op gaan wachten en een tv van een ander merk kopen.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomaske schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:20:
[...]

En wat heeftie gekost als ik vragen mag?
2200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:14
/bookmark

Zeer interresant scherm voor een nog interresantere prijs. Ben benieuwd naar de eerste gebruikers ervaringen (vooral mbt DVI @ 1920, TV kwaliteit...). Dat het scherm voorlopig niet leverbaar is heb ik geen probleem mee.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Komplett.nl krijgen zij de eerste 3 schermen pas op 21 oktober as.

Ook ik volg deze HDTV met interesse, maar maak me wel zorgen om de stijgende prijs van dit apparaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:49:
Volgens Komplett.nl krijgen zij de eerste 3 schermen pas op 21 oktober as.

Ook ik volg deze HDTV met interesse, maar maak me wel zorgen om de stijgende prijs van dit apparaat.
Ik hoop inderdaad ook dat de prijs gaat dalen op het moment dat de schermen normaal leverbaar worden ipv de steigende prijs die we op dit moment zien. :'(

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overweldigende interesse waarschijnlijk.. Dus ruiken ze nu $$$ .. En hoppa omhoog de prijs.. In principe gewoon marktwerking, al vind ik wel dat de eerder bestelde apparaten voor de beloofde prijs geleverd zouden moeten worden.
Volgens mij moet dat zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de benq 3750 in europa al goed leverbaar is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:22:
weet iemand of de benq 3750 in europa al goed leverbaar is ?
als je het topic had doorgelezen..... voorlopig niet (over 2 maanden pas)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op www.hdready.nl stond ook de Quali-tv in meerder formaten LCD en 1920x1080. Alleen nog niet wanneer hij verkrijgbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Laatst online: 21:17

thomaske

» » » » » »

Hier een grote plaat van de tv (klik voor nog groter)

Afbeeldingslocatie: http://akamaipix.crutchfield.com/products/2005/610/x610dv3750-f_MT_Z.jpeg

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet de Quali-Tv da's de BenQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 09:14:
Dat is niet de Quali-Tv da's de BenQ
Klopt, maar het topic gaat toch over BenQ ? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quali-TV beter bekend van de High Definition Satelliet recievers komt binnenkort ook met een Full High Definition LCD TV. En wel in 5 verschillende formaten! Ziet er erg mooi uit en het gerucht gaat dat hij ook in aparte kleuren qua behuizing op de markt gaat komen. Op www.hdready.nl staat wederom het een en ander over dit apparaat! Staat alleen niet op wanneer ze verkrijgbaar zijn...?

Misschien is dat een mooi alternatief voor de Benq al verwacht ik wel dat ze wat duurder zullen zijn, maar daar krijg je natuurlijk kwaliteit voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het topic gaat idd over BenQ maar na mijn uitleg dat er een Quali-TV is met een perfecte kwaliteit is, komt de zoveelste foto van de (best wel mooie) Benq.
Moet ik een speciaal topic starten over de Quali-TV dan daar zitten we toch niet op te wachten elk model een aparte topic? ;) Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:46:
Het topic gaat idd over BenQ maar na mijn uitleg dat er een Quali-TV is met een perfecte kwaliteit is, komt de zoveelste foto van de (best wel mooie) Benq.
Moet ik een speciaal topic starten over de Quali-TV dan daar zitten we toch niet op te wachten elk model een aparte topic? ;) Groet,
Waarschijnlijk niet, maar om in een speciaal topic wat over 1 bepaald merk gaat een ander merk tussen te zetten werkt ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe topic gestart. [url]Quali-TV 1920x1080 LCD-TV
Groet,

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm www.komplett.nl heeft zn verwacht aangepast:
Prijs: € 1.599,00
Niet op voorraad. 20 stuks verwacht op voorraad 2005-11-07.

Levering pas in november :'( 8)7
Waar zijn ze mee bezig bij BenQ :?

edit: Iemand hier die dit ding bij komplett in bestelling heeft? Zoja wordt je hiervan op de hoogte gehouden?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
Het gaat zeker lekker met benq. Ik heb ze al eens een email gestuurd naar hun verkoop afdeling maar reageren ho maar.

Ik wacht al 2 maanden op de levering van deze tv. Ik ben nu toch maar aan het verder kijken want de tv is al zo vaak uitgesteld dat ik eigenlijk niet meer geloof dat hij dit jaar nog op de markt komt. Ook is het zo dat de inkoopprijs al dik 150 a 200 euro naar boven geschroeft is dus ik verwacht dat hij dik 1699 of meer wordt. Dus geen 1499 of minder.

Ik ben nu aan het rondkijken voor een ander merk/model en denk toch maar dat ik voor de SONY KLV-S40A10E ga. Deze is zelfs nog even groter maar helaas geen 1920x1080.

Is er al iemand die meer weet of de benq dus op korte termijn leverbaar wordt?

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietvs schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:12:
Is er al iemand die meer weet of de benq dus op korte termijn leverbaar wordt?
Volgens komplett.nl op 7 november dus, maar dat is al een of twee keer uitgesteld.
Volgens diverse fora wordt ie in de US pas tegen de kerst leverbaar. Ik verwacht hier eigenlijk ongeveer dezelfde release datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
Voor de mensen die graag de handleiding willen doornemen:

Download Engelse handleiding (PDF)

Ik werd vandaag gebeld dat mijn bestelde DV3750 morgen binnenkomt. Maar ik had meteen gezegt, eerst zien, dan geloven. Dit omdat hij al 10 keer eerder binnen zou komen. Als hij morgen weer niet binnenkomt, dan ga ik toch echt naar een andere TV op zoek want ik wacht al maanden.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

pietvs schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:21:

Ik werd vandaag gebeld dat mijn bestelde DV3750 morgen binnenkomt. Maar ik had meteen gezegt, eerst zien, dan geloven. Dit omdat hij al 10 keer eerder binnen zou komen. Als hij morgen weer niet binnenkomt, dan ga ik toch echt naar een andere TV op zoek want ik wacht al maanden.
Great! Je laat het toch wel direct weten als 'ie binnen is? En waar heb jij 'm besteld?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
pietvs schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:21:

Idd great !!.. Ga ik zeker doorlezen/bladeren. Zou je als je hem binnen hebt een (mini-)review willen plaatsen !! Ik ben echt heel erg benieuwd. (ik zou graag zekerheid willen hebben over de DVI aansluit mogelijkehden (wel/niet 1920/1080. Is sinds het begin van het topic nog niet helemaal duidelijk).

edit: op pagina 38 zie ik dat 1920 * 1080 GEEN supported modes is voor invoer :(

[ Voor 5% gewijzigd door vriesdude op 25-10-2005 09:57 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: op pagina 38 zie ik dat 1920 * 1080 GEEN supported modes is voor invoer
Als ik het goed begrijp, heeft dat tabel op pagina 38 te maken met de analoge VGA input. Er staat nergens een supported resolution list voor DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne besteld bij Alternate een maand geleden. Toen hij 1449 kostte. Volgens Alternate komt ie 30 okt. binnen. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij doet deze TV helemaal geen 1080P (wat enkel met DVI kan bereikt worden anyway)
1080I is een amerikaanse broadcast hdtv standaart (lees de I van interlaced) is dus 50% van de bandbreedde van echte 1080P resolutie.
deze gaat zoals 720p,480p,720i,480i via component kabels naar uw TV

wat me wel verbaast is dat zelfs via de VGA aansluiting de resolutie maar blijft plakken op 1024x768

om minstens 720P te doen zou hjij minstens al 1280x720 resolutie moete suporteren op 60hz; en deze Tv doet dit niet (volgens de tabel enkel 1024x768)

is dit opgeklopte PR om de verkoop omhoog te veizelen?

de eniste echte 1080P TV's zijn in de 6000+ euro segment. deze TV doet dit NIET
laten we hopen dat hij zelfs NATIVE 720P aankan.

opmerking. vele hdtv's hebben aansluitingen , of suporteren tot 1080i aansluitingen maar RESCALEN intern naar de maximum haalbare van de hardware . meestal is dit 1024x768 of 854x480P bij plasmas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er mischien een convertor om van 1920x1080x60 Hz DVI signaal naar 1080i component analoog om te zetten? Dat eerste komt dan uit de PC en dat laatste moet deze BenQ wel ondersteunen. Zo blijf je de resolutie behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1080i is eigelijk 960x540 . (interlaced zijn 2 halve beelden per progresief beeld)
je zult veel beter beeld hebben als je default 720p(1280x768 draait)

meeste TV's hebben hun eigen descaler . deze zorgt ervoor dat nomatter welke resolutie je invoert, hij deze aanpast aan de resolite van de tv zelf (bijvoorbeeld de faroudja chip in de LG flatpannels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
mr. TCB schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:23:
[...]

Great! Je laat het toch wel direct weten als 'ie binnen is? En waar heb jij 'm besteld?
Nou, helemaal niets zoals ik al verwacht had. Morgen krijg ik meer te horen. Maar ben eigenlijk al aan het kijken voor een ander toestel, want ik hoor aan alle kanten dat het wel eind december/begin januari kan worden. Bij komplett.nl is ie van 7-11 naar 15-11 gegaan. Dus weer een week later. Dat gaat maar door. Ik snap ook echt niet waar benq mee bezig is. Ze kunnen beter het hele model cancelen en pas weer in de verkoop doen als ze ook echt een aantal van die schermen in huis hebben. Ook staat nergens dat het scherm dus via DVI 1920x1080 kan. Alleen heeft een medewerker van benq NL gezegt dat dat kan. Maar mensen in hongkong zeggen dat het niet mogelijk is.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
Volgens de leverancier is het nu helemaal onduidelijk wanneer de benq komt. Ze verwachten pas na het nieuwe jaar. Ik ga voor een ander merk LCD tv want ik ga niet nog eens 2 a 3 maanden wachten en dan wordt het scherm misschien weer uitgesteld.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:37:
hmmm www.komplett.nl heeft zn verwacht aangepast:
Prijs: € 1.599,00
Niet op voorraad. 20 stuks verwacht op voorraad 2005-11-07.
Alweer aangepast dus:
Beschikbaarheid: Niet op voorraad. 19 stuks verwacht op voorraad 2005-11-15.
Prijs: € 1.648,99

Minder voorraad, week extra levertijd en 50 euro in prijs gestegen :'(
Gaat lekker zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaf woensdag in de makro te verkrijgen. heb juist het previeuw foldertje gekregen (belgie)
1799euro

volgende uitleg staat er bij:

LCD-televisie DV3750

HDTV 1080 Ready - Senseye technologie voor levensechte beelden - Response Time: 8 ms - kijkhoek (h/v) 170° - Virtual Dolby Surround - PIP/PBP - DVI-HDCP + Audio - 2 S-Video + Audio - 2 x scart - 2 jaar garantie

94 cm

1920 x 1080

550 cd/m²

800:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:56:
vanaf woensdag in de makro te verkrijgen. heb juist het previeuw foldertje gekregen (belgie)
1799euro
geknipt....
Hmmm zou dit een verklaring kunnen zijn voor de schaarste? Zon folder actie bij de makro dat levert over het algemeen een grote verkoop op. En die apparaten moeten ergens vandaan komen, naar mijn idee de reguliere markt dus. :(
/me schopt de steenkolenhandelaarsvereniging. :X

Edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
1799euro

LCD-televisie DV3750

HDTV 1080 Ready - Senseye technologie voor levensechte beelden - Response Time: 8 ms - kijkhoek (h/v) 170° - Virtual Dolby Surround - PIP/PBP - DVI-HDCP + Audio - 2 S-Video + Audio - 2 x scart - 2 jaar garantie

94 cm

1920 x 1080

550 cd/m²

Klinkt als dat er toch binnenkort modellen beschikbaar zullen zijn in de Benelux. Ben erg benieuwd naar de eerste reviews van gebruikers. Wel jammer om te zien dat de prijs nog hoger is geworden. :'(

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
Ik had de DV3750 in bestelling staan. Maar na 2 maanden wachten heb ik een Sony KLV-S40A10 gekocht. Is 40" ipv 37" en ook nog eens een DVD-HD 80gig recorder er gratis bij. Op het internet al te vinden voor 2100 euro. Schitterend beeld en genoeg aansluitingen enzovoort.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
1799euro

LCD-televisie DV3750

94 cm

1920 x 1080

550 cd/m²

Iemand al bij de makro wezen kijken 8)
Modbreak:Geen oneliners aub, dat is slowchat :o

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 07-11-2005 12:23 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Delft hebben ze hem niet :-(
Modbreak:1) blinde kip: het gaat over Makro BE :z
2) oneliners niet gewenst :o

[ Voor 61% gewijzigd door dion_b op 07-11-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Gaven ze nog een redenen ?
Modbreak:Wat denk je zelf? Bovendien alweer een oneliner :o

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 07-11-2005 12:24 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook een Delft in Belgie dan ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LCD Benq DV3750 HDTV 1080 LET OP !!! MAKRO BELGIE !!!
http://www.makro.be/Conte...3N0/Box65237/1/index.html

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 11:32

Atmoz

Techno!!

pietvs schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:06:
Ik had de DV3750 in bestelling staan. Maar na 2 maanden wachten heb ik een Sony KLV-S40A10 gekocht. Is 40" ipv 37" en ook nog eens een DVD-HD 80gig recorder er gratis bij. Op het internet al te vinden voor 2100 euro. Schitterend beeld en genoeg aansluitingen enzovoort.
Deze tv heb jij dus nu al een aantal dagen thuis hangen/staan... Kun je er eens wat meer over vertellen eventueel met foto's ofzo. Ben je er echt DIK tevreden over? Of zijn er toch wat dingen.... Ik ben namelijk aan het twijfelen of ik deze moet gaan kopen. De keuze ligt op dit moment tussen de Samsung LE40R51 en deze SONY S40A10

Hij kost "maar" 2100 euro, en je krijgt er dan ook nog eens een DVD recorder bij. Opzich niet mis ;)
Maar iemand moet me echt overtuigen, want ik kan hem hier in Maastricht nergens bekijken.

Ik ga erop Xbox360'en en HD materiaal bekijken. Eventueel TV erop kijken, maar dat zal altijd bagger uitzien op LCD tv's.

Weet je trouwens wat de reactiesnelheid is? Ik dacht 8 ms, maar ik kan het op de Sony site niet vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Atmoz op 08-11-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
atmoz schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:53:
[...]

Deze tv heb jij dus nu al een aantal dagen thuis hangen/staan... Kun je er eens wat meer over vertellen eventueel met foto's ofzo. Ben je er echt DIK tevreden over? Of zijn er toch wat dingen.... Ik ben namelijk aan het twijfelen of ik deze moet gaan kopen. De keuze ligt op dit moment tussen de Samsung LE40R51 en deze SONY S40A10

Hij kost "maar" 2100 euro, en je krijgt er dan ook nog eens een DVD recorder bij. Opzich niet mis ;)
Maar iemand moet me echt overtuigen, want ik kan hem hier in Maastricht nergens bekijken.

Ik ga erop Xbox360'en en HD materiaal bekijken. Eventueel TV erop kijken, maar dat zal altijd bagger uitzien op LCD tv's.

Weet je trouwens wat de reactiesnelheid is? Ik dacht 8 ms, maar ik kan het op de Sony site niet vinden.
Zover ik weet is de reactie tijd 8ms ja. Ik heb dat wel ergens gelezen maar staat niet op de sony site nee. Ik heb al wat geschreven in het Sony KLV topic geschreven (link) over de tv. Ik zal morgen eens kijken of ik wat foto's kan maken. Want ik heb een bagger fototoestel dus ik verwacht er weinig van.

Ik heb de LE40R51 en de S40A10 naast elkaar zien spelen met hetzelfde beeldmateriaal en vond de sony iets mooier. Maar kan me best voorstellen dat andere weer zeggen dat de samsung mooier is. Net zoals vroeger met de normale tv's. De ene vind de sony mooier en de andere philips. Dat is echt waar je zelf van hou. Mij valt het analoge tv kijken enorm mee. Had het eigenlijk slechter verwacht in vergelijking tot digitale tv. Maar ik zit wel 1 meter vanaf de kabelaansluiting af en er zit wel een speciale box van het kabelbedrijf tussen (soort versterker wat ook voor data kanalen zorgt).

De beelden van mijn computer op het scherm zijn gewoon perfect. Games zijn zo scherp en geen last van ghosting, tenminste nog niet gemerkt. Dus ik verwacht dat hij met bijv. de xbox360 perfect speelt. Maar microsoft heeft gekozen voor samsung schermen bij de demo's van de xbox. Dus dat zegt misschien ook iets maar kan natuurlijk ook dat ze geen sony wilde ivm de playstation.

Ik vind het enorm tegenvallen hoe de kwaliteit van de tv is. Je kan het niet vergelijken met een normale tv omdat die perfect is voor het lage pal signaal. Eigenlijk komt de LCD pas tot zijn recht met HD signaal, vooral dan natuurlijk 720p.

Ik heb de tv op powersavings staan zodat de lichtsensor alles regelt en dan moet ik dat heel soms even uitzetten omdat met de laaghangende zon de tv dan te donker is.

Voor de rest zou ik toch adviseren om naar een zaak te gaan waar ze beide staan. Ik was bij de BCC en daar hadden ze hem beide staan. Ik heb hem bij een computerleverancier vandaan ipv een webwinkel of gewone winkel omdat ik weet dat ik daar goede service heb.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank.W
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06-2018
Net een interessant alternatief gevonden bij Acer, de AT3705-MGW, waarbij MGW staat voor Media Gateway, kan dus via het netwerk media content afspelen !

Ga naar http://www.acer.nl, prijslijst, TV & Recording, LCD TV en je komt op de volgende link:

http://www.acer.nl/acereu...ijst-8-nov-2005-LCDTV.xls

Daar staat ie voor een adviesprijs van EUR 1932,- excl. BTW. Ik heb meteen Acer gebeld waar ze beloven dat ie met 1 of 2 weken leverbaar moet zijn !

1920 x 1080 beloven ze ook op alle aansluitingen _/-\o_ . Daarnaast ingebouwde speakers ( Benq :( ), LAN, WiFi, Cardreader, Pal/SECAM Tuner, DVB-T Tuner en alle denkbare aansluitingen.

Ik ben benieuwd naar jullie ideën over dit scherm, maar het lijkt mij een leuk apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

let wel: 16ms responsetijd gray to gray, maar voor die prijs :)

Heb je trouwens ook een plaatje kunnen vinden, de huidige modellen van Acer zien er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/3087404750/upload/E0Entity3/2/20TV_normal.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/3571381626/upload/E0Entity3/1/Acer_AL2671_normal.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/1600354999/upload/E0Entity3/1/Acer_AT3201_normal.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door BtM909 op 11-11-2005 13:49 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank.W
Via google zoeken op AT3705 geeft al een aantal resultaten. Als het goed is moet de volgende link werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.vzw-shop.de/popup_image.php/pID/80341?VZWsid=c8a76a81715f3290400257b365bb9fa2

Is niet een toonbeeld van design, maar lelijk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank.W
Aangezien ik nieuw ben in forums, is de eerste verkeerd gegaan. De volgende link zou beter moeten werken:

Afbeeldingslocatie: http://www.fwautomatisering.nl/acer/865a766.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Het ziet er naar uit dat die speakers eraf kunnen (van die Acer dus). Dat zou ik wel mooier vinden :)
Iemand die hier meer van weet?

Is deze TV al in andere landen/werelddelen uit? Misschien dat er dan al ervaringen te vinden zijn...
Deze Acer is voor mij het beste alternatief t.o.v. Benq, alleen blijft de ondersteuning voor 1080p altijd een vraagteken...

Net de prijslijst van Acer af gehaald, en daar zie ik overal 1080i staan... Is dit een slecht teken (a la Benq) of begrijp ik de datasheet niet goed :)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
GasNaald schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 09:59:
Het ziet er naar uit dat die speakers eraf kunnen (van die Acer dus). Dat zou ik wel mooier vinden :)
Iemand die hier meer van weet?

Is deze TV al in andere landen/werelddelen uit? Misschien dat er dan al ervaringen te vinden zijn...
Deze Acer is voor mij het beste alternatief t.o.v. Benq, alleen blijft de ondersteuning voor 1080p altijd een vraagteken...

Net de prijslijst van Acer af gehaald, en daar zie ik overal 1080i staan... Is dit een slecht teken (a la Benq) of begrijp ik de datasheet niet goed :)
De acer biedt inderdaad alleen 1080i. Niet dat dat een probleem zal zijn want HDTV (mits ooit in Europa beschikbaar) zal toch maar 720p of 1080i worden. De 1080p standaard hoeven we in Europa niet te verwachten.

Het enigste wat ik me af vraag is of 1920*1080*32 progressed wordt ondersteund via een HDMI/DVI ingang (dus niet interlaced).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Dat zou erg mooi zijn als het dat ondersteunt via de PC! Dat is toch eigenlijk wel de reden om voor 1920 x 1080 te gaan. Voor gewone TV/DVD is een 32 inch met 1366 x 768 al mooi zat! Maar ik zie zo'n TV ook het liefste meteen als monitor :)

Mocht de TV native 1920x1080 via DVI kunnen laten zien, dan is de Acer volgens mij de eerste 37inch TV die dat kan, of niet?
Ik las zojuist dat de Philips 37PF9830 dit niet goed kan, en dat is een TV van ruim 3100 euro!! Als die Acer voor 1000 euro minder dit wel kan, dan wordt ik echt superblij!!

Off-topic: Weet iemand nog meer TV's die 1920x1080 over DVI ondersteunen?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ondersteunen de duurdere Sharp LCD TV's 1920x1080 over DVI. Ze zijn wel wat duurder (6000+ euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank.W
Ik heb Acer specifiek gevraagd of 1920 x 1080 op alle ingangen ondersteund wordt. De reactie hierop was dat dat wel kan. Ik ga er van uit, dat als dat ook op de DVI ingang kan, er eigenlijk geen sprake meer is van Progressive of Interlaced. Het signaal van een PC kan toch niet meer ingesteld worden op interlaced, toch ?

Ik ben ook uit aan het kijken naar een 1920 x 1080 om hem aan te sluiten op een MCE systeem. Voordeel van zo'n resolutie is dat je er dan nog lekker op kunt werken. 720 beeldlijnen is naar mijn mening toch wel erg weinig. Daarnaast ben je dan ook aardig verzekerd van toekomstige ontwikkelingen.

Overigens zou je het scherm ook aan de muur moeten kunnen hangen. Ik ga er van uit dat je de voet dan ook zonder al te veel problemen los moet kunnen halen. Speakers loshalen zou ook leuk kunnen zijn, maar daar heb ik nog niets over gelezen.

Verder is er nog weinig over te lezen op internet. Mocht iemand meer details weten, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank.W
Als je verder in die prijslijst van Acer kijkt, hebben ze het over Acer Media Gateway Playback. Ik neem aan dat het over de gateway van dit scherm gaat. Die gateway draait met een EM8620L chip van Sigma Design. Op de site van die fabrikant staan specificaties over die chip. Misschien dat iemand daar iets meer mee kan:

http://www.sigmadesigns.com/pdf_docs/Envision8620L_br.pdf

Er staat in ieder geval tussen dat op de Analog YPbPr, progressive or interlaced scalable is tot 1920 x 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Wanneer zou dit op de markt moeten komen? Ik kan het nog niet terugvinden op de site en in de prijslijst...

Het lijkt er wel op dat hij alleen 1080i aankan, maar ik heb geen idee of dit storend is. Interlaced betekent alleen dat je elke keer een half scherm aangeleverd krijgt en dus effectief maar de halve bandbreedte nodig hebt. Of een PC dan ook 1920x1080 kan uitsturen weet ik niet, volgens mij kunnen videokaarten niet interlaced uitsturen (of wel?). Iemand meer ervaring met de verschillen tussen p en i icm beeldkwaliteit en PC's??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interlace uit een PC Videokaart is verleden tijd. Het is ook heel slecht voor je ogen....Mischien dat het minder erg is bij trage LCD schermen.

• Frank.W
Levering zou volgens enkele leveranciers, maar ook volgens Acer, nog deze maand moeten gebeuren. Staat overigens ook op de eerste post over dit model. Overigens staat de BenQ ook voor volgende week geplanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate zei ook dat ze volgende week binnenkomen, maar dat is weer veranderd. Levertijd is nu "onbekend"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Hier is een review te vinden van een (amerikaanse) eigenaar van de Benq DV3750...

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkDante
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 13:34

DarkDante

Soeplepel

Er is nu ook een nederlandse handleiding:

ftp://62.2.173.100/lcd%5f...v3750%5fpal%5fdutch%2epdf

het is ongeveer 2 mb, pdfje

Heb dit scherm al langere tijd op het oog, kijk uit naar de eerste gebruikers ervaring van iemand uit deze topic!

Wat voor mij ook altijd nog een optie blijft (mocht benq nog steeds moeilijk gaan doen met prijzen en leveringstijden) is die 24" dell, draait op 1920, je levert alleen wel veel inches in :'( (had ergens begrepen dat dell met een opvolger komt een 30".

Don't ever underestimate the power of the Dark side

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
DarkDante schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:04:
Er is nu ook een nederlandse handleiding:

ftp://62.2.173.100/lcd%5f...v3750%5fpal%5fdutch%2epdf

het is ongeveer 2 mb, pdfje

Heb dit scherm al langere tijd op het oog, kijk uit naar de eerste gebruikers ervaring van iemand uit deze topic!
Ik ben de PDF snel aan het doorbladeren en zag het volgende staan:
Pagina 7: Beeldschermresolutie van 1366 x 768,

dit is in tegenstelling van wat er altijd beweert is.
edit: overigens staat op een van de laatste pagina's weer 1920 * 1080, de handleiding spreekt zichzelf tegen, ik denk dat ze sommige delen letterlijk uit de 3250 handleiding hebben gekopieerd. 8)

[ Voor 15% gewijzigd door vriesdude op 23-11-2005 16:52 ]

/dev/null

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:31
Misschien is het een idee om een nieuwe topic te maken over die Acer, want dit topic begint zo wel erg 'vervuild' te worden. Ik begin ook steeds meer oren naar de acer te hebben.

Maar goed, de BenQ, volgens de handleiding heeft dat ding een tuner, daar was nog onenigheid over. Maar ik zie ook een tabel 'ondersteunde modi'. Geen flauw idee wat ze daarmee bedoelen, maar de resoluties gaan maar tot 1024 x 768. Zou het dan inderdaad toch betekenen dat je met de computer maar 1024 x 768 kan doorsturen? Dan zie ik het nut van die hele 1080i display niet eigenlijk.

Denk dat ik die Acer maar es in de gate ga houwe _/-\o_ . Ik begin steeds meer een hekel aan deze BenQ te krijgen. Stom onleverbaar ding.

EDIT: Ok zo te zien kan 1080i alleen via component ingang. RGB is alleen tot 1024, DVI weet ik niet dat staat er niet bij :(

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk1983 op 24-11-2005 15:42 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• vriesdude
Luuk1983 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:39:
Misschien is het een idee om een nieuwe topic te maken over die Acer, want dit topic begint zo wel erg 'vervuild' te worden. Ik begin ook steeds meer oren naar de acer te hebben.

Maar goed, de BenQ, volgens de handleiding heeft dat ding een tuner, daar was nog onenigheid over. Maar ik zie ook een tabel 'ondersteunde modi'. Geen flauw idee wat ze daarmee bedoelen, maar de resoluties gaan maar tot 1024 x 768. Zou het dan inderdaad toch betekenen dat je met de computer maar 1024 x 768 kan doorsturen? Dan zie ik het nut van die hele 1080i display niet eigenlijk.

Denk dat ik die Acer maar es in de gate ga houwe _/-\o_ . Ik begin steeds meer een hekel aan deze BenQ te krijgen. Stom onleverbaar ding.

EDIT: Ok zo te zien kan 1080i alleen via component ingang. RGB is alleen tot 1024, DVI weet ik niet dat staat er niet bij :(
Ik vindt het scherm wel interresant, begin ook de levertijd steeds irritanter te vinden en heb me twijfels over de DVI aansluitmogelijkheden. Als ik een 1920*1080 beeldscherm heb wil ik daar ook echt gebruik van kunnen maken.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Die acer lijkt hier al te bestellen te zijn (Hardware Discount):
Klik

Die Acer lijkt dus binnen afzienbare tijd te krijgen te zijn, dus een eigen topic hiervoor lijkt me niet verkeerd :) Alleen valt het niet mee geode informatie te vinden van die TV. Ook in het buitenland kan ik maar weinig vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Zijn er al mensen die deze tv nu binnen hebben? En zo ja waar en hoelang het heeft geduurd.

Ik ben net verhuis en een week of 3 zou ik nog wel kunnen wachten maar daarna heb ik toch echt een tv nodig... Ik heb al wat shops gemaild maar erg trage respons.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Ik heb mijn eerste mail terug van "Hi-Tune"
BenQ zal deze serie naar verwachting eind December aan ons uitleveren,
dit is vandaag aan ons bevestigd. Betekend dat U hem begin Januari in
uw bezit zou kunnen hebben.
Dit is op zicht nog wel te doen.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een mailtje naar BenQ gestuurd met de vraag of via DVI ook de resolutie van 1080i verstuurd kon worden. Hieronder het antwoord:
Beste Erik,

Tenzij de PC een HDTV resolutie kan uitsturen van 1080i, is de maximale resolutie wanneer aangesloten op een PC 1280x1024.

M.v.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Smooky schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:43:
Ik heb een mailtje naar BenQ gestuurd met de vraag of via DVI ook de resolutie van 1080i verstuurd kon worden. Hieronder het antwoord:

[...]
Ok, dat houdt voor mij in, einde DV3750, ik ga op zoek naar een ander scherm :/

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smooky
  • Niet online
vriesdude schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:23:
[...]

Ik kan bij mijn Nvidia instellingen instellen dat ik mijn beeldscherm met een resolutie van 1920x1080 wil aansturen. Dan moet het toch gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vriesdude schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:23:
[...]

Is er geen videokaart die 1080i ondersteunt via DVI of Component? Dat zal wel irritant flikkeren bij stilstaande beelden, maar voor 1080i films moet dat geen probleem zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smooky schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:32:
[...]

Ik kan bij mijn Nvidia instellingen instellen dat ik mijn beeldscherm met een resolutie van 1920x1080 wil aansturen. Dan moet het toch gewoon werken?
Nee, want dat is 1080p 60/70 Hz. Dat ondersteunt de BenQ niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:34:
[...]

Is er geen videokaart die 1080i ondersteunt via DVI of Component? Dat zal wel irritant flikkeren bij stilstaande beelden, maar voor 1080i films moet dat geen probleem zijn, toch?
Gevonden: http://www.intel.com/products/chipsets/gma950/
http://www.matrox.com/mga...ro/products/apve/home.cfm
De Nvidia 7800 zou dat ook moeten kunnen. http://www.nvidia.com/object/analog_component_out.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smooky
  • Niet online
After all, with their GeForce 6600 family NVIDIA not only offers a solid 3D solution with SLI support, the GPU is also backed up with other features such as PureVideo, which provides dedicated hardware acceleration for MPEG-2/DVD as well as the new Microsoft Windows Media HD Video standard (WMV HD), HDTV output (both 720p and 1080i), and other video goodies to the mainstream market.
bron: http://www.firingsquad.com/hardware/xfx_geforce_6600_ddr2/

de Nvidia 6600 moet het dus ook kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1080i via de videokaart schijnt prima te werken: http://www.avsforum.com/a...e/index.php/t-478169.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Smooky schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:32:
[...]

Ja tuurlijk kan je dat aansturen, maar blijkbaar wil de monitor het niet accepteren. (de chip zou het niet kunnen verwerken oid). Verlijk het met een 1920x1080 signaal te sturen naar je 17" CRT monitor >:)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is deze lcd niet volledig HD-Ready, de DVI aansluiting ondersteund namelijk geen HDCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smooky
  • Niet online
vriesdude schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:40:
[...]

Ja tuurlijk kan je dat aansturen, maar blijkbaar wil de monitor het niet accepteren. (de chip zou het niet kunnen verwerken oid). Verlijk het met een 1920x1080 signaal te sturen naar je 17" CRT monitor >:)
Ga ik niet redden, ik heb een 19" BenQ TFT ;)

Nu ik het nog een keer lees snap ik het pas. Elk signaal van 1080i via DVI brengt hij eerst terug naar 1280x1024 om het vervolgens te tonen op een resolutie van 1920x1080. Wat een brakke TV zeg. Als fabrikant kan je jezelf toch niet serieus met het uitbrengen van dit soort monitoren:?

[ Voor 5% gewijzigd door smooky op 30-11-2005 16:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank.W
Een mogelijke oplossing zijn VGA kaarten met HDTV aansluiting. Asus bijv. heeft een aantal modellen met in het typenummer de code DHTV of HTVD.

http://www.asus.nl/produc...&model=384&l1=2&l2=8&l3=0

Daar zit een aansluitkabel bij voor Y Cb/Pb Cr/Pr en laat de Benq die ( volgens de NL handleiding ) 2 hebben en dat ook de enige aansluitingen zijn die 1080i ondersteunen. Dus als het een beetje meezit kun je toch 1080i van je PC naar de Benq krijgen met de juiste indeling. Gelukkig hebben ze dan weer 2 aansluitingen gemonteerd zodat je ook nog een gewoon HDTV apparaat aan kan sluiten

Blijft toch jammer dat het niet gewoon digitaal kan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank.W schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:33:
Blijft toch jammer dat het niet gewoon digitaal kan !
Dat geldt voor 1920x1080 50/60 Hz progressive, ja. Maar of dat ook geldt voor 1920x1080 50 Hz Interlace (1080i) via DVI, dat is nog niet bevestigd hier. Als de BenQ 1080i accepteert via DVI vanuit een HDTV tuner of DVD speler dan moet ie dat ook van een PC accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank.W
Dat zou ik ook zeggen. Als DVI inderdaad HDTV ondersteunt, moet het niet uitmaken wat de bron is. Maar voor zover ik weet is nog nergens aangegeven dan DVI ook echt HDTV ondersteunt, alleen 1280 x 1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit artikel is interessant om te lezen. Heeft wel iets te maken met de BenQ. http://www.hd-tv.nl/artikel/217/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een interessante link http://asia.cnet.com/revi...y.htm?AT=39094440p-6s-390. Op kieskeurig staat een reactie van iemand die hem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:32:
Op kieskeurig staat een reactie van iemand die hem heeft.
Hij woont in Antwerpen. Blijkbaar krijgen de Belgen het eerst.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonaparty
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-07 13:29
Deze lcd-tv op xbox360-dag gekocht bij de MediaMarkt in Amsterdam (ja, teveel betaald (2000 euro) maar geen zin om na drie jaar uitstellen weer maanden te wachten). Ik ben er zeer tevreden over. Vooral mijn good old xbox spellen zien er geweldig uit terwijl ik dat niet verwachtte (ooit mijn xbox op analoge breedbeeld tv aangesloten en toen even gehuild). Waarom het er nu zo prima uitziet snap ik niet precies. Zit er een goede 'upscale chip' in ofzo?
Anyway, pc input nog niet geprobeerd maar volgens los bijgevoegd papiertje:

Supported PC/DVI input signal Timing:
1280x1024

Supported Component input signal Timing:
1920x1080 (HDTV 1080i)

Zou dat betekenen dat als je hem via de pc met componentkabels aanstuurt je wel 1920x1080 kan halen? En bestaan dat soort kabels :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
matahari schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:05:
Zou dat betekenen dat als je hem via de pc met componentkabels aanstuurt je wel 1920x1080 kan halen? En bestaan dat soort kabels :?
Jahoor
Afbeeldingslocatie: http://www.oehlbach.de/img/artikel/9011.jpg

Wij gebruiken die zelf ook, maar je hebt dan wel nog 5 losse plugje nodig om van BNC een tulp aansluiting te maken. Dan krijg je dus dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/fts_psx/images/foto/11ht_06.jpg

Edit:

Ik heb nog een kabel gevonden die direct een tulp aansluiting erop heeft:

Afbeeldingslocatie: http://www.ramelectronics.net/assets/images/audiovideo/55-866-rca-x.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Flint op 06-12-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Flint schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:32:
[...]

Jahoor
[afbeelding]

Wij gebruiken die zelf ook, maar je hebt dan wel nog 5 losse plugje nodig om van BNC een tulp aansluiting te maken. Dan krijg je dus dit:

[afbeelding]

Edit:

Ik heb nog een kabel gevonden die direct een tulp aansluiting erop heeft:

[afbeelding]
Wat ik me afvraag, is of je zichtbaar kwaliteitsverlies/verschil hebt met een dergelijke kabel in verglijking met een dvi/hdmi aansluiting (er even van uitgaande dat beide aansluiting gewoon 1920*1080 zouden ondersteunen).

Is het via een component aansluiting ook scherp genoeg om er dagelijks achter te werken (niet dat ik dat van plan was, wordt mijn game/film/console* monitor mocht ik hem aanschaffen. Het geld heb ik er voor over, als ik er maar mee uit de voeten kan.

* nog aan te schaffen in dat geval :+

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze kabel werkt dus niet op deze TV. Component ingang = Y Pb Pr / Y Cb Cr.
Dat zijn 3 signalen. De kabel hierboven is alleen maar een VGA kabel "splitter". Het signaal blijft gewoon RGB/H/V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X4n
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-08 16:59

X4n

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:28:
Deze kabel werkt dus niet op deze TV. Component ingang = Y Pb Pr / Y Cb Cr.
Dat zijn 3 signalen. De kabel hierboven is alleen maar een VGA kabel "splitter". Het signaal blijft gewoon RGB/H/V.
maar wat als er bijv een dvi naar component kabel zou zijn, dat zou toch wel kunnen?
dvi is digitaal, component toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X4n schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:46:
[...]

maar wat als er bijv een dvi naar component kabel zou zijn, dat zou toch wel kunnen?
Ik ben er niet zo in thuis, maar ik weet wel dat component niet digitaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X4n schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:46:
[...]

Dan heb je meer nodig dan alleen maar een kabel. Je hebt dan een convertor erbij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Als je maar drie aansluitingen kunt gebruiken dan kun je maximaal 480p, meer kan de kabel dan gewoon niet aan. Die 2 extra kabeltjes zijn er niet voor niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komplett.nl heeft er inmiddels een aantal in voorraad.
Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 15:20

Niek

f.k.a. The_Surfer

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 13:16:
Komplett.nl heeft er inmiddels een aantal in voorraad.
Zie hier
Hie is een stuk goedkoper bij Euromaxi.
Ik ben van plan deze te bestellen, maar ik wil eerst zekerheid hebben of hij nou wel of niet 1920 x 1080 haalt met DVI.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:17:
Volgens mij is deze lcd niet volledig HD-Ready, de DVI aansluiting ondersteund namelijk geen HDCP.
Maakt de tv in één klap redelijk ouderwets, ik zou hem nooit willen zonder hdcp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even op de benq site gekeken: DVI-HDCP...dus wel prima hd geschikt, supermooi tv'tje, hoe is hij met analoog signaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
The_Surfer schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:01:
[...]

Hie is een stuk goedkoper bij Euromaxi.
Ik ben van plan deze te bestellen, maar ik wil eerst zekerheid hebben of hij nou wel of niet 1920 x 1080 haalt met DVI.
Daar sluit ik me helemaal bij aan, haalt ie het niet, ga ik opzoek naar een verglijkbaar scherm kwa prijs/grootte/resolutie. (of ik ga voor de BenQ 3250)

/dev/null

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.