Gewoon die shit afspelen op 1080i, dan heb je er totaal geen last van.-NuKeM- schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:41:
Ik heb vandaag een hele tijd zitten proberen om het beeld deftig te krijgen op 1280x720@60Hz via D-Sub. Ik had (heb) namelijk een probleem met een pompend beeld, dwz. schokkend beeld bij panmoves enzo. Dit zou kunnen komen door framerate -> 60Hz aanpassing die het scherm niet goed doorvoert, maar kom.
Eerst dacht ik dat het aan mijn PC instellingen zou kunnen liggen. Niet dus, want als ik een monitor op het signaal naar de TV aansluit, dan loopt alles wel vlot.
Dan dacht ik dat het aan de 10 meter kabel lag, dus monitor naast de tv op die 10 meter kabel, niks op aan te merken, prima kabel dus.
Daarna op tv aangesloten en moeten concluderen dat het wel aan de tv moet liggen.
Uren liggen kl*ten met timings etc, maar niets hielp
Hier ben ik eigenlijk wel HEEL erg teleurgesteld over, nog een geluk dat de 360 erg goed werkt. Een weekje terug ofzo heb ik DVI ook eens geprobeerd en dat pompte ook, dus das ook geen optie.
Hopelijk komt er ooit een firmware update die wij met wat geluk zelf kunnen uitvoeren (ik zal er maar niet op hopen) of een technieker voor kunnen laten langskomen (en hier zal ik ook maar niet op hopen). Hem binnen doen voor herstelling/update doe ik zeker niet, niets dan slechte ervaringen daarmee (bij andere fabrikanten wel is waar).
Erg spijtig dus, via pc filmpjes draaien is dus onmogelijk voor mij. Tenzij het een WMV bestand is dat ik naar de 360 kan streamen, dan is het wel allemaal netjes in orde.
Ik ben dus hopeloos op zoek naar zo een component breakout box voor een Nvidia kaart (zat er bij mij niet bij) en die dingen worden blijkbaar zo goed als niet apart verkocht. Een andere oplossing is een D-Sub -> component converter.
720p gebruik ik alleen voor 720p hdtv films of games, verder niet.