Toon posts:

Ervaringen LCD Benq DV3750 HDTV 1080

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.214 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NuKeM- schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:41:
Ik heb vandaag een hele tijd zitten proberen om het beeld deftig te krijgen op 1280x720@60Hz via D-Sub. Ik had (heb) namelijk een probleem met een pompend beeld, dwz. schokkend beeld bij panmoves enzo. Dit zou kunnen komen door framerate -> 60Hz aanpassing die het scherm niet goed doorvoert, maar kom.

Eerst dacht ik dat het aan mijn PC instellingen zou kunnen liggen. Niet dus, want als ik een monitor op het signaal naar de TV aansluit, dan loopt alles wel vlot.
Dan dacht ik dat het aan de 10 meter kabel lag, dus monitor naast de tv op die 10 meter kabel, niks op aan te merken, prima kabel dus.
Daarna op tv aangesloten en moeten concluderen dat het wel aan de tv moet liggen.
Uren liggen kl*ten met timings etc, maar niets hielp :(
Hier ben ik eigenlijk wel HEEL erg teleurgesteld over, nog een geluk dat de 360 erg goed werkt. Een weekje terug ofzo heb ik DVI ook eens geprobeerd en dat pompte ook, dus das ook geen optie.

Hopelijk komt er ooit een firmware update die wij met wat geluk zelf kunnen uitvoeren (ik zal er maar niet op hopen) of een technieker voor kunnen laten langskomen (en hier zal ik ook maar niet op hopen). Hem binnen doen voor herstelling/update doe ik zeker niet, niets dan slechte ervaringen daarmee (bij andere fabrikanten wel is waar).

Erg spijtig dus, via pc filmpjes draaien is dus onmogelijk voor mij. Tenzij het een WMV bestand is dat ik naar de 360 kan streamen, dan is het wel allemaal netjes in orde.

Ik ben dus hopeloos op zoek naar zo een component breakout box voor een Nvidia kaart (zat er bij mij niet bij) en die dingen worden blijkbaar zo goed als niet apart verkocht. Een andere oplossing is een D-Sub -> component converter.
Gewoon die shit afspelen op 1080i, dan heb je er totaal geen last van.
720p gebruik ik alleen voor 720p hdtv films of games, verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:07
-NuKeM- schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:41:
Ik heb vandaag een hele tijd zitten proberen om het beeld deftig te krijgen op 1280x720@60Hz via D-Sub. Ik had (heb) namelijk een probleem met een pompend beeld, dwz. schokkend beeld bij panmoves enzo. Dit zou kunnen komen door framerate -> 60Hz aanpassing die het scherm niet goed doorvoert, maar kom.

Eerst dacht ik dat het aan mijn PC instellingen zou kunnen liggen. Niet dus, want als ik een monitor op het signaal naar de TV aansluit, dan loopt alles wel vlot.
Dan dacht ik dat het aan de 10 meter kabel lag, dus monitor naast de tv op die 10 meter kabel, niks op aan te merken, prima kabel dus.
Daarna op tv aangesloten en moeten concluderen dat het wel aan de tv moet liggen.
Uren liggen kl*ten met timings etc, maar niets hielp :(
Hier ben ik eigenlijk wel HEEL erg teleurgesteld over, nog een geluk dat de 360 erg goed werkt. Een weekje terug ofzo heb ik DVI ook eens geprobeerd en dat pompte ook, dus das ook geen optie.

Hopelijk komt er ooit een firmware update die wij met wat geluk zelf kunnen uitvoeren (ik zal er maar niet op hopen) of een technieker voor kunnen laten langskomen (en hier zal ik ook maar niet op hopen). Hem binnen doen voor herstelling/update doe ik zeker niet, niets dan slechte ervaringen daarmee (bij andere fabrikanten wel is waar).

Erg spijtig dus, via pc filmpjes draaien is dus onmogelijk voor mij. Tenzij het een WMV bestand is dat ik naar de 360 kan streamen, dan is het wel allemaal netjes in orde.

Ik ben dus hopeloos op zoek naar zo een component breakout box voor een Nvidia kaart (zat er bij mij niet bij) en die dingen worden blijkbaar zo goed als niet apart verkocht. Een andere oplossing is een D-Sub -> component converter.
Wat raar. Ik draai hier 1280x720@60 via DVI en het beeld is nog stabieler dan stabiel. Ik kan echt nergens een beweging waarnemen. Ik heb wel het idee dat het beeld van mijn DVD speler af en toe een beetje 'stuiterd', oftewel dattie om de seconde het hele beeld een pixel naar boven gaat en dan weer naar beneden. Maar goed dat kan ook aan de speler liggen he.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb soortgelijke problemen als ik 720p films afspeelt op 1080i resolutie. Beeld gaat dan schokken. Je moet bij 1080i trouwens deinterlacing uit zetten. Bij 720p moet dat juist aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:49
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:08:
Ik heb soortgelijke problemen als ik 720p films afspeelt op 1080i resolutie. Beeld gaat dan schokken. Je moet bij 1080i trouwens deinterlacing uit zetten. Bij 720p moet dat juist aan.
Ik hoor op verschillende fora dat 780p ook mooier is dan 1080i

Zelf nog niet echt kunnen verglijken

Waar ik benieuwd naar ben is of zwrt ook zwart is, of dat het als de kamer donker is het zwart erg licht wordt. Om maar niet te spreken van zwartweergave, wat bij TFT's erg matig is.
Donkere films die er niet uitzien kan ik niet mee leven.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basset schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:28:
[...]

Ik hoor op verschillende fora dat 780p ook mooier is dan 1080i

Zelf nog niet echt kunnen verglijken

Waar ik benieuwd naar ben is of zwrt ook zwart is, of dat het als de kamer donker is het zwart erg licht wordt. Om maar niet te spreken van zwartweergave, wat bij TFT's erg matig is.
Donkere films die er niet uitzien kan ik niet mee leven.
Dit is eigenlijk het enige punt waarom mijn next grote TV/flatscreen een Plasma wordt, en geen LCD. LCD is op bijna alle punten goed, behalve de weergave van donkere scenes/het weergeven van zwart is matig. Valt overdag of in een winkel onder TL licht niet zo op maar 's avonds als je in het donker kijkt des te meer.
Nieuwe generatie LCD van Philips die komende zomer wordt verwacht schijnt het probleem aan te pakken (aangepaste backlighttechnologie, Philips noemt het ClearLCD), maar hier zal wel een stevig prijskaartje aanhangen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwere LCD panels passen het backlight automatisch aan afh. van het omgevingslicht. Dit doen ze met een lichtsensor. Hoe donkerder het is, hoe donkerder het backlight. Ambilight is ook een slim systeem. Door een fel achtergrondlicht worden de pupillen van je ogen kleiner en daardoor lijkt het scherm donkerder.

Als je een computer aansluit op je TV dan is een LCD beter ivm met inbranden. Bij plasma moet je er steeds aan denken of screensaver instellen, want anders blijf je resten van je desktop zien door het inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Als je je pc op dit scherm aansluit en je stelt je desktop in op 1280x720, heb je dan wel gewoon fullscreen? of krijg je dan gewoon een kleiner scherm als het waren?

b.v.d.

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 09:07
Dat hangt er vanaf, je kan dit namelijk zelf kiezen. Je kan 1:1 weergeven (pixel op pixel) of het beeld laten schalen tot full screen (in dit geval 50% groter).
Dat schalen dit hij overigens erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Lefty_38 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:07:
Als je je pc op dit scherm aansluit en je stelt je desktop in op 1280x720, heb je dan wel gewoon fullscreen? of krijg je dan gewoon een kleiner scherm als het waren?

b.v.d.
-NuKeM- schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:05:
Dat hangt er vanaf, je kan dit namelijk zelf kiezen. Je kan 1:1 weergeven (pixel op pixel) of het beeld laten schalen tot full screen (in dit geval 50% groter).
Dat schalen dit hij overigens erg mooi.
Helemaal mee eens! Ik draai mijn desktop ook op 1280 x 720 (720p dus :)) en heb beeld is echt HEEL erg scherp! Ik heb overigens ook even Unreal Tournament op 1280 x 720 gespeeld, echt meesterlijk!!

1080i is veel onrustiger dan 720p ja. Zoals al vaker aangegeven in dit topic is 1080i eigenlijk alleen geschikt voor het afspelen van 1080i films, voor de rest is eigenlijk altijd 720p te prefereren. Interlaced is gewoon altijd een stuk lelijker en onrustiger. Voordeel is wel dat op 720p je niet het idee hebt dat de TV sterk aan het upscalen is (wat ie natuurlijk wel doet). Maar je kan het scherm MAKKELIJK als 37" monitor gebruiken, ziet er echt heel erg mooi uit!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordeel van native 1080i is wel als je 1080i video afspeelt, dat je sofwareplayer niet hoeft te deinterlacen. Bij mij staat deinterlacing altijd uit, bijv. bij PowerDVD en bij VLC player. 720p video is al progressief, dus die hoef je ook niet te deinterlacen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Ik heb mijn HD-vergelijkpic wat aangepast zodat het verschil nog duidelijker moet worden:

Afbeeldingslocatie: http://nukem.userbase.be/Xbox360-HD3.jpg
(klik op de image om de nare schalingseffecten niet te hebben)

Ik vind het best wel indrukwekkend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-NuKeM- schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:03:
Ik heb mijn HD-vergelijkpic wat aangepast zodat het verschil nog duidelijker moet worden:

[afbeelding]
(klik op de image om de nare schalingseffecten niet te hebben)

Ik vind het best wel indrukwekkend :)
Dat is zeker indrukwekkend. Maar hier kan je 1 ding niet op zien: progressive of interlaced. Zeker, qua resolutie zou 1920x1080 veel scherper moeten zijn, het gaat hier echter om 1080i en 720p. 1080i zal meer details hebben (scherper dus), meer daarbij ook een stuk meer 'flikkeren' en erg onrustig ogen. Zoals al aangegeven, voor een desktop is dat niet echt geschikt.

Echter, je plaatje gaat ook op voor 720p en 1080p. Dan zou de vergelijking eerlijker zijn en is het verschil goed duidelijk ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Luuk1983 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:18:
[...]

[...]

Helemaal mee eens! Ik draai mijn desktop ook op 1280 x 720 (720p dus :)) en heb beeld is echt HEEL erg scherp! Ik heb overigens ook even Unreal Tournament op 1280 x 720 gespeeld, echt meesterlijk!!

1080i is veel onrustiger dan 720p ja. Zoals al vaker aangegeven in dit topic is 1080i eigenlijk alleen geschikt voor het afspelen van 1080i films, voor de rest is eigenlijk altijd 720p te prefereren. Interlaced is gewoon altijd een stuk lelijker en onrustiger. Voordeel is wel dat op 720p je niet het idee hebt dat de TV sterk aan het upscalen is (wat ie natuurlijk wel doet). Maar je kan het scherm MAKKELIJK als 37" monitor gebruiken, ziet er echt heel erg mooi uit!
Mag ik vragen hoe ver jij van het scherm af zit als je gamed of destopwerk doet? Als ik dit scherm zou kopen zou ik ongeveer 60cm met mijn neus van het scherm zitten. Is dat niet te dichtbij? En vanaf hoe ver kan je de letters nog goed lezen tijdens het surfen?

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Lefty_38 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:58:
[...]

Mag ik vragen hoe ver jij van het scherm af zit als je gamed of destopwerk doet? Als ik dit scherm zou kopen zou ik ongeveer 60cm met mijn neus van het scherm zitten. Is dat niet te dichtbij? En vanaf hoe ver kan je de letters nog goed lezen tijdens het surfen?

b.v.d.
60 cm :? :X
Is dat niet een beetje erg dichtbij?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Jah zover zit ik nu ook ongeveer van mijn 19" scherm, 60 - 70 cm ofzo (net ff gemeten). Ik heb niet zoveel plek in mijn nieuwe opstellen die ik in gedachte heb ivm het bed. Dus dan wordt het ook ongeveer 70-80 cm dat ik van het scherm af zit.

Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/3571/kamer17pv.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/8049/kamer26dg.th.jpg

(Het bureau is 60cm diep trouwens)

[ Voor 5% gewijzigd door Lefty_38 op 20-01-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
60 a 70 centimeter is wel ERG dichtbij, vergis je niet in de grootte van het scherm!!! 37" is ERG groot (102cm breed!) Ik denk dat je op zo'n korte afstand hetzelfde effect krijgt als op de voorste rij van een bioscoop: je hebt geen overzicht. Daarbij denk ik door de helderheid van het scherm dat je last van je ogen kan krijgen. Op een meter of 2 is alle tekst op 1280x720 prima te lezen en met gamen gaat dit ook erg goed. Maar het scherm gebruiken als vervanging van een 19" TFT (en dan op dezelfde afstand gaan zitten) lijkt me geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
oke bedankt, moet maar even naar een andere oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de DV3750 vandaag kunnen testen.. Ik kreeg er echter geen 1920x1080i uit over DVI ondanks 1080i powerstrip settings enerzijds en anderzijds de 1080i forced mode te hebben geprobeerd.

1280x1024 wel en dat zag er al goed uit maar ik ga natuurlijk voor de full res van deze plank

Kunnen jullie a.u.b. posten hoe je 1080i over DVI aan de praat gekregen hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor videokaart heb je? Bij de 6800 heb je geen Powerstrip nodig voor 1080i. De instellingen zitten in de driver. Mischien kan jouw videokaart die resolutie niet aan ondanks Powerstrip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 15:05

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik liep gisteren door de MM in Rotterdam en toen viel mijn oog toevallig op dit apparaat...
Mijn mond viel open...!!!

Alle LCD-TV's eromheen vielen in het niet!
Er werd een HD-promofilmpje op de LCD-TV's afgespeeld en de BenQ was de enige die werkelijk de volle scherpte van de HD-beelden op het scherm wist te toveren. Vergeleken met de BenQ waren de overige schermen (waaronder een paar veel duurdere van Sony) echt veel slechter. Toen ik de resolutie van 1920x1080 zag begreep ik waardoor het kwam...maar ik had niet verwacht dat het zó veel zou uitmaken!

Is dit nu de eerste betaalbare consumenten LCD-TV die 1920x1080 heeft?
Waar zijn de concurrenten? Ik kan me namelijk niet goed voorstellen waarom ik een ander (met 1366x768) zou gaan kopen als ik er één met 1920x1080 kan kopen.

Hebben meer mensen last van het verschijnsel van Luuk dat de instellingen niet worden onthouden?

Pfff...wat een fantastisch scherm...(en ik ben blij dat er al zo'n lang topic over bestaat...die ga ik eens lekker helemaal doorlezen...misschien dat ik dan vanzelf wat antwoorden tegenkom...)

edit:
Ik vermoed dat het een 1080i promofilmpje betrof welke de andere modellen downscalen tot 720... want als het een 720p filmpje betrof dan was het een beetje droevig voor al die 1366x768 toestellen die het niet voor elkaar kregen om het logo met tekstje scherp op de buis te tonen...

[ Voor 17% gewijzigd door The_Sukkel op 22-01-2006 17:28 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ff mn component kabel die bij mn videokaart zat bewerkt om hem passend te maken voor de videokaart.

Erg slim van ati om er een component kabel bij te stoppen die niet eens in je videokaart past zonder er wat plastic uit te slopen.

anyway na wat gepruts ook via component 1080i werkend gekregen. Zag er net zo uit als de powerstrip settings via DVI, dus nogsteeds op en neer bewegende 1pixel lijnen.. niet fijn voor surfen maar supermooi bij games en films...

had trouwens geen verschil gezien tussen dvi en component wat kwaliteit betreft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Laatst online: 19-09 19:14
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:29:
Zojuist ff mn component kabel die bij mn videokaart zat bewerkt om hem passend te maken voor de videokaart.

Erg slim van ati om er een component kabel bij te stoppen die niet eens in je videokaart past zonder er wat plastic uit te slopen.

anyway na wat gepruts ook via component 1080i werkend gekregen. Zag er net zo uit als de powerstrip settings via DVI, dus nogsteeds op en neer bewegende 1pixel lijnen.. niet fijn voor surfen maar supermooi bij games en films...

had trouwens geen verschil gezien tussen dvi en component wat kwaliteit betreft..
is het via de component ook nog zo dat je minimaal 99% overscan moet hebben omdat je anders 3 lelijke lijnen ziet ? daardoor wordt 1920 * 1080i niet 1:1 weergeven omdat enkele pixels buiten het beeld komen.

Als het via component wel netjes in het scherm past kan ik me voorstellen dat het beeld nog scherper oogt, omdat er geen scaling hoeft worden toegepast... ;)

Je kunt dit vrij simpel testen door in paint 1 pixel neer te zetten, en dan op je scherm kijken of die echt 1 pixel beslaat of meerdere eromheen licht meekleuren. Mochten er een aantal meekleuren, kan het zijn dat de de overscan standaard aanstaat :D

[ Voor 11% gewijzigd door vriesdude op 22-01-2006 22:00 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vriesdude schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:58:
[...]

is het via de component ook nog zo dat je minimaal 99% overscan moet hebben omdat je anders 3 lelijke lijnen ziet ? daardoor wordt 1920 * 1080i niet 1:1 weergeven omdat enkele pixels buiten het beeld komen.

Als het via component wel netjes in het scherm past kan ik me voorstellen dat het beeld nog scherper oogt, omdat er geen scaling hoeft worden toegepast... ;)

Je kunt dit vrij simpel testen door in paint 1 pixel neer te zetten, en dan op je scherm kijken of die echt 1 pixel beslaat of meerdere eromheen licht meekleuren. Mochten er een aantal meekleuren, kan het zijn dat de de overscan standaard aanstaat :D
Als ik overscan op 100% zet, heb je hetzelfde effect wat dvi ook heeft: groene strepen aan de rechter kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:06:
[...]

Als ik overscan op 100% zet, heb je hetzelfde effect wat dvi ook heeft: groene strepen aan de rechter kant.
Zwaar irritant is dat. Bij mij is het zelfs 4 groene strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 00:27:
Ik heb de DV3750 vandaag kunnen testen.. Ik kreeg er echter geen 1920x1080i uit over DVI ondanks 1080i powerstrip settings enerzijds en anderzijds de 1080i forced mode te hebben geprobeerd.

1280x1024 wel en dat zag er al goed uit maar ik ga natuurlijk voor de full res van deze plank

Kunnen jullie a.u.b. posten hoe je 1080i over DVI aan de praat gekregen hebben ?
- Ga naar Configuratiescherm
- Ga naar Beeldscherm
- Ga naar het tabblad instellingen
- Klik op de knop geavanceerd
- In het nieuwe venster, ga naar het tabblad van je NVIDIA driver (meest rechtse)
- In het uitklapmenuutje van NVIDIA, ga naar het item 'Schermresoluties en vernieuwingsfrequenties'
- Klik op de knop 'Geavanceerde timings'
- Je kunt nu bij 'modus en timing' kiezen voor een aantal resoluties (waaronder 1920x1080). Het is een kwestie van proberen wat er goed uit komt te zien. Kies alleen de 1920x1080 waardes waar een I van Interlaced achter staat. 1920x1080 met een P gaat dus niet lukken. Je kunt echter de andere velden verandere wat je wilt, maar zodra je deze wijzigingen doorvoert springt hij terug naar default. Mogelijk heb je powerstrip nodig. Ik heb hier nog niet echt veel mee gekloot om het zo te zeggen. Als mensen hier nog wat aan toe te voegen hebben, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Nu online
Ik zit zelf nog te wachten op de Acer AT3705-MG. Ook een 37 inch met native 1920x1080. Ik hoop dat die wel 1920x1080p aan kan via DVI.

[ Voor 5% gewijzigd door Chilly_Willy op 23-01-2006 11:54 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Laatst online: 22-07 09:37
Chilly_Willy schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:54:
Ik zit zelf nog te wachten op de Acer AT3705-MG. Ook een 37 inch met native 1920x1080. Ik hoop dat die wel 1920x1080p aan kan via DVI.
Nope.... fraid not... zelfde verhaal als de BQ3750... Ben wel erg benieuwd naar de MediaGateway, hoewel het nooit mijn Mediacenter zal vervangen denk ik...

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt een leuk toestel. Alleen jammer van 12ms of 16ms gray-to-gray waar ze het over hebben.
Ik hoop dat er een Conax/CAM slot in zit anders heb je geen R... aan die DVB-T tuner in Nederland.
Resolutie digitale tuner = 576i/480i !!!! bah, geen HD ontvanger dus. Zeer waarschijnlijk geen R... aan.
Voldoende aansluitmogelijkheden, SPDIF out !!!! goed.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Dat ziet dr niet slecht uit.
Die Media Gateway bied wel leuke mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze moeten eerst hun specs controleren denk ik. Er staan tegestrijdige specs.
Zoals contrast ratio etc. Ik kan ook geen 1080p vinden. Er staat ergens "up to 1080i".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Nu online
1-0-Ed schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:10:
[...]

Nope.... fraid not... zelfde verhaal als de BQ3750... Ben wel erg benieuwd naar de MediaGateway, hoewel het nooit mijn Mediacenter zal vervangen denk ik...
Waar concludeer je dit uit? Niemand heeft deze tv nog in huis om hem te kunnen testen.

Ik heb trouwens op de global Acer site het volgende gevonden:
http://global.acer.com/products/lcd_tv/at3705-MGW.htm
A spacious 37" screen with 1920 x 1080 pixel resolution is ready for 1080p, while the 16:9 wide aspect provides a cinema-like movie experience.
Ook staat er dit logo op http://global.acer.com/products/lcd_tv/glossary.htm
Afbeeldingslocatie: http://global.acer.com/products/lcd_tv/images/glossary01.gif
A 1920 x 1080 pixel high-definition LCD TV, with an integrated HD digital tuner , component video and DVI or HDMI™ connectors.
This Acer LCD TV features a very high screen resolution to present a super-sharp, crystal-clear digital display. An integrated High Definition digital tuner comes with the LCD TV, ready to receive digital broadcasts wherever available. Component video and HDMI interfaces make it easy to connect your computer or DVD to the LCD TV. The next-generation HDMI connector allows a single digital video and audio cable for quick, simple hook-up of HDMI-ready devices.

[ Voor 42% gewijzigd door Chilly_Willy op 23-01-2006 13:35 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylone
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 20:13
Ik heb afgelopen donderdag de mijne besteld! Morgen avond mag ik hem komen ophalen!!! Ik ben echt benieuwd!

Ik heb ook een Kiss Dp600 besteld! Dan heb je dus al dat geklooi met een videokaart niet.. Gewoon aansluiten met een component of HDMI kabel en klaar ben je! Gewoon via het netwerk HD films kijken op 1920x1080!
Ik ben echt benieuwd hoe dat er uit gaat zien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-08 10:48
hallo allemaal.

Ik wil graag de benq dv3750 halen, heeft iemand een koosjer adresje/site waar je het hebt gekocht?

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kijk voor de gein eens in de pricewatch van tweakers.net :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:36:
Kijk voor de gein eens in de pricewatch van tweakers.net :)
En de duurste is de beste.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Chilly_Willy schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:30:
[...]

Waar concludeer je dit uit? Niemand heeft deze tv nog in huis om hem te kunnen testen.

Ik heb trouwens op de global Acer site het volgende gevonden:
http://global.acer.com/products/lcd_tv/at3705-MGW.htm

[...]

Ook staat er dit logo op http://global.acer.com/products/lcd_tv/glossary.htm
[afbeelding]

[...]
Als ik naar de specs kijk dan lijkt 't dat deze ook maximaal 1080i aan kan. Maar helemaal duidelijk is 't iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specs van de Acer zijn overal anders.... Let maar op de response tijd en contrast ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Mensen, laten we het wel bij de BenQ houden en niet afdwalen naar andere merken. Misschien is het een idee dat iemand anders een 'LCD 1080i' topic opent ofzo? Of eventueel een Acer 3705 topic?

OT:

Ik heb in het servicemenu instellingen gevonden waarbij ik de default contrast en helderheid kan veranderen en dan opslaan. Veel beter zo!! Ik vind wel raar dat het alleen via het servicemenu op een normale manier kan, maar goed, het is opgelost. Het menu van mijn DVD speler doet nu tenminste geen dienst meer als zonnebank.

[ Voor 48% gewijzigd door Luuk1983 op 24-01-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eindelijk 1920x1080i @ 60Hz aan de praat gekregen op deze TV.

ATI drivers en Powerstrip eraf, en de oude versie van mijn X800XT drivers en een versie van powerstrip die al jaren werkt er terug op ipv de laatste. Don't fix what ain't broken. Eerst "1920x1080i HDTV" resolutie in powerstrip gekozen uit het lijstje, toegevoegd aan windows, reboot en plots kon ik 1080i pushen naar het scherm. Hij ziet het als 1080i 60Hz.

Het stond op en neer te schudden als een gek, dan maar DVIFC aangezet en probleem was weg : zeer stabiel beeld nu en 1080i ziet er gelikt uit ook de Theatertek menu's zien er scherp uit ipv blokkig met DVIFC uit..

Met 1080i materiaal zitten kijken en DVIFC aan heeft geen negatieve invloed op de resolutie, Smarttravels 1080i met Rudy Maxa - de Oslo aflevering , ben er ooit zelf geweest - ziet er haarscherp uit. Geen echte artefacts in het beeld, haarscherp bloedmooi als real ... wel hier en daar wat judder en stutter bij pans, maar je moet de MPEG2 decoder die bij Theatertek zit dan ook in interlaced video mode forceren, de nvidia decoders kunnen dit vlot.

Contrast is behoorlijk deftig en de blacklevel is genietbaar, gewoon even 't licht uitgedaan was al donker buiten op straat en deze TV is 's nachts zeker ook kijkbaar in de "dark" stand.

Ik heb gewoon het toonzaal model gereserveerd gezien de BenQ moeilijk leverbaar is. Als je graag tweaked met video settings dan is deze TV misschien wel iest. Out of the box met een gewone progressive DVD speler vind ik hem bijlange niet goed maar mijn norm ligt extreem hoog ik heb in de filmindustrie gewerkt (HDTV / special effects huis) - ik kom van een Barco projector die 1920x1080 scherp deed op 2m30 breedte (niet diagonaal) dus ik kan je verzekeren dat deze BenQ een deftige koop is.

Er zijn een aantal kleine nadelen : bij default staan de kleuren veel te rood van deze tv, gezichten blozen bij materiaal wat ik op gecalibreerde monitors als real life gezien heb. Een afwisselend zwart/wit patroon met 1 pixel hoge lijnen gaf hij niet juist weer, maar dit probleem heb ik zelfs ook op mijn laptop met een 1920x1200 75p scherm (laptop schermpje doet 75 Hz progressive ja).

Omdat ik geen zin heb te wachten op progressive 1920x1080 LCD schermen (althans kwa input capability) ben ik voor de BenQ gegaan. De progressive aanbieding van Philips en Thomson zitten rond de 3500 EUR voor een 37' model - dat vind ik het dan weer niet waard - voor 3500 EUR koop je een perfecte Barco Graphics 808S die elke LCD naar de maan speelt kwa blacklevel en grootte van het beeld >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg 1080i echt niet 100% stabiel hoor. Zeker niet met DVIFC. Ik weet niet wat voor 1080i timings de ATI uitpoept, maar waarschijnlijk is dat anders dan de Nvidia 1080i timings.

Voor de zwart witte lijnen van 1 pixel: probeer een overscan van 100%, dan moet het correct uitzien.

Red level is idd te hoog, als je in het service menu kijkt, dan zie je meteen waarom.

Die 37" van Philips kan trouwens ook geen 1080p aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
ub4b kan je ons wat meer informatie geven over die versie van Powerstrip en drivers?
Heb je ook iets aangepast in het service menu ofzo?

I.v.m. dat bewaren van instellingen. Ik dacht dat ook te hebben, maar als je je brightness bijvoorbeeld aangepast hebt, moet je gewoon in de "Advanced Picture Settings" even de optie "Save Settings" gebruiken (geen service menu nodig dus). Als je dat doet onthoudt hij je instellingen blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"save settings" onhoudt helaas geen backlight settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:07:
Ik krijg 1080i echt niet 100% stabiel hoor. Zeker niet met DVIFC. Ik weet niet wat voor 1080i timings de ATI uitpoept, maar waarschijnlijk is dat anders dan de Nvidia 1080i timings.
.
Jongens wat een taalgebruik :r

Powerstrip : 3.54 Build 478 (uit 2004)

PowerStrip timing parameters:
1920x1080=1920,40,48,192,1080,4,10,30,74184,15

Generic timing details for 1920x1080:
HFP=40 HSW=48 HBP=192 kHz=34 VFP=4 VSW=10 VBP=30 Hz=30

Linux modeline parameters:
"1920x1080" 74.184 1920 1960 2008 2200 1080 1084 1094 1124 interlace -hsync -vsync

Best eens een Powerstrip howto lezen. Bovenstaande zijn standaard resoluties die in PS zitten, deze noemt 1920x1080i (HDTV Standard).

Deze timings zijn ongeacht driver of nvidia/ati .... powerstrip werkt met bijna elke combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:07:

Voor de zwart witte lijnen van 1 pixel: probeer een overscan van 100%, dan moet het correct uitzien.
Ik vindt het persoonlijk minder erg dat ik niet een echte realweergave heb op me scherm dan dat ik 3 a 4 van die gifgroene lijnen langs me scherm heb lopen...

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:49
Tja,

Nog een keer goed bekeken, maar TFT voor televisie gaat voor mij toch een techniek worden die ik oversla. Het ziet er werkelijk prachtig uit........als het licht is in de kamer.

Ga je 's avonds in een donkere kamer een science fiction of horrorfilm kijken, dan is het opeens zo mooi niet meer. Er komt gewoon teveel licht vanaf.

Ik wacht nog wel ff SED af, of de nieuwe reeks plasma's als die normale prijzen gaan hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door basset op 25-01-2006 08:45 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
basset schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 08:43:
Tja,

Nog een keer goed bekeken, maar TFT voor televisie gaat voor mij toch een techniek worden die ik oversla. Het ziet er werkelijk prachtig uit........als het licht is in de kamer.

Ga je 's avonds in een donkere kamer een science fiction of horrorfilm kijken, dan is het opeens zo mooi niet meer. Er komt gewoon teveel licht vanaf.

Ik wacht nog wel ff SED af, of de nieuwe reeks plasma's als die normale prijzen gaan hebben.
Ik vind dat heel erg meevallen, mits je met instellingen gaat klooien. Wat ik al vaker genoemd heb, is dat ik het scherm veel te licht en helder vind met de standaard waarden. Dit heb ik sterk terug geschroeft en laatst Saw (best donker) gekeken. Prima te volgen allemaal!
dohcvtec schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 08:43:
"save settings" onhoudt helaas geen backlight settings.
Hmm, ik heb het idee dat deze setting bij mij gewoon onthouden wordt. Ik heb dit niet in het servicemenu aangezet of veranderd, gewoon met de afstandsbediening eenmalig op dark en volgens mij issie daar nooit meer vanaf gegaan. Toch eens een keer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:49:
[...]

Jongens wat een taalgebruik :r

Powerstrip : 3.54 Build 478 (uit 2004)

1920x1080=1920,40,48,192,1080,4,10,30,74184,15

HFP=40 HSW=48 HBP=192 kHz=34 VFP=4 VSW=10 VBP=30 Hz=30

Linux modeline parameters:
"1920x1080" 74.184 1920 1960 2008 2200 1080 1084 1094 1124 interlace -hsync -vsync

Best eens een Powerstrip howto lezen. Bovenstaande zijn standaard resoluties die in PS zitten, deze noemt 1920x1080i (HDTV Standard).

Deze timings zijn ongeacht driver of nvidia/ati .... powerstrip werkt met bijna elke combinatie.
Heb je wel eens bijvoorbeeld een internet pagina bekeken op de tv met deze waardes?
Mijn X800XT geeft een veel beter beeld bij 1080i - RCA dan deze standaard waardes die jij geeft.
Met DVIFC in beide gevallen aan uiteraard.

Ik gebruik de volgende:
1920x1080=1920,88,44,148,1080,4,5,36,74250,776

HFP=88 HSW=44 HBP=148 kHz=34 VFP=4 VSW=5 VBP=36 Hz=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:53:
[...]

Heb je wel eens bijvoorbeeld een internet pagina bekeken op de tv met deze waardes?
Mijn X800XT geeft een veel beter beeld bij 1080i - RCA dan deze standaard waardes die jij geeft.

Ik gebruik de volgende:

Deze timings, zijn deze voor DVI ? Of voor component op drie rca connectors zoals met dit breakout kabeltje :

Afbeeldingslocatie: http://lonniemcclure.com/images/ATIXcomp/plugs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:55:
[...]

Deze timings, zijn deze voor DVI ? Of voor component op drie rca connectors zoals met dit breakout kabeltje :

[afbeelding]
Maakt niet uit, ik heb het met component en dvi geprobeerd en het effect was hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:31:
[...]

Maakt niet uit, ik heb het met component en dvi geprobeerd en het effect was hetzelfde.
De refresh die je daar op geeft, is dat 30 Hz (60i) of 36 Hz (72i). En heb je ook PAL timings die beter zijn dan de standaard powerstrip PAL timings ?

Ik ga pas vrijdag om de TV en wellicht pas zondag dat ik er ten vroegste kan naar kijken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
http://www.hifi-forum.de/viewthread-133-1263-27.html
Also war eine Fehlinformation von mir, man kann das Bild zwar verschieben, ändert aber nix am Letterbox Problem.
Jedoch hat BenQ wohl eine neue Firmware, die das Problem beheben kann, und diese wird kostenfrei von einem Techniker auf Wunsch geupdatet.
Er zou dus blijkbaar een letterbox probleem zijn (16:9 letterbox formaat zou foutief zijn) en er is een nieuwe firmware voor om dat te fixen. Een technieker komt die kostenvrij installeren.
Toch als ik het goed heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen Letterbox problemen gezien.

Maar ik was gisteravond weer met Powerstrip bezig. Versie 3.54 vind ik idd beter dan de nieuwste.
Bij versie 3.54 staat 1080i (HDTV standard) er tenminste tussen.
Maar ik kreeg het beeld niet 100% stabiel met Powerstrip. Er is altijd een lichte trilling te zien bij dunne randen.

Het rare is dat ik soms een heel stabiel beeld krijg, maar dan alleen de oneven lijnen of alleen de even lijnen. Het beeld lijkt op 1080p maar dan met alleen de even of oneven lijnen. Heeft iemand dat weleens gezien? De TV herkent em gewoon als 1080i-60. Mischien is het een bug van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:52:
[...]

De refresh die je daar op geeft, is dat 30 Hz (60i) of 36 Hz (72i). En heb je ook PAL timings die beter zijn dan de standaard powerstrip PAL timings ?

Ik ga pas vrijdag om de TV en wellicht pas zondag dat ik er ten vroegste kan naar kijken O-)
Dat getalletje 36 slaat op Vertical Back Porch.
30fps of 60Hz is toch oorspronkelijk NTSC? PAL is 25fps of 50 Hz.
1080i (PAL HDTV) modus van Powerstrip kon mijn BenQ niet aan. DVI (Unsupported) zegt ie.
Ik moet een keer uitzoeken wat al die timing getallen betekenen eigenlijk. Er zijn zoveel mogelijkheden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is trouwens een informatief artikel voor beginners:
http://www.local16.org/knowledge/video%20class%202005.ppt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volg dit topic al een tijdje. Mijn vraag is hoe goed is de beeldkwaliteit als je 'gewoon' kabel tv kijkt? Goed of niet trillingen in beeld? wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat de groene verticale lijn betreft aan de rechterkant lijkt me dit een bug in het OSD. Bij een overscan setting van 100 moet je maar eens op de I-II button op de afstandsbediening duwen en dan zal je ook inzien dat het een bug is.

Het OSD is uiteindelijk een soort beeldprocessor die zijn beeld overlayed bovenop het bestaande beeld. Als je de OSD size op normaal zet ipv double dan zie je ook aan de rechterkant dat de groene streep halveert als je in het service menu zit.

Dus als we het slim aanpakken en dit bij de juiste persoon bij BenQ kunnen rapporteren, dan komt er misschien een firmware die dit probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:02:
Wat de groene verticale lijn betreft aan de rechterkant lijkt me dit een bug in het OSD. Bij een overscan setting van 100 moet je maar eens op de I-II button op de afstandsbediening duwen en dan zal je ook inzien dat het een bug is.

Het OSD is uiteindelijk een soort beeldprocessor die zijn beeld overlayed bovenop het bestaande beeld. Als je de OSD size op normaal zet ipv double dan zie je ook aan de rechterkant dat de groene streep halveert als je in het service menu zit.

Dus als we het slim aanpakken en dit bij de juiste persoon bij BenQ kunnen rapporteren, dan komt er misschien een firmware die dit probleem verhelpt.
ik heb inderdaad even gekeken wat je zegt en het ziet er naar uit dat je best wel eens gelijk zou kunnen hebben met het feit dat de groene strepen worden veroorzaakt door het menu, want als je het menu halveert, valt er gelijk een stuk van de strepen in het midden weg.

De I-II knop geeft bij mij overigens geen verandering in de streperigheid... (DVI @ 1080i * 60)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:53:
[...]

Ik gebruik de volgende:

Op htforum wordt er beweerd dat deze TV stuttert en het beeld pompt bij 1920x1080i, wel dat is blijkbaar het geval tenzij jouw timing

welke 1080i-RCA oplevert op de BenQ en dus perfect vloeiend en scherp is zonder frames/fields die pompen, stutteren, judderen - hoe je het ook wilt noemen. Thanks.

De standaard powerstrip timings daarentegen stuteren wel met deze TV, deze worden ook als 1920x1080i 60 herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Ik zal hier ook even zetten wat ik op htforum heb gezet:
De 1080i-RCA timing heb ik ook los gekregen (enkel op DVI, niet op DSUB). Met mijn Nvidia 6600GT kwamen jouw timings blijkbaar niet goed over want de tv gaf steeds "unsupported" aan. Na wat zoeken kwam ik tot deze waardes om een goede 1080i-RCA timing te krijgen:

1920x1080=1920,88,44,148,1080,3,6,36,74250,1

Met DVIFC is het beeld inderdaad HEEL wat rustiger en scherper. Hier en daar flikkert natuurlijk wel nog iets op de desktop, maar met videomateriaal is het nu perfect doenbaar.

Maar, mijn probleem was niet alleen het flikkeren (dat nu dus opgelost is, waarvoor bedankt trouwens), maar ook het schokken ofte pompen van het beeld.
Ook hier is een kleine doorbraak geboekt. Ik heb namelijk tot mijn verbazing moeten merken dat op een nieuwe install de HD WMV filmpjes gewoonweg perfect draaiden, zonder stoten of snokken (en dat was vroeger anders). Maar, als ik dan een Transport Stream wil afspelen met bv. Theatertek dan zit ik weer met dezelfde problemen. Ik begin nu terug te twijfelen of het misschien toch niet aan mijn pc ligt, maar langs de andere kant, als ik mijn gewone monitor aansluit dan is het weer wel in orde terwijl er niets aan de instellingen op de pc veranderd is.
Een ander iets dat me opgevallen is, is dat directshow blijkbaar niet goed overweg kan met een interlaced resolutie. Als ik een filmpje zo afspeel dan is het beeld horizontaal in 2 gedeeld. Bovenaan een paars vlak, en onderaan het filmpje maar dan samengeperst + een heel stuk rand afgeknipt.

Ik begin eigenlijk de Nvidia Purevideo decoder ook wat te verdenken van dat schokken (ik heb met wel geinformeerd, maar misschien heb ik toch ergens een instelling verkeerd staan).

Het spijtige is wel nog altijd dat ik in principe geen stap vooruit ben. Ik stuur de monitor via DSUB aan (voor DVI moet ik mijn pc even verhuizen en een verlengkabel is geen optie aangezien ik maar één DVI poort heb die aan mijn monitor zit). Via DSUB heb ik zelfs op 720p60 nog altijd die schokken. Maar wie weet dat ik dat nog opgelost krijg. Ik hoop stilletjes dat het aan mijn PC-instellingen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NuKeM- schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:03:
Ik zal hier ook even zetten wat ik op htforum heb gezet:

[...]
Dat schokken heeft te maken met progressief video of deinterlaced video afspelen op een interlace scherm. Dit probleem gaat meestal weg als je deinterlacing uitzet of gewoon op 720p zetten als je progressieve video afspeelt.
Op een computer monitor is het geen probleem, want die is progressief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Nee hoor, dat schokken is er even goed bij 720p en met de-interlacing af ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NuKeM- schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:06:
Nee hoor, dat schokken is er even goed bij 720p en met de-interlacing af ;(
Dan komt het mischien door de videochip in de BenQ...
Ik heb er eigenlijk weinig last van... Alleen dus bij progressief video op 1080i. Verder niks van gemerkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:32:
[...]

Dat schokken heeft te maken met progressief video of deinterlaced video afspelen op een interlace scherm. Dit probleem gaat meestal weg als je deinterlacing uitzet of gewoon op 720p zetten als je progressieve video afspeelt.
Op een computer monitor is het geen probleem, want die is progressief.
Eigenlijk niet .... interlaced kan zowel een manier van beeld captatie zijn, dit is uitgevonden om enerzijds bandbreedte te besparen en om bij sport opnames snellere bewegingen toe te staan ... een interlaced camera neemt namelijk 50 of 60 halve beelden die in tijd verschoven zijn.

Vandaar dat een simpele weave operatie niet volstaat en je dan de verschoven beelden ook ziet - vandaar dus zo iets als de-interlacers. Voor video materiaal is het dus de kunst om van 50i 50p te maken, zelfde voor 60i naar 60p.

Interlaced kan ook louter als transmissie formaat terwijl de bron progressive is, bvb progressive 30p video als 60i wordt doorgestuurd. De halve beelden zijn dan niet in tijd verschoven en horen dus bij mekaar. De-interlacen is louter een weave operatie. Het beeld schokt dan wat meer omdat het maar 30 beelden per seconde zijn. Bij PAL DVD welke van een film bron komt is het maar 25p.

Er zijn verschillende gradaties van schokken :

- hardware die niet tijdig het beeld verwerkt krijgt : frame drops : dit zijn de harde schokken

- hardware die niet op het juiste tijdstip fields/frames update : bvb omdat vsync waiting niet aanstaat, dit geeft judder en stutters, bij pans zie je dat trager/sneller lopen van het beeld .. dit valt enkel op bij sommige beeld fragmenten

- hardware die kwa refresh niet sync loopt met de bron, bvb 50i PAL op een 60p display

Soms heel subtiel om de 1000 frames, bvb 59,94 Ntsc op een 60 Hz display

- 3:2 pulldown judder : beeld loopt trager/sneller/trager/sneller .... niet iedereen is gevoelig daaraan

Kortom er zijn heel wat vormen van haperen van het beeld en wat ik als storend acht ziet iemand anders helemaal misschien niet, of sommige spreken over schokken als het beeld echt niet meer kijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk vorm van schokken heb jij waargenomen bij de BenQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
De eenvoudigste omschrijving van het schokken is dat het is alsof het beeld een hartslag heeft.
Beeldt u een stabiele hartslag in (zoals een pomp -> pompen), het beeld loopt dan gewoon tussen de slagen in en hapert op de slagen. Op de eindflank van de slag gaat het plots met een schok terug gewoon 'sync' lopen. Dit valt vooral op bij grote bewegingen, dan gaat het hele beeld 'pompen' (bij pans bv.). Maar, ook bij andere beelden wordt het 'pompen' soms duidelijk (bv het haar, of de contouren van een figuur beginnen 'raar'/pompend te doen).
Soms komt het zo goed met een hartslag overeen dat ik door er naar te kijken mijn hartslag in de keel goed begin te voelen.. erg vies gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Ik heb een eenvoudige manier gevonden om het enigsinds zichtbaar te maken.

Download hier jet JudderTest programmatje.

Instellingen:
Frame rate : 1 refresh / frame
Bar speed : 15
Bar count : 10
Bar width : 20
Refresh skip : 1
Time limit : /
Thread priority : Time critical

Klik op "Judder test".

Als je dan probeert je te fixeren op die bars dan zal je merken dat ze eigenlijk van links naar rechts schokken (bij mij toch). Het valt misschien niet direct zo op met dit programma, maar in films met bv. panmoves is het nog 10 keer zo erg ;(

Add:
2:3 = DVD (24 fps) @ 60Hz refresh = 60 fps plus judder AA BB BC CD DD (not quite accurate with progressive error correction, more like A A B B B C C D D D) but note that you get a pattern of 2 and 3 - that's judder and it can be observed as a jerky horizontal motion during pans.

3:3 = DVD (24 fps) @ 72Hz refresh x 3 = 72 fps no judder A A A B B B C C C D D D. See how each field on the DVD is played back 3 times at a 72Hz rate thus enabling a 1:1 representation from what's on the DVD to the video playback system. because of the adjusted frequency, the timing accuracy is maintained (nothing slows down or speeds up from the original 24fps film timing. This is the way all video systems shoudl perform in the near future (we hope.)
Bovenstaande heb ik van dit forum. Het helpt wel wat. Af en toe nog stevig wat stootjes, maar toch al wat minder in 24fps filmmateriaal. Raar genoeg gaat het met juddertest juist meer stoten :| . Zou de BenQ een pulldown probleem hebben? Als ik dezelfde scenes afspeel via de Xbox360 als media extender (op component 1080i60) dan loopt alles weer wel feilloos.

[ Voor 53% gewijzigd door NuKeM op 03-02-2006 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NuKeM- schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 00:44:
Ik heb een eenvoudige manier gevonden om het enigsinds zichtbaar te maken.

Download hier jet JudderTest programmatje.

Instellingen:
Frame rate : 1 refresh / frame
Bar speed : 15
Bar count : 10
Bar width : 20
Refresh skip : 1
Time limit : /
Thread priority : Time critical

Klik op "Judder test".

Als je dan probeert je te fixeren op die bars dan zal je merken dat ze eigenlijk van links naar rechts schokken (bij mij toch). Het valt misschien niet direct zo op met dit programma, maar in films met bv. panmoves is het nog 10 keer zo erg ;(

Add:

[...]

Bovenstaande heb ik van dit forum. Het helpt wel wat. Af en toe nog stevig wat stootjes, maar toch al wat minder in 24fps filmmateriaal. Raar genoeg gaat het met juddertest juist meer stoten :| . Zou de BenQ een pulldown probleem hebben? Als ik dezelfde scenes afspeel via de Xbox360 als media extender (op component 1080i60) dan loopt alles weer wel feilloos.
Hmm ik heb dit net ook ff geprobeerd, en bij 720p stottert hij idd, maar bij 1080i loopt hij gewoon super soepel, ook al laat ik hem sneller gaan..

Ook vaag trouwens:
1920x1080x30Hz is Interlaced (1080i)
1920x1080x60Hz is Progressive (1080p)

I was able to get 1080i through VGA on DV3750
I was able to get 1080p through DVI on DV3750 (Dual Link DVI Cable)

1080i mce desktop flickers as expected since it is interlaced at 30Hz
1080p mce desktop crystal clear, no flicker, and sharp. at 60Hz

ATI control software auto dectected 1080p and switch my setting from 1920x1080x30 to 1920x1080x60 automatically. I did not install PowerStrip at all.
van http://www.avsforum.com/a...php?t=596187&page=3&pp=30

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul4one
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 03:20
Is er al iemand die bovenstaande heeft geprobeerd?
Als dit waar is, ga ik en dit scherm halen en een gpu die dual-dvi ondersteund.
Zou wel echt vet zijn.
Dan blijf ik wel ff op mijn laptop werken.
Dan blijft mijn pc over voor gamen, films en tv.
En misschien internetten op afstand 8)7

[img]http://raoul.nu/images/foot4.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raoul4one schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:28:
Is er al iemand die bovenstaande heeft geprobeerd?
Als dit waar is, ga ik en dit scherm halen en een gpu die dual-dvi ondersteund.
Dual-DVI is niet hetzelfde als dual link DVI. Dual link DVI is gewoon 1 kabel met dubbele bandbreedte. Op pagina 4 van die site heeft iemand anders het geprobeerd, maar is niet gelukt. Je krijgt gewoon 1366x768x60.

1920x1080p60 kan makkelijk over single link DVI.
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NuKeM- schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:56:
De eenvoudigste omschrijving van het schokken is dat het is alsof het beeld een hartslag heeft.
Beeldt u een stabiele hartslag in (zoals een pomp -> pompen), het beeld loopt dan gewoon tussen de slagen in en hapert op de slagen. Op de eindflank van de slag gaat het plots met een schok terug gewoon 'sync' lopen. Dit valt vooral op bij grote bewegingen, dan gaat het hele beeld 'pompen' (bij pans bv.). Maar, ook bij andere beelden wordt het 'pompen' soms duidelijk (bv het haar, of de contouren van een figuur beginnen 'raar'/pompend te doen).
Soms komt het zo goed met een hartslag overeen dat ik door er naar te kijken mijn hartslag in de keel goed begin te voelen.. erg vies gevoel.
Als je een 1080i signaal vanuit de PC naar je PC stuurt, welke mode verschijnt dan op het scherm ?
Volgens mij doe je iets fout, ik stuur zowel 720p als 1080i materiaal naar de TV als een DVI 1080i signaal en ziet er super uit en erg vloeiend.

Je hebt 1080i-RCA
en 1920x1080 60i

Eerste is vloeiend tweede pompt inderdaad. Maar dan heb je de verkeerde powerstrip settings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de TV inmiddels ook op 1080i-RCA en 720p-60 werkend via DVI op een 6600 GPU.
Heb op beide resoluties geen enkel pompend of schokkend effect. Ik ga binnenkort eens testen met de verschillende resoluties over VGA en component. Ik kan ze alledrie tegelijk aansluiten, kan handig zijn om voorkeuren per resolutiesoort te onthouden.

Discovery HD Theater op 1080i is echt waanzinnig mooi. Dan zie je dat het niet helemaal scherp zijn van normale kabel-TV gewoon een luxe probleem is. Als de kwaliteit van de kabel beter wordt komt deze TV tot zijn recht. Ik heb verschillende films gekeken in 1080i en 720p kwaliteit en dat is echt heel mooi (o.a. Mission Impossible 2, The Island, A Knights Tale, Coach Carter).

Als het goed is krijg ik binnenkort digitale TV van UPC door mijn strot gedouwd. Ik kan ondertussen goed beoordelen of dit nou echt een stuk beter is. Ik zat hier eigenlijk niet op te wachten, maar nu toch weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:11:
Ik heb de TV inmiddels ook op 1080i-RCA en 720p-60 werkend via DVI op een 6600 GPU.
Heb op beide resoluties geen enkel pompend of schokkend effect. Ik ga binnenkort eens testen met de verschillende resoluties over VGA en component. Ik kan ze alledrie tegelijk aansluiten, kan handig zijn om voorkeuren per resolutiesoort te onthouden.

Discovery HD Theater op 1080i is echt waanzinnig mooi. Dan zie je dat het niet helemaal scherp zijn van normale kabel-TV gewoon een luxe probleem is. Als de kwaliteit van de kabel beter wordt komt deze TV tot zijn recht. Ik heb verschillende films gekeken in 1080i en 720p kwaliteit en dat is echt heel mooi (o.a. Mission Impossible 2, The Island, A Knights Tale, Coach Carter).

Als het goed is krijg ik binnenkort digitale TV van UPC door mijn strot gedouwd. Ik kan ondertussen goed beoordelen of dit nou echt een stuk beter is. Ik zat hier eigenlijk niet op te wachten, maar nu toch weer wel.
Wil jij zeggen dat je The Island (720p versie van usenet toch) met 720p-60 zonder stotteren / pompen hebt bekeken?

Ik krijg die film niet zonder pompen afgespeeld op 720p-60.
Heb jij dat proggie ook geprobeerd die groenen lijnen van links naar rechts over het beeld laat bewegen? schokt het bij 720p-60 dan niet bij jou??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 08:34
ik ben ook van plan de lcd aan te schaffen.
mijn brandende vraag is kan je dit lcd scherm goed als pc monitor gebruiken?

zodat ik mijn 22 inch iiyama de deur uit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robw schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:21:
ik ben ook van plan de lcd aan te schaffen.
mijn brandende vraag is kan je dit lcd scherm goed als pc monitor gebruiken?

zodat ik mijn 22 inch iiyama de deur uit kan doen?
een 37" als monitor? lijkt me niet slim

hoever zit je er vanaf? Kijk dan liever naar die dell of apple lcd schermen van 24" of 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 08:34
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:26:
[...]

een 37" als monitor? lijkt me niet slim

hoever zit je er vanaf? Kijk dan liever naar die dell of apple lcd schermen van 24" of 30"
waarom is dat niet slim?
ga er ongeveer 1,5 mtr afzitten,tenminste als het nog leesbaar is ,vandaar mijn vraag.

kan ik de dell 30" ook als tv gebruiken dan? en past de xbox360 erachter met component kabel?

en daarbij is de dell 30"ook nog eens een stuk duurder dan de benq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:19:
[...]

Wil jij zeggen dat je The Island (720p versie van usenet toch) met 720p-60 zonder stotteren / pompen hebt bekeken?

Ik krijg die film niet zonder pompen afgespeeld op 720p-60.
Heb jij dat proggie ook geprobeerd die groenen lijnen van links naar rechts over het beeld laat bewegen? schokt het bij 720p-60 dan niet bij jou??
In mijn beleving wel. Het kan natuurlijk zijn dat ik er minder gevoelig voor ben dan anderen. Sommige vrienden van mij vinden elke LCD TV onrustig, vaak zijn ze dan gewoon gevoelig voor de lage refreshrate van zo'n TV. Het enige stotteren waar ik last van heb is de schakeltijd tussen de verschillende ts-blokken. Even voor de duidelijkheid de spec's van mijn speler:
Pentium 4 - 2,53GHz
1 GB dual channel geheugen
Nvidia 6600 GPU met 128 DDR3 geheugen
WinDVD 7 voor het afspelen

• Luuk1983
Hee mensen,

Ik heb een review gevonden van de BenQ Dv3750 op een engelse site. Hier zijn ze erg negatief over de TV qua omgang met analoge bronnen (dus ook component). Dit hebben ze 'gemeten' (blijft gedeeltelijk subjectief) aan de hand van een speciale test DVD die de TV tot het uiterste pushed.

http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1914990,00.asp

Ik moet zeggen dat als je erop let dat het inderdaad toch wel een beetje opvalt. Bijvoorbeeld bij de winterspelen als je een close-up van een schaatser hebt en de reclame borden dan met een rotgang op de achtergrond voorbij komen heb ik altijd het idee dat ik nogal tearing zie.

• Lefty_38
Ik was net nog even bij de Media Markt in zwolle. Daar is nu 19% korting op alle LCD schermen. Ik schok ervan hoe groot 37" is >:). Denk dat op mijn kamer een 32" scherm ook heel goed zal volstaan. Alhoewel 37" wel dik lijp is natuurlijk :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de tv nu 2 weken in huis en ben er tevreden mee.
Heb een winxp pro met mediaportal eraan gehangen waarmee ik me backups afspeel van films, foto`s etc.

Heb zitten klo(*en om hem op 1080 te krijgen uiteindelijk lukt dit wel aardig via bijgeleverde hdtv tulips van me nvidia kaart. nadeel is alleen zodra ik spelletje opstart deze dan niet scaled naar andere resolutie.

Dus momenteel maar weer aangesloten op 1280x720@75mhz via dvi.
DVD en hdtv content speel ik af via mediaportal en ziet er gewoon strak uit geen ghosting of tearing, op deze resolutie kan ik ook gewoon redelijk internetten etc.

Ook xbox360 aangesloten op 1080 en dat is gewoon strak geen ghosting en tearing gewoon kraakhelder.

Verder is het dus gewoon afwachten tot een knappe box van de kabelboer die 1080 content doorlust naar de benq dan pas echt komt deze tv tot zijn recht volgens mij, zoals bij de xbox360, tot die tijd gewoon op 1280x720 zetten.

Verder is analoog tv kijken even wennen qua kwaliteit zit veel ruis in en al die verschillende formaten wat wij binnenkrijgen (bijna elke zender heeft zo zijn aangepaste beeldformaat) vind hij wat lastig waardoor je soms breedbekkikkers krijgt. ook de kleuren zijn soms mega helder dat je er bijna van schrikt zeker in reclame`s enzo.

Ik wacht nog even met digitale tv tot de zomer ivm het uitzenden van 1080 wat de meeste kabelboeren beloven. mocht dit niet uitkomen word het misschien eens tijd voor een schoteltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 09:53:
Hee mensen,

Ik heb een review gevonden van de BenQ Dv3750 op een engelse site. Hier zijn ze erg negatief over de TV qua omgang met analoge bronnen (dus ook component). Dit hebben ze 'gemeten' (blijft gedeeltelijk subjectief) aan de hand van een speciale test DVD die de TV tot het uiterste pushed.

http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1914990,00.asp
Ik vind de scaler in de TV niet schitterend, met component uit mijn Philips DVD963-SA zijn de kleuren een beetje gesmeerd en de scherpte is bijlange niet zoals theatertek.

Ik gebruik de TV louter als HD monitor met als bron mijn Laptop met Theatertek 2.2 aagestuurd in 1080-RCA resolutie. Standaard contrast en brightness zijn verre van goed, op DVI :

- contrast : 17 (ipv default 13)
- brightness : 29 (ipv 35)

Ik heb dit met de nokia test tools uitgebreid getest, geen white clipping en zwarter krijg je black niet. De color temperature : die ziet er altijd te rood uit, zelfs 'cool' is te rood. Bij het nokia grijstint patroon is 'panel default' het meest neutraal grijs.

Nadeel wat ik gevonden heb : als tv uit staat (met stekker in) dan verliest hij soms contrast en brightness instellingen. Zijn hier oplossingen voor ? De color temp enzo onthoudt hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:14:
Heb de tv nu 2 weken in huis en ben er tevreden mee.
Heb een winxp pro met mediaportal eraan gehangen waarmee ik me backups afspeel van films, foto`s etc.

Heb zitten klo(*en om hem op 1080 te krijgen uiteindelijk lukt dit wel aardig via bijgeleverde hdtv tulips van me nvidia kaart. nadeel is alleen zodra ik spelletje opstart deze dan niet scaled naar andere resolutie.

Dus momenteel maar weer aangesloten op 1280x720@75mhz via dvi.
DVD en hdtv content speel ik af via mediaportal en ziet er gewoon strak uit geen ghosting of tearing, op deze resolutie kan ik ook gewoon redelijk internetten etc.

Ook xbox360 aangesloten op 1080 en dat is gewoon strak geen ghosting en tearing gewoon kraakhelder.

Verder is het dus gewoon afwachten tot een knappe box van de kabelboer die 1080 content doorlust naar de benq dan pas echt komt deze tv tot zijn recht volgens mij, zoals bij de xbox360, tot die tijd gewoon op 1280x720 zetten.

Verder is analoog tv kijken even wennen qua kwaliteit zit veel ruis in en al die verschillende formaten wat wij binnenkrijgen (bijna elke zender heeft zo zijn aangepaste beeldformaat) vind hij wat lastig waardoor je soms breedbekkikkers krijgt. ook de kleuren zijn soms mega helder dat je er bijna van schrikt zeker in reclame`s enzo.

Ik wacht nog even met digitale tv tot de zomer ivm het uitzenden van 1080 wat de meeste kabelboeren beloven. mocht dit niet uitkomen word het misschien eens tijd voor een schoteltje.
Begrijp ik het goed als jij zegt dat jij een 1080p singaal over component met jouw geforce 6600gt verstuurd en dat de tv dit ook nog verwerkt ? Is het beeld beter dan 1080-RCA via DVI ? (rustiger in Windows bijvoorbeeld ?) Ben erg benieuwd _/-\o_

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:42:
Nadeel wat ik gevonden heb : als tv uit staat (met stekker in) dan verliest hij soms contrast en brightness instellingen. Zijn hier oplossingen voor ? De color temp enzo onthoudt hij wel.
Ja dat is behoorlijk irritant. Maar je kunt deze wijzigen permanent wijzigen in het service menu (Menu-3-7-5-0-Menu). Ik weet zo ff niet uit mijn hoofd waar je dat kan wijzigen, ik zit op werk, maar d'r zijn genoeg mogelijkheden. Zo stel ik de Overscan ook altijd bij via het service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vriesdude schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:06:
[...]

Begrijp ik het goed als jij zegt dat jij een 1080p singaal over component met jouw geforce 6600gt verstuurd en dat de tv dit ook nog verwerkt ? Is het beeld beter dan 1080-RCA via DVI ? (rustiger in Windows bijvoorbeeld ?) Ben erg benieuwd _/-\o_
ja rustiger dan via dvi en heb geen powerstrip ofzo. en met een gui zoals mediaportal is het best te doen. ik denk als je gaat tweaken met powerstrip dat je best ver komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:13:
[...]

ja rustiger dan via dvi en heb geen powerstrip ofzo. en met een gui zoals mediaportal is het best te doen. ik denk als je gaat tweaken met powerstrip dat je best ver komt.
Ik gebruik het scherm ook voornamelijk alleen maar in combinatie met MCE, alleen heb ik bij mijn videokaart die component rommel nooit gehad... Is het ook nog scherp via component (is namelijk wel analoog)... ???

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
vriesdude schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 18:11:
[...]

Ik gebruik het scherm ook voornamelijk alleen maar in combinatie met MCE, alleen heb ik bij mijn videokaart die component rommel nooit gehad... Is het ook nog scherp via component (is namelijk wel analoog)... ???
Volgens [url="deze"]http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1914990,00.asp[/url] is het vermogen van het scherm om analoge ingangen te bewerken een stuk slechter dan die van digitale ingangen zoals DVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Ik heb denk ik een mooie beschrijving gevonden van het probleem waar deze tv mee worstelt.

http://www.dvdo.com/new/Widescreen_Review_Aug2004.pdf in het deeltje met subtitel "72 Hz Output" wordt het probleem omschreven.
Het is bijvoorbeeld inderdaad zo dat filmaftitelingen schokken en dat wanneer ik de output op 72Hz zet (71.925 eigenlijk, 71.93 zou beter zijn) het afspelen al veel vlotter gaat (maar nog steeds met af en toe een stoot, maar toch al veel beter).
De TV heeft dus volgens mij duidelijk een pulldown(judder) probleem.

De reviewer van de scaler waarover het gaat in het artikel zegt ook het volgende:
Most of us are so accustomed to judder while watching film transferred to video that we are conditioned to ignore it. But when I switch to 72 Hz my body relaxes and I become aware that a sub-conscious level of stress has been eliminated. I don’t know if everyone reacts quite as strongly as I do, but I hope you get a chance to try it yourself.
Persoonlijk heb ik er, net zoals hij, wel last van, terwijl anderen het eigenlijk niet eens meer zien.

Nu, misschien is zo een scaler zoals aangeven in die review wel een oplossing (maar ERG duur) of zijn er goede filters voor ffdshow en andere die dit ook aankunnen... ik weet het niet. Zo een externe scaler is eigenlijk alleen maar nuttig als je de interne scaler van de BenQ kan afzetten, en dat is iets waar ik nog niet zo zeker van ben.

Ik heb dit probleem in ieder geval doorgegeven aan de BenQ support. Ik hou jullie op de hoogte moest er reactie op komen.

[ Voor 5% gewijzigd door NuKeM op 12-03-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 15:01

C@SP

Biertje ??

Ik ben aan het kijken voor een 37" scherm. Kunnen de eigenaren van dit prachtige apparaat hier wat live foto's posten? Is het een aanrader of kan ik beter een 37" Samsung paneel kopen?

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylone
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 20:13
Een aanrader? ABSOLUUT!

Ik heb echt nog geen beter scherm gezien en ik vind hem helemaal geweldig! Helemaal in combinatie met een Kiss-DP600 waarmee je films in 1080i kunt kijken! _/-\o_

Ik zal binnenkort wat foto's maken en posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hoe gaat het apparaat om met "gewone" TV-signalen?
Ik zag het apparaat bij Mediamarkt Rotterdam toen er nog een 1080i signaal (volgens mij) op zat en toen was het beeld echt vreselijk mooi. Vééél mooier (want veel scherper) dan alle andere LCD-TV's die het 1080i signaal (volgens mij) moesten downscalen.

Afgelopen weekend zag ik de BenQ echter met een gewoon signaal... en dat was even schrikken.
In vergelijking met een simpele Samsung ernaast zag het beeld er op de BenQ er niet best uit...
Herkennen jullie dit verhaal?
Dat de BenQ HDTV 1080i beelden wel erg mooi weergeeft (beter dan andere LCD-TV's), maar gewone TV-signalen weer minder mooi dan andere LCD-TV's?

[ Voor 4% gewijzigd door The_Sukkel op 14-03-2006 22:56 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 22:54:
Ik zag het apparaat bij Mediamarkt Rotterdam toen er nog een 1080i signaal (volgens mij) op zat en toen was het beeld echt vreselijk mooi. Vééél mooier (want veel scherper) dan alle andere LCD-TV's die het 1080i signaal (volgens mij) moesten downscalen.

Afgelopen weekend zag ik de BenQ echter met een gewoon signaal... en dat was even schrikken.
In vergelijking met een simpele Samsung ernaast zag het beeld er op de BenQ er niet best uit...
Dat de BenQ HDTV 1080i beelden wel erg mooi weergeeft (beter dan andere LCD-TV's), maar gewone TV-signalen weer minder mooi dan andere LCD-TV's?
Ik snap wat je bedoeld. Het huidige tv-signaal moet bijna 200% opgerekt worden, en dat wordt een beetje onscherp. Ik heb nu digitale tv van UPC en dat is al een stuk beter.
Maar je moet dit anders bekijken: het is namelijk slechts een luxe-probleem.
Op het moment dat de uitzendingen van betere kwaliteit worden kan deze tv er echt iets van maken. Stel dat er eindelijk eens 720p of zelfs 1080i uitzendingen komen dan zit je met de 3750 gewoon precies goed.
Ik vermoed (weet het eigenlijk wel zeker) dat het verschil tussen een 720p en 1080i uitzending zo goed als niet te zien is op een lcd met 'slechts' 1366x768. Ik snap trouwens niet goed hoe de resolutie 1366x768 is ontstaan, het is totaal onlogisch. Een 720p uitzending moet 6% opgerekt worden en een 1080i uitzending moet tot 71% ingekrompen worden. Bij de 3750 past 1080i precies en moet 720p 50% opgerekt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 15:01

C@SP

Biertje ??

Kan ik hieruit de conclusie trekken 'Kopen die handel' ?

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:14

Dat vraag ik me dus ook af. Ik zie hier wel veel lof over het apparaat maar dan icm met hd materiaal. Maar bijna niks over het gewone tv signaal, dan wel digitale tv.
Bij welke mediamarkt heb je hem gezien? centrum of alexandrium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983

Tja, dat vind ik niet raar. Behalve het feit dat het beeld natuurlijk erg opgerekt moet worden en kabel signaal van nature gewoon gaar is is het tevens ook zo dat de kabel bij een winkel als mediamarkt gewoon veel te lang is. Deze kabel gaat de halve winkel door en er worden 10 tallen apparaten aan gehangen.

Overigens kunnen we heel simpel zijn: als je een nieuwe TV wilt voor alleen het kijken van kabel, dan kan je beter een LCD TV mijden (in het algemeen) en voor een paar honderd euro een dikke CRT bak halen. Echter, voor relatief goede bronnen zoals DVD en natuurlijk HD materiaal is een LCD TV al veel beter geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken het probleem; ik wil graag een flatscreen maar wat moet het worden?
Hoeveel geld wil/kan ik besteden?
Hoe groot wil ik het scherm? LCD of Plasma?
Moet het aan de PC, DVDspeler, satelliet, kabel, internet, etc.?
Wil ik al HDTV of ga ik daar later voor?
Vragen en nog eens vragen.
Ik heb ook vele afwegingen moeten maken.
Maar ik stap er nu (noodgedwongen) in met dit (jan. 2006) aanbod aan techniek.
Ik heb besloten in te zetten op de Benq 3750 en heb er geen moment
spijt van gehad. Aangesloten op de satelliet geeft het een brilliant beeld.
Aangesloten op mijn Imac, fun om alles BIG in de kamer te zien.
Nu nog bezig om een High Def Mediaspeler uit te zoeken; Snazio of Kiss.
En dan (hopelijk) een lekker knisper scherp beeld van mijn graphics en animaties.
I love my Benq, en dat doen ook mijn vrouw en drie zonen.......
Trouwens ook mijn vrienden vinden het beeld amazing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Laatst online: 22-09 09:46
Maar vinden jouw vrienden het even 'amazing' als je even het laatavond nieuws opzet
langs de gewone coax kabel ? Dat DVD's en HD materiaal er goed uitzien op deze
tv staat vast maar de vraag is, is deze LCD vergelijkbaar met een Samsung LCD als het over een kabel signaal gaat ? Zijn de kleuren dan even helder en zit je je dan niet heel de tijd te ergeren aan de hoeveelheid ruis/pixels die deze tv dan weergeeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Precies... ik wil helemaal geen discussie aan over de kwaliteit van het doorgeven van HDTV of DVD materiaal. Dat doet dit apparaat namelijk prima.
Luuk1983 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:10:
[...]
Overigens kunnen we heel simpel zijn: als je een nieuwe TV wilt voor alleen het kijken van kabel, dan kan je beter een LCD TV mijden (in het algemeen) en voor een paar honderd euro een dikke CRT bak halen. Echter, voor relatief goede bronnen zoals DVD en natuurlijk HD materiaal is een LCD TV al veel beter geschikt.
"We" zijn iets minder simpel dan je stelt, want "we" willen behalve kabel ook wel eens een DVD en HD materiaal bekijken. Dus "we" gaan niet voor een paar honderd euro een dikke CRT-bak halen. Wel willen "we" een LCD die behalve HD materiaal ook kabel signalen minstens even goed doorgeeft als de LCD-concurrentie. Een LCD die 1920x1080 als native resolution heeft heeft hierbij de voorkeur.

Ben benieuwd hoe die Philips 37PF9830 presteert (ook 1920x1080). Ik hoop wel wat beter. Ik heb er wel wat geld over voor een betere kwaliteit scaler. In de winkel zag ik de BenQ erg vlekkerige kabelbeelden doorgeven. Net alsof het bronsignaal hel veel MPEG-artefacten bevatte. Helaas bleek dit niet het geval te zijn, want de LCD's ernaast (o.a. die simpele Samsung) hebben ook last van die tientallen meters kabel, maar niet van die vreemde artefact-achtige ruis en vlekken.

Maar misschien was de kabel naar de BenQ in kwestie wel brak en vertekende dat het beeld.
Wie weet.. vandaar de vraag aan BenQ bezitters of ze herkennen dat de BenQ in vergelijking met andere LCD-TV's een iets mindere scaler (of noise reduction?)) heeft.

edit:
Ik lees zojuist jouw (informatieve) productsurvey en zie het volgende:
Scherm is niet goed in staat analoge signalen (ook component!) te verbeteren. Oa de noise reduction is vrij slecht.
Bedoel je hiermee dat die slechter is dan van andere LCD-TV's?

[ Voor 67% gewijzigd door The_Sukkel op 15-03-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:14
En dus de vraag blijft: hoe is deze lcd met analoog danwel digitale tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
The_Sukkel schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:54:
Maar misschien was de kabel naar de BenQ in kwestie wel brak en vertekende dat het beeld.
Wie weet.. vandaar de vraag aan BenQ bezitters of ze herkennen dat de BenQ in vergelijking met andere LCD-TV's een iets mindere scaler (of noise reduction?)) heeft.

edit:
Ik lees zojuist jouw (informatieve) productsurvey en zie het volgende:

[...]

Bedoel je hiermee dat die slechter is dan van andere LCD-TV's?
Ten eerste nog een aanvulling op mijn verhaal mbt de lange kabel:
Het is inderdaad waar (zoals je zeg) dat alle TV's last hebben van een lange kabel in winkels. Het is echter wel zo dat winkels bepaalde producten slechter afstemmen zodat ze er slechter uitlijken te zien dan andere modellen, zodat de andere modellen beter verkopen. Stel je voor dat ze bijvoorbeeld geld krijgen van Samsung voor elke verkochte TV.

Als reactie op mijn survey. Ik heb een beetje 'gecheat' in mijn survey. Ik heb die gegevens uit een test die ik in dit topic ook al een paar keer gemeld heb. Dit is een test waarin een speciale test DVD gebruikt wordt die de hardware tot het uiterste pushed. Oftewel: situaties creeren die je nooit zo in werkelijkheid zal krijgen. Aan de hand van deze test worden punten uitgedeeld. Deze TV scoorde daar vrij slecht op. Dit zegt dus iets over de hardware. Nou is het natuurlijk zo dat in werkelijkheid je dit veel minder zal merken. Ik twijfel er echt niet aan dat er TV's zijn die beter zijn. Echter niet in schermen van deze grootte met een 1920x1080 paneel.

Ook lijkt het me logisch dat je eerder op een 1920x1080 paneel ziet dat kabelsignaal slecht is: je hebt immers meer pixels om details weer te geven.

Al met al valt het me niet tegen hoe kabelsignaal eruit ziet. Ik heb echter niet echt een goede referentie, ik heb immers niet een paar TV's naast elkaar staan waarop ik kan testen. En ik heb dit scherm ook niet in de winkel bekeken. Daarbij is het kabelsignaal bij mij op de kamer ook niet echt geweldig. Maar ontevreden ben ik zeker niet. Je moet d'r (uiteraard) alleen niet op 2 meter voor gaan zitten, dan ziet het er niet uit, maar dat heeft meer te maken met een lage resolutie van het TV signaal dan met wat anders.

Wat wel zichtbaar is, is dat als je de PC via DVI aansluit en daar een DVD op afspeelt dat het beeld beter is dan via een gewone DVD speler. Dit is natuurlijk logisch, aangezien de PC met zijn gigantische rekenkracht het deinterlacen en noise reduction etc doet. Echter, je moet goed kijken en het eigenlijk naast elkaar zien om het verschil daadwerkelijk te zien.

Overigens, nog iets positiefs uit die test:
Het scherm is zeer egaal verlicht en de helderheid is inderdaad zeer hoog een van de beste schermen die ze in dat testlab gehad hebben.

Al met al kan ik zeggen dat hoewel d'r misschien betere schermen kunnen zijn (hou je toch altijd), denk ik dat je in deze prijsklasse geen beter scherm kan wensen. En laten we eerlijk wezen: op 37" ziet kabel d'r altijd vrij gaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Beste medetweakers,

Ik doe blijkbaar iets fout. Ik krijg het zover dat ik de tv op 1080i-RCA krijg met powerstrip. Ik sla dit vervolgens op als profiel, maar als ik een ander profiel laad en daarna mijn 1080i-RCA profiel weer wil laden krijg ik een 'unsupported' bericht. Hopelijk doe ik zelf wat fout, das namelijk makkelijk op te lossen.

Het gaat om de volgende hard en software:
- Powerstrip 3.63
- Forceware 84.20
- Intel Pentium!!! 1GHz, 512MB PC133, GeForce FX5900XT

Ik zal stap voor stap beschrijven wat ik doe.

- Ik begin met 720P (1280x720) als default.
- Installeer powerstrip
- Reboot

- Bij het quicksetup scherm houd ik alles default
- Ik rechts-klik op het powerstrip icoontje in de systray en kies Display profiles --> configure
- Ik laat de resolutie op 1280 x 720 staan en kies 'advanced timings'
- Hier klik ik op 'Custom resolutions'
- Hier stel ik in:

Resolutie uiteraard 1920 en 1080 pixels
Horizontal Refreshrate: 34
Horizontal Front Porch: 88
Horizontal Sync width: 44
Horizontal Back porch: 148
Vertical Refreshrate: 30
Vertical Front Porch: 3
Vertical Sync Width: 6
Vertical Back Porch: 36
Allebei laat ik positive aangevinkt staan
Uiteraard vink ik interlaced aan
Aspect ratio laat ik op 'any' staan

- Ik klik op 'add new resolution'. Dit geeft 1080i-RCA
- Ik klik op 'close'
- In het 'advanced timing' scherm zijn alle goede waarden nu ingevuld die ik net ook ingevuld heb bij de custom resolutions.
- Ik klik nu op 'OK'
- Ik krijg nu het hoofd display profiles scherm. Hier staat inderdaad 1920x1080 op 30Hz en bij timings staat 'custom timings'
- Ik klik op 'save as' en geef het profiel de naam '1080i-RCA'

Als ik nu dus een ander profiel kies, zoals het default profiel en ik kies daarna weer mijn 1080i-RCA profiel dan krijg ik even een heel slecht 1080i60 scherm te zien, kort daarna springt hij op 'unsupported' en moet ik met ctrl + alt + s powerstrip resetten. Ik kan niet meer bij de timings, want dan moet je de resolutie op 1920 x 1080 instellen, wat dus een zwart scherm geeft.

Ik wordt hier helemaal gek van. Iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

500 posts zijn voorbij - dit deel gaat dicht.

Overigens zou het geen slecht idee zijn om een evt volgend deel in Consumentenelectronica -> Audio Hifi, Televisie en Video te plaatsen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.