Precies... ik wil helemaal geen discussie aan over de kwaliteit van het doorgeven van HDTV of DVD materiaal. Dat doet dit apparaat namelijk prima.
Ben benieuwd hoe die Philips 37PF9830 presteert (ook 1920x1080). Ik hoop wel wat beter. Ik heb er wel wat geld over voor een betere kwaliteit scaler. In de winkel zag ik de BenQ erg vlekkerige kabelbeelden doorgeven. Net alsof het bronsignaal hel veel MPEG-artefacten bevatte. Helaas bleek dit niet het geval te zijn, want de LCD's ernaast (o.a. die simpele Samsung) hebben ook last van die tientallen meters kabel, maar niet van die vreemde artefact-achtige ruis en vlekken.
Maar misschien was de kabel naar de BenQ in kwestie wel brak en vertekende dat het beeld.
Wie weet.. vandaar de vraag aan BenQ bezitters of ze herkennen dat de BenQ in vergelijking met andere LCD-TV's een iets mindere scaler (of noise reduction?)) heeft.
edit:
Ik lees zojuist jouw (informatieve) productsurvey en zie het volgende:
"We" zijn iets minder simpel dan je stelt, want "we" willen behalve kabel ook wel eens een DVD en HD materiaal bekijken. Dus "we" gaan niet voor een paar honderd euro een dikke CRT-bak halen. Wel willen "we" een LCD die behalve HD materiaal ook kabel signalen minstens even goed doorgeeft als de LCD-concurrentie. Een LCD die 1920x1080 als native resolution heeft heeft hierbij de voorkeur.Luuk1983 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:10:
[...]
Overigens kunnen we heel simpel zijn: als je een nieuwe TV wilt voor alleen het kijken van kabel, dan kan je beter een LCD TV mijden (in het algemeen) en voor een paar honderd euro een dikke CRT bak halen. Echter, voor relatief goede bronnen zoals DVD en natuurlijk HD materiaal is een LCD TV al veel beter geschikt.
Ben benieuwd hoe die Philips 37PF9830 presteert (ook 1920x1080). Ik hoop wel wat beter. Ik heb er wel wat geld over voor een betere kwaliteit scaler. In de winkel zag ik de BenQ erg vlekkerige kabelbeelden doorgeven. Net alsof het bronsignaal hel veel MPEG-artefacten bevatte. Helaas bleek dit niet het geval te zijn, want de LCD's ernaast (o.a. die simpele Samsung) hebben ook last van die tientallen meters kabel, maar niet van die vreemde artefact-achtige ruis en vlekken.
Maar misschien was de kabel naar de BenQ in kwestie wel brak en vertekende dat het beeld.
Wie weet.. vandaar de vraag aan BenQ bezitters of ze herkennen dat de BenQ in vergelijking met andere LCD-TV's een iets mindere scaler (of noise reduction?)) heeft.
edit:
Ik lees zojuist jouw (informatieve) productsurvey en zie het volgende:
Bedoel je hiermee dat die slechter is dan van andere LCD-TV's?Scherm is niet goed in staat analoge signalen (ook component!) te verbeteren. Oa de noise reduction is vrij slecht.
[ Voor 67% gewijzigd door The_Sukkel op 15-03-2006 17:12 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450