[oc-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 ULi M1695

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 4.005 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-08 16:41

Steffy

Ayreonaut

mad_max234 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:24:
[...]

Ieder merk heeft wel brakken serie asus net zo hard en ik loop al heel lang mee heb al veel gezien ieder bord is gewoon anders.

asus met socket a veel problemen met twinmos
DFI heeft altijd wel iets met hun serie
noem er maar een er is altijd wel iets

p.s.
Mijn eerste eigen pc was een intel 486 ben denk ik ook iets ouder dan jou. :+
:9 Zal ik je vertellen dat mijn eerste PC de aller eerste Atari PC was die verkocht werd, dan is die 486 niks want daar heb ik er 3 van gehad, 33 50 en 100 Mhz :9 ;)

Nee maar serieus dit probleem is echt een ramp, werkelijk alles geprobeerd en sta nu op het punt de hele bende er uit te halen in in de doos te flikkeren en terug te sturen, als echt niemand nog wat zinnigs te melden heeft dan is het einde verhaal voor Asrock en komt deze dus ook op de "No Buy" list net als al een aantal andere merken.

(MSI, Abit, Sweex natuurlijk, Dell, Samsung, Panasonic, Sony, etc Packerd Hell vergeet ik bijna) Radios die na 5 keer een cd afspelen stuk gingen, oke cd speler uit eind jaren 80 maar van sony verwacht je beter (te hoge verwachtingen achteraf, samsung video recorder, stuk na een keer of 25 opnemen, nee ik heb genoeg slechte ervaring met electronica en het is 1 shot, is het niks dan hoef ik ook niks weer en het zijn zeker geen budget merken zoals je ziet, genoeg ook zogenaamde dure merken leveren rotzooi dus, vooral Sony heeft alleen maar troep :r )

[ Voor 3% gewijzigd door Steffy op 04-11-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo peeps, nadat ik af en toe een blauw scherm kreeg, heb ik mijn geheugen van 260 maar op 250 gezet, maar helaas krijg ik af en toe toch nog blauwe schermen.

In eerste instantie was het er 1 met alcxsens.sys erbij, waarop ik op google vond dat dat wel brak/te hoog geklokt geheugen kon zijn. Deze krijg ik nu op 250 niet meer, maar wel 1 zonder .dll en iets met "except/exception", jammer genoeg reset de pc automatisch na paar sec. blauwe scherm. Iemand enig idee hoe dit komt.

Owja, ik krijg het blauwe scherm ook vaak gewoon in windows, zonder dat ik de pc zwaar belast. Ik kan uren Quake 4 of RCT3 op max detail spelen zonder problemen, maar het aanklikken van een link in firefox kan al dodelijk zijn (1x gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ben weer iets hoger gekomen 2.66Ghz maar hij wordt nu echt wel heet 54/55 graden straks maar ff naar de winkel voor een beter koeler op naar de 2.7Ghz. _/-\o_ (deze snelheid heeft de hele nacht prime gedraaid)

@steffy
ben je niet magneties omdat alles bij jou in de buurt kapot gaat. :+
ff zonder dolle

Jij vind dus msi,abit,sony,panasonic....dus allemaal prukt merken. 8)7 (heb twee tv van panasonic en een van die twee is al meer dan 10jaar oud en nog fantastie beeld)
sweex moet ik je gelijk geven.(voeding zijn slecht, maar een kast van 20euro die vond ik nog best netjes)

@Locutus-of-Borg
Er zitten nog wat bugs in de drivers, firefox verzorgt voor mijn ook een reboot.(flash bug)
lijkt er op dat je window corrupt is of virus had ik laats last van. :(

[ Voor 64% gewijzigd door mad_max234 op 04-11-2005 11:31 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
mad_max234 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:51:
[...]

Heb je hem al getest, zo ja werkt de voltmod nog?
nee, werkt niet, ook veranderen van MP en Vcore werkt niet, ding springt terug naar auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Mister_X schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:31:
[...]

nee, werkt niet, ook veranderen van MP en Vcore werkt niet, ding springt terug naar auto!
Dat is flink kut, weet iemand of ocw nog bezig is met een nieuwe bios en waneer hij uit komt?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arg ;(

vandaag kwam het mobo weer binnen (1e deed het, maar na mislukte v-mod (1,7v) niet meer, 2e deed helemaal niks (2 vidkaarten, 3 voedingen, 2 verschillende geheuges geprobeerd die het op 1e mobo allemaal wel deden, hij piepte zelfs niet wanneer je er GEEN geheugen inhad)

maar de 3e doet wederom niks :(
al 3 verschillende merken geheugen getes, 3 voedingen, 3 videokaarten.. maar nog steeds niks...
hij piept nu wel als ik hem aanzet zonder geheugen dus hij komt wel verder dan me 2e

iemand ideeën??

offtopic:
ik denk dat me geluk op is ofzo, had deze week ook al 435 euro aan boetes ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+

opgelost hij doet het :o
het koelblokje van de north of southbridge zat er niet goed op (weet niet welke welke is :9 , maar iig de zilvere en niet de goudgele)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Is er eigenlijk een manier om dat irri rebooten, veroorzaakt door flash te omzeilen? Ik zou het eigenlijk moeten installeren voor firefox maar ja . . .. . . .

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 20:27
ik heb nu een asus a8v deluxe met amd 64 4000+ nieuw gekocht en heb nix anders dan blauwe schermen.

als ze het bij de computerzaak niet kunnen oplossen moet ik hem niet meer en haal ik de asrock sata2 mobo die hier besproken wordt.

schijnt een stabiel bord te zijn met een echte agp/pci-e poort en ik oc tog niet als het maar goed en stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Als je neit overklokt is het een zeer stabiel bord! en behalve de agp/pci e poort heb je ook een feature poort voor het socket M2 bord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
hoe laat je dit moederbord via sata schijven booten want als je naar asrock site gaat staat er nix bij aan sata drivers zoals alle andere die je op floppy zet en dan f6 tijdens installatie moet drukken zodat die je array kent

kan iemand my dit even vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Als je de cd die je erbij krijgt in de cdr drive stopt en er vanaf boot krijg je de mogelijkheid een diskette te maken met SATA drivers die werkt met windows installaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb sinds vrijdag ook dit bordje, zat een beetje te kloten met overclocken, maar nu heb ik het zo stabiel gekregen:
Proc @ 2.4 ghz met 1.425 volt erop. Stond eerst op auto en toen liep hij vast.
Geheugen met divider op 133. (heb nu nog pc 2700 geheugen :( , maar niet voor lang.)
De proc is nu 40 graden na een uur prime...

Specs
:• Proccesor: Amd 64 venice 3200+ socket 939
• Proccesorkoeler: Zalman 7000B CU
• Moederbord: Asrock dualsata2, duh
• Geheugen: 1 reepje infenion 256 mb pc 2700, 1 reepje twinmos 256 pc3200 @ 2700

Ik ga ff kijken of 2.45 lukt... als ik er 1.45 volt opmieter.

Edit// nee, hoger dan dit wil ie niet... hij loopt dan helemaal vast. waar kan dat aanliggen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:14:
Zo, heb sinds vrijdag ook dit bordje, zat een beetje te kloten met overclocken, maar nu heb ik het zo stabiel gekregen:
Proc @ 2.4 ghz met 1.425 volt erop. Stond eerst op auto en toen liep hij vast.
Geheugen met divider op 133. (heb nu nog pc 2700 geheugen :( , maar niet voor lang.)
De proc is nu 40 graden na een uur prime...

Specs
:• Proccesor: Amd 64 venice 3200+ socket 939
• Proccesorkoeler: Zalman 7000B CU
• Moederbord: Asrock dualsata2, duh
• Geheugen: 1 reepje infenion 256 mb pc 2700, 1 reepje twinmos 256 pc3200 @ 2700

Ik ga ff kijken of 2.45 lukt... als ik er 1.45 volt opmieter.

Edit// nee, hoger dan dit wil ie niet... hij loopt dan helemaal vast. waar kan dat aanliggen?
mocht je infineon geheugen op USA komen...dan haalt het de 240mhz 2-2-2-7 wel, maar alleen als je een vdimm mod doet

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 20:22

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Werkt USB nu goed op dit bordje?
Een stuk terug dacht ik te lezen dat met USB dit bord niet stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Coenen schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:21:
Kan je dat ff opzoeken want dat is bij mijn nog niet bekent. :?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
ehm, ik heb een externe cdrom brander, en een muis en een keyboard met USB, en heb daar echt geen problemen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

klopt het dat er op dit bordje geen firewire aansluiting zit :S
ik ben ook wel aan een upgrade toe maarja firewire gebruik ik wel regelmatig dus is het voor mij wel noodzakelijk. en om een van de 3 pci sloten op te offeren aan een firewire kaartje..
- 2 x SerialATA connectors support RAID,0,1,JBOD
- 1 x SATA2 connector (based on PCI E SATA2 controller JMB360)
- 2 x ATA 133/100/66 IDE connectors (supports 4 x IDE devices)
- 1 x Floppy connector
- CPU/Chassis FAN connectors
- 20 pin ATX power connector
- 4 pin ATX 12V power connector
- Power LED connector
- CD audio in header
- Front panel audio connector
- 2 x USB 2.0 port pin headers (to support extra 4 USB2.0 ports)

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 20:22

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Steffy schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:24:
Wat ik gedaan heb was het ding in elkaar zetten ;) hoe logisch.

A64 3000+ erop.
Arctic Freezer 64
2x512MB OEM (PC3200 voor de duidelijkheid, merk chips, geen idee!)
9700 Pro erop
WD 80GB eraan.
Memorex DVD eraan.
Huntkey 450 watt

Het viel mij gelijk al op dat toen ik windows erop had en nog niks had gedaan gelijk een schijfcontrole kreeg, iets waar ik ook niet meer vanaf kom omdat ie vast loopt. Ligt niet aan de andere onderdelen, alles was goed in het oude systeem. Gelijk ook een reboot, heb wat met timings lopen spelen om de geheugen bandbreedte wat op te krikken maar uit eindelijk heb ik die maar standaard gezet zodat ik dat kan uitsluiten. Maar niks mocht baten, een reboot, en al eerder 1 onder de standaard instellingen.

Toen OCW beta 2 erop. Mocht ook niks baten, problemen bij opstarten blijven aanhouden. Toen kwam ik er ook achter dat er iets met de USB controler mis is, ik krijg de kans niet om de scan van Windows te skippen, hij begint gewoon, bij een PS2 TB kan dat weer wel, maar sla je het niet over dan loopt ie gelijk vast zodra die zoveel seconden over zijn. Natuurlijk kun je de USB uitzetten in de bios maar daar koop je niks voor natuurlijk want die gebruik je, ik heb hier een duur USB TB liggen en wil dat blijven gebruiken.

Toen alle andere bios versies er gelijk maar op gegooid, achter elkaar aan elke bios maar geprobeerd maar niks helpt, bij elke bios versie USB en Opstart en Reboot problemen en dan heb ik nog niet eens een OC geprobeerd, de eeste keer met OCW beta 2 wel maar omdat ie daar reboote alles terug gezet maar geen uitkomst, hij blijft rebooten en vastlopen.

Uurtje terug 2 keer een reboot binnen 3 minuten, en dat is met Bios 1.3. AGP op 4x, fast write uit zoals wel vaker bij ATI kaarten het geval is, aan of uit, geen verschil. Naja dan weet ik het niet meer maar verder kan ik er weinig maken.

Kortom, ik weet niet meer wat ik kan proberen maar het zijn teveel problemen bij elkaar dat kan nooit 1 oorzaak hebben.

Edit:

[...]

Punt 1 het gaat om algemene instellingen die los staan van het Moederbord, voor elke mobo zijn de dividers en snelheden het zelfde dus maar dat terzijde.

Punt 2 nee windows is niet corrupt. (cleaninstall)

Ook werd mij eerder hier gevraagd over mijn bevindingen, laat dat nou eens compleet helemaal niks en compleet prut zijn :P baal hier stevig van hoor, bordje wat ik hier voor had was alles behalve bijzonder maar dit is echt een ramp zeg :/

Punt 3 als dit mem niet werkt kan ie alsnog terug omdat ik er dan niks aan heb.

Iemand komt A met een echte oplossing of B hij gaat morgen nog de deur uit, ik ga echt niet nog eens voor €100 ander mem kopen, dat heb ik er niet voor over, dan gaat ie dus echt keihard terug en ik ga me ook echt geen 2e keer aan dezelfde steen stoten want dan kost het me nog veel meer geld.

Maar wel jammer van dit bordje, het ziet er goed uit, heeft zijn gebreken dat heb ik nu wel gelezen maar niks waarom je het ech niet zou kopen, of ik heb een brak exemplaar maar ik ga denk ik niet voor nog een bordje, als het begin zo als is dan hou ik het voortaan bij Asus, MSI is ook al z'n budget merk en elk bord wat ik er van heb gebruikt was prut.
En
Steffy schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:43:
Meer mensen met problemen met uitlezingen met CPUZ, krijg steeds andere uitkomsten, heel vreemd.

Ook loopt de HTT volgens mij niet goed want ik heb met dezelfde divider en dezelfde HTT van mijn vorige bordje hier een totaal andere uitkomst 8)7 . Spontane reboots op stockspeed, heel vaag allemaal. Draai nu de OCW Beta 2, zal 1 nu eens proberen. Hopelijk is ook dit bordje geen dikke ellende, de Asus viel al tegen maar daar kon ik tenminste stabiel 2,4 Ghz halen en dat lukt me nu zelfs niet eens meer :(

Edit: Deze kan dus mooi terug, bij het enablen van de USB support wat logisch is gaat XP steeds schijfcontrole uitvoeren en loopt ie vast ook op standaard instellingen, elke biosversie geprobeerd maar hij werkt niet, das niet zo mooi dus baal ik behoorlijk van want nu zit ik zonder mobo, fijn is dat dus, probeer nog 1 keer dit mobo, werkt ook deze volgende niet dan haal ik wel weer wat anders :(

Edit:2 nu heb ik constant spontane reboots, dit is echt een ramp, 1.2. 1.3. OCW biosen geprobeerd, niks werkt, deze is over, haal gelijk weer een Asus A8V Deluxe, rampen bordje dit :(
Heb ik het toch niet verkeerd gezien. ;)
Een Mobo wat met slechte USB daar heb je volgens mij niks aan.
Bijna alles heeft tegenwoordig wel een USB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo stabiel als een huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
geen problems met usb. Enige bug die ik ervaar is het rebooten bij sommige flash sites :(

En plakken in paint ja, ook zoiets. Waardeloos dat ze dat niet ff oplossen.

[ Voor 31% gewijzigd door Bornin op 08-11-2005 18:41 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
dat klinkt als een software probleem een of andere plugin die niet goed loopt niet als een hardware error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB werkt hier gewoon goed hoor...

Firewire heb ik op frontplate van kast zitten, ook geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
@Coenen
Bij hem werkte wel meer niet of instabiel,hier werk alles wel naar behoren en ook de usb.
Hoor ook gewoon te werken dus dan kan je hem gewoon rma sturen.

bekende bugs zijn:

flash
en plakken in piant

zijn er nog meer?

Ga denk ik maar eens een FAQ schijven voor in de start post van deel2 of mischien nog in dit deel

[ Voor 70% gewijzigd door mad_max234 op 08-11-2005 17:48 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Kijk eens!
nieuw!
http://www.ocworkbench.com/2005/asrock/bios/betabios.htm

hier een topic erover:

http://www.ocworkbench.co...b.php?/topic/30/5337.html

als je het mij vraagt niet echt boeiend, gewoon een lekkerhoudertje van OCW aangezien het hele forum klaagt over het bios van dit moederbord (over de biossen van Asrock zelf... :)

vaag bios, zorg ervoor dat je evenmet jumper je bios reset nadat je geflashed heb, normaal hoort dat automagisch te gaan, maar bij deze leek me niet het geval, ik had allemaal vage instellingen, (pc crashde ook de eerste 4x dat het bios in wou!)

[ Voor 35% gewijzigd door Mister_X op 08-11-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bios 1.40 is ook uit! Heb m nog niet getest. Eerst mn floppystation maar is opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:25:
bios 1.40 is ook uit! Heb m nog niet getest. Eerst mn floppystation maar is opzoeken.
dat is al 2x gemeld ondertussen ;)

er is ook al 1.40C

http://www.pc-treiber.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:20:
[...]

dat is al 2x gemeld ondertussen ;)

er is ook al 1.40C

http://www.pc-treiber.net/
duizend maal excuses! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm :/
Ik krijg die 1.40 bios niet aan de praat. Draai momenteel nog de standaard Bios (die van de cd), maar zodra ik 1.40 wil laden krijg ik een chipset/software error. Ook via cmd en veilige modus krijg ik steeds een error. En overclocken gaat in de standaard bios ook al niet echt; Hij geeft aan dat de maximale multiplier 10x is. Zodra ik hem op 11x zet, krijg ik 2,01Ghz, ipv. de 2,2Ghz waar ik om vroeg. Alle multipliers daarboven halen nix uit. Ik heb verder nog wat met de settings gerommelt, maar buiten de default settings om wil ie windows niet in.

Iemand enig idee hoe ik wel de 1.40 bios kan draaien of iemand een idee over wat ik in de standaard bios kan doen om de cpu naar 2,2/ 2,4Ghz te krijgen?? Moet toch zeker kunnen met een Athlon 64 3200+ Venice en een Zalman CNPB7000-AlCu dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:53:
Ik krijg die 1.40 bios niet aan de praat. Draai momenteel nog de standaard Bios (die van de cd), maar zodra ik 1.40 wil laden krijg ik een chipset/software error. Ook via cmd en veilige modus krijg ik steeds een error. En overclocken gaat in de standaard bios ook al niet echt; Hij geeft aan dat de maximale multiplier 10x is. Zodra ik hem op 11x zet, krijg ik 2,01Ghz, ipv. de 2,2Ghz waar ik om vroeg. Alle multipliers daarboven halen nix uit. Ik heb verder nog wat met de settings gerommelt, maar buiten de default settings om wil ie windows niet in.

Iemand enig idee hoe ik wel de 1.40 bios kan draaien of iemand een idee over wat ik in de standaard bios kan doen om de cpu naar 2,2/ 2,4Ghz te krijgen?? Moet toch zeker kunnen met een Athlon 64 3200+ Venice en een Zalman CNPB7000-AlCu dacht ik...
Lees eerst wat meer over oc voor je er aan begint, je kan hiet met de multiepleir oc alleen met httbus.

Lees dit ff (alleen de startpost veplichte kost ;) )

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:53:

je moet je bios in DOS flashen, dus niet via CMD ofzo, opstarten met een DOS boot diskkette/cdrom/whatever...

wat betreft je andere probleme, multiplier is LOCKED naar boven, en UNLOCKED naar beneden.. lees idd even een FAQ over overklokken!

[ Voor 7% gewijzigd door Mister_X op 09-11-2005 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
mad_max234 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:42:

Ga denk ik maar eens een FAQ schijven voor in de start post van deel2 of mischien nog in dit deel
Dat zou zeker gewaardeerd worden! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke jongens bedankt voor de tips so far, ik heb het allemaal doorgelezen, en geporbeerd te begrijpen.

Sorry voor de voor jullie misschien domme vragen, maar ik ben niet zo ultra technisch wat betreft hardware, en bovendien een beetje huiverig om me 2mnd ouwe beestje te verklooien met een verkeerde setting o.i.d, maar zou graag toch een beetje praktisch willen worden met wat soft-core overclocken. B) Ik ga me echt niet bezighouden met het snijden in me heatspreder, of het bijsolderen van diodes/resistors, dan spaar ik liever voor een upgrade....

Ik ben momenteel nog op mn stage, maar zal het thuis nog even proberen met de bios in DOS.
Ik las ook iets over progje genaamd A64 Tweaker. Is dit niet handiger? Of zeg ik nu iets heel erg verkeerds?

En zou iemand me toch een tipje van de sluier kunnen geven over aan welke waarden ik (veilig) een beetje kan gaan sleutelen in de Bios? O-)

Dank!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:16:
Oke jongens bedankt voor de tips so far, ik heb het allemaal doorgelezen, en geporbeerd te begrijpen.

Sorry voor de voor jullie misschien domme vragen, maar ik ben niet zo ultra technisch wat betreft hardware, en bovendien een beetje huiverig om me 2mnd ouwe beestje te verklooien met een verkeerde setting o.i.d, maar zou graag toch een beetje praktisch willen worden met wat soft-core overclocken. B) Ik ga me echt niet bezighouden met het snijden in me heatspreder, of het bijsolderen van diodes/resistors, dan spaar ik liever voor een upgrade....

Ik ben momenteel nog op mn stage, maar zal het thuis nog even proberen met de bios in DOS.
Ik las ook iets over progje genaamd A64 Tweaker. Is dit niet handiger? Of zeg ik nu iets heel erg verkeerds?

En zou iemand me toch een tipje van de sluier kunnen geven over aan welke waarden ik (veilig) een beetje kan gaan sleutelen in de Bios? O-)

Dank!
Ten eerste is geen één vraag dom, alleen als hij al gesteld is. :Y)

Je maak niet zo snel iets kapot stel je oc te ver dan is er nog niks aan de hand dan reset je gewoon de cmos (staat in het boekje hoe dat moet) en je cpu mollen kan ook bijna niet (zeker net met dit botdje.

De instelling.

Je begint met het opkrikken van de HTT-bus tot zover als je kan, je zult zien dat je geheugen ook mee naar boven gaat weet niet wat voor een geheugen je heb maar ik denk dat je daar al snel tegen een bottleneck aan loopt.(dus ik denk dat het verstandig is om je geheugen al naar 166Mhz terug te klokken i.v.m dat je een hoger HTTbus kan draaien)

Dit opkrikken doe je als volgt.(ga er van uit dat je een 3000+ venice hebt en vcore al op 1.45v))
begin bij 240Mhz (kan je cpu wel aan) en ga vanaf hier zo een 5Mhz elke keer omhoog bij elke stap test je ff of je windows nog in kan en of het nog een beeetje stabiel is d.m.v. prime95 een paar uurtjes laten draaien of ff wat gamen als je tijd hebt.

Wordt het boeltje toch instabiel kijk dan of je geheugen niet iets naar beneden moet i.v.m. te hoge geheugen snelheid(kan dan naar 133 in de bios), is dit niet het geval dan heb je je max oc berijkt.

Verder waar je ook op moet letten is.
  • Dat je temps niet boven de 55/60 grade uit komen onder fullload.(mag wel iets meer zijn maar ik vind 55 meer dan zat)
  • Dat in de bios pcie async draait met de HTT, dus op 100Mhz.(ander gaat je pci/agp/pcie ook harder lopen.
  • Dat boven de 270Mhz je de OCW beta bios1 moet hebben,en niet OCWbeta3 deze is niet stabiel boven de 270Mhz.(beta2 nog niet getest)
Zijn er problemen post dan pricies wat je heb gedaan dan kunnen we je beter helpen.
suc6 er mee :Y)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Steffy schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:31:
ff naar de doehetzelver ;) en dan ff paar andere schroefjes halen als het niet lukt, simpel toch dan ben je voor een duppie klaar in plaats van uren en uren gaan zitten zoeken
Argh! Ik heb dus zitten zoeken naar geschikte schroefjes en dacht dat M4x20 boutjes wel geschikt zullen zijn, maar nee hoor. :( Die passen dus net niet in de twee gaten in die zwarte plastic 'bracket' waar de heatsink aan vast moet. De schroefjes die bij mijn Nexus AOP-6400 bijgeleverd zijn zijn +- 3,3 mm dik en die zwarte bracket heeft gaten van ca. 3,5 mm binnendiameter. Wat voor k*tschroefjes moet ik hier wel niet voor hebben? |:( :?

Heeft er iemand hier een koeler gemonteerd met twee schroeven in die gaten op dit mobo? Ik begin nogal een aangebrand humeur te krijgen hierzo. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-11-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:00:
Heeft er iemand hier een koeler gemonteerd met twee schroeven in die gaten op dit mobo? Ik begin nogal een aangebrand humeur te krijgen hierzo. :X
ja heb ik :)
waterkoelblok dat van socket a af kwam heb ik mbv 2 ijzeren plaatjes (met gaatjes erin) en 2 schroefjes vastgezet met die 2 gaten

als de schroefjes te klein zijn en door de gaten passen is het misschien handig om er een ringetje oid tussen te doen ;)
ik heb zelf een plaat op me koelblok en eentje aan de onderkant van me mobo

btw mijn venice 3200+ loopt nu op 2ghz op 1,25Volt >:) 32 graden celsius zonder cool 'n quit met waterkoeling die op het moment goed verstopt zit en schoongemaakt gaat worden zodra ik voltmod ga doen (vind 2400mhz op 1,45Volt onvoldoende)

waarom 1,25volt? brakke voeding trekt me 6800 niet op dit mobo (en op oude nf7-s wel), maar het gaat dus beter als ik de cpu undervolt omdat de voeding dan meer overheeft voor de 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh zie net dat ik verkeerd lees...
ik gebruik geen gaten in dat zwarte bracket, maar hetzelfde advies gaat nog wel op
ringetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:00:
[...]
Argh! Ik heb dus zitten zoeken naar geschikte schroefjes en dacht dat M4x20 boutjes wel geschikt zullen zijn, maar nee hoor. :( Die passen dus net niet in de twee gaten in die zwarte plastic 'bracket' waar de heatsink aan vast moet. De schroefjes die bij mijn Nexus AOP-6400 bijgeleverd zijn zijn +- 3,3 mm dik en die zwarte bracket heeft gaten van ca. 3,5 mm binnendiameter. Wat voor k*tschroefjes moet ik hier wel niet voor hebben? |:( :?

Dit bord heeft niet een standaard socket 939 bracket,deze zit met vier plastic klemmentjes vast wat gemakelijk los gaat zitten als er druk op de cpu wordt gezet misschien ff een standaard bracket regelen met een backplate.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
hallo allemaal ben ik weer.

heb inmiddels dit moederbord draaien en werkt wel goed tot dat ik games ging instaleren.
amd 64 4000+
6800gt agp
2 gig ddr400
450 waat voeding

het begon met cs:s die starte op je zag loading en erna zwart beeld met muis je hoorde wel het geluid van het menu ensow.

quake 4 doet het perfect geluid beeld alles.

fear het zelfde liedje als met cs:s wel sound en geluid en muis maar geen menu

heb alle nieuwste drivers erop en al 1x video drivers geherinstaleerd iemand een idee???

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
jorisw86 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:23:

heb inmiddels dit moederbord draaien en werkt wel goed tot dat ik games ging instaleren.
amd 64 4000+
6800gt agp
2 gig ddr400
450 waat voeding

het begon met cs:s die starte op je zag loading en erna zwart beeld met muis je hoorde wel het geluid van het menu ensow.

heb alle nieuwste drivers erop en al 1x video drivers geherinstaleerd iemand een idee???

alvast bedankt
Lijkt alsof alleen OPEN GL bij jouw werkt en niet D3D. Misschien DNA drivers proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door hosee op 09-11-2005 23:34 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
jorisw86 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:23:

amd 64 4000+
6800gt agp
2 gig ddr400
450 waat voeding

alvast bedankt
Lijkt mijn een software probleem en niet met de hardware dus kan beter ff in het cs topic ff om hulp vragen en cs:s doet het bij mijn zonder problemen.

Maar kan ook door drivers komen ff de drivers van uli downloaden niet van asrock en daarna video drivers opnieuw installeren dit altijd doen.

edit/
Sorry had niet goed gelezen, maar je heb het dus bij meer spellen heb je al andere drivers geprobeert?

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 09-11-2005 23:40 ]

-Andere hobby- -

• Aham brahmasmi
mad_max234 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:59:
[...]

Dit bord heeft niet een standaard socket 939 bracket,deze zit met vier plastic klemmentjes vast wat gemakelijk los gaat zitten als er druk op de cpu wordt gezet misschien ff een standaard bracket regelen met een backplate.
Ik had al wat zitten klooien met m'n Thermalright SP97 om te kijken of hij toevallig erop paste maar het enige wat je eronder krijgt is de backplate (en die zit dan ook nog niet echt goed)... Ik weet wel hoe die bracket los moet.

• jorisw86
ik heb die nieuwste chipset driver van uli erop staan 2.1 en de rest van asrock site agp driver lan driver sata driver.
en als laats me video driver erop van nvidia heb nieuwste en een beta geprobeerd.

of moet je alleen die chipset driver instaleren en erna je videodriver want in die intergrated driver zit ook agp driver maar je kan hem ook alsnog los downloaden de agp driver dat heb ik nu gedaan.

heb nu chipset, agp, lan, sata, video driver geinstalleerd.

of moest het dus chipset,lan , sata, video zijn??

omdat die agp driver al in die chipset driver zit

alvast bedankt

Verwijderd

jorisw86 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 07:25:
ik heb die nieuwste chipset driver van uli erop staan 2.1 en de rest van asrock site agp driver lan driver sata driver.
en als laats me video driver erop van nvidia heb nieuwste en een beta geprobeerd.

of moet je alleen die chipset driver instaleren en erna je videodriver want in die intergrated driver zit ook agp driver maar je kan hem ook alsnog los downloaden de agp driver dat heb ik nu gedaan.

alvast bedankt
Wat voor videokaart heb je? Is die PCI-e of AGP?

/Edit
Ik moet echt beter gaan lezen... 8)7 Nvidia AGP dus...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 13:09 ]

Verwijderd

alvast bedankt
Probeer het eens zonder die agp driver... mocht het daarmee niet lukken, kan je altijd nog de nieuwste AsRock 2.30 Drivers downloaden van de website en in windows installeren. Misschien willen die nieuwste ULi 2.1 Intergrated Chipset Drivers iets uitmaken.
Anders kan je nog ff proberen default/optimal bios settings te laden (F9 in je bios). Als dat ook niet lukt kan je nog even de nieuwste Bios 1.40 proberen (lijkt me echter niet echt waarschijnlijk dat dit iets met de bios te maken heeft...)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 13:15 ]

Verwijderd

nog een vraagje op die integrated driver 2.1! Moet je die nu instaleren? Is die al geinstaleerd en zo niet waar haal ik die vandaan? Cd staat t niet op en op de asrock site zie ik alleen maar andere drivers.

al gevonden!!

http://www.uli.com.tw/eng/support/drivers.php

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 12:25 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter

alvast bedankt
je moet alleen uli 2.1 drivers hebben en dan video drivers en niks van asrock zelf .

Geen wonder dat jullie problemen hebben met games. :+

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 10-11-2005 13:03 ]

-Andere hobby- -

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-09 18:46
Wat is nu uiteindelijk de beste bios versie om erop te zetten?
Ik wil dit bord ook gaan kopen. Dan zal ik een reviewtje plaatsen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MilaNL op 10-11-2005 16:20 ]

Verwijderd

MilaNL schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:45:
Wat is nu uiteindelijk de beste driver om erop te zetten?
Zoals MadMax al zei, het beste is gewoon om de ULi 2.1 Intergrated Chipset Drivers te laden. Maar ik moet zeggen dat ik met de standaard drivers van de cd nog geen enkel probleem heb kunnen ontdekken, en dat ie prima stabiel is met windows/games/apps.
Wat je zelf wilt dus, ik kan je niet vertellen of de 2.1 drivers 'beter' zijn, maar stabiel is stabiel lijkt mij, echt verschil zal het dus niet maken als ie standaard geen probleempjes geeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 16:00 ]

Verwijderd

ik heb 2.1 nog niet geinstaleerd, van de cd heb ik alleen de lan drivers en audio driver geinstaleerd. Heb nog geen problemen ondervonden. zal vanavond is die 2.1 instaleren want als het goed loopt BF2 er ook beter mee!

• MilaNL
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:57:
[...]

Zoals MadMax al zei, het beste is gewoon om de ULi 2.1 Intergrated Chipset Drivers te laden. Maar ik moet zeggen dat ik met de standaard drivers van de cd nog geen enkel probleem heb kunnen ontdekken, en dat ie prima stabiel is met windows/games/apps.
Wat je zelf wilt dus, ik kan je niet vertellen of de 2.1 drivers 'beter' zijn, maar stabiel is stabiel lijkt mij, echt verschil zal het dus niet maken als ie standaard geen probleempjes geeft.

:S stomme fout was iets te enthousiast over dit bord.
Ik bedoelde wat de beste bios versie is

Verwijderd

Hoe kan het dat als ik men htt (fsb) hoger dan 240 zet hij vastloopt? (het ligt niet aan geheugen want divider op 133, volt is 1.45)

Moet toch hoger kunnen? (amd 3200)

Temps zijn op 240 37 graden stressed..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 16:54 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:18:
ik heb 2.1 nog niet geinstaleerd, van de cd heb ik alleen de lan drivers en audio driver geinstaleerd. Heb nog geen problemen ondervonden. zal vanavond is die 2.1 instaleren want als het goed loopt BF2 er ook beter mee!
Ik had ook niet echt problemen met de drivers van de cd maar de performance waar ook niet al te best.En je hoeft maar 1 bestand te downloaden. :Y)
MilaNL schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:45:
Wat is nu uiteindelijk de beste bios versie om erop te zetten?
Ik heb gisteren en vandaag ff de nieuwe bios getest de ocwbeta3 maar kom niet hoger dan 270Mhz stabiel maar met de ocwbeta1kan je over de 300Mhz stabiel draaien.
Ik denk dat je het beste ocwbeta1 er op kan zetten als je problemen krijgt kan je altijd nog ocwbeta3 proberen.(ocwbeta2 nog niet getest)
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:48:
Hoe kan het dat als ik men htt (fsb) hoger dan 240 zet hij vastloopt? (het ligt niet aan geheugen want divider op 133, volt is 1.45)

Moet toch hoger kunnen? (amd 3200)

Temps zijn op 240 37 graden stressed..
Heb je de multiepleir van je HTT op 4x gezet? (cpu<>nb speed op 800 dus) en wat voor een geheugen heb je er in zitten?

edit/
In de startpost staat ook een link naar uli maar zo als ik al eerder heb gezegt komt er een faq in de startpost ga van het weekend maar een het startschot geven.

Nog tips voor de layout.

[ Voor 66% gewijzigd door mad_max234 op 10-11-2005 18:28 ]

-Andere hobby- -

Verwijderd

Ik heb slecht geheugen (pc2700 twinmos) maar die werkt nog stabiel op 3200, dus daar zal het lijkt me niet aan liggen.

cpu - nb heb ik laag gezet ja.

Verwijderd

mad_max234 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:38:
[...]

Ten eerste is geen één vraag dom, alleen als hij al gesteld is. :Y)

Je maak niet zo snel iets kapot stel je oc te ver dan is er nog niks aan de hand dan reset je gewoon de cmos (staat in het boekje hoe dat moet) en je cpu mollen kan ook bijna niet (zeker net met dit botdje.

De instelling.

Je begint met het opkrikken van de HTT-bus tot zover als je kan, je zult zien dat je geheugen ook mee naar boven gaat weet niet wat voor een geheugen je heb maar ik denk dat je daar al snel tegen een bottleneck aan loopt.(dus ik denk dat het verstandig is om je geheugen al naar 166Mhz terug te klokken i.v.m dat je een hoger HTTbus kan draaien)

Dit opkrikken doe je als volgt.(ga er van uit dat je een 3000+ venice hebt en vcore al op 1.45v))
begin bij 240Mhz (kan je cpu wel aan) en ga vanaf hier zo een 5Mhz elke keer omhoog bij elke stap test je ff of je windows nog in kan en of het nog een beeetje stabiel is d.m.v. prime95 een paar uurtjes laten draaien of ff wat gamen als je tijd hebt.

Wordt het boeltje toch instabiel kijk dan of je geheugen niet iets naar beneden moet i.v.m. te hoge geheugen snelheid(kan dan naar 133 in de bios), is dit niet het geval dan heb je je max oc berijkt.

Verder waar je ook op moet letten is.
  • Dat je temps niet boven de 55/60 grade uit komen onder fullload.(mag wel iets meer zijn maar ik vind 55 meer dan zat)
  • Dat in de bios pcie async draait met de HTT, dus op 100Mhz.(ander gaat je pci/agp/pcie ook harder lopen.
  • Dat boven de 270Mhz je de OCW beta bios1 moet hebben,en niet OCWbeta3 deze is niet stabiel boven de 270Mhz.(beta2 nog niet getest)
Zijn er problemen post dan pricies wat je heb gedaan dan kunnen we je beter helpen.
suc6 er mee :Y)
8) 7Maar ik kan die htt helemaal niet opkrikken...
Die staat en blijft op 200mhz... Async PCI-e staat op 100Mhz, DDR staat op 400mhz. Ik weet t niet meer, normaliter moet je toch gewoon je htt mhz wat omhoog kunnen gooien of ben ik nou achterlijk?

• jorisw86
in die intergrated driver zit ook sata en lan zijn dat dan de zelfde versies als die je van de asrock website haalt of zijn dat nieuwere/oude??

games werken weer was die agp driver die eraf chipset/video erop neiuw op loopt als een trein 150 fps cs source alles high 1280x1024:D

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:23:
[...]

8) 7Maar ik kan die htt helemaal niet opkrikken...
Die staat en blijft op 200mhz... Async PCI-e staat op 100Mhz, DDR staat op 400mhz. Ik weet t niet meer, normaliter moet je toch gewoon je htt mhz wat omhoog kunnen gooien of ben ik nou achterlijk?
Je moet gewoon op dat vakje gaan staan en een getal in toetsen. :Y) niet met de pijltjes.

-Andere hobby- -

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
jorisw86 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:55:
in die intergrated driver zit ook sata en lan zijn dat dan de zelfde versies als die je van de asrock website haalt of zijn dat nieuwere/oude??

games werken weer was die agp driver die eraf chipset/video erop neiuw op loopt als een trein 150 fps cs source alles high 1280x1024:D
Dit zijn nieuwste driver voor jou chipset asrock loopt achter net als de meeste mobo bouwers.

edit/
edit.....wat oh!. :? gebeurt wel vaak de laatste tijd slaap te kort denk ik. :X

[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 10-11-2005 20:38 ]

-Andere hobby- -

• Soepster
  • Laatst online: 22-04 22:43
lol, ik haal de 2200 mhz niet eens stabiel =(

hardware:
xp3200+, E6 stepping (nr vergeten op te pennen :X)
dit mobo ^^ bios 1.20
twinmos matched pair pc3200@stock speed& timings
voeding coolermaster 450 watt met dat front panel wattage meter dinges, type ff kwijt
vcore 1,45 volt (bios gaat niet hoger, ik ga niet modden)

overclock d.m.v. de LDT opschroeven
agp en pci(express) asycn

temps@stock speed idle +/- 40 graden celcius met zalman 7000alu op zn laagst, load richting 48 graden.

temp met 1,45 volt en 2200 mhz: 48-50 graden stressed.

Opvallend: in sisoft sandra is mn memory efficiency maar 71%, ik haal de 5000mb/sec niet.

Pech ^^ Maar ik zal later wel uitgebreider testen.

Nu zit ik met de rare situatie dat ik na mn upgrade een CPU met minder MHZ heb :p van 2200 naar 2000 mhz. Maarja hij is wel duidelijk sneller in games, en koeler (de xp draaide richting 60 graden stressed, met waterkoeling! :X).

Overigens, het programmaatje Everest Home edition werkt voor mij veel prettiger dan motherboard monitor. Zeker in combinatie met dit Asrock bord- Everest detecteert alle sensors en temps op je mobo, harddisks en videokaarten automatisch, bij MBM moest ik alles handmatig doen.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Verwijderd

;(
laatst me 3e dual sata2 (na 1 mislukte v-mod en 1 doa) mobo binnen gekregen
werkte gewoon goed tot ik ging unrealen (2004) na 30 minuten liep ie vast en daarna steeds na 5 minuten in unreal
voorderest is ie gewoon stabiel ook met pifast enzo
dus ik dacht dat het me voeding was aangezien het crashen langer duurde wanneer me cpu op 1,25V stond en een 6800 flink stroom trekt
maar nu met een goede voeding (fostron 400watt) blijft hij het nog steeds doen ;(
dus maar ff uli drivers geprobeerd.. maar dat veranderde niks
maar ff een 6600 geprobeerd van me huisgenoot.. maar hiermee deed hij het nog steeds :S

wat zou het probleem kunnen zijn? kapotte agp-poort ofzo?

het probleem doet zich dus alleen voor tijdens unreal.. ik heb verder nog geen andere spellen geprobeerd, maar zal zo ff een 3dmark doen om te zien of hij daar wel stabiel mee is.. en zoja ook ff q4 proberen.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Soepster schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:39:
lol, ik haal de 2200 mhz niet eens stabiel =(

hardware:
xp3200+, E6 stepping (nr vergeten op te pennen :X)
dit mobo ^^ bios 1.20
twinmos matched pair pc3200@stock speed& timings
voeding coolermaster 450 watt met dat front panel wattage meter dinges, type ff kwijt
vcore 1,45 volt (bios gaat niet hoger, ik ga niet modden)

overclock d.m.v. de LDT opschroeven
agp en pci(express) asycn

temps@stock speed idle +/- 40 graden celcius met zalman 7000alu op zn laagst, load richting 48 graden.

temp met 1,45 volt en 2200 mhz: 48-50 graden stressed.

Opvallend: in sisoft sandra is mn memory efficiency maar 71%, ik haal de 5000mb/sec niet.

Pech ^^ Maar ik zal later wel uitgebreider testen.

Nu zit ik met de rare situatie dat ik na mn upgrade een CPU met minder MHZ heb :p van 2200 naar 2000 mhz. Maarja hij is wel duidelijk sneller in games, en koeler (de xp draaide richting 60 graden stressed, met waterkoeling! :X).

Overigens, het programmaatje Everest Home edition werkt voor mij veel prettiger dan motherboard monitor. Zeker in combinatie met dit Asrock bord- Everest detecteert alle sensors en temps op je mobo, harddisks en videokaarten automatisch, bij MBM moest ik alles handmatig doen.
Wat ik niet terug kon vinden is hoe je divider van je geheugen heb ingestelt, het kan namelijk zijn dat je geheugen het niet meer trekt. En als je kijk naar de efficiency van je geheugen dan lijkt het dat je geheugen niet goed staat ingestelt of niet naar zijn zin heeft.want je cpu kan echt wel hoger dan 10% oc

p.s.
Het is geen xp maar een athlon64bit venice, ik heb ook een E6 loopt 2500Mhz op 1.478v dus die van jou moet echt wel sneller kunnen.
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:06:
;(
werkte gewoon goed tot ik ging unrealen (2004) na 30 minuten liep ie vast en daarna steeds na 5 minuten in unreal
dus ik dacht dat het me voeding was aangezien het crashen langer duurde wanneer me cpu op 1,25V stond en een 6800 flink stroom trekt
maar nu met een goede voeding (fostron 400watt) blijft hij het nog steeds doen ;(
maar ff een 6600 geprobeerd van me huisgenoot.. maar hiermee deed hij het nog steeds :S

het probleem doet zich dus alleen voor tijdens unreal.. ik heb verder nog geen andere spellen geprobeerd, maar zal zo ff een 3dmark doen om te zien of hij daar wel stabiel mee is.. en zoja ook ff q4 proberen.
Probeer eerst ff wat ander spellen voor je een oordeel trekt kan ook een bug zijn in de video drivers in combo met uli drivers.Één spel testen is geen test je moet altijd referentie materiaal hebben.
Ik heb last in bf2 naar enige tijd een reboots en verder in geen een ander spel op mijn vorige systeem had ik met bf2 nergen last van.Wat ik er mee wil zeggen is dat als er een spel niet goed loopt dat er niet meteen iets kapot is.

[ Voor 29% gewijzigd door mad_max234 op 10-11-2005 21:19 ]

-Andere hobby- -

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:06:
;(

bij 3dmark is ie dus ook niet stabiel...

iemand suggesties?

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-08 21:21
Puresmoker schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 21:03:

Als ik nu mijn pc opstart gaattie aan en daarna niks meer. mijn cd-rom spelers gaan ff draaien en alle fans ook maar ik hoor geen piep en kom ook niet de bios, mijn monitor gaat niet eens aan maw die krijgt geen signaal. Er is toch geen jumper ofzo om te zetten voor een AGP kaart en een 6600GT moet toch gewoon werken lijkt me.

--- Is het normaal dat, wanneer je je powerstekker inplugt, de fans heel even gaan draaien om daarna weer te stoppen? Dit is bij mijn DFi namelijk niet het geval en bij deze wel.
Ik heb exact hetzelfde probleem, met de Sonata2 voeding :r . met een andere voeding boot ie wel!

Iemand nog ideeen hoe ik dit kan verhelpen?

• MilaNL
mdcobra schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:21:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem, met de Sonata2 voeding :r . met een andere voeding boot ie wel!

nieuwe voeding kopen lijkt me de enige oplossing

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:14:
[...]

bij 3dmark is ie dus ook niet stabiel...

iemand suggesties?
Dat is niet zo leuk had gehoopt dat het alleen bij dat spel was.
heb je de mogelijkheid om een ander videokaart te testen?en hoe heb je de stroomkabel naar je videokaart lopen is dit een dedicated kabel of heb je daar nog meer op zitten?

en kan je je spec en instelling van geheugen/cpu/dividers/multiepleir..... ff op een rijtje zetten en posten.

-Andere hobby- -

• Bornin
mdcobra schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:21:
[...]

Van jou kunnen we iig niet zeggen dat je de topics niet leest, damn, das een oude qoute _/-\o_

Maar idd, nieuwe voeding heeft bij wonderen gedaan. Ik moet wel nog steeds die antec op een ander mobo proberen, best kans dattie nog gewoon werkt (8>

Non taken

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Ben me nu aan het afvragen of ik dit bordje wel kan kopen voor m'n nieuwe game pc met opteron 144.

Blijft het nog een goede keuze volgens jullie?

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Kingskawn schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:20:
Ben me nu aan het afvragen of ik dit bordje wel kan kopen voor m'n nieuwe game pc met opteron 144.

Blijft het nog een goede keuze volgens jullie?
Waarom zou het niet een goed keuzen zijn? :?Prima bordje voor te game doe niks anders als ik de tijd heb. :+ alles draait goed en snel alleen heb ik met bf2 eens in de zoveel potjes een reboot en vaak ook niet.

-Andere hobby- -

• jorisw86
ja ik zou hem zeker nemen als ik jouw was.

ik doe ook niks anders dan game op de mijen en het loopt harstikke soepel

en je kan er altijd later een pci-e kaartje indouwen in mijn geval dan zodat ik me 6800gt niet hoef te verscheiten.

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Ik heb m'n X800 gto² dat ik erin zou willen instoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:32:
[...]

Je moet gewoon op dat vakje gaan staan en een getal in toetsen. :Y) niet met de pijltjes.
Soo hee, dat had ik natuurlijk zelf ook ff kunnen proberen 8)7

Anyways, heb hem nu opgekrikt tot 2.20Ghz, verder wil ie niet. Als ik mijn DDR terugbreng naar 166Mhz, en ik zet de cpu op 240Mhz start ie wel keurig op in windows, maar loopt na nog geen 10 seconden 3DMark vast. Hij staat momenteel op 1.45Volt (max.)
Iemand een tip om toch stabiel naar die 2.4Ghz te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik lees wel dat sommige mensen juist verder komen door hun cpu te undervolten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok het werkt allemaal nu, voorlopig is 2,3Ghz t maximale wat ik stabiel kan draaien met memory op 200mhz ...

Ik ben wel weer op een nieuw probleem gestuit (het zal eens niet...), ik zag namelijk in de bios dat mn harddrive niet op SATA staat, en dat ie dat ook absoluut niet wil. :( Ik heb een Western Digital 160GB SATAII schijf, en de sata kabel is gewoon goed aangesloten. en ook een beetje kloten met de settings in de bios schiet niet op...

Iemand een idee hoe ik hem wel op SATA mode krijg
of iemand met een Western Digital SATAII HDD en dit Mobo die ff in zn bios wil kijken? >:)

Tnx!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:19:
Ok het werkt allemaal nu, voorlopig is 2,3Ghz t maximale wat ik stabiel kan draaien met memory op 200mhz ...

Ik ben wel weer op een nieuw probleem gestuit (het zal eens niet...), ik zag namelijk in de bios dat mn harddrive niet op SATA staat, en dat ie dat ook absoluut niet wil. :( Ik heb een Western Digital 160GB SATAII schijf, en de sata kabel is gewoon goed aangesloten. en ook een beetje kloten met de settings in de bios schiet niet op...

Iemand een idee hoe ik hem wel op SATA mode krijg
of iemand met een Western Digital SATAII HDD en dit Mobo die ff in zn bios wil kijken? >:)

Tnx!
He' toch gelukt.
Maar je geheugen kan nooit op 200Mhz lopen als je HTT 230Mhz draait maar goed.
als je in de bios je geheugen op 200 heb staan dan draait je geugen op 230Mhz

Over je ander probleem daar snap ik niet helemaal wat het probleem is, je heb dus je sata2 schijf op de sata2 aansluiting hangen,wat is je probleem dan? :?

edit/
of krijg je hem niet op sata2?

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 11-11-2005 14:12 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:06:
[...]

He' toch gelukt.
Maar je geheugen kan nooit op 200Mhz lopen als je HTT 230Mhz draait maar goed.
als je in de bios je geheugen op 200 heb staan dan draait je geugen op 230Mhz

Over je ander probleem daar snap ik niet helemaal wat het probleem is, je heb dus je sata2 schijf op de sata2 aansluiting hangen,wat is je probleem dan? :?
sorry, typfaud.... 8)7

Mn geheugen loopt nu op 200Mhz, en mn HTT op 220, maar ik wil graag naar 240 met mijn geheugen op 200Mhz, of is dat niet echt mogelijk? Met mijn geheugen op 166Mhz wil ie maar al te graag naar 240Mhz, maar dan heb ik weer trager geheugen, en aangezien ik een EN-EN iemand ben wil ik gewoon 2,4Ghz kunnen draaien met mn memory op 200Mhz >:)

Het probleem met de SATA is dat ie niet op SATAIl wil in de bios. Zodra ik hem op SATA zet wil ie niet meer voorbij de boot komen. Alleen op IDE mode wil alles goed werken, maja, daarvoor heb ik geen SATAII schijf gekocht....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
mad_max234 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:59:
[...]

Even naar Nexustek.nl gemaild en ze sturen een passende bracket voor me op. _/-\o_ Had ook naar Asrock support gemaild of ze me goeie schroefjes konden sturen, ben benieuwd naar het antwoord.

Edit: mja, antwoord gekregen van Asrock:
De specificaties die wij volgen voor wat betreft het bracket op ons
moederbord is die waarop een standaard koeler die door AMD in een boxed
versie verkocht wordt past en ook door AMD wordt voorgeschreven.
Lekker ingewikkelde zin trouwens. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Aham brahmasmi op 11-11-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:43
Even een vraagje:

Ik heb dit bord nu alweer een klein tijdje en het bevalt prima :) . Maar ik wil misschien eens wat meer opslag ruimte en daarbij zie ik natuurlijk ook graag een performance boost... Helaas lijken hardeschijven enigzins stil te staan in performance opzicht.

Vandaar dat ik zat te denken om een Raid 0 (ja dat klopt 0, kritische data sla ik extern op) configuratie te maken, zodat ik wel een fijne snelheids boost heb (mede met meer opslagruimte)
Alleen zit er een hardware matige controller op dit bord? Of moet ik guides lezen over software controllers? Aangezien hardware beter is wil ik dat wel graag weten. :) Ik vermoed/hoop hardware aangezien je in bios ook Raid settings tegenkomt (of heb ik dit verkeerd gezien)

Alvast bedankt. :)

Edit\ Net eens de raid guide op me cd gelezen en het lijkt wel op hardware omdat je ook het OS erop kan installeren. Ik ben trouwens pas van plan om deze array te installeren met de komst van Windows Vista. Want ik heb een OEM pc met windows XP op een verborgen partitie, dus kan niet installeren via een cd... Of kan je deze wel legaal verkrijgen, aangezien ik wel gewoon een licentie heb...?

[ Voor 21% gewijzigd door Banjy op 11-11-2005 18:07 ]

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 02:50:
Ik lees wel dat sommige mensen juist verder komen door hun cpu te undervolten. :)
euh... waar dan??
ik had mijn cpu op 1,25V op standaard snelheid of 2400mhz op 1,45V

ik denk toch dat mijn agp-poort brak is ;(
hij loopt na paar minuten vast bij 3d applicaties
met 3 voedingen geprobeerd..
met 2 videokaarten geprobeerd (6800 en 6600 agp)
met 2 types geheugen geprobeerd (twinmos en kingston pc3200) in verschillende sloten

gewoon pifast is ie stabiel, maar 3dmark/unreal2004 niet ;(
als ik hem niet goed werkend krijg koop ik denk ik maar een dfi nforce3, want dan zou dit al het 3e mobo zijn dat ik retour stuur naar de winkel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
is het nu juist slim of dom om agp fast writes aan te zetten met moederbord ik zelf heb het idee dat het zonder fast writes net allemaal wat soepeler loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:23:
[...]

sorry, typfaud.... 8)7

Mn geheugen loopt nu op 200Mhz, en mn HTT op 220, maar ik wil graag naar 240 met mijn geheugen op 200Mhz, of is dat niet echt mogelijk? Met mijn geheugen op 166Mhz wil ie maar al te graag naar 240Mhz, maar dan heb ik weer trager geheugen, en aangezien ik een EN-EN iemand ben wil ik gewoon 2,4Ghz kunnen draaien met mn memory op 200Mhz >:)

Het probleem met de SATA is dat ie niet op SATAIl wil in de bios. Zodra ik hem op SATA zet wil ie niet meer voorbij de boot komen. Alleen op IDE mode wil alles goed werken, maja, daarvoor heb ik geen SATAII schijf gekocht....
weet niet of je het helemaal snapt als je geheugen in de bios op 200 staat dan draait je geheugen 1:1
HTT op 240Mhz is ook geheugen op 240Mhz als je nou htt op 240Mhz zet en geheugen divider op 166 zet dan draait je geheugen op 200Mhz. :Y)

200 = 100% van de HTTbus
166 = 83% "
133 = 66% "
100 = 50% "

Moet je geen jumper op je harddisk om zetten naar sata2?

[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 12-11-2005 00:58 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ondertussen een ander bordje gekregen, USB probleem is in ieder geval opgelost en ook de reboot op de desktop is weg, kennelijk toch een enorm brak exemplaar, toch het bord nog 1 kans gegeven maar ik merk wel dat er bugs in zitten. Het hele flash en paint gebeuren was al bekent maar met office 2003 werken met tabellen met gekleurde vakken is een ramp, je opent het document en reboot, nu zal er op deze een spelletje geinstalleerd worden, de setup komt ervoor nadat je de cd er in hebt gedaan, reboot. Volgens mij zitten er nog ergens wat bugs in, vooral de flashbug is erg irritant zeg, gaat hier nog wat aan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Steffy schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:18:
Ondertussen een ander bordje gekregen, USB probleem is in ieder geval opgelost en ook de reboot op de desktop is weg, kennelijk toch een enorm brak exemplaar, toch het bord nog 1 kans gegeven maar ik merk wel dat er bugs in zitten. Het hele flash en paint gebeuren was al bekent maar met office 2003 werken met tabellen met gekleurde vakken is een ramp, je opent het document en reboot, nu zal er op deze een spelletje geinstalleerd worden, de setup komt ervoor nadat je de cd er in hebt gedaan, reboot. Volgens mij zitten er nog ergens wat bugs in, vooral de flashbug is erg irritant zeg, gaat hier nog wat aan gebeuren?
leuk dat je het nog een keer probeerd en niet meteen opgeeft er kan altijd een brak bordje bij zitten
Wat betreft bugs als ik met firefox snel op de links van een paar web site's druk (insidegamer naar ign pc en dit een paar keer)dan krijg ik ook een reboot werk elke keer. :+ (ook op stockspeed)

hoop wel dat de bugs er snel uit gehaald worden en flash heb ik niet geinstalleerd gebruik firefox heb je er niet zo veel last van.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:) Hij draait wel op de OCW beta 3 stabiel op 2,2 Ghz. Uren gamen gaat prima (Age of Empires 3) alleen de soms wat vreemde reboot bugs zijn irritant maar neem aan dat daar wel wat aan gedaan gaat worden. Verder wel tevreden, de HTT schijnt alleen niet hoger te willen dan 274 las ik en de voltmods werken dus niet meer wat jammer is, hopelijk komt er een bios uit die dat wel weer toestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Steffy schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 13:21:
:) Hij draait wel op de OCW beta 3 stabiel op 2,2 Ghz. Uren gamen gaat prima (Age of Empires 3) alleen de soms wat vreemde reboot bugs zijn irritant maar neem aan dat daar wel wat aan gedaan gaat worden. Verder wel tevreden, de HTT schijnt alleen niet hoger te willen dan 274 las ik en de voltmods werken dus niet meer wat jammer is, hopelijk komt er een bios uit die dat wel weer toestaat
Ik heb de laatste tijd ook beta3 maar deze is bij mijn niet zo stabiel boven de 270Mhz en boven de 274 geen boot maar beta1 is stabiel tot 295Mhz htt dus als ik jou was zou ik ff de beta1 proberen.

edit/
Bij mijn werk de voltmod nog wel met de beta3 nog steeds 1.584v.

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 12-11-2005 14:05 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het anderen ook opgevallen dat oude spellen zoals DeusEx1 en 2 alleen goed draaien als je bij een AMD dualcore één core uitschakeld?

Natuurlijk zijn deze spellen niet voor dualcores gemaakt, maar net overgestapt van een Pentium4 naar AMD zocht ik mij tureluurs naar de oorzaak, dacht dat het aan foute biosinstellingen lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Laatst online: 22-04 22:43
mad_max234 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:06:
[...]

Wat ik niet terug kon vinden is hoe je divider van je geheugen heb ingestelt, het kan namelijk zijn dat je geheugen het niet meer trekt. En als je kijk naar de efficiency van je geheugen dan lijkt het dat je geheugen niet goed staat ingestelt of niet naar zijn zin heeft.want je cpu kan echt wel hoger dan 10% oc

p.s.
Het is geen xp maar een athlon64bit venice, ik heb ook een E6 loopt 2500Mhz op 1.478v dus die van jou moet echt wel sneller kunnen.

[...]
lol, ik weet dat het een Venice is :p ik bedoelde dat mn vorige cpu @athlonXP3200+ 2200 mhz draaide en ik nu de vreemde situatie heb dat na mn upgrade mn cpu "trager" is in kloksnelheid =D
De Venice is echter *duidelijk* sneller in games als Halo en Half-Life 2 die vaak cpu limited zijn.

Bedankt voor je reply iig, ik had inderdaad iets over het hoofd gezien: ik had de RAM -snelheid in het bios op 200mhz gezet, en ging ervanuit dat het daarop zou blijven. Na een blik in Everest en jouw commentaar bleek echter dat mn geheugenbus toch >200 mhz liep hetgeen waarschijnlijk tegen de limitaties van mijn pc3200 aanliep.

Ik heb nu de volgende overclock stabiel:
2300 mhz @ 1,45 volt (nog niet met minder vcore getest)
CPU idle temp: 37 graden, stressed: 50 graden, dit met Zalmann CNPS7000B-alcu.

de 2400mhz haal ik vooralsnog niet stabiel.

bios settings:
CPU-->HTT @ 230 mhz
HTT @ 800 mhz (x4 divider) eindresultaat 4x230 =920 mhz
ram@166mhz (eindresultaat via divider volgens Everest: 192 mhz)

vraag:

In het bios zijn er aparte settings voor HTT cpu--> northbridge
en HTT nb ---> southbridge met dezelfde snelheidsopties (200-1000 mhz).

Wordt bij overlokken via de LDT alleen de cpu--->nb link overclocked, of ook de nb--->sb link?

Ik weet namelijk niet of ik beide links op 800mhz/x4 multiplier moet zetten om de 1000 mhz niet te overschrijden. Ik heb het uit voorzorg wel gedaan.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er staat bij neoseeker overigens een geweldig artikel over athlon64 overklokken en wat voor resultaten de verschillende onderdelen over/onderklokken concreet oplevert:

http://www.neoseeker.com/...rdware/Guides/athlon64oc/

mijn excuses als dit eerder is gepost ^^

[ Voor 15% gewijzigd door Soepster op 12-11-2005 18:21 ]

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK vroeg me af welke config k beter kan nemen, zonder dat ik wil gaan oc'en of iets doen dat er in de buurt kom.

iig hep k dit bedacht ff vragen wat jullie ervan vonden en welke k het beste kan nemen

Config 1)
Amd 3200+ 2.0GHZS939 (128kb)(512kb)
Asrock dual sata 939
Kingston 512 mb 400 mhz
Geforce 6800 pci-e

Config 2)
Amd OPteron 144 1.8 GHZ S939 (1mb l2)
Asrock dual sata 939
Kingston 512 mb 400 mhz
Geforce 6800 pci-e

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:17

Piggen

Lekker bakkie

Als het voor een gewoon workstation is, heb je genoeg aan config 1. De Opteron is meer voor servers.

Eigenlijk enorm offtopic, maarja.

[ Voor 16% gewijzigd door Piggen op 13-11-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:51:
IK vroeg me af welke config k beter kan nemen, zonder dat ik wil gaan oc'en of iets doen dat er in de buurt kom.

iig hep k dit bedacht ff vragen wat jullie ervan vonden en welke k het beste kan nemen

Config 1)
Amd 3200+ 2.0GHZS939 (128kb)(512kb)
Asrock dual sata 939
Kingston 512 mb 400 mhz
Geforce 6800 pci-e

Config 2)
Amd OPteron 144 1.8 GHZ S939 (1mb l2)
Asrock dual sata 939
Kingston 512 mb 400 mhz
Geforce 6800 pci-e
Welkom op Got. :Y)

Als je gaat oc dan zou ik voor de opteron gaan deze oc meestal net iets beter en hebben 1Mb L2 cache op stock speed zullen ze ongeveer even snel zijn met een kleine voordeel voor de 3200+
Ik zou voor de opteron gaan en als je niet oc voor de 3200+

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 13-11-2005 18:48 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb paar dagen geleden de Uli 2.3 drivers geinstalleerd. En de Asrock drivers gedeinstalleerd. Maar helaas heeft dit alleen maar problemen bij mij opgeleverd. BF2 draait nu met zo'n 2 frames per seconde, w.s. door het ontbreken van de AGP driver. Wil ik die AGP van Asrock installeren dan zegt íe ; Windows 64 (???) already has a installed driver, please apply patch.
Nou, hoe smaakt 'ie?! Probeer dan maar eens de AGP driver te installeren. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
XeNoBiTe schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:00:
Heb paar dagen geleden de Uli 2.3 drivers geinstalleerd. En de Asrock drivers gedeinstalleerd. Maar helaas heeft dit alleen maar problemen bij mij opgeleverd. BF2 draait nu met zo'n 2 frames per seconde, w.s. door het ontbreken van de AGP driver. Wil ik die AGP van Asrock installeren dan zegt íe ; Windows 64 (???) already has a installed driver, please apply patch.
Nou, hoe smaakt 'ie?! Probeer dan maar eens de AGP driver te installeren. Iemand een tip?
Deinstalleerd al de drivers eens en dan ULi 2.1 erop en dan nog een keer de video drivers.

Als ik je verhaal goed begrijp dan heb je eerst ULi 2.1 geinstalleerd en toen de asrock gedeinstalleerd ik denk dat het daar is fout gegaan
als je uli 2.1 er op zet hoef je niks te deinstalleerd hij overschijft toch alles :Y)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Het probleem blijft heel wazig. Kan er ook niet veel over vinden via google.
Maar heb net verse install van windows gedaan en zowel geprobeerd eerst ULI 2.1 te installeren en dan Forceware. Maar wederom 2 frames p/s in BF2.
Daarna weer verse install en geprobeerd AGP drivers van Asrock te installeren. En dan komt hij dus weer met die melding:
64 bit windows already include agp driver, only install special patch

En ik heb toch echt een 32 bit windows!?

Bios inmiddels weer gezet op OCW 1.3 ipv 1.4
Geen van dit alles werkt en ik ga maar weer zoeken waarom de AGP driver niet wil installeren. Iemand anders ook dit probleem tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik zie die ULi 2.3 drivers niet op hun site, alleen deze: ftp://www.uli.com.tw/driver/Integrated210.zip :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
XeNoBiTe schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:55:
Het probleem blijft heel wazig. Kan er ook niet veel over vinden via google.
Maar heb net verse install van windows gedaan en zowel geprobeerd eerst ULI 2.1 te installeren en dan Forceware. Maar wederom 2 frames p/s in BF2.
Daarna weer verse install en geprobeerd AGP drivers van Asrock te installeren. En dan komt hij dus weer met die melding:
64 bit windows already include agp driver, only install special patch

En ik heb toch echt een 32 bit windows!?

Bios inmiddels weer gezet op OCW 1.3 ipv 1.4
Geen van dit alles werkt en ik ga maar weer zoeken waarom de AGP driver niet wil installeren. Iemand anders ook dit probleem tegengekomen?
Probeer de driver van de cd eens,en heb je niet de 64bit driver te pakken zou wel niet maar je weet maar nooit.

@Aham brahmasmi
Moet 2.1 zijn was een type foutje. :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 14-11-2005 16:51 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ook bij de drivers op cd krijg ik dezelfde foutmelding. Heb nu gepobeerd met een SP1 verse install en weer geen succes.
Een aantal zoektochten op google leveren niks op. En ook handmatig installeren van de AGP driver werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 22:35
Ik had hetzelfde probleem met de AGP drivers, kon ze op geen enkele manier installeren. Ook besloten windows (XP+sp2) opnieuw te installeren, ik kreeg het wel voor elkaar. Heb de Asrock integrated driver 2.1 gebruikt, deze installeerde automatisch de driver voor me, terwijl ik voorheen ook de 64 bit melding kreeg. Daarna pas de videokaart driver geinstalleerd.

Bij Windows XP64 wordt de Uli AGP driver trouwens standaard geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Alleen de Uli 2.1 installeren ook geprobeerd. Eigenlijk alle mogelijkheden wel geprobeerd en nog steeeds hetzelfde probleem. Heb nu dezelfde instellingen in BF2 als altijd en weer is het frames tellen. Het kan aan meerdere dingen liggen, maar mijn gok gaat uit naar een AGP driver probleem. 77.77 en 81.85 doen het beide niet zoals eerst behalve op de allerlaagste resolutie (en dan op 1152 zoals normaal).
Dat er iets kapot is lijkt me stug, want qua hardware heb ik niet zitten rommelen. Moet nu dus een manier zien te vinden om de Asrock AGP driver (die het probleemloos deed) handmatig te installeren. Rechtermuis klikken en installeren op het de AGP file werkt niet iig. Zou toch wel jammer zijn als ik voortaan BF2 op 800x600 zou moeten spelen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Het probleem is opgelost na een dikke dag sleutelen. En het lijkt me handig als ik even vertel hoe:

Waarom het probleem zo spontaan is ontstaan weet ik niet. En waarom het niet op alle systemen werkt is vrij logisch, want we werken hier met Windhoos..

Maar in ieder geval, het bleek na alle pogingen om AGP en Uli drivers te installeren te zitten in de systeemeigenschappen van de pc.
Op de één of andere manier installeerde Windows telkens uit zichzelf een PCI-to-PCI bridge in plaats van een AGP poort.
- ALs je onder systeemeigenschappen kijkt moet er onderaan Systeemapparaten Uli AGP 3.0 staan. In mijn geval stonden er maar liefst vijf!! PCI-to-PCI bridges. Dat zijn er teveel.
- Dus heb ik van alle PCI-to-PCI bridges handmatig de driver veranderd in AGP (die van Asrock, maar w.s. zal die Ali het ook wel doen).
- Bij de bovenste van de vijf (in mijn geval) gaf hij zelf ook aan dat ik kon kiezen tussen PCI of AGP driver. Dat gaf me de doorslag dat hier dus op een vreemde manier telkens de verkeerde (PCI) driver werd geinstalleerd.
- Na een restart heb ik de onderste vier (wederom bij mij, weet niet of ditzelfde werkt bij anderen, anders is het een kwestie van om de beurt installeren en 3dmark draaien) weer opnieuw driver laten zoeken en ze installeerden vanzelf weer de PCI-to-PCI driver.
- Daarna voor de zekerheid nog even de forceware drivers eraf gegooid, reset en opnieuw geinstalleerd.

3Dmark2005 draait weer met een normaal aantal frames en ook BF2 draait nu weer als een tierelier. Het was even flink zoeken, maar ik hoop dat mijn zoektocht anderen een hoop gevloek bespaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
XeNoBiTe schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:54:
Het probleem is opgelost na een dikke dag sleutelen. En het lijkt me handig als ik even vertel hoe:

Waarom het probleem zo spontaan is ontstaan weet ik niet. En waarom het niet op alle systemen werkt is vrij logisch, want we werken hier met Windhoos..

Maar in ieder geval, het bleek na alle pogingen om AGP en Uli drivers te installeren te zitten in de systeemeigenschappen van de pc.
Op de één of andere manier installeerde Windows telkens uit zichzelf een PCI-to-PCI bridge in plaats van een AGP poort.
- ALs je onder systeemeigenschappen kijkt moet er onderaan Systeemapparaten Uli AGP 3.0 staan. In mijn geval stonden er maar liefst vijf!! PCI-to-PCI bridges. Dat zijn er teveel.
- Dus heb ik van alle PCI-to-PCI bridges handmatig de driver veranderd in AGP (die van Asrock, maar w.s. zal die Ali het ook wel doen).
- Bij de bovenste van de vijf (in mijn geval) gaf hij zelf ook aan dat ik kon kiezen tussen PCI of AGP driver. Dat gaf me de doorslag dat hier dus op een vreemde manier telkens de verkeerde (PCI) driver werd geinstalleerd.
- Na een restart heb ik de onderste vier (wederom bij mij, weet niet of ditzelfde werkt bij anderen, anders is het een kwestie van om de beurt installeren en 3dmark draaien) weer opnieuw driver laten zoeken en ze installeerden vanzelf weer de PCI-to-PCI driver.
- Daarna voor de zekerheid nog even de forceware drivers eraf gegooid, reset en opnieuw geinstalleerd.

3Dmark2005 draait weer met een normaal aantal frames en ook BF2 draait nu weer als een tierelier. Het was even flink zoeken, maar ik hoop dat mijn zoektocht anderen een hoop gevloek bespaard!
Mooi dat het opgelost is :Y) maar wel erg vreemd. :?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

En op verzoek op slot om verder te gaan in deeltje twee :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.