EnSteffy schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:24:
Wat ik gedaan heb was het ding in elkaar zettenhoe logisch.
A64 3000+ erop.
Arctic Freezer 64
2x512MB OEM (PC3200 voor de duidelijkheid, merk chips, geen idee!)
9700 Pro erop
WD 80GB eraan.
Memorex DVD eraan.
Huntkey 450 watt
Het viel mij gelijk al op dat toen ik windows erop had en nog niks had gedaan gelijk een schijfcontrole kreeg, iets waar ik ook niet meer vanaf kom omdat ie vast loopt. Ligt niet aan de andere onderdelen, alles was goed in het oude systeem. Gelijk ook een reboot, heb wat met timings lopen spelen om de geheugen bandbreedte wat op te krikken maar uit eindelijk heb ik die maar standaard gezet zodat ik dat kan uitsluiten. Maar niks mocht baten, een reboot, en al eerder 1 onder de standaard instellingen.
Toen OCW beta 2 erop. Mocht ook niks baten, problemen bij opstarten blijven aanhouden. Toen kwam ik er ook achter dat er iets met de USB controler mis is, ik krijg de kans niet om de scan van Windows te skippen, hij begint gewoon, bij een PS2 TB kan dat weer wel, maar sla je het niet over dan loopt ie gelijk vast zodra die zoveel seconden over zijn. Natuurlijk kun je de USB uitzetten in de bios maar daar koop je niks voor natuurlijk want die gebruik je, ik heb hier een duur USB TB liggen en wil dat blijven gebruiken.
Toen alle andere bios versies er gelijk maar op gegooid, achter elkaar aan elke bios maar geprobeerd maar niks helpt, bij elke bios versie USB en Opstart en Reboot problemen en dan heb ik nog niet eens een OC geprobeerd, de eeste keer met OCW beta 2 wel maar omdat ie daar reboote alles terug gezet maar geen uitkomst, hij blijft rebooten en vastlopen.
Uurtje terug 2 keer een reboot binnen 3 minuten, en dat is met Bios 1.3. AGP op 4x, fast write uit zoals wel vaker bij ATI kaarten het geval is, aan of uit, geen verschil. Naja dan weet ik het niet meer maar verder kan ik er weinig maken.
Kortom, ik weet niet meer wat ik kan proberen maar het zijn teveel problemen bij elkaar dat kan nooit 1 oorzaak hebben.
Edit:
[...]
Punt 1 het gaat om algemene instellingen die los staan van het Moederbord, voor elke mobo zijn de dividers en snelheden het zelfde dus maar dat terzijde.
Punt 2 nee windows is niet corrupt. (cleaninstall)
Ook werd mij eerder hier gevraagd over mijn bevindingen, laat dat nou eens compleet helemaal niks en compleet prut zijnbaal hier stevig van hoor, bordje wat ik hier voor had was alles behalve bijzonder maar dit is echt een ramp zeg
![]()
Punt 3 als dit mem niet werkt kan ie alsnog terug omdat ik er dan niks aan heb.
Iemand komt A met een echte oplossing of B hij gaat morgen nog de deur uit, ik ga echt niet nog eens voor €100 ander mem kopen, dat heb ik er niet voor over, dan gaat ie dus echt keihard terug en ik ga me ook echt geen 2e keer aan dezelfde steen stoten want dan kost het me nog veel meer geld.
Maar wel jammer van dit bordje, het ziet er goed uit, heeft zijn gebreken dat heb ik nu wel gelezen maar niks waarom je het ech niet zou kopen, of ik heb een brak exemplaar maar ik ga denk ik niet voor nog een bordje, als het begin zo als is dan hou ik het voortaan bij Asus, MSI is ook al z'n budget merk en elk bord wat ik er van heb gebruikt was prut.
Heb ik het toch niet verkeerd gezien.Steffy schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:43:
Meer mensen met problemen met uitlezingen met CPUZ, krijg steeds andere uitkomsten, heel vreemd.
Ook loopt de HTT volgens mij niet goed want ik heb met dezelfde divider en dezelfde HTT van mijn vorige bordje hier een totaal andere uitkomst. Spontane reboots op stockspeed, heel vaag allemaal. Draai nu de OCW Beta 2, zal 1 nu eens proberen. Hopelijk is ook dit bordje geen dikke ellende, de Asus viel al tegen maar daar kon ik tenminste stabiel 2,4 Ghz halen en dat lukt me nu zelfs niet eens meer
Edit: Deze kan dus mooi terug, bij het enablen van de USB support wat logisch is gaat XP steeds schijfcontrole uitvoeren en loopt ie vast ook op standaard instellingen, elke biosversie geprobeerd maar hij werkt niet, das niet zo mooi dus baal ik behoorlijk van want nu zit ik zonder mobo, fijn is dat dus, probeer nog 1 keer dit mobo, werkt ook deze volgende niet dan haal ik wel weer wat anders![]()
Edit:2 nu heb ik constant spontane reboots, dit is echt een ramp, 1.2. 1.3. OCW biosen geprobeerd, niks werkt, deze is over, haal gelijk weer een Asus A8V Deluxe, rampen bordje dit
Een Mobo wat met slechte USB daar heb je volgens mij niks aan.
Bijna alles heeft tegenwoordig wel een USB aansluiting.