Dat is zeker toevallig! En heel goed om te horen dat zulk geheugen dus wel goed loopt! Maar zie ik het nou goed en kost het Platinum geheugen €199,- ??
Het zal mij mischien zijn ontgaan, maar uit nieuwsgierigheid. Heeft iemand voldoende beschikking over informatie betreft dit moederbord, om mij te kunnen informeren of zij ook over de mogelijk heid beschikt om pci/agp lock toe te passen ?
Mijn nieuwsgierigheid komt uit vanwege de problematiek van s-ata hardeschijven met core-overclock.
Mijn nieuwsgierigheid komt uit vanwege de problematiek van s-ata hardeschijven met core-overclock.
@ XeNoBiTe - dat klopt idd het is diep in de buidel tasten, maar dan heb je ook wat. Ik heb even de lijst nagelopen van Alternate en dat zijn de enige met TCCD (of TCC5) chips, dus goede resultaten bij relatief lage spanning. Anders zit je weer met BH-5 en dat wil je denk ik niet, of je zit met andere chips en die klokken over het algemeen niet zo strak! zie: DE lijst
@hfad - PCI-E kan je wel locken, PCI en AGP staan volgens mij niet in de bios.... misschien weet iemand anders hier meer van?
@hfad - PCI-E kan je wel locken, PCI en AGP staan volgens mij niet in de bios.... misschien weet iemand anders hier meer van?
Poeh, vond eigenlijk 159 al vrij veel voor pc3200 reepjes. En dan nog daarbovenop 40 euro is wel errug diep in de buidel ja! Ik ga ff goed die lijst bekijken, misschien dan maar iets minder performance. Maar wel iig voordeliger of voor dezelfde prijs klaar.
Dit bord heeft pci/agp lock en staat ook in de bios.hfad schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:48:
Het zal mij mischien zijn ontgaan, maar uit nieuwsgierigheid. Heeft iemand voldoende beschikking over informatie betreft dit moederbord, om mij te kunnen informeren of zij ook over de mogelijk heid beschikt om pci/agp lock toe te passen ?
De pci/agp/pci-e lock kent drie opties:
overclock mode :
1.auto, (?)
2.cpu, pcie sync. (geen lock)
3.cpu, pcie async. (lock werkt)
offtopic
Ik had ook problemen met k8v se deluxe kwam niet hoger dan 240Mhz met mijn nvidia kaart met ati was het nog erger 225Mhz dit met een ata133 disk
[ Voor 22% gewijzigd door mad_max234 op 19-10-2005 14:40 ]
Heb voeding binnen nu.
Ben ff snel aant oc'en maar mijn vcore mod is (denk ik ) niet helemaal goed ofzo?
Vcore die ik in bios aflees is ~1,46v terwijl dit eigenlijk 1,55v moet zijn toch?
(heb de mod gedaan waar je die 2 puntjes met elkaar moet verbinden..
Heb m al opnieuw gedaan weet zeker dat ie goed zit..
Iemand oplossing die deze mod ook heeft gedaan?(dat bvb gewoon de uitlezing fout is)
Ik moet m dus op 1,150v zetten om 1,55v te krijgen
Voel me noob
Ben ff snel aant oc'en maar mijn vcore mod is (denk ik ) niet helemaal goed ofzo?
Vcore die ik in bios aflees is ~1,46v terwijl dit eigenlijk 1,55v moet zijn toch?
(heb de mod gedaan waar je die 2 puntjes met elkaar moet verbinden..
Heb m al opnieuw gedaan weet zeker dat ie goed zit..
Iemand oplossing die deze mod ook heeft gedaan?(dat bvb gewoon de uitlezing fout is)
Ik moet m dus op 1,150v zetten om 1,55v te krijgen
Voel me noob
[ Voor 11% gewijzigd door El Snorro op 19-10-2005 14:56 ]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
Weet iemand waar ik de conductive pen kan halen? Ik wil ook de V core mod doen ( voor 1.55v) maar heb geen zin om te solderen.( twee linkerhanden)
Ik zoek ook zo'n pen 
Maar wat ik ook zoek is een programmaatje waarmee je de frequency van de PCI en/of PCI-E kan uitlezen.... iemand???
Maar wat ik ook zoek is een programmaatje waarmee je de frequency van de PCI en/of PCI-E kan uitlezen.... iemand???
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:28:
Weet iemand waar ik de conductive pen kan halen? Ik wil ook de V core mod doen ( voor 1.55v) maar heb geen zin om te solderen.( twee linkerhanden)
Zo'n pen kan je gewoon bij een goede elektronicazaak halen. Maar ook zilverlijm werkt prima, en kost maar 1/10 van Conductive PenTeKnoID82 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:39:
Ik zoek ook zo'n pen
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik ben benieuwd naar hoe gebruikers van dit mobo icm een Thermalright XP-120. Hoe hebben jullie die er op hebben gekregen?
Naar ik heb begrepen zit er geen backplate bij het mobo en ook niet iets bij de xp-120.
Naar ik heb begrepen zit er geen backplate bij het mobo en ook niet iets bij de xp-120.
Ik heb ook gewoon silverlijm gebruikt was 5,60e of je koopt een achterruit reparatie kit zit ook silverlijm bij.
@Devilsown
Backplate kan je gewoon los kopen.
@Devilsown
[ Voor 22% gewijzigd door mad_max234 op 19-10-2005 17:40 ]
waar heb je die zilverlijm gekocht als ik vragen mag?mad_max234 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:38:
Ik heb ook gewoon silverlijm gebruikt was 5,60e of je koopt een achterruit reparatie kit zit ook silverlijm bij.
@Devilsown
Hier staat wat
Electro boer in de stad, beetje goede heeft het wel.Flappiewappie schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:26:
[...]
waar heb je die zilverlijm gekocht als ik vragen mag?
Jep, gewoon een elektrozaak, dus geen Gamma, Karwei of zo'n soort geval, maar een echte goede elektrozaak. Een beetje speciaalzaak heeft het trouwens ook welFlappiewappie schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:26:
[...]
waar heb je die zilverlijm gekocht als ik vragen mag?
Het schijnt zo te zijn. Toch kan ik er geen een in de pricewatch of op een webwinkel ontdekken..mad_max234 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:38:
@Devilsown
heb nog wel een backplate van een zalman 7000 liggen, misschien dat die past, maar moet 2 nieuwe systemen bouwen met dit mobo+xp120 ..
ik heb een xp-120 zonder backplate erop gekregen hoor, gewoon met schroeven
ding zit prima!
Ok bedankt, daar zal ik dan maar eens kijken. Dan is het gewoon afplakken met schilders-tape en met een tandenstoker een lijntje trekken?
Maar er is echt niemand die weet of er een progjes is om je PCI/PCI-E snelheid mee te meten, he?
Maar er is echt niemand die weet of er een progjes is om je PCI/PCI-E snelheid mee te meten, he?
ik heb die moedbordje nu maandje stabiel draaien met waterkoeling, zou nu wel ns willen gaan overclocken, kan iemand me even een guidje aanwijzen hoe het nou precies moet, want het ouderwetse FSB opkricken kan ik wel, maar met al die geheugen en HTT bus trucjes is me iets te hoog gegrepen op t moment.
Hier staat wat
Zijn er genoeg maar geen een die dit bord nog ondersteund.TeKnoID82 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:40:
Ok bedankt, daar zal ik dan maar eens kijken. Dan is het gewoon afplakken met schilders-tape en met een tandenstoker een lijntje trekken?
pppff moeheid heerst, ik hoop echt dat er snel een betere bioskomt, zelfs op 300HTT X 8 met geheugen op 200MHz draait me pc niet eens stabiel! geheugen ligt het niet aan dus!!! maar 220 op 2 -2- 2-5 T1 lukt ook niet
terwijl die CPU makkelijk kan primen op 2.5ghz... heb dus 600ddr ram...zoiezo, zodra 1T aangaat, is me systeem enorm instabiel, soms haalt ie het login scherm niet eens
[ Voor 15% gewijzigd door Mister_X op 19-10-2005 21:00 ]
Heb je in de tussen tijd al ander geheugen geprobeerd?Wat heb je zo al gedaan om ding uit te sluiten?Mister_X schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:59:
pppff moeheid heerst, ik hoop echt dat er snel een betere bioskomt, zelfs op 300HTT X 8 met geheugen op 200MHz draait me pc niet eens stabiel! geheugen ligt het niet aan dus!!! maar 220 op 2 -2- 2-5 T1 lukt ook niet![]()
terwijl die CPU makkelijk kan primen op 2.5ghz... heb dus 600ddr ram...zoiezo, zodra 1T aangaat, is me systeem enorm instabiel, soms haalt ie het login scherm niet eens
HTT op 300, geheugen op 133 (=200mhz)
cpu lager geklokt dan geheugen enzo, (mp 4 werkt, 5,6 en 7 niet
)
geheugen: 2.8v 2.9, 3.0, 3.1, 3.2, 3.8v geprobeert
3.2 geeft in meeste gevallen geen errors (test 5) .. sja heb zat gedaan, ander geheugen heb ik niet, ja heb het wel, maar geenzin om uit me werkstation te halen, dan heb ik helemaal geen pc meer die werkt
haha, jawel nog 2 maar die hebben geen schermen...
...zoiezo is dat corsair value troep... ocz draait gewoon brak op dit bord, heb overigens ocwbeta 1 en 2 gehad, nu ocwbeta2 ...
oja, ik vermoed niet dat geheugen het probleem is, eerder compatibiliteits problemen... temperatuur ook geen punt, komt niet boven de 36 stressed uit met die 1.55 vmod, wat dus bij mij resulteerd in 1.6v
cpu lager geklokt dan geheugen enzo, (mp 4 werkt, 5,6 en 7 niet
geheugen: 2.8v 2.9, 3.0, 3.1, 3.2, 3.8v geprobeert
oja, ik vermoed niet dat geheugen het probleem is, eerder compatibiliteits problemen... temperatuur ook geen punt, komt niet boven de 36 stressed uit met die 1.55 vmod, wat dus bij mij resulteerd in 1.6v
[ Voor 16% gewijzigd door Mister_X op 19-10-2005 21:25 ]
En als je nou ff dat geheugen omruild met het geheugen in je workstation mischien heb je dan twee werkende pc's.Mister_X schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:24:
HTT op 300, geheugen op 133 (=200mhz)
cpu lager geklokt dan geheugen enzo, (mp 4 werkt, 5,6 en 7 niet)
geheugen: 2.8v 2.9, 3.0, 3.1, 3.2, 3.8v geprobeert3.2 geeft in meeste gevallen geen errors (test 5) .. sja heb zat gedaan, ander geheugen heb ik niet, ja heb het wel, maar geenzin om uit me werkstation te halen, dan heb ik helemaal geen pc meer die werkt
haha, jawel nog 2 maar die hebben geen schermen...
...zoiezo is dat corsair value troep... ocz draait gewoon brak op dit bord, heb overigens ocwbeta 1 en 2 gehad, nu ocwbeta2 ...
Dit is het eerste wat ik gedaan zou hebben,kan je teminsten het een en het ander weer uitsluit.
Komt jammer genoeg heel vaak voor dat geheugen niet goed werk met een bepaald bord.
Heb weer even het topic flink door zitten bladeren. Maar het is lastig om tussen de bomen door te zien welk geheugen nou eigenlijk wel goed geschikt is voor de Asrock.
In ieder geval is BH-5 uit den boze, dat blijkt wel naar meerdere nare ervaringen.
Morgen (straks) naar de Alternate, zit te denken om Corsair XMS pc3200 dual te gaan halen of misschien gewoon de value select. In de lijst met alle chips is lastig te zien of op de XMS chips van Alternate BH5 chips zitten, dus ik vraag gewoon daar of ze dat even kunnen checken.
Vind nog eens vijftig euro extra te veel van het goede. Daar kan ik weer een dvd brander van halen
Iemand duidelijk voor value select of XMS??Of miss een andere daar.
In ieder geval is BH-5 uit den boze, dat blijkt wel naar meerdere nare ervaringen.
Morgen (straks) naar de Alternate, zit te denken om Corsair XMS pc3200 dual te gaan halen of misschien gewoon de value select. In de lijst met alle chips is lastig te zien of op de XMS chips van Alternate BH5 chips zitten, dus ik vraag gewoon daar of ze dat even kunnen checken.
Vind nog eens vijftig euro extra te veel van het goede. Daar kan ik weer een dvd brander van halen
TCC5/D dus ookXeNoBiTe schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 01:45:
Heb weer even het topic flink door zitten bladeren. Maar het is lastig om tussen de bomen door te zien welk geheugen nou eigenlijk wel goed geschikt is voor de Asrock.
@XenoBite - zoals je in die lijst kan zien die ik je gegeven heb, worden er bij die XMS ook veel Winbond chips gebruikt, ik heb al met iemand van Alternate aan de telefoon gehangen en ze hadden toen niet de juiste revisies, het kan zijn dat er nu wel de goede tussen zitten, maar kijk uit!
Ik begin telkens meer het id te krijgen dat het probleem bij mij komt door een niet (goed) werkende PCI-E/AGP/PCI -lock. Ik heb nl het volgende geprobeerd: HTT op 265, multiplier omlaag naar 8x, en geheugen op 133 en cpu-fsb= x3. Als ik dit doe dan zit ik en bij mijn geheugen en bij mijn processor niet tegen de limiet, zelfs ver daaronder. Maar ik krijg geen beeld het scherm blijft zwart.
Ik heb hem 1 keer in 260 gekregen maar zag toen vreemde puntjes op mijn achtergrond. De videokaart die er nu nog steeds inzit is een PCI 2MB kaartje
deze kan misschien tegen wat beter overclocks dan een echte videokaart...vandaar dat minder last heeft van de hogere pci-frequency??
Wat denken jullie??
(toen via hun K8T800 chipset op de markt bracht waren er ook problemen met een goedwerkende pci/agp lock)
Zie je het verschil in bijvoorbeeld rivatuner als je de pci-e bussnelheid verhoogt? of staat dat los van de gpu en mem clock van je videokaart?
Ik begin telkens meer het id te krijgen dat het probleem bij mij komt door een niet (goed) werkende PCI-E/AGP/PCI -lock. Ik heb nl het volgende geprobeerd: HTT op 265, multiplier omlaag naar 8x, en geheugen op 133 en cpu-fsb= x3. Als ik dit doe dan zit ik en bij mijn geheugen en bij mijn processor niet tegen de limiet, zelfs ver daaronder. Maar ik krijg geen beeld het scherm blijft zwart.
Ik heb hem 1 keer in 260 gekregen maar zag toen vreemde puntjes op mijn achtergrond. De videokaart die er nu nog steeds inzit is een PCI 2MB kaartje

Wat denken jullie??
(toen via hun K8T800 chipset op de markt bracht waren er ook problemen met een goedwerkende pci/agp lock)
Zie je het verschil in bijvoorbeeld rivatuner als je de pci-e bussnelheid verhoogt? of staat dat los van de gpu en mem clock van je videokaart?
[ Voor 8% gewijzigd door TeKnoID op 20-10-2005 10:38 ]
ik ga je dr'wel op vast pinnenVerwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 01:04:
Probeer je geheugen timings eens op 2T te zetten, dat verhelpt het probleem als het goed is, moederbordje kan niet goed met BH-5 geheugen's omgaan, wat jou Geil Ultra-X heeft.
Als het goed is moet het dan wel werken.
Ik heb hier zelf ook nog BH-5 liggen, en krijg morgen een setje Mushkin Redline (ook BH-5) en zal misschien ook wel testen of het bij mij goed draait, maar pin me er niet op vast...
Heb je nu BH-5 @ fatsoenlijke speeds(= 2-2-2@ 250mhz) aan de praat gekregen of niet? Want dan weet ik of ik ander geheugen moet inplannen
[ Voor 10% gewijzigd door Rey Nemaattori op 20-10-2005 11:31 ]
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Lekker is dat, ze hebben dus bijna alleen maar "slechte chips" (voor dit mobo bedoel ik uiteraard). Damn it! BLijven er nog maar weinig mogelijkheden over bij Alternate geloof ik. Hopelijk weten ze bij de servicebalie wel goed welke reepjes geheugen geen winbond TCC5 of BH5 hebben.
geen winbond TCC5 of BH5, dan blijft er niet veel over of zie ik dat verkeerd? kwa goed geheugen that is . . . . .
Non taken
jullie halen het door elkaar, het is Winbond BH-5/CH-5/UTT en Samsung TCCD/5 die van samsung zijn zeker wel geschikt, alleen die van Winbond niet.
iemand al tips/info op mijn post hierboven?
^^^ mushkin redlines kan ik op dit bord dus vergeten? 
Je kunt PCI/AGP bus speeds toch gewoon aflezen in een of ander OCtool? Op een KT400 mobo kon dat al...
Je kunt PCI/AGP bus speeds toch gewoon aflezen in een of ander OCtool? Op een KT400 mobo kon dat al...
[ Voor 51% gewijzigd door Rey Nemaattori op 20-10-2005 15:20 ]
Ik wou al zeggen, mijn OCZ is TCCD en draait lekker momenteel. wel helaas af en toe een rebootje. laatste is trouwens al weer een paar dagen geledenTeKnoID82 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:21:
jullie halen het door elkaar, het is Winbond BH-5/CH-5/UTT en Samsung TCCD/5 die van samsung zijn zeker wel geschikt, alleen die van Winbond niet.
Non taken
volt? timings? mhzen??Puresmoker schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:14:
[...]
Ik wou al zeggen, mijn OCZ is TCCD en draait lekker momenteel. wel helaas af en toe een rebootje. laatste is trouwens al weer een paar dagen geleden
Ik snap niet waarom iedereen van dat duur geheugen haald, 2-2-2-5 is misschein iets sneller dan 3-3-3-8 (1% ofzo)maar kost twee keer zoveel.
Dat geld kan je beter bij een beteren cpu leggen heb je meer preformance winst.
Ik snap het alleen als je benchmark geil bent
anders heeft het echt weinig nut.

Ik snap het alleen als je benchmark geil bent
*kuch* Hynix D5,Hynix D43 *kuch*Puresmoker schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:11:
geen winbond TCC5 of BH5, dan blijft er niet veel over of zie ik dat verkeerd? kwa goed geheugen that is . . . . .
Als hij af en toe een reboot geeft dan loopt het niet lekker dat is niet normaal.Het is gelukkig geen server dat scheeld weer,maar zit je lekker te werken en in een keer ben je alles kwijt kan je weer overnieuw beginnnen.Puresmoker schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:14:
[...]
Ik wou al zeggen, mijn OCZ is TCCD en draait lekker momenteel. wel helaas af en toe een rebootje. laatste is trouwens al weer een paar dagen geleden
[ Voor 68% gewijzigd door mad_max234 op 20-10-2005 17:26 ]
Even een vraagje. Ik heb een koeler aangesloten op de fan input op me moederbord alleen nu wil ik de snelheid van de fan verlagen, echter als ik dit bijvoorbeeld probeer met speedfan dan gebeurd er niks. Kan het voltage op deze input niet verlaagd worden of gebruik ik verkeerde software? Ik zie namelijk wel het RPM staan... maar vind het dus vreemd dat ik deze niet kan verlagen.
Is niet mogelijk,misschien dat het in de toekomt nog kan ik weet niet waar het probleem ligt.(software of hardware)Banjy schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:44:
Even een vraagje. Ik heb een koeler aangesloten op de fan input op me moederbord alleen nu wil ik de snelheid van de fan verlagen, echter als ik dit bijvoorbeeld probeer met speedfan dan gebeurd er niks. Kan het voltage op deze input niet verlaagd worden of gebruik ik verkeerde software? Ik zie namelijk wel het RPM staan... maar vind het dus vreemd dat ik deze niet kan verlagen.
Zo, kom net uit Barendrecht en heb op advies van de technische dienst twee reepjes Kingston Value PC3200 CAS3 meegenomen. In ieder geval draait dat voorlopig stabiel op 200MHz 1:1 met voltage op high. Voor 99 euro ben ik er blij mee en kon ik voor het overige geld een nec 3540a meenemen. Ook wel fijn, want m'n cd brander is er eindelijk mee uitgescheën na 4 jaar trouwe dienst.
Ohja, daar haal ik nu 4900 bandbreedte mee op standaard instellingen.
[ Voor 10% gewijzigd door XeNoBiTe op 20-10-2005 18:49 ]
Ik hoop dat je hier meer geluk mee heb.Wat voor een chipjes zitten er op die reepjes?XeNoBiTe schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:07:
Zo, kom net uit Barendrecht en heb op advies van de technische dienst twee reepjes Kingston Value PC3200 CAS3 meegenomen. In ieder geval draait dat voorlopig stabiel op 200MHz 1:1 met voltage op high. Voor 99 euro ben ik er blij mee en kon ik voor het overige geld een nec 3540a meenemen. Ook wel fijn, want m'n cd brander is er eindelijk mee uitgescheën na 4 jaar trouwe dienst.
suc6
Echt niemand tips? Vermoeden jullie ook hetzelfde als ik?TeKnoID82 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 09:33:
Ik heb hem 1 keer in 260 gekregen maar zag toen vreemde puntjes op mijn achtergrond. De videokaart die er nu nog steeds inzit is een PCI 2MB kaartjedeze kan misschien tegen wat beter overclocks dan een echte videokaart...vandaar dat minder last heeft van de hogere pci-frequency??
Wat denken jullie??![]()
UPDATE
Ik heb toch maar de OCWbeta2 bios erop gezet, ook al dacht ik dat het daar niet aan zou liggen aangezien ik niet eens boven de 265 uitkwam. Maar nu draait hij op dit moment inmiddels 10 minuten prime op 270!!! multi op 9x, met geheugen 1:1 2,5-3-3-8 helaas wel 2T maar misschien als ik straks me booster terug heb, dat ik hem dan weer op 1T krijg, lukt me namelijk wel op 250(weet niet of hij dan helemaal stabiel is, niet lang genoeg getest).
Maar ik kreeg net weer iets raars, wat ik wel vaker heb gehad: Ik zie allemaal vreemd gekleurde stipjes (van een paar pixels) op de achtergrond.... toch iets met de videokaart???
En ik heb problemen met mijn efficienty van mijn geheugen bandbreedte, bij sandra geeft hij vaak maar ong 80% aan ook bij 200 2-2-2-5 1T? hebben jullie enig id? (als het nodig mocht zijn dan laat ik wel een screenie zien van A64 Tweaker.
Ik hou jullie op de hoogte.
[ Voor 29% gewijzigd door TeKnoID op 21-10-2005 10:46 ]
Weet iemand dit?
Dit bord zou moeten kunnen werken met de toekomstige S940 van AMD. Echter deze cpu's dienen te gaan draaien icm DDR2. Zou dit straks wel gaan werken met DDR1 op deze plank?
Ik vraag dit omdat ik net op het punt sta naar Alternate te rijden om 2x1Gb OCZ mem en nu lees ik ineens nieuws: Intel en AMD maken DDR2 in Q1 2006 mainstream
Dit bord zou moeten kunnen werken met de toekomstige S940 van AMD. Echter deze cpu's dienen te gaan draaien icm DDR2. Zou dit straks wel gaan werken met DDR1 op deze plank?
Ik vraag dit omdat ik net op het punt sta naar Alternate te rijden om 2x1Gb OCZ mem en nu lees ik ineens nieuws: Intel en AMD maken DDR2 in Q1 2006 mainstream
Non taken
Heb geen iedee,wat zou kunnen is dat er ddr2 sloten op het uitbreidings bordje zit.Puresmoker schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:10:
Weet iemand dit?
Maar je zou asrock ff kunnen mailen ben er ook wel benieuwd naar.
Verwijderd
Bios 1.30 staat sinds gisteren op de Asrocksite.
http://www.asrock.com/support/Download/dl_939Dual-SATA2.htm
Veel plezier ermee!
http://www.asrock.com/support/Download/dl_939Dual-SATA2.htm
Veel plezier ermee!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 14:30 ]
Als socket M2 alleen ddr2 werkt, en het uitbreidings slot bedoeld is als ondersteuing voor socket M2 mag je toch aannemen dat DDR2 in de toeomst ook op dit bordje zal draaien....(mja tword een lelijk monster, maar het werktmad_max234 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:17:
[...]
Heb geen iedee,wat zou kunnen is dat er ddr2 sloten op het uitbreidings bordje zit.
Maar je zou asrock ff kunnen mailen ben er ook wel benieuwd naar.
zou pas echt mooi zijn als je socket 939 && M2 tegelijk kan gebruiken, net als zowel AGP als PCIe... 2 pc's in 1
Misschien werk m2 cpu wel met ddr1(op dit bordje) want zoveel verschil is er niet tussen ddr1 en ddr2 als we in begin dachten.Rey Nemaattori schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:31:
[...]
Als socket M2 alleen ddr2 werkt, en het uitbreidings slot bedoeld is als ondersteuing voor socket M2 mag je toch aannemen dat DDR2 in de toeomst ook op dit bordje zal draaien....(mja tword een lelijk monster, maar het werkt)
zou pas echt mooi zijn als je socket 939 && M2 tegelijk kan gebruiken, net als zowel AGP als PCIe... 2 pc's in 1
Dat is onzin, op dat CPU-upgrade bord zitten gewoon de DDR2 sloten, simpel....mad_max234 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:57:
[...]
Misschien werk m2 cpu wel met ddr1(op dit bordje) want zoveel verschil is er niet tussen ddr1 en ddr2 als we in begin dachten.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Ik denk niet dat ik die upgrade ga gebruiken. Ook het feit dat je het geheugen kan vervangen vind ik niet erg leuk. Maar ik hoef mijn pc ook niet meer echt voor games te gebruiken. Dus ik ga over een tijd gewoon een S939 AMD X2 kopen en nog 2x512mb geheugen DDR1 erbij (misschien). Mogelijk ook nog een Sata 2 (300mb/s) schijf of 2 sata schijven in raid 0... Het wordt even wachten op vista... en kijken hoe die loopt. Daarbij werkt dat echt goed zo een uitbereidings bord? Je hebt dan toch een bandwith problem?
Als de chipset met ddr2 en ddr1 overweg kan dan is het wel mogelijk(zie intel) maar omdat de geheugencontroller in de cpu zit lijkt het zeer onwaarschijnlijk.Maar je weet maar nooit met deze chipsetDaWaN schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:12:
[...]
Dat is onzin, op dat CPU-upgrade bord zitten gewoon de DDR2 sloten, simpel....
edit/
Misschien kan m2 socket wel met de chipset comminuceren via htt en zo ddr1 aanspreken.
Dit is maar een speculatie dus hang me er niet aan op.
[ Voor 17% gewijzigd door mad_max234 op 21-10-2005 16:34 ]
En dat is ook zo, als de mensen hier even goed op het internet hadden gezocht en even hadden gelezen hadden ze dat inderdaad kunnen vindenDaWaN schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:12:
[...]
Dat is onzin, op dat CPU-upgrade bord zitten gewoon de DDR2 sloten, simpel....
Kijk eens voor de gein in de start post.FnF schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:59:
[...]
En dat is ook zo, als de mensen hier even goed op het internet hadden gezocht en even hadden gelezen hadden ze dat inderdaad kunnen vinden
[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 21-10-2005 17:08 ]
Geheugen controller zit op de cpu dus dit slaat nergens opmad_max234 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:22:
[...]
edit/
Misschien kan m2 socket wel met de chipset comminuceren via htt en zo ddr1 aanspreken.
Dit is maar een speculatie dus hang me er niet aan op.
Was ff de geheugen controller vergeten voor de ddr1 die zit nog in de oude cpu.DaWaN schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:27:
[...]
Geheugen controller zit op de cpu dus dit slaat nergens op
Het word steedt moeilijker maar wie weet.
m2<>htt, htt<>939, 939<>ddr1 (waarschijnlijk onzin maar in theorie kan het nog
[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 21-10-2005 17:42 ]
Natuurlijk kan dat niet, omdat de CPU direct via de pinnen met het geheugen communiceert. En aangezien niets op de plank dat zelf kan doen en de M2 cpu alleen maar DDR2 ondersteunt is het dus onmogelijk DDR1 met een M2 cpu te gebruiken. Of een M2 cpu moet DDR1 ondersteuning meekrijgen wat ik betwijfelmad_max234 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:41:
[...]
m2<>htt, htt<>939, 939<>ddr1 (waarschijnlijk onzin maar in theorie kan het nog)
Hoe zit het met de PCI/AGP Lock, werkt dat goed want er zijn genoeg VIA bordjes waar dit om onverklaarbare manieren niet werkt, wil geen rouwkoop doen want wil de proc lekker kunnen clocken.
Werkt prima hierzo. 289Mhz zonder lock lijkt mijn een beetje hoog.Steffy schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:53:
Hoe zit het met de PCI/AGP Lock, werkt dat goed want er zijn genoeg VIA bordjes waar dit om onverklaarbare manieren niet werkt, wil geen rouwkoop doen want wil de proc lekker kunnen clocken.
Denk ook niet dat het kan was er even over aan het brainstormen wat er allemaal mogelijk zou kunnen zijn met dit bord.DaWaN schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:51:
[...]
Natuurlijk kan dat niet, omdat de CPU direct via de pinnen met het geheugen communiceert. En aangezien niets op de plank dat zelf kan doen en de M2 cpu alleen maar DDR2 ondersteunt is het dus onmogelijk DDR1 met een M2 cpu te gebruiken. Of een M2 cpu moet DDR1 ondersteuning meekrijgen wat ik betwijfel
Ik weet dat optrons lossen htt lanes hebben voor anderen communicatie dan met het geheugen maar volgens mijn heeft S939 deze niet.
[ Voor 48% gewijzigd door mad_max234 op 21-10-2005 18:11 ]
Haal dan gewoon een nForce 3/4 bord weet je zeker dat je goed zitSteffy schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:53:
Ook weer rukgeheugen dat Value ram. Meerder spontane reboots gehad al. Ff kijken welke chips erop zitten.
Dat had ik gedaan als die ook een AGP&PCI-E slot hadden maar helaas, momenteel zit ik te krap om nog eens een keer een dure videokaart erbij te halenDaWaN schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:41:
[...]
Haal dan gewoon een nForce 3/4 bord weet je zeker dat je goed zit

Verwijderd
Systeem draait momenteel met de BIOS 1.30.Zo far zo goed. Geheugen draait nu momenteel met timings die normal gesproken PRIME95 gelijk al een fout zou ontdekken. OCén heb ik nog niet geprobeerd met deze BIOS, ben bezig met Primen.
Ok, gister besteld, ze bezorgen ook zaterdag zag ik maar denk dat het pas maandag wordt. Ben best wel benieuwd naar dit bordje. Beschik nu over een Asus A8V Deluxe en al koste het €100 ben er alles behalve tevreden over qua overclocken, minder dan wat het nu is kan het niet worden dus ik heb alle vertrouwen dat het goed gaat komen.
net bios 1.30 geflashed, begin meteen met 250x10, ben benieuwd
, eesrte wat opvalt is dat me vcore mod niet meer werkt
ze hebben er dus iets aan verandert, mischiend ati k hem nu nietop 1.150 moet instellen maar iets anders, zal es uitzoeken..
ok, 2500mhz trekt me cpu niet meer
meteen een freeze als ik pifast wil draaien... las hier http://www.ocworkbench.co...matebb.cgi?ubb=forum&f=30 al dat sommige hun overklok moesten inleveren tegenover betere prestaties (misschien de bandwidh efficienty?) hmz als ik in windows 1.150 instel heb ik wel weer 1.6v missschien dat bios het gewoon verkeert uitleest... als je het via het bios instel heb ik geen 1.6
ok, 2500mhz trekt me cpu niet meer
[ Voor 117% gewijzigd door Mister_X op 22-10-2005 11:38 ]
Ik weet dat er spraken was van een override van de vid's misschien is dat in deze bios gebeurd.Mister_X schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:14:
net bios 1.30 geflashed, begin meteen met 250x10, ben benieuwd, eesrte wat opvalt is dat me vcore mod niet meer werkt
ze hebben er dus iets aan verandert, mischiend ati k hem nu nietop 1.150 moet instellen maar iets anders, zal es uitzoeken..
ok, 2500mhz trekt me cpu niet meermeteen een freeze als ik pifast wil draaien... las hier http://www.ocworkbench.co...matebb.cgi?ubb=forum&f=30 al dat sommige hun overklok moesten inleveren tegenover betere prestaties (misschien de bandwidh efficienty?) hmz als ik in windows 1.150 instel heb ik wel weer 1.6v missschien dat bios het gewoon verkeert uitleest... als je het via het bios instel heb ik geen 1.6
Bios 1.30 draait nu ook hier. Maar m'n geheugen gaat er niet beter door draaien. Het probleem lijkt 'm te zitten in de 1T/2T. Op 1T restart de pc zodra ik bijvoorbeeld een mailtje probeer de typen. Haal dan wel een bandbreedte van 5090 op 220/166. Zet ik 'm op 2T dan valt dit terug naar 4100
Verwijderd
nadat me vorige asrock was verpest door een mislukte voltmod (de 1,7v versie: deed niks met weerstand erop en toen de weerstand er weer af was deed het toetsenbord het niet (dus kon bios niet in) en miste er allemaal pixels)
vandaag een nieuwe ontvangen.. maar er gebeurt niks
ik heb me waterkoelingspul erop gebouwt en alles aangesloten en ik wou ff een sata diskette maken mbv de cd voor een nieuw OS install..
echter ik zette hem aan en hoorde heel ff een piep en daarna gebeurde er niks.. de fans en de HD draaien wel, er kwam echter geen beeld...
het geheugen en de voeding deden het bij het vorige mobo (ook asrock dual sata2) goed maar ik heb wel getest met ander geheugen en met 1 reepje ipv 2 en op verschillende plaatsen
ook heb ik een andere videokaart geprobeert en 2 andere voedingen
uiteraard heb ik de bios ook vaak gereset in de hoop dat daar iets mee was (had vorige week probleem met de bios van me nf7-s die telkens als ik de stroom eraf haalde de bios resette en ineens me geheugen standaard op 2,5-2-2-5 zette ipv 2,5-3-3-8 waardoor hij maar 1 op de 50 keer startte en ik daarna de timings weer goed kon zetten)
er blijft echte helemaal niks gebeuren
waar zou dit aan kunnen liggen??
(het is dus niet het geheugen, de videokaart of de voeding (met p4 connector
)
vandaag een nieuwe ontvangen.. maar er gebeurt niks
ik heb me waterkoelingspul erop gebouwt en alles aangesloten en ik wou ff een sata diskette maken mbv de cd voor een nieuw OS install..
echter ik zette hem aan en hoorde heel ff een piep en daarna gebeurde er niks.. de fans en de HD draaien wel, er kwam echter geen beeld...
het geheugen en de voeding deden het bij het vorige mobo (ook asrock dual sata2) goed maar ik heb wel getest met ander geheugen en met 1 reepje ipv 2 en op verschillende plaatsen
ook heb ik een andere videokaart geprobeert en 2 andere voedingen
uiteraard heb ik de bios ook vaak gereset in de hoop dat daar iets mee was (had vorige week probleem met de bios van me nf7-s die telkens als ik de stroom eraf haalde de bios resette en ineens me geheugen standaard op 2,5-2-2-5 zette ipv 2,5-3-3-8 waardoor hij maar 1 op de 50 keer startte en ik daarna de timings weer goed kon zetten)
er blijft echte helemaal niks gebeuren
waar zou dit aan kunnen liggen??
(het is dus niet het geheugen, de videokaart of de voeding (met p4 connector
De komende week gaat mijn bord RMA. Na het testen met 2 voedingen en 3(!) videokaarten blijkt de AGP-poort brak te zijn. Pas na 10 minuten aan de stroom starten de 2 videokaarten van de Geforce2 en Geforce4 serie op.
Een videokaart van de 6800 serie krijgt zelfs helemaal geen power en ik hoor alleen een luide piep. Verder niks. RMA kortom
Een videokaart van de 6800 serie krijgt zelfs helemaal geen power en ik hoor alleen een luide piep. Verder niks. RMA kortom
Alleen als er 2 lichtingen M2 cpu's komen: 1 met een DDR2 geheugen controller, en een met een standaard DDR1 geheugen controller... lijkt me duur, zeker als je slechts 2 fabrieken hebt...mad_max234 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:57:
[...]
Misschien werk m2 cpu wel met ddr1(op dit bordje) want zoveel verschil is er niet tussen ddr1 en ddr2 als we in begin dachten.
Wel raar eigenlijk dat ze de voltmods gedisabled hebben, op OCWorkbench is er ook al een topic over btw. Ik vraag me af waarom ze dit gedaan hebben. Zouden ze zo weinig vertrouwen in de gebruikte componenten hebben en misschien teveel RMA gevallen verwachten?
In ieder geval heb ik nu de hoop op een bios met hogere voltbereiken al uit mijn hoofd gezet
Jammer, het had zo'n leuke plank kunnen zijn.
Zijn er verder nog schokkende verbeteringen merkbaar met deze bios? Ik moet helemaal een fdd aan sluiten om mijn bios te flashen, echt teveel moeite als er geen verbeteringen zijn
Mocht er nog iemand geheugen zoeken dat goed werkt, ik heb me een 2GB Dual Channel Kit OCZ gekocht en dat draait netjes 2-3-2-5 op 200mhz (10x240 / 166)
Dit geheugen om precies te zijn.
Hoe zijn trouwens de ervaringen met de OCZ DDR Booster? Daar heb ik namelijk nog wel ruimte voor naast die 2 reepjes als het enige baat heeft
In ieder geval heb ik nu de hoop op een bios met hogere voltbereiken al uit mijn hoofd gezet
Zijn er verder nog schokkende verbeteringen merkbaar met deze bios? Ik moet helemaal een fdd aan sluiten om mijn bios te flashen, echt teveel moeite als er geen verbeteringen zijn
Mocht er nog iemand geheugen zoeken dat goed werkt, ik heb me een 2GB Dual Channel Kit OCZ gekocht en dat draait netjes 2-3-2-5 op 200mhz (10x240 / 166)
Hoe zijn trouwens de ervaringen met de OCZ DDR Booster? Daar heb ik namelijk nog wel ruimte voor naast die 2 reepjes als het enige baat heeft
[ Voor 44% gewijzigd door Bornin op 23-10-2005 21:49 ]
Non taken
Waarom boot je niet vanaf 'n usb stick? gaat prima bij mij.... namelijk ook geen zin om een fdd aan te sluitenPuresmoker schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:38:
Wel raar eigenlijk dat ze de voltmods gedisabled hebben, op OCWorkbench is er ook al een topic over btw. Ik vraag me af waarom ze dit gedaan hebben. Zouden ze zo weinig vertrouwen in de gebruikte componenten hebben en misschien teveel RMA gevallen verwachten?
In ieder geval heb ik nu de hoop op een bios met hogere voltbereiken al uit mijn hoofd gezet![]()
Zijn er verder nog schokkende verbeteringen merkbaar met deze bios? Ik moet helemaal een fdd aan sluiten om mijn bios te flashen, echt teveel moeite als er geen verbeteringen zijn![]()
Uhm, denk omdat ik daar nog niet aan gedacht hadTheHammer schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:48:
[...]
Waarom boot je niet vanaf 'n usb stick? gaat prima bij mij.... namelijk ook geen zin om een fdd aan te sluiten

Tnx 4 the tip
Non taken
Misschien heb je je CPU geovervolt? (ie. dood)Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:40:
waarom kan ik niet editten?
hij piept dus ook niet als je hem aanzet zonder geheugen erin...
Of heb je soms OCZ geheugen?
Verwijderd
de CPU deed het vorige keer nog prima en op dit mobo kan ik hem dus niet hebben geovervolt
ten eerste startte hij niet op, dus zou hem niet hoger hebben kunnen zetten..
ten tweede kan het standaard tot max 1,45volt
heb twinmos geheugen en merkloos geheugen, maar dat staat dus los van het feit of ie piept als je ZONDER geheugen opstart
mja heel het weekend weggeweest.. straks nog maar eens proberen
ook maar eens ruim 10 minuten aan laten staan kijken of hij dan wat wil doen (zoals bij objectief2)
heb twinmos geheugen en merkloos geheugen, maar dat staat dus los van het feit of ie piept als je ZONDER geheugen opstart
ook maar eens ruim 10 minuten aan laten staan kijken of hij dan wat wil doen (zoals bij objectief2)
Daar gaan we weer.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:50:
de CPU deed het vorige keer nog prima en op dit mobo kan ik hem dus niet hebben geovervolt
heb twinmos geheugen en merkloos geheugen, maar dat staat dus los van het feit of ie piept als je ZONDER geheugen opstart![]()
1.heb je een andere voeding geprobeerd. (voeding kan een opdoender hebben gekregen)
2.andere cpu op dit mobo (cpu kan dood zijn te veel volt door de mod)
3.cpu op een ander mobo (Dit is belangrijk als je geen ander mobo hebt ga dan ff met je cpu naar de pc boer)
4.geheugen testen op een ander mobo(niet echt van belang)
5.videokaart getest op een ander mobo
Hoe vaak piep hij?Want het kan ook zijn dat hij om geheugen vraagt als je die er niet in heb zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 24-10-2005 13:26 ]
Verwijderd
kennelijk is lezen ook een kunst 
als je me vorige posts had gelezen, dan had je punt 1, 4 en 5 al niet getypt
ik herhaal:
3 voedingen geprobeert (die alledrie goed functioneren)
2 verschillende geheugens getest (die op ander mobo goed werken)
2 verschillende videokaarten getest (ja die doen het ook allebei op ander mobo)
CPU geovervolt kan niet aangezien de voltmod niet lukt en indien het wel lukte maar de pc om andere redenen niet startte en de cpu wel het hogere votlage kreeg dan zou dit dus 1,5volt zijn wat de cpu makkelijk moet kunnen hebben (al helemaal met waterkoeling)
daarbij werkte de cpu nog gewoon nadat de volt-mod eraf was gehaald...
ik ben wel van plan de cpu te testen (in ander mobo) voordat ik het bord rma stuur, maar dit doe ik pas als laatst aangezien het zeer onwaarschijnlijk is.
)
MET geheugen doet ie niks en ZONDER geheugen doet ie ook niks, zelfs geen gepiep dus (en ja de speaker zit aangesloten)
ik herhaal:
CPU geovervolt kan niet aangezien de voltmod niet lukt en indien het wel lukte maar de pc om andere redenen niet startte en de cpu wel het hogere votlage kreeg dan zou dit dus 1,5volt zijn wat de cpu makkelijk moet kunnen hebben (al helemaal met waterkoeling)
ik ben wel van plan de cpu te testen (in ander mobo) voordat ik het bord rma stuur, maar dit doe ik pas als laatst aangezien het zeer onwaarschijnlijk is.
dit doet hij dus niet (had je ook al kunnen lezenHoe vaak piep hij?Want het kan ook zijn dat hij om geheugen vraagt als je die er niet in heb zitten.
MET geheugen doet ie niks en ZONDER geheugen doet ie ook niks, zelfs geen gepiep dus (en ja de speaker zit aangesloten)
Hee weet je zeker dat dat werkt? Ik kon die optie nl niet vinden.TheHammer schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:48:
[...]
Waarom boot je niet vanaf 'n usb stick? gaat prima bij mij.... namelijk ook geen zin om een fdd aan te sluiten
Je schijft dat je een hele kort piep hoorde,dan zit ik toch aan je cpu te denken kan je cpu ff testen op een ander mobo.(Bij een vriend of ....) rma is ok een optie maar duurd zo langVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:28:
kennelijk is lezen ook een kunst
ik herhaal:
[...]
dit doet hij dus niet (had je ook al kunnen lezen)
edit/
Welke bios staat er op?Als het 1.30 is doet de voltmod het niet meer.
offtopic
Iets vriendelijker mag ook wel als iemand je probeerd te helpen.
Ik heb niet de hele dag de tijd om jou posts door te bladeren en als je iets post doe de post dan zo duidelijk mogelijk dan hoef niet iedereen het hele topic af te struinen om je post compleet te maken.
[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 24-10-2005 15:44 ]
ja dat gaat zeker.. moet je eerst ff de bestanden van 'n opstartdiskette er op zetten (ook makkelijk via internet te vinden) en daarna met 'n programmatje (weet momenteel ff niet welke zit op werk) je usb stick bootable maken, daarna kan je 'm kiezen via je bootscreen (1 van de F toetsen).Red devil schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:13:
[...]
Hee weet je zeker dat dat werkt? Ik kon die optie nl niet vinden.
Als 't nog niet lukt laat ik rond 6 uur wel ff weten hoe 't precies moet.
Verwijderd
het is dus een mobo waar nog helemaal niet aan gemod is
en ik heb dus ook nog niet kunnen zien welke bios erop staat aangezien hij nog niet heeft willen starten.
ik heb dus eerst een ander asrock dual sata2 mobo gehad welke goed werkte met deze voeding, dit geheugen en deze 6800NU. deze heb ik gevoltmod wat is mislukt (meerdere pogingen gedaan). hierna de weerstand er weer afgehaald waarna de pc niet verder kwam dan het opstartscherm en er allemaal pixels miste.
maar nu met dir nieuwe mobo doet hij dus helemaal niks en hoorde ik alleen de eerste keer dat ik er stroom op zette heel kort een piep..
wat ik straks ga proberen zodra ik thuis ben (nu @work) is de pc minimaal 10 minuten aan laten staan om te kijken of hij dan wel start (zoals "objectief2" beschreef)
en als dit niet werkt de cpu uitwisselen met een goed werkende 3000+ manchester op een abit a8v, oftewel die manchester in mijn asrock en mijn venice in die abit.
offtopic:
wou niet onaardig doen, maar het leek erop dat je reageerde zonder te lezen alsof ik nog niks geprobeerd had. maar iig bedankt voor het meedenken
ik heb dus eerst een ander asrock dual sata2 mobo gehad welke goed werkte met deze voeding, dit geheugen en deze 6800NU. deze heb ik gevoltmod wat is mislukt (meerdere pogingen gedaan). hierna de weerstand er weer afgehaald waarna de pc niet verder kwam dan het opstartscherm en er allemaal pixels miste.
maar nu met dir nieuwe mobo doet hij dus helemaal niks en hoorde ik alleen de eerste keer dat ik er stroom op zette heel kort een piep..
wat ik straks ga proberen zodra ik thuis ben (nu @work) is de pc minimaal 10 minuten aan laten staan om te kijken of hij dan wel start (zoals "objectief2" beschreef)
en als dit niet werkt de cpu uitwisselen met een goed werkende 3000+ manchester op een abit a8v, oftewel die manchester in mijn asrock en mijn venice in die abit.
offtopic:
wou niet onaardig doen, maar het leek erop dat je reageerde zonder te lezen alsof ik nog niks geprobeerd had. maar iig bedankt voor het meedenken
Verwijderd
update:
cpu gewissel heeft aangetoont dat mijn cpu het nog prima doet. en dat andere cpu in hetzelfde asrockmobo voor hetzelfde resultaat zorgt... oftewel niks...
10 minuten aan laten staan heeft ook geen nut dus dat word een rma en wachten
cpu gewissel heeft aangetoont dat mijn cpu het nog prima doet. en dat andere cpu in hetzelfde asrockmobo voor hetzelfde resultaat zorgt... oftewel niks...
Dat is goed nieuws en slecht nieuws, maar wat me wel opvalt is dat er niet veel bordjes gelijk RMA moeten omdat ze DOA zijn.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:35:
update:
Is bij DFI wel anders vaak de eerste bordjes DOA.
[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 24-10-2005 21:45 ]
Vanmiddag dit lekkere mobo besteld 
Nu wou ik weten of een S-ATA diskette vereist is voor de installatie van Windows 64-Bit op mn Raptor of niet? Ik zie nl. dit in de manual;
If you want to install Windows 2000, Windows XP, or Windows XP 64-bit OS on your
SATA HDDs operating in non-RAID mode, you don’t need to make a SATA driver
diskette before OS installation.
Is het echt waar!?
Nu wou ik weten of een S-ATA diskette vereist is voor de installatie van Windows 64-Bit op mn Raptor of niet? Ik zie nl. dit in de manual;
If you want to install Windows 2000, Windows XP, or Windows XP 64-bit OS on your
SATA HDDs operating in non-RAID mode, you don’t need to make a SATA driver
diskette before OS installation.
Is het echt waar!?
Je Raptor is een SATA schijf, je kunt dus de SATAII controller uitzetten (heb je toch niks aan) en de twee SATA poorten op Non-RAID zetten. Ze doen dan net alsof ze saampjes een IDE controller zijn, en je hebt inderdaad geen driver diskette nodig
Hier stond een dode link.
Verwijderd
Na dus dik 2 dagen lezen ben ik wat meer over dit bordje te weten gekomen.
Veel vrienden nog nooit gehoord over de ULI chip en vertrouwen het zeer zeker niet.
Ik heb nu dus een:
Asrock P4V88+
p4 2.5 northwood
2x512 ddr400 pc3200 kingston (dual channel)
IDE 80gig 2mb cache maxtor
(maand oude) AGP x800 pro 256ddr3 powercolor.
ik wil dus overstappen op een AMD64 3000+ venice. met een Artic Silencer 64 Ultra TC.
Uiteraard neem ik meteen de raptor mee van 36gig
en zet ik het geheugen, de x800pro en de maxtor over.
Alleen nu deze topics te lezen gaat ik twijfelen, over de combinatie cpu + moederbord.
nu twijfel ik weer tussen de:
939DUAL-SATA2;
K8N Neo2-FX
ik ben absoluut niet bekend met bios flashen, kwil wer ben ik dan verplicht om te flashen? of isl ongeveer met een kleine OC de 2400ghz redden. maar is het in mijn geval beter de K8N Neo2-FX te nemen, want ik zal niet zo snel een nieuwe PCI-X kaart kopen.
Ik krijg de indruk dat als ik uberhaupt 1 van deze boarden koopt, mij haast verplicht
word gesteld meteen een bios flash te doen, waar ik absoluut geen verstand en geen ervaring in heb.
ik word dus niet echt wijzer van de behaalde resultaten.
Ik vind dus nergens een simpele verhoging van de FSB met een voor de rest alles standaard bord. (o.a. bios)
Veel vrienden nog nooit gehoord over de ULI chip en vertrouwen het zeer zeker niet.
Ik heb nu dus een:
Asrock P4V88+
p4 2.5 northwood
2x512 ddr400 pc3200 kingston (dual channel)
IDE 80gig 2mb cache maxtor
(maand oude) AGP x800 pro 256ddr3 powercolor.
ik wil dus overstappen op een AMD64 3000+ venice. met een Artic Silencer 64 Ultra TC.
Uiteraard neem ik meteen de raptor mee van 36gig
en zet ik het geheugen, de x800pro en de maxtor over.
Alleen nu deze topics te lezen gaat ik twijfelen, over de combinatie cpu + moederbord.
nu twijfel ik weer tussen de:
939DUAL-SATA2;
K8N Neo2-FX
ik ben absoluut niet bekend met bios flashen, kwil wer ben ik dan verplicht om te flashen? of isl ongeveer met een kleine OC de 2400ghz redden. maar is het in mijn geval beter de K8N Neo2-FX te nemen, want ik zal niet zo snel een nieuwe PCI-X kaart kopen.
Ik krijg de indruk dat als ik uberhaupt 1 van deze boarden koopt, mij haast verplicht
word gesteld meteen een bios flash te doen, waar ik absoluut geen verstand en geen ervaring in heb.
ik word dus niet echt wijzer van de behaalde resultaten.
Ik vind dus nergens een simpele verhoging van de FSB met een voor de rest alles standaard bord. (o.a. bios)
@Shafty - aangezien je nu het moederbord koopt zit er hoogstwaarschijnlijk bios 1.20 op, de meeste mensen op dit forum hebben dit bios. Echter als je hoger dan 270 (bij mij zelfs 260/265) HTT wil hebben, dan moet je 1 van de betabiossen van OCWorkbench hebben. Het flashen zelf is echt kinderspel en is geen ervaring voor nodig, floppy met bios booten, uitvoeren, klaar! Maar het kan fout gaan als bijvoorbeeld de stroom uitvalt als je bezig bent of hij crashed door een instabiele overclock (dus onovergeclocked laten staan tijdens flash), maar dit zijn uitzonderingen. Een lichte overclock is zeker goed haalbaar met dit bordje!
Mijn Resultaten tot nu toe:

Zoals je ziet doet dit geheugen het wel naar behoren, met 2,5-3-3-6 2T @ 280 @ 2,7V (helaas is het echt niet mogelijk om hem bij deze hogere clocksnelheden op 1T te krijgen...
Maar ik baal er van dat mijn bandwith in Sisoft relatief zo laag is... ook al staat hij op 2T een efficiency van 66% is toch niet normaal? Ook op lagere clocksnelheden met 2-2-2-5 1T is het niet boven de 80%... Ook als ik de clocksnelheid verhoog maar de rest hetzelfde laat daalt mijn efficiency, hoe kan dit nou?
Overigens is mijn cpu bij deze clocksnelheid niet prime-stabiel (het beeld bevriest nl, bij geheugen verkeerd gaat hij direct booten), moet toch echt een keer gaan volt-modden

Zoals je ziet doet dit geheugen het wel naar behoren, met 2,5-3-3-6 2T @ 280 @ 2,7V (helaas is het echt niet mogelijk om hem bij deze hogere clocksnelheden op 1T te krijgen...
Maar ik baal er van dat mijn bandwith in Sisoft relatief zo laag is... ook al staat hij op 2T een efficiency van 66% is toch niet normaal? Ook op lagere clocksnelheden met 2-2-2-5 1T is het niet boven de 80%... Ook als ik de clocksnelheid verhoog maar de rest hetzelfde laat daalt mijn efficiency, hoe kan dit nou?

Overigens is mijn cpu bij deze clocksnelheid niet prime-stabiel (het beeld bevriest nl, bij geheugen verkeerd gaat hij direct booten), moet toch echt een keer gaan volt-modden
[ Voor 4% gewijzigd door TeKnoID op 25-10-2005 11:58 ]
Verwijderd
Is het mogelijk nu al bijvoorbeeld ddr2 geheugen bij een amd64 3000+ te steken?! de geheugen zou dan toch automatisch op ddr1 gaan werken? ivm ik dan gelijk geheugen met een blik op de toekomst heb (m2 proccesor over een jaartje aanschaffen)
dat scheeld weer geld want dan hoef ik nu geen ddr1 geheugen te kopen wat straks dan weer vervangen zou moeten worden.
dat scheeld weer geld want dan hoef ik nu geen ddr1 geheugen te kopen wat straks dan weer vervangen zou moeten worden.
Verwijderd
Nou kom ik weer alles tegen, dat waarschijnlijk mijn Q-tec 550 dual fan gold
dan weer problemen gaat geven.
tot nu toe is me 550Watt retestabiel.
terwijl ik er 3 fans nog in hebt zitten.
De voeding is ook nog niet echt oud.
hopelijk kan ik met deze artikelen tot een goed pctje komen die ik een beetje kan OC-en en uiteraard stabiel blijft.
systeem:
Amd64 3000+ venice met Silencer Ultra 64 TC L
939DUAL-SATA2 of de K8N Neo2-FX (keuze nog niet gemaakt prefer de giglan meer dan pci-x)
2x512 ddr 400 pc3200 kingston
x800 pro 256ddr3 agp powercolor
1x IDE maxtor 80gig 2mb cache
1x S-ATA raptor 36gig 10.000rpm
q-tec 550 dual fan gold
(extra kabeltje kopen om van 5,25 naar Serial ATA te gaan)
dan moet ik dus namelijk deze componenten nieuwe kopen:
Amd64 3000+ venice met Silencer Ultra 64 TC L 150€
1 van de 2 Mobo's 70 a 80€
1x S-ATA raptor 36gig 10.000rpm 120€
kabeltje 5,25 naar S-ATA 1€
--------------
341€
das dan toch nog best een goede deal, hopelijk dat mijn Q-tec niet vreemd gaat doen na installatie van het systeempje!!!!
trouwens bedankt voor alle kennis en ervaringen op dit forum, al word ik er niet altijd wijzer van. Al die verschillende meningen!
hopelijk kan ik met deze artikelen tot een goed pctje komen die ik een beetje kan OC-en en uiteraard stabiel blijft.
systeem:
939DUAL-SATA2 of de K8N Neo2-FX (keuze nog niet gemaakt prefer de giglan meer dan pci-x)
q-tec 550 dual fan gold
--------------
341€
das dan toch nog best een goede deal, hopelijk dat mijn Q-tec niet vreemd gaat doen na installatie van het systeempje!!!!
trouwens bedankt voor alle kennis en ervaringen op dit forum, al word ik er niet altijd wijzer van. Al die verschillende meningen!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 11:53 ]
die efficiency is idd mega ruk!TeKnoID82 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:29:
@Shafty - aangezien je nu het moederbord koopt zit er hoogstwaarschijnlijk bios 1.20 op, de meeste mensen op dit forum hebben dit bios. Echter als je hoger dan 270 (bij mij zelfs 260/265) HTT wil hebben, dan moet je 1 van de betabiossen van OCWorkbench hebben. Het flashen zelf is echt kinderspel en is geen ervaring voor nodig, floppy met bios booten, uitvoeren, klaar! Maar het kan fout gaan als bijvoorbeeld de stroom uitvalt als je bezig bent of hij crashed door een instabiele overclock (dus onovergeclocked laten staan tijdens flash), maar dit zijn uitzonderingen. Een lichte overclock is zeker goed haalbaar met dit bordje!
[afbeelding]
Maar ik baal er van dat mijn bandwith in Sisoft relatief zo laag is... ook al staat hij op 2T een efficiency van 66% is toch niet normaal? Ook op lagere clocksnelheden met 2-2-2-5 1T is het niet boven de 80%... Ook als ik de clocksnelheid verhoog maar de rest hetzelfde laat daalt mijn efficiency, hoe kan dit nou?![]()
uhm daar heb ik niet zoveel aan.... tips? iemand?
Alleen met gebruik van zo'n gigabyte convertor.....Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:18:
Is het mogelijk nu al bijvoorbeeld ddr2 geheugen bij een amd64 3000+ te steken?! de geheugen zou dan toch automatisch op ddr1 gaan werken? ivm ik dan gelijk geheugen met een blik op de toekomst heb (m2 proccesor over een jaartje aanschaffen)
Cas 2 geheugen kopen? (En max 2 dimms)TeKnoID82 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:00:
Wel kans op BH-5 geheugen..en dat gaat zelden goe...
[ Voor 21% gewijzigd door Rey Nemaattori op 25-10-2005 13:54 ]
*KNIP*
[ Voor 99% gewijzigd door Rey Nemaattori op 25-10-2005 13:54 ]
Ik heb al Cas 2 geheugen, en BH-5... ik weet er alles van...Rey Nemaattori schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:53:
Cas 2 geheugen kopen? (En max 2 dimms)
Wel kans op BH-5 geheugen..en dat gaat zelden goe...
zoals ik ook al schreef op 2-2-2-5 200 is mijn efficiency niet echt hoger dan 80%...
ik heb ook al veel zitten pielen met a64tweaker, maar resulteerde in max 1% verbetering.... maar misschien heb ik niet de juiste combinaties genomen
[ Voor 20% gewijzigd door TeKnoID op 25-10-2005 14:12 ]
nou, der zijn niet veel(geen) tips... want dan was het geen probleemTeKnoID82 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:00:
dus iedereen heeft zo'n lage efficiency??? (max ong 80%)
ik geloof dat de mad_max234 wel hogere scoorde...
2 weken geleden ben ik begonnen met al mijn geld uit te geven aan een nieuwe pc....
Ik had in mijn bezit vanaf 3 jaar geleden ongv, een:
Pentium 4 2.5 Ghz,
1 gig geheugen,
120 gig harddisk
AOpen 6800 LE 128 mb
dit moest worden:
AMD 64 3500+ boxed
Asrock Dual Sata2
Zalman 300 Watt ( i know.... beetje weinig, wil ik nog veranderen )
1 Gig DDR 400
GeForce 6800 GT DDR3
250 Gig Harddisk
om vervolgens dik te lannen
helaas... mijn droom moet uitgesteld worden...
ik heb talloze uren zitten testen, proberen en uitzoeken wat het probleem kon zijn dat hij bij de memorycheck vast bleef zitten... er was geen mogelijkheid om door te starten naar bios of iets dergelijks, alles geprobeerd, voeding gechecked, geheugenmodules gewisseld, 1tje erin gedaan, werkt ook niet, uiteindelijk andere processor erin gedaan, AMD 3000+ van een vriendin... maar die deed het ook niet....
Op een gegeven moment dachten we dus: mwah, gamen we wel ff op jouwes met mij GeForce 6800 LE, want ze had d'r DVI kabel niet mee voor PCI-E kaart....
kaart erin...... zelfde probleem als bij mij, terwijl ie het ervoor nog wel deed met een ouwere GeForce kaart...
WTF! d'r is niks mis met mijn 6800 LE
toch deze vreemde verschijnselen....
Iemand een idee hoe dit komt, ik heb wel wat ideeen, maar alles is welkom
Ik had in mijn bezit vanaf 3 jaar geleden ongv, een:
Pentium 4 2.5 Ghz,
1 gig geheugen,
120 gig harddisk
AOpen 6800 LE 128 mb
dit moest worden:
AMD 64 3500+ boxed
Asrock Dual Sata2
Zalman 300 Watt ( i know.... beetje weinig, wil ik nog veranderen )
1 Gig DDR 400
GeForce 6800 GT DDR3
250 Gig Harddisk
om vervolgens dik te lannen
helaas... mijn droom moet uitgesteld worden...
ik heb talloze uren zitten testen, proberen en uitzoeken wat het probleem kon zijn dat hij bij de memorycheck vast bleef zitten... er was geen mogelijkheid om door te starten naar bios of iets dergelijks, alles geprobeerd, voeding gechecked, geheugenmodules gewisseld, 1tje erin gedaan, werkt ook niet, uiteindelijk andere processor erin gedaan, AMD 3000+ van een vriendin... maar die deed het ook niet....
Op een gegeven moment dachten we dus: mwah, gamen we wel ff op jouwes met mij GeForce 6800 LE, want ze had d'r DVI kabel niet mee voor PCI-E kaart....
kaart erin...... zelfde probleem als bij mij, terwijl ie het ervoor nog wel deed met een ouwere GeForce kaart...
WTF! d'r is niks mis met mijn 6800 LE
Iemand een idee hoe dit komt, ik heb wel wat ideeen, maar alles is welkom
Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683
I heb een bandbreedte van 89% met de kingmax reepjes 2.5-3-3-7 en met twinmos CH-5 heb ik 91% bandbreedte met 2-3-3-6.TeKnoID82 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:51:
dus iedereen heeft zo'n lage efficiency??? (max ong 80%)
nu met kingmax op 3-4-4-8 heb ik 86% bandbreedte.
edit/
Heeft iemand een goede scherp HQ foto van dit bord of zou er een kunnen maken liefst op een witte achter grond.
b.v.b
[ Voor 18% gewijzigd door mad_max234 op 25-10-2005 15:36 ]
wel handig als je je mhzen erbij zetmad_max234 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:30:
[...]
I heb een bandbreedte van 89% met de kingmax reepjes 2.5-3-3-7 en met twinmos CH-5 heb ik 91% bandbreedte met 2-3-3-6.
nu met kingmax op 3-4-4-8 heb ik 86% bandbreedte.
edit/
Heeft iemand een goede scherp HQ foto van dit bord of zou er een kunnen maken liefst op een witte achter grond.
b.v.b
Verwijderd
Het probleem kan makkelijk die Q-tec voeding zijn. Q-tec staat erom bekend dat het zeer instabiele voedingen zijn. Meestal kunnen ze niet eens het vermogen leveren dat op de doos staat, maar is dat vermogen de absolute piek. Waarschijnlijk zal die voeding van jou zeg maar normaal 450W leveren ipv 550. Wat ook belangrijker is dan het vermogen en vooral bij videokaarten is de hoeveelheid Ampere op de 12V rail. Minimaal 20A is noodzakelijk, 30A is ideaal, zoals wat mijn Antec levert.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:42:
Nou kom ik weer alles tegen, dat waarschijnlijk mijn Q-tec 550 dual fan gold
systeem:
q-tec 550 dual fan gold
--------------
341€
Maakt toch niks uit of ik nou 100Mhz draai of 200Mhz de "bandbreedte efficiency" bliijft het zelfde.
[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 25-10-2005 15:50 ]
oh ok, op die fiets..mad_max234 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:49:
[...]
Maakt toch niks uit of ik nou 100Mhz draai of 200Mhz de "bandbreedte efficiency" bliijft het zelfde.
Ja pcies, mad_max234, jij scored hoger tot veel hoger met lagere timings.... heb jij enig id waar het aan kan liggen? gezien mijn timings 2-2-2-5 zou ik boven die 91% uit moeten komen... wat houd mij tegen? 
zou je misschien zowiezo ff een screenshot van je a64 instellingen willen posten?

zou je misschien zowiezo ff een screenshot van je a64 instellingen willen posten?
[ Voor 20% gewijzigd door TeKnoID op 25-10-2005 17:22 . Reden: verzoekje geplaatst ]
Dat is niet waar, als je ook aan je timings komt dan krijg je wel degelijk een hogere efficiency...mad_max234 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:49:
[...]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Dit topic is gesloten.