[oc-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 ULi M1695

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 4.036 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 07:24:
[...]

ehm, die die 100 van die pci lock moet je laten staan hoor, je kan kiezen uit 3 opties, 1 is auto, 2 is die gene waarmee je HTT verhoogt, die pci ding ook meehoogt, en 3 is gelockt , hiermee blijft ie altijd op 100 staan... en die moet je hebben, duh klokt je geheugen mee! denk dat je beter even wat meer kan lezen over amd64 systemen, je begrijpt het niet helemaal denk ik...
ik snap het niet ? lol gast.....

ik snap wel dat hij blijft staan op als je a-synch overklokt, alleen blijft dit bij mij dus NIET, ik heb een andere bios geprobeerd, maar ALTIJD boven de 250 HTT werkt hij wel in windows, video, audio etcetc, maar in games krijg je dan artifacs, vandaar dat ik d8 dat het agp slot ook mee overklokt word.... en 512 mb dual channel is vervangen door 1 gig ddr 400 ook van corsair op 3-3-3-6, als ik deze op 100 mhz zet met de ocwbeta2 bios dan werkt het nog niet....

dus ik moet meer lezen over het overklokken van een amd 64 ???

lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 09:28:
[...]

Volgens mij houdt je ook geen spat dual channel over met 2x 256 && 1x 1024mb modules, en da's hoe dan ook zwaar nadelig, ook al heb je ze op 460mhz draaien......
En garantie dat het op mobo A werkt betekent niet dat het op mobo B ook zo gaat natuurlijk.

Flikker die 256mb modules er eens uit(of die halfbrakke 1 gig module :+ heb je iig nog dual chan) ?
die 1 gig hangt er ook niet in, was niet helemaal duidelijk

er hangt op het moment 2x 256 dual channel in

dan haal ik die 1 gig er uit ( deze is niet brak ) omdat het andere geheugen ook niet werkt.

dan zet ik het 1 gig geheugen er in ( dus niet 2x 256 en 1x 1 gig ) want dan ben ik idd mn dual channel kwijt :P

het mobo doet gewoon niet wat ik wil igg... ieek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb een heel scala aan problemen gehad door een rotte voeding, mem werkte niet, Games zagen er niet meer uit totdat er uiteindelijk ook geen schijfstations meer herkend werden. Ik zou mijn voeding eens checken als ik jou was.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jou voeding werkt nu toch :S 8)7 ;)

nee, is goed zal binnekort es een andere voeding proberen thnx iig, als het echt niet werk dan leg ik me erbij neer, 2250 mhz voor mijn vennie dan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
grapjas :+

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Rey Nemaattori schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 09:28:
[...]

Volgens mij houdt je ook geen spat dual channel over met 2x 256 && 1x 1024mb modules, en da's hoe dan ook zwaar nadelig, ook al heb je ze op 460mhz draaien......
En garantie dat het op mobo A werkt betekent niet dat het op mobo B ook zo gaat natuurlijk.

Flikker die 256mb modules er eens uit(of die halfbrakke 1 gig module :+ heb je iig nog dual chan) ?
Was het niet zo dat dit bord 1GB module op 2T moet draaien ander is het niet stabiel?
weet niet wat voor een video kaart er in zit maar als je een ati heb dan haal echt niet de 250 zonder lock
met een nvidia zou het nog kunnen.

edit/
offtopic
met wel proggie kan je je agp speed uitlezen?

[ Voor 21% gewijzigd door mad_max234 op 03-10-2005 12:33 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar wat ook raar is, met de ocwbeta2 bios staat er in de bios zelf

maximum multiplier 5x
maximum woltage 4.50 volt

als ik deze dan op 9x force doet hij het gewoon
standaard voltage

in het opstart schermpje, waar staat wat voor schijven/cd(dvd) spelers je hebt staat gewoon amd 64 3000 1800 mhz...

in cpu-z staat 2300 mhz omdat de htt op 255 staat

of is dit niet raar maar hoort dat zo bij deze bios ? :?

om nog maar een keer een screen te laten zien

life for speed 2

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.debar1/lfs2.jpg

dus het gaat er echt alleen maar om dat games niet goed werken, windows is gewoon perfect want ik typ er nu mee en op enzo

heb even de multiplier op 4x gezet en de htt op 255

even lfs2 gespeeld

resulteerd in dit

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.debar1/lfs22.jpg

het is dus echt mijn moederbordje want mijn geheugen draait nu op 144 mhz ofzo...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:05:

Hoort idd bij deze BIOS, bij mij staat er ook 1800mhz, terwijl die toch echt op 2750 loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
@joeneke
dan moet je je mobo maar rma sturen.
Ben aan het zoeken naar een proggie om agp snelheid in windows te kunnen uitlezen maar nog niks gevonden.

Edit/
dit heb je dus ook bij andere spellen?

[ Voor 14% gewijzigd door mad_max234 op 03-10-2005 15:05 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:05:
maar wat ook raar is, met de ocwbeta2 bios staat er in de bios zelf

maximum multiplier 5x
maximum woltage 4.50 volt

als ik deze dan op 9x force doet hij het gewoon
standaard voltage

in het opstart schermpje, waar staat wat voor schijven/cd(dvd) spelers je hebt staat gewoon amd 64 3000 1800 mhz...

in cpu-z staat 2300 mhz omdat de htt op 255 staat

om nog maar een keer een screen te laten zien

life for speed 2

[afbeelding]

dus het gaat er echt alleen maar om dat games niet goed werken, windows is gewoon perfect want ik typ er nu mee en op enzo

heb even de multiplier op 4x gezet en de htt op 255

even lfs2 gespeeld

resulteerd in dit

[afbeelding]

het is dus echt mijn moederbordje want mijn geheugen draait nu op 144 mhz ofzo...
sorry maar dit soort dingen zijn volgens mij echt videokaart gerelateerd probeer eens andere drivers, of oudere... is je vidkaart overgeklokt? werkt de koeling nog wel goed? etc, etc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
mad_max234 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:23:
[...]

Was het niet zo dat dit bord 1GB module op 2T moet draaien ander is het niet stabiel?
weet niet wat voor een video kaart er in zit maar als je een ati heb dan haal echt niet de 250 zonder lock
met een nvidia zou het nog kunnen.

edit/
offtopic
met wel proggie kan je je agp speed uitlezen?
als je je lock aan hebt is die gewoon: pci-e 100mhz, agp 66mhz, pci 33mhz.... maar waarschijnlijk wil je je agp 'mee' klokken voor prestaties ;) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, wil niks anders mee overklokken, laat ik lekker op 100 staan, dat probeer ik dus al de hele tijd te zeggen.

ik laat die 100 gewoon staan, met htt op 240 ( alles werkt )
ik laat de 100 staan, met htt op 245 alles werkt ( behalve spellen )

andere drivers geprobeerd, multiplier op 4x en htt op 250 resulteerd in ong 1 gig, dan krijg je dat met die spellen, het is echt mijn bordje wat niet mee wilt werken.

stuur nix meer rma, laat het lekker zo denk ik prik er over jaartje wel een nieuwe proc in x2 als ik dan weer gespaard heb een pcie videokaartje.

bedankt iedereen :D (K)

en heb dit bij alle spellen, sommige doen gewoon nix, of bij need for speed 2, gaan de auto's vliegen :P

videokaart is niet overklokt, zit een zalman VF7000-CU koeler op en die blijft onder de 50 graden stressed.
het is trouwens een 6600 GT dus iemand die hier zei dat 250 htt zonder lock niet werkt zal wel gelijk hebben :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:27:
[...]

als je je lock aan hebt is die gewoon: pci-e 100mhz, agp 66mhz, pci 33mhz.... maar waarschijnlijk wil je je agp 'mee' klokken voor prestaties ;) ??
jij denkt echt dat ik een noobie ben he op oc gebied ? lol

no offence trouwens (K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
nah je geeft een indruk dat je in in iedergeval niet veel van het amd64 platform weet...

het kan ook zijn dat je mem het niet trekt als je htt op 245 draait (memtest al is gedraait???) die POST scherm moet je zoiezo negeren, dat zijn idd bugs, evenals dat max multiplier en max vcore, just ignore it!

Test eens zo dat htt op 250 staat, en geheugen onder de 200 mhz of gewoon het geheugen ongeveer rond specs, (is 333 zei je?) en met 2.5-4-4-10 timings ofzo, en vergeet memtest niet om te kijken of ie daar wel stabiel doorheen komt.
Lijkt me vaag als je agp lock niet werkt, dan heb je echt een produktie fout te pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:28:
nah je geeft een indruk dat je in in iedergeval niet veel van het amd64 platform weet...

het kan ook zijn dat je mem het niet trekt als je htt op 245 draait (memtest al is gedraait???) die POST scherm moet je zoiezo negeren, dat zijn idd bugs, evenals dat max multiplier en max vcore, just ignore it!

Test eens zo dat htt op 250 staat, en geheugen onder de 200 mhz of gewoon het geheugen ongeveer rond specs, (is 333 zei je?) en met 2.5-4-4-10 timings ofzo, en vergeet memtest niet om te kijken of ie daar wel stabiel doorheen komt.
Lijkt me vaag als je agp lock niet werkt, dan heb je echt een produktie fout te pakken!
heb ik al gedaan, geheugen zelfs al op 100 mhz gehad met ocwbeta2 bios mag niet baten, timings op 3-4-4-10 gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Mister_X schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:27:
[...]

nee ik wil de echt clock snelheid uit lezen die hij op dat moment draait
en ik zou ook wel de agp iets willen oc ja maar als ik de pci-e verhoog naar 105 dan draait hij niet stabiel
maakt ook niet zo veel uit natuurlijk maar als je aan het tweake bent tellen alle beetjes mee :P

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
mad_max234 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:38:
[...]

nee ik wil de echt clock snelheid uit lezen die hij op dat moment draait
en ik zou ook wel de agp iets willen oc ja maar als ik de pci-e verhoog naar 105 dan draait hij niet stabiel
maakt ook niet zo veel uit natuurlijk maar als je aan het tweake bent tellen alle beetjes mee :P
ik wacht op clockgen, hoop dat ze dat fixen voor de uli chipset!!
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:37:
[...]

heb ik al gedaan, geheugen zelfs al op 100 mhz gehad met ocwbeta2 bios mag niet baten, timings op 3-4-4-10 gehad...
dude, zet alles default - > memtest, alle tests doorlaten lopen, daarna op klok je naar 240 HTT -> weer memtest, en dan nog es naar 250 of hoger, en dan nog eens memtest..

[ Voor 31% gewijzigd door Mister_X op 03-10-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Mister_X schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:02:
[...]

ik wacht op clockgen, hoop dat ze dat fixen voor de uli chipset!!

[...]

dude, zet alles default - > memtest, alle tests doorlaten lopen, daarna op klok je naar 240 HTT -> weer memtest, en dan nog es naar 250 of hoger, en dan nog eens memtest..
Is er echt niks anders dan clockgen?daar heb ik al gekeken maar geen uli 1695 :(

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

mad_max234 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:21:
[...]

Is er echt niks anders dan clockgen?daar heb ik al gekeken maar geen uli 1695 :(
Jawel, er zijn genoeg alternatieven, ik ga ze hier niet allemaal noemen, maar bijvoorbeeld SetFSB, en ook werkt SysTool (Zeer waarschijnlijk mits je W1zzard even vraagt om het compatible te maken).

//EDIT:
Wat SysTool betreft zie ik dit al staan:
Added detection and monitoring for AsRock 939Dual-SATA2

Zal dus wel goed zijn ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Phyxion op 03-10-2005 18:45 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
FnF schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:44:
[...]

Jawel, er zijn genoeg alternatieven, ik ga ze hier niet allemaal noemen, maar bijvoorbeeld SetFSB, en ook werkt SysTool (Zeer waarschijnlijk mits je W1zzard even vraagt om het compatible te maken).

//EDIT:
Wat SysTool betreft zie ik dit al staan:
Added detection and monitoring for AsRock 939Dual-SATA2

Zal dus wel goed zijn ;)
Setfsb kon ik geen werkende versie van vinden, en systool heb ik net geprobeerd maar is geen werken clock gen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
er is gewoon nog niks dat deze chipset ondersteunt, moeten maar even geduldig afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

mad_max234 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:08:
[...]

Setfsb kon ik geen werkende versie van vinden, en systool heb ik net geprobeerd maar is geen werken clock gen.
Mister_X schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:43:
er is gewoon nog niks dat deze chipset ondersteunt, moeten maar even geduldig afwachten!
Wat let jullie om W1zzard van Systool even te emailen/adden op MSN (Laatste wil hij namelijk het liefste) ;) Dan vraagt hij even wat gegevens, dan vraag je vriendelijk of hij dat wil includen in nieuwe versie :) Hij is zelf Duits, dus iemand die beetje Duits kan is wel handig, alhoewel hij ook prima Engels kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeKnoID
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-04 11:05
Pfffffff....

Nou na dus veel problemen te hebben gehad en veel met mede Topic-ers te hebben gesproken heb ik een DDR-Booster gekocht en die komt als het goed is morgen binnen. Dan zouden al mijn problemen verholpen zijn en kan ik mijn X2 3800+ inclusief GEIL ultra-X geheugen eens flink laten werken..

Helaas... Ik heb gister de videokaart van mijn vader (ATI X740XL (medion)) bij mij der ingezet en bij hem een cheap-ass kaartje (6200). Nou ik dacht laat ik eens even lekker de nieuwe demo van Call of Duty 2 gaan uitproberen... ging goed, totdat ik de settings iets hoger in stelde (directX 7 uit (dus 9 aan en iets hogere res.) hij ging toen namelijk rebooten, nog een keer geprobeerd, precies zelfde. Toen dacht ik: misschien is me video kaart kapot, dus ff testen met Video Card Stability Test, toen bevroor het beeld en na een reset bleef hij hangen in POST scherm, na nog een paar reboots kwam er zelfs helemaal geen beeld meer. Ik dacht: ah misschien is het dan toch me moederboard en ben ik hierna van al me problemen af.
Me oude AGP erin gestoken, alles prima. de X740 bij een vriend erin gestoken doet het ook niet, dus video kaart naar de knoppen. ;(

Wat zou het nou toch zijn... mijn vader heeft deze video kaart een half jaar zonder problemen gebruikt (geen spellen) bij mij in 1 keer kapot.
Instabiliteit (vooral bij Prime) komt ook voor bij NIET OC. (vermoed dat dit geheugen probleem is en dat de BH-5 chips het wel gaan doen met 3 Volt)

Voeding is een Hiper 580 Watt Modular voeding (goed gewaardeerd op meerdere sites en op dit forum) de voltages vallen wat hoog uit maar vallen binnen de ATX 2.2 marge (3.3V@3.41 5V@5,19 12V@12,34 -5V@2,64 -12V@1,95) uitgelezen met speedfan, de min voltages lijken me verkeerd uitgelezen.)

Ik hoop dat iemand me ook deze keer weer op het juiste spoor kan zetten, na 2 weken testen en veeel lezen wil ik nou toch wel eens een stabiele en snelle pc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

TeKnoID82 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:24:
Pfffffff....

Nou na dus veel problemen te hebben gehad en veel met mede Topic-ers te hebben gesproken heb ik een DDR-Booster gekocht en die komt als het goed is morgen binnen. Dan zouden al mijn problemen verholpen zijn en kan ik mijn X2 3800+ inclusief GEIL ultra-X geheugen eens flink laten werken..

Helaas... Ik heb gister de videokaart van mijn vader (ATI X740XL (medion)) bij mij der ingezet en bij hem een cheap-ass kaartje (6200). Nou ik dacht laat ik eens even lekker de nieuwe demo van Call of Duty 2 gaan uitproberen... ging goed, totdat ik de settings iets hoger in stelde (directX 7 uit (dus 9 aan en iets hogere res.) hij ging toen namelijk rebooten, nog een keer geprobeerd, precies zelfde. Toen dacht ik: misschien is me video kaart kapot, dus ff testen met Video Card Stability Test, toen bevroor het beeld en na een reset bleef hij hangen in POST scherm, na nog een paar reboots kwam er zelfs helemaal geen beeld meer. Ik dacht: ah misschien is het dan toch me moederboard en ben ik hierna van al me problemen af.
Me oude AGP erin gestoken, alles prima. de X740 bij een vriend erin gestoken doet het ook niet, dus video kaart naar de knoppen. ;(

Wat zou het nou toch zijn... mijn vader heeft deze video kaart een half jaar zonder problemen gebruikt (geen spellen) bij mij in 1 keer kapot.
Instabiliteit (vooral bij Prime) komt ook voor bij NIET OC. (vermoed dat dit geheugen probleem is en dat de BH-5 chips het wel gaan doen met 3 Volt)

Voeding is een Hiper 580 Watt Modular voeding (goed gewaardeerd op meerdere sites en op dit forum) de voltages vallen wat hoog uit maar vallen binnen de ATX 2.2 marge (3.3V@3.41 5V@5,19 12V@12,34 -5V@2,64 -12V@1,95) uitgelezen met speedfan, de min voltages lijken me verkeerd uitgelezen.)

Ik hoop dat iemand me ook deze keer weer op het juiste spoor kan zetten, na 2 weken testen en veeel lezen wil ik nou toch wel eens een stabiele en snelle pc....
De negatieve waardes maken niet veel uit, en zeker niet veel voor stabiliteit. De waarden zouden best wel kunnen kloppen, trek je daar maar niet zo veel van aan :) Daarnaast valt alles binnen de marges, en beter een beetje te veel dan te weinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
FnF schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:16:
[...]

[...]

Wat let jullie om W1zzard van Systool even te emailen/adden op MSN (Laatste wil hij namelijk het liefste) ;) Dan vraagt hij even wat gegevens, dan vraag je vriendelijk of hij dat wil includen in nieuwe versie :) Hij is zelf Duits, dus iemand die beetje Duits kan is wel handig, alhoewel hij ook prima Engels kan :P
Ja maar ik kan geen duits en mijn engels is van 10 jaar terug maar ik zou het ff proberern
is er iemand die wel goed duits kan?

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 03-10-2005 20:53 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
mad_max234 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:46:
[...]

Ja maar ik kan geen duits en mijn engels is van 10 jaar terug maar ik zou het ff proberern
is er iemand die wel goed duits kan?
Ik zou het op engels gooien ;)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeKnoID
@ FnF

Idd ik ging er ook niet vanuit dat het aan me spanningen lag, maar vermelde het voor de volledigheid. Ik ben gewoon beetje hopeloos aan het worden... Is het nou wel of niet me moederbord, zo nee wat is het dan wel...Zo ja, straks sloop ik de hopelijk snel gerepareerd X740XL weer...
Was ik nou maar gewoon bij m'n Asus nForce2, 2600+ met 9700 gebleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

ik denk ik post even mn overclock resultaten.

Asrock 939dual-sata2
Venice 3000
Twinmos 400 CL2.5
Bigwater SE passief gekoeld

cpu draait nu op:

2300Mhz / 9x255 @ 1.4V
HTT (800) is nu 1020
HTT NB SB op 1000 laten staan, zoals mad max aanraadde. Werkt goed.

geheugen (in bios 166) draait dus op 0.83 * 255= 211mhz
2,5-3-3-8-11-16 (CPU-Z)

Duurde even voordat ik alle rekensommetjes doorhad, maar tis niet zo moeilijk meer nu. Heb veel gehad aan de info uit dit forum.
Ga morgen door naar 9x266 --> 2400Mhz.

Echt geweldig bord, cpu, en de waterkoeling werkt ook super.

Later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:47:
Hi,

ik denk ik post even mn overclock resultaten.

Asrock 939dual-sata2
Venice 3000
Twinmos 400 CL2.5
Bigwater SE passief gekoeld

cpu draait nu op:

2300Mhz / 9x255 @ 1.4V
HTT (800) is nu 1020
HTT NB SB op 1000 laten staan, zoals mad max aanraadde. Werkt goed.

geheugen (in bios 166) draait dus op 0.83 * 255= 211mhz
2,5-3-3-8-11-16 (CPU-Z)

Duurde even voordat ik alle rekensommetjes doorhad, maar tis niet zo moeilijk meer nu. Heb veel gehad aan de info uit dit forum.
Ga morgen door naar 9x266 --> 2400Mhz.

Echt geweldig bord, cpu, en de waterkoeling werkt ook super.

Later.
Offtopic

Ik ben van plan om ook een BW SE te kopen
Wat zijn je temps op dit bordje?(met fan op high)

Zit nu strest op 51 grade en idle 39

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
vraagje, werkt je geheugen nog wel op 100% als je je multiplier verlaagt (om grens ram te zoeken?) ik draai nu even op 340 (1:1 ;)) x 4, (mp 5,6,7 start niet op en 8 is te veel mhz voor cpu)...want als ik op 4x340 sandra mem bench doe, kom ik maar op 3500mb/s! heeft het dan wel nut om te stressen (memtest for windows en memtest86+) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Mister_X schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:46:
vraagje, werkt je geheugen nog wel op 100% als je je multiplier verlaagt (om grens ram te zoeken?) ik draai nu even op 340 (1:1 ;)) x 4, (mp 5,6,7 start niet op en 8 is te veel mhz voor cpu)...want als ik op 4x340 sandra mem bench doe, kom ik maar op 3500mb/s! heeft het dan wel nut om te stressen (memtest for windows en memtest86+) ??
ja je geheugen draait gewoon op volle snelheid,maar je score klopt niet voor 680Mhz.
zou iets van 8000+ moeten zijn.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:48:
dan haal ik die 1 gig er uit ( deze is niet brak ) omdat het andere geheugen ook niet werkt.
Een 400mhz module die zijn eigen speeds niet haalt(dus instens 400mhz) is of verkeerd ingesteld(te strakke timings) of is brak..maar da's mijn definitie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
mad_max234 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:40:
[...]

ja je geheugen draait gewoon op volle snelheid,maar je score klopt niet voor 680Mhz.
zou iets van 8000+ moeten zijn.
het is immiddels 660 :) 2.5-4-4-10 :) not bad dacht ik, maar ja, zou graag willen weten hoeveel mb/s ik daarmee haal :) heelaas doet MP 7 het niet :( 4 als eerst volgende werkende MP... 1300mhz :( hopen dat snel vcore instellen werkt! anders toch maar modden :(

overigens gaf op 680 2.5-4-4-10 2 errors maar in memtest for windows, en 0 errors in memtest86+ test 5 na 6 passes.... wie weet red ik het nog, maar kan beter kijken of ik op 330 de timings wat strakker kan krijgen, 2.5-4-3-7 doet ie stabiel op 312, nog niet geteste op 330...

overigens zalh et geen 8000+ zijn, op 2480mhz (310x8, 2.5-4-3-7) haalde ik 'maar' 6700mb/s

330x8 zou wel cool zijn, 2640mhz, zou helemaal stoer zijn als ik dan wel boven de 7k kom, maar 8k??

overigens kan het ook komen dat die score zo laag is omdat je cpu simpelweg niet hoog geklokt staat (immers de ram controller zit daarin gebakken)

[ Voor 20% gewijzigd door Mister_X op 05-10-2005 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Mister_X schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 00:07:
[...]

het is immiddels 660 :) 2.5-4-4-10 :) not bad dacht ik, maar ja, zou graag willen weten hoeveel mb/s ik daarmee haal :) heelaas doet MP 7 het niet :( 4 als eerst volgende werkende MP... 1300mhz :( hopen dat snel vcore instellen werkt! anders toch maar modden :(

overigens gaf op 680 2.5-4-4-10 2 errors maar in memtest for windows, en 0 errors in memtest86+ test 5 na 6 passes.... wie weet red ik het nog, maar kan beter kijken of ik op 330 de timings wat strakker kan krijgen, 2.5-4-3-7 doet ie stabiel op 312, nog niet geteste op 330...

overigens zalh et geen 8000+ zijn, op 2480mhz (310x8, 2.5-4-3-7) haalde ik 'maar' 6700mb/s

330x8 zou wel cool zijn, 2640mhz, zou helemaal stoer zijn als ik dan wel boven de 7k kom, maar 8k??

overigens kan het ook komen dat die score zo laag is omdat je cpu simpelweg niet hoog geklokt staat (immers de ram controller zit daarin gebakken)
ik haal al 6834MB/s met 239Mhz (478Mhz DDR) kijk maar een paar posten terug voor screenie :D
link
en op papier zou ddr 600Mhz(pc4800) in dual-chanel zo een 9600Mb/s doen 2xpc4800 = 9600MB/s
dus jou geheugen op 660Mhz moet minimaal 8000+ moeten doen en dan heb ik nog laag ingezet.

Wat geeft sandra bij jou "bandbreedte efficiëncy" aan
Oh ja de multie 5 en 7 doen het niet, maar 6 wel als het goed is.
en jou geheugen controller loop op de snelheid van je htt

[ Voor 24% gewijzigd door mad_max234 op 05-10-2005 01:24 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
mad_max234 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 00:33:
[...]

ik haal al 6834MB/s met 239Mhz (478Mhz DDR) kijk maar een paar posten terug voor screenie :D
link
en op papier zou ddr 600Mhz(pc4800) in dual-chanel zo een 9600Mb/s doen 2xpc4800 = 9600MB/s
dus jou geheugen op 660Mhz moet minimaal 8000+ moeten doen en dan heb ik nog laag ingezet.

ok, instellingen zijn nu 330*3=HTT (die staat op 600 dus) cpu op 1320mhz, zal vanaovnd eenskijken naar de efficiency kijken ik ga zo naar me werk en laat me pc de hele dag memtest86+ test 5 draaien :) (eng hoor als ik er niet bij ben) overigens, timmings terug gezet op 2.5-4-7-3 2T (330mhz dus :)

overigens die score van jou haal ik ook wel met die timings op 240mhz (vooral die 1T doet hem dan ;))

[ Voor 6% gewijzigd door Mister_X op 05-10-2005 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
mad_max234 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 00:33:
[...]

link

Ik zat ook al te rekenen idd.... maar 8000mb/s moet ie met 2 vingers in zijn neus kunnen halen....
Wel lekker geheugen though, ik ben al blij met een 50mhz OC :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
jhet is echt vaag, ik had wat gezeik met me bus abbo (verlopen) en moest dus busje later nemen, hierdoor kon ik nog effe snel wat testen,

dus voor duidelijk heid, 2.5-4-4-8 2T op 330mhz is prima in memtest86+, maar de cpu draait dan op 1320mhz (x4) ikke mp verhoogt naar X6, geen boot, bios reset, default waardes en alleen mp op x6, weer geen boot ,die werkt dus ook niet zuiver bij mij, toen d8t ik, windows start neit eens op 330x8, maar memtest86+ misschien wel, nahja 3seconden, en memtest crashde, mijn vraag nu:

a) Komt dit door te hoog geklokte cpu
b) Komt dit door te hoog geklokte geheugen die dus nu zijn volle snelheid haalt
c) beide??

zoals ik al paar post hier boven vroeg, lijkt het alsof me geheugen gewoon totaal niet 100% benut/gestressed werd bij memtest86+ en memtest for windows met de instelling 330x4 (lage CPU snelheid dus)

Als het wel klopt en het geheugen pikt gewoon 2.5-4-4-8 2T op 330mhz, hoef ik alleen nog maar een voltmod voor vcore te doen (ik verwacht eerlijk gezegt nog steeds dat het in een bios gefixed wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Ik weet niet of meer prik wel helpt of dat je je CPU beter moet koelen? Hoe hard kan je CPU(dus geheugen op default snelheden oid) Zolang je de max CPU niet weet kun je alleen maar gissen of het aan je cpu ligt of dat je mobo zelf dwarsligt......

Overigens vraag ik me af of jouw geheugen ook Cas 2 kan draaien op hogesnelheden? 660 @ cl 2.5 heeft meer latency* dan bijvoorbeeld 600@ cl2, bandbreedte efficiency gaat omhoog en dan hoef je je mem niet zo hoog te klokken = mp7 of 8 mogelijk :)

*=3.7ns om 3.3ns om precies te zijn
Ik zit me nog steeds te verbazen over jouw reepjes though... DDR660 :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Rey Nemaattori op 05-10-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Vandaag krijg ik dit bordje binnen, morgen 2e handse venice 3000+ en dan gaat dit mobo eens uitgebried getest worden ;) (gaat niet onder de prom ofzo hoor)

Bordje+proc is voor pc van mn broer, gaat draaien met lichte oc (boxed cooler)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Mister_X schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:07:
jhet is echt vaag, ik had wat gezeik met me bus abbo (verlopen) en moest dus busje later nemen, hierdoor kon ik nog effe snel wat testen,

dus voor duidelijk heid, 2.5-4-4-8 2T op 330mhz is prima in memtest86+, maar de cpu draait dan op 1320mhz (x4) ikke mp verhoogt naar X6, geen boot, bios reset, default waardes en alleen mp op x6, weer geen boot ,die werkt dus ook niet zuiver bij mij, toen d8t ik, windows start neit eens op 330x8, maar memtest86+ misschien wel, nahja 3seconden, en memtest crashde, mijn vraag nu:

a) Komt dit door te hoog geklokte cpu
b) Komt dit door te hoog geklokte geheugen die dus nu zijn volle snelheid haalt
c) beide??

zoals ik al paar post hier boven vroeg, lijkt het alsof me geheugen gewoon totaal niet 100% benut/gestressed werd bij memtest86+ en memtest for windows met de instelling 330x4 (lage CPU snelheid dus)

Als het wel klopt en het geheugen pikt gewoon 2.5-4-4-8 2T op 330mhz, hoef ik alleen nog maar een voltmod voor vcore te doen (ik verwacht eerlijk gezegt nog steeds dat het in een bios gefixed wordt)
wat ik denk is dat je geheugen controller het niet trek om 330x6 te doen, want 6x330 = 1980Mhz moet je cpu wel trekken.
en ik denk dat het beter is om iets lager te klokken en dan 1T draaien

probeer eens 8x 300Mhz

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Rey Nemaattori schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:14:
Ik weet niet of meer prik wel helpt of dat je je CPU beter moet koelen? Hoe hard kan je CPU(dus geheugen op default snelheden oid) Zolang je de max CPU niet weet kun je alleen maar gissen of het aan je cpu ligt of dat je mobo zelf dwarsligt......

Overigens vraag ik me af of jouw geheugen ook Cas 2 kan draaien op hogesnelheden? 660 @ cl 2.5 heeft meer latency* dan bijvoorbeeld 600@ cl2, bandbreedte efficiency gaat omhoog en dan hoef je je mem niet zo hoog te klokken = mp7 of 8 mogelijk :)

*=3.7ns om 3.3ns om precies te zijn
Ik zit me nog steeds te verbazen over jouw reepjes though... DDR660 :9~
ik ga idd eens kijken of ik cas 2-4-3-7 2T kan draaien, cpu wilt tot 2.5ghz, standaard voltage he! *D, koeling is geen probleem, thermalright xp-120, geheugen draait op 3.1v (3.3 kan ook wel, maar daar boven geeft ongeacht kloksnelheid errors).. op 2.5ghz werd me pc stressed 36 graden en idle 32/31 graden 8) ..
mad_max234 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:25:
[...]

wat ik denk is dat je geheugen controller het niet trek om 330x6 te doen, want 6x330 = 1980Mhz moet je cpu wel trekken.
en ik denk dat het beter is om iets lager te klokken en dan 1T draaien

probeer eens 8x 300Mhz
8x300 werkt :)
2.5-4-7-3 2T
sterker nog, 8x310 werkt ook stabiel! zelfde timings, alleen was me ram snelheid in sisoft sandra nou niet echt denderend (6780mb/s ongeveer)..

Ik vermoede idd ook al dat het gewoon aan die cpu lag (ram controller dus ja), maar zoals ik al zei heb ik geen 'hard bewijs' daarvoor, omdat 200x6 ook niet werkte..

ik moet maar solderen naar 1.55v voor cpu denk maar, kan ik vanavond wel doen! dat ga ik wel proberen dan...

[ Voor 5% gewijzigd door Mister_X op 05-10-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Mister_X schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:39:

[...]

8x300 werkt :)
2.5-4-7-3 2T
sterker nog, 8x310 werkt ook stabiel! zelfde timings, alleen was me ram snelheid in sisoft sandra nou niet echt denderend (6780mb/s ongeveer)..

Ik vermoede idd ook al dat het gewoon aan die cpu lag (ram controller dus ja), maar zoals ik al zei heb ik geen 'hard bewijs' daarvoor, omdat 200x6 ook niet werkte..

ik moet maar solderen naar 1.55v voor cpu denk maar, kan ik vanavond wel doen! dat ga ik wel proberen dan...
Als je de mod gaat doen van OCW dan zou ik niet solderen, maar met silverlijm een verbinding maken.

Dan plak je rondom de verbindings puntjes plakband en met een heel klein penseeltje trek je een lijntje laat het ff drogen en haal dan het plakband er voorzichtig af.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/TVX78IL24WU5
Die R462 moet zijn R642 zit link boven de socket
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/V1UWD8B8782U

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
mad_max234 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:50:
[...]

Als je de mod gaat doen van OCW dan zou ik niet solderen, maar met silverlijm een verbinding maken.

Dan plak je rondom de verbindings puntjes plakband en met een heel klein penseeltje trek je een lijntje laat het ff drogen en haal dan het plakband er voorzichtig af.
[afbeelding]
Die R462 moet zijn R642 zit link boven de socket
[afbeelding]
dat soort spul heb ik niet in huis :( en anders moet ik het weer uitstellen en duurt het zo lang voordat ik a, silverlijm in huis heb, b tijd om uit te voeren (zal toch me mobo eruit moeten schroeven enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Mister_X schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:19:
[...]

dat soort spul heb ik niet in huis :( en anders moet ik het weer uitstellen en duurt het zo lang voordat ik a, silverlijm in huis heb, b tijd om uit te voeren (zal toch me mobo eruit moeten schroeven enzo)
Ben er van bewust dat het erg klein is wat je moet solderen
met de silverlijm had ik het binnen 15min. voor elkaar, met solderen was het niet gelukt ben een leek in kleine dingen solderen :9

post ff result. als ik niks hoor dan zal het wel niet zijn gelukt :+ mobo r.i.p

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 05-10-2005 17:40 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
lol, heb nog 3 pc's :) me game pc (waar het over gaat dus) is dedicated oc/game/kloot/ pc (ook duurste van de 3) daarnaast heb ik nog een werkstation: mail/msn/surfen/etc/etc/etc,

Anyway ik doe het neit, geen zin in vanavond ik ga nog even testen, net op 310x8 memtest for win gedraait, 1 error maar :) maar geen denderende score, 6700mb/s in sandra... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het overclocken wil echt voor geen meter lopen, zelfs niet met een OCZ Booster. Als ik boven de 250 Mhz ga met geheugen op 166 en CPU-SB 800 komt hij niet meer in Windows. Het geheugen geef ik 2.9 volt, dat zou wel voldoende moeten zijn volgens mij.
Heeft iemand anders trouwens ook last van een haperende bios? Na een tijdje draaien blijft het bios om de vijf seconden even een seconde vast. Erg wazig, dit heb ik zowel met de 1.20 als de OCW2 die er nu op zit.
Baal wel dat ik niet hoger kan clocken, 220 op 1:1 trekt hij al niet eens. Het moet ergens aan liggen, maar heb nu even geen inspiratie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
XeNoBiTe schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:17:
Het overclocken wil echt voor geen meter lopen, zelfs niet met een OCZ Booster. Als ik boven de 250 Mhz ga met geheugen op 166 en CPU-SB 800 komt hij niet meer in Windows. Het geheugen geef ik 2.9 volt, dat zou wel voldoende moeten zijn volgens mij.
Heeft iemand anders trouwens ook last van een haperende bios? Na een tijdje draaien blijft het bios om de vijf seconden even een seconde vast. Erg wazig, dit heb ik zowel met de 1.20 als de OCW2 die er nu op zit.
Baal wel dat ik niet hoger kan clocken, 220 op 1:1 trekt hij al niet eens. Het moet ergens aan liggen, maar heb nu even geen inspiratie meer.
Wat voor een geheugen heb je? als je ocz geheugen draait, dan heb je een andere bios nodig.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
mad_max234 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:46:
[...]

Wat voor een geheugen heb je? als je ocz geheugen draait, dan heb je een andere bios nodig.
Welke dan?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Kijk maar in de start post voor de bios :Y)
Hier nog het mailtje wat er bij zat
Geachte Heer Smoker

Met het aangehechte bios wat ik zojuist vanuit Taiwan ontvangen heb moet het OCZ geheugen automatisch goed herkend worden. Voor de zekerheid heb ik ook maar even de flash-utility erbij gedaan.

Met vriendelijke groeten,

ASRock Europe B.V.
Bijsterhuizen 31-51
6604 LV Wijchen

www.asrock.com
edit/
Had niet gezien dat jij het was dom :+

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 06-10-2005 13:52 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeKnoID
XeNoBiTe schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:17:
hmmmm ik heb ook al niet te beste ervaringen, als het goed is is mijn DDR Booster inmiddels ook binnen, kan ik morgen gaan testen... (op mijn 2 mb videokaart, zie eerdere posts :'( )
Misschien ga ik trouwens een kaartje kopen en dan kijken mijn moederbord echt videokaarten sloopt... weten jullie of je binnen 8 dagen ook een kapotte terug kan brengen? (met of zonder smoes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
TeKnoID82 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:50:
[...]

hmmmm ik heb ook al niet te beste ervaringen, als het goed is is mijn DDR Booster inmiddels ook binnen, kan ik morgen gaan testen... (op mijn 2 mb videokaart, zie eerdere posts :'( )
Misschien ga ik trouwens een kaartje kopen en dan kijken mijn moederbord echt videokaarten sloopt... weten jullie of je binnen 8 dagen ook een kapotte terug kan brengen? (met of zonder smoes)
Je mag bijna altijd iets terug brengen mits de winkel het toe staat(is niet verplicht in de wet)maar als je hem gesloopt heb dan mag je hem niet terug brengen het is immers jou fout.

Ik heb het ook welles gedaan maar dan wist de pc boer dat ik hem gebruikte voor testen en dat vond hij niet erg heb toen 3 mobo 1 voor 1 getest en er maar een gekocht.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
mad_max234 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:46:
[...]

Kijk maar in de start post voor de bios :Y)
Hier nog het mailtje wat er bij zat

[...]

edit/
Had niet gezien dat jij het was dom :+
Ik vraag me werkelijk af of die bios wat uitmaakt, ik draai nu ocw bios 2 en alles loopt als een zonnetje. Zoals ik al eerder postte werden mijn probs veroorzaakt door een brakke voeding.

Ik heb trouwens ott nog een bios ontvangen, iemand interesse?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
ik heb me ocz geheugen nu op 3.0/3.1 probeer eens, ocz geeft garantie tot 3.1v!!! (bij die duurdere tenminste)

[ Voor 16% gewijzigd door Mister_X op 06-10-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mad_max234 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:46:
[...]

Dat bios ben ik mee begonnen, maar maakt niks uit ivgm OCW2. Heb dus OCZ Gold 3200EL, maar qua OC kom ik dus echt niet ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Mister_X schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:20:
ik heb me ocz geheugen nu op 3.0/3.1 probeer eens, ocz geeft garantie tot 3.1v!!! (bij die duurdere tenminste)
Ik heb helaas (nog) geen booster. Draai momenteel relaxed 10x230 DDR460 2-3-3-6-11 op 1.45volt Ramvolt op high. Geeft me sweet performance icm 6600GT in bf2 _/-\o_. Misschien dat ik van t weekend nog eens aan echt oc-en toekom, het wordt toch kutweer :9 Denk dat ik maar eens van die conducting paint ga scoren ergens.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeKnoID
Als iemand toevallig ook in Enschede woont dan kunnen we misschien samen zo'n tubetje shit kopen :)

Trouwens denken jullie dat het mogelijk is dat het moederbord PCI-E kan slopen (onder normaal gebruik)?
Ik ben er bang voor dat als ik een videokaart ga kopen dat hij dan misschien ook gesloopt wordt en ik het gewoon kwijt ben terwijl ik er gewoon niks aan kan doen!

(Ik zou het moederbord graag willen terugsturen, maar heb tot op heden geen goed bewijs dat het MB kapot is, alleen dat mijn pc onstabiel is... en tja dat kan weer aan me geheugen liggen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit topic zo lees dan twijfel ik een beetje. Ik wil graag een X800XT kopen en de AGP versie is momenteel goedkoper, bovendien is dit bordje ook lekker goedkoop. Alleen ik wil wel graag overklokken. Mijn doel is om met een 3200+ richting de 2,7 GHz te gaan, mits de proc dat haalt uiteraard. Nou is het niet de bedoeling dat het mobo dan de beperkende factor wordt. Gaat dat met dit bordje lukken of kan ik dan toch beter een asus A8N-E met pci-e vidkaart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
3200+ venice? Dan haal je de 2700mhz wel...beeetje klooien met de fsb en zelfs standaard mem kan gebruikt worden...

Mogelijk heb je wel beter koeling nodig dan je boxed koeler...misschien zelfs water koeling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van van die waterkoeling valt wel mee geloof ik, maar goed het ging me er om of je dat met dit bordje haalt. Ik zie hier en daar ook dingen staan over een limiet op de HTT e.d. dus vandaar dat ik het vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:50:
Als ik dit topic zo lees dan twijfel ik een beetje. Ik wil graag een X800XT kopen en de AGP versie is momenteel goedkoper, bovendien is dit bordje ook lekker goedkoop. Alleen ik wil wel graag overklokken. Mijn doel is om met een 3200+ richting de 2,7 GHz te gaan, mits de proc dat haalt uiteraard. Nou is het niet de bedoeling dat het mobo dan de beperkende factor wordt. Gaat dat met dit bordje lukken of kan ik dan toch beter een asus A8N-E met pci-e vidkaart kopen?
Als je cpu het haald dan kan je makelijk 2.7GHz of hoger, het bordje zal je niet tegen houden.
Maar koop geen OCZ geheugen dat lijkt niet goed samen te gaan.
300Mhz htt loopt bij mijn stabiel

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 06-10-2005 23:55 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik wil dit bordje ook wel kopen, maar er is één ding waar ik over twijfel: gaat mijn TwinMos Speed Premium ram hierop werken? Ik heb een 2x512 MB PC3200 DC kitje met de volgende chipjes:

TwinMOS 05094 BH-5 (er staat dus geen Winbond op maar TwinMOS)
TMD7608F8E44B

Zou dit precies hetzelfde zijn als Winbond BH-5? Lijkt me eigenlijk van wel.

Gaan mijn reepjes in dit bord werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:50:
Ik wil dit bordje ook wel kopen, maar er is één ding waar ik over twijfel: gaat mijn TwinMos Speed Premium ram hierop werken? Ik heb een 2x512 MB PC3200 DC kitje met de volgende chipjes:

TwinMOS 05094 BH-5 (er staat dus geen Winbond op maar TwinMOS)
TMD7608F8E44B

Zou dit precies hetzelfde zijn als Winbond BH-5? Lijkt me eigenlijk van wel.

Gaan mijn reepjes in dit bord werken?
Ja, dat werkt vast wel, wil je van hoge mem snelheden genieten zul je gaan moeten Vmodden of DDR booster kopen

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeKnoID
Ik heb ook BH-5 (GEIL Ultra-X) maar die werken zelfs niet op stocksnelheid met de voorgeschreven timings met Vdimm op "high" Maar ik begin het id te krijgen dat het aan mijn setup ligt.... Als ik alles op auto zet, is het dan gebruikelijk dat hij standaard op 166 2,5-2-2-5 ipv 200 2-2-2-5 draait?

AAAAAAaaaarrrghhh.....
ik begin nu echt moedeloos te worden, alle hoop gevestigd op de DDR-Booster in samenwerking met mijn geheugen dat ik hem nu wel stabiel zou kunnen draaien met de voorgeschreven 200 2-2-2-5 maar zelfs 200 2,5-2-2-5 doet hij het nog niet!! grrrr.... Videokaart naar de knoppe, DDR-Booster gekocht, nog steeds niet bruikbaar.....
Kon ik maar wat aanwijzen waar het aan lag, dan kon ik dat RMA-en, maar ik weet echt niet wat het nu is, of het moederbord of het geheugen of misschien toch de voeding....
wat zouden jullie doen?
(ik heb het geheugen bij iemand anders erin gegooid met een MSI K8N Ultra en daar kon ik ze 2,85 geven en daar draaide hij wel stuk stabieler, maar niet hoger dan 215 getest volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
TeKnoID82 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 17:18:
Ik heb ook BH-5 (GEIL Ultra-X) maar die werken zelfs niet op stocksnelheid met de voorgeschreven timings met Vdimm op "high" Maar ik begin het id te krijgen dat het aan mijn setup ligt.... Als ik alles op auto zet, is het dan gebruikelijk dat hij standaard op 166 2,5-2-2-5 ipv 200 2-2-2-5 draait?

AAAAAAaaaarrrghhh.....
ik begin nu echt moedeloos te worden, alle hoop gevestigd op de DDR-Booster in samenwerking met mijn geheugen dat ik hem nu wel stabiel zou kunnen draaien met de voorgeschreven 200 2-2-2-5 maar zelfs 200 2,5-2-2-5 doet hij het nog niet!! grrrr.... Videokaart naar de knoppe, DDR-Booster gekocht, nog steeds niet bruikbaar.....
Kon ik maar wat aanwijzen waar het aan lag, dan kon ik dat RMA-en, maar ik weet echt niet wat het nu is, of het moederbord of het geheugen of misschien toch de voeding....
wat zouden jullie doen?
(ik heb het geheugen bij iemand anders erin gegooid met een MSI K8N Ultra en daar kon ik ze 2,85 geven en daar draaide hij wel stuk stabieler, maar niet hoger dan 215 getest volgens mij)
Probeer eens ander geheugen in dit bordje,want ik denk dat het de combo is geheugen/mobo.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
DaWaN schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:54:
[...]

Ja, dat werkt vast wel, wil je van hoge mem snelheden genieten zul je gaan moeten Vmodden of DDR booster kopen
Ik heb dit topic voor 2/3e doorgelezen en heb anders veel mensen gezien die hun BH-5 (vooral OCZ geheugen) niet of slecht (niet stabiel) werkend krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:50:
[...]
Ik heb dit topic voor 2/3e doorgelezen en heb anders veel mensen gezien die hun BH-5 (vooral OCZ geheugen) niet of slecht (niet stabiel) werkend krijgen.
Echter diegenen die het wel aan de praat kregen zoefden er ook vandoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Ik heb OCZ met tccd chips maar die gaan ook niet echt geweldig momenteel.
Ik moet echt nodig meer volts op die dingen zien te krijgen.
Ik draai nu 8x300/133 maakt DDR 400 2-3-3-6 maar dit wel op 2t :( en daar schiet je qua prestatie dus geen ruk mee op.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Misschien heeft iemand hier iets aan.

quote uit het forum van Rebels haven Computer forum
Webmaster
Member # 1

Icon 2 posted October 03, 2005 04:10 AM Profile for Polygon Send New Private Message Edit/Delete Post High Performance Memory And The 939Dual-SATA2

Memtest86 1.65 results show the ASRock 939Dual-SATA2 Motherboard passes several loops of Memtest86 as indicated:

#1 A-Data Vitesta DDR600 2x256Meg:
200 1T 2.5-3-3-7 3X, 9X310

#2 G.Skill "LE" 2x256Meg:
200 1T 2.5-3-3-7 3X, 9X305

#3 Patriot "XBLK" 2x256Meg:
200 1T 2.5-3-3-7 3X, 9X300

#4 GEIL Ultra Platinum PC4200 2x256Meg:
200 1T 3-4-4-8 3X, 9X275

#5 Kingston HyperX "UL" 2x256Meg:
200 1T 2.5-3-3-7 3X, 9X270

#6 Mushkin "Black Level II" 2x256Meg:
200 1T 2-2-2-2 4X, 9X235 (3.3Vdimm Mod installed)

#7 G.Skill "LE" 2x512Meg:
200 2T 2.5-4-3-7 3X, 9X320

#8 Patriot "XBLK" 2x512Meg:
200 2T 2.5-4-3-7 3X, 9X310
bron

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Bijna allemaal 2x256 MB... Zijn dat allemaal benchmark freaks die geen recente games spelen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 01:05:
Bijna allemaal 2x256 MB... Zijn dat allemaal benchmark freaks die geen recente games spelen? :o
Er is nog meer dan games spelen :o

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
mad_max234 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:32:
Misschien heeft iemand hier iets aan.

quote uit het forum van Rebels haven Computer forum

[...]

bron
cool, was dit met standaard vdimm (op high?) of met ocz booster en vdimm mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
mad_max234 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 01:42:
[...]

Er is nog meer dan games spelen :o
Ja maar dit is toch wel een plank voor gamers eigenlijk. Je kunt alvast S939 gebruiken wat natuurlijk roelt in games en elke mogelijke videokaart kan erop. toch wel duidelijk op gamers gericht dus.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb dit bord ook sinds afgelopen donderdag in huis en het bevalt me prima. Nu beschouw ik mezelf niet als n00b, maar na het doorlezen van dit topic vraag ik me het volgende af.

1. Waar zit de instelling in het BIOS (1.20) waarmee ik de HTT-bus frequentie van 5 naar 4 kan verlagen??

Of heb ik bijvoorbeeld een ander bios nodig. Ik had m'n Venice 3000 + al (of slechts :) ) of 2200 mhz met geheugen asynchroon op 166 en 9*243 oid. Maar met die HTT-frequentie van 5 *243 kom ik natuurlijk niet verder, hetgeen ook resulteerde in een reboot waarbij het BIOS automatisch terugging naar defaultinstellingen.

Samenvattend: wie wil me kort een hint geven waarmee ik de HTT <1000 kan krijgen _/-\o_ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Puresmoker schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 09:07:
[...]

Ja maar dit is toch wel een plank voor gamers eigenlijk. Je kunt alvast S939 gebruiken wat natuurlijk roelt in games en elke mogelijke videokaart kan erop. toch wel duidelijk op gamers gericht dus.
Er zijn meer proggies die voordeel hebben bij veel bandbreedte en videokaarten zijn er niet alleen voor games hor. 8)

@Mister_x
Ik weet niet met wat voor een voltage er getest is,maar je kan het ff vragen aan polygon

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:22:
Ik heb dit bord ook sinds afgelopen donderdag in huis en het bevalt me prima. Nu beschouw ik mezelf niet als n00b, maar na het doorlezen van dit topic vraag ik me het volgende af.

1. Waar zit de instelling in het BIOS (1.20) waarmee ik de HTT-bus frequentie van 5 naar 4 kan verlagen??

Of heb ik bijvoorbeeld een ander bios nodig. Ik had m'n Venice 3000 + al (of slechts :) ) of 2200 mhz met geheugen asynchroon op 166 en 9*243 oid. Maar met die HTT-frequentie van 5 *243 kom ik natuurlijk niet verder, hetgeen ook resulteerde in een reboot waarbij het BIOS automatisch terugging naar defaultinstellingen.

Samenvattend: wie wil me kort een hint geven waarmee ik de HTT <1000 kan krijgen _/-\o_ ?
prcies hetzelfde probleem hier, 2223 mhz ofzo is de max :P

met andere bios ocwbeta2 heb ik het ook, memtimings maakt niet uit....

hmm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
objectief2 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:22:

onder cpu configuration zit chipset configuration en daar vind je cpu<>NB speed en NB<>SB speed deze kan je op 1000(5x),800(4x),.........enz
en bios 1.20 gaat maar 270 stabiel hou daar rekening mee

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 08-10-2005 11:33 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chipset configuration
cpu-nb link 800 mhz
cpu nb link width 16 bit
nb-sb link 800 mhz
nb sb link width 16 bit

schijt moet sneller leren typen

wel ff enebled zetten

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Bedankt, met jullie tips moet het lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:38:
Bedankt, met jullie tips moet het lukken :)
ik heb echt alles geprobeerd, maar hij komt niet verder dan 243 htt

hij komt het wel maar in games werkt het dan niet hoor

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:43:
[...]

ik heb echt alles geprobeerd, maar hij komt niet verder dan 243 htt

hij komt het wel maar in games werkt het dan niet hoor

suc6
Niet iedere cpu is het zelfde :X wat doet hij als je er minder vcore op zet bevoorbeeld 1.35

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Nou, het is gelukt. Het systeem draait nu met een Venice 3000+ en 2 reepjes Value Select 512MB Corsair op de volgende instellingen:

HTT 800
MP: 9
FSB: 270
DRAM volt: High
CPY volt. :1,45V

Het geheugen draait op deze manier ~220mhz en de CPU 2430mhz. Voorlopig maar ff aanzien of dit stabiel blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
objectief2 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:17:
Nou, het is gelukt. Het systeem draait nu met een Venice 3000+ en 2 reepjes Value Select 512MB Corsair op de volgende instellingen:

HTT 800
MP: 9
FSB: 270
DRAM volt: High
CPY volt. :1,45V

Het geheugen draait op deze manier ~220mhz en de CPU 2430mhz. Voorlopig maar ff aanzien of dit stabiel blijft :)
wat voor een bandbreedte heb je met SiSoftware Sandra Lite 2005?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
mad_max234 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:50:
[...]

wat voor een bandbreedte heb je met SiSoftware Sandra Lite 2005?
Geen idee, die staat niet op deze pc. Everest gaf iets van 5800 en 1800 als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat een aantal mensen hier speedfan gebruiken. Kun je op dit mobo met speedfan ook de snelheid van de fans regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:53:
Ik zie dat een aantal mensen hier speedfan gebruiken. Kun je op dit mobo met speedfan ook de snelheid van de fans regelen?
Nee,werk niet

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Na de vele problemen met mijn hardware de afgelopen dagen gisteren wat leuks. Ik had mijn DFI maar weer terruggezet want met de Asrock crashte BF2 steeds na 10 minuten ofzo.
Net windows geinstalleerd, reboot en toen ging ineens een DVD speler open en als een gek aan t trillen en rammelen, leek wel poltergeist. Ik schrok me de tyfus :P. Ondertussen startte mijn pc niet eens meer door naar bios of windows.
Dus ik dvdspeler ontkoppelt en booten :)

Hup, weer Asrock erin, voor de 8e keer ofzo in een week en nu, met ott ook een nieuwe voeding dit als resultaat, MET 2x512 OCZ EL PLat. rev.2 BTW :P

Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/9852/screenie8mw.th.jpg

Niet slecht met die lage voltages, oja, op 1T >:)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
YEAH zojuist maar de vcore mod gedaan, ik meet nu 1.6!!!

daargaan we, 315x8 om te beginnen :)

eindelijk kom ik met dit geheugen boevn de 7k, of het allemaal nog stabiel is test ik later wel, als ie pifast doorheen komt, en sandra geheugen bench = +5mhz HTT. :) nu 330*8 proberen

cputje is ook stabiler boven de 2.5ghz, de 2.7 zal ik niet halen, dan heb ik meer power nodig...

[ Voor 92% gewijzigd door Mister_X op 09-10-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Puresmoker schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 10:12:
Na de vele problemen met mijn hardware de afgelopen dagen gisteren wat leuks. Ik had mijn DFI maar weer terruggezet want met de Asrock crashte BF2 steeds na 10 minuten ofzo.
Net windows geinstalleerd, reboot en toen ging ineens een DVD speler open en als een gek aan t trillen en rammelen, leek wel poltergeist. Ik schrok me de tyfus :P. Ondertussen startte mijn pc niet eens meer door naar bios of windows.
Dus ik dvdspeler ontkoppelt en booten :)

Hup, weer Asrock erin, voor de 8e keer ofzo in een week en nu, met ott ook een nieuwe voeding dit als resultaat, MET 2x512 OCZ EL PLat. rev.2 BTW :P

[afbeelding]

Niet slecht met die lage voltages, oja, op 1T >:)
heb ik ook last van dat BF2 crasht dacht eerst dat het oc lag, ben nu aan het testen op 100% stabiele snelheid.

edit/
iemand ook last van cal of duty1 single player crasht gelijk bij het opstarten van het spel maar de multie player doet het wel gewoon
denk dat het de drivers zijn van uli/nvidia

[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 09-10-2005 12:54 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
mad_max234 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:51:
[...]

heb ik ook last van dat BF2 crasht dacht eerst dat het oc lag, ben nu aan het testen op 100% stabiele snelheid.

edit/
iemand ook last van cal of duty1 single player crasht gelijk bij het opstarten van het spel maar de multie player doet het wel gewoon
denk dat het de drivers zijn van uli/nvidia
bij mij crashed BF2 ook na xx aantal minuten, d8 da het aan vidkaart lag, aangezien 3dmark2k3/5 ook crashed... aquamark weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Mister_X schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:57:
[...]

bij mij crashed BF2 ook na xx aantal minuten, d8 da het aan vidkaart lag, aangezien 3dmark2k3/5 ook crashed... aquamark weer niet
test je dit op stock speed of met een oc?
bij mijn crashed 3dmark niet heb hem 24 uur laten draaien met prime95 op de achtergrond op 2600Mhz
heb je dit ook bij anderen spellen?

[ Voor 20% gewijzigd door mad_max234 op 09-10-2005 14:01 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
mad_max234 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:57:
[...]

test je dit op stock speed of met een oc?
bij mijn crashed 3dmark niet heb hem 24 uur laten draaien met prime95 op de achtergrond op 2600Mhz
heb je dit ook bij anderen spellen?
OC, standaard werkt het prima, maar, met een OC doet prime95 het ook prima, en pifast, en memtest86+ en memtest for win2k, alleen vidkaart dus niet, alsof er iets met die agp is...

hen nu nieuw bios in me 6800 le ->geheugen draait daarvan nu 850 ipv 900 , BF2 draait nog steesd :)

[ Voor 10% gewijzigd door Mister_X op 09-10-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Mister_X schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:44:
[...]

OC, standaard werkt het prima, maar, met een OC doet prime95 het ook prima, en pifast, en memtest86+ en memtest for win2k, alleen vidkaart dus niet, alsof er iets met die agp is...

hen nu nieuw bios in me 6800 le ->geheugen draait daarvan nu 850 ipv 900 , BF2 draait nog steesd :)
wel merk bios en kaart heb je?
Als het probleem is opgelost hoor ik het graag 8)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
mad_max234 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:05:
[...]

wel merk bios en kaart heb je?
Als het probleem is opgelost hoor ik het graag 8)
Ehm, Aopen 6800 LE met alles open (GT speeds) 400 / 850 mhz met een leadtek 6800 NU bios , versie 26 (laatste getal) .. 1.3v
hiermee is overigens 3dmark2k3 nu bij 3e game test.. :)

4e (nature) test was crash :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mister_X op 09-10-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Mister_X schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:07:
[...]

Ehm, Aopen 6800 LE met alles open (GT speeds) 400 / 850 mhz met een leadtek 6800 NU bios , versie 26 (laatste getal) .. 1.3v
hiermee is overigens 3dmark2k3 nu bij 3e game test.. :)

4e (nature) test was crash :)
Ik heb ook een aopen 16x1 5vs 400/830

ik ben van 289Mhz htt naar 285Mhz gegaan maar nog steeds een crash nu 270Mhz ff testen
ik ga ff wat drivers testen als hij weer crashed
laat het je wel weten als ik iets gevonden heb

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Het crashen is bij nu over hoor, het lag bij mij dus niet aan videokaart ofzo.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Puresmoker schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:54:
Het crashen is bij nu over hoor, het lag bij mij dus niet aan videokaart ofzo.
wat was de oplossing dan?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
lol, ja idd dude, how did you do it? :?

duurt overigens wel lang voordat er weer eens een nieuw bios komt... 1tje met wat meer volt opties zou leuk zijn ...

[ Voor 24% gewijzigd door Mister_X op 09-10-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Ik heb heel veel geprobeerd en het heeft me een nieuwe voeding gekost en een dvd speler. Of dat nu echt de probleem veroorzakers waren weet ik niet maar nu draait allles naar behoren. Ik denk dat het wel mijn voeding is geweest. als je de topics op OCWB leest zijn er ook veel problemen met Antec voedingen.

Meerrrrrrrrrrrrrr volts ja })

[ Voor 6% gewijzigd door Bornin op 09-10-2005 17:26 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Puresmoker schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:26:
Ik heb heel veel geprobeerd en het heeft me een nieuwe voeding gekost en een dvd speler. Of dat nu echt de probleem veroorzakers waren weet ik niet maar nu draait allles naar behoren. Ik denk dat het wel mijn voeding is geweest. als je de topics op OCWB leest zijn er ook veel problemen met Antec voedingen.

Meerrrrrrrrrrrrrr volts ja })
ik heb nu nog een standaard chieftec voeding, 360watt, denk dat me eerste upgrade nu maar een voeding gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al iemand die de 1.7volt vmod heeft uitgevoerd met succes??

ik heb namelijk zaterdag me asrock ontvangen icm venice 3200+ en hij deed het goed, maar wou niet verder dan 240x10 (250x10 haalde hij niet dus)op 1,45v, dus wou ik er 1.7v op (trekt me waterkoeling makkelijk).
dus een weerstand gehaald van 5.6kilo ohm en erop gesoldeert...
echter na het aansluiten van alles gebeurde er vrij weinig :'(

de fan van me radiateur ging ff 4 seconden draaien en daarna weer uit. geen beeld. geen draaiende HD.

dus alles weer losgehaald. weerstand eraf en opnieuw erop...
weer zelfde verhaal..
dus de weerstand weer eraf gehaald en weer zonder geprobeerd. maar deed weer niks behalve fan voor 4seconden... :(
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.