ok, ander geheugen geprobeerd en nogsteeds wazzie, bij 250 mhz htt werkt alles wel, hier mijn verhaaltje
ik zet hem op a-synch en op 166 ( 333 mhz ), schroef mijn htt omhoog tot 250 en mijn geheugen draait op 204 mhz ( strange )
ik zet mijn geheugen in de bios op 133 ( 266 mhz ) en hij draait op 167 mhz ( hmm strange ).
dat is niet het probleem, het geheugen kan makkelijk 400 mhz aan 2-2-2-5 dual channel corsair maar als ik mijn htt op 251 en hoger zet krijg ik allemaal artifacs in beeld, net of mijn videokaart te hoog overklokt word ( is een 6600 GT en zit in het AGP slot ), deze is dus niet overklokt.
tot en met 250 mhz htt draait alles goed.
cpu<>nb 800 mhz
16 bit
nb<>sb 800 mhz
16 bit
a-synch op 260 mhz is proc 2340 mhz met 167.5 mhz geheugen dual channel.geheugen op high voltage, voltage van proc verhoogt naar 1.45.
het lijkt ook niet mijn proc te zijn, hij draait ook op 2400 mhz ( 265 htt ) dus ik weet het niet meer.
= artifacs in games, en windows geen probleem, alles werkt behalve 3d
a synch op 250 = 2200 mhz ? ong, kan nu nie zien

en 204 mhz geheugen dual channel
= geen artifacs in games, windows werkt zoals het hoort.
het is bios 1.20 ( denk dat ik de ocwbeta2 er maar es overheen ga flashen ). kheb nog nooit geflashed, goed op de site gekeken, floopy met rom en arsflash gemaakt dus dat moet goed kopen ( hoop ik ) ^^.
omdat ik niet helemaal precies weet hoe ik een afbeelding verklein ( leef faq plz ^^ ) plaats ik een linkje van need for speed underground 2.
wat ook raar is, is dat als ik boven de 250 htt ga, mijn games ALLEMAAL op 640x480 opstarten en het ALLEMAAL ook niet goed doen, artifacs, rond zwevende autos, medal of honor waar je niet kan lopen....
nu denk ik dus dat er geen lock op de agp bus zit ( dit hoort wel toch ? ) mijn pci staat gewoon nog op 100 ( naast de htt snelheid ) maar omdat de a-synch al niet klopt dacht ik fout in bios ofzo ?
mischien praat ik poep, ik weet 't niet 1e mobo met s939
ik hoop dat jullie iets weten ( linkje )
http://members.chello.nl/j.debar1/nfsu2.jpg
hier hoor je dus een auto te zien met huisjes er om heen etc etc
ok, ik heb iets zelf ontdekt, ik heb hem nu op 255 htt draaien ( wat eerst dus niet werkte ) maar nu de pcie op 75 gezet ( is neem ik aan bussnelheid ) tussen graka > proc, hdd > proc etc etc... ?
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 02-10-2005 17:12
]