De thermalright xp-120 past kijk maar in de start post voor picsMister_X schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:05:
Super mooi man! Maandag heb ik het bordje binnen, savonds bouw ik de zooi meteen in (eerst losse opstelling voor pics) dan weten we ook meteen of het de thermalright xp-120 EN de ocz-booster erin passen (en werken)
dat weet ik! maar past me ocz-booster dan ook nog?mad_max234 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:52:
[...]
De thermalright xp-120 past kijk maar in de start post voor pics
Ik heb hier een probleem. vandaag deze asrock opgehaald, net het hele spul ingebouwd icm 2x512mb ocz pc3200, Geforce 6600GT en een soundblaster live. O ja, alles wordt van juice voorzien door een Antec 380Watt Truepower.
Als ik nu mijn pc opstart gaattie aan en daarna niks meer. mijn cd-rom spelers gaan ff draaien en alle fans ook maar ik hoor geen piep en kom ook niet de bios, mijn monitor gaat niet eens aan maw die krijgt geen signaal. Er is toch geen jumper ofzo om te zetten voor een AGP kaart en een 6600GT moet toch gewoon werken lijkt me.
Iemand nog goeie tips?
--- Is het normaal dat, wanneer je je powerstekker inplugt, de fans heel even gaan draaien om daarna weer te stoppen? Dit is bij mijn DFi namelijk niet het geval en bij deze wel.
Als ik nu mijn pc opstart gaattie aan en daarna niks meer. mijn cd-rom spelers gaan ff draaien en alle fans ook maar ik hoor geen piep en kom ook niet de bios, mijn monitor gaat niet eens aan maw die krijgt geen signaal. Er is toch geen jumper ofzo om te zetten voor een AGP kaart en een 6600GT moet toch gewoon werken lijkt me.
Iemand nog goeie tips?
--- Is het normaal dat, wanneer je je powerstekker inplugt, de fans heel even gaan draaien om daarna weer te stoppen? Dit is bij mijn DFi namelijk niet het geval en bij deze wel.
[ Voor 21% gewijzigd door Bornin op 24-09-2005 21:18 ]
Non taken
Dat eerste kan ik je helaas niet verder mee helpen... Maar dat 2e heb ik ook! En had eerst noname voeding en nu A merk en nog steeds heb ik dat! Als de stroom er helemaal af is geweest en ik deze er weer op zet gaat hij even aan. Bij me vorige voeding was het zelfs zo erg dat ze aan bleven! zonder de pc te booten! Dus toen kon ik hem niet goed meer aanzetten of ik moest de connectors weer los halen..Puresmoker schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 21:03:
Ik heb hier een probleem. vandaag deze asrock opgehaald, net het hele spul ingebouwd icm 2x512mb ocz pc3200, Geforce 6600GT en een soundblaster live.
Iemand nog goeie tips?

Ik kan je dus verder niet echt helpen, maar je hoeft geen jumper voor AGP om te zetten dat weet ik wel.. Voor de rest, succes!
Oke, ik dacht namelijk even dat er misschien iets met mijn voeding was. Balen dit, je kunt ook niet veel als het bios niet eens te bereiken is.
Non taken
vrees dat het je geheugen is.. maar durf dit niet met zekerheid te stellen. Ikzelf heb 2x512 Twinmos Speed Premium (dacht ik) en dat werkt dus goed... Je zal wel geen ander reepje in de buurt hebben liggen??Puresmoker schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 21:20:
Oke, ik dacht namelijk even dat er misschien iets met mijn voeding was. Balen dit, je kunt ook niet veel als het bios niet eens te bereiken is.
Damn, je hebt gelijk. met 1 streepie 256 ms samsung (die ik nog had liggenBanjy schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 21:52:
[...]
vrees dat het je geheugen is.. maar durf dit niet met zekerheid te stellen. Ikzelf heb 2x512 Twinmos Speed Premium (dacht ik) en dat werkt dus goed... Je zal wel geen ander reepje in de buurt hebben liggen??
Non taken
Ik heb jusit vanmiddag bij Alternate 2x512 PC3200 OCZ Dual Channel Gold EL gehaald. Dat draait nu gewoon op 200 1:1, maar ik hoop wel dat ik er wat meer uit kan krijgen. Lijkt me erg klote als deze chips niet goed compatible zijn met de Asrock!!
Jij draait zeker al met een nieuwere bios? Mijn Diskdrive is lurp en ik heb geen windows flashtool kunnen vinden. Ik hoop maar dat met een nieuwere bios mijn OCZ er weer in kan.XeNoBiTe schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:05:
Ik heb jusit vanmiddag bij Alternate 2x512 PC3200 OCZ Dual Channel Gold EL gehaald. Dat draait nu gewoon op 200 1:1, maar ik hoop wel dat ik er wat meer uit kan krijgen. Lijkt me erg klote als deze chips niet goed compatible zijn met de Asrock!!
Non taken
Ja, draai met de 1.20 bios. Maar toch heb ik het afgelopen uur flink zitten kloten met dat nieuwe geheugen!! ZO af en toe een vastloper. Heb nu op hele losse timings ingesteld, terwijl OCZ Gold op 2,2,2,6 moet kunnen lopen! Als dat niet werkt ben ik niet blij 
Bij een verse windows install wil ik geen spontane vastlopers hebben enzo...
2x256 samsung cl3 geheugen is ook niet echt tof. Morgen kan ik mijn bios flashen, hopen dat het dan wel draait. Ik kom van een S754 af vanwege het dual channel probleem en nu dit weer . . . .XeNoBiTe schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:44:
Ja, draai met de 1.20 bios. Maar toch heb ik het afgelopen uur flink zitten kloten met dat nieuwe geheugen!! ZO af en toe een vastloper. Heb nu op hele losse timings ingesteld, terwijl OCZ Gold op 2,2,2,6 moet kunnen lopen! Als dat niet werkt ben ik niet blij
Edit: Klopt het dat nieuwere boards al met de 1.2 Bios geleverd worden?. Bij mij zie ik versie 1.20 staan dus het zal dan wel.
En heeft er trouwens iemand wel toevallig OCZ EL platinum Rev.2 draaiend gekregen?
[ Voor 21% gewijzigd door Bornin op 25-09-2005 16:14 ]
Non taken
Ik heb geloof ik nog nooit zo vaak m'n pc gereset. Althans, meeste keren deed hij het vanzelf! Maar goed, in eerste instantie dacht ik dat het OCZ geheugen het probleem was ( en dat denk ik nog steeds een beetje). Maar volgens mij lag het aan de OC die ik gelijk aan de 6800LE gaf. Die staat nu weer standaard en windows boot weer gewoon. Vind het wel wazig, telkens drie seconden in Windows en dan knalde hij er weer uit. Het zou ook nog wel eens aan m'n voeding kunnen liggen denk ik, omdat ik daar twee draadbomen vanaf had geknipt....nu zit alle apparatuur op twee kabels.
Iig ga ik nu zonder video OC eens kijken of dat OCZ geheugen toch verder wil.
Nog andere mensen met bijzonderheden ??
Iig ga ik nu zonder video OC eens kijken of dat OCZ geheugen toch verder wil.
Nog andere mensen met bijzonderheden ??
Nog even geduld tot maandag dan komt me bord binnen, ik heb die platinum (pc4800)Puresmoker schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:48:
[...]
2x256 samsung cl3 geheugen is ook niet echt tof. Morgen kan ik mijn bios flashen, hopen dat het dan wel draait. Ik kom van een S754 af vanwege het dual channel probleem en nu dit weer . . . .
Edit: Klopt het dat nieuwere boards al met de 1.2 Bios geleverd worden?. als ik vanaf de cd motherboard information bekijk zie ik biosversie 1.20 staan.
En heeft er trouwens iemand wel toevallig OCZ EL platinum Rev.2 draaiend gekregen?
zo guys, systeem is er klaar voor, heb wat dingen verandert in me kast, hardeschijven verplaatst, kabeltjes netjes gedaan alvast
http://edf.homeip.net/hom...reparing&image=img033.jpg
ps, niet met ze alle tegelijk, en de gallery is freeware voor de gene die intersse heet, 1 php bestand en je moet gd2 hebben, thats all
[ Voor 22% gewijzigd door Mister_X op 25-09-2005 13:59 ]
Hmm, het wordt steeds gekker, nu heb ik even 2x256 Corsair XMS cl2 geleend van iemand en die paktie ook niet. herkent iemand dit misschien? CL2 geheugen kun je toch wel draaien met dit ding hoop ik?
[ Voor 18% gewijzigd door Bornin op 25-09-2005 16:28 ]
Non taken
Ja, ik wel tenminste.. Heb dus Twinmos 2x512mb Speed premium die standaard op 2,5-3-3-8 loopt en heb hem nu op 2-3-3-8 lopen. Dus CL2 wel, of de rest ook strakker kan weet ik niet (niet met mijn geheugen in iedergevalPuresmoker schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:23:
Hmm, het wordt steeds gekker, nu heb ik even 2x256 Corsair XMS cl2 geleend van iemand en die paktie ook niet. herkent iemand dit misschien? CL2 geheugen kun je toch wel draaien met dit ding hoop ik?
Ik snap er werkelijk geen hol van, alles staat verder gewoon default. nou ja, ik heb net Asrock support een mail gestuurd en alles uitgelegd. Misschien dat zij iets weten maar ik vrees dat ik een beetje gaar board te pakken heb. het ligt in ieder geval niet aan mijn geheugen, dat is wel een opluchting.Banjy schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:24:
[...]
Ja, ik wel tenminste.. Heb dus Twinmos 2x512mb Speed premium die standaard op 2,5-3-3-8 loopt en heb hem nu op 2-3-3-8 lopen. Dus CL2 wel, of de rest ook strakker kan weet ik niet (niet met mijn geheugen in iedergeval) Maar het zou moeten werken lijkt mij...
Niet dat ik twijfel aan mijn voeding maar zou het daar aan kunnen liggen
Non taken
Ik d8 laat ik dat ook eens proberen. nou heb ik twee maal pcmark05 - mem gedraaid en krijg het volgende eruit:Ja, ik wel tenminste.. Heb dus Twinmos 2x512mb Speed premium die standaard op 2,5-3-3-8 loopt en heb hem nu op 2-3-3-8 lopen. Dus CL2 wel, of de rest ook strakker kan weet ik niet (niet met mijn geheugen in iedergeval) Maar het zou moeten werken lijkt mij...
cl2: 3689
cl2.5: 3701
dus mijne staat weer lekker op 2.5
Ik had ook in sisoft sandra een negatief verschil (erg klein) maar daarna weer iets hoger... ben er dus ook nog niet helemaal uit. Ik ga het nog eens testen, want hij is waarschijnlijk minder synchroon op CL2 icm met de andere timings.hackjedi schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:20:
[...]
Ik d8 laat ik dat ook eens proberen. nou heb ik twee maal pcmark05 - mem gedraaid en krijg het volgende eruit:
Zeer waarschijnlijk staat die dan niet op CL2, want die moet ongetwijfeld sneller zijn dan Cl2.5. Check het maar eens met CPU-Z of A64 Tweaker.hackjedi schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:20:
[...]
Ik d8 laat ik dat ook eens proberen. nou heb ik twee maal pcmark05 - mem gedraaid en krijg het volgende eruit:
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
bij mij doet het moederbord niks meer althans denk ik, had nieuwe pruttel gekocht; 3200+ ,kast en dus dit moederbord, erin gestopt, geen beeld.
wat ik gedaan heb;
vidkaart kan het niet liggen in ander systeem wel beeld,
geheugen (twinmos en b-merk) (2bankjes geprobeerd, maakt niks uit wel slot die zit?)
moederbord staat wel spanning op want toetsenbord en muis lampjes branden
cd-rom gaat NIET open (vond ik het raarste?)
ik weet niet waar het aan ligt oid?
wat ik gedaan heb;
vidkaart kan het niet liggen in ander systeem wel beeld,
geheugen (twinmos en b-merk) (2bankjes geprobeerd, maakt niks uit wel slot die zit?)
moederbord staat wel spanning op want toetsenbord en muis lampjes branden
cd-rom gaat NIET open (vond ik het raarste?)
ik weet niet waar het aan ligt oid?
Hier staat wat
je moet wel ff het verhaal volgenFnF schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:49:
[...]
Zeer waarschijnlijk staat die dan niet op CL2, want die moet ongetwijfeld sneller zijn dan Cl2.5. Check het maar eens met CPU-Z of A64 Tweaker.
we hebben cl2.5 geheugen dat we op cl2 hebben gezet.
ok ik zit dus met het volgende probleem:
Ik heb nu een week dit vete gave asrock bordje in huis en het bevalt me erg goed! Ik denk dat ik een nieuwe revisie heb, want er zitten een paar andere dingen op:
. Heeft asrock de oc functie er bij dit bios uitgezet of doe ik iets heel erg fout?
iemand een idee?
thx!
Ik heb nu een week dit vete gave asrock bordje in huis en het bevalt me erg goed! Ik denk dat ik een nieuwe revisie heb, want er zitten een paar andere dingen op:
- standaard heb ik bios versie 1.20
- mijn agp slot ziet er iets anders uit (geen wit dingetje, maar een ander dingetje om hem eruit te halen
iemand een idee?
thx!
Je moet gewoon een getal invoeren, en dan druk je pas op enter.hackjedi schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:07:
Ik heb nu een week dit vete gave asrock bordje in huis en het bevalt me erg goed! Ik denk dat ik een nieuwe revisie heb, want er zitten een paar andere dingen op:Nu wil ik de HTT iets hoger zetten, maar als ik op enter druk gebeurt er niks
- mijn agp slot ziet er iets anders uit (geen wit dingetje, maar een ander dingetje om hem eruit te halen
. Heeft asrock de oc functie er bij dit bios uitgezet of doe ik iets heel erg fout?
iemand een idee?
thx!
Dat doe ik ook, maar zoals ik aangaf, werkt die CL2 zeer waarschijnlijk niet, en is die toch op CL2.5 gebleven. Want het is echt nagenoeg onmogelijk dat CL2 slechtere/gelijke (Dit is nml benchmarkmarche) resultaten geeft dan CL2.5. Ik zou zeggen, check het eens met CPU-Z of A64 Tweaker, dan weet je het zeker. Vooral met de laatste zou ik even CL2 instellen, dan weet je het zekerhackjedi schreef op zondag 25 september 2005 @ 20:58:
[...]
je moet wel ff het verhaal volgen![]()
we hebben cl2.5 geheugen dat we op cl2 hebben gezet.
Als je de HTT geselcteerd hebt kun je met de + en - toets de frezquentie instellenhackjedi schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:07:
Ik heb nu een week dit vete gave asrock bordje in huis en het bevalt me erg goed! Ik denk dat ik een nieuwe revisie heb, want er zitten een paar andere dingen op:Nu wil ik de HTT iets hoger zetten, maar als ik op enter druk gebeurt er niks
. Heeft asrock de oc functie er bij dit bios uitgezet of doe ik iets heel erg foAls je htt geselecteerd hebt kun je met de + en - toets de frequentie instellen. De mijne is trouwens ook met bios 1.20 geleverd.
iemand een idee?
thx!
[ Voor 7% gewijzigd door Bornin op 26-09-2005 08:52 ]
Non taken
Eeven terugkomend op mijn probleem met het geheugen. Er blijken nog veel meer mensen met dit probleem te zijn op ocworkbench maar een oplossing is er neit echt. Het heeft schijnbaar ook niks met het merk of soort geheugen te maken.
http://www.ocworkbench.co...b.cgi?/topic/30/4853.html
http://www.ocworkbench.co...b.cgi?/topic/30/4853.html
Non taken
LAstig die geheugen problemen. Maar gelukkig draait het OCZ GOld EL nu wel prima. Voorlopig wel standaard op 200 1:1, maar wel 2,2,2,6! Haal nu in sandra2005 rond de 3800Mb/s..
Er schijnen BH5 chips op te zitten, dus die vergen geloof ik weer een speciale vorm van overclocken (eerst inburnen enzo).
Er schijnen BH5 chips op te zitten, dus die vergen geloof ik weer een speciale vorm van overclocken (eerst inburnen enzo).
Stand van zaken: Op ocworkbench werd het verband gelegd met de Antec Truecontrol voedingen. bij een gast wekt zijn bord met die truecontrol niet en met z'n 380W Truepower wel. Zo'n zelfde voeding heb ik ook.
Wat ik nu gedaan heb is het fancontrol stekkertje van mijn voeding aangesloten op het mobo en nu boot hij wel met het Corsair geheugen, door dat fokking stekkertje!!!!!!!
Helaas heb ik mijn OCZ geheugen bij mijn maat achter moeten laten om zijn corsair te kunnen proberen. vanavond dus eens kijken oftie dat nu ook gewoon pakt en dan ben ik een happy asrocker
Wat ik nu gedaan heb is het fancontrol stekkertje van mijn voeding aangesloten op het mobo en nu boot hij wel met het Corsair geheugen, door dat fokking stekkertje!!!!!!!
Helaas heb ik mijn OCZ geheugen bij mijn maat achter moeten laten om zijn corsair te kunnen proberen. vanavond dus eens kijken oftie dat nu ook gewoon pakt en dan ben ik een happy asrocker
Non taken
Ligt het aan mij, of heeft iedereen hier OCZ mem?
Zelf had ik Mushkin 991400 1GB (2x512MB) PC4400 2.5-4-4 of GeIL PC4000 500MHz DualChan Kit icm een X2 3800+ op dit bordje in gedachten. Ik weet alleen niet of dit een goede keuze is, komt een X2 wel zo hoog dat ik pc4000(of hoger) mem nodig heb, of zou 'goedkoper' PC3500(437mhz ddr) ram ook voldoen?
Sommige mensen claimen nl dat hun X2 tot 2700mhz kan komen...op lucht...maar dat waren engineering samples
^^ Ik ga overigens wel waterkoeling toepassen op den duur
Zelf had ik Mushkin 991400 1GB (2x512MB) PC4400 2.5-4-4 of GeIL PC4000 500MHz DualChan Kit icm een X2 3800+ op dit bordje in gedachten. Ik weet alleen niet of dit een goede keuze is, komt een X2 wel zo hoog dat ik pc4000(of hoger) mem nodig heb, of zou 'goedkoper' PC3500(437mhz ddr) ram ook voldoen?
Sommige mensen claimen nl dat hun X2 tot 2700mhz kan komen...op lucht...maar dat waren engineering samples
^^ Ik ga overigens wel waterkoeling toepassen op den duur
[ Voor 16% gewijzigd door Rey Nemaattori op 26-09-2005 13:06 ]
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Is dit met een reepje?of twee?XeNoBiTe schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:57:
LAstig die geheugen problemen. Maar gelukkig draait het OCZ GOld EL nu wel prima. Voorlopig wel standaard op 200 1:1, maar wel 2,2,2,6! Haal nu in sandra2005 rond de 3800Mb/s..
Dual Channel pakketje bij Alternate gehaald. Dus 2x512MB. Was €159,- en dat vond ik wel netjes, vooral omdat ik overal lovende verhalen hoorde over de OC mogelijkheden van deze chips.
Ja, inderdaad, dit zou echt minstens 5400MB/s moeten zijn, echt compleet onder de maat is dit...mad_max234 schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:48:
Dan heb je een hele lage score
Inderdaad, ik haal met dit Corsair 2x 256mb 2.5-3-3-8 3980 MB/s. Dit draait dan op 166 Mhz, ik zal eens zien of ik het op 200 kan krijgen. jou score is iig veel te laag
Edit: op 200 MHz, zelfde timings 4607 MB/s
XeNoBiTe, draai jouw mem wel op 1T?
Edit: op 200 MHz, zelfde timings 4607 MB/s
XeNoBiTe, draai jouw mem wel op 1T?
[ Voor 22% gewijzigd door Bornin op 26-09-2005 16:22 ]
Non taken
Hm.....ga gelijk ff kijken en opnieuw testen!!
Edit 1: Op zeker vreemd. Geheugen staat ingelsteld op 2,2,2,6 en 1T.
Voltage staat nu op auto en de verhoudingen op 800 en 800.
Edit 2: als ik flex option disable kom ik niet in Winhoos
Edit 3: Even voor de zekerheid. Welke test gebruiken jullie daarvoor? Want met Sandra 2005 heb ik twee resultaten:
Geheugen bandbreedte benchmark: 3690 MB/s
Cahe en geheugen benchmark: gecombineerde index 4412 MB/s
...
Edit 3: Even voor de zekerheid. Welke test gebruiken jullie daarvoor? Want met Sandra 2005 heb ik twee resultaten:
...
[ Voor 109% gewijzigd door XeNoBiTe op 26-09-2005 16:55 ]
ik draai nu redelijk stabiel op 2530 mhz en het kan denk ik nog hoger.
Alleen hoe zet ik mijn geheugen hogerm want cpu-z zegt nu fsb/dram: cpu/17.
en hij draait nog maar op 148 mhz. Ik ben voor het eerst aan het oc'en, dus srry voor deze n00b vragen
en hij draait nog maar op 148 mhz. Ik ben voor het eerst aan het oc'en, dus srry voor deze n00b vragen
Ligt die extra bandbreedte niet aan je overclock toevallig? Anders zou ik echt niet weten waar het aan moet liggen..
Deze is hetXeNoBiTe schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:39:
Hm.....ga gelijk ff kijken en opnieuw testen!!
...
Zoek maar eens op Google naar wat OC guides, kijk anders even in mijn A8V Deluxe OC thread, daar staat ook veel informatie inhackjedi schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:33:
ik draai nu redelijk stabiel op 2530 mhz en het kan denk ik nog hoger.
Ik heb met het geheugen op 200Mhz (400Mhz DDR) een bandbreedte van ~5400Mb.XeNoBiTe schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:03:
[...]
Ligt die extra bandbreedte niet aan je overclock toevallig? Anders zou ik echt niet weten waar het aan moet liggen..
En in wat voor een sloten heb je je geheugen gedaan ze moeten namelijk in de twee blauwe of de twee zwarten sloten om dual channel te draaien.
Met het geheugen op 237Mhz(474Mhz DDR heb ik ~6700Mb bandbreedte.
voorbeeldje van het geheugen op 227Mhz (DDR 454Mhz)
[ Voor 21% gewijzigd door mad_max234 op 26-09-2005 18:55 ]
Het geheugen zit in twee dezelfde slots. Ze draaien ook netjes in Dual Channel volgens bios.
Begin me nu toch af te vragen waar het probleem kan liggen. Zag nog wel dat ik de instellingen kan veranderen van 2,2,2,6 naar 2,2,2,5. Maar dat kan niet zoveel verschil maken!
Ik kan nog eens dat nieuwe bios proberen. hoewel 1.20 het voor de rest goed doet.
Begin me nu toch af te vragen waar het probleem kan liggen. Zag nog wel dat ik de instellingen kan veranderen van 2,2,2,6 naar 2,2,2,5. Maar dat kan niet zoveel verschil maken!
Ik kan nog eens dat nieuwe bios proberen. hoewel 1.20 het voor de rest goed doet.
Is niet oc-ed.XeNoBiTe schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:03:
[...]
Net mijn OCZ mem weer eens geprobeert maar geen sjoege
Non taken
Moederbord zit erin, alles netjes aangesloten, geen beeld, geen piep, ook niet zonder ocz-booster, ook geen kick met 1 reepje ram
balen zeg bios gereset, alles geprobeert
[ Voor 11% gewijzigd door Mister_X op 26-09-2005 19:54 ]
Heb je überhaupt wel een reactie als je de pc aanzet met de knop? Gaat er even iets draaien of helemaal niks. Zit je P4 stekker aangesloten? Zit de bios reset switch goed aangesloten (niet op reset)....ik noem maar wat dingen op die je kan vergeten.Mister_X schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:49:
Moederbord zit erin, alles netjes aangesloten, geen beeld, geen piep, ook niet zonder ocz-booster, ook geen kick met 1 reepje rambalen zeg bios gereset, alles geprobeert
alles draait, geen keyboard led, geen muis led, HD rateld af en toe (zie lampje soms knipperen, zal wel nothing zijn). P4 ook aangesloten, clear cmos jumper zit goed... denk dat me cpu verrot is..XeNoBiTe schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:02:
[...]
Heb je überhaupt wel een reactie als je de pc aanzet met de knop? Gaat er even iets draaien of helemaal niks. Zit je P4 stekker aangesloten? Zit de bios reset switch goed aangesloten (niet op reset)....ik noem maar wat dingen op die je kan vergeten.
Oke, beetje bij beetje komen we er wel, Mister X let op 
Ik had over mijn probleem naar Asrock support gemailed, zij zitten in Wijchen. zij schrijven het volgende
wat betreft het niet herkennen van het CL 2.0 geheugen is er in het
bios in het stukje "Advanced","CPU Configuration" de instelling "CAS
Latency" deze kan gezet worden op 2.0 , 2.5 of 3.0 .
Wanneer U deze op 2.0 zet en de nieuwe instelling opslaat dan moet het na
het verwisselen van het geheugen wel mogelijk zijn om het moederbord te
laten werken met het genoemde CL 2.0 geheugen.
Verder is er in dit zelfde stukje van het bios en wel 2 regels erboven nog
de optie "Flexibility Option" waarmee het moederbord een grotere
ondersteuning krijgt voor wat betreft geheugen-modules.
Dit is natuurlijk alleszins vreemd want je komt niet eens in het bios om cas2 in te stellen met zulk geheugen
Maar goed, ik heb dus met samsung opgestart, mem op cas2 gezet en flex option aan, uitgeschakeld, ocz erin en weer opgestart en ja hoor, het draait
Maar . . . . nu draai ik een HTT van 200, Dram ingesteld op 200 en wat denk je, mem draait op 133 mhz :(
met A64 tweaker kan ik het wel gewoon op 200 zetten en dan blijft alles ook draaien.
Dus, ik kan nu normaal draaien maar nog niet zonder kunstgrepen, maar het gaat steeds beter
Ik had over mijn probleem naar Asrock support gemailed, zij zitten in Wijchen. zij schrijven het volgende
Dit is natuurlijk alleszins vreemd want je komt niet eens in het bios om cas2 in te stellen met zulk geheugen

Maar goed, ik heb dus met samsung opgestart, mem op cas2 gezet en flex option aan, uitgeschakeld, ocz erin en weer opgestart en ja hoor, het draait
Maar . . . . nu draai ik een HTT van 200, Dram ingesteld op 200 en wat denk je, mem draait op 133 mhz :(
Dus, ik kan nu normaal draaien maar nog niet zonder kunstgrepen, maar het gaat steeds beter
Non taken
ik heb gedaan: ander videokaart, corsair value geheugen (=cas 2.5), zonder HD's en pci-raid kaart, pppf over-morgen even langs pc shop om die cpu te testen...
[ Voor 4% gewijzigd door Mister_X op 26-09-2005 20:26 ]
Lekkere oplossing maar als ik mijn bios moet clearen kan ik weer aan de gang met een andere dimm erin bios resetten, reboot, cas2 instellen, pc uit, ocz erin. pfffffffffffffffffffffffffffffff en dan kan ik mijn geheugen niet synchroon krijgen met de HTT. OC sync - async verhaal

[ Voor 9% gewijzigd door Bornin op 26-09-2005 21:14 ]
Non taken
Moet je je oude, lichtelijk kapotte, cpu even proberenMister_X schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:25:
ik heb gedaan: ander videokaart, corsair value geheugen (=cas 2.5), zonder HD's en pci-raid kaart, pppf over-morgen even langs pc shop om die cpu te testen...
lol, laat ik dat maar niet doenFnF schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:09:
[...]
Moet je je oude, lichtelijk kapotte, cpu even proberen
je hebt zeker de flex optie aan gezet? die zorgt er nl voor dat hij het geheugen op 133 insteld, dat is volgens mij de grap van die optie, want elk geheugen wil wel werken op 133Puresmoker schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:19:
Oke, beetje bij beetje komen we er wel, Mister X let op
Dit is natuurlijk alleszins vreemd want je komt niet eens in het bios om cas2 in te stellen met zulk geheugen![]()
Maar goed, ik heb dus met samsung opgestart, mem op cas2 gezet en flex option aan, uitgeschakeld, ocz erin en weer opgestart en ja hoor, het draait![]()
Maar . . . . nu draai ik een HTT van 200, Dram ingesteld op 200 en wat denk je, mem draait op 133 mhz :(met A64 tweaker kan ik het wel gewoon op 200 zetten en dan blijft alles ook draaien.
Oke, na wat aanloopproblemen nu even mijn bevindingen.
Ik moet zeggen dat dit plankie verrekte lekker draait maar een voltmod hier en daar is echt wel nodig.
De gunstigste haalbare oc voor mij, dus met de beste scores is toch wel 10x240. Als ik de HTT veel hoger wil komt mijn geheugen duidelijk juice tekort.
Ondertussen heb ik wel mijn doel bereikt, BF2 met alles behalve texture's op high en AA op4. Dit alles met een framerate van 40-60. Dit was met mijn DFI S754 echt onmogelijk. Niet slecht voor een 6600GT AGP
Vreemd genoeg is mijn 3Dmark score niet echt veel verbeterd maar dat zal wel voornamelijk door lage geheugensnelheid komen. Zou er via een BIOS update nog iets aan die voltage's gedaan kunnen worden????
Edit: Ondertussen had ik weer naar asrock gemailed dat dit niet echt een fijne manier van werken is. elke x ander geheugen erin, clear cmos, weer geheugen wisselen etc. Ik heb hun ook gevraagd of het mogelijk is dat mijn mobo stuk is.
Dit was hun antwoord
Geachte heer Smoker
Het kan natuurlijk ook zijn dat het geheugen wat U gebruikt niet zo bekend is of het juist voor dit geheugen nodig is om speciale settings te doen. Zelfs na enig rondvraag kent hier niemand nl. het merk OCZ.
Het moederbord is niet defect het moet alleen in combinatie met het OCZ geheugen blijkbaar al fijn ingesteld worden.
Als U echter wat meer gegevens van deze module kunt geven kan ik wel vragen of er hier een speciaal bios voor te maken is zodat Uw module misschien goed met auto-herkenning werkt.
Wat ik dus gedaan heb, we wachten af. Een ding kan ik wel zeggen, petje af voor de support daar bij Asrock
Ik moet zeggen dat dit plankie verrekte lekker draait maar een voltmod hier en daar is echt wel nodig.
De gunstigste haalbare oc voor mij, dus met de beste scores is toch wel 10x240. Als ik de HTT veel hoger wil komt mijn geheugen duidelijk juice tekort.
Ondertussen heb ik wel mijn doel bereikt, BF2 met alles behalve texture's op high en AA op4. Dit alles met een framerate van 40-60. Dit was met mijn DFI S754 echt onmogelijk. Niet slecht voor een 6600GT AGP
Edit: Ondertussen had ik weer naar asrock gemailed dat dit niet echt een fijne manier van werken is. elke x ander geheugen erin, clear cmos, weer geheugen wisselen etc. Ik heb hun ook gevraagd of het mogelijk is dat mijn mobo stuk is.
Dit was hun antwoord
Geachte heer Smoker
Het kan natuurlijk ook zijn dat het geheugen wat U gebruikt niet zo bekend is of het juist voor dit geheugen nodig is om speciale settings te doen. Zelfs na enig rondvraag kent hier niemand nl. het merk OCZ.
Het moederbord is niet defect het moet alleen in combinatie met het OCZ geheugen blijkbaar al fijn ingesteld worden.
Als U echter wat meer gegevens van deze module kunt geven kan ik wel vragen of er hier een speciaal bios voor te maken is zodat Uw module misschien goed met auto-herkenning werkt.
Wat ik dus gedaan heb, we wachten af. Een ding kan ik wel zeggen, petje af voor de support daar bij Asrock
[ Voor 84% gewijzigd door Bornin op 27-09-2005 10:08 ]
Non taken
Kijk, dat is inderdaad nette support. Alleen wel erg vreemd dat ze een merk als OCZ niet kennen?!
Heb nu net A64 tweaker gedownload, eens kijken wat daarmee bereikt kan worden. Wil nu toch weleens gaan kijken wat ik met dit Asrock board kan doen. ICM met het OCZ Gold het liefst, maar als de geheugen bandbreedte niet beter wordt zal ik toch terug moeten gaan naar Barendrecht
Heb nu net A64 tweaker gedownload, eens kijken wat daarmee bereikt kan worden. Wil nu toch weleens gaan kijken wat ik met dit Asrock board kan doen. ICM met het OCZ Gold het liefst, maar als de geheugen bandbreedte niet beter wordt zal ik toch terug moeten gaan naar Barendrecht
HOEZZZEEEE!!!
Nou, verdraait...de aanhouder wint!! Blijkt toch dat die flexibility option geen goeie option is voor je geheugen.
Heb m'n RAM voltage eerst op high gezet en daarna de flex optie uit. En tadaa:
4977MB/s op 200 1:1
Sven is voorlopig weer helemaal blij met deze score..en vanaf nu natuurlijk lekker overclocken!
EDIT: Hmmm....wel een BSOD gelijk. CPU voltage maar op 1.425 gezet, kijken of dat helpt
EDIT 2: Nou, blijf spontane resets krijgen in Windows, dus heb 'm nu op 166Mhz gezet. MB/s iets gedaald naar 4600. Maar belangrijkste voor mij is voorlopig dat hij stabiel is omdat ik nog het eea moet reviewen...
Wel vreemd, volgens mijn moet dit geheugen gewoon op 200 1:1 kunnen lopen!!
Nou, verdraait...de aanhouder wint!! Blijkt toch dat die flexibility option geen goeie option is voor je geheugen.
Heb m'n RAM voltage eerst op high gezet en daarna de flex optie uit. En tadaa:
4977MB/s op 200 1:1
Sven is voorlopig weer helemaal blij met deze score..en vanaf nu natuurlijk lekker overclocken!
EDIT: Hmmm....wel een BSOD gelijk. CPU voltage maar op 1.425 gezet, kijken of dat helpt
EDIT 2: Nou, blijf spontane resets krijgen in Windows, dus heb 'm nu op 166Mhz gezet. MB/s iets gedaald naar 4600. Maar belangrijkste voor mij is voorlopig dat hij stabiel is omdat ik nog het eea moet reviewen...
Wel vreemd, volgens mijn moet dit geheugen gewoon op 200 1:1 kunnen lopen!!
[ Voor 39% gewijzigd door XeNoBiTe op 27-09-2005 12:16 ]
Bewijst iig dat er developpers met humor bij asrock werkenRava schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:06:
je hebt zeker de flex optie aan gezet? die zorgt er nl voor dat hij het geheugen op 133 insteld, dat is volgens mij de grap van die optie, want elk geheugen wil wel werken op 133
Nou luitjes, vergeet het maar met OCZ Gold op dit board. Het is onmogelijk om 'm op 200 1:1 te laten lopen.
Zelf op 166 MHZ krijg ik 'm niet stabiel. Lijkt erop dat de Asrock toch vrij kieskeurig is qua geheugen. Heeft iemand een vermoeden dat dit opgelost kan worden met een BIOS upgrade? Of zal ik maar ff teruggaan naar Alternate en ze omwisselen..
Zelf op 166 MHZ krijg ik 'm niet stabiel. Lijkt erop dat de Asrock toch vrij kieskeurig is qua geheugen. Heeft iemand een vermoeden dat dit opgelost kan worden met een BIOS upgrade? Of zal ik maar ff teruggaan naar Alternate en ze omwisselen..
tja, das vreemd. ik draai mijn mem ook op 200 mhz nu maar dat komt door HTT240 icm devider.XeNoBiTe schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:12:
Nou luitjes, vergeet het maar met OCZ Gold op dit board. Het is onmogelijk om 'm op 200 1:1 te laten lopen.
en wel op 2-2-2-5 1T. Je zou nog even af kunnen wachten of Asrock misschien nog met een fix komt.
Non taken
Verwijderd
Moet die zwarte casing rondom de cpu eraf voordat ik de Zalman 7000B-Cu op de cpu kan zetten? Als je deze flash bekijkt:
http://www.zalman.co.kr/p...oad/product/CNPS7000B.swf
Zit er duidelijk bij de 939 socket versie van 't filmpje nix om de cpu (socket) heen
Zit er duidelijk bij de 939 socket versie van 't filmpje nix om de cpu (socket) heen
YepVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:12:
Moet die zwarte casing rondom de cpu eraf voordat ik de Zalman 7000B-Cu op de cpu kan zetten? Als je deze flash bekijkt:
Non taken
Wat voor een chipies zitten er op die OCZ Gold?XeNoBiTe schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:12:
Ander moet je ff TCCD score die doen het wel goed en ik heb Kingmax BGA 466Mhz@255Mhz getest en werkte ook goed en stabiel.
Was lekker goedkoop
(heb de hele dag prime95 met 3dmark gedraait)
Klopt dat bovenste stuk moet er swieso afVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:12:
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Ik heb hem inmiddels ook binnen, samen met mijn WC-setje en mijn X2 3800+ en Geil UltraX geheugen (2 x 512 PC3200 2,2,5,2).
Dit samengesteld ben ik dus uit op een lekkere overclock, maar dat is me nog niet echt gelukt...
Allereerst even deze vraag: ik heb zo'n pasieve zalman NB koeler op het MB gezet en deze van een flinke laag AS-5 voorzien (de core lag nl wat dieper dan de randen van de chip
) Maar deze koeler wordt erg heet, kan hem maar net vasthouden, hebben jullie dit ook?
Mijn processor temps blijven idle/stressed met 29/39 netjes.
Het lukt mij al niet om HTT 240 te krijgen dus 2,4 ghz
met geheugen op 166 waardoor hij wel uitkomt op 200 en dan de 2,2,5,2 (1T) timings te houden.
Ook als ik de timings losser zet lukt het me niet om hem stabiel te houden.
Het geheugen kan ik zowiezo niet 1:1 laten lopen ook niet op lossere timings terwijl ze hier erg lovend over het de OC prestaties van het geheugen zijn: http://www.3dvelocity.com/reviews/geil_ultrax/ultrax_4.htm
Overigens als ik de NB->CPU link (oid) naar 800 instel zie ik nog bij sandra dat de htt op 1000 staat. (of verander ik nu de verkeerde instelling?)
wat doe ik fout? of zou er iets niet helemaal optimaal werken? (ik kan het nu nog terugsturen)
Dit samengesteld ben ik dus uit op een lekkere overclock, maar dat is me nog niet echt gelukt...
Allereerst even deze vraag: ik heb zo'n pasieve zalman NB koeler op het MB gezet en deze van een flinke laag AS-5 voorzien (de core lag nl wat dieper dan de randen van de chip
met geheugen op 166 waardoor hij wel uitkomt op 200 en dan de 2,2,5,2 (1T) timings te houden.
Het geheugen kan ik zowiezo niet 1:1 laten lopen ook niet op lossere timings terwijl ze hier erg lovend over het de OC prestaties van het geheugen zijn: http://www.3dvelocity.com/reviews/geil_ultrax/ultrax_4.htm
Overigens als ik de NB->CPU link (oid) naar 800 instel zie ik nog bij sandra dat de htt op 1000 staat. (of verander ik nu de verkeerde instelling?)
wat doe ik fout? of zou er iets niet helemaal optimaal werken? (ik kan het nu nog terugsturen)
Ff een laatst update voordat ik de kroeg induik 
Heb 'm nu op 2T staan en dan draait het wel prima op 200 1:1...wordt ook vermeldt op OCworkbench.
Dus dat is iig een oplossing voorlopig.
Heb 'm nu op 2T staan en dan draait het wel prima op 200 1:1...wordt ook vermeldt op OCworkbench.
Dus dat is iig een oplossing voorlopig.
ff over de temps van de NB,de NB wordt bij mijn niet echt heet maar warm ik kan hem nog goed vast pakken.TeKnoID82 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:03:
Ik heb hem inmiddels ook binnen, samen met mijn WC-setje en mijn X2 3800+ en Geil UltraX geheugen (2 x 512 PC3200 2,2,5,2).
Allereerst even deze vraag: ik heb zo'n pasieve zalman NB koeler op het MB gezet en deze van een flinke laag AS-5 voorzien (de core lag nl wat dieper dan de randen van de chip) Maar deze koeler wordt erg heet, kan hem maar net vasthouden, hebben jullie dit ook?
Verder weet ik dat GEIL het niet zo best doet op een AMD platform maar op een intel het wel erg goed draait.
Ik verbaasde mijn dat er zoveel problemen zijn met het geheugen heb 5 verschillende reepjes gebruikt en nergens last van gehad.
hmmm apart van die NB, die is bij de voet echt maar net vast te houden. en dat terwijl mijn airflow goed is (2x 12 cm fan). Wat ik wel gek vond is dat er maar heel weinig en vrij vloeibare koelpasta onder zat, wat ook nog eens slecht verdeeld was. Mijn moederbord temp is overigens 29 graden, maar ik weet niet waar hij dat meet.
Maar even 2 the point. Heb hem net op 250x10 en geheugen op DDR133 FSB 166 (2,2,5,2 en 2T)gekregen waar hij zeker 2 uur stabiel op heeft gedraaid (prime95). Toen zette ik hem via A64 Tweaker op DDR166 (zou FSB van 204 geven) en reboote hij gelijk.
Is het dus waarschijnlijk de instabiliteit van het geheugen net zoals de bovenstaande gevallen met OCZ geheugen? Ik kan hem nu wsl nog terugbrengen naar de winkel (binnen 8 dagen). Wat voor tests (settings?) zou ik nog kunnen doen om het 1 en ander uit te sluiten?
Maar even 2 the point. Heb hem net op 250x10 en geheugen op DDR133 FSB 166 (2,2,5,2 en 2T)gekregen waar hij zeker 2 uur stabiel op heeft gedraaid (prime95). Toen zette ik hem via A64 Tweaker op DDR166 (zou FSB van 204 geven) en reboote hij gelijk.
Is het dus waarschijnlijk de instabiliteit van het geheugen net zoals de bovenstaande gevallen met OCZ geheugen? Ik kan hem nu wsl nog terugbrengen naar de winkel (binnen 8 dagen). Wat voor tests (settings?) zou ik nog kunnen doen om het 1 en ander uit te sluiten?
Verwijderd
Iemand die dat cpu socket zwarte geval ook van dit bord gehaald heeft om zijn cpukoeler erop te krijgen?
Zo ja, hoe krijg je dat ding eraf??? (heb niet zo'n zin om gloednieuw mobo kapot te forceren)
Ik denk dat zo'n beetje iedereen dat ding eraf heeft. Er zitten op de hoeken v/h bracket 4 pinnetjes, die moet je aan de 8erkant inknijpen en terug duwen. C'est caVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:04:
[...]
Iemand die dat cpu socket zwarte geval ook van dit bord gehaald heeft om zijn cpukoeler erop te krijgen?
Zo ja, hoe krijg je dat ding eraf??? (heb niet zo'n zin om gloednieuw mobo kapot te forceren)
Non taken
Hoe doen jullie dat met dat 1T instelling. Elke keer a64 tweaker instellen (of via scriptje), of kan het nu al via de bios?
Ja dat kan, in ieder geval met de 1.20 bios.Red devil schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:16:
Hoe doen jullie dat met dat 1T instelling. Elke keer a64 tweaker instellen (of via scriptje), of kan het nu al via de bios?
FF wat anders, op OCW staat een vrij eenvoudige Vcoremod, die ga ik vandeweek maar eens toepassen denk ik maar is er ook niet zoiets voor de Dimms? Ik ben niet zo'n soldeerder namelijk
Non taken
Verwijderd
Mmmm ok, witte tussen pinnetje moest je er doorheen drukken.
ff nog wat anders. Ik heb er 2x 200Gb Maxtor SATA-II hdd's bijgekocht, maar nou kan ik die niet in RAID0 krijgen op dit bord? Zo niet, kan ik dan beter 1 op Sata-II doen en 1 op Sata of is dan 2 in RAID0 Sata beter?
ff nog wat anders. Ik heb er 2x 200Gb Maxtor SATA-II hdd's bijgekocht, maar nou kan ik die niet in RAID0 krijgen op dit bord? Zo niet, kan ik dan beter 1 op Sata-II doen en 1 op Sata of is dan 2 in RAID0 Sata beter?
Dat kon altijd al met de 1.15 en de 1.20 en het heet "Ma timming" deze staat onder aan de geheugen instellingen in de bios.Red devil schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:16:
Verder heb ik ook last van reboots als ik iets veraderd met a64 tweaker dit gebeurd ook zonder oc en verschillende geheugen reepje en cpu's
Dit zijn denk ik nog bug in de drivers/bios.
Verder nog mens die last hebben met call of duty, als ik de single player start dan krijg ik een reboot
ook als het systeem niet is oc en met ander geheugen.
Anderen videokaart nog niet geprobeerd.
[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 27-09-2005 21:40 ]
Verwijderd
Nou, heb het bordje ook besteld. Hopelijk kan ik het morgen afhalen, dan jassen we die server morgen mooi in elkaar 
De volgende hardware zal erin komen te zitten:
2x 40GB Western Digital
2x 200GB Maxtor
1x 512MB Corsair Valueselect
PCI videokaartje..
3000+ Venice die 2880MHz op mijn PC stabiel draaide.
Ben heel erg benieuwd wat dit bordje gaat doen, hoop toch wel de 9x300 te kunnen halen. Dat deed mijn cpu iig op standaard voltage. Hopelijk kan de chipset van de asrock dit ook aan.
Maar nu mijn vraag; welke bios kan ik het beste gebruiken ? OCW Beta 1 of 2, 1.20 of 1.21? Waar hebben jullie de beste ervaringen mee?
2x 40GB Western Digital
2x 200GB Maxtor
PCI videokaartje..
Ben heel erg benieuwd wat dit bordje gaat doen, hoop toch wel de 9x300 te kunnen halen. Dat deed mijn cpu iig op standaard voltage. Hopelijk kan de chipset van de asrock dit ook aan.
Maar nu mijn vraag; welke bios kan ik het beste gebruiken ? OCW Beta 1 of 2, 1.20 of 1.21? Waar hebben jullie de beste ervaringen mee?
Ik heb ervaring met OCW Beta 1 bios en die doet het beter dan 1.20 met deze kwam ik niet hoger dan 270Mhz stabiel met de OCW Beta1 289Mhz stabiel dit met een multie van 9X heb hierbij wel de voltage naar 1.584 moet verhogenVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:52:
Nou, heb het bordje ook besteld. Hopelijk kan ik het morgen afhalen, dan jassen we die server morgen mooi in elkaar
2x 40GB Western Digital
2x 200GB Maxtor
PCI videokaartje..
met een multie op 8x haal ik 310Mhz stabiel
Post ff de resultaten ben er benieuwd of je cpu net zo hard gaat.
Kan je in dat OCW beta bios ook de Vcore veranderen? of heb je dit gemod?
Ik heb trouwens nog maar eens even alles op default gezet en de timings van me geheugen op de door GEIL aangegeven waarden dus DDR400 2,2,5,2 en niks overclocked, toen kwam hij niet in windows. Nadat ik de Vdimm op High had gezet komt hij gewoon in windows. Maar toen ben ik prime gaan draaien (1 voor elke core) en toen kwamen er al snel dit soort fouten:

Geheugen kapot? werken deze timings niet met dit MB of A64? of is dat hitte "probleem" met mijn NB erg vaag en is misschien het MB kappot?
Ik begin een beetje moedeloos te worden na 3 dagen full-time testen....
(geen enkele overclock is stabiel
)
Ik heb trouwens nog maar eens even alles op default gezet en de timings van me geheugen op de door GEIL aangegeven waarden dus DDR400 2,2,5,2 en niks overclocked, toen kwam hij niet in windows. Nadat ik de Vdimm op High had gezet komt hij gewoon in windows. Maar toen ben ik prime gaan draaien (1 voor elke core) en toen kwamen er al snel dit soort fouten:

Geheugen kapot? werken deze timings niet met dit MB of A64? of is dat hitte "probleem" met mijn NB erg vaag en is misschien het MB kappot?
(geen enkele overclock is stabiel
Wat ik denk is dat je geheugen iets meer volt nodig hebben en wat is normaal de opgegeven voltage van je geheugen en wat voor een chippies zitten er op?TeKnoID82 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:50:
Kan je in dat OCW beta bios ook de Vcore veranderen? of heb je dit gemod?
[afbeelding]
![]()
(geen enkele overclock is stabiel)
Want volgens mijn doen geen een chippie 2.2.2.5 op 2.70volt dus omhoog met de vdimm er is een heel simpel modje voor.
Als je dat niet wilt probeer een 2.5-3-3-7 met voltage op high.
We komen er wel uit
Edit/
Vcore heb ik gemod
Heb je geen ander geheugen Twinmos of zo om te testen anders ga ff langs de pc boer en vraag of hij ff je mobo met ander geheugen wilt testen.
Edit2/
ik heb ff lopen zoeken en als je pech heb dan zit er bh-5 op en dat geeft erg veel problemen met dit bord en hebben een hoge voltage nodig om te oc.
Er kan dus TCCD op zitten maar ook BH-5 en Winbond UTT(ik dacht dat utt CH-5 is)quote van xtremesystems ram list
Ultra-X PC3200 (2-2-2-5) --chip--> Samsung TCCD (old ones), Wibond BH-5\UTT (hand-picked, relabeled) ~ Brainpower PCB
link
BH-5 en CH-5 geven veel probemen en vooral de combo met deze twee
en ik dacht ook dat BH-5 iets van 2.9v nodig heeft om 2.2.2.5@400Mhz te draaien
[ Voor 33% gewijzigd door mad_max234 op 28-09-2005 00:44 ]
Verwijderd
Hmm zie toch wel vrij veel mensen die 300+ HTT stabiel draaien, valt me echt niet tegen voor zon goedkoop mobo'tje...mad_max234 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:36:
[...]
Ik heb ervaring met OCW Beta 1 bios en die doet het beter dan 1.20 met deze kwam ik niet hoger dan 270Mhz stabiel met de OCW Beta1 289Mhz stabiel dit met een multie van 9X heb hierbij wel de voltage naar 1.584 moet verhogenwas met de htt op 270Mhz maar 1.40v)
met een multie op 8x haal ik 310Mhz stabiel
Post ff de resultaten ben er benieuwd of je cpu net zo hard gaat.
Ik zal de OCW beta1 bios gaan proberen zodra ik het binnen heb.
@TeKnoID82
Probeer je geheugen timings eens op 2T te zetten, dat verhelpt het probleem als het goed is, moederbordje kan niet goed met BH-5 geheugen's omgaan, wat jou Geil Ultra-X heeft.
Als het goed is moet het dan wel werken.
Ik heb hier zelf ook nog BH-5 liggen, en krijg morgen een setje Mushkin Redline (ook BH-5) en zal misschien ook wel testen of het bij mij goed draait, maar pin me er niet op vast...
edit:
Oja, nog een vraagje, worden de NB en SB met de standaard heatsinks warm als ze gestressed worden? (onder warm versta ik meer dan 45 graden, kan je dus nog maar net aanraken)
Of is het beter deze te vervangen door de bekende blauwe zalman heatsink, of gewoon een fannetje erboven te plaatsen? Graag zou ik dit weten van mensen die +/- 300HTT draaien.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 01:07 ]
Verwijderd
is er nog iemand die hier iets over kan zeggen? wil graag me pc gaan installerenVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:00:
Allereerst heel erg bedankt voor de geboden hulp, niks dan lof!!
@mad_max234
Al met al.. zou ik beter even het geheugen terug kunnen brengen en nieuwe uitzoeken die wel makkelijk overclocked? (tips???
) Nogmaals bedankt voor de vriendelijke hulp!!
@vortoN
Hij staat al op 2T....
Maar bedoel jij niet goed om kunnen gaan: erg veel juice nodig hebben dus een mod toe passen? (heb jij nog een simpele (ben geen soldeerder) Of kan ik de reepjes beter even terugsturen en nieuwe gaan zoeken?
Over die NB, ik heb die blauwe van Zalman er op gezet, leek me wel handig als ik ging oc-en... Maar zoals je misschien wel gelezen hebt wordt hij bij heet, ik kan hem bij load net niet beedpakken! Maar er is nog maar 1 iemand die gereageerd heeft op mijn vraag of dat normaal is en die melde dat hij bij hem niet zo heet werd... (misschien is dit wel de oorzaak van mijn problemen?)
Zou het misschien komen omdat mijn voeding redelijk hoge voltage doorgeeft?
(3.3=3.41 ; 5=5.19 ; 12=12,34)
trouwens in speedfan lees ik 2 voltages voor de core's uit: VCOREA= 1,36 en VCOREB=1,46/1,44. hebben jullie dat ook? of is dit een foutje van speedfan?
EDIT
hmmm wat ik eventueel ook nog zou kunnen doen is zo'n OCZ DDR Booster aanschaffen, dan zou het wel moeten werken toch? (hij werkt iig op het MB ->OCW)
als ik mijn reepjes terug ga sturen naar alternate dan ben ik nl weer 2x verzendkosten kwijt en zit ik een tijd zonder geheugen (dus pc).....
@mad_max234
Het geheugen zou volgens de review die ik hierboven gegeven heb gewoon op standaard 2.6 moeten draaien, echter heb ik het al op high staan(2.7?). zelfs DDR133 met de opgegeven timings (2,2,2,5)werkt niet. Nu heb ik hem wel een nacht stabiel gedraaid op 2,5-3-3-7. Ik weet niet wat voor chippies er op zitten, zit zo'n mooie heatspreader op..Wat ik denk is dat je geheugen iets meer volt nodig hebben en wat is normaal de opgegeven voltage van je geheugen en wat voor een chippies zitten er op?
Want volgens mijn doen geen een chippie 2.2.2.5 op 2.70volt
Als je dat niet wilt probeer een 2.5-3-3-7 met voltage op high.
ik heb alleen een relatief simpel modje voor de Vcore gezien waar je gewoon een verbinding moet maken (kan dit ook gewoon met potlood??)dus omhoog met de vdimm er is een heel simpel modje voor.
Bedoel je met problemen dat ze simpelweg meer juice nodig hebben of geven ze zowiezo problemen?Er kan dus TCCD op zitten maar ook BH-5 en Winbond UTT(ik dacht dat utt CH-5 is)
BH-5 en CH-5 geven veel probemen en vooral de combo met deze twee
en ik dacht ook dat BH-5 iets van 2.9v nodig heeft om 2.2.2.5@400Mhz te draaien
Al met al.. zou ik beter even het geheugen terug kunnen brengen en nieuwe uitzoeken die wel makkelijk overclocked? (tips???
@vortoN
Hij staat al op 2T....
Maar bedoel jij niet goed om kunnen gaan: erg veel juice nodig hebben dus een mod toe passen? (heb jij nog een simpele (ben geen soldeerder) Of kan ik de reepjes beter even terugsturen en nieuwe gaan zoeken?
Over die NB, ik heb die blauwe van Zalman er op gezet, leek me wel handig als ik ging oc-en... Maar zoals je misschien wel gelezen hebt wordt hij bij heet, ik kan hem bij load net niet beedpakken! Maar er is nog maar 1 iemand die gereageerd heeft op mijn vraag of dat normaal is en die melde dat hij bij hem niet zo heet werd... (misschien is dit wel de oorzaak van mijn problemen?)
Zou het misschien komen omdat mijn voeding redelijk hoge voltage doorgeeft?
(3.3=3.41 ; 5=5.19 ; 12=12,34)
trouwens in speedfan lees ik 2 voltages voor de core's uit: VCOREA= 1,36 en VCOREB=1,46/1,44. hebben jullie dat ook? of is dit een foutje van speedfan?
EDIT
hmmm wat ik eventueel ook nog zou kunnen doen is zo'n OCZ DDR Booster aanschaffen, dan zou het wel moeten werken toch? (hij werkt iig op het MB ->OCW)
als ik mijn reepjes terug ga sturen naar alternate dan ben ik nl weer 2x verzendkosten kwijt en zit ik een tijd zonder geheugen (dus pc).....
[ Voor 10% gewijzigd door TeKnoID op 28-09-2005 11:38 ]
Ja inderdaad, bij mij geefttie aan VCOREA= 1,46 en VCOREB=1,55. In bios staattie op 1.45.TeKnoID82 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:30:
Non taken
En zojuist dit als antwoord gekregen :Puresmoker schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:07:
Dit was hun antwoord
Geachte heer Smoker
Geachte Heer Smoker
Met het aangehechte bios wat ik zojuist vanuit Taiwan ontvangen heb moet het OCZ geheugen automatisch goed herkend worden. Voor de zekerheid heb ik ook maar even de flash-utility erbij gedaan.
Met vriendelijke groeten,
ASRock Europe B.V.
Bijsterhuizen 31-51
6604 LV Wijchen
www.asrock.com
Helaas kwam ik er gister achter dat mijn diskdrive niet meer werkt. Ik kan vanavond pas flashen, ben benieuwd. Ik heb Asrock nog gevraagd hoe het nu met toekomstige biossen gaat. Ik hou jullie op de hoogte
EDIT: Met als antwoord :
In de regel zou dit wel zo moeten zijn maar garanderen kan ik het helaas niet daar ik niet degene ben die deze bios bestanden maakt. Mocht U toch weer problemen hebben na een nieuwe bios-update dan weet U waar U wezen moet.
Ik zeg thumbs up voor Asrock
[ Voor 9% gewijzigd door Bornin op 28-09-2005 12:02 ]
Non taken
[quote]TeKnoID82 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:30:
en bij speedfan heb ik ook vcorea en vcoreb
Als er bh-5 op zit dan daait het niet sabiel op 2.2.2.5 met 2.7v dan moet je toch echt iets meer juice geven.dat verkaard ook gelijk waarom hij nu wel stabiel draait met 2.5-3-3-7 en zo veel sneller is 2-2-2-5 ook weer niet 1% of zo dus lekker op 2.5-3-3-7 draaien.Het geheugen zou volgens de review die ik hierboven gegeven heb gewoon op standaard 2.6 moeten draaien, echter heb ik het al op high staan(2.7?). zelfs DDR133 met de opgegeven timings (2,2,2,5)werkt niet. Nu heb ik hem wel een nacht stabiel gedraaid op 2,5-3-3-7. Ik weet niet wat voor chippies er op zitten, zit zo'n mooie heatspreader op..
Ik heb gelezen dat er veel probemen geeft als je BH-5 en CH-5 mixBedoel je met problemen dat ze simpelweg meer juice nodig hebben of geven ze zowiezo problemen?
Ik zou het omruilen,ik daai nu kingmax hardcore BGA 466Mhz en draait goed heb het tot 255Mhz@1T oc en draaide lekker en het is niet duur 65 euro voor 512MBAl met al.. zou ik beter even het geheugen terug kunnen brengen en nieuwe uitzoeken die wel makkelijk overclocked? (tips???) Nogmaals bedankt voor de vriendelijke hulp!!
en bij speedfan heb ik ook vcorea en vcoreb
wederom bedankt!
heb je trouwens ook mijn edit nog gelezen?
heb je trouwens ook mijn edit nog gelezen?
Maar als het om het mixen gaat dan ga ik eens even proberen om er 1 in te prikken, kijken of hij dan iets stabieler is!hmmm wat ik eventueel ook nog zou kunnen doen is zo'n OCZ DDR Booster aanschaffen, dan zou het wel moeten werken toch? (hij werkt iig op het MB ->OCW)
Ik heb dit moederbord niet, maar de support van Asrock is echtPuresmoker schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:23:
[...]
En zojuist dit als antwoord gekregen :
Geachte Heer Smoker
Met het aangehechte bios wat ik zojuist vanuit Taiwan ontvangen heb moet het OCZ geheugen automatisch goed herkend worden. Voor de zekerheid heb ik ook maar even de flash-utility erbij gedaan.
Met vriendelijke groeten,
ASRock Europe B.V.
Bijsterhuizen 31-51
6604 LV Wijchen
www.asrock.com
Helaas kwam ik er gister achter dat mijn diskdrive niet meer werkt. Ik kan vanavond pas flashen, ben benieuwd. Ik heb Asrock nog gevraagd hoe het nu met toekomstige biossen gaat. Ik hou jullie op de hoogte
EDIT: Met als antwoord :
In de regel zou dit wel zo moeten zijn maar garanderen kan ik het helaas niet daar ik niet degene ben die deze bios bestanden maakt. Mocht U toch weer problemen hebben na een nieuwe bios-update dan weet U waar U wezen moet.
Ik zeg thumbs up voor Asrock
Inderdaad. Ik zit ook met OCZ geheugen wat niet helemaal lekker combineerd met het Asrock mobo. Handig voor in de startpost..kom maar op met dat bios
Hier danFnF schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:00:
[...]
Ik heb dit moederbord niet, maar de support van Asrock is echtMisschien is het ook wel leuk om deze BIOS te sharen hier op GoT, voor het geval meer mensen er gebruik van willen maken
Let op, ik heb deze dus nog niet getest, laat alvast ff weten hoe hij bij jullie draait.
[ Voor 13% gewijzigd door Bornin op 28-09-2005 14:10 ]
Non taken
Heb je bios erop gezet, maar het helpt niks bij stabiliteit. In Prime krijg ik de eerste cycle niet eens afgerond!.
200 1:1 gaat dus echt niet lukken met OCZ Gold op dit Asrock baord.
200 1:1 gaat dus echt niet lukken met OCZ Gold op dit Asrock baord.
Mag ik een link in de start post zetten van de bios?Puresmoker schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:09:
[...]
Hier danhttp://www.marbri.demon.nl/bios/939dm21.rar
Let op, ik heb deze dus nog niet getest, laat alvast ff weten hoe hij bij jullie draait.
Ben benieuwd naar de resultaten van de bios hoor het wel suc6
Ga je gang maar. als ik aan mijn datalimiet zit sterft de link vanzelfmad_max234 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:51:
[...]
Mag ik een link in de start post zetten van de bios?
Ben benieuwd naar de resultaten van de bios hoor het wel suc6
Edit: je kunt hem wel weglaten want het maakt, iig bij mij, geen verschil. kan nog steeds niet booten met OCZ. Maar nu ik een werkende Diskdrive heb ga ik eens met andere biossen aan de gang misschien dat dat helpt.
[ Voor 26% gewijzigd door Bornin op 28-09-2005 18:50 ]
Non taken
zijn er al veel mensen die 2,7 en hoger hebben gehaald, ik kom namelijk niet boven de 2,6 uit
?
Ok guys, heb de boel draaiend (nieuwe proc, venice 3200) met xp-120 en ocz-booster (nu op 3v) ga effe bios updaten!
Cool, dit bord is al beter dan me a8vdeluxe
draai nu (standaard voltage vcore) 250*10 / geheugen 250mhz 2-3-3-6 1T @ +/-3.3v

oja ik heb dus OOK OCZ geheugen!
draai nu (standaard voltage vcore) 250*10 / geheugen 250mhz 2-3-3-6 1T @ +/-3.3v
[ Voor 50% gewijzigd door Mister_X op 28-09-2005 20:30 ]
Persoonlijk vinnik zou 2x200GB in raid0 veels te link..ik heb nu 2x120gb in raid0 en mijn hart lsaat een slag over las er iets fouts gaat met m'n array(hij wilde vroeger niet opspinnen door een brakke voeding). Key is juist de de bootschijf z.s.m te houden terwijl je voor massaopslag beter je 2 maxtors los kan houden, tenzij je massive videobewrrking gaat uitvoeren op je systeem...Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:00:
Misschien kun je iets specifieker zijn wát voor OCZ geheugen je hebt?Mister_X schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:54:
Ok guys, heb de boel draaiend (nieuwe proc, venice 3200) met xp-120 en ocz-booster (nu op 3v) ga effe bios updaten!
draai nu (standaard voltage vcore) 250*10 / geheugen 250mhz 2-3-3-6 1T @ +/-3.3v![]()
ocz pc4800 el platinum edition 2x512 (200 @ 2-2-2-6 en 600@ 2.5-4-4-10 2.9v)
3,3V is niet het juiste voltage voor dat mem, waarschijnlijk is dat zo rond de 2,8V - 3,1VMister_X schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:02:
ocz pc4800 el platinum edition 2x512 (200 @ 2-2-2-6 en 600@ 2.5-4-4-10 2.9v)
If you do not change direction, you may end up where you are heading
sja maar om over te klokken is extra toch nodig, ik draai nu bv 250 - 2.5-3-3-6 1T op 3.3, op 3.4=krijg ik 2 erros in memtest (test5) en op 3.2 krijg ik er ook 2 en op 3.3 werkt het. Het werd wel loeiend heet man! vebrande me vingersDaWaN schreef op donderdag 29 september 2005 @ 06:47:
[...]
3,3V is niet het juiste voltage voor dat mem, waarschijnlijk is dat zo rond de 2,8V - 3,1V
Helaas start me pc niet correct op bij een FSB boven de 255
Zit er toch over te denken om terug te gaan naar Alternate vandaag. Want laten we eerlijk wezen, als dit OCZ Gold EL nog niet eens op 200MHz 2,2,2,5 wil draaien terwijl dat de fabrieks specificaties zijn!?! Dan lijkt het me toch beter om een paar andere latjes te halen nu het nog kan.
Even kijken waar jullie allemaal mee draaien, dan haal ik zo'n setje. Tips zijn ook welkom.
Ohja, en voor in de volgende startpost kunnen we iig met zekerheid zetten dat OCZ Gold EL NIET goed combineert met dit Asrock mobo.
Even kijken waar jullie allemaal mee draaien, dan haal ik zo'n setje. Tips zijn ook welkom.
Ohja, en voor in de volgende startpost kunnen we iig met zekerheid zetten dat OCZ Gold EL NIET goed combineert met dit Asrock mobo.
Doet die booster het ook op non OCZ mem?Mister_X schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:22:
sja maar om over te klokken is extra toch nodig, ik draai nu bv 250 - 2.5-3-3-6 1T op 3.3, op 3.4=krijg ik 2 erros in memtest (test5) en op 3.2 krijg ik er ook 2 en op 3.3 werkt het. Het werd wel loeiend heet man! vebrande me vingersheb er nu een 8x8 fan op staan blazen, dus misschien dat ik nu weer wat verder kom...
Helaas start me pc niet correct op bij een FSB boven de 255
die van mij draait wel op 200 2-2-2-5 althans op me a8v deluxe bord deed ie dat prima! hier niet getest!XeNoBiTe schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:58:
Zit er toch over te denken om terug te gaan naar Alternate vandaag. Want laten we eerlijk wezen, als dit OCZ Gold EL nog niet eens op 200MHz 2,2,2,5 wil draaien terwijl dat de fabrieks specificaties zijn!?! Dan lijkt het me toch beter om een paar andere latjes te halen nu het nog kan.
wel 250 2-3-3-6 alleen toen kreeg ik ook 2 errors in test5/8 ongeacht voltage, denk dat ik morgenavond voltage maar eens ga verhogen naar 3.6 (zit nu toch actieve cooling op! volgens ocz is dat verplicht boven de 3.4v dussss
Maar dat is dus het lastig. Het Vdimm is alleen maar op high te zetten. En een weerstandje solderen is niet echt weggelegd voor mij 
Heb ook het idee dat het aan het voltage ligt, want de OCZ is bezaaid met BH5 chips en die lopen pas stabiel vanaf 2.8 volt. Of kan je het met OC bios van Asrock wel het Vdimm verhogen naar 3.0 oid?
Heb ook het idee dat het aan het voltage ligt, want de OCZ is bezaaid met BH5 chips en die lopen pas stabiel vanaf 2.8 volt. Of kan je het met OC bios van Asrock wel het Vdimm verhogen naar 3.0 oid?
Dit topic is gesloten.