My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Rij inmiddels 2 maanden en 10.000km met een kleine kentekenplaat rond, maar tot op de dag van vandaag heeft niemand me berispt.
Vanochtend breng ik m'n vriendin naar schiphol en word bij de aankomsthal (daar onder de billboards) in een fuik geleid, alwaar een paar man van de marechaussee (sp?) mij en mn vriendin graag wilden fouilleren en mn auto wilden doorzoeken. Geen probleem, niks te verbergen.. Ze vonden ook niets geks, maar waren op de vroege morgen wel zo scherp dat ze mijn kleine kentekenplaat opmerkten.
Ik had de tegenwoordigheid van geest niet te zeggen dat het origineel achterin lag, anders had ik op mn knieen gemogen met een schroevendraaier. Als ik hem thuis zou wisselen mocht ik doorrijden. Prima!Heb maar snel ja en amen gezegd, zat ook niet te wachten op een bon van ~60 euro.
maar toch blijft ie lekker zitten
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

GT 2.0, sportuitlaat, xenon-verlichting, zwart lederen interieur. Ik heb er ook een stuk in gereden, en het rijdt erg lekker. Ik vind de auto veel beter rijden dan de 156, vooral het schakelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Rickets op 21-09-2005 19:25 ]
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
Ik heb de zelfde kleur maar dan met rood leer.
Jammer van de 4 uitlaten en de 16inch velgjes erbij.
16" is IMHO veel te klein voor de GT.
[ Voor 15% gewijzigd door Christoph op 21-09-2005 19:28 ]
Met 1 uitlaatpijp vond hij (en ik ook) het minder mooi. Er zit dan een soort klepje aan de rechterkant, alsof er wel iets hoort te zitten. Dat ziet er goedkoop uit. Bovendien klinkt het zo net wat lekkerderChristoph schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:26:
Mooie auto
Ik heb de zelfde kleur maar dan met rood leer.
Jammer van de 4 uitlaten en de 16inch velgjes erbij.
Grotere velgen had hij geen behoefte aan.
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
Mooie kleur, mooi interieur, lekker motor.
Vooral zeer fijn die 4 pijpjes
(het kan altijd groter maar €€€ ..)
Bij mij zit dat klepje er gewoon goed op, ik heb bij EPS wel geïnformeerd voor een enkele uitlaat, klinkt net zo lekkerRickets schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:32:
[...]
Met 1 uitlaatpijp vond hij (en ik ook) het minder mooi. Er zit dan een soort klepje aan de rechterkant, alsof er wel iets hoort te zitten. Dat ziet er goedkoop uit. Bovendien klinkt het zo net wat lekkerder
Grotere velgen had hij geen behoefte aan.
En dat klepje zit er omdat er een sleepoog zit, niet omdat er een uitlaat hoort hoor
16" met 4 uitlaten is geen combinatie. De wielkassen van de GT zijn veel te groot daarvoor.
Ik baal nog steeds dat 18" niet te leveren was toen ik hem bestelde
[ Voor 8% gewijzigd door Christoph op 21-09-2005 21:04 ]
17" meerprijs is niet zo veel, en als je hem tegen kom met 16" ( wat niet vaak is ) zijn het allemaal lease diesels.Alfa_145 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:04:
Ik vind hem prachtig!
(het kan altijd groter maar €€€ ..)
Ook al is het functioneel, het ziet er niet uit.Christoph schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:03:
Bij mij zit dat klepje er gewoon goed op, ik heb bij EPS wel geïnformeerd voor een enkele uitlaat, klinkt net zo lekker
En dat klepje zit er omdat er een sleepoog zit, niet omdat er een uitlaat hoort hoor
Blijkbaar is het wel een combinatie, want het zit er toch echt op. Maar oke, we ruilen de auto morgen wel in voor een Opel Astra.16" met 4 uitlaten is geen combinatie. De wielkassen van de GT zijn veel te groot daarvoor.
Ik baal nog steeds dat 18" niet te leveren was toen ik hem bestelde
Verwijderd

Voor de liefhebbers trouwens, 130i vs 147GTA (filmpje):
http://www.sport1.de/core...v4_20bmw_20vs_20alfa.html
Wel geluid vol open zetten want hij wauelt een beetje naast de microfoon geloof ik.

BMW valt zowieso in het niet...
Doe mij die GTA maar !
vet!Rickets schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:25:
Zoals beloofd, de foto's van de nieuwe Alfa Romeo van mijn pa.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
GT 2.0, sportuitlaat, xenon-verlichting, zwart lederen interieur. Ik heb er ook een stuk in gereden, en het rijdt erg lekker. Ik vind de auto veel beter rijden dan de 156, vooral het schakelen.
En nu maar gauw vele sportieve kilometers gaan maken
Misschien mag jij van jouw vader ook wel in zijn GT rijden, dat doen meer mensenRickets schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:10:
Blijkbaar is het wel een combinatie, want het zit er toch echt op. Maar oke, we ruilen de auto morgen wel in voor een Opel Astra.
Happy driving btw
[ Voor 4% gewijzigd door Stefano op 21-09-2005 23:12 ]
Zou tof zijn als me pa er ook eens in zou rijden, kan ik zijn auto lenen, helaas zijn de stoelen ivm zijn rug te slechtStefano schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:07:
[...]
Misschien mag jij van jouw vader ook wel in zijn GT rijden, dat doen meer mensen
Het resultaat was gek genoeg (ja je verwacht het niet bij zo'n programma!!

Knalrood dus, met van die witte Alfa logo's op de zij .. zwarte skirts met de originele sponsering van de 155 DTM ... alleen had die nu ook niet zo'n grote zwarte spoiler achterop!?
/me slingert Google aan

Ja dus .. alleen waar laat je die bij een 145 ?!?!
Mjah, volgens de dames en heren van de grote beurt pssies onder het achterruit, dus halverwege de klep!

Verder best mooi gedaan hoor!
Hoop hem nog eens IRL te bewonderen, maar liefst dan zonder die strijkplank

w00t!

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Zoiets doe je toch een alfa niet aan :R echt verneuking gewoon.....
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Vond hem nog best wel gelukt..
Wel had ik de spoiler niet gedaan, de lexus-look lampen (heeft niks met DTM te maken) en de uitlaten ben ik wel benieuwd naar of ze ook idd allemaal werken.
Standaard is het niet mogelijk zonder aanpassing van de tank/wielbak..
De voorbumper is een Formula 2 bumper die aangepast is zodat hij aan de onderkant op een GTA lijkt.
Die spoiler is wel zo lelijk

Die achterlichten tja, ook niet mijn smaak, maar gaat nog wel imo.
En uitlaten met een omhoogstaande pijp op het eind vind ik al helemaal 3x niks, die zie je altijd al op afgeragde golfjes.(hoop dat ik niemand tegen de schenen schop

.. maar dan liefst in 100% DTM style!

edit:
Ze hadden trouwens even een stel van die breedstralers moeten monteren a la GTA ..

vs.

Hmmz .. die V in het midden is TÉ dik zie ik nu ..
edit2: nog een leuk plaatje gevonden

[ Voor 58% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-09-2005 11:24 ]
Zoals ik al zei is het een bestaande Formula 2 bumper die "iets" aangedikt is..ing._Buttje schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:20:
edit:
Ze hadden trouwens even een stel van die breedstralers moeten monteren a la GTA ..
[afbeelding]
vs.
[afbeelding]
Hmmz .. die V in het midden is TÉ dik zie ik nu ..
Hier even een officiële Formula 2 bumper ..

Maarja, je moet ervan houden
[ Voor 3% gewijzigd door -Sander- op 24-09-2005 11:46 ]
* krizzziz heeft een 147 gekocht bij Milano
Geen scheurmonster maar wel een erg mooi ding!!!
http://www.milano.nl/detail.asp?Id=170
ehhhh..HOI
Mooie bak man! Is de auto helemaal in goede staat? Je hoort wel es wat twijfelachtige verhalen over Milano..
Gaaf!kRiZzZiZ schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:05:
Even een kleine mededeling
* krizzziz heeft een 147 gekocht bij Milano
Geen scheurmonster maar wel een erg mooi ding!!!
http://www.milano.nl/detail.asp?Id=170
Gefeliciteerd en veel veilge km's!!
Had je al eens eerder een Alfa Romeo gehad ?
33Alfa_145 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:18:
[...]
Gaaf!
Gefeliciteerd en veel veilge km's!!
Had je al eens eerder een Alfa Romeo gehad ?

Enne vond Milano nou niet de beste tent. Maar maandag krijgt de auto een dekra keuring dus als er wat met dat ding is krijg ik het op rapport.
ehhhh..HOI
Foto's en film volgen, er word onboard gefilmd
Hier nog ff het circuit ..

een paar tips .. als je volgas aankomt op de Audi-S bocht, en je gaat van volgas in de remmen, en je schakelt vet terug naar de 2 en je laat de koppeling wat abrupt opkomen, heb je kans dat de kont zó licht wordt, dat ie uitbreekt .. of dat je zelfs 180 graden gaat!
De Tarzan lijkt vanaf de zijlijn heel erg ruim enzo, maar het is eigenlijk maar een Mickey-Mouse bochtje, dus rem flink (op tijd) af!
Let ff op of er pionnen langs de baan staan, zo ja .. die eerst maar eens tot op de meter volgen, dan leer je de lijnen het snelst!!
Owjah, en op sommige stukken (achterin!!) is de baan heel erg breed, gebruik het asfalt dan ook! Rij daar lekker ruim en gebruik iedere meter! Schaats continu van links naar rechts over de baan totdat je in een soort ritme komt!! 's Echt heeeeeerlijk !! Onwijs genieten!!
Have fun

@Alfa_145: Doe voorzichtig op de baan en hou hem heel, nadeel van de clubspecials is dat alles dwars door elkaar heen rijd.

Zeker als het druk is kom je ogen en oren tekort om iedereen om je heen in de gaten te houden
.. het scheelt wel als je goed mee kunt komen. Jou, de 145 en de Proxes kennende zal dat wel goed zitten!
Final tip: voer het tempo en het late remmen langzaam op! Begin @safe!
Owjah ..
@Krizziz: gefelicteerd!
Kan iemand GA!S effe schoppen?Han schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:31:
Even een vraag tussendoor...
De brandstofprijzen stijgen de pan uit en LPG (G3) wordt steeds aantrekkelijker. Ik wil graag een Alfa 156 kopen, liefst een SW. Maar hoe gedragen de Alfa 156 zich op LPG? Vroeger had Alfa de bijnaam 'knalfa' omdat een bepaald klepje er vaak uitknalde (terugslag?). Hoe zit dat bij een Alfa 156 uit 2001? Wordt de kop niet te warm? Heeft de 156 extreem hogere onderhoudskosten als hij op LPG loopt?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Het zijn auto's uit de lease... rauw zoals ze er uitkomen. Beter dan andere handelaren die km-tellers terugdraaien, auto-history's vervalsen enz. enz... En nu het mooiste: Alfa dealers die slecht spreken over Milano halen zelf ook de auto's daar vandaan. Ze komen met een oplegger, trekken een stuk of zes auto's bij Milano vandaan en brengen ze vervolgens naar een cleaningbedrijf om zo de auto's uit hun eigen showroom te verkopen... met een heel ander verhaal qua history.Timmert schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:09:
Je hoort wel es wat twijfelachtige verhalen over Milano..
Bij Milano moet je gewoon goed kijken en dan kun je een prima auto kopen. Je moet gewoon rekeing houden met het feit dat je de auto na de koop moet voorzien van een grote beurt en misschien twee nieuwe banden.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Alfisti: Bedankt jammer dat je er niet bij kan zijn.
Buttje: Thx for the tips
Tot later
[ Voor 6% gewijzigd door -Sander- op 25-09-2005 06:27 ]
was jij zeker
ik heb weer genoten, hoewel ik het iets te druk vond op de weg (109 autos in de groep met fiat 500tjes....

Verder aardig rondgescheurd
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Tijdens SS was 60 ongeveer de gestelde grens
/me vol verwachting w8 op een race-report van Alfa_145
Ja .. hij leeft nog en met de 145 is het ook nog goed
Voorproefje
109 auto's in de baan, inhalen @random, veel schade en een paar auto's over hun dak ... gezellig
[21:39] Alfa_33: ik haalde links in
[21:39] --} ing._Buttje {--: jah da mag niet
[21:39] Alfa_33: jahwel
[21:39] Alfa_33: nu mocht alles
[21:40] --} ing._Buttje {--: owjahjoh???
[21:40] Alfa_33: _serious_
[21:40] --} ing._Buttje {--:![]()
![]()
![]()
[21:40] Alfa_33: daarom kon je ook geen ideale lijnen rijden
[21:40] --} ing._Buttje {--: lekkere bende dan!!!!!!!!!!
[21:40] Alfa_33: ze kwamen je links/rechts voorbij
[21:40] --} ing._Buttje {--: geen doden?!?!?!?
[21:40] Alfa_33: nee
[21:40] --} ing._Buttje {--: gewonden ?!?!?!?
[21:40] Alfa_33: ook niet
[21:40] --} ing._Buttje {--: schade dan ?!?!?
[21:40] Alfa_33: paar autos maar totall loss
[21:41] --} ing._Buttje {--: jah echt???
[21:41] Alfa_33: yep
[21:41] --} ing._Buttje {--: omg!!!!
[21:41] Alfa_33: aantal over de kop
[21:41] --} ing._Buttje {--: OMG!!!
[21:41] Alfa_33: en _heel veel _ dwars voor de .. bocht
[21:41] --} ing._Buttje {--: nou, ik hou je niet langer op .. tell us all about it @tweakers!!!!!!!
[21:41] Alfa_33: yep
[21:41] --} ing._Buttje {--:

Volgend jaar maar fijn meerijden @Spettacolo
[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-09-2005 21:48 ]
Zou best kunnenVoodoo_man schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:11:
ik heb wel een rode 145 gezien op de paddock, tussen nog veel meer 145tjes
was jij zeker
ik heb weer genoten, hoewel ik het iets te druk vond op de weg (109 autos in de groep met fiat 500tjes....)
Verder aardig rondgescheurd
Dat zou best kunnen ja!
Heb jou volgens mij ook op foto maar dat weet ik niet zeker..

Enkele cirquit pics
Ik heb een superdag gehad, mooi weer en een superdroge baan.
De Alfa beviel wederom super en de wegligging is echt
Leuke momenten waren:
* Subaru impreza die mij inhaalde op een rechstuk en ik hem in de bocht opweg naar het rechte stuk inhaalde
* Je prima Porsche's/ Fiat Uno Turbo's/etc. bij kan houden in de bochten en zelfs inhalen maar op de rechte stukken komt de 1.4 toch te kort om nog vlotter door te rossen.
Een minder moment was:
* De bocht voor het opgaan van het rechte stuk wilde ik een auto inhalen van links, hij zag mij niet en schoof opeens ook naar links. Hierdoor moest ik uitwijken in het gras, gelukkig zag ik het optijd gebeuren en bleef ik relaxed
Volgende keer absoluut weer!
Meer foto's en film zal volgen !
PS: kan wel weer een afspraak maken voor nieuw setje banden..
Alfa_145 schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:07:
[..]
Ik heb een superdag gehad, mooi weer en een superdroge baan.
De Alfa beviel wederom super en de wegligging is echt, de Toyo's bevielen ook zeer goed, wel heel erg jammer dat ze na een 10+ tal ronden _te_warm_ werden waardoor ik de pits in gegaan ben om ze te laten afkoelen.. (had graag 50min doorgereden).
.. kan me er niets bij voorstellen .. vorig jaar met SS 4x de baan opgeweest met de 90 @T1-S maar 0,0 problemen gekend. Weer was vergelijkbaar, maar wellicht wel ietsje kouder toen .. toch apart
Je zult iig wel flink je best gedaan hebben
edit: owjah, je hebt FWD, misschien maakt dat het verschil
Houden we je aan!Film zal volgen !
edit:
/me mist smeuïge verhalen over crashes!
[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-09-2005 22:16 ]
Prugna 155
zou stiekem weleens willen weten hoeveel 155's er nog in die kleur rondrijden ... weet dat er iig 2 zijn .. als dat er een is 3...
Verwijderd
En mazzel met je momentje in Bos uit.
Had net met Buttje uitgerekend dat er met 109 auto's op de baan ongeveer iedere 45 meter een auto zou rijden; dat is wel erg druk dan.

Vandaar dat ik het deze keer overgeslagen heb... en tevens om mijn banden te sparen aangezien ik daarnog een paar maanden mee door moet.
Ik ga volgend jaar dan ook liever meer 'Alfa only' circuit evenementen bezoeken ipv gemixt met andere merken.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Ik doe mijn best om vanavond een stuk film online te knallen!
Die zwarte is van Marcel en die rood met witte velgen van Arjan
Zitten die hier ook op het forum?
I don't want no cake, I want me some pie!
Klopt!FlotterPower schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:44:
[...]
Die zwarte is van Marcel en die rood met witte velgen van Arjan![]()
Zitten die hier ook op het forum?
Nee, die zitten wel op de 145 clubsite..
Thx!!
En nu vanaf vandaag met Madeno Racing veerpootbrug
Ik ben benieuwd straks naar mijn werk even een stukje testen

XXXVI
En je merkt ook gelijk of je banden genoeg grip bieden.
Veel strakker sturen, en minder overhellen!
Dezelfde ervaring als die ik ook had toen ik 1 op mijn 33 had gekocht
Madeno goed werk!
Gaan met die banaan
Wat is de beste manier om te verlagen? veren en schokbrekers? Of alleen veren ook voldoende? Ik ben niet van plan circuits op te gaan en dergelijk dus voor mij gaat het puur om het uiterlijk. Nu telt comfort ook ergens voor maar iets harder geveerd vind ik geen probleem. Wat is eigenlijk het max wat je kan verlagen hier in ons land met alle drempels & parkeergarages en dergelijke? 30mm? 40mm?
Wie weet waar ik replica GTA velgen op internet kan vinden? Heb even gezocht en dacht dat er best wel animo voor zou zijn. Tot zover 1 adresje gevonden voor circa 200 euro voor een GTA velg. Hoeveel kosten de originele eigenlijk?
Een mooie lederen dashmount zoek ik ook nog eigenlijk.. Dus iemand tips?
ehhhh..HOI
Is het goedkoopste en neem een fijn setje veren zoals bv Eibach oid.
Leren dashmounts kan je regelmatig vinden op marktplaats/ebay/speurders.
Wanneer krijg je de 147 ?
Hmz valt tegen hoor dat aanbod van dashmounts,, staan er maar 2 op marktplaats en geen eentje op E-bay.Alfa_145 schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:59:
Verlagen kan je tot ong 40mm met alleen veren..
Is het goedkoopste en neem een fijn setje veren zoals bv Eibach oid.
Leren dashmounts kan je regelmatig vinden op marktplaats/ebay/speurders.
Wanneer krijg je de 147 ?
Zaterdag kan ik hem ophalen.
http://shop.alfisti.net/T...rts-Spring-Kit::1749.html
Dit leek me trouwens wel een mooi setje. Reacties?
[ Voor 15% gewijzigd door krizzziz op 26-09-2005 20:32 ]
ehhhh..HOI
We hebben 2 leuke weken achter de rug en veel van Bali gezien.

BMW 535D
wb iig!!
Wel jammer dat ze geen Alfa's op Bali hebben
Onwijs mooie foto's. Ben benieuwd naar de rest en naar de videobeelden .. moeten nog maar eens een avondje plannen
[ Voor 102% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-09-2005 10:39 ]
Verwijderd
Er stonden een paar hele strakke wagens tussen!
In welke sessie reden jullie? Wij reden met 28 156's als laatste (

Verder nog ff met die eigenaar van die Porsche GT + GT2 staan praten. Erg relaxte maar doodnormale vent. Verder erg veel gezien en me prima vermaakt
Meer te zien op www.autofotos.nl (sessie R7) en www.alfaromeo156club.nl
Lomenaar in action
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 22:35 ]
Race??Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:40:
Wij reden met 28 156's als laatste () in sessie R7. 100+ auto's op de baan en een stelletje mongolen in Saab's en Mazda's vergalden de boel nogal. Zelfs zo erg dat bij een crash van een Saab 9.3 de race 10 min werd stilgelegd...

omg .. die drukte .. lijkt de A10 wel

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-09-2005 21:46 ]
Verwijderd
Nou ja, het was weliswaar vrijrijden maar er werd aardig doorgestampt. Vooral de GTA's en die gare maar opgeleukte Saab's reden toch behoorlijk door... GTA's 160+ op het rechte stuk met nog 2 versnellingen over
Maar ja, ik reed in ieder geval voor de lol rond; heb geen zin om de wagen total te rijden omdat er wat mafkezen het nodig vonden kort voor de Chicane met 100+ slalommend tussen 3 breed auto's door te wringen...

Ja, erg he? Dit was net na de start; wat later waaierde het pas een beetje uit. Er wordt al gesproken om gewoon volgend jaar met de club zelf een dag een circuit af te huren:omg .. die drukte .. lijkt de A10 wel
1) zonder al die ziekelingen die zich zo nodig willen bewijzen en koste wat het koste je net nog in willen halen om te winnen maar je daarbij bijna de vernieling in rijden;.
2) met een stuk minder auto's tegelijkertijd...
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 22:09 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-09-2005 22:01 ]
Verwijderd
Tja, zie de resultaten van de mafkezen (die MX3 is total...) uit onze sessie die zich niet konden bedwingen....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 22:16 ]
Verwijderd
Tja helaas dit keer bij ons niet. Op een gegeven moment reden er ook wagens tijdens onze sessie die al eens geweest waren (RS6, Donkervoort, opgeleukte Jappen, etc.):ing._Buttje schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:00:
Bij SS worden de auto's eerst opgesteld in 2 rijen en dan 1 voor 1 "losgelaten" met tussenpozen van 3 tellen ofzo .. en max 60 auto's!

Blijkbaar dacht de leiding: ach, toch de laatste sessie: laat iedereen er maar op....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 22:17 ]
Lommenaar: Idd, wij hadden ook van die maloten in onze groep.. werd zelf ook nog even professioneel van de baan gerost
Ben druk bezig met de film, heb hem op de HDD staan maar zoek nog space om het op te plaatsen..

Dure, hele dure grap
ehhhh..HOI
Ik denk dat die MX3 rijder er nog het allermeest ziek van is .. zo te zien leuke kar en er redelijk wat centen in gestopt .. een ware liefhebber! Hoop dat het zijn eigen stomme schuld is .. zo niet, ben je echt ziek!!!
Als je éénmaal het goede ritme qua sturen en aanremmen te pakken hebt, kun je trouwens rondenlang doorgaan .. zonder één centje pijn

@Alfa_145: 200 MB genoeg?
[ Voor 115% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-09-2005 22:25 ]
Verwijderd
Idd, al heeft die Mazda zeker meer schade. Het motorblok lag scheef, het linker portier zat klem tegen het achterscherm en de veerpoot rechtsvoor stak 10 cm meer omhoog dan de anderekRiZzZiZ schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:18:
Dat rechterachterwiel van die Saab![]()
Dure, hele dure grap

Verwijderd
Das waar maar je rijdt toch redelijk behoudend rond. Kwestie van veel anticiperen want ja: schade is niet verzekerd. Je kunt best hard rijden en voorzichtig omgaan, maar een paar dachten echt dat ze in Carmaggedon zaten...ing._Buttje schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:20:
Tjah, what can I say?! Het had mij ook best kunnen overkomen .. maargoed, ik probeer wel na te denken over wat ik doe en er is gewoon meer ruimte
Ik denk dat die MX3 rijder er nog het allermeest ziek van is .. zo te zien leuke kar en er redelijk wat centen in gestopt .. een ware liefhebber! Hoop dat het zijn eigen stomme schuld is .. zo niet, ben je echt ziek!!!
Als je éénmaal het goede ritme qua sturen en aanremmen te pakken hebt, kun je trouwens rondenlang doorgaan .. zonder één centje pijn..
!! waarlijk orgastisch !!
![]()
Schijnt dat die gast van die Mazda die bak net 2 weken had en hem nu opruimt (2,5 V6). Maar gezien zijn rijstijl van de rondes ervoor, zou het best wel eens eigen schuld kunnen zijn....
Hele verhaal staat ook hier (Bij forums/meeting verhalen en pics)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 22:59 ]
Omdat ik toch vrij lang ben, 2m04, en de ruimte niet super overhoud, ben ik samen met een vriend van me aan de slag gegaan de stoel verder naar achter te plaatsen.
Eerst maar eens de auto's dusdanig neerzetten dat we daglicht ter beschikking hebben, en de benodigde ruimte... zoals het hoort de Alfa op de oprit, en de Ford op straat
We lassen een U-profieletje achterop de huidige slede en boren we daar gaten in, zodat we de stoel 4,5cm naar achter kunnen plaatsen.
Wat een zooi, helaas vergeten foto's van het eindresultaat te maken. Alles is zoveel mogelijk losgemaakt en schoongemaakt.
Ondertussen ook nieuwe boxjes geplaatst, de originele alfa boxen klinken voor geen meter vind ik...
En de eigen gemaakte hoedenplank met 25cm Pioneer speakers, welke ik eigenlijk direct heb gemaakt toen ik de auto kocht...
Een vriend van me vond deze toevallig op de sloop, en dacht ffies aan me, hulde daarvoor
Passen, meten en slijpen.... en tenslotte alles ff aan elkaar bakken!
De stoel zit er inmiddels weer in, en die 4,5 cm extra ruimte merk ik zeer goed! Maar, de rugleuning verstelling zit in de stoel zelf. De handel aan het frame, dus moeten wij die handel nog aanpassen. De planning is om dat aanstaade zaterdag te doen
Donderdagavond ffies naar een beun, word de remkrachtverdeler achter gefixed, veertje is doorgeroest. Tevens een nieuw setje achterbanden erop (215 50 15) en word de uitlaat die ik zelf gemonteerd heb eventjes nagekeken want volgens mij rammelt hij iets
Volgende week ga ik hoogstwaarschijnlijk beginnen met schuren, paar vrienden hebben aangeboden te helpen. En als dat klaar is word de auto voorzien van een nieuw laagje Ferrari rode lak
[ Voor 8% gewijzigd door ephymerous op 27-09-2005 12:14 ]
XXXVI
Maar nu ben ik toch nieuwschierig, was het niet eenvoudiger geweest om de bevestiging in de auto zelf iets te verlengen naar achteren en aan de voorkant even 2 gaatjes erbij te maken? Dan had de hele stoel inclusief slede verder naar achteren gegaan en had je niet met de rugleuningverstelling gezeten.
Ennuh, die ab (najah, voorzover ab) van Sony heb ik ook... werkt prima
BMW 535D
Dankje, maar dat was niet makkelijker geweest... omdat de stevigheid van het frame aan de voorkant zit zeg maar, daar word hij ook bevestigd. Dan hadden we de bevestiging recht moeten buigen, en dat iets verder weer moeten verbuigen. En aangezien we beiden wel wat kunnen, maar liever niet aan punten zitten waar de kracht op komt te staan (zoals daar, en gordel) leek het ons op deze manier makkelijkerSoulfly schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:08:
Leuke foto's ephymerous... druk in de weer geweest dus...
Maar nu ben ik toch nieuwschierig, was het niet eenvoudiger geweest om de bevestiging in de auto zelf iets te verlengen naar achteren en aan de voorkant even 2 gaatjes erbij te maken? Dan had de hele stoel inclusief slede verder naar achteren gegaan en had je niet met de rugleuningverstelling gezeten.
Ennuh, die ab (najah, voorzover ab) van Sony heb ik ook... werkt prima
XXXVI
Op dat forum staat ook een filmpje van de crash!Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:33:
[...]
Das waar maar je rijdt toch redelijk behoudend rond. Kwestie van veel anticiperen want ja: schade is niet verzekerd. Je kunt best hard rijden en voorzichtig omgaan, maar een paar dachten echt dat ze in Carmaggedon zaten...
Schijnt dat die gast van die Mazda die bak net 2 weken had en hem nu opruimt (2,5 V6). Maar gezien zijn rijstijl van de rondes ervoor, zou het best wel eens eigen schuld kunnen zijn....
Hele verhaal staat ook hier (Bij forums/meeting verhalen en pics)
Zo te zien verliest hij gewoon zelf de controle en vliegt ie uit de bocht.... eigen schuld dikke bult dus.... maar ja wat wil je ook met zo'n rotte jappenbak.
Verwijderd
Klopt, filmpje heb ik ook gezien. Al moet ik wel zeggen dat min of meer te zien is dat hij enigszins gehinderd was door de auto naast hem. 100% eigen schuld is het denk ik niet maar met een behoudendere rit en anticiperen had dit zeker voorkomen kunnen worden....Specht schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:32:
[...]
Op dat forum staat ook een filmpje van de crash!
Zo te zien verliest hij gewoon zelf de controle en vliegt ie uit de bocht.... eigen schuld dikke bult dus.... maar ja wat wil je ook met zo'n rotte jappenbak.![]()

Hij kwam met z'n wielen in het gras, waarschijnlijk stuurde hij in een reflex te ver naar rechts en dook dus de vangrail in aan de andere kant. Als je op een circuit zit en alleen maar probeert zo snel mogelijk te gaan ga je van dat soort stomme fouten maken.Specht schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:32:
Op dat forum staat ook een filmpje van de crash!
Zo te zien verliest hij gewoon zelf de controle en vliegt ie uit de bocht.... eigen schuld dikke bult dus.... maar ja wat wil je ook met zo'n rotte jappenbak.![]()
[ Voor 7% gewijzigd door Clithopias op 27-09-2005 20:11 ]
Ik geloof dat je bij een FWD juist achter een stabilisator stang moet plaatsen, zie je ook vaak bij FWD race wagens dat het binnenste achterwiel de lucht in gaat bij een bocht.FMS schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:45:
Je hebt nu een upperstrutbrace, het zal wel wat effect hebben maar een lowerstrutbrace maakt pas duidelijk een verschil.
(verkorten van de veerweg does the trick ook wel btw)
Over overstuur gesproken

Bad BMW drifting
[ Voor 65% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-09-2005 20:15 ]
En dan krijg je ipv onderstuur een kont die naar buiten komt, kan je vroeger op het gas en ben je sneller de bocht uit. (is beetje redeneren, moet me d'r eigenlijk eens in verdiepen)ing._Buttje schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:13:
Jup omdattie dan achter minder grip krijgt en je daardoor een soort overstuur krijgt
(verkorten van de veerweg does the trick ook wel btw)
Voor wie het MX3 filmpje gemist heeft ..
http://members.home.nl/tilburgs82/Zandvoort%20ongeluk.WMV
edit:
Als we dan toch in de filmpjes zitten .. hier wordt een 164 gesloopt
http://media.putfile.com/Ouch-Handmade
[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-09-2005 20:32 ]
Keihard knallen met een 1.4 TS
Ohjah, let niet op mij als ik geirriteerd word van de langzame kleine auto'tjes

http://www.alfa90register.nl/overig/145/Alfa145.wmv
Veel plezier
En thx to buttje voor het hosten!
[ Voor 21% gewijzigd door -Sander- op 27-09-2005 22:32 ]
w00t, kga morgen ffies kijken als ik thuis ben, ma ligt hiernaast te slapen... gaat veel geluid niet waarderenAlfa_145 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:26:
De film staat online, totaal 9 ronden achter elkaar 27min film..
Ohjah, let niet op mij als ik geirriteerd word van de langzame kleine auto'tjes![]()
(en over het remmen
)
Veel plezier
Ik heb zelf ook weer wat.... ***zucht***
Toen ik mijn Alfa kocht zat er in het richtlampje geen lampje. Het voorlampje ging in tegenstelling tot het leeslampje achter ook niet uit als ik deuren op slot draaide... en aan als ik deuren los doe.
Vandaag wilde ik eventjes een lampje gaan ophalen, dus ik het gedeelte eruit gehaald... blijkt dat het bij de antenne ooit lekte en dus hele zooi verroest is daar. (Niet het dak hoor, godzijdank) En dat er daar aardig geknooid is met de elektronica, welke ik dus weer origineel wil...
Mijn logisch verstand zegt dat er in het stekkertje een 4 puntje behoord te zitten. Deze zal wel doorgeroest zijn. De draadjes die afgetapt zijn zijn waarschijnlijk voor het nep alarmlampje bedenk ik me net.
Klopt dit? Hoort er een 4e puntje te zitten? En het lampje voor moet toch ook zo in te stellen zijn dat deze aangaat als je een deur los doet. En zodra je de auto op slot draaid uit gaat?
XXXVI
Weer een leuk stukje kijkplezierAlfa_145 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:26:
Ohjah, let niet op mij als ik geirriteerd word van de langzame kleine auto'tjes![]()
(en over het remmen
)
Veel plezier
Je antenne is dus in 't verleden door een aardige prutser geplaatst. (Normaliter heeft de 155 helemaal geen dak antenne)
Wat je kan doen is een 155 opzoeken op de sloop en daar de unit + stekker uithalen. Dan ben je gelijk van 't hele roest gebeuren af. Schoonmaken kan wel, maar een andere is eenvoudiger en hoeft opzich niet bijzonder veel te kosten.
Gezien het aantal kabeltjes zou je inderdaad een 4 polige aansluiting moeten hebben. Op de unit tel ik er zo maar 3. Zit die niet toevallig vastgeroest in de stekker? De stekker heeft i.i.g. plus / min / schakel en waar de groen-rode voor is.... dat wil me zo niet te binnen schieten.
BMW 535D
1ste reactie: hmmmm ... wel erg gezellig daarzoAlfa_145 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:26:
(en over het remmen
)
2e reactie: hmmmm ... mjah .. goh .. dúúúúús

@16:30+ is wel een spannend moment .. en @20:30+ had ik ook zoiets van goh, gaat die 33 die lijn wel halen, maargoed .. je zet hem er gewoon omheen dus hij zal wel moeten, maar met de 90 was ik gewoon de baan over gedweild en had ik bij je in je deur gezeten

Die Renaultjes zijn echt bizar! En die Saab wil ook wel ...
Ook die Subaru en Delta gaan er lekker vantussen zeg .. tsjongejonge .. en het past ook nog allemaal

En dat je voorbanden het er niet zo meeëens waren kan ik inkomen, je stuurt veel krapper door de bochten dan het qua asfalt had gekund .. je kunt veelvuldig veel meer naar buiten uitkomen .. van curbs naar curbs rijden, maar jij komt "gewoon" in het midden uit (mede wegpiratengebruikers ff uitgezonderd dan). Je gaat bochten in zo van "goh, dat ga ik zo niet halen, nah dan sturen we nog wat verder in .. ooow nu komt er een auto om me heen, nah dan sturen we nog wat verder in" ... met als gevolg dat je volgens mij de voorwielen er relatief haaks onder hebt en je zijdelings over de zijkant van de band door de bocht rolt ...... zegmaarrr .. zoiets ... is dat niet onderstuur ofsow?!
Imho ook grotendeels door de stuurbekrachtiging van de 145 (mijn moeders 145 kennende ..) veroorzaakt, het gaat zó f*cking gemakkelijk, dan zou ik met de 90 echt zoiets gehad hebben van ... hmmm

Nahjah, het maakt ook niet uit ... het was toch chaos

npEn thx to buttje voor het hosten!
[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-09-2005 23:51 ]
Verwijderd
Ik heb in files op de A2 gestaan waar het minder druk was dat dit.
Hoop rechtuitcoureurs trouwens, snel tussen de bochten in de bocht alles en iedereen ophouden.
Zie ook nog een bekende langsfietsen rond 15:30 (witte AX met turquoise bumpers).
16:38 is trouwens wel een momentje amigo.
Kleine tip nog als je ooit eens op een leger Zandvoort rijdt waar je zelfs lijnen kunt rijden.
Een hoop bochten kun je beter (veel) later insturen dan je nu doet, bijv. Tarzan, het Scheivlak en Bos uit (heet tegenwoordig Luyendijk bocht geloof ik). Scheivlak en Bos uit liggen zelfs curbstones aan de binnenkant om je te helpen, de bedoeling is om pas helemaal 'binnen' te komen op het moment dat je ter hoogte van die curbs bent.
Maakt met een fwd misschien nog niet zo heel veel uit (zeker in deze file niet
Wel een gaaf filmpje, kwaliteit is echt goed voor onboard beelden van een statief af!
(reden ook lambo's enz mee..)
Hopenlijk leren ze ervan en doen ze het de volgende keer beter.
Hier nog een paar QV filmpjes..
http://www.youtube.com/watch.php?v=zY5H4YCvKlA
http://www.youtube.com/?v=T4ZsrOm038Y
[ Voor 26% gewijzigd door -Sander- op 28-09-2005 19:12 ]
Nice, thanks voor replyen... binnenkort eens opzoek naar een 155 op de sloopSoulfly schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:27:
Bij de 155 hoort het zo te zijn dat i.d.d. de binnenverlichting gaat branden zodra je de deuren los doet. Als je de deuren daarna weer dicht doet behoord het inderdaad even aan te blijven (om zo b.v. het contactslot te kunnen vinden).
Je antenne is dus in 't verleden door een aardige prutser geplaatst. (Normaliter heeft de 155 helemaal geen dak antenne)
Wat je kan doen is een 155 opzoeken op de sloop en daar de unit + stekker uithalen. Dan ben je gelijk van 't hele roest gebeuren af. Schoonmaken kan wel, maar een andere is eenvoudiger en hoeft opzich niet bijzonder veel te kosten.
Gezien het aantal kabeltjes zou je inderdaad een 4 polige aansluiting moeten hebben. Op de unit tel ik er zo maar 3. Zit die niet toevallig vastgeroest in de stekker? De stekker heeft i.i.g. plus / min / schakel en waar de groen-rode voor is.... dat wil me zo niet te binnen schieten.
Toffe filmpjes, ook je eigen hoorAlfa_145 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:54:
Bijna iedereen van onze club hoorde ik klagen over de drukte en de _te_ grote verschillen van de auto's..
Hopenlijk leren ze ervan en doen ze het de volgende keer beter.
Hier nog een paar QV filmpjes..
http://www.youtube.com/watch.php?v=zY5H4YCvKlA
http://www.youtube.com/?v=T4ZsrOm038Y
[ Voor 51% gewijzigd door ephymerous op 28-09-2005 19:37 ]
XXXVI
Over het algemeen rijden die gasten met veel te dure wagens juist alsof ze een doosje eieren op de motorkap hebben staan .. rechte stukken gaat nog wel, maar die bochten zijn zo eng!!Alfa_145 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:54:
Bijna iedereen van onze club hoorde ik klagen over de drukte en de _te_ grote verschillen van de auto's..

Het zijn juist die aso's (bijv. die Renaultjes en Uno's) die niet nadenken en hem er blindelings naast zetten op de meest onnozele plaatsen ervan uitgaande dat die gast:
(a) hem wel gezien heeft
(b) hem lief vind en geheel uit eigen beweging opzij gaat
(c) een beschermengeltje heeft wat ertussen gaat staan als het *BOEM* doet
(d) Rubens Barrichello heet die net teamorders gehad heeft dat ie "Schumacher" voorbij moet laten

Anyway .. ze zijn niet goed snik! Er rijden er genoeg rond die net voor het eerst de baan op zijn (en niet zoals onze grote vriend
Wat zetten we er tussen?!Hopenlijk leren ze ervan en doen ze het de volgende keer beter.
[ Voor 18% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-09-2005 21:15 ]
Klik
Overigens ben ik niet die persoon in de Panda of die ernaast zit
[ Voor 15% gewijzigd door bbrother op 28-09-2005 20:53 ]
Heeeeeej, we hebben toch niks tegen oude auto's hé?!bbrother schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:51:
Persoonlijk pleit ik ervoor om de veel te oude autos van het circuit te verbannen.
edit: oude auto te koop
/me schopt Clithopias
[ Voor 26% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-09-2005 21:01 ]
Nee, "oud" is in dit geval een groot begrip wat bij sommige wat onsteltenis teweeg kan brengen, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel met "te oud"ing._Buttje schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:58:
[...]
Heeeeeej, we hebben toch niks tegen oude auto's hé?!
edit: oude auto te koop
/me schopt Clithopias

zoiets ..

En die gast rijdt mooi de ideale lijn en als die idioot van de Uno had opgelet had ie dat gesnapt en had ie hem NOOOOOOOOOOOIT tussen die Spider en de curbs gezet, want (hence) daar zijn curbs nu juist voor .. daar kom je op uit als je de lijn rijdt ... en die Spider heeft evenveel recht van baan! Sterker nog, het is juist de Spider die recht van baan heeft want de Uno is de inhalende partij en dies doorgaans verantwoordelijk voor de inhaalactie! al zal die regel hier ook wel niet gegolden hebben

Ik ben der niet geweest, maar 2 filmpjes gezien (onderandere van die bijna aangereden uno van ^^ maar ik vind het er belachelijk druk, er is gewoon TOTAAL geen rekening mee gehouden met het vermogen, echt alles rijd door elkaar van die slome oude bakken tot porsche`s...Volgens mijn had de organisatie beter per categorie aan kunnen stellen per type auto of auto`s met bepaald vermogen in een categorie onderverdelen.
Zo voorkom je evt. aanrijdingen zoals ook met beginnende cirucuit rijders. Laat ze die dan gewoon met een safty car mee rijden in een categorie dat is voor die mensen wat minder stress als gewoon tussen de volle mep rijden....Ik vind dit persoonlijk (maar heb vrij weinig circuit ervaring, zelf wel een keer @ zandvoort gereden overigens) maar erg slecht van de organisatie. is er niemand in de organisatie die zijn volle verstand heeft gebruikt..Laat ze voor de gein eens kijken naar een ander circuit hoe ze daar die dagen organiseren.
Aldus mijn punt in deze discussie
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Dit topic is gesloten.