[PC] Black & White 2 - Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 8.187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
misschien moeten we een nieuw topic starten "[PC] Black & White 2 - Klaagmuur - Deel 1"
:/ :|

[ Voor 12% gewijzigd door Bulls op 12-10-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
Ik heb een beetje problemen met de gestures voor miracles. Ik zit de hele tijd een mooie W te maken (action button indrukken en op de grond W maken) zodat ik water miracle krijg (die heb je standaard al) maar het lukt niet :S Af en toe doet ie het wel maar meestal niet. Hebben jullie hier ook last van of doe ik iets fout?

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:11
Ik wil niet vervelend doen, maar als ik in taskmanager kijk slurpt ie maar liefst 910 MB aan mem op :9~ Of ben ik de enige die dat heeft .........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RoaDHouse schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:53:
Ik wil niet vervelend doen, maar als ik in taskmanager kijk slurpt ie maar liefst 910 MB aan mem op :9~ Of ben ik de enige die dat heeft .........
Hoeveel geheugen heb je? En wat zijn je verdere specs? Hier neemt ie maar 600MB in beslag met een AMD 64 3200+ en een 9800 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
RoD schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:54:
[...]

Hoeveel geheugen heb je? En wat zijn je verdere specs? Hier neemt ie maar 600MB in beslag met een AMD 64 3200+ en een 9800 Pro.
1024mb .... maar volgens mij moet ik er nog 1024 bij doen voor de spellen van tegenwoordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

WSaeNoTSoCK schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:42:
niet dus, ja de nieuwelingen vinden het super, maar die hebben de voorgangers nooit gespeeld.
(en je hoeft ze het niet te laten doen want ze zijn te verwend en het ziet er niet meer uit)
Ik heb BW1 gespeeld en ik vind BW2 gewoon leuk/goed? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb deel 1 ook gespeeld en vond die gewoon niet goed, en deze is al stukken beter ok zitten hier en daar wat dingen bij die water beter hadden gekunt maar over het algemeen vind ik het gewoon een toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Gizz schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:00:
[...]

Ik heb BW1 gespeeld en ik vind BW2 gewoon leuk/goed? :P
Ik heb BW1 en Creature Isle gespeeld. Ook ik vind BW2 te gek. Creature is prima op te voeden, alleen ff op een andere manier. Geen leash good, leash evil.. gewoon 1 leash waar je in de pop up ziet wat er gaan gebeuren als je action gebruit. Top.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RoaDHouse schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:56:
[...]

1024mb .... maar volgens mij moet ik er nog 1024 bij doen voor de spellen van tegenwoordig :)
Als je de settings op high hebt, dan gebruikt het ook meer geheugen, dus als je je verdere specs nou even geeft...
Ik heb het zelf op normaal @1024*768 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
RoD schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:22:
[...]

Als je de settings op high hebt, dan gebruikt het ook meer geheugen, dus als je je verdere specs nou even geeft...
Ik heb het zelf op normaal @1024*768 staan.
ik draai op 1024x768 met alles op high ..... P4 3.2 HT dual channel ... maar dat is niet belangrijk ... ik denk als ik 2 gig mem heb loopt het beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

1 leash is dus fout , je hebt

een leash voor free will
een voor soldier
een voor entertainment
een voor builder
een voor gatherer

Tevens moet je eerst een circel op de grond maken en dan pas kun je een hartje of een w maken. Probeer maar , tevens moet je ook zorgen dat je in je eigen invloed bent

Ook als jeje dorp zover uitbouw tot aan de tegenstander dan nog kun je alleen miracles casten in het gedeelte dat jij alleen beheerst

Tevens valt het me dan op dat mijn mannetjes de tegenstanders muur weer opbouwd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RoaDHouse schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:38:
[...]

ik draai op 1024x768 met alles op high ..... P4 3.2 HT dual channel ... maar dat is niet belangrijk ... ik denk als ik 2 gig mem heb loopt het beter :)
Dat is wel belangrijk, want als je het op 800*600 draaide, en alles op low, dan was er iets mis :) Als je het op high draait zou het inderdaad best kunnen dat een extra reepje geheugen zinvol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een koe die weigert te bouwen. :( Als ik hem de opdracht geef, gaat ie zich enorm staan krabben op z'n rug (typisch koeientrekje waar ik me mateloos aan erger) en dan loopt ie weg om wat anders te doen. Ik moet het echt 10 keer proberen voordat ie eindelijk wat blokjes hout uit de lucht tovert, zelfs met de builders leash om.
Voor patch 1.1 had ik een tijger, die bouwde wel meteen alles supersnel, en vaak ook nog eens uit zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
hm.. spelletje speelt best wel snel uit.. zit nu in land 8, na misschien 6u spelen.. en dan als good ook nog.. een beetje een stad bouwen en je hebt elk level zo af, op 7 na, daar krijg je dan alle steden op de grootste na, maar die is maar half afgebouwd, en zitten gruwelijk weinig ventjes in.. bouw 150 soldaatjes + 2 Sirenen en je hebt m zo.. maar ik vind het wel cool dat het dit keer speelbaar is :D
maar goed.. het is nog steeds gehaast afgeleverd.. als je kijkt naar de rare bugs die ik af en toe tegenkom.. en dan een $&*$patch van 106mb die je met een 50kB/s van een EA server af moet trekken.. klantenservice weer hoor.. maar ja, het zal allemaal wel voor deze prijs ;)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:51:
Ik heb een koe die weigert te bouwen. :( Als ik hem de opdracht geef, gaat ie zich enorm staan krabben op z'n rug (typisch koeientrekje waar ik me mateloos aan erger) en dan loopt ie weg om wat anders te doen. Ik moet het echt 10 keer proberen voordat ie eindelijk wat blokjes hout uit de lucht tovert, zelfs met de builders leash om.
Voor patch 1.1 had ik een tijger, die bouwde wel meteen alles supersnel, en vaak ook nog eens uit zichzelf.
geef m dan ff dat commando terwijl je m aan de lijn hebt (dus gewoon ff op L douwen, commando, L weer af, en dan bouwt ie m wel). voor de rest geen idee of het aan die koe ligt, mijn tijger doet het ook af en toe wel, en af en toe niet.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
Stronkie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:40:
Tevens moet je eerst een circel op de grond maken en dan pas kun je een hartje of een w maken. Probeer maar , tevens moet je ook zorgen dat je in je eigen invloed bent
ah ok, bedankt
Ook als jeje dorp zover uitbouw tot aan de tegenstander dan nog kun je alleen miracles casten in het gedeelte dat jij alleen beheerst

Tevens valt het me dan op dat mijn mannetjes de tegenstanders muur weer opbouwd :S
Ja dat wist ik, anders zou het spel ook wel heel makkelijk worden zodra je fireball hebt :P

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Gisteren het spel ook de hele avond gespeeld. Serieus super _O_ Tot zover nog een best wel geslaagd 2e deel. Introfilmpje vond ik wel een _beetje_ cheap, leek nogal op die van het eerste deel. En je krijgt niet meteen alle dingen in de tutorial, zoals spells. Het is dat ik het eerste deel veel heb gespeeld, maar mensen die er pas bij dit deel inspringen zullen toch soms even achter hun oren krabben omdat het soms een beetje onduidelijk is naar mijn mening. Verder ziet alles er lekker uit, creatures zien er ontzettend O+ uit. Tiger unlocker heb ik niet geprobeerd maar ben voor de koe gegaan. In het eerste deel heb ik al teveel met de tijger gespeeld, wou even wat anders.
Je creature opvoeden is ook simpel. In het begin volg je hem gewoon een tijdje, leert hem wat acties af en aan, en laat hem dan even zelfstandig lopen zodat je verder kunt gaan met het opbouwen van je village. Om de tijd even aaien en hij is weer gelukkig :)

't is dat ik zo naar school moet, maar oei wat ben ik blij als ik weer thuis ben :+

[ Voor 5% gewijzigd door Bleet op 13-10-2005 08:36 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Iemand cheats voor dit spel ? O-)
Heb al wat zitten rommelen in txt files maar dat schijnt hij niet echt te pakken zeg maar ..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
is het niet zo dat de creature op latere eilanden groter kan worden? want ook in BW1 met de "creature changere" was hij op island 1 nog niet zo groot als hij eigenlijk al was, en als je dan voorbij de wolf was van eiland 2 (of 3) dan was hij ineens veel groter.

ook snap ik niet, nu in BW2 heb ik een tijger, en die heeft al muscle 99% en toch kan hij iets grotere stenen niet optilen :|

oh en ik zag 2 jaar geleden screenshots van black&white 2 en daar zag je een creature (koe) die was doorzeefd met pijltjes/speertjes is dat nu ook zo dat ze erin blijven zitten? (heb ik nog niet kunnen waarnemen)

[ Voor 23% gewijzigd door Bulls op 13-10-2005 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

AAaaarrgghhhh ... heb ik net dat level gehaald door Impressiveness (je moet blijkbaar veel geduld hebben in dit spel), kom ik bij het volgende land (Japan), valt eerst het geuild weg en daarna slaat het spel helemaal vast ... :( :( :( |:(

Ze moeten nog veel fixen daar bij Lionhead.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap ook dat Siren Wonder niet. Had die gekocht, gebouwd, opgeladen, doe dat wonder op een troep soldaatjes ergens ver weg. Mooi FMV, en al die soldaatjes werden normale burgers, maar vervolgens gingen ze naar de dorpen van m'n tegenstander :? Was het niet de bedoeling dat ze naar mij toe zouden komen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
WSaeNoTSoCK schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:17:
oh en ik zag 2 jaar geleden screenshots van black&white 2 en daar zag je een creature (koe) die was doorzeefd met pijltjes/speertjes is dat nu ook zo dat ze erin blijven zitten? (heb ik nog niet kunnen waarnemen)
Dat is een hele oude feature die het helaas niet gehaald heeft volgens mij.
Arfman schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:19:
AAaaarrgghhhh ... heb ik net dat level gehaald door Impressiveness (je moet blijkbaar veel geduld hebben in dit spel), kom ik bij het volgende land (Japan), valt eerst het geuild weg en daarna slaat het spel helemaal vast ... :( :( :( |:(

Ze moeten nog veel fixen daar bij Lionhead.
Wel een heel groot deel van het geklaag in dit topic komt van jou af Arfman. En bovendien gaat het ook steeds over hetzelfde: Wegvallend geluid en vastlopers. De specs van je gaming PC zouden B&W2 gewoon aan moeten kunnen, dus OF het is tijd voor nieuwe drivers OF een reinstall oid.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:51:
Het probleem bij mij was dat er niet genoeg hout en/of ore lag daardoor ging ie niet bouwen. Daarom zorg ik er meestal voor dat er genoeg ore en/of hout ligt bij het gebouw en dan bouwt ie lekker door :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Jerry schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:29:
[...]

Het probleem bij mij was dat er niet genoeg hout en/of ore lag daardoor ging ie niet bouwen. Daarom zorg ik er meestal voor dat er genoeg ore en/of hout ligt bij het gebouw en dan bouwt ie lekker door :).
mijn tijger gaat zelf hout halen, en als het er niet is in de storage pit gaat hij het zelf harversten :D

of graan hij doet eigenlijk van alles uit zichzelf behalve workouten (hij is al 99% stenght daar niet van maargoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Ben in het level van de Aztecs, wel grappig dat ze in het level de Nazca lines verwerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nhaixatael schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:18:
wat mij vooral tegenvalt van dit spel is vooral de AI van je creature.
het is nu meer een robot die je wat dingen kan afleren en aanleren en dan doet het maar wat,
dat spontane wat B&W1 had is er grotendeels uit imho

tribute systeem is ook behoorlijk lame, vond het mn creature dingen leren door mij na te doen een stuk leuker dan gewoon maar met tribute points wat spells kopen

en dan nog de grote van hoe een beest word, hij word nauwelijks groter dan de gemiddelde muur.. beetje jammer terwijl ze juist op de screens zo groot lijken
In een tutorial word daarover verteld. Je moet de tijger meer free will geven. Als je hem constant laat bouwen word het idd een robot. Met F3 zie je meer info over je creature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoe zorg ik ervoor dat m'n aapje spieren krijgt? Hij rent de hele tijd heen en weer met hele bomen (hij vindt het leuk om ze ergens anders te planten :P ), en hij doet aan gewichtheffen met villagers, maar z'n muscle blijft op 0% staan. Fitness staat wel altijd op 100%, maar ik wil spieren :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Gizz schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:06:
Hoe zorg ik ervoor dat m'n aapje spieren krijgt? Hij rent de hele tijd heen en weer met hele bomen (hij vindt het leuk om ze ergens anders te planten :P ), en hij doet aan gewichtheffen met villagers, maar z'n muscle blijft op 0% staan. Fitness staat wel altijd op 100%, maar ik wil spieren :)
villagers zijn niet echt zwaar voor um he ;) probeer eeeens stenen, zo groot als tie pakken kan. en daarmee gewichtheffen.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
[quote]_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:35:
Hoe krijg je dat monster uit die ore mine? ik heb alle spels al geprobeerd, maar hij heeft het nog steeds erg naar z'n zin en ik heb toch echt ore nodig nu :)
quote]

ik heb deze quest opgelost door zo'n zieke koe te voeren. natuurlijk kon ik er niet bij, dus eerst mn beest zo'n koe laten halen en kan je m in de mijn droppen. ik hoorde dat je ook een groot leger eropaf kan sturen.
echter daarna crasht B&W steeds. heeft iemand dit ook gehad? En verhelpt de patch dit (ookal zal ik overnieuw moeten beginnen)
specs:A643000+,1GbRam, 9800Pro niks overgeclocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:08
Steffy schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:37:
Ben in het level van de Aztecs, wel grappig dat ze in het level de Nazca lines verwerkt hebben.
Alleen jammer dat die dan weer niks met de Aztecs te maken hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:51:
[...]

In een tutorial word daarover verteld. Je moet de tijger meer free will geven. Als je hem constant laat bouwen word het idd een robot. Met F3 zie je meer info over je creature.
ja das wel waar, maar tis zo makkelijk om je creature dingen tel eren, normaal moest je opletten. nu rommel je gewoon wat in dat build menu met dingen die hij wel en niet mag en klaar.. geen omkijken naar.

wat ik bedoel is dat je minder betrokken bent met je creature

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

CeeDeeS schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:43:
[...]

Alleen jammer dat die dan weer niks met de Aztecs te maken hebben...
:P Das waar maar het komt wel uit of rond het gebied waar ze leefden, het idee is leuk. Volgens mij alleen bijna niemand wat het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

WSaeNoTSoCK schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:31:
[...]

mijn tijger gaat zelf hout halen, en als het er niet is in de storage pit gaat hij het zelf harversten :D

of graan hij doet eigenlijk van alles uit zichzelf behalve workouten (hij is al 99% stenght daar niet van maargoed)
Dat doet ie bij mij ook, maar nadat ie dat gedaan heeft is ie alweer vergeten dat ie aan het bouwen was :X. Dan gaat ie weer wat anders doen ipv bouwen erg irritant.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Klopt, ik had ook in level 2 dat-ie 13 huizen moest bouwen. Nadat ik alle Builders had afgeslacht (anders kreeg het arme beest geen kans :P) probeerde ik hem 13 huizen te laten bouwen .. nou, vergeet het maar. Hij heeft er gedurende een uur welgeteld 1 gebouwd, dus de AI van het mormel klopt volgens mij van geen kant. MAargoed, ik zal stoppen voordat mensen zeggen dat ik teveel klaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik heb v1.1 maar nog steeds crashed die om het half uur :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

8)7 Soms snap je echt niks van het spel, in deel 1 waren die mensen net konijnen, ik zal het maar netjes uitleggen want modjes zien lang niet altijd de humor van een opmerking is mijn ervaring, maar ik heb kinderen nodig voor een quest, maar die krengen willen maar niet, wel 10 breeders maar ho maar, btw er zitten nu 800 mensen in mijn stad en er zijn voor 360 mensen huizen maar je wordt niet evil ofzo van die kanslozen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Arfman schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:47:
Klopt, ik had ook in level 2 dat-ie 13 huizen moest bouwen. Nadat ik alle Builders had afgeslacht (anders kreeg het arme beest geen kans :P) probeerde ik hem 13 huizen te laten bouwen .. nou, vergeet het maar. Hij heeft er gedurende een uur welgeteld 1 gebouwd, dus de AI van het mormel klopt volgens mij van geen kant. MAargoed, ik zal stoppen voordat mensen zeggen dat ik teveel klaag.
Gewoon niet laten builden , de beloning was volgens mij maar 3000 tribute ofzo.

Overigens houd ik me niet zo met het mormel bezig , alleen maar even in soldier mode om muren van tegenstanders neer te halen zodat mijn leger het dorpje kan invaden. Ik heb overigens zo min of meer alleen breeders , paar skyscrapers en _flink_ wat ventjes om de tegenstander mee te bestormen. Siege weapons doe ik niet aan , daar heb ik mijn beestje voor :P

Trouwens dat beestje in jappen-land 2 is erg makkelijk , tenzij er een leger van ze erom heen staat.

Zijn er trouwens nog meer mensen die overal storage buldings neergooien om je influence te vergroten? Ik bouw die dingen overal zodat ik de legers manual kan afmaken >:)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arf ..je klaagt teveel... :P

(maar ben het wel met je eens ...nog teveel bugs aanwezig)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nap

Waah! Daar word ik nou zo pissig van: Ik start hem vanochtend op, zegt ie, na alle reclame dat er een fout is opgetreden in white.exe :( . Ik installeer hem opnieuw en een nieuw profile doet het wel gewoon. Ik zet mijn profiel weer waar die stond, en ja hoor, er is een fout opgetreden! Saves weg, creature weg, alles weg, lekker hoor! :( :( :(

Tx to: @internetofshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Steffy schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:52:
8)7 Soms snap je echt niks van het spel, in deel 1 waren die mensen net konijnen, ik zal het maar netjes uitleggen want modjes zien lang niet altijd de humor van een opmerking is mijn ervaring, maar ik heb kinderen nodig voor een quest, maar die krengen willen maar niet, wel 10 breeders maar ho maar, btw er zitten nu 800 mensen in mijn stad en er zijn voor 360 mensen huizen maar je wordt niet evil ofzo van die kanslozen >:)
Steffy , even een Nursery bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Simmie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:02:
[...]

Gewoon niet laten builden , de beloning was volgens mij maar 3000 tribute ofzo.
Klopt, maar ging om het idee :)
Zijn er trouwens nog meer mensen die overal storage buldings neergooien om je influence te vergroten? Ik bouw die dingen overal zodat ik de legers manual kan afmaken >:)
Hoe bedoel je, manual afmaken ? Je bouwt ergens in je influence kring een storage building en dan ? Ik bouw zoveel mogelijk tempels om mijn influence te vergroten, ik kom om in die dingen na een tijdje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Mijn grootste leger is 2 mannetjes geweest totop heden ('k zit nu in die woestijn world). Legers van de tegenstander is een questie van 1 vuurbal d'r op en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Arfman schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:34:
Hoe bedoel je, manual afmaken ? Je bouwt ergens in je influence kring een storage building en dan ? Ik bouw zoveel mogelijk tempels om mijn influence te vergroten, ik kom om in die dingen na een tijdje 8)7
Influence vergroten (bijv door tempels, maar storages werkt beter :P) tot aan de muur van je tegenstander en dan lekker alles plat gooien met fireballs en lightnigs zodat je eigen leger binnen een paar minuten de hele stad over kan nemen :)
(Soort van toweren uit Warcraft 3)

Wat duurt die 2e Japanse wereld trouwens gigantisch lang ..

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:22

The Legend

*Plop*

In BW1 kon je met het bewegen van je hand ook spells activeren. Nu in deel 2 heb ik wel dat "ding" ervoor gekocht (net zoals de ability om meerdere dingen tegelijk op te pakken) maar hoe werkt dat nou? Gewoon het figuur maken met je hand werkt niet iig, tis vrij irritant om steeds terug te moeten naar je spell gebouw om een spell op te pakken :/

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Laatst online: 10-09-2022
The Legend schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:36:
In BW1 kon je met het bewegen van je hand ook spells activeren. Nu in deel 2 heb ik wel dat "ding" ervoor gekocht (net zoals de ability om meerdere dingen tegelijk op te pakken) maar hoe werkt dat nou? Gewoon het figuur maken met je hand werkt niet iig, tis vrij irritant om steeds terug te moeten naar je spell gebouw om een spell op te pakken :/
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar iemand zei eerder in dit topic dat je eerst een cirkel moet maken en daarna bijvoorbeeld een W (voor water)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoddXX2
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 11:11
The Legend schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:36:
je kan je spells zowiso in de toolbar selecteren, is wat minder werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Maar met je hand is vetter :P Kzal de tip van ebbo es proberen, thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar uurtjes spelen mis ik meteen al een paar dingen uit het eerste deel. Je kan niet meer aangeven hoeveel je wil dat er geworshiped moet worden? :/ Je hebt geen ultra-vette tempel meer.

En ja die toolbar is een praktische toevoeging maar haalt een pak charme weg.

Nog eens wat in verdiepen want ik vind het tot nu toe een héél ander spel dat me volgens mij veel minder gaat bevallen dan het eerste deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:52:
Na een paar uurtjes spelen mis ik meteen al een paar dingen uit het eerste deel. Je kan niet meer aangeven hoeveel je wil dat er geworshiped moet worden? :/ Je hebt geen ultra-vette tempel meer.

En ja die toolbar is een praktische toevoeging maar haalt een pak charme weg.

Nog eens wat in verdiepen want ik vind het tot nu toe een héél ander spel dat me volgens mij veel minder gaat bevallen dan het eerste deel.
Laat het ons het even weten, ik ben bij land 5 het spel echt gaan waarderen. Ook m´n creature :) die is nu 89% free will.. geniaal. Het bouwen van steden is echt super gaaf uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik ben net klaar met land 3 maar ik vond het bouwen van je stad juist beperkt, wat kun je nu bouwen aan dingen die echt functioneel zijn? Een huis, een tempel, voorraadgeval, creature huis :p, en wat opsmuck om je impresiveness te vergroten (lampjes, beeldjes, waterput.. allemaal rotzooi waar je niets mee kunt verder). Komen daar in de volgende levels nog wat gebouwen bij? Ik vind het tot nu toe zo ontzettend simpel allemaal, die legers van de tegenpartij veeg je met 2 vingers in de neus van de map en die dorpjes komen je met open armen tegemoet als je je stad volbouwt met ongein 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 12:15
Heh ik vind het altijd wel cool dat als ik met mn leger van 200 man naar een stad marcheer voordat ik daar ben ze al mijn kant opkomen met zo'n vlag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 17:18
Ik snap wat je bedoeld. Er komen gene gebouwen meer, dus alles wat je ziet bij tribute, dat is het.
Op singleplayer gebied gebruik ik geen muren. Wanneer een platon naar mij komt pak ik gewoon een vuurbal. Een creature kost ongeveer 3 a 4 vuurballen om dood te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 13:06
Caboman schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:43:
Ik snap wat je bedoeld. Er komen gene gebouwen meer, dus alles wat je ziet bij tribute, dat is het.
Op singleplayer gebied gebruik ik geen muren. Wanneer een platon naar mij komt pak ik gewoon een vuurbal. Een creature kost ongeveer 3 a 4 vuurballen om dood te krijgen.
Je creature vuurbalen laten gooien us nog veel leuker :D

Nu heeft mijne lightning en vuurbal miracles. Kan die aardig mee vechten :) Gooit zo de vuurballen over het muurtje heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Dxta schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:45:
[...]

Influence vergroten (bijv door tempels, maar storages werkt beter :P) tot aan de muur van je tegenstander en dan lekker alles plat gooien met fireballs en lightnigs zodat je eigen leger binnen een paar minuten de hele stad over kan nemen :)
(Soort van toweren uit Warcraft 3)

Wat duurt die 2e Japanse wereld trouwens gigantisch lang ..
Ja , dat ja >:)

Storages puur omdat dat alleen wood kost en geen ore ofzo :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb een beetje een probleem met offspring. Ik had er niet zo goed op gelet en nu heb ik zeg maar 500 volwassenen maar 5 kids. Ook heb ik een enorme behoefte aan huizen, maar als ik kijk, dan woont er maar 1 persoon in de buitenwijken per huis. Is dit omdat alleen gezinnen samenwonen of hoet zit het? Ik kan wel handmatig alles gaan toewijzen, maar dan nog blijven ze niet in huis zitten en het is niet te doen met zoveel mensjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Heb je ook wegen naar je huisjes gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Je kunt er ook een tempel of wonder oid naast/tussen je nieuwe huizen zetten , dan gaan ze er sneller/liever wonen volgens mij.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Simmie schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:43:
[...]

Ja , dat ja >:)

Storages puur omdat dat alleen wood kost en geen ore ofzo :P
hehhe idd. Net het derde (of was het nou het vierde?) level gehaald door overal van die storages te bouwen. Vervolgens mn beest de muur laten slopen, en gooien maar die lightnings >:) Die zijn trouwens redelijk effectief tegen veel mennekes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

OK, veel storage meuk bouwen dus :Y)
Mijn mensjes zeuren altijd om meer storage, maar dan pleur ik gewoon de helft van het hout/food ernaast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel nog niet, maar ik wilde op de goede manier gaan spelen.
Maar nu hoor ik dat het op die manier eigenlijk niet echt veel zin hebt, omdat je op een gegeven moment toch evil dingen moet gaan doen.
Zal ik dan maar meteen evil worden, of valt het wel beetje te combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:12:
Ik heb het spel nog niet, maar ik wilde op de goede manier gaan spelen.
Maar nu hoor ik dat het op die manier eigenlijk niet echt veel zin hebt, omdat je op een gegeven moment toch evil dingen moet gaan doen.
Zal ik dan maar meteen evil worden, of valt het wel beetje te combineren?
gewoon doen waar je zin in hebt dan is het spel het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Er vroeg afaik nog iemand om cheats :P
Hacks

Editor's note: These hacks involve modifying game system files. Do so at your own risk! Always backup your data before making modifications.

Creature Editing

First, open your installiation folder (deafult is C:\Program Files\Lionhead Studios\Black & White 2),then go to "Data" file and look for "creaturefeaturedisable.csv". Open it with a text editor.See all those features? Change them to 0 (no) or 1 (yes). Then start the game and ENJOY!!!

Info submitted by Ivan K on Sunday, October 9, 2005 at 10:05:03

Villager Names

Go to YOUR Black & White 2 folder (EXAMPLE C:\Program Files\Lionhead Studios\Black & White 2\) It might be c:\ or d:\ depending on which drive you have installed the game on, then go to DATA and then TEXT folder, (EXAMPLE C:\Program Files\Lionhead Studios\Black & White 2\Data\Text). Then click on the text document ''VILAGERNAMES.'' Here you can see villager names so edit them to your liking.

Info submitted by Not inportent on Sunday, October 9, 2005 at 05:39:43

No Tribute Required to Buy Things

Enter the GameBalanceArtefact.txt file in this location:
C:\Program Files\Lionhead Studios\Black & White 2\Data\Balance

Once in there you'll see this for example:

ARTEFACT_EPIC_WONDER_NUMBER_HURRICANE 600000 1 1 1 6 0
ARTEFACT_EPIC_WONDER_NUMBER_EARTHQUAKE 800000 1 1 1 6 0
ARTEFACT_EPIC_WONDER_NUMBER_VOLCANO 1000000 1 1 1 6 0
ARTEFACT_EPIC_WONDER_NUMBER_VERDANT 0 0 1 1 0 0
ARTEFACT_EPIC_WONDER_NUMBER_STOPTIME 0 0 1 1 0 0
ARTEFACT_EPIC_WONDER_NUMBER_SIREN 400000 1 1 1 6 0

Change the values to 0 which are the costs for each item like so:

Before:
ARTEFACT_EPIC_WONDER_NUMBER_HURRICANE 600000 1 1 1 6 0

After:
ARTEFACT_EPIC_WONDER_NUMBER_HURRICANE 0 1 1 1 6 0

You change the first values which on this certain item it's "600000" so why not make it free to "0". It's the same for each item, the value you you change each time is the first number which is the tribute cost. Then save the file over the exsisting one (save the original just in case.) Then delete your Black and White 2 save game folder in your documents. (ed. note: deleting your save game folder sounds a bit crazy; instead copy it to your desktop so you can restore it if you need to!) Start up the game and start a new game and everything will be free.

Info submitted by Grant on Monday, October 10, 2005 at 01:51:43

Hints and Strategies

Trapping Enemies

If you take over a town by force, quickly drag out some walls to surround the town, then leave. This will allow the enemy to take the town back, but that's fine because the enemy villagers will happily build the walls you've laid out, locking themselves inside (and often enemy military units too) then you can deal with the town at your leisure.

Info submitted by Weston on Friday, October 7, 2005 at 18:58:12

Pet: Good or Bad

To make your pet good or bad a helpful tool is the toy you give it. For a good pet he will need to have a teddy bear, and for a bad pet you will need a vodoo doll. These can both be purchased through the Tribute Menu (F4).

Info submitted by ArchAngel on Sunday, October 9, 2005 at 05:52:18

Pet Workout

Have your pet pick up a tree or rock (you can do this by clicking him once to toggle leash and then clicking once on a rock or tree). After he has the tree or rock in his hands click on him, he will then begin to "pump some iron" as my Wolf put it in game. For greater effect have him eat alot before to burn off the fat.

Info submitted by ArchAngel on Sunday, October 9, 2005 at 05:55:39

Easy Defense

The only thing you need for this is a wall with a gatehouse and your influence must reach beyond it. Keep it open at all times, just pay attention. Whenever an enemy force charges your city, wait till they enter your influence and then close the gates. After that the computer will stand still, within your influence. This leaves you the chance to destroy them without any effort. (e.g. use Meteor on them).

Info submitted by Tenrai on Monday, October 10, 2005 at 14:44:30

Unlock Ogre

On the third island if your creature eats 100 people it will turn into the ogre which is a bit slow but very strong.

Info submitted by mr smith on Sunday, October 9, 2005 at 09:31:08

Time Change

You can change the time of day/night in this game and its not obvious on how to do it as i don't think its in the instructions book. What you do is zoom right out and look up so you can see the horizon, then put your hand above the horizon as if you're putting your hand in the sky and click and hold then a clock should appear.... you can alter the time by turning the clock hand to the time of day you want! This is useful for attacking at night or letting you see better in the daylight!

Info submitted by james on Sunday, October 9, 2005 at 13:39:47

Mini-game

This isn't much of a cheat, but, it's fun to mess around with. At the begining, when the developer titles and names are coming up, the Lionhead logo will come up, in a small box with little beads will come up, you can move this around if you click and hold it with the cursor. Although be warned, if you stop clicking it will freeze into the Lionhead real logo.
Bron: cheatplanet.com

[ Voor 3% gewijzigd door Raku op 14-10-2005 21:06 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:P Breng met niet in verleiding, plaats ze dan in ieder geval met spoiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Steffy schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:08:
:P Breng met niet in verleiding, plaats ze dan in ieder geval met spoiler.
Mwah , voor die 0 tribute dingen moet je anders wel weer opnieuw beginnen :P

En dat is eigenlijk ook de enige cheat zo min of meer :P

[ Voor 11% gewijzigd door Raku op 14-10-2005 22:46 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedenkingen en vraagjes na nog een paar uurtjes.

Evil spelen lijkt me veel gemakkelijker? In evil maak je leger aan en begin je de anderen uit te moorden (wat me niet bijster moeilijk lijkt). Als je good probeert te spelen duurt het bij mij uren eer ze je joinen. :|

Als je een stad militair captured krijg je hun 'towncenter' maar als je als good stad overneemt komen ze gewoon naar jouw stad?

Waarom wordt mijn groene omranding niet groter bij een grotere bevolking en meer huizen?

Ik vind het allemaal zo vaag. Als je Black & White 1 gewoon bent is het moeilijk om te begrijpen hoe het nu net in elkaar zit vindik. Kan iemand nu eens klaar en duidelijk uitleggen wat de mogelijkheden zijn om gebied te winnen? Elementen waar helemaal niet aan gesleutel moest worden imo.

Over de creature ben ik dan wel héél tevreden. Lekker lollige dingen al mee meegemaakt.

EDIT: Leest bovenaan dat je met storages area kan vergroten. Op wat slaat dat nou weer Lionhead. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ook met tempels en andere 'fraaie' tribute dingen kan je je gebied vergroten...

Affijn; even een leuke afwisseling op mijn WoW carriere in ieder geval; ik heb een 5-tal fraaie uurtjes gekend met mn leeuw maar had het toen wel weer gezien, de drang naar voldoening en 'sociaal' contact is er niet dankzij het schitteren in afwezigheid van de multiplayer...

Verder een enorm tof spel, lekkere graphics en een stuk speelbaarder dan het eerste deel...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Helaas Simmie :(
Geen 1 cheat werkt bij mij.
Volgen mij kan dit alleen in de V1.0 versie (aangezien ik alleen cheats heb gezien die werken in deze versie).
Iemand die wel werkende cheats weet of een werkende trainer weet te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htol
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik had ook problemen met Black & White 2, dat white.exe steeds crashte.

Ik heb:
Asus K8N-E Deluxe
AMD64 3000+ (S754)
1GB (2x 512) kingston 400DDR CL2
Hercules 9700PRO 128MB

Iedere keer als de Grote Aap in het begin de vulkanen liet komen liep hij vast.
Nou had ik eerst geprobeerd de 1.1 patch, dat hielp niet. Toen de nieuwste ATI dirvers (catalist 5.10).
Ook de grafische veranderen hielpen niet.

Uiteindelijk heeft bij mij een BIOS update (versie 1011 voor mij) geholpen, waardoor hij het nu vlekkeloos doet op 1024*768 32bit.
Ik moet erbij zeggen dat ik nog niet verder ben dan level 2, want ik had er verder nog geen tijd voor.
Morgen weer een dag :)

Ik hoop dat het sommige kan helpen :)

[ Voor 5% gewijzigd door htol op 15-10-2005 03:17 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

melly schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 02:39:
Volgen mij kan dit alleen in de V1.0 versie (aangezien ik alleen cheats heb gezien die werken in deze versie).
Het aanpassen van de data voor tribute dingen werkt pas als je een nieuwe game start he ;)

Ik gebruik zelf de 1.1 patch en dat werkt gewoon :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:44:EDIT: Leest bovenaan dat je met storages area kan vergroten. Op wat slaat dat nou weer Lionhead. |:(
En zelfs als je dat gebruikt is het soms amper te doen ;)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Simmie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 05:37:
[...]

Het aanpassen van de data voor tribute dingen werkt pas als je een nieuwe game start he ;)

Ik gebruik zelf de 1.1 patch en dat werkt gewoon :P
Lol...ok...dat wist ik niet ;)
ga het gelijk proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het ook mogelijk om met andere tribes te spelen in skrimish (als de patch erkomt) of is dat nog niet bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gister de 1.1 patch geïnstalleerd, maar hij heeft nog steeds spontane crashes. Weet iemand wanneer die 1.2 patch eraan komt en wat dat met zich meebrengt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Sinds gisteren dit spel in mijn bezit, en tot nu toe erg positief :)
Paar vraagjes:
-Is het nuttig om meerdere tempels (bijvoorbeeld) in 1 dorp te plaatsen? Voor de impressiveness van het dorp.
-Als ik een dorp heb veroverd is het dan nuttig om dit dorp uit te breiden of is het nuttiger om 1 heel grote stad te hebben? Bij het uitbreiden van een dorp, moet ik dan de nieuwe gebouwen zoveel mogelijk langs de grens van mn invloedssfeer zetten of maakt dat niet uit?
-Als immigranten in mijn dorp komen wonen blijft hun dorp gewoon leeg achter, de enige manier om dat dorp bij mijn gebied te voegen is mijn leger erop af te sturen, maar dat is een evil act en ik wil een goed god zijn. Hoe moet ik dat aanpakken?

Leuk spel is het, maar ik merk wel duidelijk dat good spelen een stuk moeilijker is dan evil, vooral omdat het offensieve gebruik van je leger als evil wordt aangemerkt, maar het gebruik van je leger is wel verreweg de snelste manier om je gebied uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt nog nooit zo'n realistische beesten ingame gezien. Heel leuk is die depth of field fog.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/nicewolfie.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

UltraR-pc schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:45:
Sinds gisteren dit spel in mijn bezit, en tot nu toe erg positief :)
Paar vraagjes:
-Is het nuttig om meerdere tempels (bijvoorbeeld) in 1 dorp te plaatsen? Voor de impressiveness van het dorp.
Ja, je impressiveness gaat gewoon omhoog, zij het wat minder dan bij je 1e temple.
Ook kunnen er bij meerdere tempels meer mensen meeprofiteren van de positieve effecten van zon gebouw. :)
-Als ik een dorp heb veroverd is het dan nuttig om dit dorp uit te breiden of is het nuttiger om 1 heel grote stad te hebben? Bij het uitbreiden van een dorp, moet ik dan de nieuwe gebouwen zoveel mogelijk langs de grens van mn invloedssfeer zetten of maakt dat niet uit?
Ik hou het persoonlijk altijd op 1 grote stad, behalve als je daar resources te kort komt, dan neem je er een dorpje bij.
-Als immigranten in mijn dorp komen wonen blijft hun dorp gewoon leeg achter, de enige manier om dat dorp bij mijn gebied te voegen is mijn leger erop af te sturen, maar dat is een evil act en ik wil een goed god zijn. Hoe moet ik dat aanpakken?
Niet :) In principe heb je het dorp al overgenomen, dat je enemy de grond wél erbij neemt voegt eig niets toe, aangezien er niemand woont.
Wil je toch de dorpen overnemen (de grond zegmaar) dan moet je toch echt een leger gebruiken.
Leuk spel is het, maar ik merk wel duidelijk dat good spelen een stuk moeilijker is dan evil, vooral omdat het offensieve gebruik van je leger als evil wordt aangemerkt, maar het gebruik van je leger is wel verreweg de snelste manier om je gebied uit te breiden.
Vind het op zich wel meevallen, dat geld eig alleen in de latere fases van een level. Mijn 1e 3 dorpjes worden meestal door impressiveness overgenomen.

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htol
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:15:
ik heb gister de 1.1 patch geïnstalleerd, maar hij heeft nog steeds spontane crashes. Weet iemand wanneer die 1.2 patch eraan komt en wat dat met zich meebrengt? :)
heb je mijn post wel gelezen??
htol schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 03:14:
Ik had ook problemen met Black & White 2, dat white.exe steeds crashte.

Ik heb:
Asus K8N-E Deluxe
AMD64 3000+ (S754)
1GB (2x 512) kingston 400DDR CL2
Hercules 9700PRO 128MB

Iedere keer als de Grote Aap in het begin de vulkanen liet komen liep hij vast.
Nou had ik eerst geprobeerd de 1.1 patch, dat hielp niet. Toen de nieuwste ATI dirvers (catalist 5.10).
Ook de grafische veranderen hielpen niet.

Uiteindelijk heeft bij mij een BIOS update (versie 1011 voor mij) geholpen, waardoor hij het nu vlekkeloos doet op 1024*768 32bit.
Ik moet erbij zeggen dat ik nog niet verder ben dan level 2, want ik had er verder nog geen tijd voor.
Morgen weer een dag :)

Ik hoop dat het sommige kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img425.imageshack.us/img425/449/pukin9pq.th.png

Je kunt je creature meppen tot ie kotst, kan het beter :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:33:
[afbeelding]

Je kunt je creature meppen tot ie kotst, kan het beter :P
Weet je zeker dat het kotst? Als hij moet schijten lijkt het juist hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
melly schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 02:39:
Veel plezier, http://www.cheathappens.com/cheat_index.asp?titleID=11363

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:48:
[...]

Hmz, als mijn creature moet schijten dan komt er echt geen groene vloeistof uit zn mond :p

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
**dubbel post**

[ Voor 95% gewijzigd door melly op 16-10-2005 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Bedankt...maar ik had al een leuke trainer gevonden ;)
Evengoed bedankt :)
Hoe krijg ik dit menu trouwens te zien?
Hier kan je de vorderingen van je Creature aflezen...kan hem nergens vinden |:(
http://img.photobucket.co...er_85/benwbeestsstats.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

htol schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 03:14:

offtopic:
Ik heb ook (soms)problemen met BW en heb een vergelijkbaar setup. Ik draai echter op bios versie 1009 omdat ik bij 1011 niet het geuhen op 400mhz kon laten lopen. Heb jij daar geen probleem mee?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Heb je ook een site met cheats die geen $9.95 per jaar kost ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

er zijn geen cheats voor B&W2.... alleen je kan wel in de bw2 map vanalles aanpassen. zoals kosten van tribute, hoe groot je wezen is, welke gebouwen je kan ed ed.... hoe je dit doet is overal te vinden, en zo moeilijk is het niet snuffel de map maar gewoon eens door.
verder heb je helemaal geen cheats nodig voor B&W2 want de game is easy als wat.
melly schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 03:44:
[...]

Bedankt...maar ik had al een leuke trainer gevonden ;)
Evengoed bedankt :)
Hoe krijg ik dit menu trouwens te zien?
Hier kan je de vorderingen van je Creature aflezen...kan hem nergens vinden |:(
http://img.photobucket.co...er_85/benwbeestsstats.jpg
knal op F7 en druk op de sub tab van je creature die poot rechts onder.

[ Voor 41% gewijzigd door daves2hd op 16-10-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik kots komt het bij mij in ieder geval altijd uit de mond weet niet hoe het bij jou is :P als ik moet schijten gelukkig niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 17:18
Ja, mijn creature kotst ook soms :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

mjah je creature kost na het slappen alleen als hij net iets op heeft waar jij hem dus voor straft, tot mijn weten iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net even het tweede Japanse level gehaald...tot nu toe zijn zowel ik als mijn lieve leeuwtje nog 100% good. Ik snap niet dat mensen dat zo moeilijk vinden...het duurt alleen wat langer dan een legertje uit de grond stampen en alles met de grond gelijk maken. Sommige objectives moet je gewoon overslaan...drie dorpen 'with force' overnemen, gewoon niet doen (levert maar 3000 t op ook nog). Alleen het winnen van drie creature battles heb ik wel gedaan omdat ik wel eens zou willen zien hoe dat eruit ziet :D

Ik vind het wel grappig dat mijn vredelievende leeuwtje wel volledig uit z'n dak kan gaan als ie aangevallen wordt trouwens. Ter bescherming had ik hem buiten de muren gelaten (ik had nog geen defensive army) en in een paar seconden ging het van 'I'm gonna play with that toy' en 'I'm gonna play with that villager' naar 'I'm gonna stomp all over that platoon!", vervolgens 'I'm quite angry' en toen ik even niet oplette had ie drie muren, vijf platoons, drie katapulten en een verlaten dorp met de grond gelijkgemaakt :D toen was ie wel depressed trouwens ;)

Moet trouwens ook wel zeggen dat de support voor niet-ATI kaarten niet erg groot is, als ik lekker soepel wil spelen moet ik hem op 800*600 zetten OF al het grafische detail uit....mja, ATI kaart is al besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
ik vind het 2e Japanse level nog wel moeilijk hoor. Al wel wat migraties gehad en het dorp rechtsboven (zegmaar, die zonder echte bescherming) overgenomen... Zit wel een beetje te kijken van: tja, wat nu... :-)

Dus nog tips MrRudi?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah je creature kost na het slappen alleen als hij net iets op heeft waar jij hem dus voor straft, tot mijn weten iig.
Klopt hij had net een villager opgegeten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

party42 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:22:
ik vind het 2e Japanse level nog wel moeilijk hoor. Al wel wat migraties gehad en het dorp rechtsboven (zegmaar, die zonder echte bescherming) overgenomen... Zit wel een beetje te kijken van: tja, wat nu... :-)

Dus nog tips MrRudi?
Ik ben gewoon de grootste tijd bezig met het bouwen van een indrukwekkende stad...dat vind ik ook wel erg leuk moet ik zeggen. Van te voren een beetje plannen hoe en wat, zorgen dat je snel groeit qua inwoners...dus veel breeders, de stad ruim bouwen zodat je snel meer grond krijgt. Tempels, baden en universiteiten leveren de meeste impression op, maar ook de markt gebouwen (pot, statue en plant) zijn goed voor de impression, en verbreden je influence sphere wat meer dan een huisje. Veel afwisselen qua gebouwen, veel bomen planten, statues plaatsen en lampen...ik probeer de stad altijd zo te bouwen dat ie mooi is, met gezellige parken enzo ;)

Daarnaast veel met de creature bezig, zodat ie in principe zelf de stad kan onderhouden...dus zorgen dat ie vaak de bomen en de fields water geeft, graan en wood verzamelt, altijd op de fields zijn behoefte doet (fertilizer anyone?) enzovoort. Zal wel even wat screenies maken...

[edit]
screenies:
Bouw ruim en luxe
Mijn gezellige dorpscentrum!
Victory is MINE!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htol
Twisted schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 06:52:

offtopic:
Ik heb ook (soms)problemen met BW en heb een vergelijkbaar setup. Ik draai echter op bios versie 1009 omdat ik bij 1011 niet het geuhen op 400mhz kon laten lopen. Heb jij daar geen probleem mee?
Oei, nu je het zegt kijk ik ernaar en krijg ik hem maar op max 333MHz :/ .
Naja dan maar even 333MHz en wachten op nog een BIOS-update ;) . Of als ik klaar ben met B&W weer naar versie 1009 ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:41:
Ik ben gewoon de grootste tijd bezig met het bouwen van een indrukwekkende stad...dat vind ik ook wel erg leuk moet ik zeggen.
Ik vind het ook het leukste onderdeel van Black & White :D Die steden van je zien er idd vet uit!

Screenie van mijn stad in Level 2 (nog lang niet af):
Afbeeldingslocatie: http://img273.imageshack.us/img273/9486/bnw9ky.th.jpg
Wat ik wel lastig vind is dat als je bomen neerzet voor de sier de villagers ze zo weer hebben omgekapt :'(

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelbo schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:14:
[...]

Ik vind het ook het leukste onderdeel van Black & White :D Die steden van je zien er idd vet uit!

Screenie van mijn stad in Level 2 (nog lang niet af):
[afbeelding]
Wat ik wel lastig vind is dat als je bomen neerzet voor de sier de villagers ze zo weer hebben omgekapt :'(
Euh...ik speel te veel, ik betrap me erop dat ik bij je screenshot mijn rechtermuisknop indruk om even verderop te gaan kijken :P :X

Maar als de bomen een +20 rating krijgen en zo'n cirkeltje stenen eromheen worden ze niet door de villagers gekapt hoor! Alleen los groeiende bomen worden gekapt. Ik had alleen last van dat mijn creature de halve tijd mijn netjes geplaatste bomen omverschopte of oppakt om ff een potje gewichtheffen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de strength maar niet omhoog krijgen, heb hem geleerd rotsen aan te vallen etc. Maar hij blijft op 0% Any suggestions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:41:
Ik kan de strength maar niet omhoog krijgen, heb hem geleerd rotsen aan te vallen etc. Maar hij blijft op 0% Any suggestions?
rotsen aanvallen is nogal zinloos....
als je je creature wilt laten trainen, laat em dan eem boom of rots oppakken. klik daarna nog eens op je creature, en er moet iets als "work out" staan. dan gaat je creature trainen :)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx man _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Ik lees van mensen die het spel in het Nederlands spelen, met NL Voice-over??
Ik heb de hele language optie niet gezien... en het spel legaal...
Waar kan ik die NL aanzetten? Ik von da bij B&W 1 zo extreem debiel dat het grappig was... en wil wel graag es even in een scheur liggen :P

Wie helpt, op internet niets te vinden... fora van B&W 2 ook niet
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste