Kan iemand hier mischien wat plaatjes posten van een 100% good tiger. Heb ze wel gezien maar die zijn zo low res dat je nog niets ziet.
Hoe laat je je wezen miracles leren ?? Ik doe soms een heal of water miracle voor zijn neus maar er staat dan niet bij hoeveel % hij het al geleerd heeft .. dit was wel zo in B&W1
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Timocos schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:41:
Hoe laat je je wezen miracles leren ?? Ik doe soms een heal of water miracle voor zijn neus maar er staat dan niet bij hoeveel % hij het al geleerd heeft .. dit was wel zo in B&W1
spoiler:
Druk een op F4, daar kunnen nieuwe gebouwen, maar ook abilitys gekocht worden. Daarmee ook ability's voor je creature
Wel een aardige game. Alleen in mis het multiplayer enorm. Had ik in deel 1 wel en dat was leuk @ lan games.
En het loopt op een X850 XT PE @ 610-600 nog met iets van 22-36 FPS @ 1280-960 @ High. Beetje heel erg laag. Heb nog geen game gezien die zo slecht liep. Zelfs earth 2160 loopt beter
Tijd voor een XI800 dan maar
En het loopt op een X850 XT PE @ 610-600 nog met iets van 22-36 FPS @ 1280-960 @ High. Beetje heel erg laag. Heb nog geen game gezien die zo slecht liep. Zelfs earth 2160 loopt beter
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Multiplayer en skirmish komen binnekort in een patch uitAstennu schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:29:
Wel een aardige game. Alleen in mis het multiplayer enorm. Had ik in deel 1 wel en dat was leuk @ lan games.
En het loopt op een X850 XT PE @ 610-600 nog met iets van 22-36 FPS @ 1280-960 @ High. Beetje heel erg laag. Heb nog geen game gezien die zo slecht liep. Zelfs earth 2160 loopt beterTijd voor een XI800 dan maar
Ja dat was te verwachten. Ook weer een tool zodat je een neushoor en zo van je creature kan maken ? dan is er teminste wat meer varriatieTimocos schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:35:
[...]
Multiplayer en skirmish komen binnekort in een patch uit
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dit is die van mij tijdens een battle me tiger van enemy, wel bruut zo'n gevecht. Alleen heeft hij nu wel littekensVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:58:
Kan iemand hier mischien wat plaatjes posten van een 100% good tiger. Heb ze wel gezien maar die zijn zo low res dat je nog niets ziet.
Weet alleen niet of ie hier 99% of al 100% was, volgens mij 100%.
Nou kan een paar dingen over het spel zeggen.
Leuk , maar verveeld snel..
En zeer veel bugs..
7 tot 8 fps in sommige stukken
crashes naar desktop
Kortom..... Geen aanrader
En zeer veel bugs..
crashes naar desktop
Verwijderd
Ben niet veel bugs tegengekomen en nog 0 x gecrasht dus dat is typisch jouw mening.Stronkie schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:24:
En zeer veel bugs..
crashes naar desktop
En het wordt totaal niet snel saai...
Nou doe eens...Stronkie schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:24:
Valt wel mee, je moet er van houden, maar is zeker beter dan de vorige versieLeuk , maar verveeld snel..
Nergens last van eigenlijkEn zeer veel bugs..
crashes naar desktop
Misschien eens een nieuwe computer aanschaffen?7 tot 8 fps in sommige stukken
Echt welKortom..... Geen aanrader
* Cardinal houd van niet onderbouwde suggesties, die gaan nergens over
Zover ik weet is het spel nog niet eens uit en support geven we hier niet op illegale games.
Ok mensen, kep hier serieus probleem ...
Ik haal 'slechts' 10/20 FPS gemiddeld, ook al zet ik al m'n settings op lowest, ook al heb ik bij Direct3D menu alles uit staan (AA en AF enzo), dan nog blijft m'n FPS zo laag...
Dit is denk ik ook het probleem van die lastig bewegende muis ...
M'n specs:
AMD Athlon 64 3500+
ASUS Radeon 9800XT
2 Gb Kingston 200mhz DDRAM dual channeled
Asus A8V Deluxe
Dus wat zou hier het probleem kunnen zijn ???
Alle hulp is welkom!
Ik haal 'slechts' 10/20 FPS gemiddeld, ook al zet ik al m'n settings op lowest, ook al heb ik bij Direct3D menu alles uit staan (AA en AF enzo), dan nog blijft m'n FPS zo laag...
M'n specs:
AMD Athlon 64 3500+
ASUS Radeon 9800XT
Asus A8V Deluxe
Alle hulp is welkom!
Heeft iermand die -MINSPEC optie wel gelezen ? Ik lees 3 pagina's lang geklaag over de performance, maar sinds die -MINSPEC optie draait het als een zonnetje (40 FPS @ 9800 Pro).
Lees eens beter mensen !
(voor de no0bs: C:\Program Files\Black & White 2\white.exe -minspec)
Lees eens beter mensen !
(voor de no0bs: C:\Program Files\Black & White 2\white.exe -minspec)
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Drivers van zowel mobo als videokaart wel up-to-date?EyeWitness schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:12:
Ok mensen, kep hier serieus probleem ...
M'n specs:
AMD Athlon 64 3500+
ASUS Radeon 9800XT
Asus A8V Deluxe
Alle hulp is welkom!
Tip: www.omegadrivers.net
Godfather Bodybuilding topic reeks
Mja hoor, alle andere games looptie immers ook prima. Omega drivers had ik er al op staan, toen maar even naar de ATI Drivers gegaan om te kijken of het probleem verholpen zou zijn, maar niet dus...MrJ schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:26:
[...]
Drivers van zowel mobo als videokaart wel up-to-date?
Tip: www.omegadrivers.net
Even over dat minspec, waar of hoe moet ik dan invoeren ?? (me=n00b)
Verwijderd
Heb hem sinds vandaag en het draait echt super!! 
Maar nu heb ik bij me creature dat hij dat ventje wil opeten maar ik weet niet hoe je dat kan voorkomen ( je zag wel een ballontje met zo een schuifbalkje?? )
Ik klikte wat maar hij at hem dus wel op.
Maar nu heb ik bij me creature dat hij dat ventje wil opeten maar ik weet niet hoe je dat kan voorkomen ( je zag wel een ballontje met zo een schuifbalkje?? )
Ik klikte wat maar hij at hem dus wel op.
Als je zo balkje ziet moet je hem aaien (als hij dat moet doen) en meppen als hij het niet moet doen
In de snelkoppeling van je Black & White 2. Die eindigt op ""white.exe". Achter de " zet je -MINSPEC. Zo dus (in mijn geval):EyeWitness schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:32:
[...]
Mja hoor, alle andere games looptie immers ook prima. Omega drivers had ik er al op staan, toen maar even naar de ATI Drivers gegaan om te kijken of het probleem verholpen zou zijn, maar niet dus...
Even over dat minspec, waar of hoe moet ik dan invoeren ?? (me=n00b)
"D:\Games\Black & White 2\white.exe" -MINSPEC
[ Voor 10% gewijzigd door Arfman op 11-10-2005 17:40 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ok, ik heb dat dus gedaan maar nog steeds geen verschil in FPSArfman schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:40:
[...]
In de snelkoppeling van je Black & White 2. Die eindigt op ""white.exe". Achter de " zet je -MINSPEC. Zo dus (in mijn geval):

OMG wat een nepper zeg, dat werkt echt voor geen meter, hier op een Oude Athlon Xp 3200+ met Ti4200 en een A64 3800+ met 9700 Pro, zero, noppes, 0% fps erbij, ik weet niet hoe je er bij komt dat het wat zou doen maar hier werkt het zeker weten nietArfman schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:40:
[...]
In de snelkoppeling van je Black & White 2. Die eindigt op ""white.exe". Achter de " zet je -MINSPEC. Zo dus (in mijn geval):

[ Voor 5% gewijzigd door Steffy op 11-10-2005 18:00 ]
Idd, en daar loop ik dan B&W te spelen @ lowest settings met 800x600 en ~25 FPS ...Steffy schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:53:
[...]
OMG wat een nepper zeg, dat werkt echt voor geen meter, hier op een Oude Athlon Xp 3200+ met Ti4200 en een A64 3800+ met 9700 Pro, zero, noppes 0% fps erbij, ik weet niet hoe je er bij komt dat het wat zou doen maar hier werkt het zeker weten niet

Boh wat werd ik gek van de herhalende gameplay in deel 1. En het irritantste vond ik nog dat eeuwige geklaag: Worshippers need food!! Must have food. Need wood! OFFF spring. Man gek werd ik ervan. Jij was zogenaamd een god maar je stond geheel in dienst van je volk in stand te houden en hun behoeften voldoen. Het zou juist andersom moeten zijn. Hopelijk gaat dit in deel 2 beter.
Ik had ook last van zeer lage fps. Maar de oplossing die een paar pagina's hiervoor stond heeft heel veel geholpen.
In de folder "Black & White 2\Data" het bestand graphics openen in notepad en dan bij je desbetreffende video kaart de nummers wijzigen.
Ik heb het op 2 2 1 staan en het draait nu super snel.
Heb een 9800 pro btw.
In de folder "Black & White 2\Data" het bestand graphics openen in notepad en dan bij je desbetreffende video kaart de nummers wijzigen.
Heb een 9800 pro btw.
Vreemd dat mensen met betere pc's allemaal problemen hebben met het spel .. terwjil ik hier gewoon relax speel met goeie FPS en met alles vol open
Kiiijjjjjkkkkk, Dat hadden we nodig, 60/70 draai ik nu, wel is waar kunnen de graphics wel wat beter maar de gameplay gaat er enorm op vooruit...Damtheman schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:36:
Ik had ook last van zeer lage fps. Maar de oplossing die een paar pagina's hiervoor stond heeft heel veel geholpen.
Heb een 9800 pro btw.
Rustig maar hoor, ik probeer ook maar te helpenSteffy schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:53:
[...]
OMG wat een nepper zeg, dat werkt echt voor geen meter, hier op een Oude Athlon Xp 3200+ met Ti4200 en een A64 3800+ met 9700 Pro, zero, noppes, 0% fps erbij, ik weet niet hoe je er bij komt dat het wat zou doen maar hier werkt het zeker weten niet

Hier werkt het in ieder geval wel. 9800 Pro, P4 3 GHz, Omega 2.6.71.
Kan iemand mij uitleggen hoe je settelements kan overnemen zonder legers?
Dus niet towns maar settlements, dit staat telkens bij de statistieken van het afgeronde level.
Dus niet towns maar settlements, dit staat telkens bij de statistieken van het afgeronde level.
Speel de tutorial eens 
Vraagje:In het 2e land met de Japanners, heeft iemand enig idee waar zit de 6e samurai bevind?
(zegmaar de een-na-rechtse)
Kan hem totaal niet vinden
Vraagje:In het 2e land met de Japanners, heeft iemand enig idee waar zit de 6e samurai bevind?
[ Voor 4% gewijzigd door dxta op 12-10-2005 03:23 ]
Omelette du fromage!
lol kan ze allemaal niet vindenDxta schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 03:23:
Speel de tutorial eens
Vraagje:In het 2e land met de Japanners, heeft iemand enig idee waar zit de 6e samurai bevind?(zegmaar de een-na-rechtse)
Verwijderd
Dat heb ik ook even geprobeerd, maar wat ziet het er dan lelijk uit. Ik heb ook een 9800 pro en ik heb bijna alles op max staan. Behalve AA, en hier loopt alles prima.Damtheman schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:36:
Heb een 9800 pro btw.
hoe houden jullie eigenlijk die legers op een afstand?Dxta schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 03:23:
Speel de tutorial eens
Vraagje:In het 2e land met de Japanners, heeft iemand enig idee waar zit de 6e samurai bevind?(zegmaar de een-na-rechtse)
Idd. Ik krijg ook alleen maar town (dus incl. groen influence streepje) te pakken met een leger. Ik krijg het wel zo ver dat de mensen van een dorpje naar mij toegaan. Maar als ik een stad wil overnemen om daar influence te krijgen, moet ik dat toch echt met legers doen.Larixk schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:37:
Kan iemand mij uitleggen hoe je settelements kan overnemen zonder legers?
Hallo met Tim
volgens mij neem je dorpen alleen over door legers, ik kan me tenminste niks anders bedenken waardoor het wel zou kunnen. Ik vind het opzich wel jammer dat mensen naar je stad toe komen, ik erger me nu al aan al die lege dorpen overal.
Verwijderd
Draaid hier als een zonnetje @1024 en alles max + max AA
Verder tot nu toe past 2 x gecrasht "error white.exe"
Verder tot nu toe past 2 x gecrasht "error white.exe"
Ik zit nu in het level na de tutorial en ik loop al vast 
Mijn influence breidt zich nauwelijks uit (de groene ring), heb al 3 tempels staan zodat ik tenminste een beetje land erbij krijg. Gebouwen met een hoge Impressiveness kan ik niet betalen, en ik krijg er nauwelijks Tribute bij .. wat doe ik fout ?
En ja, ik heb de tutorial gespeeld, maar daar wordt dit niet in uitgelegd.

Mijn influence breidt zich nauwelijks uit (de groene ring), heb al 3 tempels staan zodat ik tenminste een beetje land erbij krijg. Gebouwen met een hoge Impressiveness kan ik niet betalen, en ik krijg er nauwelijks Tribute bij .. wat doe ik fout ?
En ja, ik heb de tutorial gespeeld, maar daar wordt dit niet in uitgelegd.
Verwijderd
Ik ben al ages op zoek naar een spel wat Dungeon Keeper benaderd en na het lezen van dit topic, lijkt mij dat deze spellen vergelijkbaar met elkaar zijn. Na de enthousiaste meningen kan ik niet wachten om dit spel aan te schaffen!
Ze zouden diplomaten moeten toevoegen. "Disciple Diplomat" om naar steden te reizen en te vertellen over jou als god. Ze zouden ook op een goede wijze een stad over moeten kunnen nemen.Steffy schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:39:
volgens mij neem je dorpen alleen over door legers, ik kan me tenminste niks anders bedenken waardoor het wel zou kunnen. Ik vind het opzich wel jammer dat mensen naar je stad toe komen, ik erger me nu al aan al die lege dorpen overal.
-- Altijd blijven prutsen --
Zoek alle bergen aan de buitenkant af (dus waar ze aan de zee liggen)dark4ever schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 07:16:
[...]
lol kan ze allemaal niet vinden(op die ene na dan). Zou jij miss aan mij willen vertelen waar je de rest hebt gevonden?
Beetje inzoomen en je kunt de meeste vinden.
Nu alleen die laatste nog
Muur bouwen en er een paar archers op zettenRamasha schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:24:
[...]
hoe houden jullie eigenlijk die legers op een afstand?
Verder ff zorgen dat je influence net buiten je muren ligt, kun je ze lekker af rossen met een paar mooie lightnings
[ Voor 31% gewijzigd door dxta op 12-10-2005 12:13 ]
Omelette du fromage!
Lekker buggy spel ook .. patch 1.1 eropgezet, nu valt het geluid steeds weg en crasht het spel als ik Quit doe ..
raar dat er mensen met snelheids problemen zijn, ik heb:
athlon xp 2400+
1gb pc 3200
Ati radeon 9500 (normaal: 276/270, draait op 334/315)
speel het spel op 1280x1024, high detail en heb zelden schokken enkel bij het mega snel uitzoomen heel even..
athlon xp 2400+
1gb pc 3200
Ati radeon 9500 (normaal: 276/270, draait op 334/315)
speel het spel op 1280x1024, high detail en heb zelden schokken enkel bij het mega snel uitzoomen heel even..
Ik hoor de hele tijd een hartslag op de achtergrond, die is niet van me beest want het geluid blijft gewoon doorgaan als hij dood is.
Iemand een idee waar dat vandaan komt of hoe ik dat kan uitzetten??
Ikweet niet of ik de enige ben met dit probleem, maar B&W2 knalt er bijmij echt snel en vaak uit , soms kan i knet mn save laden en soms kan i keen heel stuk langer spelen, heet iemand een id waar het aan kan liggen ? Specs vind je in mn signature.
Heb ik ook. Dat is het geluid als je gaat vechten, dat gaat nooit meer weg. OF het geluid loopt, OF het valt weg in z'n totaliteitRava schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:41:
Ik hoor de hele tijd een hartslag op de achtergrond, die is niet van me beest want het geluid blijft gewoon doorgaan als hij dood is.
mmm, moet ik wel de kans krijgenDxta schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:12:
[...]
Muur bouwen en er een paar archers op zetten
Verder ff zorgen dat je influence net buiten je muren ligt, kun je ze lekker af rossen met een paar mooie lightnings
Ik heb ook al eens archers op de muur gezet, maar die voerden geen reet uit volgens mij
http://allboards.lionhead.com/showthread.php?t=100516
Rava schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:41:
Ja dat is de hartslag van de take over balk. Als er een volk overgenomen wordt dan gaat er een balkje lopen. Hier hoor je een hartslaggeluid bij.
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...
Waarom is er dan een patch uitgekomen? Waarom reporten mensen dan bugs? En zoals je misschien al gezien had is hij niet de enige die last heeft van bugs.cardinal808 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:53:
[...]
Nou doe eens...
[...]
Valt wel mee, je moet er van houden, maar is zeker beter dan de vorige versie
[...]
Nergens last van eigenlijk
[...]
Misschien eens een nieuwe computer aanschaffen?
[...]
Echt wel![]()
* RoD houd van niet onderbouwde suggesties, die gaan nergens over
Zover ik weet is het spel nog niet eens uit en support geven we hier niet op illegale games.
patch: omdat sommige mensen last hebben van bugs, maar vele anderen niet waaronder mijzelf
Ik ben ook druk bezig met B&W2 en zit nu in het tweede land van de japanners.
Maar ik heb even een paar korte vraagjes:
Hoe kan ik meerdere mensen tegelijk oppakken heb gelezen dat het kan maar hoe?
En naar maten mn stad groter word, begint het spel droppen in fps. Had al gelezen dat je de Settings.ini file kon tweaken met drie cijfers er achter maar hoe werkt dit precies? Ik heb namelijk een niet echt up to date vga kaartje (9600xt) maar het zou leuk zij als ik wel ff het onderste uit de kan kon halen
En naar maten mn stad groter word, begint het spel droppen in fps. Had al gelezen dat je de Settings.ini file kon tweaken met drie cijfers er achter maar hoe werkt dit precies? Ik heb namelijk een niet echt up to date vga kaartje (9600xt) maar het zou leuk zij als ik wel ff het onderste uit de kan kon halen
meer mensen die de besturing houterig vinden? vooral het heen en weer/op en neer kijken gaat niet echt hoe je het echt wil
Hoe krijg je dat monster uit die ore mine? ik heb alle spels al geprobeerd, maar hij heeft het nog steeds erg naar z'n zin en ik heb toch echt ore nodig nu 
Als je de ability gekocht hebt met tribute: 1 persoon oppakken en de knop ingedrukt houden en de rest opstofzuigen.Hoe kan ik meerdere mensen tegelijk oppakken heb gelezen dat het kan maar hoe?
[ Voor 42% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 12-10-2005 14:37 ]
Die optie werkt perfect, alleen kijk niet naar de graphics die je er voor terug krijgt, sommige mensen zeggen dat het grafisch geen verschil maakt maar ik kots op die graphics, dan maar 20/30 fps en mooi beeld dan GF2 graphics met 70Fps. Het is jammer dat de engine niet beter is, deel 1 had ook al een erg brakke engine, beetje jammer dat ze daar niet wat aan gedaan hebben want het kan best wel goed als je naar bv Rome Total War kijkt waar nog eens veel meer units in het beeld zijn, veel grotere steden met details die weinig tot niet onder doen voor dit.Skyline GTR schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:30:
Je kunt het aanpassen in de B&W2 dir, dan Data en door vind je graphics.config die je aan kunt passen. Je zoekt je kaart op en je kunt het zo aanpassen.
Kan die config tweak niet in de SP?
[ Voor 47% gewijzigd door Steffy op 12-10-2005 14:39 ]
Oke, maar wat moet ik verandereen? Ik heb hem nu toch al op 1024 *768 low staan dus erger kan het niet worden.Steffy schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:36:
[...]
Die optie werkt perfect, alleen kijk niet naar de graphics die je er voor terug krijgt, sommige mensen zeggen dat het grafisch geen verschil maakt maar ik kots op die graphics, dan maar 20/30 fps en mooi beeld dan GF2 graphics met 70Fps. Het is jammer dat de engine niet beter is, deel 1 had ook al een erg brakke engine, beetje jammer dat ze daar niet wat aan gedaan hebben want het kan best wel goed als je naar bv Rome Total War kijkt waar nog eens veel meer units in het beeld zijn, veel grotere steden met details die weinig tot niet onder doen voor dit.
Je kunt het aanpassen in de B&W2 dir, dan Data en door vind je graphics.config die je aan kunt passen. Je zoekt je kaart op en je kunt het zo aanpassen.
Er staat nu: Adapter = "RADEON 9600 SERIES "
_-= Erikje =-_ : thanx ik had hem idd al gekocht maar ik dacht dat het alleen maar voor bomen was enzo
[ Voor 11% gewijzigd door Pixeldude op 12-10-2005 14:54 ]

Als het goed is krijg je dit ervoor, hier kun je prutsen met de instellingen, de 1 zul je naar 2 moeten veranderen denk ik want hij staat standaard al op 1.
[ Voor 9% gewijzigd door Steffy op 12-10-2005 14:57 ]
Ik zit nu in de 2e chinezen wereld (Die wereld waar je bijna gelijk wordt aangevallen). Je begint daar met een ore mijn van 7500 ore. Dat is bij mij zo op, en er is niks anders in de buurt.
Hoe hebben jullie dit gedaan?
Btw, heb je wel eens bij het opstarten bij dat heen en weer slingerende logo op de muisknop gedrukt? Dan kan je dat logo zelf bewegen, echt masterlijk hoe je die blokjes heen en weer kan gooien
Btw, heb je wel eens bij het opstarten bij dat heen en weer slingerende logo op de muisknop gedrukt? Dan kan je dat logo zelf bewegen, echt masterlijk hoe je die blokjes heen en weer kan gooien
Don't dream your life, live your dreams!
Ik geef het op 
Zojuist is mijn Creature overleden omdat ik hem door een of andere reden niet meer kon bewegen. Daarnaast is de besturing verre van optimaal, zelfs met sencitivity hoog, viel het geluid weer weg en tot slot crashte het spel ook nog toen ik hem afsloot. Het lijkt wel v0.7alpha

Zojuist is mijn Creature overleden omdat ik hem door een of andere reden niet meer kon bewegen. Daarnaast is de besturing verre van optimaal, zelfs met sencitivity hoog, viel het geluid weer weg en tot slot crashte het spel ook nog toen ik hem afsloot. Het lijkt wel v0.7alpha
Bedenk wel dat de grafische kaart lang niet alles wil zeggen bij B&W2, AI is erg divers en gecompliceerd. De engine van B&W1 was verre van slecht trouwes, ik weet niet waar je dat vandaan haalt, hetzelfde geldt voor de B&W2 engine...Steffy schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:36:
[...]
Die optie werkt perfect, alleen kijk niet naar de graphics die je er voor terug krijgt, sommige mensen zeggen dat het grafisch geen verschil maakt maar ik kots op die graphics, dan maar 20/30 fps en mooi beeld dan GF2 graphics met 70Fps. Het is jammer dat de engine niet beter is, deel 1 had ook al een erg brakke engine, beetje jammer dat ze daar niet wat aan gedaan hebben want het kan best wel goed als je naar bv Rome Total War kijkt waar nog eens veel meer units in het beeld zijn, veel grotere steden met details die weinig tot niet onder doen voor dit.
Laat je trouwens vooral niet afschrikken door de reacties van mensen met bugs hier, er zijn er waarschijnlijk veel meer zonder bugs. Ik heb iig nergens last van met een Athlon 64 3200+, leadtek GF6600GT, 1024MB DDR en winXP Pro SP2... Zoals ik al min of meer zei, B&W2 is een erg complex spel, dus het is helaas lastig om bugs te voorkomen.
Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com
Zo heb ik de eerste 5 minuten van het spel vast gezeten omdat ik die animatie door wilde klikkenSilencer_NL schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:02:
Vraagje. Jullie noemen allemaal tweakjes op voor betere FPS. Maar wordt het dan niet lelijker ? ik bedoel FPS komt niet gratis uit de lucht vallen het moet dus iets veranderen.
tis de bedoeling dat je snel dorpen in de buurt overneemt ,die hebben ore in hun voorraad en tevens een mijn in de buurtSilencer_NL schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:02:
Ik zit nu in de 2e chinezen wereld (Die wereld waar je bijna gelijk wordt aangevallen). Je begint daar met een ore mijn van 7500 ore. Dat is bij mij zo op, en er is niks anders in de buurt.
Soms wel, soms niet.... soms is het kwaliteitsverschil zo miniem dat het niemand zou opvallen tenzij je echt 2 beelden naast elkaar zet.
En weet iemand of het net als in deel 1 mogelijk is om met een patsh je crature in een neushoorn of paard te veranderen ? zo dat je igg wat meer dieren kan ?
Nou als het topic wordt doorgenenomen dan zul je snel zien dat het meeste geklaag van 1 persoon afkomt, daarnaast zijn de mensen met de problemen een Ati kaart gebruiker en daarvan hebben de meeste een 9800 Pro en daarvoor staat op het forum van Lionhead een oplossing voor, want kennelijk pakt B&W2 een te hoge Pixelshader, waardoor het allemaal langzaam gaat.MarK_vB schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:25:
[...]
Laat je trouwens vooral niet afschrikken door de reacties van mensen met bugs hier, er zijn er waarschijnlijk veel meer zonder bugs. Ik heb iig nergens last van met een Athlon 64 3200+, leadtek GF6600GT, 1024MB DDR en winXP Pro SP2... Zoals ik al min of meer zei, B&W2 is een erg complex spel, dus het is helaas lastig om bugs te voorkomen.
leuk spel t/m lvl 5
. daarna is t echt lag feest .. maar dat ligt waarschijnlijk aan m'n xp2200/333 & 9800 pro.. zelfs op de laagste minspecs (ziet er ook niet uit trouwens) haal ik denk ik niet meer dan 3 fps. jammer, maar zo kan ik het spel helaas niet uitspelen. legers van 300 man zijn niet te besturen, mensen die gewoon door m'n muur heen lopen is toch best irritant
.
maar voor de rest was t wel een leuk spel geweest
maar voor de rest was t wel een leuk spel geweest
traktor scratch!
http://xs.to/xs.php?f=Konijn2.JPG&h=xs50&d=05412
Zijn dit nou haasjes of konijntjes?
Ik zit BTW vast in het Jappen level (land 5), ik had bijna hun leger uitgeschakeld, komt er opeens een Siren aan om het restant van mijn leger te bekeren. Opeens zijn er ook weer veel inwoners, ik zag namenlijk eerst iedereen dood op de grond liggen en toen liep er weer een hele stad, en nu heb ik voorlopig even geen manpower meer om aan te vallen en ik heb zowat geen verdedigingen meer...
Zijn dit nou haasjes of konijntjes?
Ik zit BTW vast in het Jappen level (land 5), ik had bijna hun leger uitgeschakeld, komt er opeens een Siren aan om het restant van mijn leger te bekeren. Opeens zijn er ook weer veel inwoners, ik zag namenlijk eerst iedereen dood op de grond liggen en toen liep er weer een hele stad, en nu heb ik voorlopig even geen manpower meer om aan te vallen en ik heb zowat geen verdedigingen meer...
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Level 5 is niet moeilijk, m'n creature is aardig sterker dan hun creature dus die is zo dood en de vijandelijke troepen dood ik ff met een fireball, ik heb geeneens legers en wel alle steden al naar m'n stadje gelokt
Heerlijk spel,net level 4 uitgespeeld.
Doe alles op de goede manier, mooie stad bouwen, iedereen blij etc. En m'n aapje rent maar hen en weer om te bouwen
Neem aan dat het straks wel wat lastiger wordt? Tot nu toe hoefde ik me nog niet echt zorgen te maken.
Doe alles op de goede manier, mooie stad bouwen, iedereen blij etc. En m'n aapje rent maar hen en weer om te bouwen
Neem aan dat het straks wel wat lastiger wordt? Tot nu toe hoefde ik me nog niet echt zorgen te maken.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Heeft een van jullie al de 1.1 patch geprobeerd? Ik ben em nu aan t downloaden... Ik zal mijn ervaringen later posten.
Denk dat bijna iedereen wel met 1.1 speelt? Ik heb hem in ieder geval meteen geinstalleerd voordat ik begon te spelen, dus ik kan 1.1 niet vergelijken met 1.0.Brainless-NL schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 17:33:
Heeft een van jullie al de 1.1 patch geprobeerd? Ik ben em nu aan t downloaden... Ik zal mijn ervaringen later posten.
Enige rare "bug?" die ik ben tegengekomen is dat als je een heel groepje mensen oppakt en ze dan allemaal op elkaar zet (zodat ze allemaal paartjes vormen en breeders zijn), dan heb je 1 grote roze bonk met breeders, maar ze doen verder niks. Ze blijven gewoon een uur staan als je ze niet meer verplaatst. Heeft iemand anders dit ook al gehad?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Dit komt doordat ze eerst een paar minuutjes aan het 'kussen' zijn, dan lopen ze wegGizz schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 17:40:
Ze blijven gewoon een uur staan als je ze niet meer verplaatst. Heeft iemand anders dit ook al gehad?
Moet je met tribute kopen. Eentje met een handje. Dan kan je meer tegelijk oppakkenSkyline GTR schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:30:
Dat ben ik niet met je eens. Subtiele details, bijvoorbeeld bloemtjes op de grond als je good bent, verdwijnen. Dat is namelijk wat je veranderd. Voor mij was het eerst onspeelbaar en nu geweldig, maar het gaat merkbaar ten koste van de grafische pracht. Of dat het waard is moet je voor jezelf bepalen.Darth Malak schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:55:
Soms wel, soms niet.... soms is het kwaliteitsverschil zo miniem dat het niemand zou opvallen tenzij je echt 2 beelden naast elkaar zet.
bloemetjes heb je niet zo veel aan...Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 18:14:
[...]
Dat ben ik niet met je eens. Subtiele details, bijvoorbeeld bloemtjes op de grond als je good bent, verdwijnen. Dat is namelijk wat je veranderd. Voor mij was het eerst onspeelbaar en nu geweldig, maar het gaat merkbaar ten koste van de grafische pracht. Of dat het waard is moet je voor jezelf bepalen.
waar ik last van heb is dat de grond waar mn creature op loopt (100% evil) meteen onvruchtbaar wordt...
Dus als ik dat zou willen toepassen dan zou het zo moeten toch?Steffy schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:57:
[afbeelding]
Als het goed is krijg je dit ervoor, hier kun je prutsen met de instellingen, de 1 zul je naar 2 moeten veranderen denk ik want hij staat standaard al op 1.
Adapter = "RADEON 9600 SERIES 111 "
Hmmm, iemand die een beetje kan programmeren zou een leuke frontend kunnen maken om de graphics.config file te editen m.b.v. knopjes e.d.
Een hoop mensen zouden daar blij mee zijn denk ik
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
9600 serie is nu 1 1 1, de middelste zul je dan moeten veranderen naar 2 denk ik, ik heb standaard met een 9700 1 0 2 en ik verander de 0 dan in een 1 dus zal bij 1 dit een 2 worden, gok ikSkyline GTR schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:03:
[...]
Dus als ik dat zou willen toepassen dan zou het zo moeten toch?
Adapter = "RADEON 9600 SERIES 111 "
heeft iemaand un tip voor lvl5, want die 2 jappe zijn irri na geen 20 minute krijg ik superweapon op me van hun zon aardbeving... en ja dan uhm is mijn town weg
dus hoe moet da lukke in 20 minute om heel de map te owne...... nu al 10x het zelfde......

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Je kunt toch gewoon waarden invullen? Ik vind het zo al behoorlijk overzichtelijk eigenlijk.jelbo schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:31:
Hmmm, iemand die een beetje kan programmeren zou een leuke frontend kunnen maken om de graphics.config file te editen m.b.v. knopjes e.d.Een hoop mensen zouden daar blij mee zijn denk ik
Oke dus als ik het nu helemaal snapSteffy schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:39:
[...]
9600 serie is nu 1 1 1, de middelste zul je dan moeten veranderen naar 2 denk ik, ik heb standaard met een 9700 1 0 2 en ik verander de 0 dan in een 1 dus zal bij 1 dit een 2 worden, gok ik
Adapter = "RADEON 1 2 1 "
of
Adapter = "1 2 1 "
met spaties tussen de cijfers en achter het laatste nummer
waar kun je je creature info lezen? in BW1 had je een bepaalde hall of (f)(l)ame en daar kon je alles zien over je creature: de alingnment en hoeveel strengst hij had plus health enzo (leeftijd ook nog)
hier kan ik het niet vinden
Ben ik nou de enige die de besturing echt heel irritant vind? Ik ben bezig met bouwen van huizen (dat gaat overigens wel leuk moet ik zeggen) en dan komt mijn beest opeens met het idee om een villager onder te schijten. Nou wil ik dat niet dus wil ik mijn beest dat afleren maar als ik er dan op klik ben ik of te laat, of is mijn beest er vandoor of krijg ik een leash.
Kort gezegd, hoe zorg ik er voor dat mijn beest niet in de weg loopt maar wel nog wat dingen leert (liefst good
).
Kort gezegd, hoe zorg ik er voor dat mijn beest niet in de weg loopt maar wel nog wat dingen leert (liefst good
als je het menu voor hebt staan zie je ook een knop (beetje links onderin) met een staafgrafiek er op klik daar op en vervolgens kun je dan weer rechts onder klikken op de bekende poot afdruk hierin kun je wat informaite zien over je beestWSaeNoTSoCK schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:24:
waar kun je je creature info lezen? in BW1 had je een bepaalde hall of (f)(l)ame en daar kon je alles zien over je creature: de alingnment en hoeveel strengst hij had plus health enzo (leeftijd ook nog)
ja alleen zn eigen wil en alignment meer nietSkyline GTR schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:28:
[...]
als je het menu voor hebt staan zie je ook een knop (beetje links onderin) met een staafgrafiek er op klik daar op en vervolgens kun je dan weer rechts onder klikken op de bekende poot afdruk hierin kun je wat informaite zien over je beest
nee niet echtIceStorm schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:26:
Ben ik nou de enige die de besturing echt heel irritant vind? Ik ben bezig met bouwen van huizen (dat gaat overigens wel leuk moet ik zeggen) en dan komt mijn beest opeens met het idee om een villager onder te schijten. Nou wil ik dat niet dus wil ik mijn beest dat afleren maar als ik er dan op klik ben ik of te laat, of is mijn beest er vandoor of krijg ik een leash.
Kort gezegd, hoe zorg ik er voor dat mijn beest niet in de weg loopt maar wel nog wat dingen leert (liefst good).
WSaeNoTSoCK schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:34:
meer mensen die de besturing houterig vinden? vooral het heen en weer/op en neer kijken gaat niet echt hoe je het echt wil
nee hoor, nog wel meer dingenWSaeNoTSoCK schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:30:
[...]
ja alleen zn eigen wil en alignment meer niet
---------
was trouwens net nog even wat dingen aan het doen in het 5e land na dat ik um gehaald had. beetje mn beest trainenen enzo. Bam, ineens spel uit

[ Voor 29% gewijzigd door Pixeldude op 12-10-2005 20:47 ]
owh leuk patch 1.1 maar dan moet je wel opnieuw beginnen dus weer door die kut tutorial heen
. Lekker bagger dan.
nee hoor, met patch 1.1 is het juist mogelijk die te skippenAstennu schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:45:
owh leuk patch 1.1 maar dan moet je wel opnieuw beginnen dus weer door die kut tutorial heen. Lekker bagger dan.
UHmm okeey dan zal ik em maar wel installerenSkyline GTR schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:48:
[...]
nee hoor, met patch 1.1 is het juist mogelijk die te skippen
Ik vraag me alleen af hoe je dat wonder kunt bouwen bij dat level tegen de japanners
[ Voor 58% gewijzigd door HammerT op 12-10-2005 22:04 ]
VRAAGJES:
-Kan je een andere creature kiezen op een bepaald moment in het spel? (heb nu de koe)
-Kan je legers ook met z'n allen selecteren?
-Waarom is het zo makkelijk om heel veel keer achter elkaar bv. heal miracle te doen?
-Kan je je legers weer hertrainen na een aantal gevechten, waardoor het weer op volle sterkte komt?
btw: Hij gebruikt veelvuldig de CPU; ik had via de bios hem van 2.8 Ghz naar 3.36 geklokt en hij liep veel beter... (Nee, de pc gaat er bij mij niet kapot van...)
-Kan je een andere creature kiezen op een bepaald moment in het spel? (heb nu de koe)
-Kan je legers ook met z'n allen selecteren?
-Waarom is het zo makkelijk om heel veel keer achter elkaar bv. heal miracle te doen?
-Kan je je legers weer hertrainen na een aantal gevechten, waardoor het weer op volle sterkte komt?
btw: Hij gebruikt veelvuldig de CPU; ik had via de bios hem van 2.8 Ghz naar 3.36 geklokt en hij liep veel beter... (Nee, de pc gaat er bij mij niet kapot van...)
Tx to: @internetofshit
1. Op ENTER drukken.HammerT schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:03:
Ik vraag me alleen af hoe je dat wonder kunt bouwen bij dat level tegen de japanners
2. Wonder opzoeken in het menu.
3. Wonder Selecteren.
4. Wonder op de grond plaatsen.
5. Wachten tot ie klaar is,
een kind kan de was doen
Wel eerst ff dat ding Unlocken met je Tribute Points
Lol net die 2-2-1 setting geprobeert. 170 FPS in game maar lelijk omg kun je beter niet meer spelen. Dat kon me GF 1 nog beter in de tijd van B&W 1
Zelf de high setting op 2-2-1 ziet er niet uit. Bijna alle opties zijn dan uitgeschakeld. Maar weer terrug naar 3-0-3
Owh btw die 2-2-1 was met 6x AA en 16x AF.
[ Voor 39% gewijzigd door Astennu op 12-10-2005 22:37 ]
Tweede cijfer moet je dan ook met ÉÉN (1) verhogen, niet met twee...Astennu schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:35:
Lol net die 2-2-1 setting geprobeert. 170 FPS in game maar lelijk omg kun je beter niet meer spelen. Dat kon me GF 1 nog beter in de tijd van B&W 1Zelf de high setting op 2-2-1 ziet er niet uit. Bijna alle opties zijn dan uitgeschakeld. Maar weer terrug naar 3-0-3
Owh btw die 2-2-1 was met 6x AA en 16x AF.
met BW1 had je ook een keer een tool "creature changer" daarbij kon je ndat je een creature gekozen had, de file exporten en dan met dat tooltje een andere nemen.
dit was wel leuk enzo maar ik had ook iets ondekt dat je ook je creature kon exporten (een oudere van latere islands) en dan als je weer opnieuw begon en weer een creature koos, kon je de oude creature ook weer inporteren (volgens mij met file name change) en dan had je op het eerste eiland je oude volwassen creature, zo had ik door 3x een creature van 48 jaar en hij kon van alles
weet iemand ook hoeveel creatures er echt in BW2 zijn? dan alleen de hidden tijger, aap, leeuw, wolf en koe?
en of hier ook zon tool voor te vinden is?
lijkt me sterk dat ze nu maar 5 creatures hebben gemaakt terwijl BW1 er wel 12 had ofzo
dit was wel leuk enzo maar ik had ook iets ondekt dat je ook je creature kon exporten (een oudere van latere islands) en dan als je weer opnieuw begon en weer een creature koos, kon je de oude creature ook weer inporteren (volgens mij met file name change) en dan had je op het eerste eiland je oude volwassen creature, zo had ik door 3x een creature van 48 jaar en hij kon van alles
weet iemand ook hoeveel creatures er echt in BW2 zijn? dan alleen de hidden tijger, aap, leeuw, wolf en koe?
en of hier ook zon tool voor te vinden is?
lijkt me sterk dat ze nu maar 5 creatures hebben gemaakt terwijl BW1 er wel 12 had ofzo
wat mij vooral tegenvalt van dit spel is vooral de AI van je creature.
het is nu meer een robot die je wat dingen kan afleren en aanleren en dan doet het maar wat,
dat spontane wat B&W1 had is er grotendeels uit imho
tribute systeem is ook behoorlijk lame, vond het mn creature dingen leren door mij na te doen een stuk leuker dan gewoon maar met tribute points wat spells kopen
en dan nog de grote van hoe een beest word, hij word nauwelijks groter dan de gemiddelde muur.. beetje jammer terwijl ze juist op de screens zo groot lijken
het is nu meer een robot die je wat dingen kan afleren en aanleren en dan doet het maar wat,
dat spontane wat B&W1 had is er grotendeels uit imho
tribute systeem is ook behoorlijk lame, vond het mn creature dingen leren door mij na te doen een stuk leuker dan gewoon maar met tribute points wat spells kopen
en dan nog de grote van hoe een beest word, hij word nauwelijks groter dan de gemiddelde muur.. beetje jammer terwijl ze juist op de screens zo groot lijken
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
ja zie ik ook ik heb nou 65% groote nou dat is nog niet eens een kwart van wat je bij BW1 kon worden
Eerlijk gezegd vind ik m'n creature maar irritant. Ik speel good en soms wil die even een paar vijanden buiten de grens vermozelen, wat natuurlijk een big NO NO is.
gewoon slappen tot hij geen vijanden meer aanvaltCaboman schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:33:
Eerlijk gezegd vind ik m'n creature maar irritant. Ik speel good en soms wil die even een paar vijanden buiten de grens vermozelen, wat natuurlijk een big NO NO is.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
kort om kut spel zoals elk vervolg tegen woordig
ze maken vervolgen op een eerder deel, halen 50% features en gameplay weg
en compenseren het met 200% eyecandy en iedereen is weer blij
niet dus, ja de nieuwelingen vinden het super, maar die hebben de voorgangers nooit gespeeld.
(en je hoeft ze het niet te laten doen want ze zijn te verwend en het ziet er niet meer uit)
een te hoog EA gehalte zal ik maar zeggen
ik ken nog zon spel en dat is stronghold 2 (terwijl EA er niet eens aan mee heeft gewerkt) mooie castle sim maar deel 2 is in 3d en natuurlijk alle gamplay weg
ze maken vervolgen op een eerder deel, halen 50% features en gameplay weg
en compenseren het met 200% eyecandy en iedereen is weer blij
niet dus, ja de nieuwelingen vinden het super, maar die hebben de voorgangers nooit gespeeld.
(en je hoeft ze het niet te laten doen want ze zijn te verwend en het ziet er niet meer uit)
een te hoog EA gehalte zal ik maar zeggen
ik ken nog zon spel en dat is stronghold 2 (terwijl EA er niet eens aan mee heeft gewerkt) mooie castle sim maar deel 2 is in 3d en natuurlijk alle gamplay weg

[ Voor 8% gewijzigd door Bulls op 12-10-2005 23:49 ]
Nou en de tutorial kun je maar voor 1/10 skippen die hele 2e map moet je gewoon doen dus weer leren huizen maken en dat soort meuk. En idd die creature is nu iri geworden. Deel 1 was in dit opzigt wel wat beter.