Solo testcasefoto's - om van te leren (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.204 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://bart.jenniskens.info/ancilina/ancilina-ps.jpg

Beetje aan de slag geweest met PS. de huid en kleuren bewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

EEKthecat schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:58:
[afbeelding]

Beetje aan de slag geweest met PS. de huid en kleuren bewerkt.
:X

Afgrijselijke bewerking. Sorry maar dit is te erg.. Veel te blurry huid, helemaal glad geveegd en rare scherpte in de foto (haarlijn bijv).

Way overdone in my opinion..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
Angeloonie schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:01:
[...]

:X

Afgrijselijke bewerking. Sorry maar dit is te erg.. Veel te blurry huid, helemaal glad geveegd en rare scherpte in de foto (haarlijn bijv).

Way overdone in my opinion..
Mja idd moet het nog onder de knie kijgen hoor ;) flink aan het testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

De onscherpte is inderdaad way overdone, er is vrijwel niets meer scherp. Laat het origineel eens zien?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 19:32
Roestig paaltje, met een rood kader komt het er echt goed uit. Gemaakt met een Powershot A200 (2MP). Oude camera maar toch probeer ik hiermee af en toe een shotje te maken. Beetje bewerkt in PS. Commentaar is altijd welkom.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/janssensander/paaltje.jpg
en een link naar groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
Hier het de onberwekte, Het is bij lange na geen goede foto, handbewogen en niet geheel scherp, mijn idee is om de foto zo goed mogelijk op te knappen en kijken waar ik eindig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:47
Je bent een stukje vergeten te grijzen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 19:32
yade schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:14:
Je bent een stukje vergeten te grijzen. ;)
Bedankt voor de tip! Opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
Djensen schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:08:
Roestig paaltje, met een rood kader komt het er echt goed uit. Gemaakt met een Powershot A200 (2MP). Oude camera maar toch probeer ik hiermee af en toe een shotje te maken. Beetje bewerkt in PS. Commentaar is altijd welkom.
[afbeelding]
en een link naar groter
Vind em wel geslaagd!

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
verlaten straatje in mestreeech

Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/pics/mtricht.jpg

gemaakt met EOS 350D + kitlens

[ Voor 17% gewijzigd door DeoDupke op 08-01-2006 18:08 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hamish/posts/slak_570px.jpg
klik -> groter.

Behalve een lichte autolevels, zo flop uit m'n Canon G5 met standaardlens in macrostand.
(1/50s, andere instellingen door macrostand op auto, en niet uit exif te pulken helaas.)

Graag commentaar op:

- compositie.
- gebruik van scherptediepte.
- object vs achtergrond.
- andere dingen die goed of fout zijn aan deze foto.

Dank.

Hamish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hamish schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:37:
[afbeelding]
klik -> groter.

Graag commentaar op:

- compositie.
- gebruik van scherptediepte.
- object vs achtergrond.
- andere dingen die goed of fout zijn aan deze foto.
In ieder geval een knap beeld.

Voor de perfectionist heb ik volgende opmerkingen:
- ik had geprobeerd de slak iets meer in het midden te krijgen, nu valt die er net uit en dat kan storend zijn. Beetje alsof je niet goed richtte. (croppen?)
- Verder is het gras achteraan niet gelijk verdeeld over beeld en komen die grasprieten vooraan beetje verloren over. Maar ja ik weet ook niet of er meer naar rechts wel meer gras stond natuurlijk..
- moeilijk te zeggen maar had mss iets meer mogen zijn. Zodat de slak in zijn geheel scherp was (ook zijn poep?). Hoewel je dan allicht die kronkel vooraan kwijt bent (hoewel die er nu ook ni op staat)?
- kleuren zijn zeer knap contrast vh oranje vd slak (mooi kleur) + groene gras + blauw in voorgrond (RGB).
- ook zeer goede pose van de slak (bravo voor de slak dan :-))

Voornaamste opmerkingen zijn scherptediepte en net uit centrum van beeld vallende slak.

Afbeeldingslocatie: http://www.hanscappelle.be/fora/slak.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Djensen schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:08:
[afbeelding]
en een link naar groter
Lekker plaatje! is goed gelukt qua bewerking en ook een prima compositie!
mijn complimenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou goed, ik ben hier al zo lang aan het leechen, ook maar eens eentje van mij dan. Prikkeldraad met (koeie?)haren.

Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/2803/img00329bq.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:45:
Nou goed, ik ben hier al zo lang aan het leechen, ook maar eens eentje van mij dan. Prikkeldraad met (koeie?)haren.

[afbeelding]
Op zich leuk geprobeerd... Al zou ik hem eerder in het leer draadje posten.
Solo testcasefoto's - om van te leren (deel 2)

In het bewerken heb je nou niet echt veel tijd gestoken vermoed ik... Foto is onderbelicht... Kleuren kloppen niet echt helemaal. En qua compo zou ik ff letten dat je iets compleet op de foto zet.... Dus niet het paarde haar afknippen aan de onderkant.... Verder is het idee wel leuk alleen niet helemaal juist uitgevoerd :)

Oja zet hem ook eens op een fatsoenlijke server........

[ Voor 5% gewijzigd door Firecow op 09-01-2006 21:13 ]

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~defect/got/stoel.jpg

De entree bij Microsoft vanaf de bovenste verdieping. De groothoek was helaas niet groter en dus kreeg ik hem er niet helemaal op... storend of niet?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:48

sjaakaq

It might get loud

Ja, maar ja, veel meer kun je er niet aan doen hè :) En er kan een stukje rechts eraf, zodat "het rondje" in 't midden staan :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ja, in dit geval vind ik het storend. Als je hem er niet helemaal opkrijgt, zorg dan dat het er duidelijk niet helemaal op staat, maar niet net een klein stukje niet. Ik zou persoonlijk dus een krappere crop nemen zodat er nog wat meer afvalt. Zorg dat de stip verticaal wel in het midden blijft staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
  • Laatst online: 12-11-2018
ik vindt het niet echt storend, maar wat ik wel storend vindt is dat de banken leeg zijn!! het had leuk geweest als er iemand op zou zitten! en zoals gezegd ff zorgen dat ie helemaal in het midden staat en het perspectief iets recht trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/95c60fbe6f9f9cea230a449454d9a7ed/thumb.jpg

EOS 350D, 50mm F1.8 op 1/125, f1.8

Commentaar graag!

[ Voor 6% gewijzigd door Erycius op 10-01-2006 13:56 ]

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Olympus FE-100 gekocht toen ik 'm in de aanbieding zag bij de MediaMarkt. Onderweg naar huis in de bus een zelfprortret genomen.

Deze heb ik met de software van Olympus gefotosoept: Met de Magic Wand heb ik alles geselecteerd, behalve mijn gezicht en huid. Daarna heb ik Instant Fix gebruikt, waardoor ik een effect kreeg die mij wel beviel. Daarna heb ik in ACDSee editor puistjes en andere oneffenheden aangepast.

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.quickhelp.nl/clients/halilyuksel/--Halil--/1_resize.jpg

Wat vinden jullie er van?
Dit is de onbewerkte foto: Klik

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:10:
[...]

In ieder geval een knap beeld.

Voor de perfectionist heb ik volgende opmerkingen:
- ik had geprobeerd de slak iets meer in het midden te krijgen, nu valt die er net uit en dat kan storend zijn. Beetje alsof je niet goed richtte. (croppen?)
- Verder is het gras achteraan niet gelijk verdeeld over beeld en komen die grasprieten vooraan beetje verloren over. Maar ja ik weet ook niet of er meer naar rechts wel meer gras stond natuurlijk..
- moeilijk te zeggen maar had mss iets meer mogen zijn. Zodat de slak in zijn geheel scherp was (ook zijn poep?). Hoewel je dan allicht die kronkel vooraan kwijt bent (hoewel die er nu ook ni op staat)?
- kleuren zijn zeer knap contrast vh oranje vd slak (mooi kleur) + groene gras + blauw in voorgrond (RGB).
- ook zeer goede pose van de slak (bravo voor de slak dan :-))

Voornaamste opmerkingen zijn scherptediepte en net uit centrum van beeld vallende slak.

[afbeelding]
Ik vind dat die slak juist teveel in het midden staat. Had denk ik beter gewerkt als de slak een stuk naar rechts in het kader stond.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Laatst online: 10-09 19:08
Macrotjes
Gemaakt met 'n simpele Ixus 500
Afbeeldingslocatie: http://www.trancevibez.com/rommel/kattenmacro.jpg

Vond 'm zelf wel leuk omdat 't HEEL erg lastig is om jonge katjes goed op de foto te krijgen als de lens wat langer open staat.. Jammer van de achtergrond verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.tommel.nl/EBF_pano.jpg

ik kan er weinig aan verbeteren denk ik... maar toch wil ik wel wat commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

DeFeCt schreef op maandag 09 januari 2006 @ 23:34:
[afbeelding]

De entree bij Microsoft vanaf de bovenste verdieping. De groothoek was helaas niet groter en dus kreeg ik hem er niet helemaal op... storend of niet?
Volgende keer 2 foto's maken en aan elkaar soepen, heb je ook meer groothoek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tonio schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 03:19:
[...]

Ik vind dat die slak juist teveel in het midden staat. Had denk ik beter gewerkt als de slak een stuk naar rechts in het kader stond.
Is idd ook een optie. Maar met die boog onderaan in beeld d8 ik aan centreren (kwestie van smaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/6451/willingens1ex.jpg

Onbewerkt. Comments?

(Was in Willingen in Duitsland afgelopen weekend, vlak bij Winterberg, het was zo koud snachts, dat smorgens alle vochtigheid in de lucht was vast gevroren aan objecten. Onder op het hout zie je zelf dat de wind het ijs nog wat vervormd heeft waardoor al die kleine pegeltjes ontstaan.)

[ Voor 90% gewijzigd door krouwen op 10-01-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 15:09
Wow, mooie foto krouwen! Mooi dat lichtverschil onder en boven het prikkeldraad. Ik bleef er maar naar kijken :-) Iets jammer van de flair bovenin, maar verder...

Ikke ook nog een bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/saffier86/Spul/tKerstlichtb.jpg
Groot

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
  • Laatst online: 12-11-2018
nice!! maar wat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooie foto DeoDupke! Lekkere sfeer ook, net alsof hij uit eenen ouden doosch komt. _/-\o_

Behalve dan dat ik graag wil weten welke filter je eroverheen gegooid hebt. Heb je ook het onbewerkte origineel nog, ter vergelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:48:
[afbeelding]

Volgens mij is het een groothoek, niet?
Wat mij een beetje stoort is dat het linker deel van het publiek weg zakt.

Trek eens een lijn door de bovenkant van het publiek, deze zal imho niet recht staan.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 22:40
Dan wil ik het ook wel eens proberen. Deze foto gemaakt afgelopen zomervakantie in zwitserland. Gemaakt met een HP Photosmart 735, alle instellingen automatisch. Ik was verrast door het resultaat van deze foto.

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~damhuisjr/pics/HPIM1277_resize.jpg
Klik voor groter (2048x1536).

Zelf vind ik m goed gelukt. Is het meisje op de achtergrond storend? Ik vind van niet. Maar misschien denken jullie er heel anders over! ;)

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:45

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

RooN schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:23:
Dan wil ik het ook wel eens proberen. Deze foto gemaakt afgelopen zomervakantie in zwitserland. Gemaakt met een HP Photosmart 735, alle instellingen automatisch. Ik was verrast door het resultaat van deze foto.

[afbeelding]

Zelf vind ik m goed gelukt. Is het meisje op de achtergrond storend? Ik vind van niet. Maar misschien denken jullie er heel anders over! ;)
Misschien had dat meisje iets scherper gekund, en die bloem weer iets minder scherp :9

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik vind dat meisje zelfs wel iets toevoegen. Ik had de foto er alleen wel iets krapper omheen gecropt, want ik vind die wazige berg wel storend. Niet omdat hij wazig is, want dat hoort bij macro-foto's, maar omdat hij niet onscherp genoeg is om geen aandacht meer te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

@Krouwen: ik had dat prikkeldraad voor de huizen 'gehouden', nu valt het een beetje weg in de achtergrond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
RooN schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:23:

[afbeelding]

Persoonlijk zou ik het mooier gevonden hebben als je de bloemen nog iets meer van onder had gefotografeerd zodat de bovenkant van de foto niet zo krap zou zijn. Meisje op de achtergrond is IMHO een welkome aanvulling voor het totaal plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:01:
Erg mooie foto DeoDupke! Lekkere sfeer ook, net alsof hij uit eenen ouden doosch komt. _/-\o_

Behalve dan dat ik graag wil weten welke filter je eroverheen gegooid hebt. Heb je ook het onbewerkte origineel nog, ter vergelijking?
ik heb de foto in raw + jpg geschoten, dit is de jpg die uit de camera kwam, heb flink wat geschoven met shadow en highlight contrast, saturation en in photoshop nog unsharpen mask.

Origineel (3,5mb) --> schrik niet :P

[ Voor 3% gewijzigd door DeoDupke op 11-01-2006 15:57 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:48:
Afbeeldingslocatie: http://www.tommel.nl/EBF_pano.jpg

Post hem es in dit topic; [rml][ Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 2[/rml] , denk dat ie daar meer tot z'n recht komt ;)

Handjes momenten zijn altijd stoer tijdens concerten en feesten. Ditmaal is de rook in het publiek mooi waar ikzelf wel van houd. Wat wel vaker een probleem is, is om het podium er wel nog goed belicht op te krijgen. Ben benieuwd met wat voor camera, welke instellingen en waar je hem geschoten hebt.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 20:15
[img]]http://home.planet.nl/~sman0005/2.jpg[/img]
Gemaakt met een Canon A610.

1600x1200

Graag commetaar :)

[ Voor 37% gewijzigd door Viper7 op 11-01-2006 21:14 ]

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/37/84703224_5acba724d5.jpg
Een Duifje :)

Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 22:36
Het interrieur van het auto'tje is vrijwel helemaal onscherp behalve de versnellingspook,
ik had een wat kleiner diafragma gebruikt voor zover dat mogelijk is op die A610 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 20:15
Cyclonist schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:13:
Het interrieur van het auto'tje is vrijwel helemaal onscherp behalve de versnellingspook,
ik had een wat kleiner diafragma gebruikt voor zover dat mogelijk is op die A610 :)
Bedankt voor je commetaar. Met een kleiner diafragma wordt het geheel inderdaad scherper. (foto) Maar ik vind het er niet echt mooier op worden, want de diepte werking gaat een beetje verloren.

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Viper7 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:42:
[...]

Bedankt voor je commetaar. Met een kleiner diafragma wordt het geheel inderdaad scherper. (foto) Maar ik vind het er niet echt mooier op worden, want de diepte werking gaat een beetje verloren.
die nieuwe foto vind ik idd ook niet beter.. maar het commentaar van hierboven is ook weer terrecht, misschien.. iets ander standpunt innemen, beetje experimenteren.. ( en ff poetsen mag ook wel )

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Heb eens een soort portret foto geschoten in iets andere stijl en vroeg wat mensen ervan vinden en wat er naar hun idee aan verbeterd zou kunnen worden. Klikbaar voor groter formaat.

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/36/84066722_c7a7c1f3b6.jpg

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Laatst online: 22-01-2023
aangezien president Bush gisteren en vandaag bij ons in Hoek van holland op bezoek is geweest bij de Maeslantkering, 1 testfoto, sluitertijd op 15seconden, gemaakt met een Ixus 400

Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/8453/00066jn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Viper7 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:10:
[[url=]http://home.planet.nl/~sman0005/2.jpg]afbeelding[/url]]
Gemaakt met een Canon A610.

1600x1200

Graag commetaar :)
Jammer dat je die andere auto op de achtergrond in beeld ziet en de rode auto niet geheel in focus is. Nu wordt de nadruk gelegd op de versnellingspook, wat in mijn ogen eigelijk de hele rode auto mag zijn. Ik weet ook niet de schaal van het model, waardoor het interieur van de modelauto nogal mager overkomt, wat misschien niet eens zo is. Als er iets van referentiemateriaal erbij zat dan had je de hele foto in perspectief gehad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Schitterende foto en daarbij één opmerking. Als ik de foto bestudeer dan heb ik het gevoel dat de vogel ergens naartoe loopt, ergens waar eten ligt. Duiven lopen rond op zoek naar eten en als ze dat zien dan lopen ze daar direct op af. De duif loopt ergens op af, maar je hebt geen flauw benul naar wat. Mocht er nou iets van een stukje brood of een friet op het pad liggen, dan zou de foto helemaal 'af' zijn. Zonder het eten is die foto heel sjiek, maar niet datgene waar ik op gehoopt had :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
@ krijnvanleeuwen,
Het is kerstverlichting (glazen roosje) met meer van die lichtjes op de achtergrond. Beetje abstract, maar ben er wel tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een berg in frankrijk, een zooitje sneew, een zonnige dag en een studiegenoot die wel aardig kan skien...

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/tweakers_fg/DSC_0108_2_small.jpg

Genomen op 18mm met pola-filter, 1/400s, f/8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Superstoere foto, het is erg moeilijk om zulke foto's te maken. Heb er zelf ook ervaring mee. Misschien was het alleen mooier geweest als die skier meer naar rechts stond zodat hij de foto in vliegt. Nu vliegt hij de foto als het ware uit. Maarja, het is nou eenmaal supermoeilijk om zo'n foto te maken en deze is dan ook zeker al goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:05:
Misschien was het alleen mooier geweest als die skier meer naar rechts stond zodat hij de foto in vliegt. Nu vliegt hij de foto als het ware uit.
U vraagt, wij draaien! :)

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/tweakers_fg/DSC_0108_3_small.jpg

Ik heb het origineel er nog eens bij gepakt en het iets anders gecropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:29:
[...]

[afbeelding]

Ligt het aan mij of is deze foto nogal erg onnatuurlijk blauw?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:33:
[...]
Ligt het aan mij of is deze foto nogal erg onnatuurlijk blauw?
Tsja, een pola-filter + een gradientje in PS, het ging mij erom dat de foto nog wat "impact" zou hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:40:
[...]

Tsja, een pola-filter + een gradientje in PS, het ging mij erom dat de foto nog wat "impact" zou hebben
Stukken beter! Opsturen naar reisfolders als je het mij vraagt. De pola doet het um wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://home.wanadoo.nl/mg...mages/winter_2005__7_.jpg

Point and shoot met een Fuji Finepix S3000. Ik heb hem verkleind ivm familie zonder breedbandjes maar ik hoor graag reakties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
Liep even geleden bij mijn schoonouders door de badkamer:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/saffier86/Spul/tDroogtrommelrec.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:29:
[...]

[afbeelding]

Nice, knalt lekker zo. Zal de persoon op de foto (terecht) blij mee zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
Heel mooi pauluzzz; wil zelf ook meer gaan experimenteren met dit soort acties (ongeacht de sport)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Silent Thunder schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:14:
Heel mooi pauluzzz; wil zelf ook meer gaan experimenteren met dit soort acties (ongeacht de sport)
Zijn imho de mooiste foto's en ook qua timing de moelijkste. Deze is zeker geslaagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/3888/foto0691small0yq.jpg

In groningen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:52
Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Fuji S5600 en ben aan het experimenteren met macro-fotografie. Deze foto heb ik gemaakt met een bureaulamp, niet echt ideaal dus. Maar vroeg me af wat jullie er van vinden, qua compositie en uitsnijding e.d. Al het commentaar is welkom. Kleur, helderheid en contrast zijn achteraf aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/7132/images/388/360517/u3nqqX.jpg

KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Vind hem wel grappig, maar het is niet echt een intressante foto. Ik denk niet dat het veel uitmaakt of je dan een andere compositie kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:58

CaDje

Framedrops for life

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~weijersw/Sydney/sydneynacht.jpg

Foto die ik heb gemaakt in Sydney. Was de eerste dag dat ik de kamer had. (daar gekocht)
Ik vind het persoonlijk een mooie foto, alleen staat het een beetje scheef, dit omdat ik de camera op de stoep had gezet. Ik zou 'm graag willen recht trekken. Ik weet zo alleen niet hoe dat moet in photoshop. Graag jullie reacties.

Gebruikte camera: Sony DSC W5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Robin schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:04:
[...]
Schitterende foto en daarbij één opmerking. Als ik de foto bestudeer dan heb ik het gevoel dat de vogel ergens naartoe loopt, ergens waar eten ligt. Duiven lopen rond op zoek naar eten en als ze dat zien dan lopen ze daar direct op af. De duif loopt ergens op af, maar je hebt geen flauw benul naar wat. Mocht er nou iets van een stukje brood of een friet op het pad liggen, dan zou de foto helemaal 'af' zijn. Zonder het eten is die foto heel sjiek, maar niet datgene waar ik op gehoopt had :).
Ik kan me niet herrinerren dat er iets van eten daar lag, maar ik vraag me ook enorm af of hij met eten er op sterker geweest zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

CaDje schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 02:12:
[afbeelding]

Foto die ik heb gemaakt in Sydney. Was de eerste dag dat ik de kamer had. (daar gekocht)
Ik vind het persoonlijk een mooie foto, alleen staat het een beetje scheef, dit omdat ik de camera op de stoep had gezet. Ik zou 'm graag willen recht trekken. Ik weet zo alleen niet hoe dat moet in photoshop. Graag jullie reacties.

Edit -> Transform -> tada! (Ik zou voor perspective of free transform kiezen denk ik :) )

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Fotografie FAQ, Koopadviezen en Tutorials Daar zijn een paar mooie tut's voor geschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeoDupke schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:56:

ik heb de foto in raw + jpg geschoten, dit is de jpg die uit de camera kwam, heb flink wat geschoven met shadow en highlight contrast, saturation en in photoshop nog unsharpen mask.

Origineel (3,5mb) --> schrik niet :P
Sjoene bewerking, echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
@ flapmeister:
Die foto onder de brug in Groningen, waar is dat?
Ik vind hem wel donker eigenlijk. Je bedoeling ermee komt er niet uit naar voren, wat was je onderwerp etc. Het lijnenspel is ook niet heel spannend.
Als je de sfeer wilde vastleggen, van een donkere brug oid, even een andere (com)positie nemen.

@bennyd:
Die met die mandarijnenschillen zou wel mooi in een reeks over vuil/fruit weetikveel passen (bij de tandarts, 'snoep verstandig eet een...'? :-)) Zo los is ie niet heel spannend, ben ik met krouwen eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus1985
  • Laatst online: 07-08 11:19
Ik ben een beginnende fotograaf. Dit is een van m'n eerste foto's en zou graag commentaar willen m.b.t. compositie/belichting/bewerking (nog geen bewerking toegepast op deze foto)
Lantaarnpalen zijn al beetje jammer vond ik zelf...

Afbeeldingslocatie: http://www.students.let.uu.nl/3000710/Testcase/bospad%20klein.jpg

Diafragma: F/4
Sluiter: 1/80
ISO: 80
Witbalans: Automatisch
Origineel: KLIK

[ Voor 14% gewijzigd door Odysseus1985 op 14-01-2006 16:15 . Reden: Foto info toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 13-09 23:08
CaDje schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 02:12:
[afbeelding]

Je selecteerd het hele plaatje, vervolgens kies je edit-transform-rotate, en dan krijg je zoiets:
klik

edit: spuit 11 enzo :+

[ Voor 5% gewijzigd door MewBie op 14-01-2006 18:12 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

brein vond deze wel mooi, jullie ook?

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/fotos/albums/spanje/IMG_2994.sized.jpg

Het is Charles de Gaulle btw, heb 'm met m'n fishy gemaakt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Korakal op 16-01-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Erg mooi. Had zo in de showcase gemogen.
Uiteraard goeie diepte en lijnen.
Maar het sterke aan de plaat vind ik dat het echt een kijkplaatje is waar wat gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 23:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Korakal schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:12:

[afbeelding]

Even commentaar nav:
SmartDoDo: aparte pic ja
breinonline: zeg het even
breinonline: K5l twijfelt erg
breinonline: :P
;)

Ik vind hem wel sterk vanwege de aanwezige structuur. Persoonlijk zou ik liever een foto zien met iets meer kleur, contrast. Toch is hij goed geslaagd imho, hij geeft een knus gevoel van zo'n hal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

[afbeelding]

Fraai, mooi lijnenspel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 11:52

breinonline

Are you afraid to be known?

Zie je wel :+

Het _is_ gewoon een fraaie compositie, juist door het lijnenspel :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

[afbeelding]

Hij is lekker, maar ik zou zo'n 20 pixeltjes van de onderkant afsnijden. De plaat is zo symmetrisch dat het witte uitsteeksel rechtsonderin erg storend overkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Zoefff schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:53:
[...]

Hij is lekker, maar ik zou zo'n 20 pixeltjes van de onderkant afsnijden. De plaat is zo symmetrisch dat het witte uitsteeksel rechtsonderin erg storend overkomt :)
Dat zou imho zonde zijn omdat je dan de ronde lijn aan de onderkant mist, ik denk dat de clone brush een beter idee is :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Odysseus1985 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:11:
Ik ben een beginnende fotograaf. Dit is een van m'n eerste foto's en zou graag commentaar willen m.b.t. compositie/belichting/bewerking (nog geen bewerking toegepast op deze foto)
Lantaarnpalen zijn al beetje jammer vond ik zelf...

[afbeelding]

Diafragma: F/4
Sluiter: 1/80
ISO: 80
Witbalans: Automatisch
Origineel: KLIK
Ik vind de foto wat aan de saaie kant; er zijn vrij veel grauwe kleuren, donker groen, grijs en bruin, dit maakt niet dat er iets uit springt. Ook de lichtval op dit moment was niet heel spannend. Misschien dat je deze twee punten met photoshop nog wat kan verhelpen. De lantaarnpalen leiden iid wat af. Verder was de foto misschien ook wat spannender geworden als je meer door je knieen was gegaan voor de foto.

Wat wilde je met de foto vastleggen? Wat vind/vond je zelf van de compositie, het weggetje, de bomen en het hekje die van rechts-midden naar centraal-boven lopen, de conifeer aan de linkerkant, de huizen op de achtergrond. Hoe vind je zelf dat het is gelukt? Krijg je er het gevoel bij wat je had toen je het idee voor de foto had?

Excuses voor het vele commentaar :), ik vind het zelf ook lastig bij mysterieus wegslingerende weggetjes een mooie foto te maken die de sfeer weet vast te leggen die je op dat moment voelt. Alleen nog vaker fotos maken lijkt bij mij een beetje te helpen :).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:20
iemand die zich nog over mijn foto zou willen buigen? ik als beginner kan tips namelijk goed gebruiken! :)

Gh0stw4lk3r in "Solo testcasefoto's - om van te leren (d..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
Heb een tijdje zitten overwegen deze hier te posten. Ik doe het toch maar :-) Ik ben erg benieuwd naar jullie mening:

edit: Mijn enige zelfcommentaar is dat ie niet helemaal scherp is. Maar ik vind het zelf niet heel hinderlijk omdat het mij meer om de compositie en kleuren gaat.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/saffier86/Spul/tSneeuwheidopstokje.jpg
grote versie

[ Voor 23% gewijzigd door Uchy op 17-01-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 09:46:
[afbeelding]
ik vind het jammer dat haar oortjes er net niet helemaal op staan, ik ben wel zeer tevreden over de scherpte van de foto :)
Ik vind het inderdaad jammer dast de oortjes er niet opstaan en de kin erg krap op de foto staat. Maar verder vind ik de kleuren (ook de passe partout :-) komt goed uit!) mooi, is het mooi scherp en is de blik van de kat wel gaaf. Een andere uitsnede had hem denk ik afgemaakt. Hoewel ik er niet zo zeker van ben of een ruimer gecropte kin het plaatje als geheel mooier had gemaakt... Porbeer ns een portret?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 06:28
Uchy schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:48:
Heb een tijdje zitten overwegen deze hier te posten. Ik doe het toch maar :-) Ik ben erg benieuwd naar jullie mening:

edit: Mijn enige zelfcommentaar is dat ie niet helemaal scherp is. Maar ik vind het zelf niet heel hinderlijk omdat het mij meer om de compositie en kleuren gaat.

[afbeelding]
grote versie
Bij een macroshot als dit verwacht ik 'sierlijkheid van de natuur', of dingen te zien die met het blote ook niet waarneembaar zijn. Een doodgewoon stukje donkere plant met wat willekeurige stukken sneeuw kan mij niet echt boeien.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus1985
Erg bedankt voor het commentaar!! Ik ben ook nog maar beginnend dus alle commentaar is zeer zeer welkom!
Dit is een van de weggetjes waar ik vroeger heel veel gespeeld heb, van verstoppertje tot de helling afrennen en voor mij leek het altijd een beetje op een sprookjesweg. Dus probeerde ik die vast te leggen, maar het licht was daar inderdaad niet optimaal voor.
Ik heb nu met Photoshop geprobeerd wat meer kleur in de foto aan te brengen, zoals ook een kind de wereld veel kleuriger ervaart omdat hij nog niet vergiftigd is door het grauwe....
Is het een verbetering? Of maakt het weinig verschil?

Afbeeldingslocatie: http://www.students.let.uu.nl/3000710/Testcase/bospad2%20klein.jpg

Grote versie: KLIK

[ Voor 36% gewijzigd door Odysseus1985 op 17-01-2006 11:13 . Reden: Herhaling tekst Sallin weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
[b][message=25024746,noline]mercarra schreef op dinsdag 17 januari 2006 @
Bij een macroshot als dit verwacht ik 'sierlijkheid van de natuur', of dingen te zien die met het blote ook niet waarneembaar zijn. Een doodgewoon stukje donkere plant met wat willekeurige stukken sneeuw kan mij niet echt boeien.
Aha! Doch misschien is het goed te weten dat mijn doel echter niet was: het nemen van een macrofoto, maar: het vastleggen van een kleurenspel en een bep. compositie, iets dat je normaal niet 'ziet' of opvalt, waar je meestal gewoon aan voorbij loopt. (belangrijke motivatie voor mij in fotografie).
Maar goed, maakt ook niet uit, jij vind hem niet mooi, klaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Odysseus1985 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:12:
[...]

Erg bedankt voor het commentaar!! Ik ben ook nog maar beginnend dus alle commentaar is zeer zeer welkom!
Dit is een van de weggetjes waar ik vroeger heel veel gespeeld heb, van verstoppertje tot de helling afrennen en voor mij leek het altijd een beetje op een sprookjesweg. Dus probeerde ik die vast te leggen, maar het licht was daar inderdaad niet optimaal voor.
Ik heb nu met Photoshop geprobeerd wat meer kleur in de foto aan te brengen, zoals ook een kind de wereld veel kleuriger ervaart omdat hij nog niet vergiftigd is door het grauwe....
Is het een verbetering? Of maakt het weinig verschil?

[afbeelding]

Grote versie: KLIK
ik vind de bewerking niks, de foto spreekt mij persoonlijk ook niet aan, ik zie niks interessants, voor jou heeft de foto misschien een waarde, in dat geval had ik er zoiets van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/pics/odysseus.jpg

ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel te zeggen, maar als jij naar deze foto kijkt.. denk je dan.. hey en ga je er dan nog eens voor zitten om te foto verder te ontdekken? Ik heb dat niet.. er is veel op de foto te zien maar niks laat de foto spreken ( voor mij dan )

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus1985
DeoDupke schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:09:

[...]

ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel te zeggen, maar als jij naar deze foto kijkt.. denk je dan.. hey en ga je er dan nog eens voor zitten om te foto verder te ontdekken? Ik heb dat niet.. er is veel op de foto te zien maar niks laat de foto spreken ( voor mij dan )
Afgezien van het feit dat de foto niet opperbest is... ga ik met de onderstaande bewerking meer de goede kant op?...
Afbeeldingslocatie: http://www.students.let.uu.nl/3000710/Testcase/bospad4%20klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Odysseus1985 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:56:
[...]
Afgezien van het feit dat de foto niet opperbest is... ga ik met de onderstaande bewerking meer de goede kant op?...
Het verwijderen van de lantaarnpaal is een grote plus. Ik vind de donkere kleuren persoonlijk niet mooi. Wellicht zou je terug kunnen gaan en andere standpunten uit kunnen proberen. Ik denk dat als je de foto van een lager punt schiet hij al spannender kan worden.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.dotgoeroe.net/e107_plugins/coppermine_menu/albums/userpics/10001/normal_meerpaal.jpg

Ik benieuwd wat jullie van deze foto vinden, dat in de linkerbovenhoek was in het ijs en ik ben nog niet zo goed met ps sat ik dat weg kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 11:25
Eerlijk gezegd is ie saai, en het detail gaat ook verloren door de compressie (12 kb...)

Je hebt de paal vol in het midden genomen, alsof het een interessant ding op zich is, en dat is het niet... Ik had 'm rechtsonderin geplaatst, en hem wat meer vrijheid gegeven...

Verder zou ik het contrast omhoogbrengen (een S-vorm maken in curves in PS), hierdoor zet het bruine van het paaltje zich wat afzet tegen het blauwe... Helpt al een heel stuk

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 13-09 13:39
Afbeeldingslocatie: http://www.dilles.be/teun/Poes.jpg

Deze staat ook al in het huisdierentopic, maar ik had er graag wat commentaar op gehad. foto is geschoten met een ixus 430 in macromodus en voor de rest volledig automatische instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zoutvat schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:40:
[afbeelding]

Deze staat ook al in het huisdierentopic, maar ik had er graag wat commentaar op gehad. foto is geschoten met een ixus 430 in macromodus en voor de rest volledig automatische instellingen.
Wel geinig, jammer dat de neus overbelicht is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Zoutvat schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:40:
[afbeelding]
Deze staat ook al in het huisdierentopic, maar ik had er graag wat commentaar op gehad
Oké mijn commentaar:
Zoals gezegd is de foto wat overbelicht.
Daarnaast vind ik de compo niet echt mooi: bij een close-up hoeft echt niet alles in beeld, maar het stoort mij dat er maar een deel van het rechter oog te zien is. En als laatste puntje: de focus ligt ergens tussen de neus en het oog. Volgens mij wordt deze foto beter met de focus precies op het oog of precies op de neus.
Het feit dat de kat scheel kijkt vind ik wel weer erg leuk en er zitten geen storende zaken in de achtergrond.
Misschien proberen de foto opnieuw te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 13-09 13:39
De foto is met flits gemaakt op een paar centimeter afstand. Dat verklaart dus waarom ze overbelicht is. Voordeel is dan weer wel dat de achtergrond mooi zwart is. De focus en het oog had ik ook al gemerkt, maar het is niet echt makkelijk om een levend dier zo te fotograferen. Bovendien heb ik ook de indruk dat het beestje de flits niet zo leuk vind. Ik ga de foto daarom ook niet opnieuw proberen, maar bedankt voor de commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ik heb lang zitten twijfelen over deze compo. Het is wel een crop maar ik kan er niet meer reiger van maken (alleen wat lucht weggesneden). Maatje van mij vind hem wel mooi maar ik vind hem erg 'afgesneden'.
Roept U maar...
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/400/374753/j47JCY.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
Hij is uitstekend zo.

Mooi scherp, een fraaie + geinige houding die weer es wat anders is dan het standaard front-shot; en een rustige achtergrond.

Laat het origineel eens zien.

[ Voor 51% gewijzigd door Silent Thunder op 18-01-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
djengizz schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:52:
Ik heb lang zitten twijfelen over deze compo. Het is wel een crop maar ik kan er niet meer reiger van maken (alleen wat lucht weggesneden). Maatje van mij vind hem wel mooi maar ik vind hem erg 'afgesneden'.
Roept U maar...
[afbeelding]
Met de compositie is niks mis imho. Hij is zoals silent thuder al zei goed scherp, en hij springt er lekker uit.

Maar ff een vraagje, hoe heb je het voor elkaar gekergen om zo dicht een reiger van onderen te fotograferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Oké, ik heb iets meer weggesneden dan alleen lucht maar ik bedoelde dat er niet meer reiger op het orgineel staat.
Wat ik probeer te zeggen is dat de reiger nu erg afgesneden wordt door de rand van de foto. Op zich is dat niet zo erg, alleen had het in mijn ogen lager of hoger (alleen de hals + kop) moeten gebeuren.
Orgineel:
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/388/428122/ABwXpe.jpg

Dit vind ik persoonlijk een veel natuurlijkere compo:
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/388/428153/aP0hV6.jpg

edit:
justawitte schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:56:
Maar ff een vraagje, hoe heb je het voor elkaar gekergen om zo dicht een reiger van onderen te fotograferen?
Zo dichtbij is dit niet: is genomen op 72mm (432mm eq.) en zoals je kan zien is het een flinke crop. Verder waren dit ook mijn enige twee foto's voor die wegvloog ;)

[ Voor 22% gewijzigd door djengizz op 18-01-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

In die laatste pic springt die reiger er veel minder uit. Het dak is eerder storend imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bassieven/IMG_58602.jpg

Een foto door mij gemaakt in London afgelopen zomer, nabewerkt met PS maar dat was wel duidelijk, wat vinden de kenners ervan? Hij is wel zwaar geresized dus als er vraag is naar het orgineel laat het me weten!
Gemaakt met een Canon G6
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Even simpel:

-1 foto per post
-Maximaal 600px breed (eventueel linken naar een grotere versie mag)
-Geen archief-foto's
-Vertel wat je zou kunnen/willen verbeteren aan je foto

Waarom is/zijn mijn foto('s) en/of commentaar weg? Lees de topicstart en het is duidelijk!