Beetje aan de slag geweest met PS. de huid en kleuren bewerkt.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
EEKthecat schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:58:
[afbeelding]
Beetje aan de slag geweest met PS. de huid en kleuren bewerkt.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Mja idd moet het nog onder de knie kijgen hoorAngeloonie schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:01:
[...]
Afgrijselijke bewerking. Sorry maar dit is te erg.. Veel te blurry huid, helemaal glad geveegd en rare scherpte in de foto (haarlijn bijv).
Way overdone in my opinion..
Vind em wel geslaagd!Djensen schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:08:
Roestig paaltje, met een rood kader komt het er echt goed uit. Gemaakt met een Powershot A200 (2MP). Oude camera maar toch probeer ik hiermee af en toe een shotje te maken. Beetje bewerkt in PS. Commentaar is altijd welkom.
[afbeelding]
en een link naar groter
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
[ Voor 17% gewijzigd door DeoDupke op 08-01-2006 18:08 ]
No worries m8
Verwijderd
In ieder geval een knap beeld.Hamish schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:37:
[afbeelding]
klik -> groter.
Graag commentaar op:
- compositie.
- gebruik van scherptediepte.
- object vs achtergrond.
- andere dingen die goed of fout zijn aan deze foto.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 19:16 ]
Lekker plaatje! is goed gelukt qua bewerking en ook een prima compositie!Djensen schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:08:
Roestig paaltje, met een rood kader komt het er echt goed uit. Gemaakt met een Powershot A200 (2MP). Oude camera maar toch probeer ik hiermee af en toe een shotje te maken. Beetje bewerkt in PS. Commentaar is altijd welkom.
[afbeelding]
en een link naar groter
Op zich leuk geprobeerd... Al zou ik hem eerder in het leer draadje posten.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:45:
Nou goed, ik ben hier al zo lang aan het leechen, ook maar eens eentje van mij dan. Prikkeldraad met (koeie?)haren.
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Firecow op 09-01-2006 21:13 ]
Canon EOS 80D En wat glaswerk
leoaq.fm // Jeune Loop
[ Voor 6% gewijzigd door Erycius op 10-01-2006 13:56 ]
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 00:37 ]
Ik vind dat die slak juist teveel in het midden staat. Had denk ik beter gewerkt als de slak een stuk naar rechts in het kader stond.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:10:
[...]
In ieder geval een knap beeld.
Voor de perfectionist heb ik volgende opmerkingen:
- ik had geprobeerd de slak iets meer in het midden te krijgen, nu valt die er net uit en dat kan storend zijn. Beetje alsof je niet goed richtte. (croppen?)
- Verder is het gras achteraan niet gelijk verdeeld over beeld en komen die grasprieten vooraan beetje verloren over. Maar ja ik weet ook niet of er meer naar rechts wel meer gras stond natuurlijk..
- moeilijk te zeggen maar had mss iets meer mogen zijn. Zodat de slak in zijn geheel scherp was (ook zijn poep?). Hoewel je dan allicht die kronkel vooraan kwijt bent (hoewel die er nu ook ni op staat)?
- kleuren zijn zeer knap contrast vh oranje vd slak (mooi kleur) + groene gras + blauw in voorgrond (RGB).
- ook zeer goede pose van de slak (bravo voor de slak dan :-))
Voornaamste opmerkingen zijn scherptediepte en net uit centrum van beeld vallende slak.
[afbeelding]
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Volgende keer 2 foto's maken en aan elkaar soepen, heb je ook meer groothoek.DeFeCt schreef op maandag 09 januari 2006 @ 23:34:
[afbeelding]
De entree bij Microsoft vanaf de bovenste verdieping. De groothoek was helaas niet groter en dus kreeg ik hem er niet helemaal op... storend of niet?
Verwijderd
Is idd ook een optie. Maar met die boog onderaan in beeld d8 ik aan centreren (kwestie van smaak).Tonio schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 03:19:
[...]
Ik vind dat die slak juist teveel in het midden staat. Had denk ik beter gewerkt als de slak een stuk naar rechts in het kader stond.
[ Voor 90% gewijzigd door krouwen op 10-01-2006 18:04 ]
Verwijderd
Volgens mij is het een groothoek, niet?Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:48:
[afbeelding]
ik kan er weinig aan verbeteren denk ik... maar toch wil ik wel wat commentaar
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
smile an everlasting smile
Misschien had dat meisje iets scherper gekund, en die bloem weer iets minder scherpRooN schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:23:
Dan wil ik het ook wel eens proberen. Deze foto gemaakt afgelopen zomervakantie in zwitserland. Gemaakt met een HP Photosmart 735, alle instellingen automatisch. Ik was verrast door het resultaat van deze foto.
[afbeelding]
Klik voor groter (2048x1536).
Zelf vind ik m goed gelukt. Is het meisje op de achtergrond storend? Ik vind van niet. Maar misschien denken jullie er heel anders over!
Waarom? Omdat het kan!!
Verwijderd
Persoonlijk zou ik het mooier gevonden hebben als je de bloemen nog iets meer van onder had gefotografeerd zodat de bovenkant van de foto niet zo krap zou zijn. Meisje op de achtergrond is IMHO een welkome aanvulling voor het totaal plaatje.RooN schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:23:
Dan wil ik het ook wel eens proberen. Deze foto gemaakt afgelopen zomervakantie in zwitserland. Gemaakt met een HP Photosmart 735, alle instellingen automatisch. Ik was verrast door het resultaat van deze foto.
[afbeelding]
Klik voor groter (2048x1536).
Zelf vind ik m goed gelukt. Is het meisje op de achtergrond storend? Ik vind van niet. Maar misschien denken jullie er heel anders over!
ik heb de foto in raw + jpg geschoten, dit is de jpg die uit de camera kwam, heb flink wat geschoven met shadow en highlight contrast, saturation en in photoshop nog unsharpen mask.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:01:
Erg mooie foto DeoDupke! Lekkere sfeer ook, net alsof hij uit eenen ouden doosch komt.![]()
Behalve dan dat ik graag wil weten welke filter je eroverheen gegooid hebt. Heb je ook het onbewerkte origineel nog, ter vergelijking?
[ Voor 3% gewijzigd door DeoDupke op 11-01-2006 15:57 ]
No worries m8
Post hem es in dit topic; [rml][ Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 2[/rml] , denk dat ie daar meer tot z'n recht komtVerwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:48:
ik kan er weinig aan verbeteren denk ik... maar toch wil ik wel wat commentaar
Bedankt voor je commetaar. Met een kleiner diafragma wordt het geheel inderdaad scherper. (foto) Maar ik vind het er niet echt mooier op worden, want de diepte werking gaat een beetje verloren.Cyclonist schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:13:
Het interrieur van het auto'tje is vrijwel helemaal onscherp behalve de versnellingspook,
ik had een wat kleiner diafragma gebruikt voor zover dat mogelijk is op die A610
die nieuwe foto vind ik idd ook niet beter.. maar het commentaar van hierboven is ook weer terrecht, misschien.. iets ander standpunt innemen, beetje experimenteren.. ( en ff poetsen mag ook wel )Viper7 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:42:
[...]
Bedankt voor je commetaar. Met een kleiner diafragma wordt het geheel inderdaad scherper. (foto) Maar ik vind het er niet echt mooier op worden, want de diepte werking gaat een beetje verloren.
No worries m8
Jammer dat je die andere auto op de achtergrond in beeld ziet en de rode auto niet geheel in focus is. Nu wordt de nadruk gelegd op de versnellingspook, wat in mijn ogen eigelijk de hele rode auto mag zijn. Ik weet ook niet de schaal van het model, waardoor het interieur van de modelauto nogal mager overkomt, wat misschien niet eens zo is. Als er iets van referentiemateriaal erbij zat dan had je de hele foto in perspectief gehadViper7 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:10:
[[url=]http://home.planet.nl/~sman0005/2.jpg]afbeelding[/url]]
Gemaakt met een Canon A610.
1600x1200
Graag commetaar
Schitterende foto en daarbij één opmerking. Als ik de foto bestudeer dan heb ik het gevoel dat de vogel ergens naartoe loopt, ergens waar eten ligt. Duiven lopen rond op zoek naar eten en als ze dat zien dan lopen ze daar direct op af. De duif loopt ergens op af, maar je hebt geen flauw benul naar wat. Mocht er nou iets van een stukje brood of een friet op het pad liggen, dan zou de foto helemaal 'af' zijn. Zonder het eten is die foto heel sjiek, maar niet datgene waar ik op gehoopt had
One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs
Verwijderd
Verwijderd
U vraagt, wij draaien!Januszjes schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:05:
Misschien was het alleen mooier geweest als die skier meer naar rechts stond zodat hij de foto in vliegt. Nu vliegt hij de foto als het ware uit.
Ligt het aan mij of is deze foto nogal erg onnatuurlijk blauw?Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:29:
[...]
U vraagt, wij draaien!![]()
[afbeelding]
Ik heb het origineel er nog eens bij gepakt en het iets anders gecropt
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
Tsja, een pola-filter + een gradientje in PS, het ging mij erom dat de foto nog wat "impact" zou hebbenOrion84 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:33:
[...]
Ligt het aan mij of is deze foto nogal erg onnatuurlijk blauw?
Stukken beter! Opsturen naar reisfolders als je het mij vraagt. De pola doet het um wel!Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:40:
[...]
Tsja, een pola-filter + een gradientje in PS, het ging mij erom dat de foto nog wat "impact" zou hebben
Verwijderd
Nice, knalt lekker zo. Zal de persoon op de foto (terecht) blij mee zijn.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:29:
[...]
U vraagt, wij draaien!![]()
[afbeelding]
Ik heb het origineel er nog eens bij gepakt en het iets anders gecropt
Zijn imho de mooiste foto's en ook qua timing de moelijkste. Deze is zeker geslaagd!Silent Thunder schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:14:
Heel mooi pauluzzz; wil zelf ook meer gaan experimenteren met dit soort acties (ongeacht de sport)
Hoornse Diep?
Ik kan me niet herrinerren dat er iets van eten daar lag, maar ik vraag me ook enorm af of hij met eten er op sterker geweest zou zijn.Robin schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:04:
[...]
Schitterende foto en daarbij één opmerking. Als ik de foto bestudeer dan heb ik het gevoel dat de vogel ergens naartoe loopt, ergens waar eten ligt. Duiven lopen rond op zoek naar eten en als ze dat zien dan lopen ze daar direct op af. De duif loopt ergens op af, maar je hebt geen flauw benul naar wat. Mocht er nou iets van een stukje brood of een friet op het pad liggen, dan zou de foto helemaal 'af' zijn. Zonder het eten is die foto heel sjiek, maar niet datgene waar ik op gehoopt had.
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Edit -> Transform -> tada! (Ik zou voor perspective of free transform kiezen denk ikCaDje schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 02:12:
[afbeelding]
Foto die ik heb gemaakt in Sydney. Was de eerste dag dat ik de kamer had. (daar gekocht)
Ik vind het persoonlijk een mooie foto, alleen staat het een beetje scheef, dit omdat ik de camera op de stoep had gezet. Ik zou 'm graag willen recht trekken. Ik weet zo alleen niet hoe dat moet in photoshop. Graag jullie reacties.
Gebruikte camera: Sony DSC W5
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Verwijderd
Sjoene bewerking, echt.DeoDupke schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:56:
ik heb de foto in raw + jpg geschoten, dit is de jpg die uit de camera kwam, heb flink wat geschoven met shadow en highlight contrast, saturation en in photoshop nog unsharpen mask.
Origineel (3,5mb) --> schrik niet
[ Voor 14% gewijzigd door Odysseus1985 op 14-01-2006 16:15 . Reden: Foto info toegevoegd. ]
Je selecteerd het hele plaatje, vervolgens kies je edit-transform-rotate, en dan krijg je zoiets:CaDje schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 02:12:
[afbeelding]
Foto die ik heb gemaakt in Sydney. Was de eerste dag dat ik de kamer had. (daar gekocht)
Ik vind het persoonlijk een mooie foto, alleen staat het een beetje scheef, dit omdat ik de camera op de stoep had gezet. Ik zou 'm graag willen recht trekken. Ik weet zo alleen niet hoe dat moet in photoshop. Graag jullie reacties.
Gebruikte camera: Sony DSC W5
[ Voor 5% gewijzigd door MewBie op 14-01-2006 18:12 ]
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
[ Voor 4% gewijzigd door Korakal op 16-01-2006 22:15 ]
Even commentaar nav:Korakal schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:12:
brein vond deze wel mooi, jullie ook?
[afbeelding]
Het is Charles de Gaulle btw, heb 'm met m'n fishy gemaakt
SmartDoDo: aparte pic ja
breinonline: zeg het even
breinonline: K5l twijfelt erg
breinonline:
Fraai, mooi lijnenspel!Korakal schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:12:
[afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Hij is lekker, maar ik zou zo'n 20 pixeltjes van de onderkant afsnijden. De plaat is zo symmetrisch dat het witte uitsteeksel rechtsonderin erg storend overkomtKorakal schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:12:
[afbeelding]
Dat zou imho zonde zijn omdat je dan de ronde lijn aan de onderkant mist, ik denk dat de clone brush een beter idee isZoefff schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:53:
[...]
Hij is lekker, maar ik zou zo'n 20 pixeltjes van de onderkant afsnijden. De plaat is zo symmetrisch dat het witte uitsteeksel rechtsonderin erg storend overkomt
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Ik vind de foto wat aan de saaie kant; er zijn vrij veel grauwe kleuren, donker groen, grijs en bruin, dit maakt niet dat er iets uit springt. Ook de lichtval op dit moment was niet heel spannend. Misschien dat je deze twee punten met photoshop nog wat kan verhelpen. De lantaarnpalen leiden iid wat af. Verder was de foto misschien ook wat spannender geworden als je meer door je knieen was gegaan voor de foto.Odysseus1985 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:11:
Ik ben een beginnende fotograaf. Dit is een van m'n eerste foto's en zou graag commentaar willen m.b.t. compositie/belichting/bewerking (nog geen bewerking toegepast op deze foto)
Lantaarnpalen zijn al beetje jammer vond ik zelf...
[afbeelding]
Diafragma: F/4
Sluiter: 1/80
ISO: 80
Witbalans: Automatisch
Origineel: KLIK
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
[ Voor 23% gewijzigd door Uchy op 17-01-2006 10:49 ]
Ik vind het inderdaad jammer dast de oortjes er niet opstaan en de kin erg krap op de foto staat. Maar verder vind ik de kleuren (ook de passe partout :-) komt goed uit!) mooi, is het mooi scherp en is de blik van de kat wel gaaf. Een andere uitsnede had hem denk ik afgemaakt. Hoewel ik er niet zo zeker van ben of een ruimer gecropte kin het plaatje als geheel mooier had gemaakt... Porbeer ns een portret?Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 09:46:
[afbeelding]
ik vind het jammer dat haar oortjes er net niet helemaal op staan, ik ben wel zeer tevreden over de scherpte van de foto
Bij een macroshot als dit verwacht ik 'sierlijkheid van de natuur', of dingen te zien die met het blote ook niet waarneembaar zijn. Een doodgewoon stukje donkere plant met wat willekeurige stukken sneeuw kan mij niet echt boeien.Uchy schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:48:
Heb een tijdje zitten overwegen deze hier te posten. Ik doe het toch maar :-) Ik ben erg benieuwd naar jullie mening:
edit: Mijn enige zelfcommentaar is dat ie niet helemaal scherp is. Maar ik vind het zelf niet heel hinderlijk omdat het mij meer om de compositie en kleuren gaat.
[afbeelding]
grote versie
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Erg bedankt voor het commentaar!! Ik ben ook nog maar beginnend dus alle commentaar is zeer zeer welkom!
[ Voor 36% gewijzigd door Odysseus1985 op 17-01-2006 11:13 . Reden: Herhaling tekst Sallin weggehaald ]
Aha! Doch misschien is het goed te weten dat mijn doel echter niet was: het nemen van een macrofoto, maar: het vastleggen van een kleurenspel en een bep. compositie, iets dat je normaal niet 'ziet' of opvalt, waar je meestal gewoon aan voorbij loopt. (belangrijke motivatie voor mij in fotografie).[b][message=25024746,noline]mercarra schreef op dinsdag 17 januari 2006 @
Bij een macroshot als dit verwacht ik 'sierlijkheid van de natuur', of dingen te zien die met het blote ook niet waarneembaar zijn. Een doodgewoon stukje donkere plant met wat willekeurige stukken sneeuw kan mij niet echt boeien.
ik vind de bewerking niks, de foto spreekt mij persoonlijk ook niet aan, ik zie niks interessants, voor jou heeft de foto misschien een waarde, in dat geval had ik er zoiets van gemaakt:Odysseus1985 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:12:
[...]
Erg bedankt voor het commentaar!! Ik ben ook nog maar beginnend dus alle commentaar is zeer zeer welkom!
Dit is een van de weggetjes waar ik vroeger heel veel gespeeld heb, van verstoppertje tot de helling afrennen en voor mij leek het altijd een beetje op een sprookjesweg. Dus probeerde ik die vast te leggen, maar het licht was daar inderdaad niet optimaal voor.
Ik heb nu met Photoshop geprobeerd wat meer kleur in de foto aan te brengen, zoals ook een kind de wereld veel kleuriger ervaart omdat hij nog niet vergiftigd is door het grauwe....
Is het een verbetering? Of maakt het weinig verschil?
[afbeelding]
Grote versie: KLIK
No worries m8
Afgezien van het feit dat de foto niet opperbest is... ga ik met de onderstaande bewerking meer de goede kant op?...DeoDupke schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:09:
[...]
ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel te zeggen, maar als jij naar deze foto kijkt.. denk je dan.. hey en ga je er dan nog eens voor zitten om te foto verder te ontdekken? Ik heb dat niet.. er is veel op de foto te zien maar niks laat de foto spreken ( voor mij dan )
Het verwijderen van de lantaarnpaal is een grote plus. Ik vind de donkere kleuren persoonlijk niet mooi. Wellicht zou je terug kunnen gaan en andere standpunten uit kunnen proberen. Ik denk dat als je de foto van een lager punt schiet hij al spannender kan worden.Odysseus1985 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:56:
[...]
Afgezien van het feit dat de foto niet opperbest is... ga ik met de onderstaande bewerking meer de goede kant op?...
Verwijderd
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Wel geinig, jammer dat de neus overbelicht is.Zoutvat schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:40:
[afbeelding]
Deze staat ook al in het huisdierentopic, maar ik had er graag wat commentaar op gehad. foto is geschoten met een ixus 430 in macromodus en voor de rest volledig automatische instellingen.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Oké mijn commentaar:Zoutvat schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:40:
[afbeelding]
Deze staat ook al in het huisdierentopic, maar ik had er graag wat commentaar op gehad
[ Voor 51% gewijzigd door Silent Thunder op 18-01-2006 21:53 ]
Met de compositie is niks mis imho. Hij is zoals silent thuder al zei goed scherp, en hij springt er lekker uit.djengizz schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:52:
Ik heb lang zitten twijfelen over deze compo. Het is wel een crop maar ik kan er niet meer reiger van maken (alleen wat lucht weggesneden). Maatje van mij vind hem wel mooi maar ik vind hem erg 'afgesneden'.
Roept U maar...
[afbeelding]
Oké, ik heb iets meer weggesneden dan alleen lucht maar ik bedoelde dat er niet meer reiger op het orgineel staat.Silent Thunder schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:50:
Laat het origineel eens zien.
Zo dichtbij is dit niet: is genomen op 72mm (432mm eq.) en zoals je kan zien is het een flinke crop. Verder waren dit ook mijn enige twee foto's voor die wegvloogjustawitte schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:56:
Maar ff een vraagje, hoe heb je het voor elkaar gekergen om zo dicht een reiger van onderen te fotograferen?
[ Voor 22% gewijzigd door djengizz op 18-01-2006 22:21 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq