Solo testcasefoto's - om van te leren (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.152 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
En hier gaan we verder na een succesvol deel 1:

Solo testcasefoto's - om van te leren

Nog even wat aandachtpuntjes om dit topic prettig te houden:

Het doel van dit topic:

Van elkaars tips, fouten, goed gelukte dan wel mislukte technieken etc leren. Ben je een beginnende fotograaf en heb je net 1 foto waarvan je denkt: ik wil hem laten zien en weten wat ik kan verbeteren, dan is dit topic voor jou :) Let wel, 'zomaar' foto's hier dumpen is dus juist niet de bedoeling ;)

Een paar simpele regels om dit topic leuk en leerzaam te maken en te houden:

[list=1]• 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht, anders is het vrij zinloos om de zoveelduizendste foto van iets te posten ;)
• Als je commentaar geeft op een foto: onderbouw het! Daar heeft degene die de foto post meer aan dan "moooi!" of "het ziet er niet uit!". Zeker in dit topic is commentaar superbelangrijk, dus zowel fotografen als critici: doe je best!
• Post niet teveel foto's van jezelf achter elkaar binnen een kort tijdsbestek: geef anderen ook 'de ruimte' om te posten en commentaar te ontvangen/geven.
• Hou rekening met de layout: 600 pixels breed max voor een thumb met (eventueel) link naar origineel van groter formaat. Te grote foto's zullen getrashed worden. Heb je een panorama: doe hem dan als link in dit topic ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Zoefff op 29-08-2005 19:01 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
zet ff een link in de sluitpost van deel 1 :)

en de link naar het vorige topic gaat naar pagina 10 in dat topic ipv de eerste pagina :?

[ Voor 51% gewijzigd door addictive op 29-08-2005 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Schaamteloze copy uit het vorige topic, omdat die nu dicht is en ik toch wel benieuwd ben wat jullie van m'n foto vinden ;)

Twee weken geleden op Corsica deze foto gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dbloembergen/Img/PICT0417_web.jpg

Vind hem zelf best goed gelukt. Wat denken jullie er van?

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05

breinonline

Are you afraid to be known?

Hij is best goed gelukt ja, belichting en compositie zijn in orde. Het is allen jammer van de flare in de palm, daar trekt mijn oog vrijwel direct naartoe.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47828

Leuk gekozen standpunt
alleen vind ik hem te cyaan en niet lekker in beeld, vooraal de tekst onderaan op de sokkel.

Ik ben zo vrij geweest even wat te spelenAfbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/araijmakers/PICT0417_web2.jpg

Liefts zou ik hem horizontaal spiegelen, maar dan is de tekst niet meer leesbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De compositie is inderdaad netjes. En ik ben het ook wel eens met Calconx2000 maar zijn aanpassing vind ik niet iets "te."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47828

Kawaii schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:57:
De compositie is inderdaad netjes. En ik ben het ook wel eens met Calconx2000 maar zijn aanpassing vind ik niet iets "te."
Ja ligt ook een beetje aan je monitor instelling..
Maar met name in het groen van de bomen vind ik in de orginele plaat teveel cyaan, een beetje met kleurbalans in PS en de foto wordt een stuk warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Anoniem: 47828 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:00:
[...]

Ja ligt ook een beetje aan je monitor instelling..
Maar met name in het groen van de bomen vind ik in de orginele plaat teveel cyaan, een beetje met kleurbalans in PS en de foto wordt een stuk warmer.
Het is maar net welk effect je beoogt met de foto natuurlijk. Ik vind de kleuren van het origineel wel fijn koel eigenlijk. Jouw bewerking is wat mij betreft inderdaad iets te extreem.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://evenementen.alfa164register.nl/rotterdam/images/028.jpg
Gisteravond gemaakt tijdens een optreden aan de maas

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Anoniem: 47828 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:54:
Leuk gekozen standpunt
alleen vind ik hem te cyaan en niet lekker in beeld, vooraal de tekst onderaan op de sokkel.

Ik ben zo vrij geweest even wat te spelen[afbeelding]

Liefts zou ik hem horizontaal spiegelen, maar dan is de tekst niet meer leesbaar
Die crop had ik zelf idd ook al in gedachten, de tekst is inderdaad afleidend omdat hij er maar half op staat.

@Soulfly: de belichting van de foto vind ik best mooi, ik ben normaal niet zo'n fan van scheve foto's maar hier past het toch wel bij. Alleen jammer dat de lamp rechtsboven er half op staat. Zo vind ik hem wat dat betreft mooier:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dbloembergen/Img/028.jpg

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-07 00:42

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vanmiddag een zooi foto's gemaakt (of geprobeerd te maken) van ons oude stadhuis, meeste mislukt (onscherp :() maar deze is er mooi uitgekomen vond ik.

Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/5936/cityhall8ym.jpg

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Daantjuh schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:38:
@Soulfly: de belichting van de foto vind ik best mooi, ik ben normaal niet zo'n fan van scheve foto's maar hier past het toch wel bij. Alleen jammer dat de lamp rechtsboven er half op staat. Zo vind ik hem wat dat betreft mooier:
[afbeelding]
Die heb ik i.d.d. "over 't hoofd" gezien. Zal d'r nog wat meer op letten. Meestal "snijd" ik dergelijke zaken al weg. Persoonlijk vond ik de foto op deze scheve manier wel iets hebben. In deze hele serie heb ik er geloof ik nog een. De rest is "normaal"

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 18:59

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb deze afgelopen weekend genomen tijdens de Airshow Eelde. Ik heb ook foto's in het vliegtuig-topic gezet, maar vond deze toch wel een bepaalde sfeer uitstralen. Ik heb hem omgezet in een zwartwit foto en een beetje met contrast en helderheid gespeeld. Hij is behoorlijk dramatisch geworden naar mijn idee.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of er nog dingen zijn die ik de volgende keer beter kan doen.

Afbeeldingslocatie: http://pbase.findinfo.nl/airshow/slides/P1010631.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Angeloonie schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 00:32:
Vanmiddag een zooi foto's gemaakt (of geprobeerd te maken) van ons oude stadhuis, meeste mislukt (onscherp :() maar deze is er mooi uitgekomen vond ik.

Wat vinden jullie ervan?

[afbeelding]
Mooi. Jammer van de vliegtuigstrepen, maar dat heb je natuurlijk niet echt in de hand. Fijne kleuren en een goede compositie.
hars73 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:12:
Ik heb deze afgelopen weekend genomen tijdens de Airshow Eelde. Ik heb ook foto's in het vliegtuig-topic gezet, maar vond deze toch wel een bepaalde sfeer uitstralen. Ik heb hem omgezet in een zwartwit foto en een beetje met contrast en helderheid gespeeld. Hij is behoorlijk dramatisch geworden naar mijn idee.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of er nog dingen zijn die ik de volgende keer beter kan doen.

[afbeelding]
Dichterbij gaan staan? :+
Nee, even serieus. Ik vind het wel een beetje een zoekplaatje geworden zonder duidelijk onderwerp. Je oog trekt langs de streep omhoog, ziet iets kleins en je oog gaat weer naar de wolken, zoekende naar iets, maar er is niets meer. Het drama effect vind ik zo in zwart/wit eigenlijk niet zo duidelijk ook.
Gen. Patton schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:56:
Mijn eerste schreden in de analoge fotografie (Nikon F70 met 28-80 objectief) tijdens een vakantie in Engeland.

*Klikbaar*

[afbeelding]

[afbeelding]
De eerste is heel aardig, maar de linkerhuizen staan wel heel erg scheef. De compositie op zich vind ik prima, onderwerp is gewoontjes maar al met al een goede foto.
De tweede heeft een mooie dieptewerking, jemmer dat het zo heiig is, maar daar kan je natuurlijk weinig aan doen.
Archuteuthis schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:40:
Hmm, das lang geleden dat ik op got heb gepost :)

Maar goed, hier zijn mijn eerste twee probeersels met de eos 350d + 15-55 kitlens.. Helaas weet ik mn instellingen niet meer.

[afbeelding]

[afbeelding]
De eerste is wel leuk, goed standpunt, mooi afgekaderd met dat gras rechtsonder, lekkere kleuren.
De tweede vind ik minder. Een beetje saai onderwerp en de foto is wat coontrastloos. Ik zie veel zwarte vlekken waar niet echt veel in te zien valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05-2021
Al eerder gepost in deel 1, maar die ging daarna (zonder reacties op mijn post) dicht.

Nogmaals, vakantie foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.alife.be/tmp/2.jpg

edit: HP Photosmart R707, F/2.8, 1/168s, ISO100, Focal Length 8mm. (stuk onscherper door resizen)

[ Voor 24% gewijzigd door micha_no op 29-08-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:16

Zoefff

❤ 

Ik heb nog even wat aandachtspuntjes aan de startpost toegevoegd om dit topic leefbaar te houden, lees die even door a.u.b.

De posts hierboven met meerdere foto's zal ik nu laten staan omdat het misschien niet helemaal duidelijk was (hoewel de titel eigenlijk voor zich spreekt), maar posts hierna met meerdere foto's zullen zonder pardon verwijderd worden :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Angeloonie schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 00:32:

Wat vinden jullie ervan?

[afbeelding]
Goed gelukt! De reflectie in het water is ok, en de fontijnen staan lekker uitgelijnd ten opzichte van de klokketoren. Is dit het stadhuis van Hilversum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 20:42
Zo, eindelijk eens tijd gehad om de foto's van vakantie eens goed te bekijken.. En deze vond ik persoonlijk wel geslaagd.. Ik ben absoluut geen top-fotograaf, dus wees alsjeblieft een beetje lief voor me :+

Gemaakt met een Canon Powershot A70 in Italie(Lago Maggiore, Arona)

Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~oenev-o7/IMG_1135thumb.JPG

en origineel: http://home.cable4u.nl/~oenev-o7/IMG_1135.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Laatst online: 04-07 17:00
Afbeeldingslocatie: http://fotos.dkleingeld.nl/wm.php?pid=208&mode=normal

*Klikbaar*

Foto van een kruis op de berg van Filerimos op Rhodos van mijn vakantie deze zomer :D
wat vinden jullie ervan?

info:

Camera: Panasonic - DMC-FZ10
Opnamedatum: 2005:08:15 12:53:41
Opening: f/4.0
ISO: 50
Sluitertijd: 0.003 s (3125/1000000) (1/320)
Brandpuntsafstand: 6.00 (6000000/1000000)

[ Voor 72% gewijzigd door NoFearWizz op 29-08-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
denk dat de camera scheef was ;) haha :D zie het nu zelf pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

micha_no schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:53:
Al eerder gepost in deel 1, maar die ging daarna (zonder reacties op mijn post) dicht.

Nogmaals, vakantie foto:

[afbeelding]

edit: HP Photosmart R707, F/2.8, 1/168s, ISO100, Focal Length 8mm. (stuk onscherper door resizen)
Zoals je zelf zegt: vakantiefoto. Niets meer. Hij is onscherp en er is niets spannends of interessants op te zien.
kitemaster schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:09:
Zo, eindelijk eens tijd gehad om de foto's van vakantie eens goed te bekijken.. En deze vond ik persoonlijk wel geslaagd.. Ik ben absoluut geen top-fotograaf, dus wees alsjeblieft een beetje lief voor me :+

Gemaakt met een Canon Powershot A70 in Italie(Lago Maggiore, Arona)

[afbeelding]

en origineel: http://home.cable4u.nl/~oenev-o7/IMG_1135.JPG
Scheve horizon, qua compositie verder in orde.
NoFearWizz schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:17:
[afbeelding]

*Klikbaar*

Foto van een kruis op de berg van Filerimos op Rhodos van mijn vakantie deze zomer :D
wat vinden jullie ervan?

info:

Afmetingen: 576 x 768 pixels
Opnamedatum: 2005:08:15 12:53:41
Opening: f/4.0
Sluitertijd: 0.003 s (3125/1000000) (1/320)
Brandpuntsafstand: 6.00 (6000000/1000000)
De berg staat scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Dank je _/-\o_

Is deze misschien beter?
Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~oenev-o7/IMG_1134thumb.JPG

Origineel Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Ja en nee :)

De horizon is beter, maar de vorige compositie was mooier. Als je in photoshop aan de slag gaat (of een ander bewerkingsprogramma) dan kan je zo de horizon recht zetten, zonder dat je compositie veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
idd was de compensitie met die kade in de vorige foto beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Oke.. Ga ik dat eens even proberen.. Dank je wel!

Heb nog een foto van vakantie van vorig jaar.. Mag ik die ook posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Tijdens mijn vakantie zijn we ook in een Vlindervalei geweest en daar heb ik deze foto gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://fotos.dkleingeld.nl/wm.php?pid=248&mode=normal
*Klikbaar*

Opnamedatum: 2005:08:13 09:25:09
Opening: f/2.8
ISO: 200
Sluitertijd: 0.067 s (66667/1000000) (1/15)
Brandpuntsafstand: 34.40 (34400000/1000000)

Ik vind zelf de scherpte wel mooi gelukt met de onscherpe achtergrond tegen de scherpe voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65467/full.jpg

Commentaar en kritiek is zeer welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26
Eerlijk gezegd doet de foto me eigenlijk niks. Kijk, en da's persoonlijk natuurlijk, er is niet echt sprake van een interessante, catchy compositie, dus moet de plaat het ergens anders van hebben. Maar ik zie ook geen kleuren die er uit knallen. Je hebt daar in de basis de juiste contrastkleuren (blauw - oranje, met contrastkleuren heb je altijd m'n aandacht :P ) alleen komt het er imo niet echt uit. Komt denk ik door de verdeling (veel kleine stukjes oranje i.p.v. een blikvangend groter vlak), te weinig evenwicht (te weinig oranje) en ook door het bovenste deel, waar gewoon niks in zit (uitgebeten betekenisloos wit).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

breinonline schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:58:
[...]

Mooi. Jammer van de vliegtuigstrepen, maar dat heb je natuurlijk niet echt in de hand. Fijne kleuren en een goede compositie.
Die vliegtuigstrepen kan ik nog wel wegwerken in PS ;)
Zoefff schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:00:
[...]

Goed gelukt! De reflectie in het water is ok, en de fontijnen staan lekker uitgelijnd ten opzichte van de klokketoren. Is dit het stadhuis van Hilversum?
Nee, niet in Hilversum, maar Rijswijk (ZH) :)

Allebei bedankt voor het commentaar, ik heb meteen een nieuwe :Y)

Ik was gister in Zoetermeer, en wou bunnies spotten, wat compleet mislukte.. Anyway, ik liep langs het station en vond dit zielige vogeltje, hij kon niet meer vliegen :'(:| Liep er bijna overheen, maarja, lullig of niet, het leende zich wel voor een aantal close-ups. Helaas was het al donker en moest ik de flitser gebruiken. Ik heb de achtergrond al donkerder en onscherper gemaakt in PS.

Afbeeldingslocatie: http://img104.imageshack.us/img104/1389/lookingatb4ak.th.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 29-08-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 04-07 23:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nou, dan post ik er ook maar even 1 ;)

Gemaakt in Tenerife begin dit jaar. Met een Canon Powershot S30, alles op auto (ben absoluut geen foto-held). Uiteraard klikbaar...

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y251/SuperErik/Tenerifesmall.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Nyarlathotep op 29-08-2005 22:52 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 09:07

cdl

M'n werk zit, vind ik, in één van de mooiste stukjes van Rotterdam, de Veerhaven. Ons kantoorpand ligt direct aan dit haventje.
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/6605/veerhaven0ya.jpg

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135029

Hier een foto, in de catagorie abstract. Wat valt er te veranderen verbeteren?
Foto genomen met Canon Digital Ixus 430
Afbeeldingslocatie: http://jpt.eelke.org/ams_01_s.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 135029 op 30-08-2005 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121245

Sinds zaterdag ben ik in het bezit van een Canon 350D
Eerst maakte ik altijd fotos met een Kodak EasyShare DX4530 maar ben over gestapt naar een iets profesioneler model.

Nu ben ik wel benieuwd wat jullie van deze foto vinden

Afbeeldingslocatie: http://img374.imageshack.us/img374/8586/00693rq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06-2021

Prutser

<*{{{><

Mijn eerste testcase. Foto genomen op vakantie in Frankrijk, kwamen enkele donkere wolken de berg overzetten tegen een ondergaande zon.

Foto's genomen met me nieuwe DMC-FZ20 van Panasonic

Afbeeldingslocatie: http://prutserv.scoutlink.nl/testcase/P1000440s.jpg
*clickable*

[ Voor 4% gewijzigd door Prutser op 30-08-2005 08:47 ]

42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Prutser schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 08:46:
Mijn eerste testcase. Foto genomen op vakantie in Frankrijk, kwamen enkele donkere wolken de berg overzetten tegen een ondergaande zon.

Foto's genomen met me nieuwe DMC-FZ20 van Panasonic

[afbeelding]
*clickable*
ziet er goed uit. de kleuren staan in mooi contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:38

Ibex

^^ met stom.

Ik vind 'm juist erg goed. Dit is niet zozeer omwille van een aandachtstrekkende compositie, maar om het meer raadselachtige. Ik was direct nieuwsgierig naar wat het voorwerp van de reflectie zou kunnen zijn. Een goed teken in mijn ogen :).
cdl schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:55:
M'n werk zit, vind ik, in één van de mooiste stukjes van Rotterdam, de Veerhaven. Ons kantoorpand ligt direct aan dit haventje.
[afbeelding]
Leuk idee, maar helaas zijn de kleuren van de dekken en de huizen nogal flets. Dit komt de foto niet echt ten goede. Misschien kan je door een iets andere compositie meer de kleuren van de eerste bo(o)t(en) laten spreken, zodat de huizen en de verder liggende boten de aandacht niet verkeerd (kunnen) afleiden.
Anoniem: 121245 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 08:46:
Eerst maakte ik altijd fotos met een Kodak EasyShare DX4530 maar ben over gestapt naar een iets profesioneler model.

[afbeelding]
Mooie plaat :). Een enig puntje van kritiek is voor mij dat het stuk van de boom welke nog overeind staat, iets te veel naar onder is geplaats op de foto. En dan ben ik er voor mezelf nog niet uit of het beter zou zijn om de hele foto te laten "zakken" zodat de wortelstam wat meer naar boven komt, of het beter zou zijn om gewoon een stukje beeld onderaan bij te zetten (ttz, iets meer uitzoomen, en nadien langst de linker en rechterkant wat croppen). Het is dat de plaats tussen de wortelstam en de linker-, rechter- en bovenrand perfect is in mijn ogen :).

Ik hoop dat je aan bovenliggend verhaaltje wat hebt gehad, want het lukte me niet echt zeer goed om het uit te leggen :/.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Anoniem: 121245 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 08:46:

[afbeelding]
Wat betreft kleuren en scherpte is hij erg goed, alleen jammer dat de achtergrond bij deze foto ook scherp is. Aangezien de foto, gok ik, om de kapotte boom gaat, en niet ook om die drie boompjes erachter enz. Ook ben ik het met Ibex eens, het zou beter zijn geweest als de wortels van de boom op de voorgrond niet zouden zijn afgesneden. Het stoort niet echt, maar het zou een net wat beter geheel geven :)

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07 16:48

Sharky

Skamn Dippy!

vandaag op het ermerstrand gemaakt bij Emmen.
Benen niet heel mooi afgesneden helaas. Ik vind de foto wel ok (hele serie gemaakt en ook nog van 2 andere meisjes maar dit is nog de mooiste vind ik)
Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/foto/ellen_strand.jpg

comments svp :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik had nog niet eens gelezen dat je zelf al had gezegd dat de benen wat ongelukkig zijn afgesneden, maar inderdaad, jammer, jammer, jammer. Kan imho een foto maken of breken, in dit geval breekt het hem... Verder namelijk wel een leuk shot, ze zit echt te genieten. Maar jammer van die benen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Afbeeldingslocatie: http://webmaster.pedum.nl/school/bestanden/1125503480.JPG

ik vond de strepen van de luxaflex wel leuk onderbroken worden door de gordijn stokkies, maar had gehoopt dat het meer blauw en oranje zou zijn, nu is het horizontaal zwart wit, wat blauw wit moest zijn. en de 'stokkies' hebben een kleinere oranje gloed dan gehoopt.

verder commentaar welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/5555/vissen4yj.jpg

Eigen commentaar: Hij is niet helemaal recht, maar dat kreeg ik niet beter voor elkaar, want dan leek de foto nog steeds scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
Ok.. Ik hoop niet dat mijn 2e foto in een paar dagen teveel als 'spammen' word gezien.
De eerste fotos van mijn pas aangeschafte 300D. Helaas was ie ongeveer DOA, na 12 fotos hield ie er mee op. :( Pas na het weekend krijg ik een nieuwe.

Dit is een van de weinige fotos die heelhuids uit de camera zijn gekomen. Ik ben zelf blij met de compositie, het afgesneden hoofd aan beiden kanten werkt goed, het benadrukt het 'caricatuur' (sp?) effect van de close-up. Jammer dat er net een ventilatie rooster / raam op de achter grond zit, een egalere achtergrond was misschien mooier geweest. Ook lijkt ie hier thuis op mijn TFT-tje behoorlijk 'geburnt' in de highlights. Op mijn (gecalibreerde) CRT op werk zag het er beter uit.
Direct uit de camera, geen na bewerking behalve resize:

Afbeeldingslocatie: http://www.alife.be/tmp/tom.jpg

(half size: http://www.alife.be/tmp/tom_big.jpg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RL2000
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 10:21

RL2000

Huh?!

Heb eens geprobeerd om 's avonds foto's te maken, maar dat valt nog niet mee.

Deze foto vind ik zelf zeer goed geslaagd maar durfde hem nog niet in het showcasefoto topic te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://rick.lubberdink.net/coppermine/albums/userpics/10001/normal_2005-08-31%20Nachtfotografie%20004---.jpg

Graag jullie mening en opbouwende kritiek, zodat ik er aan kan werken beter te worden.

Photo's

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

RL2000 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:36:
Heb eens geprobeerd om 's avonds foto's te maken, maar dat valt nog niet mee.

Deze foto vind ik zelf zeer goed geslaagd maar durfde hem nog niet in het showcasefoto topic te plaatsen.

[afbeelding]

Graag jullie mening en opbouwende kritiek, zodat ik er aan kan werken beter te worden.
Ik vind deze foto wel mooi! Alleen het voorste potje geeft een te harde schaduwlijn.
Ook lijkt me de lamp de dichtbij (scherpe schaduw), en vooral ook te laag... tenzij dit je bedoeling was natuurlijk :) Goed werk!

Zal er zelf ook maar eens eentje plaatsen...

Afbeeldingslocatie: http://remie.regioproviders.nl/temp/STB_3059t.jpg

Heb deze gemaakt op Mallorca :) Heb er meerdere van, maar deze vond ik toch wel redelijk geslaagd... misschien had ik iets hoger moeten richten, maar zo kan het nog net...

--edit
Camera is een Canon G5, en de foto is niet helemaal scherp geworden, maar had me statief niet bij me.

[ Voor 7% gewijzigd door ReCreator op 01-09-2005 00:09 ]

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:34
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~marcon1/fotos/rdam02.jpg

Zal 'em morgen nog even defishen, voor de rest ben ik er best blij mee. :)

• Willem
ReCreator:
Heb deze gemaakt op Mallorca :) Heb er meerdere van, maar deze vond ik toch wel redelijk geslaagd... misschien had ik iets hoger moeten richten, maar zo kan het nog net...
Neuh, vind 'em eigenlijk wel goed zo. :)
ReCreator:
Camera is een Canon G5, en de foto is niet helemaal scherp geworden, maar had me statief niet bij me.
Denk niet dat je de foto scherper had kunnen maken door hem bij deze lichtomstandigheden op statief te schieten. :) Vind de foto scherp zat.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 10:06
Mijn tot op heden naar mijn mening beste foto, graag zou ik hier wat commentaar op willen hebben hoe ik het verder zou kunnen perfectioneren.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wcprins/foto.jpg
Gemaakt met Fuji Finepix F601
Hij is ook evt leuk te spiegelen, maar dat was een bijkomend effect :)

[ Voor 14% gewijzigd door Tundreq op 01-09-2005 01:12 ]

• Willem
En defished :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~marcon1/fotos/rdam0202.jpg

• micha_no
RL2000:
goed geslaagd! Het contrast vind ik wel mooi gelukt.Er mist alleen iets van een lijn of richting in de foto voor mijn gevoel.

ReCreator:
De reflectie en de kleuren vind ik wel ok. Heel spannend vind ik de foto niet, de composietie (afgezien van de voorgrond-achtergrond werking) is niet erg interesant. Dat ie onscherp is lijkt me niet te liggen aan het niet hebben van een statief. De sluitertijd is 1/800 volgens EXIF, dus bewegings onscherpte is niet waarschijnlijk.

Willem169:
Mooie foto.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Tundreq schreef op donderdag 01 september 2005 @ 01:11:
Mijn tot op heden naar mijn mening beste foto, graag zou ik hier wat commentaar op willen hebben hoe ik het verder zou kunnen perfectioneren.
[afbeelding]
Gemaakt met Fuji Finepix F601
Hij is ook evt leuk te spiegelen, maar dat was een bijkomend effect :)
Ik weet niet wat je met zo'n foto precies wil bereiken. Ik snap dat de reflecties en het lijnenspel je opvallen en dat je het wil fotograferen, maar de compositie mist gewoon iets. De lijnen zijn niet strak genoeg om als subject te dienen. De lichtomstandigheden zijn niet speciaal. De foto is op normale hoogte genomen. Er is kortom eigenlijk niets bijzonders te zien.

In dit geval zou je het wow effect iets kunnen vergroten door juist deze schijnbare symmetrie licht asymmetrisch af te beelden, meer vanuit kikker perspectief te fotograferen of iets op de voorgrond te zetten wat een duidelijk subject aan de foto geeft. Een compleet verroeste fiets die aan land is gebracht ofzoiets... :P

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Wauw! Dat zijn mooie kleuren!
Vind dit nou echt een mooie foto :) Heb er eigenlijk weinig niks aan toe te voegen :P

Anoniem: 87350

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sponzert/Brugge%20small.jpg

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Als er iets aan mankeert, leg dan ook even wat en hoe ik het beter kan doen.

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Anoniem: 87350 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:28:
[afbeelding]

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Als er iets aan mankeert, leg dan ook even wat en hoe ik het beter kan doen.
Ik vind de kleuren een beetje flets, en jammer dat die poort er niet helemaal op staat. Volgens mij is dit een locatie waar je mooie foto's kunt schieten...
Als de kleuren wat minder flets zouden zijn zou het al stukken beter zijn. :)

Tis geen slechte foto hoor :P

• Willem
ReCreator:
Wauw! Dat zijn mooie kleuren!
Vind dit nou echt een mooie foto :) Heb er eigenlijk weinig niks aan toe te voegen :P
thnks :)
RIRE:
Misschien iets meer scherpte, en je zou eens kunnen proberen iets meer van de boog van de poort te laten zien. Verder niks mis mee.. gewoon, lekker sfeerbeeld!

Anoniem: 63940

omdat ik net voor het sluiten van het vorige deel had gepost, hier maar even opnieuw:

Afbeeldingslocatie: http://www.museumbrouwerij.nl/fotos/tmp/americanstar_small.jpg

• motormuisje
  • Laatst online: 13-03-2024
Ok en hier komt een foto van mijn witte kat.... Ik had het idee dat de kat op het juiste moment van de dag lief lag te slapen met toevallig een zeer mooie lichtval.

Afbeeldingslocatie: http://www.driebier.com/afbeeldingen/motormuisje/Buffy_Small.jpg

Mijn vorige cam heb ik verkocht (Fuji F7000) en daar heb ik inmiddels vanwege het formaat en het vrouwvriendelijke gehalte (mijn vriendin snapte al die knopjes niet) een andere voor gekocht Pentax Optio S50.
Ik had het idee dat ik hier heel wat slechtere foto's mee ging maken maar ik vind dit toch wel meevallen toch ?
Full picture...

[ Voor 12% gewijzigd door motormuisje op 01-09-2005 22:39 ]

Anoniem: 63940

ik vind de foto technisch gezien niet echt veel hebben... compositie is ver te zoeken, de lichtval had beter gebruikt kunnen worden... jammer

edit:

in de grote foto zit ook erg veel ruis, dat had met de juiste instellingen kunnen voorkomen.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 63940 op 01-09-2005 22:45 ]

Anoniem: 112558

Afbeeldingslocatie: http://www.jela-projects.nl/got/showcase/8.jpg

Wat ik zou willen verbeteren aan deze pic is dat alles op de voorgrond scherp is. Voor de rest vind ik m goed gelukt, precies zoals ik m wilde. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden? :)

ReCreator schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:45:
[...]

Ik vind de kleuren een beetje flets, en jammer dat die poort er niet helemaal op staat. Volgens mij is dit een locatie waar je mooie foto's kunt schieten...
Als de kleuren wat minder flets zouden zijn zou het al stukken beter zijn. :)

Tis geen slechte foto hoor :P
Wat flets aangaat kan wel kloppen. Op die dag scheen de zon volop en de muren werden daar best wel flets door, tegen het witte aan soms. Wat ik met deze plaat eigenlijk voor mezelf wilde aantonen was het driedubbele. De buitenmuur, boog en de binnenplaats. Ik vond hem wel mooi, heb er nog wel wat meer mee uitgehaald om het "oude" te benadrukken. Als je geïntereseerd ben wil ik die wel plaatsen. Om aan te tonen dat Brugge echt een hele mooie stad is nog een plaatje. Dat de muur rechts wat wit uitgevallen is komt doordat de muur ook wit was en vol de zon erop geeft dit effect.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sponzert/Brugge%20Crop1Small.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 87350 op 01-09-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20935

-edit-

[ Voor 175% gewijzigd door Anoniem: 20935 op 06-09-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61993/thumb.jpg

De heg onderaan de foto vind ik zo ongeveer een zwart vlak en neemt een te groot deel van de foto in beslag. De horizon staat voor mijn gevoel echter goed op z'n plaats. Wat voor een voorgrond was het beste geweest?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 19:45
de maas door het centrum van m'tricht

Afbeeldingslocatie: http://img389.imageshack.us/img389/4573/untitled1copy1111vu.jpg

Wat kan ik hieraan verbeteren?
Ik vind opzich de lucht, de kerktoren; en het schip wel mooi... maar ook zo'n gevoel alsof het té druk is?

[ Voor 21% gewijzigd door Silent Thunder op 02-09-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151313

[quote]Anoniem: 63940 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:46:
omdat ik net voor het sluiten van het vorige deel had gepost, hier maar even opnieuw:

Mooie foto! mooi onderwerp, leuk standpunt. Heel effectief!
@Silent thunder. ook leuke foto, maar inderdaad er staan minstens drie onderwerpen op die op een aparte foto kunnen (en een leuke foto kunnen worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124484

Deze plaat is genomen vanaf het balkonnetje van ons hostel in Praag. Flink lange sluitertijd genomen voor het leuke effect van de verlichting van de auto's. Zegt u het maar!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaap5/praag.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
ik zou de volgende keer een iets minder lange sluitertijd nemen (6 sec ofzo) zodat je de autolichten beter ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Silent Thunder schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:52:

[afbeelding]

Ik vind opzich de lucht, de kerktoren; en het schip wel mooi... maar ook zo'n gevoel alsof het té druk is?
mss wat minder lucht dus je horizon wat hoger.. voor de rest mooie foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140526

wat vinden jullie hiervan.. wat kan er beter enz :) ?
Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/3196/kdkfg392sg.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 17:50
Silent Thunder schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:52:

[afbeelding]

je foto is wel wat vlak, geen belijning die de diepte ingaat. En het lijkt me bij zoals de foto er nu op staat mooier om wat diepte te hebben.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 30-06 19:45
Das misschien wel een idee ja; thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingerprint88
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-05 15:14
Gemaakt in de Haven van Coers (Arnhem, langs de Nederrijn): een melkbus.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.hendriks27/fotos/Melkbus_klein.jpg

Commentaar zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:06
Anoniem: 140526 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:31:
wat vinden jullie hiervan.. wat kan er beter enz :) ?
[afbeelding]
Toevallig.. !?. Gisteren ook foto's van bijen gemaakt op precies dezelfde bloemen!!!

Wat er beter kan: er zit schaduw linksonder op de bloem, focus ligt net niet op voorste bij, en foto lijkt nog een beetje saai (weinig kleur/contrast)

Dit zijn die van mij (sorry, 't zijn er twee, ik weet het, maar ik weet zo niet welke van beide ik zou moeten posten, en om ze nou over twee posts te verdelen omdat 't "moet" vind ik ook weer wat):

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/bij1b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/bij2.jpg
(Ik weet het er staat een stukje huis op de achtergrond)

Commentaar zeer welkom :)

[ Voor 12% gewijzigd door inquestos op 03-09-2005 14:41 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07 22:56
Ik vind de eerste erg goed geslaagd mooie schaduwen en kleuren, en zeker beter dan de 2e. Bij de 2e foto "verpest" het stukje huis de foto een beetje, en ik vind de bloem er net wat te flets op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96462

Deze foto gisteren gemaakt toen ik voor het eerst met een statief aan de gang ging. Ik vind persoonlijk de belichting wel aardig gelukt verder zou het onderwerp misschien iets meer naar het midden van de foto kunnen (Dus naar beneden). Ben benieuwd wat jullie er van vinden, tips en opmerkingen zijn natuurlijk welkom.

(Clickable)
[img]jpghttp://members.lycos.nl/FugitiveOnline/Foto/Klein.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117412

Deze foto is al een paar maanden oud, maar toch... Genomen op de parade in utrecht met een D70 en 'n 50mm/1.8 en wat lichte curves naderhand.

Ik heb wat voorzichtige crops geprobeerd, maar uiteindelijk was het origineel toch het prettigst om naar te kijken. Iemand ideeen? Ik moest ook kiezen tussen midden overbelicht of rand onderbelicht...

Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b127/frietboer/parade_400px.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07 22:56
Edit: Even gequote, want er was alweer een post tussen gekomen
Anoniem: 96462 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 16:56:
Deze foto gisteren gemaakt toen ik voor het eerst met een statief aan de gang ging. Ik vind persoonlijk de belichting wel aardig gelukt verder zou het onderwerp misschien iets meer naar het midden van de foto kunnen (Dus naar beneden). Ben benieuwd wat jullie er van vinden, tips en opmerkingen zijn natuurlijk welkom.

(Clickable)
[afbeelding]
Ja ik vind inderdaad dat hij iets meer naar beneden kan, maar ook net iets meer naar rechts. Ik zie een beetje te veel leegte op de foto naar mijn mening. Misschien wat croppen?

[ Voor 63% gewijzigd door hypz op 03-09-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:06
Anoniem: 117412 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 19:17:
Deze foto is al een paar maanden oud, maar toch... Genomen op de parade in utrecht met een D70 en 'n 50mm/1.8 en wat lichte curves naderhand.

Ik heb wat voorzichtige crops geprobeerd, maar uiteindelijk was het origineel toch het prettigst om naar te kijken. Iemand ideeen? Ik moest ook kiezen tussen midden overbelicht of rand onderbelicht...
[afbeelding]
Met Image > Adjustments > Shadow/Higlight... in Photoshop kan je schaduw gebieden lichter en highlights donkerder maken (werkt redelijk, maar moet je met mate doen). Maar ik weet niet in hoeverre dat de foto beter maakt. Je aandacht wordt nu nog teveel naar het overbelichte deel en de donkere tak getrokken.

Een oude Blaupunkt Radio

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/radio.jpg
Ik weet dat ie beter was geweest als ie er volledig op had gestaan, maar dat ging niet zo makkelijk (dozen etc + zolder waar licht door raam moest vallen voor goede belichting), kan het later nog wel eens proberen

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:22

HaterFrame

Well... Poo came out!

Model van een plane die klaar stond om te gaan vliegen op de model vliegshow gister op Twente Airport :)

Afbeeldingslocatie: http://digital-d.nl/scriptdata/photo-albums/ModelVlieg09/P9030115.sized.jpg
http://digital-d.nl/scrip...ModelVlieg09/P9030115.jpg

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vanmiddag gemaakt in de tuin van mijn zus:

Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/3716/untit2full0mz.jpg

Ben benieuwd wat jullie van de hoek, compositie en foto zelf vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

MaNiC_MiNd schreef op zondag 04 september 2005 @ 00:22:
Model van een plane die klaar stond om te gaan vliegen op de model vliegshow gister op Twente Airport :)

[afbeelding]
http://digital-d.nl/scrip...ModelVlieg09/P9030115.jpg
Wat een verschrikkelijke onnatuurlijke kleuren. Ik vind dit niets.
Angeloonie schreef op zondag 04 september 2005 @ 00:39:
Vanmiddag gemaakt in de tuin van mijn zus:

[afbeelding]

Ben benieuwd wat jullie van de hoek, compositie en foto zelf vinden.
Mooie compositie, goede DOF. Mooie foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 04-07 15:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Vorige week genomen bij mij huisje in de buurt.
Ik probeerde de mooie leegte van het groene hart samen met de vaak mooie wolkendekken te laten zien.
Vandaar het panorama formaat en het wat bluren van de wijk die je links ziet.

Heeft iemand wat op te merken over gebruikte aanpassingen, fototechniek of compositie?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhardiek/woerden_west_klein.jpg
Klik==grotere versie

Weet iemand hoe je de aarde weer rechttrekt, nadat je een groothoek-foto hebt gemaakt?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ielg, dat blurren ziet er nie uit :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60780

Anoniem: 112558 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:54:
[afbeelding]

Wat ik zou willen verbeteren aan deze pic is dat alles op de voorgrond scherp is. Voor de rest vind ik m goed gelukt, precies zoals ik m wilde. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden? :)
Jou foto valt me nu pas op. Maar het is een werkelijk heel fraaie opname. Zoals je zegt: de voorgrond had ook scherp moeten zijn, maar dat is in dit geval een bijzaak. Ik zie heel goed waarom je deze foto hebt genomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:12

steveman

Comfortabel ten onder

breinonline schreef op zondag 04 september 2005 @ 09:16:
[...]

Wat een verschrikkelijke onnatuurlijke kleuren. Ik vind dit niets.

[...]
Ik vind het juist weer iets stripverhaalachtigs hebben, mede omdat het toestel van zulke ronde vormen heeft.

Ik vind hem wel mooi!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 09:51
Gisterenavond "even" bezig geweest met het fotograferen van waterspetters en na ruim 400 foto's kwamen deze 14 er het beste uit:

http://www.tweakers.net/gallery/1869/fotoalbum/?MapID=5416

Deze 2 vind ik persoonlijk de mooiste:

http://members.home.nl/universal-creations/Wave.jpg
http://members.home.nl/universal-creations/Impact.jpg

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

steveman schreef op zondag 04 september 2005 @ 17:35:
[...]

Ik vind het juist weer iets stripverhaalachtigs hebben, mede omdat het toestel van zulke ronde vormen heeft.

Ik vind hem wel mooi!
De normale kleuren dan (ja ik had geen tijd om alles netjes weg te gommen ;)) Afbeeldingslocatie: http://digital-d.nl/scriptdata/photo-albums/ModelVlieg09/P9030115nc.sized.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door HaterFrame op 04-09-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sponzert/MaSMALL.jpg

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden auq kleur en compositie. Als er iets aan mankeert, leg dan ook even wat en hoe ik het beter kan doen. Klik voor het orgineel.

@ koraks
Thx.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 87350 op 05-09-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Anoniem: 87350 schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:40:
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden auq kleur en compositie. Als er iets aan mankeert, leg dan ook even wat en hoe ik het beter kan doen.
Door het harde licht onstaat er een erg contrastrijk beeld. Dit gaat ten koste van kleur en sfeer. Je keuze van onderwerp is mij niet helemaal duidelijk; ik neem aan dat de appel(s) je onderwerp is/zijn. Het onderwerp zó klein en dan ook nog precies in het midden in beeld brengen, staat garant voor een saaie compositie. Ook valt je onderwerp, met name door de belichting, volledig weg tegen de omgeving.

Tips voor verbetering:
- Kies je onderwerp duidelijk en concentreer je daar op. Houd storende elementen buiten beeld.
- Zoek (of wacht op) mooi licht. Felle middagzon levert keihard en saai licht op. Probeer te werken met indirect licht of wacht op de schemering.
- Besteed tijd aan de omgeving en achtergrond. Kies ze zodanig dat ze bij het onderwerp passen, maar het onderwerp niet overheersen. De overvloed aan detaillering in de brandnetels leidt bijvoorbeeld de aandacht af van het onderwerp in je foto.
Ik weet niet waarom hij als voorbeeld zo verwrongen erop staat, maar goed...klik maar.
Komt door deze tag:
code:
1
[img=570,855]

Haal die even weg, dan klopt ie weer.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koraks schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:48:
[...]

Door het harde licht onstaat er een erg contrastrijk beeld. Dit gaat ten koste van kleur en sfeer. Je keuze van onderwerp is mij niet helemaal duidelijk; ik neem aan dat de appel(s) je onderwerp is/zijn. Het onderwerp zó klein en dan ook nog precies in het midden in beeld brengen, staat garant voor een saaie compositie. Ook valt je onderwerp, met name door de belichting, volledig weg tegen de omgeving.

Tips voor verbetering:
- Kies je onderwerp duidelijk en concentreer je daar op. Houd storende elementen buiten beeld.
- Zoek (of wacht op) mooi licht. Felle middagzon levert keihard en saai licht op. Probeer te werken met indirect licht of wacht op de schemering.
- Besteed tijd aan de omgeving en achtergrond. Kies ze zodanig dat ze bij het onderwerp passen, maar het onderwerp niet overheersen. De overvloed aan detaillering in de brandnetels leidt bijvoorbeeld de aandacht af van het onderwerp in je foto.
Ok, bedankt. Daar kan ik wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Vakantie in frankrijk met m'n moeder met mijn auto :).

Beetje rond gereden en gevraagd en perfecte campeerplek gevonden :).
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/lala4.jpg
Benieuwd wat jullie van de foto vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Eigenlijk kan ik vrij weinig uit de foto opmaken, je ziet niet echt wat het is. Meer een vakantie kiekje als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102657

**Klikbaar**

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/snakes/pict/smallbrother.jpg

Is deze compositie/uitvoering wat ? Of toch niet spectaculair genoeg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
hij is een beetje scheef! jammer want verder is het een leuk kiekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Anoniem: 102657 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:18:
**Klikbaar**

[afbeelding]

ik vind m wel catchy, alleen de tekst eronder is not done.

enne... Comic Sans MS als lettertype 8)7 :X :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
ik vindt comic sans ms in somigge gevallen wel leuk eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Anoniem: 102657 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:18:
**Klikbaar**

[afbeelding]

wat kijkt er dan in deze foto :?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20935

Deze is gemaakt met een Nikon Coolpix in Frankrijk.

Ik ben me sinds kort gaan intereseren voor fotografie, en ik vond persoonlijk dat deze foto een goeie sfeer impressie geeft van het gebied waar we op dat moment waren.

Wat zou er nog aangepast kunnen worden aan deze foto?

Afbeeldingslocatie: http://www.blackie.nl/frankrijk/DSCN0658_t.jpg

Foto is clickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

MicDis schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:51:
Beetje rond gereden en gevraagd en perfecte campeerplek gevonden :).
Jij noemt 0 schaduw de perfecte kampeerplek? :+
Benieuwd wat jullie van de foto vinden.
Door de saaie compositie (horizon precies in het midden) en het gekozen standpunt (waardoor er erg weinig diepte in de foto zit) blijft ie niet erg hangen. De overbelichte lucht maakt het niet veel beter.
Volgende keer dus een iets spannender standpunt kiezen, wat meer aandacht besteden aan het onderwerp (wát wil ik precies in beeld brengen, wat wil ik overbrengen?) en ietsje beter letten op de achtergrond. Ik denk dat je dan al een stuk verder komt.

Maar het is natuurlijk wél een leuke vakantie-herinnering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63942

Ik heb ook wat geprobeerd met een roos in onze tuin:

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/DSC_4678_2.jpg

Ik heb hierbij geen flitsers/achtergrond/... gebruikt. In PS wel wat geknutseld, achtergrond ietsjes donderder gemaakt en een paar blaadjes weg gehaald die in de weg zaten (dwz. boven- en onderin beeld)

Zelf heb ik de twijfel of de roos niet "te los in de ruimte hangt" Dus ik ben benieuwd naar jullie commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Anoniem: 63942 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:22:
Ik heb ook wat geprobeerd met een roos in onze tuin:
Netjes! Het rood is alleen wel heel erg rood; ik zie weinig detaillering meer in de bloemblaadjes. Tegen dat probleem loop ik zelf ook regelmatig aan als ik digitaal schiet. De 20d (die ik dus gebruik) gaat IMHO niet zo best om met de kleur rood. Wellicht hebben andere digicams hetzelfde probleem; ik heb me daar nog niet zo in verdiept.

Een tip bij het fotograferen van bloemen/planten: gebruik een polarizer. Dat doet echt wonderen voor het contrast in blaadjes e.d. Ook kun je er storende reflecties, zoals in het blaadje in de bovenste helft van de foto, net onder de bloem, mee wegwerken.
Anoniem: 20935 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:05:
Wat zou er nog aangepast kunnen worden aan deze foto?
Weinig, de echt belangrijke aanpassingen vereisen toch dat je de foto opnieuw maakt ;) Maar dat is bijna altijd zo, natuurlijk :) Een beetje verder nabewerken kan overigens met deze plaat geen kwaad; ik denk dat je saturation en contrast nog wel wat verder kan opschroeven.

Wat betreft compositie: ik denk dat iets meer voorgrond (dus het beekje) en iets minder achtergrond hier beter uit zouden komen. Oftewel: horizon niet in het midden, maar in dit geval een fors eind omhoog! Verder geeft een lange sluitertijd bij stromend water en watervallen altijd een mooi dromerig effect. De sluitertijd hangt af van de stroomsnelheid van het water, maar reken op minimaal 1/10s (bij voorkeur nog langer, bv. 1s). Een statief is dan natuurlijk vereist!
Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.koraks.nl/galleries/travel/schwarzwald_2005/IMG_7389.jpg
Sluitertijd: 1/6s.

[ Voor 41% gewijzigd door koraks243 op 06-09-2005 18:43 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Even simpel:

-1 foto per post
-Maximaal 600px breed (eventueel linken naar een grotere versie mag)
-Geen archief-foto's
-Vertel wat je zou kunnen/willen verbeteren aan je foto

Waarom is/zijn mijn foto('s) en/of commentaar weg? Lees de topicstart en het is duidelijk!