Solo testcasefoto's - om van te leren (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.203 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mooi.
Het is alleen wel erg jammer van dat object(?) links in de foto. Zonder dat zou die echt veel beter zijn.
Ook vind ik het effect van je bewerking in de lucht rechtsboven wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Tukk schreef op zondag 04 september 2005 @ 17:13:

Weet iemand hoe je de aarde weer rechttrekt, nadat je een groothoek-foto hebt gemaakt?
In Photoshop wil het misschien wel lukken met "render > sfere." Of iets van die aard. Met een beetje geknutsel zou het moeten kunnen.

Ik zelf zou daarbij met "copy via layer" een layer maken, met een selcetie van de aarde. En dan alleen dat weer recht trekken. De wolken partij zou ik daarbij zo veel mogelijk laten zoals het is.

edit:

[quote]WhizzCat schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:03:
[...]

PanoTools, is als plugin voor PS te krijgen en standalone, trekt alles netjes recht met een beetje worstelen en lezen van de manual :)

[/quote]

Sja....die kende ik dus nog niet. Het wordt kennelijk tijd dat ik mijn plugins nog eens update. B)

[ Voor 57% gewijzigd door Phaerion op 19-01-2006 12:46 ]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Bassieven, schitterende plaat! Maar waarom toch die idiote regenpijp links???

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koraks schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:05:
Bassieven, schitterende plaat! Maar waarom toch die idiote regenpijp links???
Nou, ik was toen nog zwaar amateur in de fotografie(nu nog overigens maar begin het spelletje beetje door te krijgen) Dus ik dacht misschien zit er dan wat diepte in, maarjah niet dus, zou ik het weg kunnen PS-en?

Ik zou nog is met wat big ben foto's bezig gaan, heb er een hele lading geschoten dus misschien kan ik er nog wat van maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na 2 positieve reacties maar met wat pre's en cons ben ik maar even doorgegaan met editen, mssn is deze wel beter, zonder rare regenpijp.
Deze komt uit uhm frankrijk, de grootste gletsjer van europa meen ik

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bassieven/IMG_4929_Edited_Thumbnail.jpg

Orginele versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Mooie foto, alleen ik zie er niets in. Ik zie in ieder geval geen Gletsjer. Desalniettemin vind ik het een mooie foto, misschien ietsje te bewerkt maar daar hou ik wel van. Geld trouwens ook voor die vorige foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:10

sjaakaq

It might get loud

Ik vinnem mooi; soort "pathway to hell" idee krijg ik erbij :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 15:09
Haha, zoiets ja.
Overigens is de grootste gletscher in Europa de Grosse Aletsch Gletcher die in Zwitserland ligt. Maar ja, misschien is mij, of jou, dat verhaal wel wijsgemaakt door nationalisme van het land in kwestie ;-)

Mooie foto iig, maar als foto vind ik em wel iets tè oranje... sephia is tot daar aan toe, dit is zo meer een sfeerschilderij ofzo (maar dat kan natuurlijk prima je doel zijn, is iig goed gelukt).

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Dat origineel linkje klopt niet echt.. Verder vind ik de bewerking wel ok, niet echt heel sterk, maar ok :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:25
Ben al een tijdje aan het oefenen met mijn Nikon D200 en dit is 1 van de betere foto's vind ik zelf.

Afbeeldingslocatie: http://www.habboforum-nl.be/plaatjes/DSC0544_klein.jpg

exif info:
Model - NIKON D200
ExposureTime - 30 seconds
FNumber - 16
ISOSpeedRatings - 100
Flash - Not fired
FocalLength - 105 mm

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Blackpanter: waarom zo'n kleine diafragma en die 30 seconden exposure? :o nu is de foto onscherp :'(

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:25
ja je hebt gelijk :P
beetje dom van mij. had niet gezien dat ie op F16 stond toen ik de foto maakte :X
zal die roos nog eens opzoeken :)

edit:

welk diafragma is eigenlijk handig voor dit soort foto's.
of verschilt dat heel erg per foto?

[ Voor 30% gewijzigd door GoTman op 20-01-2006 14:55 ]

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Blackpanter schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:53:
Dat hangt af van wat jij wilt. Als je de nadruk op een bepaald deel wilt leggen, dan kun je een groot diafragma gebruiken, om daar de nadruk op te leggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Justawitte op 20-01-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik begin net met fotografie na heel veel dingen geprobeerd te hebben heb ik de volgende geselecteerd als 1 van de betere.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/IMG_0050.jpg

Wellicht was het interessanter om de foto van aan ander standpunt te nemen.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

ND schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:35:
Ik begin net met fotografie na heel veel dingen geprobeerd te hebben heb ik de volgende geselecteerd als 1 van de betere.
Zeker geen slechte foto, maar hij is wel erg dramatisch gecropt. Ik probeer zelf zoveel mogelijk composities te maken die ongecropt al 'compleet' zijn, over het algemeen geeft dat toch het meest natuurlijke resultaat vind ik.

Wat was trouwens de reden om dit op 300mm te schieten? Aan je ISO (800) te zien had je niet al teveel licht en lijkt een kortere brandpuntsafstand me toch handiger in zo'n situatie. Ik heb ook de indruk dat er een beetje bewegingsonscherpte in de plaat zit, wat niet verwonderlijk is met 1/200 op die brandpuntsafstand. Aangenomen dat je met een 70-300 hebt geschoten, had ik hem eerder op 70mm gepakt. Had je in dezelfde omstandigheden een haarscherpe plaat kunnen schieten op 70mm, f/4, 1/200s, ISO400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Bedankt voor de kritiek! Op de ongecropte versie zag je aan de zijkanten de behuizingranden van de thermometer. Dat vond ik niet zo heel erg mooi en dacht dat de drie 'balonnen' beter naar voren zouden komen zoals ze nu gecropt zijn. Nu zie je ook geen lelijke achtergrond. (lees; huiskamer).

ISO800 was een foutje die ik achteraf pas ontdekte, ik had nogwel de flitser gebruikt. :X De lens (Sigma 70-300) heb ik pas sinds kort en wilde op 300mm en F5.6 de achtergrond totaal onscherp laten verdwijnen. Blijkt dat ik alsnog de achtergrond eraf gecropt hebt. Ik neem je tips mee voor de volgende foto's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackpanter schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:53:
Wellicht tijd voor een cursusje ?
offtopic:
al vind ik dat wat bizar als je een D200 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:56
Ik was bij me in de buurt op de heide, en op magische wijze lag daar na ruim 10 dagen nog sneeuw, terwijl in de buurt de sneeuw vrijwel meteen was gesmolten

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/hapert_01.jpg

Ben niet helemaal zeker over deze foto. Vind 'm zeker wat hebben, maar hij klopt gewoon niet helemaal. Ik zou er wat af willen croppen, maar dan verlies ik sommige plekjes sneeuw, en dan blijft er niet veel meer van over...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/_DSC9703_xtra_sm.jpg
edit: > clickety click <

Deze ook dan maar ff, tozzke maakte al de terechte opmerking dat het een soort snapshot is, wat het ook is eigenlijk.

Dit is bij mij op zolder. Ik zie nu al dat ik nog eens een keertje terug moet gaan met statief en _zonder_ flitser, want er zitten nog al, ondanks bouncen, wat erg harde schaduwen in. Ik zat eigenlijk meer over de compositie in. Is die misschien te krap? Ikzelf vind het nl. wel aardig, bovendien is dit al @ 18mm en kan ik niet echt wider omdat het maar een klein kamertje is :) Enfin, brand los!

(http://whizzcat.fotopic.net/c836647.html de overige 3 "gelukte" pics alhier).

@ ND

Ik vind em persoonlijk vrij druk. Hij heeft wel erg lekkere kleurtjes :)

@ inquestos

Leuke pic, maar ik vind em zelf nogal grauw aandoen, hij heeft daarentegen wel mooi contrast. Ik zou em niet verder croppen, want dan verlies je het grootste gedeelte sneeuw, zoals je zelf al zegt.

@ Blackpanther

Welke lens heb je er hier op zitten? De 105mm Micro Nikkor toevallig? Zo ja, dan is die f16 wel redelijk gerechtvaardigd imho, dan heb je gewoon meer licht nodig :)
Wel mooi kleurtjes though en fijn contrast. Leuk zoals het licht een beetje gloeit door de 2 achterste blaadjes. :)

[ Voor 4% gewijzigd door WhizzCat op 22-01-2006 21:45 . Reden: typo's ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

WhizzCat schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:37:
@ ND

Ik vind em persoonlijk vrij druk. Hij heeft wel erg lekkere kleurtjes :)
De ballonnen zitten in een cillindrische tube gevuld met een vloeistof. Ik wilde ook liever dat alleen de 3 balonnen duidelijk zichtbaar waren, maar door het gebruik van de flitser zie je de verlichte vlakken erachter toch te duidelijk.

Ik wil met hetzelfde object iets anders proberen, maar ik moet nog een juiste donkere achtergrond hebben. (ik kan hem wel bewerken, maar wil in de begin fase zo min mogelijk bewerken als het om compositie gaat) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhizzCat schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:37:
Dit is bij mij op zolder. Ik zie nu al dat ik nog eens een keertje terug moet gaan met statief en _zonder_ flitser met de GoT-schoonmaakploeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
Omg WhizzCat, clean that shit up :P

Maar aardige plaat hoor; de filthy-sfeer is leuk geïllustreerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 22-01-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Afbeeldingslocatie: http://bleermakers.com/RW/bob/images/rs_506872393.jpg
EXIF:
Afbeeldingslocatie: http://bleermakers.com/includes/photoinfo.php?URL=http://www.bleermakers.com/RW/bob/images/506872393.jpg

Groot exemplaar

Foto is vanuit ons appartement in Avoriaz genomen (dus door het raam heen). Wat ik er dus aan kan verbeteren is die zut onderin de foto weghalen (heb tijdelijk even geen zut weghaaltooljes tot mijn beschikking). Verder heb ik een beetje met de levels gespeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door sopsop op 23-01-2006 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
boppert schreef op maandag 23 januari 2006 @ 08:58:
[afbeelding]
EXIF:
[afbeelding]

Groot exemplaar

Foto is vanuit ons appartement in Avoriaz genomen (dus door het raam heen). Wat ik er dus aan kan verbeteren is die zut onderin de foto weghalen (heb tijdelijk even geen zut weghaaltooljes tot mijn beschikking). Verder heb ik een beetje met de levels gespeeld.
ja mooie lucht, maar.. daar blijft het dan ook bij, wat wilde je op de foto zetten? De berg? De boompjes? De sneeuw op het dak van het huisje? Je ziet van alles maar een heel klein beetje en eigenlijk van alles een beetje niks..
Ik zou de volgende keer proberen je compositie wat beter te krijgen, je zegt al, ik heb hem door het raam geschoten waarbij je jezelf al beperkt tot wat er zichtbaar is door dat raam, om maar niet van de viezigheid op het raam te spreken.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Goed, gister met m'n vriendin geprobeerd om een leuke portretfoto te maken. De gebruikte camera is 'n Canon G3. De RAW bestanden zijn 'n beetje aangepast bij 't inladen in photoshop maar verder geen nabewerking. Ik ben er zelf redelijk tevreden over. Dit is naar mijn mening de beste foto uit de serie;

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/rooij100/images/danielle_5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

RSP schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:48:
Goed, gister met m'n vriendin geprobeerd om een leuke portretfoto te maken. De gebruikte camera is 'n Canon G3. De RAW bestanden zijn 'n beetje aangepast bij 't inladen in photoshop maar verder geen nabewerking. Ik ben er zelf redelijk tevreden over. Dit is naar mijn mening de beste foto uit de serie;

[afbeelding]
Ik vind haar huid er een beetje 'uitgebeten'/overbelicht (met name het gezicht) eruit zien. En ze staat nogal fantasieloos in het midden.

[ Voor 7% gewijzigd door sopsop op 23-01-2006 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ik heb de exposure inderdaad wat aangepast, maar naar mijn mening is 't nog niet over the top. In de rest van de serie heb ik d'r vaak wat dichterbij gehaald en iets naar links of naar rechts geplaatst, maar juist hier waar ze in 't midden en wat verder weg zat deed me wel wat. Vraag me af of 't bij andere mensen ook tegenvalt.

Ter illustratie;
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/rooij100/images/danielle_7.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door RSP op 23-01-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RSP schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:30:
Ik heb de exposure inderdaad wat aangepast, maar naar mijn mening is 't nog niet over the top. In de rest van de serie heb ik d'r vaak wat dichterbij gehaald en iets naar links of naar rechts geplaatst, maar juist hier waar ze in 't midden en wat verder weg zat deed me wel wat. Vraag me af of 't bij andere mensen ook tegenvalt.
Tegenvalt?
Ik geef toe het is niet een foto met een wow-factor op het eerste blik. Ik ben geen superfotograaf ofzo, maar ik vond in het begin dat je te veel ruimte overal heb genomen terwijl er eigenlijk geen achtergrond was.
Maar bij het beter bekijken van de foto vind ik het toch wel een charmante plaat.
Je vriendin heeft een bijzondere " glimlach". Je ziet wel dat ze glimlacht (ze kijkt iig niet boos) terwijl haar mond qua vorm toch met de hoeken naar onder wijst. Haar ogen stralen iets droevigs uit. En dit geplaatst in de ruime kradrering vind ik persoonlijk wel geslaagt. De hoge/softe exposure vind ik hier wel goed. Ik denk dat je de contrast nog iets harder mag maken.

Nog een tweede: op klein formaat is het zoals eerder gezegd niet zo'n bijzondere plaat. Maar als ik deze plaat verbeeld op een grote witte wand op een grote frameloze canvas, zou het wel iets sterks zijn.

alle commentaar in dit bericht zijn gericht op de foto zelf, dus nofi op je vriendin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Dank je voor je commentaar. Ik ben zelf ook niet meer dan 'n hobbyist en ik weet dat m'n vriendin niet bijzonder fotogeniek is (dat glimlachje trekt ze altijd bij 't maken van 'n foto, maar dat vindt ik juist wel grappig aan d'r) De foto's zijn inderdaad gemaakt met de intentie om ze aan de muur te gaan hangen. Als ik zou moeten kiezen voor een van de drie foto's om aan de muur te hangen, zou ik gaan voor de derde. Puur en alleen omdat deze in mijn ogen uitnodigend en vriendelijk lijkt. Ik denk dat ik je advies in uitvoering ga nemen en meer ga spelen met het contrast op deze foto's.
Iets wat ik nog niet gemeld heb; de foto's zijn zwart wit, dit is meer een voorkeur dan een keuze. ik vindt het altijd wel charmant, een zwart wit foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RSP schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:11:
Dank je voor je commentaar. Ik ben zelf ook niet meer dan 'n hobbyist en ik weet dat m'n vriendin niet bijzonder fotogeniek is (dat glimlachje trekt ze altijd bij 't maken van 'n foto, maar dat vindt ik juist wel grappig aan d'r) De foto's zijn inderdaad gemaakt met de intentie om ze aan de muur te gaan hangen. Als ik zou moeten kiezen voor een van de drie foto's om aan de muur te hangen, zou ik gaan voor de derde. Puur en alleen omdat deze in mijn ogen uitnodigend en vriendelijk lijkt. Ik denk dat ik je advies in uitvoering ga nemen en meer ga spelen met het contrast op deze foto's.
Iets wat ik nog niet gemeld heb; de foto's zijn zwart wit, dit is meer een voorkeur dan een keuze. ik vindt het altijd wel charmant, een zwart wit foto :)
Nou naar mijn mening is iedereen wel fotogeniek in een bepaalde context, maar dat is een andere discussie :)

Ik heb eventjes 10 minuten gespeeld met de foto. Helemaal links is jouw originele foto. Ik heb wat aan de exposure "gedaan". Meteen krijgt het gezicht dan iets meer diepte. In dit geval vond ik dat wel goed. Misschien heb je er wat aan :)
Afbeeldingslocatie: http://img73.imageshack.us/img73/7476/rsp4wj.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Liquid op 23-01-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geruudt
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Een aantal probeersels van mij. Clickable

1:
Afbeeldingslocatie: http://www.ruudmathijssen.nl/images/photo/9541_1137927389_gsm.jpg

Wat vinden jullie ervan?

Dit is het solo-testcasefoto-topic. Er staat in de policy, startpost én topicwaarschuwing aangegeven dat je dus niet meer dan 1 foto per post mag plaatsen (en dus ook niet meerdere posts achter elkaar).

Als je een leuke serie foto's hebt, is het misschien het overwegen waard om daarvoor een testcase te openen. Neem dan wel de bijbehorende regels (zie linkje) nog even door ;)

[ Voor 129% gewijzigd door Zoefff op 23-01-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Liquid schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:44:
[...]

Nou naar mijn mening is iedereen wel fotogeniek in een bepaalde context, maar dat is een andere discussie :)

Ik heb eventjes 10 minuten gespeeld met de foto. Helemaal links is jouw originele foto. Ik heb wat aan de exposure "gedaan". Meteen krijgt het gezicht dan iets meer diepte. In dit geval vond ik dat wel goed. Misschien heb je er wat aan :)
[afbeelding]
Hey dank je wel! de rechter spreekt me duidelijk het meest aan, en je hebt gelijk wat de exposure betreft. :) Ik denk dat ik er rekening mee ga houden met m'n volgende set foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

geruudt schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:56:

Wat vinden jullie ervan?
"Solo testcasefoto's" en het 'gsm' in de URL stemt mij ook niet echt gerust. :)
Opmerkingen over een post liever via een TR kenbaar maken :)

[ Voor 17% gewijzigd door Zoefff op 25-01-2006 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
geruudt schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:56:

1:
[afbeelding]

2:
[afbeelding]

3:
[afbeelding]

4:
[afbeelding]

5:
[afbeelding]

Wat vinden jullie ervan?
Voor mij is 3 de absolute topper 8)7 ( in hoeverre dat mogelijk is) voor de rest:
1: Niet veel te zien
2: Onscherp
4: Onscherp
5: Onscherp

Tips voor de volgende keer
1. Hou je aan de regels van het topic
2. Probeer je onderwerp scherp op de plaat te krijgen
3. Probeer een spannende compositie vast te leggen

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus1985
  • Laatst online: 07-08 11:19
Was vanmiddag aan het fotograferen, en dit was een van de resultaten. Ik vond hem best aardig.
Zeer kleine nabewerking, een vliegtuigspoortje linksonder verwijderd.
Graag wat commentaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.students.let.uu.nl/3000710/testcase/P1000671%20klein.jpg

Info:

Exposure Time - 1/800 seconds
FNumber - 8
ISO - 80
FocalLength - 27 mm

Groter formaat: KLIK

[ Voor 12% gewijzigd door Odysseus1985 op 25-01-2006 00:54 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Odysseus1985 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:23:
Was vanmiddag aan het fotograferen, en dit was een van de resultaten. Ik vond hem best aardig.
Zeer kleine nabewerking, een vliegtuigspoortje linksonder verwijderd.
Graag wat commentaar.

[afbeelding]

Info:

Exposure Time - 1/800 seconds
FNumber - 8
ISO - 80
FocalLength - 27 mm
Mooie plaat! Lekker donkere lucht in contrast met rechts dat licht. De vogel lijkt voor het licht te vluchten.
Heb je hem ook in wat groter formaat?

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s694782/foto/schaatsen/foto.jpg

Vandaag gemaakt tijdens het schaatsen met mn D50 om mn nek :Y) Ben er zelf wel te spreken over. Wat vinden jullie ervan?

Link naar de fullsize van 1,5mb

[ Voor 41% gewijzigd door janklp op 28-01-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Tis een beetje vage foto omdat het kind in zo'n rare houding zit (lijkt wel een bewusteloze kabouter). Daarom vind in de foto eigenlijk niks.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 09:00
Nog een van mijn kant.

Gemaakt in 't beest te goes.

Afbeeldingslocatie: http://www.lanworx.nl/martijn/epica/thumb.jpg

EOS-350D 1/100sec 75mm F/4 ISO1600 AI-servo.

Best lastig om een beetje leuke foto te maken in het donker, maar goed vond em wel aardig netjes.
Maar toch opzoek naar wat comentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Lange tijd geleden maar ik wil hem nog een keer laten zien. Ik vind hem prachtig. *KLIK*
Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/upload/files/IMG_4620ss.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij zo'n dergelijke close-up valt het meteen op of iets haarscherp is of niet. En in dit geval is het dat helaas niet; dus dan is het ook meteen vrij storend...

Bij dit soort foto's is er nou eenmaal weinig ''marge-ruimte''. Het moet gewoon in veel gevallen perfect zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

m-webbie schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:45:
Nog een van mijn kant.
...
Best lastig om een beetje leuke foto te maken in het donker, maar goed vond em wel aardig netjes.
Maar toch opzoek naar wat comentaar.
Aardig, leuke kleuren. Maar een onevenwichtige en drukke compositie. Deels komt dit door de plek waar je stond (niet echt ideaal, om het subtiel te zeggen ;) ), maar ook vanaf die plek was een wat betere compositie mogelijk geweest.
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:03:
Bij zo'n dergelijke close-up valt het meteen op of iets haarscherp is of niet. En in dit geval is het dat helaas niet; dus dan is het ook meteen vrij storend...
Ik zie je probleem niet; die plaat is haarscherp... Grappige foto ook, maar niet heel erg indrukwekkend. Technische uitvoering is zeker geslaagd.
Bij dit soort foto's is er nou eenmaal weinig ''marge-ruimte''. Het moet gewoon in veel gevallen perfect zijn :)
offtopic:
'marge-ruimte' is duppelop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 09:00
koraks schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:52:
[...]

Aardig, leuke kleuren. Maar een onevenwichtige en drukke compositie. Deels komt dit door de plek waar je stond (niet echt ideaal, om het subtiel te zeggen ;) ), maar ook vanaf die plek was een wat betere compositie mogelijk geweest.

...comment op een andere post...
In ieder geval bedankt voor je reactie, maar eigenlijk was dit de enige plek waar een beetje normaal te fotograveren was. Ik had bijvoorbeeld ook gewoon beneden kunnen gaan staan, maar dan krijg je van die leuke: "hey een arm op de foto, nou nog een keer proberen, kut weer een arm in de weg" foto's. Erg lastig dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.aconia.nl/antoine/IMG_9962.jpg

Mijn eerste, gelukte foto met mijn camera, heb nu bijna een week een 300D en ben vorige week een keer wat foto's gaan maken toen ik niks te doen had.
Geef zonodig ook tips hoe zoiets wel beter kan lukken

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus1985
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:17:
[afbeelding]

Mijn eerste, gelukte foto met mijn camera, heb nu bijna een week een 300D en ben vorige week een keer wat foto's gaan maken toen ik niks te doen had.
Ik ben zelf ook nog maar een beginner, maar ik vind hem een beetje donker...Ik kan niet goed alle details zien...
Misschien kun je hem iets lichter maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:17:
[afbeelding]

naast het donkere van hierboven zijn die takken links en rechts een beetje storend, en is de foto een beetje scheef genomen en jammer van die hoogspanningsmast die op de achtergrond staat. Maar, leren doe je alleen door te vallen en weer op te staan!

[ Voor 18% gewijzigd door DeoDupke op 31-01-2006 10:16 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lost-Viking
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

Lost-Viking

Log off, Live Life

Onlangs ben ik naar Landal Greenparks geweest voor een weekendje weg met mijn vriendin. Waar ik stiekum op hoopte ( althans, onder andere op hoopte :p) gebeurde, recht voor ons huisje een eekhoorntje. Helaas vind ik de foto niet zo heel mooi geworden. Het geheel is onscherp en ik kan hem ook niet echt mooier krijgen. Maar ik wil hem hier toch even laten zien.

[url=http:///fotos/landal_greenparks/eekhoorn_1_groot.jpg]Afbeeldingslocatie: http://www.lost-viking.com/fotos/landal_greenparks_GOT/eekhoorn_1_GOT.jpg[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Vind je deze nou echt showcase waardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
Acid_Burn schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:42:
Vind je deze nou echt showcase waardig?
daarom is het ook de testcase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 22:13

Zoefff

❤ 

Nofi, maar bij mij zou deze foto al lang en breed in de prullenbak liggen. Hij is qua compositie en moment opzich leuk, maar gewoon gruwelijk onscherp. Mislukt dus ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Is die foto ook niet met een mobiele telefoon genomen? Daar ziet het er wel naar uit als ik zo naar de foto kijk. Moment is leuk maar verder sluit ik me bij de 2 eerdere posters aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik vind em niet eens testcase waardig. Net als Zoeff zegt, het moment is wel leuk, maar voor de rest is ie totaal mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat vinden julie van deze foto?
Afbeeldingslocatie: http://img389.imageshack.us/img389/5369/afbeelding004copy87av.jpg

geschoten met een canon a400 en wat met de kleuren en contrast gespeeld in photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Had even de tijd genomen om die dingetjes van de motorkap te vegen, nu zijn dat storende elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:36:
wat vinden julie van deze foto?
[afbeelding]

geschoten met een canon a400 en wat met de kleuren en contrast gespeeld in photoshop
sorry vind het niks,

plaat heeft geen uitstraling, de straat ernaast had wel wat geblurred mogen, die trekt nu de aandacht weg, heb ff de vrijheid genomen om je foto te bewerken, als je het niet wilt moet je het ff zeggen dan pak ik hem weer offline. Maar gewoon om ff te laten zien wat 2 minuten photoshop kan doen.

Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/pics/markoz.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door DeoDupke op 01-02-2006 18:17 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is prima dat je laat zien leer ik aleen maar van he :)

zwart wit vind ik hem niet zo mooi.

heb nog wat geprobeerd

Afbeeldingslocatie: http://img491.imageshack.us/img491/2332/untitled1copy0ko.jpg

dit is het orgineel trowens: http://img93.imageshack.us/img93/7586/afbeelding0040nc.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

gooi eens wat blur over die straatstenen heen, dat leidt nu een beetje af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo? :)

Afbeeldingslocatie: http://img452.imageshack.us/img452/8338/untitled1copy5eq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Markoz, ziet er een stuk beter uit nu! :)

Deze foto vanmiddag in de haven geschoten, niet bewerkt, alleen zwart-wit gemaakt :) :
Afbeeldingslocatie: http://img460.imageshack.us/img460/2741/pict0084be65bo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je de kleuren versie eens laten zien volgens mij is die veel mooier.

hij straald niet zoveel uit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img391.imageshack.us/img391/9017/pict008468kr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Moeilijk, de mist komt beter over met de z/w versie, maar de kleurversie met meer contrast zou een prachtplaat zijn. Moeilijk, moeilijk, moeilijk... :). Verder een leuke foto, maar geen topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik vond zelf de zwart-wit versie nét iets mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

persoonlijk vind ik hem zo mooi:

Afbeeldingslocatie: http://img358.imageshack.us/img358/8444/untitled1copyjpgt1nj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturatie omlaag zeker? Naja, ik blijf bij zwart-wit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pol parasol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02-2024
Nou, ik vind de eerste versie de mooiste, heeft iets Breitner-achtigs toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:28:
is prima dat je laat zien leer ik aleen maar van he :)

zwart wit vind ik hem niet zo mooi.
Maar het verbergt wel de CA/PF prima. Chroom is wat dat betreft erg lastig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
't wordt wel een beetje een PS-topic, maar ik vind 'm zo niet eens zo gek:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/hood.jpg

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

MartijnGizmo schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:02:
[...]

Maar het verbergt wel de CA/PF prima. Chroom is wat dat betreft erg lastig.....
Doe me een lol, en kijk eens naar de foto in zijn geheel. CA/PF op de bumper zie je niet, totdat je erop gaat letten. Zeg dan meteen erbij dat hij lichtjes overbelicht is. Net zoals sommigen over JPG-artifacts.
Ik weet dat dit een technisch forum is, maar op die technische dingen zou wat minder gelet moeten worden. Let dan liever op de compositie :)
Details als CA, JPG-artifacts en teveel USM komen wel als de foto helemaal af is. Zelfs dan heb je het over dingen die relatief makkelijk te corrigeren zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

MBV schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:07:
[...]

Doe me een lol, en kijk eens naar de foto in zijn geheel. CA/PF op de bumper zie je niet, totdat je erop gaat letten. Zeg dan meteen erbij dat hij lichtjes overbelicht is. Net zoals sommigen over JPG-artifacts.
Ik weet dat dit een technisch forum is, maar op die technische dingen zou wat minder gelet moeten worden. Let dan liever op de compositie :)
Details als CA, JPG-artifacts en teveel USM komen wel als de foto helemaal af is. Zelfs dan heb je het over dingen die relatief makkelijk te corrigeren zijn :)
Het valt me alleen vaak op bij auto-foto's, that's all. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb hier een foto die ik persoonlijk wel mooi vind, alleen ik vroeg me af of ik hem een beetje goed heb nabewerkt.

Het origineel:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spran144/fotos/1_small.jpg

De nabewerkte versie:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spran144/fotos/2_small.jpg

Ik vind dat het wel iets moois heeft, die kleuren, maar goed, wat vinden jullie ervan?

pic's zijn clickable :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Prima gedaan, ik zou de foto net zo nabewerkt hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

volgens mij klopt die kleur van die bloemen niet helemaal meer. Ik weet niet precies wat het is, misschien te geel? Misschien brakke 109P @TU/e :P

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 02-02-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus1985
oli4100 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:52:
Ik heb hier een foto die ik persoonlijk wel mooi vind, alleen ik vroeg me af of ik hem een beetje goed heb nabewerkt.

Het origineel:
[afbeelding]

De nabewerkte versie:
[afbeelding]

Ik vind dat het wel iets moois heeft, die kleuren, maar goed, wat vinden jullie ervan?

pic's zijn clickable :)
Ik heb een vraagje...waar heb je die foto genomen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Odysseus1985 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:04:
[...]

Ik heb een vraagje...waar heb je die foto genomen??
In Bretagne, was daar afgelopen zomer op vakantie in Ruca (heel klein dorpje vlakbij Cap Frehel), en dit is een dorp daar ergens in de buurt, ik weet de naam niet precies meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Dit weekend in Reeuwijk gemaakt, iemand nog tips?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbkg0002/zooi/pic/Got/4/CRW_4345_GOT.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door zAo op 02-02-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.aconia.nl/antoine/foto/wijbosch-broek-009_thumb.jpg
http://www.aconia.nl/antoine/foto/wijbosch-broek-009.jpg

Kan hem even niet laten zien maar zo ku je hem ook bekijken, is vandaag genomen, mijn tweede keer dat ik foto's ging schieten. Wat kan ik verbeteren of waar moet ik op letten de volgende keer. Of misschien tips voor het nabewerken want daar heb ik nog niet an gedacht.

Kijk trouwens ook gerust even verder
http://www.aconia.nl/antoine/foto/wijbosch-broek-001.jpg
tot
http://www.aconia.nl/antoine/foto/wijbosch-broek-045.jpg

Vond de foto die ik gelinkt heb het mooist.

Alvast bednakt

edit: hij linkt dus alles maar het ging me vooral om de bovenste, ik hoop neit dat dit gezien wordt als meerdere foto's

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

zAo schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:29:
Geen gekke compositie. Verzadiging mag wat mij betreft een tik omhoog, dat zou de kleuren toch iets lekkerder maken.

@antoine, post even thumbs, zoals de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Deze had ik vorige week gemaakt. Iemand commentaar?
Exif is nog intact :)

Afbeeldingslocatie: http://www.carbon.demon.nl/IMG_0404_600x400.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Kapitein Edward op 03-02-2006 11:41 . Reden: Even een thumbnail gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Niet alleen had je 'm vorige week gemaakt, je had 'm toen ook al gepost. Een crop wel te verstaan, en in het showcase-gedeelte, waar die niet thuishoorde (Naar mijn bescheiden mening :) ).

Ik vind 'm niet echt geweldig, onderwerp centraal, boomtoppen mogen er ook vanaf. Je zou kunnen proberen er zowel onder als boven als links een stuk vanaf te halen. Veel betere compositie, en een rustiger beeld..

[ Voor 7% gewijzigd door inquestos op 03-02-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/tweakers_fg/Copy%20of%20DSC_0699.jpg

Het was een nogal koud, bewolkt en saai weer, maar dit kwam ik vanmiddag nog tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Vanmorgen vroeg (om 5.30 m'n bed uit :P) naar de Droste-fabriek geweest. 't Zat niet echt mee: ik had geen statief bij, dus was 't een beetje improviseren. Toen 't eindelijk licht werd, en ik net een mooie shot had, gaf m'n camera aan dat de batterijen op waren *zucht* , en ik had niks anders bij. Op de terug weg in de trein bleek 't klepje gewoon niet goed te hebben dichtgezeten.... (meestal gaat ie dan gewoon niet aan, maar nu gaf ie aan dat de batterijen bijna op waren)

Een van de weinige die enigzins is gelukt. Ik open er later nog wel een testcase over (Ik wil zeker nog terug!!! :))
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/Droste_07.jpg

@pauluzzz:Leuke foto, maar ik weet niet of de horizon in dit geval veel toevoegt. Als je daar niet op had gelet had je wellicht een betere compositie kunnen krijgen :)

[ Voor 3% gewijzigd door inquestos op 05-02-2006 16:54 . Reden: plaatje van naam veranderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er stoer uit, dat soort foto's vind ik altijd wel leuk.

Ik heb een vraagje, weet iemand uit de omgeving den bosch toevallig ook zo'n soort pand of zo'n oude fabriek. Ik woon in Schijndel en wil ook graag dat soort foto's "leren" maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
inquestos schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:10:
Niet alleen had je 'm vorige week gemaakt, je had 'm toen ook al gepost. Een crop wel te verstaan, en in het showcase-gedeelte, waar die niet thuishoorde (Naar mijn bescheiden mening :) ).

Ik vind 'm niet echt geweldig, onderwerp centraal, boomtoppen mogen er ook vanaf. Je zou kunnen proberen er zowel onder als boven als links een stuk vanaf te halen. Veel betere compositie, en een rustiger beeld..
Dat was achteraf ook idd juist geweest. Ik overschatte mezelf wel eens een beetje.. :P

Maar goed, ik plaats dezelfde hier nog eens omdat ik wel van mening was dat er meer in zou zitten dan ik er uit kreeg. Vandaar dat ik dezelfde hier nog eens heb neergezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.carbon.demon.nl/IMG_0404_crop2_600.jpg

Ik ben nog wat het croppen geslagen en ik vind het al wat verbeterd. Dank voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Gisteren was het redelijk mooi hier in Tilburg en ik wilde het aangrijpen om eens wat met mijn 7D te spelen. Helaas was de lucht erg wit en grauw.

Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/sneeuw-tilburg.jpg

De foto is genomen van een flat die uiteraard niet te veranderen is voor het perspectief. Ik heb lagere verdiepingen geprobeerd maar dit kwam toch wel het beste uit.

Sowieso zijn alle foto's in de sneeuw erg onderbelicht vanwege de lichtmeting, maar dat heb ik zo gelaten om wat meer detail in de sneeuw te houden en dan met nabewerking dat goed te trekken. Maar ik vond dit grauwe sfeertje toch wel mooi.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Waar is dat in Tilburg, kan het als Tilboer niet herkennen zo 1,2,3. De foto doet me opzich weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Daarom staat het in het testcase-topic. :)
Deze foto is van Tilburg Noord, vanaf de 16e verdieping van de Mozartflat, in westelijke richting genomen.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:08:
@pauluzzz:Leuke foto, maar ik weet niet of de horizon in dit geval veel toevoegt. Als je daar niet op had gelet had je wellicht een betere compositie kunnen krijgen :)
Ja, ik zat ook een beetje met die horizon in m'n maag, maar door al het riet en struiken kon er niets anders van maken.

Maare, waar staat die droste-fabriek??? Dat soort foto's zijn cool! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Zie hier, mijn bureaubladomhooghoudingetje

Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/pics/screws.jpg

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ik vind 't neit echt een showcase foto, no offence, maar het is gewoon een hard belichte stuk hout :?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/famvangeffen/got/fotos/got_DSC_2718_edit.JPG
1000x600 (237KB) - 3000x2000 (1.1MB)
Het is een wasbak waarop een radiator gevallen is in het hoge gras. Deze foto's was nogal saai en niet interessant. Maar een negatieve filter, contrast / brightness en vervolgens wat spelen met kleurtjes geeft wel een aardig effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Dit is m'n eerste testcase foto en zowiezo m'n eerste foto hier op GoT. Naja kleine uitleg lijkt me niet helemaal nodig maar voor degene die het niet zien ( 8)7 tis toch zondagochtend vroeg he ;) ) het is een riem. De foto is genomen in de macro stand en is in PS lichtelijk nabewerkt, eigenlijk heel weinig aan gedaan, klein beetje levels en zwart wit gemaakt. De foto is geschoten met een Panasonic DMC-LS1, een gewone Prosumer camera.

Wat ik zelf beter had gewild aan de foto is dat de "C" van Chasin niet helemaal scherp is, maar ik weet niet of het erg storend is. Anyway genoeg gepraat, hier de foto.

Afbeeldingslocatie: http://img355.imageshack.us/img355/9146/chasinbeltbw2ft.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

zAo schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:29:

[afbeelding]
Vind de lucht wel mooi, maar de compositie ietwat saai, misschien had er wat leven in gemoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:01:
[...]

Haarlem, aan het Spaarne. Iedere Haarlemmer kan je er naartoe wijzen :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 22:13

Zoefff

❤ 

Mr.SiS schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:14:
[afbeelding]
1000x600 (237KB) - 3000x2000 (1.1MB)
Het is een wasbak waarop een radiator gevallen is in het hoge gras. Deze foto's was nogal saai en niet interessant. Maar een negatieve filter, contrast / brightness en vervolgens wat spelen met kleurtjes geeft wel een aardig effect.
Ik vind het niet meer dan een trucje. Een saaie en niet interessante foto wordt niet ineens spannend van een invert-filtertje hoor ;)

Meer iets voor een experimenteel topic ofzo.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:01:
http://gathering.tweakers...message/25151831#25151831

Foto's en route :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

Bij deze ook weer eens een foto voor het test-case topic. Ik vind hem zelf leuk. er zit natuurlijk niet echt een onderwerp in de foto (valt dat weer af als commentaar :P ) maar het geheel in combinatie met de lijnen in de foto (de twee straten) vind ik hem geslaagd. Nu jullie nog :)

Afbeeldingslocatie: http://i44.photobucket.com/albums/f44/jety06/jety096.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Rudedadude schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:22:
Bij deze ook weer eens een foto voor het test-case topic. Ik vind hem zelf leuk. er zit natuurlijk niet echt een onderwerp in de foto (valt dat weer af als commentaar :P ) maar het geheel in combinatie met de lijnen in de foto (de twee straten) vind ik hem geslaagd. Nu jullie nog :)

[afbeelding]
Ik vind hem nogal rommelig, er is niet echt een onderwerp (Ja ik weet het, maar het is toch echt waar ;) ), wat wil je met de foto zeggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 05-02-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Het is al een beetje wat ik wilde, iets grafisch/abstracts met druppels, maar nog niet helemaal zoals ik het voor ogen had:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/IMG_6665.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Vind 'm niet heel geweldig eerlijk gezegd:
-heeft de bekende afwasbak-look
-compositioneel niet sterk, te centraal. Hoek is niet echt goed: druppel komt niet echt boven het oppervlak uit
-druppel niet scherp, en helemaal niet goed te zien (ik dacht eerst dat dit gewoon een afwasbak was, zag later pas de druppel...)

Kleuren zijn op zich wel goed, en 't symmetrische ook, moet je wel de bovenkant eraf croppen, grote "plas" water rechtsboven stoort echt :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Even simpel:

-1 foto per post
-Maximaal 600px breed (eventueel linken naar een grotere versie mag)
-Geen archief-foto's
-Vertel wat je zou kunnen/willen verbeteren aan je foto

Waarom is/zijn mijn foto('s) en/of commentaar weg? Lees de topicstart en het is duidelijk!