Solo testcasefoto's - om van te leren (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.206 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
deze foto heb ik na de kerstdienst gemaakt op 1e kerstdag:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v604/krijnvanleeuwen/IMG_4328.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Ik heb wel een sneeuwfoto van het Belgische limburg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~vroowes1/comtesse.jpg

Ik zou moest ik zo een tweede kans krijgen de achtergrond proberen iets neutraler te houden, nu is die misschien een beetje storend

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
  • Laatst online: 12-11-2018
wel een lekkere actie foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even met tegenlicht gespeeld.Ik had de onderkant er helemaal af willen croppen, maar dan wordt de foto mij iets te breed. Puur uit de camera, niets aan geshopt, op het kader na. Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~aalde800/got/kerstkaartenklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Afbeeldingslocatie: http://lissenberg.net/got/small/IMG_1286.png

Experimenteel: de laagstaande zon door de voordeur van mijn schoonouders. Eigenlijk ben ik tevreden, er hoeft wat mij betreft niets toegevoegd :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

breinonline schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:26:
[afbeelding]

Experimenteel: de laagstaande zon door de voordeur van mijn schoonouders. Eigenlijk ben ik tevreden, er hoeft wat mij betreft niets toegevoegd :)
ik heb niets tegen op creatieve/alternatieve foto's (integendeel) maar een paar bokeh effecten omdat de focus volledig weg is vind ik toch net ietsje te

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

krijnvanleeuwen schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:05:
deze foto heb ik na de kerstdienst gemaakt op 1e kerstdag:

[afbeelding]
Had het focus punt meer naar de "kruizing" gelegd. Het is door de begeleidende tekst dat ik zie wat het is.

[ Voor 3% gewijzigd door Barrycade op 27-12-2005 22:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 18:16:
Niemand heeft een leuke sneeuw-foto gemaakt? >:)
Alleen een snapshot vanuit de woonkamer :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/IMG_6028.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

MartijnGizmo schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:06:
[...]

Alleen een snapshot vanuit de woonkamer :) :

[afbeelding]
_/-\o_ Jawel, weer eens een echte foto hier :D . Mooie belichting en compositie!
Wat zijn de instellingen van de camera die je gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Een 'oude' foto (vorig jaar zomer in Normandie gemaakt) maar nu eens de tijd om lekker te leren Photoshoppen ;) Kon het al wel een beetje maar nooit zo verdiept in history brush etc, dit heb ik voor elkaar gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://www.26fps.nl/jeroen/got/Gone_but_not_forgotten.jpg
Gone, but not forgotten

Tips'n'stuff welkom :)

Misschien dat ik het laatste stukje nog ff bijsnij, staat beetje vreemd zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 18:16:
Niemand heeft een leuke sneeuw-foto gemaakt? >:)
Dit kwam ik toevallig tegen, na 15 min fietsen was ik al verkleumd, van foto`s maken is niet veel terrecht gekomen. Kunnen jullie ook even genieten van heerlijk laagje sneeuw.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.hottinga/fotos/IMG_0773_klein.jpg

So-lo testcasefoto's.

[ Voor 8% gewijzigd door Zoefff op 28-12-2005 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Januszjes schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:49:
[...]

_/-\o_ Jawel, weer eens een echte foto hier :D . Mooie belichting en compositie!
Wat zijn de instellingen van de camera die je gebruikt hebt?
Haha, dank je wel, wat een reactie op mijn snelle snapshot. We wilden gaan slapen, maar ik wilde dit ff vastleggen, zoveel sneeuw in het centrum zie je niet vaak. En inderdaad, vanmorgen was het grotendeels weg.

EXIF zit nog in de foto, maar ok: 17-40 f/4 L op 17mm, f/4, 1/5s (gestabiliseerd tegen het raam :)), ISO400, witbalans aangepast achteraf (RAW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Mooie foto hoor. Zelf zou ik met photoshop een paar dingetjes veranderen. Ik zou een stukje van de linkerkant afcroppen en een klein stukje van de bovenkant. Gewoon als test, weet niet of het dan beter wordt of niet.

Zelf zou ik denk ik de bloemen in kleur hebben gedaan maar het kruis niet. Het kruis heeft niet echt een sprekende kleur en komt nu een beetje flets en gelig over. Alleen de bloemen in kleur is denk ik genoeg voor het effect dat je wilt bereiken. Wat mij betreft is deze ook wel showcase waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Januszjes schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:14:
Mooie foto hoor. Zelf zou ik met photoshop een paar dingetjes veranderen. Ik zou een stukje van de linkerkant afcroppen en een klein stukje van de bovenkant. Gewoon als test, weet niet of het dan beter wordt of niet.

Zelf zou ik denk ik de bloemen in kleur hebben gedaan maar het kruis niet. Het kruis heeft niet echt een sprekende kleur en komt nu een beetje flets en gelig over. Alleen de bloemen in kleur is denk ik genoeg voor het effect dat je wilt bereiken. Wat mij betreft is deze ook wel showcase waardig.
Dank voor de complimenten :) Zat zelf inderdaad ook te twijfelen of ik dat kruis nou wel of niet zou doen toen het eenmaal af was... Zal het morgen even veranderen (nouja, technisch gezien vandaag :P) Waar ik overigens ook nog over zat te twijfelen, zal ik die paar afgevallen blaadjes in het gras nou wel of niet gekleurd doen?

Truste iig en morgen horen jullie meer van me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

sOid schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:20:
[...]

Waar ik overigens ook nog over zat te twijfelen, zal ik die paar afgevallen blaadjes in het gras nou wel of niet gekleurd doen?

Truste iig en morgen horen jullie meer van me ;)
Wel doen, weet je wat, doe beide. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Sharky schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:17:
[...]

ik heb niets tegen op creatieve/alternatieve foto's (integendeel) maar een paar bokeh effecten omdat de focus volledig weg is vind ik toch net ietsje te
Ik had een versie met wat scherpte op de ruit maar die heb ik al op de camera gedeleted omdat het niks was. Hij wordt er zeker niet beter op, alle lichteffecten zijn dan namelijk zo goed als weg. :/

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

sOid schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:10:
Een 'oude' foto (vorig jaar zomer in Normandie gemaakt) maar nu eens de tijd om lekker te leren Photoshoppen ;) Kon het al wel een beetje maar nooit zo verdiept in history brush etc, dit heb ik voor elkaar gekregen:

[afbeelding]
Gone, but not forgotten

Tips'n'stuff welkom :)

Misschien dat ik het laatste stukje nog ff bijsnij, staat beetje vreemd zo
beetje ot, maar is dat toevallig op de Canadese begraafplaats in Colleville?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Angeloonie schreef op woensdag 28 december 2005 @ 09:32:
[...]

beetje ot, maar is dat toevallig op de Canadese begraafplaats in Colleville?
Ik schaam me heel erg nu maar ik heb geen idee meer hoe het heet. Ik weet wel dat het die gigantische geallieerde begraafplaats is, uit mn hoofd aan het strand van Utah beach, heel indrukwekkend in ieder geval...

Goed heb ze net helemaal opnieuw moeten maken door domme fout, maar hier zijn ze dan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.26fps.nl/jeroen/got/Gone_but_not_forgotten_02.jpg
(mijn favoriet atm)
en

Afbeeldingslocatie: http://www.26fps.nl/jeroen/got/Gone_but_not_forgotten_03.jpg
Witte balk onderaan ging verkeerd bij het croppen, ff geen zin om weg te werken nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

sOid schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:21:
[...]

Ik schaam me heel erg nu maar ik heb geen idee meer hoe het heet. Ik weet wel dat het die gigantische geallieerde begraafplaats is, uit mn hoofd aan het strand van Utah beach, heel indrukwekkend in ieder geval...

Goed heb ze net helemaal opnieuw moeten maken door domme fout, maar hier zijn ze dan :)

[afbeelding]
(mijn favoriet atm)
en

[afbeelding]
Witte balk onderaan ging verkeerd bij het croppen, ff geen zin om weg te werken nu
Dan is het zeer waarschijnlijk die begraafplaats. Erg ontroerend om daar te zijn.

Vind je foto iig wel mooi :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/4413/113cy.jpg
Gisteren gemaakt. Ik wou graag het bewegende riet vastleggen. Na veel pogingen stond het er eindelijk goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Angeloonie schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:24:
[...]

Dan is het zeer waarschijnlijk die begraafplaats. Erg ontroerend om daar te zijn.

Vind je foto iig wel mooi :Y)
Was indd erg ontroerend. Ben daar ook op de Duitse begraafplaats geweest en dat was net zo indrukwekkend (wetende dat duizenden Duitsers ook niet vrijwillig het leger in zijn gegaan maar gedwongen werden).

Nog even wat gesoept, de losliggende blaadjes weggehaald. Vind deze versie tot nu toe het mooist iig :)

Afbeeldingslocatie: http://www.26fps.nl/jeroen/got/Gone_but_not_forgotten_04.jpg

@ Foto hierboven; heb je hem met of zonder statief gemaakt? Vind m wel mooi :)

edit:
Oh crap, vergeten bij te snijden bij deze versie, maar ff niet op letten ;)

[ Voor 14% gewijzigd door sOid op 28-12-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
sOid schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:40:
[...]
@ Foto hierboven; heb je hem met of zonder statief gemaakt? Vind m wel mooi :)
Thanx, hij is niet gemaakt met een statief. Dat was ook niet echt nodig, er was voldoende licht en ik had een korte sluitertijd.

Ik vind jou laatste versie van de foto eigenlijk ook het mooiste. Je moet hem idd nog wel ff goed croppen.

[ Voor 15% gewijzigd door Justawitte op 28-12-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11

Exigence

dnkroz

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/IMG_1685_E.jpg

- 1/60s
- F/2,8
- ISO 50

Jammer dat het witte vlak rechts wat de aandacht trekt. Maar verder vind ik het wel een leuke impressie van de winter hier in Friesland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Net even een snelle shot gemaakt.

Klik voor bigger

De eerste keer dat ik met een vrij hoge isowaarde heb gewerkt (800) en de ruis valt imo wel mee. Tenminste de kleuren zijn wel mooi gebleven. Maar waar ik mij aan stoor zijn de vertekende lijnen (rechter muur bv). Is dit in photoshop nog recht te trekken? Of is dit gewoon een iets wat de standaard kitlens op 18mm doet wat niet echt verholpen kan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Liquid op 30-12-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Je bedoeld dat de lijnen van het geschoten object scheef lopen; in jouw geval het gebouw?

Dat heet distortion (lensvervorming); komt heel vaak voor bij wide-zooms, en vooral in het wide gedeelte.

Kun je in PS nog enigszins verbeteren ja; maar ook niet 100%...

[ Voor 25% gewijzigd door Silent Thunder op 28-12-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Laatst online: 17-06 21:58
Klik voor groter formaat
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/CRW_4031_small.jpg

Gister gemaakt, in Groningen met inmiddels de 3e dag sneeuw hier :)

Camera: Canon EOS 300D met een Sigma APO 70-300 objectief.

Eventjes door fotoshop heen gehaald en de temperatuur ietsje naar beneden gedaan (3300 K ipv 3700 K).

Hij is midden in de nacht gemaakt, wat ik zelf erg aardig vind is de behouden witte sneeuwkleur met op de achtergrond de lichtvervuiling van de stad groningen.

Wat ik wil verbeteren; scherpte, die is op sommige plekken niet helemaal aanwezig, ik denk dat dat vooral door manuele foto's met verkleumde handen midden in de nacht komt :p

Graag commentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Groningen? Lichtvervuiling? Klinkt bekend: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/24890095 ;)

Oh, en je EXIF zegt "Focal Length: 18.0mm"..... :P

[ Voor 20% gewijzigd door MartijnGizmo op 28-12-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:49:
Klik voor groter formaat
[afbeelding]

Gister gemaakt, in Groningen met inmiddels de 3e dag sneeuw hier :)

Camera: Canon EOS 300D met een Sigma APO 70-300 objectief.

Eventjes door fotoshop heen gehaald en de temperatuur ietsje naar beneden gedaan (3300 K ipv 3700 K).

Hij is midden in de nacht gemaakt, wat ik zelf erg aardig vind is de behouden witte sneeuwkleur met op de achtergrond de lichtvervuiling van de stad groningen.

Wat ik wil verbeteren; scherpte, die is op sommige plekken niet helemaal aanwezig, ik denk dat dat vooral door manuele foto's met verkleumde handen midden in de nacht komt :p

Graag commentaar :)
Ik vind die vervuiling nou net niet zo mooi. Ik zou liever een mooie duotone zien inplaats van vies geel/bruin. Het plaatje zelf is wel aardig overigens :)

[ Voor 3% gewijzigd door breinonline op 28-12-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ok, nog ff wat verder lopen pielen en hier is het eindresultaat :)

Afbeeldingslocatie: http://www.26fps.nl/jeroen/got/Gone_but_not_forgotten_final.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Prachtig, ben alleen minder te spreken over het kader. Het leidt de aandacht bij mij in ieder geval af. Het zwarte is te zwart, misschien een wit kader met zwarte letters nemen? Verder zou ik je naam ook beneden neerzetten en niet aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Januszjes schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:36:
Prachtig, ben alleen minder te spreken over het kader. Het leidt de aandacht bij mij in ieder geval af. Het zwarte is te zwart, misschien een wit kader met zwarte letters nemen? Verder zou ik je naam ook beneden neerzetten en niet aan de zijkant.
een iets dummer kader??? eromheen en onderin wel zo groot laten?

maar echt een hele mooie foto zou en mooie poster kunnen zijn.

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Januszjes schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:36:
Mja daar zit ik inderdaad ook nog over te twijfelen... Is overigens ook eerste keer dat ik met een kader werk. Heb het ook met een witte geprobeerd maar dat vond ik zelf te fel, zal het wel ff doen nu en dan ff uploaden weer, momentje, pas zo m'n post aan ;)

Goed, hier dan eentje met het frame onderaan 1cm groter dan aan de zijkanten (dat was op het origineel iig, heb hem geresised dus verhoudingen zijn hetzelfde). Naam staat ook op andere plek btw.

Afbeeldingslocatie: http://www.26fps.nl/jeroen/got/Gone_but_not_forgotten_onderframegroot.jpg

Deze nog de 'oude' border in het wit, maar vind hier de kleur van het boeket te flets bij worden eigenlijk dus denk dat ik toch de zwarte neem. Past imo ook wat beter bij het hele 'lugubere' sfeertje...

Afbeeldingslocatie: http://www.26fps.nl/jeroen/got/Gone_but_not_forgotten_framed_white.jpg

(crap je ziet het wit niet goed door forum kleuren :( Dus als je hem echt ff goed wil zien moet je maar even opslaan en in IrfanView oid bekijken ;) )

[ Voor 38% gewijzigd door sOid op 28-12-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.berns/images/DSC_0049.jpg

1ste Kerstdag vroeg op pad gegaan met kater. Toch nog wat geworden, vind ik zo.
Dit is een foto gemaakt net nadat de ganzen opvlogen van het weiland vlak voor zonsopgang.

Ik heb gebruik gemaakt van een net nieuwe Nikon D70s met kit-lens.

focus lengte: 70mm
F-nummer: F/5,6
belichtingstijd: 1/125

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Atlas/Curacao/dsc_3176_std.jpg

"This is bird 142, requesting permission to take off" B)
Geschoten in Curacao aan de rand van een zoutvlakte. Erg geluk gehad met dit shot.

D70 icm Sigma 70-200 F2.8 op 200 mm :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
Silent Thunder schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:14:
Je bedoeld dat de lijnen van het geschoten object scheef lopen; in jouw geval het gebouw?

Dat heet distortion (lensvervorming); komt heel vaak voor bij wide-zooms, en vooral in het wide gedeelte.

Kun je in PS nog enigszins verbeteren ja; maar ook niet 100%...
Dit is een combinatie van perspectivische vertekening en lensdistortie. Perspectivische vertekening ontstaat altijd als je je lens niet parallel aan het onderwerp houdt, en dat kun je corrigeren met ofwel een duur shift/tilt-objectief ofwel met een beeldbewerkingsprogramma als PS. Distortie is feitelijk een lensfout die maakt dat voorwerpen kussenvormig of tonvormig worden vertekend.
B)

• j-a-s-p-e-r
MartijnGizmo schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:14:
Groningen? Lichtvervuiling? Klinkt bekend: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/24890095 ;)

Oh, en je EXIF zegt "Focal Length: 18.0mm"..... :P
whahah.. omg, heb ik dus hem toch met m'n canon lens gemaakt :p
Zat te denken toen ik hem poste, hmm... eigelijk wel een groote hoek, maarja was toch echt met mn sigma (not...) nouja, zal je zien dat ik het fout heb en dat vast wel iemand is die de exif na gaat pluizen.. sorry, maar zat net echt hard op te lachen hierom :)

Toen ik hier net naar huis fietste viel het me trouwens echt op dat de horizon gigantisch veel licht bevat van de staat/stads verlichting, is dat nou bij alle steden zo, of houden ze hier van 0% redenments verlichting ofzo ;)

• j-a-s-p-e-r
Atlas schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:19:
[afbeelding]

Geschoten in Curacao aan de rand van een zoutvlakte. Erg geluk gehad met dit shot.

Leuke foto :)

wat een gekke dunne beesten trouwens, erg leuk. Die verkleining doet hem trouwens niet goed, wordt ie niet mooier op. Vergrote versie is veel beter! :)

• breinonline

breinonline

[afbeelding]

Een landingsbaan loopt altijd horizontaal. Kortom: je horizon staat scheef :) Als je hem recht zet wordt de foto er beter van (net even in photoshop geprobeerd).

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

sOid schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:42:
[...]

Mja daar zit ik inderdaad ook nog over te twijfelen... Is overigens ook eerste keer dat ik met een kader werk. Heb het ook met een witte geprobeerd maar dat vond ik zelf te fel, zal het wel ff doen nu en dan ff uploaden weer, momentje, pas zo m'n post aan ;)

Goed, hier dan eentje met het frame onderaan 1cm groter dan aan de zijkanten (dat was op het origineel iig, heb hem geresised dus verhoudingen zijn hetzelfde). Naam staat ook op andere plek btw.

[afbeelding]

(crap je ziet het wit niet goed door forum kleuren :( Dus als je hem echt ff goed wil zien moet je maar even opslaan en in IrfanView oid bekijken ;) )
Probeer eens een extra border, een 1px brede lijn op ongeveer 1/3 van de afstand van de foto naar de buitenkant van de rand. Zwart werkt heel goed hier denk ik, witte achtergrond, zwarte lijn (1px, black opacity 60-75%). Omgekeerd kan ook, dus zwarte achtergrond met witte lijn (1px, white, opacity 65-80%)

Probeer het eens ;)

Ik zou ook een ander lettertype kiezen, en wat kleiner. Probeer ook eens alles in "caps" ofwel klein capitool.

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 29-12-2005 08:40 ]

• sOid
  • Niet online
Goed heb het even geprobeerd en dit ziet er het mooiste uit tot nu toe. Had eerst 1px gedaan maar dat was te weinig en 2 ook nog, nu 5 maar vind ik misschien een beetje teveel... Maargoed, foto's zeggen meer dan woorden dus hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.26fps.nl/jeroen/got/Gone_but_not_forgotten_border.jpg

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

sOid schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:05:
Goed heb het even geprobeerd en dit ziet er het mooiste uit tot nu toe. Had eerst 1px gedaan maar dat was te weinig en 2 ook nog, nu 5 maar vind ik misschien een beetje teveel... Maargoed, foto's zeggen meer dan woorden dus hier:

[afbeelding]
Ik vind hem te dik :)

Ik zou toch voor een 1, desnoods 2px dikke lijn gaan. Zorg ook dat de hoeken recht zijn, niet afgerond ;)

• Mercarra
  • Laatst online: 12:44
sOid schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:05:

[afbeelding]
Die lijn lijkt nu een beetje vaag. Ik zou gaan voor een 100% witte lijn van 1 pixel. Ik zie je foto trouwens wel heel vaak in dit topic langskomen.
[afbeelding]

Jammer van de scheve horizon en de storende achtergrond.

Vanochtend gemaakt in de mist. De koeien hadden wat mooier mogen staan misschien, maar na een minuutje kwamen ze allemaal op me af en hadden ze teveel aandacht voor mij.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/dekraats/9.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Mercarra op 29-12-2005 13:41 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Angeloonie schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:26:
[...]

Ik vind hem te dik :)

Ik zou toch voor een 1, desnoods 2px dikke lijn gaan. Zorg ook dat de hoeken recht zijn, niet afgerond ;)
nee, nie moeilijk doen :P

Kies ten eerste een ander font, ietwat rustiger, deze is te opvallend. Neem dunnere zwarte randen, en zet je fontsize op 11 px ofzo. Die rand moet veel kleiner.

|>

• sOid
  • Niet online
mercarra schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:33:
Ik zie je foto trouwens wel heel vaak in dit topic langskomen.
Gek heh :? krijg steeds weer advies en wil het dan ff laten zien...

Ga zo weer ff verder prutsen :)

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
sOid schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:33:
[...]

Gek heh :? krijg steeds weer advies en wil het dan ff laten zien...

Ga zo weer ff verder prutsen :)
Ja maar om nou voor elk bordertje opnieuw te posten...
De foto zelf is ondertussen al vier keer ongewijzigd langs gekomen en in totaal al 8 keer gepost. Vind dat ook een beetje overdreven.

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik vindt persoonlijk dit een mooi gelukte foto van me zelf :)

Afbeeldingslocatie: http://img473.imageshack.us/img473/8895/11mu1.th.jpg

Gemaakt met een Sony Cybershot DSC-P73

Comments Pleasse....

Blij Met Wilco

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Simon schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:42:
[...]

nee, nie moeilijk doen :P

Kies ten eerste een ander font, ietwat rustiger, deze is te opvallend. Neem dunnere zwarte randen, en zet je fontsize op 11 px ofzo. Die rand moet veel kleiner.
Ik doe niet moeilijk, ik probeer een mooi kader om die foto te krijgen ;)

Die rand hoeft helemaal niet kleiner, hij mist alleen iets. Fontsize mag wel kleiner inderdaad.

sOid, voeg me anders maar toe op MSN ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 29-12-2005 15:32 ]

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:55
Ik heb deze foto in Cambodja gemaakt. Vervolgens met photoshop de mensen op de brug weggeshopt en vervolgens met layers deze kleuren zo gemaakt. Wat vinden jullie ervan...

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/38/78943656_ec522b4bcf.jpg?v=0

[ Voor 20% gewijzigd door Aristos op 29-12-2005 16:51 ]

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:43
Aristos schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:50:
Ik heb deze foto in Cambodja gemaakt. Vervolgens met photoshop de mensen op de brug weggeshopt en vervolgens met layers deze kleuren zo gemaakt. Wat vinden jullie ervan...

[afbeelding]
Heeft wel wat, zo komen ze wel goed naar voren op de foto he

Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/4231/winterrudy025ql.th.jpg
Mijn bijdrage, ben benieuwd wat jullie ervan vinden

• djengizz
  • Niet online
Mooie belichting. Beetje jammer dat de top v/d Eiffeltoren en het standbeeld er niet helemaal op staan.
Erg mooie foto. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van kleur-accent foto's en zou ik deze foto liever of helemaal in kleur of helemaal in z-w zien. Verder wel een erg sterke plaat!

[ Voor 5% gewijzigd door djengizz op 29-12-2005 17:15 ]

• Sgoldie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-04 22:35

Sgoldie

- ondertitel -

Hoi,

ik ben net 3 dagen in het bezig van de canon 350D en vond dit wel een leuk plaatje geworden vanaf mijn werkplek. Ik heb hem een beetje aangepast in Photoshop, maar waarschijnlijk kan dit beter...misschien kan iemand me hierbij helpen?

Ik heb de onbewerkte foto er ook bij gedaan...
alvast bedankt voor de reacties en commentaar!

De originele foto:
Afbeeldingslocatie: http://sandor.anbcs.com/Tweakers/Dom_Utrecht_small_onbewerkt.jpg

De bewerkte foto's:
Afbeeldingslocatie: http://sandor.anbcs.com/Tweakers/Dom_Utrecht_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sandor.anbcs.com/Tweakers/Dom_Utrecht_BWsmall.jpg

ik ben benieuwd hoe het beter kan...

[ Voor 10% gewijzigd door Sgoldie op 29-12-2005 18:53 ]

UTRECHT

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:30

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Aristos schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:50:

[afbeelding]
Dan moet je de persoon, die links op de brug staat, ook even wegschoppen, dan is ie helemaal leeg

Waarom? Omdat het kan!!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

vanmiddag geschoten met m'n ganz neue Sigma 10-20mm F4-5.6

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.zeepost.nl/fotos/danger3.jpg

10mm / f4
1/60
ISO400

contrast wat omhoog gegooid, saturation omlaag (op de gele sticker na) en wat met gradient gespeeld

ik ben vrij nieuw op het gebied van bewerken

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

tozzke schreef op donderdag 29 december 2005 @ 19:07:

[afbeelding]

10mm / f4
1/60
ISO400

contrast wat omhoog gegooid, saturation omlaag (op de gele sticker na) en wat met gradient gespeeld

_O_ Geweldig!

Alleen lijkt het nu dat die sticker er op geplakt is (logisch, 't is een sticker 8)7) Misschien een klein beetje blur er overheen? hij is gewoon te scherp nu.

Voor de rest vind ik hem echt gaaf!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:34

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Sgoldie schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:19:
Hoi,

ik ben net 3 dagen in het bezig van de canon 350D en vond dit wel een leuk plaatje geworden vanaf mijn werkplek. Ik heb hem een beetje aangepast in Photoshop, maar waarschijnlijk kan dit beter...misschien kan iemand me hierbij helpen?

Ik heb de onbewerkte foto er ook bij gedaan...
alvast bedankt voor de reacties en commentaar!

De originele foto:
[afbeelding]

De bewerkte foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

ik ben benieuwd hoe het beter kan...
Ik weet niet of het beter is maar het origineel is wat grauw. Het kan zo:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/got/Dom_Utrecht_small_edit.jpg

Wat heb ik gedaan? Kleur ietsje bijgesteld richting 'blauwer'. Levels aangepast. Ietsje minder saturation.

[ Voor 3% gewijzigd door Q op 29-12-2005 19:22 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:34

Q

Au Contraire Mon Capitan!

[afbeelding]

10mm / f4
1/60
ISO400

Fijne lens ja, toffe foto, wide-angle is gaaf. Die stikker lijkt iets te nep ja, daar moet je nog wat aan sleutelen.

• Sgoldie

Sgoldie

- ondertitel -

Q schreef op donderdag 29 december 2005 @ 19:21:
[...]

Ik weet niet of het beter is maar het origineel is wat grauw. Het kan zo:

[afbeelding]

Wat heb ik gedaan? Kleur ietsje bijgesteld richting 'blauwer'. Levels aangepast. Ietsje minder saturation.
ziet er inderdaad wat zonniger uit...ook erg leuk! dankjewel

UTRECHT

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Q schreef op donderdag 29 december 2005 @ 19:23:
[...]

Fijne lens ja, toffe foto, wide-angle is gaaf. Die stikker lijkt iets te nep ja, daar moet je nog wat aan sleutelen.
Opzich vind ik die sticker juist gaaf omdat het de nadruk legt op de hoge spanning in de electriciteitsmasten. Gaaf zo'n groothoek lens hoor, en als je dan nog zo'n foto weet te produceren _/-\o_

Verwijderd

[afbeelding]

10mm / f4
1/60
ISO400

Ik vind hem wat onscherp... wat USM erover?

(en dan heb ik het niet over die mast, DOF enzo, dat snap ik ook wel)

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/loveparadetk/Ysneeuw3.jpg

Vanmiddag genomen met een Fujifilm S3500 (back-up camera)

Door de man met hond er nogmaals in te fotoshoppen is het helaas meer een tweeling met hond foto dan een time lapse geworden. Toch vind ik de foto wel iets hebben, hij houdt m.i. wel de aandacht vast :)

[ Voor 10% gewijzigd door pvdplanet op 29-12-2005 23:23 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Lekker lekker lekker plaatje :9 Dat het dezelfde persoon was viel me niet eens op totdat ik het las. Had je beter achterwege kunnen laten :P

De sneeuwvlokken maken het af :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi.

Ik heb eergisteren de S5600 aangeschaft en een beetje lopen te spelen met sluitertijden en diafragma.Afbeeldingslocatie: http://www.chauffeursforum.nl/test.JPG

Deze foto rolde er vanmiddag uit na wat spelen en klooien.

op F4 en sluitertijd 0.40 (als ik het goed heb)

Waar kan ik nog meer op letten bij het nemen van dit soort foto's ?

--== Freddy =--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Dat er geen storende objecten rechtsonderin je foto staan ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D bedankt...was mij eerlijk gezegd helemaal niet opgevallen, maar is inderdaad een punt om aan te denken..

Ook dat zal ik dus in de gaten proberen te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dit is wel vaker gedaan. Met DOF spelen en prikkeldraad, maar voor mij is dit de eerste.
canon 350D - kitlens - 18mm - 1/400sec - f/3.5. Raw geschoten en in ps de exposure wat hoger gezet en contrast. Wat vinden jullie hier van? Te wit, crop nog wat nauwer?

Klik

[ Voor 15% gewijzigd door Liquid op 02-01-2006 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/46dc77e9cb30fea0dda76a6e7987c841/full.jpg
Ongeveer 20 minuten geleden geschoten met een Canon Powershot A520

Vrij lange sluitertijd (2,5 sec) en vervolgens door Fireworks gehaald om het geheel weer wat donkerder en grauwer te maken. Probeerde een beeld te krijgen bij "driving home for Christmas" met daarbij de kerstverlichting achter de ramen en het slechte weer buiten.

Bewerkingen: contrast omhoog, saturation omlaag, een lichte blur en wat noise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgoldie

Sgoldie

- ondertitel -

King_Louie schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:10:
[afbeelding]
Ongeveer 20 minuten geleden geschoten met een Canon Powershot A520

Vrij lange sluitertijd (2,5 sec) en vervolgens door Fireworks gehaald om het geheel weer wat donkerder en grauwer te maken. Probeerde een beeld te krijgen bij "driving home for Christmas" met daarbij de kerstverlichting achter de ramen en het slechte weer buiten.

Bewerkingen: contrast omhoog, saturation omlaag, een lichte blur en wat noise.
eigenlijk jammer dat we het origineel niet zien, want dan zien we pas of het een verbetering is of niet...

UTRECHT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Sgoldie schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:35:
[...]

eigenlijk jammer dat we het origineel niet zien, want dan zien we pas of het een verbetering is of niet...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/63e0d791f082769daee43fc273b70922/thumb.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Deze foto heb ik afgelopen kerst smorgens vroeg in denemarken gemaakt. Heb toen een hele reeks foto's gemaakt, deze was in het begin waarbij de zon nog onder de horizon was, enkele minuten later zat hij achter de wolken waardoor er mooie zonnestralen langs schoten. Maarjah, het gaat om 1 foto:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/350a4a670bce06cc0f56e132d0eba40b/thumb.jpg

Heb hem wat aangepast qua shadows,highlights, contrast,brightness en rode+blauwe curves om het gras echt bevroren er uit te laten zien en de zon warm brandend. Wat dat betreft ben ik benieuwd of jullie andere ideeen zouden hebben qua bewerking. (voordat ik hem laat afdrukken) :P

Origineel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/69581fbe3657652688495459774f51c0/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 09:07
Portret foto van een cavia (alleen een beetje gecroped en wat heftiger ingepakt om het bestand onder de 1 MB te houden)

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/8227/img3379copy5tg.th.jpg

Waar ik erg over te spreken ben is de scherpte, zeker als je bedenkt dat de foto met sluiter tijd 1/5e seconde uit de hand is gemaakt.

Wat er beter kan weet ik eigenlijk niet. De kleuren komen er lekker uit, de scherpte is geweldig (voor die S45 dan), de achtergrond wordt netjes onscherp en bevat geen rare/scherpe overgangen. Het enige dat ik zie is het suffe kleine strootje dat de cavia op z'n kop heeft.

Camera en instellingen

Canon S45
Manual
Iso 100
Flitser uit
AF Center
38mm (max groothoek)
Diagragma f/3,5
Sluitertijd 1/5
Geen kleur effect

[ Voor 13% gewijzigd door martijn_tje op 30-12-2005 21:07 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgoldie

Sgoldie

- ondertitel -

Hier nog een fototje die ik gemaakt heb met mijn 350D.
Tips voor verbetering zijn welkom...

dit is het origineel:
Afbeeldingslocatie: http://sandor.anbcs.com/Tweakers/prikkeldraad_origineel_klein.jpg

en dit is de bewerkte, ik heb de temperatuur veranderd, zodat hij wat blauwer werd, en de saturation iets opgevoerd.
Afbeeldingslocatie: http://sandor.anbcs.com/Tweakers/Prikkeldraad_bewerkt_klein.jpg

Sluitertijd: 1/3200
Diafragma: F/5,6
Focuslengte: 55mm
ISO: 100

UTRECHT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Niet online
Afgelopen paar dagen de eerste foto's gemaakt met m'n nieuwe D70s + 18-70/3.5-4.5, en bij deze een eerste testfoto.

EXIF:
Focal Length: 70mm
1/60 sec - F/8
Sensitivity: ISO 1600

Bewerkingen: Even snel wat sharpening, kleurbalans, crop & kader verwerkt.

Afbeeldingslocatie: http://img357.imageshack.us/img357/1001/3koningenborder9go.jpg

Graag commentaar!

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
http://juan.be/gotsolo.jpg
Student life

Even een studeerpauze gedaan en wat geknoeit. Dit is het beste wat er uit kwam... Lieft compositie commentaar!

Linkje van foto gemaakt. Voortaan resizen a.u.b., 1500px is écht teveel.

[ Voor 24% gewijzigd door Zoefff op 03-01-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Eehhhmm, vraagje: wat moet mij aanspreken op die foto?

Daarnaast wordt het erg gewaardeerd als je je foto resized, zoals je aan dat rode vak onder je foto kan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn vind ik de foto niet zo mooi. Ik zie alleen een stukje prikkeldraad met een vreemde blauwe lucht erachter. Prikkeldraad wat dichterbij en scherper had ik mooier gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 15:09
Die foto van studentenbureau spreekt mij ook niet erg aan... Opzich leuk voor een serie platen van een studentenkamer ofzo, maar als losse foto vind ik hem ook niet erg boeiend.

Die heiligenbeelden zijn wel gaaf! Ik dacht eerst even dat het beeld rechtsachter te kort op de bovenrand zat, maar achteraf vind ik dat daardoor het Jezusbeeld (denk ik tenminste) op de voorgrond beter uitkomt.

Mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/saffier86/Spul/tEenzame_deur.jpg
Groot

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Niet online
Uchy schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:09:
Die heiligenbeelden zijn wel gaaf! Ik dacht eerst even dat het beeld rechtsachter te kort op de bovenrand zat, maar achteraf vind ik dat daardoor het Jezusbeeld (denk ik tenminste) op de voorgrond beter uitkomt.

Mijn bijdrage:...
't zijn de 3 wijzen (koningen) uit het Oosten :)

Over jouw foto: het heeft op de een of andere manier wel wat vind ik. Dat lijnenspel is wel aardig. Geen superspannende foto, maar wel ok om te zien.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcootje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
Reuzenrad in Enschede,

18mm, f20, 2.5sec

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/9161/reuzenradtweakers11vt.jpg

Van de serie vind ik dit wel de mooiste, zelf vind ik alleen dat beetje flare linksonderaan de foto storend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Origineel, erg gaaf. Beetje krap en iets te schuin misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvvv schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:48:
http://juan.be/gotsolo.jpg
Student life

Even een studeerpauze gedaan en wat geknoeit. Dit is het beste wat er uit kwam... Lieft compositie commentaar!

Linkje van foto gemaakt. Voortaan resizen a.u.b., 1500px is écht teveel.
jammer dat de dop van de fles zo uitgebeten is, ook had ik de roze stift+vel papier rechtsboven niet onder de lamp gelegd. zo wordt de aandacht teveel naar de lamp getrokken. Of je had moeten de focus op de lamp moeten leggen de de rest onscherp. Zo van: ff pauze van de studie en naar de lamp staren :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

remcootje schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:52:
Reuzenrad in Enschede,

18mm, f20, 2.5sec

[afbeelding]

Van de serie vind ik dit wel de mooiste, zelf vind ik alleen dat beetje flare linksonderaan de foto storend...
Mooie foto. Ik wou dat er hier (Lelystad) ook eens een reuzerad kwam. Dan zou ik er als de kippen bij zijn met m'n statief en camera ;)
Kan je de horizon wel proberen recht te zetten (of raak je dan een gedeelte van het rad kwijt). Heb je de foto in raw genomen? Zo ja, dan zou ik de foto iets meer belichten, ik vind hem tamelijk donker. En als je dan toch in PS bezig bent, dan is die flare makkelijk weg te halen.

Canon 7D, Canon 70-200L f4, Tamron 28-75 f2.8, Canon 10-22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:09
Hier een foto van mijn lieve poesje Minoe,
ik heb de camera nog maar net dus ik ben volop aan het expirimenteren:
Afbeeldingslocatie: http://img465.imageshack.us/img465/2368/minoesmall7ht.jpg
ik vind het jammer dat haar oortjes er net niet helemaal op staan, ik ben wel zeer tevreden over de scherpte van de foto :)

technisch blabla:
Camera: Minolta Dimage 5
Shutter: 1/45
Aperture: F3.4
Focal length: 50mm
Iso 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 22:36
Voorwerp is belicht d.m.v. 2 bureaulampen met een wit a4tje ervoor.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/paa.gortz/busje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://stefan.area61server.nl/350D/2006_01_04_Zandvoort/IMG_0231_got.jpg

Canon 350D + 18-55 kitlens

Geschoten op 'Manual':
1/50
F/5.6
ISO 100
55mm

heb er een lichte curve op losgelaten en wat USM :)

Graag uw tips en commentaar en wees lief het was mijn eerste dag met de 350D op stap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen de brievenbus framen was waarschijnlijk beter geweest, het had mijns inziens voor een sterkere compositie gezorgd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:30:
Alleen de brievenbus framen was waarschijnlijk beter geweest, het had mijns inziens voor een sterkere compositie gezorgd in ieder geval.
je bedoelt een foto van slechts die brievenbus? had me een beetje saai geleken... maar verklaar je aub nader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:10:
[...]

je bedoelt een foto van slechts die brievenbus? had me een beetje saai geleken... maar verklaar je aub nader :)
Ik denk dat hij bedoelt: zelfde brievenbus, zelfde uitsnede maar zonder stoepje. Dan heb je een erg lekkere compositie, nu valt het wat tegen. Je zou nog kunnen proberen het origineel te bewerken en het stoepje weg te soepen.

[ Voor 11% gewijzigd door breinonline op 04-01-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:00:Graag uw tips en commentaar en wees lief het was mijn eerste dag met de 350D op stap :+
rechts iets meer ruimte en aan de onderkant wat minder; de brievenbus is naar mijn mening te krap gekaderd en de stoep kan - wederom naar mijn mening - beter wegblijven. geen onaardige foto, maar dit soort foto's moeten tot in de puntjes perfect zijn willen ze echt goed zijn. als je nog een keer terug gaat, moet je die brievenbus eens flink oppoetsen. daar wordt ie denk ik ook wat sprekender van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:29:
[...]

rechts iets meer ruimte en aan de onderkant wat minder; de brievenbus is naar mijn mening te krap gekaderd en de stoep kan - wederom naar mijn mening - beter wegblijven. geen onaardige foto, maar dit soort foto's moeten tot in de puntjes perfect zijn willen ze echt goed zijn. als je nog een keer terug gaat, moet je die brievenbus eens flink oppoetsen. daar wordt ie denk ik ook wat sprekender van...
ik zal (als ik wat meer tijd heb) is kijken naar die stoep, ik begrijp jullie ocmmentaar wel. Helaas moest ik de brievenbus wel zo krap croppen omdat er echt een heel lelijk raam naast zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Laatst online: 10-09 15:09
@ Cyclonist: creatieve belichting, hoe heb je die opstelling gemaakt (wordt nog niet helemaal wijs uit je omschrijving)? Opzich best aardige productfoto dunkt me!

@Photek: ikzelf vind die krappe crop van de brievenbus juist wel cool, het laat mij nadenken 'waarom' en juist daardoor geeft het mij iets extra's. Netjes ook hoe je het aan de linkerkant hebt gedaan met dat hekje. Jouw lens lijkt niet last te hebben van de kromming waar mijne wel last van heeft helaas.
Over die stoep: ga eens op je hurken/knieën, dat je de brievenbus pal van voor hebt, ipv vanuit voorbijgangersperspectief...

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie hiervan?

Genomen vanuit het vliegtuig met een D50 en 28-200 sigma lens

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/1050/wolkenklein3xp.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Nieuwe foto, mogen jullie raden wat het is :) (niet dat dat moeilijk is maargoed ;))

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/CRW_4084_small.jpg

gemaakt met een EOS 300d met sigma apo 70-300 erop
en uiteraard (behoorlijk) gesoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
j-a-s-p-e-r schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:03:
Nieuwe foto, mogen jullie raden wat het is :) (niet dat dat moeilijk is maargoed ;))

[afbeelding]

gemaakt met een EOS 300d met sigma apo 70-300 erop
en uiteraard (behoorlijk) gesoept.
Een lamp!

Persoonlijk zegt mij deze foto niets. Te krap gekaderd en saai wat betreft composotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Uchy schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:48:
@ Cyclonist: creatieve belichting, hoe heb je die opstelling gemaakt (wordt nog niet helemaal wijs uit je omschrijving)? Opzich best aardige productfoto dunkt me!
De achtergrond is een vel wit glanzend papier (niet dat dat hier nog te zien is),
En achter de camera staan twee spots opgesteld, met een wit a4tje ervoor zodat het licht minder fel is, en er dus minder schaduwvorming is.
Camera stond verder op een statief voor de tafel waarop het is opgenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/paa.gortz/tweak/pats.jpg

Ongelukje tijdens het opruimen van de kerstboom.. :+
Het plan was in een testopstelling een kerstbal te laten vallen, en op het moment dat deze uit elkaar spat op de foto te zetten, maar dat leek me een vrij duur experiment te worden,
en aangezien er al een bal omlaag was gevallen heb ik deze maar zo creatief mogelijk vastgelegd :)
Ik vind de DOF hier wel goed gelukt, ik heb saturation en contrast toegepast in CS2

[ Voor 243% gewijzigd door Cyclonist op 05-01-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Toch maar eens de stap genomen om een (1e) solo testcase foto neer te zetten. Het is een foto van tweede kerstdag 2005 dus zal hoop ik niet onder een archief foto vallen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.boboga.nl/files/100_0944s.jpg

Ik heb helaas geen idee wat ik eraan wil verbeteren, misschien wat scherper? Maar ben vooral benieuwd wat jullie hiervan vinden en wat ik er evt aan zou kunnen verbeten en/of ik op de goede weg ben.

Gebruikte camera is een Kodak Z740.

ps. De link is naar de full versie zonder crop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~condisle/Praag05.jpg

Genomen met de D70. Onderrand gebouw gebruikt als horizon. Is dit wat?

[ Voor 16% gewijzigd door krouwen op 05-01-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Boboga schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:42:
Toch maar eens de stap genomen om een (1e) solo testcase foto neer te zetten. Het is een foto van tweede kerstdag 2005 dus zal hoop ik niet onder een archief foto vallen :)
[afbeelding]

Ik heb helaas geen idee wat ik eraan wil verbeteren, misschien wat scherper? Maar ben vooral benieuwd wat jullie hiervan vinden en wat ik er evt aan zou kunnen verbeten en/of ik op de goede weg ben.

Gebruikte camera is een Kodak Z740.

ps. De link is naar de full versie zonder crop.
Hij is niet echt scherp, maar dat kan ook door de camera komen. De crop is goed, voeg nog een leuk randje (border toe) en je hebt een prima resultaat :)
krouwen schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:16:
[afbeelding]

Genomen met de D70. Onderrand gebouw gebruikt als horizon. Is dit wat?
Had dan net even de foto gecropped en het hoekje gebouw linksboven eraf gesneden. Maar ook zonder dat is het geen echt spannende compositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Deze foto heb ik van mijn zusjes cavia's gemaakt, ik vond de compositie van de cavia's wel mooi en het contrast dat de zwart/zilvere cavia met de oranje witte vormt. (Beetje yin-yang)

Ik heb bovenin de achtergrond weggehaalt en er een licht gradient verloop voor in de plaats gedaan zodat de achtergrond niet zo afleid.
In de ogen van de cavia's is de omgeving mooi gespiegelt (je kunt mij zelfs de foto zien nemen!)

In de vacht van de grijze cavia zit helaas nog war ruis maar dit komt omdat ik de donkere gebieden wat lichter heb gemaakt zodat ze niet clippen in het zwart.

Bewerkte
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lvdp_1337/tweakerscavia/caviathump.jpg
Link naar een grotere versie
Link naar een full versie

Orgineel
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lvdp_1337/tweakerscavia/caviaorgineel.jpg

Hoe denken jullie dat deze plaat nog mooier kan?
En dan vooral de ruis weg te halen zonder detail weg te laten...
Denken jullie dat deze foto 40x60cm kan laten afdrukken?
Voor mijn zusje haar verjaardag ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Lennart_1337 op 05-01-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Probeer gewoon eens wat ruisverwijderaars uit, zoals noise-ninja. So what dat hij maar 10x werkt, 1x is genoeg :Y)

Ik vind het onderwerp niet echt spannend, maar je zusje zal er erg blij mee zijn. Als jij op full size geen onscherpte ziet, is hij scherp zat voor 40x60. En ik denk dat je zusje het verschil niet zal willen zien tussen 2mpix en 6mpix op 40x60 ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Even simpel:

-1 foto per post
-Maximaal 600px breed (eventueel linken naar een grotere versie mag)
-Geen archief-foto's
-Vertel wat je zou kunnen/willen verbeteren aan je foto

Waarom is/zijn mijn foto('s) en/of commentaar weg? Lees de topicstart en het is duidelijk!