Solo testcasefoto's - om van te leren (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.233 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Exigence schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:06:
Ben even behoorlijk onsubtiel bezig geweest vanmiddag :P Panorama geschoten van een wolkendek (4 foto's horizontaal).
Klikbaar voor 1600 pixels breed.

[afbeelding]

Of:

[afbeelding]

Graag kritiek (met onderbouwing ;)) en commentaar op het bovenstaande :)
Jammer dat de onderkant van de wolkenpartij even zwart is als de grond, in het midden heb je geen idee of je nu grond of wolk bekijkt. Dat geldt voor beide versies. De tweede is wel lekkerder qua kleur.
martijn_tje schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:41:
Een neefje van m'n vriendin die niet op de foto wil. Het is hem nog redelijk gelukt... tot je op een onbewaakt ogemblik hem te vroeg af ben. Van mij mag ie vaker niet opletten. ;)

[afbeelding]

Wat ik er aan zou willen verbeteren. Ruis. Er zit nog wel wat ruis op de foto en dan is deze nog maar met iso 100 of 200 genomen. Een statief onopvallend voor iemand's neus neer zetten is geen optie.

M'n S45 is echt aan vervanging toe als je kijkt naar de camera's die nu betaalbaar worden. Iso 200 met lange sluitertijd of iso 400 zijn volledig onbruikbaar. Kort om het wordt echt tijd voor een beter toestel.
Jammer dat zijn trui dezelfde kleuren als de bank heeft. Hij valt daardoor een beetje in het niet.
Firestorm schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 02:19:
ik ben vanmiddag ook bezig geweest langs de snelweg, oefenen met pannen
dit is t resultaat:

[afbeelding]

ik heb em wat gecropt aan de boven-, rechter- en onderkant + wat geklooi met levels..
wat kan ik er nog aan verbeteren? evt wat tricks/tips?
Dit lijkt me een prima pan. Gewoon houden zo :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Is deze foto nog wat? Vondt het hema logo wel grappig op de foto

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/lamp.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaande foto is afgelopen weekend gemaakt tijdens een boswandeling. De foto is een beetje tegen de fel blauwe lucht in genomen, waardoor er m.i. een beetje te veel contrast ontstaat met de boomschors, maar zo zie je wel het licht door de schimmels aan de linkerkant heen vallen. De onscherpte die optreedt bij de takken en bladeren in de lucht vind ik goed gelukt.

Gemaakt met een oude Canon Powershot G2

Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~beern049/paddestoelen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:46

MBV

Jammer dat die paddo's ;) overbelicht zijn. Vooral bij dat groepje links is dat erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 14:17
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:46:
[afbeelding]
ik had misschien iets verder moeten staan om die punt van die gele lijn mee te krijgen, maar ik wilde die gebouwen aan de zijkanten er niet op..
Heb je meer Hong Kong foto's online staan ergens?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:09:
[...]

Heb je meer Hong Kong foto's online staan ergens?
alleen nog 1 in dit topic paar pagina's terug .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 22:48

Exigence

dnkroz

breinonline schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 06:49:
[...]
Jammer dat de onderkant van de wolkenpartij even zwart is als de grond, in het midden heb je geen idee of je nu grond of wolk bekijkt. Dat geldt voor beide versies. De tweede is wel lekkerder qua kleur.
Daar ben ik me van bewust. Maar zodra ik meer detail in het wolkendek laat vind ik de foto minder mooi. Het klopt dat dat stuk nu erg onderbelicht is, maar voor mijn gevoel voegt dat in dit geval juist iets toe. Ik zal eens kijken of ik een foto kan produceren met wat meer detail in het onderste gedeelte van de wolken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:05
Een poosje terug gemaakt bij een oude steenfabriek, waar het apparaat voor dient geen idee.
Al wat met levels en curves zitten spelen..
Afbeeldingslocatie: http://sahi.mine.nu/images/TC.jpg

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:14

nrg

Afbeeldingslocatie: http://rutger.atticlab.nl/photo/20051108-Bos/IMG_1882-600.jpg
klikbaar - ik vind 'm op groter formaat beter tot z'n recht komen

Gisteren (dinsdag 8-10) gemaakt in het lokale bos met m'n nieuwe 350D en EF 50mm F/1.8 II.
Ik vind de kleuren en scherptediepte wel mooi gelukt, maar ben wel benieuwd wat voor input jullie hebben wat betreft compositie :)

Verwijderd

Van de week gemaakt met mn Olympus C-770, vind de kleurtjes wel mooi. De foto is niet bewerkt, wat vinden jullie er van?

Afbeeldingslocatie: http://storage.msn.com/x1pGg9EMswqL-9iJdg-Oc8NpCfIkIeqiP1E5PWNnPliiWT12k8LUOFkSpYGz8JeEhsxPUVrjjmAaG4-yeKV8EoePpIh0jvIPrdzTgTBpWbMhWWzslWXaQOx2Pv5g__BS8GTz1KMIU8VlHve_OjSFpOJtj6BBO-ltFpZ

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:46

MBV

wordt misschien leuk zodra je hem bewerkt hebt. Iets meer contrast enz is essentieel bij deze foto (imho).

• Frank|A
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/lab4.jpg
Diepte genoeg, maar ook mooi? verbeteringen of is ie goed. Heb zelf de contrast iets hoger gezet.

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Frank|A schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:29:
[afbeelding]
Diepte genoeg, maar ook mooi? verbeteringen of is ie goed. Heb zelf de contrast iets hoger gezet.
Het grootste probleem van deze foto is dat hij weinig boeiend is. Technisch is hij opzich wel ok, maar daar blijft het ook bij. Misschien dat je hem een stuk abstracter had kunnen maken, waardoor je je zou afvragen wat het is. Dan wordt zo'n plaat meteen een stuk boeiender :) Daarnaast stoort die voorste onscherpe pijp nogal.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:33
[afbeelding]
beetje irritant dat die ene buis ervoor loopt, leidt erg af

|>

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[afbeelding]
Ehm denk dat het leuker was geweest als je die vage buis meer als kader gebruikt had. Nu staat ie wel redelijk als kader maar heb je geen onderwerp in dat kader. Dus buis iets meer nog naar buitenkant foto en dan dat kraantje als onderwerp in geheel ofzo.

• Frank|A
Ok bedankt voor de info. Zal dit weekend eens wat beter ondewerpen zoeken. Op dit moment gebruik ik echt alles om de kamera (kodak z700) te testen :p

Is deze beter?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/lab1.jpg

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:34
Hit me (kader is even een probeerseltje)

Afbeeldingslocatie: http://gallery.zoom.nl/gallery/7882/preview/SPSeYL.jpg

Ben nog van plan:

- bordje weg photoshoppen
- iets rechter zetten

[ Voor 83% gewijzigd door wisselwerking op 11-11-2005 16:57 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001

Zoefff

❤ 

Frank|A schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:15:
Ok bedankt voor de info. Zal dit weekend eens wat beter ondewerpen zoeken. Op dit moment gebruik ik echt alles om de kamera (kodak z700) te testen :p

Is deze beter?

[afbeelding]
In combinatie met je nick zijn ze wel leuk ja ;)

Maar deze vind ik al een stuk beter dan de vorige. Je hebt hier een duidelijk onderwerp (de drukmeter) dat interessant genoeg is om te bekijken, daardoor zijn de buizen in de voorgrond minder storend, en geven ze juist het gevoel dat je er stiekem een beetje doorheen probeert te turen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Laatst online: 09-10 13:05
Even wat gespeeld met zwart-wit effecten, wat vinden jullie er van? (niet te hard zijn O-) )

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mskramer/got/schuurtje_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Quadropluxor schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:54:
Even wat gespeeld met zwart-wit effecten, wat vinden jullie er van? (niet te hard zijn O-) )

[afbeelding]
Opzich is de opzet wel leuk, ik vind hem alleen net iets TE donker.
Zelfs zo erg dat je echt heel goed moet kijken naar wat er eigenlijk allemaal op de foto staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Iemand nog tips/ideeën voor mijn foto??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:14

nrg

D3NN1S schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:27:
[...]

Opzich is de opzet wel leuk, ik vind hem alleen net iets TE donker.
Zelfs zo erg dat je echt heel goed moet kijken naar wat er eigenlijk allemaal op de foto staat ;)
Ik vind 'm niet te donker. Ik zie gelijk dat het een stoffige schuur is, en ik zie een bepaalde sfeer. Wat voor voorvwerpen er dan allemaal liggen interesseert me niet zoveel, het gaat me meer om het geheel en dat vind ik wel mooi in beeld gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quadropluxor schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:54:

[afbeelding]
Ik vind de z/w-conversie zeer geslaagd, ik vind alleen de lichtbronnen (de overbelichte ramen) niet zo mooi. Ze verpesten mijns inziens de donkere sfeer van de foto. Te donker is ie dus zeker niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:08:
[...]

Ik vind de z/w-conversie zeer geslaagd, ik vind alleen de lichtbronnen (de overbelichte ramen) niet zo mooi. Ze verpesten mijns inziens de donkere sfeer van de foto. Te donker is ie dus zeker niet ;)
Die lichtbronnen vond ik juist wel geslaagd... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
mijn versleten riem
Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/pics/riemsmall.jpg

helaas op een velletje papier geschoten met op de achterkant wat zwarte lijnen, verder weet ik niet of de overbelichting aan de rechterkant stoort??

[ Voor 11% gewijzigd door DeoDupke op 12-11-2005 16:54 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geen expert maar ik vind de compositie (ook qua licht/donker) prima :) Je hebt rechts gewoon min of meer een wit vlak, niks mis mee volgens mij.

Er zit alleen voor mijn gevoel net iets te weinig detail in. Hij lijkt op zich wel scherp, maar ik twijfel een beetje. Mischien kan iemand anders hier wat nuttigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/5038/pict0006be7fq.th.jpg
Deze foto vanmiddag gemaakt, ik vond hem zelf wel mooi. Weer eens wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
DeoDupke schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:51:
mijn versleten riem
[afbeelding]

helaas op een velletje papier geschoten met op de achterkant wat zwarte lijnen, verder weet ik niet of de overbelichting aan de rechterkant stoort??
Mooie foto! Ik vind de overbelichting aan de rechterkant niet storen: het zorgt er juist voor dat je aandacht @ de riem blijft. Ik vind het wel wat jammer dat die gesp niet helemaal scherp is (althans dat uitsteekseltje wat je er doorheen prikt.. kan ff niet op z'n naam komen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sepia landschapje. Ik vond de belichting er wel mooi 'zilver' uitkomen (zeker in de grotere versie).

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/djengizz/Vlietlanden/Bridges-sepia-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Quadropluxor schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:24:
[...]

Mooie foto! Ik vind de overbelichting aan de rechterkant niet storen: het zorgt er juist voor dat je aandacht @ de riem blijft. Ik vind het wel wat jammer dat die gesp niet helemaal scherp is (althans dat uitsteekseltje wat je er doorheen prikt.. kan ff niet op z'n naam komen :+ )
daar heb ik dan ook niet op gefocused, maar op dat ding met die tekst erop

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Wat vinden jullie hier van?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/hekwerk_klein.jpg

Vind hem zelf wel aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:08

HaterFrame

Well... Poo came out!

Leuke foto, jammer dat hij niet helemaal scherp is.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:14

Angeloonie

Cheeseburger Addict

j-a-s-p-e-r schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:38:
Wat vinden jullie hier van?

[afbeelding]

Vind hem zelf wel aardig :)
Techniek is goed, de compositie is saai.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 05-10 14:19
djengizz schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:33:
Sepia landschapje. Ik vond de belichting er wel mooi 'zilver' uitkomen (zeker in de grotere versie).

[afbeelding]
Sfeervol; de bewerking is wel geslaagd.

[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 14-11-2005 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Vanmorgen een aantal foto's geschoten, waarvan ik de best geslaagde eens onder handen heb genomen. Via de histogram heb ik eens een beetje gespeeld met de waardes, evenals met het contrast en de kleurverzadiging. Jammergenoeg is het linkeroog op de foto iets te donker, de foto was in mijn ogen helemaal geslaagd als dat gebied iets lichter was geweest. Ja, de hond ligt in zijn bench zielig te kijken om iemand met liefde te begroeten, maar dat gaat helaas niet en dan gaat -ie zijn zielige blik gebruiken zodat je hem wel uit zijn bench moet halen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10 11:47

sopsop

[v] [;,,;] [v]

@robin: ik vind het jammer dat beide ogen bijna niet zichtbaar zijn. Dat zielige straalt er nu niet echt vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-10 16:53
@ j-a-s-pe-r (wat een iritante nick om te tikken! :-))
Ik vind zelf je hekwerk wel cool. De horizontalen op verschillende afstanden, mooie kleuren. Helaas onscherp, en volgens mij net niet horizontaal... Heb er n tijdje naar zitten kijken, het zet me iig aan het denken...

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
nog ff een probeerseltje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/pics/bandenplak-small-border.jpg

zou hem eigenlijk wat scherper willen, maar hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen?? Omdat ik dus alles zeg maar evenscherp erop wil hebben moet ik een grote f waarde right??

[ Voor 45% gewijzigd door DeoDupke op 15-11-2005 15:07 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 16:37
Oke, wat vinden jullie? Wat kan er eventueel beter?

Edit: dit was de oude versie. kader was haastklusje ;)

Thuis ff wat netter gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/5428/tijgerblijdorp16hq.jpg

klik voor grote plaat

[ Voor 85% gewijzigd door Stiegl op 30-11-2005 10:00 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:12

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

The Cheese schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:17:
Oke, wat vinden jullie? Wat kan er eventueel beter?

[afbeelding]
persoonlijke mening: Ik zie alleen maar je naam staan, na enkele seconden keek ik pas naar de foto.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
beetje jammer van de naam in het beeld. Verder wel een aardige foto ik vindt hem alleen beetje te donker en de compositie een beetje te krap. De foto is neem ik aan in een dierenpark gemaakt? juist dan zou ik een ruimere comp. nemen om op die manier meer ruimte om het beesje te creeren. Zodat je in elk geval het idee van een wild dier krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images.fotopic.net/ydgof6.jpg

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ben nog niet zo heel lang bezig met nabewerken en hoor graag tips of het nog beter kan. Heb nu alleen een USM erover heen gehaald.

Ps. Zie dat mijn kader niet echt naar voren komt..Shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:57

steveman

Comfortabel ten onder

Mooi plaat!

Maar over je kader, als je één voornaam neerzet is het ook genoeg denk ik ;)

(Als je naam eronder staat is Copyright erbij zetten misschien wat redundant)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merci..Moet nog met bordermaker aan de gang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dirkreijnders/molen.jpg

Afgelopen zondag mijn nieuwe panasonic DMC-FZ5 uitgeprobeerd in het Brabantse Willemstad. Ik vond het zelf wel een aardig plaatje. Iemand tips of tips om te bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32
beetje gecropped en gerotate om de symmetrie in order te krijgen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.sjink.org/files/gilleppe1.jpg

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
sjink schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:44:
beetje gecropped en gerotate om de symmetrie in order te krijgen ;)

[afbeelding]
alleen ietwat teveel USM lijkt mij, verder wel mooi :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
De onderkant mist omdat daar lelijke auto's stonden. Is ie nu nog wel goed/mooi?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/huisjes.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze foto heb ik vlakbij de grond genomen over allemaal afgebroken rietstengeltjes. Het bosje in het midden staat dus in het water. Ik zou persoonlijk graag een grotere scherpte-diepte verhouding gezien hebben omdat het bosje dan beter uitkomt tegen de achtergrond, maar ik denk niet dat dit aan te passen is op de pc omdat de horizon zeg maar zo grillig is...

Camera is een Canon Powershot S2 IS, 1/25 sec, F3.5 (het was al schemerig) Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=L4ETLKL8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10 19:09
@deodupke: mooie foto's, hoe heb je ze gemaakt? (gewoon velletje papier, of een "mini-studio", ..)

@sjink: super!! Niet perfect, maar je komt aardig dicht in de buurt!

@the Alchemist: deja vu ? Volgens mij heb ik deze (2 maal) eerder gezien (niet de foto's maar i.i.g de huizen en die compositie

@xgeo: ik kan hier weinig spannends in vinden: geen interessante compositie, onderwerp, kleuren etc.

edit:

Ach, ik zal ook wat bijvoegen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/lief_beestje2.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door inquestos op 21-11-2005 01:15 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Al eerder gezien? Dat is grappig. Dit is echt de eerste keer dat ik ze maak :P
Jammer dat je niet echt kan zoeken op foto's. Mischien missen we dat wel op het forum. Een gallery. Een scriptje wat zoekt op Afbeeldingslocatie: http://blabla.jpg en die copieert en in een grote gallery zet.
Maar goed on topic. Dat je hem hebt gezien is dat goed of slecht. (ik ben in iedergeval niet orgineel ;) )

Over jouw foto. Compositie ok. Maar wat onscherp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
inquestos schreef op maandag 21 november 2005 @ 00:43:
@deodupke: mooie foto's, hoe heb je ze gemaakt? (gewoon velletje papier, of een "mini-studio", ..)

@sjink: super!! Niet perfect, maar je komt aardig dicht in de buurt!

@the Alchemist: deja vu ? Volgens mij heb ik deze (2 maal) eerder gezien (niet de foto's maar i.i.g de huizen en die compositie

@xgeo: ik kan hier weinig spannends in vinden: geen interessante compositie, onderwerp, kleuren etc.

edit:

Ach, ik zal ook wat bijvoegen:
[afbeelding]
Die bandenplakspullen heb ik in een soort van ministudiootje gemaakt:
[rml]DeoDupke in "[ Verzamel] Ministudio's"[/rml]

Die riem gewoon op bureau met een blaadje papier ( als je goed kijkt zie je er ook lijntjes op staan, dit stonden op de achterkant, maar dat dat je die niet zou zien.. leermoment.... )

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto van een broedende eend, genomen op 10 november.. dom beest:|

Genomen met een Canon Powershot S2 IS, F 2.7, 1/8 sec (het was al schemerig)
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=MCGX8ZHN

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:17
Afbeeldingslocatie: http://www.netninja.nl/files/skate.jpg

Mooi beeld wat ik tegenkwam toen ik naar huis liep. Helaas is de achtergrond vrij storend maar daar kon ik niet zo veel aan doen. Ik heb het diafragma zo laag mogelijk gezet, maar het mocht niet echt baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:10

Wildfire

Joy to the world!

Foto van een kruisspin, genomen met een HP Photosmart 735 in de macrostand, met de rest van de instellingen op automatisch.

Thumbnail (klikbaar, origineel is 2048x1536):

Afbeeldingslocatie: http://www.wildfire.tweakdsl.nl/GoT/Kruisspin-thumb.jpg

Ik had het toestel iets meer naar beneden moeten richten zie ik, dan had de spin er helemaal centraal opgestaan.

[ Voor 64% gewijzigd door Wildfire op 22-11-2005 22:26 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ik weet het: hij is al vaak gedaan. Maar bij deze toch ook een 'druppel-macro' van mij.
Afbeeldingslocatie: http://gallery.zoom.nl/gallery/7940/preview/7d7DTS.jpg
klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Blijft mooi hoor; welke settings?

[ Voor 20% gewijzigd door Silent Thunder op 23-11-2005 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Sluitertijd: 1/500
Diafragma: 8.0
ISO 50
Flits (1e gordijn)
Super Macro

• inquestos
Ik vind 'm echt super uitgevoerd ! Water refelecteerd mooi, alleen bij de druppels is dat wat minder.

Hoe heb je 'm gemaakt (heb e misschien een foto van de opstelling): Heb je een schoteltje gezet en daar in laten druppelen en daar achter een zwart vlak oid??

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• djengizz
  • Niet online
inquestos schreef op donderdag 24 november 2005 @ 17:03:
Hoe heb je 'm gemaakt (heb e misschien een foto van de opstelling): Heb je een schoteltje gezet en daar in laten druppelen en daar achter een zwart vlak oid??
Opstelling was maar tijdelijk dus nee, geen foto.
Heb idd een schoteltje gebruikt i.c.m. een tafelstatiefje. Schoteltje was ondiep en van RVS wat een kwik-achtig effect geeft aan het water. Flits en bureaulamp erop. Cameralens zo'n beetje tegen de rand van het schoteltje aan. Zwart papier erachter.
Vervolgens de zelfontspanner gebruikt op serie opname van 10 en druppelen met een spuitje. Ongeveer 1 op drie laat werkelijk wat zien na wat aanpassingen in mijn druppel timing..
Dus hoop mislukte shots en vaak je camera lens afdrogen ;).
Ook wat foto's vanuit een hoger perspectief genomen wat ook erg mooie effecten oplevert (echte 'kraters' in het water).
Uiteindelijk in PS zwart echt zwart gemaakt en flink wat blauw level omhoog gegooid.

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:35

Stefan©

Toet toet

Genomen in het Joshua Tree National Park in de Verenigde Staten.

Afbeeldingslocatie: http://conijn.codeko.nl/img/joshuatree_np1.jpg
enkel auto levels toegepast

Had achteraf een kleiner DoF willen hebben, zodat de voorste boom er iets meer had uitgesprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Nou ik heb al een tijdje mijn canon a510, maar veel fotografeer ik niet. Gewoon de huis/tuin en keuken kiekjes. Af en toe probeer ik er natuurlijk ook wel eens wat mee, waar deze foto uit kwam rollen. Ik wil nog eens een boekje kopen met tips over digitale fotografie, hoe zit het zit met ISO en diafragma e.d :P. Heb al wat geprobeerd in de praktijk natuurlijk maar goed.

Ik heb de foto niet bewerkt (kan alleen in paint werken), het is de standaard sephia stand van mijn camera (bewust voor gekozen). Ik heb hem wel verkleind met de windows resizer omdat hij anders te groot was voor imageshack :)

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/9508/img0530large2tv.th.jpg

Ben wel benieuwt naar wat jullie ervan vinden. Straalt hij wat uit of vinden jullie hem niet bijzonder? Op de 1 of andere manier moet ik er toch telkens weer na kijken, iets wat ik nooit eerder heb gehad bij eigen foto's eigelijk :) De tak in het midden rechts is wel wat jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Stefan© schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:28:
Genomen in het Joshua Tree National Park in de Verenigde Staten.

[afbeelding]
enkel auto levels toegepast

Had achteraf een kleiner DoF willen hebben, zodat de voorste boom er iets meer had uitgesprongen.
Met zo'n strakke foto kan je vast nog wel achteraf wat shop werk verrichten :) Moet niet zo'n probleem zijn denk ik. De compositie is wel erg leuk. Minder DoF zou het geheel idd wat levendiger maken denk ik.

Nou, ik zelf dan ook maar even :+

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/hzand_sm.jpg
*klik voor groter*

Ik weet niet of de compo in combinatie met deze kleursetting wel okay is. Het origineel is niet veel kleurrijker, het was echt supermistig nl. Wat denken jullie?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

*kick*

Heeft dan niemand commentaar op mijn foto (2 post naar boven)?

[ Voor 30% gewijzigd door Waypoint op 28-11-2005 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f10cc5cbbebbddeccc7e08d6d7f233ae/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Prachtig :)

Das geen testcase joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Wow, mooie urban. Hou persoonlijk niet zo van het kader maar doet niets af aan de foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Helemaal mee eens :) Mooi bewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
1 ding, ik had de knoppen er wat beter uit laten komen, nu verdwijnen ze ietwat door het hoge (lijkt mij) toegevoegde contrast, ietwat meer doortekening zou wel mooi zijn :)

Verder Whizzcat, die plaat die je post heeft een wat saai perspectief, weinig werking, helemaal doordat de horizon op 1/2e staat, zodat je er eigenlijk niet in kijkt, wel jammer.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 19:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Het is een oude klote pond, maar nu lijkt hij wel heel oud hoor! Wel een lekkere DOF.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-10 19:53
Ben een beginner

Vinden jullie van deze :

Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/408/baardagaam6ah.th.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Mitchelll010 op 30-11-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Te hard ingeflitst en storende achtergrond elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Ben totaal geen expert ofzo maar inderdaad, de achtergrond is wat storend. Moet wel zeggen, wat een vet beest man 8) Wat is het, een leguaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 14:08

dotnetter

aka BamiSoep

Thuis gemaakt met mn 350D met 50mm 1.8, achteraf USM en contrast aangepast en daarna b/w in photosoep.
Ik vind hem zelf geslaagd en ben benieuwd naar jullie mening..
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/26/67519970_62c5a169e4.jpg

| Allemaal spulletjes | Ik flickr! >Hier<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 16:09
dotnetter schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:41:
Thuis gemaakt met mn 350D met 50mm 1.8, achteraf USM en contrast aangepast en daarna b/w in photosoep.
Ik vind hem zelf geslaagd en ben benieuwd naar jullie mening..
[afbeelding]
Het concept is prima, maar de kadering niet echt. Het is niet gewaagd genoeg, nu is het gewoon dat de rechterschoen nog net op de foto moet passen. Laat dan meer ruimte vrij, of durf een halve schoen in beeld te zetten, het zijn er ten slotte toch twee.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-10 08:47
Afbeeldingslocatie: http://www.amelsfort.nl/0185.jpg

Deze is gemaakt in Brazilie, in een vogelpark. Jammer dat we, mede door het slechte weer, deze vogels in het wild bijna niet hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
sorry voor mijn onzinnige antwoord, maar dat beest lijkt wel een opblaaspapegaai :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
lateef schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:51:
sorry voor mijn onzinnige antwoord, maar dat beest lijkt wel een opblaaspapegaai :?
Haha, dat klopt. Die opmerking hoor ik vaker, maar het is toch echt niet zo. Het is een echte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

lateef schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:51:
Vooral die ribbels in de snavel doen inderdaad denken dat het een niet helemaal goed opgeblazen papegaai is ofzo :P

Maargoed, wat zinniger commentaar, ik krijg het idee dat de foto een beetje oververzadigd is. Maar aan de andere kant is de achtergrond juist weer helemaal flets. Ik mis iets in de foto, maar wat weet ik niet precies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Zoefff schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:55:
[...]

Vooral die ribbels in de snavel doen inderdaad denken dat het een niet helemaal goed opgeblazen papegaai is ofzo :P

Maargoed, wat zinniger commentaar, ik krijg het idee dat de foto een beetje oververzadigd is. Maar aan de andere kant is de achtergrond juist weer helemaal flets. Ik mis iets in de foto, maar wat weet ik niet precies...
De kleuren zijn inderdaad vrij heftig. In Photoshop heb ik echter alleen een keer auto-level gedaan over de hele foto, dus daar kan het niet aan liggen. Hopelijk kom je er nog achter wat je precies mist. :)
Ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Je mag 'm best wel een beetje meer kleur geven, iig de achtergrond:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/vogeltje.jpg

wellicht iets overdreven, maar 't is een snelle bewerking: hue/curves/+crop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Charly schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:14:
[afbeelding]

Mooi beeld wat ik tegenkwam toen ik naar huis liep. Helaas is de achtergrond vrij storend maar daar kon ik niet zo veel aan doen. Ik heb het diafragma zo laag mogelijk gezet, maar het mocht niet echt baten.
Moest meteen denken aan Jackass!

Vind hem toch wel goed gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Misschien de wat groenere flora waar die vogel normaal gesproken in rond huist? (dus niet het "fletse groen" wat je nu op de achtergrond hebt)

edit:
Voortaan wat sneller typen :P

[ Voor 19% gewijzigd door ETM op 01-12-2005 15:17 ]

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:16:
[...]

Moest meteen denken aan Jackass!

Vind hem toch wel goed gelukt!
Onderwerp is cool, compositie is rommelig en standaard. Jammer :) Ik zou hem wat speelser hebben opgepakt, past nl. ook bij het onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-10 16:15

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zoefff schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:55:
[...]

Opblaas-toekan dan altijd nog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Om het topic toch een beetje warm te houden, hier nog een foto van mijn vakantie.
Ik heb gewoon eens een keer een object niet helemaal op de foto gezet, maar slechts een stukje. Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.amelsfort.nl//1026.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pol parasol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02-2024
Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/8635/sigaar26zo.png

Eerste foto dat ik ooit post...
Cuba... na een paardritje van 2.5 uur was een sigaartje zeker welkom

Pentax MZ3, Pentax AF 28-70 f4, (+/- 50) Kodak Elite 200, 1/125, f4.5, fill-in flash GN 11

Ik heb de foto even voor je gefixt. De manier om plaatjes op het forum te plaatsen is

[pre][norml]Afbeeldingslocatie: http://link.naar.plaatje.jpg[/][/]
Zie ook Overzicht van UBB-codes :) - Zoefff

[ Voor 52% gewijzigd door Zoefff op 03-12-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
pol parasol schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 21:22:
[URL=http://img528.imageshack.us/my.php?image=sigaar26zo.png]
Eerste foto dat ik ooit post...
Cuba... na een paardritje van 2.5 uur was een sigaartje zeker welkom

Pentax MZ3, Pentax AF 28-70 f4, (+/- 50) Kodak Elite 200, 1/100, f4.5, fill-in flash GN 11
inderdaad een mooie klassieke plaat, lekkere cubaanse stijl

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-10 19:16
Foto is kortgeleden gemaakt, licht was helaas niet optimaal die dag, het was nog een heel karwei om de lucht zo uit te laten komen. Ik vind het jammer dat de silo's (als je ze zo mag noemen) niet mooier zijn uitgelicht, met meer schaduwwerking, maar het is niet een foto die makkelijk opnieuw te maken is :P. Commentaar is welkom.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v684/ABreuker/_MG_0992_131105_INTERNET.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Nog een.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/groningen.jpg

In z/w is ie het mooist vondt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Frank|A schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:54:
Nog een.

[afbeelding]

In z/w is ie het mooist vondt ik.
Is dat toevallig het gebouw van Sociale Zaken in Grunn? :)

Mooie pic in z/w, lekker stevig contrast. Ik zou em wel graag helemaal symetrisch zien, maar ja, dat is een persoonlijke voorkeur, good job!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-10 22:05

Koppensneller

winterrrrrr

Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/172/resize2zn.jpg

Deze foto heb ik een paar weken terug gemaakt met mijn Kodak Easyshare LS753.
Toen ik het meisje van de trap zag komen moest ik mn camera nog snel aanzetten en t plaatje schieten voor ze beneden was, vandaar dat ie niet helemaal scherp is.
Heeft iemand tips over hoe ik deze foto mooier uit had kunnen (of kan) laten komen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hugodejong schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 13:14:
[afbeelding]

Toen ik het meisje van de trap zag komen moest ik mn camera nog snel aanzetten en t plaatje schieten voor ze beneden was, vandaar dat ie niet helemaal scherp is.
Heeft iemand tips over hoe ik deze foto mooier uit had kunnen (of kan) laten komen?
Alvast bedankt.
Niets meer aan doen hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-10 16:15

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

[afbeelding]

Alvast bedankt.
Een camera kopen met kortere opstarttijd/minder sluitervertraging? ;) Nee hoor, prima plaat, laten zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edental/pics/vops_s.jpg
Grote versie

Mooi stukje natuur en een stukje techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik zie eigenlijk weinig van het ''mooie stukje natuur en het stukje techniek''.

M.a.w: feit dat hij erg onderbelicht is, doet veel afbreuk aan de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb deze foto een tijdje terug gemaakt met een canon 350d. Hoewel ik een kleine diafragma heb gebruikt oogt de foto vrij onscherp.

Afbeeldingslocatie: http://img498.imageshack.us/img498/4216/maasdag1small3ow.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Welke lens heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je het tegen mij hebt, dan was dat de standaard kit lens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

[afbeelding]

Alvast bedankt.
Écht goed gelukt man!

Je hebt precies het goede moment vast weten te leggen. Meisje heeft niet in de gaten dat je een foto maakt, en heeft d'r been volgens mij al in de lucht hangen voor de volgende stap. Een klein beetje extra USM zou misschien niet misstaan, maar ik vind het een erg mooie plaat :)

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Even simpel:

-1 foto per post
-Maximaal 600px breed (eventueel linken naar een grotere versie mag)
-Geen archief-foto's
-Vertel wat je zou kunnen/willen verbeteren aan je foto

Waarom is/zijn mijn foto('s) en/of commentaar weg? Lees de topicstart en het is duidelijk!