Solo testcasefoto's - om van te leren (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.202 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/got/fall2.jpg

Zaterdag geschoten in het bos, ik was ff een rondje maken omdat het licht in van die mooie gordijnen overal doorheen viel :) Het origineel (zal em vanavond nog ff linken) is vertikaal geschoten, en daar staat dus veel meer op, maar deze crop doet hem imo eigenlijk veel meer tot z'n recht komen. Levels en contrast zijn wat aangepast, en de bomen verder naar achter hebben een heel klein beetje meer blauw gekregen om het wat diepte te geven. Verder is die niet echt zwaar getweaked, het was gewoon mooi daar :)

edit:
woops

Ixus 500, iso 100, op manual (voor zover compactcams manual zijn).

[ Voor 9% gewijzigd door Clay op 17-10-2005 13:21 ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 14:10
Erg mooie foto, imo, niet alleen mooie scene maar ook mooie compositie. Met wat voor camera heb je hem geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnnyburn schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 00:06:
Ik vind je kleuren eigenlijk een beetje flets. Misschien even fotosoepen? (brightness/contrast, color balance etc.) Zo komt die typische herfstsfeer niet echt naar boven die je misschien wel zou kunnen creëren.

Voorbeeld van effect van even snel brightness/contrast en color balance aanpassen: http://www.xs4all.nl/~mskramer/IMG_0394_1.jpg
Bedankt voor de correctie! Alleen vind ik me eigen uitvoering toch wat beter aangezien die wat lichter van contrast is en omdat ik dat wel mooi vind... Toch wel bedankt voor de tips allemaal, ik zal ze zeker gebruiken de volgende keren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
Lichter van contrast? :P Bedoel je dat hij lichter is of dat hij meer contrast bevat? Anyway: ik heb alleen brightness wat naar beneden geschroefd om die lichte waas weg te krijgen en het contrast wat verhoogd zodat de kleuren wat levendiger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Johnnyburn schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:42:
Lichter van contrast? :P Bedoel je dat hij lichter is of dat hij meer contrast bevat? Anyway: ik heb alleen brightness wat naar beneden geschroefd om die lichte waas weg te krijgen en het contrast wat verhoogd zodat de kleuren wat levendiger worden.
Ik denk dat hij lichter in de zin van minder bedoelt.
Clay schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:57:
[afbeelding]

Zaterdag geschoten in het bos, ik was ff een rondje maken omdat het licht in van die mooie gordijnen overal doorheen viel :) Het origineel (zal em vanavond nog ff linken) is vertikaal geschoten, en daar staat dus veel meer op, maar deze crop doet hem imo eigenlijk veel meer tot z'n recht komen. Levels en contrast zijn wat aangepast, en de bomen verder naar achter hebben een heel klein beetje meer blauw gekregen om het wat diepte te geven. Verder is die niet echt zwaar getweaked, het was gewoon mooi daar :)

edit:
woops

Ixus 500, iso 100, op manual (voor zover compactcams manual zijn).
Deze kan imo zo naar het showcase topic. Echt een zeer nette foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

justawitte schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:46:

[...]

Deze kan imo zo naar het showcase topic. Echt een zeer nette foto.
Ben er ook wel een beetje trots op :*) Maar ik wou nu dat ik hem in de breedte had genomen (meer bomen) ipv in de hoogte (gecropte bovenkant boeit imo niet zo), en hij is toch wat onscherp, dit is bv een grotere versie, niet gecropped. Maar eigenlijk mag ik niet klagen nee :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Clay schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:38:
[...]

Ben er ook wel een beetje trots op :*) Maar ik wou nu dat ik hem in de breedte had genomen (meer bomen) ipv in de hoogte (gecropte bovenkant boeit imo niet zo), en hij is toch wat onscherp, dit is bv een grotere versie, niet gecropped. Maar eigenlijk mag ik niet klagen nee :)
Wat wij niet kunnen zien, moet jij er niet bij vertellen. Hij is op dat kleine formaat mooi genoeg voor showcase. Je zal alleen mensen moeten teleurstellen als ze om een poster vragen ;)

Scherpte vind ik wel meevallen trouwens. Purple fringing bij de takken is erger. Tja, de 'kleine' canons hebben daar snel last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasland
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-01-2024
Een probeersel met mijn nieuwe camera (dimage Z2, minolta)
Graag verneem ik jullie commentaar.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/foto/bloem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Ik vind het "gat" aan de linkerkant storend. Daardoor is het niet een "wauw"-foto geworden. Je oog wordt eerst naar die donkere zijde geleid (waar dus niets bijzonders te zien is).

Als je zo'n foto had geschoten met alleen maar bloemen en die vlieg was het een mooie foto geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-07 13:57

dotnetter

aka BamiSoep

@Maasland, misschien kun je je foto aan de linkerkant een beetje croppen zodat je alleen de bloemen en bijen op de foto ziet, verder erg mooie foto vooral de rode kleur is te gek.

Deze heb ik vorige week in het park in Maastricht gemaakt met een 350D met kitlens. Ik vind het zelf een beetje jammer dat de voeten van de heren er niet helemaal opstaan, verder ben ik er tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/33/51626005_6ea3396847.jpg
<klikbaar>

[ Voor 14% gewijzigd door dotnetter op 19-10-2005 15:59 ]

| Allemaal spulletjes | Ik flickr! >Hier<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
super fototje! Mooie compositiekeuze en lekkere kleuren, inderdaad wat jammer van de voetjes maar verder helemaal okay!

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik vind hem lekker knallen, zonde van de voetjes idd en het bankjes/grasrand lijkt net niet helemaal recht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vanochtend gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: http://img330.imageshack.us/img330/6712/panoramatjebe8klein5vr.jpg
Wat vinden jullie ervan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
Heb je em ook in grote versie? Verder lijkt het zo wel een mooie foto (mooie compositie), beetje aan de rode kant though, maar dat heeft ook wel weer wat :)

[ Voor 7% gewijzigd door Quadro! op 19-10-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb ik de grotere versie voor je :
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/5677/panoramatjebe42ex.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa312707/Kopie%20van%20_MG_5569.JPG
dit is een "toevallig" fototje van deze morgen die ik zelf wel erg goed vind.

grotere versie
http://users.skynet.be/fa312707/_MG_5569.JPG

ik zou misschien baby poes wel wat minder onscherp erop willen.. maar dit zijn toch van die shots, die kan je geen 2x doen.. gewoon mikken en klikken

ik vind em wel errug scherp , vooral in de neus
(enkel beetje bijgeleveld in fotosoep)

Camera : Canon eos 350D + Sigma 18-50 F3.5-5.6+ Speedlite 550EX (+omnibounce)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woow! die kan echt wel in het showcase topic wat mij betreft! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

ijske schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:40:
[afbeelding]

grotere versie

ik zou misschien baby poes wel wat minder onscherp erop willen.. maar dit zijn toch van die shots, die kan je geen 2x doen.. gewoon mikken en klikken

Very nice indeed. Ik vind dit echt een puike plaat. Spreekt lekker aan :)

om van te leren gedeelte: leer meer van deze toevalligheden maken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ETM op 20-10-2005 19:55 ]

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
ETM schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:49:
[...]

Very nice indeed. Ik vind dit echt een puike plaat. Spreekt lekker aan :)

om van te leren gedeelte: leer meer van deze toevalligheden maken :)
ik neem de camera zoveel mogelijk mee...
de helft van mijn echt mooie foto's zijn toevalligheden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM

ETM

E=TM²

Dan maar toevallig, als je voor jezelf maar weet of de foto's mooi zijn. Deze foto hoef je voor mij niks meer aan te veranderen/ verbeteren. Dat is het voordeel van een lucky shot. Die zijn altijd goed, anders was het er geen een 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
pas lekker wezen boeren golven midden tussen de koeien(vlaaien) daar had ik dit aardige cu-tje gemaakt. Ik had hem graag nog dichterbij gehaald maar daar heb ik (nog) niet de goed lens voor

graag commentaar/kritiek/ander gezeik

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v604/krijnvanleeuwen/23-01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:20

breinonline

Are you afraid to be known?

krijnvanleeuwen schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:02:
pas lekker wezen boeren golven midden tussen de koeien(vlaaien) daar had ik dit aardige cu-tje gemaakt. Ik had hem graag nog dichterbij gehaald maar daar heb ik (nog) niet de goed lens voor

graag commentaar/kritiek/ander gezeik

[afbeelding]
De reden dat deze foto niet echt spreekt is doordat de ogen er niet uit springen. Nou zijn koeie-ogen natuurlijk vrij donker, maar met photoshop kan je ze misschien wel nog wat sprekender maken. Verder een fijne compositie.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Afbeeldingslocatie: http://www.koraks.nl/galleries/zut/IMG_8736.jpg
Wat ga ik de volgende keer beter doen?
- Statief mee en lekker op f/11 en ISO100 schieten voor mooie 'sterretjes' en betere beeldkwaliteit

Foto is overigens eigenlijk alleen gemaakt om m'n vader te kunnen laten zien waar ik m'n afstudeeronderzoek aan het doen ben; hij was wel benieuwd ;) Ik had erg mazzel met het mooie weer vanochtend, waardoor er nog een mooi luchtje op de foto terecht is gekomen :) Verder heeft dit plaatje weinig pretentie, als foto stelt het ook niet zoveel voor. Toch zijn tips voor een mooie compositie van dit onderwerp welkom! Best lastig om iets leuks te maken van een totaal vlak landschap met alleen wat storende elementen her en der...

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2021
koraks schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:56:
[afbeelding]
Wat ga ik de volgende keer beter doen?
- Statief mee en lekker op f/11 en ISO100 schieten voor mooie 'sterretjes' en betere beeldkwaliteit

Foto is overigens eigenlijk alleen gemaakt om m'n vader te kunnen laten zien waar ik m'n afstudeeronderzoek aan het doen ben; hij was wel benieuwd ;) Ik had erg mazzel met het mooie weer vanochtend, waardoor er nog een mooi luchtje op de foto terecht is gekomen :) Verder heeft dit plaatje weinig pretentie, als foto stelt het ook niet zoveel voor. Toch zijn tips voor een mooie compositie van dit onderwerp welkom! Best lastig om iets leuks te maken van een totaal vlak landschap met alleen wat storende elementen her en der...
Waar is de foto eigenlijk genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Got_user schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:00:
[...]
Waar is de foto eigenlijk genomen?
Raad je plaatje ;) Dit is NPZD voor de ingewijden, ofwel Nuclaire Productie Zone Doel :P In de buurt van Antwerpen, aan de Schelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
ijske schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:40:
[afbeelding]

grotere versie

vinden jullie de flits in de ogen eigenlijk hinderlijk ?
ik ben niet zo thuis in photoshop , anders poetste ik het weg (hou zowiezo niet van digitaal bijwerken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ga die flits aub niet wegpoetsen. zo'n glimmertje is noodzakelijk voor een lekker gevoel. Als je er iets mee gaat doen, maak hem dan ronder met iets wazigere randen. Het is wel een beetje maf dat hij rechthoekig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
MBV schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:27:
Ga die flits aub niet wegpoetsen. zo'n glimmertje is noodzakelijk voor een lekker gevoel. Als je er iets mee gaat doen, maak hem dan ronder met iets wazigere randen. Het is wel een beetje maf dat hij rechthoekig is :)
speedlite 550ex heeft zo'n brede flitskop..echt absurd groot , zeker vergeleken met een 420ex/sb600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koraks schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:03:
[...]

Raad je plaatje ;) Dit is NPZD voor de ingewijden, ofwel Nuclaire Productie Zone Doel :P In de buurt van Antwerpen, aan de Schelde.
*offtopic*
Die produceren dan wel gruwelijk veel warmte aangezien ze 2 koeltorens in gebruik hebben en aan nog de schelde zitten. :O Hoeveel megawatt produceren ze daar wel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Pakweg 2700MW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij laat zien wat ik wil laten zien maar ik heb het gevoel dat het mooier/beter zou kunnen, iemand tips?

Afbeeldingslocatie: http://img482.imageshack.us/img482/6137/tweak19nn.th.jpg

ps. het was voor resizen een 5mp foto gemaakt met een Coolpix 5700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
De compositie zou ik iets anders genomen hebben, die draaimolen stoort, beter alleen bos op de achtergrond. Dan een wat spannendere hoek, beetje van onder of boven ofzo en een grotere kleinere dof zodat zij wat meer naar de voorgrond komt...

@MBV: bedankt voor de oplettendheid ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Aesculapius op 21-10-2005 23:33 . Reden: voutjuh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik hoop dat je kleiner bedoelt, veel kleiner...
Eventueel kan je achteraf wat gaussian blur doen met Photoshop/PSP, maar dat is minder mooi dan het 'echte' effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste tests met ons nieuw foto-toestel (Konica Minolta DiMage A200)

Bekijk image

qua scherpte-diepte* vindt ik het wel OK. maar, ik vindt de achtergrond te donker.(hoewel ik toch een relatief lichte ondergrond gebruikte, en er met een lamp bovenop zat.

iemand suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

verte-diepte? Je bedoelt zeker scherptediepte :). De foto is zeker niet slecht. Ik zou alleen iets met dat ronde ding op de achtergrond doen, die staat nu niet 'logisch' t.o.v. de balletjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, scherpte-diepte, dat bedoelde ik :p. weet er allemaal nog niet zo heel veel van, maar dat komt nog wel.

met 'dat ronde ding op de achgergrond',bedoel je dan die 'bleke' rode streep op de achtergrond? Hoe zou die dan moeten liggen om beter te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn eerste testcase foto - genomen met Nikon D70 met 18-70mm kitlens.

Afbeeldingslocatie: http://img478.imageshack.us/img478/4056/m3gtr013pb.th.jpg

Persoonlijk vind ik deze wel geslaagd - ben enkel niet overtuigd van het licht.

Graag jullie (opbouwende) kritiek hierover. Wat kan ik verbeteren en hoe?
Algemene tips voor het fotograferen van schaalmodellen is ook meer dan welkom!

Edit - ff foto vervangen door thumb.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Wow orverride, die is wel erg scherp. Dacht eerst dat het computeranimatie was :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 14:25

dotcode

///\00/\\

Mooie foto, maar jammer dat de motorcap niet scherp is. Ik zou je dof iets groter maken en iets naar achter leggen. Dan was alles scherp geweest. Verder leuke foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:36
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/paa.gortz/pict.jpg

Ik ben er zelf wel te vreden over.. :z

[ Voor 3% gewijzigd door Cyclonist op 22-10-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat is nu je onderwerp? De bladeren op de voorgrond of wilde je het groen als een frame gebruiken voor de Minaret? In het laatste geval is ie wel mislukt.
De bladeren op de voorgrond zijn in ieder geval gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 22:36
Nee het ging om de bladeren op de voorgrond, met de toren vaag op de achtergrond.
Anders had ik natuurlijk anders scherp gesteld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:13

Zoefff

❤ 

Ik twijfel sterk over deze foto (klik voor grotere versie):

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/fotos/2005-10-23_Strand/DSC_0142_600.jpg

Aan de ene kant vind ik de lichtstralen die uit de wolken breken wel erg goed gelukt, maar aan de andere kant is het strand ook wel érg donker. Jullie mening, een blijvertje, of weggooien? :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Veranderen, strand een tandje van de kleur laten bewaren evenals de zee, terwijl juist het midden van de foto meer contrast kan gebruiken :) die lichtstralen mogen wel wat zwaarder naar voren komen wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
De voorgrond is inderdaad wel érg donker nu, wat de foto m.i. een beetje te somber maakt voor het waarschijnlijk mooie moment dat het geweest is :)

offtopic:
Zijn Zoefff en Neographikal broertjes ofzow :-> dat ze dezelfde avatar hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aesculapius schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:30:
De voorgrond is inderdaad wel érg donker nu, wat de foto m.i. een beetje te somber maakt voor het waarschijnlijk mooie moment dat het geweest is :)

offtopic:
Zijn Zoefff en Neographikal broertjes ofzow :-> dat ze dezelfde avatar hebben...
offtopic:
Zelfde avatar :? Bij mij heeft Zoefff een oog en Neographikal een N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

offtopic:
Mijn uploaded icon is blijkbaar nog een Z, maar m'n webicon is mijn bewegende oog. De Z en N hebben overigens niets met broertjes te maken, maar was een tijdelijke hype in Area61 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Afbeeldingslocatie: http://www.bleermakers.com/RW/bob/images/rs_497855189.jpg
Exif data:

Afbeeldingslocatie: http://www.bleermakers.com/includes/photoinfo.php?URL=http://www.bleermakers.com/RW/bob/images/497855189.jpg

grote versie

Heb er zelf een sephia effect overheen gehaald, er is wat met de levels gespeeld en de foto is gecropped. 't is overigens een foto uit een hele serie. Er moesten snel wat foto's van bazin en poes gemaakt worden omdat het niet zo goed gaat met de poes.

Wellicht dat ik er volgende keer wat beter op kan letten dat beide ogen van het bazinnetje goed zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hij is mooi boppert, niks mis mee :) Beide ogen zichtbaar is een minor puntje, voor een shot als deze hoeft dat niet per se hoor ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]boppert schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 00:49:
...
[quote]

Woow, wat een foto! Een van de weinig echt pakkende foto's in solotestcase foto's.

Mooie houding van bazin.
Mooie framing.
Mooie verdeling van objecten.
Erg mooie belichting (met de schaduwen).

Chapeau!!

Misschien als enige idd de ogen van de kat.

Ik denk dat de bazin van de kat heel erg blij is met deze foto.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zoefff schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:10:
Ik twijfel sterk over deze foto (klik voor grotere versie):

[afbeelding]

Aan de ene kant vind ik de lichtstralen die uit de wolken breken wel erg goed gelukt, maar aan de andere kant is het strand ook wel érg donker. Jullie mening, een blijvertje, of weggooien? :)
Een beetje spelen met je levels. Volgens mij zie je dan zelfs nog mensen lopen.
Tenminste als ik de levels van jouw geposte foto even bekijk lijkt dat er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisisforce
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09-2018
Sinds enige tijd een Finepix-s7000, rotweer de laatste paar dagen, dus binnen een beetje lopen rotzooien met wat kaarsen die hier staan.
Vind 'm zelf best mooi geworden, alleen de kaars was nogal stoffig :P

Afbeeldingslocatie: http://upload.topher.nl/GoT/DSCF0743(thumb).jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Chrisisforce op 24-10-2005 22:54 . Reden: eindelijk de link goed gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
joow topher, verry nice. hij lijkt alleen een btj korrelig.

je moet alleen je link ff verandere. tussen de url de link van t grote plaatje, en tussen de img link van je thumb.

offtopic:
en waag het niet die foto van mijn slaaphoofd erop te zette :P

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Om dan maar mee te doen aan de partysfeer van hierboven een bakje frietjes

Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/pics/frieten.jpg

gemaakt met mijn toen ( afgelopen vrijdagavond ) net gehaalde 350d met kitlens

[ Voor 3% gewijzigd door DeoDupke op 24-10-2005 18:24 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DaNiEl KuNsT schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:10:
joow topher, verry nice. hij lijkt alleen een btj korrelig.

je moet alleen je link ff verandere. tussen de url de link van t grote plaatje, en tussen de img link van je thumb.

offtopic:
en waag het niet die foto van mijn slaaphoofd erop te zette :P
offtopic:
Niet heel lullig bedoeld hoor, maar jeetje wat een manier van taalgebruik zeg! :?
joow, topher, btj, verandere, zette :?

offtopic:
* D3NN1S vind dat breezah taaltje om alles maar af te korten maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisisforce
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09-2018
D3NN1S schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:21:
[...]

offtopic:
Niet heel lullig bedoeld hoor, maar jeetje wat een manier van taalgebruik zeg! :?
joow, topher, btj, verandere, zette :?

offtopic:
* D3NN1S vind dat breezah taaltje om alles maar af te korten maar niks.
offtopic:
@ Dennis: Tja, als je elkaar kent gaat het wat informeler he... en daniel had net een afspraak in de stad, dus veel tijd om te typen had 'ie niet :+
@ Dennis... okeej ... d3nn1s dan :X Volgens mij werkt die link naar je site niet, of 't moet aan mij liggen :+

offtopic:
@Daniel: Neej, wees maar niet bang.... Die foto krijgt alleen Hannah te zien >:)

@DeoDupke: Leuke foto, alleen jammer van de "hoeveelheid hand" in beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
ff een testje met een kader, aub niet op kwaliteit beoordelen want het is ff een vlug testje.(de foto mag je trouwens wel op kwaliteit beoordelen) het gaat mij er meer om of zo;n kader kan of dat het echt not is

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v604/krijnvanleeuwen/tesje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind zo'n kader persoonlijk NOT...

Te afleidend vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
Zo'n kader absoluut niet doen. Het gaat toch om de foto en niet om het kader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

Kader gaat wel moet alleen een stuk kleiner dan ziet het er volgens mij wel leuk uit... :)

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

zo'n kader moet je doen met een achtergrond met kleine bladeren. Gewoon uitknippen rond de bladeren, en wat daaromheen is gewoon wit maken zonder rare randjes. Evt kan je dit voorbeeld aanhouden: (testcase) Out of the frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

Ow oke kan ook.

Maar die foto bij die link zijn echt heel vet :9~

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

kan je beter in dat topic zeggen, vind de TS vast niet erg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/6505/hongkong0gp.jpg
vorige week gemaakt in hongkong met nieuwe 350d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
MBV schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:58:
zo'n kader moet je doen met een achtergrond met kleine bladeren. Gewoon uitknippen rond de bladeren, en wat daaromheen is gewoon wit maken zonder rare randjes. Evt kan je dit voorbeeld aanhouden: (testcase) Out of the frame.
ehm? die topic die je noemt IS van mij (en ik poste ook de foto van de bladeren) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:49
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/simrace/macro.jpg

Graag zou ik willen weten of deze foto nog iets moet hebben. Ik ben er wel tevreden over, maar zou graag wat meer willen weten.

Hier is het origineel te zien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
Ik zou nog wat van de onderkant wegsnijden. Dat is IMHO wat te overheersend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/24/56427895_366bb5b46a.jpg
Ik zit enorm te twijfelen over deze plaat. Aan de ene kant vind ik het erg jammer van de mic die deels voor z'n mond zit, en dat z'n haar in de achtergrond opgaat. Maar toch stoort het niet echt voor m'n gevoel, en ben ik er wel tevreden mee, maar dat is ook maar half.
Wat is jullie mening?

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Tonio schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 03:20:
[afbeelding]
Ik zit enorm te twijfelen over deze plaat. Aan de ene kant vind ik het erg jammer van de mic die deels voor z'n mond zit, en dat z'n haar in de achtergrond opgaat. Maar toch stoort het niet echt voor m'n gevoel, en ben ik er wel tevreden mee, maar dat is ook maar half.
Wat is jullie mening?
Lekker knallend scherpe plaat. Eerlijk gezegd interesseert die mic me niet zoveel, sterker nog, ik vind het wel wat hebben, de emotie druipt er vanaf :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:02:
[afbeelding]
vorige week gemaakt in hongkong met nieuwe 350d
Het is een leuke foto, maar zet je horizon eens recht!

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Tonio schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 03:20:
[afbeelding]
Wat is jullie mening?
De plaat is goed scherp en inderdaad, je leest de emotie er zo van af; de aandacht gaat bij mij direct naar het gezicht en vooral zijn mond, zeker niet de mic. Dat zijn haar verdwijnt, och wat; een mooie symbiose met zijn omgeving ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Laatst online: 14-01-2023
Aesculapius schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:25:
[...]
De plaat is goed scherp en inderdaad, je leest de emotie er zo van af; de aandacht gaat bij mij direct naar het gezicht en vooral zijn mond, zeker niet de mic. Dat zijn haar verdwijnt, och wat; een mooie symbiose met zijn omgeving ;)
Precies. Daarnaast geeft de microfoon juist wat meer achtergrond info. Zonder de mic kan het ook iemand zijn die gewoon hard probeert te schreeuwen, nu heb ik dat gevoel helemaal niet. Mooie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 22:45
breinonline schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 06:47:
[...]

Het is een leuke foto, maar zet je horizon eens recht!
Je kunt de horizon niet eens zien, en het enige waar je naar zou kunnen kijken is de kade, maar aangezien de foto niet loodrecht op de kade is genomen kan je het uit afleiden. Ook de gebouwen lijken perfect verticaal te staan, alleen bij de "grote" lijkt het niet, maar dat is gezichtsbedrog.

Natuurlijk staat een horizon nooit perfect horizontaal, maar ik begin me onderhand te ergeren aan de mensen die meteen "horizon rechtzetten" roepen zonder ook maar de foto goed te bekijken B)

Overigens aardige foto, maar iets met shadow/highlight had wel gemogen. Of juist iets meer contrast zodat de gebouwen "zwart" wegvallen, maar wat je nu hebt zit er net tussenin :)

[ Voor 3% gewijzigd door inquestos op 28-10-2005 18:09 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Serenity schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 03:19:
[...]
Precies. Daarnaast geeft de microfoon juist wat meer achtergrond info. Zonder de mic kan het ook iemand zijn die gewoon hard probeert te schreeuwen, nu heb ik dat gevoel helemaal niet. Mooie foto!
Het is niet zo dat ik de mic geheel buiten het frame zou willen hebben, maar het liefst niet voor z'n mond zeg maar. Dat je dus wel ziet dat hij aan het zingen is, maar je wel zijn gehele gezicht ziet zeg maar. Is niet zo heel belangrijk, maar zou voor m'n gevoel de plaat net wat beter maken. Maargoed, bedankt allen voor het positieve commentaar :)

Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32
niet overal even scherp, maar vond het het wel hip hoe het paaltje de ene kant wordt opgetrokken door de kettingen en aan de andere kant door de prikkeldraad ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.sjink.org/files/paaltje.jpg

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img468.imageshack.us/img468/5122/hkn4cp.jpg
ik had misschien iets verder moeten staan om die punt van die gele lijn mee te krijgen, maar ik wilde die gebouwen aan de zijkanten er niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

sjink schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:00:
niet overal even scherp, maar vond het het wel hip hoe het paaltje de ene kant wordt opgetrokken door de kettingen en aan de andere kant door de prikkeldraad ;)

[afbeelding]
Ik vind het jammer dat de kleuren zo naar groen trekken, imho zou het zwartwit veel mooier zijn.
Voorbeeldje:
Saturation: -75
Contrast: +22

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-d.nl/Mirror/GoT/paaltje.jpg

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je met een digitale camera een goede foto maken van de bliksem.

de camera is een fuji s3500
heb het al eens geprobeerd, maar alleen maar zwart.

Modbreak:Hier zijn meer dan genoeg topics over

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 30-10-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM

ETM

E=TM²

Google :?

Modbreak:Maar dat rechtvaardigd reacties als deze natuurlijk niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Zoefff op 31-10-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Zojuist eerste beetje serieuze foto's gemaakt met m'n nieuwe camera gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/fungus_small.jpg

Natuurlijk bewerkt om de kleuren beter over te laten komen

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

De schaduw/licht verschillen zijn wel erg groot. Probeer eens wat met shadows/highlight in photoshop te spelen en flits de volgende keer in. Mocht je de foto in RAW gemaakt hebben is zelfs mogelijk om in de RAW editor al de meeste schaduwen minder te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
sjink schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:00:

[afbeelding]
Mooie foto! Heb je deze misschien ook op groot formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32
YouKnow schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:53:
[...]

Mooie foto! Heb je deze misschien ook op groot formaat?
Hierzo http://www.sjink.org/files/paaltje_groot.jpg :Y)

heb meteen even de suggestie van MaNiC_MiNd meegenomen

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
breinonline schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:43:
De schaduw/licht verschillen zijn wel erg groot. Probeer eens wat met shadows/highlight in photoshop te spelen en flits de volgende keer in. Mocht je de foto in RAW gemaakt hebben is zelfs mogelijk om in de RAW editor al de meeste schaduwen minder te maken.
Meestal doe ik 't zo, bij dit soort situaties: eerst subtiel shadow/highlight, en vervolgens iets meer contrast en dan met curves spelen. Inflitsen doe ik vrijwel nooit, zal ik toch eens proberen :) .

overigens was 't JPG, geen RAW, moet m'n CF-kaart nog binnenkrijgen, dus 't is nog behelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:46:
[afbeelding]
ik had misschien iets verder moeten staan om die punt van die gele lijn mee te krijgen, maar ik wilde die gebouwen aan de zijkanten er niet op..
In photoshop zou ik de foto iets rechttrekken met edit>transform>skew. Dan valt ook het overbodige linkse gebouw eraf.

Ff quick & dirty in PS:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/hkn4cp.jpg
+ ietwat meer contrast en usm, maar dat gaat beter met het origineel, op deze manier verlies je een hoop scherpte.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/051cb0d950fc3cf5fcc7d2310bda6514/full.jpg

Vanochtend eens geprobeerd m'n 'oude' camera een beetje representatief op de foto te zetten (hij moet verkocht worden). We hebben een hal met een raam in het plafond wat niet volledig transparant is (beetje wit-doorzichtig zeg maar) waar ik deze foto heb gemaakt (ik heb er nog meer gemaakt ze staan op http://www.wolkje.net/~ma...npowershotpro1/index.html). De ondergrond is een Ikea Lack-tafeltje (glanzend wit) en de achtergrond is een witte (latex) muur. De foto is volledig onbewerkt :)

Deze vond ik van de serie die ik heb gemaakt denk ik wel het best gelukt. Helaas is de muur rechts van het object appeltjesgroen, wat je een beetje terugziet in de foto (met name de schaduw).. volgende keer moet ik daar maar even een wit papier of zo overheen plakken.

Foto is gemaakt met een Canon EOS 300D (klik op de foto voor een grotere versie)

[ Voor 3% gewijzigd door Martin Sturm op 31-10-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Behoorlijk netjes gelukt ja. Ik zou alleen de muur rechtsbovenin nog even photoshoppen. Gewoon met de clonestamp, of anders gewoon helemaal wegvegen, bij productfoto's imho wel veroorloofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Martin, ik zie nogal wat bewegingsonscherpte? In de grote versie lijkt het wel alsof de foto losjes uit de hand is genomen met een lange sluitertijd, dat kan stukken beter met een statief of ander vast object waar je je cam op zet :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v604/krijnvanleeuwen/IMG_3104.jpg

wat een fantastiche zonsopgang!!!!! jammer dat ik niet veel tijd had en moest werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 15:09
Laatst heb ik een aantal foto's gemaakt van modderwater, met oa dit als resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/saffier86/Spul/PICT2428thumb.jpg

Groot

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Remy schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:48:
Martin, ik zie nogal wat bewegingsonscherpte? In de grote versie lijkt het wel alsof de foto losjes uit de hand is genomen met een lange sluitertijd, dat kan stukken beter met een statief of ander vast object waar je je cam op zet :)
Ja, het klopt dat het losjes uit de hand is genomen :) Ik had niet zoveel tijd en bovendien geen statief (staat wel bovenaan op het verlanglijstje samen met een flitser). Het is inderdaad bij deze op de hogere resolutie inderdaad zichtbaar (had ik zelf nog niet zo heel erg op gelet eigenlijk :X ). Dat is inderdaad ook wel een puntje voor de volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Deze plaat van het weekend geschoten. Beetje bewerkt met Photoshop en gecropped. Ben niet helemaal tevreden met de compositie / crop maar dit lag voor een deel aan een lelijke moderne Seat die hier pal naast geparkeerd stond.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/djengizz/citroen_bw_thumb.jpg
Voor het orgineel in kleur: klik

[ Voor 9% gewijzigd door djengizz op 31-10-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

djengizz schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:22:
Deze plaat van het weekend geschoten. Beetje bewerkt met Photoshop en gecropped. Ben niet helemaal tevreden met de compositie / crop maar dit lag voor een deel aan een lelijke moderne Seat die hier pal naast geparkeerd stond.
[afbeelding]
Voor het orgineel in kleur:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=RR73KRAL
Psst, je lnk loopt niet helemaal goed

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-d.nl/Mirror/GoT/Sonyhd5displayresized.jpg
Display van mn nieuwe Sony HD 5 :)

Full:
http://www.digital-d.nl/Mirror/GoT/Sonyhd5displayfull.jpg

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
djengizz schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:22:
[afbeelding]
Voor het orgineel in kleur: klik
Het orgineel is nogal ontinterresant, vooral kwa compositie en kleuren, plus het totaal ontbreken van enige sfeer, waardoor de foto dus niet echt iemand zijn aandacht trek. Door de zwart/wit conversie is er wat sfeer bijgekomen, maar de zwart/wit bewerking is nogal saai. Er zit namelijk vrij weinig contrast tussen de omgeving en de auto, wat het onderwerp is. En daardoor wordt de plaat heel vlak. Probeer met bijv de channel-mixer in photoshop meer contrast er in te brengen, door bijvoorbeeld minder minder groen en meer blauw in de zwart/wit plaat toe te laten. Hierdoor zal de auto lichter worden (omdat deze blauw is) en de omgeving, die deels groen is, zal wat donkerder worden.
Ook zou je wat meer contrast tussen het onderwerp en achtergrond kunnen krijgen door met de dodge en burn tools. Dan kan je de achtergrond nog donkerder maken, en het onderwerp nog wat lichter. Dan nog met de curves een wat hoger algeheel contrast, en dan heb je waarschijnlijk een plaat met een stuk meer sfeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Ik kom gisteren uit de thuisbios van een vriend, met net een Lord of the Rings marathon achter de rug, kijk naar buiten en zie deze prachtige lucht!

Afbeeldingslocatie: http://fotos.luijten.org/d/1254-2/20051106-sunset.jpg

Volledig onbewerkt, kwam zomaar uit de 350D rollen... Ik vind het een mooie plaat, maar jammer dat gebouw aan de overkant zo lelijk is en altijd m'n zonsondergang foto's vanuit m'n kamer verpest. Ik heb geprobeerd het eraf te knippen, maar dan houd je weer zo weinig zon over, of vliegt de vogel weer erg dicht tegen de rand aan; erg vervelend.

[ Voor 9% gewijzigd door AntiChris op 08-11-2005 15:54 . Reden: Plaatjes verhuisd naar andere server ]

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

AntiChris schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:21:
Ik kom gisteren uit de thuisbios van een vriend, met net een Lord of the Rings marathon achter de rug, kijk naar buiten en zie deze prachtige lucht!

[afbeelding]

Volledig onbewerkt, kwam zomaar uit de 350D rollen... Ik vind het een mooie plaat, maar jammer dat gebouw aan de overkant zo lelijk is en altijd m'n zonsondergang foto's vanuit m'n kamer verpest. Ik heb geprobeerd het eraf te knippen, maar dan houd je weer zo weinig zon over, of vliegt de vogel weer erg dicht tegen de rand aan; erg vervelend.
Jij weet dat dat gebouw lelijk is, maar ik zie alleen een donkere schaduw, waar weinig lelijks aan is.
Ik vind het juist een mooiere basis, dan helemaal geen basis in je foto.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:49

Exigence

dnkroz

Ben even behoorlijk onsubtiel bezig geweest vanmiddag :P Panorama geschoten van een wolkendek (4 foto's horizontaal).
Klikbaar voor 1600 pixels breed.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/panorama_600.jpg

Of:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/panorama2_600.jpg

Graag kritiek (met onderbouwing ;)) en commentaar op het bovenstaande :)

[ Voor 5% gewijzigd door Exigence op 07-11-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
Een neefje van m'n vriendin die niet op de foto wil. Het is hem nog redelijk gelukt... tot je op een onbewaakt ogemblik hem te vroeg af ben. Van mij mag ie vaker niet opletten. ;)

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/2860/img30145kp.th.jpg

Wat ik er aan zou willen verbeteren. Ruis. Er zit nog wel wat ruis op de foto en dan is deze nog maar met iso 100 of 200 genomen. Een statief onopvallend voor iemand's neus neer zetten is geen optie.

M'n S45 is echt aan vervanging toe als je kijkt naar de camera's die nu betaalbaar worden. Iso 200 met lange sluitertijd of iso 400 zijn volledig onbruikbaar. Kort om het wordt echt tijd voor een beter toestel.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

ik ben vanmiddag ook bezig geweest langs de snelweg, oefenen met pannen
dit is t resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://theking.mine.nu/truck.jpg

ik heb em wat gecropt aan de boven-, rechter- en onderkant + wat geklooi met levels..
wat kan ik er nog aan verbeteren? evt wat tricks/tips?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Even simpel:

-1 foto per post
-Maximaal 600px breed (eventueel linken naar een grotere versie mag)
-Geen archief-foto's
-Vertel wat je zou kunnen/willen verbeteren aan je foto

Waarom is/zijn mijn foto('s) en/of commentaar weg? Lees de topicstart en het is duidelijk!