Nu heb ik zelf bij een vriend de psp getest die hij al een tijdje heeft en ik moet toegeven dat het een heel leuk apparaatje ben. Ik zelf als een nintendo ds fan vind toch dat de psp een hele coole handheld is met leuke games. Nu heb ik zelf bij hem Armored Core Formula Front gespeeld jammer genoeg was dit wel japans maar dat kon de fun niet drukken met wat hulp van hem. Ik moet zeggen dat ik het een leuk spel vond vanwege het feit dat het weer is een keer wat anders was dan simpel- weg zelf de robot besturen maar dmv bepaald keuzes zelf een robot in elkaar te knutselen. Omdat ik in de startpost weinig over deze coole game zag vertel ik jullie maar mijn bevindingen.
De game bestaat uit een match tegen een andere robot. Je kan zelf je robot in elkaar zetten met verchillende wapens zoals grenade launchers/ sniper / energy wapens etc. Ook kan je zelf kiezen wat voor voeten, armen, torso je wilt hebben elk met hun voor en nadelen.
Als je de robot in elkaar heb geknutselt kan je de specifieke onderdelen 'tunen' naar jouw wens dus bv dat je armen sterker worden of juist lichter.
Nu kwam voor mij het leuke gedeelte en dat was je A.I van je robot specificeren, dit kan je doen doormiddel van 7 verschillende balkjes die je kan bijstellen hieruit kon je bv kiezen uit veel strafen, vliegen, stilstaan, hoe schiet je, etc.
Nadat dit heb gekozen kan je punten verdelen aan een X-tal mogelijkheden zoals de vijand kennen, landschap, vaardigheden met wapens. Zodat jouw robot naar jouw wens gaat gedragen.
Als laatste kan je kiezen om bepaalde kaarten die je wint te verdelen over 5 periodes van 30 seconden. Deze kaarten houden in dat je de robot een bepaald doel geeft waar hij een prioriteit van maakt. Dit kan bijvoorbeeld zijn veel springen, strafen, raketten uit de lucht schieten, tussen je 2 wapens wisselen etc.
ik zelf vond dit een leuk spel mischien iets voor de mensen hier die geen leuke games kunnen vinden