Het Playstation Portable topic Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 7.224 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:38

Bob Popcorn

Plop!

Faust schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:59:
ik had 2 keuzes...

of de laatste keer uit eten gaan, die relatie was sowieso aan het doodbloeden...

-of-

nooit meer alleen zijn als ik op reis ga, en voor altijd iemand (iets) bij me hebben wat me nooit in de steek zou laten...

dankzij het "uit eten potje" heb ik mijn nieuwe liefde ontmoet. Of ja gekocht.

"you can't have them all" denk ik dan :)
Dus je hebt, als ik het goed begrijp, een PSP gekocht ipv uit eten gaan met je vriendin? Dude :/

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Ik heb zelf geen exemplaar gereserveerd maar kun je morgenochtend om een uur of 10 nog zo'n ding halen of staan er mensen vanaf 8 uur te wachten op zo'n ding? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Faust schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:34:
Ja, dat vind ik zo bleud.

Als iemand zegt "ik heb een psp" dan denken ze : hmm, tjsah wie niet? zo'n super apperaat

en als je zegt "ik heb een DS" dan respecteren ze dit, aangezien ze denken dat je iemand bent die er altijd tegenin wil schoppen en niet wil accepteren dat er vele beter handheld oplossingen zijn.
zeg dan niets :/
Bob Popcorn schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:35:
[...]
Dus je hebt, als ik het goed begrijp, een PSP gekocht ipv uit eten gaan met je vriendin? Dude :/
vind ik echt niet vreemd hoor. eten is zo weg, helemaal als de relatie toch al doodbloed
addictive schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:23:
[...]

patsen kan nu niet meer, dat kon enkel vorig jaar december, en de eerste maanden van dit jaar. Tot de US release zeg maar :*) ;)
ahjoh echt wel, vind ik wel. echt zowat niemand heeft nog een psp joh, al1 sommige tweakers

[ Voor 64% gewijzigd door johnneman op 31-08-2005 19:42 ]

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faust schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:34:
Ja, dat vind ik zo bleud.

Als iemand zegt "ik heb een psp" dan denken ze : hmm, tjsah wie niet? zo'n super apperaat

en als je zegt "ik heb een DS" dan respecteren ze dit, aangezien ze denken dat je iemand bent die er altijd tegenin wil schoppen en niet wil accepteren dat er vele beter handheld oplossingen zijn.
betere oplossingen?

hou es op met dit soort reacties, heb je aandelen sony of zo?

ik heb tot nu toe meer plezier beleefd aan mijn DS dan aan mijn PSP
Faust schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:46:
maar ik erger me aan de DS-ers in de trein. ze vinden het echt bijzonder cool.
Regio maastricht/heerlen/sittard praat ik dan over.
Ik erger me aan jou, jij vindt de psp bijzonder cool

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kutkip schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:42:
Ik heb zelf geen exemplaar gereserveerd maar kun je morgenochtend om een uur of 10 nog zo'n ding halen of staan er mensen vanaf 8 uur te wachten op zo'n ding? :|
Ik heb hem vandaag al bij een lokale winkel gehaald, en had niks gereserveerd ofzo. Het is een gewone europese versie, en er staat ook bij mij versie 1.52 op.

Zou ik nog bij de eerste miljoen horen die een spiderman 2 umd kan bestellen??? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

t begint nu een beetje spannend te worden ivm het magische moment: het ophalen van de psp :)

ik zit nog te twijfelen of ik een les zal skippen :o (werk college :? )
naja ik ga me iig morgen wel vermaken (en uiteraard ff patsen op vrijdag :) )

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
djmantri schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:20:
t begint nu een beetje spannend te worden ivm het magische moment: het ophalen van de psp :)

ik zit nog te twijfelen of ik een les zal skippen :o (werk college :? )
naja ik ga me iig morgen wel vermaken (en uiteraard ff patsen op vrijdag :) )
patsen kan nu niet meer, dat kon enkel vorig jaar december, en de eerste maanden van dit jaar. Tot de US release zeg maar :*) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Laatst online: 12-09 11:47
Volgens mij moet je voruit betalen bij Wehkamp als dit je eerste bestelling is. Als je al vaker hebt besteld is dat n.m.w. niet nodig.

Hoe zit het trouwens met de pixel policy op europese psp's? Is daar al duidelijkheid over? Misschien dumpt Sony eerst de brakke psp's uit Japan en de US op de europese markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
cc12 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:41:
Volgens mij moet je voruit betalen bij Wehkamp als dit je eerste bestelling is. Als je al vaker hebt besteld is dat n.m.w. niet nodig.
Neeeeeee, dat kan niet waar zijn!!!

Ik heb website doorgekeken kan niets vinden over eerste bestelling vooruitbetalen!
Ook in het mailtje staat daar niks over!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wow gekocht bij wehkamp maar had toen geen account aan gemaakt ofzo daar telt dat dna wel als eerste bestelling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Jaaaa ik heb eindelijk mijn NL PSP binnen, net inclusief de demo disc met firmware 2.0 er op :P

Heb ff Ridge Racer (ook origineel) aan mn ma laten zien en die was ook verkocht :D (ze vond het eerst zonde van mn geld ;p)

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Laatst online: 02-02 17:11
Net met Wehkamp gebeld, ze zei niks over vooruitbetalen.

Ze kon niet zeggen of hij ook morgen geleverd zou worden, kon ook volgende week zijn. Ik heb gecancelled. Maar ik denk dat ie wel morgen geleverd wordt als Wehkamp ze smorgens binnen krijgt.
Al staat er op de site dat je als voor het eerst besteld het "iets" langer kan duren!?

Weet iemand wat ie bij de Mediamarkt Heerlen/Maastricht kost?

-
-
-

[ Voor 21% gewijzigd door Zonekill op 31-08-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:02
Hori Screenprotector heb ik bij http://www.cdwow.com besteld voor 8 euro. Goedkoper vond ik niet in Europa.

Ook Lumines heb ik daar gekocht. Na veel online en offline gezoek, blijkt CDWOW de goedkoopste te zijn voor het kopen van games. Gratis thuisbezorgd zonder importkosten etc.
Uitstekende ervaringen met CDWOW, net als Play, al is deze laatste duurder qua PSP games...

Eergisteren trouwens Mediamarkt Amsterdam gebeld over de PSP. Deze waren te reserveren. Vandaag wordt ik gebeld door een werknemer. Dat ie klaar staat en dat ik hem morgen tussen 9:00 en 21:00 op kan halen! :)
Oh ja, ik vroeg of de prijs € 249,99 zou zijn en hij zij dat ie in ieder geval niet duurder zal zijn dan € 249... Misschien gaan ze er onder zitten?

Overigens, Mediamarkt Utrecht doet niet aan reserveringen... Wie het eerst komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessepost
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-07 10:05
meeenseeeeen check nu http://www.yourpsp.com nieuwe site dik wijs :D groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er stata bij wehkamp wel dat die direct leverbaar is . . . . . . . . :D ( I hope so )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stink_o
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kan games downloaden op die yourpsp site.. mmm

Edit: nvm, alleen addons.. :(

[ Voor 26% gewijzigd door Stink_o op 31-08-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaurens schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:38:
[...]

Je hebt geen mail in je profiel. Kan je mij mailen als het een versie <2.0 is?
En de mail in jouw profiel werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epice
  • Laatst online: 06-11-2024
LoL wilde me net registreren op Yourpsp.nl vragen ze voor het model nr... :o

1003
1004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
cc12 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:41:
Volgens mij moet je voruit betalen bij Wehkamp als dit je eerste bestelling is. Als je al vaker hebt besteld is dat n.m.w. niet nodig..
Dat zal het dan zijn. Ik vind het heel stom dat ze dat niet ff in het mailtje zetten. Ik had namelijk maar al te graag vooruitbetaald, en had dat ook ruim van te voren kunnen doen. Nu hebben ze pech en lopen ze maar lekker 225 aan omzet mis (hoewel met die 10% korting die er op zat hebben ze misschien wel geluk). Maja ik heb dus bij dynabite onder rembours besteld en dat is dan wel 25 duurder, maar daar zit dan ook weer een battery pack bij van 25, en geen verzendkosten a la 5.

Maar als iemand toevallig weet of de mediamarkt alexandrium de psp voor 235 verkoopt, wil ik hem ook best wel daar halen :9

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Epice schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:21:
LoL wilde me net registreren op Yourpsp.nl vragen ze voor het model nr... :o

1003
1004
ik heb model 1004, staat op je doos. Deze is incl. firmware 2.0 upgrade disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 14:31

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Faust schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:49:
ja, de hebt precies gelijk met de

xbox-flavour, nintendo-flavour en de playstation-flavour.

zo heb je...

aardappels...

...snoep....

..en je hebt kaviaar...

(respectievelijk xbox, nintendo en playstation voor de langzame spammers hier op got :) )
Kaviaar is niet het beste wat er bestaat op eet gebied:

Ten eerst: Smaak, smaken verschillen bij iedereen, iedereen denkt anders over zoet, zuur, zout en bitter, en proeft het ook anders, komt allemaal door hun eigen ervaring ermee.

Daarnaast, zit in een kaviaar bijna geen vitamine's in verhouding tot aardappelen, daar zit behoorlijk wat in, snoep is een luxe probleem, suiker suiker suiker.

Dus ik kies voor een aardappel, zou ik dan een xbox fan boy zijn?
Nee, je bent fucking close minded :P
Faust schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:08:
[...]
aardappelen, hebben wel enigszinds aroma, maar geen echte eigen smaak ofzo, zonder saus (games idd) hoeft mijn mama ze niet op mijn bordje te leggen.
Snoep, geliefd door alle kinderen, je kan het op elke straathoek krijgen en er is altijd teveel van
Kaviaar..iets exclusiefs, iets wat je niet zomaar bij een willekeurige supermarkt vind (alhoewel bij AH hebben ze het), de smaak ervan is voor velen onbekend, en ze zeggen dat het eten ervan pure luxe is.
Of je vind het vies natuurlijk :P
Klopt ook weer geen hol van, een aardappel zit vol met natuurlijke aroma's en geur stoffen, waar je u tegen zegt, kook maar eens een aardappel met schil, schil hem dan, wereld van verschil als je hem gewoon zou schillen en daarna koken.

En echte kaviaar krijg je alleen bij fatsoenlijke vishandels, aangezien meeste nep is, maar dat weet de gewone consument niet ;)

Wel dom dat ze hier alleen het value pack uitbrengen, wat moet ik met die stomme oortjes (ik heb al een Ipod) en wat moet ik in hemelsnaam met maar 32MB.
Maja, dat ze eerst eens fatsoenlijke RPG's erop uitbrengen, dan overweeg ik er misschien een, maja nu voor mijn vraag heeft iemand al:

Untold legends
Afbeeldingslocatie: http://217.148.171.144/ProductImages/autoimport/830700_830799/000000p830726_scr1.jpg

Diablo II style ala gameplay c.q hack und slash?

[ Voor 28% gewijzigd door Aight! op 31-08-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaslos
  • Laatst online: 02-09-2021

aaslos

aka Chod

Hmmm...apart, komt de buurvrouw naar me toe met een doosje van Bartsmit, blijkt de PSP vanmiddag (31-08-05) al bezorgd te zijn.

Eerste indrukken (-): Zwaar, zacht geluid (kan ook met mijn verkoudheid en dichte oren te maken hebben ;)), 1 dode pixel, geen usb-kabel. half opgeladen batterij, demo-disk met alleen filmpjes, etc.

Eerste indrukken (+): Prachtig scherm, nette koptelefoon + afstandsbediening, lekkere knoppen-layout, fijn beschermhoesje, makkelijk up te daten naar 2.00 via demo-disk, snel systeem.

morgen toch maar even een game halen... :P

-=| -- |=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epice
  • Laatst online: 06-11-2024
Edjaaah schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:38[/message]:

ik heb model 1004, staat op je doos. Deze is incl. firmware 2.0 upgrade disc.
Ik heb een japanse das dus 1000 k ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stink_o
  • Niet online
Ook een 1000K hier, kan helaas niet registreren dus.
Op pspupdates.com staat dat iemand het wel was gelukt met een US psp
EMPORER13, one of our users just emailed us that he managed to sign up on www.YourPSP.com with his US information.

What he provided were:
- Email address
- County: Pasco (which should be in Florida)
- Serial Number: Your US PSP's S/N
- Address: Your real US address
- Other information should go what it should be, except the model number (which contains only 2 options to choose).

After the registration, EMPORER13 now has full access to the resources on www.YourPSP.com, even including p-tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:38
Mhh... ik hoop dat ze vrijdag ook nog ergens te krijgen zijn, want ik ben morgen helaas niet in de gelegenheid er één op te halen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Slotjuh :P we want deel 10 :Y)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Heeft iemand een tip om een memory stick pro duo ergens in Amsterdam te kopen?

Ik ga namelijk morgen de psp bij de mediamarkt halen, en ik kan NIET wachten om hem via internet te bestellen... iemand?!

Alvast bedankt :)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:22
Ik heb er gelukkig 1 gereserveerd bij Frs icm een 3=2 actie en zal morgen dus niet hoeven te haasten.
Onze frs had maar 4 reserveringen en ook maar 4 binnen dus komt goed uit ik bof en hoef me niet te haasten voor de 30 games die binnenkomen :Y)
Zoiezo kon ik in Den Helder maar weinig winkels vinden die mij echt konden garanderen dat ik hem morgen zou hebben.
Anyway, Untold Legends lijkt me echt vet ik ben zwaar fan van de Diablo reeks dus zal wel goed komen.
Ik heb NFS Rivals op een import psp gespeeld maar die verveelde me vrij snel vond ik.

• Edjaaah
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 00:06:

Ik ga namelijk morgen de psp bij de mediamarkt halen, en ik kan NIET wachten om hem via internet te bestellen... iemand?!

Elke Dixons winkel krijgt verschillende formaten memory sticks binnen bij de levering van de PSP's.

• Kiev
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 00:06:

Bij de mediamarkt zelf mss? Zeg maar wat.

Iig mijn stelling:

Waarom zou ik NU een PSP gaan kopen en niet over een half jaar als ze X goedkoper zijn?

Ik zit namelijk erg te twijfelen.

Verwijderd

ik heb me us psp geregisreed op yourpsp.nl
en kreeg gewoon toegang en een mail bevestiging
krijg ik nu dan die spiderman umd?

• mixedcase
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 13:05
Het is ook mij gelukt om me te registreren met mijn jap PSP. Modelnummer 1003 gebruikt, geen enkel probleem. Ik zag op yourpsp.com ook een pagina over network gaming, maar daar heb je een access code voor nodig... waar kan je dat ding vinden? Of zit die alleen bij de eu PSP's? :'(

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Je hebt helemaal gelijk, echter gaat het me niet lukken deze op te starten in de komende uren, aangezien mijn pc de afgelopen drie dagen niets meer deed, heb ik helemaal niets meer kunnen maken voor het topic. Echter er is nog goede hoop... Ik ben nog steeds van plan om hem op 1 september te starten. De vraag is nu alleen nog hoelaat, en in welke staat.

Alle updates die ik wilde doorvoeren gaat me niet meer lukken, maar ik heb wel een gerestylede versie van alle plaatjes/banners, en wat andere updates. De rest voeg ik dan ondertussen dat het topic loopt toe...

Jammer dat het me niet gelukt is, maar helaas...

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 19:14

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hehe, kom net van de Dixons in Rijswijk vandaan......... met een PSP! :)
Zijn tot 2 uur open en hadden er nog genoeg. Stond in een rij van ongeveer 30 man.

De Mediamarkt hier zou ook open zijn, maar die krijgen ze morgen pas uitgeleverd. :D

PSN-id: Chrasher

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Waarom eenlaunch op 1 september als de winkels ze niet op tijd binnenhebben?
Of heeft dit met het (op tijd) doorgeven van reserveringen te maken?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Zijn er meer mensen die hun PSP willen registreren op yourpsp.com maar het niet voor elkaar krijgen? Ik krijg met mn EUR PSP (vandaag opgehaald) de melding:

Er is een probleem met sommige van de ingevoerde gegevens.
Sorry, de aankoopdatum van je console mag niet voor 1e September 2005 liggen.

En ik heb de datum toch echt op 1 sept gezet? Ook al 2 sept geprobeerd! Iemand een idee?

- edit -

Laat maar ik heb nu de datum gezet op 31 Augustus en dan pakte hij hem opeens wel :S Ze registreren dus blijkbaar ook wanneer je hem gehaald hebt en verdomd snel ook! Maja laat mn Spiderman maar komen :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 00:42 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zitten er ook extra`s op die UMD? Zoals making of/bloopers/trailer en die gein?
Heb hier eigenlijk nog geen concrete antwoorden op gevonden.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• TranceSetter
damn! Jap/USA PSP's pakt hij dus niet :'( jammer, geen spiderman dvd voor mij, en dus ook geen exclusieve downloads van yourpsp.com

• Flatwhite
  • Laatst online: 08:13
TranceSetter schreef op donderdag 01 september 2005 @ 01:03:
damn! Jap/USA PSP's pakt hij dus niet :'( jammer, geen spiderman dvd voor mij, en dus ook geen exclusieve downloads van yourpsp.com
Hij pakt ze als het goed is wel. Gewoon alles invullen en dan kiezen voor model 1003 en als aanschafdatum 31-08-2005 invullen. Deze werkte WEL!! Ik heb zelf een JAP-PSP! fw. 1.50.

Heb het geprobeerd met het volgende:

Model----------Datum
1003 - 01-09-2005 - NEE
1004 - 02-09-2005 - NEE
1003 - 31-08-2005 - JAAA!!!!

SUCCES!

Verwijderd

denken jullie dat ze nog die nummers gaan controleren of is et zkr dat we spiderman krijge?

• Flatwhite
Er staat gewoon heel droog dat je het "PSP-pakket" krijgt opgestuurd en verder helemaal niks! Maarja dat merken we wel zodra er mensen zijn die het pakket daadwerkelijk hebben gekregen!

• TranceSetter
Flatwhite schreef op donderdag 01 september 2005 @ 01:06:
[...]

Hij pakt ze als het goed is wel. Gewoon alles invullen en dan kiezen voor model 1003 en als aanschafdatum 31-08-2005 invullen. Deze werkte WEL!! Ik heb zelf een JAP-PSP! fw. 1.50.

Heb het geprobeerd met het volgende:

Model----------Datum
1003 - 01-09-2005 - NEE
1004 - 02-09-2005 - NEE
1003 - 31-08-2005 - JAAA!!!!

SUCCES!
Mij lukt het toch niet, krijg steeds de melding dat het niet het goede serienummer is... Haal je dan de streepjes weg of blijven ze staan? Als ik ze laat staan, dan past de code er niet helemaal in...

• SamuraiP1zzaCat
  • Laatst online: 07-04 20:21
het model nummer staat op de sticker aan de onderkant van je PSP :)

Ik ben zo dom geweest om mijn PSP gelijk te updaten en daarna internet te gaan bekijken. Ik wil graag homebrew shit :( iemand een idee of je de update ongedaan kan maken ? Of is er al iets bekend over een nieuwe homebrew ?

greetz,

edit: serie nummer staat onder de batterij

[ Voor 8% gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 01-09-2005 01:25 ]

• Flatwhite
SamuraiP1zzaCat schreef op donderdag 01 september 2005 @ 01:25:
het model nummer staat op de sticker aan de onderkant van je PSP :)

Ik ben zo dom geweest om mijn PSP gelijk te updaten en daarna internet te gaan bekijken. Ik wil graag homebrew shit :( iemand een idee of je de update ongedaan kan maken ? Of is er al iets bekend over een nieuwe homebrew ?

greetz,

edit: serie nummer staat onder de batterij
Je doet iets verkeerd! Je gebruikt het verkeerde nummer. Het nummer dat je moet hebben staat onder de batterij. Dus batterij-klepje er af, batterij er uit en daar staat ergens serial no: xxxxx
DIT nummer moet je hebben en invullen. Het MOET dan lukken!!!

• TranceSetter
Flatwhite schreef op donderdag 01 september 2005 @ 01:28:
[...]

Je doet iets verkeerd! Je gebruikt het verkeerde nummer. Het nummer dat je moet hebben staat onder de batterij. Dus batterij-klepje er af, batterij er uit en daar staat ergens serial no: xxxxx
DIT nummer moet je hebben en invullen. Het MOET dan lukken!!!
Ik heb en die op de sticker, en die onder de batterij geprobeerd. beiden werken niet :S
snap er nu niets meer van...

die onder de accu is een code van 9 karakters, twee letters en 7 cijfers? klopt dat?

[ Voor 9% gewijzigd door TranceSetter op 01-09-2005 01:34 ]

• SamuraiP1zzaCat
  • Laatst online: 07-04 20:21
wat krijg je voor fout dan ?

• TranceSetter
Het serienummer is niet geldig voor het ingevoerde modelnummer.

kan iemand voor mij ff proberen te registreren die het al gelukt is met een jap psp? voeg me even toe op msn ofzo voor de serial no.

Ik neem aan dat ik die gegevens later altijd nog kan veranderen op de site?

M'n e-mail is btw hwoltering@home .nl voor msn

thnx

[ Voor 35% gewijzigd door TranceSetter op 01-09-2005 01:44 ]

• Flatwhite
TranceSetter schreef op donderdag 01 september 2005 @ 01:32:
[...]

Ik heb en die op de sticker, en die onder de batterij geprobeerd. beiden werken niet :S
snap er nu niets meer van...

die onder de accu is een code van 9 karakters, twee letters en 7 cijfers? klopt dat?
Ik heb er even voor het gemak een foto van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/batakan/Got.JPG

• TranceSetter
Flatwhite schreef op donderdag 01 september 2005 @ 01:44:
[...]

Ik heb er even voor het gemak een foto van gemaakt:

[afbeelding]
Jah precies, en die pakt hij dus niet :S

• Flatwhite
TranceSetter schreef op donderdag 01 september 2005 @ 01:47:
[...]

Jah precies, en die pakt hij dus niet :S
Dat is klote! Heb je ook 1004 geprobeerd? Want bij mij pakte hij ook niet, maar ik kreeg de melding dat het "alleen voor aanschaf v.a. 1 sep 2005".

• TranceSetter
Het is ondertussen gelukt. dank aan iedereen die me geholpen heeft!

• 13art
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
Gisteren bij de Bart Smit langs geweest en wat zag ik daar een PSP met zo'n demo disk. Ik was echt verbaasd wat ik daar op zag. Dat zag er echt super strak uit. Mooi scherp beeld. Nu laten ze op zo'n demodisk juist de mooiste stukken zien, maar ik was echt blij verrast.

Misschien dat ik dan toch zo'n PSP in de toekomst ga aanschaffen.... (geld besteed ik nu nog even aan wat andere dingen)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

[Reclame] Dixons in Hoofddorp gaat om 9:00 ipv 9:30 open, ivm de lancering van de PSP. Wees er wel snel bij, op=op (dwz, je moet een paar dagen wachten tot een nieuwe voorraad), er zijn er 17 in voorraad met +/- 12 reserveringen. [/Reclame]

• ElayZ
  • Laatst online: 11-07 17:14
Hehe registreren ging prima @ yourpsp.com B)
Bter sturen ze dat pakket echt op!

[edit] Als ik probeer in te loggen krijg ik:

Inloggen mislukt. Controleer uw e-mailadres en wachtwoord.

(nieuw ww aanvragen lukt wel als ik mn emailadres invul...)

[edit2] iemand al geprobeerd om te reggen met dat onlinegaming?
Want dan moet je een zogenaamde network acces code hebben, maar vlgns mij zit die er alleen bij EU psp's bij natuurlijk...

[ Voor 80% gewijzigd door ElayZ op 01-09-2005 08:32 ]

• mananddog
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:40
gisteren stond hier een melding dat wehkamp een voruit betaling wilde heb ook ff met ze gemaild maar dat klopt dus niet. ze zeiden me alleesn dat het nu een week kan duren voordat ze ze opsturen en dat terwijl ze op dit moment nog op de site hebben staan: nu reserveren is 1 september gamen! volgens mij is de klantenservice gewoon nog in de war want er heeft idd tot gisteren gestaan 1 week levertijd maar dat kwam vast door de pc omdat ze ze niet binnenhadden nog en nu wel, want nu staat er direct levrbaar. Dus die klantenservice is zelf niet helemaal op de hoogte.

hoop ik , als ik er vandaag geen krijg 8)7

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

ElayZ schreef op donderdag 01 september 2005 @ 08:19:
Hehe registreren ging prima @ yourpsp.com met mn jappie psp B)
Bter sturen ze dat pakket echt op!
Mag hopen dat je het niet krijgt. :( Je loopt dus een ander te duperen.!

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• ElayZ
Ow god gaan we dat krijgen, sorry hoor, maar ik heb toch ook gewoon betaald voor mn psp??
Als je kunt registreren is het toch leuk als je spiderman umdtje kunt krijgen, en als jij dan toevallig net te laat bent en dus 'gedupeerd' bent, dan mag je m wel een keertje lenen ok? :+

BTW weet zeker dat al had jij een import psp gehad, dan had je ook geregistreerd, en ga je echt niet zitten denken van oooow ik dupeer een ander.

[ Voor 24% gewijzigd door ElayZ op 01-09-2005 08:36 ]

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Ik denk dat het toch een probleem gaat worden voor Sony dat er te weinig PSP's zijn in Europa.. Als ik lees dat Dixons er maar 17 heeft waarvan 12 reserveringen..

Het wordt toch eens tijd dat Sony Europa eens wat serieuzer gaat nemen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
Hoe maken julllie je psp schoon?

AL die vette vingers,bah!

Wat voor soort doekje, mischien ook nog speciaal spul?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• mananddog
Waarom wordt ik doorgelinkt naar de normale playstation site van nederland als ik nu naar www.yourpsp.nl probeer te gaan? je gaat me toch niet vertellen dat de spiderman umd's op zijn nog voordat de winkels ze officieel mochten verkopen? pruts!

• ElayZ
www.yourpsp.com moet je zijn ;)

• mananddog
kijk eens aan! wat een blunder :)

• ElayZ
Haha, ach, tis nog vroeg :O

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 08:21
Er is 22 augustus een Sony PSP launchparty geweest in het Beatrix Theater hier zou een special pakket te bestellen / te koop zijn voor de bezoekers heeft iemand een idee wat voor een pakket dit was want ik kon er helaas :( niet bij zijn (vakantie).

Verwijderd

was regio code voor films nou al gehackd?? anders kan ik hem straks nog niet afspelen...neem aan dat ze pal versie opsturen..

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Die code heb ik zowieso niks met m'n US psp, kan die umd's toch niet draaien :>

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:26

TDB

El Gravedigger schreef op donderdag 01 september 2005 @ 09:54:
Die code heb ik zowieso niks met m'n US psp, kan die umd's toch niet draaien :>
Dan verkoop je hem toch ?! :+

PSN: TDBtje

• nnndoh
  • Niet online
net voor de mijne betaald bij dixons te schiedam....free record shop had er ook maar 4 en alle 4 al gereserveerd
dixons zou er vandaag meer krijgen, dus als het goed is heb ik hem vanmiddag ook :)

weet niet wat ik met een psp moet, heb al een xbox en een playstation, maar tis echt gewoon een hebbe ding

( kind van 33 jaar ) :*)

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
dat is mijn probleem ook (althans kind van 31 jaar). Wil hem zo graag hebben, ligt er zelfs 1 klaar (met garantie nul dode pixels) speel ps2 en pc en toch... wie helpt mij te overtuigen het WEL/NIET te doen?

• mananddog
Nou krijg net te horen van wehkamp dat mijn psp morgen (2 sept) pas komt. Jezus wat irritant!
net naar de mediamrkt hier in Heerlen gelopen ligt gewoon nog een stapel van een dikke 30 stuks staat niemand bij geen chaos. eigenlijk waren er geen klanten die interesse hadden !? maarja toch 250 euro terwijl ik mijn psp voor 230 heb bij wehkamp dus toch maar 1 dagje wachten dan nog he ;(

trouwens vriend van me stond vanmorgenvroeg al voor de makro te wachten gaat ie eindelijk open stormen ze naar binnen blijkt dat de makro ze nog niet geleverd heefd gekregen, bahbah!

Sony maakt er echt een rotzooi van.

• TDB

TDB

hully schreef op donderdag 01 september 2005 @ 10:25:
dat is mijn probleem ook (althans kind van 31 jaar). Wil hem zo graag hebben, ligt er zelfs 1 klaar (met garantie nul dode pixels) speel ps2 en pc en toch... wie helpt mij te overtuigen het WEL/NIET te doen?
Er zijn zoveel verhalen over de plussen en minnen van een PSP (en DS), even Googlelen zou ik zeggen. Voor wat mijzelf betreft: nog voordat ik een PSP had gezien, ging mijn voorkeur uit naar een DS en niet naar een PSP. TOTDAT ik een PSP van een collega in mijn handen geduwd kreeg...... B) Op basis van dat gevoel heb ik in Juni in Canada een PSP gekocht.

Mijn advies: probeer een PSP bij een familielid/kennis te zien en speel daar even mee. Ik beloof je: je gaat er dan één kopen !!

• hully
TDB schreef op donderdag 01 september 2005 @ 10:31:
[...]

Er zijn zoveel verhalen over de plussen en minnen van een PSP (en DS), even Googlelen zou ik zeggen. Voor wat mijzelf betreft: nog voordat ik een PSP had gezien, ging mijn voorkeur uit naar een DS en niet naar een PSP. TOTDAT ik een PSP van een collega in mijn handen geduwd kreeg...... B) Op basis van dat gevoel heb ik in Juni in Canada een PSP gekocht.

Mijn advies: probeer een PSP bij een familielid/kennis te zien en speel daar even mee. Ik beloof je: je gaat er dan één kopen !!
heb dat klote ding gisteren al in mijn hand gehad en dat is juist het probleem, kolere te mooi om waar te zijn, maar ja, ga ik erop spelen als ik ps2 / pc heb en ga ik films kijken als je dvd met grote breedbeeld hebt staan, maar 1 ding is waar; het is een super ding...

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Gewoon doen!
Je wilt hem graag hebben. Het is een supermooi apparaat. Het is voor mij het meest indrukwekkende stukje speelgoed van de laatste jaren.
Ik heb ook een PS2 en PC voor games, maar speel veruit het meest op mijn PSP. Lekker op de bank, tijdens het koken, op de plee. Overal mee naartoe :)

[ Voor 14% gewijzigd door Shiver23 op 01-09-2005 10:36 ]

PSN: Shiver23

Verwijderd

Je hebt er geen nodig, en het aanbod van spellen is totnutoe nogal gebrekkig, zullen we maar zeggen. Het feit dat er in de Metro vanochtend spellen in de advertentie staan die nog niet uit waren zegt wel genoeg, imo.

Verder de prijs. Als je het omrekent naar ouderwetse harde guldens is het 550(!) Gulden, zonder spel. Beetje veel voor een handheld console met laadtijden meer van die ellende enz.

Ik denk dat je toch wel zonder de zoveelste spiderman/ ridge racer clone kunt, Lumines heb je vast wel een clone voor op de pc.

*edit* ik ben geen psp hater ofzo, ik noem alleen even de redenen op die ik voor mezelf heb bedacht om er geen te kopen. Mijn DS, ps2. xbox en GC staan ook alleen nog maar stof te vangen, en daar hoeft geen PSP nog eens bij.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 10:41 ]

• hully
Shiver23 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 10:34:
[...]

Gewoon doen!
Je wilt hem graag hebben. Het is een supermooi apparaat. Het is voor mij het meest indrukwekkende stukje speelgoed van de laatste jaren.
Ik heb ook een PS2 en PC voor games, maar speel veruit het meest op mijn PSP. Lekker op de bank, tijdens het koken, op de plee. Overal mee naartoe :)
maar ben je ook > 30 ?

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb maandag Metal gear acid besteld bij dvdboxoffice maar het is nog steeds niet verzonden. Ik zie verder ook niet waarom het zo lang duurt. WTF?! Iemand enig idee?

Assume there are no rules and it's one big free for all

• nnndoh
  • Niet online
als ik 50 ben, zal ik nog zulke gadgets kopen .
mijn eerste handheld was een nintendo gameboy..en nu de psp...wereld van verschil

december word ook al een dure maand, dan komt natuurlijk de xbox360
en daarna ook nog eens de ps3

• TDB

TDB

hully schreef op donderdag 01 september 2005 @ 10:33:
[...]

heb dat klote ding gisteren al in mijn hand gehad en dat is juist het probleem, kolere te mooi om waar te zijn, maar ja, ga ik erop spelen als ik ps2 / pc heb en ga ik films kijken als je dvd met grote breedbeeld hebt staan, maar 1 ding is waar; het is een super ding...
Even snel een spelletje spelen is erg relaxed (op naar de volgende gold medal bij WipeOut) en de vlucht Vancouver - Amsterdam ging erg snel dankzij mijn PSP 8)
for the record: ik ben >30 jaar.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik ben 24. Maar maakt het veel uit?
Mijn baas van ~40 was bijv. ook enorm onder de indruk.

• mananddog
Alpha-sphere schreef op donderdag 01 september 2005 @ 10:50:
Ik heb maandag Metal gear acid besteld bij dvdboxoffice maar het is nog steeds niet verzonden. Ik zie verder ook niet waarom het zo lang duurt. WTF?! Iemand enig idee?
schijnt bij dvdboxoffice altijd lang te duren, maar ze zijn wel het goedkoopste! heb geleen dat sommige bestellingen 6 weken op zicht laten wachten, maar ze schrijven het bedrag pas af wanneer het wordt verzonden.

• chrislakenvelt
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 23:08
Zo, mijn PSP is ook binnen. Geen dooie pixels en het regristreren op yourpsp.com ging ook soepel.
ik ben weer blij :Y)

• Blaurens
  • Laatst online: 00:09
Arg! Lees ik een review van virtua tennis, staat er onderop de pagina: Note: this game will not run without the PSP firmware being 1.52 or higher. The 1.52 firmware is included on the disk.

Nou ben ik dus _NIET_ van plan mijn precious 1.50 te upgraden naar de evil 1.52. Weet iemand of ze stiekem in de review bedoelen dat hij het niet doet op 1.0 versies, en hij dus naar 1.5 moet, of dat hij echt 1.52 moet hebben?

Als het 'echt' 1.52 moet zijn, weet iemand dan of hij ook werkt met de versie-changer?

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Blaurens schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:23:
Arg! Lees ik een review van virtua tennis, staat er onderop de pagina: Note: this game will not run without the PSP firmware being 1.52 or higher. The 1.52 firmware is included on the disk.

Nou ben ik dus _NIET_ van plan mijn precious 1.50 te upgraden naar de evil 1.52. Weet iemand of ze stiekem in de review bedoelen dat hij het niet doet op 1.0 versies, en hij dus naar 1.5 moet, of dat hij echt 1.52 moet hebben?

Als het 'echt' 1.52 moet zijn, weet iemand dan of hij ook werkt met de versie-changer?
Bij mij doet hij het wel. (1.5) Ik heb wel de version changer gebruikt en hem op 2.0 staan. Met version op 1.5 nog niet geprobeerd.

Verwijderd

Ik hoop dat me sandisk 1gb morgen binnenkomt. Dan kan ik eens goed gebruik gaan maken van mijn 1.50 :) Ben zeer benieuwd of virtua tennis net zo lekker speelt als op de kast.

Ben ook zeer benieuwd naar pro evolution, moet wel zo heerlijk zijn om dat overal te kunnen spelen. Als ze dan ook nog Breath of fire 3 in het engels uitbrengen ben ik zo'n beetje de gelukkigste man op deze wereld :) Mijn 2 favoriete spellen overal kunnen spelen.

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Geld de 3 voor de prijs van 2 actie nog bij de FRS?

Verwijderd

Xiqum schreef op donderdag 01 september 2005 @ 09:52:
Er is 22 augustus een Sony PSP launchparty geweest in het Beatrix Theater hier zou een special pakket te bestellen / te koop zijn voor de bezoekers heeft iemand een idee wat voor een pakket dit was want ik kon er helaas :( niet bij zijn (vakantie).
Het dealerpakket bestond uit de volgende dingen:

* PSP Value Pack
* WipeOut Pure
* Hitch film UMD
* Up in Smoke muziek UMD
* Memory stick 512 MB
* Spiderman film UMD (na registratie)

Dit alles kon besteld worden voor 250 euro

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:43

Aidix

Geluidspietlut

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 10:38:
ik ben geen psp hater ofzo, ik noem alleen even de redenen op die ik voor mezelf heb bedacht om er geen te kopen. Mijn DS, ps2. xbox en GC staan ook alleen nog maar stof te vangen, en daar hoeft geen PSP nog eens bij.
Mijn DS en andere consoles staan ook stof te vangen (behalve de SNES met Crono Trigger :>)
De DS omdat er geen fluit qua leuke spellen voor te krijgen is, net als de PSP. Gelukkig komen binnenkort een paar leuke spellen uit.

De PSP echter staat als enige elke dag aan. En om de eenvoudige rede dat je met de PSP meer kan dan spelletjes spelen. Ik ga binnenkort een paar weken op vakantie, de PSP gaat mee met 11 uur video. De DS mag thuisblijven. Juist daarom is het zo'n goede keus.

• Xiqum
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:29:
Het dealerpakket bestond uit de volgende dingen:

* PSP Value Pack
* WipeOut Pure
* Hitch film UMD
* Up in Smoke muziek UMD
* Memory stick 512 MB
* Spiderman film UMD (na registratie)

Dit alles kon besteld worden voor 250 euro
Thanks, ik heb net even naar mijn werk gebeld en zo'n pakket licht volgende week voor me klaar _/-\o_

[Reclame]
Mocht je in Zwolle niet meer aan en PSP kunnen komen bij de Intertoys hebben ze er nog 20 wat ik hoorde voor zo'n 247 euro (onder voorbehoud uiteraard)
[/Reclame]

[ Voor 17% gewijzigd door Xiqum op 01-09-2005 11:42 ]

• TDB

TDB

Faust schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:27:
Geld de 3 voor de prijs van 2 actie nog bij de FRS?
Is geldig tot en met 2 oktober http://www.freerecordshop.nl/shop/content/akties/gamefolder/

• mananddog
[quote]Xiqum schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:41:
Thanks, ik heb net even naar mijn werk gebeld en zo'n pakket licht volgende week voor me klaar _/-\o_
[quote]

damn Xiqum, kun er niet ook een voor mij bestellen :)

• Convoy
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

hier nog een happy PSP bezitter, zojuist mn PSP + 4 games (Ridge Racer/DTM2/F1 Grand Prix en Ape Academy) opgehaalt bij dixons en zonder reservering nog wel >:) ben nu aan het werk, maar kan niet wachten tot het pauze is, ff lekker gamuh :7

• TDB

TDB

freekweb schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:46:
hier nog een happy PSP bezitter, zojuist mn PSP + 4 games (Ridge Racer/DTM2/F1 Grand Prix en Ape Academy) opgehaalt bij dixons en zonder reservering nog wel >:) ben nu aan het werk, maar kan niet wachten tot het pauze is, ff lekker gamuh :7
Ridge Racer/DTM2/F1 Grand Prix ?! Succes met racen :*)

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
Shiver23 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:24:
[...]

Bij mij doet hij het wel. (1.5) Ik heb wel de version changer gebruikt en hem op 2.0 staan. Met version op 1.5 nog niet geprobeerd.
Bij mij doet ie het gewoon op een 1.5 :)

• Xiqum
damn Xiqum, kun er niet ook een voor mij bestellen :)
Nee helaas niet het is zeker een giga aanbieding :9

• Blaurens
  • Laatst online: 00:09
Donnie Darko schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:48:
[...]

Bij mij doet ie het gewoon op een 1.5 :)
Mooi! Nou hopen dat dvdboxoffice misschien toch besluit om hem snel op te sturen (lees net pas dat ze nogal traag zijn). Is het misschien een idee om in de TS online shops en ervaringen daarmee te posten?

[ Voor 1% gewijzigd door Blaurens op 01-09-2005 12:06 . Reden: Typo ]

• Convoy
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

TDB schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:47:
[...]

Ridge Racer/DTM2/F1 Grand Prix ?! Succes met racen :*)
juh grote race fan hiero, dus gaat helemaal goed komuh >:)

• TDB

TDB

freekweb schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:57:
[...]

juh grote race fan hiero, dus gaat helemaal goed komuh >:)
Dan ga je vast WipeOut Pure binnenkort kopen ! Super spel !!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
maaruh, waar hebben ze de beste aanbieding?

of mag ik dat hier niet vragen :X

Verwijderd

Bartsmit zijn de games 44 euro, scheeld toch wel weer :P www.bartsmit.nl

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Blaurens schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:23:

Wat een crock of shit. Werkt anders prima hier onder 1.5 :)
En yoshihiro mag wel 's op de proppen komen met z'n downgrade exploit.

[ Voor 5% gewijzigd door prototype op 01-09-2005 12:24 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.