T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten

Pagina: 1 ... 10 ... 34 Laatste
Acties:
  • 141.575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met 'pingelen' bij de t-mobile klantenservice ?
Dus als je abbo 25 + 9,50 is, of het mogelijk is 23 + 8,50 te betalen ?
Zomaar even ter info ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
DaannO schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:44:
[...]

Dit klopt jammer genoeg. Alleen diegene die een al een oude pit abo hadden, blijven de optie wel houden.
Wat is in deze context de definitie van oud? Is een PIT-abbo dat op 14 Juni is ingegaan oud? Ik hoop namelijk van wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-03-2024
TommyboyNL schreef op maandag 17 juli 2006 @ 17:24:
[...]

Wat is in deze context de definitie van oud? Is een PIT-abbo dat op 14 Juni is ingegaan oud? Ik hoop namelijk van wel :D
Oude abonnees met PIT (aansluitdatum voor 1 juli) kunnen nog gebruik maken van een hotspot.
of te wel, je hebt geluk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:24:
Iemand ervaring met 'pingelen' bij de t-mobile klantenservice ?
Dus als je abbo 25 + 9,50 is, of het mogelijk is 23 + 8,50 te betalen ?
Zomaar even ter info ?
Ja dit kan, gewoon even de klantenservice bellen. Die regelen dat dan verder voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik heb van de t-mobile te horen gekregen dat je pit nu met elk toestel kan aansluiten zonder moeilijk te doen. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:31
DaannO schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:05:
Ik heb van de t-mobile te horen gekregen dat je pit nu met elk toestel kan aansluiten zonder moeilijk te doen. Kan iemand dit bevestigen?
Is al eerder voorbij gekomen; zoek en gij zult vinden: nils7 in "T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbe..."

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat er een aantal mensen op dit forum zijn die een PIT abonnement gebruiken met een SonyEricsson W810I...

Even een vraagje, kan ik met een PIT abonnement onbeperkt gebruik maken van mijn pop3 e-mailclient die in de W810I ingebakken zit?

Alvast bedankt voor de reacties.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:55

xon

jasperv525 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 17:37:
[...]

Oude abonnees met PIT (aansluitdatum voor 1 juli) kunnen nog gebruik maken van een hotspot.
of te wel, je hebt geluk ;)
maaahaar..is het niet zo dat je als je contractperiode is afgelopen en je deze gaat verlengen je weer een nieuw contract aangaat en je dan dus de huidige voorwaarden aangaat..

Overigens geldt dit geintje ook bij de nieuwe regeling van T-mobile dat je per minuut gaat betalen. Ik betaal nu bv nog per seconde en als ik in oktober mijn abbo verleng betaal ik dus voor 3 seconde eigenlijk 1 minuut.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:55:
Ik lees dat er een aantal mensen op dit forum zijn die een PIT abonnement gebruiken met een SonyEricsson W810I...

Even een vraagje, kan ik met een PIT abonnement onbeperkt gebruik maken van mijn pop3 e-mailclient die in de W810I ingebakken zit?
Als deze gebruik maakt van de GPRS verbinding (waar ik wel van uit ga) dan wel. PIT is niks meer dan onbeperkt kunnen GPRS-en (en geknepen UMTS voor de toestellen die dit ondersteunen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:10:
[...]

Overigens geldt dit geintje ook bij de nieuwe regeling van T-mobile dat je per minuut gaat betalen. Ik betaal nu bv nog per seconde en als ik in oktober mijn abbo verleng betaal ik dus voor 3 seconde eigenlijk 1 minuut.. 8)7
Heb je het nu over Relax of Flex, want ik heb 400 Relax, 1 seconden bellen en je betaald 1 seconden. Maar bij Flex heb je soort beltegoed dus daar is het geloof ik wel 1 seconden bellen, 1 minuut eraf, en na de 1e minuut per seconden. Corrigeer mij als ik fout zit, maar dit is de wel bekende 'bundel-oplichting' in mijn ogen. Tevens de reden dat ik zweer bij Relax bundels, deze daar veel goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je PIT dan gebruiken op de w810? ik had met t-mobile gebeld en ze zeidne dat het alleen voor smartphones was, wan tik zou het graag op mn E900 willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 14:59
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:01:
hoe kan je PIT dan gebruiken op de w810? ik had met t-mobile gebeld en ze zeidne dat het alleen voor smartphones was, wan tik zou het graag op mn E900 willen!
E900 kan ook gewoon... sommige collega's van me weten het helaas niet...
Probeer morgen eens ik ben er tot 21u ;)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 07:57
Met hoeveel damens en heren zitten jullie daar eigenlijk? Dat is altijd wat ik mij afvraag wanneer ik met een provider bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Binnetie schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 08:56:
Met hoeveel damens en heren zitten jullie daar eigenlijk? Dat is altijd wat ik mij afvraag wanneer ik met een provider bel.
Eh er zijn zo'n 300 mensen werkzaam bij ons maar die werken er niet allemaal te gelijk en is verdeeld over 1ste lijns en backoffice ;) aangaande klantenservice he... er werken er nog wel meer hiero hoor oa. marketing enzo maar 300 mensen ongeveer met een headsetje op ;)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:07
nils7 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:48:
[...]

Eh er zijn zo'n 300 mensen werkzaam bij ons maar die werken er niet allemaal te gelijk en is verdeeld over 1ste lijns en backoffice ;) aangaande klantenservice he... er werken er nog wel meer hiero hoor oa. marketing enzo maar 300 mensen ongeveer met een headsetje op ;)
Aangezien jij er werkt, weet jij dan of het volgende mogelijk is voor mij:
Ik betaal nu 32,50 Flex (30 euro flex en 2,50sms voordeel bundel) om dit om te laten zetten naar 25 euro flex en 2,50 voordeelbundel en 9,50 voor dat internet.
Dan betaal ik jullie nog steeds meer als mijn oude abbo maar zijn we allebei tevreden :D
Ik heb Qtek8310 (los gekocht en los abbo bij jullie) en vroeg me ook af of daar al een knappe VoIP client voor beschikbaar is?

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 21-07-2006 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Je kan geen bundel omlaag tijdens contractrperiode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-10 02:27
@Nils7: Met flex wel, na 6 maanden...

Ontopic: Ik vind eigenlijk dat er een t-mobile PIT+ moet komen, die geknepen is op 128kb/s ipv 64kb/s en ook edge ondersteund. Daar zou ik dan opzich best een paar euro per maand meer voor willen betalen. Weet iemand (een insider misschien?) of t-mobile dit binnen afzienbare tijd gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Silvos schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 01:06:
@Nils7: Met flex wel, na 6 maanden...

Ontopic: Ik vind eigenlijk dat er een t-mobile PIT+ moet komen, die geknepen is op 128kb/s ipv 64kb/s en ook edge ondersteund. Daar zou ik dan opzich best een paar euro per maand meer voor willen betalen. Weet iemand (een insider misschien?) of t-mobile dit binnen afzienbare tijd gaat doen?
Ja flex kan eenmalig omlaag na een half jaar.
Er komt geen EDGE dat weet ik wel! Misschien dat er een bundel komt maar dan met UMTS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:17
Hoe komt iedereen daar toch op? Dat stond ook al in het TyTN topic. Dat staat er namelijk helemaal niet:
Met de bijgeleverde prepaid-SIM-kaart krijgt u een tegoed van €5. Met de opwaardeervoucher voegt u hier nog eens €10 aan toe, goed voor circa 75 webpagina's of 200 e-mails. Zo maakt u makkelijk en vrijblijvend kennis met Web 'n' Walk.
Kortom ze smeren je een prepaid kaartje aan, onder het mom van even Web 'n Walk uitproberen tegen de hoge prepaidtarieven. De dienst is verder hetzelfde, je betaalt nu alleen per 10 kb en anders is het onbeperkt tegen een tientje per maand.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16

itarix

404 soul not found

ik vraag me af of je met een belletje naar T-mobile kunt regelen dat je inplaats van n flex30 (30 euro) met 39,95 bijbetalen voor MDA vario je ook kunt regelen dat je n Flex 20 (20 euro) + PIT neemd a 29,50 per maand. + MDA vario voor 39,95
die 6 euro die ze dan mislopen ben ik dan eventueel wel bereid om bij te betalen :Y)
de vraag is... kan dit? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ianz schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:19:
ik vraag me af of je met een belletje naar T-mobile kunt regelen dat je inplaats van n flex30 (30 euro) met 39,95 bijbetalen voor MDA vario je ook kunt regelen dat je n Flex 20 (20 euro) + PIT neemd a 29,50 per maand. + MDA vario voor 39,95
die 6 euro die ze dan mislopen ben ik dan eventueel wel bereid om bij te betalen :Y)
de vraag is... kan dit? >:)
Ik heb een Flex 20 met MDA Vario (gratis) + PIT voor elkaar gekregen (en ik betaal maar 9,95 voor m'n Flex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MissingDog schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:23:
[...]

Ik heb een Flex 20 met MDA Vario (gratis) + PIT voor elkaar gekregen (en ik betaal maar 9,95 voor m'n Flex)
Het kan dus wel, dat is iig mooi om te weten :)

Even een semi-offtopic vraagje:
Waarom zou je kiezen voor een Flex ipv een Relax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:43:
[...]

Het kan dus wel, dat is iig mooi om te weten :)

Even een semi-offtopic vraagje:
Waarom zou je kiezen voor een Flex ipv een Relax?
Flex kan goedkoper uitvallen als je wat belt/smst.
Relax vind ik beter om te bellen, 1 sec bellen is 1 sec geen 1 minuut van je bundel af. Tevens goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

[...]

dat is heel mooi maar wat wel redelijk belangrijk is is hoeveel jaar je hebt gedaan bij mij gaat het om 1 jaar. en hoe heb je het precies aangepakt? gewoon t-mobile gebeld of gemaild?

en ik neem flex omdat bij relax sms buiten de bundel valt

[ Voor 8% gewijzigd door itarix op 24-07-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik Web'n'Walk instellen op mijn laptop via bluetooth? Ik weet dat de AP "internet" moet zijn, user/pass "tmobile". Nou kan ik kiezen uit 2 nummers om te bellen, *99# en *91#, de eerst werkt, de 2e reageerd niet.

Ik heb uit deze post wat informatie gehaald, maar het is me niet helemaal duidelijk waar ik zoiets zou kunnen instellen.

Ik heb een SE w810i icm TMob Flex20 + W'n'W, WIDCOMM BT (geintegreerd in mn HP laptop, met laatste HP drivers). Heb ik om het AP in te stellen andere software nodig, of kan het dmv een standaard instelling "ergens"?

Niet dat ik dmv een verkeerde instelling op kosten gejaagd wordt. :+
Ik heb het dus werkend zonder ergens de AP ingevuld te hebben, dmv nummer *99#, maar wil het even zeker weten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:43:
Hoe kan ik Web'n'Walk instellen op mijn laptop via bluetooth? Ik weet dat de AP "internet" moet zijn, user/pass "tmobile". Nou kan ik kiezen uit 2 nummers om te bellen, *99# en *91#, de eerst werkt, de 2e reageerd niet.

Ik heb uit deze post wat informatie gehaald, maar het is me niet helemaal duidelijk waar ik zoiets zou kunnen instellen.

Ik heb een SE w810i icm TMob Flex20 + W'n'W, WIDCOMM BT (geintegreerd in mn HP laptop, met laatste HP drivers). Heb ik om het AP in te stellen andere software nodig, of kan het dmv een standaard instelling "ergens"?

Niet dat ik dmv een verkeerde instelling op kosten gejaagd wordt. :+
Ik heb het dus werkend zonder ergens de AP ingevuld te hebben, dmv nummer *99#, maar wil het even zeker weten.
Het is niet de bedoeling om via WnW te gaan internetten via je laptop. Neem dan Internet Totaal dat gaat een stuk sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 19:55

GraasGast

Analogue Heaven

Ja, maar weet je wat dat kost?

Oja, jij werkt bij T-mobile, dan weet je dat. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nils7 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:44:
Het is niet de bedoeling om via WnW te gaan internetten via je laptop. Neem dan Internet Totaal dat gaat een stuk sneller!
Dit klinkt niet als een tweaker, meer als een marketingstunt :+
offtopic:
Het is niet de bedoeling om daar over te steken. Het is niet de bedoeling om op het gras te lopen. Het is niet de bedoeling om die CD te copyeren. Het is niet de bedoeling om ........ . Welke rechten hebben we nog als consument? Ik neem een product af, en wat ik er mee doe is mijn zaak. Als ik een frietje koop mag ik die toch ook direct de plullenbak ingooien zonder een hap te nemen? Dat is en blijft mijn keuze wat ik met mijn product doe.

Als ik wil internetten neem ik wel een adsl/sdsl/glasvezel verbinding, WnW is daar echt te traag voor, maar wat is er mis met email op mijn laptop ipv ontvangen op mijn GSM? Verbindingstechnisch trekt dat geen enkele BIT extra over de lijn, of ik het nou op mijn GSM laat binnenkomen, of op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
GraasGast schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:01:
Ja, maar weet je wat dat kost?

Oja, jij werkt bij T-mobile, dan weet je dat. :p
Ik houd jullie netjes op de hoogte.... met nieuws etc. heb dat de afgelopen keer toen het verandert is ook gedaan... :+
Wil ook wel enkele vragen beantwoorden hoor aangezien de meeste hier mijn collega's in twijfel trekken (ook uit andere topics) :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-10 12:43

netblade

Sunrise

Dan heb ik een vraag ^^.

Er zit geen limiet op W&W wat ik begreep, nu ben ik een arme HBO student die net zijn telfort edge abo vrolijk de deur uit gegooid heeft wegens slechte verbindingen/dekking/capaciteit.

Nu heb ik dus een dualsim van T-Mobile, 1 in mijn vario, en 1 in dat EDGE kaartje van telfort.

Als ik nu een losse W&W kaart koop (PCCard dus), en daar mijn sim in doe, is dit dan tegen de regels van T-Mobile? Want in huis heb ik sowieso geen dekking(UMTS), het gaat eerder om de tijd dat ik onderweg naar school ben.

En weet jij of ze ook daadwerkelijk de boel gaan cappen? Want ik ken dat, soms wordt dat enkel als bangmakerij gebruikt, want iedereen die ik ken gebruikt W&W enkel bij zijn/haar telefoon, en dan nog sporadisch.

Want ik zou best wel een 10tje extra willen betalen voor een wat hogere lijn (20kb/s is prima om op te internetten voor school en studie, kun je studenten mee trekken).

Sowieso denk ik dat sommige mensen (net als nu al bij mijn werkgever en Vodafone gebeurt) in boederijen zonder mogelijkheid tot adsl of kabel, af en toe een UMTS abo wordt afgesloten om zo toch goedkoper het internet op te kunnen, vind je ook niet?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
netblade schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:20:
Dan heb ik een vraag ^^.

Er zit geen limiet op W&W wat ik begreep, nu ben ik een arme HBO student die net zijn telfort edge abo vrolijk de deur uit gegooid heeft wegens slechte verbindingen/dekking/capaciteit.

Nu heb ik dus een dualsim van T-Mobile, 1 in mijn vario, en 1 in dat EDGE kaartje van telfort.

Als ik nu een losse W&W kaart koop (PCCard dus), en daar mijn sim in doe, is dit dan tegen de regels van T-Mobile? Want in huis heb ik sowieso geen dekking(UMTS), het gaat eerder om de tijd dat ik onderweg naar school ben.

En weet jij of ze ook daadwerkelijk de boel gaan cappen? Want ik ken dat, soms wordt dat enkel als bangmakerij gebruikt, want iedereen die ik ken gebruikt W&W enkel bij zijn/haar telefoon, en dan nog sporadisch.

Want ik zou best wel een 10tje extra willen betalen voor een wat hogere lijn (20kb/s is prima om op te internetten voor school en studie, kun je studenten mee trekken).

Sowieso denk ik dat sommige mensen (net als nu al bij mijn werkgever en Vodafone gebeurt) in boederijen zonder mogelijkheid tot adsl of kabel, af en toe een UMTS abo wordt afgesloten om zo toch goedkoper het internet op te kunnen, vind je ook niet?
Kijk op zich zijn er geen problemen met een netwerk kaart... wel als je dit als primair internet "gebeuren" (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) gebruikt. En dan dus 2 a 3 GB per dag weg tikt. Dat lukt je op een telefoon niet en op het moment van afsluiten, sluit je dit af aan de hand van de voorwaarden die dan gelden waaronder enkel op de telefoon te gebruiken.

Officieel mag het niet maar houd je het binnen de perken zoals max 20MB per dag ofzo dan is er geen vuiltje aan de lucht denk ik aangezien een die-hard surfer met een telefoon dat ook wel zou kunnen halen!

En voor diegene die zegt dat we het niet kunnen zien, we kunnen het wel zien en heb het zelf ook gezien DAT we het kunnen zien ;)

Eventuele leuke toevoeging.
Ik weet dat T-Mobile duitsland al in haar land onbeperkt bellen en internetten aanbied op UMTS snelheid voor 1 vaste prijs (sms'en weet ik niet of dat erin zit). En ik weet ook niet of het er al is, zo niet dan komt dat er wel. En ik neem aan dat dit uiteindelijk ook in Nederland wel ingevoerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Wow ik ben al blij als ik de 60MB in een maand haal :|.
Het is wel handig om die snelheid te hebben, maar dan gebruik je het eerder als je gewoon snel een programmatje of een remote desktop naar huis wilt hebben.
Maar 3GB per dag, dat is inderdaad primair internet gebruik.

Hmm als jij zegt dat niemand er een probleem mee heeft, dan ga ik morgen denk ik een web and walk card halen bij 1 van je collega's in de store, at least, ik neem aan dat ze die kaarten wel op voorraad hebben.
300 eurotjes, best een bak geld, maarja, dat ding is voorbereid op de toekomst, en voor die 9,50 per maand hoef ik niet te huilen :).

Thanks for your info :).
nils7 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:41:
[...]

Kijk op zich zijn er geen problemen met een netwerk kaart... wel als je dit als primair internet "gebeuren" (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) gebruikt. En dan dus 2 a 3 GB per dag weg tikt. Dat lukt je op een telefoon niet en op het moment van afsluiten, sluit je dit af aan de hand van de voorwaarden die dan gelden waaronder enkel op de telefoon te gebruiken.

Officieel mag het niet maar houd je het binnen de perken zoals max 20MB per dag ofzo dan is er geen vuiltje aan de lucht denk ik aangezien een die-hard surfer met een telefoon dat ook wel zou kunnen halen!

En voor diegene die zegt dat we het niet kunnen zien, we kunnen het wel zien en heb het zelf ook gezien DAT we het kunnen zien ;)

Eventuele leuke toevoeging.
Ik weet dat T-Mobile duitsland al in haar land onbeperkt bellen en internetten aanbied op UMTS snelheid voor 1 vaste prijs (sms'en weet ik niet of dat erin zit). En ik weet ook niet of het er al is, zo niet dan komt dat er wel. En ik neem aan dat dit uiteindelijk ook in Nederland wel ingevoerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let T-Mobile daar dan zo goed op? Ze kwamen er bij mij pas achter dat ik niet eens als klant geregistreerd stond toen ik belde om een PIT abo af te sluiten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:42:
Let T-Mobile daar dan zo goed op? Ze kwamen er bij mij pas achter dat ik niet eens als klant geregistreerd stond toen ik belde om een PIT abo af te sluiten :X
Fouten komen voor waar mensen werken dat helaas wel.

Tuurlijk wordt daar op gelet op een mast kunnen maar een max. aantal logins komen om te bellen, sms'en, internetten ed. Als je veel internet houd je dus een plekje bezet dus hoe sneller iemand er vanaf is hoe meer andere mensen er gebruik van kunnen maken... dus zijn ze er wel bij gebaat om mensen die tenonrechte veel data snoepen en dus veel tijd spenderen op het bezet houden van de lijn om die op de vingers te tikken want als jij enkel internet op een QVGA beeldschermpje dan is het enkel even snel wat opzoeken, msn'en of hoogstens wat email-on-the-road binnen halen meer niet.

[ Voor 48% gewijzigd door nils7 op 26-07-2006 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
nils7 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 01:15:
[...]
Fouten komen voor waar mensen werken dat helaas wel.

Tuurlijk wordt daar op gelet op een mast kunnen maar een max. aantal logins komen om te bellen, sms'en, internetten ed. Als je veel internet houd je dus een plekje bezet dus hoe sneller iemand er vanaf is hoe meer andere mensen er gebruik van kunnen maken... dus zijn ze er wel bij gebaat om mensen die tenonrechte veel data snoepen en dus veel tijd spenderen op het bezet houden van de lijn om die op de vingers te tikken want als jij enkel internet op een QVGA beeldschermpje dan is het enkel even snel wat opzoeken, msn'en of hoogstens wat email-on-the-road binnen halen meer niet.
Ehm kicken jullie nou mensen die veel data snoepen of die lang een 'plekje' bezet houden. Wat is dan jullie criteria om mensen te kicken en krijgen deze mensen daar bericht van? Als ik de 24/7 nou online ben met msn, hou ik dan ook een plekje bezet? Zo als ik jou tekst lees hou ik al een plekje bezet als ik een GPRS verbinding opzet.

Lijkt mij niet dat je dienste als push mail aanbied als daarbij je gprs verbinding gekicked wordt als je er te lang op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

DeOS schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 07:12:
[...]

Ehm kicken jullie nou mensen die veel data snoepen of die lang een 'plekje' bezet houden. Wat is dan jullie criteria om mensen te kicken en krijgen deze mensen daar bericht van? Als ik de 24/7 nou online ben met msn, hou ik dan ook een plekje bezet? Zo als ik jou tekst lees hou ik al een plekje bezet als ik een GPRS verbinding opzet.

Lijkt mij niet dat je dienste als push mail aanbied als daarbij je gprs verbinding gekicked wordt als je er te lang op zit.
Je zult geen 24/7 data versturen, en dan nog, die 100bytes zal hun ook niks boeien eigenlijk.
Het gaat er eerder om dat ze tegen die downloaders zijn, die graag met newsgroups rotzooien en daarvoor maar het UMTS netwerk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Begrijp ik het goed dat je nu dus voor je Flex 9,95 betaalt? En daarnaast PIT voor het normale tarief?
En je hebt de Vario gratis? De Flex 20 kost normaal toch 20 Eur? Hoe heb je dit dan voor elkaar gekregen? Bellen/ shop?

Ik wil namelijk ook voor een Flex 20 gaan. Het liefst met PIT. Zou mij ongeveer 10 Eur schelen per maand zoals jij het hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het 1 jarig is, en zonder extra bijbetaling dan sluit ik ook een abbo af.
Dat is dan geen geld ! ( 20 x 12 = 240 euro )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik verbruik met gemak 3 GB per maand. Ik heb continu msn messenger aan staan. Mijn mail wordt gesynchroniseerd met 4 mail servers, ik heb geregeld een RDP sessie met mijn server thuis omdat ik geregeld systemen van klanten overneem en applicaties draai die niet op mijn Qtec draaien. En ik draai een webradio. T-mobile kan en mag geen beperking leggen op de tijd die je verbonden bent met PIT. Je hebt een contract waarin je een onbeperkte dataverbinding is aangeboden. Met enkel een bandbreedte beperking. Ik krijg het product dat in mijn contract aangegeven staat. Daar gaat T-Mobile echt niet in snijden. Ze zouden gek zijn, dat geeft mij het recht het contract te ontbinden. Dat kost ze meer dan het ze ooit zou kunnen opleveren. Fair use is een verkapte manier om te zeggen: Je gedraagt je zoals wij dat van je verwachten, doe je dit niet dan nemen wij maatregelen ook al hebben wij geen poot om op te staan. Er is geen rechter die je in het ongelijk zou stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-10 22:09
Mwoh, tot er duidelijk geen sprake meer is van fair use. Als jij 24 uur per dag op volle snelheid aan het downloaden bent dan heb ik zo'n vermoeden dat zo'n fair use clausule wel hard te maken is :)

Maar idd, bij normaal (ook zwaar) gebruik mag het geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
DeOS schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 07:12:
[...]

GPRS is juist data verzenden op de momenten wanneer nodig... er zijn met msn of email gewoon dode punten dus houd je geen gesprek bezet... ga je een film downloaden of weet ik het wat ben je daar gewoon bijna een hele dag mee bezig (op GPRS) en buiten dat je je laadsnoer dan zeker nodig zult hebben houd je wel heel de dag een lijn bezet, daar is het meer voor.
Seth_Chaos schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:04:
Ik verbruik met gemak 3 GB per maand. Ik heb continu msn messenger aan staan. Mijn mail wordt gesynchroniseerd met 4 mail servers, ik heb geregeld een RDP sessie met mijn server thuis omdat ik geregeld systemen van klanten overneem en applicaties draai die niet op mijn Qtec draaien. En ik draai een webradio. T-mobile kan en mag geen beperking leggen op de tijd die je verbonden bent met PIT. Je hebt een contract waarin je een onbeperkte dataverbinding is aangeboden. Met enkel een bandbreedte beperking. Ik krijg het product dat in mijn contract aangegeven staat. Daar gaat T-Mobile echt niet in snijden. Ze zouden gek zijn, dat geeft mij het recht het contract te ontbinden. Dat kost ze meer dan het ze ooit zou kunnen opleveren. Fair use is een verkapte manier om te zeggen: Je gedraagt je zoals wij dat van je verwachten, doe je dit niet dan nemen wij maatregelen ook al hebben wij geen poot om op te staan. Er is geen rechter die je in het ongelijk zou stellen.
Dat is 1GB per dag... dat is ZEER hoog verbruik, en jij gebruikt enkel je telefoon (geen laptop erbij)?
En BTW zijn de voorwaarden voor PIT wel enkel op de telefoon te gebruiken niet op een laptop.

Even een quote van de website:

Onbeperkt écht Internet op je mobiele telefoon
E-mailen, surfen, Googlen of MSN-en waar en wanneer het jou uitkomt.

Wat is Web ‘n’ Walk
Web ‘n’ Walk is een internetabonnement, waarmee je in Nederland voor een vast bedrag per maand onbeperkt kunt surfen, e-mailen en MSN-en. Hiervoor moet je wel in het bezit zijn van een toestel dat geschikt is om mobiel te internetten (bijvoorbeeld een MDA of SDA toestel). Web ‘n’ Walk is geldig voor gebruik van internet via GPRS in Nederland.

Je kunt op twee manieren met je mobiele telefoon op internet:

T-Mobile Web ’n’ Walk voor een vast bedrag per maand
T-Mobile Starttarief, je betaalt per minuut of per MB

en

Internet Totaal Plus
Medewerkers die gebruik willen maken van mobiel breedbandinternet, bijvoorbeeld voor het downloaden van grote bestanden, zijn het voordeligst uit met het abonnement Internet Totaal Plus. Hiermee kunt u bijvoorbeeld grote presentaties binnenhalen met een snelheid tot 1,8 MB per seconde. Met Internet Totaal Plus kunt u ook gebruikmaken van T-Mobile HotSpot.

Internet Totaal
Als u veel gebruik wilt maken van mobiel internet op uw laptop, dan is Internet Totaal het meest geschikt. Voor een vast bedrag per maand kunt u onbeperkt data downloaden met een snelheid tot 384 KB per seconde. Met Internet Totaal kunt u ook gebruikmaken van T-Mobile HotSpot.

Pocket Internet Totaal
Medewerkers die mobiel willen e-mailen of internetten met een SDA of MDA of andere smartphones, kunnen dat onbeperkt met het abonnement Pocket Internet Totaal. Pocket Internet Totaal is geschikt voor GPRS- en UMTS-toestellen. Bij gebruik van Pocket Internet Totaal in combinatie met UMTS en HSDPA is de snelheid beperkt.

[ Voor 63% gewijzigd door nils7 op 26-07-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
nils7 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:46:
[...]

GPRS is juist data verzenden op de momenten wanneer nodig... er zijn met msn of email gewoon dode punten dus houd je geen gesprek bezet... ga je een film downloaden of weet ik het wat ben je daar gewoon bijna een hele dag mee bezig (op GPRS) en buiten dat je je laadsnoer dan zeker nodig zult hebben houd je wel heel de dag een lijn bezet, daar is het meer voor.

[...]

Dat is 1GB per dag... dat is ZEER hoog verbruik, en jij gebruikt enkel je telefoon (geen laptop erbij)?
En BTW zijn de voorwaarden voor PIT wel enkel op de telefoon te gebruiken niet op een laptop.

Even een quote van de website:

Onbeperkt écht Internet op je mobiele telefoon
E-mailen, surfen, Googlen of MSN-en waar en wanneer het jou uitkomt.

Wat is Web ‘n’ Walk
Web ‘n’ Walk is een internetabonnement, waarmee je in Nederland voor een vast bedrag per maand onbeperkt kunt surfen, e-mailen en MSN-en. Hiervoor moet je wel in het bezit zijn van een toestel dat geschikt is om mobiel te internetten (bijvoorbeeld een MDA of SDA toestel). Web ‘n’ Walk is geldig voor gebruik van internet via GPRS in Nederland.

Je kunt op twee manieren met je mobiele telefoon op internet:

T-Mobile Web ’n’ Walk voor een vast bedrag per maand
T-Mobile Starttarief, je betaalt per minuut of per MB

en

Internet Totaal Plus
Medewerkers die gebruik willen maken van mobiel breedbandinternet, bijvoorbeeld voor het downloaden van grote bestanden, zijn het voordeligst uit met het abonnement Internet Totaal Plus. Hiermee kunt u bijvoorbeeld grote presentaties binnenhalen met een snelheid tot 1,8 MB per seconde. Met Internet Totaal Plus kunt u ook gebruikmaken van T-Mobile HotSpot.

Internet Totaal
Als u veel gebruik wilt maken van mobiel internet op uw laptop, dan is Internet Totaal het meest geschikt. Voor een vast bedrag per maand kunt u onbeperkt data downloaden met een snelheid tot 384 KB per seconde. Met Internet Totaal kunt u ook gebruikmaken van T-Mobile HotSpot.

Pocket Internet Totaal
Medewerkers die mobiel willen e-mailen of internetten met een SDA of MDA of andere smartphones, kunnen dat onbeperkt met het abonnement Pocket Internet Totaal. Pocket Internet Totaal is geschikt voor GPRS- en UMTS-toestellen. Bij gebruik van Pocket Internet Totaal in combinatie met UMTS en HSDPA is de snelheid beperkt.
Hoeveel dagen zitten er bij jou in een maand? Bij mij meer als 3. Ik gebruik geen laptop. Ik heb juist een qtek 9000 aangeschaft om van dat gezeul met een laptop af te zijn. Ik draai een rdp sessie vanaf mijn telefoon. Perfect voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-10 18:15

Ginz

Trek Superfly 5 powered

@Nils7

3GB per maand is geen 1GB per dag :?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Giox schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:41:
@Nils7

3GB per maand is geen 1GB per dag :?
excuus 100MB :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

als je internet met je laptop ga ik er vanuit dat je dat doet via je smartphone, dus de smartphone is een soort proxy...
ik zie niet in waarom dat niet zou mogen.
oke hij trekt meer data maar de snelheid is toch gelimiteerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het opzich wel onzin dat je niet zo veel mag trekken. Als ik een server bij een colo onderbreng dan kan ik er voor kiezen om per MB/s te betalen (ipv per gig traffic). In het geval van TMob-WnW betaal ik voor 6KB/s, wat neer komt op een maximaal van 14,83GB/mnd (15552000KB/mnd). Als je dan 3GB dataverkeer gebruikt dan gebruik je dus 1/5e van de verbinding waar je voor betaald. Dit vind ik nogsteeds netjes binnen de FUP vallen. FUP bij Demon geld nogsteeds met 350GB/mnd aan downloadverkeer, dan zit ik aan 1/3e van mijn verbindingssnelheid (ofzo? 6mbit iig).

Hoe kan ik nou conteroleren of ik via WnW verbind, of via een betaalde GPRS verbinding? Ik heb dmv de software van T-Mobile mijn laptop werkend gekregen (zelfde als mijn handmatige instellingen), maar ik kan nogsteeds niet conteroleren of ik nou via WnW ga, of niet.

Het gaat om de software die vanaf deze pagina gedownload kan worden (zie GPRS instellingen -> download de TMobile Connect software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nils7 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:46:
[...]

Pocket Internet Totaal
Medewerkers die mobiel willen e-mailen of internetten met een SDA of MDA of andere smartphones, kunnen dat onbeperkt met het abonnement Pocket Internet Totaal. Pocket Internet Totaal is geschikt voor GPRS- en UMTS-toestellen. Bij gebruik van Pocket Internet Totaal in combinatie met UMTS en HSDPA is de snelheid beperkt. [/i]
Daar staat niet in dat je NIET met een laptop mag internetten? Er staat dat je 'met een SDA of MDA of andere smartphone' wil internetten. Aangezien die telefoon de verbinding maakt internet je toch ook met je telefoon? er zit alleen een laptop aan vast die de data weer van de telefoon binnenhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Het mag wel, ik kom er na me werk op terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525
is het mogelijk om PIT af te sluiten met een zakelelijk Optimaal abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Updatje dan bij deze.

Het mag op het moment dat je de telefoon als modem gebruikt aan een laptop.
Over groot verbruik heb ik niks kunnen vinden.

Een collega van me (niet van t-mobile overigens maar van nieuwemobiel) is ooit eens gebeld met de vraag of hij hem als modem gebruikte wat niet mocht. Dit vertelde hij mij dat hij gebeld was dus ik neem aan dat ze dat doen. Ik heb wel gezien dat ze data verbruik wel gewoon per klant per dag (en zelfs per tijdeenheid) gewoon kunnen zien.

Op het moment dat je je simkaart in een datakaart stopt is mij verteld dan wordt het wel apart verrekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nils7 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 01:11:
Een collega van me (niet van t-mobile overigens maar van nieuwemobiel) is ooit eens gebeld met de vraag of hij hem als modem gebruikte wat niet mocht. Dit vertelde hij mij dat hij gebeld was dus ik neem aan dat ze dat doen. Ik heb wel gezien dat ze data verbruik wel gewoon per klant per dag (en zelfs per tijdeenheid) gewoon kunnen zien.
Dan vebruikte hij waarschijnlijk wel vrij veel (minimaal 5 gig oid)?
Op het moment dat je je simkaart in een datakaart stopt is mij verteld dan wordt het wel apart verrekend!
Hoe kunnen ze dat zien dan?
IMEI wordt niet geregistreerd dus daarop onderscheiden kan al niet (als ze het uberhaupt al uit kunnen lezen) en het is voor de mast gewoon een normale gebruiker/een normaal slot wat in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 09:58:
[...]

Dan vebruikte hij waarschijnlijk wel vrij veel (minimaal 5 gig oid)?

[...]

Hoe kunnen ze dat zien dan?
IMEI wordt niet geregistreerd dus daarop onderscheiden kan al niet (als ze het uberhaupt al uit kunnen lezen) en het is voor de mast gewoon een normale gebruiker/een normaal slot wat in gebruik is.
Ze hadden het wel over de IMEI code, dat ze het hier op kunnen filteren. Ik denk dat een datakaart een andere code heeft ofzo of in ieder geval een stukje anders. Dat zou best kunnen want het is inprincipe mogelijk om ook te zien op welke mast een IMEI code is ingelogd (bij diefstal) dus weten waar die ongeveer is, alleen de politie in NL mag er niks mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
[...]

Heb je je contract verlengd of had je een ander abo hiervoor?
En heb je hier zelf om gevraagd of boden ze het aan? Was het via de telefoon of in de shop?
Wil graag weten hoe je dit hebt geflikt (of is T-mobile wel vaker zo gul?)

Want je hebt nu Flex voor de helft van het geld (of PIT gratis, is maar net hoe je het bekijkt). Of ik moet het verkeerd begrijpen.
Laat aub even weten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ione schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:53:
[...]

Heb je je contract verlengd of had je een ander abo hiervoor?
En heb je hier zelf om gevraagd of boden ze het aan? Was het via de telefoon of in de shop?
Wil graag weten hoe je dit hebt geflikt (of is T-mobile wel vaker zo gul?)

Want je hebt nu Flex voor de helft van het geld (of PIT gratis, is maar net hoe je het bekijkt). Of ik moet het verkeerd begrijpen.
Laat aub even weten......
Ik heb een gloedje nieuw 2 jarig abo afgesloten, foon uitgezocht...wilde PIT erbij hebben, maar geen zin om 30 euro p/m te betalen in totaal, terwijl ik hooguit 10 p/m zou bellen....heb 'm toen naar T-m laten bellen en die korting gekregen....weet niet of 't alleen 't eerste (half)jaar is of doorlopend, heb 'm pas sinds februari. Maar heb dus weldegelijk een flex20 volgens m'n factuur, wordt alleen in 't kortingen-rijtje keurig de helft van afgehaald.

[ Voor 9% gewijzigd door MissingDog op 29-07-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil PIT aanschaffen maar had nog een vraag.

Het is een GPRS & UMTS verbinding.

Als je UMTS dekking hebt, internet je sneller en als je geen UMTS dekking hebt.
Schakel je over naar GPRS, deze is weer langzamer.

Heb ik het bij het juiste eind ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:49:
Ik wil PIT aanschaffen maar had nog een vraag.

Het is een GPRS & UMTS verbinding.

Als je UMTS dekking hebt, internet je sneller en als je geen UMTS dekking hebt.
Schakel je over naar GPRS, deze is weer langzamer.

Heb ik het bij het juiste eind ?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik wil een nieuw abo afsluiten, relax 150 maar dan met de K800. Alleen kan ik dan geen PIT bij selecteren. Hoe moet dat dan? Nieuwe regel is toch dat alle GPRS/UMTS-telefoons gebruikt kunnen worden?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

athlonkmf schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:54:
Ik wil een nieuw abo afsluiten, relax 150 maar dan met de K800. Alleen kan ik dan geen PIT bij selecteren. Hoe moet dat dan? Nieuwe regel is toch dat alle GPRS/UMTS-telefoons gebruikt kunnen worden?
Gewoon even bellen met de klantenservice of gewoon je hele abo via de klantenservice aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de latency bij de T-Mobile Web 'n Walk via GPRS/UMTS/HSDPA?

Ik had begrepen dat het met GPRS knap waardeloos is. Is het zo dat de latency ook bij UMTS/HSDPA kunstmatig hoog wordt gehouden?

Kun je een beetje normaal SSH-en met Web 'n Walk bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Laatst online: 19-06-2023
Die latencies worden iig niet *kunstmatig* hoog gehouden. De reden waarom die oa bij GPRS zo hoog zijn, komt oa (!) door de spread spectrum technieken die gebruikt worden tegen narrowband interference aka foutcorrectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik dacht dat het "kunstmatig" verhogen van latency bij UMTS/HSDPA werd gedaan om het gebruik van VOIP te ontmoedigen. Dit is dus niet het geval bij T-Mobile Web 'n Walk?
De UMTS/HSDPA snelheden zijn daar wel begrensd, maar dat is ook niet verwonderlijk voor € 9,50 per maand.

Ik hoop dat iemand met wat testresultaten komt. In ieder geval valt voor mij dan de MDA Vario (alleen GPRS) af. Toch maar wachten op de MDA Vario II :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MissingDog schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:39:
[...]
Ik heb een gloedje nieuw 2 jarig abo afgesloten, foon uitgezocht...wilde PIT erbij hebben, maar geen zin om 30 euro p/m te betalen in totaal, terwijl ik hooguit 10 p/m zou bellen....heb 'm toen naar T-m laten bellen en die korting gekregen....weet niet of 't alleen 't eerste (half)jaar is of doorlopend, heb 'm pas sinds februari. Maar heb dus weldegelijk een flex20 volgens m'n factuur, wordt alleen in 't kortingen-rijtje keurig de helft van afgehaald.
Ik ben hier ff achteraan gegaan en heb het nagevraagd bij een t-mobile shop.
Volgens hun is die korting maar voor 3 maanden.

Ik heb alleen voor een sim-only geinformeerd, daarvoor geldt het volgende:
Als je in de winkel een abonnement voor 2 jaar neemt betaal je de helft van de aansluitkosten en wordt voor de flex20 de eerste 3 maanden de helft/9,50 gefactureerd. Hierna betaal je gewoon 20 euro voor je flex20.

Het vreemde is dat jij hem dus al sinds februari hebt wat al +- 6 maanden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-10 11:49

zomertje

Barisax knorretje

Ik heb een Qtek gekregen, deze was ooit bedoeld voor een KPN abbo. Nu heb ik een t-mobile abbo zonder Web n Walk en wil eigenlijk onbeperkt internet en een duo sim erbij gaan nemen bij mijn normale abbo (kan ik zo af en toe een normale foon en zo af en toe de Qtek meenemen). Zou dat kunnen?

Ik verwacht dat er dan gewoon 9,50 bij mn factuur komt en een bedragje voor de duosim :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me duidelijk dat je minimaal een relax 150 of Flex 20 abo moet nemen om in aanmerking te komen voor PIT a 9,50 per maand.

Nu vroeg ik me het volgende af:

Als je je PDA/Smarttoestel niet wilt gebruiken om veel mee te bellen, maar een simpeler mobieltje daarvoor wilt gebruiken. Zou het dan mogelijk zijn dat je een Pre-paid kaart+PIT neemt voor de PDA met een Relax 150 voor het 2e toestel? Dus 2 simkaarten met 2 verschillende telefoonnummers.

Iemand T-Mobile al zover gekregen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-10 11:49

zomertje

Barisax knorretje

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:13:
Het is me duidelijk dat je minimaal een relax 150 of Flex 20 abo moet nemen om in aanmerking te komen voor PIT a 9,50 per maand.

Als je je PDA/Smarttoestel niet wilt gebruiken om veel mee te bellen, maar een simpeler mobieltje daarvoor wilt gebruiken. Zou het dan mogelijk zijn dat je een Pre-paid kaart+PIT neemt voor de PDA met een Relax 150 voor het 2e toestel? Dus 2 simkaarten met 2 verschillende telefoonnummers.

Je kan ook een duo sim nemen, kost je eenmalig 17,50. Het enige nadeel is dat je ze niet tegelijk aan kan hebben (heb ik begrepen, moet ik eigenlijk nog even navragen).

Ik heb gisteren besteld (had al een relax 150 abo) en binnen een uur werkte het.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:13:

PIT kunnen ze alleen invoeren samen met minimaal een relax 150 of Flex 20, bij lagere abo's (of prepaid) kan het afaik simpelweg niet in hun programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak al bijna een jaar gebruik van PIT zonder echte problemen, maar nu heb ik sinds vrijdag een nieuwe telefoon de SE k800i. Bekijk ik vandaag en gister mijn belstatus heb ik aanzienlijke "overige kosten" gemaakt.

Ik heb meteen contact gezocht met de KS van T-Mobile, maar die kunnen me ook niet vertellen waar die kosten vandaan komen. Ze kunnen alleen bevestigen dat ik PIT heb en ik de rekening maar moet afwachten. Nou daar ben ik mooi klaar mee. Als ik niet weet wat ik fout doe, kan ik mijn belgedrag ook moeilijk aanpassen. Ja oplossing is je tel/inet tijd niet te gebruiken tot ik de rekening heb. Betaal je daar dan PIT voor?

Ik snap er dus echt niets van. Ik had eerst de SDAII en nu de k800i. Enige verschil is dat de K800i ook Umts heeft en daar mogelijk tussen schakelt, maar dat zou ook gecovered moeten zijn door PIt.

Verder heb ik wat google maps, nav4all, emsn en algemeen surfen gedaan.

Ziet iemand wat ik fout doe |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:37:
Ik maak al bijna een jaar gebruik van PIT zonder echte problemen, maar nu heb ik sinds vrijdag een nieuwe telefoon de SE k800i. Bekijk ik vandaag en gister mijn belstatus heb ik aanzienlijke "overige kosten" gemaakt.

Ik heb meteen contact gezocht met de KS van T-Mobile, maar die kunnen me ook niet vertellen waar die kosten vandaan komen. Ze kunnen alleen bevestigen dat ik PIT heb en ik de rekening maar moet afwachten. Nou daar ben ik mooi klaar mee. Als ik niet weet wat ik fout doe, kan ik mijn belgedrag ook moeilijk aanpassen. Ja oplossing is je tel/inet tijd niet te gebruiken tot ik de rekening heb. Betaal je daar dan PIT voor?
Ik heb hierover dus ook een conflict met T-mobile.
Ondertussen hebben ze mij afgesloten en weer aangesloten en daarvoor ook extra rekeningen gestuurd.
Vandaag gaat er weer een brief naar ze toe. Want ze belazeren de boel gewoon door bewust informatie achter te houden.
Ik heb jaren KPN voor mijn mobiel gehad en heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik de overstap naar T-mobile heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 22:56

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:37:

Ik snap er dus echt niets van. Ik had eerst de SDAII en nu de k800i. Enige verschil is dat de K800i ook Umts heeft en daar mogelijk tussen schakelt, maar dat zou ook gecovered moeten zijn door PIt.

Verder heb ik wat google maps, nav4all, emsn en algemeen surfen gedaan.

Ziet iemand wat ik fout doe |:(
misschien dat je gebruik maakt van T-zones, daar berekenen ze geld voor. Dit behoort niet tot het PIT-abo.

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ederooij schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:46:
[...]

misschien dat je gebruik maakt van T-zones, daar berekenen ze geld voor. Dit behoort niet tot het PIT-abo.
Zou een mogelijkheid kunnen zijn, aangezien ik nog op mijn bestaande PIT abo zit en alleen de nieuwe PIT abos ook t-zones omvatten. Ik weet alleen niet zo goed hoe te controleren. Ik maak gewoon gebruik van het standaard T-mobile internet profiel in de foon en surf niet via de t-zones site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:04:
[...]

Zou een mogelijkheid kunnen zijn, aangezien ik nog op mijn bestaande PIT abo zit en alleen de nieuwe PIT abos ook t-zones omvatten. Ik weet alleen niet zo goed hoe te controleren. Ik maak gewoon gebruik van het standaard T-mobile internet profiel in de foon en surf niet via de t-zones site.
En daar zit nu het addertje onder het gras.
Ik heb twee maanden gelededen voor het eerst mijn T-mobile sim-kaart in gebruik genomen.
Ik heb ook een abbo genomen met PIT. Er stond maar één soort verbinding ingesteld op de sim-kaart en dat was dus geen PIT. Je mag er toch vanuit gaan dat wanneer je een abbo met PIT afsluit je een vooringestelde verbinding krijgt voor PIT en niet voor WAP (T-zones)
Na een week kreeg ik al een sms van T-mobile dat mijn bundeltegoed op was. Dus ik heb direct aan de bel getrokken maar je krijgt gewoon te horen dat ze niets kunnen zien.En dat vind ik dus grote onzin. Als ze mij direct hadden verteld dat mijn budeltegoed op was omdat ik met T-zones had gesurfd dan was de rekening niet zo hoog opgelopen.
Ik heb gegoogled en gezien dat ik niet de enige ben die erin getrapt is.Dus ze houden die informatie bewust achter voor nieuwe abbonees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:22:
[...]

En daar zit nu het addertje onder het gras.
Ik heb twee maanden gelededen voor het eerst mijn T-mobile sim-kaart in gebruik genomen.
Ik heb ook een abbo genomen met PIT. Er stond maar één soort verbinding ingesteld op de sim-kaart en dat was dus geen PIT. Je mag er toch vanuit gaan dat wanneer je een abbo met PIT afsluit je een vooringestelde verbinding krijgt voor PIT en niet voor WAP (T-zones)
Na een week kreeg ik al een sms van T-mobile dat mijn bundeltegoed op was. Dus ik heb direct aan de bel getrokken maar je krijgt gewoon te horen dat ze niets kunnen zien.En dat vind ik dus grote onzin. Als ze mij direct hadden verteld dat mijn budeltegoed op was omdat ik met T-zones had gesurfd dan was de rekening niet zo hoog opgelopen.
Ik heb gegoogled en gezien dat ik niet de enige ben die erin getrapt is.Dus ze houden die informatie bewust achter voor nieuwe abbonees.
Ik begin nu ook een beetje bang te worden voor deze theorie. Volgens mij is het standaard profiel in mijn K800i een wap profiel van T-mobile. Ik heb gister 3 keer met ze gebeld en ook geen 1 van deze medewerkers heeft mij gemeld dat het deze optie mogelijk kon zijn. Nee sterker nog ik heb hem zelf aangedragen en wat afgedaan als geen issue omdat T-zones nu ook in PIT zit. Maar ondertussen zit ik nog op een oud Pit abo.

Ik heb nog geluk dat ik mijn belstatus met regelmaat check anders had de schade nog veel hoger kunnen zijn, al vind ik hem nu al flink hoog.

1. ze kunnen niet vertellen waar je kosten vandaan komen als je belstatus oploopt.
2. ze kunnen geen reeële mogelijkheden aandragen wat het probleem veroorzaakt (behalve je moet je rekening afwachten)
3. ze kennen hun eigen abonnementen amper, aangezien mij werd gemeld dat t-zones erin zat en ik duidelijk heb aangegeven dat ik wel verlengd heb, maar 3 maanden eerder waardoor ik nog op mijn oude abo zat.
4. blijkbaar een bekend voorval, dus daar kunnen ze best op inspelen ipv doen alsof ze helemaal van niets weten wat het probleem kan zijn en ondertussen cashen.
5. er werd mij gemeld dat waarschijnlijk de belstatus niet klopte vanwege storingen, als ik dit voor waar had aangenomen, was de schade waarschijnlijk nog flink opgelopen.

Met mijn inet gedrag zijn dit geen leuke dingen:( Mijn klanttevredenheid is in 1 klap gedaald naar nul als het echt hier aan ligt en zal ik na jarenlange trouw vanuit de Ben tijd toch een andere provider moeten gaan nemen, want dit zijn geen geintje, kan je klauwen met geld kosten als niet vermoedende consument die alle informatie van de KS voor waar aanneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
ok even de domme vraag... hoe stel ik wat in en waar? heb de eerste 10 pagina's en de laatse 5 gelezen maar nergens iets over instellingen :(

Ik heb een Qtek S200 met T-mob flex 40 en PIT... zou mooie combo moeten zijn...
maar waar moet ik nou dingen instellen? Nu pakt hij standaard thuis mijn wifi netwerk.. en ja das wel ok qua snelheid :P

Maar ik neem aan dat als ik morgen in de trein zit dat dat niet gaat werken ... heb geen boekje ofzo gekregen van t-mobile met settings.. dacht ik...

edit: duh.. tis al laat.. heb settings van de MDA II genomen en zit nu op internet... maar zit dat dus dan via PIT? of is dat uit bundel? Ik wil namelijk wel zeker zijn dat het via PIT gaat...

https://www.t-mobile.nl/p...rnet/internet_mda_ii.aspx

[ Voor 23% gewijzigd door Lord_T op 07-08-2006 00:17 ]

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Lord_T schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 00:04:
ok even de domme vraag... hoe stel ik wat in en waar? heb de eerste 10 pagina's en de laatse 5 gelezen maar nergens iets over instellingen :(

Ik heb een Qtek S200 met T-mob flex 40 en PIT... zou mooie combo moeten zijn...
maar waar moet ik nou dingen instellen? Nu pakt hij standaard thuis mijn wifi netwerk.. en ja das wel ok qua snelheid :P

Maar ik neem aan dat als ik morgen in de trein zit dat dat niet gaat werken ... heb geen boekje ofzo gekregen van t-mobile met settings.. dacht ik...

edit: duh.. tis al laat.. heb settings van de MDA II genomen en zit nu op internet... maar zit dat dus dan via PIT? of is dat uit bundel? Ik wil namelijk wel zeker zijn dat het via PIT gaat...

https://www.t-mobile.nl/p...rnet/internet_mda_ii.aspx
Alst u, een manuel hoe je het moet instellen :)
Manuel PDF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik zat van het weekend in een ander deel van het land en dacht dus mooi te kunnen internetten op mijn laptop via mijn MDA Vario. Dat ging prima (voor zover ik GPRS verbinding kon krijgen). De MDA op USB modem stand, de laptop herkent 'm als HTC Modem, inbellen en gaan met die banaan.

Wordt ik zondag gebeld door iemand van T-Mobile dat er voor een paar honderd euro met een 0900 is gebeld :? Tsja, ik vraag mij nu af wat er aan de hand is. Internetten via de laptop met software die gewoon op de CDrom van T-Mobile staat en nu ineens een dikke rekening? Ik dacht dat ik PIT had aangeschaft, kennelijk valt dit er weer niet onder?

De website van T-Mobile geeft geen enkele info hierover. Dat wordt dus maar de rekening afwachten.

Begrijp ik nu goed dat er hier genoeg personen zijn die wel met de laptop kunnen internetten, gratis en wel via PIT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:43:
[...]

Ik begin nu ook een beetje bang te worden voor deze theorie. Volgens mij is het standaard profiel in mijn K800i een wap profiel van T-mobile. Ik heb gister 3 keer met ze gebeld en ook geen 1 van deze medewerkers heeft mij gemeld dat het deze optie mogelijk kon zijn. Nee sterker nog ik heb hem zelf aangedragen en wat afgedaan als geen issue omdat T-zones nu ook in PIT zit. Maar ondertussen zit ik nog op een oud Pit abo.

Ik heb nog geluk dat ik mijn belstatus met regelmaat check anders had de schade nog veel hoger kunnen zijn, al vind ik hem nu al flink hoog.

1. ze kunnen niet vertellen waar je kosten vandaan komen als je belstatus oploopt.
2. ze kunnen geen reeële mogelijkheden aandragen wat het probleem veroorzaakt (behalve je moet je rekening afwachten)
3. ze kennen hun eigen abonnementen amper, aangezien mij werd gemeld dat t-zones erin zat en ik duidelijk heb aangegeven dat ik wel verlengd heb, maar 3 maanden eerder waardoor ik nog op mijn oude abo zat.
4. blijkbaar een bekend voorval, dus daar kunnen ze best op inspelen ipv doen alsof ze helemaal van niets weten wat het probleem kan zijn en ondertussen cashen.
5. er werd mij gemeld dat waarschijnlijk de belstatus niet klopte vanwege storingen, als ik dit voor waar had aangenomen, was de schade waarschijnlijk nog flink opgelopen.

Met mijn inet gedrag zijn dit geen leuke dingen:( Mijn klanttevredenheid is in 1 klap gedaald naar nul als het echt hier aan ligt en zal ik na jarenlange trouw vanuit de Ben tijd toch een andere provider moeten gaan nemen, want dit zijn geen geintje, kan je klauwen met geld kosten als niet vermoedende consument die alle informatie van de KS voor waar aanneemt.
1 klopt, we kunnen dit als KS medewerker dit niet in zien vanwege privacy redenen (ofzo)
2 kan zijn door antw. op vraag 1.
3 Je nieuwe abo gaat pas in zodra je oude is afgelopen, lijkt me duidelijk/logisch.
4 Alle PIT hebben nu T-zones in het pakket vanaf 3 juli. Als je je ergens op abonneert ofzo dan komen die kosten er wel op. Let wel dat de instellingen wel op internet staan!!
5 Er is idd helaas een storing met de belstatus weergave ja! (volgens mij loopt ie 6 dagen achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nils7 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:30:
[...]

1 klopt, we kunnen dit als KS medewerker dit niet in zien vanwege privacy redenen (ofzo)
2 kan zijn door antw. op vraag 1.
3 Je nieuwe abo gaat pas in zodra je oude is afgelopen, lijkt me duidelijk/logisch.
4 Alle PIT hebben nu T-zones in het pakket vanaf 3 juli. Als je je ergens op abonneert ofzo dan komen die kosten er wel op. Let wel dat de instellingen wel op internet staan!!
5 Er is idd helaas een storing met de belstatus weergave ja! (volgens mij loopt ie 6 dagen achter).
Nou ik wil je collega's niet afzeiken, maar volgens mij sta jij niet bepaald model voor de gemiddelde KS gebruiker bij T-mobile en heb jij veel meer verstand van zaken.

Het is toch raar dat ik allerlei mogelijke zaken moet aandragen op grond van info die ik hier vind, ipv dat zij mij inlichten.

De 1 vertelt mij dat t-zones er niet in zit, de ander zegt juist weer van wel. De 1 dat ik er misschien nog geen gebruik van mag maken omdat ik nog op een oud PIT abo zit, de ander zegt dat het gewoon gedekt kan zijn. Iig niemand wijst mij op de mogelijkheid dat ik verbinding maak via een WAP instelling die standaard voor T-mobile in de K800 staat ingesteld. Maw als ik niet via tips hier geholpen was, hadden de kosten nog mega kunnen oplopen.

Maar goed als ik het goed begrijp kan het te maken hebben met mijn standaard wap instelling waardoor ik die kosten heb gemaakt volgens jou?

En jij vindt dat de KS met tegenstrijdige en onjuiste info niets te verwijten valt, dat ik dergelijke kosten gemaakt heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:31:
[...]

Nou ik wil je collega's niet afzeiken, maar volgens mij sta jij niet bepaald model voor de gemiddelde KS gebruiker bij T-mobile en heb jij veel meer verstand van zaken.

Het is toch raar dat ik allerlei mogelijke zaken moet aandragen op grond van info die ik hier vind, ipv dat zij mij inlichten.

De 1 vertelt mij dat t-zones er niet in zit, de ander zegt juist weer van wel. De 1 dat ik er misschien nog geen gebruik van mag maken omdat ik nog op een oud PIT abo zit, de ander zegt dat het gewoon gedekt kan zijn. Iig niemand wijst mij op de mogelijkheid dat ik verbinding maak via een WAP instelling die standaard voor T-mobile in de K800 staat ingesteld. Maw als ik niet via tips hier geholpen was, hadden de kosten nog mega kunnen oplopen.

Maar goed als ik het goed begrijp kan het te maken hebben met mijn standaard wap instelling waardoor ik die kosten heb gemaakt volgens jou?

En jij vindt dat de KS met tegenstrijdige en onjuiste info niets te verwijten valt, dat ik dergelijke kosten gemaakt heb?
Ik weet niet of de KS iets te verwijten valt.
Telefoongesprekken met de KS worden genoteerd als er iets is mis gegaan
kunnen wij dit helaas pas achteraf (wanneer de factuur is aangemaakt) zien.

Ik zou zeggen probeer eens de instellingen van de website van SE naar je K800 toe te laten sms'en en in te stellen.

Ik erger me zelf soms ook aan het kennis niveau van me collega's. Helaas kan ik er niks aan veranderen en kan ik alleen maar hopen dat het kennisniveau stijgt helaas werken er veel om te werken zoals 80% van NL waarschijnlijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nils7 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:19:
[...]

Ik zou zeggen probeer eens de instellingen van de website van SE naar je K800 toe te laten sms'en en in te stellen.

Ik erger me zelf soms ook aan het kennis niveau van me collega's. Helaas kan ik er niks aan veranderen en kan ik alleen maar hopen dat het kennisniveau stijgt helaas werken er veel om te werken zoals 80% van NL waarschijnlijk doet.
Nou de waarheid zal wel in het midden liggen, ik heb in mijn eigen naiviteit te snel gedacht het zit wel goed, ik voel me op zeker niet goed geholpen wat naar mijn mening extra onnodige kosten met zich mee gebracht heeft.

Trouwens die instellingen die SE aanbiedt zijn volgens mij juist de wap instellingen, die ook standaard op de foon staat. Ik heb hem nu handmatig op inet ingesteld via de T-mobile site instellingen voor de w810i geloof ik. En ik bid stiekem dat het nu goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wekkel schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:57:
Ik zat van het weekend in een ander deel van het land en dacht dus mooi te kunnen internetten op mijn laptop via mijn MDA Vario. Dat ging prima (voor zover ik GPRS verbinding kon krijgen). De MDA op USB modem stand, de laptop herkent 'm als HTC Modem, inbellen en gaan met die banaan.

Wordt ik zondag gebeld door iemand van T-Mobile dat er voor een paar honderd euro met een 0900 is gebeld :? Tsja, ik vraag mij nu af wat er aan de hand is. Internetten via de laptop met software die gewoon op de CDrom van T-Mobile staat en nu ineens een dikke rekening? Ik dacht dat ik PIT had aangeschaft, kennelijk valt dit er weer niet onder?

De website van T-Mobile geeft geen enkele info hierover. Dat wordt dus maar de rekening afwachten.

Begrijp ik nu goed dat er hier genoeg personen zijn die wel met de laptop kunnen internetten, gratis en wel via PIT?
Misschien heb je wel een virus op je laptop staan die de vario als inbelmodem gebruikt....
(0900-dialer). Lijkt me IMHO niet mogelijk met PIT naar 0900 te bellen (*99#)

In ieder geval wel service van T-mobile dat ze je opbellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

is *99# een 0900 nummer? In de handleiding op de CDrom van T-mobile staat dit als inbelnummer beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Staan de instellingen op de Vario standaard wel goed voor PIT? Want als ik straks extra kosten heb ben ik niet blij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Richie_ schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 08:14:
[...]

Misschien heb je wel een virus op je laptop staan die de vario als inbelmodem gebruikt....
(0900-dialer). Lijkt me IMHO niet mogelijk met PIT naar 0900 te bellen (*99#)

In ieder geval wel service van T-mobile dat ze je opbellen..
Mm blijkbaar kunnen ze dus wel zien wat je verbelt en niet pas bij de rekening. Zeker service.

Maar als je zelf belt, omdat je je zorgen maakt over een hoop extra kosten kunnen ze het ineens niet zien. Maakt de service weer een beetje apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb mijn rekening nog niet binnen, dus ik weet het nog niet. Ik zal het met de instellingen van de CDROM gewoon nog eens 10 min. proberen en kijken wat de rekening van de volgende maand daarop vermeldt.

Als het betalen is, is Inetten via de laptop met GPRS modem dus kennelijk niet gratis (lees= niet afgekocht met PIT) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:19:
Ik heb mijn rekening nog niet binnen, dus ik weet het nog niet. Ik zal het met de instellingen van de CDROM gewoon nog eens 10 min. proberen en kijken wat de rekening van de volgende maand daarop vermeldt.

Als het betalen is, is Inetten via de laptop met GPRS modem dus kennelijk niet gratis (lees= niet afgekocht met PIT) :(
PIT is toch ook bedoeld voor internetten op je GSM? Dat het voor sommigen wel mogelijk is om ermee te internetten op hun laptop, top voor ze. Maar daar is PIT oorspronkelijk niet voor bedoeld.

Dat je nu extra kosten hebt is vrij sneu voor je, maar in principe is het T-Mobile zijn goed recht, want je mis-/gebruikt de dienst waar hij niet voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:25:
Dat je nu extra kosten hebt is vrij sneu voor je, maar in principe is het T-Mobile zijn goed recht, want je mis-/gebruikt de dienst waar hij niet voor bedoeld is.
Of ik nou website bekijk via mijn GSM of via een brower op een laptop maakt niet uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Laatst online: 09-10 13:30
Wekkel schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:12:
Of ik nou website bekijk via mijn GSM of via een brower op een laptop maakt niet uit :?
Op je gsm zal je echt niet zoveel verkeer verbruiken als op een laptop ;)

Op dit moment heb ik 4.6MB verbruikt in bijna 2 uur, nou is dat op zich niet zo heel erg veel, maar dat zal je op je gsm niet zo heel snel verbruiken denk ik.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mwah, een website is een website blijft een website. Hoe dan ook, ik ben benieuwd of anderen wel via PIT (dus afgekocht en wel) kunnen Internetten op hun pc met de MDA vario en of het dus aan een instelling bij mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Kan je nou wel onbeperkt icm PIT internetten op je laptop? Zonder extra kosten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GUZA schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:13:
Kan je nou wel onbeperkt icm PIT internetten op je laptop? Zonder extra kosten dus.
Ja het kan, maar het is er niet voor bedoeld. Dat is ook wat ik met mijn vorige post duidelijk wilde maken. Dat je dan na afloop toch een enorme rekening krijgt omdat T-Mobile zegt dat je er misbruik van hebt gemaakt of je hebt iets fout ingesteld op je laptop is jammer maar helaas. Je wist van te voren wat de risico's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
mag je wel bijv streaming audio van het internet (online radio) via je gsm luisteren? Dit zal toch ook wel aantikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ione schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:53:
mag je wel bijv streaming audio van het internet (online radio) via je gsm luisteren? Dit zal toch ook wel aantikken?
Ik zou zeggen lees de eerste regel onder het plaatje eens....

(is misschien ook handig voor de mensen die twijfelen over laptop gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:23:
[...]
Mm blijkbaar kunnen ze dus wel zien wat je verbelt en niet pas bij de rekening. Zeker service.

Maar als je zelf belt, omdat je je zorgen maakt over een hoop extra kosten kunnen ze het ineens niet zien. Maakt de service weer een beetje apart.
De 0900-nummers worden altijd los gefactureerd.
Waarschijnlijk kunnen ze wel zien (en monitoren) dat de kosten voor 0900 gebruik erg zijn opgelopen, maar niet naar welk nummer specifiek gebeld is.

Wat betreft de hoog oplopende kosten:
Onafhankelijk van om welke dienst of provied het gaat is het altijd verstandig zelf de instellingen erin zetten of tenminste te controleren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 23-10 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

sPENKMAN schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:05:
[...]

Op je gsm zal je echt niet zoveel verkeer verbruiken als op een laptop ;)

Op dit moment heb ik 4.6MB verbruikt in bijna 2 uur, nou is dat op zich niet zo heel erg veel, maar dat zal je op je gsm niet zo heel snel verbruiken denk ik.
Nou... als ik mijn webmail lees dan verbruik ik al gauw 2 MB, en dan ben ik een half uurtje bezig. Als je dan nog wat browsing erbij pakt kun je zonder problemen 10 MB /dag doen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Laatst online: 19:26
nils7 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:30:
[...]

OK. Heb vandaag PIT aangevraagd voor mijn Nokia N80, maar een ding is mij nog niet helemaal duidelijk een helaas wist de KS medewerkster het ook niet.

Welke instellingen moet ik nu nemen als ik gebruik wil maken van t-zones?

1. variant:
- t-zones = browser op t-zones gprs zetten
- Internet = browser op t-mobile internet zetten

2. variant:
- t-zones = browser op t-mobile internet
- Internet = browser op t-mobile internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Maite schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:25:
[...]

OK. Heb vandaag PIT aangevraagd voor mijn Nokia N80, maar een ding is mij nog niet helemaal duidelijk een helaas wist de KS medewerkster het ook niet.

Welke instellingen moet ik nu nemen als ik gebruik wil maken van t-zones?

1. variant:
- t-zones = browser op t-zones gprs zetten
- Internet = browser op t-mobile internet zetten

2. variant:
- t-zones = browser op t-mobile internet
- Internet = browser op t-mobile internet
Heb ook een N80
Je moet alle instellingen even verwijderen en dan op de website van Nokia nieuwe laten toesturen (kan ook in de telefoon zelf maar weet niet uit me hoofd waar het zit).

Je krijgt dan 3 toegangspunten:
T-Mobile Internet
T-Mobile MMS
t-zones GPRS

Open de bovenste. (T-Mobile Internet)
Controleer (of pas het anders aan). Ik heb het zo staan:

Naam verbinding:
T-Mobile Internet

Drager gegevens:
Packet-gegevens

Naam toegangspunt:
internet

Gebruikersnaam:
Geen

Vraag om wachtw.
Nee

Wachtwoord
(= tmobile) ;) maar hoeft niet (gebruikersnaam is ook tmobile)

Verificatie:
Normaal

Homepage:
http://pda.t-mobile.nl staat hij standaard op. Maak hier even www.nu.nl van ofzo (om meteen
te checken bij launch of hij deze instellingen pakt)

Open de onderste (t-zones GPRS)
Controleer (of pas het anders aan). Ik heb het zo staan:

Naam verbinding:
t-zones GPRS

Drager gegevens:
Packet-gegevens

Naam toegangspunt:
internet

Gebruikersnaam:
tmobile

Vraag om wachtw.
Nee

Wachtwoord
tmobile

Verificatie:
Normaal

Homepage:
http://www.t-zones.nl

Stel in je webbrowser in dat hij altijd van te voren vraagt welke connectie je wil.
Kies dan gewoon voor T-Mobile internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Laatst online: 19:26
@nils7

ok bedankt. de instellingen heb ik ook zo staan. Maar klopt het dat als ik bv. de opera of de webbrowser gebruik de T-mobile internet APN moet gebruiken en als is op T-zones wil de andere browser (diensten) moet gebruiken met de t-zones GPRS instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freez
  • Laatst online: 20-10 14:42
Ik heb ook het Web 'n Walk abbo, maar ik zit met 1 vraag:
In de vorige pagina's hebben veel mensen het over streaming radio, ik krijg het niet echt voor elkaar, als ik diverse radiozenders wil beluisteren gaat hij eerst 20 sec bufferen voordat hij gaat spelen, dan speelt hij zo'n 10 sec en dan gaat hij weer bufferen.
Ik heb dit met zowel radio veronica als radio 538.

Ik heb wel de optie gezien om streaming media te comprimeren tijdens binnenhalen, maar dat heeft niet geholpen.

Is er nog een andere optie voor of is mijn verbinding gewoon te traag om de zender te streamen?

[ Voor 12% gewijzigd door Freez op 09-08-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freez schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:24:
Ik heb ook het Web 'n Walk abbo, maar ik zit met 1 vraag:
In de vorige pagina's hebben veel mensen het over streaming radio, ik krijg het niet echt voor elkaar, als ik diverse radiozenders wil beluisteren gaat hij eerst 20 sec bufferen voordat hij gaat spelen, dan speelt hij zo'n 10 sec en dan gaat hij weer bufferen.
Ik heb dit met zowel radio veronica als radio 538.

Ik heb wel de optie gezien om streaming media te comprimeren tijdens binnenhalen, maar dat heeft niet geholpen.

Is er nog een andere optie voor of is mijn verbinding gewoon te traag om de zender te streamen?
Je moet een stream nemen met een lage bitrate.
Iig eentje met een bitrate < 64kbit (als je via UMTS verbindt) of < 56 (geloof ik?) als je via GPRS verbindt.

Probeer de 3FM smallband stream anders eens:
http://www.3fm.nl/page/liveplayer/smalband
Pagina: 1 ... 10 ... 34 Laatste

Let op:
Discussie over Web'n'Walk aub in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv