T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten

Pagina: 1 ... 11 ... 34 Laatste
Acties:
  • 141.575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Freez schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:24:
Ik heb ook het Web 'n Walk abbo, maar ik zit met 1 vraag:
In de vorige pagina's hebben veel mensen het over streaming radio, ik krijg het niet echt voor elkaar, als ik diverse radiozenders wil beluisteren gaat hij eerst 20 sec bufferen voordat hij gaat spelen, dan speelt hij zo'n 10 sec en dan gaat hij weer bufferen.
Ik heb dit met zowel radio veronica als radio 538.

Ik heb wel de optie gezien om streaming media te comprimeren tijdens binnenhalen, maar dat heeft niet geholpen.

Is er nog een andere optie voor of is mijn verbinding gewoon te traag om de zender te streamen?
Het zal inderdaad aan de beschikbare bandbreedte liggen zoals mijn voorganger al zei.
Waarmee speel je die streams eigenlijk af? Een Smartphone, een PDA, een laptop met telefoon als modem? Ik krijg namelijk alleen shoutcast streams aan de praat op mijn N70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-10 14:59
Maite schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:37:
@nils7

ok bedankt. de instellingen heb ik ook zo staan. Maar klopt het dat als ik bv. de opera of de webbrowser gebruik de T-mobile internet APN moet gebruiken en als is op T-zones wil de andere browser (diensten) moet gebruiken met de t-zones GPRS instellingen?
Je kan bij alle browsers als het goed is kiezen en dat moet niks uitmaken welke je kiest. Kies wel bijvoorbaat: T-Mobile Internet

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 14:42
TommyboyNL schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:31:
[...]

Het zal inderdaad aan de beschikbare bandbreedte liggen zoals mijn voorganger al zei.
Waarmee speel je die streams eigenlijk af? Een Smartphone, een PDA, een laptop met telefoon als modem? Ik krijg namelijk alleen shoutcast streams aan de praat op mijn N70.
Ik speel ze af met de mediaspeler van Windows Mobile.
Jammer dan hou ik het maar op slechtere kwaliteit steams...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:25
Nu ben ik een tevreden gebruiker van PIT sinds 2 weken op mijn Palm Treo 650. Nu heb ik alleen het probleem dat het me niet lukt om tegelijk MMS te kunnen ontvangen en te kunnen internetten.
Kies ik het MMS profiel dan ontvang ik wel MMS zonder met mijn code op internet mijn bericht te bekijken, maar kan ik geen email checken of internetten. Kies ik het PIT profiel (GPRS), dan kan ik weer geen MMS ontvangen....

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Zou er iemand voor mij vanaf zijn pda/gsm/iets anders een traceeroute willen doen naar 83.98.235.217 en hier ook de latency bij vermelden ?

Weet iemand toevallig of je met PIT achter NAT zit of heb je een public adres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

jopie schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:38:
Nu ben ik een tevreden gebruiker van PIT sinds 2 weken op mijn Palm Treo 650. Nu heb ik alleen het probleem dat het me niet lukt om tegelijk MMS te kunnen ontvangen en te kunnen internetten.
Kies ik het MMS profiel dan ontvang ik wel MMS zonder met mijn code op internet mijn bericht te bekijken, maar kan ik geen email checken of internetten. Kies ik het PIT profiel (GPRS), dan kan ik weer geen MMS ontvangen....

Iemand enig idee?
Ik heb mijn Treo standaard op het PIT profiel staan (APN: internet) en heb geen problemen om MMS te versturen of te bekijken. Ik gebruik die andere profielen nooit.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Stereotomy schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:46:
[...]

Ik heb mijn Treo standaard op het PIT profiel staan (APN: internet) en heb geen problemen om MMS te versturen of te bekijken. Ik gebruik die andere profielen nooit.
Thanks! Het werkt nu inderdaad, zal wel komen omdat ik nu ook eens een MMS heb verzonden in plaats van enkel ontvangen. maar dit profiel gebruikte ik eerst ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Eitje toch, met zo'n PALM TREO 650 :*)

Afbeeldingslocatie: http://blog.stodge.org/wp-content/treo650.jpg

sowwy.... :P

[ Voor 11% gewijzigd door Stereotomy op 15-08-2006 14:49 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
ik zie dat je de jouwe ook van ebay hebt....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:53

d0s

sssst

Ik heb een MDA Wizard ICM met een T-mobile Flex20 abbonement..

nu echter het volgende:

Mijn Wizard is simlock vrij en ik gebruik momenteel mijn Hi-abbonement simkaart.. (heb de T-mobile SIM) nog niet gebruikt, spaar de minuten lekker op momenteel)

Nu wil ik PIT afsluiten, maar mijn vermoeden is dat dit alleen kan indien ik de simkaart van T-mobile ga gebruiken..

mijn vraag is dus: kan ik ook PIT gebruiken in combinatie met mijn HI-simkaart ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
d0s schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:45:
Ik heb een MDA Wizard ICM met een T-mobile Flex20 abbonement..

nu echter het volgende:

Mijn Wizard is simlock vrij en ik gebruik momenteel mijn Hi-abbonement simkaart.. (heb de T-mobile SIM) nog niet gebruikt, spaar de minuten lekker op momenteel)

Nu wil ik PIT afsluiten, maar mijn vermoeden is dat dit alleen kan indien ik de simkaart van T-mobile ga gebruiken..

mijn vraag is dus: kan ik ook PIT gebruiken in combinatie met mijn HI-simkaart ??
Nee, je moet een T-Mobile simkaart in je mobiel hebben zitten. Het is een extra dienst bovenop je T-Mobile abonnement.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:09
Filmpjes bekijken op youtube met PIT met MDA is dat een beetje goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiii schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 03:18:
Filmpjes bekijken op youtube met PIT met MDA is dat een beetje goed te doen?
Wat denk je dat dit voor bandbreedte gebruikt!!! gaat je echt niet lukken!.........of.............heel lang laten bufferen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:08:
[...]

Ik zou zeggen lees de eerste regel onder het plaatje eens....

(is misschien ook handig voor de mensen die twijfelen over laptop gebruik).
Ja....maar ik wil bijvoorbeeld soms de wind bekijken als ik ergens in een caravan zit........op een pda is dit niet goed te bekijken, dan is het toch geen ramp om even je pda met je notebook te connecten........nog een x de vraag...

HOE kan je PIT op je notebook gebruiken zonder extra kosten te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
PC-suite installeren op laptop. Telefoon via USB/blauwtand aan je laptop verbinden. In PC-suite "verbinding met het internet maken" (of zoiets) selecteren, en gaan met die banaan. Ik heb zo ruim een halve gig gedownload via PIT, zonder ook maar 1 cent extra te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TommyboyNL schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:36:
PC-suite installeren op laptop. Telefoon via USB/blauwtand aan je laptop verbinden. In PC-suite "verbinding met het internet maken" (of zoiets) selecteren, en gaan met die banaan. Ik heb zo ruim een halve gig gedownload via PIT, zonder ook maar 1 cent extra te betalen.
In het logboek van je telefoon staat dan wel bij de verbinding 'internet' en bij gebruik van GPRS op de telefoon zelf staat er 'TMobile internet'.

Maakt dat nog wat uit?

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe snel is PIT nou? Op de site staat 56kbps maar als ik hier lees dat mensen een halve gieg kunnen downloaden lijkt me sterk dat het 56kbps is... dat is toch zo'n beetje ~5kb/s of vergis ik me nou ;)

En telfort heeft ook best wel goede aanbiedingen...
http://www.telfort.nl/pro.../tarieven/mobielinternet/
27,50 voor 1GB, maar wel via EDGE, dus veel sneller als PIT denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:26:
Hoe snel is PIT nou? Op de site staat 56kbps maar als ik hier lees dat mensen een halve gieg kunnen downloaden lijkt me sterk dat het 56kbps is... dat is toch zo'n beetje ~5kb/s of vergis ik me nou ;)

En telfort heeft ook best wel goede aanbiedingen...
http://www.telfort.nl/pro.../tarieven/mobielinternet/
27,50 voor 1GB, maar wel via EDGE, dus veel sneller als PIT denk ik...
Een handig overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/6444/snelhedennetwerken5cn.jpg

Alleen heeft T-Mobile PIT gekapt op 64 kb/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
DaannO schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:30:
[...]

Een handig overzicht:

Alleen heeft T-Mobile PIT gekapt op 64 kb/s :)
Alleen merken de meeste dat niet _/-\o_
Ik heb nu geen 3G dekking hier ik wil best een x een speedtest er tegenaan gooien op me N80!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Laatst online: 19-06-2023
nils7 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:55:
[...]

Alleen merken de meeste dat niet _/-\o_
Ik heb nu geen 3G dekking hier ik wil best een x een speedtest er tegenaan gooien op me N80!
Ik heb dit topic volledig gevolgd, maar mijn twijfels blijven over dat onderwerp, als je het test wil je dan precies zijn?

Dus globale locatie, globale afsluitdatum PIT

Want mijn conclusie uit dit topic was dat nieuwe PIT abo;s wel afgeknepen worden maar oude niet.. Kan ook nog zijn dat het locatiegebonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Laserjet schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:32:
[...]

Ik heb dit topic volledig gevolgd, maar mijn twijfels blijven over dat onderwerp, als je het test wil je dan precies zijn?

Dus globale locatie, globale afsluitdatum PIT

Want mijn conclusie uit dit topic was dat nieuwe PIT abo;s wel afgeknepen worden maar oude niet.. Kan ook nog zijn dat het locatiegebonden is.
ik heb het net getest. In rotterdam, umts vol bereik. Datum afsluiting abo & pit: 17 juli. Ik haalde 238 kbps down en 12,6 KBps up op speedtest.nl. Ik heb er een screenshot van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Laatst online: 19-06-2023
nils7 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 11:48:
[...]
ik heb het net getest. In rotterdam, umts vol bereik. Datum afsluiting abo & pit: 17 juli. Ik haalde 238 kbps down en 12,6 KBps up op speedtest.nl. Ik heb er een screenshot van!
Dank u, dus 238 kbps down en 101 kbps up?

Dat zijn mooie waarden voor een UMTS verbinding, je hebt neem ik aan geen HSDPA mobiel. Mijn conclusie is dus hierbij iets aangepast :) : T Mobile adverteert met 64 kbps maar geeft je zolang het duurt meer. Het is verleidelijk om af te sluiten, maar ik kan de gok niet wagen, straks zit ik nog maanden met 64kbps te internetten, da's mij toch wat te langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik had een Flex20+PIT, maar onlangs gewijzigd naar Relax100 omdat ik nu vrij weinig bel. Was het helemaal vergeten dat je voor PIT min. 150 nodig had. Nu zit ik dus opgescheept met die 59,50 per maand? Iemand een andere oplossing? (Ipv. een maand te wachten en weer naar Flex20 om te zetten)

Mevrouw van de KS was niet echt behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hotspots zitten toch niet meer in PIT? Kreeg ik gisteren een folder van Dixons in de bus waarin de Vario stond. Er er stond bij dat hotspots ook in de 9,50 zitten. Foutje Dixons...????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:13
Hebben jullie de laatste tijd ook veel last van foutmeldingen? Op m'n mobiel krijg ik steeds serverfouten, terwijl de instellingen voorheen vlekkeloos werkten.

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Is het nu trouwens voor alle telefoons mogelijk om pit te nemen? of nog maar even faken met een andere imei bij de klantenservice?

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Pindkaas schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:27:
Is het nu trouwens voor alle telefoons mogelijk om pit te nemen? of nog maar even faken met een andere imei bij de klantenservice?
Het is nu voor iedereen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Nog even een vraag: sommigen zeggen dat het niet mag, maar dat het verboden is heb ik nog nergens gelezen.

Ik gebruik apple's en wil hiermee natuurlijk wel eens proberen te verbinden via PIT.

Ik heb zojuist geprobeerd om verbinding te maken, maar dat heb ik snel afgekapt (het was wel gelukt) omdat ik niet zeker was of ik nu extra betaalde.

Is het zo dat wanneer je de instellingen niet goed hebt, je geen verbinding krijgt of krijg je dan wel verbinding maar telt hij het gewoon boven op je rekening?

(ik kreeg overigens wel als eerste een speed.t-mobile.nl venstertje, op mijn iBook)

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Wat je moet doen, Pindkaas, is even op je My T-Mobile kijken. Als je de verkeerde verbinding te makken hebt (T-Zones) heb je binnen no time een paar EUR aan "bijkomende kosten" gescoord. Als je even wat pagina's download, een dagje wacht, en dan even je My T-Mobile pagina bekijkt om te kijken of er extra kosten erbij zijn gekomen, dan moet het goed komen.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:13
jeroensteeman schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:16:
Hebben jullie de laatste tijd ook veel last van foutmeldingen? Op m'n mobiel krijg ik steeds serverfouten, terwijl de instellingen voorheen vlekkeloos werkten.
Even je telefoon uit- en aanzetten helpt blijkbaar. Fijn, alles werkt weer.

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pindkaas schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:56:
Nog even een vraag: sommigen zeggen dat het niet mag, maar dat het verboden is heb ik nog nergens gelezen.

Ik gebruik apple's en wil hiermee natuurlijk wel eens proberen te verbinden via PIT.

Ik heb zojuist geprobeerd om verbinding te maken, maar dat heb ik snel afgekapt (het was wel gelukt) omdat ik niet zeker was of ik nu extra betaalde.

Is het zo dat wanneer je de instellingen niet goed hebt, je geen verbinding krijgt of krijg je dan wel verbinding maar telt hij het gewoon boven op je rekening?

(ik kreeg overigens wel als eerste een speed.t-mobile.nl venstertje, op mijn iBook)
Als je via het goeie AP op internet gaat (de ap "internet"), en via het #99* (oid) telefoonnummer, dan krijg je alleen verbinding als alles goed is ingesteld. En dan zit je gratis op internet. Als de AP niet (goed) is ingesteld via dat telefoonnummer dan kom je er gewoon NIET op.

Anders bel de klantencervice, die helpen je er graag bij. Ik vond het ook wat onduidelijk en heb mijn configuratie laten bevestigen door de klantenservice, ik weet nou 100% zeker dat ik op de juiste manier internet (via PIT).

Ik ben wel blij met mijn PIT connectie, overal beetje IRC'en, enzo. Nou nog een Java tool hebben die foto's kan maken met de GSM camera, en deze kan uploaden per FTP naar mijn server. Om op deze manier een draagbare webcam te bouwen (niet streamend, iedere 5 seconden nieuwe foto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 26-10 07:57
Ik snap even 1 ding niet sinds 28 augustus ben ik overgeschakelen van Telfort naar T-mobile en dit zijn mijn kosten tot nu toe.
Nu vraag ik mij af wat die 7,73 euro is, ik heb namelijk een web 'n walk abonnement, maar deze vind ik nergens terug. Weet iemand waar dit van kan zijn? Ik heb namelijk wel GPRS ingesteld voor mijn Qtek S200. Maar heb weinig zin als ik nu extra betaal omdat de instellingen niet kloppen.

Overzicht

Deze informatie is bijgewerkt tot: 02-09-2006
Relax 300
Resterende belminuten voor deze maand: 284:46 min.
Relax SMS 150
Resterende SMS-berichten voor deze maand: 117
Totaal overige kosten:

De overige kosten zijn: € 7,73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:08

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Binnetie schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:46:
Ik snap even 1 ding niet sinds 28 augustus ben ik overgeschakelen van Telfort naar T-mobile en dit zijn mijn kosten tot nu toe.
Nu vraag ik mij af wat die 7,73 euro is, ik heb namelijk een web 'n walk abonnement, maar deze vind ik nergens terug. Weet iemand waar dit van kan zijn? Ik heb namelijk wel GPRS ingesteld voor mijn Qtek S200. Maar heb weinig zin als ik nu extra betaal omdat de instellingen niet kloppen.

Overzicht

Deze informatie is bijgewerkt tot: 02-09-2006
Relax 300
Resterende belminuten voor deze maand: 284:46 min.
Relax SMS 150
Resterende SMS-berichten voor deze maand: 117
Totaal overige kosten:

De overige kosten zijn: € 7,73
BTW miss?
€ 7,73 * 1.19 = € 9,20 ... bijna € 9,50 :p

Toch maar ff met ze bellen :D

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

4 november mag ik een nieuw toestel gaan kiezen.

Ik ben gek met de vario maar is er al een opvolger die ook UMTS kan? dan wil ik die namelijk wel. Dan kan ik de vario unlocken en verkopen!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
xychix schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:42:
4 november mag ik een nieuw toestel gaan kiezen.

Ik ben gek met de vario maar is er al een opvolger die ook UMTS kan? dan wil ik die namelijk wel. Dan kan ik de vario unlocken en verkopen!
Vario II?

Verder een mogelijk erg domme noob vraag, maar wat kan ik met PIT (w&w) doen. Ik kom van orange met de lichtelijk aangepaste orange world instellingen en kon "gratis" in het binnenland vrijwel alle internetsites bekijken, maar mijn mail ophalen met de ingebouwde mailclient ging van de 2mb af die je per maand "erbij" kreeg.

Is PIT nu net zo? Zit naar de vario II te kijken als opvolger van mijn c500 orange, zitten er dan nog restricties aan t.o.v. mijn huidinge oplossing? (afgezien van de geknepen snelheid die ik in dit topic tegenkom). En die t-zones is slechts een eigen stukje tmobile netwerk wat los staat van PIT (w&w)?

Kom er namelijk niet echt meer uit met al die benamingen (W&W, PIT, T-zones)

[ Voor 48% gewijzigd door Fly-guy op 05-09-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
W&W en PIT zijn 1 en het zelfde. Met deze kan je onbeperkt gebruik maken van het internet. Das dus websites bezoeken, mail ophalen, muziek downloaden via symella (gnutella client voor symbian), pr0n leechen via de BitTorrent client voor symbian die bijna af is, noem maar op.
T-zones schijnt echter wel extra geld te kosten, maar ik heb geen idee waar je T-zones voor nodig zou hebben, als je het hele internet al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
TommyboyNL schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:11:
W&W en PIT zijn 1 en het zelfde. Met deze kan je onbeperkt gebruik maken van het internet. Das dus websites bezoeken, mail ophalen, muziek downloaden via symella (gnutella client voor symbian), pr0n leechen via de BitTorrent client voor symbian die bijna af is, noem maar op.
T-zones schijnt echter wel extra geld te kosten, maar ik heb geen idee waar je T-zones voor nodig zou hebben, als je het hele internet al hebt.
Dank je wel voor de uitleg, was inderdaad wat ik in mijn hoofd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-10 20:44
Fly-guy schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:19:
[...]

Dank je wel voor de uitleg, was inderdaad wat ik in mijn hoofd had.
Ik kwam ook van Orange af naar T-Mobile een half jaar geleden.
Met T-Mobile PIT kun je meer/alles, terwijl je bij Orange beperkingen had zoals e-mail, en inloggen op websites was vaak ommogelijk. Ook ondersteund Orange geen beveiligde websites en ftp in het gratis gedeelte. Terwijl dit alles ook bij T-Mobile erbij zit.
Maar orange is wel veel sneller dan t-mobile, maar bij T-Mobile kan je meer...
Ik vind T-Mobile doorom fijner, omdat alles werkt...
Ook mijn exchange server werkt perfect, was niet zo was bij Orange...

[ Voor 8% gewijzigd door don spike op 11-09-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Jongens ik heb een vraagje... Ik heb deze topic grotendeels gelezen alleen mijn vraag gaat over het activeren van PIT. Aangezien mijn antwoord gedeeltelijk hier beantwoord word en dat de antwoorden al weer een jaar oud zijn vraag ik het maar ff opnieuw om zo antwoord te krijgen van nieuwere ervaringen.

Ik heb vrijdag de MDA Vario2 gekocht bij T-Mobile en het is echt een super toestel. Ik heb hierbij ook PIT genomen voor 9,95 per maand. Mijn vraag is of ik die PIT apart moet activeren. Ik kan wel gewoon internetten maar ik weet dus niet of dat onder het PIT valt. Mijn abo is een FLEX 25 + PIT + MDA Vario2 + 199 euro. Ik had ergens gelezen dat je een smsje kon krijgen als het geactiveerd was maar omdat ik dus ook weer zag dat sommige mensen geen smsje kregen vraag ik dit dus. (Nog geen sms gehad)

Dan nog een vraagje: Als UMTS beschikbaar is... schakelt die PIT dan automatisch over op UMTS of moet je dat handmatig doen?? UMTS valt toch ook onder PIT??? en is dus toch ook onbeperkt dan?

Dan laatste vraagje... : Kan je ergens je verbruik vinden (Zonder te bellen) van je abo (FLEX dus) en hoeveel euro je dus nog over hebt. Zoja... hoe moet het dan en geeft die ook aan of er externe kosten zijn... (Bijvoorbeeld dat PIT dus nog niet geactiveerd is en dus nu een hoge rekening heb voor GPRS kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 14:13
korte vraag:

sluit je PIT af voor 1 jaar, of per maand? Wat is de opzegtermijn?

Mijn abo bij T-Mobile heb ik voor een jaar, maar loopt al 2 maanden. Dus als ik PIT nu afsluit, loopt dat vanaf het moment van afsluiten een jaar, of loopt het gelijk met mijn abo?
Of kan ik het gewoon een aantal maanden nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord lockstar:
Mijn vraag is of ik die PIT apart moet activeren?
Nee je hebt het afgesloten bij je abo, wordt dus direct verrekend.
op je factuur staat zoiets als Internet Totaal = iets van 50 euro alleen door PIT krijg je korting en wordt dus 9.50 berekend. Let op dat je APN in het internet profiel van je mda op " internet" staat en niet op " wap"
Je krijgt geen sms!
schakelt die PIT dan automatisch over op UMTS?
Ja, je internet gewoon over GPRS en als je binnen UMTS bereik bent schakelt je telefoon zelf over op het UMTS netwerk. De snelheid bij PIT is wel beperkt tot 64kbps. Het kan zijn dat op je MDA de zogenaamde " dual mode" uit staat en je MDA alleen gebruik maakt van het GSM netwerk (dus GPRS) Maar dit is standaard wel ingeschakeld.
Kan je ergens je verbruik vinden?
Ja! Meld je aan voor My-T-mobile op www.t-mobile.nl, hier kun je alles vinden facturen, info over de diensten en ja ja ook je huidige extra kosten.

@badflowers
sluit je PIT af voor 1 jaar, of per maand? Wat is de opzegtermijn?
Je sluit PIT af voor de periode van je abo! Dus sluit je het af 5 maand voor het verlopen van je abo, dan is PIT ook tot die tijd actief. Het wordt gewoon automatisch verlengt als je niet aangeeft dat je het wilt stoppen aan het einde van je abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-10 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:03:
Antwoord lockstar:

[...]

Ja! Meld je aan voor My-T-mobile op www.t-mobile.nl, hier kun je alles vinden facturen, info over de diensten en ja ja ook je huidige extra kosten.
Maar die kosten zie je pas alleen als ze ook gemaakt worden. Je ziet geen voortgang van de gesprekskosten binnen je belbundel, dat zie je pas als de nieuwe factuur is gemaakt (die is ook online te bekijken).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Maasluip schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:08:
[...]
Maar die kosten zie je pas alleen als ze ook gemaakt worden. Je ziet geen voortgang van de gesprekskosten binnen je belbundel, dat zie je pas als de nieuwe factuur is gemaakt (die is ook online te bekijken).
Dus je kan niet zoals bij prepaid opvragen of beltegoed je nog hebt? Lijkt me wel handig bij FLEX abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:03:
Antwoord locktar:

[...]

Let op dat je APN in het internet profiel van je mda op " internet" staat en niet op " wap"
Je krijgt geen sms!
Wat is APN??? Dan zal ik er meteen naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-10 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

LockTar schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:08:
[...]

Dus je kan niet zoals bij prepaid opvragen of beltegoed je nog hebt? Lijkt me wel handig bij FLEX abo?
Ik had het niet helemaal goed geloof ik. Op de website kun je (als je ingelogd bent) wel zien wat het resterende beltegoed en de overige kosten voor die maand zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Maasluip schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:31:
[...]

Ik had het niet helemaal goed geloof ik. Op de website kun je (als je ingelogd bent) wel zien wat het resterende beltegoed en de overige kosten voor die maand zijn.
mmm mijn nummer word geblokkeerd dus ik kan me niet aanmelden... Misschien komt het omdat mijn nummer nog word overgezet van telfort naar tmobile...

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik zie door de mobiele bomen het internetbos niet meer...

Ik heb een tijdje een K750i gehad, ding is verzopen. Nu wil ik er weer een halen maar dit keer ook met internet :) Ik weet van Orange world af, even als T-Mobile Pit(dat was toch vroegâh web 'n walk? :? )
Maar zijn er nou nog andere aanbieders die onbeperkt mobiel internet aanbieden tegen een vaste prijs?

Ik heb al gegoogled maar uit de stordvloed van informatie die ik over me heen krijg kom ik echt niet meer uit...

Wat ik wil:
- Een k750i
- Onbeperkt mobiel internet voor een vaste prijs
- 1-jarig abonnoment
- Als het kan ook de belminuten meenemen naar de volgende maand

Snelheid maakt me niet zo bijster veel uit maar ik wil m'n mobiel wel graag eventueel als modem gebruiken voor de laptop :) Ik las dat je bij Orange sommige verbindingen niet kon maken die met T-mobile wel konden?

Iemand die raad weet? :)

Copy-paste uit het Orange World topic, maar ik hoop hier sowieso wat meer informatie over T-Mobile Pit te vergaren(heb weinig tijd omdat donderdag de enige dag is dat ik voor sluitingstijd bij een telefoonwinkel kan zijn :P )

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allereerst die k750 de deur uit doen en een fatsoenlijk internet capable toestel kopen :)

• BiotjE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10-2021
Gewoon een K750i met een T-Mobile Flex abonnement met Web 'n Walk nemen. Bij Flex kan je onbeperkt overgebleven credit meenemen, W'n'W is internet voor 9.50E per maand.

Alleen begrijp ik niet waarom je met een K750i onbeperkt internet zou willen hebben aangezien je volgens mij niet veel meer er mee kan dan wappen en misschien email checken?

Telfort bied ook internet aan tegen een vast tarief, dit is in snelheid minder beperkt maar je data gebruik is maar 1gb per maand, maar met een K750i lijkt de kans dat je daar ooit overheen zult gaan mij heel erg klein.

[ Voor 19% gewijzigd door BiotjE op 16-09-2006 00:48 ]

Verwijderd

BiotjE schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 00:47:
[...]
Telfort bied ook internet aan tegen een vast tarief, dit is in snelheid minder beperkt maar je data gebruik is maar 1gb per maand, maar met een K750i lijkt de kans dat je daar ooit overheen zult gaan mij heel erg klein.
Volgens mij is T-Mobile ook max 1 GB per maand maar er staat iets bij van fair use. Belangrijker verschil is volgens mij dat T-Mobile geen of minder poorten dicht zet dan Telfort. Bij T-Mobile kan je VoIPen en VPNen en krijg je een tijdelijk public IP-adres. Bij Telfort zit je achter NAT en ik heb gelezen dat meerdere mensen problemen hebben met VoIP en VPN.

Telfort is in theorie sneller, T-Mobile is geknepen op 64kb/s. Een tijdje terug was de snelheid bij Telfort erg laag. Zijn er mensen die onderhand betere ervaringen hebben?

• nils7
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 01:07:
[...]

Volgens mij is T-Mobile ook max 1 GB per maand maar er staat iets bij van fair use. Belangrijker verschil is volgens mij dat T-Mobile geen of minder poorten dicht zet dan Telfort. Bij T-Mobile kan je VoIPen en VPNen en krijg je een tijdelijk public IP-adres. Bij Telfort zit je achter NAT en ik heb gelezen dat meerdere mensen problemen hebben met VoIP en VPN.

Telfort is in theorie sneller, T-Mobile is geknepen op 64kb/s. Een tijdje terug was de snelheid bij Telfort erg laag. Zijn er mensen die onderhand betere ervaringen hebben?
Er is geen 1GB FUP bij W&W(/PIT)!

Officieel is PIT idd geknepen tot 64 kbps alleen heb dat tot nu toe nog nooit gemerkt _/-\o_

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Abonnoment is inmiddels afgesloten, heb net even met de klantenservice gebeld om alles te activeren en goed in te stellen...
Ik heb gewoon een nieuw profiel op mijn telefoon aangemaakt, internetmodus @ http, geen proxy gebruiken en op poort 8080, alles klopt nou toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Alsnog een bumpje... Ik wil graag zeker weten of ik het goed heb ingesteld heb voor ik online ga want ik ben toch nog wel een beetje huiverig voor een telefoonrekening van honderden euro's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Gewoon ff een kwartiertje (of minder) internetten, en de volgende dag via 1202 of www.t-mobile.nl je tegoed checken. Internetkosten zullen wel opvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ja maar het probleem is dat je infeite gewoon wel kosten maakt maar dat ze bij T-Mobile er dan op de rekening x van aftrekken zodat je €9,50 overhoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Euhm, nee dus. Je hebt op je rekening Internet totaal staan van 49,95. Vervolgens wordt er 40 euro korting af gehaald, om er Pocket Internet Totaal van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:32
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over PIT (heb het sindskort icm een vario 2). De verbinding is redelijk snel en de meeste websites worden goed weergegeven.

Wat me opvalt;
- Orange gprs was hooguit 5kb/s, met t-mobile haal ik meestal rond de 10/12 kb/s
- 3G dekking valt erg tegen, als je vanuit zeeland naar Rotterdam rijdt krijg je een kwartiertje onder de Rotterdam pas 3G dekking.
- De 3G snelheid varieert extreem, van 5 kb/s tot 125 kb/s (met pit dus...)

Meer mensen met dezelfde (positieve/negatieve) ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthagen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Tommy boy zou je mij mischien toe willen voegen op msn of iets dergelijks? ik las een aantal replys van je en ik zou graag wat meer informatie van je willen..

Mvg

Albert hagen

Alberthagen@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

dread

Sluwe vlaming

jammer genoeg is de PIT te traag om mee te kunnen skypen anders was het echt ideaal geweest :'(

Ik doe het in combinatie met een HP2210 PDA. met gprs gaat het dan weer wel.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

dread schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:21:
jammer genoeg is de PIT te traag om mee te kunnen skypen anders was het echt ideaal geweest :'(

Damn toch te langzaam. Jammer Nu maar hopen dat ze het ff om hoog krikken

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
hey weet iemand de email servers? Dan kan ik hopelijk mijn pop3 email ook aan de gang krijgen...

tis niet pop3.t-mobile.nl / mail.t-mobile.nl

thanks

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 10:47
dread schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:21:

hoezo? Ik heb net met skype-out over umts (PIT) gebeld en was echt heel goed te doen

Freelance Drupal Developer

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Lord_T schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:28:
hey weet iemand de email servers? Dan kan ik hopelijk mijn pop3 email ook aan de gang krijgen...

thanks
Heb jij een T-Mobile POP3 adres dan? :?

En typ eens voor de lol "SMTP" in, in de zoekfunctie rechtsbovenin www.t-mobile.nl |:(

Alors.

• TommyboyNL
  • Niet online
Lord_T schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:28:

thanks
Je hebt het pop-3 adres van je mailprovider nodig. Kijk op hun website.

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

T-Mobile heeft in Duitsland een aanbieding waar je 2 maanden Web'n'Walk kan proberen en dan kosteloos kan opzeggen als je wilt. >:) Ziet er leuk uit met een PCMCIA kaartje voor 1 euro met GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA. Iemand toevallig al ervaring mee? :?

• RSpliet
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Gisteren in de smartphoneshop (.nl) een Treo 650 gehaald, met Web&Walk/Pocket Internet Totaal. Deed niemand moeilijk over, staat bij smartphoneshop zelfs gewoon in de lijst met extra diensten. Heb het heel even getest, maar weet dus niet of dit "gratis" ging. Ik kan neem ik aan bij T-mobile klagen als dat niet zo was, ik heb immers niet op eigen houtje geprobeert pit te krijgen. Het werkt overigens lekker met GPRS (Treo heeft geen UMTS). PIT is niet zo snel (4KB/s ofzo), maar dat wist ik van tevoren.

[ Voor 3% gewijzigd door RSpliet op 28-09-2006 09:37 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 10:47
Ik kwam er net achter dat ik met pit wel gratis op de hotspots kan, een vriend van mij t-mobile zonder pit met vario I kon dat niet.

Dacht dat het hotspot idee was afgeschaft? heb het abbo net 2 weken

Freelance Drupal Developer

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Seven of Nine schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:26:
Gisteren in de smartphoneshop (.nl) een Treo 650 gehaald, met Web&Walk/Pocket Internet Totaal. Deed niemand moeilijk over, staat bij smartphoneshop zelfs gewoon in de lijst met extra diensten. Heb het heel even getest, maar weet dus niet of dit "gratis" ging. Ik kan neem ik aan bij T-mobile klagen als dat niet zo was, ik heb immers niet op eigen houtje geprobeert pit te krijgen. Het werkt overigens lekker met GPRS (Treo heeft geen UMTS). PIT is niet zo snel (4KB/s ofzo), maar dat wist ik van tevoren.
APN in Network moet ' internet ' zijn. Vervolgens in my.t-mobile.nl controleren na een dag of je kosten hebt gemaakt. Zo niet, dan niet. :)

Alors.

• RSpliet
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Stereotomy schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:06:
[...]

APN in Network moet ' internet ' zijn. Vervolgens in my.t-mobile.nl controleren na een dag of je kosten hebt gemaakt. Zo niet, dan niet. :)
Klopt, heb APN enzo al aangepast gister. Echter kan ik pas ergens volgende week checken of ik kosten heb gemaakt, aangezien ik voor nummerbehoud heb gekozen. Wordt mij administratief een te grote rotzooi om dat nu met mijn tijdelijke nummer te regelen.
Heb net een speedtest gedraait, gaat met pak m beet 5KB/s, valt mij dus alles mee. Beetje te vergelijken met de oude dialup internetverbindingen (V90! _O_)
MAN wat is dat ding geil!

[ Voor 15% gewijzigd door RSpliet op 28-09-2006 18:04 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:09
Heeft iemand al geprobeerd om met PIT ff youtube/video.google te bekijken? Of radioblogclub.com? Werkt dat een beetje of is het echt te traag dat het gewoon niet werkt?
Alvast bedankt als diegene wil proberen :>

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Voor de duidelijkheid voor iedereen, uit de officiële brief van T-mobile die ik vandaag ontving:

Pocket Internet Totaal is uitsluitend te gebruiken over GPRS, UMTS, HSPDA en T-zones. Bij gebruik van Pocket Internet Totaal is de snelhied in combinatie met UMTS en HSPDA beperkt. Pocket Internet Totaal is uitsluitend beschikbaar in combinatie met een geselecteerd aantal abbonementen en toestellen.

Kortom je kan alles gebruiken en betaalt er geen drol voor, maar je wordt her en der wel gecapped.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• GraasGast
  • Laatst online: 30-09 19:55

GraasGast

Analogue Heaven

Van het cappen heb ik nog weinig gemerkt. Ik haal meestal meer dan 300kbps met m'n vario2, en ik heb zelfs een keer ruim 700kbps (90kb/s) gehaald toen ik hem als usb-modem aan m'n pc gehangen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil ook via mn n70 met flex abbo gaan internetten daarnaast ook op mn laptop

ik kan van iemand een web n walk pcmcia kaart van tmobile overnemen.

als ik nu een Internet abbo afsluit voor mn mobiel bij t mobile (10 euro p/m)
en ik stop mn sim in de web n walk pcmcia kaart waarna deze in mn laptop gaat.
dan kan ik dus op langzame manier draadloos internetten via tmobile grps, via wifi en hotspots?

ik lees diverse opmerkingen over bijbetalen van bytes of minuten, maar dit abbonement is toch allin als ik gebruik maar van t netwerk van T mobile (wifi en hotspots zijn toch altijd gratis)?

de overdracht is niet snel op t gprs netwerk maar het is gewoon om info op google op te vragen enzo
omdat ik vaak onderweg ben en dus niet altijd wifi bij de hand heb.

heb ik t zo juist of zijn mn stellingen fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Welke site kan ik gebruiken om de snelheid van PIT te testen op een M600i? Niet alles werkt namelijk....

Thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
ck2000nl schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:52:
Welke site kan ik gebruiken om de snelheid van PIT te testen op een M600i? Niet alles werkt namelijk....

Thnx _/-\o_
www.speedtest.nl werkte gewoon op de N80!
Wel even de ping optie uit zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Laatst online: 30-09 19:55

GraasGast

Analogue Heaven

http://www.dslreports.com/mspeed is een goede mobiele speedtest. Stukken beter dan speedtest.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Wie kan mij vertellen wat nu de snelheid is van pit , wel de snelheid van mensen die pit hebben genomen na 1-6 of 1-7 2006 waarbij de hotspots niet meer binnen pit vallen maar de t zones wel ?

(Het schijnt wanneer je pit afsluit met een umts toestel dat je verbinding 2 weken snel is en daarna je snelheid drastisch terug valt , kan iemand dit bevestigen ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Ik heb nu ook intresse in PIT, maar heb niet een van die toestellen op de lijst van t-mobile. Ik heb nu een motorola a1200. Technisch gezien moet het werken op mijn telefoon, maar accepteerd t-mobile dit nu wel of niet?

Of wordt je afgesloten of doen ze een imei check etc...?? Ik heb nu verschillende verhalen gelezen maar veel zijn nog van vorig jaar in de thread.

Wie kan mij vertellen hoe het eea nu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-10 19:35

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Vast een rare vraag, maar ik heb v/d week een T-Mobile Relax 150 + Web 'n Walk aangevraagd, hierbij heb ik ook aangegeven dat ik Nummerbehoud wil. Ik zat bij KPN Prepay en wilde dus overstappen naar T-Mobile.

Telefoon (Nokia N70) heb ik nu binnen en twee formulieren:
- contract
- nummerbehoud aanvraag

Nou wordt er nergens gezegd/verteld of deze twee moeten worden opgestuurd - ik neem toch aan van wel? Een enigszins begeleidende brief waarheen ik dat moet sturen en dat ik het moet opsturen zou wel handig zijn (of die zijn ze vergeten erbij te doen bij mij).

Vraag: deze twee formulieren moeten dus worden opgestuurd?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Nestor schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:16:
Vast een rare vraag, maar ik heb v/d week een T-Mobile Relax 150 + Web 'n Walk aangevraagd, hierbij heb ik ook aangegeven dat ik Nummerbehoud wil. Ik zat bij KPN Prepay en wilde dus overstappen naar T-Mobile.

Telefoon (Nokia N70) heb ik nu binnen en twee formulieren:
- contract
- nummerbehoud aanvraag

Nou wordt er nergens gezegd/verteld of deze twee moeten worden opgestuurd - ik neem toch aan van wel? Een enigszins begeleidende brief waarheen ik dat moet sturen en dat ik het moet opsturen zou wel handig zijn (of die zijn ze vergeten erbij te doen bij mij).

Vraag: deze twee formulieren moeten dus worden opgestuurd?
Maak gewoon kopie van het Nummerbehoud formulier (ingevuld he) en van je simkaart en deze stuur je op naar:

T-Mobile Klantenservice BV
Afd. Activatie
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Bedankt nils7, ik zal het daar naar toe opsturen (of ik ga langs bij een winkel).

Nog even iets anders, thuis bij mij in de polder staat er een GPRS-icoontje (blijkbaar is er niets anders in de polder bij mij) en gaat downloaden met hooguit 5 kb/s. Prima, daarvoor heb ik dit abonnement natuurlijk genomen.

Maar zodra ik de grote boze stad in ga, verschijnt er het 3G-icoontje. Logisch, want grote steden hebben die masten wel. Maar mijn snelheid is dan ook 3G :? Net een test gedaan op DSLreport.com en gemiddeld heb ik een snelheid van 231 kbit/sec.

Hoe kan het dat terwijl ik een GPRS-abonnement heb hij toch gebruik maakt van een 3G-netwerk en de daarbij behorende snelheid? Ik heb echt niets anders dan een simpel Web 'n Walk abo van 9,50 genomen + Relaxweb 150.

Ik vind het best, daar niet van :*)

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Nestor: Web n walk is te gebruiken over GPRS en 3G/UMTS. De dienst valt terug op GPRS indien er geen UMTS ontvangst mogelijk is. Staat ook zo op de T-Mobile site geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

ck2000nl schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:22:
Nestor: Web n walk is te gebruiken over GPRS en 3G/UMTS. De dienst valt terug op GPRS indien er geen UMTS ontvangst mogelijk is. Staat ook zo op de T-Mobile site geloof ik.
Ja, wat ik heb kunnen vinden is:
# Geldig in Nederland, niet in het buitenland
# Bij gebruik van Web 'n' Walk in combinatie met UMTS en HSDPA is de snelheid beperkt.
Ik snap dat hij gebruik maakt van UMTS wanneer dat kan, maar ik dacht dat het op dat moment geknepen zou zijn op de snelheid die GPRS maximaal aankan. Maar het is prima zo, ik klaag verder niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
T-Mobile Web ‘n’ Walk
Onbeperkt écht internet op je mobiele telefoon:
  • Voor een vast bedrag van € 9,50 per maand. Echt zorgeloos internetten dus, zonder datalimiet en zonder verrassingen op je factuur.
  • Geschikt voor gebruik van GPRS
  • Geldig in Nederland, niet in het buitenland
  • Bij gebruik van Web 'n' Walk in combinatie met UMTS en HSDPA is de snelheid beperkt.
  • Beschikbaar in combinatie met een mobiele telefoon die geschikt is voor internet.
  • Beschikbaar in combinatie met bepaalde T-Mobile abonnementen.
Bron: http://www.t-mobile.nl/pe...even_mobiel_internet.aspx

Dus via UMTS werkt het ook, alleen niet met de volledige snelheid van UMTS, maar met een beperkte snelheid. Ik haalde hier in Apeldoorn met PIT over UMTS een snelheid van 166 kbit/s 8) Best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

nils7 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:49:
[...]

Maak gewoon kopie van het Nummerbehoud formulier (ingevuld he) en van je simkaart en deze stuur je op naar:

T-Mobile Klantenservice BV
Afd. Activatie
Postbus 16272
2500 BG Den Haag
Ben langs geweest bij een T-Mobile winkel en heb toen het probleem aan ze uitgelegd. Eerste reactie: "wat bedoel je hier nou mee, ik snap het niet :? ". Andere collega erbij gehaald en het bleek dat het een 'fout' van T-Mobile was en dat ik me om die formulieren niet druk hoefde te maken. Alles stond al in hun systeem. Mooi, opgelost dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Toch nog weer een vraag die ik nu heb naar aanleiding van iets wat ik ben tegengekomen.

Op het Pocketinfo forum kwam ik een post tegen van iemand die zei dat de eerste twee weken de snelheid - indien in de buurt van UMTS-mast - niet geknepen wordt.
jullie hebben nu 2 weken volle snelheid. Zodra je voor de 1e maal met een umts toestel contact maakt met pit krijg je 2 weken de volle snelheid. Na 2 weken word het automatisch geknepen.
(bron: Pocketinfo forum)

Het valt me op dat ik momenteel elke dag gewoon makkelijk 200 kbp/s kan halen, is het inderdaad zo dat dit tijdelijk is en dat over twee weken de snelheid pas echt wordt geknepen naar 64 kbps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Nestor schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:57:
Toch nog weer een vraag die ik nu heb naar aanleiding van iets wat ik ben tegengekomen.

Op het Pocketinfo forum kwam ik een post tegen van iemand die zei dat de eerste twee weken de snelheid - indien in de buurt van UMTS-mast - niet geknepen wordt.

[...]

(bron: Pocketinfo forum)

Het valt me op dat ik momenteel elke dag gewoon makkelijk 200 kbp/s kan halen, is het inderdaad zo dat dit tijdelijk is en dat over twee weken de snelheid pas echt wordt geknepen naar 64 kbps?
Dit klopt jammer genoeg! Ze gaan het echt afknijpen, want anders zouden ze je meer geld moeten vragen voor hun diensten. Ik vind het al coulant dat ze het zo doen, en netjes van ze dat je het mag testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Bij mij is dat NIET het geval. Ik heb nu al een paar maanden PIT, maar kan nog steeds met 45kB/sec downloaden, en kon dit een paar maanden geleden ook. Ik heb wel de "oude" PIT, misschien ligt het hieraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
TommyboyNL schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:40:
Bij mij is dat NIET het geval. Ik heb nu al een paar maanden PIT, maar kan nog steeds met 45kB/sec downloaden, en kon dit een paar maanden geleden ook. Ik heb wel de "oude" PIT, misschien ligt het hieraan.
Je hebt ook mar 2 weken de volle snelheid he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Zoals je in mijn post kan lezen, heb ik al een paar MAANDEN de volle snelheid. b =/= B heh, de details doen het hem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Het lijkt me inderdaad logisch dat die UMTS-snelheid niet continu blijft, want dan is het voor €9,95 wel een erg goedkoop abonnement voor onbeperkt mobiel internet :)

Maar, waarom kan ik het niet vinden in de voorwaarden - of ik kan het niet vinden op de T-Mobile site - dat je eerst twee weken hogere snelheid hebt en daarna wordt geknepen? Heel leuk hoor die grotere snelheid om er aan te proeven, maar een berichtgeving hierover lijkt me wel zo netjes.

Het is dat we hier elkaar op de hoogte houden en ik op deze manier erachter kom dat het blijkbaar twee weken zo is. Ik leg me er wel bij neer en profiteer er wel van. Maar een gemiddelde consument neemt dus zo'n abonnement en denkt bij gebruik eerst "goh, dit werkt best prettig en snel". En na twee weken gaat hji/zij klagen bij T-Mobile dat het niet vooruit te branden is :?

Wat is de reden dat dit - voor zover ik dus nergens kan vinden - twee weken grotere snelheid is?

[ Voor 25% gewijzigd door Tjeerd op 15-10-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:33
Nestor schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:54:

Maar, waarom kan ik het niet vinden in de voorwaarden - of ik kan het niet vinden op de T-Mobile site - dat je eerst twee weken hogere snelheid hebt en daarna wordt geknepen? Heel leuk hoor die grotere snelheid om er aan te proeven, maar een berichtgeving hierover lijkt me wel zo netjes.

Het is dat we hier elkaar op de hoogte houden en ik op deze manier erachter kom dat het blijkbaar twee weken zo is. Ik leg me er wel bij neer en profiteer er wel van. Maar een gemiddelde consument neemt dus zo'n abonnement en denkt bij gebruik eerst "goh, dit werkt best prettig en snel". En na twee weken gaat hji/zij klagen bij T-Mobile dat het niet vooruit te branden is :?

Wat is de reden dat dit - voor zover ik dus nergens kan vinden - twee weken grotere snelheid is?
Het antwoord geef je zelf eigenlijk al in je vraag: Ze laten je twee weken proeven van de volle snelheid en draaien dan de kraan een stuk dicht. Het is natuurlijk een beetje de bedoeling dan je in die twee weken zo gewend raakt aan de snelheid dat je ten eerste volop van de data services gebruik gaat maken en ten tweede het een vast onderdeel van je telefoon routine wordt. Als na twee weken de snelheid omlaag gaat ben je er zo aan gewend dat je een sneller abonnement gaat overwegen. Want kom op mensen, PIT is toch alleen bedoeld om ons allen de gemakken van mobiele data services te laten proeven en ons verslaafd te maken, als er genoeg klanten zijn kan de prijs wel eens omhoog gaan. Deze berichten doen toch al langer de ronde ( ook in deze thread)? De lage prijs van PIT is gewoon een markt penetratie strategie. En nog een slimme ook, kijk maar eens om je heen hoeveel mensen er gebruik van maken. Hmmm, PIT als een soort drugs, T-Mobile als dealer, het zijn iig dezelfde marketing strategieen. Twee weken cheap tasting of the goods, als je verslaafd bent komen de kosten als je de volle snelheid wilt blijven houden (niet als je gewoon PIT houdt ).

Ik zie niet in waarom T-Mobile dit in de voorwaarden zou moeten opnemen? Ze leveren toch juist meer dan ze hoeven gedurende die eerste twee weken? En mensen die een data abo nemen weten toch zelf heus wel hoeveel snelheid GPRS ongeveer oplevert, dus echt verbaasd hoeven ze niet te zijn als de snelheid na twee weken omlaag gaat naar normale GPRS speed.

[ Voor 9% gewijzigd door koksie op 15-10-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:23

Sorcerer8472

Mens sana?

Erg mooi verwoord koksie :D:D:D

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-10 19:33

b0p

Ik wil toch even melden dat ik inmiddels al 3 weken gebruik maak van PIT op volle snelheid. Net in de trein bij Leiden zat ik met de mobile speed test van dslreports.com op 50KB/sec. Deze post tik ik op mijn laptop waarbij ik mijn telefoon als modem gebruik en ik heb net nog iets moeten downloaden wat toch gemiddeld met 40KB/sec is gebeurd.

Het lijkt me verder toch logisch wanneer een bedrijf als T-Mobile eerst twee weken een snellere verbinding levert ze daarna toch wel via SMS/e-mail/post je een snel abo zullen proberen aan te smeren. Dat gebeurt dan weer niet? Maar goed, mij hoor je voorlopig niet klagen. Zodra mijn verbinding geknepen wordt meld ik het hier wel weer.

Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik heb al enkele maanden PIT en het wordt netjes afgeknepen op zo'n 8 kilobyte per seconde. Ik ben dan ook best jaloers op de mensen die de hele tijd op 200 kilobyte etc. kunnen surfen. :)

Enig idee of dat nog kan, eigenlijk? Misschien met een andere ROM ofzo?

En als ik mijn PIT wil upgraden naar een hogere snelheid, waar kom je dan op uit, is dat dat abonnement van 50 euro in plaats van 9,95?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Nou 200 kilobyte zit er bij mij niet in, hooguit 230 kilobit. Maar dat is nog altijd erg prettig. Mijn ervaring in de polder is dat het sowieso overstapt op GPRS en dat de snelheid dan hooguit 40 kilobit/sec is. Zodra ik de Randstad in ga dan stapt hij automatisch over op 3G (UMTS) en dan is het overal zo'n beetje rond de 220 kilobit/sec.

Nu er dus de verhalen zijn dat je - vanaf het moment dat je aangesloten bent - twee weken vollere snelheid krijgt en daarna terugzakt, ben ik benieuwd of ik over een week of anderhalf inderdaad ook in 3G-gebieden wordt geknepen naar een nette 64 kilobit.

Web 'n Walk (PIT) opwaarderen naar hogere snelheid betekent inderdaad een duurder abonnement nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tjeerd op 17-10-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik heb al een half jaar rond de 40KB/s in de randstad

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeIsTwisted schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:37:
ik heb al een half jaar rond de 40KB/s in de randstad
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is er erg apart!
Ik woon in het oosten (twente) en daar heb ik gewoon volledige UMTS dekking en mijn snelheid was voorheen nooit hoger dan 8 kiloBYTE per seconde. Maar nu heb ik een duo-SIM aangeschaft. Dan krijg je 2 nieuwe SIM kaarten zodat je 2 telefoons met 1 telefoonnummer kunt gebruiken. (niet tegelijkertijd) Deze 2 SIM kaarten vervangen de oude SIM kaart.
Maar nu ik de sim kaarten geactiveerd heb en er dus ook mee internet, heb ik een snelheid van ongeveer 50 kiloBYTE per seconde!
Komt dit door de nieuwe SIM kaarten? Ik zal de komende tijd de snelheid bijhouden, mocht er iets veranderen dan laat ik het weten!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 26-10 07:57
Ik was afgelopen in Deventer en aangezien ik weer lag te rotzooien met de vertrektijden van de trein was ik op mn Qtek S200 gaan prutsen. Ik kwam een draadloos netwerk tegen van KPN (waar ook T-mobile klanten op mogen). Maar ik moest inloggen. Ik wist dat je dan een sms naar een bepaald nummer moest sturen. Dus ik via GPRS opzoek naar dat nummer, ik aanmelden en hoppa gebruikersnaam en ww van T-mobile ontvangen.

Nu zit ik alleen met een vraagje voordat ik hoge kosten ga krijgen de volgende keer.
Ergens heb ik gelezen dat abonnementen die voor 1 juli 2006 zijn afgesloten nog gratis gebruik mogen maken van de hotspots van t-mobile.
Ik heb 26 mei 2006 een abonnement genomen bij T-mobile die 28 augustus inging i.v.m. nummerbehoud en 3 maand opzeggingsperiode bij Telfort.
Ik heb dan toch nog recht op gratis toegang tot de hotspots? Ik neem aan dat ik op 26 mei getekend heb voor de op dat moment geldende voorwaarden.

Kan iemand mij hierin duidelijkheid geven. Ik had T-mobile gebeld en dat jonge kipje wat daar aan de telefoon zat wist van niks. Toch maar eens overdag bellen, heb het gevoel dat er dan wat beter geinformeerde mensen daar zitten.
Pagina: 1 ... 11 ... 34 Laatste

Let op:
Discussie over Web'n'Walk aub in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv