Zijn er ook mensen die PIT gebruiken om een telefoon die niet op de lijst bij T-mobile staat? Ik wil namelijk ook PIT nemen, maar mijn phone staat niet op de lijst.
Heb dus inderdaad al 2x een immens hoge rekening gekregen!
Ik heb in m'n instellingen alleen "T-mobile Internet" en t-mobile MMS (gebruik ik niet) als verbindingen staan (standaard mda vario) en eigenlijk het enige waar ik m'n telefoon voor gebruik (iig het pit) is exchange activesync (pushmail met een exchange 2003 server met sp2) en het ophalen van mijn uvt mail via imap.
En af en toe eens de startpagina van t-mobile (pda.t-mobile.nl), lijkt me ook geen t-zones toch en sporadisch gebruik via usb met mijn laptop.
3x echt een bizarre rekening. 1x voor ruim 180 euro internet, maar blijkt dan later eigen schuld: had mijn telefoon in duitsland aan laten staan en uiteraard niet zo slim geweest om de mailverbinding uit te schakelen (had de telefoon toen net een week of 2 toen ik wegging, maar 4 weken weg , auw).
Daarna nog 2x een rekening gehad (ook erg raar): 1x eind augustus, daarna pas weer nu net half oktober (zit dus een behoorlijke periode tussen) , waarbij er een keer bij het kopje internetverkeer 190 euro staat, en er dan vervolgens door t-mobile 40 euro word afgehaald?? Iedere keer een behoorlijke verbinding die 8,40 kost voor enkele mb's. Nu zag ik bij de belstatus dat ik al weer 170 euro over mijn flex30 abbo heen ben, terwijl ik nou niet echt bepaald een zware beller ben. Voordat ik mijn abbonement verlengde (juli) kwam ik meestal niet eens aan de relax 300, of in een uitzonderlijke keer zeg 70 a 80 euro.
Bel ik ze word ik nog zo ongeveer afgeblaft ook als ik vraag hoe het kan dat de rekening voor mobiel internet er staat als ik een pit-abbo heb, zeker in nederland (ik begrijp dat ik m'n blunder in duitsland zelf ga betalen) en wat ik er nu aan kan doen om niet nog meer rare rekeningen te krijgen.
Voel me echt ongelofelijk genept op dit moment, juist het "zorgeloze" van het "onbeperkte" gprs leek me ideaal maar ik sta nu echt op het punt om die simkaart door te knippen en naar t-mobile op te sturen. Nu in 3 maanden tijd meer dan in de afgelopen 3 jaar uitgegeven aan die onzin!
Ze gaan contact met me opnemen maar ik durf m'n telefoon nauwelijks meer aan te raken, de externe verbindingen nu ook allemaal naar een niet-werkende "mijn werk" verbinding gezet..
Erg benieuwd wat voor staartje dit verhaal gaat krijgen, de honderden euro's zijn in ieder geval al van mijn studentenrekening afgeschreven, niet fijn!
Ik heb in m'n instellingen alleen "T-mobile Internet" en t-mobile MMS (gebruik ik niet) als verbindingen staan (standaard mda vario) en eigenlijk het enige waar ik m'n telefoon voor gebruik (iig het pit) is exchange activesync (pushmail met een exchange 2003 server met sp2) en het ophalen van mijn uvt mail via imap.
En af en toe eens de startpagina van t-mobile (pda.t-mobile.nl), lijkt me ook geen t-zones toch en sporadisch gebruik via usb met mijn laptop.
3x echt een bizarre rekening. 1x voor ruim 180 euro internet, maar blijkt dan later eigen schuld: had mijn telefoon in duitsland aan laten staan en uiteraard niet zo slim geweest om de mailverbinding uit te schakelen (had de telefoon toen net een week of 2 toen ik wegging, maar 4 weken weg , auw).
Daarna nog 2x een rekening gehad (ook erg raar): 1x eind augustus, daarna pas weer nu net half oktober (zit dus een behoorlijke periode tussen) , waarbij er een keer bij het kopje internetverkeer 190 euro staat, en er dan vervolgens door t-mobile 40 euro word afgehaald?? Iedere keer een behoorlijke verbinding die 8,40 kost voor enkele mb's. Nu zag ik bij de belstatus dat ik al weer 170 euro over mijn flex30 abbo heen ben, terwijl ik nou niet echt bepaald een zware beller ben. Voordat ik mijn abbonement verlengde (juli) kwam ik meestal niet eens aan de relax 300, of in een uitzonderlijke keer zeg 70 a 80 euro.
Bel ik ze word ik nog zo ongeveer afgeblaft ook als ik vraag hoe het kan dat de rekening voor mobiel internet er staat als ik een pit-abbo heb, zeker in nederland (ik begrijp dat ik m'n blunder in duitsland zelf ga betalen) en wat ik er nu aan kan doen om niet nog meer rare rekeningen te krijgen.
Voel me echt ongelofelijk genept op dit moment, juist het "zorgeloze" van het "onbeperkte" gprs leek me ideaal maar ik sta nu echt op het punt om die simkaart door te knippen en naar t-mobile op te sturen. Nu in 3 maanden tijd meer dan in de afgelopen 3 jaar uitgegeven aan die onzin!
Ze gaan contact met me opnemen maar ik durf m'n telefoon nauwelijks meer aan te raken, de externe verbindingen nu ook allemaal naar een niet-werkende "mijn werk" verbinding gezet..
Erg benieuwd wat voor staartje dit verhaal gaat krijgen, de honderden euro's zijn in ieder geval al van mijn studentenrekening afgeschreven, niet fijn!
@hierboven: geld storneren. Dan gaan bellen met t-mobile en zorgen dat ze een her berkening maken op je factuur (zeggen dat je het geld niet hebt). Wat vaker bellen werkt ook. Niet vergeten om de naam van de persoon, tijdstip van bellen e.d. te onthouden. Bij t-mobile maken ze nog wel is terugbel afspraken die ze niet nakomen. succes
Hi,
ik heb zojuist mijn pit gegevens opgehaald via de nokia site voor mijn Nokia E60, maar heb nu 2 internet toegangspunten:
tmobile internet en tmobile GPRS.
kan iemand me duidelijk maken welke verschillen er nu zijn tussen deze twee?
ik heb zojuist mijn pit gegevens opgehaald via de nokia site voor mijn Nokia E60, maar heb nu 2 internet toegangspunten:
tmobile internet en tmobile GPRS.
kan iemand me duidelijk maken welke verschillen er nu zijn tussen deze twee?
Ik heb zelf al een tijd de Web 'n Walk abo van T-mobile.
Nu is mijn MDA van T-Mobile stuk is gegaan zou ik graag met een wat goedkopere telefoon toch gebruik kunnen maken van Internet / T-Zone en MSN.
Kunnen hier alle telefoons mee overweg of moet ik nog ergens rekening mee houden met de aanschaf van een nieuwe.
Alvast bedankt
Nu is mijn MDA van T-Mobile stuk is gegaan zou ik graag met een wat goedkopere telefoon toch gebruik kunnen maken van Internet / T-Zone en MSN.
Kunnen hier alle telefoons mee overweg of moet ik nog ergens rekening mee houden met de aanschaf van een nieuwe.
Alvast bedankt
Volgens de actuele prijslijsten heb je nu voor zowel Flex als Relax sowieso een start-tarief van 1 minuut.Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:52:
Heb je het nu over Relax of Flex, want ik heb 400 Relax, 1 seconden bellen en je betaald 1 seconden. Maar bij Flex heb je soort beltegoed dus daar is het geloof ik wel 1 seconden bellen, 1 minuut eraf, en na de 1e minuut per seconden. Corrigeer mij als ik fout zit, maar dit is de wel bekende 'bundel-oplichting' in mijn ogen. Tevens de reden dat ik zweer bij Relax bundels, deze daar veel goedkoper zijn.
Bellen per seconde, betalen per seconde is er niet meer bij dus.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
Ik heb een Qtek S200.
Ik heb een T-Mobile Sim-Only abbonnement met PiT.
De klantenservice vertelde me dat tegenwoordig het IMEI nummer niet meer gecontroleerd wordt, en dus ook niet meer van belang is.
Hij vertelde dat GPRS en T-Zones in in pakket is gestopt met PiT...
Ook zei hij dat je via je laptop verbinding mag maken met je PocketInternetTotaal via GPRS. Dus dat is gewoon legaal.
Maar als ik via mijn lapop inbel op het "bleutooth-modem" met *99# dan maakt hij idd verbinding met internet. Maar ik zie op mijn Qtek niet dat hij zich aangemeld heeft voor GPRS. Dus dat is raar. Want als ik via de Qtek zelf op inet ga, dan meldt hij zich wel aan voor GPRS.
Weet iemand hoe dat kan?
Dus waarmee internet ik dan? Komen er op die manier geen extra kosten bij?
Heeft iemand toevallig al geprobeerd om via bluetooth met je laptop op je Qtek (of wat dan ook) in te bellen, en dat hij achteraf geen extra rekening kreeg? En wat zijn de instellingen dan?
De klantenservice vertelde me dat tegenwoordig het IMEI nummer niet meer gecontroleerd wordt, en dus ook niet meer van belang is.
Ook zei hij dat je via je laptop verbinding mag maken met je PocketInternetTotaal via GPRS. Dus dat is gewoon legaal.
Maar als ik via mijn lapop inbel op het "bleutooth-modem" met *99# dan maakt hij idd verbinding met internet. Maar ik zie op mijn Qtek niet dat hij zich aangemeld heeft voor GPRS. Dus dat is raar. Want als ik via de Qtek zelf op inet ga, dan meldt hij zich wel aan voor GPRS.
Weet iemand hoe dat kan?
Heeft iemand toevallig al geprobeerd om via bluetooth met je laptop op je Qtek (of wat dan ook) in te bellen, en dat hij achteraf geen extra rekening kreeg? En wat zijn de instellingen dan?
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 20:02 ]
ik ben van plan om een mda compact III (htc 3300) te kopen als die uit is.
de telefoon heeft echter geen ondersteuning voor UMTS volgens de htc site.
maar wel ondersteuning voor EDGE, heeft er iemand ervaring met pocket internet totaal in combinatie met een EDGE telefoon.
ondersteund t-mobile het wel of niet?
maar wel ondersteuning voor EDGE, heeft er iemand ervaring met pocket internet totaal in combinatie met een EDGE telefoon.
Heb zelf een MDA Compact (Qtek S100)Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:41:
Ik heb een Qtek S200.
Weet iemand hoe dat kan?
Volges mij moet je dit in je Wireless Modem (staat in programs op je MDA) instellen... dat je het zoiezo deelt... iig werkt het bij mij zo via kabeltje:
zorg dat gprs verbinding uit is
wireless modem starten
connectie via USB aanzetten
activesync uitzetten
usb modem drivers installeren (van qtek)
en dan het dial programma wat bij die drivers erbij zit gebruiken
hij belt dan naar *99#, maar er zit nog een extra commando aan vast...
ik zal het zo even proberen via bt op mn laptop
[EDIT]
Via bt is het hetzelfde, alleen heb je dan die usb modem driver niet nodig, dit zijn de stappen die ik via BT heb genomen:
zorg dat gprs verbinding uit is
wireless modem starten
connectie via BT aanzetten
Laptop BT aanzetten
zoeken naar devices
toevoegen met wachtwoord
bellen naar *99#
naar naam/wachtwoord vragen uitvinken (staat in eigenschappen in het tabblad opties)
internet werkt
[ Voor 11% gewijzigd door BiG-GuY op 28-10-2006 00:52 ]
T-Mobile werkt niet met Edge, alleen Telfort heeft dat in Nederland. PIT werkt met GPRS, UMTS en HPSDA. met de Compact III ben je dus op GPRS aangewezen, EDGE gaat alleen werken als je de simlock eraf weet te krijgen en er een Telfort SIM in doet.ianz schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:02:
ik ben van plan om een mda compact III (htc 3300) te kopen als die uit is.
Wat betreft je Vario als modem gebruiken: Ik heb het een maandje geleden getest en bij mij zie je ook het GPRS symbooltje niet veranderen, maar je zit wel degelijk via GPRS online. Ik heb geen PIT en heb mijn Vario via de USB kabel aan de pc gehangen. Ik had mijn kabelverbinding uitgeschakeld voor de desktop en ik internet dus via mijn vario over GPRS. Ik zie ook braaf die gebruikte kb's op mijn rekening staan. Dat het GPRS symbooltje niet veranderd zal wel zo horen, ik weet iig zeker dat ik via GPRS online was omdat alle andere internet mogelijkheden uit stonden.
Het is 28.8 kbps wat je max haalt met GPRS... dus bedenk zelf maar hoe snel dat isGUZA schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:55:
kan je een beetje redelijk surfen op je laptop met gprs via je qtek s100?
Voor wat tweakers/GoT enzo is het te doen, wil je gaan downloaden ermee... gaat het erg lang duren
Verwijderd
Ik heb begin oktober de vario 2 gekocht bij een abbo verlenging van T-mobile;
tijdens verlenging ook overgestapt op relax en pit abbo, kipje van T-mobile gaf aan dat mijn nieuwe abonnement pas ingaat als oude is verlopen te weten 8 december.
Nu vraag ik mij alleen af of ik nog wat moet instellen om per 8 december pit te gebruiken, of is het alleen maar een kwestie van het web n walk knopje indrukken en klaar.
tijdens verlenging ook overgestapt op relax en pit abbo, kipje van T-mobile gaf aan dat mijn nieuwe abonnement pas ingaat als oude is verlopen te weten 8 december.
Nu vraag ik mij alleen af of ik nog wat moet instellen om per 8 december pit te gebruiken, of is het alleen maar een kwestie van het web n walk knopje indrukken en klaar.
Op basis van jullie ervaringen: wat kan ik nou het beste nemen? Een TyTn (Vario 2) met T-mo abo + PIT? Of hetzelfde toestel bij een Telfort-abo met hun versie van onbeperkt internet (die nu EDGE is en straks misschien onbeperkt HSDPA
) ?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
De TyTn ondersteund toch ook HSDPA? die kan je gewoon met T-Mobile goed gebruik dan toch?... Zoiezo raad ik Telfort af, ivm het netwerk... En ik weet ook niet of het zeker dat het allemaal zo blijft bestaan als het netwerk samen met die van KPN wordt gevoegd (als dat al gebeurt..)Sorcerer8472 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 10:33:
Op basis van jullie ervaringen: wat kan ik nou het beste nemen? Een TyTn (Vario 2) met T-mo abo + PIT? Of hetzelfde toestel bij een Telfort-abo met hun versie van onbeperkt internet (die nu EDGE is en straks misschien onbeperkt HSDPA) ?
Mijn ervaringen met T-Mo en Telfort zijn allebei slecht, maar het zijn wel de enige met betaalbaar internet. En T-Mo HSDPA wordt toch gelimiteerd?BiG-GuY schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:20:
[...]
De TyTn ondersteund toch ook HSDPA? die kan je gewoon met T-Mobile goed gebruik dan toch?... Zoiezo raad ik Telfort af, ivm het netwerk... En ik weet ook niet of het zeker dat het allemaal zo blijft bestaan als het netwerk samen met die van KPN wordt gevoegd (als dat al gebeurt..)
Ik gebruik het internet voornamelijk om regelmatig mail te checken, soms ook met 1 MB aan attachments (wordbestanden). Ook in de trein of bij klanten gebruik ik het soms als er geen wifi of andere vorm van internet is, via m'n laptop.
Verwijderd
Korte samenvatting voor de gene die de complete instellingen willen weten:
GPRS instellingen voor MDA etc.:
Om je MDA handmatig in te stellen voor T-Mobile GPRS Internet (PiT), heb je de volgende gegevens nodig:
Ga naar Setting -> Connections -> Connections -> Add a new modem connection (bij My ISP)
Geef de verbinding een naam, en gebruik Cellular Line (GRPS) als modem.
APN (GRPS Accespoint naam): internet (Let op: kleine letters)
IP-adres: Door server toegewezen IP-adres
DNS: Door server toegewezen DNS-adres
In geval dat DNS-adressen toch nodig blijken te zijn:
Primair DNS: 193.79.237.39
Secundair DNS: 193.79.242.39
GPRS van Qtek op Laptop via Bluetooth:
Zorg dat gprs verbinding uit is,
Connectie via BT aanzetten,
Laptop BT aanzetten,
Zoeken naar devices,
Toevoegen met wachtwoord (pairen),
Inbel verbinding maken (als modem, de bluetooth modem gebruiken),
Bellen naar *99# (als telefoonnummer instellen),
Naar naam/wachtwoord vragen uitvinken (staat in eigenschappen in het tabblad opties),
Internet werkt!
Het kan zijn dat het GRPS icoon niet veranderd als je via je laptop op internet gaat!
GPRS instellingen voor MDA etc.:
Om je MDA handmatig in te stellen voor T-Mobile GPRS Internet (PiT), heb je de volgende gegevens nodig:
Ga naar Setting -> Connections -> Connections -> Add a new modem connection (bij My ISP)
Geef de verbinding een naam, en gebruik Cellular Line (GRPS) als modem.
APN (GRPS Accespoint naam): internet (Let op: kleine letters)
IP-adres: Door server toegewezen IP-adres
DNS: Door server toegewezen DNS-adres
In geval dat DNS-adressen toch nodig blijken te zijn:
Primair DNS: 193.79.237.39
Secundair DNS: 193.79.242.39
GPRS van Qtek op Laptop via Bluetooth:
Zorg dat gprs verbinding uit is,
Connectie via BT aanzetten,
Laptop BT aanzetten,
Zoeken naar devices,
Toevoegen met wachtwoord (pairen),
Inbel verbinding maken (als modem, de bluetooth modem gebruiken),
Bellen naar *99# (als telefoonnummer instellen),
Naar naam/wachtwoord vragen uitvinken (staat in eigenschappen in het tabblad opties),
Internet werkt!
Het kan zijn dat het GRPS icoon niet veranderd als je via je laptop op internet gaat!
Ik kreeg laatst een rekening van €100 voor gprs kosten
Snel naar de klantenservice gebeld en bleek daar dat een of andere malloot m'n bundel had uitgeschakeld en als notitie erbij had gezet: 'Bundel weer activeren en kosten aftrekken voor verzending factuur'...
Lekker bezig zijn ze daar
Snel naar de klantenservice gebeld en bleek daar dat een of andere malloot m'n bundel had uitgeschakeld en als notitie erbij had gezet: 'Bundel weer activeren en kosten aftrekken voor verzending factuur'...
Verwijderd
bij mij werkt t allemaal uitstekend... heb dit met mda vario. en gebruik het vaak voor mail en msn. vooral in de trein vind ik het handig als ik me verveel. op me pc haal in zon 6 kb download en 2 kb upload nog best netjes... en iedere site werkt uitstekend.
Verwijderd
Afgelopen zaterdag was ik bij de TU in Delft. Ineens zag ik op m'n Qtek i.p.v. het GPRS icoon een EDGE icoon. En jawel, zodra ik de snelweg weer op reed, zat ik weer op het GPRS netwerk. Maar blijkbaar heb ik dan toch op een E-netwerk gezeten met m'n pocket internet totaal abo-tje van T-Mobile :-)koksie schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:46:
[...]
T-Mobile werkt niet met Edge, alleen Telfort heeft dat in Nederland. PIT werkt met GPRS, UMTS en HPSDA. met de Compact III ben je dus op GPRS aangewezen, EDGE gaat alleen werken als je de simlock eraf weet te krijgen en er een Telfort SIM in doet.
Wat betreft je Vario als modem gebruiken: Ik heb het een maandje geleden getest en bij mij zie je ook het GPRS symbooltje niet veranderen, maar je zit wel degelijk via GPRS online. Ik heb geen PIT en heb mijn Vario via de USB kabel aan de pc gehangen. Ik had mijn kabelverbinding uitgeschakeld voor de desktop en ik internet dus via mijn vario over GPRS. Ik zie ook braaf die gebruikte kb's op mijn rekening staan. Dat het GPRS symbooltje niet veranderd zal wel zo horen, ik weet iig zeker dat ik via GPRS online was omdat alle andere internet mogelijkheden uit stonden.
Verwijderd
Dit van mij stond ook niet op de lijst (een Qtek 8500). Maar PIT werkt wel gewoon hoor.eth0 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 10:57:
Zijn er ook mensen die PIT gebruiken om een telefoon die niet op de lijst bij T-mobile staat? Ik wil namelijk ook PIT nemen, maar mijn phone staat niet op de lijst.
Ze zitten misschien te testen?Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:28:
[...]
Afgelopen zaterdag was ik bij de TU in Delft. Ineens zag ik op m'n Qtek i.p.v. het GPRS icoon een EDGE icoon. En jawel, zodra ik de snelweg weer op reed, zat ik weer op het GPRS netwerk. Maar blijkbaar heb ik dan toch op een E-netwerk gezeten met m'n pocket internet totaal abo-tje van T-Mobile :-)
Dat zou echt nieuws zijn!
Hersenspinsels:
*T-Mobile gebruikt de TU Delft als test terrein? In het verleden zijn er meer veldtesten geweest van providers met andere universiteiten.
*Je zag een Edge symbool, maar was de snelheid ook hoger dan GPRS? Kan zijn dat jouw hardware de weg kwijt was.
*In Duitsland heeft T-Mobile Edge geintroduceerd pas na de introductie van UMTS. Edge naast UMTS zorgt voor een altijd optimale verbinding. GPRS is echt geen alternatief meer. KPN bouwt in Nederland aan een erg goed UMTS netwerk, ze willen echt overal dekking hebben. Kan zijn dat T-Mobile daarom vindt dat als het concurrerend wil blijven ook Edge moet gaan aanbieden.
*Normaal gesproken lees je persberichten dat bv T-Mobile, Nortel/Huawei/Ericsson/ etc. een opdracht gunt voor uitbreiding van hun netwerk. Er zijn geen aankondigingen geweest zover ik weet over een Edge opdracht in Nederland. Ik ben erg verbaasd, lijkt me erg onwaarschijnlijk dat T-Mobile stiekem aan haar netwerk heeft lopen timmeren.
Hersenspinsels:
*T-Mobile gebruikt de TU Delft als test terrein? In het verleden zijn er meer veldtesten geweest van providers met andere universiteiten.
*Je zag een Edge symbool, maar was de snelheid ook hoger dan GPRS? Kan zijn dat jouw hardware de weg kwijt was.
*In Duitsland heeft T-Mobile Edge geintroduceerd pas na de introductie van UMTS. Edge naast UMTS zorgt voor een altijd optimale verbinding. GPRS is echt geen alternatief meer. KPN bouwt in Nederland aan een erg goed UMTS netwerk, ze willen echt overal dekking hebben. Kan zijn dat T-Mobile daarom vindt dat als het concurrerend wil blijven ook Edge moet gaan aanbieden.
*Normaal gesproken lees je persberichten dat bv T-Mobile, Nortel/Huawei/Ericsson/ etc. een opdracht gunt voor uitbreiding van hun netwerk. Er zijn geen aankondigingen geweest zover ik weet over een Edge opdracht in Nederland. Ik ben erg verbaasd, lijkt me erg onwaarschijnlijk dat T-Mobile stiekem aan haar netwerk heeft lopen timmeren.
[ Voor 7% gewijzigd door LaserJet op 30-10-2006 18:17 ]
Heeft er al iemand geprobeerd om met een direct pcmcia kaart (of zoals bij mijn compaq evo) met een ingebouwd gprs modem te verbinden?
Heb een duo simkaart (2 simkaarten) en net m'n gprs multiport modem binnen (voor intern in de laptop).... Ben benieuwd of dat ook gaat werken!
Heb een duo simkaart (2 simkaarten) en net m'n gprs multiport modem binnen (voor intern in de laptop).... Ben benieuwd of dat ook gaat werken!
* T-mo heeft de TU Delft ook als UMTS-proeftuin gebruikt, dus...LaserJet schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:17:
Dat zou echt nieuws zijn!
Hersenspinsels:
* EDGE-symbool zien betekent dat de zendmast de EGPRS-flag op 1 heeft staan ("het mag!"), kan dus geen vergissing zijn, kan wel zijn dat hij zegt dat het mag en dat "gewone users" toch niet mogen, volgende keer idd ff proberen
* KPN gaat waarsch. ook EDGE aanbieden via Telfort, hoewel dat eigenlijk nog een wild gerucht is
* EDGE-opdracht gaat gewoon via oude leverancier (Ericsson of Nokia dacht ik), dus geen nieuwe contacten, persbericht pas boeiend als het zeker is dat men het gaat doen of als het er sowieso überhaupt pas is (zoals Telfort nu ook doet met UMTS enzo).
Ik heb straks m'n Palm TX en m'n good ol' Nokia 6310i, waarmee ik een GPRS verbinding op kan zetten die ik via bluetooth met de Palm kan delen. Gaat dit ook werken bij het Web&Walk gebeuren van T-Mobile en zitten er geen addertjes onder het gras?
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:20
* KPN gaat waarsch. ook EDGE aanbieden via Telfort, hoewel dat eigenlijk nog een wild gerucht is
-------------------------------------------
Ik snap dat gespeculeer daar niet zo over, het meest waarschijnlijke is gewoon dat een Telfort zendmast Edge blijft ondersteunen. Zoals het nu is dus. En als je verbonden bent met een KPN 900/1800 paal heb je alleen GPRS. Als je mobiel UMTS ondersteund zou je kunnen overschakelen naar het UMTS 1900 net.
Het kan ook zijn dat de TU Delft al jaren
Edge dekking had, een oud promo kadootje van Nokia, maar T-mobile wilde niet lappen voor de rest van het netwerk
-------------------------------------------
Ik snap dat gespeculeer daar niet zo over, het meest waarschijnlijke is gewoon dat een Telfort zendmast Edge blijft ondersteunen. Zoals het nu is dus. En als je verbonden bent met een KPN 900/1800 paal heb je alleen GPRS. Als je mobiel UMTS ondersteund zou je kunnen overschakelen naar het UMTS 1900 net.
Ben ik wel met je eens. Maar wat raar is: Edge is inmiddels al een bewezen techniek, vooral in de USA wordt het veel gebruikt. Testen is dus niet nodig. Kwestie van een paar honderd miljoen betalen aan Nokia en zij bouwen het voor je. En dat zou toch wel het nieuws halen. Kijk maar op de Nokia website, daar staat een hele rits persberichten over netwerkcontracten die afgesloten zijn en die gaan ook over uitbreidingen.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:20:
[...]
* EDGE-opdracht gaat gewoon via oude leverancier (Ericsson of Nokia dacht ik), dus geen nieuwe contacten, persbericht pas boeiend als het zeker is dat men het gaat doen of als het er sowieso überhaupt pas is (zoals Telfort nu ook doet met UMTS enzo).
Het kan ook zijn dat de TU Delft al jaren
Nou, mag ik eventjes afzwakken. Snelheden zijn meestal rond de 5 a 6 KB/s, dus vergelijkbaar met een 56k inbelmodem.BiG-GuY schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:57:
[...]
Het is 28.8 kbps wat je max haalt met GPRS... dus bedenk zelf maar hoe snel dat is...
Voor wat tweakers/GoT enzo is het te doen, wil je gaan downloaden ermee... gaat het erg lang duren... chatten enzo gaat uiteraard ook goed
...
Schaadt het niet, dan baat het niet
Heb dit al 3 maanden en ben er goed ziek van, rekeningen van 250-350 euro, waarvan dan 250 euro internet. Afgelopen maand gprs maar helemaal uitgezet, maar ondertussen zijn de rekeningen wel afgeschreven. Echt een grote puinhoop. Heb ik een naberekening gekregen, maar ondertussen de volgende rekening doodleuk weer 300 euro!! Heel m'n rekening leeg door die prutsers en bedankt.Erasmo schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:25:
Ik kreeg laatst een rekening van €100 voor gprs kosten![]()
Al 2x beloofd gekregen dat ik binnen 2 dagen teruggebeld zou worden met info en uitleg en hoe de kosten nu opgebouwd zijn (niet terug te vinden op de website/factuur online van t-mobile) maar niks hoor, afspraken hoef je er niet mee te maken en al helemaal niet te verwachten dat je iemand aan de telefoon krijgt die je wel gaat vertellen hoe het zit.
Het enige dat de klantenservice kan zeggen is dat er weer een herberekening gaat komen en dat er een fout gemaakt was met het toevoegen van de bundel bij het verlengen van het abonnement, maar oplossen ho maar.
Ondertussen deze week een fax gestuurd dat ik mijn contract per direct wil ontbinden maar zelfs daar kan ik niemand voor aan de telefoon krijgen, ongelofelijk! Heb er echt goed mijn buik vol van. In ieder geval de bank geinstrueerd om t-mobile te blokkeren en de laatste rekening gestorneerd.
Ellende! Zorgeloos internetten noemen ze dat
Waar ik nu nog het meest benieuwd naar ben: ze crediteren (nu 1 rekening pas) de internetkosten, maar wat gebeurt er met mijn overige kosten op het moment dat ik over mijn abbonement heen ga (na ongeveer 1 dag gprs aan)? Bij mijn relax 300 moest ik starttarief etc betalen buiten mijn bundel. Kan er op de hele site van t-mobile echter niets over vinden, want anders crediteren ze straks mijn internetkosten, maar betaal ik dus ondertussen wel meer geld over mijn normale bundel!
Benieuwd hoe dit verhaal af gaat lopen. Echt doodzonde ook, ben al een jaar of 4 hartstikke tevreden klant en het pakket an sich vind ik ook hartstikke mooi (met de gprs optie, als ie zou werken) maar na het debacle van contractverlengen zo rond juni/juli ben ik er goed ziek van!
Verwijderd
Bij TNO telecom (Delft) heb ik ook altijd een edge account en is het ook veel sneller......
Hmmm opeens was net m'n internet supersnel op de Vario2. Blijkbaar staat het hier (A'dam west) tijdelijk even open ofzo? haalde net in 3 seconden een halve mb binnen. 
Meer mensen die hier op dit moment last van hebben?
Meer mensen die hier op dit moment last van hebben?
Ik zie bij mijn abbonement hetvolgende staan:
Pocket Internet Totaal
WiFi Totaal
WiFi totaal wil zeggen "gratis" onbeperkt gebruik van hotspots?
Is er trouwens een overzicht ofzo te downloaden van waar die hotspots zitten, dat zou handig zijn (dat je weet waar je in welke stad van welke hotspot gebruik kunt maken)?
Pocket Internet Totaal
WiFi Totaal
Is er trouwens een overzicht ofzo te downloaden van waar die hotspots zitten, dat zou handig zijn (dat je weet waar je in welke stad van welke hotspot gebruik kunt maken)?
Ik kan mijn abonnement gegevens nu even niet inzien maar ik heb inderdaad ok toegang tot alle wifi-spots zonder dat ik daar een abo voor heb afgesloten.wessel99 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:12:
Ik zie bij mijn abbonement hetvolgende staan:
Pocket Internet Totaal
WiFi Totaal
In tegenstelling tot een vriend van mij die een login scherm te zien kreeg kan ik gewoon internetten.
Vanmiddag even een umts kaartje ingeprikt. Verbinding gemaakt met ap "internet" en voila, ruim 100-160kbit/sec in tilburg!
Heeft er iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat als ik mijn simkaart in een umts/gprs pc-card gebruik, dat de telefoon niet overgaat? Is er een trucje om hem dan te blokkeren voor inkomende gesprekken? (ingesprekstoon oid, terwijl ik wel gebruik kan maken van gprs/umts?).
Nu gaat de telefoon gewoon over als ik op m'n laptop bezig ben, terwijl ik niet zie wie er belt.
Nu gaat de telefoon gewoon over als ik op m'n laptop bezig ben, terwijl ik niet zie wie er belt.
Ik had ook een PIT abonnement afgesloten, veel later dan de hernieuwing van mijn telefoonabonnement.
Nu wil ik dat vandaag afzeggen. Ik bellen... Zegt de dame aan de telefoon dat dat niet kan!! pas bij beeindiging van mijn contract!!! ergens in 2008!!
Nu heb ik er de brief even bijgenomen waarin depit bestelling bevestigd is (van T-mobile) en daar is niets van terug te vinden?
Dit kan toch niet. Je sluit een pit abonnement af en dat loopt pas af bij de beeindiging van je telefooncontract! zonder daarvan melding te maken bij het afsluiten van het contract!
heeft iemand hier ervaring mee?
Nu wil ik dat vandaag afzeggen. Ik bellen... Zegt de dame aan de telefoon dat dat niet kan!! pas bij beeindiging van mijn contract!!! ergens in 2008!!
Nu heb ik er de brief even bijgenomen waarin depit bestelling bevestigd is (van T-mobile) en daar is niets van terug te vinden?
Dit kan toch niet. Je sluit een pit abonnement af en dat loopt pas af bij de beeindiging van je telefooncontract! zonder daarvan melding te maken bij het afsluiten van het contract!
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Kan sneller, ik zat laatst op 55 kb/s (= 440 kbps) en 20kb/s uploadwessel99 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:35:
Vanmiddag even een umts kaartje ingeprikt. Verbinding gemaakt met ap "internet" en voila, ruim 100-160kbit/sec in tilburg!
vaag hoor dat PIT, onduidelijke voorwaarden, alleen bij bepaalde telefoons. Weet iemand een helderer alternatief?
edge van telfort, of de loterij winnen en een andere provider nemen.j-w schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:19:
vaag hoor dat PIT, onduidelijke voorwaarden, alleen bij bepaalde telefoons. Weet iemand een helderer alternatief?
Verwijderd
Dat is nog steeds eenvoudig op te lossen door een IMEI van een ander toestel (die wel op de lijst staat) op te geven. Op die manier heb ik het ook erg lang gebruikt.j-w schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:19:
Je hoeft GEEN ander IMEI nummer meer op te geven, je mag het nu op iedere telefoon afsluiten. Al heeft het niet bij alle phones zin natuurlijk.
Volgens mij kun je gewoon bij elke telecomprovider opzeggen, alleen zul je wel alle resterende maanden moeten 'afkopen' van ze. Of ik begrijp iets niet goeddread schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:11:
Ik had ook een PIT abonnement afgesloten, veel later dan de hernieuwing van mijn telefoonabonnement.
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
heb je linkje naar deze info?jopie schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:13:
Je hoeft GEEN ander IMEI nummer meer op te geven, je mag het nu op iedere telefoon afsluiten. Al heeft het niet bij alle phones zin natuurlijk.
Verwijderd
Helaas is de website niet juist van t-mobile. Je kan gewoon bellen met de KS heb ik ook gedaan. Ze vragen niet meer om je IMEI en ze voegen het gelijk toe. Dus in dit geval is een beller sneller
Verwijderd
Ik heb dit zelf ook gehad... Heb sinds 18 september een MDA Vario II, zakelijke abbo, kreeg in een bevestigingsbrief van mijn bestelling te zien dat ik (zoals ik ook aangegeven had) Pocket Internet Totaal had afgesloten...wessel99 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:20:
[...]
Heb dit al 3 maanden en ben er goed ziek van, rekeningen van 250-350 euro, waarvan dan 250 euro internet. Afgelopen maand gprs maar helemaal uitgezet, maar ondertussen zijn de rekeningen wel afgeschreven. Echt een grote puinhoop. Heb ik een naberekening gekregen, maar ondertussen de volgende rekening doodleuk weer 300 euro!! Heel m'n rekening leeg door die prutsers en bedankt.
Al 2x beloofd gekregen dat ik binnen 2 dagen teruggebeld zou worden met info en uitleg en hoe de kosten nu opgebouwd zijn (niet terug te vinden op de website/factuur online van t-mobile) maar niks hoor, afspraken hoef je er niet mee te maken en al helemaal niet te verwachten dat je iemand aan de telefoon krijgt die je wel gaat vertellen hoe het zit.
Het enige dat de klantenservice kan zeggen is dat er weer een herberekening gaat komen en dat er een fout gemaakt was met het toevoegen van de bundel bij het verlengen van het abonnement, maar oplossen ho maar.
Ondertussen deze week een fax gestuurd dat ik mijn contract per direct wil ontbinden maar zelfs daar kan ik niemand voor aan de telefoon krijgen, ongelofelijk! Heb er echt goed mijn buik vol van. In ieder geval de bank geinstrueerd om t-mobile te blokkeren en de laatste rekening gestorneerd.
Ellende! Zorgeloos internetten noemen ze dat![]()
Waar ik nu nog het meest benieuwd naar ben: ze crediteren (nu 1 rekening pas) de internetkosten, maar wat gebeurt er met mijn overige kosten op het moment dat ik over mijn abbonement heen ga (na ongeveer 1 dag gprs aan)? Bij mijn relax 300 moest ik starttarief etc betalen buiten mijn bundel. Kan er op de hele site van t-mobile echter niets over vinden, want anders crediteren ze straks mijn internetkosten, maar betaal ik dus ondertussen wel meer geld over mijn normale bundel!
Benieuwd hoe dit verhaal af gaat lopen. Echt doodzonde ook, ben al een jaar of 4 hartstikke tevreden klant en het pakket an sich vind ik ook hartstikke mooi (met de gprs optie, als ie zou werken) maar na het debacle van contractverlengen zo rond juni/juli ben ik er goed ziek van!
Toch tot mijn verbasing de eerste factuur (24-10) een rekening van 540 euro onder het kopje internet...
Ik klantenservice opgebeld, vragen hoe het nou zat... Als ik de bevestigingsbrief (waar dus in staat dat ik Pocket Internet Totaal wel degelijk bestelt had) even naar hem kon faxen, zouden ze een herberekening maken en mij terugbellen...
Nou dat heb ik dus ook gedaan, ff gefaxt met een terugbelnummer, wanneer ik bereikbaar was etcetc, ben niet teruggebeld, maar heb wel een creditfactuur gekregen en een persoonlijke brief met excuses...
Mischien moet jij het ook zo proberen????
Succes!!
Hoe zit het dan precies? Ik begreep dat er twee opties voor GPRS'en waren en dat de ene geld kost en de andere niet, maar misschien zit ik ernaast. Zo'n t-mobile abbo lijkt me heel leuk, maar ik heb weinig trek in dat soort gezeik. Het lijkt wel of alle gsm providers hun GPRS voorwaarden zo vaag mogelijk houden.
En ik moet m'n 6310i nog even laten upgraden met de laatste firmware, zodat m'n palm ermee kan babbelen.
En ik moet m'n 6310i nog even laten upgraden met de laatste firmware, zodat m'n palm ermee kan babbelen.
ik heb ook sinds een 1,5 maand tmobile flex 25 met PIT
Nu kreeg ik een rekening van €90,- waarvan 45 euro internet
Bij hun was niet bekend dat ik PIT en tevens smsvoordeel had aangesloten.
Nu ben ik naar tmobile shop geweest om dat recht te laten zetten en ze opnieuw een berekening te laten maken.
Kreeg ik 2 dagen later een creditbrief van 80 euro
ik snap er helemaal niks meer van nu hebben ze slecht 13 euro van mijn rekening afgeschreven.... Ze zijn lekker bezig daar
Nu kreeg ik een rekening van €90,- waarvan 45 euro internet
Bij hun was niet bekend dat ik PIT en tevens smsvoordeel had aangesloten.
Nu ben ik naar tmobile shop geweest om dat recht te laten zetten en ze opnieuw een berekening te laten maken.
Kreeg ik 2 dagen later een creditbrief van 80 euro
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Het is simpel (geweest in mijn geval): ik heb een Relax (150)-abonnement afgesloten met daarbij een Web 'n Walk-abonnement (vroeger PIT). Daarbij heb ik een Nokia N70-telefoon genomen. Meer niet en ik zit onbeperkt te internetten op mijn telefoon, wanneer ik daar zin in heb. En er komen geen extra kosten bij kijken. Mensen die allemaal andersoortige rekeningen krijgen hebben toch echt op z'n minst zitten sleutelen aan hun telefoon lijkt het (of administratieve fouten aan T-mobile's kant). Mijn telefoon heb ik niets aan veranderd qua instellingen en standaard internet je via GPRS van T-Mobile wat niets kost, indien je een Web 'n Walk abonnement hebt afgesloten.Hillie schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:15:
Hoe zit het dan precies? Ik begreep dat er twee opties voor GPRS'en waren en dat de ene geld kost en de andere niet, maar misschien zit ik ernaast. Zo'n t-mobile abbo lijkt me heel leuk, maar ik heb weinig trek in dat soort gezeik. Het lijkt wel of alle gsm providers hun GPRS voorwaarden zo vaag mogelijk houden.
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
OK, in mijn geval zou het een sim-onlytje worden, omdat ik de telefoon al heb. Dat ding zal ook alleen maar dienst doen als GPRS-bridge voor m'n Palm.
Let wel de twee zijn niet gelijktijdig afgesloten.dread schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:11:
Ik heb nergens gelezen toen ik pit wou aanvragen dat dat pas afliep op het moment dat mijn abonnement ook afliep. Wou dat gewoon even testen.
Is er hier niemand die zijn pit ook opgezegd had?
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
My god !!!
iedereen heeft echt zijn abbo opgezegt! niemand post meer
Verwijderd
Ik heb het ook opgezegd. Nog even 3 maanden mijn contract uitzingen, en dan is het hello Telfort EDGE.
Dit is te verklaren doordat T-Mobile de kortingen van de toestellen scherp naar benden had bijgesteld. Begin volgend jaar zal dit weer omslaan.dread schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:23:
My god !!!
Dan even hier maar...
Een maat van me heeft een Nokia E60 met een T-Mobile PIT abo. Nu werkt internet via GPRS probleemloos, maar ik weet totaal de modeminstellingen voor UMTS niet. Dat scheelt nogal in de snelheid... we hebben komend weekend een LAN en het is toch wel handig dat we dan kunnen internetten via UMTS. GPRS is prima voor wat geGoogle en geMSN maar om bv. drivers te downloaden is het toch te traag.
Dus... kan iemand me aan de dial-up instellingen voor T-Mobile UMTS helpen? De telefoon werkt probleemloos met UMTS.
Een maat van me heeft een Nokia E60 met een T-Mobile PIT abo. Nu werkt internet via GPRS probleemloos, maar ik weet totaal de modeminstellingen voor UMTS niet. Dat scheelt nogal in de snelheid... we hebben komend weekend een LAN en het is toch wel handig dat we dan kunnen internetten via UMTS. GPRS is prima voor wat geGoogle en geMSN maar om bv. drivers te downloaden is het toch te traag.
Dus... kan iemand me aan de dial-up instellingen voor T-Mobile UMTS helpen? De telefoon werkt probleemloos met UMTS.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
dus jij moest ook je contract afmaken. Ik heb nergens gehoord of gelezen at er een bepaalde termijn zat aan PIT. Ik dacht dat dat een dienst was die je kon aan of afmelden.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:37:
Ik heb het ook opgezegd. Nog even 3 maanden mijn contract uitzingen, en dan is het hello Telfort EDGE.
Verwijderd
@ Stoney maloney
Je moet de Nokia PC suite installeren op de computer waar je de E60 op aan wil sluiten. Met die suite kun je dus verbinding maken via UMTS. Heb ik ook bij de N70 van mijn vriendin.
Gewoon even de nokia site doorneuzen.
Je moet de Nokia PC suite installeren op de computer waar je de E60 op aan wil sluiten. Met die suite kun je dus verbinding maken via UMTS. Heb ik ook bij de N70 van mijn vriendin.
mijn web'n'walk kaart switcht moeiteloos tussen gprs/umts/hdspa, geen andere modem instellingen.
(met pit!)
(met pit!)
Verwijderd
Eh nee, voor zover ik weet is PIT gekoppeld aan de minimumduur van je abonnement. Mijn abonnement loopt gewoon 3 maanden door (aan het eind daarvan heb ik het precies een jaar gehad) en dan stopt PIT ook.dread schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:23:
[...]
dus jij moest ook je contract afmaken. Ik heb nergens gehoord of gelezen at er een bepaalde termijn zat aan PIT. Ik dacht dat dat een dienst was die je kon aan of afmelden.
Mooi, zal ik straks even proberen. Met de PDA (een Asus MyPAL PocketPC) moeten we het maar even over GPRS doen of we moeten het internet wat ve via PC Suite krijgen weer doorsluizen via Bluetooth. PC staat toch bijna 24/7 aan.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:30:
@ Stoney maloney
Je moet de Nokia PC suite installeren op de computer waar je de E60 op aan wil sluiten. Met die suite kun je dus verbinding maken ia UMTS. Heb ik ook bij de N70 van mijn vriendin.
OK, per PC suite werkt. Alleen een beetje geneuzel hier met de Toshiba Bluetooth Stack, maar via de USB kabel gaat het nu zonder problemen. Ongeveer 480 kbps over UMTS, maar ik zit hier wel even van een mast af en al helemaal geen HSDPA dekking geloof ik. Maar nog prima te doen om GoT te browsen, MSN'en en de e-mail te checken. Als het nodig is een drivertje te downloaden. ICS aan en over de Bluetooth naar de andere deelnemers door (kan over WiFi ook)... no problem!
Nog een bevestiging van mijn kant: zowel afgelopen week als de week ervoor viel mij het Edge-icoontje op m'n W810i op toen ik over de A13 reed bij Delft in de buurt. Ik had geen tijd om te checken of de snelheid ook hoger was (ivm autorijdenVerwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:58:
[...]
Bij TNO telecom (Delft) heb ik ook altijd een edge account en is het ook veel sneller......
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
En dat is dus allemaal via het 9.50 accountje bij t-mobile? Dat is toch alleen voor GPRS?
Ik vermoed ook dat de volgende rekening geen 9,95 maar 59,95 zal zijn. Dit is inderdaad geen POCKET gebruik meer.Damocles.NL schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:34:
En dat is dus allemaal via het 9.50 accountje bij t-mobile? Dat is toch alleen voor GPRS?
PIT loopt mee tot het eind van het contract!dread schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:23:
[...]
dus jij moest ook je contract afmaken. Ik heb nergens gehoord of gelezen at er een bepaalde termijn zat aan PIT. Ik dacht dat dat een dienst was die je kon aan of afmelden.
Zelfde geld voor smsbundels en eventuele smsverdubbelaars!
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Kan je nou wel of niet met Web n walk van 9.95 van t-mobile internet op je laptop gebruiken?
Dat het langzaam is maakt niet uit. Of moet je bijbetalen?
Velen zeggen van wel, maar andere hebben weer hoge rekeningen.
1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955
Ik gebruik het wel vaker met mn laptop.. maar dat weet t-mobile nietDJKroon schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:10:
Kan je nou wel of niet met Web n walk van 9.95 van t-mobile internet op je laptop gebruiken?
Gaat overigens wel traag hoor, als je alleen GPRS hebt: 28.8kbps...
Je weet wel dat binnekort het netwerk van telfort uitgaat, en dan kpn overblijft... wat dus inhoud: geen EDGE meer...Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:37:
Topic daarover
[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 07-12-2006 09:50 ]
Mijn ervaring is dat het alsnog stukken sneller is dan internetten op de MDA. De MDA verwerkt de HTML gewoon trager.BiG-GuY schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:48:
[...]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik lees hier zo nu en dan dat mensen flinke rekeningen krijgen. Als je PIT hebt krijg je toch gewoon al je internet vergoed? met uitzondering van de t-zones dan, maar wat is daar zo speciaal aan?
ik kan toch gewoon surfen naar elke pagina en dat valt toch binnen de bundel?
Ik heb een Motorola V3x Met umts.BiG-GuY schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:48:
[...]
Ik gebruik het wel vaker met mn laptop.. maar dat weet t-mobile niet, ze kunnen toch niet zien of je je laptop of ander apperaat gebruikt om te internetten... zij zien alleen dat je een internetconnectie hebt via jouw telefoon...
Met de laptop heb ik 450kb/s verbinding, wel netjes, maar trage verbinding maakt niet uit. (met een celeron 600 mhz weer lekker denken aan de goede internettijd met de inbelmodem
Ik ga het proberen, en T-mobile hoord inderdaad geen verschil te zien
1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955
Ja, maar dat gaat waarschijnlijk om mensen die een PIT nemen terwijl ze al een abonnement hebben. Daardoor wordt al het verbruik als gewoon GPRS verbruik gezien en in rekening gebracht. Veel kregen dan wel hun geld terug omdat het een fout van t-mobile betrof. Je kan inderdaad gewoon naar alles sites surfen.Carnagy schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:21:
Ik lees hier zo nu en dan dat mensen flinke rekeningen krijgen. Als je PIT hebt krijg je toch gewoon al je internet vergoed? met uitzondering van de t-zones dan, maar wat is daar zo speciaal aan?
In Q1 van 2007 komt er nog een PIT snelheid bij... (ik heb vernomen 128 kbps) maar prijzen en officiele snelheden heb ik nog niet vernomen!
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
ik heb nu zo'n beetje het hele topic gelezen en kan denk ik zeggen dat als je je internet goed instelt en goed oplet dat je via internet online gaat dat je niks te vrezen hebt. GPRS dekking heb je altijd dus let erop dat je via internet verbinding maakt.Damocles.NL schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:02:
[...]
Ja, maar dat gaat waarschijnlijk om mensen die een PIT nemen terwijl ze al een abonnement hebben. Daardoor wordt al het verbruik als gewoon GPRS verbruik gezien en in rekening gebracht. Veel kregen dan wel hun geld terug omdat het een fout van t-mobile betrof. Je kan inderdaad gewoon naar alles sites surfen.
nu heb ik die hdspa dekking bekeken en ik heb de kleur die goed is voor buiten. Kan ik het dus helemaal vergeten dat ik binnen kan surfen met hdspa.
In hoeverre verbetert t-mobile de dekking?
Voor HSDPA voor zover dat we er vergunningen voor krijgen!Carnagy schreef op donderdag 07 december 2006 @ 22:01:
[...]
ik heb nu zo'n beetje het hele topic gelezen en kan denk ik zeggen dat als je je internet goed instelt en goed oplet dat je via internet online gaat dat je niks te vrezen hebt. GPRS dekking heb je altijd dus let erop dat je via internet verbinding maakt.
nu heb ik die hdspa dekking bekeken en ik heb de kleur die goed is voor buiten. Kan ik het dus helemaal vergeten dat ik binnen kan surfen met hdspa.
In hoeverre verbetert t-mobile de dekking?
Nu houden die gemeentes soms umts vergunningen een bietje tegen helaas!
weet je toevallig hoe het met omgeving etten-leur zit?nils7 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 22:12:
[...]
Voor HSDPA voor zover dat we er vergunningen voor krijgen!
Nu houden die gemeentes soms umts vergunningen een bietje tegen helaas!
Het maakt niets uit of je via GPRS of UMTS verbinding maakt als hij alleen maar PIT heeft.Stoney3K schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:19:
Dan even hier maar...
UMTS wordt dan gecapped op GPRS snelheid
Verder gaat tegenwoordig ook alle T-zones via je pit bundel (op de ringtones die je besteld na dan)
Verwijderd
Meer mensen die vanmiddag (en nu) problemen hebben met de GPRS-verbinding?
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 20:30 ]
Ik ook, het gaat retetraag. Email checken gaat, maar internetten lukt niet.Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:20:
Meer mensen die vanmiddag (en nu) problemen hebben met de GPRS-verbinding?
Verwijderd
In IE blijft hij ontzettend lang op 'openen' hangen, en pas na een minuut of twee trekt hij de pagina open.jopie schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:35:
[...]
Ik ook, het gaat retetraag. Email checken gaat, maar internetten lukt niet.
Hier hetzelfde probleem. FTPen gaat ook goed, maar browsen niet.jopie schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:35:
[...]
Ik ook, het gaat retetraag. Email checken gaat, maar internetten lukt niet.
EDIT: nu lijkt het weer goed te werken...
[ Voor 7% gewijzigd door N!co op 08-12-2006 21:07 ]
Yep, kon meer geen file informatie ophalen dan wel, zal wel een storinkje ergens zijn.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik had er gister idd ook last van (omgeving Utrecht en Amstelveen), maar nu is alles weer in orde.
Ik krijg nu helemaal geen verbinding
Verwijderd
Hier ook in amsterdam/amstelveen... nu weer verholpen gelukkig!LaborGardens schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:12:
Ik had er gister idd ook last van (omgeving Utrecht en Amstelveen), maar nu is alles weer in orde.
Verwijderd
nu heb ik deze dienst.. voor nog geen 10 euro onbeperkt internetten.. harstikke goed, maar nu wil ik overstappen op een Black Berry. Ik belde de klantenservice en ze konden mij niet eens antwoord geven.
Hoe en waar regel ik dit. Is dit mogelijk voor een particulier of moet ik het zakelijk afsluiten. Wat zijn de voorwaarden voor een zakelijke account? Wat ik wil is instant email en natuurlijk internet en telefonie/sms/mms etc.
Ik heb al een 2e hands blackberry 8700 nu alleen nog een account.. of moet ik overstappen op een andere provider?
Hoe en waar regel ik dit. Is dit mogelijk voor een particulier of moet ik het zakelijk afsluiten. Wat zijn de voorwaarden voor een zakelijke account? Wat ik wil is instant email en natuurlijk internet en telefonie/sms/mms etc.
Ik heb al een 2e hands blackberry 8700 nu alleen nog een account.. of moet ik overstappen op een andere provider?
BB kan wel maar is zeker niet goedkoop....Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:17:
nu heb ik deze dienst.. voor nog geen 10 euro onbeperkt internetten.. harstikke goed, maar nu wil ik overstappen op een Black Berry. Ik belde de klantenservice en ze konden mij niet eens antwoord geven.
Tarieven staan op de website wel bij de zakelijke kant ervan.
Maar het moet als particulier wel mogelijk zijn!
Iemand een idee?
Ik heb ook een t-mobile PIT abbotje voor 9.50.
Nu heb ik sinds gisteren een E icoontje in mijn S200 staan i.p.v een G icoon. Dit verandert terug naar een G-tje als ik bij werk ben.
Nu lijkt het dus alsof de paal bij mij in de buurt een Edge verbinding kan opzetten. (voor de mensen hier uit de buurt. Ik woon in Rijswijk ZH vlak bij het Altas college langs het spoor)
Is er een manier om te testen om te zien of dit geen software fout is van mijn S200 maar echt een Edge paal?
Ik heb ook een t-mobile PIT abbotje voor 9.50.
Nu heb ik sinds gisteren een E icoontje in mijn S200 staan i.p.v een G icoon. Dit verandert terug naar een G-tje als ik bij werk ben.
Nu lijkt het dus alsof de paal bij mij in de buurt een Edge verbinding kan opzetten. (voor de mensen hier uit de buurt. Ik woon in Rijswijk ZH vlak bij het Altas college langs het spoor)
Is er een manier om te testen om te zien of dit geen software fout is van mijn S200 maar echt een Edge paal?
Maakt dat heel veel uit dan? Ze cappen de snelheid toch gewoon, al heb ik al gelezen dat sommige mensen gewoon een hogere snelheid kregen. Maar of dat nou een fout was of iets dergelijks werd me niet echt bekend.
Is er niet een manier om je snelheid te testen. Misschien wel handig als men zijn snelheid hier plaats en wat voor icoontje in beeld was en waar hij zich bevond.
Is er niet een manier om je snelheid te testen. Misschien wel handig als men zijn snelheid hier plaats en wat voor icoontje in beeld was en waar hij zich bevond.
De eerste twee weken is je PIT onbeperkt!Damocles.NL schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:29:
Maakt dat heel veel uit dan? Ze cappen de snelheid toch gewoon, al heb ik al gelezen dat sommige mensen gewoon een hogere snelheid kregen. Maar of dat nou een fout was of iets dergelijks werd me niet echt bekend.
ik heb als APN internet ingevuld
wachtwoord en username tmobile
als programmas internet opgaan gebruik maken van: t-mobile-internet
dan internet ik nu toch via pit? en betaal ik niks extra. Ik wil graag even zeker weten of ik niet iets verkeerd ingesteld heb. Lees namelijk op sommige faq's van t-mobile dat je weer geen username + pass hoeft in te vullen
dan internet ik nu toch via pit? en betaal ik niks extra. Ik wil graag even zeker weten of ik niet iets verkeerd ingesteld heb. Lees namelijk op sommige faq's van t-mobile dat je weer geen username + pass hoeft in te vullen
[ Voor 46% gewijzigd door Carnagy op 12-12-2006 14:06 ]
Het hoeft niet... mag wel... maakt niet echt uit!Carnagy schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:01:
ik heb als APN internet ingevuld
dus ik heb alles helemaal goed ingesteld of is nog niet alles goed ingesteld om te pit-ten?nils7 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:11:
[...]
Het hoeft niet... mag wel... maakt niet echt uit!
iets in de explorer settings bijvoorbeeld? /edit explorer kan niet
[ Voor 4% gewijzigd door Carnagy op 12-12-2006 14:50 ]
ik ben best wel happy met PIT. Heb het nu 2 maanden en mn snelheid is nog steeds perfect. Voor nog geen 10tje 40kb down en 12kb up.. een huisgenoot heeft het ook net aangevraagd maar hij heeft maar 9kb down en 5 up met zn UMTS telefoon.
Ben benieuwd wanneer ze mij eens gaan cappen en of ze gaan zeuren voor de vele mbtjes die ik maak
Ben benieuwd wanneer ze mij eens gaan cappen en of ze gaan zeuren voor de vele mbtjes die ik maak
Het kan natuurlijk ook aan je maats gsm liggen, hebben jullie weleens geruild met simmetjes?tijmeng schreef op woensdag 13 december 2006 @ 01:14:
ik ben best wel happy met PIT. Heb het nu 2 maanden en mn snelheid is nog steeds perfect. Voor nog geen 10tje 40kb down en 12kb up.. een huisgenoot heeft het ook net aangevraagd maar hij heeft maar 9kb down en 5 up met zn UMTS telefoon.
Qua vergunningen weet ik het niet de UMTS/HSDPA dekking kan je hier checken.Carnagy schreef op donderdag 07 december 2006 @ 22:47:
[...]
weet je toevallig hoe het met omgeving etten-leur zit?
En je hebt al eens een rekening gehad en daar was niks op vermeld van extra gprs kosten of iets dergelijks? Enkel die 9.95? Dan ben je wel lucky mantijmeng schreef op woensdag 13 december 2006 @ 01:14:
Verwijderd
Ik hoorde ook bij die gelukkigen die een hogere snelheid hadden! Meestal ook rond de 40 kiloBYTE per seconde down en 12 kiloBYTE upload per seconde. Dit heb ik echter niet altijd gehad!
Eerst had ik een SE K750i dus geen UMTS
Heb mijn abbo 3 maand vóór het einde van mijn contract verlengt en ook meteen een Duo Sim aangeschaft.
Toen kreeg ik de SE K800i binnen, had nog geen Duo Sim kaarten en de snelheid was gecapt ook op mijn UMTS telefoon. Maar toen ik mijn oude simkaart eruit haalde en 1 van de 2 nieuwe Duo Sim er in deed kreeg ik ineens volledige snelheid.
Nu begin december toen mijn contract opnieuw inging had ik precies op die dag weer een gecapte verbinding dus ongeveer 9 kiloByte down per seconde.
Helaas! Het zou dus kunnen liggen aan de nieuwe simkaart die je tijdens je abbo aanvraagt.. maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen!
Eerst had ik een SE K750i dus geen UMTS
Heb mijn abbo 3 maand vóór het einde van mijn contract verlengt en ook meteen een Duo Sim aangeschaft.
Toen kreeg ik de SE K800i binnen, had nog geen Duo Sim kaarten en de snelheid was gecapt ook op mijn UMTS telefoon. Maar toen ik mijn oude simkaart eruit haalde en 1 van de 2 nieuwe Duo Sim er in deed kreeg ik ineens volledige snelheid.
Nu begin december toen mijn contract opnieuw inging had ik precies op die dag weer een gecapte verbinding dus ongeveer 9 kiloByte down per seconde.
Helaas! Het zou dus kunnen liggen aan de nieuwe simkaart die je tijdens je abbo aanvraagt.. maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen!
OP een nokia 6280 en 6131 werkt dit staat op t-mobile.
Ik heb een nokia 6233, dan moet het daar tog ook op kunnen werken?
Ik heb een nokia 6233, dan moet het daar tog ook op kunnen werken?
Cons:::BB4E
Heb sinds gisteren ook PIT... Maar moet zeggen dat de snelheid -in vergelijking met inbel- me erg tegenvalt...
Mijn situatie:
Ik vraag een verhuizing aan
Ik doe een postcodecheck van @home en dit is mogelijk
Blijkt fout bij de administratie te zitten waardoor ik ongeveer 8 weken zonder internet kom te zitten in mijn nieuwe woning.
Nu heb ik een mda vario met pocket internet totaal
Ik heb dit draadje (en vele andere draadjes) doorgelezen.
Ik heb een tutorial gevonden (kan het zo ff niet meer vinden waar) om via bleutooth te kunnen internetten op mijn gewone pc via de mda vario dus.
Dit werkt prima (ik schrijf dit bericht er nu mee).
Ik bel via (zoals in de tutorial staat) *99#
Is dit nu echt gratis (dus valt dit binnen mijn gprs bundel) zodat ik straks niet een hoge rekening krijg?
Ik zou heel graag de zekerheid willen hebben.
Ik vraag een verhuizing aan
Ik doe een postcodecheck van @home en dit is mogelijk
Blijkt fout bij de administratie te zitten waardoor ik ongeveer 8 weken zonder internet kom te zitten in mijn nieuwe woning.
Nu heb ik een mda vario met pocket internet totaal
Ik heb dit draadje (en vele andere draadjes) doorgelezen.
Ik heb een tutorial gevonden (kan het zo ff niet meer vinden waar) om via bleutooth te kunnen internetten op mijn gewone pc via de mda vario dus.
Dit werkt prima (ik schrijf dit bericht er nu mee).
Ik bel via (zoals in de tutorial staat) *99#
Is dit nu echt gratis (dus valt dit binnen mijn gprs bundel) zodat ik straks niet een hoge rekening krijg?
Ik zou heel graag de zekerheid willen hebben.
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Let op:
Discussie over Web'n'Walk aub in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv
Discussie over Web'n'Walk aub in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv