Waar heb je de tutorial gevonden want ik wil ook via bluetooth internetten op me laptop. Het is wel een apple maybe heb ik niks aan die tutorial maar altijd handig in situaties zoals jij zit.knorde schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:03:
Mijn situatie:
Ik vraag een verhuizing aan
Ik doe een postcodecheck van @home en dit is mogelijk
Blijkt fout bij de administratie te zitten waardoor ik ongeveer 8 weken zonder internet kom te zitten in mijn nieuwe woning.
Nu heb ik een mda vario met pocket internet totaal
Ik heb dit draadje (en vele andere draadjes) doorgelezen.
Ik heb een tutorial gevonden (kan het zo ff niet meer vinden waar) om via bleutooth te kunnen internetten op mijn gewone pc via de mda vario dus.
Dit werkt prima (ik schrijf dit bericht er nu mee).
Ik bel via (zoals in de tutorial staat) *99#
Is dit nu echt gratis (dus valt dit binnen mijn gprs bundel) zodat ik straks niet een hoge rekening krijg?
Ik zou heel graag de zekerheid willen hebben.
Wil je een link hier knallen pls?
Ik heb ooit een tutorial geschreven.GUZA schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:36:
[...]
Waar heb je de tutorial gevonden want ik wil ook via bluetooth internetten op me laptop. Het is wel een apple maybe heb ik niks aan die tutorial maar altijd handig in situaties zoals jij zit.
Wil je een link hier knallen pls?
http://www.windowsmobiles.nl/index.php?topic=1136.0
Geen idee hoe een apple werkt, maar misschien heb je er iets aan.
Heeft iemand ervaring met het verschil tussen Telfort EDGE en T-Mobile GPRS icm. PIT (64/8kbps) ?
[ Voor 11% gewijzigd door SvMp op 29-12-2006 18:58 ]
Verwijderd
Ik kom alleen niet helemaal uit de T-Mobile site. Ik heb al een geschikte telefoon maar ik wil dus alleen een SIM kaartje. Is dat mogelijk? Of moet je dan meteen ook een spraak abonnement hebben van T-Mobile?
Het is alleen mogelijk als toevoeging op deze(pdf) spraak-abbo'sVerwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:11:
Ik kom een tijdje zonder internet te zitten, nu dacht ik ik vraag web 'n walk aan zodat ik toch nog kan internetten.
Ik kom alleen niet helemaal uit de T-Mobile site. Ik heb al een geschikte telefoon maar ik wil dus alleen een SIM kaartje. Is dat mogelijk? Of moet je dan meteen ook een spraak abonnement hebben van T-Mobile?
Verwijderd
Ik ben van plan over te stappen naar T-Mobile (o.a. vanwege dit PIT abbo). Nu kijk ik op de dekkingskaart van T-Mobile, klik en zie dat qua GPS dekking ik tegen een gebied aanzit wat als dekking 'Goed in auto/trein' geeft. Qua HSDPA is er 100% 'Goed binnen' dekking. Als je een HSDPA telefoon hebt, dan maak je (naar ik aanneem) gebruik van het HSDPA netwerk en heb je dus goede dekking, ook binnenshuis.
Ik heb nu een UMTS telefoon met USIM van KPN en zie dat er bij mijn signaalsterkte voortdurend het 3G logo staat. Ik neem dus aan dat alles (incl. spraak) over het UMTS netwerk gaat.
Nu de vraag. Gaat bij T-Mobile het spraakgedeelte ook over HSDPA en heb je dus geen last van onbereikbaarheid binnenshuis? Of wordt HSDPA alleen voor data gebruikt?
Dus maw als er goede dekking is met HSDPA dan heb je altijd goede ontvangst (mits je een HSDPA telefoon hebt)?
Verwijderd
nokia e61 met web 150 zakelijk afgesloten met web 'n walk erbij, kost me in totaal nog geen 25e in de maand. Toestel kreeg ik voor 50e incl een 1gb kaartje. Lijkt me toch geen slechte deal. Toestel kost normaal al zo'n 389,00 Nu heb ik voor 350 een jaar lang internet, 150 belminuten een nokia e61 en een 1gb kaartje.
kan het eigenlijk nog steeds niet geloven dat je voor die 9,50 onbeperkt kan internetten..
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
voor 19,50 per maand. Misschien ietsje duur, maar dit kan mij wel overhalen om ook mobiel online te gaan!De nieuwe bundel krijgt de naam "Pocket Internet Totaal Plus" mee en is gericht op consumenten die graag een wat snellere internet verbinding op hun telefoon willen hebben. Met het nieuwe Pocket Internet Totaal Plus abonnement kunnen consumenten downloaden met maximaal 192 Kbit per seconden en uploaden met maximaal 32 Kbit per seconde.
Ik heb al een hele tijd dat het verbinden echt traag gaat.
daarna wel snel, maar bezig met zoeken/bezig met verbinding is een drama.
Verwijderd
Ik kan gewoon internetten op mijn MacBook. Het enige is wel, dat ik niet mijn pocket pc telefoon gebruik. Ik heb een nokia 8800 en die connect lekker. Internet Totaal nog steeds actief, omdat ik dat niet opgezegd heb. Werkt gewoon.GUZA schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:24:
Niemand die weet hoe je kan internetten via bleutooth op een Apple macbook pro?
Heb wel ooit geinternet op mijn mac met een pocket pc. Ging met een bepaald stukje software. Weet niet meer hoe het heet. Maar moet je even googlen op Mac OS X en Pocket PC sync. Denk dat je het dan wel vindt.
Zal er wel eens een screenshot van maken.
Verwijderd
Waar heb je dit vandaan? Kan nog nergens iets vinden hierover... (maar ja, dat ben ikMaCk- schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:04:
whoa!
[...]
voor 19,50 per maand. Misschien ietsje duur, maar dit kan mij wel overhalen om ook mobiel online te gaan!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 18:06 ]
-Hoe kom ik hier vanaf?
-Is de keuze "versnellen" wel de goede keuze of moet ik hem op "normale snelheid" laten staan?(ik hoor wel eens dat mensen klagen wanneer ze de speedmanager op "versnellen" zetten , dan worden blijkbaar niet alle pagina's meer geopend).
-Is die speedmanager echt 50% sneller of is de snelheid winst niet de moeite?
NB.de link www.speed.t-mobile.nl werkt niet , (deze link geeft t-mobile aan om via het web je instellingen te veranderen van de speedmanager).
Als je browser cache ondersteunt dat wel... ik krijg m op mijn N80 ook iedere x maar mijn P990 was eenmalig instellen!janzeeschuimers schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:29:
Iedere keer wanneer ik met mijn Nokia e60 gebruik maak van pit krijg ik als eerste pagina die wordt geopend "speed manager" , als ik dan kies de instelling "versnellen" en deze vervolgens opsla gebeurt er bij mijn volgende pit gebruik excact het zelfde.
-Hoe kom ik hier vanaf?
-Is de keuze "versnellen" wel de goede keuze of moet ik hem op "normale snelheid" laten staan?(ik hoor wel eens dat mensen klagen wanneer ze de speedmanager op "versnellen" zetten , dan worden blijkbaar niet alle pagina's meer geopend).
-Is die speedmanager echt 50% sneller of is de snelheid winst niet de moeite?
NB.de link www.speed.t-mobile.nl werkt niet , (deze link geeft t-mobile aan om via het web je instellingen te veranderen van de speedmanager).
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Ik heb de software die t-mobile aanbiedt(GPRS-connect) gedownloaded en geïnstalleerd, vervolgens probeer ik verbinding te maken via mijn K750i alleen het wil niet. Op de telefoon zelf komt wel in beeld 'Bezig met verbinden' maar dan geef hij de melding 'Verbinding is mislukt, controleer netwerkdekking of gegevens- en internetinstellingen' en op de laptop 'Verbroken, het besturingsprotocol voor de PPP-verbinding is beëindigd'.
Weet iemand hier wat er aan de hand is en hoe ik dit kan fixen?
Is bij iedereen de snelheid omlaag gegaan? Ik weet dat er vaker is gezegd dat je 2 weken lang gebruik mocht maken van die hogere snelheid, maar voor mij was dat dus al veel anger het geval.
Bumpje, ben er nog steeds niet uit...Erasmo schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:06:
Ik heb een vraagje over het gebruiken van je telefoon als modem voor je laptop![]()
Ik heb de software die t-mobile aanbiedt(GPRS-connect) gedownloaded en geïnstalleerd, vervolgens probeer ik verbinding te maken via mijn K750i alleen het wil niet. Op de telefoon zelf komt wel in beeld 'Bezig met verbinden' maar dan geef hij de melding 'Verbinding is mislukt, controleer netwerkdekking of gegevens- en internetinstellingen' en op de laptop 'Verbroken, het besturingsprotocol voor de PPP-verbinding is beëindigd'.
Weet iemand hier wat er aan de hand is en hoe ik dit kan fixen?
12-01-2007
22:52
Download: 50,2 kb/sec
upload: 13,1 kb/sec
met UMTS...
Ik ben dik tevreden
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Waar test je dat? Ik krijg al die snelheidstests niet aan de praat...knny schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:53:
SE p990
12-01-2007
22:52
Download: 50,2 kb/sec
upload: 13,1 kb/sec
met UMTS...
Ik ben dik tevreden
www.speedtest.nl en dan via een laptop en dan alleen donwload en upload selecteren...MikeyMan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:00:
[...]
Waar test je dat? Ik krijg al die snelheidstests niet aan de praat...
Om je snelheid op een pda of smartphone te testen neem deze: www.dslreports.com/mspeed?jisok=1MikeyMan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:00:
[...]
Waar test je dat? Ik krijg al die snelheidstests niet aan de praat...
Als er eenmaal een verbinding is met een bepaalde server/site werkt het allemaal naar behoren.
maar ga ik na een andere server/site dan krijg ik eerst een tijd, bezig met zoeken/verbinden
best irritant eigenlijk, en nee het is geen 5 seconden wachten.
iemand enig idee? ligt het gewoon aan het netwerk? of toch aan mijn instellingen?
Kun je beter die deal van Telfort nemen: 1 GB voor 10 euro p/m, en dat straks via HSDPA van KPN omdat EDGE (en het hele netwerk) van Telfort gaat verdwijnen, minimaal met 230 kbit/s (lager mogen ze niet afknijpen, maar goeie kans dat we gewoon @ 1.8 Mbps mogen).MaCk- schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:04:
whoa!
[...]
voor 19,50 per maand. Misschien ietsje duur, maar dit kan mij wel overhalen om ook mobiel online te gaan!
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Maar ik ga binnenkort wel met me N93 overstappen van KPN naar een andere provider. Ik wil gewoon voor een laag vast bedrag continue online zijn en onbeperkt dataverkeer. Wil niet meer dan 20 voor de data betalen en het liefste met een sim only abonnement.
Ik zie alleen nog niet pocket internet totaal plus van 20 euro per maand staan. Iemand enig idee wanneer dat mogelijk wordt om te bestellen.
En als ik nu PIT van 9.95 neem kan ik dan naar die duurdere pit overstappen?
Kan vanaf 8 januari besteld worden...Damocles.NL schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:59:
Ik zie bij telfort niks van 10 euro per maand voor 1 GB Edge abonnement. T-mobile heeft met relax sim only ook hele scherpe prijzen.
Ik zie alleen nog niet pocket internet totaal plus van 20 euro per maand staan. Iemand enig idee wanneer dat mogelijk wordt om te bestellen.
En als ik nu PIT van 9.95 neem kan ik dan naar die duurdere pit overstappen?
Ja hoger kan bij T-mobile altijd
Maar via de site van T-mobile kom ik niks tegen alleen. Is het online nog niet te bestellen ofzo?
[ Voor 24% gewijzigd door Damocles.NL op 16-01-2007 12:05 ]
Ik zit nu op mijn MacBook via mijn MDA Vario met T-Mobile WebnWalk (ofzo) te werken. Lees hier http://oompahzing.blogspo...ow-mobile-5-phone-as.html hoe je de verbinding aan de praat krijgt. En vergeet niet de modemlink te activeren op de MDA!Ik kan gewoon internetten op mijn MacBook. Het enige is wel, dat ik niet mijn pocket pc telefoon gebruik. Ik heb een nokia 8800 en die connect lekker. Internet Totaal nog steeds actief, omdat ik dat niet opgezegd heb. Werkt gewoon.
Heb wel ooit geinternet op mijn mac met een pocket pc. Ging met een bepaald stukje software. Weet niet meer hoe het heet. Maar moet je even googlen op Mac OS X en Pocket PC sync. Denk dat je het dan wel vindt.
Ik heb PiT sinds vorig jaar April , toen het nog web N walk heette en hevig gepromoot werdt met de Vario en MDA pro .tescione schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:22:
Na lange tijd internetten op volle snelheid (in utrecht rond de 52 Kilobyte per seconde) Ben ik nu eindelijkgecapped door t-mobile naar een schamele 9,5 kbyte/s. Zou dat te maken hebben met het nieuwe Pit-plus abonnement wat ze aanbieden?
Is bij iedereen de snelheid omlaag gegaan? Ik weet dat er vaker is gezegd dat je 2 weken lang gebruik mocht maken van die hogere snelheid, maar voor mij was dat dus al veel anger het geval.
Ik had destijds gekozen voor de MDA Pro , goed die heb ik alweer enkele maanden geleden doorverkocht en een maand of 2 geen UTMS meer gebruikt .
Nu ik een andere UMTS Phone hebt meteen weer gebruikt .. en ik kom echt niet boven de 9 Kbyte uit
Vaak hang ik op de 8 zelfs , dus mobiel surfen met me laptop is een frustratie en dat terwijl ik de eerste paar maanden toch zeker zelfs kon Skypen ermee dus ik haalde de max er toen wel uit.
Ik weet niet of ik T-mobile erover ga bellen ja of de nee, want op zich gebruik ik nu 1 van hun "not supported " telefoons
Wie kan me helpen?
[ Voor 74% gewijzigd door GUZA op 18-01-2007 04:05 ]
Verwijderd
Met GPRS ben je redelijk in staat 32 kbit streaming audo te luisteren, hij zal echter wel af en toe gaan bufferen omdat hij 32kbit niet helemaal bij kan houden. Met 24kbit zou dit probleem over moeten zijn.Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 00:57:
Ik ben van plan om zo'n mobieltje aan te schaffen om streaming internet radio te luisteren onderweg op de fiets, of lopend in de stad. Welk netwerk is daarvoor het meest geschikt. UMTS, EDGE of GPRS? Heb je veel last van uitval, hoe is de geluidskwaliteit?
UMTS (web'n'walk) zou sneller moeten zijn 56 of 60kbit waarmee je dus prima 32kbit zou kunnen streamen. EDGE wordt alleen door telfort aangeboden en dit wordt voor het einde van dit jaar stopgezet.
Bij 32kbit heb je nog prima geluid vind ik, mijn luidsprekertje van de n6600 is toch niet zo super dus die verkloot de kwaliteit eerder dan de beperkte bandbreedte.
Zijn er mensen die ervaring hebben van UMTS i.c.m. een web'n'walk abo bij t-mobile qua snelheid en pingtijden? Mijn N73 is in ieder geval onderweg
[ Voor 8% gewijzigd door sPENKMAN op 29-01-2007 08:16 ]
Eve char: Warock <TEST>
Enig idee hoe te voorkomen is dat ie elke keer de verbinding verbreekt, als er een pagina geladen is in opera mini?
Jep, same heretescione schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:22:
Na lange tijd internetten op volle snelheid (in utrecht rond de 52 Kilobyte per seconde) Ben ik nu eindelijkgecapped door t-mobile naar een schamele 9,5 kbyte/s. Zou dat te maken hebben met het nieuwe Pit-plus abonnement wat ze aanbieden?
Al anderhalf jaar 384kbit per seconde, nu nog maar 64. Zonder aankondiging van T-Mobile hebben ze gewoon de snelheid omlaag gezet. Ik heb hier nog 4 andere sims met web-n-walk, waarvan zowiezo eentje nog op 384kbit zit. Ik ga de rest straks checken en de helpdesk maar eens bellen. Vind het een vreemde zaak. Stond op het punt om mijn abbo te verlengen maar dit verandert de zaak drastisch.
Verwijderd
Dank. Hier kan ik wat mee. En hoe zit dat met flatfee abbo's? Ze zeggen wel onbeperkt maarsPENKMAN schreef op maandag 29 januari 2007 @ 08:15:
[...]
Met GPRS ben je redelijk in staat 32 kbit streaming audo te luisteren, hij zal echter wel af en toe gaan bufferen omdat hij 32kbit niet helemaal bij kan houden. Met 24kbit zou dit probleem over moeten zijn.
UMTS (web'n'walk) zou sneller moeten zijn 56 of 60kbit waarmee je dus prima 32kbit zou kunnen streamen. EDGE wordt alleen door telfort aangeboden en dit wordt voor het einde van dit jaar stopgezet.
Bij 32kbit heb je nog prima geluid vind ik, mijn luidsprekertje van de n6600 is toch niet zo super dus die verkloot de kwaliteit eerder dan de beperkte bandbreedte.
Zijn er mensen die ervaring hebben van UMTS i.c.m. een web'n'walk abo bij t-mobile qua snelheid en pingtijden? Mijn N73 is in ieder geval onderweg
als puntje bij paaltje komt betaal je toch meer als je meer verbruikt. Maar
wat verbruik je met internet radio luisteren?
Rare snelheden houdt iedereen er op na. Ik ben nog nooit boven de 256 kbit gekomen qua snelheid, dat is dan in Utrecht, Gouda en Rotterdam. Wat ik wel merk is dat ze af en toe aan het knutselen zijn, want in mijn dorp had ik altijd alleen maar GPRS ontvangst. Sinds december 2006 is er in de polder nu ook af en toe 3G (UMTS)-ontvangst mogelijk aan één kant van het dorp. In Spijkenisse was eerst ook geen 3G-ontvangst en daar is het sinds december 2006 ook ineens mogelijk; terwijl alle inwoners uit die omgeving tegen UMTS-masten zijn.TeunVR schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:57:
[...]
Jep, same here![]()
Al anderhalf jaar 384kbit per seconde, nu nog maar 64. Zonder aankondiging van T-Mobile hebben ze gewoon de snelheid omlaag gezet. Ik heb hier nog 4 andere sims met web-n-walk, waarvan zowiezo eentje nog op 384kbit zit. Ik ga de rest straks checken en de helpdesk maar eens bellen. Vind het een vreemde zaak. Stond op het punt om mijn abbo te verlengen maar dit verandert de zaak drastisch.
[ Voor 3% gewijzigd door Tjeerd op 29-01-2007 11:36 ]
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Je hebt 2 weken volle snelheid!Damocles.NL schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:51:
Als je net een PIT abonnement hebt afgesloten, is het dan zo dat je een bepaalde tijd wel volle snelheid hebt? Of zou het in principe meteen afgeknepen moeten worden?
Graag gedaan. Ik heb nooit bericht gehad over mijn dataverbruik, maar ik verbruik ook niet denderend veel. Een enkele keer piekte ik op 50MB +Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:59:
Dank. Hier kan ik wat mee. En hoe zit dat met flatfee abbo's? Ze zeggen wel onbeperkt maar
als puntje bij paaltje komt betaal je toch meer als je meer verbruikt. Maar
wat verbruik je met internet radio luisteren?
Een uur muziek luisteren met 32kbit kost ongeveer 14MB. Hoe t-mobile hier mee omgaat, geen idee maar denk niet dat je echt snel van ze te horen krijgt.
Als je trouwens nummerbehoud hebt aangegeven, maar je wilt toch geen nummerbehoud kan je dan ook gewoon het nummerbehoud formulier niet inleveren. Of kan dat problemen opleveren? Ik kan op de t-mobile site niet aanmelden met mijn t-mobile nummer, nummer bestaat niet zegt ie dan. Maar ik kan wel al met die t-mobile sim bellen.
Gewoon formulier niet opsturen dan... wel ff bellen met de klantenservice dat je het niet gaat doen... kan van invloed zijn op de startdatum van je contract namelijk...Damocles.NL schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:03:
Ok, dat is niet al te lang dus.
offtopic:
Als je trouwens nummerbehoud hebt aangegeven, maar je wilt toch geen nummerbehoud kan je dan ook gewoon het nummerbehoud formulier niet inleveren. Of kan dat problemen opleveren? Ik kan op de t-mobile site niet aanmelden met mijn t-mobile nummer, nummer bestaat niet zegt ie dan. Maar ik kan wel al met die t-mobile sim bellen.
Langer dan een uur kan je niet bellenDamocles.NL schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:07:
Ja ik had als startdatum over drie maanden neergezet in verband met 3 maanden opzeg termijn van KPN. Maar ik kan er dus wel al mee bellen. Is dat niet een foutje dan? In principe ga ik pas over drie maanden betalen toch
Ik heb hier 4 t-mobile sims met pocket-internet-totaal.
Allemaal 7,98 per maand ex btw. Alleen mijn eigen sim heeft sinds januari 64kbit per seconde up en down. De drie andere sims zitten op 384 down en 118 up (wat ik ook anderhalf jaar heb gehad). Het lijkt erop dat de PITers van het eerste uur nu gecapped worden.
De helpdesk snapte dat het zijn pet te boven ging en heeft het naar de technische dienst doorgestuurd en die gaan mij terugbellen. Ben benieuwd.
Maar je koopt toch een dienst met een snelheid van 64kbit per seconde? Opzich mag je niet klagen dat je zo lang voluit hebt kunnen internetten. Al hoop ik dat het een hoge snelheid blijft natuurlijk. Heb net een pit afgesloten.TeunVR schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:13:
Heb de helpdesk maar eens gebeld.
Ik heb hier 4 t-mobile sims met pocket-internet-totaal.
Allemaal 7,98 per maand ex btw. Alleen mijn eigen sim heeft sinds januari 64kbit per seconde up en down. De drie andere sims zitten op 384 down en 118 up (wat ik ook anderhalf jaar heb gehad). Het lijkt erop dat de PITers van het eerste uur nu gecapped worden.
De helpdesk snapte dat het zijn pet te boven ging en heeft het naar de technische dienst doorgestuurd en die gaan mij terugbellen. Ben benieuwd.
Verwijderd
Verwijderd
Klopt, je koopt sinds kort een dienst met een snelheid van 64kbit/s. Maar dat was 1,5 jaar geleden niet zo. Het is pas sinds kort duidelijk wat de snelheden zijn. Ik vergelijk het toch echt met een adsl-provider die na 1,5 jaar spontaan en zonder te melden de snelheid door 5 deelt. En dan zegt: als je veel meer betaald kun je je orginele snelheid weer terug krijgen.Damocles.NL schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:32:
[...]
Maar je koopt toch een dienst met een snelheid van 64kbit per seconde? Opzich mag je niet klagen dat je zo lang voluit hebt kunnen internetten. Al hoop ik dat het een hoge snelheid blijft natuurlijk. Heb net een pit afgesloten.
Plus het feit dat ik hier nog 3 andere PIT-sims heb die wel op volledige snelheid draaien.
Is dit normaal? Ik heb even snel t topic doorzocht maar niets gevonden..
Dat klinkt best positief, weet je toevallig hoe de pingtijden zijn (ik neem aan dat je UMTS gebruikt?)FlorisB schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:42:
Ik heb ook PIT, ben volgensmij na die 2 weken ook gecapped. Maar het vreemde is dat ik vaak webpagina's wél snel kan openen.. Dan zie ik in IE op windows mobile eerst (bijv) 8KByte en dan ineens 200KByte en een volledig geladen site staan.. in 3 seconden ofzo.. Als ik dan bestanden probeer te downloaden gaat dit wel met die 64kbit.. Daartegenover staat dat ik webradio streams van 192kbit gewoon vloeiend kan afspelen..
Verwijderd
Welk type toestel gebruik je en welk type abonnement?FlorisB schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:42:
Ik heb ook PIT, ben volgensmij na die 2 weken ook gecapped. Maar het vreemde is dat ik vaak webpagina's wél snel kan openen.. Dan zie ik in IE op windows mobile eerst (bijv) 8KByte en dan ineens 200KByte en een volledig geladen site staan.. in 3 seconden ofzo.. Als ik dan bestanden probeer te downloaden gaat dit wel met die 64kbit.. Daartegenover staat dat ik webradio streams van 192kbit gewoon vloeiend kan afspelen..
Ik gebruik de HTC P3600, dat is dus ook nog eens HSDPAsPENKMAN schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:11:
[...]
Dat klinkt best positief, weet je toevallig hoe de pingtijden zijn (ik neem aan dat je UMTS gebruikt?)
Ik zou even moeten nagaan wat de pingtijden zijn, heb hier thuis geen 3G. Iemand een leuk tooltje daarvoor toevallig, voor windows mobile 2005?
Ik heb hier ook 3 flex zakelijk SIMs met PIT en die draaien inderdaad (nog) op 384kbit/s. En ze zijn al een stuk ouder dan 2 maanden, dus het is geen "introductie-snelheid". Waarschijnlijk zullen ze dat binnenkort ook wel spontaan gaan terugschroeven met een factor 5.FlorisB schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 07:13:
[...]
Ik gebruik de HTC P3600, dat is dus ook nog eens HSDPAHet abonnement is T-Mobile Flex Zakelijk 20 + PIT (7 eur/maand)
Ik zou even moeten nagaan wat de pingtijden zijn, heb hier thuis geen 3G. Iemand een leuk tooltje daarvoor toevallig, voor windows mobile 2005?
Mijn prive relax-150 sim is sinds januari (na 1,5 jaar) gecapped.
Verwijderd
Verders zijn de snelheden op tot 64KB down , en 12KB up. Gamen zit er helaas niet op in nee
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 09:42 ]
Verwijderd
Of speelt de ingebakken player ook asf, asx af? Kortom: alle extensies voor wmp?
En dat heeft wat te maken met PIT?Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:58:
Ben van plan een n70 aan te schaffen maar zit daar Windows Media Player op, of kan ik dat er later opzetten? Een speciale versie voor de mobiel ofzo?
Of speelt de ingebakken player ook asf, asx af? Kortom: alle extensies voor wmp?
Goed, en dan ga je hier vragen stellen over WMP?Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:26:
Ja omdat ik hem daarvoor wil gebruiken...
Ping tijden zijn met UMTS erg hoog, 700 ms. of 1000 ms. is vrij normaal.sPENKMAN schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:11:
[...]
Dat klinkt best positief, weet je toevallig hoe de pingtijden zijn (ik neem aan dat je UMTS gebruikt?)
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Dat is dus ongeveer gelijk aan GPRS, naja ik zal het straks wel zien, nog maximaal 7 werkdagen en dan heb ik mijn n73 binnen en kan ik ermee gaan spelen.Nestor schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:25:
[...]
Ping tijden zijn met UMTS erg hoog, 700 ms. of 1000 ms. is vrij normaal.
In ieder geval bedankt voor je reply
Waar het op neer komt is dat ze sinds het begin van PIT de zaken niet op orde hebben gehad en dat dat nu gecorrigeerd wordt. Met andere woorden: "we hebben u 1,5 jaar 384kbit/s aangeboden en daar hebben we nu zonder melding 64kbit/s van gemaakt."
Hij moest ook wel toegeven dat het een beetje vreemde gang van zaken is. Hij zou het zelf ook niet leuk gevonden hebben als zijn internetprovider thuis in 1 keer de snelheid door 5 zou delen. Maar er is niks aan te doen. Hij wilde wel graag weten welke 3 andere SIMs ik nog had, zodat hij die ook kon corrigeren. Yeah right. Niet dus.
Al met al weinig reden om mijn PIT-contract nog te verlengen. 64kbit is echt waardeloos. En de hogere (UMTS) snelheden zijn veel te duur.
De enige optie was volgens de helpdesk om een officiele schriftelijke klacht in te dienen.
TeunVR schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:10:
Hij wilde wel graag weten welke 3 andere SIMs ik nog had, zodat hij die ook kon corrigeren. Yeah right. Niet dus.
Maar goed, ik hoop dat ze die van mij vergeten terug te zetten haha. Ik vind het nu wel lekker gaan in de trein op UMTS. Internetten gaat gewoon op een goede snelheid.
Verwijderd
Vraag voor de mensen die PIT hebben en daadwerkelijk maar de 64kbps halen.
Is dit nog snel genoeg om fatsoenlijk te kunnen surfen, msnen etc? En loopt Skype op deze snelheid?
Verwijderd
Bedankt voor de reactie.Matthijs schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:43:
heb een skype client op mijn N80 geinstalleerd, NIET te doen over gprs / umts 3g. Veel te veel vertraging, de ping is gewoon niet goed genoeg daarvoor. Heb dus ook tmobile PIT van 10E per maand. De websites die voor de pda gemaakt zijn (fok pda versie, startpagina pda versie) verschijnen lekker snel in beeld, normale websites verschijnen gewoon met 8 kb/s in beeld, tergend langzaam dus.
8kb/s is nu echt zo lang geleden dat ik het me niet meer goed kan voorstellen. Is het nog wel te doen en hoe lang duurt het volledig laden van een site als bijvoorbeeld nu.nl?
Het bezoeken van website gaat wel duidelijk sneller dan met GPRS en in dat opzicht wel een redelijk positieve ervaring.
Ook het maken van een g3 verbinding is heerlijk, vergelijkbaar met analoog versus isdn qua 'inbel' tijd
Na 8 - 10 seconden kan ik op de browser van mijn foon de headlines gaan bekijken. Na 25 seconden is hij volledig geladen. Bij een nieuw bezoek is hij na 10 seconden volledig geladen en kan ik na 4 seconden de headlines gaan bekijken.Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:04:
Bedankt voor de reactie.
8kb/s is nu echt zo lang geleden dat ik het me niet meer goed kan voorstellen. Is het nog wel te doen en hoe lang duurt het volledig laden van een site als bijvoorbeeld nu.nl?
Als je via een laptop of pc werkt zal het wel sneller gaat aangezien je daar vaak meerdere verbindingen open hebt staan. Juist de latency maakt het wat aan de trage kant hoewel het me echt meevalt.
EDIT: http://www.nu.nl/pda.jsp laad waarschijnlijk een stuk sneller
[ Voor 52% gewijzigd door sPENKMAN op 06-02-2007 22:21 ]
Heb al verschillende modem scripts gebruikt, maar ik weet maar niet wat ik fout doe. Heb OSX 10.4.8 . Is er iemand die kan uitleggen wat hij heeft gedaan om het werkend te krijgen?
PC Suite installeren en daarmee verbinding maken? (Zo werkt het tenminste op een niet-mac)Reintjuhh schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:14:
Ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen om T-Mobile PIT werkend te krijgen, inclusief met mijn macbook pro en de nolia E61.
Heb al verschillende modem scripts gebruikt, maar ik weet maar niet wat ik fout doe. Heb OSX 10.4.8 . Is er iemand die kan uitleggen wat hij heeft gedaan om het werkend te krijgen?
[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 08-02-2007 11:29 ]
Verwijderd
- Ik wil graag PIT op mijn Nokia 6233, is het nog steeds noodzakelijk dat je een toestel hebt die op de lijst staat, of is het voldoende als je T-Mobile klant bent?
- Moet er als accesspoint nog steeds T-Mobile internet geselecteerd worden? Heb het eerder eens gehad namelijk dat ik per ongeluk T-Zones in had gesteld en dat ging dus fout...
- Hoort misschien niet helemaal in dit draadje thuis, maar is er een goeie java-msn cliënt beschikbaar? Had destijds een symbian toestel en daar was genoeg voor te vinden, welke gebruiken jullie?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
PIT mag nu op elke telefoon voor zoveer ik weet.Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:07:
Dag mensen, 3 kleine vraagjes:
- Ik wil graag PIT op mijn Nokia 6233, is het nog steeds noodzakelijk dat je een toestel hebt die op de lijst staat, of is het voldoende als je T-Mobile klant bent?
- Moet er als accesspoint nog steeds T-Mobile internet geselecteerd worden? Heb het eerder eens gehad namelijk dat ik per ongeluk T-Zones in had gesteld en dat ging dus fout...
- Hoort misschien niet helemaal in dit draadje thuis, maar is er een goeie java-msn cliënt beschikbaar? Had destijds een symbian toestel en daar was genoeg voor te vinden, welke gebruiken jullie?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Als accesspoint heb ik Internet
Gratis java-client: E-MSN
Multimonitor is relax :P
Verwijderd
De snelheid van PIT is dus ook afhankelijk van je telefoon?
Dus wanneer je GPRS hebt, zal die langzamer gaan dan wanneer je een telefoon hebt met UMTS/3G mogelijkheden..
Wat zijn de onderlinge snelheidsverschillen dan
Heb je deze al gehad? Werkt bij mij prima met een MacBook Pro, iBook en Nokia 9300, 7280, 6680 en N73.Reintjuhh schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:14:
Ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen om T-Mobile PIT werkend te krijgen, inclusief met mijn macbook pro en de nokia E61.
Inbellen naar telefoonnummer 'internet', gebruikersnaam 'internet' en wachtwoord leeg laten.
Lekker!
GRPS piekt op 5KB/ps en UMTS zit richting de 7 a 8KB/ps, geen enorme verschillen dus. Een groot voordeel van UMTS is dat de verbinding sneller is gemaakt dan met GPRS. Een beetje het analoog versus ISDN ten tijde van het inbellen.Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:23:
Nou zie ik door de bomen het bos niet meer..
De snelheid van PIT is dus ook afhankelijk van je telefoon?
Dus wanneer je GPRS hebt, zal die langzamer gaan dan wanneer je een telefoon hebt met UMTS/3G mogelijkheden..
Wat zijn de onderlinge snelheidsverschillen dan
Verwijderd
Nu is alles goed terug gekomen ik kan alles doen,
Maar het internet surfen (connecten) web en walk werkt niet .
Kan iemand mij helpen welke instellingen ik na moet zien
in het display staat het icon 3G hij probeert hier te connecten maar niks geen site als ik probeer
www.nu.nl
Ik heb een abo met internet via T Mobile.
Ik had ook de help desk gebeld , maar niks werkt
Ze zeggen ga maar langs de shop.
Nu moet hier toch een oplossing voor wezen
Neem aan dat er wel meer mensen zijn die een hard-reset hebben gegeven of dat t-mobile achtigge eruit gehaald hebben.
Wie heeft een Tip aub.
Is het tegenwoordig een probleem om andere toestellen te gebruiken, specifiek een Sony-Ericsson W950i? Ik kan nergens zo snel een compatibility list vinden...
EDIT:
Hier zie ik, onderaan de pagina, toch duidelijk staan, dat de W950i ook werkt:
T-Mobile 'Wat heb je nodig'
[ Voor 16% gewijzigd door jpiscaer op 18-02-2007 22:08 ]
alleen nu komt er wel een G in beeld (GPRS dekking) maar bij het dataverkeer komen 2 pijltjes te staan ipv een G.... dit staat er normaal als ik internet via mijn mobiel wel..
volgens de handleiding betekent dit dat er dataverkeer is...
klopt dit wel?? of krijg ik straks een mega factuur... t-mobile kan me helaas niet helpen....
Ik heb het ook altijd gehad; nooit gemekker mee gehad.
Ik heb nu WM6 draaien op mijn Vario; daar zit Internet Sharing op, da's helemaal handig en je PPC blijft gprs verbinding houden.
Vandaag een rekening ontvangen waar voor 5,23 aan internetkosten staan gefactureerd.
Klantenservice van TMobile kon deze factuur nog niet in het eigen systeem terugvinden, dus deze week nog weer eens proberen te achterhalen of internetten via de laptop apart berekend wordt...
Ik las hierboven dat GPRS ong 5kb is daar ben ik het mee eens maar UMTS is veel sneller
die connect card is een pc card voor je notebook? daar gaat dan je simkaart in zegmaar?wessel99 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:56:
same here... met mijn t-mobile connect card zelfs een 4 tot 5 voud van de hierboven genoemde snelheden!!
Zijn er meer mensen die er nu problemen mee ondervinden. Werkt bij mij sinds 2 dagen niet meer.Napsju schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:33:
[...]
Heb je deze al gehad? Werkt bij mij prima met een MacBook Pro, iBook en Nokia 9300, 7280, 6680 en N73.
Inbellen naar telefoonnummer 'internet', gebruikersnaam 'internet' en wachtwoord leeg laten.
Discussie over Web'n'Walk aub in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv