Tha_Lord schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 00:17:
T-Mobile publiceerd een lijstje van telefoons waarbij je dit abonnement mag afsluiten maar vervolgens zeggen ze ook weer dat het bij een Sim-Only abbo afgesloten mag worden. Hoe kunnen ze dan controlleren wat voor type telefoon je hebt? Ik kan nu toch gewoon dat abbo afsluiten en het op mijn Nokia 3650 gebruiken over GPRS? Of heb ik het mis? Dit abbo klinkt namelijk te mooi om waar te zijn. Vanaf me powerbook via bluetooth met me telefoon verbinden en dan lekker internetten in de trein ofzo.
een tijdje terug kon je gewoon nog met elke telefoon GPRS-en via dit abbo. Of het nog steeds kan weet ik niet (misschien hebben ze het nu beveiligd).
op het begin stond de SPV ook nog op de lijst van "geaccepteerd", ik ken iemand die dus mijn oude SPV imei nummer heeft gebruikt om PIT aan te zetten, en vervolgens alleen maar PIT via zijn Nokia gebruikte.
En over dat "powerbook", ja dat KAN dus wel, maar het is niet de bedoeling. Het abo is bedoeld om voor data verbruik met een telefoon browser, vandaar de lage prijs.
De lijst met telefoons die goedgekeurd is, is enkel om de bedoeling van deze dienst een beetje te waarborgen.
Naar het schijnt wordt in de toekomst de UMTS snelheid ook afgeknepen voor PIT. en misschien gaan ze wel meer dingen inbouwen om misbruik te voorkomen.
Als je enige doel is met PIT om op je powerbook te internetten, besef dat dat dus van korte duur kan zijn!
Je koopt een product "onbeperkt echt internet op je smartphone" , als ze bij t-mobile later het product veranderen om andere vormen van gebruik tegen te gaan, zit je dus nog wel aan je T-mobile abo en je PIT vast, en schiet je je doel voorbij.
Inetten via je laptop is niet de bedoeling van PIT, en dat zal vast ook in de algemene voorwaarden van t-mobile staan. Je kan gewoon gezeur krijgen als je je er niet aan houdt.
Met veel telecom acties kan je hele rare dingen doen, die zeer positief voor je uitvallen , maar dit valt dan wel onder "misbruik van hun dienst" in de algemen voorwaarden.
Voorbeeld: zoveel mogelijk Orange abo's nemen , sim-only met cashback, downgraden en dan al je tegoed vergokken of via bundelcash mogelijkheden incasseren: resultaat is ruim 200 euro winst per jaar per abo, het KAN, maar valt onder misbruik,
net als wanneer je PIT voor je volwaardige internet verbinding gaat gebruiken, het KAN, maar je gaat in tegen algemene voorwaarden