T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten

Pagina: 1 ... 6 ... 34 Laatste
Acties:
  • 141.455 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
mensen,

Ik heb nu 2 uur lang naar dit topic gekeken, maar ben nog steeds opzoek naar 1 specifiek antwoord en dat is:

kan ik met pit in combinatie van een mda, internetten op m'n laptop

dus de mda als modem gebruiken en bleutooth als communicatie tussen mda en laptop gebruiken.

ik weet dat de vraag al vaak gesteld is maar een specifiek antwoord heb ik nog steeds niet gevonden,

ik ben reeds in het bezit van een t-mobile abo.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

shure-fan schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:08:
ben nog steeds opzoek naar 1 specifiek antwoord en dat is:

Ja, dit kan! Vraag me niet naar de technische details, maar ik weet zeker dat dit kan. Wacht even op de reacties van de echte techneuten, die kunnen je wel verder helpen.

Verwijderd

shure-fan schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:08:
mensen,

Ik heb nu 2 uur lang naar dit topic gekeken, maar ben nog steeds opzoek naar 1 specifiek antwoord en dat is:
dus de mda als modem gebruiken en bleutooth als communicatie tussen mda en laptop gebruiken.
Geen probleem! Gewoon je MDA koppelen aan je laptop misschien dat je hier : http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=59782 wat meer aan hebt.
Succes

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

MDA vario + 100 minuten + Internet totaal :-) voor 0 euro :-) wel 2 jarige verlenging.
Zojuist in orde laten maken.
Krijg binnen enkele dagen de papieren thuis.
Toestel 3 tot 4 weken wachten...

[ Voor 12% gewijzigd door Security op 19-12-2005 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Security schreef op maandag 19 december 2005 @ 09:55:
MDA vario + 100 minuten + Internet totaal :-) voor 0 euro :-) wel 2 jarige verlenging.
Zojuist in orde laten maken.
Krijg binnen enkele dagen de papieren thuis.
Toestel 3 tot 4 weken wachten...
Kun je PIT nu ook al nemen met Relax 100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

ik wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik weet dat het antwoord al is gegeven maar nog maals als bevestiging.

Je kunt PIT gebruiken om op je laptop te internetten. zeker met UMTS is dat HEEL GOED te doen. pagina's laden met UMTS net zo snel als thuis met me 20 mbit. Ik heb zelf een MDA Pro en sluit deze aan via USB. Om te kunnen internetten moet je paar dingen even doen.

1. zorg dat USB verbinding van active sync UIT staat.
2. start de wireless modem applicatie op je telefoon. (druk ook op START)
3. sluit nu pas je telefoon aan op je laptop (deze zal hem nu als modem herkennen)
4. installeer de drivers van de USB modem.
5. start USB_Modem tooltje die (ik) bij mijn telefoon heb gekregen.

als het goed is verschijnt er dan een verbindingsicoontje met iets van 230 kb/s.

weet iemand trouwens al wanneer het UMTS netwerk wordt uitgebreid? vergeleken met GPRS is het een stuk sneller en fijner om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockafello schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:26:
Ik weet dat het antwoord al is gegeven maar nog maals als bevestiging.

Je kunt PIT gebruiken om op je laptop te internetten. zeker met UMTS is dat HEEL GOED te doen.
Ik gebruik een Nokia 6680 i.c.m. PIT. Kan ik ook op mijn laptop internetten op deze manier? Of bijv. via mijn BT dongle? En ook via UMTS? Kost dit dan niets extra? Lijkt mij dat wanneer je via UMTS internet dat dit buiten het PIT abbo valt of niet? Alvast bedankt voor je uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:51:
[...]

Ik gebruik een Nokia 6680 i.c.m. PIT. Kan ik ook op mijn laptop internetten op deze manier? Of bijv. via mijn BT dongle? En ook via UMTS? Kost dit dan niets extra? Lijkt mij dat wanneer je via UMTS internet dat dit buiten het PIT abbo valt of niet? Alvast bedankt voor je uitleg!
Je toestel moet natuurlijk wel UMTS ondersteunen. De 6680 ondersteunt wel EDGE, geen UMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKeeper schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:06:
Je toestel moet natuurlijk wel UMTS ondersteunen. De 6680 ondersteunt wel EDGE, geen UMTS.
De 6680 ondersteunt wel degelijk UMTS volgens mij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:06:
[...]

De 6680 ondersteunt wel degelijk UMTS volgens mij toch?
De 6680 ondersteunt EDGE én UMTS.
De 6681 ondersteunt alleen EDGE.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een korte handleiding geven over hoe ik PIT i.c.m. een Nokia 6680 en wellicht UMTS kan gebruiken om op mijn laptop te kunnen internetten? Heb een laptop + BT dongle. Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met PIT is de snelheid van UMTS wel beperkt tot 64 KB/s in plaats van de maximaal haalbare 384 KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met bovenstaande vraag? Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik heb nu internet wel aan de gang gekregen op mijn laptop via de datakabel en pc suite. Maar ik haal een trieste snelheid van 7 KByte/sec. Je kunt toch ook via het PIT abonnement UMTS gebruiken om te internetten? Hoe doe ik dit?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 21:29 ]

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:42
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:28:
Ik heb nu internet wel aan de gang gekregen op mijn laptop via de datakabel en pc suite. Maar ik haal een trieste snelheid van 7 KByte/sec. Je kunt toch ook via het PIT abonnement UMTS gebruiken om te internetten? Hoe doe ik dit?
Als je een UMTS compatible toestel hebt, moet dat automatisch gaan.

Verwijderd

Jasper schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:59:
Als je een UMTS compatible toestel hebt, moet dat automatisch gaan.
Mits je in het (nu nog beperkte) dekkingsgebied zit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:14:
Mits je in het (nu nog beperkte) dekkingsgebied zit.
Ja, dat zit ik me serieus af te vragen. Woon in Deventer, maar kan op die dekkingskaart van TMobile niet echt ontdekken of ik in het UMTS gebied val... KS maar eens bellen?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/images/telefoons_en_tarieven/hsdpakaart.jpg

Zou ongeveer wel moeten werken dus, maar bij mij is het licht roze en is er geen UMTS te ontdekken in de buurt...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 22:42 ]

Verwijderd

Ik kan dus merken wanneer ik in het UMTS gebied val, doordat mijn telefoon dan vanzelf omschakeld? Maakt het nog uit of de telefoon in Dual mode of gsm mode staat? Ik heb hem op dual mode staan.

Verwijderd

Dual mode lijkt me, en dan moet je ergens een tekentje of iets zien waar uit blijkt dat je UMTS dekking hebt. Met mijn toestel kan ik zo (in bv. Amsterdam) zien dat UMTS werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor je info, ik ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Meer mensen die sinds kort problemen hebben met SSH sessies? Bij mij wordt de SSH verbinding plat gegooid als ik deze een paar minuten niet gebruikt heb. Het gaat al mis na iets van 2 of 3 minuten niets doen, echt ZWAAR irritant. Keepalives staan gewoon aan en het heeft altijd gewoon gewerkt. Kan natuurlijk zijn dat het aan m'n PowerBookje ligt, laatste tijd redelijk veel met netwerkinstellingen zitten rommelen maar kan het me eigenlijk niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
bartvb schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:44:
Wel is het zo dat Tmobile een vrij aparte positie heeft aangezien het een van de weinige netwerken heeft dat geen UMTS/Edge heeft.
Ehm, maar hoe zit het dan met http://www.t-mobile.nl/co...e/t-mobile_investeert.asp en het kaartje wat hier eerder gepost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Leutje schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:41:
Ik heb de bitrate vastgezet op 60kbit. Hoger krijg je enorm last van buffers en zo valt het allemaal wel mee. Zeg 1 keer in de 5 minuten 1 seconde geen geluid
Dus een 128 Kbit/sec stream als http://qpop.radiostream.nl/wma8815.asx kan je dan op lagere bitrate, zonder haperingen door bufferen (behalve die 1 sec per 5 minuten), beluisteren?

Zijn Winamp .pls/.m3u bestanden ook af te spelen met zo'n MDA?

[ Voor 9% gewijzigd door musicfreak op 01-01-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
@musicfreak: Eeh, was een foutje van me :) Ze hebben wel UMTS lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

maar niet landelijk zoals al eerder bleek ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Meer mensen die sinds kort problemen hebben met SSH sessies? Bij mij wordt de SSH verbinding plat gegooid als ik deze een paar minuten niet gebruikt heb. Het gaat al mis na iets van 2 of 3 minuten niets doen, echt ZWAAR irritant. Keepalives staan gewoon aan en het heeft altijd gewoon gewerkt. Kan natuurlijk zijn dat het aan m'n PowerBookje ligt, laatste tijd redelijk veel met netwerkinstellingen zitten rommelen maar kan het me eigenlijk niet voorstellen.
Sinds kort exact hetzelfde hier met openstaande verbindingen (IM, pushmail). Ik heb al de klantenservice gebeld, die hebben het doorgegeven aan de technische afdeling. Een paar dagen later werd ik teruggebeld door T-mobile. Ze beweerden de verbindingen zelf niet af te kappen, en dat zowel mijn hardware (Palm Treo650) als software niet ondersteund worden, en het waarschijnlijk daaraan ligt. Daar ga ik nu plotseling sterk aan twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog even een vraagje...

Zou je gewoon de KS van T-mobile op kunnen bellen en PIT kunnen nemen op een Relax 150 Web abbo (€12,50 p/m) met een MDA Vario? Op de website kan ik namelijk niet PIT in een bundel erbij kiezen, maar als ik het daarna alsnog via de KS kan regelen ga ik binnenkort ff een Vario bestellen...

Thx alvast...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het internetten zowel op de PDA als op (via) de laptop gratis?
Ik gebruik namelijk mijn laptop (via bluetooth koppeling) om te internetten via PIT (GPRS).
Kunnen ze hiertussen geen onderscheid maken? Lijkt mij dat PIT alleen bedoeld was voor op de PDA of dergelijke mobiele telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me niet dat ze onderscheid kunnen maken, want het internetsignaal gaat uiteindelijk via je mobiel of PDA, neem ik aan... Wel raar dat tegenwoordig de grote technische speeltjes verbinding maken via de kleine technische speeltjes ipv andersom...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:32:
Ik heb ook nog even een vraagje...

Zou je gewoon de KS van T-mobile op kunnen bellen en PIT kunnen nemen op een Relax 150 Web abbo (€12,50 p/m) met een MDA Vario? Op de website kan ik namelijk niet PIT in een bundel erbij kiezen, maar als ik het daarna alsnog via de KS kan regelen ga ik binnenkort ff een Vario bestellen...

Thx alvast...
Iemand enig idee of ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Laatst online: 11-09 17:41
Ik heb hetzelfde idee om de Vario te bestellen. de KS zei dat je PIT later nog los kan bestellen.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dan ga ik zeker de Vario bestellen binnenkort, ik post mijn vindingen over PIT nog wel :)

Ik woon ook nog in de Randstad, en de dekking bij mijn plaats is vrij paars voor UMTS :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de Vario heeft geen UMTS dus dan mag het allemaal nog zo paars zijn, je hebt er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh damn, daar had ik overheen gekeken....

Heeft iemand al ervaring met PIT via GPRS? Als dat zo traag is dat ik net zo goed een uur naar huis kan fietsen om google te laden op m'n eigen pctje, dan is het de moeite niet...

Maar het belangrijkste is wel dat ik e-mailen en MSNen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:04:
Oh damn, daar had ik overheen gekeken....

Heeft iemand al ervaring met PIT via GPRS? Als dat zo traag is dat ik net zo goed een uur naar huis kan fietsen om google te laden op m'n eigen pctje, dan is het de moeite niet...

Maar het belangrijkste is wel dat ik e-mailen en MSNen...
Ik gebruik PIT via GPRS (ik val helaas net buiten de UMTS dekking...) en ik moet zeggen het is handig maar mega traag. Voor msn-en wil het prima, maar "ff snel wat opzoeken" is lastig, ik zit meestal op een 7kB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, als je dus alleen kan GPRS'en zit je weer in het inbelmodem tijdperk... Maar duurt het zo ontzettend lang om dan even wat te searchen op google?

Tja, ik weet niet of het de moeite is een MDA pro te nemen ipv een MDA vario, een MDA pro is ruim 200 euro duurder bij een Relax 150 abbo...

Ik zag ook dat die nieuwe Flex abbo's er zijn... je kan PIT nemen vanaf Flex 20 (20 euro p/m)... Het vage is wel dat je als je nu via internet een mobieltje wilt bestellen, alleen nog maar Flex kan kiezen... Niet zo handig voor de mensen die een Relax abbo willen...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Als ik goed heb gaat T-Mobile eerst UMTS in orde maken, en dan bestaat er kans dat ze daarna EDGE erbij doen. De reden is vanwege dat veel klanten MDA Vario hebben en die heeft alleen EDGE. En omdat Telfort al EDGE heeft, dus waarom zou je achterblijven? Het is gewoon om concurrentie hoog te houden.

Ik hoop dat er snel EDGE komt :)
(heb hiervoor aan helpdesk T-Mobile verteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Even kijken of het goed ingesteld is:

Is toegangspunt goed voor Pocket Internet Totaal: 'internet' ?
Of staat het net wat anders in? Wat heb je in je MDA staan voor PIT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

@MrDummy

UMTS is echter wel sneller dan EDGE. De mogelijkheid bestaat uiteraard dat ze EDGE eventueel nog invoeren maar persoonlijk betwijfel ik het. Ze gaan sowieso niet enkel voor de MDA Vario EDGE invoeren.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:04:
Oke, als je dus alleen kan GPRS'en zit je weer in het inbelmodem tijdperk... Maar duurt het zo ontzettend lang om dan even wat te searchen op google?
Yep, inbeltijdperk idd, soms nog minder dan dat... Iets opzoeken op google is goed te doen hoor, maar bijvoorbeeld even nieuws checken op nu.nl of een weblog (met plaatjes) wordt je niet vrolijk van. Woon in een redelijk grote stad, maar blijkbaar is het moeilijk om UMTS daar fatsoenlijk in te voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 08:30:
Even kijken of het goed ingesteld is:

Is toegangspunt goed voor Pocket Internet Totaal: 'internet' ?
Of staat het net wat anders in? Wat heb je in je MDA staan voor PIT?
Ja dat klopt idd. Ik heb in mijn Nokia 'T-Mobile Internet' als accespoint. Gewoon 'internet' is ook goed. Let asjeblieft goed op dat je niet met t-zones gaat werken (maar dat had je vast wel begrepen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Ik heb de topic titel gewijzigd even wat links toegevoegd aan de topicstart. Ik heb ook even een notitie gemaakt over het gebruik van t-zones om eventuele misverstanden te voorkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Eggy op 17-01-2006 18:24 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Weet je wat er zo grappig is aan PIT abonnement?

In je factuur zie je eerst tot je "schrik" dat het 50 Euro kost! Dat staat dus bovenaan als Internet abonnement. (wat een prijs voor onbeperkt internet)
Maar dan kijk je even omlaag bij korting. Er wordt zo'n 41 euro eraf getrokken.
Nogal plotseling weer snel omlaag gehaald.
PIT is dus eigenlijk forse korting omdat daar pas "pocket internet totaal" te lezen is.

Ik vind wel beetje rare manier van factureren en dat ze niet gewoon 9,50 Euro direct boven zet.
Dat is toch more easy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
laat maar

[ Voor 99% gewijzigd door procyon op 18-01-2006 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Ik wil nog even melden dat ik halverwege december in een hotel in Utrecht gebruik heb gemaakt van T-mobile hotspot op mijn laptop (wel aangemeld via mijn mda vario met PIT) en ik kan bevestigen dat ook dit binnen PIT valt. Ze kunnen namelijk niet controleren of je het gebruikt op je tel of lap denk ik. Zolang het aanmelden maar gebeurd via het abbo met PIT (sms).

Ik had van te voren ook nog even voor de zekerheid gebeld met de klantenservice of het gebruik van t-mobile hotspots op m'n laptop ook onder PIT viel. Eerst miep ging mij overtuigen dat er toch echt geen wifi op telefoons zat en dat dit alleen een techniek voor laptops was 8)7 . Toen gelukkig doorverbonden met een andere afdeling. Die gast vond het een interessante vraag en volgens hem moest het inderdaad er wel onder vallen omdat de kosten van het hotspot gebruik worden verrekend met je abbo. En gelukkig was dit ook zo zag ik op me factuur :7 .

Het blijft natuurlijk eigen risico :X

[ Voor 3% gewijzigd door DeOS op 18-01-2006 08:23 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:05
de persoon die ik aan de lijn had kon me vertellen dat hotspots binnen nederland gewoon onder PIT vallen...

dus je mag de hotspots gebruiken OF je gebruikt het via je mobiel....

of beiden tegelijk mogelijk is weet ik niet.... ikzelf ga pas over een dikke maand of zo een abo afsluiten... nu nog niet nodig...

(en dan tomtom en flitsnav van www.flitsservice.nl draaien, waarschuwingen bij mobiele controles die gemeld zijn... nice...)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

miel schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:16:
de persoon die ik aan de lijn had kon me vertellen dat hotspots binnen nederland gewoon onder PIT vallen...

dus je mag de hotspots gebruiken OF je gebruikt het via je mobiel....

of beiden tegelijk mogelijk is weet ik niet.... ikzelf ga pas over een dikke maand of zo een abo afsluiten... nu nog niet nodig...
Met PIT mag je hotspots ook gebruiken. Je moet alleen wel even via mobiel een SMS sturen voor login en pass. Dan zou het niet uitmaken of je via mobiel wifi internet, of via je laptop wifi doet, je hebt tenminste login en pass.
Er is geen OF. Internet via GPRS is onbeperkt en je hebt toegang tot hotspots. Niet dat je 1 van beide moet kiezen voor PIT abonnement... :X Even om misverstand klein te houden in zo'n zin.

Uiteraard heb ik liever dat er geen extra kosten van hotspot erbij komen. Als het allemaal al betaald is door PIT van 9,50, waarom zouden er dan toch nog meer kosten erbij komen?
Wie kan het bevestigen dat alles nog steeds 9,50 blijft?

[ Voor 13% gewijzigd door MrDummy op 18-01-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Misschien handig om dat nr en instructies in de StartPost te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
MrDummy schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:05:
[...]
Uiteraard heb ik liever dat er geen extra kosten van hotspot erbij komen. Als het allemaal al betaald is door PIT van 9,50, waarom zouden er dan toch nog meer kosten erbij komen?
Wie kan het bevestigen dat alles nog steeds 9,50 blijft?
Ehhhh.....jah ik dus. Zie mijn eerdere post, hotspot kosten kwamen niet terug op m'n factuur. Werden mooi verrekend. Maar ik weet niet hoe t-mobile hier in de toekomst mee om gaat. Aangezien het gebruik van de hotspots binnen PIT eigenlijk bedoeld is voor telefoons met wifi volgens mij. Het gebruik van hotspots met een laptop levert toch wat meer bandbreedte verbruik op lijkt me zo :).

[ Voor 4% gewijzigd door DeOS op 18-01-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

DeOS schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:20:Aangezien het gebruik van de hotspots eigenlijk bedoeld is voor telefoons met wifi volgens mij. Het gebruik van hotspots met een laptop levert toch wat meer bandbreedte verbruik op lijkt me zo :).
Wel, ik denk dat hotspots veel vaker gebruikt worden door mensen met laptops dan met foons met wifi. Waarom? Omdat je beter kan surfen op groot scherm. Qua verkeer maakt mij niet zoveel uit. Op foon kan je namelijk ook gewone sites bekijken en dat verbruikt net zoveel als op laptop. Wifi is meer aanwezig op laptops en lang niet alle GSMs kan het.
De mensen die hotspot toegangskaartje kopen, hebben vaak geen pit abbo omdat er geen wifi op hun foon zit. Die doen ze voor hun laptop. IP adressen zijn verder overal gelijk. Het maakt niet veel uit, zolang je hebt betaald voor PIT abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
MrDummy schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:35:
[...]
Wel, ik denk dat hotspots veel vaker gebruikt worden door mensen met laptops dan met foons met wifi. Waarom? Omdat je beter kan surfen op groot scherm. Qua verkeer maakt mij niet zoveel uit. Op foon kan je namelijk ook gewone sites bekijken en dat verbruikt net zoveel als op laptop. Wifi is meer aanwezig op laptops en lang niet alle GSMs kan het.
De mensen die hotspot toegangskaartje kopen, hebben vaak geen pit abbo omdat er geen wifi op hun foon zit. Die doen ze voor hun laptop. IP adressen zijn verder overal gelijk. Het maakt niet veel uit, zolang je hebt betaald voor PIT abonnement.
Tuurlijk zullen de hotspots vaker gebruikt worden door mensen met laptops. Maar ik denk niet dat dat de intentie was waarmee t-mobile het hotspot gebruik bij PIT in heeft gedaan. Bandbreedte verbruik van laptop gebruikers ligt denk ik wel hoger simpelweg omdat je met het surfen op je laptop meer en vaker dingen download (tenminste ik wel). En er komt bij dat foons flash en andere bandbreedte trekkers vaak niet ondersteunen, maar dit ter zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ik denk dat het nu wel is qua intentie. Vanaf de nieuwe flex abo´s staat namelijk bij de diverse internet bundels vermeld dat het ook voor hotspot´s geldt, en uit je bundel gaat. :)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de maximale snelheid van GPRS met PIT? En wat is de snelheid van een analoge modem (dus geen isdn of breedband)? Dan kan ik het beter vergelijken?

En is het ook mogelijk om goed met PIT en bijvoorbeeld een MDA vario je bankzaken te regelen op mijnpostbank.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:37:
Wat is de maximale snelheid van GPRS met PIT? En wat is de snelheid van een analoge modem (dus geen isdn of breedband)? Dan kan ik het beter vergelijken?

En is het ook mogelijk om goed met PIT en bijvoorbeeld een MDA vario je bankzaken te regelen op mijnpostbank.nl?
Maximale snelheid van GPRS is 52 Kbps oftewel 52/8=6,5 KBps.

Maximale snelheid modem is 56 Kbps oftewel 56/8=7 KBps.

Wat betreft internetbankieren. Het inloggen wil nog wel, maar mijnpostbank.nl is verder niet gebouwd op een mobiele browser (meerdere frames). Het is dan ook na het inloggen niet mee te werken omdat de juiste gedeeltes van de site niet worden weergegeven.

Als ik de postbank was zou ik een apparte site voor pda gebruik maken. Is volgens mij best wel markt voor, kunnen ze dat ook weer promoten i.c.m. een postbank MDA vario :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
DeOS schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:17:
[...]

Als ik de postbank was zou ik een apparte site voor pda gebruik maken. Is volgens mij best wel markt voor, kunnen ze dat ook weer promoten i.c.m. een postbank MDA vario :z
Goed idee!! T zou wel handig zijn als ik zo mn bankzaken kon regelen. Maar ach, komt nog wel een keer. Er was trouwens toch zo een site die gewone sites omzette in een pda site? Kan dat met mijnpostbank niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
DaannO schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:20:
[...]
Goed idee!! T zou wel handig zijn als ik zo mn bankzaken kon regelen. Maar ach, komt nog wel een keer. Er was trouwens toch zo een site die gewone sites omzette in een pda site? Kan dat met mijnpostbank niet?
Kan idd, maar na het strippen kun je niet meer inloggen. Content die daarvoor nodig is wordt dus ook gestript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor iedereen die graag websites met veel content en plaatjes willen bekijken op hun PDA:

www.skweezer.net (misschien dat ie al eerder voorbij is gekomen)

Daarmee kan je ook images laten verwijderen, en op bijvoorbeeld nu.nl kan je nog gewoon normaal het nieuws lezen...

GoT ziet er wel leuk uit als je het laadt met skweezer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:37:
Even voor iedereen die graag websites met veel content en plaatjes willen bekijken op hun PDA:

Daarmee kan je ook images laten verwijderen, en op bijvoorbeeld nu.nl kan je nog gewoon normaal het nieuws lezen...

Of de gratis Opera mini-browser gebruiken, gaat ook erg lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:37:

kunnen jullie inloggen op got met zweekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:03:
[...]

Volgens hebben alle providers in hun contracten staan dat onder onbeperkt dient te verstaan: onbeperkt zoals een normaal denkend mens mag veronderstellen (fair play heet dat). 1 Gig (per maand?) met een mobiel is nogal wat. 1000 MB per maand, per dag 33 MB.
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:22:
Met PIT is de snelheid van UMTS wel beperkt tot 64 KB/s in plaats van de maximaal haalbare 384 KB/s.
Kan iemand die snelheidsbegrenzing van UMTS over PIT bevestigen? ik kon het namelijk nergens vinden op de T-mobile site.

Das wel jammer, want dat is maar marginaal sneller dan gewoon GPRS en veel langzamer dan EDGE van telfort.

Als UMTS niet begrenst is, dan kom je heel makkelijk aan die 1 Gig per maand hoor!
TV kijken via de streams op talpa en uitzending gemist, rtz nieuws, diverse internet radio's.
En dan heb je niet eens een laptop gebruikt of echt dingen "gedownload".
Trouwens als je de klantenservice belt, vertellen ze je dat PIT niet bedoeld is voor een laptop, de fair-use-policy heeft te maken met data verbruik oop een telefoon browser, en daar gaat een laptop makkelijk over heen.

Toch zou het wel makkelijk zijn als T-mobile duidelijkheid verschaft over wat die "fair-use policy" is ? Als ik wil kan ik per telefoon via videostreams een dataverbruik genereren waar de gemiddelde laptop U tegen zegt, dus wat is fair-use?
Weet iemand wat de definitie is die T-mobile stelt in zijn alegmene voorwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

TempesT: staat ergens in het zakelijke gedeelte van de site.

Ik heb dus ook Telfort genomen om die reden: T-Mobile noemt het wel onbeperkt, maar als je over de 1 GB heen gaat, gaan ze echt wel klagen :+ Bovendien haal ik met EDGE gemiddeld zo'n 150 kbps met toppen van 200 kbps. Jammergenoeg niet zo goedkoop, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Sorcerer8472 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:38:

Ik heb dus ook Telfort genomen om die reden: T-Mobile noemt het wel onbeperkt, maar als je over de 1 GB heen gaat, gaan ze echt wel klagen :+ Bovendien haal ik met EDGE gemiddeld zo'n 150 kbps met toppen van 200 kbps. Jammergenoeg niet zo goedkoop, maarja...
hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:20:
[...]

[...]

Kan iemand die snelheidsbegrenzing van UMTS over PIT bevestigen? ik kon het namelijk nergens vinden op de T-mobile site.

Das wel jammer, want dat is maar marginaal sneller dan gewoon GPRS en veel langzamer dan EDGE van telfort.

Als UMTS niet begrenst is, dan kom je heel makkelijk aan die 1 Gig per maand hoor!
TV kijken via de streams op talpa en uitzending gemist, rtz nieuws, diverse internet radio's.
En dan heb je niet eens een laptop gebruikt of echt dingen "gedownload".
Trouwens als je de klantenservice belt, vertellen ze je dat PIT niet bedoeld is voor een laptop, de fair-use-policy heeft te maken met data verbruik oop een telefoon browser, en daar gaat een laptop makkelijk over heen.

Toch zou het wel makkelijk zijn als T-mobile duidelijkheid verschaft over wat die "fair-use policy" is ? Als ik wil kan ik per telefoon via videostreams een dataverbruik genereren waar de gemiddelde laptop U tegen zegt, dus wat is fair-use?
Weet iemand wat de definitie is die T-mobile stelt in zijn alegmene voorwaarde?
Zie mijn post in T-Mobile ervaringen (UMTS, Dekking/Bereik)
Op dit moment is PIT op papier wel gecapped maar in de praktijk heb je gewoon MAX UMTS :)
Je ziet ook op je abonnement staan dat je eigenlijk een MAX internet bundel hebt staan van 50 euro en dat je er vervolgens ruim 40 euro korting op krijgt.

Vandaar dat het op het moment nog maximaal is maar dit wordt nog aangepast, wanneer weet ik niet.

Ooh ja, ik heb in 2 dagen het 100MB testbestand (uit het versatel topic) 6 keer gedownload bij wijze van test voor de snelheid, ik heb nog niets gehoord en ik weet zeker dat je niet over de 1GB kan komen met normaal gebruik.

Dus 380Kbit/s voor 9.50 is heel erg relaxed!

[ Voor 10% gewijzigd door procyon op 18-01-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:38:

Maar heeft Telfort al UMTS? Volgens de site gaan ze dit jaar beginnen met het uitrollen van UMTS, maar als ik naar de Breedband demo ga, kan ik wel al de UMTS-dekking zien :?
Normaal 60 euro, tot 1 juli 35 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Tsunami schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:42:
[...]
Maar heeft Telfort al UMTS? Volgens de site gaan ze dit jaar beginnen met het uitrollen van UMTS, maar als ik naar de Breedband demo ga, kan ik wel al de UMTS-dekking zien :?

[...]
Het is zeker goedkoper dan het was maar eigenlijk vind ik dat nog steeds duur ivm de PIT bundel van T-mobile.
Met die PIT kan je ook nog onbeperkt internetten via alle T-mobile hotspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Procyon for life schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:45:
[...]

Het is zeker goedkoper dan het was maar eigenlijk vind ik dat nog steeds duur ivm de PIT bundel van T-mobile.
Met die PIT kan je ook nog onbeperkt internetten via alle T-mobile hotspots.
Idd, ik vind 35 euro ook een beetje teveel van het goede. En inderdaad zijn ook HotSpots fijn, bij ons zit er een HotSpot in de McDonalds (helaas de enige in Bussum), weer een reden extra om naar de McDonalds te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Tsunami schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:42:
[...]

[...]
Nou, het is een beetje onduidelijk hoe ver Telfort nu is. Laatst had ik in Utrecht op meerdere plekken UMTS-dekking van Telfort (kon er niet op, was verboden). De dag erna was de dekking weg 8)7

Verder is er in Amsterdam en omstreken ook al UMTS van Telfort te ontvangen, maar nog niet te gebruiken voor normale abonnees. Dat kaartje waar jij het over hebt is neem ik aan dat vergelijkingskaartje EDGE/UMTS/wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Nu in de Telfortshop 17,50 ipv 35,-. http://shop.telfort.nl/info/17477 :)
edit: Er staat bij die breedbanddemo WiFi genoemd, 500 plaatsen in NL, maar verder zie ik het nergens op de site vermeld. Bedoelen ze daar mee dat ze dat gaan ondersteunen uit de Maximaal Online bundel?

[ Voor 66% gewijzigd door birdibird op 19-01-2006 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdibird schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:23:
Nu in de Telfortshop 17,50 ipv 35,-. http://shop.telfort.nl/info/17477 :)
edit: Er staat bij die breedbanddemo WiFi genoemd, 500 plaatsen in NL, maar verder zie ik het nergens op de site vermeld. Bedoelen ze daar mee dat ze dat gaan ondersteunen uit de Maximaal Online bundel?
Ze vergelijken hun product met WiFi en UMTS. Ze bieden het zelf niet aan en gaan dat ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:13

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik stap binnenkort over van mijn hp6340 naar een HP6515 die edge ondersteunt. Het verlies van wifi neem ik op de koop toe (pleur er wel een sd kaartje in als het nodig is) maar de HP6515 ondersteunt EDGE en ik vraag me af of er mede-gebruikers zijn die hun ervaringen willen delen. PS ik zit in Rotterdam qua bereik dus geen probleem.

Ow ja, hoe zet je met sms de hotspot gebruik aan? nog nooit hoeven te gebruiken, maar als het nu nog kan een keer naar de mac dus :D

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

SMS sturen naar 9526 met het woord "Open" voor T-mobile gebruikers.
Heb wel even een vraag daarover want in de SMS staat:

Welkom bij T-mobile hotsport uw username is blaat
uw wachtwoord is blaat blaat Beiden zijn miniimaal 60 dagen geldig. Het gebruik wordt gefactureerd via uw factuur.

verder het standaard verhaal.

Zitten er dan toch kosten aan verbonden?
KS kon dit niet duidelijk aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Security schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:25:
SMS sturen naar 9526 met het woord "Open" voor T-mobile gebruikers.
Heb wel even een vraag daarover want in de SMS staat:

Welkom bij T-mobile hotsport uw username is blaat
uw wachtwoord is blaat blaat Beiden zijn miniimaal 60 dagen geldig. Het gebruik wordt gefactureerd via uw factuur.

verder het standaard verhaal.

Zitten er dan toch kosten aan verbonden?
KS kon dit niet duidelijk aangeven.
Dat kost je niets wanneer je een PIT bundel hebt geloof ik, ik zou gewoon nog een keer bellen want wellicht dah je iemand die niet zo goed op de hoogte is (een vrouw iod :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
DoctorV64 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 08:03:
Ik stap binnenkort over van mijn hp6340 naar een HP6515 die edge ondersteunt. Het verlies van wifi neem ik op de koop toe (pleur er wel een sd kaartje in als het nodig is) maar de HP6515 ondersteunt EDGE en ik vraag me af of er mede-gebruikers zijn die hun ervaringen willen delen. PS ik zit in Rotterdam qua bereik dus geen probleem.

Ow ja, hoe zet je met sms de hotspot gebruik aan? nog nooit hoeven te gebruiken, maar als het nu nog kan een keer naar de mac dus :D
Vind je die MDA's niets dan? Of zit je nu bij Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Procyon for life schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:49:
[...]

Dat kost je niets wanneer je een PIT bundel hebt geloof ik, ik zou gewoon nog een keer bellen want wellicht dah je iemand die niet zo goed op de hoogte is (een vrouw iod :) )
das het smsje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Ik weet dat dat in het smsje staat, dat vertelde je ons net.
Maar de vertelde ook dat de KS je geen duidelijk antwoord kon geven op de vraag of het nou echt apart gefactureerd zou worden of dat het uit je PIT bundel ging..

Vandaag dat ik zeg bel nog een keer met de KS want je hebt kans dan wel een helder altwoord te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:13

DoctorV64

Cosmopoliet

Procyon for life schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:50:
[...]

Vind je die MDA's niets dan? Of zit je nu bij Telfort?
Krijg een nieuwe 6515 via mijn werk :D zit gewoon bij T-mobile.

[ Voor 7% gewijzigd door DoctorV64 op 19-01-2006 23:06 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ik baal een beetje van wat T-Mobile mij nou flikt. In november heb ik mijn contract verlengd met 2 jaar in combinatie met de MDA Vario. De medewerker kreeg het voor elkaar mijn belbundel te verlagen naar 100 minuten (relax-100) in plaats van mijn oude 150 (tm-150). Dit in combinatie met PIT. Een week later had ik mijn vario al en na een telefoontje met klanteservice bleek dat ik bij m'n tm-150 abo nog geen PIT kon aanvragen, was alleen mogelijk bij relax-abo's. Nouja, blijkbaar word je gestraft omdat je al lang klant bent... maar daar viel nog mee te leven, dan maar hoge GPRS rekeningen tot januari.

Nu zou gister dus mijn nieuwe contract ingaan, relax-100 & PIT. Vandaag gebeld met klantenservice omdat op de website mijn oude contract nog actief was. Blijkt dus dat je alleen vanaf relax-150 PIT kan gebruiken (ja, dat had ik ook wel gezien maar die medewerker verzekerde mij ervan dat het gewoon kon). Ik heb thuis wel een brief liggen waarop zwart op wit staat relax-100 icm PIT.

Klantenservice stuurde me door naar relatiebeheer en daar kreeg ik dus maar één optie: 150 nemen of anders geen PIT, waarmee m'n vario dus ook redelijk waardeloos zou worden. Verder totaal geen tegemoetkoming of wat dan ook. Ben erg teleurgesteld in deze gang van zaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Frank-NL schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:43:
Ik baal een beetje van wat T-Mobile mij nou flikt. In november heb ik mijn contract verlengd met 2 jaar in combinatie met de MDA Vario. De medewerker kreeg het voor elkaar mijn belbundel te verlagen naar 100 minuten (relax-100) in plaats van mijn oude 150 (tm-150). Dit in combinatie met PIT. Een week later had ik mijn vario al en na een telefoontje met klanteservice bleek dat ik bij m'n tm-150 abo nog geen PIT kon aanvragen, was alleen mogelijk bij relax-abo's. Nouja, blijkbaar word je gestraft omdat je al lang klant bent... maar daar viel nog mee te leven, dan maar hoge GPRS rekeningen tot januari.

Nu zou gister dus mijn nieuwe contract ingaan, relax-100 & PIT. Vandaag gebeld met klantenservice omdat op de website mijn oude contract nog actief was. Blijkt dus dat je alleen vanaf relax-150 PIT kan gebruiken (ja, dat had ik ook wel gezien maar die medewerker verzekerde mij ervan dat het gewoon kon). Ik heb thuis wel een brief liggen waarop zwart op wit staat relax-100 icm PIT.

Klantenservice stuurde me door naar relatiebeheer en daar kreeg ik dus maar één optie: 150 nemen of anders geen PIT, waarmee m'n vario dus ook redelijk waardeloos zou worden. Verder totaal geen tegemoetkoming of wat dan ook. Ben erg teleurgesteld in deze gang van zaken!
Nja ik zie het van 2 kanten. 1: het is algemeen bekend dat je alleen pit kan krijgen vanaf een relax 150 abo. 2: de medewerker die het je ver kocht heeft zit dus goed fout, en aangezien je het zwart op wit hebt staan terug gaan naar hem, en het hem verder laten regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Laatst online: 11-09 19:53
ja ik denk dat het hierbij toch aan de medewerker ligt, die is dus gewoon niet goed op de hoogte van het huidige aanbod, ligt em volgens mij dus niet aan t-mobile maar aan de medewerker (misschien daar even verhaal gaan halen)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Het stomme van mij is dat ik nu akkoord ben gegaan met een 150 omdat ik anders dus helemaal geen PIT heb, en ik ben die extra kosten voor GPRS ook wel beu. Tevens heb ik die brief over mijn verlenhing hier niet liggen en begin ik nog te twijfelen ook of er echt relax-100 staat. Als ik weer thuis ben even kijken en dan ga ik alsnog verhaal halen, zeker omdat eerder in dit topic iemand postte over precies dezelfde combinatie... misschien kan ik er nog een leuke korting uitslepen als ik die brief even naar ze fax met een mooie klacht erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 07:42
T-Mobile publiceerd een lijstje van telefoons waarbij je dit abonnement mag afsluiten maar vervolgens zeggen ze ook weer dat het bij een Sim-Only abbo afgesloten mag worden. Hoe kunnen ze dan controlleren wat voor type telefoon je hebt? Ik kan nu toch gewoon dat abbo afsluiten en het op mijn Nokia 3650 gebruiken over GPRS? Of heb ik het mis? Dit abbo klinkt namelijk te mooi om waar te zijn. Vanaf me powerbook via bluetooth met me telefoon verbinden en dan lekker internetten in de trein ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_Lord schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 00:17:
T-Mobile publiceerd een lijstje van telefoons waarbij je dit abonnement mag afsluiten maar vervolgens zeggen ze ook weer dat het bij een Sim-Only abbo afgesloten mag worden. Hoe kunnen ze dan controlleren wat voor type telefoon je hebt? Ik kan nu toch gewoon dat abbo afsluiten en het op mijn Nokia 3650 gebruiken over GPRS? Of heb ik het mis? Dit abbo klinkt namelijk te mooi om waar te zijn. Vanaf me powerbook via bluetooth met me telefoon verbinden en dan lekker internetten in de trein ofzo.
een tijdje terug kon je gewoon nog met elke telefoon GPRS-en via dit abbo. Of het nog steeds kan weet ik niet (misschien hebben ze het nu beveiligd).
op het begin stond de SPV ook nog op de lijst van "geaccepteerd", ik ken iemand die dus mijn oude SPV imei nummer heeft gebruikt om PIT aan te zetten, en vervolgens alleen maar PIT via zijn Nokia gebruikte.

En over dat "powerbook", ja dat KAN dus wel, maar het is niet de bedoeling. Het abo is bedoeld om voor data verbruik met een telefoon browser, vandaar de lage prijs.
De lijst met telefoons die goedgekeurd is, is enkel om de bedoeling van deze dienst een beetje te waarborgen.
Naar het schijnt wordt in de toekomst de UMTS snelheid ook afgeknepen voor PIT. en misschien gaan ze wel meer dingen inbouwen om misbruik te voorkomen.

Als je enige doel is met PIT om op je powerbook te internetten, besef dat dat dus van korte duur kan zijn!
Je koopt een product "onbeperkt echt internet op je smartphone" , als ze bij t-mobile later het product veranderen om andere vormen van gebruik tegen te gaan, zit je dus nog wel aan je T-mobile abo en je PIT vast, en schiet je je doel voorbij.

Inetten via je laptop is niet de bedoeling van PIT, en dat zal vast ook in de algemene voorwaarden van t-mobile staan. Je kan gewoon gezeur krijgen als je je er niet aan houdt.

Met veel telecom acties kan je hele rare dingen doen, die zeer positief voor je uitvallen , maar dit valt dan wel onder "misbruik van hun dienst" in de algemen voorwaarden.
Voorbeeld: zoveel mogelijk Orange abo's nemen , sim-only met cashback, downgraden en dan al je tegoed vergokken of via bundelcash mogelijkheden incasseren: resultaat is ruim 200 euro winst per jaar per abo, het KAN, maar valt onder misbruik,
net als wanneer je PIT voor je volwaardige internet verbinding gaat gebruiken, het KAN, maar je gaat in tegen algemene voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hmm klote, ik kan nog steeds niet mailen via PIT, staan poort 110, 25 en 995 voor Gmail wel open?

Verder had ik een mooie rekening van 70 euro omdat ik blijkbaar via T-zones ging, lekker handig dat ze je ook geen juiste instellingen sturen.
Voor de rest werkt het wel mooi, vooral onderweg flitsservice bekijken heeft me al veel geld bespaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:04
Bierkameel schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:19:
Hmm klote, ik kan nog steeds niet mailen via PIT, staan poort 110, 25 en 995 voor Gmail wel open?

Verder had ik een mooie rekening van 70 euro omdat ik blijkbaar via T-zones ging, lekker handig dat ze je ook geen juiste instellingen sturen.
Voor de rest werkt het wel mooi, vooral onderweg flitsservice bekijken heeft me al veel geld bespaart :)
FlitsNav is een toptooltje, onontbeerlijk op de ppc/smartphone :)

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb PIT op mijn Nokia 6680. Heb me een paar maanden terug aangemeld met het IMEI nunmmer van een Nokia 9500. Alles loopt als een trein en ook de facturering gaat goed. Stoorde me destijds (en nog steeds) aan het feit dat T-Mobile enkel en alleen een paar pda's toeliet en de 9300 en 9500 en mij als jarenlange vaste klant gewoon negeerden, terwijl ik ook een smartphone heb. Dan vragen ze er om dat ik de boel "bedonder" met een vals IMEI. Maar moet zeggen dat het nu allemaal goed gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54

Dark Angel

Corvette LS Power

Bierkameel schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:19:

hoe zie je het verschil dan of je gewoon op internet zit of via T-zones?
Ik wil er zaterdag een abbo afgaan sluiten.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Angel schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:38:
[...]

hoe zie je het verschil dan of je gewoon op internet zit of via T-zones?
Ik wil er zaterdag een abbo afgaan sluiten.
Even je standaard (default) accespoint controleren. Dan zie je het snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Even een off-topic vraagje voor de PIT'ers hier :)

Zou iemand met (liefst een Nokia 6630/6680) smartphone willen proberen deze stream af te spelen?

rtsp://iridium.fluxxnet.nl/gprs.3gp (voor GPRS, zo'n 40 kbps)
rtsp://iridium.fluxxnet.nl/test.3gp (voor UMTS, zo'n 80 kbps)

Als je hem test graag bij het resultaat het type telefoon, verbinding (GPRS of UMTS) en of het wel of niet werkt opschrijven (wel/niet/veel buffering). 1 minuut is meeeer dan genoeg :) Alvast bedankt! :*

reden dat ik deze post hier doe is dat hier veel T-Mobilers zitten die toch niks extra te hoeven dokken voor die paar MB data die dit kost. bij telfort en vodafone werken deze streams niet, waarschijnlijk door firewalling. bij t-mo zou het wel werken volgens onbevestigde bronnen, vandaar, dan weet ik zeker dat het probleem niet aan mij ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 6680 en heb ff voor je getest. Kon alleen de gprs stream testen, omdat ik niet in het het UMTS dekkingsgebied woon helaas.

Stream laden ging vlot.
Echter na 14 sec. moest er gebufferd worden, dit duurde 3sec.
Na 39 sec nog een keer bufferen, wederom ongeveer 3 sec.
Toen liep ie door naar ongeveer een minuut en toen weer ff bufferen enz. enz.

Kwaliteit was niet top, maarja dat zal met de UMTS stream wel beter zijn.

Hoop dat je zo voldoende info hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:50:
Even een off-topic vraagje voor de PIT'ers hier :)

reden dat ik deze post hier doe is dat hier veel T-Mobilers zitten die toch niks extra te hoeven dokken voor die paar MB data die dit kost. bij telfort en vodafone werken deze streams niet, waarschijnlijk door firewalling. bij t-mo zou het wel werken volgens onbevestigde bronnen, vandaar, dan weet ik zeker dat het probleem niet aan mij ligt
Werken real media streams niet via telfort edge internet? Weet je dat heel zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Tof om te horen bounzer! Dankje! :*
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 23:52:
[...]

Werken real media streams niet via telfort edge internet? Weet je dat heel zeker?
Nou, ik weet het nu wel redelijk zeker ja, dat 3gp-streams niet werken via Telfort EDGE. Real streams waarschijnlijk wel (die van uitzendinggemist sowieso! :D)!

Het komt waarschijnlijk (nog steeds niet met zekerheid bepaald) doordat de 3GP wordt verstuurd via een udp-stream. Eerst wordt via tcp de verbinding genegotiate en alvast wat info over de stream gestuurd (zodat ook lengte etc. al bekend wordt op de telefoon), daarna wordt er naar het IP van de telefoon een udp-datastream gestuurd. Deze komt bij Telfort/Voda echter niet aan omdat de routers van deze providers (die beide 192.168.x.x-adressen gebruiken voro klanten) niet weten wat ze ermee aanmoeten omdat die het niet snappen. T-Mo doet het wel fatsoenlijk en geeft je een extern IP waardoor alles goed komt :)

Real werkt op een andere manier waardoor het wel goed gaat. Vraag me niet hoe of waarom :o Heel erg jammer dit, want 3GP kun je 'gratis' streamen via Darwin Streaming Server (wat ik ook doe omdat ik een paar 1000 euro voor Real-servers een beetje extreem vind). De kwaliteit was idd erg brak omdat het maar 40 kbit/s was, wat ook wel heel triest weinig is :+

Als iemand nog andere info heeft of zelf geïnteresseerd is hierin: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/967478/

• KoBolD54
  • Laatst online: 13-09 10:31
Graag zou ik via mijn laptop ook gebruik maken van deze dienst. Ik wil dus mijn PDA (Imate Jam) kopellen aan mijn laptop en deze dus als modem gebruiken. Is dit toegestaan of mag dat niet omdat het alleen internet via de PDA is?

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:05
KoBolD schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:43:
Graag zou ik via mijn laptop ook gebruik maken van deze dienst. Ik wil dus mijn PDA (Imate Jam) kopellen aan mijn laptop en deze dus als modem gebruiken. Is dit toegestaan of mag dat niet omdat het alleen internet via de PDA is?
als je het topic doorleest zie je dat er veel mensen zijn die dit doen en ook t-mobile zegt zelf dat het geen probleem is.

succes!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Verwijderd

KoBolD schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:43:
Uit ervaring (doe dit al maanden met mijn 6680 i.c.m. mijn laptop) kan ik je vertellen dat dit prima gaat en gewoon mag. Heb al heel wat data verstookt en gaat allemaal goed ;)

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

en hier is er nog een :) Heb thuis geen broadband en zal binnenkort verhuizen. En omdat ik het om die rede nog niet aanschaf voorziet PIT mij van internet. Okay, geen hoge snelheden maar wel ff back to the good ol' days!

Zet allereerst ActiveSync uit!
Open het programma WModem, wat standaard in WM zit. Kies vervolgens voor het type USB en zet je phone terug in de cradle.
Windows zal een nieuw apparaat herkennen en deze installeer je als modem (drivers staan op de bijgeleverde cd van je phone). Open USBModem_Dialer.exe en selecteer je modem. Hij zal verbinding maken en je kan het internet op! :)

Veel plezier...

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Laatst online: 13-09 10:31
ik ben gisteren naar de T-mobile winkel geweest en daar werd mij verteld dat het niet mag.
Ik betwijfel echter of deze persoon het goed heeft want hij zei dat het ook niet kon met mij I-mate Jam en ik echt een T-mobile toestel moest hebben. Echter is mijn I-mate jam hetzelfde als de T-mobile variant.

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoBolD schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 08:57:
ik ben gisteren naar de T-mobile winkel geweest en daar werd mij verteld dat het niet mag.
Ik betwijfel echter of deze persoon het goed heeft want hij zei dat het ook niet kon met mij I-mate Jam en ik echt een T-mobile toestel moest hebben. Echter is mijn I-mate jam hetzelfde als de T-mobile variant.

Bedankt voor de info!
Dan hebben ze je verkeerd geinformeerd.

- Waarom zou het niet mogen? Ok, je verstookt wat meer data dan je op je foon doet, maar toch. Je zit op hetzelfde ip, dus ze kunnen je niets maken. Sterker nog, het is voor hun niet te controleren of je het via een laptop gebruikt hebt of via je telefoon.

- Je hoeft ook niet een "echt" T-Mobile toestel te hebben. Ik doe het met een simlockvrije en "unbranded" nokia 6680. Aanmelden heb ik met een IMEI code van een nokia 9500 gedaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 09:11:
[...]

Dan hebben ze je verkeerd geinformeerd.

- Waarom zou het niet mogen? Ok, je verstookt wat meer data dan je op je foon doet, maar toch. Je zit op hetzelfde ip, dus ze kunnen je niets maken. Sterker nog, het is voor hun niet te controleren of je het via een laptop gebruikt hebt of via je telefoon.

- Je hoeft ook niet een "echt" T-Mobile toestel te hebben. Ik doe het met een simlockvrije en "unbranded" nokia 6680. Aanmelden heb ik met een IMEI code van een nokia 9500 gedaan O-)
Het mag niet want het is in strijd met hun algemene voorwaarden. Of je er mee weg kan komen, doet er niet toe. Of ze het kunnen controleren ook niet. Je houdt je niet aan hun A.V. en bent dus in overtreding
Als Tmobile vindt dat je een onredelijk hoge hoeveelheid Data verbruikt mogen ze je er op aanspreken, en ze hebben een sterk punt vanwege hun algemene voorwaarden.
Of ze er iets van zullen zeggen, vermoedelijk niet, is voor hun ook veel gedoe. Maar het kan wel.
Pagina: 1 ... 6 ... 34 Laatste

Let op:
Discussie over Web'n'Walk aub in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv