Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Oke, ik zal eens proberen als ik andere groottes aan bestanden instel.Kassad schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:56:
[...]
Je test heeft nog wat werk nodig, met een HTC Universal haal ik in 3 testen 620kbs, 440kbs en 524kbs. En de Uni is een UMTS toestel, dus maximaal 384kbs...
Morgen ff maken
Edit 29 januari 9.31:
test aangepast, nu te testen met verschillende bestandsgroottes.
[ Voor 22% gewijzigd door jeroenzelle op 12-02-2008 09:32 ]
Volgens mij niet nee, Hsdpa gebruikt hij toch pas als het nodig is kwa snelheid? Hoger zal PIT + toch niet komen denkikjanzeeschuimers schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:01:
[...]
Die snelheid haal ik ook met pit+ i.c.m. een Nokia E60 en E70 (beide umts toestellen).
Maar als het goed is heeft een hsdpa toestel i.c.m. pit+ geen hogere download dan een umts toestel i.c.m. pit+ , toch?
Of moet ik dat nog handmatig aanzetten of zo? er staat nu 3G in beeld wanneer ik hem gebruik
thnx
[ Voor 10% gewijzigd door kernie op 11-02-2008 22:07 ]
PS5
Net vandaag aangevraagd en geactiveerd, dit tot 26 februari, dan krijg ik PIT+ onder de oude voorwaarden... Ben benieuwd...
Ik gun het je van harte maar zoals ik T-Mobile ken houden ze zich strikt aan de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes) en daar staat als je pit+ na of op 4 februari afsluit je na 250 MB terug gaat in snelheid.SkyFlyer schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:18:
Hier een touch cruise (UMTS/HDSPA), in Apeldoorn, alleen een 3G verbinding, maximale ontvangst. Standaard PIT 102,3 Kbps (speedtest.bbned.nl).
Net vandaag aangevraagd en geactiveerd, dit tot 26 februari, dan krijg ik PIT+ onder de oude voorwaarden... Ben benieuwd...
Heb je pit+ soms voor 4 februari aangevraagd en laat je het pas op 26 februari ingaan dan zou ik je verhaal wel begrijpen.
Ik wilde namelijk in 2006 pit afsluiten met toen nog gratis hotspots , een medewerker die zei mij dat ik geen pit kon afsluiten i.c.m. mijn toenmalige abbonement.
Een paar weken later bleek dat die medewerker mij fout had ingelicht en dat pit wel mogelijk was i.c.m. mijn abbonement.
Geen probleem zou je denken maar ondertussen stond in de voorwaarden dat hotspots niet meer onder pit vielen , T-Mobile hield toen echter voet bij stuk , ondanks dat de medewerker mij foutief had geinformeerd kon ik geen pit meer afsluiten met hotspots erbij simpelweg omdat er op dat moment nieuwe voorwaarden van kracht waren.
Ik was het er natuurlijk niet mee eens maar T-Mobile bleef bij hoog en laag vol houden dat wanneer je een dienst afsluit je ten alle tijden dan onder de voorwaarden van dat moment valt (hun computer-systeem zou dit automatisch registreren , er was zelfs geen mogelijkheid om dit handmatig te wijzigen

Ik zei toen dat ik wanneer hun medewerker mij de juiste info had verstrekt pit al eerder had genomen toen de oude voorwaarden nog van kracht waren , helaas ging T-Mobile hier niet in mee , ook niet na diverse gesprekken met allerlei medewerkers van hoog tot laag , uiteindelijk heb ik toch maar pit genomen maar zonder gratis hotspot gebruik
Dan begrijp je mijn verhaal...Heb je pit+ soms voor 4 februari aangevraagd en laat je het pas op 26 februari ingaan dan zou ik je verhaal wel begrijpen.
HSDPA is sowieso iets sneller: lagere latency enzo... als je een site met veel plaatjes laadt dan merk je het, ook al is je snelheid gecapped door t-mo. Bij downloads zul je het echter niet merken inderdaad... maar als je toestel het kan, dan wordt het gebruikt (ook vanwege network efficiency e.d.)kernie schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:03:
[...]
Volgens mij niet nee, Hsdpa gebruikt hij toch pas als het nodig is kwa snelheid? Hoger zal PIT + toch niet komen denkik
Of moet ik dat nog handmatig aanzetten of zo? er staat nu 3G in beeld wanneer ik hem gebruik
thnx
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Mooi toch , mijn pit+ is van 31-1 , ook nog eentje van voor 4 februari (dus de oude voorwaarden)SkyFlyer schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:44:
[...]
Dan begrijp je mijn verhaal...(PIT+ is op 08-01 aangevraagd en getekend)

Bedankt duidelijk hoef dus neits in te stellen:)Sorcerer8472 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:49:
[...]
HSDPA is sowieso iets sneller: lagere latency enzo... als je een site met veel plaatjes laadt dan merk je het, ook al is je snelheid gecapped door t-mo. Bij downloads zul je het echter niet merken inderdaad... maar als je toestel het kan, dan wordt het gebruikt (ook vanwege network efficiency e.d.)
Had net 55KB/sec
PS5
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
De kleine lettertjes worden juist door velen niet gelezen en zijn vaak behoorllijk verneukeratief. Het is zeg maar de * die je vaak bij aanbiedingen ziet. "GRATIS TELEFOON*" * bij een 100-jarig contract tegen absurde bedragen.StarLite schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:13:
Toch eigenlijk wel vreemd, dat iedereen hier oude voorwaarden wil houden. Je zou verwachten dat een bedrijf juist betere voorwaarden wil bieden om klanten te trekken, niet steeds slechtere om ze weg te jagen..
Het lijkt een sport te worden voor bedrijven om zoveel mogelijk adders onder het gras te verbergen.
Zou jij het anders doen dan?Fuzzillogic schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:28:
Het lijkt een sport te worden voor bedrijven om zoveel mogelijk adders onder het gras te verbergen.
Weet iemand misschien hoelang een contract van Pocket Internet Totaal geldt? Uiteraard heb ik al een Flex20 abonnement, dus dat is het probleem niet, maar ik kan echt nergens vinden hoelang je eraan vast zit
Is in dit topic pas een keer of wat genoemd...MensionXL schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:45:
[...]
Zou jij het anders doen dan?
Weet iemand misschien hoelang een contract van Pocket Internet Totaal geldt? Uiteraard heb ik al een Flex20 abonnement, dus dat is het probleem niet, maar ik kan echt nergens vinden hoelang je eraan vast zitOf zit ik er nou overheen te kijken?
Duurt totdat je gewone abbonnement verloopt...
Aangezien geen ander bedrijf het beter levert kunnen ze net zo goed de prijs verhogen voor een dienst. De klanten blijven wel..StarLite schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:13:
Toch eigenlijk wel vreemd, dat iedereen hier oude voorwaarden wil houden. Je zou verwachten dat een bedrijf juist betere voorwaarden wil bieden om klanten te trekken, niet steeds slechtere om ze weg te jagen..
Wanneer gaan ze daar bij t-mobile nou s wat extra masten door nl neer pleuren!!!
Uiteraard heb ik reeds gezocht in dit topic, maar vind soms wat tegenstrijdige antwoorden.
Sinds kort heb ik T-mobile met PIT, even kijken of ik het allemaal goed heb begrepen.
• T-Mobile internet, t-zones en t-zones GPRS gaan via PIT?
• Indien het bovenstaande antwoord ja is: heb ik die t-zones-verbindingen nodig? (Zo nee, dan verwijder ik ze.)
• T-mobile MMS en T-mobile MMS (01) (die tweede is waarschijnlijk een foutje) kan ik uit mijn telefoon verwijderen?
• Hoe kan ik zeker weten dat PIT geactiveerd is? Op de site staat er niets over vermeld, maar het werkt wel. (Ik wil voorkomen dat ik achteraf een rekening krijg voor het verbruik.
Tot-nu-toe ben ik overigens zeer tevreden.
[ Voor 4% gewijzigd door pven op 15-02-2008 09:40 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
- Japven schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:40:
Bel eens met T-mobile om te vragen of er een storing bekend is ...
Uiteraard heb ik reeds gezocht in dit topic, maar vind soms wat tegenstrijdige antwoorden.
Sinds kort heb ik T-mobile met PIT, even kijken of ik het allemaal goed heb begrepen.
• T-Mobile internet, t-zones en t-zones GPRS gaan via PIT?
• Indien het bovenstaande antwoord ja is: heb ik die t-zones-verbindingen nodig? (Zo nee, dan verwijder ik ze.)
• T-mobile MMS en T-mobile MMS (01) (die tweede is waarschijnlijk een foutje) kan ik uit mijn telefoon verwijderen?
• Hoe kan ik zeker weten dat PIT geactiveerd is? Op de site staat er niets over vermeld, maar het werkt wel. (Ik wil voorkomen dat ik achteraf een rekening krijg voor het verbruik.)
Tot-nu-toe ben ik overigens zeer tevreden.
- Als je toegang wilt tot t-zones diensten dan wel, anders niet
- Die kunnen weg als je niet aan mmsjes doet
- Als je het hebt aangevraagd en je krijgt een rekening ervan krijg je dat geld (na wat gezeur) gewoon terug (als het goed is
Ik heb mijn trouwe wizard via USB aan mijn laptopje hangen, maar ik krijg sinds vandaag helemaal niks meer wat op een verbinding lijkt.
[ Voor 14% gewijzigd door WebHawk op 15-02-2008 13:23 ]
Hoi trouwens
Nee, als je jouw contract vernieuwt en (opnieuw) kiest voor PIT, dan heb je automatisch de huidige PIT.Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:06:
Ik ben nog één van de gelukkige met Pocket Internet Totaal 2005 voor 9,50 P/M. Als ik mijn contract verleng, behoudt ik dat Pocket Internet Totaal 2005 voor 9,50 P/M? Hier zit dus gratis WiFi hotspots etc in.
PIT '05 wordt al enige tijd niet meer verkocht, via t-mobile.nl wordt alleen informatie over de huidige producten/diensten verstrekt. Informatie over 'oude' abonnementsvormen/bundel/etc kun je natuurlijk nog wel via T-Mobile Klantenservice opvragen.Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:06:
Ik kan niet over Pocket Internet Totaal 2005 terug vinden op t-mobile site.
Marco Amersfoort
T-Mobile Klantenservice
T-Mobile Netherlands BV
Knip
Internet bundel
Ben internet altijd
Maandbedrag € 9,95
De internet bundel is alleen geldig voor gebruik van internet binnen Nederland. De maximum snelheid is 128 Kpbs downstream en 32
Kbps upstream. Er is een volume beperking van 250 MB. Ben internet altijd is te gebruiken voor internet over GPRS, UMTS, en HSDPA.
De eerste maand ontvang je mogelijk een korting op je bundel. Gaat je abonnement bijvoorbeeld op 15 april in dan krijg je de eerste
maand de bundel voor de helft van de prijs. De bundel is uitsluitend beschikbaar in combinatie met een abonnement.
Verwijderd
Het zit namelijk als volgt: Ik heb op dit moment een relax 200 abbonement van t-mobile. Ik zat op de website van t-mobile rond te neuzen hoe duur het is om één smsje te verzenden. Op de website staat vermeld dat het tarief voor 1 smsje 0,25 euro is. Prima, alleen gaat dit van mijn abbonement af of komt er steeds 0,25 euro bovenop de gewoonlijke abonnements kosten?
Volgens mij komt dit bovenop je maandelijkse kosten toch??Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:10:
Ik weet niet of dit de goede plek is om deze vraag te stellen maar dit was de enige topic over t-mobile die ik kon vinden.
Het zit namelijk als volgt: Ik heb op dit moment een relax 200 abbonement van t-mobile. Ik zat op de website van t-mobile rond te neuzen hoe duur het is om één smsje te verzenden. Op de website staat vermeld dat het tarief voor 1 smsje 0,25 euro is. Prima, alleen gaat dit van mijn abbonement af of komt er steeds 0,25 euro bovenop de gewoonlijke abonnements kosten?
ontopic
Beetje matig van dat datalimiet
Verwijderd
Ik twijfel een beetje omdat er ook staat vermeld dat je 0,12 euro betaald per belminuut.DenTeD123 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:14:
[...]
Volgens mij komt dit bovenop je maandelijkse kosten toch??
ontopic
Beetje matig van dat datalimiethad het liever gezien dat ze dat achterwege hadden gelaten, maar dat meteen op kunnen zeggen is wel super gedaan!
Iemand die het zeker weet?
Relax: je koopt maandelijks belminuten in en betaalt sms, internet en bellen naar het buitenland apart.
Dus bellen gaat van je bundel af, SMS moet je later bijbetalen, of van te voren een SMS-bundel kopen.
Waarom? Omdat het kan!!
Je gaf zelf het antwoord al. Wil je niet bellen, kijk dan op de T-Mobile site of er bijkomende kosten zijn na een dag PIT gebruik.pven schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:40:
Bel eens met T-mobile om te vragen of
• Hoe kan ik zeker weten dat PIT geactiveerd is? Op de site staat er niets over vermeld, maar het werkt wel. (Ik wil voorkomen dat ik achteraf een rekening krijg voor het verbruik.)
[ Voor 107% gewijzigd door jeroenzelle op 25-02-2008 12:25 ]
Verwijderd
Maar ik nu gebruik van de meest optimale verbinding die mijn telefoon biedt?
Zo niet, kan ik er iets aan doen?
Misschien is deze vraag al vaker langs geweest..
Ik zit nu via t-mobile web'n walk te internetten met zo'n usb dongle en zie totaal geen plaatjes meer in mijn browser. Ik zie wel dat firefox ze probeert te downloaden via 10.38.2.2 . Ik heb echter geen proxy ingesteld staan.. Meer mensen hier last van? Mijn instellingen op speed.t-mobile.nl staan trouwens op normaal, dus niet comprimeren.
Dat betekent, stam + t .
Apache4u schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:19:
Hoi,
Misschien is deze vraag al vaker langs geweest..
Ik zit nu via t-mobile web'n walk te internetten met zo'n usb dongle en zie totaal geen plaatjes meer in mijn browser. Ik zie wel dat firefox ze probeert te downloaden via 10.38.2.2 . Ik heb echter geen proxy ingesteld staan.. Meer mensen hier last van? Mijn instellingen op speed.t-mobile.nl staan trouwens op normaal, dus niet comprimeren.
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Dikke kans van yes dat ze je dan weer cappen, sowieso lijkt het me niet geheel verstandig om hier te melden dat je een hogere snelheid behaald. T-Mobile is watching this.xon schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:42:
Ik kan op zich wel voor een interessante aanbieding kiezen momenteel om mijn abbo te verlengen + een toestel..maaaar nu ben ik zo bang dat als ik dat doe er een nieuw contract wordt afgesloten en ik ook weer terug ben naar de oude snelheid van pocket internet ..dus 64 down. iemand hier al ervaring mee of dit nog steeds makkelijk om te zetten is als het weer is teruggezet of hebben alleen de gene met de SMS mazzel (waaronder ik dus)
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Ik snap je vraag niet m.b.t. "terug naar oude snelheid" , down is geen 64 kbps meer maar 128 kbps (lees de nieuwe voorwaarden maar eens goed van T-mobile m.b.t. pit) , of heb je nog een pit 2005 waar helemaal niet werd gecapped ?xon schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:42:
Ik kan op zich wel voor een interessante aanbieding kiezen momenteel om mijn abbo te verlengen + een toestel..maaaar nu ben ik zo bang dat als ik dat doe er een nieuw contract wordt afgesloten en ik ook weer terug ben naar de oude snelheid van pocket internet ..dus 64 down. iemand hier al ervaring mee of dit nog steeds makkelijk om te zetten is als het weer is teruggezet of hebben alleen de gene met de SMS mazzel (waaronder ik dus)
(Maar volgensmij zijn alle pitters ook die van het eerste uur ondertussen ook gewoon gecapped naar 128 kbps en is er niemand meer met de volle snelheid zonder beperking zoals het in 2005 het geval was toen pit van start ging).
nb.Als er op je factuur "internet totaal" staat voor iets van 50 Euro en later een korting zodat je op 9.50 Euro uitkomt dan heb je een pit 2005 die heel lang niet gecapped waren , maar zoals ik al zei zijn die ondertussen ook allemaal gecapped , of vergis ik me en zijn er nog pitters van 2005 met een "full speed" verbinding ?
[ Voor 20% gewijzigd door janzeeschuimers op 26-02-2008 12:43 ]
Denk klein misverstandje..ik had inderdaad die PIT 2005..toen in 2006 verlengd..en netjes gecapte snelheid gekregen. ..tot paar weken geleden...toen sms gestuurd en is 64 naar 128 gegaan.janzeeschuimers schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:33:
[...]
Ik snap je vraag niet m.b.t. "terug naar oude snelheid" , down is geen 64 kbps meer maar 128 kbps (lees de nieuwe voorwaarden maar eens goed van T-mobile m.b.t. pit) , of heb je nog een pit 2005 waar helemaal niet werd gecapped ?
(Maar volgensmij zijn alle pitters ook die van het eerste uur ondertussen ook gewoon gecapped naar 128 kbps en is er niemand meer met de volle snelheid zonder beperking zoals het in 2005 het geval was toen pit van start ging).
nb.Als er op je factuur "internet totaal" staat voor iets van 50 Euro en later een korting zodat je op 9.50 Euro uitkomt dan heb je een pit 2005 die heel lang niet gecapped waren , maar zoals ik al zei zijn die ondertussen ook allemaal gecapped , of vergis ik me en zijn er nog pitters van 2005 met een "full speed" verbinding ?
Mijn vraag/zorg was..dat ik straks weer naar 64 ga omdat ze het gefaseerd aan het invoeren zijn en ik dan weer achteraan de lijst kom.
net even gebeld en lief meisje aan de andere kant van de lijn
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ik heb een cable driver van de Nokia site geinstalleerd en een dial up verbinding geconfigureerd.
Ik bel in met *99***1# zonder naam en password. Bij security opties heb ik Allow Unsecured password aangezet. Ik krijg alleen constant de foutcode Error 734: The PPP link protocol was terminated.
Kennelijk doe ik iets fout.
Iemand een idee?
Ik heb ook *99# geprobeerd echter hetzelfde resultaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Reda op 28-02-2008 15:13 ]
never mindReda schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:12:
Ik heb een PIT abbo en wil nu via GPRS/UMTS met mijn N73 een verbinding maken met internet. Via de nokia Pc Suite werkt dit direct. Echter heb ik mijn laptop opnieuw geinstalleerd met WinXP SP2 (UK) en nu wil ik de verbinding handmatig opzetten. (zonder de suite dus).
Ik heb een cable driver van de Nokia site geinstalleerd en een dial up verbinding geconfigureerd.
Ik bel in met *99***1# zonder naam en password. Bij security opties heb ik Allow Unsecured password aangezet. Ik krijg alleen constant de foutcode Error 734: The PPP link protocol was terminated.
Kennelijk doe ik iets fout.
Iemand een idee?
Ik heb ook *99# geprobeerd echter hetzelfde resultaat.
[ Voor 6% gewijzigd door DenTeD123 op 28-02-2008 16:26 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Reda op 28-02-2008 17:30 ]
Welk abonnement hoort daar bij?Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 04:27:
Vandaag ff een test gedaan met mijn nieuwe toestel:
[afbeelding]
Snelheid valt niet tegen als er een H op het GPRS plekje staat.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Verwijderd
FLEX20.
Zo'n test kost een paar centen, maar dan heb je ook wat
Zodra het FLEX beltegoed richting 0 gaat ben ik van plan om een PIT+ uitbreiding te nemen (19,50 p/m).
Volgens mij T-Mobile Internet Totaal Plus, dat is het enige T-Mobile abonnement waarmee je die snelheden zou kunnen halen (voor eur 83,24 per maand). Ik hoop dat je baas betaalt?Welk abonnement hoort daar bij?
Verwijderd
Uiteindelijk welevdakker schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:41:
[...]
Volgens mij T-Mobile Internet Totaal Plus, dat is het enige T-Mobile abonnement waarmee je die snelheden zou kunnen halen (voor eur 83,24 per maand). Ik hoop dat je baas betaalt?
Ik bel niet zoveel mobiel, dus maak ik het FLEX20 saldo op met data, vind het zonde om een data-abonnement te nemen terwijl ik nog ruim 70EURO saldo heb. met mijn vorige toestel (MDA Vario) was dit goed te doen, maar ik ben bang dat ik met HSDPA snel door mijn tegoed heen ben.
Volgende keer op de goede plek postenVerwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:14:
Ik vind het toch wel een k*t actie van Apple, die nieuwe update.
Heb in november SR MacBook besteld, in december binnen.
kosten toen: bijna €1500,- (inc 160 gb+2gig ram+dvi kabel)
kosten nu: €1199,-....zelfde config(ex remote en dvi kabel) én betere processor.
Dat betekent dus dat mijn MacBook in amper 3 maanden €300,- heeft afgeschreven!
Natuurlijk is het logisch dat wanneer je iets koopt, het alweer verouderd is, maar ik ging uit van een update eens per half jaar, dan vind ik dit dus wel zonde.:(
Met mijn Tytn 2, welke ik nu een week heb, heb ik tot gisteren perfect gebruik kunnen maken van 3G (PIT abbo). Sinds gisteravond 2300 uur, constant dropouts, en de melding; geen service.
Heel de dag liggen kloten, en bellen met T-Mobile. Andere T-Mobilers bij mij in huis alles perfect. Hun sim in mijn telefoon, geen service. Mijn sim in hun telefoon, gewoon werken. Ten einde raad een KPN sim in mijn Tytn gezet, en werken.
Zit ik net wat te spelen met settings, zet ik de band fixed op GSM, ipv auto (GSM/WCDMA), blijft de connectie gewoon werken, maar kan ik dus geen 3G meer doen. Ben ik wel telefonisch bereikbaar, maar mijn internet is langzaam
Kan het zo zijn dat T-Mobile mijn sim heeft disabled voor 3G? Anders weet ik het ook niet meer.
Probeer eens via mijn test site:Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 04:27:
Vandaag ff een test gedaan met mijn nieuwe toestel:
[afbeelding]
Snelheid valt niet tegen als er een H op het GPRS plekje staat.
http://www.mobielesnelheidsmeter.nl
Dan weet ik of de test klopt bij mij...
Verwijderd
Volgens mij klopt die wel, ik heb thuis alleen GPRS ontvangst en dan haal ik 47kbps. Koppel ik de telefoon via BT aan de PC haal ik 600kbps, wat mogelijk de max snelheid van BlueTooth is.Jeroenz18 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 11:11:
[...]
Probeer eens via mijn test site:
http://www.mobielesnelheidsmeter.nl
Dan weet ik of de test klopt bij mij...
Ik zal morgen op het werk nog eens testen, daar heb ik wel HSDPA ontvangst.
Edit: Op de kleine bestanden (64kb t/m 512 kb) geeft het programma altijd 1.02Mbit, op de 768Kb krijg ik 1.37Mbit. Verder niet geprobeerd vanwege de belkosten (saldo is wat laag geworden de afgelopen weken). Ben er nog steeds niet uit of ik nu wel of geen PIT+ moet nemen. Is toch weer 19,50 per maand extra.
Zoveel gebruik ik mobiel internet niet, af en toe wat laatste nieuws lezen en email raadplegen. Ging tot nu toe altijd prima zonder extra data-abonnement.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 18:29 ]
Met ditzelfde probleem heb ik mijn gsm (htc touch cruise) terug gestuurd naar de winkel. Volgens t-mobile was de antenne in de gsm slecht. Intussen is mijn telefoon al 4 weken weg... Ik begin te vermoeden dat het een softwarefout is aangezien meerdere mensen dit probleem hebben.UltraSub schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:15:
Heb hier wat raars aan de hand.
Met mijn Tytn 2, welke ik nu een week heb, heb ik tot gisteren perfect gebruik kunnen maken van 3G (PIT abbo). Sinds gisteravond 2300 uur, constant dropouts, en de melding; geen service.
Heel de dag liggen kloten, en bellen met T-Mobile. Andere T-Mobilers bij mij in huis alles perfect. Hun sim in mijn telefoon, geen service. Mijn sim in hun telefoon, gewoon werken. Ten einde raad een KPN sim in mijn Tytn gezet, en werken.
Zit ik net wat te spelen met settings, zet ik de band fixed op GSM, ipv auto (GSM/WCDMA), blijft de connectie gewoon werken, maar kan ik dus geen 3G meer doen. Ben ik wel telefonisch bereikbaar, maar mijn internet is langzaam
Kan het zo zijn dat T-Mobile mijn sim heeft disabled voor 3G? Anders weet ik het ook niet meer.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Heb het zelfde probleem gehad met mijn TyTnII en t-mobile, na lang heen en weer bellen met de tg-mobile helpdesk de telefoon te reparatie opgestuurd (ff bellen met htc/qtek koerier haalt telefoon op 1 week later weer terug)UltraSub schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:15:
Heb hier wat raars aan de hand.
Na reparatie (vervangen moederbord) geen problemen meer gehad (behalve dat de voor camera het niet doet)
Dus even bellen. Wel leuk om te horen dat bij jou KPN het wel doet. Ik heb e.e.a geprobeert met ORange en Vodafone maar ook daar deed de telefoon het niet op het 3g netwerk.
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Is het mogelijk bij de vernieuwing om dan weer voor PIT te kiezen in verband met de korting of kan dat niet omdat ik dat reeds heb? Het lijkt mij persoonlijk wel mogelijk, maar iemand die dit zeker weet?
Welke korting?Damocles.NL schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:58:
Ik heb een Relax 200 met PIT. Het is een SIM only en ik wil nu verlengen inclusief een telefoon.
Is het mogelijk bij de vernieuwing om dan weer voor PIT te kiezen in verband met de korting of kan dat niet omdat ik dat reeds heb? Het lijkt mij persoonlijk wel mogelijk, maar iemand die dit zeker weet?
Je kan het er gewoon weer bij aanvragen en dan krijg je je abonnement en PIT met de nieuwe (huidige) voorwaarden.
De korting op een telefoon.
[ Voor 9% gewijzigd door Damocles.NL op 10-03-2008 11:11 ]
De nieuwe voorwaarden zijn met die nieuwe snelheid en bij een vernieuwing krijg je ook korting, zoals te zien is op elke website welke telefoons met abonnement verkoopt. Ik heb namelijk mijn abonnement ook vernieuwd en krijg binnenkort een nokia e90 met kortingDamocles.NL schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:10:
Ok, ik heb het abonnement sinds vorig jaar. Begin Januari kreeg ik een sms dat ik een hogere snelheid heb gekregen. Ben ik die dan kwijt of niet?
De korting op een telefoon.
De korting is soms wel anders bij een vernieuwing in vergelijking met een nieuw abonnement, maarja je kan je abonnement ook opzeggen en als deze is verlopen een nieuwe aanvragen, kan alleen wat langer duren ivm opzegtermijn
[ Voor 16% gewijzigd door Moning2 op 10-03-2008 11:51 ]
Je hebt het mis.Damocles.NL schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:53:
Tot 128 Kbps Tot 32 Kbps zie ik op T-mobile staan en die verhoging lag toch hoger dan deze snelheden? Of heb ik het nou mis?
Ik heb nog een oude BEN simkaart en merk dat ik daar totaal geen last van had op mijn P1 van SE..nuuuu zegt mijn samsung toch allerlei gekke dingen. Zo pakt ie eigenlijk standaard GPRS en noemt hij het..jawel..Tmobile WAP!!
Dat is oud
MOet ik nieuwe simkaart halen of is het instelling?
In de tijd van het "oude" Ben, was er volgens mij geen umts, dus ik denk dat je een nieuwe sim moet halenxon schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:12:
pfjoe..net pas binnen..1 van de eerste met de posting..1 van de laatste die hem binnen heeft..maar goed al snel vergeten na wat spelen![]()
Ik heb nog een oude BEN simkaart en merk dat ik daar totaal geen last van had op mijn P1 van SE..nuuuu zegt mijn samsung toch allerlei gekke dingen. Zo pakt ie eigenlijk standaard GPRS en noemt hij het..jawel..Tmobile WAP!!
Dat is oud![]()
MOet ik nieuwe simkaart halen of is het instelling?
Ik vraag het me sterk af, met mijn oude-Ben simkaart krijg ik in mijn TyTN-II gewoon UMTS en soms zelfs HSDPA.DenTeD123 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:15:
[...]
In de tijd van het "oude" Ben, was er volgens mij geen umts, dus ik denk dat je een nieuwe sim moet halen
Ik sta daar echt om te springen, de snelheid van PIT vind ik snel genoeg maar het laden van pagina's via UMTS gaat echt wel langzamer als via HSDPA door die latency.
Zou het uberhaupt mogelijk zijn om HSDPA toegewezen te krijgen met PIT?
.
UMTS werkt perfect ik haal gemiddelde snelheid van 128kbps via mobielesnelheidsmeter.nl.
Maar via GPRS haal ik maar een gemiddelde snelheid van 11kbps!
Naar weten weten kan GPRS maximaal 64kbps halen.
Weet iemand hoe ik mijn maximale snelheid kan benutten via GPRS?
Mijn toestel is HTC P3600 (WM 6)
Daar zit ik ook een beetje mee... Met gprs is het echt ernstig traag...ChiMan schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:52:
Ik heb sinds gisteren een PIT abo.
UMTS werkt perfect ik haal gemiddelde snelheid van 128kbps via mobielesnelheidsmeter.nl.
Maar via GPRS haal ik maar een gemiddelde snelheid van 11kbps!
Naar weten weten kan GPRS maximaal 64kbps halen.
Weet iemand hoe ik mijn maximale snelheid kan benutten via GPRS?
Mijn toestel is HTC P3600 (WM 6)
Beetje jammer, want daardoor moet ik umts dus de hele dag aan hebben staan, wat niet echt lekker is voor m'n accu...
Verwijderd
Ook ff getest op m,n HTC Cruise en ik haal 116,5 kbps met PIT.ChiMan schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:52:
Je zit dan aan de nieuwe voorwaarden vast, is ook veelvuldig terug te vinden in dit topic trouwens.cuberob schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:47:
weet iemand trouwens wat er gebeurd als ik mijn oude PIT (net een maand ofzo voor de nieuwe snelheidsregeling) upgrade naar PIT+, val ik dan onder de nieuwe regeling? (dus terug naar 128kbps na 250MB) of nog onder het oude (niet terugvallen/terugvallen naar 192) want met die nieuwe regeling heeft het totaal geen nut om te upgraden, als mijn telefoon automatisch 3 podcasts ophaalt ben je al bijna door die 250MB heen
[ Voor 72% gewijzigd door soap op 11-03-2008 16:11 . Reden: quote erbij ]
.
Ook al zou GPRS 'snel' bij jou werken, dan zou je alsnog met 1000+ms pings te maken hebben, en dat is ook niet zo fijn, geloof meMikeyMan schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:06:
[...]
Daar zit ik ook een beetje mee... Met gprs is het echt ernstig traag...
Beetje jammer, want daardoor moet ik umts dus de hele dag aan hebben staan, wat niet echt lekker is voor m'n accu...
agh das jammer... dan maar wachten tot ze de voorwaarden weer veranderen.....Mr.Zop schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:10:
[...]
Je zit dan aan de nieuwe voorwaarden vast, is ook veelvuldig terug te vinden in dit topic trouwens.
ik houd dit topic wel redelijk bij en kon me zon vraag niet meer herrineren, stom van me, zal er wel overheen gelezen hebben. Volgende keer zal ik beter zoeken maar iig bedankt voor je reactie.
Verwijderd
Had ik ook toen ik m'n eerste abonnement bij ze afsloot. Je krijgt je hele bundel pas een paar dagen later ofzo en de eerste dagen maar een deel van de bundel. Als de PIT op je contract staat zal het wel goed zijnVerwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:00:
Ik weet niet wat ik doe maar ik heb vandaag m'n telefoon binnnen gekregen. T-Mobile Flex met PIT meld ik met net aan bij my t-mobile heb ik nog maar 1,37 tegoed. Zou dat PIT nog niet werken, zal morgen klantenservice eens gaan bellen.
Ja, klopt. Dat heb ik ook altijd bij een vernieuwing, verhoging van de bundel, en als er een extra bundel wordt aangesloten. Binnen My T-mobile kan je op contract (linksboven) / abonnementen klikken, en daar moet dan ook Pocket Internet staan.Leekah schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:46:
[...]
Had ik ook toen ik m'n eerste abonnement bij ze afsloot. Je krijgt je hele bundel pas een paar dagen later ofzo en de eerste dagen maar een deel van de bundel. Als de PIT op je contract staat zal het wel goed zijn
Verwijderd
gee, heb je dit topic al een keer gelezen?Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:36:
Ook handig is als je het woord 'dubbel' smst naar '888', dan krijg je gratis een verdubbeling van je huidige snelheid. Dus niet van de 128kb/ps maar de 192kb/ps.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Hoeveel PIT users hebben hier ook last van? Mijn vriendin en ik in ieder geval alletwee. Dit is geen Pocket Internet TOTAAL meer, de plaatjes zijn toch minstens de helft van mijn internet. Twitter links naar foto's van vrienden kan ik tegenwoordig gewoon overslaan. Kan t-mobile hier iets aan doen?
Via de laptop heb ik daar ook last vanrobinVerdegaal schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:41:
OK het is nu echt niet leuk meer. Voor de zoveelste keer krijg ik via m'n PIT+ abonnement geen plaatjes te zien. Niet in Internet explorer en niet in Opera 8.5. En het ligt niet - zoals eerder in dit topic opgemerkt werd - aan de speedmanager. Die staat gewoon op normale snelheid, dus niks geen extra compressie.
Hoeveel PIT users hebben hier ook last van? Mijn vriendin en ik in ieder geval alletwee. Dit is geen Pocket Internet TOTAAL meer, de plaatjes zijn toch minstens de helft van mijn internet. Twitter links naar foto's van vrienden kan ik tegenwoordig gewoon overslaan. Kan t-mobile hier iets aan doen?
Op me laptop heb ik dus maar een open proxy ingesteld waardoor ik alle afbeeldingen wel zie.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:36:
Ook handig is als je het woord 'dubbel' smst naar '888', dan krijg je gratis een verdubbeling van je huidige snelheid. Dus niet van de 128kb/ps maar de 192kb/ps.
<Dubbel> is een niet bestaand keyword. Controleer het keyword of kijk op www.t-mobile.nl voor een overzicht.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik snap dat dus niet, gebruik zelf pit+ en zie altijd alle afbeeldingenrobinVerdegaal schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:41:
OK het is nu echt niet leuk meer. Voor de zoveelste keer krijg ik via m'n PIT+ abonnement geen plaatjes te zien. Niet in Internet explorer en niet in Opera 8.5. En het ligt niet - zoals eerder in dit topic opgemerkt werd - aan de speedmanager. Die staat gewoon op normale snelheid, dus niks geen extra compressie.
ps. gister ook voor de eerste keer een H in beeld gehad vxan HPSDA, snelheid gemeten op 480kbit.... jammer alleen dat de upload wel 3 kbyte was
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik heb met mijn PIT+ zowel op de laptop als op de telefoon geen last hiervan gelukkig. Vorige week wel een paar dagen een belachelijk brakke verbinding gehad maar dat heb ik maar aan het weer geweten. Het werkt nu ook weer helemaal goed gelukkig! Alleen nog steeds geen H in beeld gehadadewidt schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:50:
[...]
Via de laptop heb ik daar ook last van, op me telefoon weer niet.
Op me laptop heb ik dus maar een open proxy ingesteld waardoor ik alle afbeeldingen wel zie.
Welke instellingen bedoel je? Die waarvan ik zei dat ze goed stonden (volgens t-mobile zelf)? Het ligt ook niet aan het toestel (PIT werkte wel) of aan een te oude simkaart. Er zijn zo veel factoren die het helemaal niet zo frappant maken dat twee abonnee's een verschillende service krijgen.peugeot206gt schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:37:
[...]
Ik snap dat dus niet, gebruik zelf pit+ en zie altijd alle afbeeldingenlaptop, mobiel, PDA geen enkel probleem... staat wel alles goed ingesteld bij je instellingen, want het lijkt mee een beetje frapant dat het bij t-mobile ligt, gezien het feit hier alles prima werkt....
Op de t-mobile website moet ik dan meteen een geheel nieuw contract aan vragen
Hier staat wat
Ik had het ook vrijdag + deel van het weekend (PIT). Ondertussen werkt alles weer naar behoren. Net alsof de cache van de speedmanager server vol was oid.robinVerdegaal schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:41:
\o/
Volgens mij moet je dat even aan T-Mobile vragen?robinVerdegaal schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:41:

Volgens mij moet je dat even aan T-Mobile vragen?Flappiewappie schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:43:
Hoe vraag je dit nou aan, ik heb al een lopend Flex contract bij t-mobile maar heb nou iets moderner mobieltje en zou graag ook willen mailen daarmee...
Op de t-mobile website moet ik dan meteen een geheel nieuw contract aan vragen

Waarom? Omdat het kan!!
Aan t-mobile vragen hoe veel andere PIT+ users hier last hebben van de zelfde problemen?Moning2 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:09:
[...]
Volgens mij moet je dat even aan T-Mobile vragen?
Ik heb er overigens nog steeds last van. Geen verbetering te bespeuren.
[ Voor 12% gewijzigd door robinVerdegaal op 17-03-2008 14:58 ]
Het heeft hier tot een uurtje of 2 terug goed gewerkt en is nu weer stuk, sommige afbeeldingen laden, maar het grootste deel doet het niet.robinVerdegaal schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:57:
[...]
Aan t-mobile vragen hoe veel andere PIT+ users hier last hebben van de zelfde problemen?
\o/
Toen heb ik mijn telefoon helemaal uit gezet en weer aan, en na de tweede keer had ik wel gewoon plaatjes.
Misschien door een ander ip adres of zo?
Overigens... Iemand een idee hoe het met de HDSPA zit? haal nu vaak niet de maximale UMTS snelheid, dat moet met gecapte HDSPA wel lukken volgens mij?
Ik had het over de vraag: "Kan t-mobile hier iets aan doen?"robinVerdegaal schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:57:
[...]
Aan t-mobile vragen hoe veel andere PIT+ users hier last hebben van de zelfde problemen?
Hij is icm een t-mobile abonement het goedkoopste heb ik gezien. Natuurlijk wil ik er internet bij, en dat zal de variant van 10 euro/pm worden, oftewel PIT. Nu rest mij de vraag, is umts landelijk? Want ik heb echt geen zin om gebruik te maken van gprs. Is de snelheid een constante snelheid van 128kbsec of is dat met perfecte omstandigheden?
Mijn ervaring (PIT+) is dat de dekking erg goed is, ik heb alleen in de trein bij Staphorst en Harderwijk geen verbinding. De snelheid is uitstekend, ik haal de volledige snelheid bijna altijd. Ik ben erg tevreden.darkdesign schreef op zondag 23 maart 2008 @ 16:13:
Over een maandje zit ik in de laatste 3 maanden van mijn abonement. Ik heb ondertussen al wat rondgekeken naar smartphones en mijn oog is gevallen op de TYTN 2. Alles wat ik nodig heb zit op die gsm.
Hij is icm een t-mobile abonement het goedkoopste heb ik gezien. Natuurlijk wil ik er internet bij, en dat zal de variant van 10 euro/pm worden, oftewel PIT. Nu rest mij de vraag, is umts landelijk? Want ik heb echt geen zin om gebruik te maken van gprs. Is de snelheid een constante snelheid van 128kbsec of is dat met perfecte omstandigheden?
UMTS dekking is uiteraard niet landelijk (check ook de t-mobile dekking kaart) maar heb wel bijna overal UMTS bereik, eigenlijk alleen binnen en in kleinere dorpjes wel eens niet. Met 1 streepje bereik haal ik al 110kbps dus de omstandigheden hoeven niet echt ideaal te zijn (is natuurlijk wel mooier).darkdesign schreef op zondag 23 maart 2008 @ 16:13:
Over een maandje zit ik in de laatste 3 maanden van mijn abonement. Ik heb ondertussen al wat rondgekeken naar smartphones en mijn oog is gevallen op de TYTN 2. Alles wat ik nodig heb zit op die gsm.
daarmee zijn je vragen volgens mij al beantwoord
Dat is erg balen, ik heb zojuist de dekkingkaart bekeken en er staat op de kaart van hsdpa voor mijn huis "Dekking buiten" en 50 meter achter ons huis is totaal geen bereik meer. Dat vertrouw ik niet dus moet ik opzoek naar een duurdere oplossingcuberob schreef op zondag 23 maart 2008 @ 16:45:
[...]
UMTS dekking is uiteraard niet landelijk (check ook de t-mobile dekking kaart) maar heb wel bijna overal UMTS bereik, eigenlijk alleen binnen en in kleinere dorpjes wel eens niet. Met 1 streepje bereik haal ik al 110kbps dus de omstandigheden hoeven niet echt ideaal te zijn (is natuurlijk wel mooier).
daarmee zijn je vragen volgens mij al beantwoord
Verwijderd
Waarom duurder? Vodafone en KPN bieden het ook aan voor €10darkdesign schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:00:
[...]
Dat vertrouw ik niet dus moet ik opzoek naar een duurdere oplossing
Dat is zo, alleen moet ik dan meer bijbetalen voor het toestel. Dus ben ik duurder uit.Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:06:
[...]
Waarom duurder? Vodafone en KPN bieden het ook aan voor €10
T-mobile is de enigste waar je het toestel nog redelijk betaalbaar meekrijgt met een 1 jarig abonement.
waarom probeer je het niet eerst met een prepaidkaart of een bevriend t-mobile gebruiker?darkdesign schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:14:
[...]
Dat is zo, alleen moet ik dan meer bijbetalen voor het toestel. Dus ben ik duurder uit.
T-mobile is de enigste waar je het toestel nog redelijk betaalbaar meekrijgt met een 1 jarig abonement.
Dat is inderdaad een erg goed idee, het enigste probleem is dat mijn huidige toestel alleen gprs heeft. Dus dat word even een toestel lenen van iemand.Kassad schreef op zondag 23 maart 2008 @ 19:50:
[...]
waarom probeer je het niet eerst met een prepaidkaart of een bevriend t-mobile gebruiker?
Ik had gehoord dat je van vodafone naar t-mobile kan overstappen in de laaste 4 maanden ipv 3.. In hoeverre klopt dat?
Werkt youtube met de normale PIT trouwens een beetje?
is er niet, met het normale pit heb je nooit toegang tot hsdpa.Moning2 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 01:04:
Nou krijg ik HSDPA niet aan het werk met mijn nieuwe nokia e90, blijft op 3g staan. Zit hier midden in Groningen en heb prima HSDPA dekking volgens de kaart. Is er al een methode bekend om HSDPA werkende te krijgen i.c.m. PIT?
Jazeker welVonkie schreef op maandag 24 maart 2008 @ 02:25:
[...]
is er niet, met het normale pit heb je nooit toegang tot hsdpa.
http://www.t-mobile.nl/pe...estelde-vragen.aspx?q=pit
Discussie over Web'n'Walk aub in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv