ik sluit me dan bij deze aan bij jouw vraag. icm met mijn n95-8gb heb ik ook nog nooit 3.5g in beeld zien staan en zou toch goeie dekking moeten hebben in alkmaar. valt me sowieso op dat als ik een dataverbinding heb mijn bereik wel eens weg wilt vallen...
Ik heb zelf pit+ en gebruik o.a. een Nokia e90 maar heb nog nooit 3.5g zien staan , alleen 3g.
[ Voor 3% gewijzigd door janzeeschuimers op 24-03-2008 11:39 ]
Met PIT+:

Overigens is dat 3.5g misschien wel sneller qua bandbreedte, het wachten totdat de connectie tot stand is gekomen duurt zeker 5 - 10 seconden. Heel irritant.

Overigens is dat 3.5g misschien wel sneller qua bandbreedte, het wachten totdat de connectie tot stand is gekomen duurt zeker 5 - 10 seconden. Heel irritant.
Very funny Scotty, now beam back my clothes...
Met welke telefoon is dat? En zou ik misschien je accesspoint instellingen mogen weten?Drrrk schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:33:
Met PIT+:
[afbeelding]
[ Voor 36% gewijzigd door Moning2 op 24-03-2008 13:42 ]
Een N95. En die accesspoint instellingen... Volgens mij stonden die er al in. Het is was een T-mobile branded N95.Moning2 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:46:
[...]
Met welke telefoon is dat? En zou ik misschien je accesspoint instellingen mogen weten?![]()
Maar zoals ik al zei.. Ik ben niet tevreden over 3.5g. Telkens als ik een pagina opvraag, schakelt hij over van 3g naar 3.5g en dat duurt zeker 5 seconden. Als ik buiten het dekkingsgebied van 3.5g ben en gewoon UMTS gebruik, gaat het internetten veel sneller.
Very funny Scotty, now beam back my clothes...
Ik heb het even geprobeerd met de KPN Hi SIM kaart van moeders en hierbij krijg ik wel HSDPA verbinding. Dit is wel een USIM, zou dat hierbij verschil kunnen maken? Mijn eigen SIM kaart stamt nog uit 2004
Dit overschakelen zag ik ook met de SIM kaart van KPN maar dit ging vrijwel meteen en ik onderving geen vertraging, het ging juist bloedje snelDrrrk schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:40:
[...]
Maar zoals ik al zei.. Ik ben niet tevreden over 3.5g. Telkens als ik een pagina opvraag, schakelt hij over van 3g naar 3.5g en dat duurt zeker 5 seconden. Als ik buiten het dekkingsgebied van 3.5g ben en gewoon UMTS gebruik, gaat het internetten veel sneller.
[ Voor 24% gewijzigd door Moning2 op 24-03-2008 13:43 ]
Ik heb een htc touch en wil wel PIT maar hoe zit het met de snelheid. Is het goed genoeg om op normale snelheid te internetten en google maps (vooral sattelietbeeld) te bekijken? Ik ben nu gewend aan WIFI en dat werkt heerlijk.
Behalve als je volledig ingezoomd 600 km/h rijdt zal het geen problemen opleveren. Waarschijnlijk wel enigzins trager maar het werkt hier primaTaarmen schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:56:
Ik heb een htc touch en wil wel PIT maar hoe zit het met de snelheid. Is het goed genoeg om op normale snelheid te internetten en google maps (vooral sattelietbeeld) te bekijken? Ik ben nu gewend aan WIFI en dat werkt heerlijk.
GSM is gespecificeerd tot maximaal 250km/u. Ik weet niet wat de maximum snelheid voor UMTS en HSDPA is, maar gezien de veel hogere bandbreedte (en baudrate?) zou het best kunnen zijn dat de maximum snelheid lager ligt.Taarmen schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:56:
Of bedoelde je wat anders?

Met mijn PIT+
[ Voor 16% gewijzigd door Leekah op 25-03-2008 18:30 . Reden: kleine aanvulling ]
Wat zegt die test? Ik dacht dat het afgeknepen was tot 384kbps?
B.S.U.R.
Hm, ik denk dat je doel probeert te flessen. Ik zie duidelijk dat je gephotoshopped hebt. Foei!!!!!!!Leekah schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:28:
[afbeelding]
Met mijn PIT+Dit moest ik natuurlijk even delen
Dat hoort het te zijn ja :-) Heb sinds een aantal dagen een H'tje en een hogere snelheid.RaJitsu schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:09:
Wat zegt die test? Ik dacht dat het afgeknepen was tot 384kbps?
@DenTed123
Nee, dit is geen photoshop.
hm, doe mij die maar dan! L@DenTed123
Nee, dit is geen photoshop.
ik dacht trouwens dat HSDPA gereserveerd was voor hogere bundels?
[ Voor 27% gewijzigd door DenTeD123 op 25-03-2008 19:47 ]
Dat hoort het te zijn ja :-) Heb sinds een aantal dagen een H'tje en een hogere snelheid.DenTeD123 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:44:
[...]
hm, doe mij die maar dan! LL
ik dacht trouwens dat HSDPA gereserveerd was voor hogere bundels?
En die hogere snelheid is voor mij nog niet eens het allerbelangrijkst maar die lagere latency is ideaal!
@MickeyMan
Uiteraard lagere. Lig met een griepje op bed dus ben niet helemaal helder momenteel.
[ Voor 11% gewijzigd door Leekah op 25-03-2008 20:00 . Reden: domme verkeerde woordkeuze ]
Lagere latency hoop ik?Leekah schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:50:
[...]
En die hogere snelheid is voor mij nog niet eens het allerbelangrijkst maar die hogere latency is ideaal!
damn en dan kom ik met mijn PIT en 115.30 kbps.
Zit er toch wel erg over te twijfelen om te upgraden naar PIT+ alleen dat 250MB limiet staat me echt totaal niet aan. wat zijn de bevindingen van mensen met de nieuwe pit, is het echt een keiharde cap naar 128kbps of is het net als met het oude PIT+ dat je wel iets hoger haalt dan ze zeggen (en blijft ook na de CAP HSDPA open, ook niet geheel onbelangrijk)
Zit er toch wel erg over te twijfelen om te upgraden naar PIT+ alleen dat 250MB limiet staat me echt totaal niet aan. wat zijn de bevindingen van mensen met de nieuwe pit, is het echt een keiharde cap naar 128kbps of is het net als met het oude PIT+ dat je wel iets hoger haalt dan ze zeggen (en blijft ook na de CAP HSDPA open, ook niet geheel onbelangrijk)
Hou er wel rekening mee dat het bij mij in ieder geval niet iets is wat bij m'n abonnement hoort, maar dat ik waarschijnlijk gewoon geluk heb. Ik heb nog weinig PIT+'ers gezien die regelmatig gebruik kunnen maken van HSDPA.cuberob schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:47:
damn en dan kom ik met mijn PIT en 115.30 kbps.
De snelheid kan ik zelfs niks over vertellen want ik ben een PIT+'er die nog geen limiet heeft gelukkig. Ik heb er echter ook nog geen mensen over gehoord dus misschien valt het wel mee.
ja daar zit ik ook een beetje mee, ik hoor echt bijna niemand over die cap... en ik neem aan dat de gemiddelde PIT+ er wel door die 250MB heen knalt (zit op ong. een GB met gewone PIT)
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde. Laatst haalde ik met mijn laptop en N95 zelfs bijna 200KB/s, wat dus gewoon de volledige uncapped hsdpa snelheid lijkt. Heb ook altijd het '3.5G' icoontje standaard staan. Vorige maand verhuizen en 2 weken zonder internet, ook meer dan een GB er door gegooit over PIT. En dat voor een 10-tje per maand. Mij hoor je niet klagenVern schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:29:
[afbeelding]
En dit is ongelogen met PIT en een Nokia N95.
Nee precies, mij hoor je ook niet klagen. En T-Mobile hoort mij al helemaal nietVerwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:42:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Laatst haalde ik met mijn laptop en N95 zelfs bijna 200KB/s, wat dus gewoon de volledige uncapped hsdpa snelheid lijkt. Heb ook altijd het '3.5G' icoontje standaard staan. Vorige maand verhuizen en 2 weken zonder internet, ook meer dan een GB er door gegooit over PIT. En dat voor een 10-tje per maand. Mij hoor je niet klagen

Ik betaal dan wel 2 tientjes maar dan nog!
Ik heb zelf al maanden volle HSDPA speed op mijn laptopkaart.
En dat voor slechts een 10tje per maand!!
Ik ga voorlopig niks doen aan die abo.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Verwijderd
2 mogelijkheden dus
- T-mobile is gewoon aardig
- T-mobile heeft hun administratie niet voor elkaar
- T-mobile is gewoon aardig
- T-mobile heeft hun administratie niet voor elkaar
leuk, wat is je snelheid dan?knny schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:58:
Ik heb zelf al maanden volle HSDPA speed op mijn laptopkaart.
Iemand die op dit moment ook last heeft van geen bereik met PIT (Amstelveen)?
Of ligt het aan mijn toestel / instellingen?
Hier ook last van in Zeeland. Ligt dus niet aan je toestel!ChiMan schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:05:
irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!
GPRS/UMTS 'LOGON FAILED'
... in Rotterdam.
... in Rotterdam.
Pentaxiaan
Hier een geruststellende 'Tijdelijk netwerkprobleem'
Probleem lijkt opgelost is had er ook last van maar net getest en werkt weer goed
Hier werkt het nog niet, maar ach, het is T-mobile ... die weten vaak wel wat ze aan het doen zijn (kwa netwerk dan). Het is geen Telfort ofzo
.
Pentaxiaan
Hier werkt het ook weer, moest wel even mijn toestel uit en aan zetten
Aha, dat was de gouden tip. Nu werkt het ook weerHier werkt het ook weer, moest wel even mijn toestel uit en aan zetten
[ Voor 22% gewijzigd door SirNobax op 03-04-2008 13:42 ]
Pentaxiaan
Max 3,6 Mbps.
Downloaden gaat met zo'n 200-250kb/sec
Ik ben er wel blij mee
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Damn, wil met PIT radio 538 streamen, maar ding blijft maar bufferen. Trekt het dus niet (TYTN2). Weet iemand hier een smallband 538 stream? Google levert me namelijk niks op.
[quote]UltraSub schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:45:
Damn, wil met PIT radio 538 streamen, maar ding blijft maar bufferen. Trekt het dus niet (TYTN2). Weet iemand hier een smallband 538 stream? Google levert me namelijk niks op.
[/quote
Misschien is dit wat voor je ?
96kbps stream in wma, dat kan toch met een Tytn2 ?
Greetz
[/quote
Misschien is dit wat voor je ?
Greetz
Link vergeten? 
96 kbps heb ik geprobeerd, lijkt niet te werken met PIT. Constant bufferen.. 10 sec luisteren, 5 sec bufferen, enz.
96 kbps heb ik geprobeerd, lijkt niet te werken met PIT. Constant bufferen.. 10 sec luisteren, 5 sec bufferen, enz.
Ga eens naar wap.tunin.fm met je telefoonbrowser. Met die player kan ik top radio(538) streamen met PIT (umts) op mijn Nokia E90. Geen idee van de bitrate maar het klinkt goed genoegUltraSub schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:09:
Link vergeten?
Probeer het eens, werkt (als het goed is) ook op jouw telefoon.
[ Voor 7% gewijzigd door Moning2 op 09-04-2008 14:51 ]
Heb je wel een UMTS verbinding met dat toestel? met gprs haal je niet het maximale uit je pit en gaat deze dus idd constant bufferen....UltraSub schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:09:
Link vergeten?
Ik luister zeer regelmatig een 96kbit stream op mijn TyTN I, 128kbit streams lukken ook best aardig (mits goede ontvangst) met heel af en toe een korte buffer periode, dus een TyTNII kan het zeker.
Ik denk dat de verbinding op de een of andere manier niet goed was (slechte ontvangst oid).
Ik denk dat de verbinding op de een of andere manier niet goed was (slechte ontvangst oid).
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Gisteren eens in de auto over A2DP geluisterd, voor de headset is het genoeg, maar in de auto klinkt het eigenlijk nergens naarMoning2 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:50:
[...]
Ga eens naar wap.tunin.fm met je telefoonbrowser. Met die player kan ik top radio(538) streamen met PIT (umts) op mijn Nokia E90. Geen idee van de bitrate maar het klinkt goed genoeg
Probeer het eens, werkt (als het goed is) ook op jouw telefoon.
Mmm.. zou kunnen, maar stond toch echt volle bak 3G.StarLite schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:06:
Ik luister zeer regelmatig een 96kbit stream op mijn TyTN I, 128kbit streams lukken ook best aardig (mits goede ontvangst) met heel af en toe een korte buffer periode, dus een TyTNII kan het zeker.
Zal het straks nog eens proberen.
Verwijderd
Hallo PhilipVerwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:42:
Ik heb nu T-Mobile PIT 2005 ofzo, van 5 mei de huidige PIT. Ik heb dus mijn abonnement verlengd. Daar heb ik nu al de MDA Vario III voor gekregen. Deze ondersteunt ook HSPDA. Alleen zie ik nooit een H'tje op mijn telefoon alleen maar 3g.
Maar ik nu gebruik van de meest optimale verbinding die mijn telefoon biedt?
Zo niet, kan ik er iets aan doen?
Hier kun je niets aan doen. Het zit zo: H=HSDPA met een max van 3.6mbit. 3G=umts en die heeft in combinatie met een pit abbo een max van 128 kbit. Je zult dan ook nooit een H horen te zien aangezien HSDPA pas bij veel hogere snelheden werkt. Met een pit abbo maak je nooit gebruik van HSDPA, ondanks je phone het wel ondersteund. Tip: heb je een prepaid kaartje van T-Mobile liggen zonder data regeling? Stop deze eens in je tel. Je trekt dan de volle 384kb (max HSDPA zonder abbo) Je betaald wel de volle mep, vandaar de hoge snelheid. Hoe sneller de MBtjes binnen lopen bij T-Mobile hoe meer centjes... HEEL SLIM! Je zult dan zien dat het HSDPA zeker wel werkt. Bij mijn vriendin hadden ze gisteren een fout gemaakt: ze een pit aangevraagd maar een snugger miep van de klantenservice verstond pochet niet vrees ik. Gevolge is dat ze met een megasnelheid zat te downloaden. rond de 800kbit continu. Ik bellen want dat klopt niet..... blijken ze haar een internet totaal gegeven te hebben. Dus uit ervaring kan ik zeggen dat hele hoge snelheden draadloos nu echt te halen zijn...alleen nog erg duur. Hopelijk heb je wat aan mijn info? Groeten The Hexx
Volle mep valt ook wel weer mee, ze hebben het gecapt op 2,50 per dagVerwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:01:
[...]
Tip: heb je een prepaid kaartje van T-Mobile liggen zonder data regeling? Stop deze eens in je tel. Je trekt dan de volle 384kb (max HSDPA zonder abbo) Je betaald wel de volle mep, vandaar de hoge snelheid. Hoe sneller de MBtjes binnen lopen bij T-Mobile hoe meer centjes... HEEL SLIM!
Ik heb overigens nog steeds mijn H in beeld en kan gewoon gebruik maken van HSDPA
[ Voor 0% gewijzigd door Leekah op 17-04-2008 19:15 . Reden: smilie klopte niet door het neusje ;-) ]
Verwijderd
Een H in beeld met een PIT abbo? Zoja dan heb je mazzel want dat hoort niet. Dat van de €2,50 klopt inderdaad. Dat las ik inderdaad. maarja dan nog.... 2,50 X 30dagen?? Vind het genoeg. Maar dat blijft een mening...Leekah schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:14:
[...]
Volle mep valt ook wel weer mee, ze hebben het gecapt op 2,50 per dag
Ik heb overigens nog steeds mijn H in beeld en kan gewoon gebruik maken van HSDPA
Verwijderd
Zo voer je geen discussieLeekah schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:14:
[...]
Volle mep valt ook wel weer mee, ze hebben het gecapt op 2,50 per dag

[ Voor 13% gewijzigd door DaannO op 19-04-2008 19:13 ]
Ik krijg het met T-Mobile PIT maar niet voor elkaar om gebruik te maken van online diensten. Met mijn Nokia N95 bestaat de mogelijkheid om bijvoorbeeld direct foto's te uploaden naar Flickr, Vox of mbv Shozu. Bij iedere dienst volgt de melding 'systeemfout 34'. Die fout is niet te traceren in de support pagina's van Flickr e.d. Mijn vermoeden is dat het aan de verbinding T-Mobile PIT ligt (waarvan de instellingen zijn geconfigureerd dmv de instellingen van de T-Mobile site). Als ik de verbinding switch naar KPN of naar WLAN dan werkt het wel.
Het lijkt me dat er genoeg T-Mobile PITters zijn die van die diensten gebruik maken en het wel lukt. Valt er nog iets aan te passen aan de instellingen ?
Het lijkt me dat er genoeg T-Mobile PITters zijn die van die diensten gebruik maken en het wel lukt. Valt er nog iets aan te passen aan de instellingen ?
- of je stopt de stekker er in -
Verwijderd
2.50 perdag vind ik echt wel de volle mep betalen dat is maar liefst 75euro permaand TERING !
Geen probleem hier. Het gaat gewoon over HTTP allemaal. Werkt normaal webbrowsen wel? En anders even de settings opnieuw laten sms'en vanaf de t-mobile website?Vern schreef op zondag 20 april 2008 @ 08:22:
Dan neem je toch een abonnement. Ik vind €2,50 per dag best schappelijk voor als je alleen zo nu en dan eens gebruik maakt van mobiel internet.Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 09:51:
2.50 perdag vind ik echt wel de volle mep betalen dat is maar liefst 75euro permaand TERING !
Wrong. PITters mogen gewoon van het HSDPA netwerk gebruik maken, alleen is de snelheid gecapt.Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 10:49:
[...]
Een H in beeld met een PIT abbo? Zoja dan heb je mazzel want dat hoort niet.
Verwijderd
best schappelijk ? meen je dat of zeg je het voor de grap? als ik per maand 10 x gebruik van maak dan moet ik al 25euro betalen ! sorry hoor maar dat is echt veeeeel te duur en al helemaal voor deze tijd, maar goed iedereen heeft zijn mening.
Mijn HSDPA-capable mobiel (N95) blijft anders lekker op UMTS staan met PIT. En het is vziw niet mogelijk om HSDPA te forceren. Als je weet hoe dat moet, dan hoor ik dat graag.Yapser schreef op zondag 20 april 2008 @ 12:47:
[...]
Wrong. PITters mogen gewoon van het HSDPA netwerk gebruik maken, alleen is de snelheid gecapt.
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:07:
best schappelijk ? meen je dat of zeg je het voor de grap? als ik per maand 10 x gebruik van maak dan moet ik al 25euro betalen ! sorry hoor maar dat is echt veeeeel te duur en al helemaal voor deze tijd, maar goed iedereen heeft zijn mening.
Dan neem je toch een abonnement van nog geen €10/maand

[ Voor 31% gewijzigd door Fuzzillogic op 20-04-2008 13:15 ]
Ze hadden ook zoals bij andere providers GEEN limit per dag kunnen zetten en lekker per MB blijven rekenen,
volgens mij is het 2 euro per MB. zonder PIT
die 2,50 is max per dag er zijn denk ook zat dagen dat je geen 1,25MB binnen haalt. waardoor je dus lager uitkomt
volgens mij is het 2 euro per MB. zonder PIT
die 2,50 is max per dag er zijn denk ook zat dagen dat je geen 1,25MB binnen haalt. waardoor je dus lager uitkomt
[ Voor 27% gewijzigd door Tazzios op 20-04-2008 13:22 ]
Verwijderd
Dat probleem heb ik hier al zeker 3 weken af en aan.ChiMan schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:05:
Dan wel verbinding, dan valt die weer weg, komt ie weer terug etc.
Reset van t toestel werkt ook niet.
zijn er nog steeds problemen met PIT ? Of zijn er dingen die ik nog anders kan proberen?
Ik heb een htc 4350.
Heb je het nou over je signaal? Want dat heeft geen aarsch met PIT te maken..Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:39:
[...]
Dat probleem heb ik hier al zeker 3 weken af en aan.
Dan wel verbinding, dan valt die weer weg, komt ie weer terug etc.
Reset van t toestel werkt ook niet.
zijn er nog steeds problemen met PIT ? Of zijn er dingen die ik nog anders kan proberen?
Ik heb een htc 4350.
Verwijderd
Zo snugger ben ik ook om dat te weten.Moning2 schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:55:
[...]
Heb je het nou over je signaal? Want dat heeft geen aarsch met PIT te maken..
Ik verlies gewoon constant mn PIT verbinding!
Iemand een link waarmee ik 538 stream beluisteren via PIT?
538 heeft vorige week de stream van 96kbps naar 128kbps verhoogt.
Hierdoor kan ik niet vloeiend naar de live stream luisteren vanwege mijn max. snelheid.
Hierdoor kan ik niet vloeiend naar de live stream luisteren vanwege mijn max. snelheid.
tunin.fm, werkt perfect op mijn N82.... Deze comprimeert de stream nog meer.ChiMan schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:40:
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Anders kijk je even 10 posts naar boven?ChiMan schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:40:

Nu was ik eens aan het kijken op de T-Mobile site... weet iemand of ik die 3.6mbit variant ook voor op mijn mobiel kan krijgen (vraag me niet waarom...
), of is daar echt een aparte datacard voor nodig ?
Als je telefoon HSDPA tot 3.6 mbit ondersteund, dan kan datBoomSmurf schreef op woensdag 23 april 2008 @ 01:48:
Nu was ik eens aan het kijken op de T-Mobile site... weet iemand of ik die 3.6mbit variant ook voor op mijn mobiel kan krijgen (vraag me niet waarom...), of is daar echt een aparte datacard voor nodig ?
Meh, niet dus. Een of ander blabla dat ons contract maar tot 1mbit variant ondersteund, en we pas bij de verlenging van het contract over kunnen gaan op 3.6mbit. Smoesjes, natuurlijk.
Waarom zou dat een smoesje zijn? Technisch kan het, maar contractueel gewoon niet.BoomSmurf schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:27:
Meh, niet dus. Een of ander blabla dat ons contract maar tot 1mbit variant ondersteund, en we pas bij de verlenging van het contract over kunnen gaan op 3.6mbit. Smoesjes, natuurlijk.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Staat verder niets specifieks over in het contract dat ik kon vinden. Maar goed, technisch kan het, contractueel niet, dat vind ik (in dit geval) dus een smoesjeCrusader schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:30:
[...]
Waarom zou dat een smoesje zijn? Technisch kan het, maar contractueel gewoon niet.
Alles subjectief, natuurlijk, en ik ben een zeikerd, ik weet het
Als jij het zegt...BoomSmurf schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:00:
[...]
Alles subjectief, natuurlijk, en ik ben een zeikerd, ik weet het
If it ain't broken, play with it till it breaks.
@boomsurf
Als jouw toestel geschikt is voor HSDPA, dan kan je gewoon gebruik maken van Internet Totaal of Internet Totaal Plus. Hiervoor hoef je niet je contract te vernieuwen, maar wordt de Voordeelbundel aan je contract toegevoegd en deze loopt tot en met het einde van je contractperiode. Je kunt hiervoor contact opnemen met T-Mobile Klantenservice via het gratis telefoonnummer 0800 - 7111.
Als jouw toestel geschikt is voor HSDPA, dan kan je gewoon gebruik maken van Internet Totaal of Internet Totaal Plus. Hiervoor hoef je niet je contract te vernieuwen, maar wordt de Voordeelbundel aan je contract toegevoegd en deze loopt tot en met het einde van je contractperiode. Je kunt hiervoor contact opnemen met T-Mobile Klantenservice via het gratis telefoonnummer 0800 - 7111.
T-Mobile Netherlands BV
Mijn toestel heeft zeker HSPA. Het was iets met dat ons (bedrijfs)contract uit 2006 is en dat ze in het systeem de 3.6mbit variant niet toe konden voegen bij ons (de 1mbit variant wel, maar knijpen na een gig... ik ben niet gek natuurlijk), dat kon wel als het nieuwe contract ingaat of als we een los data-only abbo er bij zouden nemen. Nu loopt ons contract over 2 maanden af dus dan is het geen probleem meer, maar behoorlijk irritant voor nu. Daarom hebben we het er over gehad om het contract nu te vernieuwen, waarna er gemeld werd dat als we dat zouden doen data connectie pas na 9 dagen zou werken....WebCare schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:46:
@boomsurf
Tenminste, dat is wat onze contactpersoon zei... ik vind het nog steeds een raar verhaal
Sinds 2 dagen springt mijn 3G van mijn HTC Touch Cruise nadat hij verbinding heeft gevonden over op een H.....heb ik meteen een snelheidstest gedaan en die kwam uit op 500kbps....sneller dan 3G(UMTS) maar ook niet de volledige HSDPA...maar als deze snelheid blijft ben ik heel blijFuzzillogic schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:14:
[...]
Mijn HSDPA-capable mobiel (N95) blijft anders lekker op UMTS staan met PIT. En het is vziw niet mogelijk om HSDPA te forceren. Als je weet hoe dat moet, dan hoor ik dat graag.
[...]
Dan neem je toch een abonnement van nog geen €10/maand
edit: inmiddels 680kbps gehaald
nope, gister geprobeerd maar helaas 
edit: Tilburg hier, met PIT
edit: Tilburg hier, met PIT
[ Voor 28% gewijzigd door wessel99 op 24-04-2008 09:15 ]
En jij hebt ook het abonnement van 10 euro per maand?coldasice schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:28:
[...]
Sinds 2 dagen springt mijn 3G van mijn HTC Touch Cruise nadat hij verbinding heeft gevonden over op een H.....heb ik meteen een snelheidstest gedaan en die kwam uit op 500kbps....sneller dan 3G(UMTS) maar ook niet de volledige HSDPA...maar als deze snelheid blijft ben ik heel blij....ik was eigenlijk benieuwd of meer mensen dit ineens hebben....ik zie enkele mensen hier staan met dezelfde ervaring...zou dit een wijziging zijn in de policy van t-mobile? Dit is overigens in Arnhem
Straks als ik thuis ben eens proberen, ben nu op m'n werk en hier heb ik geen UMTS/HSDPA dekking

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
PIT+/N95 hiero... gebruik het o.a. om thuis te internetten
(want geen aanstluiting daar ivm antikraak). Prima over te spreken... een maandje geleden steeds last van speedmanager die telkens terugkwam en soms ook een eigen wil had (lees zelf vond dat m'n afbeeldingen maar van lagen kwaliteit moesten zijn, ik had niks ingesteld
) maar dit is nu minder
(ze mogen wat mij betreft bij PIT+ en hoger abos de speedmanager trouwens ook wel helemaal uit halen).
Verder zeer goed te spreken, PIT+ zoals nu geadverteerd 32kbyte/sec maar in de praktijk vaak 40, gisten zelf 45! Youtube kijken gaat soms net
Verder zeer goed te spreken, PIT+ zoals nu geadverteerd 32kbyte/sec maar in de praktijk vaak 40, gisten zelf 45! Youtube kijken gaat soms net
Meer mensen met 3G problemen? Heb nu al 2 dagen rond mijn huis (Den Haag) geen 3G meer, althans, zowel data als voice werken hier niet.
Ben hier dus ook gewoon onbereikbaar als ik m'n telefoon niet handmatig op alleen gsm/gprs zet.
Dit geldt voor zowel m'n oude nokia n73, als m'n htc touch cruise, daar kan het dus niet aan liggen.
De klantenservice dame gooide de hoorn erop nadat ik de vraag stelde of er problemen waren met het umts netwerk..... Slecht allemaal.
Ben hier dus ook gewoon onbereikbaar als ik m'n telefoon niet handmatig op alleen gsm/gprs zet.
Dit geldt voor zowel m'n oude nokia n73, als m'n htc touch cruise, daar kan het dus niet aan liggen.
De klantenservice dame gooide de hoorn erop nadat ik de vraag stelde of er problemen waren met het umts netwerk..... Slecht allemaal.
Ahh.. hier..ikweetniks schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:39:
Hier ook ja .
Nou hier niet
Groningen trouwens
Ok, en vanaf hier gaan we geen berichten meer posten met alleen "hier wel" of "hier niet"
Verwijderd
In Lansingerland is het bereik van gp3 niet optimaal. Wanneer ik het toestel op dual zet (gsm en waar beschikbaar umts) krijg ik geen gp3 verbinding, echter... als ik het toestel handmatig op umts zet weer wel. Het ligt dus niet aan het toestel maar aan de provider.
Dan is het signaal niet sterk genoeg voor een stabiele verbinding en wordt GSM gebruikt.Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 08:36:
In Lansingerland is het bereik van gp3 niet optimaal. Wanneer ik het toestel op dual zet (gsm en waar beschikbaar umts) krijg ik geen gp3 verbinding, echter... als ik het toestel handmatig op umts zet weer wel. Het ligt dus niet aan het toestel maar aan de provider.
Heb ik aantal weken geleden ook gehad bij T-mobile. Op mijn werk gewoon 3,5G verbinding en bellen, in de omgeving van mijn huis moest ik mijn telefoon op GSM only zetten, anders was ik niet bereikbaar.StanTheMan schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:00:
Meer mensen met 3G problemen? Heb nu al 2 dagen rond mijn huis (Den Haag) geen 3G meer, althans, zowel data als voice werken hier niet.
Na meermaals aandringen van mijn kant dat er toch echt een storing aan zo'n UMTS mast is ging ze het navragen en bleek inderdaad dat dit zo was. Eerst werd dit namelijk in alle toonaarden ontkend.
Ze moeten daar geloof ik meerdere meldingen binnenkrijgen willen ze ernaar gaan kijken.
Het beleid is daar ook dat als zo'n mast stuk is dat ze ernaar streven hem in 4 weken te repareren.
Dat duurde het bij mij ook, en als tegemoetkoming moest ik het doen met 5 euro korting op mijn factuur...
Kan je je telefoon niet zo instellen dat het naar gsm/gprs gaat wanneer 3G niet beschikbaar is?StanTheMan schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:00:
Ik wil misschien overstappen op een T-mobile abbo + PIT.
Klopt het dat de T-mobile hotspots alleen gratis zijn vanaf de 'Internet Totaal' bundels en dus NIET voor POCKET Internet Totaal? Anders stap ik gelijk over
.
Klopt het dat de T-mobile hotspots alleen gratis zijn vanaf de 'Internet Totaal' bundels en dus NIET voor POCKET Internet Totaal? Anders stap ik gelijk over
MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4
Ja, WiFi is niet gratis inbegrepen bij de Pocket bundels. Er is een hele kleine uitzondering. Maar als je de afgelopen 2,5 jaar klant bent geworden of het nog moet worden krijg je het er in ieder geval zeker niet bij.mickezzz schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:29:
Ik wil misschien overstappen op een T-mobile abbo + PIT.
Klopt het dat de T-mobile hotspots alleen gratis zijn vanaf de 'Internet Totaal' bundels en dus NIET voor POCKET Internet Totaal? Anders stap ik gelijk over.
Ik vraag me af hoe het zit met de aanbieding bij MetJeLaptopOnline.nl: InternetTotaal voor 29,95
Dit is dus het DataOnly IT abonnement voor 29,95 euro in de maand. Terwijl ik deze aanbieding nergens op de T-mobile site kan terug vinden. Dit is toch hetzelfde abonnement als op de T-mobile website voor 49,95?
Dit is dus het DataOnly IT abonnement voor 29,95 euro in de maand. Terwijl ik deze aanbieding nergens op de T-mobile site kan terug vinden. Dit is toch hetzelfde abonnement als op de T-mobile website voor 49,95?
Zelfde actie loopt ook bij T-mobile: http://promoties.t-mobile...net/general_mbi_info.aspxtimcooijmans schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:30:
Ik vraag me af hoe het zit met de aanbieding bij MetJeLaptopOnline.nl: InternetTotaal voor 29,95
Coïtus ergo sum
Weet iemand hoe ik m'n W910i kan afstellen, zodat het 'overige kosten' niet meer zo hard stijgt? Ik ben in 3 dagen 15 euro verder (om maar te zwijgen hoe ik dit maand in maand uit moet volhouden, lijkt me niet prettig!).
En die kosten zijn dus gemaakt door het doen van - NIETS - .
Dat is wel een heel erg simpele vraag... Heb je een net nieuw abonnement? Zo niet, wat staat er op je laatste factuur? Maakt je telefoon verbinding via GPRS/UMTS? Draaien er geen programma's op welke constant smsjes of iets dergelijks verstuurt? Anders bel je T-Mobile eens op en vraag je na waaraan je zoveel kosten maakt.S03 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:40:
Weet iemand hoe ik m'n W910i kan afstellen, zodat het 'overige kosten' niet meer zo hard stijgt? Ik ben in 3 dagen 15 euro verder (om maar te zwijgen hoe ik dit maand in maand uit moet volhouden, lijkt me niet prettig!).
Ik kan het antwoord over het hoofd hebben gezien (veel pagina's in dit topic), maar veel meer mensen hebben er last van (gehad).
Het gaat hier niet om kosten uit SMS'jes (heb daar een bundel voor). Web 'n Walk en Playnow amper gebruikt (gestopt na 2 euro o.i.d.), omdat ik vond dat het bedrag héél veel sneller steeg i.t.t. met mijn vorige W810i.
Mijn abbonement is trouwens verlengd, dus daar mag het niet aan liggen. Bovendien heb ik al contact opgenomen met T-Mobile, maar ze konden mijn factuur niet inkijken (volgens Nils' verklaring de Privacy dacht ik).
Ik hoop op een reactie van iemand die dit ook al heeft meegemaakt. Inmiddels heb ik alles afgesteld op T-mobile internet (verbinden) en niet toestaan. Meer handige weetjes (waarvan het nog afwachten is of het werkt) in dit topic heb ik (nog) niet gezien.
"Maakt je telefoon verbinding via GPRS/UMTS?"
GPRS aan of uit, het maakt niet uit. Datzelfde geldt voor 3G.
PS: Met mijn vorige toestel had ik er geen last van. Verder is er dus ook niks veranderd aan het abbonement. Het moet dus haast wel zeker een telefooninstelling zijn die zo nu en dan verbinding met het internet maakt. Rond pagina 50 zag ik een hoop zelfde klachten.
Het gaat hier niet om kosten uit SMS'jes (heb daar een bundel voor). Web 'n Walk en Playnow amper gebruikt (gestopt na 2 euro o.i.d.), omdat ik vond dat het bedrag héél veel sneller steeg i.t.t. met mijn vorige W810i.
Mijn abbonement is trouwens verlengd, dus daar mag het niet aan liggen. Bovendien heb ik al contact opgenomen met T-Mobile, maar ze konden mijn factuur niet inkijken (volgens Nils' verklaring de Privacy dacht ik).
Ik hoop op een reactie van iemand die dit ook al heeft meegemaakt. Inmiddels heb ik alles afgesteld op T-mobile internet (verbinden) en niet toestaan. Meer handige weetjes (waarvan het nog afwachten is of het werkt) in dit topic heb ik (nog) niet gezien.
"Maakt je telefoon verbinding via GPRS/UMTS?"
GPRS aan of uit, het maakt niet uit. Datzelfde geldt voor 3G.
PS: Met mijn vorige toestel had ik er geen last van. Verder is er dus ook niks veranderd aan het abbonement. Het moet dus haast wel zeker een telefooninstelling zijn die zo nu en dan verbinding met het internet maakt. Rond pagina 50 zag ik een hoop zelfde klachten.
[ Voor 18% gewijzigd door S03 op 12-05-2008 20:23 ]
Iets dat email periodiek checkt?
Heeft je telefoon geen logboek welke dit soort dingen bijhoudt?
Koop dan tijdelijk voor een tientje een prepaid kaartje (of even zonder telefoon) en houdt die telefoon uit tot het einde van de maand om je factuur in te kunnen zien voordat je op de 150 euro zit.
Vraag het ook even in een W910i topic, als die er is, die weten meer van je telefoon af en welke instelling je mogelijk over het hoofd ziet.
Heeft je telefoon geen logboek welke dit soort dingen bijhoudt?
Koop dan tijdelijk voor een tientje een prepaid kaartje (of even zonder telefoon) en houdt die telefoon uit tot het einde van de maand om je factuur in te kunnen zien voordat je op de 150 euro zit.
Vraag het ook even in een W910i topic, als die er is, die weten meer van je telefoon af en welke instelling je mogelijk over het hoofd ziet.
De datateller is wel soms actief, maar voor de rest draait er geen applicatie. Heb vandaag m'n belminuten gekregen, dus die factuur zal wel spoedig volgen.
Soortgelijke gevallen T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten
Edit: Ik had al een bericht in het W910i hok geplaatst.
Soortgelijke gevallen T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten
Edit: Ik had al een bericht in het W910i hok geplaatst.
[ Voor 8% gewijzigd door S03 op 12-05-2008 21:48 ]
Verwijderd
Volgens mij vervallen die overige kosten, omdat ej een data abo hebt. Ik schrok er ook van na een paar weken, maar de factuur was gewoon normaal.. Wacht even af zou ik zeggen..
Muah ik heb het ook. Ik heb totaal een rekening van 29,50 EUR p/m (Flex20 + PIT) en dan overige kosten elke maand 0,01 EUR. (Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:24:
Volgens mij vervallen die overige kosten, omdat ej een data abo hebt. Ik schrok er ook van na een paar weken, maar de factuur was gewoon normaal.. Wacht even af zou ik zeggen..
Vanavond ga ik noodgedwongen met JoikuSpot spelen (Speedlinq ligt er al een paar dagen uit en ik wil toch internetten vanaf mijn laptop). Kan ik problemen verwachten met T-mobile als ik (relatief gezien) veel dataverkeer genereer?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ligt een beetje aan je abbonement, maar in principe niet.pven schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:28:
Vanavond ga ik noodgedwongen met JoikuSpot spelen (Speedlinq ligt er al een paar dagen uit en ik wil toch internetten vanaf mijn laptop). Kan ik problemen verwachten met T-mobile als ik (relatief gezien) veel dataverkeer genereer?
t-mobile pocket internet totaal, en consorten zijn redelijk "vrij" opgezet. In de zin dat je met die verbinding mag doen wat je zelf leuk vind, mits geen strafbare feiten natuurlijk.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Verwijderd
15 Mei heb ik PIT van T-Mobile telefonisch aangevraagd. Volgens de telefoniste kon ik na 1 uur wachten al gebruik maken van de service.
16 Mei begon voor mij een "nieuwe maand", ik heb een Flex 10 abonnement en betaal dus alles uit een bundel van 10 euro en had op dat moment dus 10,00 euro resterend beltegoed.
Vandaag logde ik in op de pagina van T-Mobile en zag dat ik 1,55 euro beltegoed over had voor deze maand terwijl ik (maar) 3 smsjes heb gestuurd sinds de "nieuwe maand" inging.
Ik heb dus ergens extra kosten gemaakt, de telefoniste kon dit niet verklaren en adviseerde mij aan het eind van de maand de factuur goed door te nemen en dan weer contact op te nemen met T-Mobile indien er iets niet klopt. Voor de wijsneuzen, het servicenummer is voor abbonees gratis.
Ik ben nu bang dat ik eind van de maand een verschikkelijk hoge rekening krijg. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Hoe kan het dat ik zoveel extra kosten maak?
De service (PIT) is actief:

Note: Totaal geen GPRS dekking tussen Hoek van Holland en Den Haag.
16 Mei begon voor mij een "nieuwe maand", ik heb een Flex 10 abonnement en betaal dus alles uit een bundel van 10 euro en had op dat moment dus 10,00 euro resterend beltegoed.
Vandaag logde ik in op de pagina van T-Mobile en zag dat ik 1,55 euro beltegoed over had voor deze maand terwijl ik (maar) 3 smsjes heb gestuurd sinds de "nieuwe maand" inging.
Ik heb dus ergens extra kosten gemaakt, de telefoniste kon dit niet verklaren en adviseerde mij aan het eind van de maand de factuur goed door te nemen en dan weer contact op te nemen met T-Mobile indien er iets niet klopt. Voor de wijsneuzen, het servicenummer is voor abbonees gratis.
Ik ben nu bang dat ik eind van de maand een verschikkelijk hoge rekening krijg. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Hoe kan het dat ik zoveel extra kosten maak?
De service (PIT) is actief:

Zou het dan niet zo kunnen zijn dat je je PIT ook uit deze bundel van 10 euro betaalt dan? Bij Orange is/was dat namenlijk altijd wel zo, elke extra dienst (Orange-to-orange, SMS bundel, Orange Internet) betaal(de) je altijd uit je bundel. Letterlijk *alles* uit één bundel dus. Geen idee of dat bij T-mobile ook zo is.Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:58:
ik heb een Flex 10 abonnement en betaal dus alles uit een bundel van 10 euro en had op dat moment dus 10,00 euro resterend beltegoed.
Oversteken is an art ;-)
Je moet toch minimaal Flex 20 hebben om een PIT abonnement te kunnen nemen? 
Zie kleine tekst: http://www.t-mobile.nl/pe...el-internet/tarieven.aspx
en nee dit is niet het geval bij T-Mobile
Zie kleine tekst: http://www.t-mobile.nl/pe...el-internet/tarieven.aspx
Dan zou hij nog 0,50 over hebbenBigBonanza schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:06:
[...]
Zou het dan niet zo kunnen zijn dat je je PIT ook uit deze bundel van 10 euro betaalt dan? Bij Orange is/was dat namenlijk altijd wel zo, elke extra dienst (Orange-to-orange, SMS bundel, Orange Internet) betaal(de) je altijd uit je bundel. Letterlijk *alles* uit één bundel dus. Geen idee of dat bij T-mobile ook zo is.
[ Voor 57% gewijzigd door Moning2 op 17-05-2008 12:07 ]
Verwijderd
Dan zou je daar ook niet moeten kunnen bellen, GPRS gaat over het normale signaal heen.Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:58:
Verwijderd
Net opnieuw contact opgenomen met T-Mobile, PIT word niet betaald uit de bundel. PIT komt apart op de factuur te staan.BigBonanza schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:06:
[...]
Zou het dan niet zo kunnen zijn dat je je PIT ook uit deze bundel van 10 euro betaalt dan? Bij Orange is/was dat namenlijk altijd wel zo, elke extra dienst (Orange-to-orange, SMS bundel, Orange Internet) betaal(de) je altijd uit je bundel. Letterlijk *alles* uit één bundel dus. Geen idee of dat bij T-mobile ook zo is.
Mijn WM6 telefoon geeft aan:Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:07:
[...]
Dan zou je daar ook niet moeten kunnen bellen, GPRS gaat over het normale signaal heen.
T-Mobile NL (GSM) Connected
T-Mobile NL (GPRS) Connected
Maar kan verder kan ik hier geen gebruik maken van het internet. Misschien toch ook nog even naar de instellingen kijken.
Verwijderd
Dat is ook altijd zo geweest. Alleen bij Orange was/is het zo dat het uit je bundel betaald werd. Dat was wel het voordeel van Orange toen. Jammer van de service.Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:40:
[...]
Net opnieuw contact opgenomen met T-Mobile, PIT word niet betaald uit de bundel. PIT komt apart op de factuur te staan.
Let op:
Discussie over Web'n'Walk aub in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv
Discussie over Web'n'Walk aub in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv