T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten

Pagina: 1 ... 25 ... 34 Laatste
Acties:
  • 141.579 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een N95 met PIT (9,50).

Ik wil deze connecten via mijn laptop, dit lukt allemaal echter ik vraag mij af of me dit niet in de papieren gaat lopen. Kan iemand mij de instellingen vertellen?

Ik kan nl. verbinding maken met
*99***1# maar ook met *99#. Moet ik nog aanvullende instellingen doen? Internet opgeven ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Gewoon PC-Suite gebruiken en het loopt dan perfect iigmet mijn Nokia 5500 :)

En bij T-M doen ze met PIT totaal niet moelijk met jer dataverbruik ;) Is echt onbeperkt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:21:
[...]

Zover ik weet krijg je de eerste 2 weken onbeperkte snelheid (om het te proberen..) en daarna word je gecapped.
Dit verklaart een hoop! Het ging al zo verdomde snel... Erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:18
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:07:
Ik heb sinds kort een N95 met PIT (9,50).

Ik wil deze connecten via mijn laptop, dit lukt allemaal echter ik vraag mij af of me dit niet in de papieren gaat lopen. Kan iemand mij de instellingen vertellen?

Ik kan nl. verbinding maken met
*99***1# maar ook met *99#. Moet ik nog aanvullende instellingen doen? Internet opgeven ergens?
Lees ook ff mijn tutorial door:
Jeroenz18 in "T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbe..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-10 21:09

Wiebbe

<none />

Pinobigbird schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:10:
De verhoogde snelheid (alles >53,6 kbps downlink) is alleen te gebruiken met UMTS (of HSDPA). Hiervoor moet je dus een geschikt toestel hebben én een geschikte simkaart (USIM). Oude simkaarten zijn soms nog niet geschikt voor UMTS ontvangst. Je kan dan bij je provider gratis een nieuwe simkaart krijgen.
huh?

Ik merk daar niks van hoor! Ik heb in mijn Tytn zelfs nog een Ben simkaart, die is ondertussen al iets van 5 jaar oud. Als ik hem op UMTS knal heb ik duidelijk een snellere verbinding via speedtests!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe weet je eigenlijk of je een usim hebt?
Heb wel een jaar of anderhalf geleden een duo-sim aangevraagd... Maar weet niet of die al umts geschikt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-10 10:55
Bij t-mobile heb je geen u-sim nodig, alle simkaarten werken automatisch op umts. Wel zijn de nieuwe simkaarten beter geschikt dan de oude, deze halen ook hsdpa snelheden, en gewone simkaarten alleen umts snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen hier die nog steeds niet overgezet zijn naar de verhoogde snelheden? Ik heb vrijdagochtend hierover gebeld naar de klantenservice en ik zou 's middags of 's avonds teruggebeld worden (natuurlijk niet gebeurd). Vandaag zijn ze niet te bereiken, dus morgen nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanxx ik get ffproberen, en houd mijn extra kosten wel even in de gaten. Ik vroeg me alleen of of er idd nog extra instellingen gedaan moeten worden, en dat moet blijkbaar met de extra string opgave waar je ap op internet gezet kan worden.

Ik kan op de website van Tmobile alleen niet vinden waar dat staat. Maar ik ga het proberen!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 11-10 01:11
De eerste 3~5 dagen als je je telefoon hebt verbruik je je tegoed op de SIM toch bij t-mobile? Iets van €20,-. Als je daarover heen gaat loopt het in de kosten.

Had ik wel tenminste, gebruikte heel veel internet de eerste dagen, rekening van 60 ipv 40 euro. Gebeld en toen zeiden ze mij dat ik nog niet aangesloten was in het begin. Heb het geld succesvol terug geëist.

[ Voor 0% gewijzigd door plofkip op 13-01-2008 21:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10 07:43

RMX

Heb net een test gedaan en ik heb 1054 kbit/sec en 0,631s latency.. _/-\o_
Volgens mij klopt er iets niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:12
RMX schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:32:
Heb net een test gedaan en ik heb 1054 kbit/sec en 0,631s latency.. _/-\o_
Volgens mij klopt er iets niet :D
Moning2 in "T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbe..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds de oude snelheid bij mij. KS heeft een case aangemaakt en wordt binnen 5 werkdagen teruggebeld hierover. Heb ik weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:54:
Nog steeds de oude snelheid bij mij. KS heeft een case aangemaakt en wordt binnen 5 werkdagen teruggebeld hierover. Heb ik weer :(
Ja... De wereld vergaat bijna :/ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geen bevestiging van T-Mobile ontvangen dat ik van de dubbele snelheid gebruik kan maken. Jammer maar maakt eigenlijk niet zoveel meer uit omdat ik heb besloten dat m'n Wizard nog wel een jaartje mee kan. Het verschil in abonnementskosten tussen gewoon en sim-only is in ieder geval dusdanig groot dat ik een nieuw toestel nog niet aan mezelf verkocht krijg.

Nu dan een redelijk off-topic verhaal. Omdat T-Mobile's PIT gelukkig niet meer uniek is, bedacht ik om over te stappen naar Telfort. Vergeleken met PIT is de internetbundel momenteel 3 euro goedkoper, standaard al 2 keer zo snel (128 kbps; niet dat ik daar met m'n Wizard veel aan heb maar misschien wel op termijn) en eveneens onbeperkt (FUP). De dekking is dankzij het KPN-netwerk boven dit alles onovertroffen. Overstappen of huidige abonnement opzeggen gaat echter nog niet zo snel:
10.2 De Klant kan de Overeenkomst tegen en na het verstrijken van de minimale contractperiode schriftelijk opzeggen via T-Mobile Klantenservice (Postbus 16272, 2500 BG Den Haag) onder vermelding van zijn/haar naam, adres, postcode, woonplaats, mobieletelefoonnummer en de gewenste datum van opzegging, dit met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden. Deze termijn vangt aan op de laatste dag van de factuurperiode waarin de opzegging door T-Mobile wordt ontvangen. Indien de Klant een onderdeel van de Overeenkomst opzegt zonder de Overeenkomst in haar geheel op te zeggen, geldt de opzegtermijn als bedoeld in dit artikel ook ten aanzien van dit onderdeel.
Mijn contract loopt af op 17 februari. Omdat de huidige factuurperiode morgen reeds afloopt, heb ik dus in de praktijk een opzegtermijn van VIER maanden! Natuurlijk heb ik wel een beetje zitten snurken maar het komt er helaas op neer dat ik [1] bij een overstap drie maanden het volle pond voor m'n abonnement moet gaan betalen (de sim-only korting krijg ik immers maar 12 maanden) of [2] bij een T-Mobile sim-only verlenging niet deze hogere kosten betaal (want geen opzegtermijn) maar wel het komende jaar, vergeleken met Telfort, aan hogere abonnementskosten vastzit en van een slechter denkend netwerk gebruik moet maken.

Behalve deze extra lange opzegtermijn viel me recent pas op dat het beltarief buiten de bundel belachelijk hoog is geworden (25 cpm). Ik schrijf "geworden" want enkele jaren geleden waren de tarieven binnen en buiten de bundel hetzelfde. Daarnaast is de procedure voor nummerbehoud een stuk omslachtiger en riskanter geworden (achteraf zelf regelen ipv vooraf aangeven op contract). Hebben de toezichthouders bij de OPTA soms zitten slapen?? De voorwaarden zijn voor de consument enorm verslechterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 16:38
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:48:
Mijn contract loopt af op 17 februari. Omdat de huidige factuurperiode morgen reeds afloopt, heb ik dus in de praktijk een opzegtermijn van VIER maanden! Natuurlijk heb ik wel een beetje zitten snurken maar het komt er helaas op neer dat ik [1] bij een overstap drie maanden het volle pond voor m'n abonnement moet gaan betalen (de sim-only korting krijg ik immers maar 12 maanden) of [2] bij een T-Mobile sim-only verlenging niet deze hogere kosten betaal (want geen opzegtermijn) maar wel het komende jaar, vergeleken met Telfort, aan hogere abonnementskosten vastzit en van een slechter denkend netwerk gebruik moet maken.

Behalve deze extra lange opzegtermijn viel me recent pas op dat het beltarief buiten de bundel belachelijk hoog is geworden (25 cpm). Ik schrijf "geworden" want enkele jaren geleden waren de tarieven binnen en buiten de bundel hetzelfde. Daarnaast is de procedure voor nummerbehoud een stuk omslachtiger en riskanter geworden (achteraf zelf regelen ipv vooraf aangeven op contract). Hebben de toezichthouders bij de OPTA soms zitten slapen?? De voorwaarden zijn voor de consument enorm verslechterd.
Ik heb ervaren in het verleden dat je bij T-Mobile ook gewoon netjes telefonisch op kan zeggen, als je dat doet ben je dus nog gewoon op tijd en heb je maar drie maanden opzegtermijn :) Bel ze gewoon even op, zou ik zeggen.

De voorwaarden vind ik zelf wel meevallen, bij flex zijn de tarieven binnen/buiten bundel hetzelfde of lager, verder is het voor de andere bundels echt al jaren niet meer zo dacht ik. En als je zelf je belgedrag een beetje in de gaten houdt hoef je je daar niet eens druk om te maken.

OT:
Ik ben opzich altijd wel blij geweest met PIT+ maar ik baal er nu wel van dat de snelheid nog steeds niet hoger is. Betaal nu 10 euro meer voor een snelheid die nauwelijks hoger ligt. Maar goed, komt vanzelf wel weer. :)
Ik heb trouwens begrepen dat voor elke PIT-gebruiker de snelheid al is omgezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leekah schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:23:
Ik heb ervaren in het verleden dat je bij T-Mobile ook gewoon netjes telefonisch op kan zeggen, als je dat doet ben je dus nog gewoon op tijd en heb je maar drie maanden opzegtermijn :) Bel ze gewoon even op, zou ik zeggen.
Maar dan raak ik m'n telefoonnummer kwijt en dat zou zacht gezegd heel jammer zijn na pakweg 5 jaar. En drie maanden opzegtermijn waarvan twee voor een vol tarief is nog steeds zonde van het geld.
De voorwaarden vind ik zelf wel meevallen, bij flex zijn de tarieven binnen/buiten bundel hetzelfde of lager, verder is het voor de andere bundels echt al jaren niet meer zo dacht ik. En als je zelf je belgedrag een beetje in de gaten houdt hoef je je daar niet eens druk om te maken.
Maar flex is vergeleken met relax wel een stuk duurder. Bovendien kun je bij flex niet buiten de/een bundel komen want dat is inherent aan het systeem. Heb flex overwogen maar na een beetje rekenen kwam ik tot de conclusie dat het heel wat goedkoper is om mijn belgedrag goed in te schatten en bij relax te blijven. Mijn vorige reactie beschrijft feiten waar ik mijn eigen persoonlijke conclusie aan verbindt en die is in het kort dat (in dit geval) T-Mobile zich goed heeft ingedekt tegen vertrekkende klanten. Overigens weet ik vrij zeker dat minuten buiten de bundel nog niet zo lang geleden hetzelfde kostten als minuten binnen de bundel. Misschien is dat bij T-Mobile al wat langer geleden maar bij Telfort slechts ongeveer een jaar (gezien de voorwaarden van mijn contract tot en met het eerste kwartaal vorig jaar).
Klinkt goed. Het is nu nog wachten op een officiële mededeling van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij nog steeds niet, ben door T-Mobile teruggebeld dat het nog tot einde deze week kon duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 01:36:
Maar dan raak ik m'n telefoonnummer kwijt en dat zou zacht gezegd heel jammer zijn na pakweg 5 jaar. En drie maanden opzegtermijn waarvan twee voor een vol tarief is nog steeds zonde van het geld.
Je kan natuurlijk altijd nog nummerbehoud aanvragen of 'm omzetten naar prepaid. Maar kan me voorstellen dat het vervelend is dat je twee maanden een vol tarief hebt (wat je natuurlijk wel zelf in de gaten dient te houden ;))
Maar flex is vergeleken met relax wel een stuk duurder. Bovendien kun je bij flex niet buiten de/een bundel komen want dat is inherent aan het systeem. Heb flex overwogen maar na een beetje rekenen kwam ik tot de conclusie dat het heel wat goedkoper is om mijn belgedrag goed in te schatten en bij relax te blijven. Mijn vorige reactie beschrijft feiten waar ik mijn eigen persoonlijke conclusie aan verbindt en die is in het kort dat (in dit geval) T-Mobile zich goed heeft ingedekt tegen vertrekkende klanten. Overigens weet ik vrij zeker dat minuten buiten de bundel nog niet zo lang geleden hetzelfde kostten als minuten binnen de bundel. Misschien is dat bij T-Mobile al wat langer geleden maar bij Telfort slechts ongeveer een jaar (gezien de voorwaarden van mijn contract tot en met het eerste kwartaal vorig jaar).
Ja, het hangt een beetje van je belgedrag af natuurlijk. Voor mij is Flex een stuk voordeliger, ookal zijn de tarieven binnen de bundel wat hoger dan bij Relax. Wat Telfort betreft weet ik het niet, ik heb zelf nu sinds 4 jaar abonnementen en sindsdien ben ik altijd buiten de bundel duurder uitgeweest (eerst bij HI, later bij Vodafone en nu bij T-Mobile Flex voor het eerst niet). Dus opzich is het niet echt uniek ofzo. En wat het indekken betreft, als je vantevoren de voorwaarden leest kun je daar rekening mee houden. Ik wilde mijn hi-abonnement toen opzeggen en had daar ook geen rekening mee gehouden. Stom natuurlijk maar goed, eigen schuld. Bij mijn volgende provider (Vodafone) heb ik daar gewoon rekening mee gehouden.
Klinkt goed. Het is nu nog wachten op een officiële mededeling van T-Mobile.
Inderdaad. En dan hopelijk de melding daarbij dat PIT+ ook gelijk helemaal verhoogd gaat worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leekah schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:00:
Je kan natuurlijk altijd nog nummerbehoud aanvragen of 'm omzetten naar prepaid. Maar kan me voorstellen dat het vervelend is dat je twee maanden een vol tarief hebt (wat je natuurlijk wel zelf in de gaten dient te houden ;))
Dat ik beetje heb zitten suffen had ik al toegegeven. :P Omzetten naar prepaid schijnt niet te kunnen. Heb maar voor de meest zekere weg gekozen en een sim-only verlenging aangevraagd. 300 minuten + 100 sms'jes voor 12 euro is in ieder geval niet verkeerd. :D En natuurlijk weer PIT erbij.
Ja, het hangt een beetje van je belgedrag af natuurlijk. Voor mij is Flex een stuk voordeliger, ookal zijn de tarieven binnen de bundel wat hoger dan bij Relax.
Wát hoger? Net even flex en relax sim-only vergeleken, uitgaande van 300 minuten. Bij flex ben je dan 7,5 cent per minuut kwijt terwijl relax 4 cent per minuut kost (bundels kosten resp. €12 en €22,50). Overigens ga je ook bij flex meer betalen buiten die duurste bundel omdat je alleen 50% korting krijgt op de eerste 45 euro beltegoed (het daadwerkelijke tarief is 15 cent per minuut). In beide gevallen blijft het dus zaak om je belgedrag in de gaten te houden. Aangezien je dan met een te ruime relax-bundel nog steeds een stuk goedkoper uit bent en je zo eventuele uitwassen in belgedrag prima opvangt is de keuze natuurlijk snel gemaakt. En dan laat ik die maandelijks 100 gratis sms'jes bij relax nog buiten beschouwing.
Wat Telfort betreft weet ik het niet, ik heb zelf nu sinds 4 jaar abonnementen en sindsdien ben ik altijd buiten de bundel duurder uitgeweest (eerst bij HI, later bij Vodafone en nu bij T-Mobile Flex voor het eerst niet). Dus opzich is het niet echt uniek ofzo. En wat het indekken betreft, als je vantevoren de voorwaarden leest kun je daar rekening mee houden. Ik wilde mijn hi-abonnement toen opzeggen en had daar ook geen rekening mee gehouden. Stom natuurlijk maar goed, eigen schuld. Bij mijn volgende provider (Vodafone) heb ik daar gewoon rekening mee gehouden.
Mijn eerste abonnement was van Ben, wat later Telfort werd. Daar was het tarief binnen en buiten de bundel gelijk. Tussendoor een jaartje Dutchtone gehad (het latere Orange) maar dat was een hele grote bundel voor weinig geld (sim only) dus kwam nooit buiten de bundel. Leuk was dat toen al alles uit de bundel ging: alle gesprekken (van en naar binnen- en buitenland) en alle sms'jes (meer was er nog niet :P). Later terug naar Telfort (wat een goed jaar O2 heette om het makkelijk te maken ;)) waar bellen buiten de bundel nog steeds hetzelfde kostte. Bel nu pas een jaar via T-Mobile en ineens is alles anders. Sta ik wel even van te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10 00:06
die eerste minuut volledig in rekening brengen bij T-mobile vanaf 2007 heeft het voor mij allemaal duurder en minder aantrekkelijk gemaakt, bel gemiddeld 230 min per maand met een belbundel van 300 min en hij is dan op .... Zodra je voicemail krijgt.. beng weg 1 minuut. Boven de bundel 0,22 ex btw per min en dat tikt aan :(

[ Voor 3% gewijzigd door danda op 17-01-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:06:
[...]

Dat ik beetje heb zitten suffen had ik al toegegeven. :P Omzetten naar prepaid schijnt niet te kunnen. Heb maar voor de meest zekere weg gekozen en een sim-only verlenging aangevraagd. 300 minuten + 100 sms'jes voor 12 euro is in ieder geval niet verkeerd. :D En natuurlijk weer PIT erbij.
Raar dat dat niet mogelijk is. Dat is zeker niet verkeerd nee :) Goed bekeken.
Wát hoger? Net even flex en relax sim-only vergeleken, uitgaande van 300 minuten. Bij flex ben je dan 7,5 cent per minuut kwijt terwijl relax 4 cent per minuut kost (bundels kosten resp. €12 en €22,50). Overigens ga je ook bij flex meer betalen buiten die duurste bundel omdat je alleen 50% korting krijgt op de eerste 45 euro beltegoed (het daadwerkelijke tarief is 15 cent per minuut). In beide gevallen blijft het dus zaak om je belgedrag in de gaten te houden. Aangezien je dan met een te ruime relax-bundel nog steeds een stuk goedkoper uit bent en je zo eventuele uitwassen in belgedrag prima opvangt is de keuze natuurlijk snel gemaakt. En dan laat ik die maandelijks 100 gratis sms'jes bij relax nog buiten beschouwing.
Ik heb nog de oude flex (geen sim-only) en bel zo onregelmatig dat het voor mij echt goedkoper is (zeg maar de ene maand 10 euro, de andere maand 75 euro). De nieuwe flex is voor mij ook niet voordeliger meer vrees ik :( Dat is echt een rotverandering. Vooral de oude flex sim only en de huidige, blegh.
Mijn eerste abonnement was van Ben, wat later Telfort werd. Daar was het tarief binnen en buiten de bundel gelijk. Tussendoor een jaartje Dutchtone gehad (het latere Orange) maar dat was een hele grote bundel voor weinig geld (sim only) dus kwam nooit buiten de bundel. Leuk was dat toen al alles uit de bundel ging: alle gesprekken (van en naar binnen- en buitenland) en alle sms'jes (meer was er nog niet :P). Later terug naar Telfort (wat een goed jaar O2 heette om het makkelijk te maken ;)) waar bellen buiten de bundel nog steeds hetzelfde kostte. Bel nu pas een jaar via T-Mobile en ineens is alles anders. Sta ik wel even van te kijken.
Ja, kan ik me voorstellen. Er is natuurlijk ook ontzettend veel veranderd en T-Mobile is zeker niet de goedkoopste provider (naar mijn mening). Maar ben verder wel heel tevreden met ze en dat is ook wel belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@danda: klopt van die minuut. Dat i.c.m. hogere kosten buiten de bundel heeft me al een paar keer op onverwacht hoge kosten gejaagd. Weet nog dat de providers met grote 'trots' betalen per seconde introduceerden. Heel stiekem hebben ze dat dus mooi weer deels teruggedraaid.

@Leekah: Ben behalve de tarieven en voorwaarden verder ook best tevreden over T-Mobile. Zou nog steeds liever terug gaan naar Telfort (voorheen vanwege EDGE, nu vanwege het KPN-netwerk) maar dat gaat dus nog een jaartje duren. Volgende keer stap ik wél op tijd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Laatst online: 26-10 14:05

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:42:
@Leekah: Ben behalve de tarieven en voorwaarden verder ook best tevreden over T-Mobile. Zou nog steeds liever terug gaan naar Telfort (voorheen vanwege EDGE, nu vanwege het KPN-netwerk) maar dat gaat dus nog een jaartje duren. Volgende keer stap ik wél op tijd over.
Wat betreft die dekking en kwaliteit van het KPN netwerk: Maak je geen zorgen. Ik ben in juli overgegaan van Telfort (op KPN net) naar T-Mobile vanwege de problemen met GPRS die al vanaf het begin van de overgang duurden. Ben erg blij met die keuze (Flex 40 zakelijk: 5 cent p.m., SMS 5 cent., MMS 10 cent. in en buiten de bundel) en dan vooral wat ik nu nog telkens ervaar met Telfort gebruikers: Je belt een minuut of 10 met iemand, het begint te haperen, wordt stil en even later "De verbinding is vanwege radiotechnische redenen verbroken" Terwijl de Telfort gebruiker stil staat in een goed dekkend gebied. Die wordt dus gewoon het netwerk uitgegooid. Ik heb dat met meerdere, maar alleen Telfort gebruikers. Ook laat de gesprekskwaliteit nog wel eens te wensen over.

De dekking van T-Mobile ervaar ik niet als merkbaar minder als KPN, wel is de UMTS dekking nogal gatenkazerig bij T-Mobile. Wat wel hinderlijk is, is dat de handover tussen UMTS en GSM nog wel eens wil falen. Als je dat niet weet kan dat erg vervelend zijn, want het maakt je onbereikbaar totdat je weer uitbelt. Tegenwoordig heb ik m'n toestel GSM only staan, en schakel UMTS/HSDPA alleen in als ik m'n K850 als modem gebruik, scheelt nog standbytijd ook :)

Het lijkt er trouwens op dat er een correctie op de aangegeven snelheid wordt toegepast. Als ik op rustige momenten een download of speedtest.net test doe, zit ik stabiel op 240-248kbit download, 27-29kbit upload (met PIT+) Vorige week is me door een medewerker meegedeeld dat m'n profiel nog op 192/32 staat (er was nog niets definitief over PIT+ verhoging, behalve dat ie er kwam) , dus er zit wat extra in. Niet dat het erg is, maar ervaren meer mensen dat?

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:42

tijmeng

Panasonic 7J

ik haal dezelfde speeds met mijn PIT+.. ook nog op oude snelheid volgens mn profiel.

Ben benieuwd wat het gaat worden. Zeker nu vodafone hard stunt met haar bundels. Dan heb je weliswaar 250mb datalimiet maar wel volle snelheid. Het zou me weinig verbazen als PIT+ binnenkort 384/64 wordt en dat HSDPA ook aangezet wordt.Waarschijnlijk tegelijk met de samenvoeging met het Orange netwerk, aangezien zij al wel HSDPA hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van T-Mobile is de PIT snelheid nog steeds niet veranderd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-10 19:34
tijmeng schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:57:
ik haal dezelfde speeds met mijn PIT+.. ook nog op oude snelheid volgens mn profiel.

Ben benieuwd wat het gaat worden. Zeker nu vodafone hard stunt met haar bundels. Dan heb je weliswaar 250mb datalimiet maar wel volle snelheid. Het zou me weinig verbazen als PIT+ binnenkort 384/64 wordt en dat HSDPA ook aangezet wordt.Waarschijnlijk tegelijk met de samenvoeging met het Orange netwerk, aangezien zij al wel HSDPA hebben
ik kom van orange en ga 24 feb. naar t-mobile. maar heb nog nooit 3.5 g in mijn display zien staan, voor zover ik weet ondersteund orange ook echt geen HSDPA. wel volle umts speeds overigens wat erg fijn is, alleen die gare proxy of het 25MB limiets heeft me over doen stappen. krijg nu PIT maar als de snelheids verhoging van PIT+ er officieel door is, en voldoende is in mijn ogen ben ik geneigd PIT+ erbij te nemen, upgraden kon namelijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Maestro:
Ten tijde van de omschakeling van het Telfort- naar het KPN-netwerk heb ik ook problemen ondervonden. Kon zelfs een periode van enkele dagen thuis niet bellen (elders weer wel). Dat was voor mij de stimulans om op dat moment over te stappen naar T-Mobile. Door de problemen heeft Telfort m'n nummer toen namelijk vervroegd vrijgegeven voor nummerbehoud. Maar wist niet dat er nog steeds problemen met Telfort zijn. Mijn beide ouders bijv bellen via Telfort en van hen hoor ik de problemen die jij beschrijft nooit.
Rond de jaarwisseling kon ik niet meer bellen en sms'jes kwamen met uren vertraging pas ver in de volgende ochtend aan (in beide richtingen). Een enkel geval had zelfs een etmaal vertraging, overigens met een grappig misverstand als gevolg. Vrienden en kennissen bij andere netwerken hoorde ik helemaal niet over dergelijke problemen. Voor de rest is T-Mobile best oké, alleen in de trein valt de verbinding wel eens weg. In de Randstad overigens, waar je dat toch als laatste verwacht. UMTS is voor mij nog niet relevant dus die zorgen zijn voorlopig de mijne niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 26-10 19:02
Maestro schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:06:
[...]

Het lijkt er trouwens op dat er een correctie op de aangegeven snelheid wordt toegepast. Als ik op rustige momenten een download of speedtest.net test doe, zit ik stabiel op 240-248kbit download, 27-29kbit upload (met PIT+) Vorige week is me door een medewerker meegedeeld dat m'n profiel nog op 192/32 staat (er was nog niets definitief over PIT+ verhoging, behalve dat ie er kwam) , dus er zit wat extra in. Niet dat het erg is, maar ervaren meer mensen dat?
Ik zit met PIT+ ook nog steeds rond 240kb, waarschijnlijk dus ook nog niet over gezet.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah

Sinds wanneer heeft T-Mobile nog geen HSDPA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
. Het zou me weinig verbazen als PIT+ binnenkort 384/64 wordt en dat HSDPA ook aangezet wordt.
Ik heb gisteren PIT+ bij me abonnement afgesloten.

In de T-Mobile shop hadden ze gisteren bericht gekregen dat PIT+ vanaf 4 Februari 384Kb word.

Ik heb gisteren mijn snelheden nog niet echt kunnen testen , maar liep wel lekker vlotjes

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 12:17

HellBeast

Oh My GoT!

degroot schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:28:
[...]

In de T-Mobile shop hadden ze gisteren bericht gekregen dat PIT+ vanaf 4 Februari 384Kb word.
Dat zou echt beter zijn!

*kruist zijn vingers*

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
Leekah schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:07:
[...]

Sinds wanneer heeft T-Mobile nog geen HSDPA?
Hebben ze wel, maar krijg je geen toegang voor met PIT en PIT+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
ronaldlokers schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:40:
[...]

Hebben ze wel, maar krijg je geen toegang voor met PIT en PIT+.
Nee klopt, ik heb begrepen dat je alleen HSDPA kan gebruiken momenteel op het moment dat je daadwerkelijk de HSDPA-snelheid kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 20:05
Nou de nieuwe PIT snelheden zijn officieel:

PIT128 Kbit/s
PIT+384 Kbit/s

Bron: http://www.t-mobile.nl/co...em=2008/januari-17-08.xml

Alleen over de upload wordt met geen woord gerept, ik hoop dat PIT+ naar 64 Kbit/s gaat, dan ben ik gelukkig en is VOIP'en volgens mij zonder belemmeringen mogelijk! (2 weken geleden PIT+ voor 2 jaar genomen voor € 14,95 p/m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-10 15:30
SkyFlyer schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:42:
Alleen over de upload wordt met geen woord gerept, ik hoop dat PIT+ naar 64 Kbit/s gaat, dan ben ik gelukkig en is VOIP'en volgens mij zonder belemmeringen mogelijk!
Nope:
robert-630 in "Het algemene "Data Abonnement Discussie"..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 29-09 19:02
Leekah schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:46:
[...]

Nee klopt, ik heb begrepen dat je alleen HSDPA kan gebruiken momenteel op het moment dat je daadwerkelijk de HSDPA-snelheid kan halen.
Ik begrijp je niet helemaal, maar in de paar maandjes dat ik Telfort Mobiel Breedband heb gebruikt (gecapped op 384kbit) en dat was gewoon via HSDPA hoor. :/

Het word wel eens tijd dat T-mobile PIT'ers op HSDPA zetten. UMTS is onderhand een beetje achterhaald imo .... met latencies rond een halve seconde |:( .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
SirNobax schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:02:
[...]

Ik begrijp je niet helemaal, maar in de paar maandjes dat ik Telfort Mobiel Breedband heb gebruikt (gecapped op 384kbit) en dat was gewoon via HSDPA hoor. :/

Het word wel eens tijd dat T-mobile PIT'ers op HSDPA zetten. UMTS is onderhand een beetje achterhaald imo .... met latencies rond een halve seconde |:( .
Ik heb het dan ook niet over de Telfortabonnementen. Ik heb contact gehad met T-Mobile en die gaven dit aan mij aan. Reden waarom weet ik uiteraard ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
Leekah schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:46:
[...]

Dan heb of jij het verkeerd begrepen, of ze hebben het jou verkeerd verteld. :P

T-mobile heeft wel HSDPA, ook als je geen HSDPA snelheid haalt... Maar bij de PIT abonnementen krijg je er gewoon geen toegang toe. Ze zeggen dat als je HSDPA wilt je maar het duurdere internet abonnement moet nemen.

Het heeft dus niks met techniek of snelheid te maken, ze geven je gewoon geen toegang tot HSDPA met PIT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
ronaldlokers schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:52:
[...]

Dan heb of jij het verkeerd begrepen, of ze hebben het jou verkeerd verteld. :P

T-mobile heeft wel HSDPA, ook als je geen HSDPA snelheid haalt... Maar bij de PIT abonnementen krijg je er gewoon geen toegang toe. Ze zeggen dat als je HSDPA wilt je maar het duurdere internet abonnement moet nemen.

Het heeft dus niks met techniek of snelheid te maken, ze geven je gewoon geen toegang tot HSDPA met PIT :)
Ik heb het niet verkeerd begrepen ;)
Ik vond het ook vreemd maar er werd aangegeven dat dat uit de testresultaten was gekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Laatst online: 26-10 14:05

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

ronaldlokers schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:52:
[...]

Dat is toch vreemd. Voor zover ik weet, gaat HSPA veel efficienter om met het beschikbare frequentiespectrum. Dat zou dan toch ook voor een beter, efficienter netwerk moeten zorgen? Of zou er nog zoveel overcapaciteit zijn momenteel dat het niet uitmaakt of een handset UMTS, danwel HSDPA gebruikt? En het dus puur een marketingtrucje is om de PIT en PIT plussers maar op UMTS te laten en daarmee een groter onderscheid tussen PIT en Internet Totaal te creeeren.

Overigens: Even uitgaande van optimale omstandigheden na de base station, wat zouden minimale pingtijden op UMTS kunnen zijn? Is minder dan 200ms haalbaar?

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Maestro schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:06:
[...]

wat zouden minimale pingtijden op UMTS kunnen zijn? Is minder dan 200ms haalbaar?
Ongeveer een halve seconde (500ms) is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie al gewerkt met wmwifirouter, ik vind het echt een super progje. Het maakt van je mobiel een acses point waardoor je vrij simpel je internet kan delen met anderen. Wij hebben pas met 4 laptops zitten surfen op mijn PIT. De snelheid viel me niets tegen.

Link: Http://www.pocketinfo.nl/...-voor-windows-mobile.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:31:
Hebben jullie al gewerkt met wmwifirouter, ik vind het echt een super progje. Het maakt van je mobiel een acses point waardoor je vrij simpel je internet kan delen met anderen. Wij hebben pas met 4 laptops zitten surfen op mijn PIT. De snelheid viel me niets tegen.

Werkt echt ideaal, ik heb het op school al gebruikt met een groepje omdat het internet op school nogal vaak plat ligt.

Het is ook echt ideaal dat je geen aparte software op je pc nodig hebt om hiervan gebruik te maken. Gewoon verbinding maken met het draadloze netwerk en je kan internetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:31:

Heb je met 4 laptops tegelijkertijd kunnen internetten? Vreemd, want de handleiding zegt dat je een Ad-Hoc verbinding moet maken en dat is een computer-to-computer network en die kan maximaal maar 1 verbinding tegelijkertijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

PIT rulez, afgelopen weekend een LANparty gehad zonder internetverbinding, helaas had 1 spel toch inet nodig om een LAN spel te starten.
Met mijn PC als host aan een Nokia E61i mooi de hele avond kunnen spelen dankzij de perfecte verbinding via UMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-10 12:43

netblade

Sunrise

HellBeast schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:53:
[...]

Heb je met 4 laptops tegelijkertijd kunnen internetten? Vreemd, want de handleiding zegt dat je een Ad-Hoc verbinding moet maken en dat is een computer-to-computer network en die kan maximaal maar 1 verbinding tegelijkertijd aan.
Hmm geen probleem hoor, het werkt met meerdere pc's, zolang deze maar diezelfde naam hebben als de ad-hok 'host'.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-10 17:38
Ik heb zelf een PIT abbo sinds een maand of 8...een vriend van mij sinds een maand of 4 ook PIT met N95 en connect toch echt met 3,5G (logo staat ook in z'n scherm linksbovenin)...als ik de snelheid bij hem zie heb ik het gevoel alsof zijn latency een stuk lager ligt en het geheel veel beter loopt met browsen..ik connect alleen met UMTS (heb geen hsdpa phone)

[ Voor 7% gewijzigd door basix op 21-01-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

netblade schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:42:
[...]
Hmm geen probleem hoor, het werkt met meerdere pc's, zolang deze maar diezelfde naam hebben als de ad-hok 'host'.
Okee, ik zal eens testen in ieder geval. wel een goeie tip van je hoor!
basix schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:14:
Ik heb zelf een PIT abbo sinds een maand of 8...een vriend van mij sinds een maand of 4 ook PIT met N95 en connect toch echt met 3,5G (logo staat ook in z'n scherm linksbovenin)...als ik de snelheid bij hem zie heb ik het gevoel alsof zijn latency een stuk lager ligt en het geheel veel beter loopt met browsen..ik connect alleen met UMTS (heb geen hsdpa phone)
T-mobile had bij mij een fout gemaakt en ze hadden per ongeluk mijn PIT+ afgevoerd. Wanneer ik toen een connectie maakte, kreeg ik inderdaad een H in mijn beeld te zien. (en een dikke rekening van 125 Euro). Na de correctie kan ik alleen nog maar 3G ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-10 10:16

Vern

technoob

basix schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:14:
Precies. Je bedoelt deze:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~soent024/3-punt-5.jpg

Vandaag draadloos (bt-N95) aan mijn laptop gehangen. Niet verkeerd, alleszins acceptabele snelheid om onderweg te internetten. Hopen dat dat zo blijft.

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-10 17:38
Vern schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:32:
[...]

Precies. Je bedoelt deze:

[afbeelding]

Vandaag draadloos (bt-N95) aan mijn laptop gehangen. Niet verkeerd, alleszins acceptabele snelheid om onderweg te internetten. Hopen dat dat zo blijft.
Juist, die ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:32
hier ook enkel 3g op een tytn2 @ pit+

[ Voor 10% gewijzigd door Bert2000 op 22-01-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 14:56

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nu lees ik hier vanalles in dit topic over PIT, PIT+ etc. etc..

Hoe kom ik erachter welk abonnement ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Yzord schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:41:
Nu lees ik hier vanalles in dit topic over PIT, PIT+ etc. etc..

Hoe kom ik erachter welk abonnement ik heb?
Kom op zeg, bel even met T-mobile. Is nog gratis ook ...

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
pven schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:47:
[...]

Of kijk op je factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word een beetje moe van T-Mobile. Snelheidsverhoging is er bij mij nog steeds niet door. Meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice, maar word vh kastje naar de muur gestuurd en niemand kan me fatsoenlijk helpen.

Weet niet of Patrick Rutten hier nog in stilte meeleest en iets voor me kan betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:42:
Ik word een beetje moe van T-Mobile. Snelheidsverhoging is er bij mij nog steeds niet door. Meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice, maar word vh kastje naar de muur gestuurd en niemand kan me fatsoenlijk helpen.
Stel ze in gebreke. Geef een redelijk termijn op waarin je verwacht dat het probleem is opgelost, zeg twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-10 19:34
maar de snelheids verhoging is toch vanaf 4 februari pas offcieel ofzo? zou iig tot dan wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

pven schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:47:
[...]

Vertel me aub even wat ik fout doe zeg...de een belt t-mobile, de ander discusseert erover op een forum. Om nou meteen zo te reageren...pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:56

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Offtopic: En de ander leest eerst even een paar pagina's voordat ze vragen gaan stellen

[ Voor 13% gewijzigd door Lolhozer op 23-01-2008 08:36 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ik heb ook nooit meer 3.5G in mijn scherm staan... Any1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Yzord schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:34:
[...]

Vertel me aub even wat ik fout doe zeg...de een belt t-mobile, de ander discusseert erover op een forum. Om nou meteen zo te reageren...pfff
Wat is er nu mis met die reactie, hoe moeten wij jou nu vertellen wat voor abbo je hebt?? :?
Je vraagt hoe kom ik er achter, nou simpel door even te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-10 17:05
FaNtJuH schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:19:
Ik heb ook nooit meer 3.5G in mijn scherm staan... Any1?
Wat voor toestel?
Lees is je toestel wel hspda enabled?

geen 3g is standaard gsm toetsel
3g is umts enabled toestel
3.5g is hspda enabled toestel

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
nsa1984 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:30:
[...]

Wat voor toestel?
Lees is je toestel wel hspda enabled?

geen 3g is standaard gsm toetsel
3g is umts enabled toestel
3.5g is hspda enabled toestel
N95 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

mlevd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:26:
[...]

Wat is er nu mis met die reactie, hoe moeten wij jou nu vertellen wat voor abbo je hebt?? :?
Je vraagt hoe kom ik er achter, nou simpel door even te bellen.
Nou, misschien zijn er bepaalde kenmerken waar je dat aan kan herkennen. Hoe weet ik in welke Peugeot 306 jij rijdt, maar kan je wel vertellen dat er vaak achterop de auto een type herkenning zit....zoiets misschien?

Tuurlijk kon ik even bellen, maar ik was nu eenmaal dit topic aan het lezen, sorry hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
Yzord schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:41:
[...]

Nou, misschien zijn er bepaalde kenmerken waar je dat aan kan herkennen. Hoe weet ik in welke Peugeot 306 jij rijdt, maar kan je wel vertellen dat er vaak achterop de auto een type herkenning zit....zoiets misschien?

Tuurlijk kon ik even bellen, maar ik was nu eenmaal dit topic aan het lezen, sorry hoor.
Aan de snelheid bijvoorbeeld, die op diverse plaatsen staan zowel in dit topic als op de website van T-Mobile. Daarnaast kan je gewoon even op je factuur kijken, op je contract, bellen of op de website kijken.
Beetje zelfonderzoek mag best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Naar aanleiding van die snelheid plaatste ik dus mijn vraag...ik heb een 3G verbinding maar kom bijv. op laptop niet boven de 4kilobyte uit. Dus dan begint zoiets te malen als je het topic leest en rijst er een vraag op.....ja, sorry als ik die dan neergeplempt heb. Is niet de bedoeling om jullie van streek te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 26-10 19:02
Yzord schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:58:
Naar aanleiding van die snelheid plaatste ik dus mijn vraag...ik heb een 3G verbinding maar kom bijv. op laptop niet boven de 4kilobyte uit. Dus dan begint zoiets te malen als je het topic leest en rijst er een vraag op.....ja, sorry als ik die dan neergeplempt heb. Is niet de bedoeling om jullie van streek te maken.
Het is hier op tweakers de bedoeling dat je eerst zelf gaat zoeken en niet om elke vraag die in je opkomt op het forum te zetten. Lees anders de policy (nog) eens door.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik ken de policy als mijn broekzak...

Stel eens even een vraag aan jezelf...je hebt zeker nooit een vraag gesteld die al ergens gesteld was zeker?

Maar kunnen we back ontopic? Want jullie wijzen me graga op de policy, maar je eraan houden staat er zeker niet in ;)

Ik heb mijn fout erkent, klaar ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:24
De UMTS dekking valt mij nogal tegen. GPRS heb ik overal wel (Nokia N73) en haal ik met gewoon PIT zo'n 43Kb/s met een latency van 1000-1200.

Als ik de coverage map bekijk dan geeft deze op de postcodes 5591JK en 6445CP (waar er door mij gebruik wordt gemaakt van PIT) dat er HSDPA dekking respectievelijk buiten en binnenshuis is.

Zeker bij die laatste is het belangrijk omdat het een park is waar nog geen internet aansluiting is. Binnenshuis is daar echter geen UMTS signaal te krijgen (buiten nog niet getest tbh) en de kaart geeft voor dat hele gebied volle HSDPA dekking binnenshuis. Op de eerste postcode trouwens zowel binnen als buiten niet of nauwelijks.

Ik hoop wel dat er hier nog verandering in gaat komen, zonde van de snelheidsverhoging anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
The Realone schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:28:
De UMTS dekking valt mij nogal tegen. GPRS heb ik overal wel (Nokia N73) en haal ik met gewoon PIT zo'n 43Kb/s met een latency van 1000-1200.

Als ik de coverage map bekijk dan geeft deze op de postcodes 5591JK en 6445CP (waar er door mij gebruik wordt gemaakt van PIT) dat er HSDPA dekking respectievelijk buiten en binnenshuis is.

Zeker bij die laatste is het belangrijk omdat het een park is waar nog geen internet aansluiting is. Binnenshuis is daar echter geen UMTS signaal te krijgen (buiten nog niet getest tbh) en de kaart geeft voor dat hele gebied volle HSDPA dekking binnenshuis. Op de eerste postcode trouwens zowel binnen als buiten niet of nauwelijks.

Ik hoop wel dat er hier nog verandering in gaat komen, zonde van de snelheidsverhoging anders.
Op mijn trajecten en postcodes is gelukkig wel een goede UMTS-dekking.

Maar als er op de dekkingskaart wordt aangegeven dat je die dekking hebt lijkt me dat het gewoon zou moeten werken. Toevallig al je sim in een andere telefoon geprobeerd in die omgeving?

Anders bel je even met ze, misschien dat zij weten of het in de toekomst beter gaat worden daar (nabije toekomst ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ik heb eigenlijk altijd wel 3G, thuis, op school, op kantoor. Behalve in het oosten in zo'n gat bij Hengelo (ov) :P Maarja, wat wil je :P

Vind het wel vreemd dat ik hier HSDPA dekking zou moeten hebben, maar er komt dus geen 3.5G in m'n N95-beeld staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
is al gezegd; HSDPA staat niet aan voor PIT (niet zeker of PIT+ het wel heeft, dacht van niet). Dit is voorbehouden voor de duurdere abbo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Laatst online: 04-09-2023
FaNtJuH schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:08:
Ik heb eigenlijk altijd wel 3G, thuis, op school, op kantoor. Behalve in het oosten in zo'n gat bij Hengelo (ov) :P Maarja, wat wil je :P

Vind het wel vreemd dat ik hier HSDPA dekking zou moeten hebben, maar er komt dus geen 3.5G in m'n N95-beeld staan...
lolbroek, Hengelo ov, heeft al veel langer 3G dan bijvoorbeeld Apeldoorn of andere grote plaatsen. Hengelo ov is een van de plaatsen waar naast de Randstad veel pilots starten.
Ik heb iig al 2.5 jaar 3G (PIT) in Hengelo ov :)

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
wessel99 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:20:
is al gezegd; HSDPA staat niet aan voor PIT (niet zeker of PIT+ het wel heeft, dacht van niet). Dit is voorbehouden voor de duurdere abbo's.
Thanks voor het antwoord :)
KnoppenSpook schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:36:
[...]

lolbroek, Hengelo ov, heeft al veel langer 3G dan bijvoorbeeld Apeldoorn of andere grote plaatsen. Hengelo ov is een van de plaatsen waar naast de Randstad veel pilots starten.
Ik heb iig al 2.5 jaar 3G (PIT) in Hengelo ov :)
In een gat bij Hengelo :)

Hoe weet jij trouwens dat ik in Apeldoorn zit :P

[ Voor 24% gewijzigd door plofkip op 23-01-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wessel99 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:20:
Hoe verklaar je dan dat ik met PIT áltijd 3.5G in het scherm heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-10 08:28
Mja, ik heb nog vrij regelmatig geen 3G-bereik in toch niet al te kleine plaatsen. In Zutphen (toch een redelijke stad) in elk geval nul komma nul, verder is idd Twente ook een ramp (Nijverdal e.o.).

Gelukkig kan ik wel 'even (in) Apeldoorn bellen'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Laatst online: 17-09 19:32
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:50:
[...]

geluksvogel die verkeerd geconfigureerd is bij tmobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Mobile Experts
  • Laatst online: 18-03-2021

T-Mobile Experts

Bedrijfsaccount T-Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:42:

Weet niet of Patrick Rutten hier nog in stilte meeleest en iets voor me kan betekenen?
Hoi Bounzer,

Ik vind het vervelend om te horen dat jouw pit-snelheid nog niet is aangepast. Als je wilt kan ik voor je nakijken of ik het alsnog voor je kan wijzigen. Wanneer je dit graag wilt, kan je mij een e-mail sturen naar webcare@t-mobile.nl. Vergeet niet je mobieletelefoonnummer te vermelden.

@all

Patrick Rutten werkt sinds kort op een andere afdeling binnen T-Mobile. Samen met twee andere collega's hebben wij zijn taak op dit forum overgenomen.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

Nick Sneijder

T-Mobile Netherlands BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:50:
[...]

Waarschijnlijk heb je je abbo nog niet verlengd. Op dat moment werd bij mij pit gecapt en ook HSDPA uitgezet. Of een mazzeltje; wie zal het zeggen, heb wel raardere dingen qua administratie (en drama's!!) meegemaakt bij t-mobile.

Buiten dat ik redelijk tevreden ben over t-mobile lopen er volgens mij ook een aantal vakantiekrachten (of vreselijk incompetente) mensen rond. Niet vreemd ook na alle ellende die er naar buiten kwam dat hun nieuwe motto is om het klantvriendelijker te maken. Maandenlang internetrekeningen van honderden euro's gehad, met iedere maand weer de belofte dat het nu echt ging veranderen... en weer 350 euro afgeschreven... etc. En compensatie? ho maar, na 4 maanden een verrekening, maar wel 3 maanden in de shit gezeten als student.

Maargoed, nu al bijna een jaar zonder grote problemen.... afkloppen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WebCare schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:11:
[...]

Hoi Bounzer,

Ik vindt het vervelend om te horen dat jouw pit-snelheid nog niet is aangepast. Als je wilt kan ik voor je nakijken of ik het alsnog voor je kan wijzigen. Wanneer je dit graag wilt, kan je mij een e-mail sturen naar webcare@t-mobile.nl. Vergeet niet je mobieletelefoonnummer te vermelden.

@all

Patrick Rutten werkt sinds kort op een andere afdeling binnen T-Mobile. Samen met twee andere collega hebben wij zijn taak op dit forum overgenomen.

Met vriendelijke groet,

Nick Sneijder
Bedankt voor je snelle reactie, top. Ik heb je een mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:24
FaNtJuH schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:10:
Hoe weet jij trouwens dat ik in Apeldoorn zit :P
Fijn he, zo'n niets verhullend profiel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
The Realone schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:30:
[...]

Fijn he, zo'n niets verhullend profiel. ;)
Oh ja, wist niet dat er serieus mensen naar kijken :P

Sorry, No Flame Intended, maar hoe serieus moeten we "WebCare" nemen?! Het kan iedereen zijn die een grap wil uithalen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-10 19:57
FaNtJuH schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:02:
[...]

Sorry, No Flame Intended, maar hoe serieus moeten we "WebCare" nemen?! Het kan iedereen zijn die een grap wil uithalen... :/
Over profiel gesproken... kijk eens in het profiel (en dan voornamelijk het e-mailadres) van WebCare. Lijkt me dat dat dat overtuigend genoeg is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Mobile Experts
  • Laatst online: 18-03-2021

T-Mobile Experts

Bedrijfsaccount T-Mobile
[...]

@Fantjuh

De berichten die worden geplaatst vanuit Webcare, worden geplaatst door medewerkers van T-Mobile Klantenservice BV. Ook het e-mailadres is in beheer van T-Mobile Klantenservice.

Wij zorgen ervoor dat er snel meer informatie op ons profiel komt te staan. Excuses als er verwarring is ontstaan.

Nick Sneijder

[ Voor 12% gewijzigd door T-Mobile Experts op 23-01-2008 15:30 ]

T-Mobile Netherlands BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik lasop bellen.com dat t-mobile hun snelheid hebben verdubbelt voor PIT, maar bij de helpdesk en op de website weten ze nergens wat vanaf. Is dit waar? En moet ik dan dat smsje sturen naar 888?

Even voor de duidelijkheid, ik heb dit topic doorzocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
edit: (geen berichten plaatsen, als je half slapend achter de computer zit)

@yzord

http://www.t-mobile.nl/co...em=2008/januari-17-08.xml

(staat gewoon in het genoemde topic)

[ Voor 66% gewijzigd door SkyFlyer op 24-01-2008 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Yzord schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:25:
Ik lasop bellen.com dat t-mobile hun snelheid hebben verdubbelt voor PIT, maar bij de helpdesk en op de website weten ze nergens wat vanaf. Is dit waar? En moet ik dan dat smsje sturen naar 888?

Even voor de duidelijkheid, ik heb dit topic doorzocht ;)

Zoek eens op 'verhogen'. En het heeft zelfs op de frontpage gestaan destijds :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Laatst online: 04-09-2023
[...]

Grappig, het was puur hypothetis. Ik had niet in je profiel gekeken :).

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Fuzzillogic schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:33:
[...]

Zoek eens op 'verhogen'. En het heeft zelfs op de frontpage gestaan destijds :/
Klopt, heb het op het frontpage ook gelezen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/225712335.png

Dat is wat ik haal met mijn normale PIT. Volgens mij klopt dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen zit ik nu met mijn Internet totaal plus hier in Amsterdam gewoon lekker op 3.6mbps te surfen en downloaden hier.
Mij hoor je niet klagen. :*)
Er komt trouwens wel een soort van limiet bij de lagere abo's kwa snelheid, geloof bij pit + na1 gig terug naar lagere snelheid en bij de gewone Pit na 250 mb.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
bronnen?

Lijkt me nl. bijna onmogelijk, aangezien dat voor T-mobile (ook internationaal) uniek zou zijn. T-mobile doet niet aan data limieten. Nog afgezien dat ze in problemen zouden komen, aangezien ze dan geen concurrerend product meer hebben en veel mensen bewust voor een lagere snelheid, maar ongelimiteerd hebben gekozen. Om een idee te geven hoe ongelimiteerd T-mobile haar beleid is; In Engeland is het expliciet toegestaan om te VOIP'en over je data plan. (In Nederland ook, maar daar is het niet verboden, in Engeland communiceert T-mobile zelf expliciet dat het mag (in persberichten e.d.)

De enige die ik over data limieten heb gehoord, zijn vodafone "fanboys", dezelfde typen die zeggen dat vodafone geen data limiet heeft maar een FUP... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
SkyFlyer schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:17:
bronnen?

Lijkt me nl. bijna onmogelijk, aangezien dat voor T-mobile (ook internationaal) uniek zou zijn. T-mobile doet niet aan data limieten. Nog afgezien dat ze in problemen zouden komen, aangezien ze dan geen concurrerend product meer hebben en veel mensen bewust voor een lagere snelheid, maar ongelimiteerd hebben gekozen. Om een idee te geven hoe ongelimiteerd T-mobile haar beleid is; In Engeland is het expliciet toegestaan om te VOIP'en over je data plan. (In Nederland ook, maar daar is het niet verboden, in Engeland communiceert T-mobile zelf expliciet dat het mag (in persberichten e.d.)

De enige die ik over data limieten heb gehoord, zijn vodafone "fanboys", dezelfde typen die zeggen dat vodafone geen data limiet heeft maar een FUP... |:(
Bron over terugzetten snelheid na hoogte dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ik had het niet verwacht , maar na het nu gelezen te hebben geloof ik het toch.

Vorige week PIT+ aangeschaft , voornamelijk omdat ik thuis geen internet kan krijgen(Problemen in de ADSL centrale)
En ik gebruik het dus om mijn email op te halen , en om mijn vriendin naar haar ouders in spanje via VOIP te laten bellen.

Als de snelheid dus na 250MB terug gezet word naar PIT snelheid, kan ik dat VOIP ook wel weer vergeten.

Daarbij vind ik het ook echt schandalig, want je kan het volgens mij niet eens terugvinden op de T-Mobile site.
Als ik dit geweten had , en als het nog echt klopt ook , dan baal ik er nu al van dat ik PIT+ heb aangeschaft.
Ik ga dus echt niet voor 250MB 10 euro extra betalen om op full speed te downloaden.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Bij normale PIT is het gewoon onbeperkt hoor. Dus niet na 250mb een lagere snelheid. Staat zelf in je bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Laatst online: 22-10 11:33
dolby schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:28:
[...]

Hoe serieus is dit artikel? Het gaat merendeel over het opvoeren van de snelheid. Ik hoop niet dat dit waar is....

[ Voor 84% gewijzigd door batumulia op 24-01-2008 09:29 ]

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-10 17:05
Upquark schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:56:
Mja, ik heb nog vrij regelmatig geen 3G-bereik in toch niet al te kleine plaatsen. In Zutphen (toch een redelijke stad) in elk geval nul komma nul, verder is idd Twente ook een ramp (Nijverdal e.o.).

Gelukkig kan ik wel 'even (in) Apeldoorn bellen'. ;)
Hmmm ik in zutphen heb anders gewoon netje 3g bereik, als ik op me bed lig zelfs 3.5g, maar moet eerlijk bekennen dat ik in eefde net over de brug geen bereik heb (A) postcode 7211

Denk dat het bereik heel sterk afhangt waar in zutphen je bent.
dolby schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:28:
[...]

Hmmm als ik dat goed lees dan worden PIT+ en Internet totaal gecapt, maar de minimale en de maximale niet. dat zou flauw zijn voor de PIT+'ers onder ons, hoewel die wel nog naar verhoogd PIT terug vallen. En het zou flauw zijn voor de normale Internet Totaal klanten die het via een umts kaart zouden gebruiken.
De PIT'ers merken hier niks van, en de Internet Totaal plus klanten ook niet. (pfieuw) dat scheelt weer ;) blijft het niet aardig voor de wel gecapten onder ons. Maar voip over PIT gewoon is niet te doen? of loop je dan tegen de max upload aan?

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Hoe kunnen ze nou PIT+ terugschroeven naar minder dan 192Kb/sec na gebruik van 250MB? Ik ben een overeenkomst aangegaan voor een onbeperkte lijn met een snelheid van 192Kb. Dit lijkt me contractbreuk/contractaanpassing en dus een geldige reden tot opzegging. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-10 11:03
HellBeast schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:02:
Hoe kunnen ze nou PIT+ terugschroeven naar minder dan 192Kb/sec na gebruik van 250MB? Ik ben een overeenkomst aangegaan voor een onbeperkte lijn met een snelheid van 192Kb. Dit lijkt me contractbreuk/contractaanpassing en dus een geldige reden tot opzegging. :(
Misschien kan een van de medewerkers van T-Mobile op deze geruchten reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
HellBeast schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:02:
Precies , dat vond ik ook al het rare van heel het verhaal ,
Dat ze je terug schroeven naar 192 vond ik al erg , maar naar nog minder dan waarmee ik gestart ben , dat gaat er helemaal niet in

www.degroot-it.nl

Pagina: 1 ... 25 ... 34 Laatste

Let op:
Discussie over Web'n'Walk aub in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv